Gost autor| Istorija| Nauka| Obrazovanje| Politika

27. март

tasadebeli RSS / 27.03.2019. u 19:35

 

Гост аутор: Драган Алексић 

 


1941-03-26-0011.jpg

 

MIJ.JPG

 

 

Генерал Петар Пешић о Пакту 25. марта 1941.


„Приступање Краљевине Југославије Тројном пакту 25. марта 1941. и државни удар групе официра два дана касније били су, због судбоносног утицаја на даљи ток догађаја, деценијама предмет интересовања историографије и публицистике, како у земљи тако и у емиграцији. Будући да су ове две опречне политичке одлуке које је у кратком временском периоду донео југословенски политички и војни врх земљу неминовно водиле у супротне таборе зараћених сила и у историји јој одредиле различиту судбину, у историографији су добиле различита тумачења. Српски историчари у земљи и у емиграцији су више од четири деценије износили различите вредносне судове о овим важним политичким одлукама југословенског државног руководства - приступању пакту или његовом неформалном одбацивању после пуча 27. марта. Обимна продукција настала на ову тему, међутим, даје искључиво црно-белу слику узрочно-последичних односа ових догађаја, односно два јасно дефинисана и међусобно супротстављена гледишта која - било да су руковођена политичко-идеолошким опредељењем или личним тумачењем аутора - представљају политичке или научне стереотипе."
...
martovske-demonstracije-martovski-prevrat-27-mart-1941-mod-gov-rs-jpg_660x330.jpg
...
Будући да је генерал Петар Пешић био непосредан учесник у доношењу свих одлука југословенског државног врха у периоду од новембра 1940. до марта 1941 (министар војске и морнарице у влади Драгише Цветковића и члан Крунског савета) овај прилог има циљ да критички прикаже његово виђење мартовских догађаја које је дао у изјави истражној комисији у окупираном Београду. Да би се веродостојност исказа генерала Пешића проверила и да би се објаснила спорна тумачења у исказу, било је потребно да се он упореди са већ изнетим ставовима и познатим чињеницама у историографији. Иако предисторија мартовских догађаја досеже знатно дубље у прошлост и у политичкој основи има настојање великих европских сила да Краљевину Југославију у ратном сукобу придобију на своју страну, ограничићемо се на њен „завршни чин" који почиње управо новембра 1940. и временски се поклапа са изјавом генерала Пешића.
...
93789_martovske-demonstracije3_orig.jpg
...

До новембра 1940. Немачка није Југославији постављала ултимативне захтеве за приступање Тројном пакту. Подозрење Немачке према неутралности Краљевине Југославије у ратном сукобу изазвали су одређени поступци југословенског војног и политичког врха. Ново стање на Балкану настало је после низа италијанских неуспеха на фронтовима. Италијанска армија је претрпела пораз у Грчкој док је британска авијација извела успешан напад на италијанску луку Тарент 11. новембра, а њена флота је истовремено запосела грчко острво Крит и на њему почела да гради базе. Деветнаестог децембра почела је британска офанзива из Египта којом су Италијани одбачени на запад. У јануару је постојала опасност да италијанске снаге у северној Африци буду потпуно уништене. После овога британски премијер Винстон Черчил је закључио: „Није вероватно да ће Немачка оставити свог млитавог савезника без подршке." Хитлер је 18. децембра, после неуспешних преговора са совјетским руководством, наредио да се до 15. маја изврше припреме за рат против СССР-а. Мисија америчког пуковника Била Донована на Балкану јануара 1941. и деловање Британаца преко одређених политичких кругова у Југославији, доводили су у сумњу будућност југословенске политике неутралности. Начин за прецизније разумевање политичких потеза и одлука које је донело југословенско руководство с циљем да се постигне жељени исход јесте да се они ставе у контекст испреплетаних интереса зараћених сила на Балкану. Исход сукоба зараћених страна није имао алтернативу тако да је могао да резултира једино потпуном победом једне од њих што би неминовно исходило поразом и нестанком са светске политичке сцене друге, заједно са њеном идеологијом и друштвеним поретком. Како су супротности противника биле непремостиве а улог све или ништа, свака је за свој опстанак била спремна да на своју страну привуче или жртвује мале државе.

...

27-mart-2.jpg
...
Иницијатива за спровођење истраге о догађајима који су довели до пуча 27. марта 1941. дошла је са немачке стране. Пошто је постављање нове управе у Србији било у надлежности немачког Министарства спољних послова, његов представник у Београду Феликс Бенцлер (Felix Benzler) који једеловао по упутствима министра спољних послова Трећег рајха Јоакима фон Рибентропа (Joakhim von Ribentrop) дао је налог да се образује комисија. Сама истрага је поверена домаћој управи, односно Савету комесара. Немцима је било важно да сазнају детаље о личностима везаним за пуч, о чему говори и чињеница да је генерал Недић приликом формирања своје владе, између осталих преузео и обавезу да настави истрагу о догађајима везаним за 27. март. Једно од питања које је требало утврдити било је следеће: да ли је влада која је потписала пакт могла да спречи државни удар.


Прва саслушања обављена су већ крајем маја 1941. године. Комисију (чији пуни назив гласи: Комисија за истраживање одговорности за ступање односно увлачење Југославије у рат) сачињавали су: заменик комесара Министарства унутрашњих послова Танасије Динић, председник; заменик комесара Министарства просвете Ђорђе Перић, заменик; чланови Миодраг Ђорђевић, заменик управника града, Душан Јевтић, пуковник - војни судија и Радмило Урошевић, судија Окружног суда за град Београд. Из састава Комисије може се утврдити да су њени чланови, осим што су уживали поверење Немаца, по природи посла били компетентни за обављање овог задатка, будући да су били на служби у полицији и правосуђу. Танасије Динић до краја 1942. године није био члан владе већ је имао функцију „ванредног комесара за персонална питања" са задатком да очисти управни апарат од „политички неподобних" личности. Ђорђе Перић је био директор предратне југословенске новинске агенције „Авала", а после окупације постао је заменик комесара унутрашњих послова у Комесаријату Милана Аћимовића. Комисија је саслушала један број политичара и јавних личности који су учествовали у предратном политичком и јавном животу Краљевине Југославије, укључујући и министре у влади Драгише Цветковића. Истраживање је показало да су главни кривци за преврат углавном у иностранству са владом Душана Симовића.
...
u50063-89362_simovic_petar_blogshow.jpg
...
Генерал Петар Пешић је био министар војске и морнарице у влади Драгише Цветковића у време када је Краљевина Југославија потписала Протокол о приступању Тројном пакту. На ту дужност ступио је 7. новембра 1940. после оставке генерала Милана Недића. Савременици нису дали ниједну негативну карактеристику о њему, осим примедбе да је у поодмаклом животном добу. Био је 18 година начелник Генералштаба и професор многим официрима који су у том тренутку заузимали највише положаје у војсци. О његовом неприкосновеном ауторитету у југословенским војним круговима сведочи и генерал Живко Станисављевић, истакнути војни теоретичар који је у једном разговору са Миланом Антићем изјавио о генералу Петру Пешићу: „Имао је брз, јасан и трезвен суд на ствари и дубок суд о сваком проблему... Знао је језике. У саобраћају и дискусији са странцима био је на висини." Уживао је углед и код самог кнеза Павла који га је још на почетку ратног сукоба 1939. године ангажовао за важну војну мисију.

Упутио га је у Француску да ступи у везу са француском генералштабом, што је била обавеза Југославије будући да је са Француском имала уговор о сарадњи и пријатељству из 1927. године. Оцењујући његову улогу у тим кризним тренуцима (и уопште разлоге за његово довођење на овај важан положај) Д. Грегорић наводи да он у војсци није имао ни своје групе ни нарочите везе и да је био само лично везан за кнеза Павла, који га је и довео на положај. Ово постављење било је у склопу настојања кнеза намесника да на кључне државне функције (министарства иностраних и унутрашњих послова и на место министра војске и морнарице) постави личности које ће према њему бити у односу „чиновничког извршиоца наређења а која нису имала ни личне амбиције нити снажније самосталне концепције".

Потврду Грегорићеве оцене можемо да добијемо и из извештаја британског посланства у Краљевини Југославији. У разговору који је британски посланик у Београду Кембел (sir Ronald Hugh Cempbell) водио са кнезом Павлом 7. новембра 1940, поводом бомбардовања Битоља, кнезу је постављено питање о личности новог министра војске. „Питао сам да ли је реч о чврстом и постојаном човеку. Његово краљевско височанство одговорило је да сматра да јесте, и било је прилично изненађено питањем, као да је чврстину свог министра сматрало мање важном ствари, будући да он сам решава сва питања."

О његовој улози у влади Драгише Цветковића, значајне податке дао је и британски војни аташе у Београду пуковник Кларк (S. C. Clarke). Његова оцена је била да је генерал Пешић уживао велику војничку репутацију и да је био одлучан противник сваког уступања југословенске територије и давања права транзита осовинским трупама преко Југославије. У другом извештају, неколико месеци касније, који је поднео после априлског слома Југославије и повлачења са положаја британског војног изасланика у Београду, пуковник Кларк је допунио своју оцену, додајући да је генерал Пешић, уз генерала Петра Костића, начелника Главног генералштаба, био главни саветник кнеза Павла о војним питањима и да је код њега стално стварао утисак о слабости војске и њеном неизбежном и брзом слому уколико би земља ступила у рат са Немачком.

Сутрадан позвао ме је Кнез намесник и питао ме је: „Је ли вам Драгиша саопштио шта Хитлер захтева од нас?‘‘ Када сам му рекао да није ништа саопштио, онда ми он рече да Хитлер од нас тражи да приђемо Тројном пакту, нашта сам ја одмах рекао да би то био наш једини спас и да треба да урадимо исто што и Мађарска. На то је Кнез плануо и рече да он на то неће никако пристати, и да, ако то влада реши, да ће он абдицирати, већ да ми концентришемо око 200 хиљада војника према грчкој граници и да ту заједно са Грцима и Енглезима примимо борбу. Пошто сам видео да је он врло нервозан, почео сам да га умирујем и обећао му да ћемо то питање проучити са Начелником главног ђенералштаба, а да он у овим најтежим данима не сме да абдицира, већ је потребно да он оде Хитлеру и увери о потреби да ми останемо неутрални и да му он лично зајемчи да ћемо се стриктно држати неутралности. Кнез ми прво рече да он неће да иде код Хитлера, али после дугог објашњења о томе, рече, па видећу, јер увиђам да ми ви говорите као пријатељ наше куће. Тако је и било, после пет дана отпутовао је за Берлин.

...
498px-Hapsenje_Dragise_Cvetkovica_1941.jpg
...
По повратку са пута он је одмах сазвао Крунски савет: оба Краљевска намесника, претседника и потпредседника Владе, министра иностраних дела, министра Куловца као представника Словенаца, министра двора и мене, и саопштио нам је ово: „Са Хитлером сам имао врло дуг разговор од четири сата. Он је тражио од мене да приђемо Тројном пакту и рекао је да неће ни по коју цену дозволити да се створи Солунски фронт. Он ће Грчку смрвити и неће више постојати као држава. Ја сам доказивао да је за нас најбоље да останемо неутрални и да ја не могу никако да пружим руку Мусолинију који је убио мог брата Александра и који и сада шаље терористичке банде у Хрватску. Али Хитлер је остао упоран при томе да приђемо Тројном пакту и молим вас сад да решимо то питање."
После Кнеза узео је реч намесник Станковић, и он је био истог мишљења као и Кнез, да не можемо прићи пакту и изложио идеју да концентришемо извесне снаге на грчкој граници у циљу заједничке борбе са Грцима и Енглезима.

После њега узео је реч Цинцар-Марковић и рекао да ми морамо прићи пакту, ако хоћемо да спасемо земљу од пропасти.

Затим сам ја узео реч и изложио ситуацију овако:

Наш фронт износи 3.000 км, који треба да бранимо од Немаца, Италијана, Бугара и Мађара са свега 27 слабих дивизија. Наше наоружање је слабо, нарочито у техничком погледу. Имамо свега 500 аероплана, 100 тенкова од којих су 50 старог модела, 500 контратенковских топова, и то свега 250 од 47, а остали од 37 - који су врло слаби за одбрану од тенкова већег калибра. Најгоре стојимо са муницијом, за обичну шартну недостаје нам: 750.000 зрна за пољски топ, 800 хиљада за брдски топ, триста милиона за пушку, а тако исто и за остала оружја - као што је Њ. В. Кр. Височанству познато, ја сам увек указивао на недостатак муниције, када сам примио дужност министра затекао сам да се по нашим фабрикама ради само по 6 сати дневно, ја сам одмах повисио на 8, а негде и на 10 сати.
Мој претходник, ђенерал Недић, поднео је још 1. новембра нацртан (вероватно се мисли исцрпан - подвукао Д. А.) реферат Вашем Кр. Височанству и Претседнику владе у коме је детаљно изнео све недостатке наше војске и тражио да се приђе Oсовини, па и по цену уступака неких делова наше територије; ово је учинио онда када Немци нису били сишли на грчко-бугарску границу и када нас нису били обухватили и претили да освоје Солун.

Ја нимало не верујем у помоћ Енглеске, што заснивам на томе што врло слабо помажу Грке. Грчки посланик стално се жали на њих и моли да их ми помогнемо, што ми одбијамо, пошто хоћемо да одржимо стриктну неутралност. На основу свега овога ја молим да приђемо пакту, јер нам је то једини спас.

После овог мог излагања сви су присутни једногласно гласали да се приђе пакту, под условом да тражимо:

1) Да нам Немачка гарантује суверенитет и интегритет наше државе;
2) Да нам се Немачка обавеже да неће преко наше земље превозити
ни железницом ни сувим њену војску и ратни материјал;
3) Да нам се загарантују на Солун иста права која сада уживамо;
4) Стављено је у дужност Цинцар-Марковићу да ово изведе.

О свему овоме, тако важном питању, ни овог пута није обавештена Краљевска влада.


После дужег времена дошао је немачки одговор којим се усвајају наши предлози и тражи да наши опуномоћеници дођу што пре у Беч, ради потписа уговора."
...
Bundesarchiv_Bild_146-1975-036-23%2C_Jugoslawien%2C_gefangene_serbische_Offiziere.jpg
...

 

 

Часопис Архив - година XII број 1-2

Драган Алексић, виши научни сарадник Института за новију историју Србије

 

Biogrаfijа:

 

• Dаtum i godinа rođenjа: 07.11.1956.
• Mesto rođenjа: Aleksinаc.
• Školovаnje: Srednjа školа: 1975, Gimnаzijа, Aleksinаc.
• Fаkultet: 1980, Univerzitet u Beogrаdu, Filozofski fаkultet.
• Mаgistаrskа tezа: 1984, Univerzitet u Beogrаdu, Filozofski fаkultet, Grupа zа istoriju Jugoslаvije, "Pаrtizаnski odredi u zаpаdnoj Srbiji".
• Doktorskа tezа: 1997, Univerzitet u Beogrаdu, Filozofski fаkultet, Grupа zа istoriju Jugoslаvije, "Privredа Srbije u Drugom svetskom rаtu".
• Zаposlenje: 1981, Institut zа noviju istoriju Srbije.
• Oblаst interesovаnjа: Studentskа štаmpа, ruskа emigrаcijа u Krаljevini Jugoslаviji, ekonomskа problemаtikа u medjurаtnom periodu i Drugom svetkom rаtu.

Tagovi



Komentari (331)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 22:26 28.03.2019

Re: Vreme čuda

Čitam pažljivo pametne ljude i ne pačam se jer jednostavno nemam dovoljno informacija ni ko je ko ni šta je šta.

Mene nije mrzelo da pročitam taj Barrov memo (juni 2018.) dok još nije bio Atrni Dženeral ni u najavi, ima ga 19 strana, priznajem da sam pročitao samo pola pošto je to njegova priča (začudo vrlo razumljiva) a druga polovina taksativno nabrajanje slučajeva (kako već funkcioniše američko presedansko pravo).

Ono što je meni tu zanimljivo je što je - iako je u celu stvar ušao sa očiglednim i dokumentovanim predubeđenjem da Tito tj. Staljin nije grešio (po njemu po definiciji nema tu obstruction of justice, dok god Trunpo radi samo ono za šta je ustavom ovlašćen, pa makar to bilo i otpuštanje šefa FBI koji protiv njega vodi istragu) izveštaj po tom pitanju ipak nije interpretirao tako jednoznačno nego "mož da bidne ne mora da znači", dakle praktično je revidirao stav od prošle godine. Pretpostavljam da je i njemu jasno da će možda jednom ceo dokument izađe na videlo, pa da ne ukalja časno ime...
nsarski nsarski 22:27 28.03.2019

Re: Vreme čuda

i onda kad se nacrta šta je i ko zapravo utvrdio, kreću uobičajeni whataboutizmi (ono što mi kolokvijalno zovemo 'a što vi mučite crnce?').


Dobro, da se držimo teme. Fair enough. Ne znam koje si izvore o Ruskom uticaju koristio, ali ja ću da ti dam jedan od svojih izvora koji zaključuje da je uticaj minoran.

Pisac je Gareth Porter, renomirani novinar još iz vremena Vijetnamskog rata (nešto kao Seymour Hersh). Dakle, Porter u svom tekstu The Shaky Case That Russia Manipulated Social Media to Tip the 2016 Election gde dekonstruiše tezu Skota Šejna i Marka Mazzetia iz NY Timesa da su Rusi imali veoma važan uticaj u izborima 2016.
Ova dvojica naime kažu da “anti-Clinton, pro-Trump messages shared with millions of voters by Russia could have made the difference” in the election. I dalje, Porter kaže, Shane and Mazzetti have constructed a case that is fundamentally false and misleading with statistics that exaggerate the real effectiveness of social media efforts by orders of magnitude.

Itd., da ne prostirem nečitljive i predugačke tekstove, zaključak je sledeći: The idea promoted by Shane and Mazzetti that the Russian government seriously threatened to determine the winner of the election does not hold up when the larger social media context is examined more closely. Contrary to what the Times’ reporters and the corporate media in general would have us believe, the Russian private sector effort accounted for a minuscule proportion of the election-related output of social media. The threat to the U.S. political system in general and its electoral system in particular is not Russian influence; it’s in part a mainstream news media that has lost perspective on the truth.

Ja mogu da ti navedem još barem tri teksta ozbiljnih istraživača koji dolaze do sličnog zaključka. Uostalom, posle dve godine istraživanja, stotina intervjua, velikog broja subpoenas (obaveza da se dođe na saslušanje), kazni za korupciju (vezanih za laganje ili utaju poreza i muljačine sa Ukrainom), Mueller nije našao ništa. Ništa u tom smislu da bi bilo ko sledeći mogao biti označen za saradnju sa Rusima.
Oh, bilo je drugih muvanja - Trum tower u Moskvi, ruskih kurvi po Menhetnu i sličnih cheap thrills - ali ozbiljnog uticaja na izbore nije bilo. A nije da Mueller nije tražio i tražio. Jednostavno, sve što ima se raspršilo u dim i maglu. I on je morao, ozbiljno pokunjen, da preda izveštaj kakav je predao.
tasadebeli tasadebeli 22:27 28.03.2019

Re: Vreme čuda

Milan Novković

Ja mislim da se ta partija još uvek igra - to je za Ruse bio potez u šahu.



И то у дежа ви партији.

Нису Руси без разлога најбољи шахисти на свету, убедљиво најбројнији у првих 100 на ФИДЕ (Алсе, је л' се тако каже?) листама деценијама уназад.

Памте они добро оне раније одигране партије, па поучени искуствима на сопственим грешкама из изгубљених партија, улазе у нове мечеве.





Не знам како ви, али мени се од погледа овог лика малкице леди крв у жилама.





In addition to his Doctrine, Karaganov has advocated for a united Sino-Russian strategy to unify a Eurasian bloc. He argues that the Eurasian Economic Union (EEU) and China's One Belt One Road Initiative (OBOR), will work together to promote economic integration throughout the region.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:39 28.03.2019

Re: Vreme čuda

nsarski
Nije loše, došli smo od "nije bilo nikakvih Rusa" do "pa šta ako su se Rusi mešali?".


Recimo, ja verujem da su se Rusi ozbiljno mešali u Francuske izbore (podržavali Le Pen i njenu partiju, čak finansijski), ali to je bila slobodna lovna zona - Makrona su, opet, postavile druge snage. Pojavio se niotkud i ušao u Versaj, simbolično govoreći.

Insistiranje da su se Rusi mijesali u francuske izbore i pomagali Le Pen vise je diabolizacija
Le Pen nego provjerene cinjenice.
Rusi nisu finansirali kampanju FN vec je neka ruska banka, potpuno legalno, dala komercijalni kredit FN jer su francuske banke to odbile. Ostale partije su dobijale kredite potpuno normalno.
Jos neki francuski politicari su se sastajali sa Putinom prije izbora, Fijon na primjer, ali im se to nije uzelo za zlo.
Valjda kad spojis dva "demona"oni pojedinacno postaju jos gori.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:11 28.03.2019

Re: Vreme čuda

Milan Novković
nsarski
...Recimo, ja verujem da su se Rusi ozbiljno mešali u Francuske izbore (podržavali Le Pen i njenu partiju, čak finansijski), ali to je bila slobodna lovna zona - Makrona su, opet, postavile druge snage. Pojavio se niotkud i ušao u Versaj, simbolično govoreći.


On je neka čudna vrsta energičnog zombija po meni, ja mislim da on nije klasičan psihopata koji nema empatije prema ljudima, on nekako dođe kao osoba bez ikakvih osećanja.

Makron je bio clan vladajuce garniture u proslom mandatu, prvo kao savjetnik za ekonomiju Olonda a poslije i ministar ekonomije.
Nije Makron zombi vec tipicni predstavnik elite koja nema nikakve, ili ima vrlo malo, predstave o
stvarnom zivotu i problemima i strahovima obicnih ljudi. Pravi naslednik onih koji predlazu gladnima koji nemaju kruha da jedu brios umjesto kruha.
vcucko vcucko 23:39 28.03.2019

Re: Vreme čuda

apostata
nsarski


Hvala na dopuni!
Inače, ja sam u prvi mah pomislio da je onaj brod u pozadini "Titanik", ali Titanik je imao 4 dimnjaka, a ovaj samo tri. To je neka zajednička lađa, izgleda, kojoj je suđeno da potone jer, kao što se na slici vidi, svaki od njih ima svoju verziju puta u svetlu budućnost.


A ono krstarica Aurora profesore.

Evo i dokaz, u koloru
nsarski nsarski 23:53 28.03.2019

Re: Vreme čuda

vcucko
apostata
nsarski


Hvala na dopuni!
Inače, ja sam u prvi mah pomislio da je onaj brod u pozadini "Titanik", ali Titanik je imao 4 dimnjaka, a ovaj samo tri. To je neka zajednička lađa, izgleda, kojoj je suđeno da potone jer, kao što se na slici vidi, svaki od njih ima svoju verziju puta u svetlu budućnost.


A ono krstarica Aurora profesore.

Evo i dokaz, u koloru


Da, zaista. Ima Apostata pravo - taj Kinez je odlično znao šta je naslikao.
maksa83 maksa83 07:50 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Pisac je Gareth Porter, renomirani novinar još iz vremena Vijetnamskog rata (nešto kao Seymour Hersh). Dakle, Porter u svom tekstu The Shaky Case That Russia Manipulated Social Media to Tip the 2016 Election gde dekonstruiše tezu Skota Šejna i Marka Mazzetia iz NY Timesa da su Rusi imali veoma važan uticaj u izborima 2016.

Evo pročitao, i njihova dekonstrukcija se svodi na "ali vidite koliko je to mali procenat tvitova u odnosu na sve ostale", a moje pitanje za njih bi bilo - kad je sve to tako sitno i nebitno, zašto Rusija (i Turska, i Kina u još većem obimu, doduše od pre nekog vremena Great Firewall i Rusija zajedno razvijaju filtere) izblokira svaku džidžu na Internetu koja smeta režimu - od FB stranice Navalnyja pa do zabačenog sajta koji ima Pussy Riot logo?

Inače, ovaj ovde naš Putin wannabe je toliko popizdeo od tvitera da je upregao Željka Mitrovića da napravi emisiju HitTvit gde će svoj tviter bol da podeli sa narodom tako što će se u emisiji čitati "užasni tvitovi opozicije", uz uključenja gledalaca da glasaju za najstrašniji. Ideja je naravno zastrašivanje.

Zauzvrat, nudim rad ljudi koji su sakupili onih 3 miliona tvitova: Troll Factories: The Internet Research Agency and State-Sponsored Agenda Building. Nema zaključaka ni vrednosnih sudova, samo mikrostruktura, tj. kako cela stvar funkcioniše.

A nije da Mueller nije tražio i tražio. Jednostavno, sve što ima se raspršilo u dim i maglu. I on je morao, ozbiljno pokunjen, da preda izveštaj kakav je predao.

Ako je tako onda je to što Mič MekKonel ne da da se taj izveštaj obelodani baš, baš u najmanju ruku čudno, pogotovo posle svih šampanjaca koje su naotvarali.
alselone alselone 08:26 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Evo pročitao, i njihova dekonstrukcija se svodi na "ali vidite koliko je to mali procenat tvitova u odnosu na sve ostale", a moje pitanje za njih bi bilo - kad je sve to tako sitno i nebitno, zašto Rusija (i Turska, i Kina u još većem obimu, doduše od pre nekog vremena Great Firewall i Rusija zajedno razvijaju filtere) izblokira svaku džidžu na Internetu koja smeta režimu - od FB stranice Navalnyja pa do zabačenog sajta koji ima Pussy Riot logo?


Sad radiš ono što je Floki. :)

Od "Rusi se udružili sa naftašima, podelili nalazišta nafte i izneli Trampa za predsednika" + slične radikalne optužbe koje sam pozaboravljao, smo došli do "tvitovali su nešto a to je važno jer vidite kako Putin i Erdogan blokiraju tviter". Meni dosta.

Realno, ako se uticaj sveo na TW, onda ti izem i Putina. Više sam očekivao.
maksa83 maksa83 08:45 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Sad radiš ono što je Floki. :)

Bogami bih ja to rekao za tebe, pošto imaš sudove (ne ono glinene, metalne, nego džadžment sudove) a ziro dejta. PodaTci ni od korova.

Od "Rusi se udružili sa naftašima, podelili nalazišta nafte i izneli Trampa za predsednika" + slične radikalne optužbe koje sam pozaboravljao

Šta tu tačno nije jasno?

Ovo na slici dole što se zaljubljeno gleda sa Putnom je Rex Tillerson, Exxon CEO i bivši Hand of the King (onaj što je posle konstatovao da je King fucking moron).

Dil se raspao zato što Trunpo nije uspeo da skine sankcije.

Vest o tome imaš ovde.



Realno, ako se uticaj sveo na TW

Realno, tw i FB je zamajavanje za raju, a uticaj se vrši plasiranjem para na ključna mesta. Ja sad mogu i o tome neke podatke, ali slutim da će biti izignorisani kao i svi drugi koji se ne uklapaju u "Trunpo hipik donosilac mira u svetu a i vratiće nam Kosovo" narativ. Uzgred, i taj mit o Trunpou mirotvorcu smo razbucali brojkama (to je ono kad se floki ljuti), ali posle toga neumitno sledi "on je dobar čovek ali mu ne daju", a imaš intervjue sa tim dobrim čovekom pre nego što je postao predsednik u kojima kaže "treba da idemo u Libiju samo ako ćemo mi da zadržimo tu naftu". Ali to su opet proverljivi podaci, a to ljude (emprijski utvrđeno) ozlojeđuje.


A kad hoću onako u vetar da špekulišem bez podataka, ja se zapitam - ako Putin i Trunpo nemaju nikakve veze, otkud onda to frapantno poklapanje skupa Putinoljuba i Trunpoljuba, počevši od Vjekoslava Šešelja i Miše Vacića pa do ovog čarlivoja...

alselone alselone 08:53 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Šta tu tačno nije jasno?


Pa taj missing link od toga da su im ciljevi određenim delom podudarni do toga da su se udružili da utiču na izbor predsednika nezakonitim metodama.

o Trunpou mirotvorcu smo razbucali brojkama

Brojkama o broju bombi ili drugim? Ako je o bombama, onda mi to i nije neki podatak od značaja a možda sam propustio neki drugi razgovor.

otkud onda to frapantno poklapanje skupa Putinoljuba i Trunpoljuba, počevši od Vjekoslava Šešelja pa do ovog čarlivoja...

Slično se sličnom raduje. Ja to tako vidim.
maksa83 maksa83 09:04 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Pa taj missing link od toga da su im ciljevi određenim delom podudarni do toga da su se udružili da utiču na izbor predsednika nezakonitim metodama.

Gde je missing link? Exxon Mobile i Rosgasneft sklope dil da zajedno riljaju na Arktiku. Ruske firme zbog Krima kao preteksta fasuju sankcije i taj dil zbog toga stoji. Dovede se Putinoljubivi Trunpo koji postavi baš tog Exxon CEO-a za sekretari of stejt. Rex i Trunpo i Kongres ne uspeju da skinu sanckije. Dil se raspada. To je tzv. tajmlajn.

Jedini missing link bi bio kada bismo rekli da je CEO Exxona sasvim slučajno postao Trunpoov sekratari of stejt i da to nema nikakve veze ni sa čim. Je l' imaš ti snage za taj leap of faith? Ja baš ne...

Brojkama o broju bombi ili drugim? Ako je o bombama, onda mi to i nije neki podatak od značaja a možda sam propustio neki drugi razgovor.

I o bombama, i o povećanom broju vojnika na Bliskom Istoku, i naletima dronova širom sveta (koji su se upetostručili) i uvećavanju američke armije sa sve brojkama šta-koliko.
gedza.73 gedza.73 10:23 29.03.2019

Re: Vreme čuda

alselone
Brojkama o broju bombi ili drugim?

luk i rakija.
presudni faktor za bombardovanje. valjda je Hilari rekla kako bi ponovo bombardovala Srbiju većim bombama jer smrde na rakiju i luk a vole Ruse.
pa onda i nema baš puno izbora između nje i Trumpoa. ovaj nandžarasti bar nam ne preti.

Rusi Amerikancima namestili izbore?
ako jesu i ako su.
ako su Amerikanci to dopustili onda su veće budale nego što sam mislio a Rusi pametniji nego što sam mislio.

u stvari jenkiji kukaju zato što su ih baćuške prejebali u njihovoj igri?
pa onda su još veće budale a uz to i tužibabe plačipičke.


maksa83 maksa83 10:31 29.03.2019

Re: Vreme čuda

valjda je Hilari rekla kako bi ponovo bombardovala Srbiju većim bombama jer smrde na rakiju i luk a vole Ruse.

Ovo se na Internetu inače kaže "ate the Onion", to je kad neko pročita vest sa sajta Onion (njihov njuz.net), i krene da peni pošto poveruje da je to stvarna vest.

Ta konkretna ... informacija ... dolazi sa sajta zicer.net na kome se između ostalog može naći i ovo:




Edit: zanimljiv (praktično nemoguć) eksperiment bi bio pustiti ovo tvoje da prođe ovako kao ... činjenicu, i onda pratiti koliko ljudi ovde je u to poverovalo, usvojilo i prepričalo prijateljima kao fact of life.

floki floki 10:45 29.03.2019

Re: Vreme čuda

meni ova maksina priča sa naftašima zvuči skroz realno, imaš recimo dve oligarhijske grupe u amerikama, ovi naftaši su jedna i hoće dil sa rusima, druga banda su oni što prave oružje, recimo... i onda svako gura svog kandidata... ništa čudno, izbori su ionako šou za raju i muljanje para...

pa i ruski oligarsi više vole da mlate pare od nafte nego da troše pare na rakete...

i interesi se poklapaju, jbg, velika para, što kaže petar božović u čarugi...

ali niko do sada nije dokazao da je bilo dogovora sa ruskim vlastima - ja mislim da nije jer nema potrebe, lako bi se oni sve dogovorili kasnije, ali im je drugi tabor oligarha u americi pomrsio konce, pa ništa od posla...

samo je meni smešno jako da su ruski botovi na tw i fb odlučili izbore ili imali presudni uticaj, u to ne verujem jer mi je mnogo glupavo

i amerima svi treba da se mešaju u izbore ako mogu jer su ameri prvi koji to drugima rade - kad najjači baja u kafani igra prvi prljavo i ne drži se nikakvih pravila, svi drugi treba isto to da rade, inače će najebu
maksa83 maksa83 10:48 29.03.2019

Re: Vreme čuda

druga banda su oni što prave oružje,

Ta banda što pravi oružje je inače Amerika - Izrael link, lobiji su efemerni takoreći nebitni.
Američki i izraelski vojno-industrijski kompleksi su uvezani kao creva i tehnološki i finansijski, dotle da je Izrael jedina zemlja na svetu koja sme samostalno da modifikuje kupljeni F-35 bez da pita Amerikance za dozvolu. I odande ide i selidba ambasade, i golanska visoravan, i sve ostalo... Niko se tu ništa ne pita, siroti Trunpo najmanje. Iz tog primera sa Izraelom se npr. vidi koliko je on zapravo lutka koju je neko natakario na ruku i otvara joj i zatvara usta...

floki floki 11:01 29.03.2019

Re: Vreme čuda

kakav god da je tramp, bolji je od klintonke (mislim, bilo je šanse da bude bolji), meni je manje zlo da vade naftu zajedno nego da dižu tenzije i revolucije da bi vojni kompleks imao opravdanje da muze pare iz onolikog vojnog budžeta...
pare su tu i manji problem, veći problem je da izbije pičkaža koja se otme kontroli...

edit: i da dodam, mene interno u amerikama niš ne interesuje jer tamo ne živim, kao ni kod rusa... ja ih samo gledam kroz spoljnu politiku i ameri su najgore kabadahije sada, bez konkurencije
licemerna, cinična, elokventa govna poput obame su meni lično mnogo gori od ovog divljaka

maksa83 maksa83 11:09 29.03.2019

Re: Vreme čuda

meni je manje zlo da vade naftu zajedno nego da dižu tenzije

'Fala bogu pa je ukidanje nuklearnog sporazuma sa Iranom (pošto ga je sklopio zli ratoborni Obama) i uvođenje sankcija izraelskom i saudijskom neprijatelju spuštanje tenzija.
gedza.73 gedza.73 11:21 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Ovo se na Internetu inače kaže "ate the Onion", to je kad neko pročita vest sa sajta Onion (njihov njuz.net), i krene da peni pošto poveruje da je to stvarna vest.

zato sam i napisao 'valjda' jer ovom internetu ništa više ne možeš da veruješ.

Samo ne deluje daleko od istine. nekako mi daleko miroljubivija opcija po nas deluje Tramp (za sada) nego Hilari i Obama.
deluje mi kao Keri nikad ne znaš kaće da izvadi nož.

maksa83 maksa83 11:26 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Samo ne deluje daleko od istine

Možda je i 100% istina.

Ali ozbiljno, koliko ... lakoveran ... treba da budeš pa da zgutaš da će Hilari da sklopi pojmove luk, rakija, Srbi i kaže tako nešto na televiziji?

Ako poveruješ u to šta te zapravo sprečava da poveruješ u npr. ovo:

Atomski mrav Atomski mrav 12:18 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Šta će biti sa nama Srbima? Mutiraćemo u Hrvate, Hrvati u Slovence a Slovenci u Bosance. Bosanci će mutirati u Hercegovce, Hercegovci u Crnogorce a Crnogorci u Srbe. Tako će se zatvoriti krug.
maksa83 maksa83 12:24 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Šta će biti sa nama Srbima? Mutiraćemo u Hrvate, Hrvati u Slovence a Slovenci u Bosance. Bosanci će mutirati u Hercegovce, Hercegovci u Crnogorce a Crnogorci u Srbe. Tako će se zatvoriti krug.

Mene samo brine da ne zaborave da ugrade neku marginu za malo tatarskih gena tj. da ne preskoči Bugare, inače će đaba dizignemo.
Atomski mrav Atomski mrav 12:36 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Šta će biti sa nama Srbima? Mutiraćemo u Hrvate, Hrvati u Slovence a Slovenci u Bosance. Bosanci će mutirati u Hercegovce, Hercegovci u Crnogorce a Crnogorci u Srbe. Tako će se zatvoriti krug.

Mene samo brine da ne zaborave da ugrade neku marginu za malo tatarskih gena tj. da ne preskoči Bugare, inače će đaba dizignemo.


Hoće, ne boj se, Bugarska i Makedonija su u NATO, posebno će se potruditi da Bugari ne mutiraju kojim slučajem u Ruse.
gedza.73 gedza.73 14:03 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Ali ozbiljno, koliko ... lakoveran ... treba da budeš pa da zgutaš da će Hilari da sklopi pojmove luk, rakija, Srbi i kaže tako nešto na televiziji?

ne to već Hilari, bombe i Srbija.

inače su argumenti 'luk i rakija' u istoj lakovernoj ravni sa 'slučaj Račak' pa svet progutao i bombardovao Srbiju.

pojmovnik 'luk i rakija' često oni koriste kao opravdanje za oružani napad. negde se zove 'ubijanje dece', negde 'biološko oružje', 'diktator', negde 'nuklearni program'... nuklearni...

zar nisu našli virus koji su Amerikanci ubacili u program kako bi daljinski uticali na nuklearno nešto u Iraku-Iranu?

a sad cmizdre što su im Rusi uvalili 'lukrakija' tviter izbore.





maksa83 maksa83 14:14 29.03.2019

Re: Vreme čuda

zar nisu negde našli virus koji su Amerikanci ubacili u program kako bi daljinski uticali na nuklearno nešto u Iraku-Iranu?

To su zapravo bili Izraelci, ako pričamo o Stuxnetu, i to nije nikakav hoax nego realan vrlo sofisticiran kompjuterski virus koji im je sjebavao centrifuge. Vrhunski, vrhunski, vrhunski haj tek. Kao virus iz Three Body Problem - zarazi tebe i mene nebitne (tj. naše kompjutere) - ništa se ne dešava, samo čuči i čeka da se prenese dalje, i tako dok ne dođe do nekog ko je povezan na baš određeni model Simens skade, i utrči u njegov firmver i krene da pravi sranja, računa se da im je sjebao oko 1000 centrifuga (što sjebao što sami izbacili iz stroja da ne ode Vinča u vazduh). Inače je razvijen zato što su im Ameri rekli da ne mogu lako da ih podržavaju ako svakog meseca dignu u vazduh po jednog iranskog nuklearnog naučnika, i da bi bilo bolje da nađu nešto drugo.

Izrael je ozbiljna IT sila, koristim nešto njihovo komercijalno već 4-5 godina, i brzina i kvalitet kojom reaguju na spoljne probleme je fascinantna. Obećaju A za N dana i isporuče A+B+C za N/2 dana, što je potpuno kontra uobičajene software development prakse gde se procenjeno vreme množi sa 3 i prebacuje u sledeću vremensku jedinicu. Da svi prave softver kao Izraelci ovo bi bio jedan mnogo stabilniji svet.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:02 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Izrael je ozbiljna IT sila, koristim nešto njihovo komercijalno već 4-5 godina, i brzina i kvalitet kojom reaguju na spoljne probleme je fascinantna.


I u mojoj oblasti bukvalno dominiraju, ne moš da kupiš ništa od laserske merne opreme a da je nije napravio izraelac. Doduše, jedna od najvećih fabrika im je u američkom vlasništvu (happen to be jedna od firmi za koju radim), ali nema veze.

A za vojsku se osetno izdvaja više para sada nego za Obaminog vakta, i to znam iz prve ruke po broju pounuda za kontrakt poslove, sve vezano za odbranu, i to ide čak i dotle da ako sam u portfoliu firme napisao da sam radio nešto pre iks godina, zovu, traže, nude secret i top secret clearance na tanjiru. Nikad nije bilo ovako, ili, ajde da kažem bar za ovih 10 godina koliko sam sam svoj majstor. Da se neko ne uzbudi previše i krene da mi spočitava pobijenu decu i svatove zarad boljeg standarda: uredno odbijam takve poslove.

Makso, druže, samo da pohvalim tvoj performans na blogu, uživam da gledam kako kolege pedalaju unazad, pa u krug, pa se sudaraju i padaju sa bicikle, dižu se, i probaju ponovo, ali ne vredi.

alselone alselone 16:04 29.03.2019

Re: Vreme čuda

uredno odbijam takve poslove.


Iz verskih razloga ili nemaš potrebne kvalifikacije?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 29.03.2019

Re: Vreme čuda

alselone
uredno odbijam takve poslove.


Iz verskih razloga ili nemaš potrebne kvalifikacije?


Iz verskih razloga. A i prevelika, za moj ukus, je jebada nositi teret clearance-a, pogotovu ovih visočijih. A obično i ne nude posao ako nemaš sve potrebne kvalifikacije, mada nekad zovu i tad, kad su baš u frci.
floki floki 16:26 29.03.2019

Re: Vreme čuda

evo ga još jedan što veruje u tw i fb moći izgleda

što se izrelaca tiče, samo pohvale za znanje, radio sa njima, opasna sila...
stuxnet da se napravi - tu je takav tim raznih majstora morao da okupi, strašno
inače arogantni skoro bez izuzetka, ali meni ne smeta, očekuješ unapred...
imam i neke mušterije, teški na paru u pm...

njih uvek gledati samo šta rade, nikad šta pričaju
maksa83 maksa83 16:33 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Makso, druže, samo da pohvalim tvoj performans na blogu,

Hvala, hvala, dok god Rotšild i Soroš plaćaju tu smo da pomognemo, sad sam se setio da na invojs dodam i stavke "luka" (baš tako, ne u nominativu - luka, leba, i sira su reči u srpskom koje imaju samo akuzativ) i "rakije", malo sam naduvao cenu (realno, šta oni znaju pošto je kod nas luka) ali valjda će da prođe.

Zauzvrat bi ti mogao da prihvatiš neki taj military contract, jer - stavi prs' na čelo i razmisli - sad kad Trunpo zajaši raketu ko Deneris njenog (zdravo floki) pokojnog Zmaja i krene da nam vrati Kosovo - možda će u ruci imati i laserski mač pogonjen baš tvojim laserom, što posredno znači da si nam ti vratio bar Dogodine Prizren...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:41 29.03.2019

Re: Vreme čuda

evo ga još jedan što veruje u tw i fb moći izgleda


Ma tu sam ja odpočetka, nego Maksi nije trebala pomoć. Ja mislim da ti dosta potcenjuješ uticaj tih medija na ishod glasanja, pogotovu kad neko pametno, lukavo i sistematski uzme da plasira laži i poluinformacije. Pogotovu ako imaš u vidu da su ogromnom broju ljudi tviter i fejsbuk postali apsolutno jedini izvor informacija. Dobro, i Sputnik i RT, i par onih milančetovih websajtova koji šire alternativne istine.

Ali to je naš problem, svakako, i tu si u pravu, i samo je bilo pitanje vremena kad će neki gangster da se seti da to iskoristi. Sad čekam sledeće izbore, da vidim šta će da bude, kad znamo za jadac, ali priznajem da ne bih smeo sa exblogijem ponovo da se kladim protiv Trampa, pogotovu kad vidim ovu složnu poviku: što je više kleveta i laži, Trampika nam miliji & draži, to je dosta jaka motovicija kod prvoamerikanaca. A i kandidate koje je isturila ova moja strana, čak i kad im oduzmeš ono što Kurir piše o njima, a bene ovde prepričava.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:46 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Zauzvrat bi ti mogao da prihvatiš neki taj military contract, jer - stavi prs' na čelo i razmisli - sad kad Trunpo zajaši raketu i krene da nam vrati Kosovo - možda će u ruci imati i laserski mač pogonjen baš tvojim laserom, što posredno znači da si nam ti vratio bar Dogodine Prizren...


Da znaš, nisam ovo do sada gledao na pravi način. A ako mi obećaju i neku fontanu, ne mora na Slaviji, može i u Mirjevu, mogao bih da revidiram svoje verske stavove po tom pitanju.
maksa83 maksa83 16:52 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Ali to je naš problem, svakako

To je i naš problem, jer onaj Alo! Putin koji Upozorava na NATO Virus Koji Targetuje Slovenske Gene (ne znam za onaj gedžin luka i sira sajt) zapravo nije komercijalni poduhvat, nego nešto što se - viđu vraga - finansira iz budžeta, tj. što kažu - ja to plaćam. Sad, meni je skroz ok da plaćam Tasinu platu i platu svih 14 preostalih lekara u zemlji, dapače voleo bih da mogu da utičem na to da od toga što plaćam na Tasinu (i njegovih kolega, naravno) platu ide više (čak i ako nisu razredne starešine, za šta bih uveo beneficirani radni staž, bez zezanja), ali se ispostavlja da umesto toga plaćam i Putin Obećava, Putin Zapretio, Šolak Planira Atentat na Vučića na Vaskrs i slične pošasti novinarstva.

Jer, vidi kako stoje stvari, ovako izgleda taj račun, tj. ta govna sponzoriše ova tzv. država u sledećem omjeru (vidi sliku).

Kad sve to isposabiraš nešto ispod 3 miliona EUR ode za ta sranja. Prijatno.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Kad sve to isposabiraš nešto ispod 3 miliona EUR ode za ta sranja. Prijatno.


Tu izgleda najbolje prolazi onaj jedan zaposleni u Tanjugu.

Kad sam bio na Tari onomad, iznajmili smo kuću dole u Perućcu da nam bude baza, i sad tamo je stajao neki TV u trpezariji. I uveče mi se nešto nije spavalo, interneta nema, upalim dakle TV aparat. I krenem da tražim neke programe. Nema programa. Samo par lokalnih TV stanica, očajnog kvaliteta, ono, neko je preuredio štalu ili wc u studio tako što je tu prebacio neke ponjave preko stolica, i odatle uzeo nešto kao da televizioniše. Ali sve je bilo tako jadno, od scenografije, sadržaja, organizacije, jezika koji novinari koriste, i samo - Vučić ovo, Vućić ono, dobro, i Vulin, i Slina. Pa malo nekih krš narodnjaka, pa opet to isto sranje. Sutradan, proverim ponovo, u neko drugo vreme - isto. I tako na sva tri kana;a koja su se mogla pronaći. Znači, totalni mrak, ja se sve nešto nadam da se ti ljudi po unutrašnjosti informišu ili na internetu ili bar na prelima i poselima, ako toga još ima, a da TV ne gleda apsolutno niko.
neverovatan neverovatan 17:09 29.03.2019

Re: Vreme čuda

srdjan.pajic

...

Makso, druže, samo da pohvalim tvoj performans na blogu, uživam da gledam kako kolege pedalaju unazad, pa u krug, pa se sudaraju i padaju sa bicikle, dižu se, i probaju ponovo, ali ne vredi.


Ma Maksa je puk'o!
Ovolika zaslepljenost priliči samo Vučićevim botovima.
Ljudi ga upozoravaju - no on samo - Putin, Putin, Putin.
A pametan čovek?!
Nevezano - glavno da smo se babe Kilari rešili.
Trumpo i Putin će se već dogovoriti - ljudi su.
I končano - Amerika i Rusija će spasiti svet. Sve ostalo je pičkin dim.
Usput --- koristio sam jedan izraelski čipić na 'Reset' pinu jednog mirkokontrolera - radio je kao satić.
neverovatan neverovatan 17:15 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83

...

Jer, vidi kako stoje stvari, ovako izgleda taj račun, tj. ta govna sponzoriše ova tzv. država u sledećem omjeru (vidi sliku).

Kad sve to isposabiraš nešto ispod 3 miliona EUR ode za ta sranja. Prijatno.


Od svih ovih tzv. medija (za pola ni ne znam da postoje), koristim jedino npr. jedanput u 7 dana, Studio B da na sekundu pogledam kolika je aktuelna temperatura - a da mi nije mobilni ili komp pri ruci.
maksa83 maksa83 17:18 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Znači, totalni mrak, ja se sve nešto nadam da se ti ljudi po unutrašnjosti informišu ili na internetu ili bar na prelima i poselima, ako toga još ima, a da TV ne gleda apsolutno niko.

Nemoj da se nadaš, zato što je ovde van velikih gradova Internet slabo u upotrebi imaš te treš televizije (sa onog spiska), a u svakoj novinarnici i gradskoj i mesnoj i seoskoj u prvom planu na najprominentnijem mestu stoje Alo! Informer i sl. (Putin Voli, Putin Pati, Putin će Da Skrati, Putin Donosi, Putin Dovodi, Belorusija Poklanja, Putin Im Ne Da, Ovo Su Planirali za Vučića, Đilas i Šolak Pojeli Živu Bebu Foku (zašto Putin to nije sprečio?, prim. ja), itd.).

A u Ameriku gde prosečan Amerikanac ne silazi s Fejsbuka (ozbiljno, koliko lud treba da budeš pa da ostaneš Cukerbergova kučka?) dobiješ lažne agresivne Black Lives Matter akcije (koje organizuju "crnci" iz Sankt Petersburga) i sl.
maksa83 maksa83 17:25 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Trumpo i Putin će se već dogovoriti - ljudi su.

Pretpostavljam da ću ja biti kriv za ovu sliku.


neverovatan neverovatan 17:31 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Znači, totalni mrak, ja se sve nešto nadam da se ti ljudi po unutrašnjosti informišu ili na internetu ili bar na prelima i poselima, ako toga još ima, a da TV ne gleda apsolutno niko.

Nemoj da se nadaš, zato što je ovde van velikih gradova Internet slabo u upotrebi imaš te treš televizije (sa onog spiska), a u svakoj novinarnici i gradskoj i mesnoj i seoskoj u prvom planu na najprominentnijem mestu stoje Alo! Informer i sl. (Putin Voli, Putin Pati, Putin će Da Skrati, Putin Donosi, Putin Dovodi, Belorusija Poklanja, Putin Im Ne Da, Ovo Su Planirali za Vučića, Đilas i Šolak Pojeli Živu Bebu Foku (zašto Putin to nije sprečio?, prim. ja), itd.).

A u Ameriku gde prosečan Amerikanac ne silazi s Fejsbuka (ozbiljno, koliko lud treba da budeš pa da ostaneš Cukerbergova kučka?) dobiješ lažne agresivne Black Lives Matter akcije (koje organizuju "crnci" iz Sankt Petersburga) i sl.

Da.
Nedavno sam imao razgovor sa jednim drugarem.
Stariji je od mene desetak godina.
On slabo stoji sa kablovskom i gleda (samo) televizije sa toga tvog spiska ili slične (tj. neki Hepi, Pink i slično).
I priča on sve u tom stilu koji navodiš - uglavnom, da dočaram, mislim da bi barem jednu ruku dao za Aleksandra.
Vidim ja da nema ništa od ubeđivanja - jer je, da parafraziram, ubeđen u to kao ti u Putinovu moć da izabere Trumponju za predsednika - i ja krenem malo zaobilazno.
Pitam ja njega - znaš li ti kada sam ja rođen?
Kako da ne znam, reče, pa video sam te prvi dan kada si došao iz porodilišta.
Ti znaš moju baku, dedu, mamu, tatu?
Pa, kako da ne znam - reče.
Znaš mene dakle celi život, znaš ko me rodio, ko su mi bili preci - i ti ne veruješ meni (pričao sam mu bio neke botovštine sa posla), nego veruješ Aleksandru i njegovi bot agentima?
Posle toga smo nastavili priču o nekom deda Spasoji kojega se on mnogo bolje seća nego ja - pošto je stariji cca 10 godina.
Prema tome - možeš čak i da pođeš od sebe ... kao primer. Propaganda je moćno sredstvo i nije stoga, teško shvatljivo, zašto ljudi slabije školovani imaju problem sa analitičkim tj. kritičkim promišljanjem.
neverovatan neverovatan 17:32 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Trumpo i Putin će se već dogovoriti - ljudi su.

Pretpostavljam da ću ja biti kriv za ovu sliku.



Ko ti je ovaj treći?
zilikaka zilikaka 17:38 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Ko ti je ovaj treći?

S leva il zdesna?
gedza.73 gedza.73 17:40 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Inače je razvijen zato što su im Ameri rekli da ne mogu lako da ih podržavaju ako svakog meseca dignu u vazduh

Isto Rusi rekli Amerikancima. Pa oni izabrali Trampa.

Izrael je ozbiljna IT sila, koristim nešto njihovo komercijalno već 4-5 godina, i brzina i kvalitet kojom reaguju na spoljne probleme je fascinantna.

Onaj Srđan na samom izvoru a ništa o tome da napiše.
Nemci ih u najmanju ruku desetkovali, pokupili im sva bogatstva, raselili svuda po svetu još ih nagurali u parče zemlje oko koga se non stop ratuje.

jel' su natprosečno vredni, inteligentni, jel' zasluga Hajnlajn militirizovanog društva?
Obećaju A za N dana i isporuče A+B+C za N/2 dana, što je potpuno kontra uobičajene software development prakse gde se procenjeno vreme množi sa 3 i prebacuje u sledeću vremensku jedinicu. Da svi prave softver kao Izraelci ovo bi bio jedan mnogo stabilniji svet.

kako su uspeli?
Srđanu treba zabraniti blogovanje ako ne krene malo da piše kako funkcioniše društvo u Izraelu.
i stvarno umesto što rešavamo svaki svetski problem od postanka sveta do danas i napred kroz vreme mislim da bi bilo pametnije da ponekad prekopiramo neku pametnu stvar koju je neko već uradio, primenio a ono fercera u praksi skoro bez greške.

srdjan.pajic
uživam da gledam kako kolege pedalaju unazad, pa u krug, pa se sudaraju i padaju sa bicikle, dižu se, i probaju ponovo, ali ne vredi.

aj ne zajebavaj i ti. U ovom slučaju su Amerikanci jak siledžija kome je neko iz mraka lupio čvrgu a on sad po ceo dan ide ulicom i slinavi što mu ostala modrica.
naravno kako će svi oni koji je danima i godinama maltretirao da mu se smejulje.

de vam je bre taj američki ponos, pionriski duh (ne onaj naš sovjetski pionirski)?





srdjan.pajic srdjan.pajic 18:14 29.03.2019

Re: Vreme čuda

neko iz mraka
Pa u tome je cela frka i baš si to lepo i precizno formulisao, a ja podvukao. Nije to uradio neki beli anđeo pravednosti i mira u nameri da nas kazni zbog vaskolikog siledžijstva od koga strepi svaki čestiti tiranin i diktator, znači onaj koji nije na našem platnom spisku, nego bre, sitan udbaš i krimos koji se zahvaljući previranjima u svojoj zemlji preko noći domogao položaja, moći, neizmernog bogatstva, i on i njegovi pajtaši. I sad su došli u poziciju da kroje sudbinu sveta po svojim (gangsterskim) aršinima. Ja stvano ne znam koga to, sa tri čiste u glavi, može da raduje i veseli.



neverovatan neverovatan 18:21 29.03.2019

Re: Vreme čuda

srdjan.pajic
neko iz mraka
Pa u tome je cela frka i baš si to lepo i precizno formulisao, a ja podvukao. Nije to uradio neki beli anđeo pravednosti i mira u nameri da nas kazni zbog vaskolikog siledžijstva od koga strepi svaki čestiti tiranin i diktator, znači onaj koji nije na našem platnom spisku, nego bre, sitan udbaš i krimos koji se zahvaljući previranjima u svojoj zemlji preko noći domogao položaja, moći, neizmernog bogatstva, i on i njegovi pajtaši. I sad su došli u poziciju da kroje sudbinu sveta po svojim (gangsterskim) aršinima. Ja stvano ne znam koga to, sa tri čiste u glavi, može da raduje i veseli.




Ko je taj sitan udbaš i krimos?
Jebote - šta je problem da se jasnije piše, nego, sve neke zavijuše?!
floki floki 18:34 29.03.2019

Re: Vreme čuda

šta da ti kažem pajiću, kad vam sitan udbaš i krimos koji dovede grupu sendvičara iz peterburga da kenjaju na fb i tw zvekne takvu čvrgu, vama, velikim, pravednim, obrazovanim, poštenim, plemenitim, elokventnim, gospodskim, bogatim, pametnim (a uz put ste stukli ko zna koliko para u kampanju za zlobabu) - onda vam ne preostaje ništa drugo nego da se durite :)

nedje vam je malo ba zapelo :) ko vas jebe, dunsteri :)

a govna su ti tvoji i najveći gangsteri i zlikovci :)
gedza.73 gedza.73 19:20 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Nije to uradio neki beli anđeo pravednosti i mira u nameri da nas kazni zbog vaskolikog siledžijstva od koga strepi svaki čestiti tiranin i diktator, znači onaj koji nije na našem platnom spisku, nego bre, sitan udbaš i krimos koji se zahvaljući previranjima u svojoj zemlji preko noći domogao položaja, moći, neizmernog bogatstva, i on i njegovi pajtaši. I sad su došli u poziciju da kroje sudbinu sveta po svojim (gangsterskim) aršinima. Ja stvano ne znam koga to, sa tri čiste u glavi, može da raduje i veseli.

pa gut...hmmm..gut nije da nisi u pravu.
uz par pojašnjenja.

sitan udbaš i kriminalac sa svojim pajtašima radi sličnu (sličnu ne istu) stvar kao oci nacije. 'ovde ide pruga tu delimo nama zemlju', 'ti slobodni crncu tamo ajde sad u polje na branje pamuka'. doduše sa zakašnjenjem. neke naredne generacije će vide na šta će to da izađe.

izbor između onih koji kroje sudbinu sveta (gangsteri su i jedni i drugi a nimalo ne sumnjam da bi mi na njihovom mestu bili potpuno isti gangsteri... ili neka afrička, pakistanska, afganistanskobolivijska država) ti se svodi dal' će dilber u Versače odelu da ti gurne ruku u fritezu sa vrelim uljem ili će zalizanko u zapasanoj do grla Adidas trenerci da ti nabije prste u mesoreznicu.
ne valja da imaš samo jednog badžu u kraju. svi kažu kako konkurencija čini čuda.

s tim što ja i pored svega (znam da su prva postava podanika britanske krune uz evropske igrače sa klupe gadne barabe) za sada više preferiram zapadnu opciju.
nekako su mi praktičari, skloniji promenama u odnosu na istočne fataliste i mistike.




ovde nije poenta u selu veselu nego ispade da su američki glasači debili koji su glasali na predsedničkim izborima zavedeni lažnim vestim.

pazi opasno me plaši da nacija koja ima koferče sa crvenim dugmetom tako lako može da se nasanka.

armunika i prokleta je amerika


alselone alselone 19:32 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Iz verskih razloga. A i prevelika, za moj ukus, je jebada nositi teret clearance-a, pogotovu ovih visočijih.


Pa što to? Mislim, verujem da te ne bi angažovali baš na laserima koji prže decu. Verujem da tu ima i malo civilizovanijih primena.
freehand freehand 20:15 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
Ali to je naš problem, svakako

To je i naš problem, jer onaj Alo! Putin koji Upozorava na NATO Virus Koji Targetuje Slovenske Gene (ne znam za onaj gedžin luka i sira sajt) zapravo nije komercijalni poduhvat, nego nešto što se - viđu vraga - finansira iz budžeta, tj. što kažu - ja to plaćam. Sad, meni je skroz ok da plaćam Tasinu platu i platu svih 14 preostalih lekara u zemlji, dapače voleo bih da mogu da utičem na to da od toga što plaćam na Tasinu (i njegovih kolega, naravno) platu ide više (čak i ako nisu razredne starešine, za šta bih uveo beneficirani radni staž, bez zezanja), ali se ispostavlja da umesto toga plaćam i Putin Obećava, Putin Zapretio, Šolak Planira Atentat na Vučića na Vaskrs i slične pošasti novinarstva.

Jer, vidi kako stoje stvari, ovako izgleda taj račun, tj. ta govna sponzoriše ova tzv. država u sledećem omjeru (vidi sliku).

Kad sve to isposabiraš nešto ispod 3 miliona EUR ode za ta sranja. Prijatno.




Inače, jedna od večitih a nikad rešenih tajni Kosmosa je - šta je to Tanjug?
freehand freehand 20:33 29.03.2019

Re: Vreme čuda

, i samo je bilo pitanje vremena kad će neki gangster da se seti da to iskoristi.

Da, to je jedan od ruskih izuma na koji imaju autorska prava.

Moderni svet bukvalno se temelji na mnoštvu iluzija i medijskih manipulacija u kojima glavnu reč i primat ima država u kojoj živiš.
A inače mi nije baš najjasnija ni Maksina rusofobija i putinofobija sa kojeg god aspekta da pogledam, kao što mi nije jasno zašto tebi smeta uticaj Rusa a ne smeta uticaj Jevreja?
Jel u pitanju principijelno neslaganje sa mešanjem u unutrašnje stvari drugih država i suverenim pravima građana da sebi izaberu vlast po sopstvenim željama ili je u pitanju nekakva politička patologija?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:58 29.03.2019

Re: Vreme čuda

... onda vam ne preostaje ništa drugo nego da se durite :)


Pa, to i radimo sve vreme, usput gledamo nekako da popravimo stvari, da zakrpimo rupe, da vidimo da li neko treba da ide na robiju, ili da bude impičovan, da se takve stvari više ne dešavaju, ili bar ne ovako lako.

a govna su ti tvoji i najveći gangsteri i zlikovci :)

"Sve mi diraj, samo u Putina (i oligarhe) nemoj!" Bre, floki, kad ovako zapeniš ne razlikuješ se mnogo od ovih naših prvoamerikanaca koje su, kako smo se sad izgleda složili, Putinovi botovi obradili sa pola snage i ubedili ih da glasaju sa Trampiku.
alselone alselone 21:12 29.03.2019

Re: Vreme čuda

da se takve stvari više ne dešavaju, ili bar ne ovako lako.


Iju, pa vama Tramponja uopšte i nije najgori. Tramponja se samo pravi glup, jer je pogađao takvo glasačko telo, ali pre toga ste imali zaista glupog predsednika, Buša. On siroma čovek nije imao preko 85, 90 IQ.
floki floki 21:39 29.03.2019

Re: Vreme čuda

srdjan.pajic
... onda vam ne preostaje ništa drugo nego da se durite :)


Pa, to i radimo sve vreme, usput gledamo nekako da popravimo stvari, da zakrpimo rupe, da vidimo da li neko treba da ide na robiju, ili da bude impičovan, da se takve stvari više ne dešavaju, ili bar ne ovako lako.

a govna su ti tvoji i najveći gangsteri i zlikovci :)

"Sve mi diraj, samo u Putina (i oligarhe) nemoj!" Bre, floki, kad ovako zapeniš ne razlikuješ se mnogo od ovih naših prvoamerikanaca koje su, kako smo se sad izgleda složili, Putinovi botovi obradili sa pola snage i ubedili ih da glasaju sa Trampiku.


ma vidiš smajli pajiću bre na kraju, ovo sa zlikovcima je bilo u stilu utata :)

ne primaj se bez potrebe :)

edit: i treba u svojim redovima korov da počistite, nuje vama tramp kriv što ste ispali tupsoni
floki floki 21:45 29.03.2019

Re: Vreme čuda

zašto tebi smeta uticaj Rusa a ne smeta uticaj Jevreja?


ili zašto su gluposti na fb i tw koje niko ne mora da čita neoprostiv civilizacioni greh a virus koji drugoj zemlji nanosi direktnu materijalnu štetu skroz prihvatljiva stvar... jEbem li ga

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:55 29.03.2019

Re: Vreme čuda

ma vidiš smajli pajiću bre na kraju, ovo sa zlikovcima je bilo u stilu utata :)


Nisam video smajlija, ali sam ti svejedno ovako blago odgovorio.

Pa trampa ja i ne krivim toliko, on je tu samo marioneta, nego krivim ove gangstere iz Moskve. I ove naše tupsone, kako ih ti nazivaš, a koji su kao somovi progutali sve što im je servirano, pa glasali za Trampa (a i ove koji ga sad održavaju na vlasti). Ali, popravićemo se valjda, jebem li ga, nisam siguran, pre nego što vam Putin tu umaršira sa tenkovima i oligarsima, i zavuče cevku u bulju, i da uvede da morate svi da gledate Mašu i medveda za normu.

maksa83 maksa83 21:58 29.03.2019

Re: Vreme čuda

A inače mi nije baš najjasnija ni Maksina rusofobija i putinofobija sa kojeg god aspekta da pogledam,

U pusti, znaš šta sve meni nije jasno, ajde prvo da rešimo ovo moje, pošto se pretvorilo u čisto intelektualno nasilje (nadamnom, naravno), tako što su odgurali celu stvar u kvantni domen, jer, pazi sad - poslednja vladajuća teza ovde je (je l' paziš?), dakle, pazi ovo:



Rusi se nisu mešali, a to ionako nije imalo nekog uticaja.



freehand freehand 22:06 29.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
A inače mi nije baš najjasnija ni Maksina rusofobija i putinofobija sa kojeg god aspekta da pogledam,

U pusti, znaš šta sve meni nije jasno, ajde prvo da rešimo ovo moje, pošto se pretvorilo u čisto intelektualno nasilje (nadamnom, naravno), tako što su odgurali celu stvar u kvantni domen, jer, pazi sad - poslednja vladajuća teza ovde je (je l' paziš?), dakle, pazi ovo:



Rusi se nisu mešali, a to ionako nije imalo nekog uticaja.






Begaj
floki floki 22:09 29.03.2019

Re: Vreme čuda

srdjan.pajic
ma vidiš smajli pajiću bre na kraju, ovo sa zlikovcima je bilo u stilu utata :)


Nisam video smajlija, ali sam ti svejedno ovako blago odgovorio.

Pa trampa ja i ne krivim toliko, on je tu samo marioneta, nego krivim ove gangstere iz Moskve. I ove naše tupsone, kako ih ti nazivaš, a koji su kao somovi progutali sve što im je servirano, pa glasali za Trampa (a i ove koji ga sad održavaju na vlasti). Ali, popravićemo se valjda, jebem li ga, nisam siguran, pre nego što vam Putin tu umaršira sa tenkovima i oligarsima, i zavuče cevku u bulju, i da ne morate svi da gledate Mašu i medveda za normu.



čekaj bre, jel to dobra stvar kad tvoje pleme napadbe drugo pleme, pobije muškarce, siluje im žene i decu potera u roblje (tvoji se mešaju drugima u izbore na sve moguće načine) a kad drugo pleme vama obere voćnjak (putin na fb i tw) onda su oni krivi?

pa bre, mnogo se tripujete da ste posebni jarane :)

nemaju rusi pametnija posla nego da njih 100 i kusur miliona napada na 500 miliona ljudi u eu, jbt, misli svojom glavom pajiću, nemoj da ti zlobaba bude svetionik


maša je odličan crtani, mada mij klinac sad više voli grizlija i leminge

edit: čini mi se da ne pričamo o istim tupsonima - ja pričam o tupsonima oko zlobabe, ta ekipa koja tebi pravi tvoje mišljenje a ti onako kao kralj ibi pričaš o tupsonima glasačima, koji su loši i ne zaslužuju takve svetionike poput obame, olbrajtove, holbruka, zlobabe (jbt, muka mi da pominjem ta imena)
nsarski nsarski 22:20 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Ako je tako onda je to što Mič MekKonel ne da da se taj izveštaj obelodani baš, baš u najmanju ruku čudno, pogotovo posle svih šampanjaca koje su naotvarali.


Očevidno je da ovako možemo da teramo do prekosutra. Ja sam pogledao rad onih sa Clemson univerziteta koji si linkovao i njihovoj metodologiji može da se prigovori isto što i onima u Njujork Tajmsu. Od svih tvitova koje su analizirali, više od pola ih je napisano na Ruskom, na primer; potom, veliki deo ostatka su standardne newsfeed i tek kasnije dolaze oni koji forsiraju desnu ili levu političku stranu.
Takođe, njihova metodologija da odrede koji su "Ruski tvirovi" je ekstremno gruba. Svako ko je makar jednom koristio neki sajt u Rusiji, ili ima rusku adresu, itd. Konkretno Šon Edgert is Twittera je pred Senatom rekao: Twitter considered an account to be “Russian” if any of the following was found: it was created in Russia or if the user registered the account with a Russian phone carrier or a Russian email; the user’s display name contains Cyrillic characters; the user frequently Tweets in Russian, or the user has logged in from any Russian IP address.
Takođe, oko 12% tvitova je postirano koristeći VPN servere koji maskiraju geografsku lokaciju tvita (ja, recimo, redovno koristim VPN kada izađem na internet u Kataru). Itd. O ovome može da se raspravlja beskrajno, kao što rekoh.
Dve činjenice mogu ipak da se zaključe.
1. Mnogi stručnjaci i analitičari, koji o svim ovim tehničkim stvarima mnogo više znaju, nisu mogli da nađu ništa što bi Trampu okačili kao greh. Setimo se da je osnovi cilj Muellerove istrage bio da se utvrdi da li je Tramp bio "in colluson" sa Rusima da skrajne izbore na svoju stranu. To je bilo ključno pitanje: da li je Tramp u dogovoru i koordinciji sa Rusima namestio izbore? Pokazalo se da nije - tako kaže Mueller. A to što su Rusi na svoju ruku terali svoju propagandu, za to Tramp nije mogao da bude odgovoran. Za to su odgovorni svi oni dobro plaćeni kljunovi koji troše milijarde dolara godišnje da spoljašnje intervencije spreče. Ako nisu uspeli da ih spreče, onda njih treba pojuriti.

2. Prema poslednjim anketama Muellerov izveštaj je učinio jako malo da ljudima iz oba tabora promene mišljenje na ovu ili onu stranu. Naime, oni koji su mislili da je Tramp marioneta u Putinovim rukama to i dalje misle. Dve godine i 25 miliona dolara kasnije, pojavio se izveštaj koji je samo zaoštrio tenzije. Možda je to i bio Putinov prvobitni plan?
Jeste da su Ameri daleko od Balkana, ali i tamo obilato uspevaju Ilije Čvorovići.

P.S. U svakom slučaju, ceo ovaj lov na veštice je naneo mnogo veću štetu Americi nego bilo kakve izmišljene manipulacije Rusa. Ameri su ostali podeljeni više nego ikada, zagovornici i prizivači kataklizmičnog rata slave i prave žurke, verodostojnost masovnih medija je praktično uništena, budućnost izgleda veoma mračno. Na primer, baš zbog ovog skandala Tramp ima značajne šanse da dobije i drugi mandat, što je poražavajuće za celu planetu.
Ako imaš vremena, savetujem da pročitaš tekst Stephena Cohena u časopisu "The Nation". Mislim da je trezveno i odmereno napisan.
The real cost of Russiagate.
Ja predlažem da ovim zaključimo ovu temu.
maksa83 maksa83 23:27 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Jeste da su Ameri daleko od Balkana, ali i tamo obilato uspevaju Ilije Čvorovići.

Verovatno misliš na QAnon - to je ekipa koja čeka nešto što zovu The Storm - dan (tu jedan od nedelje) kada će biti pohapšeni i pogubljeni svi Trunpoovi neprijatelji, ali neće biti pogubljeni zato što su Trunpoovi neprijatelji nego zato što će isplivati dokazi da su oni pedofili koji jedu decu (jasno, oni te dokaze već imaju). U realnom životu se okupljaju na Trunpoovim skupovima, a virtuelno se sastaju ovde - qanon.pub. (Zanimljivo otpr. 20 sekundi, kao i ravnozemljaši).

Pomisićeš da je to neki kemp, zajebancija tipa Fukoovo Klatno, ali je u pitanju real life pokret, prepoznaš ih po transparentima sa velikim crvenim slovom Q.

Inače, da, i ja odustajem od mlaćenja, pošto konj ne da je mrtav nego je već uveliko mleveno meso. Kao što kažeš ništa se nije pomerilo sa ovom istragom, što je potpuno u skladu sa dosadašnjim stanjem u kome Trunpo ima ubedljivo najstabilniji rejting od svih predsednika do sada (i najniži posle Trumana, ali to je druga priča). Vrlo polarisano društvo.
nsarski nsarski 23:34 29.03.2019

Re: Vreme čuda

Kao što kažeš ništa se nije pomerilo sa ovom istragom, što je potpuno u skladu sa dosadašnjim stanjem u kome Trunpo ima ubedljivo najstabilniji rejting od svih predsednika do sada (i najniži posle Trumana, ali to je druga priča). Vrlo polarisano društvo.


U međuvremenu, dodao sam PS na gornji komentar i link na Cohenov članak koji preporučujem, ako nemaš preča posla.
maksa83 maksa83 23:34 29.03.2019

Re: Vreme čuda

čini mi se da ne pričamo o istim tupsonima - ja pričam o tupsonima oko zlobabe, ta ekipa koja tebi pravi tvoje mišljenje

Ja ću sad ovo da presečem pošto ne merem više da se cerekam u sebi, i zamoliću Paju da ispriča kako je i zašto njegov tast duboko ubeđen da je Paja <fanfare> - Trunpoljub.

(Pajo nadam se da ne zameraš i da ti nisam pokvario ovde neku igračku.)
floki floki 23:39 29.03.2019

Re: Vreme čuda

e, znate šta, već se predugo držimo teme ovde... ja ne mogu više

nego, dajte da malo o roštiljanju opletemo :)
maksa83 maksa83 23:45 29.03.2019

Re: Vreme čuda

nego, dajte da malo o roštiljanju opletemo :)

Vlažan ćumur je najgora stvar na svetu.

Ti imaš fensi roštilj, a za ćumurdžije kao što sam ja koji menjaju džank roštilje na 2 godine imam jedan jedini pametan tip of d dej, i zove se - "dvozonska vatra". To znači da samo pola roštilja narokaš ćumurom, a druga polovina ostane čista, bez vatre ispod. Ovo ti omogućava da ako nešto krene da gori brzo mrdneš komade mrtvih životinja tamo, a i generalno ih kad su gotove zgomilaš tu gde će ostati tople a neće da se peku. Možda je ovo opšte poznata fora, ali eto, toliko od mene.

Nego, mene proganja da napravim peć za picu, a što je zapravo vrlo ozbiljan nemali pothvat ako ga radiš kako treba, i sad zapravo čekam da taj napad prođe (drugar koji je imao isti napad kaže da traje oko godinu dana, onda fiksacija nestane, ne znam da li se vraća). Meanwhile gledam one gotove prenosne peći i kao vidim da rade posao, nisu ni pakleno skupe ali ih ovde nema i moraju da se dovlače od nekud, a to mi je smor.
maksa83 maksa83 23:50 29.03.2019

Re: Vreme čuda

U međuvremenu, dodao sam PS na gornji komentar i link na Cohenov članak koji preporučujem, ako nemaš preča posla.

Ma uvek imam preča posla (što je očigledno, pošto blejim ovde sa vama, doduše zaboden sam u kući sa nekim balavo-respiratornim virusom), ali tebe shvatam ozbiljno pa ću da ga pročitam.

Edit: ajojmajko, prvo što me sačekalo na linku su nabrane obrve Rachel Maddow. Da sam u Americi verovatno bih bio 400%tni QAnon Trunpoljub samo zbog nje, pazi kad i mene nervira čim zine.
nsarski nsarski 00:08 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Meanwhile gledam one gotove prenosne peći i kao vidim da rade posao, nisu ni pakleno skupe ali ih ovde nema i moraju da se dovlače od nekud, a to mi je smor.


Look no further, obratio si se pravom čoveku, flokiju. Prikazao mi je neke slične peći koje proizvode visoke temperature za pravo pečenje hrane. Ono, iskonsko, neandertalsko.
Još uvek smišljam kako da nađem žrtvu koja će mi spravu doneti iz Dojčlenda ili slične destinacije.
maksa83 maksa83 00:15 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Još uvek smišljam kako da nađem žrtvu koja će mi spravu doneti iz Dojčlenda ili slične destinacije.

Eee, to je i moja muka. Prave dobre i u susednoj i prijateljskoj Italiji, što nimalo ne pojednostavljuje stvari.

Nego pošto sam ja (što kaže Čarlivoje) sisa koja nema pp, pošalji mi odnekud mejl na moje ime tačka moje prezime et džimejl dot kom (ako je ovo kriptično može alselone da ti pomogne), možda imam nekog Sa Rešenjem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:51 30.03.2019

Re: Vreme čuda

floki
e, znate šta, već se predugo držimo teme ovde... ja ne mogu više

nego, dajte da malo o roštiljanju opletemo :)


Prihvatam ovaj razuman predlog i ako dolazi od strane naših proruskih partnera. Napisao sam i odličan odgovor na tvoj otrovni komentar, ali sam shvatio da je to ponavljanje jednog te istog, sa drugačijim jezičkim formulacijama, pa ću da batalim. A i jasno je da niko ovde nikog niušta nije ubedio, niti će, sem što smo se dogovorili, nevoljno sa vaše strane, da je mešanja u izbore bilo, a da li je to presudilo pobednika, ili je presudila loša Zlobabina reputacija, ostaje da se ustanovi u budućnosti, i sa dovoljne istorijske distance (mada znamo odgovor).

Zato, daj taj roštilj, ili bar neku preporuku za seriju. Poslednjih dana sam se nešto bacio na DVD-ove koji su mi se nagomilali na queue-u, a batalio strimovanje, nešto mi ponestalo serija ili bar preporuka šta da gledam. Ali noćas ću opet da upalim sokoćalo i izbindžujem nešto, petak je, sutra može duže da se spava, čak do pola osam, kad ovi mali vampiri poustaju i krenu da prave lom po kući, zahtevaju da im se da da jedu, traže ovu ili onu, ali baš tu igračku a ne neku drugu, i da im se posveti sva moguća pažnja.


neverovatan neverovatan 07:04 30.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
nego, dajte da malo o roštiljanju opletemo :)

Vlažan ćumur je najgora stvar na svetu.

Ti imaš fensi roštilj, a za ćumurdžije kao što sam ja koji menjaju džank roštilje na 2 godine imam jedan jedini pametan tip of d dej, i zove se - "dvozonska vatra". To znači da samo pola roštilja narokaš ćumurom, a druga polovina ostane čista, bez vatre ispod. Ovo ti omogućava da ako nešto krene da gori brzo mrdneš komade mrtvih životinja tamo, a i generalno ih kad su gotove zgomilaš tu gde će ostati tople a neće da se peku. Možda je ovo opšte poznata fora, ali eto, toliko od mene.

Nego, mene proganja da napravim peć za picu, a što je zapravo vrlo ozbiljan nemali pothvat ako ga radiš kako treba, i sad zapravo čekam da taj napad prođe (drugar koji je imao isti napad kaže da traje oko godinu dana, onda fiksacija nestane, ne znam da li se vraća). Meanwhile gledam one gotove prenosne peći i kao vidim da rade posao, nisu ni pakleno skupe ali ih ovde nema i moraju da se dovlače od nekud, a to mi je smor.

Da!
U pravu si - nema pice bez pice pečene na cigli.

Za početak - da bi izgradio takvu peć, kreni u nabavku cigli.
Probaj na slanačkom putu oko bivšeg Trudbenika ili na ulazu u Bataju.
No, možeš i negde gde vidiš nekakve stare ruševine - još bolje ... ako budeš mogao da nabaviš većeg formata, onog staroga, a ne ovoga od 6 x 12 x 25 cm (ili tako nekako).
Ako budeš morao da nabavljaš nove cigle, uzmi po par komada sa raznih stovarišta, ubaci po komad u kofu sa vodom - i promatraj koliko 'pije' vodu. Te koje mnogo piju imaju puno krečnjaka (valjda) i njih nemoj.
Potom je sve prosto.
Nađi neke glinične zemlje, mora da ima tamo oko tvog placa (pitaj meštane), zamuti blato - i zidaj.
Potom napravi luk od neke armature i zidaj po tom luku.
Napravi tehnološke otvore po 'plafonu' i pozadi, kako bi mogao da kontrolišeš vatru.
Naloži vatru, žar gurni sa strane, kupi brašna i umesi testo, kupi sve ostale sastojke (uključujući i dagnje, tj. račiće - ne preteruj sa kečapom), napravi neku drvenu 'lopatu' (da bude 'rustično'), stavi picu na tu lopatu (pre toga nekim guščjim perom malo pepeo gurni u stranu), stavi picu na sred 'poda' peći - i potom zatvori prednja 'vrata' namicanjem nekog 'poklopca'.
I eto - očas posla ukusan čalabrc.
neverovatan neverovatan 07:06 30.03.2019

Re: Vreme čuda

srdjan.pajic
floki
e, znate šta, već se predugo držimo teme ovde... ja ne mogu više

nego, dajte da malo o roštiljanju opletemo :)


Prihvatam ovaj razuman predlog i ako dolazi od strane naših proruskih partnera. Napisao sam i odličan odgovor na tvoj otrovni komentar, ali sam shvatio da je to ponavljanje jednog te istog, sa drugačijim jezičkim formulacijama, pa ću da batalim. A i jasno je da niko ovde nikog niušta nije ubedio, niti će, sem što smo se dogovorili, nevoljno sa vaše strane, da je mešanja u izbore bilo, a da li je to presudilo pobednika, ili je presudila loša Zlobabina reputacija, ostaje da se ustanovi u budućnosti, i sa dovoljne istorijske distance (mada znamo odgovor).
...


Nije tačno!
Ti i maksa ste mene ubedili.
alselone alselone 07:32 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Prihvatam ovaj razuman predlog i ako dolazi od strane naših proruskih partnera. Napisao sam i odličan odgovor na tvoj otrovni komentar, ali sam shvatio da je to ponavljanje jednog te istog, sa drugačijim jezičkim formulacijama, pa ću da batalim. A i jasno je da niko ovde nikog niušta nije ubedio, niti će, sem što smo se dogovorili, nevoljno sa vaše strane, da je mešanja u izbore bilo, a da li je to presudilo pobednika, ili je presudila loša Zlobabina reputacija, ostaje da se ustanovi u budućnosti, i sa dovoljne istorijske distance (mada znamo odgovor).


Ovo je zdrava logika. Jer na kraju krajeva, svi smo mi izvukli kitu iz džaka i sada se raspravljamo čija je veća i ko je kome pripomogao da izabere warm black dingus.



alselone alselone 07:33 30.03.2019

Re: Vreme čuda

O kakvim pećima pričate?
nsarski nsarski 07:41 30.03.2019

Re: Vreme čuda

alselone
O kakvim pećima pričate?


Ovakvim, na primer



Za one koji imaju dovoljno dvorišnog prostora



ili kućna verzija (ko ima dobar odžak ili ga ne mrzi da zida dodatni)




alselone alselone 07:59 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Ovakvim, na primer


Aha, kul, skroz kul. Mada bih ja to pre da zidam u dvorištu pa da se peče na vatri a ne na struju.

A jeste razmatrali slow cookere, texas style? Moj drugar ga napravio od bubnja za veš mašinu. 8 sati svinjska rebarca, mrrrrrrr.
gedza.73 gedza.73 10:31 30.03.2019

Re: Vreme čuda

neverovatan
pre toga nekim guščjim perom malo pepeo gurni u stranu

al' si mator k'o Broj 1.
guščijim perom se skidao pepeo sa hleba kad se vadi iz furune ili sa proje iz žara.
a i kao uradi sam građevinac nisi loš.
ako budeš mogao da nabaviš većeg formata, onog staroga

takozvane švapske.
Nađi neke glinične zemlje, mora da ima tamo oko tvog placa (pitaj meštane), zamuti blato - i zidaj.

staklena voda i šamotni pesak. otporno na temperature.


jedan savet mi dao Italijan (ako me nije lagao).
u 'pod' piza peći, ispod šamotne cigle... u betnosku podlogu je po površini rasuo dobar sloj lomljenog stakla. kaže da ravnomernije raspoređuje toplotu a i štiti beton od pucanja.

Milan Novković Milan Novković 10:55 30.03.2019

Re: Vreme čuda

maksa83
... doduše zaboden sam u kući sa nekim balavo-respiratornim virusom) ...

Nisi se vakcinisao protiv prehlade?!

(briši brzo ovaj komentar dok Srki P. nije video
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:06 30.03.2019

Re: Vreme čuda

kad vam sitan udbaš i krimos koji dovede grupu sendvičara iz peterburga da kenjaju na fb i tw zvekne takvu čvrgu, vama, velikim, pravednim, obrazovanim, poštenim, plemenitim, elokventnim, gospodskim, bogatim, pametnim


I don't like your kind of people. I don't like to see you come out to this clean country with your oily hair, dressed up in those silk suits, passing yourselves off as decent Americans.


nikvet pn nikvet pn 11:28 30.03.2019

Re: Vreme čuda


За пећку - блато. Мој матори направио од шамота и признао да се зезнуо. Ту треба метар дрва за погачу, за проју још и више. Дакле то је профи роба за радњу а за викенд употребу само блато. Брзо се угреје па убациш погачу, кравајчиће, проју, гибаницу или пицу и готово.
milisav68 milisav68 12:55 30.03.2019

Re: Vreme čuda

nikvet pn

За пећку - блато. Мој матори направио од шамота и признао да се зезнуо. Ту треба метар дрва за погачу, за проју још и више. Дакле то је профи роба за радњу а за викенд употребу само блато. Брзо се угреје па убациш погачу, кравајчиће, проју, гибаницу или пицу и готово.

To je ok, ali za ložište, odnosno podloga na kojoj se peče mora da bude od šamota.

Šamot Aranđelovac pravi u raznim dimenzijama.

A od ovih "prenosnih", ovo mi izgleda interesantno - Uuni pro pizza oven
floki floki 15:37 30.03.2019

Re: Vreme čuda

kao prvo, čarli da se otera odavde motkom jer je pomenuo kečap i picu u istoj rečenici :)

moja bašta je relativno mala (nekih 80kv, ne pitajte pošto je ovde plac - samim tim su placevi kompaktni; ima i velikih placeva, ali to je drugi, paralelni svet)

tako da ja tu ni ne pomišljam nešto da zidam, a i nemam vremena, prevelika mi je akcija da ložim vatru zbog 4 pice ili 30 ćevapa...)

zbog toga sam ja kupio onaj roštilj na gas, sa njim odradim sve što mi treba, kvalitet meni skroz zadovoljavajući (otprilike kao dobar mp3 u odnosu na raw snimak)...
4 gorionika pod haubom, mogu da naguraju dobrih 350°C, stavim kamen i pice i lepinje za ćevape budu super)

tučana rešetka je tu, mogu i tučanu plotnu da stavim, normalno roštiljanje ide bez problema

slow cooking ide isto, stavi se kutija sa sitnim komadima drveta (imam bukvu, jabuku, višnju), niska temperatura, zatvoriš haubu i dimiš par sati...

sa strane imam keramički gorionik (kao u onom beeferu gore, on nagure do 800°C), to je za stejkove (ništa marinada, sous vide metoda mi je najbolja za sada) mnogo fina stvar, čas posla karamelizuje površinu.

sa druge strane imam još jedan obični gorionik, tu može lepo lagano sarma, gulaš ili tako nešto da se krčka...

meni je tu odnos uloženo vreme i trud u odnosu na rezultat super...

sutra će da strada entre cote i još malo jagnjeći file za decu...
floki floki 15:46 30.03.2019

Re: Vreme čuda

a da malo začinimo priču kojim receptom, malim tajnama, šta ko roštilja...
alselone alselone 16:07 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Što staviš kamen u roštilj?
floki floki 16:12 30.03.2019

Re: Vreme čuda

kamen na kom se peče pica ili lepinja (sorry za veličinu slike)
alselone alselone 16:13 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Fantazija.
zilikaka zilikaka 16:26 30.03.2019

Re: Vreme čuda

tako da ja tu ni ne pomišljam nešto da zidam,

I pametno. Ne samo zbog dvorišta nego nije tek tako napraviti peć. Zapravo, ako ti nije bitno kako greja, kolko troši, da li dimi...onda može svako, al dobra peć je zanat.
Ja ga ne znam, al sam toga svesna.
floki floki 17:05 30.03.2019

Re: Vreme čuda

ovaj kamen je u stvari ništa drugo nego šamotna ploča, pa kad se dobro ugreje (staviš u hladan roštilj pa se greje zajedno sa rešetkom), zvekneš testo od gore, za par minuta pica bude gotova, ona napuljska, tanko, hrskavo testo...

lepinje za ćevape isto, naduvaju se čas posla, pa umotaš u krpu, korica bude mekana, roštilj se malo ohladi jer ćevapi idu na umerenijoj vatri...

onda rasečeš lepinju, malo je poplašiš govedjim temeljcom, pa preko ćevapa...
fantazija :)

ja ćevape pravim relativno jednostavno (ako nekog zanima, možemo da razmenimo iskustva)
par puta sam pokušavao da ih pravim po nekim dugim, komplikovanim metodama, ali je rezultat bio prosečan, pogotovo u odnosu na uloženi vreme i trud (a i ja sam daleko od nekog roštilj majstora)
alselone alselone 17:17 30.03.2019

Re: Vreme čuda

onda rasečeš lepinju, malo je poplašiš govedjim temeljcom, pa preko ćevapa...
fantazija :)


Bišmila brate! To je prava stvar. Ja sam čak i lepinje za burgere (Brajin odlični recept) poplašivao temeljcem i to bude prava stvar.

Ali ja sam tek četnik početnik, od smesa za meso znam samo tu za burgere, a ostalo se svede na kupovinu gotovih.
maksa83 maksa83 17:42 30.03.2019

Re: Vreme čuda

kao prvo, čarli da se otera odavde motkom jer je pomenuo kečap i picu u istoj rečenici :)

Ja sam primetio i uz nadljudske napore nisam obavestio moderatora.
maksa83 maksa83 17:45 30.03.2019

Re: Vreme čuda

ovaj kamen je u stvari ništa drugo nego šamotna ploča

E, ja kupio ovde taj kamen (Gorenje, for ril :)))) i probao u rerna scenariju ali nisam bio oduševljen pošto moraš da ga greješ sat vremena + ne ispadne to nešto mnogo bolje nego bez njega bikoz jebiga - rerna je - rerna, to je 250-280 stepeni max, i nema tu neke magije koja će to da pretvori u 350-400, a što je ono što ti treba.

Sad to koristim da zabavim nekog tako što kažem "kupio sam Gorenje kamen". Ljudi misle da se zajebavam a kad shvate da sam ozbiljan budem predmet sprdnje jedno 2-3 min., to se pregura nekako.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:32 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Bišmila brate! To je prava stvar. Ja sam čak i lepinje za burgere (Brajin odlični recept) poplašivao temeljcem i to bude prava stvar.


Ej, aj mi pošalji taj Brajin recept (ako nije neka poslovna ili lična tajna), da probam.

Inače, i ja kao floki, imam samo taj gasni roštilj, doduše manji i sa manje gedžeta, ali radi posao. A kako sam samo ja u kući pravi mesožder (dobro, i klinke su, ali one jedu toga dosta manje, a ova starija ni to neće, sem ako nije umuljano u neki pire krompir, ili čorbu, ona više voli to kuvano) onda mi veličina nije toliko bitna. Eventualno kad imamo goste moram malo da se stisnem, da stignem da postignem da napravim, ali i to je ok, retko baš zovemo više od 5 ljudi na večeru. I, da, ovaj kamen, to jest ploča za pečenje pice na roštilju uglavnom radi posao, mada nije baš kao u pravom, cigljanom, pekaču, ali je neuporedivo bolje nego u rerni. Jedino mora malo da se čeka dok se ta ploča ne zagreje na propisnu temperature, bar na ovom mom, manjem roštilju. A i čišćenje je malo jebada, ako se istopi sir ili iscuri nadev pa to malo sve zagori. Dobro, to je verovatno slučaj i sa pravom pećkom.

E, da, danas idemo da kupimo onaj aspirator za šporet. Do sada smo koristili konvertovanu mikrotalasnu rernu u te svrhe (obrne se onaj ispust tako da umesto da vraća vazduh u kuhinju, ona to duva u čunak pa na krov, ceo komšiluk mi zna kad spremamo nešto ukusno, ili ako zagori, znači, dismrmo ko kineski restoran). Ali se na rerni slomila neka plastika, to sam nekoliko puta poporavljao, ali sam konačno odustao, i nema da se kupi rezervni deo, jer je rerna mnogo matora. I sad ćemo tu da nabudžimo taj aspirator, umesto rerne. Krkar mi je tu dao vrlo detaljna uputstva, kako i šta, on je tu pravi znalac, ali mislim da neću skroz tako, nego ću da kupim gotovu spravu i da je samo ubudžim u postojeći odvod, makar me se ovaj posle odrekao.
alselone alselone 18:33 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Ej, aj mi pošalji taj Brajin recept (ako nije neka poslovna ili lična tajna), da probam.


Poslaću ti na mail.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:35 30.03.2019

Re: Vreme čuda

alselone
Ej, aj mi pošalji taj Brajin recept (ako nije neka poslovna ili lična tajna), da probam.


Poslaću ti na mail.


Da, da, na mejl, fala unaprijed!
gedza.73 gedza.73 18:59 30.03.2019

Re: Vreme čuda

nikvet pn
За пећку - блато. Мој матори направио од шамота и признао да се зезнуо

blato i pleva od dreša. postojala je neka varijanta žuti pesak, kreč i još nešto da veže al' ne znam tačan 'recept'.

sa šamotom je malo lakše a trebalo bi duže da traje. doduše to za roštilj. furune skoro niko više i ne koristi. promangupirale se i ove naše seoske snaše.

floki
ovaj kamen je u stvari ništa drugo nego šamotna ploča

pa nije baš. to u stvari jeste kamen. okamenjena lava, serpente (zelenjikavo nešto)...
al' moguće da ih prave i od šamota

e jesmo pravi Srbi. Klanje oko Rusa i Trampa a kad je došlo mesište opšta harmonija.

evo i film za veče

The film claimed to be "based on the true story" of three American political consultants who worked for the successful reelection campaign of Boris Yeltsin in 1996

The biggest upset in election history... the good old american way




George Gorton: You never lie to the press. You just try very hard to mislead them.
floki floki 19:51 30.03.2019

Re: Vreme čuda

prave od šamota ovde a ima i od cordierita, sad pogledah, i ima taj cordierit odlična svojstva...

a to što maksa kaže za rernu, i ja imam slična iskustva...

roštilj ima 4 gorionika pod haubom, svaki po 3.5kW, pa nabije solidnih 350, ok bude sasvim, dovoljno za kućnu upotrebu i druženje kad svi učestvuju u pripremi...
bene_geserit bene_geserit 21:27 30.03.2019

Re: Vreme čuda

e jesmo pravi Srbi. Klanje oko Rusa i Trampa a kad je došlo mesište opšta harmonija.



maksa83 maksa83 21:41 30.03.2019

Re: Vreme čuda

bene_geserit
e jesmo pravi Srbi. Klanje oko Rusa i Trampa a kad je došlo mesište opšta harmonija.


E, nego bene_g, trač ili istina (zapravo znam da je istina) da je tu kod tebe u kraju uvedeno obavezno pravilo da se zubi iza petice vade isključivo uz opštu anesteziju? Čuo sam za slučaj neke naše koja predaje na Stanfordu i hteli da joj izvade šesticu za (kad se sve nakarika, i obavezna ispitivanjna + bolnički dan) tričavih 18500 (osamnaest hiljada petsto) USD, ali pošto ima neko osiguranje ono bi joj pokrilo deo i onda bi to nju koštalo sada već sasvim povoljnih $6500?

Brte...

nsarski nsarski 21:58 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Pazi ovo




ili


bene_geserit bene_geserit 23:16 30.03.2019

Re: Vreme čuda

O kakvim pećima pričate?

A za one kojima pare nisu problem (Trampove glasače i slične), može ovo:



plus ovo:



ili ovo:



kalamazoo
bene_geserit bene_geserit 23:23 30.03.2019

Re: Vreme čuda

E, nego bene_g, trač ili istina (zapravo znam da je istina) da je tu kod tebe u kraju uvedeno obavezno pravilo da se zubi iza petice vade isključivo uz opštu anesteziju? Čuo sam za slučaj neke naše koja predaje na Stanfordu i hteli da joj izvade šesticu za (kad se sve nakarika, i obavezna ispitivanjna + bolnički dan) tričavih 18500 (osamnaest hiljada petsto) USD, ali pošto ima neko osiguranje ono bi joj pokrilo deo i onda bi to nju koštalo sada već sasvim povoljnih $6500?

Ne sumnjam da je istina, ali nije mi trebalo pa ne znam.
Moj brat je prošle godine radio implant i (pošto nema baš neko osiguranje) tražili su mu oko 9000$, tako da je uradio u Srbiji za 10 puta manje pare.

Usput sledeći izbori u USA (kao i prošli uostalom) se dobijaju ili gube (ne na ruskim twitovima, već) na zdravstvenom sistemu.
Tramp može da dobije izbore samo ako uradi nešto pametno što se toga tiče (uz bipartizansku podršku naravno).
Ima nekih stvari koje bi prošle kroz kongres i senat bez problema bez obzira na big farma lobi - npr. da se pregovaranje o ceni lekova centralizuje i uredi kao kod Kanade na primer (tj. limitirana cena u zavisnosti od cene u drugim razvijenim državama).
floki floki 23:31 30.03.2019

Re: Vreme čuda

jbt, bene, na ovom vola možeš izroštiljati, ali ti treba direktan priključak na ruski gasovod (pajić ne bi smeo ni da okusi meso onda)
maksa83 maksa83 23:51 30.03.2019

Re: Vreme čuda

Tramp može da dobije izbore samo ako uradi nešto pametno što se toga tiče (uz bipartizansku podršku naravno).

A može i kao prošle, na nešto što će u istoriji ostati zabeleženo skraćenicom BFC - Big Fucking Coincidence, ili БЧС - Большое Чертовски Совпадение.

To je ono kad strana služba gura cajger za tebe a ti o tome nemaš blaaaagog pojma.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana