Život

Kad se nekom nesto lepo desi

Spiridon RSS / 16.04.2019. u 18:43

 


U svom zivotu cesto sam mastao o nekakvim blesavim situacijama i jos kao dete voleo da brljam po tavanima, skrinjama trazeci nekakve skrivene uspomene. To se uglavnom zavrsavalo nalazenjem nekakvih porodicnih sitnica od vrednosti, pozutelih fotografija, pisama, tabakera, znacaka. 

I taman kada sam vec kao matora konjina pomislio da je to bio samo decacki san, desilo se nesto.

- Cao Spiro, mama ovde.

- Cao kevo, jel se spremas? Proverila si avionske karte?

- Ma jesam nego imam jedno iznenadjenje za tebe!?

- Ajde bas da cujem. 

- Znas, tetka Gaga mi je dala nesto za vas da vam ponesem. To ce vam biti poklon od nje za useljenje. Znam da ces da se odusevis!

- Pa ajde, govori, bas da vidim koliko poznajes svoga sina jedinca i sta njega cini srecnim =))

- Secas se da sam ti pricala da je nasa baka Milanka pre dede bila udata za Duska. Dusko je bio iz jako ugledne porodice Maskareli.

- Znam tu pricu. Video sam kao dete i neke fenomenalne fotografije iz tog perioda (govorimo o 1939 - 1940). 

- Oni su se mnogo voleli. To je bila velika ljubav. A onda je Dusko poginuo, tako sto ga je pogodio zalutali metak 1944. Pijani Rusi su pucali slaveci pobedu. Dusko se tada nalazio na Dunavu, na brodu. 

- I te price se secam.

- Ok, onda se secas i onih prelepih fotigrafija na kojima baka (tada devojka) pozira.

- Naravno. Imamo u planini u gajbi neke slike na kojima je Milanka na skijama i jos neke iz tog perioda pre drugog svetskog rata. Bas se vidi na licu da je neobicno srecna. Prosto je sijala.

- A sta bi ti rekao ako bih ti ja sada rekla da ti donosim taj fotoaparat sa kojim je to uslikano!

- ???!!!

- Jel si tu?

- Kevo, sta pise na aparatu?

- Pa pise ... cekaj da uzmem naocare ... Zeeiiss Iron?

- Cakaj, da nije Zeiss Ikon?

- Jeste, taj.

- Hoces da kazes da sve one slike koje sam kao dete vrteo po rukama i zamisljao situacije u kojima su nastale su slikane uglavnom sa tim aparatom.

- Da.

- Posalji mi odmah sliku na Vajber.

- Vazi. Vidimo se u sredu.

- Ok. Cekam te na aerodromu. 

E, tu vec moja masta ponovo pocinje da radi kao onda kada sam bio klinac od 10tak godina. Vracaju se slike iz detinjstva, bakina kuca u centru grada, neki dragi ljudi ...

Sto je najgore, poceo sam da se tripujem da se u aparatu mozda nalazi nerazvijeni film (a moj dobar drugar Antoan voli te Rolleiflex zajebancije. Znaci imam i logistiku ==))) Znam da treba biti oprezan. Ulje koje je isparilo iz unutrasnjeg mehanizma, film koji se mozda raspao i td. Ali pustite me da mastam do sutra uvece =)

Drugari, pricamo o ovome:

 

 

 



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Spiridon Spiridon 18:43 16.04.2019

za stefana hauzera

stefan.hauzer stefan.hauzer 08:58 17.04.2019

Re: za stefana hauzera

Ništa lepše od Lepog!






()
G.Cross G.Cross 18:51 16.04.2019

X-ray

Kazi majci da ga ne pronosi kroz X-rays.
Unistuce film ( ako ga ima). E to bi bila steta.
G.Cross G.Cross 18:52 16.04.2019

Re: X-ray

G.Cross
Kazi majci da ga ne pronosi kroz X-rays.
Unistuce film ( ako ga ima). E to bi bila steta.


I posto Niko vise ne nosi filmove, niko vise ne upozorava.
Spiridon Spiridon 18:53 16.04.2019

Re: X-ray

G.Cross
Kazi majci da ga ne pronosi kroz X-rays.
Unistuce film ( ako ga ima). E to bi bila steta.


cekaj brate, govori. Pa kako da ga prenese onda. Kofer mora kroz onaj skener?
G.Cross G.Cross 18:56 16.04.2019

Re: X-ray

Spiridon
G.Cross
Kazi majci da ga ne pronosi kroz X-rays.
Unistuce film ( ako ga ima). E to bi bila steta.


cekaj brate, govori. Pa kako da ga prenese onda. Kofer mora kroz onaj skener?


Pa ima ovde sigurno bolje upucenih od mene. Ja bih pitao security ljude na aerodromu.
predatortz predatortz 21:33 16.04.2019

Re: X-ray

Pa ima ovde sigurno bolje upucenih od mene. Ja bih pitao security ljude na aerodromu.


Može da najavi pri čekiranju, pa tamo gde se nosi veliki bagaž zamoli da izvade aparat i ne provlače ga kroz skener sa koferom, nego ga pregledaju ručno i odokativno.


nask nask 22:22 16.04.2019

Re: X-ray

Pa ima ovde sigurno bolje upucenih


Ne brini takvi skeneri nisu već 30-tak godina u upotrebi, efekat ovih današnjih je zanemarljiv u odnosu na eventualno oštećenje od toplote tj. infracrvenog zračenja, vlage i gljivica za sve ove godine koliko je pretpostavljeni film stajao u aparatu.

nego ga pregledaju ručno i odokativno


Da ga otvore kako bi proverili sadržinu? Mislim da se to filmu nikako ne bi svidelo.


Nego Spiro, sada imaš veliku obavezu. Ako se kamera da dovesti u radno stanje moraćeš da ispucaš barem nekoliko planfilmova i fotke da pokloniš majci i familiji, a sa nama da podeliš po koju skeniranu.
predatortz predatortz 07:16 17.04.2019

Re: X-ray



Da ga otvore kako bi proverili sadržinu? Mislim da se to filmu nikako ne bi svidelo


Što? Misliš da bi ga razmotavali?
Mislim, otvoriti moraš i kad budeš vadio film da ga nosiš da izradiš fotke.
cassiopeia cassiopeia 07:53 17.04.2019

Re: X-ray

Može da najavi pri čekiranju, pa tamo gde se nosi veliki bagaž zamoli da izvade aparat i ne provlače ga kroz skener sa koferom, nego ga pregledaju ručno i odokativno.


Ček', zar ne može da ide u ručnu torbu? Koliko je to veliko?

Mene bi pre brinula opcija da carinici ne daju da se iznese iz zemlje, ako procene da se radi o antikvitetu.

Pogledaj ovde šta piše, sve starije od 50 god mora da ima neku potvrdu da se iznese iz zemlje.

CARINA
alselone alselone 07:58 17.04.2019

Re: X-ray

Ček', zar ne može da ide u ručnu torbu? Koliko je to veliko?


I ručna torba prolazi kroz skenjer.
cassiopeia cassiopeia 08:04 17.04.2019

Re: X-ray

I ručna torba prolazi kroz skenjer.


Nedorečen mi komentar. Htela reći da je onda lakše izvaditi aparat ako je frka od prolaska kroz skener. Ali onda je veća verovatnoća da će tražiti potvrdu za iznošenje iz zemlje. U velikom koferu može da prođe lakše, da ne skapiraju da je nešto staro. Rizik, kako god okreneš.
martin_krpan martin_krpan 18:56 16.04.2019

Preporuka

Preporuka za lijep tekst.
mirelarado mirelarado 22:34 16.04.2019

Re: Preporuka

martin_krpan
Preporuka za lijep tekst.


I za lep aparat. :)
Spiridon Spiridon 23:25 16.04.2019

Re: Preporuka

mirelarado
martin_krpan
Preporuka za lijep tekst.


I za lep aparat. :)


Hvala
Spiridon Spiridon 23:26 16.04.2019

Re: Preporuka

martin_krpan
Preporuka za lijep tekst.


You are welcome -)))
Bili Piton Bili Piton 06:39 17.04.2019

Re: Preporuka

Spiridon
martin_krpan
Preporuka za lijep tekst.


You are welcome -)))


I naravno za mamu! Na mame sam uvek, uvek slab jer moju mnogo volim
angie01 angie01 08:32 17.04.2019

Re: Preporuka

a sto majka ne odnese aparat u neku foto radnju da oni provere da li ima filma u aparatu, i da li je ispucan, ili nije, pa ako ima i jeste ispucan, da ga razvije i onda ga upakuje u one plasticne folije sa vazdusnim jastucicima, pa u novinu pa u alu foliju, pa zaglavi dobro izmedju staviri u koferu, ( mozda fotograf zna bolje sta bi trebalo uraditi)- a to u slucaju da stvarno ne sme da aparat iznese, sto proveri u carini u Narodnih Heroja, tj, posalje nekog da se raspita.

Spiridon Spiridon 09:33 17.04.2019

Re: Preporuka

angie01
a sto majka ne odnese aparat u neku foto radnju da oni provere da li ima filma u aparatu, i da li je ispucan, ili nije, pa ako ima i jeste ispucan, da ga razvije i onda ga upakuje u one plasticne folije sa vazdusnim jastucicima, pa u novinu pa u alu foliju, pa zaglavi dobro izmedju staviri u koferu, ( mozda fotograf zna bolje sta bi trebalo uraditi)- a to u slucaju da stvarno ne sme da aparat iznese, sto proveri u carini u Narodnih Heroja, tj, posalje nekog da se raspita.



kasno, krenula je vec ..
angie01 angie01 09:41 17.04.2019

Re: Preporuka

kasno, krenula je vec ..


sticice, bice sve ok....mama ce sve da amortizuje na sarm.
Spiridon Spiridon 09:49 17.04.2019

Re: Preporuka

angie01
kasno, krenula je vec ..


sticice, bice sve ok....mama ce sve da amortizuje na sarm.


njeno najjace oruzje =))
cassiopeia cassiopeia 10:32 17.04.2019

Re: Preporuka

njeno najjace oruzje =))


Mame su čudesna bića :)

Javi nam kako je prošlo.
g.radicevic g.radicevic 11:24 17.04.2019

Re: Preporuka

Mame su čudesna bića :)


i tetke takođe

''mame rađajte deci sestre, jer sestre postaju tetke, a tetke su najvažniji sastojak svakog detinjstva''
D.Radović

Черевићан Черевићан 12:34 17.04.2019

указ

da nije Zeiss Ikon ?

овај тзв фотоапарат са мехом још зван и плочаш је уствари Camera obscura (фотоапарат са кутијом плус фино пескарено млечно стакло премазано желатинском емулзијом сребро-бромида на коју се "ватала" слика) и потом "пребацивала на хартију".

никакав филм није био у употреби тада.



Spiridon Spiridon 14:03 17.04.2019

Re: указ

Черевићан
da nije Zeiss Ikon ?

овај тзв фотоапарат са мехом још зван и плочаш је уствари Camera obscura (фотоапарат са кутијом плус фино пескарено млечно стакло премазано желатинском емулзијом сребро-бромида на коју се "ватала" слика) и потом "пребацивала на хартију".

никакав филм није био у употреби тада.





gresite

Film Format: 120 (6 cm)


g.radicevic g.radicevic 16:11 17.04.2019

Re: указ

овај тзв фотоапарат са мехом још зван и плочаш је уствари Camera obscura (фотоапарат са кутијом плус фино пескарено млечно стакло премазано желатинском емулзијом сребро-бромида на коју се "ватала" слика) и потом "пребацивала на хартију".

никакав филм није био у употреби тада.


to su malo starije i ''glomaznije'' naprave, sa stativom i sve platnom za prekoglave snimatelja (k'o kod Gulivera u ''više od igre''), Na ploču je moglo da stane dva snimka, a fotografi su ih koristili do ranih 80-ih zbog mogućnosti retušitanja slika za dokumenta. Ova Spirina je ''za u ruku''
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:26 17.04.2019

Kad neko napise lep blog

Lepa prica, bas.

Porodicne fotografije.

Meni se desilo da sam putovala u inostranstvo po neko malo nasledstvo.Brzina, jurnjava, vrucina, neki opstinski notari, ubrzavanje, nervoza.

Sve je nestalo ili prodato.

A ja sam morala da zaboravim na preteske albume prepune slika koje nisam mogla da nosim sa sobom, tamo suostale fotografije moje prababe, pradede, prababatetke verovatno.Nisam imala kad ni da prelistam bar da slikam.

Kada ces znati da li ima filma unutra?

Черевићан Черевићан 23:59 17.04.2019

пардонирам

gresite

Carl Zeiss Ikon Compur Folding Camera са плочом којом илуструјете текст својег прилога, г Spiridon-е, (а о којој сам ја дао коментар) је претходила верзији Zeiss Ikon Folder са филмом (које фотку сте Ви у свом коментару приложили).

говоримо наиме о два различита модела Zeiss-ovog фотоапарата .


него ...ево из Дединог ми дрангуларијума Agfа model Vario меехо са плочом (с краја треће деценије века кљокнутог)


Spiridon Spiridon 13:08 18.04.2019

Re: пардонирам

Черевићан
gresite

Carl Zeiss Ikon Compur Folding Camera са плочом којом илуструјете текст својег прилога, г Spiridon-е, (а о којој сам ја дао коментар) је претходила верзији Zeiss Ikon Folder са филмом (које фотку сте Ви у свом коментару приложили).

говоримо наиме о два различита модела Zeiss-ovog фотоапарата .


istina

izvinjavam se

Moj model je Zeiss Ikon Nettar 515. To sam sinoc uspeo da procitam direktno sa aparata.
Spiridon Spiridon 13:11 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Kada ces znati da li ima filma unutra?


dobra i losa vest

filma nema ali kamera je u odlicnom stanju =)

znaci treba malo da se ocisti i da se kupi film ..
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:58 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Spiridon
Kada ces znati da li ima filma unutra?


dobra i losa vest

filma nema ali kamera je u odlicnom stanju =)

znaci treba malo da se ocisti i da se kupi film ..


Usput, x-rays na aerodromima, na onom regularnom security check-u ne oštećuju filmove. Međutim, prtljag koji ide kroz dodatni security check, nakon što je predat ili ako ga pošalju na taj dodatni ček slučajnim izborom, može da ošteti film, jer za to koriste dosta jače zračenje.Ali taj aparat svakako ne bi išao u taj prtljag. Drugo, filmovi imaju par godina shelf life dok se ne razviju. Tako da, i da je u kameri bilo filma, nije bilo razloga za paniku - taj film bi bio odavno mrtav.

Svejedno, super aparatić, za kolekcionare dušu dao. Jedino je sad razvijanje filmova i pravljenje fotografija dosta skupo, a i malo je teže naći ko to dobro radi.

EDIT: U ona mračna vrementa komunističke tiranije i zlostavljana koje smo jedva preživeli, a pre nego štu su nas četnički potomci zauvek oslobodili od tog zla, bio je odličan hands-on kurs fotografije tamo u SC Šumice (bilo je i u Braće Stamenkovića, al je to ranije propalo). Fenomenalno smišljen i izveden, sa odličnim predavačima sa filmske akademije, i skoro sve što znam o fotografiji sam tu naučio. To je bilo pre digitalne fotografije, i smartphone-a, ali nema veze, principi se nisu mngo promenili, samo tehnikalije, i nema više igranja sa razvijačem i fiksirom ui dark roomu. Dobro, nema više ni tog kursa, koliko znam, ali smo bar slobodni od crvene tiranije.
Spiridon Spiridon 18:10 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Svejedno, super aparatić, za kolekcionare dušu dao. Jedino je sad razvijanje filmova i pravljenje fotografija dosta skupo, a i malo je teže naći ko to dobro radi.


mislim da u njega ide roll film sa 16 fotografija, 6cm x 4.5cm. To te tera da vise razmisljas o tome sta i kada fotografises. Pa kad se nakupi das na razvijanje ... ali ja hocu da mi ga posle bace u digitalni format.

interesantno je da ne mozes tek tako da fokusiras, vec moras da izracunas daljinu i to podesis na objektivu direktno ... 1 metar, 3 metra ... al nema veze, meni je sve to super zanimljivo

prvi film cu zapisivati sta sam radio da bih posle video na slikama gde sam se zeznuo, a gde sam eventualno odradio dobro




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:34 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Spiridon
Svejedno, super aparatić, za kolekcionare dušu dao. Jedino je sad razvijanje filmova i pravljenje fotografija dosta skupo, a i malo je teže naći ko to dobro radi.


mislim da u njega ide roll film sa 16 fotografija, 6cm x 4.5cm. To te tera da vise razmisljas o tome sta i kada fotografises. Pa kad se nakupi das na razvijanje ... ali ja hocu da mi ga posle bace u digitalni format.

interesantno je da ne mozes tek tako da fokusiras, vec moras da izracunas daljinu i to podesis na objektivu direktno ... 1 metar, 3 metra ... al nema veze, meni je sve to super zanimljivo

prvi film cu zapisivati sta sam radio da bih posle video na slikama gde sam se zeznuo, a gde sam eventualno odradio dobro



Da, da, fokusiranje je izmišljeno kasnije, kao i merenje svetla. A šta piše na objektivu, koji je max otvor blende (f-broj)?

Inače, nedavno sam kupio 28mm/f1.8 prime objektiv za mog Nikona, link, i sad samo sa njim rokam po deci, sjajno staklo, mada malo precenjeno, kao što je obično slučaj sa Nikkor-om, možda je trebalo da uzmem onu Sigmu, realno bolje sočivo za manje para, ali je mnogo teško i glasno i nije mi "leglo".

Spiridon Spiridon 18:44 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Da, da, fokusiranje je izmišljeno kasnije, kao i merenje svetla. A šta piše na objektivu, koji je max otvor blende (f-broj)?


f/4.5 puna kapa ...

sjajno staklo, mada malo precenjeno


ma sve mi je jasno, ali kazu ljudi da treba ulagati u optiku vise nego u sam aparat

evo i LINK sa malo jacim pojasnjenjima

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:50 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Spiridon
Da, da, fokusiranje je izmišljeno kasnije, kao i merenje svetla. A šta piše na objektivu, koji je max otvor blende (f-broj)?


f/4.5 puna kapa ...

sjajno staklo, mada malo precenjeno


ma sve mi je jasno, ali kazu ljudi da treba ulagati u optiku vise nego u sam aparat



A meni ljudi kažu da u fotoaparate ne vredi ulagati, sem ako ne živiš od toga, jer su mobilni telefoni postali dovoljno dobri za sve. Ja i dalje nisam u to ubeđen, a ni moj mobilni nema kameru (to jest ima neko jadno govance, koje nikad nisam upalio).

Spiridon Spiridon 18:59 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

A meni ljudi kažu da u fotoaparate ne vredi ulagati, sem ako ne živiš od toga, jer su mobilni telefoni postali dovoljno dobri za sve. Ja i dalje nisam u to ubeđen, a ni moj mobilni nema kameru (to jest ima neko jadno govance, koje nikad nisam upalio).


potpuno razumem o cemu pricas

ma meni je prica sa ovim mojim "matorkom" totalno drugacija, kao kad bi sada kupio boje, cetkice i platno i poceo da slikam. Zaista ovo je nesto izmedju fotografisanja i slikanja ... poseban sport.
pazi ZEISS IKON NETTAR 515 TEST. Mene uglavnom zanima samo B&W

u sustini meni su ovakve fotografije dosadne, vise volim kad ima ljudi u kadru =)
Zamisli sada da slikas protest 1 od 5. To bi mi bila zelja =((





srdjan.pajic srdjan.pajic 19:12 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

ma meni je prica sa ovim mojim "matorkom" totalno drugacija, kao kad bi sada kupio boje, cetkice i platno i poceo da slikam. Zaista ovo je nesto izmedju fotografisanja i slikanja ... poseban sport.
pazi ZEISS IKON NETTAR 515 TEST. Mene uglavnom zanima samo B&W


Ja čuvam ovde i mog dobrog starog mehaničkog Nikona, FE-a, za zoom-om, ne sećam se više kojim, e taj je video pećina i planina... Crkao mu svetlomer odavno, ali sam nedavno otkrio ovde jednu radnju gde su mi rekli da mogu da poprave. Ponekad maštam da kupim onu malu laboratoriju za razvijanje i pravljene fotografija, pa da možda zainteresujem ćerkoslavu za to. Ali, male su šanse, pogotovu za tako arhaičnu delatnost...
jadragoljub jadragoljub 19:17 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

a gde kupujete filmove? ja čuo da se to više ne pravi, plus što išla vest da je istnan kodak bankrotiro i zatvorio firmu, za japance nisam čuo , nema ni glasa od njih.
Spiridon Spiridon 19:21 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic
ma meni je prica sa ovim mojim "matorkom" totalno drugacija, kao kad bi sada kupio boje, cetkice i platno i poceo da slikam. Zaista ovo je nesto izmedju fotografisanja i slikanja ... poseban sport.
pazi ZEISS IKON NETTAR 515 TEST. Mene uglavnom zanima samo B&W


Ponekad maštam da kupim onu malu laboratoriju za razvijanje i pravljene fotografija, pa da možda zainteresujem ćerkoslavu za to. Ali, male su šanse, pogotovu za tako arhaičnu delatnost...


Meni nije jasno kako neko moze da se bavi fotografijom, a da ne razume termine Blenda, zatvarač, ekspozicija, ISO i kako se to odrazava na fotografiju. Ipak treba krenuti sa analognim kamerama da bi se to lepo savladalo. Sa druge strane taj osecaj respektovanja stvarnosti i trazenje trenutka daju magiju celoj prici ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:03 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

jadragoljub
a gde kupujete filmove? ja čuo da se to više ne pravi, plus što išla vest da je istnan kodak bankrotiro i zatvorio firmu, za japance nisam čuo , nema ni glasa od njih.


Prave se filmovi i prodaju, i ja sam se iznenadio kad su mi ovde u lokalnoj radnji rekli koliko ima zaljubljenika, i umetnika, koji koriste njihove usluge, pa opstaju. Ali nema takvih puno. A kad sam onomad gledao za tu laboratoriju na internetu, video sam da ima sve lepo da se kupi, i hardver, i hemikalije i fotopapir, i sva ostala čuda koja uz to idu (za crnobelu fotografiju, ne znam za kolor).
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:14 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Meni nije jasno kako neko moze da se bavi fotografijom, a da ne razume termine Blenda, zatvarač, ekspozicija, ISO i kako se to odrazava na fotografiju.

I dubinsku oštrinu!

Tu je sporna definicija "bavljenje", ja mislim. Realno, to ne moraš da znaš ako ideš okolo i škljocaš, pa šta uleti, automatika odradi stvari dosta dobro, onda se samo skoncentrišeš na kompoziciju. A i sa ovim bracketingom, čak i kad znaš malo više, realno ne moraš više da se mučiš da podesiš sve tako da iz prve (i verovatno jedine) ispadne dobra fotka. Nego pustiš aparat da izvarira parametre, i onda odabereš fotku koja najbolje izgleda. Evo, priznajem da se ni ja ne sećam kad sam poslednji put prebacio fotoaparat na manuelno, dakle da nije poluautomatski, apperture priority, ili shutter priority. Samo ono kad nekad pokušavam da slikam u lošim uslovima, na primer pored logorske vatre, ili u pećini gde nekad ne vidiš dovoljno da li si izoštrio, pa si prinuđemn da ganjaš dubinsku oštrinu, onda pređem na manuelno podešavanje, pa se mučim neko vreme dok ne ubodem šta radi a šta ne.

Nego, imam pitanje - kako vi ljudi čuvate fotografije, digitalne? Ja se nešto dovijam po hardiskovima, ali sam nedavno kupio video kameru koja pravi fajlove nenormalne dužine, i sad brzo ostajem bez prostora i na terabajtskim diskovima. Jel probao neko one kojekakve optical storage, ili je to glupo nego sve treba baciti na klaud (i kako, ako je minut filma gigabajt dugačak, a nemamo svi vlakno do kuće?


niccolo niccolo 20:46 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

A meni ljudi kažu da u fotoaparate ne vredi ulagati, sem ako ne živiš od toga, jer su mobilni telefoni postali dovoljno dobri za sve. Ja i dalje nisam u to ubeđen, a ni moj mobilni nema kameru (to jest ima neko jadno govance, koje nikad nisam upalio).


Pa za ono što većina ljudi fotka, zaista mobilni telefoni budu skoro dovoljni za sve. Pri dobrom, prirodnom, osvetljenju su već neko vreme gotovo izjednačeni za najobičniju uperi i slikaj fotografiju, a sve bolje savladavaju i veštačko osvetljenje. Naravno, kod ozbiljnijih zumova nemaju šta da traže, a ja bih rekao ni kod ozbiljnog bavljenja fotografijom, koja god vrsta fotografije da je u pitanju. Ali za selfije ili slike pri turističkim obilascima ili fotke dečijih rođendana i slično su smartfoni dovoljno dobri...

Za čuvanje, ja isto na harddiskovima, ali ionako imam vrlo malo video fajlova, sve ostalo su fotke.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:51 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic
Ponekad maštam da kupim onu malu laboratoriju za razvijanje i pravljene fotografija, pa da možda zainteresujem ćerkoslavu za to. Ali, male su šanse, pogotovu za tako arhaičnu delatnost...

Pokazi joj kako se pojavljuje slika na foto papiru kad ga ubacis u razvijac poslije osvijetljenja u aparatu za povecanje.
Ako se na tu magiju ne zainteresuje onada mozes odustati.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:02 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

jadragoljub
a gde kupujete filmove? ja čuo da se to više ne pravi, plus što išla vest da je istnan kodak bankrotiro i zatvorio firmu, za japance nisam čuo , nema ni glasa od njih.

Za Srbiju ne znam ali u Francuskoj ima Ilford FP4 (125),HP5 (400), Ilford Delta.
Pogledaj ako te zanima.

https://www.amazon.fr/Ilford-Plus-Film-Blanc-cartouche/dp/B00009V3CG/ref=pd_sbs_23_1/258-7803647-4949825?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00009V3CG&pd_rd_r=ed764c45-621c-11e9-8944-a73b054021f7&pd_rd_w=HYqdh&pd_rd_wg=SMQb1&pf_rd_p=ce0bf35d-908d-4dcb-a083-3a6e21394b79&pf_rd_r=SVD18KAS6WW13AZKVXPN&psc=1&refRID=SVD18KAS6WW13AZKVXPN
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:07 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

niccolo
A meni ljudi kažu da u fotoaparate ne vredi ulagati, sem ako ne živiš od toga, jer su mobilni telefoni postali dovoljno dobri za sve. Ja i dalje nisam u to ubeđen, a ni moj mobilni nema kameru (to jest ima neko jadno govance, koje nikad nisam upalio).


Pa za ono što većina ljudi fotka, zaista mobilni telefoni budu skoro dovoljni za sve. Pri dobrom, prirodnom, osvetljenju su već neko vreme gotovo izjednačeni za najobičniju uperi i slikaj fotografiju, a sve bolje savladavaju i veštačko osvetljenje. Naravno, kod ozbiljnijih zumova nemaju šta da traže, a ja bih rekao ni kod ozbiljnog bavljenja fotografijom, koja god vrsta fotografije da je u pitanju. Ali za selfije ili slike pri turističkim obilascima ili fotke dečijih rođendana i slično su smartfoni dovoljno dobri...

Za čuvanje, ja isto na harddiskovima, ali ionako imam vrlo malo video fajlova, sve ostalo su fotke.


Hebi ga, ja volim "klik", i to onaj mehinički. I volim i da čim izvadim kameru iz futrole mogu da slikam, nula sekundi čekanje. Sad, drugo pitanje je to što telefon imam skoro uvek u džepu, a fotoapart - kad ga ponesem. I više nego jednom sam zažalio što nisam pri ruci imao smartfon sa pristojnom kamerom dok mi fotoaparat spava kod kuće. Sve priznajem...




niccolo niccolo 22:35 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

I volim i da čim izvadim kameru iz futrole mogu da slikam, nula sekundi čekanje


Tu je najgore ako se pojavi nešto što se brzo kreće, pa treba odmah da ga slikaš, a ti na telu imaš neodgovarajući objektiv. I ono “pobegne” dok staviš drugi...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:02 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

niccolo
I volim i da čim izvadim kameru iz futrole mogu da slikam, nula sekundi čekanje


Tu je najgore ako se pojavi nešto što se brzo kreće, pa treba odmah da ga slikaš, a ti na telu imaš neodgovarajući objektiv. I ono “pobegne” dok staviš drugi...


Ili ako si prinuđen da menjaš objektiv na nekoj vetrometini sa prašinčinom, pa ti sve uđe u senzor, moš ga baciš posle. Zato sam tek skoro kupio objektiv No 2 iako imam ove nikon već deset ili dvanaest godina, novi nasledio staklo od starog.

Ali sad uglavnom slikam kod kuće, a glavni zoom mi je bio na popravci jedno mesec dana. Što je baš nezgodno, jer deca rastu, ne čekaju...
jadragoljub jadragoljub 23:27 18.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

kamilo_emericki

hvala ti na trudu ali ja nisam zaljubljenik u fotkanj, a ne volim ni mene mlogo da slikaju, dovoljno za ličnu kartu i jednom godišnje za avatar.
nego još pre skoro 10 g. moja sestra tela da kupi fil za svoj aparat i oni je gledali belo kao ko to još koristi, i to u holandiji. a tako nekako sam čuo-čitao da je istman kodak bankrotirao i odjavio se sa spiska živih.
ja sam bezosećajan što se tiče tih gadžeta, čim mu prođe vreme i meni prođe interesovanje.
kao audiofil sam ceo život jurio dobar gramofon, grdne pare iznadavao, stigli cedejovi i ja ladno prešo na njih, sad mi skoro smešno kad slušam zaljubljenike u vinil, kao to je zvuk, qrac zvuk, dok ne pukneš 10 000€ za gramofon imaš qrac od zvuka, a to možeš isto da dobiješ za 2000€ na cedeju. bitna razlika.
i nemo neko da mi ulazi u raspravu da mi objašnjava razliku između analognog i digitalnog zvuka ako ne zna šta su parni a šta neparni harmonici i gde ih ima a gde ih nema.
uostaom eno kod pajitja udvorištu, iza kuće ima jedna firma PS Audio, nikad čuli , e pa otidite na sajt pa vidite.
mislim romantika je romantika ali nauka je nauka i tu nema kompromisa.
znaš, ne mislim na nikog lično, opanci su lepi al malko prevaziđeni i nisu baš udobni kao najki ili adidas.
al aj da kažem koj o temi , jedina prednost u ovom trenutku analognih fotki je u objektivu, sočivu, prvo u veeličini, što veće sočivo manja greška-deformacija u perspektivi, drugo karlcajs staklo je 1000 milja ispred bilo kog plastičnog soiva, treće karl cajs proizvodi sočiva za neke mobilne, cvrc, al idalje je problem veličine, džabe tehnika tu samo veličina radi.
sve u svemu ako imaš dobro sočivo na kameri svejedno je dal je aparat digitalni ili analogni. dobro de, kao što bi hendrix s prezirom odbio da svira na ovim novim gitarama bez kabla, kako da izvučeš mikrofoniju kad nemaš kabla, tako ima stvari koje ćeš da izgubiš u digitali ali nakoknadiš u fotošopu.
mismi dosta od mene da ne budem partibrejker.
izvini mise spiro
nepopustljiv nepopustljiv 05:10 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic

...

Nego, imam pitanje - kako vi ljudi čuvate fotografije, digitalne? Ja se nešto dovijam po hardiskovima, ali sam nedavno kupio video kameru koja pravi fajlove nenormalne dužine, i sad brzo ostajem bez prostora i na terabajtskim diskovima. Jel probao neko one kojekakve optical storage, ili je to glupo nego sve treba baciti na klaud (i kako, ako je minut filma gigabajt dugačak, a nemamo svi vlakno do kuće?



Rešenje (ti) je trivijalno - smanji rezoluciju kako bi mogao da više sačuvaš.
Ionako ti nakon nekoga vremena nije bitna rezolucija (i kvalitet), nego sadržaj.
Meni su najdraže dve uramljene fotografije moje dece, koje gledam svaki dan (od hiljade i hiljade po kojekakvim storidžima).
Milan Novković Milan Novković 13:37 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic
Spiridon
Kada ces znati da li ima filma unutra?


dobra i losa vest

filma nema ali kamera je u odlicnom stanju =)

znaci treba malo da se ocisti i da se kupi film ..


Usput, x-rays na aerodromima, na onom regularnom security check-u ne oštećuju filmove. ...

Oštećuje negative!

Znam da ti nećeš da me slušaš, al videćeš koliko je strpljenja potrebno sad kad dobiješ i treće dete, pa svo troje odrastu, tj razumećeš me - ti bi baš morao da počneš polako da se skidaš sa MSM-ja ...

... i polako okreneš ponekom "opskurnom" sajtu, recimo Kodakovom ovom prilikom

Onomad davno su se na velikim prints videle bele tačkice (nači FB publishing je i dalje ok Prints su na FB nivou blago foggy, ali neutrenirano drugosrbijansko oko to ne primeti bez pomoći prijatelja

Al evo obskurnog sajta, da ne trošim svoje reči:

Kodak: Baggage X-ray Scanning Effects on Film - nisam pročitao, al da su ti žena i tašta dale bar elementarna znanja iz hemije, ili Šarski Inc iz fotonologije, ne bi morao ni ti da čitaš

Al nećeš verovati šta ću sad reći - ja, ako moram, češće biram ljude koji strasno uleću u teme o kojima nemaju pojma, nego sistematske cannot-be-bothered (omiljena fraza moje starije ćerke kad je bila mala) ljude ćutologe koje sve mrzi, čak i ako dobro poznaju teme

Jedan vaš obscurni fizičar nobelovac, je u jednoj svojoj obscurnoj knjizi napisao:

"...It is a famous old bromide that financial security and professional staying power require single-minded focus on markets, competition, and conformity. All good parents understand this fact, and only the most irresponsible of them counsel or countenance anything else. I am no exception, as my sons will sadly attest. But the truth is that sometimes the imperative to focus fails, and there is absolutely nothing anybody can do about it. The impulse to live in creative freedom is powerful within all of us, and a handful of people always wind up succumbing to it despite the warnings. Whether this impulse is cultural or genetic could be debated for weeks, but what is certain is that it is the true source of art, scientific discovery that counts, and the powerful drive to innovate characteristic of modern civilization. Parents watching a child go his own way send up prayers begging whoever might be listening to make him safe. I send up a prayer too: Dear Heavenly Father, please send this guy to me..."

EDIT: Nisam izdržao pa sam zavirio stranicu dublje u link: "...X-ray equipment used to inspect carry-on baggage uses a very low level of x-radiation that will not cause noticeable damage to most films..." - ovo "noticable damage" (ovo je sad iz prakse, ne samo čitanja) zavisi od individualca i veličine printa, ima likova koji damage primete pre ostalih pri manjim prints (ima likova koji colour temerature rade odoka skoro ko bolji instrumenti), pri većim svi počinju da primećuju bele tačkice, iliti "besprekorno" osvetljene tačke fotosenzitivnog materijala pre razvijanja.
Milan Novković Milan Novković 14:10 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

nepopustljiv
srdjan.pajic

...

Nego, imam pitanje - kako vi ljudi čuvate fotografije, digitalne? Ja se nešto dovijam po hardiskovima, ali sam nedavno kupio video kameru koja pravi fajlove nenormalne dužine, i sad brzo ostajem bez prostora i na terabajtskim diskovima. Jel probao neko one kojekakve optical storage, ili je to glupo nego sve treba baciti na klaud (i kako, ako je minut filma gigabajt dugačak, a nemamo svi vlakno do kuće?



...smanji rezoluciju...

Skoro pa bogohuljenje

Pixeli su vredni borbe, i u emotivnom i filozofskom smislu.

Aj onda i negativi, kad sam ostao nedorečen kod Srkija - mi smo se onomad borili za negative, tako što smo ih što pre razvijali, oni su nam bili ko božanstva neke vrste (dobro, preterujem).

Nači ne samo aerodromi, nego "čekanje", vreme uništava negative - dođe foton, čak vidiljvi, izbaci elektron tamo iz nekog jedninjenja, od ode i više nikad se ne vrati, bude "trapped", i to je osnova fotosenzitivnosti.

Ako "vidljivi" foton to uradi, pogađajte šta uradi X foton na aerodromu, a šta čak kosmički zrak i njegovi nusproizvodi dok nam negativ čeka na razvijanje.

Tako, negativi se ne kupuju da bi stajali, nego da bi se munjevito ispucavali pa razvijali

PS: Trivija, mi onomad u Prigrevici ajd što nismo imali love za kasetu, nego nešto nismo ni imali prodavnica fotomaterijala u Prigrevici

Pa sam ja prvih stotinjak plus negativa razviJo tako što sam ih u tepsiji sa hemikalijom "konstantnom" brzinom premotavao između palca i kažiprsta jedne ruke, pa druge ruke, pa tako više puta, tj unutar nekog vremena, a nismo imali love ni za štoperice

E odlični ispali, više sam ih oštetio brzopletim i nedovoljnim fiksiranjem nego razvijanjem.
g.radicevic g.radicevic 14:25 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Hebi ga, ja volim "klik", i to onaj mehinički


kažu da se vlasnici NIKON-a i CANON-a opredeljuju upravo prema kliku. Ja priznajem više volim onaj Canon-ov''šljas'', od Nikon-ovog mekanog klik (pričam o DSLR)
što se čuvanja fotki tiče, DSLR nema digitalnog zuma, pa kompresovani formati (4-5 mega) ograničavaju samo maksimalnu veličinu fotografije na nekih 30x50cm bez gubitka oštrine. ''Teški'' (RAV) formati su predviđeni za bilborde i postere, a čisto sumnjam da u kući imaš prostora za fotoalbume veličine 3x2m. Nači terabajtne fleške i bog te veselio
Milan Novković Milan Novković 14:33 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

g.radicevic
Hebi ga, ja volim "klik", i to onaj mehinički


kažu da se vlasnici NIKON-a i CANON-a opredeljuju upravo prema kliku. Ja priznajem više volim onaj Canon-ov''šljas'', od Nikon-ovog mekanog klik (pričam o DSLR)
što se čuvanja fotki tiče, DSLR nema digitalnog zuma, pa kompresovani formati (4-5 mega) ograničavaju samo maksimalnu veličinu fotografije na nekih 30x50cm bez gubitka oštrine. ''Teški'' (RAV) formati su predviđeni za bilborde i postere, a čisto sumnjam da u kući imaš prostora za fotoalbume veličine 3x2m. Nači terabajtne fleške i bog te veselio

RAW je bitno sačuvati za iole kvalitetnije ili drage fotke - u njima možeš da fiksiraš neke greške kao da ih nisi ni napravio - greške u osvetljenju od jedne "ekspozicije", ponekad više, a jako je bitno što možeš da fiksiraš white-ballance greške - info o tome su zauvek izgubljene kad pređeš u jpg, npr.
jadragoljub jadragoljub 14:34 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Nači terabajtne fleške

zar su već stigli dotle da prave flep od 1TB, ja ovde u provansi najveću vido od 65GB
g.radicevic g.radicevic 15:04 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

zar su već stigli dotle da prave flep od 1TB, ja ovde u provansi najveću vido od 65GB


Eksterni USB diskovi


ecce-florian ecce-florian 15:59 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog


Spiridon
Kada ces znati da li ima filma unutra?


dobra i losa vest

filma nema ali kamera je u odlicnom stanju =)

znaci treba malo da se ocisti i da se kupi film ..

stari ( iz'35. ) il' novi :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:50 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

g.radicevic
Hebi ga, ja volim "klik", i to onaj mehinički


kažu da se vlasnici NIKON-a i CANON-a opredeljuju upravo prema kliku. Ja priznajem više volim onaj Canon-ov''šljas'', od Nikon-ovog mekanog klik (pričam o DSLR)
što se čuvanja fotki tiče, DSLR nema digitalnog zuma, pa kompresovani formati (4-5 mega) ograničavaju samo maksimalnu veličinu fotografije na nekih 30x50cm bez gubitka oštrine. ''Teški'' (RAV) formati su predviđeni za bilborde i postere, a čisto sumnjam da u kući imaš prostora za fotoalbume veličine 3x2m. Nači terabajtne fleške i bog te veselio


Ne, ne, druže, moj problem je video kamera. Tu su fajlovi ogromni, i jedu prostor ko nenormalni. Za sada i ja to trpam na diskove a bekapujem i na poslu, ali to neće potrajati. Trivijalno rešenje koje je čarli predložio (da snimam sa nižom rezolucijom) mi nije prihvatljivo. Mada, moguće da će cena SSDova toliko da padne da će problem da se reši sam od sebe (ovi optički diskovi koje pomenuh daleko od toga da su jeftini, ali me tu više brine što ih pravi jedna ili dve komapnije, koje mogu sutra da dignu ruke od toga, onda sam, džabe krečio. Pitao sam se da li to uopđte neko koristi).

Inače, slikao sam u RAW formatu neko vreme, i batalio, nisam video neku svrhu od toga.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

Znam da ti nećeš da me slušaš, al videćeš koliko je strpljenja potrebno sad kad dobiješ i treće dete, pa svo troje odrastu, tj razumećeš me - ti bi baš morao da počneš polako da se skidaš sa MSM-ja ...



Pa da, još sam mlad da krenem da verujem u teorije zavere (što luđe to verovatnije) i da mi se dip stejt i Hilari priviđaju na svakom ćošku dok golim rukama dave nekog novinara i uzbunjivača. O haarpu i chemtrails da ne govorim.

Ali, evo da preformulišem: za sve normalne potrebe moderne x-ray mašine se mogu smatrati bezbednim za filmove, misli se na one mašine na gejtovima. I to piše na njima, ako obratiš pažnju, a cenim da ih ne prave u MSMovima, inače bi ih tužili do smrti da nekom oštete vredan video materijal. Imaju one druge mašine, koje obično ne vidiš, a gde ide prtljag koji čekiraš za dole u avion, i one ošećuju filmove, to isto piše, imaš znak na onom konvejeru koji odvozi prtljag. E, sad, ako je i tu dip stejt, uz pomoć klana Klintonovih i vojnog kompleksa, a uz podršku main stream medija i saudijskog princa upleo svoje prste, onda, jebi ga, nabolje da lepo progutaš kasetu sa filmom, i iskenjaš je po dolasku. Što je sigurno - sigurno je.


Milan Novković Milan Novković 19:43 19.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic
...Ali, evo da preformulišem: za sve normalne potrebe moderne x-ray mašine se mogu smatrati bezbednim za filmove, ...

Ih, "normalne potrebe", ja imam normalnu potrebu da kupujem alat koji mi ne treba, a ako je to sikirče onda biram lepšu dršku

Znam šta pričaš, tako sam i ja mislio do faksa, tačnije do, aj recimo 1990.

Nama je profesionalac kojem smo oko kraja i posle mog diplomiranja razni švorc-studenti popravljali bliceve, a koji je radio fotke za knjige, brošure itd rekao da se kako povećavaš fotke pojavljuju bele tačkice i od tih "noramalnih" X-rays.

Naravno, od 1990 pa nadalje su X-ray mašine uznapredovale i snage su još manje, ali proces u filmu, fotoosetljivost, je prost, foton preda svoju energiju tamo nekom elektronu, on iskoči iz orbite i tamo-neki trap ga "zarobi", itd, to je osnova.

X-Rays su fotoni sa mnogo većim energijama i iskaču elektroni samo tako posle njih.

I stvarno iz istog razloga filmove treba razvijati čim su ispucani, tj "zalutali" zraci ga udaraju pa udaraju.

U priču ulazi i film-grain, al on je kompleksnija opipljivo-virtuelna priča, pa ću samo potegnuti za nategnutom paralelom - zamisli da ti ink-jet printer pljucka emulziju po budućem negativu, i to pljuckanje ima rezoluciju.

Odnos terezolucije prema nekoj tvojoj kasnije odštampanoj rezoluciji iso ima veze. Zamisli da ćeš perfekcnim skenerom pretvarati fotke u digitalne. Taj skener ima manju rezoluciju i jedan njegov piksel ima N pixela napljuckanog negativa.

Ti u tom negativu, dok ga ne razviješ, unutar bilo kog kasnije skeniranog pixela, od N pixela možeš da imaš M oštećenih (osvetljenih) X zracima, radijacijom svuda oko nas, u stvari, i u zavisnosti od M zavisi da li je pixel "oštećen" i koliko.

Kad smo već na temi, mnogi koji su razvijali filmove su primetili da im underexposed fotke, kako to pokušavamo da popravimo štampanjem, imaju krupnije "zrno".

Ovo je iz suprotnog razloga, mnogi od N pixela u emulziji na negativu nisu dobili dovoljno "zračenja", pa ti silver halides u crno belom negativu, ili dye clouds u obojenom nisu dovoljno "pomereni" fotonima.

I onda u njima kasnije imaš "crne" tačkice, kojih je sve više štp je svetlosti bilo manje pri ekspoziciji, kao što imaš sve više belih tačkica kako negativ prođe kroz sve jaču X-ray mašinu.

Pitanje (spremam se za podučavanje unuka, pa ova propitivanja nisu baš toliko arogantna koliko izgledaju na prvi pogled, a i mnogo više matretiram zeta i stariju ćerku): zašto "tamnost" na underexposed color negativu vuče ka crvenom delu spektra, a ne plavom ?
nepopustljiv nepopustljiv 05:48 20.04.2019

Re: Kad neko napise lep blog

srdjan.pajic
Znam da ti nećeš da me slušaš, al videćeš koliko je strpljenja potrebno sad kad dobiješ i treće dete, pa svo troje odrastu, tj razumećeš me - ti bi baš morao da počneš polako da se skidaš sa MSM-ja ...



Pa da, još sam mlad da krenem da verujem u teorije zavere (što luđe to verovatnije) i da mi se dip stejt i Hilari priviđaju na svakom ćošku dok golim rukama dave nekog novinara i uzbunjivača. O haarpu i chemtrails da ne govorim.

Ali, evo da preformulišem: za sve normalne potrebe moderne x-ray mašine se mogu smatrati bezbednim za filmove, misli se na one mašine na gejtovima. I to piše na njima, ako obratiš pažnju, a cenim da ih ne prave u MSMovima, inače bi ih tužili do smrti da nekom oštete vredan video materijal. Imaju one druge mašine, koje obično ne vidiš, a gde ide prtljag koji čekiraš za dole u avion, i one ošećuju filmove, to isto piše, imaš znak na onom konvejeru koji odvozi prtljag. E, sad, ako je i tu dip stejt, uz pomoć klana Klintonovih i vojnog kompleksa, a uz podršku main stream medija i saudijskog princa upleo svoje prste, onda, jebi ga, nabolje da lepo progutaš kasetu sa filmom, i iskenjaš je po dolasku. Što je sigurno - sigurno je.



Bavio sam se onomad razvojem, pre bi se moglo, korektnije reći, integracijom X-ray uređaja, medicinskih, sa mnogo većim intenzitetom ekspozicije nego ovi prdavci po aerodromima.
Gazda je mislio da nije nužno da svako ima svoj lični dozimetar.
Mada smo išli na preglede da se proveri da nije došlo do nekih (hormonskih) aberacija.
I tako ja i dvojica kolega stojimo u 'olovnoj' sobi i diskutujemo.
Odjednom meni privuče pažnju ritmičko pulsiranje neke malecne crvene LED diodice u generatoru visokonaponske energije koja se 'prazni' impulsno kroz rendgensku cev - i ukapiram da, jebote - radi skopija i da zračenje piči skoro pola sata - a mi u prostoriji.
Kolega genijalac isključio pištalicu, zvučnu indikaciju da je emisija (zračenja) u toku - nerviralo ga to piskutanje - i otišao ko zna kuda iz laba.
Sreća pa nije grafija kod koje su doze (impulsne) znatno veće.
Ako me to i laseri kojima sam se bavio nisu 'opičili', onda se više ničega ne bojim.

A što se tiče Kilari - pa ona je paradigma Zla. Ne znam zašto ti je to sporno?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:37 20.04.2019

.

pa ja imam takav aparat sa "harmoničicom" na polici, stoji mi za ukras tako otvoren. nisam provalila šta piše na njemu dok nisam videla ovaj blog. nije mi palo na pamet da proverim da li ima neki film unutra. što je on bitan? ili je tebi bitan samo iz emotivnih razloga? meni je bitan iz emotivnih, to je dedin iz 30tih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana