B92 Blog    Članovi    gordanac    Potpis, pečat, Srbija

gordanac
14:27
SRE
30
APR

Potpis, pečat, Srbija

Vest o potpisivanju SSP (Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju - pdf teksta za "download") između Srbije i EU obišla je 29.04. evropsku i domaću javnost kao iznenađujuća za mnoge, a za većinu - kao pozitivna, dobra vest, kao vest o početku pridruženog članstva Srbije u EU.

Jer to SSP donosi - status pridruženog članstva. Sledeće je - članstvo u EU.

Razgovarali smo o SSP (SAA) u januaru u tekstu "Diskretan šarm jednog sporazuma" i na taj razgovor se pozivam želeći da ga nastavimo razmenom informacija o tome - ŠTA ustvari potpis znači, kakva je korist od SSP, kada će početi da se primenjuje, kakva je procedura, kakve sve posledice proizilaze po sve nas iz pečata na jedan od najvažnijih Ugovora koje je Srbija decenijama unatrag - potpisala?

Šta dobija Srbija:

1. status pridružene članice

2. dvostrane obaveze EU - Srbija

3. zajedničke organe EU - Srbija

Koje su prioritetne oblasti zakonodavstva:

- konkurencija i državne subvencije

- sistem javnih nabavki

- zaštita potrošača

- zdravlje i bezbednost na radu

- jednake mogućnosti za žene i muškarce

- saobraćaj

- zaštita podataka

Po SSP i na osnovu toga što je Srbija u IPA (Instrumenti predpristupne pomoći u budžetu EU) za period 2007 - 2011. Srbija dobija bespovratno milijardu evra. Ako se zna da je ukupan budžet Srbije oko 8 milijardi evra, to znači da EU godišnje daje Srbiji oko 2,5% ukupnog državnog budžeta, za razne sektore.

Kakva je korist za ekonomiju i trgovinu:

EU je tržište od oko 490 miliona potrošača.

Sada Srbija u EU izvozi 52% ukupnog izvoza, a u zemlje CEFTE (države Jugoistočne Evrope, takođe na osnovu potpisa i pečata na CEFTA sporazum) 36%. Takav izvoz je EU omogućila Srbiji 2001. ukinuvši, jednostrano, carine na robu iz Srbije odlukom koja važi do 2010, da SSP nije potpisan, korist koji izvoznici imaju bila bi pod velikim znakom pitanja, a ovako se jednostrane odluke EU pretvaraju u ugovorne obaveze

Potpisom SSP stičemo prava na pristup sredstvima na koje do sada nismo imali pravo:

- ruralni razvoj

- zaštita i unapređenje životne sredine

- razvoj ljudskih potencijala

Kako će stanovništvo da oseti, da vidi neposrednu korist od potpisivanja SSP:

- razvoj tržišta bez monopola, niže cene proizvoda, smanjenje korupcije, standardi o pravilima bezbednsoti, zaštite i zdravlja zaposlenih, stvaranje zone slobodne trgovine između EU i Srbije, povećanje konkurencije, veća bezbednost proizvoda, unapređenje životne sredine, regionalni razvoj, četiri godine od stupanja na snagu SSP, zajednički organi su u obavezi za postepeno uvođenje prava fizičkim licima na samozapošljavanje u Srbiji i EU

Kako se sve to događa, ko kontroliše proces primene:

Zajednički organi EU - Srbija, koji se formiraju na osnovu odredbi SSP. Time se ubrzava jedan od najsporijih procesa u zemljama tranzicije . primena zakona i propisa i kontrola njihove primene, što je od ključnog značaja da bi ljudi uopšte mogli da primete poboljšanja u bilo kom sektoru u društvu. Selektivna primena propisa je jedan od najvećih izvora nepravdi u društvu.

U kakvoj su vezi vizni režim i SSP:

Nema zemlje koja je uspešno završila pregovore o "beloj čengenskoj listi", a da istovremeno nije stavila potpis i pečat na SSP. Pregovori EU - Srbije o vizama (odnosno bezviznom režimu) imaju svoj tok i plan ("road map") je da do januara 2009. Srbija ispuni sve obaveze i da tada otpočne primena bezviznog režima za stanovništvo

U domaćoj javnosti se vodi kampanja čiji je sadržaj netačan, u potpunosti, a tiče se vezivanja Kosova i potpisa i pečata za SSP. Naime u SSP stoji član 135. u sledećem tekstu (neizmenjen u odnosu na parafirano, naravno)

СПОРАЗУМ О СТАБИЛИЗАЦИЈИ И ПРИДРУЖИВАЊУ

НАСЛОВ X
ИНСТИТУЦИОНАЛНЕ, ОПШТЕ и ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 135

Овај Споразум се примењује, с једне стране, на територије на које се примењују уговори којима се оснивају Европска заједница и Европска заједница за атомску енергију и у складу са условима утврђеним тим уговорима и на територију Србије, с друге стране.

Овај Споразум се не примењује на Косову које је тренутно под међународном управом у складу са Резолуцијом Савета безбедности Уједињених нација 1244 од 10. јуна 1999. године. Ово не доводи у питање садашњи статус Косова нити одређивање његовог коначног положаја по самој Резолуцији.

Toliko o isitnama, lažima, a može i o skupštinskim stenogramima u kojima piše da se pre samo pola godine umelo čitati kako je napisano. Sada se prave kampanje sa netačnim podacima. Biva to.

O ratifikacijama, dodatnim uslovima i toku primene SSP:

Postoje rokovi za ratifikaciju svih država članica EU, kao i rokovi za nas. Mi smo jedna od tri države koje imaju dodatni politički test o zrelosti institucija i spremnosti za izvršavanje preuzetih obaveza saradnje sa ICTY i taj proces će pratiti glavni tužilac ICTY koji svoj izveštaj podnosi SB UN i konsultatvno informiše EU. Na nama je da dokaze o saradnji i pružimo.

Odluka o pridruženom članstvu Srbije u EU je - doneta.

Kojom će brzinom biti primenjivano i sprovođeno sve što kao posledicu ta odluka proizvodi po životni standard, po standrade za ljude koji rade na javnim poslovima, po političare/ke, po političke stranke, po upravu, pravosuđe, ekonomiju, zdravstvo, po oblast zapošljavanja, sve to zajedno zavisi samo od naše zajedničke volje da u svim tim promenama učestvujemo.Naša budućnost nema nikoga osim nas, naše zajedničko, ogromno neznanje o procesima u modernom svetu nema nikog osim nas i naše volje za znanjem, za učenjem i menjanjem na bolje.

Nedostatak informacija o pridruženom članstvu Srbije u EU je odgovornost ljudi na javnim poslovima. Svesna sam koliko su dokumenta ove vrste "dosadni papiri" za mnoge i koliko ljudi nemaju ni vremena ni volje da čitaju duge tekstove pisane suvoparnim, sterilnim pravničkim jezikom kakvim se Ugovori i inače (s dobrim razlogom) pišu, ali SSP je ipak - nešto drugo. Vredi porazgovarati o svakom slovu i svakom retku tog teksta jer je u njemu zapisano kako ćemo kao zemlja izgledati za sledeće 4 godine.

I - mnogo važnije - šta svako od nas treba da uradi da bi se to dogodilo.

To je priroda političkih odluka - u nekom našem danas potpuno se oblikuje realnost nekog našeg sutra, i za sve nas koji smo danas ovde, ali i za druge koji će doći posle nas.Takvo zajedničko kreiranje budučnosti zahteva zajedničku volju i zahteva deljenje osećanja koje je , s vremena na vreme, u Srbiji retko kao dragoceni smaragd - samopouzdanje, samopoštovanje i verovanje da je uspeh moguće postići. Lako je tvrditi šta je sve nemoguće uraditi i cinizmom dokazivati da "smo najgori", teže je ljude motivisati da izvuku ono najbolje od sebe, da preuzmu rizik za sosptene uspehe. Ali je - veselije, mnogo, kad se cilj zaista i postigne. Političke odluke poput SSP zahtevaju dobrovoljno odricanje od prezira prema činjenicama i stava "da nam je neko drugi kriv za neuspehe", zahtevaju energiju koju svi mi posedujemo i trebalo bi da donesemo odluku i da je "upotrebimo" u trenutku kada je šansa za to stvorena.

Marry Anne Radmacher ima izreku kojom kaže "courage does not allways roar, sometimes courage is the quiet voice at the and of the day saying: I will try again tommorow"

Kažu da se najveći deo uspeha od takve, ili slične, izreke sastoji.

Možemo li, za promenu, da malo budemo uspešna, odlična zemlja koja je izvrsno mesto za život?

Imam nameru da za koju godinu na ovom ili sličnom mestu postavim tekst koji će ličiti na "case study" i imati naslov:

"Potpis, pečat, Srbija - priča o jednom uspehu"

 

Atačmenti
2731.doc 294 KB application/msword




Komentari (283)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Markonio  14:33 30.04.2008
Preporuka: 1

Super!

#Link  Replika: 35
Ali ovo je vec preterivanje: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=04&dd=30&nav_category=11&nav_id=296429

Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  14:44 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Nije preterivanje
Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...

..pa, nema koristi od prezira prema činjenicama, radilo se o statusu kandidata i to u izjavama iz 2002/2003. ako je konstatacija o izjavama za koje mogu da kažem i kako i zašto su date, ne umem drugačije, a posebno ne vidim kakvu korist bi mogli izvući iz razgovora o tome šta je rečeno 2000.
Puno toga je rečeno.
Ako bi to trebalo da to bude dokaz da je - nemoguće - nećemo se složiti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  15:00 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

gordanac
Nije preterivanje
Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...

..pa, nema koristi od prezira prema činjenicama, radilo se o statusu kandidata i to u izjavama iz 2002/2003. ako je konstatacija o izjavama za koje mogu da kažem i kako i zašto su date, ne umem drugačije, a posebno ne vidim kakvu korist bi mogli izvući iz razgovora o tome šta je rečeno 2000.
Puno toga je rečeno.
Ako bi to trebalo da to bude dokaz da je - nemoguće - nećemo se složiti


Nisam rekao da je nemoguce, ali od ozbiljnih politicara se ocekuju ozbiljne izjave. A ovakvo preterivanje ne mogu da progutam. Hrvatska je davne 2001. godine potpisala SSP, a sada je 2008. godina.
Naravno da cemo uci u Evropu (nekada), ali pricati u "zaru politicke borbe" da ce se to desiti za 4 godine je... pa, laganje. Ili ti mozemo da predstavimo kao sirenje optimizma?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:09 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Ozbiljne su izjave.
EU 2007.- 2012. nije ista kao EU 2001 ili 2004., i EU se menja i to planiranim i relativno brzim (u odnosu na Kinu recimo . relativno sporim) promenama. Hrvatska nije dobila datum zbog (ne)sradnje sa ICTY, a tokom prošle godine imali su potpun zastoj u pregovorima po poglavljima, ni Makedonija nije dobila datum, a ima status zemlje - kandidata i završena poglavlja, dve zemlje iz regiona koje iz sasvim različitih razloga nemaju datum članstva. Rumunija i Bugarska su dobile datum (2004) i primljene su, bez obzira što jeizveštaj sadržavao ozbiljne primedbe. O datumu članstva za Zapadni Balkan (i Hrvatsku) odlučuje se po novim pravilima koja su usvojena u Lisabonu decmbra 2007.
Osvemu tome Božidar Đelič govori kada predlaže da sve poslove obavimo tako da do članstva stignemo za četiri godine.
Moguče je, itekako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  16:11 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

OK, lepo je sto gajite toliki optimizam.
Hajdemo da pogledamo fakticko stanje:
Prodju izbori i po svemu sudeci vladu ce moci da formiraju SRS-DSS/NS ili DS-DSS/NS.
U prvom slucaju ce verovatno ta cudesna koalicija ponistiti SSP (nadam se manje verovatna opcija) ili ce se makar ponasati kao da SSP ne postoji ili postoji u onoj meri u kojoj se to ne tice Kosova. U toj varijatni svakako necemo biti u EU za 4 godine, osim ako se ne desi neko cudo.
U drugoj varijanti se mozemo zapitati koju ce cenu DS (opet) platiti za (ponovnu) kohabitaciju? Iskustvo nam je pokazalo da se sa nekoliko "unosnih" ministarstava i fotelja preduzeca moze bar zamenariti taj "EU za cetiri godine" optimizam. Sto ce svakako opet produziti period od cetiri godine o kome ovde pricamo.
Postoji i treca opcija, da vlada ne bude konstituisana zbog nedostatka dogovora izmedju DS-DSS/NS, krene se sa ponovnim izborima i izgubi bar godinu dana. Sto opet produzava period do naseg pristupanja EU.

Vas optimizam je sasvim u redu sto se tice teorijske strane. Ali stavimo ga u realan kontekst odnosa snaga na nasoj politickoj sceni, i videcemo da je trenutno davanje "u EU za 4 godine" izjava u najmanju ruku neozbiljna. A posto se blize izbori, onda to mozemo da nazovemo laganjem zbog pridobijanja neopredeljenih glasaca. Bez uvijanja.

Da se ogradim, ja cu glasati za DS ili LDP pa sve i da Djelic kaze da cemo u EU uci 12. maja, ali svakako imam gorak ukus u ustima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  16:17 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

A posto se blize izbori, onda to mozemo da nazovemo laganjem zbog pridobijanja neopredeljenih glasaca. Bez uvijanja.

pa upravo ti glasovi neopredeljenih biraca trebaju da bi moglao da se ostvari taj plan za 4g. drugim recima, ne mora da bude laganje da bi se pridobili biraci, nego plan koji se predstavi biracima, i kaze da je uslov za ispunjavanje plana da proevropske stranke dobiju vecinu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  16:19 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Brooklyn
A posto se blize izbori, onda to mozemo da nazovemo laganjem zbog pridobijanja neopredeljenih glasaca. Bez uvijanja.pa upravo ti glasovi neopredeljenih biraca trebaju da bi moglao da se ostvari taj plan za 4g. drugim recima, ne mora da bude laganje da bi se pridobili biraci, nego plan koji se predstavi biracima, i kaze da je uslov za ispunjavanje plana da proevropske stranke dobiju vecinu.

a jel ima nešto u tom tvom planu o kosovu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:19 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...


Gde ste vi bili u međuvremenu od 2000. do danas ?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  16:28 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Dolybell

Gde ste vi bili u međuvremenu od 2000. do danas ?


Bio sam uzoran gradjanin koji je glasao za proevropske snage.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  16:35 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Brooklyn
pa upravo ti glasovi neopredeljenih biraca trebaju da bi moglao da se ostvari taj plan za 4g. drugim recima, ne mora da bude laganje da bi se pridobili biraci, nego plan koji se predstavi biracima, i kaze da je uslov za ispunjavanje plana da proevropske stranke dobiju vecinu.


Ne, to je dnevna politika. Kao sto je dnevna politika donosenje SSP u zadnji cas i onda zamrzavanje istog. Svojevrsni autizam u odnosu na postojecu politicku situaciju. Nerviranje vernih glasaca koji ce progutati i ovog puta, zarad kampanje dobijanja neopredeljenih biraca. I to losa kampanja. Mislim, slazem se da je po svim pravilima vodjenja kampanje upravo uticanje na neopredeljene glasace, ali ovo sto gledamo je prilicno los film.
Kao da sam "prijateljica noci" i da musterija od mene trazi da joj kazem "volim te". E, tako se osecaju "default DS" glasaci i u sebi ponavljaju mantru "jos samo ovaj put", kao sto i DS trazi od svojih biraca "jos samo ovaj put, jos samo da prevalimo 11. maj i sve ce biti fino".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  16:40 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

pa, pretpostavljam da ds ima vise informacija nego ti. prepostavljam da rade ankete, vode fokus grupe i konsultuju strucnjake i da su izracunali da ce negativni efekat koji su izazvali kod tebe vise nego nadoknaditi drugde bas ovakvom kampanjom. to bi bilo racionalno ponasanje od strane ds-a.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  16:47 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Brooklyn
pa, pretpostavljam da ds ima vise informacija nego ti. prepostavljam da rade ankete, vode fokus grupe i konsultuju strucnjake i da su izracunali da ce negativni efekat koji su izazvali kod tebe vise nego nadoknaditi drugde bas ovakvom kampanjom. to bi bilo racionalno ponasanje od strane ds-a.


Upravo to i hocu da kazem. Racionalno ponasanje ukljucuje laganje ukoliko to sluzi svrsi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  16:54 30.04.2008
Preporuka: 2

Re: Super!

Sad bi mi prijalo da mi dozvolite šalu, dobronamernu , i da kažem da bi mi najlakše bilo da vam odgovorim nečim blesavim kao:
- ".-..a i svi ćemo umreti jednog dana..."
ili
- "...nikada neću moći ljubiti onog kojeg volim..." :))))
Ali, samo - kratka šala, bezazlena.

Jer - potpuno razumem i vaše procene i strepnje i gledanje u realnost, naročito ovo poslednje što ste napisali:
...ali svakako imam gorak ukus u ustima...

..jer je u vašoj moći da se toga oslobodite, verujte im, naučio me jedan što je imao PhD iz te discipline....
Najviše zbog toga što postoje ciljevi tako veliki da se vredi zbog njih odreći sopstvene, male, opravdane gorčine.
Taj cilj jeste - evropska Srbija, po svim merilima toga šta je evropsko. 200 godina taj cilj nije ostvaren. U jendopartijskom sistemu bili smo blizu, ali kako da kažete "dobro je!" u društvu bez političkih i ekonomskih sloboda? I sve prednosti koje smo tada imali - potrošili smo, zauvek, nema, gotovo. Neko je negde o tome odlučivao u naše ime, neko nam je političkim odlukama devedesetih kreirao budućnost koju danas živimo, možda i zato što smo tada mislili "neće valjda" ili "ne mogu da verujem!", i to je za - razumeti. Danas, nema razloga da bilo kome pustimo "trošenje" budućnosti. Za to da se SSP primeni do poslednjeg slova moramo se boriti, kako znamo i umemo, svako tamo gde je.

Dobre stvari se samo borbom osvajaju i ako o nečemu pričam, ne pričam o optimizmu (za mene je to isto što i vazduh, rešila sam tako davnih dana), već o volji za borbom i upravljanje sopstvenom sudbinom.
Trenutno je sve o čemu pišete - moguće da se desi.
Pitanje je - ko odlučuje o tome da li će se to desiti ili ne?
Verujemo li da postoji zdravorazumski potencijal u Srbiji kojim dobra budućnost može biti i osvojena i odbranjena? Pri tome ne mislim samo na izbore, mislim na sve nas, možemo li mi to sve?
Ja sam sigurna da možemo, koliko god trenutno teško (ili čak nemoguće) izgledalo.
Postoji nekoliko načina da se dobar ishod obezbedi, a ja ću s vama podeliti onaj kojem sam ja sklona:
- razgovor o prioritetima Srbije, dijalog o planovima za budućnost Srbije
Reći ćete mi "pa, to ti je naivno, ko sa bilo kime u Srbiji vodi dijalog?!"
A ja ću vam odgovoriti "pa, jedno od načela evropskih integracija je - dijalog, hajde da ukrstimo činjenice o Srbiji, o razvoju, o Kosovu, o zaposlenosti, o korupciji, o nepravdi, o svemu onome zbog čega se borimo za pravo da upravljamo javnim poslovima". Nema ničeg evropskijeg od znanja i veština za dijalog. Ako ih znate, onda ste u obavezi da naučite i druge, da ih ohrabrite jer su uplašeni i grčevito se boje onoga što ipak vide - zauvek nestaje svet u kojem su se osećali dobro, u kojem se moglo kako hoćeš, u kojem se moglo biti neodgovoran, u kojem se moglo lagati i varati nekažnjeno, svet kojem je dugo trebalo da izbledi i sad, sa EU i SSP - konačno nestaje.
Ako hoćete strateške pobede - morate strateški osvajati prepreke do pobeda.
Niko ne tvrdi da je lako, ali je - moguće. Odličan ishod za Srbiju je - moguć. Menij e to dovoljno za početak, a da ni na trenutak ne zaboravljam sve vaše procene o tome šta sve može da spreči dobar ishod. I - da ne dam. :))
Kad planiram - planiram uspeh, samo to je ustvari - plan, sve drugo je alibi unapred pripremljen za neuspehe.
Strateško planiranje i znanje čini moderan svet uspešnim - možemo i mi u Srbiji to, samo ako hoćemo.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  16:54 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Upravo to i hocu da kazem. Racionalno ponasanje ukljucuje laganje ukoliko to sluzi svrsi.

iz toga da se ds ponasa racionalno ne sledi da lazu. tvoj zakljucak je logicki pogresan. ocigledno nije logicki zakljucak, nego iskustven. pitanje je samo odakle dolazi, tj. da li svi (vecina) politicari lazu, ili svi (vecina) misle da svi (vecina) politicara lazu. ako je ovo drugo, onda se ni jednom politicaru ne isplati da govori istinu, ako mu ne ide u prilog, posto i onako to niko nece uzimati u obzir, ako svi pretpostavljaju da lazu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jananderson  17:14 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Markonio
Ali ovo je vec preterivanje: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=04&dd=30&nav_category=11&nav_id=296429

Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...


...pa su onda ubili DJindjica...pa je onda dosao Kostunica...pa sada jos uvek ima onih koji misle da je Kostunici ikad na pamet padala Evropa i integracije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:04 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Bio sam uzoran gradjanin koji je glasao za proevropske snage.


Samo glasanje nije dovoljno, mora se dodatno
boriti za svoja uverenja i objašnjavati svoji stavovi...
a izrekli ste nepoverenje kao da ne znate šta se sve
dešavalo i dešava i dan danas...
Da nisu ubili prvog među jednakima,
druga bi se pesma pevala, i ne bi se na presto
vratile snage koje smo hteli da uklonimo sa
političke scene....a nismo ih uklonili kad je trebalo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  18:10 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Brooklyn

iz toga da se ds ponasa racionalno ne sledi da lazu. tvoj zakljucak je logicki pogresan. ocigledno nije logicki zakljucak, nego iskustven....


Ne, ne... niste pratili. Analogija zakljucivanja ide ovako:
Fakticko je stanje da DS nece moci sam da formira vladu, a ni sa LDP-om. Takodje, cak i da pridobije polovinu neopredeljenih glasaca (u domenu naucne fantastike), DS+LDP nece moci da samostalno formiraju vladu. Cak i uz recimo trecinu (i dalje fantastika) glasaca "otkinutih" od narodnjaka, oni nece moci da formiraju vladu. U tom smislu potreban korpus za nastavak puta u EU ne postoji u dovoljnoj meri da to moze sigurno da se garantuje, bez kohabitacije ili nekog uslovljavanja koje nuzno odlaze ulazak u EU za 4 godine. Uz te premise i prethodnog iskustva kada je nasa politika u pitanju, sa 99% sigurnoscu mozemo tvrditi da necemo biti u EU za 4 godine. Ali svakako da polet potpisivanja SSP-a moze da nam dopusti da malkice slazemo kako cemo biti u EU za 4 godine ako ce nam to doneti kog poslanika vise, a posto smo mi racionalni (u smislu prezivljavanja) politicari, to cemo i uraditi.


Brooklyn

...pitanje je samo odakle dolazi, tj. da li svi (vecina) politicari lazu, ili svi (vecina) misle da svi (vecina) politicara lazu. ako je ovo drugo, onda se ni jednom politicaru ne isplati da govori istinu, ako mu ne ide u prilog, posto i onako to niko nece uzimati u obzir, ako svi pretpostavljaju da lazu.

Mislite, zasto da izadjem na izbore i glasam, kada moj glas nista nece promeniti? Politicar: zasto da ne lazem kada ce drugi lagati, pa moje nelaganje nece nista promeniti a pritom moze i naskoditi? Filozofiju ostavljam Vama, ja cu samo dodati da je verovatno da vecina politicara laze manje ili vise, ali svakako ga je Djelic sada masno slagao. :-)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  18:19 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Dolybell

Samo glasanje nije dovoljno, mora se dodatno
boriti za svoja uverenja i objašnjavati svoji stavovi...

A sta ako nemam vremena za to?

Dolybell

a izrekli ste nepoverenje kao da ne znate šta se sve
dešavalo i dešava i dan danas...
Da nisu ubili prvog među jednakima,
druga bi se pesma pevala, i ne bi se na presto
vratile snage koje smo hteli da uklonimo sa
političke scene....a nismo ih uklonili kad je trebalo...


Sramotno je kriti se iza jednog coveka koji pritom nije delio stav sakrivanja iza jedne licnosti ili jednog misljenja.
Izrekao sam nepoverenje BAS UPRAVO zato sto znam sta se sve izdesavalo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  18:21 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

jananderson

...pa su onda ubili DJindjica...pa je onda dosao Kostunica...pa sada jos uvek ima onih koji misle da je Kostunici ikad na pamet padala Evropa i integracije.


Nije Kostunica dosao, Kostunica je vec BIO tu. Osim toga, kohabitacija ga je dodatno ojacala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zaga m  18:30 30.04.2008
Preporuka: 2

Re: Super!

Doctor Wu
a jel ima nešto u tom tvom planu o kosovu?

doktorove reakcije su uvek k'o da mu neko iz premijerovog okruzenja (ili, božemesakloni, bije) udara table za nastupe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  18:32 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

gordanac
Sad bi mi prijalo da mi dozvolite šalu...


Delim Vas nepopravljivi optimizam, ali necete me naterati da musteriji kazem "volim te". :-)
Mislim da ste me pogresno targetirali, preusmerite Vas elan na neopredeljene i zavedene birace, nadam se da ce nam sutradan biti bolje.
Moje ucesce ovde se samo svodi na konstataciju da je g-din Djelic slagao oko svoje procene, nikako oko toga da ne treba zeleti ulazak u EU za 4 godine ili da ne treba glasati za DS. Ali interesantno mi je da niko (na ovom malom parcetu interneta) ne zeli da to potvrdi plaseci se da ovaj blog posecuju neopredeljeni biraci koji ce, eto, provaliti taktiku i dalje ostati neopredeljeni. Svi znamo da ovde vrvi od LDP-ovaca, DS-ovaca i ponekih zavedenih narodnjaka koji nece promeniti svoje glasacke namere. Svi sve znamo, i svi se pravimo da nista ne vidimo i eto pricamo u nekim siframa i floskulama.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  18:34 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

A sta ako nemam vremena za to?


Za to nije potrebno vreme, valjda ne živite sami sa samo
svjim istomišljenicima ? Ne verujem da nikad niste u
prilici da razgovarate i sa drugačijemislećima?!
Onda godina koju ste pomenuli nije adekvatna ?
Ili vas uopšte ne razumem?

Mislim da to sad nije više ni važno,,,sad su
nam drugi ciljevi prioritet...otvorile su se druge mogućnosti..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Markonio  18:48 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Dolybell

Za to nije potrebno vreme, valjda ne živite sami sa samo
svjim istomišljenicima? Ne verujem da nikad niste u
prilici da razgovarate i sa drugačijemislećima?!
Onda godina koju ste pomenuli nije adekvatna ?
Ili vas uopšte ne razumem?
Mislim da to sad nije više ni važno,,,sad su
nam drugi ciljevi prioritet...otvorile su se druge mogućnosti..


Nismo se razumeli, svakako da u nekoj meri pokusavam da uticem na okruzenje, ali smatram da je za veci uticaj potrebno vise vremena i energije i da se upravo zbog toga trudim da okruzenje i ja ne izgubimo veru u koncept izbora/delegiranja. A nasi politicari svakako odmazu u tome, nazalost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  19:28 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Moje ucesce ovde se samo svodi na konstataciju da je g-din Djelic slagao oko svoje procene,


Procena može biti tačna ili netačna ali ne može biti laž, jer nije tvrdnja
već samo procena, a niko nije toliko vidovit, sem slučajno ( loto..)
da bi mogao da tačno proceni nešto što tek treba da se desi ( ili ne desi).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
boskonet  19:41 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Svim gradjanima Srbije srecan SSP.
A ova izjava za 4 godine u EU....
Malo podscanje gde zivimo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mishaa  19:51 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Mislim, dvehiljadite se pricalo da cemo do 2008. biti u EU, pa...


...pa su onda 2003. isti ovi koji i danas nece u Evropsku uniju ubili Djindjica.
...pa je onda dosao Kostunica na vlast i bio duze u raznoraznim tehnickim vladama u kojima ne sme da se radi nista sem smrdenja i primanja plata.

Koji vam je djavo ljudi?

Stvarno ne mogu da verujem!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  19:59 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Malo podscanje gde zivimo


Boze, spasi ove pravoslavce!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie  20:00 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

u kojima ne sme da se radi nista sem smrdenja i primanja plata.



pa ima i varijanta bahatog maltretiranja!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  20:31 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Bio sam uzoran gradjanin koji je glasao za proevropske snage.

A koje su to snage? kod nas se svi predstavljaju kao proevropski.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  20:36 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

Samo glasanje nije dovoljno, mora se dodatno
boriti za svoja uverenja i objašnjavati svoji stavovi...
a izrekli ste nepoverenje kao da ne znate šta se sve
dešavalo i dešava i dan danas...
Da nisu ubili prvog među jednakima,
druga bi se pesma pevala, i ne bi se na presto
vratile snage koje smo hteli da uklonimo sa
političke scene....a nismo ih uklonili kad je trebalo...

A šta treba raditi? Održavati konstantno revolucionarno stanje? Pobiti ili zabraniti neistomišljenike? Zavesti diktaturu demokratije? U Srbiji se na vlast ipak nisu vratilie snage koje smo uklanjali 5. oktobra iako se jedna politička opcija uporno trudi da današnje stanje tako predstavi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusavu  20:52 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Taj cilj jeste - evropska Srbija, po svim merilima toga šta je evropsko. 200 godina taj cilj nije ostvaren.



Osim što mora da ispuni posebne uslove (saradnja sa sudom za ratne zločine) Srbija u odnosu na druge države, mislim pre svega istočnoevropske ima poseban problem. Naime dobrom delu političke javnosti, nažalost, u opšte i nije cilj približavanje Srbije Evropi. Od nevoljnog partnera Srbija teško može postati solidan kandidat.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  23:37 30.04.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

Markonio

Brooklynpa, pretpostavljam da ds ima vise informacija nego ti. prepostavljam da rade ankete, vode fokus grupe i konsultuju strucnjake i da su izracunali da ce negativni efekat koji su izazvali kod tebe vise nego nadoknaditi drugde bas ovakvom kampanjom. to bi bilo racionalno ponasanje od strane ds-a.Upravo to i hocu da kazem. Racionalno ponasanje ukljucuje laganje ukoliko to sluzi svrsi.

Kad smo kod laganja, to se valjda podrazumeva u politici i izbornim kampanjama. Niko nije naivan da veruje da je istina sve što političari i u prenesenom značenju kažu.Njihovo je da ubede birače da glasaju za njih. Naravno, ukoliko su obećanja davana na ranijim izborima više ispunjavana , time je poverenje birača veće.
Što se laganja tiče tu je narodnjačka koalicija dobar primer:
-lažu sve što obećavaju u vezi Kosova i lažu da im je Kosovo na prvom mestu a ne njegova puka instrumentalizacija da dobiju glasove
- lažu kad kažu da su za EU pod bilo kakvim izgovorom, a iskreno su protiv ulaska Srbije u EU
Ko do sada nije shvatio prave namere Koštunice i Velje , dovoljno je da ih je čuo šta su juče i danas sve izgovorili.
Jučerašnje potpisivanje SSP ih je toliko pogodilo da su izgubili svaku meru , a kampanja im više nije okrenuta ka Kosovu nego protiv DS. Pri tome se spuštaju na najniži primitivizam sa psovkama , uvredama i ozbiljnim opružbama za izdaju, što prevazilazi svaku meru.Ne zna ser ko je glasniji Koštunica, Velja ili njihov eksponent
u K.Mitrovici Milan Ivanović koji urla i ne može da se kontroliše u izricanju uvreda, kletvi, pretnji i psovki.
Velja i Koštunica već prelaze u konkretnije oblike obračuna, tako Koštunica istaknu da je on u Kragujevcu u svom zavičaju, Velja istaknu na prvo mesto Šumadince i Moravce, podsmehnu se na račun Đelića kao šta traži taj kepec pored ovakvih rmpalija kakvi su Šumadinci i Moravci. Podeliše Srbe na manje i više vredne zavisno gde su rođeni, gde im je zavičaj, odakle im je došao deda i pradeda. Pokazaše zapravo svoje pravo lice primitivnog nacionalizma.Teško Srbiji koju bi takvi vodili.Aluzije su na Tadića kao gde mu je zavičaj, pa Velja reče da je najveći izdajnik i da će ga smeniti sa mesta predsednika Republike. Ne zna se da li je primitivniji Velja ili Kurir i drugi tabloidi a vidim da i Politika objavi danas nekoliko uvodnika i mudrovanje izvesnog Koštuničinog savetnika, koji dokazuju da je potpisivanje SSP pozorišna predstava, uz lične želje da se ništa od toga ne realizuje.
Prema toime SSP je poslužio da svaka zverka pokaže trag, pa i mediji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
towanda  08:35 01.05.2008
Preporuka: 1

Re: Super!

@Vracarac

pa ne bih se slozio sa Vama. Ajde neko kome su dostupni ti podaci da lepo izanalizira clanstvo DSS-a i JUL-a pre 5. oktobra i u skorije vreme DSS-a. Cini mi se da je bilo dosta ( u zargonu racunarske tehnike) COPY PASTE operacija.

jedna os stvari za koju mi je najzalije sto Djindjic nije stigao/mogao/smeo da uradi jeste cuvena LUSTRACIJA

da je sprovedena, odavno bi se vec odvojilo zito od kukolja sto nash narod kaze, ovako i dalje imamo jako mnogo kukolja medju politickom "elitom" (ma kako "elita" u ovom smislu paradoksalno zvuci)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  15:51 01.05.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

A nasi politicari svakako odmazu u tome, nazalost.


da, naravno, samo što trenutno druge nemamo ...
ne možemo birati ono što ne postoji
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  21:06 01.05.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

U Srbiji se na vlast ipak nisu vratilie snage koje smo uklanjali 5. oktobra iako se jedna politička opcija uporno trudi da današnje stanje tako predstavi.


Nije se ona bukvalno vratila, ali su sve poluge vlasti bile i ostale iste,
sistem je ostao isti - što reče Dačić: Pa što ste rušili Slobu?
Samo su Rumuni znali šta rade, a mi nismo imali pojma.
(Bili smo isti po sistemu vladavine)
Ispalo je da nikakvih promena nije ni bilo, jer su ostali svi oni protiv koji smo se borili,
sem JUL-a , čiji su se ljudi prekombinovali...
Samo smo se izborili da je SM izgubio na izborima i ništa više.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  03:31 02.05.2008
Preporuka: 0

Re: Super!

U prvom slucaju ce verovatno ta cudesna koalicija ponistiti SSP (nadam se manje verovatna opcija) ili ce se makar ponasati kao da SSP ne postoji ili postoji u onoj meri u kojoj se to ne tice Kosova. U toj varijatni svakako necemo biti u EU za 4 godine, osim ako se ne desi neko cudo.


Ovakvi ugovori se ne mogu poništavati, naročito ne jednostrano,
ovo su obostrani ugovori - to kao da ste sklopili ugovor sa bankom - uzeli kredit
a onda vi poništite ugovor i ne vraćate uzeti kredit, jer se u međuvremenu vlasnik banke
promenio, a vama se on ne dopada....
ili dođe na vlast neka druga stranka i poništi sve što je već urađeno...
što realno nije moguće ako stvari normalno teku svojim tokom....
te onda nema razloga da dolazi neko drugi koji bi rušio ono što valja?
(to može samo pučem, iliti prevratom, ali i njima međunarodne obaveze
ostaju u amanet, te ni to ne pomaže )

Sve ostalo su predpostavke, koje nisu bez osnova i zato
znajući moguće opcije - treba spremiti strategiju - kad su već u tom
smislu varijante predvidljive.
Laganje nije ako je nešto moguće ostvariti za navedeno vreme.
Npr. Fakultet na kome studije traju 4 godine, ne završe svi u tom roku,
te se ne može reći da je laganje da on traje 4 godine -
sudeći po onima koji ga završe za više od 4 godine (neki ga i ne završe..)
ali je realno i moguće ga je završiti za 4 godine i tačno se zna kako se
to radi da ne bi duže trajalo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  14:40 30.04.2008
Preporuka: 0

Niste mi odgovorili na ovo pitanje

#Link  Replika: 25
Pa cu ga ponoviti...
Ne mogu da odolim...
Moram da pohvalim Vase lepo pisanje...
Dobro je da medju politicarima(rkama) ima nekog ko pise smisleno...
Ali pitam se o necemu,u vezi je sa DS-om,pa cu i Vas da pitam,kao nekog sto dobro pise:

Zasto Vasa stranka,objavljuje tako lose parole i propagandne tekstove?
Razumem potrebu za sirinom...

Slazem se da treba ciljati siroku publiku,ali to ne mora da bude u glupom stilu:
kao slogan "Da osvojimo Evropu zajedno" ili kao pateticna Tadiceva biografija,
objavljena tokom predsednicke kampanje na Vasem sajtu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  14:53 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Niste mi odgovorili na ovo pitanje

Pa to i nije pitanje, to je vaš stav :) Imate pravo na njega.
Imamo različite stavove, eto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  15:01 30.04.2008
Preporuka: 0

Znaci...

..mislite da je "DA OSVOJIMO EVROPU ZAJEDNO" dobra parola?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:16 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Znaci...

Znači - mislim.
Osvajanje dobrih stvari je odlična ideja. :)
Osvajanje znači da treba uložiti napor da bi se nešto postiglo i to mi se sviđa
Osvajati nešto zajedno mi se tek obaška sviđa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  15:21 30.04.2008
Preporuka: 0

"da osvojimo Evropu zajedno??!!"

zvuci kao nekad SPS, kao rat ili kao naivni,politicki turizam...
Evropa,nije ni sukob,ni planinarski dom....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:28 30.04.2008
Preporuka: 0

:))

zvuci kao nekad SPS, kao rat ili kao naivni,politicki turizam...
Evropa,nije ni sukob,ni planinarski dom....

Već rekoh - svi imaju pravo na svoje asocijacije i na svoj stav :))
A Evropa se, kao cilj, stvarno osvaja, znanjem, veštinama, strategijama, planovima...radom, s mnogo rada za upravljače promenama i za sve druge
Evropske integracije su unutrašnje političko pitanje, ne spoljnje i sve što se "osvaja" radi se sa cilejm da što više "zaličimo" na uređene, uljuđene, moderne evropske zemlje...
Osvojićemo i savladati svaku prepreku, jednu po jednu, svu zajedno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  15:34 30.04.2008
Preporuka: 0

:))

Da,ali iza tog rogobatnog slogana,valja se i sistem upravljanja Srbijom,
koji me podseca na Milosevicevo vreme: osvajanje pravde...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  15:36 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: :))

Evropske integracije su unutrašnje političko pitanje, ne spoljnje i sve što se "osvaja" radi se sa cilejm da što više "zaličimo" na uređene, uljuđene, moderne evropske zemlje...

verujem da je ovo kljucna stvar koju veliki broj ljudi ne razume.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:50 30.04.2008
Preporuka: 2

Re: :))

verujem da je ovo kljucna stvar koju veliki broj ljudi ne razume.

I u pravu si.
U suštini EU integracije su jedan do najboljih prenosa znanja koji su smišljeni, ikada (Rimljani su, za ono doba, imali nešto slično).
Pojednostavljeno, ovako id e proces:
- Dobar dan, mi smo bivša jednopartijska država koja ima problema u ekonomiji, u pravosuđu, sa ljudskim pravima, sa standardima u javnim poslovima, sa korupcijom, sa kriminalom, nereformisanim političkim strankama, slabim institucijama, ...itd.
A oni kažu:
- Mi imamo sistem po kojem možete da se modernizujete, da napredujete, da promenite sve što en valja na bolje i taj sisitem je da smo mi "rule maker" a vi ste "rule taker", o pravilima nema pregovora, o rokovima . ima, rokovi od vas zavise. Naša oravila se zovu "Kopenhaški kriterijumi" i obuhvataju sledeće:
Kriterijumi iz Kopenhagena definisani su na sastanku Evropskog saveta 1993. godine. Njih mora ispunjavati svaka država koja želi postati punopravnom članicom EU. To su:

1. POLITIČKI
Stabilnost institucija koje osiguravaju demokratiju, vladavinu prava, poštovanje ljudskih prava i prava manjina i prihvatanje političkih ciljeva EU

2. EKONOMSKI
Postojanje efikasne tržišne privrede i sposobnost svih činilaca tržišta da se nose s konkurentskim pritiscima i tržišnim zakonitostima unutar EU

3. PRAVNI
Usvajanje celokupne pravne regulative EU (franc. acquis communautaire)

Na zasedanju Evropskog saveta u Madridu, u decembru 1995. godine zaključeno je da izvođenje svih reformi mora pratiti i odgovarajući administrativni sistem i kapaciteti kako bi se osigurala uspešno sprovođenje prihvaćene pravne regulative EU. Tako je uspostavljen i četvrti, Madridski kriterijum kao preduslov za članstvo.

4. ADMINISTRATIVNI
Prilagođavanje odgovarajućih administrativnih struktura s ciljem osiguravanja uslova za postupnu i skladnu integraciju (kao što su jačanje administrativne sposobnosti, stvaranje efikasnog sastava državne uprave s ciljem osiguravanja efikasnog procesa usvajanja i primene pravne regulative EU)
Proširenje EU wiki

Ovaj jednostavni spisak kriterijuma ispunjavala je svaka država na sopstvenom putu EU integracija.(koje su trajale između 10 i 14 godina)

Srbija ima poseban kriterijum (to je taj koji se kolokvijalno naziva +), a to je - saradnja sa ICTY (Haški tribunal). Prethodnim međunarodnim ugovorima (od 1995 do 2000) Srbija je preuzela obaveze o saradnji na hapšenjima i izručenjima optuženih za ratne zločine, kao i na punu saradnju državnih institucija, arhiva i nadležnih lica. Glavni tužioc Haškog tribunala o toku saradnje podnosi izveštaje Savetu bezbednosti UN i telima EU (konsultativno) , kao dodatni izveštaj koji NEMA neposredne veze sa gore pomenutim Kopenhaškim kriterijumima (koji važe JEDANKO za sve zemlje). U nekim slučajevima (kao maja 2006.) , EU na osnovu ocena iz tog izveštaja donese odluku o suspenziji pregovora sa Srbijom, smatrajući da je to dobar način da se odgovarajuća saradnja sa Hagom nastavi i unapredi. Isti kriterijum imala je i Hrvatska i Bosna, kao države obavezane na saradnju i na izručenja optuženih pred sudom.
Pozitivan izveštaj država dobija ako se u određenom roku ispune obaveze koje su preuzete nakon prethodnog izveštaja.
Obaveze Srbije su nalaženje četiri lica koja su u bekstvu od suda i pravde - Karadžić, Mladić. Hadžić, Župljanin, s tim što se u svim krugovima poseban akcenat stavlja na Mladića.
Na prvobitnom spisku lica koja je su optužena za ratne zločine na teritoriji bivše SFRJ (kada je prethodna tužiteljka preuzela dužnost) bilo je 181 lice, od kojih je Srbija imala obaveza za 46 i ispunila tu svoju obavezu za 42.
Formalna i suštinska saradnja sa ICTY je taj "+" kriterijum o kojem se takođe vodi računa pri ocenjivanju refromskog napretka Srbije na putu EU integracija.

Ako ste saglasni da je to sve dobro i po EU i po zemlju koja hoče putem integracija - o tome se donosi formalna odluka.
Za Srbiju (tada Srbiju i Crnu Goru) ta odluka je doneta juna 2003. na Samitu EU u Solunu. Mi smo rekli "hoćemo", oni su rekli "hoćemo i mi!".
I juče smo postali pridruženi članovi.
Pravi poslovi nas tek čekaju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  15:54 30.04.2008
Preporuka: 0

Dobro,birokratija ko birokratija...

...ali sta je sa "osvajackim sistemom"?
Mozemo li njega da promenimo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:21 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: Niste mi odgovorili na ovo pitanje

Slazem se da treba ciljati siroku publiku,ali to ne mora da bude u glupom stilu:
kao slogan "Da osvojimo Evropu zajedno" ili kao pateticna Tadiceva biografija,
objavljena tokom predsednicke kampanje na Vasem sajtu...


Kad god neko ima bolji predlog zašto ga iz sebičluka
drži za sebe, a neće mu uopšte koristiti ?
Dajte vi neku bolju varijantu, zašto da ne ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  16:26 30.04.2008
Preporuka: 0

Da imam...

Evropa je PORUKA
Evropa je ODLUKA
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:28 30.04.2008
Preporuka: 0

Re: "da osvojimo Evropu zajedno??!!"