Istorija| Na današnji dan

Zar već 20 godina?!

a_jovicic RSS / 23.03.2019. u 18:16

Dvadeset četvrtog marta 1999. godine u 19:45 otpočeli su vazdušni napadi na ciljeve u Saveznoj Republici Jugoslaviji u okviru NATO operacije pod kodnim nazivom "Saveznička sila" (u oružanim snagama Sjedinjenih Država vodjene pod kodnim nazivom "Plemeniti nakovanj" ) ...



Komentari (513)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 19:00 23.03.2019

Лети време

И зими и лети.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:33 24.03.2019

Re: Лети време

Гје га неста постот на Џеремајата?
a_jovicic a_jovicic 15:35 24.03.2019

Re: Лети време

Srđan Fuchs
Ђе га неста постот на Џеремајата?

Jel' onaj o "veselom" Klarku? Nešto tako zamijetih krajičkom oka ali ne stigoh ni da ga pročitam.
mariopan mariopan 15:44 24.03.2019

Re: Лети време

Srđan Fuchs
Ђе га неста постот на Џеремајата?

Nestalo ga.

Htedoh da kažem da se obraća čoveku bez savesti, jer izgovor "vršio sam svoju dužnost" je smišljen da opere zločince od kazne. Za šta onda služe sudovi posle ratova ako ne da sude i osude pojedince i vojske za prekoračenje pravila te dužnosti i kršenje zakona o ratovanju?

Ljudi koji imaju savesti kažu kao potporučnik grčkog bojnog broda, Marinos Ricoudis "Božiji zakoni su jači od ljudskih" i odbio da nas bombarduje.

On je okrenuo bojni brod i vratio ga u luku, osuđen na dve ipo giodine zatvora što nije poslušao naređenje, zove se Marinos Ricoudis,.

Eto, da to ne kažemo nestalo ga sa bloga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:47 24.03.2019

Re: Лети време

Јаа, о Весли Снајпсу, тражио му је да каже чиме су нас запрашили. Све у свему, ништа посебно оштро, чак и блаже од стандардног Џеремајиног цинизма. Ал' га нестаде...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:50 24.03.2019

Re: Лети време

mariopan

Nestalo ga.

Htedoh da kažem da se obraća čoveku bez savesti, jer izgovor "vršio sam svoju dužnost" je smišljen da opere zločince od kazne. Za šta onda služe sudovi posle ratova ako ne da sude i osude pojedince i vojske za prekoračenje pravila te dužnosti i kršenje zakona o ratovanju?

Ljudi koji imaju savesti kažu kao potporučnik grčkog bojnog broda, Marinos Ricoudis "Božiji zakoni su jači od ljudskih" i odbio da nas bombarduje.

On je okrenuo bojni brod i vratio ga u luku, osuđen na dve ipo giodine zatvora što nije poslušao naređenje, zove se Marinos Ricoudis,.

Eto, da to ne kažemo nestalo ga sa bloga.


Морончина - овај Снајпс, мис'им, не наш Џери (Џери је добрица, само огорчен човек дозлабога). Снајпс је класичан пример политичке чкице од официра, без трунке савести и људског морала.

PS. Браво за Маринчета, бракја Грците!
mariopan mariopan 15:51 24.03.2019

Re: Лети време

без трунке савести и људског морала.

pa to, rekoh da ne troši reči uzalud. Slažem se za Džerija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:53 24.03.2019

Re: Лети време

mariopan

pa to, rekaoh da ne troši reči uzalud. Slažem se za Džerija.


a_jovicic a_jovicic 15:56 24.03.2019

Re: Лети време

Srđan Fuchs
Јаа, о Весли Снајпсу, тражио му је да каже чиме су нас запрашили.

Pisah ja nešto na tu temu dole ... komentar na Danin video.

To više treba naše da pitamo ... šta je sve bilo u Petrohemiji i rezervoarima kojekude po Srbiji? Gde je sve bilo piralena? Šta je sve pušteno u atmosferu da ne bi bilo veeeelikoooo booom (kažu da to nisu uradili eksplozija bi bila ranga par kilotona TNT-a)

Mislim ... možemo da pitamo i kauboje ... verovatno imaju bolju evidenciju od naših partijskih "stručnjaka" ... ali osim eksplozivnih i zapaljivih punjenja ... i nešto onih OU penetratora, ništa oni nisu specijalno bacali što bi nas davilo k'o mačiće ... sve je to već bilo na ovim prostorima samo "u burićima"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:06 24.03.2019

Re: Лети време

Ма знам, моја Леда је радила нека истраживања на ту тему у Винчи 1998. пред бомбардовање, па су јој очистили канц, оно једно јутро дошла, ни дугмићи од тезе... Онда је попиздела на Србадију па о'шла у бели Свет. Франс - Пари, Исраел, Амер'ка... Па је тамо попиздела на њих и те њихове пирамидалне структуре па је сад опет хардкор Србијанка...

freehand freehand 16:07 24.03.2019

Re: Лети време

To više treba naše da pitamo ... šta je sve bilo u Petrohemiji i rezervoarima kojekude po Srbiji? Gde je sve bilo piralena? Šta je sve pušteno u atmosferu da ne bi bilo veeeelikoooo booom (kažu da to nisu uradili eksplozija bi bila ranga par kilotona TNT-a)

Mislim ... možemo da pitamo i kauboje ... verovatno imaju bolju evidenciju od naših partijskih "stručnjaka" ... ali osim eksplozivnih i zapaljivih punjenja ... i nešto onih OU penetratora, ništa oni nisu specijalno bacali što bi nas davilo k'o mačiće ... sve je to već bilo na ovim prostorima samo "u burićima"

Ovde grešiš, najveći deo stvari se pouzdano zna sem onoga što spada u sferu pretpostavki jer se nije desilo.
A Srbija ima sasvim dovoljno izvanrednih stručnjaka u raznim oblastima. E sad, bude da nekad nisu baš po vertikali i horizontali adekvatno raspoređeni, ali se to po pravilu u realnim situacijama ispegla.
Ali ono što su u Južnoj zoni - to znam pouzdanu - za sve to vreme radili inženjenri i tehničari a bogami i vatrogasci bilo je na zuzetno visokom nivou.
a_jovicic a_jovicic 16:26 24.03.2019

Re: Лети време

freehand
To više treba naše da pitamo ... šta je sve bilo u Petrohemiji i rezervoarima kojekude po Srbiji? Gde je sve bilo piralena? Šta je sve pušteno u atmosferu da ne bi bilo veeeelikoooo booom (kažu da to nisu uradili eksplozija bi bila ranga par kilotona TNT-a)

Mislim ... možemo da pitamo i kauboje ... verovatno imaju bolju evidenciju od naših partijskih "stručnjaka" ... ali osim eksplozivnih i zapaljivih punjenja ... i nešto onih OU penetratora, ništa oni nisu specijalno bacali što bi nas davilo k'o mačiće ... sve je to već bilo na ovim prostorima samo "u burićima"

Ovde grešiš, najveći deo stvari se pouzdano zna sem onoga što spada u sferu pretpostavki jer se nije desilo.
A Srbija ima sasvim dovoljno izvanrednih stručnjaka u raznim oblastima. E sad, bude da nekad nisu baš po vertikali i horizontali adekvatno raspoređeni, ali se to po pravilu u realnim situacijama ispegla.
Ali ono što su u Južnoj zoni - to znam pouzdanu - za sve to vreme radili inženjenri i tehničari a bogami i vatrogasci bilo je na zuzetno visokom nivou.

Uh ... da ne bude zabune ... verujem da se znalo u to vreme ... možda su ljudi pri odlasku u penzije poneli i "svoje" podatke ... Mene brinu sadašnji partijski "stručnjaci" koji su oformili komisiju i u kakvom stanju je ostala dokumentacija nakon "procesa privatizacije".


(mislim na sve one silne fabrike koje rdjaju čekajući da ih neko kupi a dokumentaciju verovatno grizu miševi ... nemam informaciju da li su te informacije bile centralizovane negde u Beogradu i da li su zaturene u nekim prašnjavim arhivama ali da ipak postoje)
freehand freehand 16:59 24.03.2019

Re: Лети време

Uh ... da ne bude zabune ... verujem da se znalo u to vreme ... možda su ljudi pri odlasku u penzije poneli i "svoje" podatke ... Mene brinu sadašnji partijski "stručnjaci" koji su oformili komisiju i u kakvom stanju je ostala dokumentacija nakon "procesa privatizacije".

Dobro, to je onda nešto drugo.
Pokušao sam da kažem da e u vreme takvih vanrednih okolnosti svim procesima upravljalo iznenađujuće dobro. Ima tu i mnogo stvari o kojima se neije pričalo što zbog statusa poverljivosti informacija što zbog toga što i nije preporučljivo baš sve stavljati čaršiji na uvid.
Ali neke od opasnih hemikalija bile su izmeštene i obezbeđene pre bombardovanja tamo gde je proces dozvoljavao. Neke su posle početka i kad se videlo da idioti ne prezaju od gađanjaopasnih postrojenja izvlačene iz procesa, tovarene i transportovane dalje.
E sad, problem je što ti kompoziciju od nekoliko desetina cisterni krcatih izuzetno toksičnim i/ili eksplozivnim hemikalijama praktično gotovo da nemaš gde da ostaviš a da ona ne predstavlja opasnost za ljude i okolinu.
Što se same Petrohemije tiče pretpostavljam da jeto o čemu govoriš (eksplozivnost) postrojenje etilena, srce te fabrike. Priča i procena je bila da bi njegovim pogađanjem nastao krater dubine desetine metara i prečnika čitave fabrike, odnosno par kilometara.
zilikaka zilikaka 17:26 24.03.2019

Re: Лети време

Kad god krene podsećanje na ovo, ja trgnem penu.
Jebem im sve, neljudima.
Pa ta vrsta industrije je svuda visikorizična, ima je svuda i prati je onoliko mera bezbednosti da se slučajno ne desi nešto.
I to što kažeš, vrlo su ograničene mogućnosti da ti nešto iseliš, isprazniš, zatvoriš, naročito ne na brzinu u tim okolnostima.
Mi nemamo nuklearku al gađanje takvih postrojenja je u rangu gađanja niluklearke od koje si dovoljno daleko da te zabole za posledice.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:25 25.03.2019

Re: Лети време

Inače, u Vladi bombardovane Republike Srbije:
Potpredsednici - T. Nikolić i V. Šešelj;
Ministarka za ekonomsku transformaciju - J. Tabaković;
Ministarka bez portfelja - Maja Gojković;
Ministar za informisanje - A. Vučić.
deset_slukom deset_slukom 20:09 26.03.2019

Re: Лети време

mariopan

Ljudi koji imaju savesti kažu kao potporučnik grčkog bojnog broda, Marinos Ricoudis "Božiji zakoni su jači od ljudskih" i odbio da nas bombarduje.

On je okrenuo bojni brod i vratio ga u luku, osuđen na dve ipo giodine zatvora što nije poslušao naređenje, zove se Marinos Ricoudis,.


Kad god se iznenadim nečim za šta prvi put čujem posle dvadeset godina, u meni se probudi sumnja. Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod sa nekom rutinskom misijom, jer je Grčka, generalno, odbila da učestvuje u bombardovanju Srbije.

Ukratko, mlađi potporučnici nisu nikada u situaciji da okrenu bojni brod i vrate ga u luku. U tu svrhu, na mnogim sajtovima, on je unapređen u kapetana. U opštoj papazjaniji, pravoslavni grčki brat je, ipak, zaslužio priznanje, jer je, fakat, odrobijao dve i po godine, makar i za pogrešne ciljeve. Ako mu i danas nije žao, možda su mu ciljevi bili i ispravni, stvar je njegove lične procene.

Tek, stvar me podsetila na scenu gde se ja, u stojećem stavu, tiskam uz nekoliko stotina sugrađana na vojnoj skeli koja prevozi sa novosadske na sremsku stranu, jer su već svi mostovi srušeni. Osim vesti da će rat uskoro prestati jer je NATO, jednostavno, već potrošio rezerve bombi i raketa (nisu, jadni, planirali akcije ovolikih razmera), do mojih ušiju stiže i uzbudljiva, taze vest, direkto iz Avijana: pilot dobio naređenje da raketira jednu od ovih skela krcatih narodom, a on odbio! Bravo za dotičnog, možda mene, inače, danas ne bi ni bilo?
neverovatan neverovatan 20:31 26.03.2019

Re: Лети време

deset_slukom
mariopan

Ljudi koji imaju savesti kažu kao potporučnik grčkog bojnog broda, Marinos Ricoudis "Božiji zakoni su jači od ljudskih" i odbio da nas bombarduje.

On je okrenuo bojni brod i vratio ga u luku, osuđen na dve ipo giodine zatvora što nije poslušao naređenje, zove se Marinos Ricoudis,.


Kad god se iznenadim nečim za šta prvi put čujem posle dvadeset godina, u meni se probudi sumnja. Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod sa nekom rutinskom misijom, jer je Grčka, generalno, odbila da učestvuje u bombardovanju Srbije.

Ukratko, mlađi potporučnici nisu nikada u situaciji da okrenu bojni brod i vrate ga u luku. U tu svrhu, na mnogim sajtovima, on je unapređen u kapetana. U opštoj papazjaniji, pravoslavni grčki brat je, ipak, zaslužio priznanje, jer je, fakat, odrobijao dve i po godine, makar i za pogrešne ciljeve. Ako mu i danas nije žao, možda su mu ciljevi bili i ispravni, stvar je njegove lične procene.

Tek, stvar me podsetila na scenu gde se ja, u stojećem stavu, tiskam uz nekoliko stotina sugrađana na vojnoj skeli koja prevozi sa novosadske na sremsku stranu, jer su već svi mostovi srušeni. Osim vesti da će rat uskoro prestati jer je NATO, jednostavno, već potrošio rezerve bombi i raketa (nisu, jadni, planirali akcije ovolikih razmera), do mojih ušiju stiže i uzbudljiva, taze vest, direkto iz Avijana: pilot dobio naređenje da raketira jednu od ovih skela krcatu narodom, a on odbio! Bravo za dotičnog, možda mene, inače, danas ne bi ni bilo?

Šta ti misliš - da je bolje bilo da i on uzme učešće u bombardovanju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:54 26.03.2019

Re: Лети време

pilot dobio naređenje da raketira jednu od ovih skela krcatih narodom, a on odbio! Bravo za dotičnog, možda mene, inače, danas ne bi ni bilo?


jbg.
deset_slukom deset_slukom 21:05 26.03.2019

Re: Лети време

neverovatan

Šta ti misliš - da je bolje bilo da i on uzme učešće u bombardovanju?


Od jednog IT stručnjaka bih očekivao komentar sa makar minimumom logike. Elem, on nije mogao da uzme učešće u bombardovanju, sve i da je hteo. Kapiraš? Em se zakleo da će služiti svojoj domovini (Grčkoj), em je za to primao platu, em je njegova domovina odbila da učestvuje u bombardovanju, što znači da je on, negde, pobrkao lonćiće i izdao svoju zemlju. Ništa više, niti manje od toga.

Nije lako biti Srbin, a još je teže biti pametan.
freehand freehand 21:14 26.03.2019

Re: Лети време

Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod

Poslednji bojni brodovi - u stvari ostaci onog ašto su bili bojni brodovi do kraja Drugog svetskog rata - otišli su u staro gvođže posle prvog zalivskog rata.
zilikaka zilikaka 21:17 26.03.2019

Re: Лети време

Ovo sam već pričala ali je priča meni toliko nadrealna a ilustruje ono vreme, da moram da je ponovim.

U sred bombardovanja ljudi rešili da rade remont u obližnjoj maloj rafineriji, jer se svake godine u to vreme radi. Ne daju se omesti.

Počeli oni, okupili izvođače kad jednog dana svira uzbuna.
Jasno je da biti u takvom objektu u to vreme znači više nego glava u torbi.
Čovek na autodizalici izađe, pobegne i nađu ga posle sklupčanog ispod jednog stola.
Sad, da je neko drugi u pitanju, pa još da ga skloniš, al ovaj je bio baš bitan jer bez dizalice ništa ne možeš. A ako nije u toj ujdurmi osto i teret da visi...
Sve u svemu, glavnokomandujući remonta uspe da ga smiri i ubedi da se vrati. Toliko je bio sugestivan da je dizaličar poverovao da sigurno neće biti bombardovani jer mu ovaj to garantuje.
Dalje ide scena, dizaličar se vraća u kabinu a glavnokomandujući pored njega, da ga čuva.
I nastavili da rade.

deset_slukom deset_slukom 21:29 26.03.2019

Re: Лети време

freehand
Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod

Poslednji bojni brodovi - u stvari ostaci onog ašto su bili bojni brodovi do kraja Drugog svetskog rata - otišli su u staro gvođže posle prvog zalivskog rata.


Prvobitno sam napisao "ratni", ali sam prepravio na "bojni" (prva asocijacija "Hood" ) da bih se uskladio sa gospojom Mariopan koju sam komentarisao. I meni se čini da je izraz "bojni brod" malo arhaičan, mada se ne razumem.
freehand freehand 21:36 26.03.2019

Re: Лети време

deset_slukom
freehand
Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod

Poslednji bojni brodovi - u stvari ostaci onog ašto su bili bojni brodovi do kraja Drugog svetskog rata - otišli su u staro gvođže posle prvog zalivskog rata.


Prvobitno sam napisao "ratni", ali sam prepravio na "bojni" (prva asocijacija "Hood" ) da bih se uskladio sa gospojom Mariopan koju sam komentarisao. I meni se čini da je izraz "bojni brod" malo arhaičan, mada se ne razumem.

Pa ona je i upotrebila izraz, ti si samo ponovio. Inače je u sferi vojske/rata/mornarice izraz "bojni brod" vrlo specifičan i označava tačno određenu vrstu plovila, do pojave nosača aviona najmoćnije brodove sa najtežom artiljerijom u ratnim mornaricama.
deset_slukom deset_slukom 21:50 26.03.2019

Re: Лети време

freehand
najmoćnije brodove sa najtežom artiljerijom u ratnim mornaricama.


... gde se pojavi ludi Japanac u aviončetu sa prigodnim tovarom, i u par minuta ti potopi milione radnih sati i tona ugrađenog čelika. Bilo je pitanje vremena kada će takve stvari dopreti do vojničkih umova.
freehand freehand 21:54 26.03.2019

Re: Лети време

deset_slukom
freehand
najmoćnije brodove sa najtežom artiljerijom u ratnim mornaricama.


... gde se pojavi ludi Japanac u aviončetu sa prigodnim tovarom, i u par minuta ti potopi milione radnih sati i tona ugrađenog čelika. Bilo je pitanje vremena kada će takve stvari dopreti do vojničkih umova.

Sve ima svoje. Poslednji bojni brodovi američke mornarice karijeru su završili u prvo zalivskom ratu.
vcucko vcucko 22:16 26.03.2019

Re: Лети време

deset_slukom

Ukratko, mlađi potporučnici nisu nikada u situaciji da okrenu bojni brod i vrate ga u luku. U tu svrhu, na mnogim sajtovima, on je unapređen u kapetana.

U mornarici, u principu, ne postoji čin potporučnika. Postoje poručnici (korvete, fregate i bojnog broda) i kapetani (takođe k-f-bb).
Ispod poručnika korvete je kadet (svršeni akademac na kadetskom stažu, to bi bilo nešto najbliže potporučniku), dalje niže su podoficirski činovi. Iznad kapetana bojnog broda (nivo pukovnika kod smb i plavaca) su admiralski činovi.
Sve mornarice sveta uglavnom nose iste činove i oznake, i ratne i trgovačke.

Ovo su fakta i nema veze sa svrstavanjem na bilo čiju stranu glede postojanja narečenog Grka. Ako je postojao, živ bio i svaka mu dala.
deset_slukom deset_slukom 22:39 26.03.2019

Re: Лети време

vcucko

U mornarici, u principu, ne postoji čin potporučnika.


Ja sam bio ABHO, na kopnu. Samo sam malo pregledao sajtove sa tim karakterističnim imenom i prezimenom, pri čemu sam konstatovao da se o dotičnom slučaju može pročitati ama baš svašta. Dakle - pošto nije bio ni potporučnik, možda je bio mali od palube, a možda nije ni odbio da se ukrca na brod, nego se prethodne noći negde zapio...

Na jednom sajtu sam pročitao da je čovek baš iznenađen odlikovanjem. Ono - "al' sam napravio sranje, a ovi to cene".
8c_competizione 8c_competizione 23:51 26.03.2019

Re: Лети време

Srđan Fuchs
....Ministar za informisanje - A. Vučić.


secam se dobro one veceri kada je bio bombardovan RTS, majka mu je bila tamo. za momenat se pokazao kao ljudsko bice i rekao da hoce da izadje iz partije zbog toga sto nisu upozorili radnike na opasnost i najavljeno gadjanje RTSa.

ujutro se probudio i valjda shvatio da mu je karijera bitnija od majke, koaj ionako nece jos dugo.

a_jovicic a_jovicic 02:00 27.03.2019

Re: Лети време

vcucko
U mornarici, u principu, ne postoji čin potporučnika. Postoje poručnici (korvete, fregate i bojnog broda) i kapetani (takođe k-f-bb).
Ispod poručnika korvete je kadet (svršeni akademac na kadetskom stažu, to bi bilo nešto najbliže potporučniku), dalje niže su podoficirski činovi. Iznad kapetana bojnog broda (nivo pukovnika kod smb i plavaca) su admiralski činovi.
Sve mornarice sveta uglavnom nose iste činove i oznake, i ratne i trgovačke.

Šaroliko je to sa nazivima mornaričkih činova. Grci stvarno imaju i nešto što se zove "potporučnik" ... ali i čin ispod ...



Ranks and insignia of NATO navies' officers

U nekadašnjoj JNA (a i kasnije VJ, VSCG) imali smo i čin potporučnika i činove poručnika korvete, fregate i bojnog broda. Uskladjivanjem sa NATO standardima, neki su ukinuli potporučnika a neki poručnika bojnog broda (ekvivalent kapetana I klase u kopnenoj vojsci)

"Potporučnik" postoji čak i u Kraljevskoj mornarici (onoj britanskoj ... koja se često smatra "majkom svih mornarica" ... sa čim se verovatno ne slažu Francuzi)
docsumann docsumann 07:55 27.03.2019

Re: Лети време

freehand
deset_slukom
freehand
najmoćnije brodove sa najtežom artiljerijom u ratnim mornaricama.


... gde se pojavi ludi Japanac u aviončetu sa prigodnim tovarom, i u par minuta ti potopi milione radnih sati i tona ugrađenog čelika. Bilo je pitanje vremena kada će takve stvari dopreti do vojničkih umova.

Sve ima svoje. Poslednji bojni brodovi američke mornarice karijeru su završili u prvo zalivskom ratu.


preciznije, radilo se o posljednjem bojnom brodu u sastavu US mornasrice - Nju Džersiju.
inače, u samom ratu u zalivu NJ je korišćen za gađanje ciljeva na kopnu, pošto su njegovi topovi od 400mm imali domet oko 30km.

danas je on brod-muzej



vcucko vcucko 08:19 27.03.2019

Re: Лети време

a_jovicic

Šaroliko je to sa nazivima mornaričkih činova. Grci stvarno imaju i nešto što se zove "potporučnik" ... ali i čin ispod ...

Ranks and insignia of NATO navies' officers

U nekadašnjoj JNA (a i kasnije VJ, VSCG) imali smo i čin potporučnika i činove poručnika korvete, fregate i bojnog broda. Uskladjivanjem sa NATO standardima, neki su ukinuli potporučnika a neki poručnika bojnog broda (ekvivalent kapetana I klase u kopnenoj vojsci)

"Potporučnik" postoji čak i u Kraljevskoj mornarici (onoj britanskoj ... koja se često smatra "majkom svih mornarica" ... sa čim se verovatno ne slažu Francuzi)

Dobro, te velike globalne mornarice su svakako kompleksnije, a i Grci imaju više mora nego zemlje.

Kad si već spomenuo Royal Navy, zanimljivo je da je W. Bligh komandovao "Bounty"-jem iako još nije bio kapetan nego "komandujući poručnik"(Lieutenant Commander). Tek u pedesetoj, i za današnje prilike kasno, je postao kapetan. A kao guverner Novog Južnog Velsa (gde je izazvao novu pobunu, nazvanu "Rum-pobuna") je dogurao do komodora. Umro je kao viceadmiral, što znači da je u poslednjih 7 godina života i službe bukvalno pretrčavao rankove (oni imaju neke specifične podčinove, kontraadmiral od plavog, belog i crvenog - tim redom, pa viceadmiral isto tako).
Jok i tada nije bilo napredovanja po političkoj liniji
mariopan mariopan 15:44 27.03.2019

Re: Лети време

deset_slukom
freehand
Kratka potraga po netu ukazuje na osnovanu pretpostavku da je dotični gospodin bio tek "mladi potporučnik" koji je odbio da se ukrca na bojni brod

Poslednji bojni brodovi - u stvari ostaci onog ašto su bili bojni brodovi do kraja Drugog svetskog rata - otišli su u staro gvođže posle prvog zalivskog rata.


Prvobitno sam napisao "ratni", ali sam prepravio na "bojni" (prva asocijacija "Hood" ) da bih se uskladio sa gospojom Mariopan koju sam komentarisao. I meni se čini da je izraz "bojni brod" malo arhaičan, mada se ne razumem.


Ne razumem se u te vojne brodove niti u vojne činove, tako je pisalo u medijima gde sam tu vest čitala.

Poenta mog komentara je bila da čovek ne sme zaboravi ljudsko u sebi ni kada je rat.
G.Cross G.Cross 20:32 23.03.2019

Najveci vulkanizer u Istoriji .

Ja sam rodjen 1955. godine. Dakle 10 godina posle WWII.

Moje prva prava secanja sezu do gpdine 1960. Nova godina.
Mi, cela porodica setamo kroz grad. Nov. Beo ( a nije Novi Beograd)
Grad u kome je svetlost najludja na svetu.

Nista ama bas nista nije podsecalo na najveci rat u istoriji.

Mozda zato sto smo tada bili pobednici. i rat je imao closure.

Osim onih koji su bili gubitnici.

Jeste proslo je vec dvadeset godina , moja zena je tada bila trudna sa nasim sinom koji je danas student.



Sta treba da se dogodi da ovaj tridesetogodisnji rat koji niko nije vodio a svi su dobili i niko nije izgubio bude zavrsen.


Mozda da upravitelj Pinkija u Zemunu postane majstor za Volksvagene i isto vreme super vulkanizer za kineske gume dok kupuje izdrdane bjeloruske migove.

Nope. Vidomo se na komemoraciji 50 godina bombardovanja proslavljajuci otvaranje najvece u istoriji servisne stanice za Beloruske migove 19.


EDIT :


"Zabranjeno mi je da govorim o tome, ako hoćemo bilo šta da se nadamo o bilo čemu - ni reč. Ali, male su naše šanse pored svih velikih, ali borićemo se", poručio je Vučić.


Mism ko to nanu mu naninu moze da zabrani mom voljenom Precedniku da govori ?

Nemci iz firme koja je pravila hiltrovo omiljeno vozilo?


Moj deda Partizan a sa druge strane Deda Cetnik bi bili jako ljuti.




Ovo je najveća investicija u istoriji ovog grada čija je vrednost oko milijardu dolara, a u fabrici će biti zaposleno najmanje 1.200 radnika.

Grad Zrenjanin je kineskom gigantu obezbedio više od 130 hektara građevinskog zemljišta i omogućio izgradnju svojevrsne industrijske kapije na ulazu u grad iz pravca Beograda., pišu Večernje novosti.



Milijardu dolara za 1.200 radnih mesta je oko 833.000 ( osamstp trideset trihiljade dolara) po radnom mestu.

Ovi Kinezi su definitivno poludeli. Treba im poslati pod hitno Sinisu Malog da ih nauci ekonomiji.


Nope. Vidomo se na komemoraciji 50 godina bombardovanja proslavljajuci otvaranje najvece u istoriji servisne stanice za Beloruske migove 19.


jadragoljub jadragoljub 20:45 23.03.2019

Re: Najveci vulkanizer u Istoriji .

Sta treba da se dogodi da ovaj tridesetogodisnji rat koji niko nije vodio a svi su dobili i niko nije izgubio bude zavrsen.

da postanemo normalni, e to treba da se dogodi al ne davaju.
sag će vidiš lumperajku do zore a i šire.

mirelarado mirelarado 21:57 23.03.2019

Re: Najveci vulkanizer u Istoriji .

Jeste proslo je vec dvadeset godina , moja zena je tada bila trudna sa nasim sinom koji je danas student.


Eto, a neko je tada morao da se bakće s preseljenjem u novi stan, a još je bio tako mlad i neiskusan...
alselone alselone 22:03 23.03.2019

Re: Najveci vulkanizer u Istoriji .

mirelarado
Jeste proslo je vec dvadeset godina , moja zena je tada bila trudna sa nasim sinom koji je danas student.


Eto, a neko je tada morao da se bakće s preseljenjem u novi stan, a još je bio tako mlad i neiskusan...


A nekom umalo propade 18. rodjendan. Dvoumio se da ga zakažem taj vikend ili vikend ranije. Srećom izabrao vikend ranije.
mariopan mariopan 13:55 24.03.2019

Re: Najveci vulkanizer u Istoriji .

alselone
mirelarado
Jeste proslo je vec dvadeset godina , moja zena je tada bila trudna sa nasim sinom koji je danas student.


Eto, a neko je tada morao da se bakće s preseljenjem u novi stan, a još je bio tako mlad i neiskusan...


A nekom umalo propade 18. rodjendan. Dvoumio se da ga zakažem taj vikend ili vikend ranije. Srećom izabrao vikend ranije.


A mene i muža Grcite stalno zvali da izbegnemo u Grčku. Direktor firme gde su mi radila deca, svaki dan je panično zvao telefonom u nudio sve, samo da dođemo. Mi nismo hteli, šta bude svima biće i nama. Mislili su da smo ludi.

Čim se bombardovanje završilo odemo do dece da ih smirimo. Tamo se zatekla i jedna Amerikanka sa detetom, dovela klinca da se igra sa sinom devojke mog sina.

I kaže mi da je baš dobro što su nas bombardovali jer smo mi Srbi zli a Sloba laže. Dobro, kažem ja,znam da laže ali laže i tvoj predsednik. Vidim, pune joj oči suza, kako mogu TO da kažem za NJENOG predsednika?

Kao da sam joj prst u oko stavila. Pokupila klinca i ode.

Tako da sada imam negde u Amerikama jednu Amerikanku koja može okolo da priča kako je upoznala jednu strašnu Srpkinju i jedva živu glavu izvukla.
jooscout jooscout 14:01 24.03.2019

Re: Najveci vulkanizer u Istoriji .

alselone


A nekom umalo propade 18. rodjendan. Dvoumio se da ga zakažem taj vikend ili vikend ranije. Srećom izabrao vikend ranije.


Ja sam nastavila da pripremam svoj 26. za sutradan, kao da se ništa ne dešava. To je toliko poremtilo moju majku, da je evo i sad, posle 20 godina, zvala da mi danas čestita.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:45 24.03.2019

Re: Охи Танатос, не Ерос...

A neko sa'vatao komšinku -

Dužno poštovanje stradalima - bilo je i liričnih momenata; ja sam, tako, uspeo da nagovorim svoju jednu komšinicu u koju sam bio blago zaljubljen, pošto smo oboje bili sami kod kuće da provodimo noći zajedno; spavali smo u razdvojenim krevetima... Jedne olujne majske noći, nakon strahovitog nevremena, negde pred jutro kuća je počela strahovito da se ljulja. Skočili smo sa kreveta, sklupčani u dovratku i preplašeni, isprepletanih prstiju i tela... Međutim, podrhtavanje tla je stalo, bez detonacija; nije nam bilo jasno šta je (zemljotres, pokazalo se docnije). Počeli smo ludački da se smejemo, pa strastveno da ljubimo, i od onda do kraja bombardovanja nismo više spavali u razdvojenim krevetima...

razmisljam razmisljam 15:00 24.03.2019

Re: Охи Танатос, не Ерос...

Srđan Fuchs
Jedne olujne majske noći


Ако ти то нешто значи, био је 30.април.
Не питај ме како и зашто се сећам тачног датума, јер то ни мени није баш најјасније, али је факат да је ноћ била последња априлска.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:11 24.03.2019

Re: Охи Танатос, не Ерос...

Al' 1. maj bilo ljubljenje, najlepši Prvomajski uranak ikad!
amika amika 21:20 23.03.2019

Значи и

Saveznička sila и Plemeniti nakovanj

значи и

Савезничка сила и Племенити (иду) на ковањ(е)
због злочина који не застарева

docsumann docsumann 21:28 23.03.2019

ujedno je i 20 godina


od izlaska legendarne komjuterske igrice Heroes of Might and Magic III.



zanimljiv članak na VICE-u o tom jubileju - LINK


EDIT: jbmlg, moraću i sam blog da napišem

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:26 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

docsumann

od izlaska legendarne komjuterske igrice Heroes of Might and Magic III.



zanimljiv članak na VICE-u o tom jubileju - LINK


EDIT: jbmlg, moraću i sam blog da napišem



Dokse, troleru, pa zar na ovu svetu godišnjicu?!

Ali, ajde, kad si ti već krenuo, da i ja prijavim domaćinu da mi je starije dete dobilo grip. Sve smo uradili kako treba, vakcinisali, jeli voće i povrće, sveže, kuvano, ali izleda da su omašili koktel ove godine, opet, i klinka obolela. Najverovatnije u školi, jer je jedno nedelju dana pre nje pala i njena učiteljica. Temperatura oko 40, tri dana bez spadanja, bolovi u mišićima, načisto zanemoćala (što onima ko nije video moje zvrk-dete pre toga uživo verovatno ne bi izgledalo toliko zastrašujuće). Da stvar bude još dramatičnija, žena je bila bolesna pre toga, nije grip nego neka zajebana prehlada i laringtis, a povrh svega toga, tu je i ova druga mala klinka, šesnaest meseci, sad je trebalo odlepiti je od majke i sestre da se i ona ne razboli. Plus zaštitne mere, svi nosili maske, ručna sanitacija na svakom ćošku od kuće, i ja, jedini trenutno zdrav sa vozačkom dozvolom, bio zadužen za nabavku, kuvanje, pranje veša, menjanje pelena i čišćenje po kući, još sam se sekirao da l' će tramp u zatvor, ili neće, dakle, bravo Srki!

Uglavnom, posle prvog dana temperature nam je lekarka, onako, naslepo, prepisala tamiflu, za obe klinke, za ovu mlađu pola doze preventivno. Htela i nama da da, ali se mi zahvalili, po sistemu neće valjda. Milanče bi bio ponosan na mene, jer sam pažljivo pročitao prvi deo disklejmera za tamiflu, i još malo antivekserske obavezne literature po ozloglašenim vebsajtovima koje je pominjao, gde me blago do panično upozoravaju na najgore moguće ishode po decu i nas, i malo manje ponosan jer sam na kraju odlučio da taj deo ignorišem i preuzmem sve rizike, jer je dete krenulo da vene, ni ladne kupke nisu više pomagale. I tek juče je ćerki spala temperatura (posle 4 dana izgaranja i bunila). Taman smo mislili da smo se nekako provukli, evo je žena, danas, tamperatura - tu oko 39, vratilo me sa skijanja, stvar se izgleda nastavlja, ali ja se još držim.




maksa83 maksa83 23:00 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

i još malo antivekserske obavezne literature

Izvini, ali ovaj negativan rečnik da se izbaci iz upotrebe.

Ne smeš više da ih zoveš antivakseri nego nešto pozitivno, npr. Klub Poštovalaca Kolere.
docsumann docsumann 23:02 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Dokse, troleru, pa zar na ovu svetu godišnjicu?!


ako otvoriš okačeni link, vidjećeš da sam striktno u temi
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:09 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

docsumann
Dokse, troleru, pa zar na ovu svetu godišnjicu?!


ako otvoriš okačeni link, vidjećeš da sam striktno u temi

A, ok, nisam video link ispod klipa, sorry. Jeste, striktno si u temi, sad ja ispadoh opet najgori od sve dece, troler bez trunke savesti.

Nije, keve mi, sve što sam imao da napišem o bombardovanju, to sam uradio pre tačno deset godina na blogu, od tad mi ništa novo ne dolazi u sećanje da baci drugačije svetlo na sve to. Žao mi je svih nastradalih.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:15 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

maksa83
i još malo antivekserske obavezne literature

Izvini, ali ovaj negativan rečnik da se izbaci iz upotrebe.

Ne smeš više da ih zoveš antivakseri nego nešto pozitivno, npr. Klub Poštovalaca Kolere.


U pravu si, stidim se zbog toga, a kad sam već obuzet stidom da o istom trošku kažem: fala onom ko izmisli taj tamiflu, jebo ga otac farmakomafijaški, kad radi, onda radi čuda, jedino ako bi mogli malo da se otvore i izinženjerišu bolji ukus, ono, bre, kao da gutaš rastvoreni ajaks u vodi, sa loše pogođenim ukusom višnje ili jagode ili maline, možeš da biraš u apoteci. Dete mi je to pilo kao da je kažnjena zbog nečeg, ja mislio, razmaženo to, dok nisam i sam gucnuo malo. Pre bih odabrao dumrem od gripa nega da pijem to sranje pet dana dvaputdnevno.

maksa83 maksa83 23:18 23.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

U pravu si, stidim se zbog toga, a kad sam već obuzet stidom da o istom trošku kažem: fala onom ko izmisli taj tamiflu, jebo ga otac farmakomafijaški, kad radi, onda radi čuda

Kaže Internet:

Researchers find that taking oseltamivir within 48 hours of symptom onset can shave approximately 1 day from a typical seven-to-10-day illness.

Meni to deluje kao ono:

Q:Koliko traje nazeb?
A:Nedelju dana ako ga lečiš a 7 dana ako ga ne lečiš.
Ribozom Ribozom 00:13 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

@srdjan
Nadam se da znas za foru kukuruznog brasna (moze i gmo) i sirceta u carapama, za skidanje temperature.
zilikaka zilikaka 00:36 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Uz svo dužno poštovanje, mislim da se temperatura (osim lekovima skida na isti način kao i kod stvari. Najefikasnije je vodom.
Voda ne sme biti hladna, zbog temperaturnog šoka, ali mora je biti dovoljno, da odvede toplotu. Znači, otapanje, tuširanje ili oblozi koji se često menjaju odnosno "provetraavaju".i hladi se torzo, ne ruke i noge, jer je mehanizam podizanja temperature takav da smanjuje cirkulaciju u ekstremitetima na račun važnijih delova.
Samim tim je hlađenje nogu manje efikasno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:37 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

maksa83
U pravu si, stidim se zbog toga, a kad sam već obuzet stidom da o istom trošku kažem: fala onom ko izmisli taj tamiflu, jebo ga otac farmakomafijaški, kad radi, onda radi čuda

Kaže Internet:

Researchers find that taking oseltamivir within 48 hours of symptom onset can shave approximately 1 day from a typical seven-to-10-day illness.

Meni to deluje kao ono:

Q:Koliko traje nazeb?
A:Nedelju dana ako ga lečiš a 7 dana ako ga ne lečiš.


Moguće, nego mi se nešto nije baš eksperimentisalo da to pouzdano utvrdim, no, sad imam data point, spala joj je temperatura posle 4. dana, s tim što smo joj dali tamiflu drugog dana, mada je bila kilava još dan posle, tek danas deluje skoro kao nova. Da, u pitanju je bila influenca tipa A. Kažu i da pomaže ako si vakcinisan protiv gripa, čak i kad ne potrefe strain, mada mi to nije bilo sasvim jasno kako i zašto, naša lekarka je dosta mlatalara rukama dok je objašnjavala.


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:45 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Ribozom
@srdjan
Nadam se da znas za foru kukuruznog brasna (moze i gmo) i sirceta u carapama, za skidanje temperature.


Ne znam za kukuruzno brašno, šta radiš sa njim (ja pravim proju, koja leči sve)? Za sirće sam čuo, a nas (sestru i mene) su kao male umotavali u (pionirske) marame natopljene u komovicu, i danas pamtim taj smrad i gušenje koje sam osećao, a i to kako sam, kad me smeste u krevet, to sranje krišom skidao sa vrata i zavrljačio dole kod nogu da mi ne dismr, da mogu da spavam ko čovek, dete.

Ovde su nam posavetovali tačno ovo što kaže zili, u mlaku (lukewarm) vodu, da sedne i onda sa sunđerom da je brišemo. To smo radili, i pomoglo je malo, ali je temperatura brzo skočila nazad, ako ne i na još gore. Pri tome se ova mala drala kao da joj kožu deremo iako je temperatura vode bila stvarno mlaka, ne hladna, nego mlaka. Ali to smo posle naštelovali, da ne vrišti, ali nije baš mnogo pomoglo.

Hvala na savetima, u svakom slučaju, sve je dobrodošlo.

zilikaka zilikaka 00:52 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Komovica ti je zbog isparljivosti. Evaporativno hladjenje. Za sirće ne znam kako ide al mislim da isti efekat imaju oblozi od vode. Kuluruzno brašno možda treba da poveća toplotni kapacitet, al svakako vodom to postižeš.
Cilj snižavanja je da ne dozvoliš da dete padne u fras, a kad organizam krene na bolje prestaje da povećava temperaturu. Znači čista preventiva.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:18 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

zilikaka
Komovica ti je zbog isparljivosti. Evaporativno hladjenje. Za sirće ne znam kako ide al mislim da isti efekat imaju oblozi od vode. Kuluruzno brašno možda treba da poveća toplotni kapacitet, al svakako vodom to postižeš.
Cilj snižavanja je da ne dozvoliš da dete padne u fras, a kad organizam krene na bolje prestaje da povećava temperaturu. Znači čista preventiva.


E, bisnis ideja, da razradimo. Dakle, kao neki pojas, ili prsluk, može sa narodnim dezenima, u koji su umetnute toplotne cevi, u dodiru sa kožom, direktno ili preko nekog bafera. A na drugom kraju, može izmenjivač, ili samo mali vantilatorčić. Radni fluid, morao bi alkohol, znači, komovica, ili šljiva, razvojna šansa za siromašni deo Srbije. Prsluk za skidanje temperature, samo da mu smislimo neki dobar naziv, da vuče na rusko (za alkose, domaće, ili ako idemo u izvoz, možemo da predvidimo i malu pipicu, da mogu da srknu komu iz cevke ako baš udari kriza dok boluju, samo posle to nekako da se nadoknadi, da ne se izgubi previše na toplotnom transportu.

Posle ovi IoT-jevci mogu da nakarikaju neki hardver-softver za monitoring, kontrolu, obavezno umrežavanje, WiFi, ili 4G/5G, pa aplikacije, obavezno šarene, za pristup socijalnim mrežama, fejsbuk, instagram za početak, posle može i ostalo, čarliju direktno izlaganje na pornhubu i tviteru, da mogu svi, i znani i neznani, da prate oporavak i upoređuju ga sa drugim korisnicima, i šeruju sa zabrinutim najmilijma.

A ja i ti da mlatimo pare, posle kupimo ostrvo kod zemljanina, tamo niko nema grip jer je uvek toplo, i da nas bog vidi.
a_jovicic a_jovicic 03:17 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

srdjan.pajic
Ali, ajde, kad si ti već krenuo, da i ja prijavim domaćinu da mi je starije dete dobilo grip. Sve smo uradili kako treba, vakcinisali, jeli voće i povrće, sveže, kuvano, ali izleda da su omašili koktel ove godine, opet, i klinka obolela. Najverovatnije u školi, jer je jedno nedelju dana pre nje pala i njena učiteljica. Temperatura oko 40, tri dana bez spadanja, bolovi u mišićima, načisto zanemoćala (što onima ko nije video moje zvrk-dete pre toga uživo verovatno ne bi izgledalo toliko zastrašujuće).

Ček' da probam da nadjem koji je soj bio dominantan ove godine u USofA ... koliko sam pratio nisu omašili koktel' mada je A(H3N2) komponenta generalno slabija (tj. manji joj je VE - Vaccine Effectiveness) od A(H1N1)

Jestel' vakcinisani klasično "na iglu" ili nazalnim sprejOm?
a_jovicic a_jovicic 03:39 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

... pa da A(H3N2)

CDC | Weekly U.S. Influenza Surveillance Report

"Virus Characterization:The majority of influenza viruses characterized antigenically are similar to the cell-grown reference viruses representing the 2018–2019 Northern Hemisphere influenza vaccine viruses. However, an increasing proportion of influenza A(H3N2) viruses are antigenically distinguishable from A/Singapore/INFIMH-16-0019/2016 (3C.2a1), a cell-propagated reference virus representing the A(H3N2) component of 2018-19 Northern Hemisphere influenza vaccines."

... a bog'me ni ovosezonska VE vam nije sjajna

CDC | Interim Estimates of 2018–19 Seasonal Influenza Vaccine Effectiveness — United States, February 2019

"Vaccine effectiveness against A(H3N2) virus infection was 44% (95% CI = 13%–64%) but a limited number of A(H3N2) viruses were detected. Several more weeks of influenza are likely, and CDC continues to recommend influenza vaccination while influenza viruses are circulating in the community."

... što ne dodjoste na zimovanje ovde ... ovde je A(H1N1) bio glavni
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:51 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Jestel' vakcinisani klasično "na iglu" ili nazalnim sprejOm?


Na iglu. Sprej uopšte nije bio u ponudi.
a_jovicic a_jovicic 04:28 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

srdjan.pajic
Jestel' vakcinisani klasično "na iglu" ili nazalnim sprejOm?

Na iglu. Sprej uopšte nije bio u ponudi.

OK ... on ima još niži VE

Ništa, prati "epidemiološku situaciju" u kući ... moguće da se kod ćerkice nije razvio dovoljan imunitet ili da je taj soj koji vas je potkačio neznatno mutirao u odnosu na onaj iz vakcine.

A što se skidanja temperature tiče ... "mariniranje" dece raznim "tradicionalnim" metodama jeste popularno ali ipak uzimanje tečnosti, tuširanje mlakom vodom, raskomoćivanje i obavezno antipiretici.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:13 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

A što se skidanja temperature tiče ... "mariniranje" dece raznim "tradicionalnim" metodama jeste popularno ali ipak uzimanje tečnosti, tuširanje mlakom vodom, raskomoćivanje i obavezno antipiretici.


To sve radimo, po spisku, i pod budnim svevidećim okom moje Sauron-tašte!

Nego sad sam se setio tužne priče koju pamtim iz detinjstva. Imao sam nekog drugara, moguće da već odavno nije živ, bio je sasvim normalno i zdravo dete, dok nije tako fasovao neku gripčinu (verovatno, ne sećam se više tačno i bio je još beba, ja sam priču o njegovom stanju čuo od mojih roditelja), i imao je krš temperaturu, ono, preko 40/41C. I roditelji, inače sasvim ok ljudi, naši ondašnji porodični prijatelji, u toj panici oko deteta koje se trese, dok su čekali hitnu pomoć, nisu odoleli instiktima i umotali dete u ćebad - jer mu je bilo ladno. Tako da je jadnik prokuvao.

Uglavnom, klinac je posle toga ostao sa nekim jako gadnim hendikepom, mislim da su lekari rekli da verovatno neće preživeti ni rani pubertet. Mi smo se igrali sa njim (obdanište i osnovna škola), ali stvarno nije bio u redu. Šta je posle bilo sa njim, ne znam, odselio sam se iz nehigijenskog naselja u drugo naselje i izgubili smo kontakt. Tako da od malena znam da dete treba staviti u kadu kad ima temperaturu, u ladnu vodu, pa nek se dere. Dobro, ovo sa mlakom vodom su novine, a i deca su danas dosta mekša i relativno razmažena, ne kao mi, ljudine, od onomad.
alselone alselone 06:05 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Uglavnom, posle prvog dana temperature nam je lekarka, onako, naslepo, prepisala tamiflu, za obe klinke, za ovu mlađu pola doze preventivno


Drago mi je da ste dobro i da ste prošli tako strašan grip. Najezda ove godine je veoma ozbiljna i jaka, i matori ljudi su fasovali temperature oko 40 što mož bude veoma veoma zajebano.

Ali, sa druge strane, ja ne bih uzimao tako jak lep protiv gripa, pogotovo ne preventivno. Preventivno bih radio neke druge stvari kojima na podizanju imuniteta.

Jer, na kraju krajeva, taj grip je mahom trajao 4, 5 dana, makar ovde, i bez uzimanja lekova.
neverovatan neverovatan 09:09 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

srdjan.pajic
docsumann

od izlaska legendarne komjuterske igrice Heroes of Might and Magic III.



zanimljiv članak na VICE-u o tom jubileju - LINK


EDIT: jbmlg, moraću i sam blog da napišem



Dokse, troleru, pa zar na ovu svetu godišnjicu?!

Ali, ajde, kad si ti već krenuo, da i ja prijavim domaćinu da mi je starije dete dobilo grip. Sve smo uradili kako treba, vakcinisali, jeli voće i povrće, sveže, kuvano, ali izleda da su omašili koktel ove godine, opet, i klinka obolela. Najverovatnije u školi, jer je jedno nedelju dana pre nje pala i njena učiteljica. Temperatura oko 40, tri dana bez spadanja, bolovi u mišićima, načisto zanemoćala (što onima ko nije video moje zvrk-dete pre toga uživo verovatno ne bi izgledalo toliko zastrašujuće). Da stvar bude još dramatičnija, žena je bila bolesna pre toga, nije grip nego neka zajebana prehlada i laringtis, a povrh svega toga, tu je i ova druga mala klinka, šesnaest meseci, sad je trebalo odlepiti je od majke i sestre da se i ona ne razboli. Plus zaštitne mere, svi nosili maske, ručna sanitacija na svakom ćošku od kuće, i ja, jedini trenutno zdrav sa vozačkom dozvolom, bio zadužen za nabavku, kuvanje, pranje veša, menjanje pelena i čišćenje po kući, još sam se sekirao da l' će tramp u zatvor, ili neće, dakle, bravo Srki!

Uglavnom, posle prvog dana temperature nam je lekarka, onako, naslepo, prepisala tamiflu, za obe klinke, za ovu mlađu pola doze preventivno. Htela i nama da da, ali se mi zahvalili, po sistemu neće valjda. Milanče bi bio ponosan na mene, jer sam pažljivo pročitao prvi deo disklejmera za tamiflu, i još malo antivekserske obavezne literature po ozloglašenim vebsajtovima koje je pominjao, gde me blago do panično upozoravaju na najgore moguće ishode po decu i nas, i malo manje ponosan jer sam na kraju odlučio da taj deo ignorišem i preuzmem sve rizike, jer je dete krenulo da vene, ni ladne kupke nisu više pomagale. I tek juče je ćerki spala temperatura (posle 4 dana izgaranja i bunila). Taman smo mislili da smo se nekako provukli, evo je žena, danas, tamperatura - tu oko 39, vratilo me sa skijanja, stvar se izgleda nastavlja, ali ja se još držim.





Sve najbolje tvojoj deci - i da što pre ozdrave.
Nama juče jedno dete doletelo sa studija - pa i mi živnuli.
milisav68 milisav68 09:43 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

zilikaka
Komovica ti je zbog isparljivosti. Evaporativno hladjenje. Za sirće ne znam kako ide al mislim da isti efekat imaju oblozi od vode.

Ma da, razlika je u procentu alkohola, rakija ima oko 40%, sirće do 15%, apotekarski-medicinski 70% i 96%.

Voda naravno nula procenta, ali ti trebaju uslovi (uslovno rečeno)* - kadica i topla voda i topla prostorija.

*Vraćali se sa letovanja, i pred sam polazak dete (dve godine) nabije 40 stepeni, gdećeštaćeš, pored sirupa za skidanje temperature, vlažne maramice i alkohol iz apoteke.Meri temperaturu celu noć i maži/masiraj, dok nismo stigli kući.
Cilj snižavanja je da ne dozvoliš da dete padne u fras,

Da, do 38/38,5 ne diraš i pratiš (da se organizam bori), preko toga odmah reaguješ jer čas posla ode na 40 i mogući fras.
mariopan mariopan 14:06 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Uglavnom, posle prvog dana temperature nam je lekarka, onako, naslepo, prepisala tamiflu, za obe klinke, za ovu mlađu pola doze preventivno. Htela i nama da da, ali se mi zahvalili, po sistemu neće valjda.



Moja ćerka je imala strašnu rekaciju na tamiflu koji su joj dali u bolnici u Atini, imala je onaj H1N1 grip, pre dve godine, pa umalo da manjka od leka. Srećom pa su brzo intervenisali lekari. Grip je prošao od drugih lekova, ali tamiflu nikad više.

Znači ipak oprezno, ko ga nikad nije koristio.

Ja sam protiv (na sebi) neispitanih lekova, pogotovo antibiotika, baš kako kažu i lekari. Kada je lek nov onda ne znaš kako ćeš reagovati a može da bude zaista opasno.
angie01 angie01 15:00 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

tamiflu


za ovo nisam nikada cula,...za eferalgan, febricet, bajerov aspirin, jesam,...
kada deca imaju visoku tempereturu, deluje zastasujuce, ali je manje dramaticno, nego kod odraslih, znaci, zeninih 39 je bas drama, narocito ako je povratnicka.

ja se secam, da kada sam bila mala i ekstremno bolesljiva, kilava i krhka, a zvrk na kub, da je moja baka meni skidala te grozne temperatura tako sto bi uzela dva velika peskira, natopila ih rastvorom alkohola i vode, postavila ih na rasireni najlon na krevet u obliku krsta i u to me upakovala kao faraona u mumiju- sto je bilo nevidjeno neprijatno prvih par minuta-sto se uvek oglasavalo mojim vristanjem, koga se i dan danas secam-, posle cega je dolazilo olaksanje- naravno uz neki aspirin, limunadu, ohladjeni caj s limunom i slicno.

ja sam mojoj deci stavljala slicne obloge na gleznjeve oko nogu, na rucne zglobove i glavu- eferalgan i limunadu, po par gutljaja, izmedju tusuranje mlakom vodom.....obavezno pileca supa- nemam pojma zasto-al pomaze, samo ne topla...unutra malo pirinca umesto rezanaca.

istom takvom oblogom mozes i da briskas onoga sa temperaturom po telu.
a_jovicic a_jovicic 15:48 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

angie01
tamiflu

za ovo nisam nikada cula,...za eferalgan, febricet, bajerov aspirin, jesam,

Tamiflu je antiviralni lek (nije antibiotik ... antibiotici deluju na bakterije ali ne na viruse ... antiviralni deluju na viruse ali ne na bakterije)

... no što se tiče antiviralnih lekova medicina je još uvek u "ranoj mladosti".

I meni je čudno da su počeli da propisuju Tamiflu kao "bombone" (ranije je čuvan za pandemije a i vodili su računa da se ne stvori neka rezistencija na njega ... a i nije baš prijatan po pacijenta) ... ali pošto je to prošlo "skeniranje" Sauron-tašte, pretpostavljam da je bilo nekih indikacija za primenu.

BTW aspirin je postao NO-NO za skidanje temperature kod dece (što naravno nije bilo poznato u vreme naše rane mladosti ... al' nekako pretekosmo)

Reye's Syndrome: Why Aspirin and Children Don't Mix
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Drago mi je da ste dobro i da ste prošli tako strašan grip. Najezda ove godine je veoma ozbiljna i jaka, i matori ljudi su fasovali temperature oko 40 što mož bude veoma veoma zajebano.

Ali, sa druge strane, ja ne bih uzimao tako jak lep protiv gripa, pogotovo ne preventivno. Preventivno bih radio neke druge stvari kojima na podizanju imuniteta.

Jer, na kraju krajeva, taj grip je mahom trajao 4, 5 dana, makar ovde, i bez uzimanja lekova.


Kod nas je stigao kasno, svi su mislili da je sezona bila blaga i već prošla, a onda smo saznali od naše doktorke da je u pitanju pomor. Doduše i kod klinke u školi se to moglo videti, svaki dan sve manje dece u redu za zvonce, na kraju je nestala i učiteljica, ostala deca sama da tumaraju po dvorištu posle zvona .

Za tamiflu, ja ne znam šta smatraš pod jakim lekom. To je, koliko ja znam, jedini lek koji postoji koji može da zaustavi grip u startu. Koji u većini slučajeva će i sam imuni sistem da na kraju, uz dosta mrcvarenja, pobedi, ako baš nisi malo dete, ili starac, ili već bolestan od nečeg. A možda i neće, posledice tog ishoda su zastrašujuće. Mi imamo to bepče u kući, i lekarka je dobrim delom zbog nje preporučila da svi uzmemo tamiflu, jer nije lako ostvariti karantin u kući, bar ne u našoj. Žena i ja nismo uzeli, uzdali smo se se u imuni sistem i vakcinaciju, ova starija je bila jako bolesna, ja sam to malo iskarikirao gore, ali je zapravo bilo najgore što sam do sada video, ali možda smo tu overreacted zbog neiskustva, pošto su nam deca jako retko bolesna, teško je znati, i verovatno kad se gleda sa strane izgleda drugačije.

Svejedno, da kucnem u drvo, sve je ok, sem što je sad žena bolesna, ili se samo pravi dok uživa da joj donosim doručak u krevet, kuvam, perem sudove, širim veš i trčim u prodavnicu, usput zamajavam decu, da ona malo dane dušom.


maksa83 maksa83 16:24 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

ali je zapravo bilo najgore što sam do sada video,

Ako je to ono što je bilo ovde poslednjih par meseci, zbog čega su produžili raspust, tj. varijanta onog svinjskog od pre neku godinu, onda jeste najgori mogući. Ja sam ga zakačio pre 3 godine, to je bilo 8 dana bukvalno delirijuma (u negativnom smislu). Ceo dan padaš u san, temperatura ne silazi ni čekićem da je udaraš, a kad si budan potpuno si odvaljen, na ivici halucinacija. Jeziv grip, jeziv.
angie01 angie01 16:30 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

sem što je sad žena bolesna, ili se samo pravi dok uživa da joj donosim doručak u krevet, kuvam, perem sudove, širim veš i trčim u prodavnicu, usput zamajavam decu, da ona malo dane dušom.


izgleda da je tvojoj zeni pao imunitet, probaj da nadjes liposomalni C vitamin-on je u tecnom stanju i ima neko pojacano dejstvo toliko, da sve bolestine tera od sebe.

evo jedan od likova, na netu ima vide objasnjenja, pa pogledaj,

LIPOSOMALNI C VITAMIN
a_jovicic a_jovicic 16:40 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

maksa83
ali je zapravo bilo najgore što sam do sada video,

Ako je to ono što je bilo ovde poslednjih par meseci, zbog čega su produžili raspust, tj. varijanta onog svinjskog od pre neku godinu, onda jeste najgori mogući. Ja sam ga zakačio pre 3 godine, to je bilo 8 dana bukvalno delirijuma (u negativnom smislu). Ceo dan padaš u san a kad si budan potpuno si odvaljen, na ivici halucinacija. Jeziv grip, jeziv.

Ne da je varijanta nego to jeste bio "svinjski" iz 2009. tj. A(H1N1) je bio dominantan kod nas.

Medjutim po onome što videh (u linku postavljenom ranije) u USofA je počeo da se sve više pojavljuje i A(H3N2) ... a generalno svaki od podtipova je najzahebaniji kada se organizam po prvi put sretne sa njim (što može da objasni i onakvu kliničku sliku kod deteta). Kasnije u životu simptomi znaju da budu blaži zato što postoji neka "unakrsna zaštita", tj. ako je organizam jednom oboleo od nekog podtipa, onda i mutacije virusa koje nisu toliko velike da ga prebace u drugi, budu nekim delom prepoznate od imunog sistema.
a_jovicic a_jovicic 16:45 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

angie01
izgleda da je tvojoj zeni pao imunitet, probaj da nadjes liposomalni C vitamin-on je u tecnom stanju i ima neko pojacano dejstvo toliko, da sve bolestine tera od sebe.


Ovaj ... khm, khm ...

Vitamin C for the Common Cold

Vitamin C has been studied for many years as a possible treatment for colds, or as a way to help prevent colds. But findings have been inconsistent. Overall, experts have found little to no benefit from vitamin C for preventing or treating the common cold.
freehand freehand 16:46 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

maksa83
ali je zapravo bilo najgore što sam do sada video,

Ako je to ono što je bilo ovde poslednjih par meseci, zbog čega su produžili raspust, tj. varijanta onog svinjskog od pre neku godinu, onda jeste najgori mogući. Ja sam ga zakačio pre 3 godine, to je bilo 8 dana bukvalno delirijuma (u negativnom smislu). Ceo dan padaš u san, temperatura ne silazi ni čekićem da je udaraš, a kad si budan potpuno si odvaljen, na ivici halucinacija. Jeziv grip, jeziv.

Ja sam prekjuče "ustao" posle nekih 12 dana. ali čudno je da je to kod mene išlo otprilike ovim redom: prva dva dana bez nekih žestokih simptoma danju i žestoke groznice sa temperaturom preko 39 noću, rešavao čajevima i Febricetom; onda tri dana potpune blokade sinusa, rešavao inhalacijom; a onda simptomi kao pre tri godine kad me je zakačila neka podmukla upala pluća, bez ikakvih drugih vidljivih simptoma sem malaksalosti, kašljucanja i instant zamaranja. Otprilike na pređenih sto metara morao sam da stanem da odmorim, disanje kao devedesetoodišnjak sa osamdesetogodišnjih pušačkim stažom.
Tu sam već otišao do lekara, konstantnovana upala grla i disajnih puteva, na sreću bez širenja na pluća.
Pri tome doktorka mi se, pregledajući me, žali da je i ona upravo došla posle mesec dana bolovanja i upale pluća koju je i sam fasovala.
Od terapije - vitamini realno, a Amoksiklav 1000mg preventive radi.
Bili Piton Bili Piton 17:09 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

angie01
tamiflu


za ovo nisam nikada cula,...za eferalgan, febricet, bajerov aspirin, jesam,...
kada deca imaju visoku tempereturu, deluje zastasujuce, ali je manje dramaticno, nego kod odraslih, znaci, zeninih 39 je bas drama, narocito ako je povratnicka.

ja se secam, da kada sam bila mala i ekstremno bolesljiva, kilava i krhka, a zvrk na kub, da je moja baka meni skidala te grozne temperatura tako sto bi uzela dva velika peskira, natopila ih rastvorom alkohola i vode, postavila ih na rasireni najlon na krevet u obliku krsta i u to me upakovala kao faraona u mumiju- sto je bilo nevidjeno neprijatno prvih par minuta-sto se uvek oglasavalo mojim vristanjem, koga se i dan danas secam-, posle cega je dolazilo olaksanje- naravno uz neki aspirin, limunadu, ohladjeni caj s limunom i slicno.

ja sam mojoj deci stavljala slicne obloge na gleznjeve oko nogu, na rucne zglobove i glavu- eferalgan i limunadu, po par gutljaja, izmedju tusuranje mlakom vodom.....obavezno pileca supa- nemam pojma zasto-al pomaze, samo ne topla...unutra malo pirinca umesto rezanaca.

istom takvom oblogom mozes i da briskas onoga sa temperaturom po telu.


Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao. Nakon što sam izvadio krajnike pred polazak u školu - niš-ta. Samo rubeola i varičele, a moj burazer još i šarlah povrh toga. Znači nikakvi gripovi, nikakve angine, nikakva slinavljenja, kašljevi, ništa. Kao dren.

To vadjenje krajnika jeste bilo ozbiljna trauma u to vreme (i radilo se uz pomoć etra kao anestetika, a on se odavno više ne upotrebljava jer danas ima manje neprijatnih i manje opasnih) ali se višestruko isplatilo.
Milan Novković Milan Novković 17:37 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

srdjan.pajic
...Sve smo uradili kako treba, vakcinisali...

(Polu-smajli, vidim da ste na sigurnom sad)

Ja sam stvarno mislio da se ti dosta zezaš i više znaš o vakcinama (zbog žene, naravno), a šačice epiteta lepiš sagovornicima samo da bi se u 2xA4 stranice zezao (super smisao za humor, iako ponekad izgleda ko da si se stvarno iznervirao) ...

... kad ono

Od kad smo u u UK, nas komada 5, nači 130 čovek-godina, ni jedno vakcinisanje protiv grip, tj nikad nam ni na pamet nije palo.

Gripova komada 0 i tih 130 čovek-godina.

Oće-neće-dobije-grip:

- Starija ćerka i sin su najbolji, ona, valjda, nikad ništa nije dobila kod njega je 0.5-1 dan 38.nešto + 1-1.5 slinavih dana, al potpuno aktivan, i to jednom u 5 godina, otprilike.

- Ja 1 - 1.5 na 38.nešto, svakih 15 godina, plus onemoćao pa samo serije gledam za to vreme. A i to samo kad i pored signala zaboravim da usporim pa pojačam imuni (ja bih, kao deda, sad i inače trebao da padam ko snoplje ot tih virusa)

Nas troje smo pretežno karnivore.

Salatice-podgrupa, žena i mlađa ćerka:

- Nešto kilaviji 2-3 dana 38.nešto, retko 3-4, žena jednom u 5-10 godina, ćerku oće i bakterijske infekcije pa pije antibiotike jednom u 4 godine (ona malo i biljnih i životinjskih proteina jede, testo samo, kokice, i često mlaćenje po kafanama sa pajtosima i pijančenje, loše spavanje - al ja joj zvocam i mukotrpno je pomeram na bolje, sve je bolja

A vi, vas su baš ukonektovali u Matrix, da ti sad ne mračim sa tim vlasništvom nad javnim mnjenjem kod vas i vakcinama za grip, koliko su efikasne i šta rade sa imunim, a pogotovo da ne mračim sa Tamifluovima, blood-brain barierama, trajnim oštećenjima na mozgu (malim, uglavnom se ne primeti), sinapsama i ostalim - kad se smoriš od CNN-a i WaPo-a ti "čituckaj", pre nego što vam krenu vakcine preko vodovoda

Do your self a favour, što bi stari Spok rekao mlađoj kopiji sebe u filmskim temporal igricama, nauči malo više o imunom sistemu i neuro-toksičnostima vakcinskih sastojaka, kumulativnim (pisaćemo i blogove, nego sad smo na ponudama IoTjeva za klonje i mašine za čišćenje gradova, kancelarija, ... , surov život ICT ljudi

Ajd i ova kumulativa, ako nam ispravno izabere grupe neuro ćelija za odstrel, recimo ženama za domestic-violence nad muževima, a nama za strast za kupovanje alata koji nam ne treba, i maštanje na temu udaranja drugih muškaraca pesnicom u glavu u ime plemenite veštine, i nije neka šteta

Domaći za ženu, pošto je ona pro - kako neke klase belih krvnih zrnaca u citoplazmi odnesu aluminijum do mozga, tamonegde ga oslobode/kako on onda uđe u mozak.

Pošto ona to već verovatno zna treba se podsetiti da u mozgu postoje grupe ćelija, u nekim grupama ima jako malo ćelija a regulišu bitne funkcije, npr spavanje, i kako je eto i ove decenije, a baš su ovo napredna vremena, naš (UK) konj za trku obogaljio neke devojčice po Evropi (HPV vaccine - imate dve devojčice, a tu su u nekim delovima HPV vaccine režimi bizarni) - interesantni su i novi strategemi farmakoloških kuća, najopasnijim roditeljima munjevito plate odštete, al ne smeš da širiš dalje (onom meta-materijal EMV liku što sam ti spominjao je tako sin tu zapadnije od vas dobio plaćeno mesto u "cool" instituciji posle hard-core MMR "incidenta" - ovde u UK su se dosta sredili na temu da dete mora da bude besprekorno, bukvalno, zdravo kad mu se daju vakcine, nadam se da bar niste "šmrckali" kad ste vaše za grip primali)

Ode nam u UK pre par meseci THE Stručnak za rak, vrh piramide, par dana po primanju vakcine za yellow-fever - kažu bio mu oslabljen imuni sistem, mator, 67 godina - valjda-neće sindrom često obrazovanih ljudi, koji znaju da prepoznaju kod sebe kompromitovani imuni sistem, ali ih mrzi da se bakću sa verovatnoćama.

Valjda-neće smemo da praktikujemo na sebi, ako i to ako nam familije zavise od nas, na deci, bilo čijoj, i drugima - nikako, NIKAKO - razumećeš ti mene jednog dana
Milan Novković Milan Novković 17:46 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Bili Piton
...Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao...

Genom ti normalan, a, po znanju ili slučajno, artikulabilno ili ne, živonti stil - ishrana, rutine, emotivne reakcije ... su ti takve da ti podržavaju jak imuni sistem.

Nažalost, ovo nije garancija da se u širem smislu, npr, zdravo hraniš
Bili Piton Bili Piton 18:04 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Milan Novković


Nažalost, ovo nije garancija da se u širem smislu, npr, zdravo hraniš


Naravno da nije.
Milan Novković Milan Novković 18:05 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

srdjan.pajic
... i imao je krš temperaturu, ono, preko 40/41C. I roditelji, inače sasvim ok ljudi, naši ondašnji porodični prijatelji, u toj panici oko deteta koje se trese, dok su čekali hitnu pomoć, nisu odoleli instiktima i umotali dete u ćebad - jer mu je bilo ladno. Tako da je jadnik prokuvao.

... Tako da od malena znam ...


Tužna priča.

Ono što bi svi od malena morali da znaju, od osnovne škole, je da se struktura proteina menja kako se pređe neka kritična temperastura, pa se tako naglo rizikuje da ćelija prestane da radi kako treba, ili umre.

Pa bi morali da znaju, bar u grubim crtama, šta sve proteini rade u organizmu.

Da si išao u Osnovnu Školu Mladost iz Prigrevice, ili Gimnaziju Veljko Petrović iz Sombora, znao bi da je to na prvom mesto zbog relativno slabašnih vodoničnih veza, pa onda pogrešnog uvijanja proteina, i gubljenja osnovnih karakteristika (evo nas, slučajno, i do izvora moje opsesije ovim temama, evo sad jedno 25 godina, a pre toga nam pajtos iz Radio Kluba, senior u Institutu Mihailo Pupin, vodio projekte hibridnih računara za Ruse, i navuko na temu fascinantnim pričama iz ruskih primena u legurama i medicini (ka vojsci cu im bila zatvorena sva vrata, ako se ne varam, pa nisu znali ništa)

Ma gde to, mogao bi kao iz topa da navedeš orbite svih elektrona bilo kog hemijskog elementa, aj bar stabilnog
angie01 angie01 19:50 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Ovaj ... khm, khm ...


da ti kazem- mozes da citas istrazivanja za i protiv- a vitamin c deluje na podizanje imuniteta,...ovaj sto sam preporucila, na kub.

za common cold, stoji ona stara, ako pijes lekove, ovo/ono i vitamin C, traje sedam dana, ako ne pijes, traje nedelju dana,....

imunitet je za sva ta, a i druga sranja, odlucujuci faktor i o njemu treba brinuti preventivno,...a ovi oko mene, sto su mi preporucili liposomalni C vitamin, kazu da su sa njim, u rekordnom roku savladavali teske oblike raznih bolesti, pa i gripa....a nije zgoreg koristiti ga samo za podizanje imuniteta, kao i druge preparate- evo moja doktorka kaze, persun i pivarski kvasac podizu takodje imunitet, tako sto daju organizmu dovoljne kolicine gvozdja, magnezijuma, kompeks B vitamina, c vitamin...
angie01 angie01 20:04 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina


Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao.


sta cu, ja sam bila bas osetljivo dete i jos nisam volela da jedem, pa je svaki zalogaj bio borba,( za razliko od sada:),...tako da svasta je bilo, dva puta na ivici i marici,...al eto, pretekla...


isto tako znam za slucaj dece, koja su odrastala sa mojim sinom- za svaku glupost su im davali antibiotike i ona se uredno razboljevala od svega sto bi proslo, jer im organizam nije razvio dobar imunitete,...dok sam ja bas bila stedljiva sa antibioticima, ono, samo jednom jedan i samo jednom drugi- kada nije moglo drugacije,...i to se pokazalo kao dobar fazon- malo je zahebano da sam procenjujes kada doktor prepise, bdis i tako to,...al evo, sada su i kod nas prekinuli da za sve prepisuju takve lekove.
a_jovicic a_jovicic 20:58 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

angie01
... kao i druge preparate- evo moja doktorka kaze, persun i pivarski kvasac podizu takodje imunitet, tako sto daju organizmu dovoljne kolicine gvozdja, magnezijuma, kompeks B vitamina, c vitamin...

Kod gripa ima jedan potencijalno gadan zaheb ... Mladi, zdravi ljudi, sa dobrim opštim imunitetom mogu gadno da nahebu od gripa ... mnogo više nego kljakavi i stari ... Naime, ukoliko organizam ne zna za neki podtip i virus se "ušunja" u pluća, organizam može da utripuje da se radi o raku i da izazove tzv. "citokinsku oluju" ... od toga su ove sezone (kao i 2009.) umirali mladi, zdravi, ljudi koji ranije ni prehladu bolovali nisu.

Grip je vrlo opaka boles' ... samo ga mi shvatamo kao bezazlenu
milisav68 milisav68 21:00 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Bili Piton
Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao.

Verovatno si (između ostalog) i često išao na more (ono barem letovanje jednom godišnje).

Meni je majka pričala, da kada god sam išao na more, da te zime nisam bio bolestan (a nisam išao recimo jednom u pet godina).
alselone alselone 21:03 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Meni je majka pričala, da kada god sam išao na more, da te zime nisam bio bolestan (a nisam išao recimo jednom u pet godina).


Upravo! Deca su mnogo zdravija u godinama u kojima idu na more. Čak i ja sa načetim ugo, grlo, nos regionom, od kako sam ga jednom krvavo prehladio na putovanju, vidim da mi pola godine posle mora ništa ne fali.

Milan Novković Milan Novković 21:19 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

alselone
Meni je majka pričala, da kada god sam išao na more, da te zime nisam bio bolestan (a nisam išao recimo jednom u pet godina).


Upravo! Deca su mnogo zdravija u godinama u kojima idu na more. Čak i ja sa načetim ugo, grlo, nos regionom, od kako sam ga jednom krvavo prehladio na putovanju, vidim da mi pola godine posle mora ništa ne fali.


Vitamin D je "wonder drug", procesiranje/modulacija do 1000 gena zavisi od njega i onomad su delovi sportske medicine revolucionizovani upotrebom vitamina D, često zamenjujući operacije.

Ta modulacija je interesantna i iz pozicije kompleksnosti, nama u IT uvek interesantna ako nas iole interesuje AI, Artificial Life, ... uopšte čudo zvano život iz IT perspektive (može i "samo" simulacija), pošto on često "radi" ne konkretno na materijalu nekog gena, nego modulatora koji su i po više kilo-bazni-parova udaljeni od gena.

Veštačkim uzimanjem ok, zimi pomalo pokrivaš nedostatak, ali grubom regulacijom rizikuješ razne kalcifikacije (vit D je bitan za uptake kalcijuma), bubrege možeš da "regul'šeš" nepovratno, al je zato sunce taman, taman - i ovo je najveći benefit od sunca, a ima ih više ...

... pa je fizička aktivnost, isto, "wonder drug" ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:19 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Valjda-neće smemo da praktikujemo na sebi, ako i to ako nam familije zavise od nas, na deci, bilo čijoj, i drugima - nikako, NIKAKO - razumećeš ti mene jednog dana


Pa mi smo to i uradili: na deci nismo eksperimentisali sa neće valjda, nego vakcinisali, i tamifluisali. Izgleda da smo dobro izabrali, sad, ovo za gubitak par poena IQ-a stvarno ne znam odakle ti ta, pretpostavljam pouzdana, informacija.

Ja inače dosta verujem našoj porodičnoj lekarki, jer stvarno sve zna, a pri tome je generalno vrlo smirena žena. Mi, na primer, do sada samo jednom smo dobili antibiotike, kad je ova starija sa godinu ili dve dobila neku dosta gadnu urinarnu infekciju (one su česte kod devojčica, ali je ova bila gaš gadna). Ne znam da li znaš, kod te male dece je to dosta opasno, jer mnogo njih nema još dobro razvijen onaj neki "ventil" koji sprečava da se urin vrati iz bešike nazad u bugrege, i tamo proizvede haos, tad smo jedini put dobili od nje antibiotike, a posle išli na ultrazvuk da vide da li je do te komplikacije došlo. I verujem mojoj tašti (dobro, tu i nemam mnogo izbora), pošto se ona kao lekar u regionalnoj dečijoj bolnici za vreme radnog veka nagledala puno toga, naročito posledica amaterskog medicinskog aktivizma roditelja dece. I ja im ponekad pokažem ove tvoje uratke, bolje da ti ne prenosim šta kažu.

A imam i neki negativan refleks (to mi je sa posla) kad vidim nekog amatera da me pomalo sa visine obasipa znanjem, zasenjuje nepoznatim rečima i stručnim izrazima, zafrkava da nemam pojma a ponekad me i implicitno proglašava za budalu što slušam moju doktorku, i taštu, i lečim decu klasičnim metodama, umesto da slušam njegove umne savete i uzdam se u... ne znam tačno šta. I od toga, priznajem, ne umem da se branim drugačije nego da okrenem na podjebavanje.

I nisam se nikad ovde predstavljao za stručnjaka u bilo kojoj oblasti koja je ovde od interesa, a ima ih jedno desetak, ne znam onda kako si mogao da pomisliš da se stvarno u nešto razumem mimo common sense-a. I zato ne dajem savete nikome, samo pišem šta sam ja uradio u konkretnom slučaju, kad je nama došlo stani-pani. Dobro, ajde, i podjebavam znalce.


a_jovicic a_jovicic 21:21 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Ljudi ... ne mešajte prehlade i grip ... različiti su virusi. Ove godine je u Srbiji umrlo 59 od gripa (dominantan A(H1N1) ... prošle samo 15 (dominantan tip B) ... 2017. 27 (dominantan A(H3N2))

Dobar opšti imunitet može po pitanju gripa da bude mana a ne prednost.
milisav68 milisav68 21:23 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Deca su mnogo zdravija u godinama u kojima idu na more.

Tamo neke `95. ja sa devojkom u Sutomoru, do nas neki mlađi par iz Bora, prvi put na moru.Prorade im sinusi (ono, piči sluz na sve strane, kojanje, kašljanje), oni kod lekara, lekar stara garda pita odakle su - a-ha, Bor, kupite velike količine papirnih maramica ili toalet papira i samo - duvajte!

Očistilo ih more ko nijedan lek.
alselone alselone 21:27 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Dobar opšti imunitet može po pitanju gripa da bude mana a ne prednost.


OK
Bili Piton Bili Piton 21:27 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

milisav68
Bili Piton
Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao.

Verovatno si (između ostalog) i često išao na more (ono barem letovanje jednom godišnje).


Da ali ja stvarno mislim da je to bilo zbog krajnika, pre toga sam svaki čas poboljevao i bio kenjkav. Zato su me matorci i dali na operaciju, a kad su videli očigledan rezultat, poslali su kasnije i burazera kad je polazio u školu. Najbolja stvar što su uradili.
alselone alselone 21:28 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Tamo neke `95. ja sa devojkom u Sutomoru


Ja u Sutomore naučio da ronjam, sa ronilačkim klubom Gusar iz Niš.
alselone alselone 21:30 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

... pa je fizička aktivnost, isto, "wonder drug" ...


U to sam siguran i vidim po sebi. I redovno spavanje koje si pominjao.

Ja vidim po sebi koliko mi je imunitet upropašćen poslednjih godina.

Spavaš kad organizam očekuje da radi i vari, pa su ti procesi aktivni, onda se najedeš kada organizam očekuje da spava i ti procesi, enzimi i hormoni su aktivni, pa onda radiš kada treba da odmaraš i tako dalje i tako dalje.
maksa83 maksa83 21:39 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

U to sam siguran i vidim po sebi. I redovno spavanje koje si pominjao.

Ja vidim po sebi koliko mi je imunitet upropašćen poslednjih godina.

Spavanje je vrlo vrlo potcenjeno. Ja jednom fasovao neki bronhitis, što se poklopilo sa dosta deficita sna (putovao Budimpešta - Beograd - Budimpešta - Beč, sve u 3 dana, mislim da sam spavao jedno 3-4 sata sve zajedno), i kad sam se sve tako bronhitičan domogao Beča složio sam se ko klada i spavao 18 sati bez prestanka - i probudio se potpuno zdrav. Mirakolo...
mirelarado mirelarado 21:42 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Bili Piton
milisav68
Bili Piton
Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao.

Verovatno si (između ostalog) i često išao na more (ono barem letovanje jednom godišnje).


Da ali ja stvarno mislim da je to bilo zbog krajnika, pre toga sam svaki čas poboljevao i bio kenjkav. Zato su me matorci i dali na operaciju, a kad su videli očigledan rezultat, poslali su kasnije i burazera kad je polazio u školu. Najbolja stvar što su uradili.


И мени су у детињству оперисани крајници после силног обољевања. Моје лаичко објашњење би гласило: честе упале крајника, ангине праћене повишеном температуром, исцрпљују организам, умањују отпорност. Нема крајника, нема ангина, нема пеницилина, тако смо очврсли и ти и ја.
alselone alselone 21:46 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Spavanje je vrlo vrlo potcenjeno.


Ma da, em potcenjeno, em ljudi imaju manjak vremena, em vole da se foliraju kako su Tesla pa im je dosta 5 sati.

Najvolijem kada u društvu pričamo o spavanju, i krenu svi da se premeravaju ko koliko malo spava, piju 17. kafu do pola 10, a ja kazem kako sam zaspao u 9 kada sam klince smeštao u krevet.

- Ozbiljno.
- Da. Trudim se da se makar jednom nedeljno tako resetujem.
zemljanin zemljanin 21:52 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Bili Piton
milisav68
Bili Piton
Jebote ja kao na Neptunu da sam odrastao.

Verovatno si (između ostalog) i često išao na more (ono barem letovanje jednom godišnje).


Da ali ja stvarno mislim da je to bilo zbog krajnika, pre toga sam svaki čas poboljevao i bio kenjkav. Zato su me matorci i dali na operaciju, a kad su videli očigledan rezultat, poslali su kasnije i burazera kad je polazio u školu. Najbolja stvar što su uradili.

eh a citam do tvog komentara i mislim se da li sam ja normalan ... znaci krajnici u 6oj godini i nakon toga, maltene pa ne pamtim
vcucko vcucko 21:55 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

alselone
Meni je majka pričala, da kada god sam išao na more, da te zime nisam bio bolestan (a nisam išao recimo jednom u pet godina).


Upravo! Deca su mnogo zdravija u godinama u kojima idu na more. Čak i ja sa načetim ugo, grlo, nos regionom, od kako sam ga jednom krvavo prehladio na putovanju, vidim da mi pola godine posle mora ništa ne fali.


Odrastao na moru, a uvek problemi sa bronhijima, sinusima.

Kad vas čovek sluša (mislim vas žabare) ispada da ljudi s mora nikad ne boluju i žive bar 120 godina u startu, a preko toga pregovaraju sa onim gore.
Takvo idolopoklonstvo prema vodi zasićenoj solju teško da ima još negde na kugli.

Ali dobro, svako ima svoje veselje...

alselone alselone 21:59 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Odrastao na moru, a uvek problemi sa bronhijima, sinusima.


Nisi spavao dovoljno.

angie01 angie01 22:13 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

И мени су у детињству оперисани крајници после силног обољевања. Моје лаичко објашњење би гласило: честе упале крајника, ангине праћене повишеном температуром, исцрпљују организам, умањују отпорност. Нема крајника, нема ангина, нема пеницилина, тако смо очврсли и ти и ја.


ovo sam apsolvirala jos sa prvim detetom- kada su mi rekli da mora da operise krajnike- ne samo treci, koji je isto imao, ja sam se prilicno uzjogunila, sta, kako zasto, pa tako jedno 5 lekara ponove, al onako arogantno i komandujuce, i dodjemo mi do 6.( majka i dete) i on iskusan, odmah skonta s kim ima za posla, lepo me posadi preko puta sebe i razlozno mi objasni, da su krajnici u losem stanju, sto znaci, da taj raspad i uvecanje, em sto ne dozvoljavaju normalan unos hrane, disanje, narocito nocu, em sto su u tom stanju idealni hvataci svega sto dovodi do nekog oboljenja, pa umesto da su zastita, oni su prva linija izdaje i kao sundjeri upijaju bakterije, viruse,...i ja odmah pristanem da se operacija izvrsi,...posle koje je stvarno sve bilo ok.

more je i u mom slucaju najveci hiling, restarter, nejm it,...posle mora se uvek vratim ko nova,...ako neko preskocim, jedva prezivim zimu.

spavanje je podcenjeno i u danasnjem tempu i obavezama, cesto zanemarimo taj momenat, kako bi sve obavili- ono maltretiramo telo, koje ima neki svoj prirodni ciklus, koji je covek svojom civilizacijom zanemario, do tacke kada nesto pocne da slajfije, jer ga ne koristimo ispravno,...sve to vazi i za ishranu, fizicku aktivnost,...sve ono sto sada strucnjaci otkrivaju kao nove metode pravilnog ponasanja.
angie01 angie01 22:16 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

Dobar opšti imunitet može po pitanju gripa da bude mana a ne prednost.


kako?
milisav68 milisav68 22:49 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

vcucko
Takvo idolopoklonstvo prema vodi zasićenoj solju teško da ima još negde na kugli.

Ma ne bre, poenta je u promeni klime.

Uzroci problema sa sinusima mogu da budu različiti, i zavise od slučaja do slučaja.

Krajnici (kao i slepo crevo) nisu džabe u organizmu, druga je stvar što što mogu da budu loši, pa mora operacija, kao što pokvaren zub moraš da izvadiš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:50 24.03.2019

Re: ujedno je i 20 godina

alselone
Odrastao na moru, a uvek problemi sa bronhijima, sinusima.


Nisi spavao dovoljno.



I ja mislim da je to sa morem neka mitologija. Na primer, ljude sa bolestima disajnih organa obično šalju na oporavak u planinu, na suv vazduh, a nikako na vlagu, i još gore u korozivnu atmosferu (). Zato i ovde u Koloradu imamo tih sanatorijuma koliko hoćeš, poznatih još iz 18. veka, gde su redovno slali tuberane, ako ne baš na ozdravljenje, ono na negu i da im olakšaju poslednje dane. Zato je, na primer, svoj život ovde okončao i čuveni Dok Holidej, poznati pištoljaš, i tuberan, i saranjen je u Glenvud Springsu (bio sam mu na groblju, a tu ima i lepih pećina za istraživanje).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana