Nauka| Politika| Reč i slika

Prazna ljustura

Spiridon RSS / 09.04.2019. u 10:18

Uvek sam obozavao emisije o insektima i istovremeno zgrazavao nad jednom od meni najnepravednijih pojava u kome odredjena vrsta ose polaze jaja u telo svoje zrtve. Zrtva nosi u sebi tudji plod koje se polako razvija i pocinje da jede svoju zrtvu iznutra. Na kraju od zrtve ostaje ljustura, a nova osa izlazi napolje i pocinje novi ciklus.

Slobodan Milosevic nije sam otisao. Taj proces je dugo trajao i velika energija je potrosena na urusavanje njegove vlasti. Dobro se secam radikala i cele te ekipe koja je jos od 1991 minirala nasu (u mom slucaju studentsku) borbu i koja nikada nije bila uz nas. I onda uz veliki napor petog oktobra Milosevic je pao, a oni koji su za to bili najzasluzniji su kasnije ubijeni, sklonjeni, raseljeni i td. Sada Srbijom vladaju oni koji su je rusili iznutra, sve te godine. Oni koji je najmanje zasluzuju. Paraziti. Oni uzivaju plodove tudje borbe. Oni su sada izasli iz tela zrtve kao crv koga je osa ubacila podmuklim ubodom, pojeli su je iznutra i ostavili iza sebe praznu ljusturu.

E ta nepravda mene boli. 

 

 



Komentari (345)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 10:30 09.04.2019

...

Opis je gadan ali tačan.


Ja ih zovem pantljičarom, one pojedu domaćina iznutra i imaju mnogo članaka kojima se razmnožavaju. Kada se čupa mora cela da se iščupa jer će iz najmanjeg članka, ako se ostavi ili ne izbaci, izrasti ponovo cela pantljičara.

Da se toga sete ovi novi koji bi da budu vlast, to im je posao, da iskorene parazite ali do kraja.
Spiridon Spiridon 10:39 09.04.2019

Re: ...

mariopan
Opis je gadan ali tačan.


Ja ih zovem pantljičarom, one pojedu domaćina iznutra i imaju mnogo članaka kojima se razmnožavaju. Kada se čupa mora cela da se iščupa jer će iz najmanjeg članka, ako se ostavi ili ne izbaci, izrasti ponovo cela pantljičara.

Da se toga sete ovi novi koji bi da budu vlast, to im je posao, da iskorene parazite ali do kraja.



shone shone 11:22 09.04.2019

Re: ...

Da se toga sete ovi novi koji bi da budu vlast, to im je posao, da iskorene parazite ali do kraja.



Ko su novi a ko su paraziti u novoj sezoni rijalitija?

Čisto da znamo polazne pozicije.
Spiridon Spiridon 17:28 09.04.2019

Re: ...

shone
Da se toga sete ovi novi koji bi da budu vlast, to im je posao, da iskorene parazite ali do kraja.



Ko su novi a ko su paraziti u novoj sezoni rijalitija?

Čisto da znamo polazne pozicije.


Zasto se u pitanju uvek krije odgovor?
shone shone 10:40 09.04.2019

Zašto?

a oni koji su za to bili najzasluzniji su kasnije ubijeni, sklonjeni, raseljeni i td.


Ko im je to uradio?
Zašto su to dozvolili?

Spiridon Spiridon 10:53 09.04.2019

Re: Zašto?

Ko im je to uradio?
Zašto su to dozvolili?


zasto je npr. Djindjic dozvolio da ga ubiju? Jel to pitanje?

A ko je rekao da je i Tito imao problem sa nogom pred smrt? Meni je to puno zanimljivije za analizu.
shone shone 11:12 09.04.2019

Re: Zašto?

zasto je npr. Djindjic dozvolio da ga ubiju? Jel to pitanje?


Nije.

A ko je rekao da je i Tito imao problem sa nogom pred smrt? Meni je to puno zanimljivije za analizu.


Meni je zanimljivije šta će biti sutra.
Dobro si počeo,šarmantan primer iz biologije,solidna analiza i onda na kraju:
E ta nepravda mene boli.


Nije problem da se bavimo tvojim duševnim bolom ako je to rešenje za bolje sutra.
A ose i dalje nose jaja i prave ljušture.



c'est la vie
anonymous anonymous 14:35 09.04.2019

Re: Zašto?

Ko im je to uradio?
Zašto su to dozvolili?

Šone, počeo si da postavljaš teška pitanja.

Krajnje je vreme da budeš upozoren.
Nemoj posle da bude ...
shone shone 15:08 09.04.2019

Re: Zašto?

Nemoj posle da bude ...


Da bude priča o ,,dobrim ljudima,,



Neće,sitne smo mi kere Jakobsfelda, naš lavež nije interesantan.
Spiridon Spiridon 17:15 09.04.2019

Re: Zašto?

Nije problem da se bavimo tvojim duševnim bolom ako je to rešenje za bolje sutra.


pa moras prvo sam sa sobom da resis neke dileme (patnje) da bi drugome pomogao. Ja ovde samo proveravam tu povratnu spregu koja je izuzetno vazna za precizno stelovanje sistema. Ja patim i zbog toga sto je i ovaj blog pun teskih budaletina koje zauzimaju mesto cak i na ovom sajber prostoru. Ali sve to argumentovano i u stilu, ostavljajuci utisak ravnopravnog sagovornika.
Ribozom Ribozom 14:38 09.04.2019

...

Neko rece (Vcucko) mislim, da treba da se promeni sistem.
Sistem se promenio i imamo sada idiokratiju.

Pre neki dan naletim na slucaj caleta Nebojse sline, koji je pazi sad, hteo da pomogne coveku da se oslobodi svog hotela za 300.000€. Koliko trebas da budes idiot da predjes preko toga.

Mislim da SNS nije vise stranka koja ima ideologiju. Laz i zlo su njihovo osnovno nacelo. Sve sto je lose ih podrzava ili precutkuje.
Atomski mrav Atomski mrav 17:39 09.04.2019

Re: ...

Mislim da SNS nije vise stranka koja ima ideologiju. Laz i zlo su njihovo osnovno nacelo. Sve sto je lose ih podrzava ili precutkuje.


Sva njihova ideologija se može svesti na ovo:

“This things a pyramid, since time immemorial. Shit runs down hill, money goes up. It’s that simple.” - Tony Soprano
freehand freehand 23:47 09.04.2019

Re: ...

Mislim da SNS nije vise stranka koja ima ideologiju. Laz i zlo su njihovo osnovno nacelo. Sve sto je lose ih podrzava ili precutkuje.

Koju je i kakvu ideologiju SNS ikad imao? Ja to pitanje pokušavam da razrešim skoro deset godina pa ne ide. Doduše, poslednjih godinu-dve to više ne izazaiva opštu konsternaciju i salve uvreda,a ali eto.
Laz i zlo su njihovo osnovno nacelo. Sve sto je lose ih podrzava ili precutkuje.

Pa da. Od samog početka. U RL i na blogu.
E na blogu su pametni ksapirali šta je zlo a fukara šta nije popularno. Pa će radikali da se opet vrate radikalima, prezrevši naprednjake. To je priča koja tek sledi, u kohjoj će se folirati i sam __Voja Šešelj da je uvek bio iskren i pošten šešeljevac a kamoli iova tevabija sa interneta i sremački blogeri..
anonymous anonymous 14:46 09.04.2019

Nije srpski...

...popločavati ulice.





Protest protiv proširenja pešačke zone.


dragosevacsutra dragosevacsutra 15:07 09.04.2019

zavrsi li

(u mom slucaju studentsku) borbu


ti taj fakultet, spiridone?

ili si se samo onako 'studentski' borio?

Spiridon Spiridon 17:18 09.04.2019

Re: Zašto?

Šone, počeo si da postavljaš teška pitanja.


dosadna, pre bih rekao ...



zilikaka zilikaka 17:53 09.04.2019

Re: zavrsi li

ili si se samo onako 'studentski' borio?

Ti nisi?
Spiridon Spiridon 18:14 09.04.2019

Re: zavrsi li

dragosevacsutra
(u mom slucaju studentsku) borbu


ti taj fakultet, spiridone?

ili si se samo onako 'studentski' borio?



pa jedno ne iskljucuje uvek ovo drugo

ima neko ko voli da yebe, a neko da se zaljubljuje. E sad, ima onih koji vole i jedno i drugo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:24 09.04.2019

Re: zavrsi li

Ti nisi?


ja se nisam 'studentski' borio, ako je to neka aluzija. ali su mi interesantni nekadasnji 'studenti-borci' (sta god to znacilo) koji sad zauzimaju mesta za koje je potrebna srednjoskolska sprema... a hvale se svojim 'borackim' stazom.

zilikaka zilikaka 21:31 09.04.2019

Re: zavrsi li

Najiskrenije, ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Ja samo pitala da li si '91. bio učesnik Terazijkih demonstracija.
Osim ako pitanje smatraš neumesnim.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:48 10.04.2019

Re: zavrsi li

Najiskrenije, ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Ja samo pitala da li si '91. bio učesnik Terazijkih demonstracija.
Osim ako pitanje smatraš neumesnim.


ne znam kakve veze ima da li sam ja bio na terazijama ili ne. ja ne pricam po blogu da sam bio student ucesnik demonstracija. ali me bas zanima da li oni koji se time hvale/predstavljaju kao bivsi studenti koji su ucestvovali na takvim demonstracijama kasnije i zavrsili te fakultete koje su navodno studirali.


ecce-florian ecce-florian 14:53 13.04.2019

Re: zavrsi li


@spira
ima onih koji vole i jedno i drugo

Amicus Plato, sed magis amica coitus

highshalfbooze highshalfbooze 15:11 09.04.2019

Glasajte za bubamaru?

pojeli su je iznutra i ostavili iza sebe praznu ljusturu.


Iz videa koji si postavio:

- Imuno suppression
- Immune response
- Neurophaty: phagocytosis and neurone swelling. Paralysis and tremors
- Nerve cells restoration, normal behaviour recovery


Jeste li za još jedan krug?
shone shone 15:17 09.04.2019

Re: Glasajte za bubamaru?

Jeste li za još jedan krug?


Vakcinišeš bubamare i zatvoriš krug.

Možeš i da utičeš na promiskuitetno ponašanje bubamara kad su ose u pitanju,što je malo mukotrpnije.
nepopustljiv nepopustljiv 16:45 09.04.2019

Da.

No, ti paraziti će i sebe pojesti iznutra.
Ja se nadam veoma brzo.
Spiridon Spiridon 17:20 09.04.2019

Re: Da.

Ja se nadam veoma brzo.


a do tada ...
jadragoljub jadragoljub 17:58 09.04.2019

Re: Da.

Spiridon
Ja se nadam veoma brzo.


a do tada ...

ko živ ko mrtav, iliti živ ko mrtav, iliti samo mrtav.
Atomski mrav Atomski mrav 18:08 09.04.2019

Re: Da.

a do tada ...


... ne lipši, magarče, do zelene trave.
Spiridon Spiridon 18:10 09.04.2019

Re: Da.

Atomski mrav
a do tada ...


... ne lipši, magarče, do zelene trave.


to je moja omiljena poslovica,

i zato

peta se struze dok je mokra
nsarski nsarski 18:19 09.04.2019

Re: Da.

peta se struze dok je mokra


Evo ga Švajcarski đak, Kim, kako posmatra cipelu u novootvorenom šoping centru u Sev. Koreji. Možda atomsku umeju da naprave, ali cipele su im na isti kalup. Jedan model -zašto da ne? Ali, kako neostrugana, radnička peta da uđe u svaki primerak?
To je pitanje sada, drugovi! Kako?

Spiridon Spiridon 18:28 09.04.2019

Re: Da.

nsarski
peta se struze dok je mokra


Evo ga Švajcarski đak, Kim, kako posmatra cipelu u novootvorenom šoping centru u Sev. Koreji. Možda atomsku umeju da naprave, ali cipele su im na isti kalup. Jedan model -zašto da ne? Ali, kako neostrugana, radnička peta da uđe u svaki primerak?
To je pitanje sada, drugovi! Kako?



ne diraj mi stare rane. Pre jedno 20 godina u Zenevi sam parkirao moju novu bubicu u jednu ulicicu pored jezera nemajuci pojma da im je ambasada preko puta. Valjda su me prijavili pa me murija odrala za kaznu (oko 250 franaka) od tad ih mrzim ko nemce =)

a za ovog debila znam da je studirao u Svici ... takvih tatinih sinova ima i dan danas
deset_slukom deset_slukom 18:46 09.04.2019

Re: Da.

Ima jedan stari film, kada diktator iz takve neke zemlje pregovara o trgovinskoj saradnji. Sledi dijalog, po sećanju:

- Kakvu robu nudite?
- Ašove i lopate, patlidžan i cipele.
- Kakve cipele?
- Crne i smeđe.
- Kakva vas roba interesuje?
- Nuklearne podmornice, borbeni avioni, raketni sistemi, mašine, lokomotive, automobili...
nask nask 18:40 09.04.2019

Nije na temu, već na analogiju

Da nema tih osica ne bismo imali ni jednu šljivu, jabuku, krušku ... da pojedemo, pošto uglavnom koriste larve, sa našeg stanovišta, štetočina kao mobilnu matericu. Sad što uspeju i bubamare, jedne od najvećih predatora u svetu insekata, da iskoriste za tu priliku, jbg life's a bitch and then you die.

Crevni paraziti imaju nekakvu pozitivnu ulogu na naš imuni sistem ali za ove još nisam čuo da imaju ikakav pozitivan efekt na naše bistvovanje



nisu čak ni insekti.
Spiridon Spiridon 18:44 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Da nema tih osica ne bih imali ni jednu šljivu, jabuku, krušku


znam za to, danas sam procitao. Ipak sam se odlucio za ovu metaforu svesno se izlazuci riziku =))
jadragoljub jadragoljub 20:13 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

, jbg life's a bitch and then you die.

ja kad sam video, video video na teveju, objašnjenje koja korist od komarca, odtad skoro pa sam počeo da verujem da svve u prirodi ima neki razlog, al si ti to uspešno osporio ovim krpeljom, mad ni pijavice nisu daleko. osim ako i one nemaju neke svoje predatore.
i obratite pažnju na ponašanje po blogoohodniku

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Da nema tih osica ne bismo imali ni jednu šljivu, jabuku, krušku ... da pojedemo, pošto uglavnom koriste larve, sa našeg stanovišta, štetočina kao mobilnu matericu.


Dajte neki link, tražim, nagađam i nikako da otkrijem koje je to veliko zlo kojeg nas samo neke osice spašavaju.
Biće da se preteruje, ali valjalo bi pročitati.
nask nask 20:22 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

metaforu


Smrdibube kojima se pridruži i poneka vaška



pijavice


Pa koriste se u tradicionaloj ali i modernoj medicini.

Dajte neki link


Ako kreneš sa vikipedije na engleskom imaš popriličan broj linkova na temu, pogotovo one vrste koje ne žive u kolonijama imaju pozitivnu ulogu na voćarsvo. Naravno ovo je opet sa našeg stanovišta.
nsarski nsarski 20:25 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

ja kad sam video, video video na teveju, objašnjenje koja korist od komarca, odtad skoro pa sam počeo da verujem da svve u prirodi ima neki razlog


Vidiš, ovde se o tome ne govori, ali u toku je uništenje insekata na celoj planeti. Sad, jbg, neko mrzi komarce pa ne mari za to što će nestati, ali oko 40% instekata planete je već nestalo (pronađi, na primer, merenja u Portoriku), i svi su izgledi da do kraja veka insekata više neće biti.
Oni ti možda nisu dragi, ali bez pčela, na primer, mnoge biljke ne mogu da se razmnožavaju. U Kaliforniji je ugrožen rod badema baš zbog njih. Najzad je utvrđeno da je najveći krivac za to pesticid, ali ko mari.
Evo ti malo detaljnije.

Huge global extinction risk for insects could be worse than we thought
maksa83 maksa83 20:25 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Dajte neki link, tražim, nagađam i nikako da otkrijem koje je to veliko zlo kojeg nas samo neke osice spašavaju.

Ja sam ćitao da bez ose nema smokve, a bez smokve nema slatkog od smokve, a jebeš život bez slatkog od smokve.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:41 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ako kreneš sa vikipedije na engleskom imaš popriličan broj linkova na temu, pogotovo one vrste koje ne žive u kolonijama imaju pozitivnu ulogu na voćarsvo. Naravno ovo je opet sa našeg stanovišta.


Ma nije to ništa novo, to da neki insekt drugog koristi da u njega polaže jaja, nego pročitah da ni jedne jabuke, ni jedne šljive ne bi bilo da nije takvih, a to mi baš i nije verovatno.
Zato pitam koji je to fatalni insekt koji bi baš sve jabuke i baš sve šljive uništio da nema tih drugih koji njega uništavaju.
Ja sam ćitao da bez ose nema smokve, a bez smokve nema slatkog od smokve, a jebeš život bez slatkog od smokve.


Čoveče, ti i ja bi se u poslastičanici (ako tamo služe slatko) baš složili.
Baklave, urmašice, sad i slatko od smokvi....:)
jadragoljub jadragoljub 20:42 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Sad, jbg, neko mrzi komarce pa ne mari za to što će nestati, ali oko 40% instekata planete je već nestalo (pronađi, na primer, merenja u Portoriku), i svi su izgledi da do kraja veka insekata više neće biti.

nema potrebe, verujem na reč a i neka sopstvena čitanja, znam da sam se i sam pitao koj moj je bog stvorio komarce dok nisam video taj snimak koliko je to tona larvi u slivu dunava u more, koje beše, i koliko tona ribe se održava zahvaljujući tim larvama.
Dajte neki link, tražim, nagađam i nikako da otkrijem koje je to veliko zlo kojeg nas samo neke osice spašavaju.
Biće da se preteruje, ali valjalo bi pročitati.

šta će ti linak, šta će ti, dovoljne s ti oči i da vidiš da su ose sestre od tetke na čele i da imaju identičan način ishrane, jedina im je mana što ih tetka nije osposobila da daju med.
nask nask 20:44 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

ali oko 40% instekata planete je već nestalo (pronađi, na primer, merenja u Portoriku)


Za NL i D kažu tj. izmerili da je u poslednjih 25 godina populacija (biomasa) insekata u neurbanim sredinama opala za negde 70%. Ne sećam se kad sam poslednji put morao da čistim vetrobran ili prednju masku auta od istih, a nekada mi ćale dao za sladoled ako mu očistim auto os mušica.

a jebeš život bez slatkog od smokve.


Citat iz Biblije. I da dodam, jedina rakija koju sa uživanjem popijem je kajsijevača i smokovača.

nego pročitah da ni jedne jabuke, ni jedne šljive ne bi bilo da nije takvih,


Ma to sam ja malo pojačao, mada vidim da ovi Nizozemci osim pčela i bumbara u staklenike puštaju i te minijaturne osice da bi morali manje da prskaju insekticidima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:45 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

šta će ti linak, šta će ti, dovoljne s ti oči i da vidiš da su ose sestre od tetke na čele i da imaju identičan način ishrane, jedina im je mana što ih tetka nije osposobila da daju med.


Ja sam kriv.
Previše praktično to posmatram, ono, konkretna štetočina i konkretan ubica, a da istovremeno napada i šljive i jabuke, i to da ih napada smrtonosno.
Nije to poenta, sad shvatam.
nepopustljiv nepopustljiv 20:47 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

nask
ali oko 40% instekata planete je već nestalo (pronađi, na primer, merenja u Portoriku)


Za NL i D kažu tj. izmerili da je u poslednjih 25 godina populacija (biomasa) insekata u neurbanim sredinama opala za negde 70%. Ne sećam se kad sam poslednji put morao da čistim vetrobran ili prednju masku auta od istih, a nekada mi ćale dao za sladoled ako mu očistim auto os mušica.

a jebeš život bez slatkog od smokve.


Citat iz Biblije. I da dodam, jedina rakija koju sa uživanjem popijem je kajsijevača i smokovača.

Ja ne pijem alkohol.
nask nask 20:49 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ja ne pijem alkohol.


Pa to nije alkohol, to je lek. Probaj.
jadragoljub jadragoljub 20:51 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ja sam kriv.

ma nema tu ni retoričke krivice, jednostavno si objasno , a to napadanje voća recimo ja nisam opazzio a onoliko mi smetaju kad sam blizu neke velike a bogami i male količine voća.
nsarski nsarski 20:52 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Za NL i D kažu tj. izmerili da je u poslednjih 25 godina populacija (biomasa) insekata u neurbanim sredinama opala za negde 70%. Ne sećam se kad sam poslednji put morao da čistim vetrobran ili prednju masku auta od istih, a nekada mi ćale dao za sladoled ako mu očistim auto os mušica.


Malo književnosti i sentimenta.

Neke davne 1998. sam vozio kroz Jukatan ka Chichen Itzi i na autopiste naleteo na roj, ma kakav roj, na nepregledne oblake malih žutih leptira. Nije bilo moguće da ih izbegnem, jednostavno kao što ne možeš kišu da izbegneš. Kao kod Markesa u Cien anos de soledad. Zamazali mi staklo potpuno.
Par godina kasnije, u isto vreme u godini, isti autoput, bilo ih je 90% manje, skoro nigde.
Još nekoliko godina kasnije, iste okolnosti, nigde nijednog. Nestali.
jadragoljub jadragoljub 20:54 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

nask
Ja ne pijem alkohol.


Pa to nije alkohol, to je lek. Probaj.

tačno samo je alkohol ono što se prodaje u apoteki pod imenom apotekaarski alkohol a poneki skidaju tu etiketu i lepe drugu pa ga zovu votka.
maksa83 maksa83 21:02 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Čoveče, ti i ja bi se u poslastičanici (ako tamo služe slatko) baš složili.

Pre bi se otimali. :))))
Baklave, urmašice, sad i slatko od smokvi....:)

Zapravo sam najlakomiji na slatko od šljiva i belih trešanja, a smokva nije daleko, mislim, neću zgađeno odbiti, naprotiv, najveći problem su male tegle...

predatortz predatortz 21:48 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Baklave, urmašice, sad i slatko od smokvi....:)


A bre, Turci!
floki floki 22:09 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

predatortz
Baklave, urmašice, sad i slatko od smokvi....:)


A bre, Turci!


ja sam tu i turčin i austrijanac i mađar i šta 'oćeš, ja bih i govno pojeo da mi neko każe da je slatko...

a ima ovde neki namaz od lešnika (kao nutela) ali sa 45% lešnika... ajoj ljudi, štogod
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:10 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

predatortz
Baklave, urmašice, sad i slatko od smokvi....:)


A bre, Turci!

Kad su Turci poceli govoriti urmasica?
jadragoljub jadragoljub 22:32 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Malo književnosti i sentimenta.

ma i meni se neka sentimenta uvrze uglavu
profo obilaazi si ti tako beograd svakih nekoliko godina al zaobiđi niš, mislim sa svaku sigurnos
nsarski nsarski 22:36 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

al zaobiđi niš, mislim sa svaku sigurnos


Što da ga zaobiđem? Niš je jedan od gradova koje moram da vidim pre nego što lipšem. To sam se zarekao.
jadragoljub jadragoljub 23:10 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

nsarski
al zaobiđi niš, mislim sa svaku sigurnos


Što da ga zaobiđem? Niš je jedan od gradova koje moram da vidim pre nego što lipšem. To sam se zarekao.

nisi ukapirao zezanje :) nije mi uspela šala.
inače dobrodošo u niš.
deset_slukom deset_slukom 23:13 09.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

hoochie coochie man

Dajte neki link, tražim, nagađam i nikako da otkrijem koje je to veliko zlo kojeg nas samo neke osice spašavaju.


Možda, umesto linka, pomogne lično svedočenje? Odmah da objasnim svoj stav - (ne)postojanje insekata je indikator generalnog zagađenja planete i najava nekih zlih vremena.

Jednom se, ovde na blogu, pojavio neki lovac na leptire, pa je pala priča kako je, ne znam gde, na'vatao primerke takve i takve, a sve u situaciji kada se lomatao po nekim nedođijama. Mislim - hobi je skroz u redu, kao kada si filatelista, pa loviš retke varijacije poštanskih maraka - ono, 1912. su doštampali seriju, pa nisu dobro potrefili boju. Tek, kada sam napisao nešto nalik na ovo što sledi, on je, valjda povređen na neki meni nepoznat način, ustvrdio da izmišljam i haluciniram. Dobro - nije rekao da haluciniram, nego, kao, piči me nostalgija pa buncam.

Najranije detinjstvo sam proveo u Zrenjaninu, na periferiji, blizu aerodroma Bagljaš. Naše dvorište je bilo veličine jednog do dva ara. Bez preterivanja - budući da je tokom čitave godine bilo prepuno cveća, naše dvorište je, najbukvalnije, brujalo od insekata. Što pčela, bumbara, vilinih konjica - od najmanjih do onih koji su umeli da neprijatno ugrizu dečiji prst (usta su im kao klešta, bukvalno te ćape. Naravno, pre toga moraš da ih uhvatiš, i da podmetneš prst ) - što leptira najrazličitijih veličina i boja. Uz leptire idu i gusenice, pa je bilo onih manje dlakavih, veoma dlakavih, zelenih, smeđih, sa tufnama, malih i velikih kao palac odraslog čoveka.

Onda je, bukvalno... ali najbukvalnije, negde sredinom šezdesetih, preko noći nastala ekološka katastrofa. Begej je ubiven, sloj uginule ribe debljine do pola metra je mesecima trunuo na njegovim obalama. Poljoprivrednici su se dočepali insekticida i herbicida. Insekti su nestali. Preživeli su najotporniji - komarci. Jedan od najvećih neprijatelja komaraca su vilini konjici. Kada ste poslednji put videli vilinog konjica? Žabe isto vole komarce, ali je onda krenuo otkup, "unosni" biznis izvoza žaba u Italiju.

Pre toga vremena mi, deca, pecali smo na obali Begeja samo u gaćama. Odjednom si morao da tražiš neke nezatrovane vode gde se još moglo naći ribe, da budeš obučen od glave do pete i da sve nezaštićene delove kože mažeš kremom protiv komaraca. Scena od koje se zavrti u glavi - staviš dva-tri puta glistu na udicu, obriše se krema sa vrha prsta a da ne primetiš. Onda osetiš nešto neprijatno, pogledaš i vidiš deset komaraca načičkanih oko korena nokta kažiprsta. Kasnije se to malo stabilizovalo, ali se nikada više neće unormaliti.

Tako su se pojavili i krpelji. U ono vreme ja nisam ni znao da postoje takva neka bića. Tada su, verovatno, imali nekog prirodnog neprijatelja.

Živim van grada, moje dvorište je nedirnuta džungla, veoma gostoljubivo za sve oblike života. Povremeno vidim nekog leptira-kupusara, retko vidim kardinala, pre neke godine sam video lastin rep. Neobično, na sreću, nema krpelja.
nepopustljiv nepopustljiv 05:15 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

nsarski
al zaobiđi niš, mislim sa svaku sigurnos


Što da ga zaobiđem? Niš je jedan od gradova koje moram da vidim pre nego što lipšem. To sam se zarekao.

U Niš treba da se ode zbog ljudi.
Pre dve nedelje sam bio da dočekam starije dete koje je doletelo do Niša - tako imalo neku putanju od Engleske, preko Dortmunda, na - Niš.
U Nišu živi moj najbolji drug.
Družili se, obišli malu crkvicu u Grdeličkoj klisuri, šetali tvrđavom - potom kod Univerziteta na klopu - teleći repovi.
I prođe vreme očas.
Pozitivni mentalitet.
Devedeset i neke odem nekim poslom u 'Elektronsku' - u Beogradu čamotinja, ljudi potuljeni, čangrizavi - kriza.
U Nišu, kriza pet puta veća, ljudi vedri - naveče u kafiću se zezaju na svoj i tuđi račun (i po pitanju politike), ali se ne 'hvataju' za vratove.
mariopan mariopan 07:56 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

deset s lukom

Znači bio si mi komšija


Ja sam bila izviđač i prešla peške sve kote po žbunju i trnjacima po staroj Jugoslaviji i nikad nisam ni čula za krpelje, pa ni komaraca ne mogu da se setim da su nas baš tako krvnički jeli, a stalno smo bili u prirodi.

I ja sam se pitala otkud sad sve to. Dobijem odgovor da su nekad krpelji išli na stoku koja je slobodno pasla a sada su sve okolo njive i stoke nema jer je zatvorena. Industrijski uzgoj im je ukinuo ručak pa su navalili na ljude, pse i mačke, konkretno, jelovnik koji im se nudi, drugog nema.

Ako nestanu insekti nestaće i ptice, ako nestanu ptice nestaće i ceo lanac ishrane, i koliko god nam bili dosadni kad nestanu nećemo ni mi dugo, kao vrsta.
alselone alselone 08:01 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

pa ni komaraca ne mogu da se setim da su nas baš tako krvnički jeli


Jesi išla na pecanje nadunav ili natisu nekad?
Možda ih nije bilo u gradovima, ali brajo moj što su jeli pored vode oduvek...
cassiopeia cassiopeia 08:44 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

ali brajo moj što su jeli pored vode oduvek...


U selu, a u blizini kanal DTD, ih je bilo uvek. Sećam se da je ujak davnih dana napravio kuhinjska vrata sa mrežicom protiv komaraca.

U bloku 70. na NBgd ih je bilo od kad znam za sebe. Majka mi alergična na ujed komarca, uvek smo imali mrežice na prozorima. A sad u ovom bloku gde sam i ugrađene komarnike i vrata sa mrežicom na terasi.

E, ispod mog prozora se opet skupljaju vrapci. Mnogo su slatki, nakače mi se na prozorsku dasku i vire u sobu :) Juče sam ih izbrojala 15-ak.
cassiopeia cassiopeia 08:47 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

a ima ovde neki namaz od lešnika (kao nutela) ali sa 45% lešnika... ajoj ljudi, štogod


Šta bi tek rekao na moju domaću nutelu, cirka 90% lešnika

Ja to ne smem ponovo da pravim, malo, malo, pa kašikom u teglu.
Atomski mrav Atomski mrav 09:05 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ja to ne smem ponovo da pravim, malo, malo, pa kašikom u teglu.

Ali smeš da podeliš recept sa nama.
nepopustljiv nepopustljiv 09:24 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

cassiopeia
ali brajo moj što su jeli pored vode oduvek...


U selu, a u blizini kanal DTD, ih je bilo uvek. Sećam se da je ujak davnih dana napravio kuhinjska vrata sa mrežicom protiv komaraca.

U bloku 70. na NBgd ih je bilo od kad znam za sebe. Majka mi alergična na ujed komarca, uvek smo imali mrežice na prozorima. A sad u ovom bloku gde sam i ugrađene komarnike i vrata sa mrežicom na terasi.

E, ispod mog prozora se opet skupljaju vrapci. Mnogo su slatki, nakače mi se na prozorsku dasku i vire u sobu :) Juče sam ih izbrojala 15-ak.

Da.
Kod mene u dvorištu uvek poprilično vrabaca - pošto ima (poprilično) stabala.
Najbolje mi je kada ja na trešnji - berem u donjoj zoni, a vrapci u gornjoj.
I ne smetamo jedni drugima.
Takođe, volim jesen zbog vrana.
Vrane imaju samoposlugu na dva oraha.
Međutim, čim prvi puta pokupim orahe - i stavim ih na terasu da se malu suše, ne prođe očas da vrana više ne dangubi na stablu, nego se samo-poslužuje sa terase.
Ja oduševljen zovem ženu da joj pokažem kako je vrana pametna.
Žena mi kaže - pa ti nisi normalan.
Ma, rekoh - šta te briga, za nas dovoljno oraha naraste na pijacu.
angie01 angie01 09:29 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

E, ispod mog prozora se opet skupljaju vrapci. Mnogo su slatki, nakače mi se na prozorsku dasku i vire u sobu :) Juče sam ih izbrojala 15-ak.


moje prve komsije- vrapci,...imaju gnezdo u zljebu izmedju susednog i mog francuskog balkona-na nasem je na gelenderu namontirana kutija od erkondisna, tako da gornju plocu koristim kao pult da im tu ostavljam hranu i vodu,...kad su se navukli, ladno slete i gledajuci u sobu, zovu da im vise postavim,...pored visi neka izolirana zica sa krova- pojma nemam sta je to- al moje pticice je koriste za ljuljanje, nakace se kandzicama i njisu se:).

preslatki su,...jedino sto su mi povecali obavezu stalnog brisanja i pranja, jer sem sto se hrane na mojoj teritoriji, ujedno je koriste za klonjoaz.

negde sam procitala, kako su vrapci vrlo svoji, mala stvorenja od integriteta i ne mozes ih silom zarobiti, dresirati, zatvoriti u kavez, makar im davao najlepsu hranu, nece jesti, piti,...samo slobodni i svojom voljom dolaze i druze se, ako ispunjavas njihove uslove.
angie01 angie01 09:31 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ali smeš da podeliš recept sa nama.


da, da- baci tu bombu.
maksa83 maksa83 09:32 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Ja oduševljen zovem ženu da joj pokažem kako je vrana pametna.

Jedna od stvari koje se dese sa izgradnjom puteva je da grabljivice prestanu da love nego se nadžidže na stubovima pored puta i čekaju da se desi roadkill, praktično puste automobile da love za njih.

Inače oko krpelja, ja ih se sećam (mada nisu bili bauk kao danas) - kao klince na Šupljoj Steni su nas trebili, zakačiš po tri dnevno.
vcucko vcucko 09:35 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

nepopustljiv

Ja oduševljen zovem ženu da joj pokažem kako je vrana pametna.
Žena mi kaže - pa ti nisi normalan.
Ma, rekoh - šta te briga, za nas dovoljno oraha naraste na pijacu.

Obrati pažnju kako razbijaju orah.
Uzmu u kljun, polete pa bace sa visine. Ako se ne razbije, opet uzmu i polete, ali sad na veću visinu, pa opet bace.
I onda kažu životinje beslovesne, mašine, ovo-ono...
cassiopeia cassiopeia 09:41 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Atomski mrav
Ja to ne smem ponovo da pravim, malo, malo, pa kašikom u teglu.

Ali smeš da podeliš recept sa nama.


Uvek

400 gr. lešnika ispeći u rerni, na 180C, 10-15tak minuta da zamirišu i krene ljuska da se odvaja (ako kupiš već pečene, malo ih dopeci jer su slabije pečeni, barem ovi kod nas) Očistiš od ljuske, staviš u dobar blender ili secka da se napravi maslac od lešnika. Pusti da se malo prohlade, pre nego ih očistiš od ljuske.

Ako je slabiji blender, možeš prvo da samelješ pa onda štapnim mikserom uz dodatak kašike, dve nekog ulja (ja stavim maslinovo koje nije jako ili kokosovo) da podstakne blendanje.

80 gr. čokolade (sa većim postotkom kakaa,a ako ne paziš na šećer može i mlečna) otopiti na pari.

2 kašike meda ili nekog zaslađivača koji koristiš i sve sjediniš i to je to.

Ja nekad ubacim pola dcl pavlake za šlag (mlečne) da bude mekše. A možeš samo kakao u prahu (po ukusu, počni od jedne kašike pa vidi kako ti je) i med.

Stegne se u frižideru, a pre upotrebe izvadi van da se ugreje na sobnu temp. I probaj da ne pojedeš za tri dana

Ako pitaš koliko može da stoji, ne znam, nikad nije izdržalo duže od tri dana u frižideru.

Mnogo priče, al' je očas posla gotovo.


Atomski mrav Atomski mrav 09:43 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Blagodarim
cassiopeia cassiopeia 09:44 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

angie01

da, da- baci tu bombu.


Bačila
cassiopeia cassiopeia 09:46 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Atomski mrav
Blagodarim


Ako ti vaga, za koju nedelju, pokaže višak, ne javljaj mi se... upozorila sam te
alselone alselone 09:46 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Hvala Cass.
Već se vidim večeras kako izjedam palačinke sa ovim.
nepopustljiv nepopustljiv 09:48 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

vcucko
nepopustljiv

Ja oduševljen zovem ženu da joj pokažem kako je vrana pametna.
Žena mi kaže - pa ti nisi normalan.
Ma, rekoh - šta te briga, za nas dovoljno oraha naraste na pijacu.

Obrati pažnju kako razbijaju orah.
Uzmu u kljun, polete pa bace sa visine. Ako se ne razbije, opet uzmu i polete, ali sad na veću visinu, pa opet bace.
I onda kažu životinje beslovesne, mašine, ovo-ono...

Znam.
Gledao sam to mnogo puta.
Naravno da mi je žena rekla - pa kada ih toliko voliš, zašto im ne razbiješ i očistiš porciju oraha da se ne muče.
Atomski mrav Atomski mrav 09:50 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Poslednji put kad sam stao na vagu, pokazala je "Err" na displeju. Numem da procenim šta bi bio višak od "Err", tako da ću morati da se oslonim na analogne metode - brojanje rupa na kaišu.
maksa83 maksa83 09:50 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Uzmu u kljun, polete pa bace sa visine. Ako se ne razbije, opet uzmu i polete, ali sad na veću visinu, pa opet bace.

U imaju i bolje fore. Ja sam imao "mušteriju" ispod Radničkog koja mi baci orah pred noge, ja ga malo nagazim da kvrcne i raspadne se on siđe sa zidića i krene da pabirči po delićima. Izdresir'o me.
maksa83 maksa83 09:51 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Naravno da mi je žena rekla - pa kada ih toliko voliš, zašto im ne razbiješ i očistiš porciju oraha da se ne muče.

Trebalo je da joj kažeš "a kad ti mene toliko voliš zašto mi stavljaš kečap na picu?". Inače, lepo ti kaže, očisti 'ticama oraje.
cassiopeia cassiopeia 09:52 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

preslatki su,...jedino sto su mi povecali obavezu stalnog brisanja i pranja, jer sem sto se hrane na mojoj teritoriji, ujedno je koriste za klonjoaz.


To jeste, i moja prozorska daska je toalet :)

kako su vrapci vrlo svoji, mala stvorenja od integriteta i ne mozes ih silom zarobiti, dresirati, zatvoriti u kavez, makar im davao najlepsu hranu, nece jesti, piti,...samo slobodni i svojom voljom dolaze i druze se, ako ispunjavas njihove uslove.


Carevi mali.
cassiopeia cassiopeia 09:56 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Poslednji put kad sam stao na vagu, pokazala je "Err" na displeju.




Da nije baterija?
cassiopeia cassiopeia 09:59 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Hvala Cass.
Već se vidim večeras kako izjedam palačinke sa ovim.


Nema na čemu! Prijatno svim Alselonićima!
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:03 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Za NL i D kažu tj. izmerili da je u poslednjih 25 godina populacija (biomasa) insekata u neurbanim sredinama opala za negde 70%.


Gosti u mojoj basti.



jadragoljub jadragoljub 10:13 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

E, ispod mog prozora se opet skupljaju vrapci. Mnogo su slatki, nakače mi se na prozorsku dasku i vire u sobu :) Juče sam ih izbrojala 15-ak.

a ima li gugutke u tom delu grada?
jedna, po meni i najvažnija karika zašto vrapci nestaju su upravo gugutke, pošto su veće jednostavno im otimaju hranu i gnezde tamo gde su pre samo vrapci bili. nisam ja tolko pametan i badavdžija da bi to proučavao već sam negdi pročitao, e sad što se ja ovako mator sećam da smo 60ih hranili vrapce zimi , ono kad padne sneg očistiš zid terase i staviš leba, i bilo ih kodža. ali ne leži vraže upravo tih godina su počele i da pristižu gugutke. a te gugutke nisu domaće već dolaze iz male azije i osvajaju teritoriju, tad kad sam čitao o tome , tu sam i saznao da gugutki krajem devetnestog veka u srbiji nije ič bilo , međutim nekim prirodnim putem su počele pohod na evropi i polak , mipomic zauzimaju teritoriju vrabaca. kao što rekoh u vreme objave tog članka gugutke su stigle tek do polovine pokojne nam jugosavije, u ljubljani ih ič nije bilo. sad tu ljudi nisu ništa krivi, to je jednostavno neki prirodni proces. a na to se nadovezuje i zagađenje vazduha i ostalo zašta su ljudi krivi.
i za komarce i krpelje postoji sigurno neka veza kao i za vrapce- mešavina prirodnih kretanja i ljudskog faktora.
sad mi je interesantno pitanje da li su gugutke naselile ljubljanu i ošle dalje u osvajanje europe.
jedna d stvari koju pokušavam sad da odpratim je naseljavanje divljih životinja po gradovima, ono lasice, zmije, i ko zna šta još, lisice pa divlje svinje, pre par godina se jedna prošetala centrom niša, ono baš centrom kroz pobedinu danas obrenovićevu ulicu.
nešto sam načuo kako ovi idioti iz gradske vlasti oće da zapate golubove uniš pa je za očekivati da se i jastrebovi počnu da naseljavaju uniš.
da je turizam bio ovak raširen u 16-17 om veki kao danas verovatno da ni ptica dodo ne bi bila istrebljena, sav ovaj transport , bilo turističčki ili komercijalni služi i da se mnogi slepi putnici dovezu u sve delove sveta. ko zna šta tu dolazi i odlazi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:14 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

moje prve komsije- vrapci,...imaju gnezdo u zljebu izmedju susednog i mog francuskog ba



Atomski mrav Atomski mrav 10:17 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Da nije baterija?


- Lalo, što si tol'ko deb'o?
- Ta sumnjam na 'ranu...

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:20 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

jedna, po meni i najvažnija karika zašto vrapci nestaju su upravo gugutke, pošto su veće jednostavno im otimaju hranu i gnezde tamo gde su pre samo vrapci bili. nisam ja tolko


Aaa ja bre imam svega po basci sta spominjete usput, nista mi ne manjka hehe




alselone alselone 10:27 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Kad već kačimo slike fore i faune da priupitam - ima li ovde ljubitelja akvaristike?

jadragoljub jadragoljub 10:27 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

ovo je golub ne gugutka, mada i oni zatiru vrapce, jednostavnoo jači otima slabijem.
ja kad se setim, u dobu od 10-12 13 gg. kad me to interesovalo, vrapci su bili dominantna vrsta po gradovima, sve ostalo je bilo u tragovima. slobodnih golubova nije bilo samo ono što su gajili golubari a i njih je bilo za naprste nabrojat.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:34 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

jadragoljub
ovo je golub ne gugutka, mada i oni zatiru vrapce, jednostavnoo jači otima slabijem.
ja kad se setim, u dobu od 10-12 13 gg. kad me to interesovalo, vrapci su bili dominantna vrsta po gradovima, sve ostalo je bilo u tragovima. slobodnih golubova nije bilo samo ono što su gajili golubari a i njih je bilo za naprste nabrojat.


Pa daj gugutku da vidim, ja sam mislila da je ova moja pozerka gugutka..

Kod mene u blizini je jedna farma koja je delimicno ostavljena da zaraste kako hoce, zbunja i trnja na izbor a ogradjena dobro pa ima vrabaca koji su se tu smestili na hiljade. Kad prodjes pored leti samo cujes njihov cvrkut ori se. Prelepo.
milisav68 milisav68 10:36 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

maksa83
Inače oko krpelja, ja ih se sećam (mada nisu bili bauk kao danas) - kao klince na Šupljoj Steni su nas trebili, zakačiš po tri dnevno.

Ma da, i ja sam ih kao klinac pokupio par komada na rekreativnoj nastavi u okolini grada.

E, a jesu sada malo veći bauk, zato što ih sad ima više vrsta zbog povećanog saobraćaja (čitaj doneli Kinezi ), objašnjavao neki profesor uopšte za pojavu raznih "novih" vrsta insekata kod nas, jer mi nismo toliko imuni na bolesti koje prenose.
vcucko vcucko 10:42 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

apacherosepeacock

jadragoljub
ovo je golub ne gugutka, mada i oni zatiru vrapce, jednostavnoo jači otima slabijem.


Pa daj gugutku da vidim, ja sam mislila da je ova moja pozerka gugutka..

jadragoljub jadragoljub 10:42 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

kad već pričamo o uticaju besmisla na prirodne katastrofe evo jedan izvanrdedan podatak koi mizoameričanci mogu da koriste protiv njih, nažalos njiovu ovo se odnosi na starosedeoce američanske šire znane kao plemenit divljaci indijanci.
elem, skoro je stigo podatak do mene da su konjovi prirodno nastali u severnoj ameriki i da su preko alaske i tim tada još postojećom kopnenom vezom krenuli u osvajanje azije a i šire.epa dok su oni konkvistadorovali aziju i šire umeđuvremenu su ih plemeniti indijanci istrebili u njihovoj postojbini. vrlo verojatno još u doba denisovaca koji su konkvistadorovali amerilu istim tim putem, sad dal istovremeno nisam video jer mi ponestalo piva na žurki pa sam skrenuo pogleda sa akcije.
daklem od tada pa sve do pojave španaca ameičani nisu znali za konjove jer su ih istrebili toliko davno da ni u kolktivnoj memoriji nisu ostali kao neki čimbenik.
pa su ondak obegli i izgubljeni španjolski konjovi stvorili novu rasu znanu kao mustangi, što se može videti kako po krdima šetaju izvanredni primerci evropskih pasmina, odnosno mustanga sa jasnim atributima da imaju gene poznatih europskih rasa konjja.
daklem pre nego smo mi europljani istrebili indijance indijanci su pojeli konje i istrebili ih sa njihove izvorne postojbine.
milisav68 milisav68 10:57 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

jadragoljub
ovo je golub ne gugutka, mada i oni zatiru vrapce, jednostavnoo jači otima slabijem.



Železnička stanica Beograd septembar 2017. jedu zajedno izmrvljeni keks.
jadragoljub jadragoljub 11:05 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

milisav68
jadragoljub
ovo je golub ne gugutka, mada i oni zatiru vrapce, jednostavnoo jači otima slabijem.



Železnička stanica Beograd septembar 2017. jedu zajedno izmrvljeni keks.

moš ti da misliš da mi teraš kontru ali ovom fotkom upravo dokazuješ da vrapcovi moraju da potkradaju hranu od goluubova i gugutki jer ih ovi teraju čim ponestane mesa na pladnju.
deset_slukom deset_slukom 11:17 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

alselone
pa ni komaraca ne mogu da se setim da su nas baš tako krvnički jeli


Jesi išla na pecanje nadunav ili natisu nekad?
Možda ih nije bilo u gradovima, ali brajo moj što su jeli pored vode oduvek...


Moja tetka je živela u Novom Itebeju, selu blizu rumunske granice. Kuća joj je bila na kraju sela, pored Begeja, skoro okružena onim barama koje postoje pored svakog sela, nastalim tako što je iz njih kopana zemlja za gradnju kuća, u vreme kada su se one pravile od naboja i ćerpiča. Letnje raspuste sam provodio tamo.

Tvoje "oduvek" se, jamačno, odnosi na period posle 1965.

Dakle, pecaroš sam otkad mogu da u ruci držim štap (preciznije - trsku) za pecanje. Preko leta, mi klinci nismo znali za drugi odevni predmet osim gaća. Pored vode smo, što radi pecanja, što radi kupanja, bili od jutra do mraka. Komarci, kao pojava, apsolutno ne postoje u mom sećanju. Ne kažem da ih nije bilo, ali, eto...

Zato bi svako veče, periodično, mogao da čuješ koncert iz grla miliona žaba unaokolo. Ni toga više nema.
nepopustljiv nepopustljiv 11:19 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

maksa83
Naravno da mi je žena rekla - pa kada ih toliko voliš, zašto im ne razbiješ i očistiš porciju oraha da se ne muče.

Trebalo je da joj kažeš "a kad ti mene toliko voliš zašto mi stavljaš kečap na picu?". Inače, lepo ti kaže, očisti 'ticama oraje.

Ona stavlja kečapa toliko da može da se svrsta u kategoriju - poplašeno.
Dakle, nikakvo dodavanje dodatno.
Npr, moj burazer od strica kečap stavlja u sve - valjda samo ne u supu.
Meni je, inače, od sve pice - najdraži onaj prsten, što se malo stvrdne i zapeče - na kojem, ionako, nema ništa od materijala.
Inače - čudi me da Nobelov odbor, retroaktivno, ne dodeli tri Nobelove nagrade - izumiteljima tuša, kačamaka i pice.
alselone alselone 11:22 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Tvoje "oduvek" se, jamačno, odnosi na period posle 1965.


Jeste. Mislio sam na poslednjih 30, 40 godina.


Zato bi svako veče, periodično, mogao da čuješ koncert iz grla miliona žaba unaokolo. Ni toga više nema.

Meni do kuće godišnje dođe 2, 3 žabe a kada sam bio klinac sećam se da su dolazile u talasima kao pošast.

Ali da, da ne kenjam, komaraca je nekada bilo zaista manje.
floki floki 11:27 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Atomski mrav
Da nije baterija?


- Lalo, što si tol'ko deb'o?
- Ta sumnjam na 'ranu...



Žali se Lala doktoru da ne vidi ko prolazi sa druge strane ulice, sve mu mutno u očima.

Kaže doktor nakon urađenih analiza:
"Lalo, loši su ti nalazi. Holesterol, šećer, krvna slika... ništa ne valja. Moraćeš pripaziti na ishranu. Bez slanog, masnog, kobasica, slanine, slatkog, vina, rakije, piva..."

Razmisli Lala pa kaže:
"Znate šta doktore, kad ja malo bolje razmislim, jebe se meni 'ko prolazi s druge strane ulice."
milisav68 milisav68 11:29 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

jadragoljub
moš ti da misliš da mi teraš kontru

Ma jok bre, zezam se.

Inače, ovo je jedna od 5-6 fotografija-pokušaja da ih snimim "na gomili", pošto im bacim izmrvljen keks.
mirelarado mirelarado 11:50 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

Inače - čudi me da Nobelov odbor, retroaktivno, ne dodeli tri Nobelove nagrade - izumiteljima tuša, kačamaka i pice.


Za tuš i kačamak ne znam, ali pica jeste predmet naučnih istraživanja.

Ako ih Nobel zaobiđe, ova trojica iz linkovanog članka Ig Nobel su jamačno zaslužili.
deset_slukom deset_slukom 11:51 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

mariopan
deset s lukom

Znači bio si mi komšija


Živeli smo u Štrosmajerovoj (danas, valjda, Patrijarha Pavla?) negde do 1960. pa smo se onda preselili u drugi deo grada. Bio je to kraj takođe okružen vodom, ostacima starih begejskih rukavaca. Duž cele preke strane ulice, kroz bašte se protezao jedan takav kanal, pun vode i pokriven sočivicom. I sam Bagljaš je dobrim delom bio baruština. U međuvremenu, podzemne vode su se spustile i današnja slika je potpuno drugačija. Elem, mi smo bukvalno živeli pored vode idealne za razmnožavanje komaraca, ali njih nije bilo.
mariopan mariopan 11:59 10.04.2019

Re: Nije na temu, već na analogiju

alselone
pa ni komaraca ne mogu da se setim da su nas baš tako krvnički jeli


Jesi išla na pecanje nadunav ili natisu nekad?
Možda ih nije bilo u gradovima, ali brajo moj što su jeli pored vode oduvek...

Nisam pecala nikad.

Kad sam bila mala braća nisu htela da me vode, kažu plašim ribu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana