IT

E, sad može i okolokućna zanimacija

zilikaka RSS / 20.05.2019. u 16:33

303552_314481745306834_752295750_n.jpg

Danas mi javljeno da je Predah proradio. Nadam se da će i našoj Kleinemutter uskoro pozitivno rešiti zahtev, (ako ne reše, eto nas da pišemo žalbe), pa se valja malo opustiti.

Što se mene tiče, sinoć smo dobili mnooogo kiše i ozbiljan grad. Kajsije su pretekle, a travi i tako ne može niko ništa.
Jedino što zahvaljujući dugogodišnjem nemaru i bahatosti, zbog kojeg je dozvoljeno da se nekadašnje korito reke skroz zapusti, sada imamo vodu u dnu bašte.
Postojao je tu i neki sistem kanala i kolektor koji vodi u kišnu kanalizaciju, al džaba.
Ne znam kako će proći one donje voćke, al ako se nešto ne uradi, možda zapatimo patke, pa da bar neko uživa.

Dakle, otvaram prostor za baštenske i ostale dikusije:)) 

 

 

 



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 16:41 20.05.2019

Ajd ja prva

Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.
Pošteno rečeno, sad je za sadnju bašte kasno, to je već trebalo uraditi, al eto vam, kad volite.
maksa83 maksa83 16:49 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.

Čekaj da okuse seks. To će tek da bude vatromet.
alselone alselone 16:56 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Pošteno rečeno, sad je za sadnju bašte kasno, to je već trebalo uraditi, al eto vam, kad volite.


Kada sam otišao da kupim rasad kod momka iz Futoga koji je pride i ronilac (kupio me odma na tu informaciju), on mi reče da ove godine većina onih koji sade iz zanimacije kasni kao i mi.

A taj momak je genije i sarađuje sa ekipom iz Stapara pored Sombora koji sade povrće po principu akvaponije.

Akvaponija može biti jednostavan ili složen sistem. Voda se upumpava iz rezervoara sa ribom u rezervoar za uzgoj biljaka, voda curi preko medija za rast, pored korena biljaka i drenaira se nazad u rezervoar sa ribom. Biljke izvlačeći iz vode hranljive materije koje su im potrebne za rast, čiste vodu za ribe. Konverzija amonijaka u nitrate se često naziva Azotni ciklus.
Rezervoar za uzgoj punjen medijima, kao što su šljunak, perlit, hidroton kuglice, uobičajen je metod gajenja biljaka u akvaponik sistemu, ali postoji mnogo različitih metoda koji se mogu koristiti. U stvari bilo koji metod hidroponije se može primeniti u akvaponiji. Biljke mogu da se gaje u plutajućim splavovima na površini vode ili u različitim medijima kao što su kokosov treset, vermikulit, perlit i slični sastavi.





Vodena bašta.
kick68 kick68 16:59 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

okuse seks

Interesantan izbor reci i pristup temi:)

Ne volim bastovanstvo, volim divlje cvece. Srecan rad.
zilikaka zilikaka 17:07 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Nemoj reći da ćeš to da napraviš kod sebe.
Ono, uložiš par soma evra, održavanje te košta par stotina godišnje, al zato dobiješ 50 kila paradajza i još toliko tikvica, koje u sezoni koštaju možda i pedeset evra ukupno. I još imaš zabavu da nađeš kome da pokloniš višak, jer ti tolko ne treba.
predatortz predatortz 17:25 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

maksa83
Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.

Čekaj da okuse seks. To će tek da bude vatromet.


Ja sam čuo da je jedan iz CT i to probao. Kažu, rekao: "Ništa posebno, nije kao na Porn hub-u!"
maksa83 maksa83 17:59 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ja sam čuo da je jedan iz CT i to probao.

Glasine!
alselone alselone 18:15 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Nemoj reći da ćeš to da napraviš kod sebe.


Pored svih suludih ideja i dobre namere, to bi zaista bilo previše.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:21 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ono, uložiš par soma evra, održavanje te košta par stotina godišnje


Ma što da ne.
Milsim ako nije problem da se isfinansira i ako se voli to zezanje.
Problem je kad u to krenu sa idejom, eureka, otkrio sam kako da zgrnem milione.

Tip iz Beograda, navijač (to ga baš opisuje) odluči da postane fin, i da krene sa poljobiznisom.
Neku živinarsku farmu nalsedio, i krene najpre to, naravno pukne.
Onda se seti čeri paradajza, skidanje krova sa objekta od oko hiljadu kvadrata, izmena sistema grejanja, ventilacije, adaptacija, lep posao, pukne i tu.
Onda i ovaj sistem o kom Alse priča, opet adaptacija objekta, nabavka riba čega li...
Šta misliš, šta je uradio :)

Mnogo ozbiljne pare ulupao u te ideje, al vidim nije mu frka, ima on toga izgleda dovoljno.
Od poljoprivrde nisu, a odakle mu...?
A navijač, neki od vođa valjda.
Zarađuju li se tu neke pare? :)
maksa83 maksa83 18:26 20.05.2019

Re: Ajd ja prva


A navijač, neki od vođa valjda.
Zarađuju li se tu neke pare? :)

Zarađuju se, ozbiljne, ali samo u špediciji i distribuciji. Samom poljoprivrednom proizvodnjom i preradom se bave seljaci i ... tehnolozi ... u Andima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:29 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Zarađuju se, ozbiljne, ali samo u špediciji i distribuciji. Samom poljoprivrednom proizvodnjom i preradom se bave seljaci i ... tehnolozi ... u Andima.


A ovi jadni što prevoze moju i distribuiraju moju šljivu jedva kraj sa krajem sastavljaju.

Kad ne znaju šta da ditribuiraju, ko im je kriv:)

nask nask 18:48 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Mnogo ozbiljne pare ulupao u te ideje, al vidim nije mu frka, ima on toga izgleda dovoljno.


Nemoj tako, a koliko je taj novih radnih mesta otvorio lupajući teško stečene navijačke pare, pa koliko snabdevača je tu profitiralo, pa ...

A možda ga samo neko prešao da sa ovim što je Als pomenuo mogu i pare da se operu.
cassiopeia cassiopeia 18:52 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

hoochie coochie man


A ovi jadni što prevoze moju i distribuiraju moju šljivu jedva kraj sa krajem sastavljaju.

Kad ne znaju šta da ditribuiraju, ko im je kriv:)



Za šta je dobra ta šljiva što uzgajaš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:02 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Za šta je dobra ta šljiva što uzgajaš?


Ni za šta vredno, očigledno.
Tone i tone, vagoni i vagoni, i jedva da se živi.
Ove moje kolege sa Anda kad naprave napravili su:)
Mada čujem da ni oni nepolaze slavno.

ps
Za sušenje ide ogroman procenat, nešto malo za rakiju.
alselone alselone 19:05 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Za sušenje ide ogroman procenat, nešto malo za rakiju.


Je l' pravite vi dudovaču?
cassiopeia cassiopeia 19:07 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

hoochie coochie man


Ni za šta vredno, očigledno.
Tone i tone, vagoni i vagoni, i jedva da se živi.
Ove moje kolege sa Anda kad naprave napravili su:)
Mada čujem da ni oni nepolaze slavno.

ps
Za sušenje ide ogroman procenat, nešto malo za rakiju.


Uuu, sušene. To ume dobro da bude. Ko zna lepo da osuši.
alselone alselone 19:07 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

To ume dobro da bude.


Aha. Ko Čović. Kad je teško.
zilikaka zilikaka 19:09 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Je l' pravite vi dudovaču?


Ti prvo meni da pošalješ pitanja na recenziju, pre objave, da nas ne brukaš.
Gde si ti video jedan dud kod Valjeva?
alselone alselone 19:10 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Gde si ti video jedan dud kod Valjeva?


Imao moj deda u dvorištu, tj. ima duda još uvek ali nema dede. Nije baš kod Valjeva, al nije ni daleko.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
Za sušenje ide ogroman procenat, nešto malo za rakiju.


Je l' pravite vi dudovaču?

Mi bre pravimo dobru, pravu rakiju, dudovaču prave ovo tamo preko :)


Ne, niko to ovde ne pravi.
Nema ni dudova više.
Pisao sam ovde o tome, kad sam ja poslednju dud izvadio, mislio sam da niko neće ni primetiti, verovao da nikome ništa ne znači i da ne znaju ni da postoji.
A onda me klinke iznenade da su ga ipak primetile, i ne samo to, nego ga i volele, sećale ga se iz detinjstva.

Bilo mi posle baš frka, al jbg.


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Gde si ti video jedan dud kod Valjeva?


Ajd zili ne preteruj :)

Kod nas se dud smatrao hranom, doduše zvali ga mangupska 'rana.
alselone alselone 19:13 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Mi bre pravimo dobru, pravu rakiju, dudovaču prave ovo tamo preko :)


Ne, niko to ovde ne pravi.


Ja to namerno.

Dudovaču nikad nisam probao, mada koliko sam čuo smatra se za brlju.
nepopustljiv nepopustljiv 19:15 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Zašto si brisala komentare na prethodnom blogu?!
zilikaka zilikaka 19:17 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

I kod nas su sve povadili odavno. Sad sade one male ukrasne, što ne rode.
Mada, pipavo je to sdudovačom. Treba otresti onoliko,a ne sazfeva u isto vreme.
Još ako je beli, i nekako, al crni...to sve bude usrano modrom ptičijom kakom u krugu od 100 metara.
U sezoni vazda zabave kolko imaš okolo da pereš.
nepopustljiv nepopustljiv 19:17 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

predatortz
maksa83
Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.

Čekaj da okuse seks. To će tek da bude vatromet.


Ja sam čuo da je jedan iz CT i to probao. Kažu, rekao: "Ništa posebno, nije kao na Porn hub-u!"

Šta je to CT?
Ovo drugo znam šta je.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:20 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Dudovaču nikad nisam probao, mada koliko sam čuo smatra se za brlju.


Pa verovatno je problem u tome što je prilično teško sakupiti dovoljnu količinu ploda ujednačenog kvaliteta. (sitno bre ono a i zri u etapama, kako da sakupiš dovoljno u jednačenog ploda) pa to što sakupiš cediš do poslednjeg molekula alkohola, a to znači, dobijaš brlju.

Ali ako bi se imala kvalitetna sirovina može od toga da se dobije kvalitetna rakija.
A sad, ukusi jbg, nekome se dopada aroma duda nekome ne, ali kvaliettna rakija se može dobiti od zrelog voća sa dosta šećera.
Voćnog šećera, ne onog iz džaka :)
zilikaka zilikaka 19:28 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Dudovaču nikad nisam probao, mada koliko sam čuo smatra se za brlju.

Ja sam probala al me nije dojmilo.
Pazi, dud ima slast al nema neku aromu pa ti svejedno. Ko ringlov.
Nekad se pravila jer je bilo previše duda a premalo plemenitog voća, pa da se iskoristi.
Posle to ispalo hit al pomodarski.
Mene ako pitaš, rakije su dunja, kajsija i dobra loza.
alselone alselone 19:40 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Mene ako pitaš, rakije su dunja, kajsija i dobra loza.


ja sam ti slabiji poznavalac ali me čudi da nisi spomenula šljivu.

Meni je najbolja bosanska meka kruška.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

ja sam ti slabiji poznavalac ali me čudi da nisi spomenula šljivu.


Zato što nema pojma o rakiji :)
zilikaka zilikaka 19:52 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
Mene ako pitaš, rakije su dunja, kajsija i dobra loza.


ja sam ti slabiji poznavalac ali me čudi da nisi spomenula šljivu.

Meni je najbolja bosanska meka kruška.

Da prosti Huči, al šljiva mi smrducka.
Da, kruška može, naravno.
Nego pazi kad smo uspeli da upropastimo kajsiju a da ne znamo zašto.
Pre 2 godine bilo ko pleve, vadili koštice, sve odradili, ispekli prvu i skupljali za prepek, nekih 60 lit. Stavili u plast. balone ja dodala voćke za aromu, i lane prepekli. Još dodali iz zamrzivača, za to čuvano. Sirovina sjajna, oseća se na kajsiju al ima neki šmek još. Ko na plastiku.
Evo, sad pišem i padnemi na pamet odgovor. Verovatno se katan dugo nije koristio (prepekli marta) pa povuklo na bakar oksid.
Može da se pije alživa šteta. Trebala biti šampionska
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Verovatno se katan dugo nije koristio (prepekli marta) pa povuklo na bakar oksid.


A pranje pre upotrebe, domaćice?
I to ne da se pljusne vodom, nego živa soda pa limuntus, voda između, voda posle...
Ccccc, lenjo to, pljusne kofu vode i veli, oprala sam.
zilikaka zilikaka 20:17 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ma nije naš kazan. Uslužno pečemo i do sada nismo imali pečenje van sezone. A u sezoni ne stigne da se ohladi, ne da nahvata oksid
angie01 angie01 20:20 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Da prosti Huči, al šljiva mi smrducka.
Da, kruška može, naravno.


i ja ne volim sljivu, al zato volim dunju, krusku i kajsiju i sad najnovije sam provalila neku rakiju od visnje u medovaci- znaci, nevidjena....pravi je neka preslatka devojka, koja je zavrsila tehnologiju na poljoprivrednom,...igrala se malo i dosla do nekih svojih proizvoda i sada ima bizz.

najbolju od tih razda sam pila neku sto se zove- Rtanjska meduljica,koju pravi podrum Djordjevic iz Boljevca- jaka 41,4% vol/alc, a od meda i dunje- sa malo leda i kriskom limuna, fantasticna,...al se tesko nabavlja, jer je prave malo, a stekaju je za odabrane- ja dobila dve flase na poklon od ortaka,...i popili sve ekspresno, kako ko dodje, ja dala da degustira...
alselone alselone 20:25 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ja sam čuo od onih što znadu da pijedu a i voledu, da su sve druge rakije za degustiranje, probaš jednu, dve, a da se samo šljiva pije u kontinuitetu, ono što kaže Balaš "ukrstim politru i noć".
Черевићан Черевићан 20:38 20.05.2019

увр

Nema ni dudova više.

умазани јелом муурге
са домаћим белим лебом,
повисоко увр' крошње
изравнати бесмо сНебом,

мог детињства слаткиш бољи
постојао ние а нама по вољи
zilikaka zilikaka 20:39 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
Ja sam čuo od onih što znadu da pijedu a i voledu, da su sve druge rakije za degustiranje, probaš jednu, dve, a da se samo šljiva pije u kontinuitetu, ono što kaže Balaš "ukrstim politru i noć".

Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra, pa malo njih to troši za redovno nalivanje.
A praktično je provereno da od kvalitetnih rakija budeš ok i kad preteraš. Ne boli glava

Evo, nek Huči kaže, al pošteno, da li je tako.
zilikaka zilikaka 20:42 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

jaka 41,4% vol/alc, a od meda i dunje- sa malo leda i kriskom limuna

To bre ko liker. Nadam se da nije slatkasta.
Naše rakije su jake. Loza na 50% najmanje.
Moji majstori je zovu "ona od 100 bara"
alselone alselone 20:45 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra, pa malo njih to troši za redovno nalivanje.


Ne mislim da je do para.

Više je bilo u fazonu "konjak se degustira, viski se cuga".
zilikaka zilikaka 20:52 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra, pa malo njih to troši za redovno nalivanje.


Ne mislim da je do para.

Više je bilo u fazonu "konjak se degustira, viski se cuga".

Pa jeste greota. Da ne bude ko kad je otac mog školskog pravio eksperiment-rakiju od ljuštene kajsije. Platili žene da ljušte, isoekli on i komšija po 2 litre i ostavili za ponos, dok jednom drugar nije doveo već dooobro nakresanu ekipu i izneo im da nema pojma šta je.
...a i oni su bi u takvo stanju da je mogao izneti i antifriz. Jednako bi prijao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:54 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ja sam čuo od onih što znadu da pijedu a i voledu, da su sve druge rakije za degustiranje, probaš jednu, dve, a da se samo šljiva pije u kontinuitetu, ono što kaže Balaš "ukrstim politru i noć".


Pa zaista je teško o tuđim ukusima, ali stoji činjenica da se potrošnja rakije od bilo kog voća ne može meriti sa potrošnjom rakije od šljiva.
Ona ima primat kako u ukupnoj potrošnju rakije u Srbiji, tako i u svakoj destileriji pojedinačno.
Hajd da potrošnju u Srbiji objasnimo rasprostranjenošću, ali ako neka destilerija nudi sve vrste rakija, a najviše joj traže šljvu, to valjda nešto govori.

Ima nešto i u modi.
Prva rakija koja je ozbiljno ušla u upotebu a da nije šljiva je bila kruška, sad je ona zastala a izletele su najpre dunja a za njom i kajsija.
Da li se menja ukus ili moda, ko će ga znati.

Ono što je sigurno je da rakije od dunja i kajsija najčešće nisu od tog voća nego od jabuke, kojima su dodate arome, prirodne ili sintetičke.
I to nije ništa mnogo strašno, to jeste prirodna voćna rakija, nije budženo sa
skrobom ili nekom hemijom, od voća je, ali često nije ono što se misli da jeste.
Višnejvača je takođe rakija od jabuke (uglavnom) u koju su ubačeni plodovi višnje, medovača takođe, malina, jagoda, svi ti egzotični ukusi.
Naravno moguće je od višanja dobiti rakiju, ali to je vrlo vrlo retko.
Moguće je i od meda, i tu bi se šećer mogao fermentacijom prevesti u alkohol pa izdvojiti u rakiju.
Ali ne verujem da to iko igde radi.

A šljiva je uglavnom to što piše na njoj.
alselone alselone 20:55 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

dok jednom drugar nije doveo već dooobro nakresanu ekipu i izneo im da nema pojma šta je.


Najbolja priča na tu temu je kada je ćale dobio Kurvoazje na poklon i to u vreme najgorih sankcija devedesetih. Zakazao druženje sutra uveče, ali avaj, sutra ujutru poštaš doneo penziju, deda ga naravno pozvao da uđe, red je, gleda šta da posluži, vidi neka nova flaša, probaju, svidja im se, i tako deda i poštar maznu ceo Kurvoazije, radnim danom izmedju 9 i 10 ujutru.
milisav68 milisav68 20:55 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

zilikaka
Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra,

Pa i litar dobre šljive.

Stvar je u tome što od šljive može da se napravi mnogo više rakije nego od bilo čega drugog, pa se onda "zloupotrebljava".
A praktično je provereno da od kvalitetnih rakija budeš ok i kad preteraš. Ne boli glava

Glava boli i od dehidracije (nevezano za konzumiranje alkohola), pa tako svaku rakiju moraš da zalivaš sa vodom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:01 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

A praktično je provereno da od kvalitetnih rakija budeš ok i kad preteraš. Ne boli glava


,a šta je provereno dobra rakija.
Po hemisjkom sastavu mora da zadovolji zakonske kriterijume, a po ukusu...e to je tek vašar.

Prodavao sam rakiju (na divlje) čoveku iz Beograda. Navikao na ukus i smatrao je najboljom na svetu.
Kaže mi jednom, ej, imam durugara, kupuje neku brlju ko zna odakle, daj mi litar dva za njega, da mu ponudim, garant će početi tvoju da kupuje.

Odnese mu, ovaj kaže, ma super je ali brate ovo ko vinjak, ja ako ću da pijem vinjak ja ću vinjakl da kupim, a rakija mora malo da smrdne.
Jbg, čoveku se sviđa brlja :)
angie01 angie01 21:02 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

a da se samo šljiva pije u kontinuitetu,


znam mnoge koji piju samo sljivu-dobru,...meni uopste ne lezi, ne volim sljivu ni kao voce-volim suve, narocito rolovane sa slaninicom,...i pekmez,...koji najvise koristim za neka slana jela.

isto sam skapirala kako volim rakije od voca koje volim da jedem i ovako- dunje, kruske, kajsije,...valjda je tu neki kec.
alselone alselone 21:02 20.05.2019

Re: Ajd ja prva


Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra,


Je l' ti pričao onaj drugar priču od rakiji od 400 evra?
zilikaka zilikaka 21:05 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ono što je sigurno je da rakije od dunja i kajsija najčešće nisu od tog voća nego od jabuke, kojima su dodate arome, prirodne ili sintetičke.

E, ZATO mi pečemo rakiju. Da imamo svoju i znamo šta pijemo.
A kajsija nam je 100% od kajsije. Totalno neisplativo za prodaju jer ti treba oko 10 kila za litar, nego kad rode, tu su, ne prodajemo ih, pa da se ne baci.
Grožđe kupujemo i radimo isto tako. Skupo i nas dođe a mogu misliti još da hoćeš da zaradiš.
A medovaču pravu imam. Od prijatelja komšija, pčelar, ušla mu voda u podrum i poplavila med pa prodavo budzašta, a oni da probaju.
Meni nije nikakva. Bez arome.
angie01 angie01 21:06 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

To bre ko liker. Nadam se da nije slatkasta.


nije- samo prodje toplo i mirisno kroz grlo.
zilikaka zilikaka 21:08 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone

Znaš, litra dobre kajsije je oko 10 i više evra,


Je l' ti pričao onaj drugar priču od rakiji od 400 evra?

Jeste. Još i ja čekala litru
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

jer ti treba oko 10 kila za litar,


U pa prilično dobro ti to radiš onda.

Može sa dobrom opremom, dobrom tehnologijom, sirovinom i manje od toga, ali uglavnom ide preko 10 kg.

Viđao sam majstore koji tvrde da nema šanse ispod 15 kg :)
Za dunjevaču troše i preko toga.
zilikaka zilikaka 21:25 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Može sa dobrom opremom, dobrom tehnologijom, sirovinom i manje od toga, ali uglavnom ide preko 10 kg.

Zavisi. Umelo da ide i manje al prvo što idu sve zrele, one što otpadnu. Da usporim vrenje kad je toplo, svakog dana potapam balone vode iz zamrzivača, da ne bi brali nego skupljali opale, jer su sigurno zrele. Onda svakoj vadimo košticu i muljamo. I samo zdrave. A vreme pečenja određujem tako što svakog dana probam. Gotova je kad izzgubi ukus, al to radim ja, na iskustvo širomer slabo pomaže jer je gusta. Može da se vuče od dole pre mešanja, al ovo mi pouzdanije.
A moj poso je je je mužu gadno da proba.
On peče al vrenje ja vodim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:28 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Gotova je kad izzgubi ukus, al to radim ja, na iskustvo


Njabolji metod.
I ja tako radim.
Kad nema ni tragova slatkastog ukusa, samo kiselo, možda sačekaš još dan, eventualno dva i kazan.
A mnogima je to gadno:)
Milan Novković Milan Novković 21:33 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

maksa83
Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.

Čekaj da okuse seks. To će tek da bude vatromet.

Sećam se ja kako je na početku bloga bilo puno blogera što su lepili dobre fotke, i nestašne, jelte.

I gledam kako ja to sad, npr, usiljeno radim, pa kažem sebi Miško, mator si, jbg, a i ćerke su ti onomad imale 19 i 10 godina, a sad 31 i 22, sad su u raponu u koji ogroman broj fotki upada, pa se zato osećaš nelagodno.

I čitam pre neki dan, nije samo to, pomerili su se ljudi - dobro, ajd, kreće od tinejdžera al difuzije, osmoze, rade svoje - pokazali im Friends seriju, i nije im uopšte interesantno ni smešno, kažu vrlo je politički nekorektno toliko zezati pajtose.

Pa imamo, situ-aciju, aciju-in-situ kilavo postavljenu - kaže mladi više vole flertovanje online nego uživo, pogledaj japance u mid-dvadesetim - ne samo da su sa mamama i tatama i da ne flertuju ni online, nego im je žena na dohvat ruke mortal-danger, bukvalno, ako ima ona ne dođe glave direktno oće indirektno, dobiće srčku - mislim, ebo svet, a opet, sad je njihov, mi smo svoju šansu imali.

I šta da radiš, šta bi ti radiJo sa zapadom u takvoj situ-aciji?!

Milan Novković Milan Novković 21:33 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

maksa83
Čudni ste vi iz IT sektora. Otkrili motiku pod stare dane, pa sad ne znate šta je dosta.

Čekaj da okuse seks. To će tek da bude vatromet.

Sećam se ja kako je na početku bloga bilo puno blogera što su lepili dobre fotke, i nestašne, jelte.

I gledam kako ja to sad, npr, usiljeno radim, pa kažem sebi Miško, mator si, jbg, a i ćerke su ti onomad imale 19 i 10 godina, a sad 31 i 22, sad su u raponu u koji ogroman broj fotki upada, pa se zato osećaš nelagodno.

I čitam pre neki dan, nije samo to, pomerili su se ljudi - dobro, ajd, kreće od tinejdžera al difuzije, osmoze, rade svoje - pokazali im Friends seriju, i nije im uopšte interesantno ni smešno, kažu vrlo je politički nekorektno toliko zezati pajtose.

Pa imamo, situ-aciju, aciju-in-situ kilavo postavljenu - kaže mladi više vole flertovanje online nego uživo, pogledaj japance u mid-dvadesetim - ne samo da su sa mamama i tatama i da ne flertuju ni online, nego im je žena na dohvat ruke mortal-danger, bukvalno, ako ima ona ne dođe glave direktno oće indirektno, dobiće srčku - mislim, ebo svet, a opet, sad je njihov, mi smo svoju šansu imali.

I šta da radiš, šta bi ti radiJo sa zapadom u takvoj situ-aciji?!

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:33 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

hoochie coochie man

Moguće je i od meda, i tu bi se šećer mogao fermentacijom prevesti u alkohol pa izdvojiti u rakiju.
Ali ne verujem da to iko igde radi.



Pio sam rakiju pravljenu od meda. Ima egzotican smek i nista vise, za moj ukus.
Tu medovacu sam pio u ratu i pravio je covjek koji je imao dosta meda, 3-4 tone, nije ga mogao prodati a stizao novi. Kako je u ratu potreba za medom drasticno manja nego za destilisanim napicima rijesenje se samo nametnulo. Cak je i zaradio vise od prodaje rakije nego da je to prodao kao med po tada vazecim cijenama.
Rat ima svoju logiku, i u ekonomiji.
Milan Novković Milan Novković 21:35 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Milan Novković
...šta bi ti radiJo ...

Komentar sam duplirao zbog boje zvuka, a i lukava je finta, ako sada prestroga Zili obriše jedan, možda joj drugi promakne
zilikaka zilikaka 21:46 20.05.2019

Re: Ajd ja prva

Milan Novković
Milan Novković
...šta bi ti radiJo ...

Komentar sam duplirao zbog boje zvuka, a i lukava je finta, ako sada prestroga Zili obriše jedan, možda joj drugi promakne

Samo te gledam...
bene_geserit bene_geserit 05:13 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

zilikaka
Pošteno rečeno, sad je za sadnju bašte kasno, to je već trebalo uraditi

Kod vas jeste kasno, ali kod nas nije, "warm season vegetables" se ovde sade od aprila do juna a najviše baš u maju.
Atomski mrav Atomski mrav 08:26 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

ja ne volim sljivu, al zato volim dunju, krusku i kajsiju


I bre, što se fini... tačno se vidi da rakiju pijete samo rekreativno.

Volim sve čestito ispečene rakije, s tim što je moj favorit šljiva moga pokojnog teče iz Blaca koja je otvorena kad sam se ženio, pa onda par mesta prazno, pa drenja, pa onda opet par mesta prazno i onda sve ostalo.
Atomski mrav Atomski mrav 08:29 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ono što je sigurno je da rakije od dunja i kajsija najčešće nisu od tog voća nego od jabuke, kojima su dodate arome, prirodne ili sintetičke.


To kao što se sokovi prave od bundeve a onda se dodaju arome... 100% voće, al' kad bi se gađali tramvajima.
alselone alselone 08:36 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

To kao što se sokovi prave od bundeve a onda se dodaju arome... 100% voće, al' kad bi se gađali tramvajima.


Mislim da je baza za guste sokove takođe jabuka.
Atomski mrav Atomski mrav 09:08 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Mislim da je baza za guste sokove takođe jabuka.


Все возможно. Ali sećam se da sam video velike parcele zasađene bundevom (na putu prema Kaću, ako se dobro sećam) koje su pripadale rahmetli Novosadskoj mlekari...
floki floki 09:10 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

zilikaka

A praktično je provereno da od kvalitetnih rakija budeš ok i kad preteraš. Ne boli glava.


хм, ово је проблематична изјава - добра цуга је потребан, али не и довољан услов да нема главобоље сутрадан...

глава од претеривања са цугом не боли на првом месту због брље за прање прозора, него због дехидрације организма (троши се доста воде док се алкохол процесуира у организму)

да не би било мамурлука, потребно је још да се доста течности попије (најбоље вода, обична), односно, да се залива ракија :)

ко залива киселом, тог најпре удара, јер H2CO3 отвара пилорус, чеп између желуца и 12-палачног црева, па онда алкохол брзо јурне у црева и крвоток...
пиво и шампањац немају велики % алкохола па не "ударе" јако...
али ракија, вотка уз киселу - брзо стижеш штимунг екипе која је већ почела пре тебе а ти окаснио...
Atomski mrav Atomski mrav 09:12 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

пиво и шампањац немају велики % алкохола па не "ударе" јако...


Zato špricer "vata" brže od čistog belog vina.
floki floki 09:20 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Atomski mrav
пиво и шампањац немају велики % алкохола па не "ударе" јако...


Zato špricer "vata" brže od čistog belog vina.


хехе, мирише да су се овде понављали експерименти :)
па да, али не хвата јако - пола киле шприцера је отприлике 3 деци вина, 12% алкохола од тога није пуно...

а кад саспеш пар ракија на брзину па залијеш киселом, онда те маљ стрефи :)
cassiopeia cassiopeia 09:22 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
To kao što se sokovi prave od bundeve a onda se dodaju arome... 100% voće, al' kad bi se gađali tramvajima.


Mislim da je baza za guste sokove takođe jabuka.



To za bundevu sam čula od čoveka koji je radio za Nektar u Bačkoj Palanci.
Atomski mrav Atomski mrav 09:25 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

а кад саспеш пар ракија на брзину па залијеш киселом, онда те маљ стрефи :)


Ja sam jednom neoprezno pio rakiju za pivom - dakle ne zajedno (beton) nego jedno za drugim, čak sa određenom pauzom između. Jednom i nikad više.
alselone alselone 09:25 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

а кад саспеш пар ракија на брзину па залијеш киселом, онда те маљ стрефи :)


Kakav gep u mojim studentskim avanturama na temu "kako se napiti sa što manje para".
nikvet pn nikvet pn 09:30 21.05.2019

Re: Ajd ja prva


Красан збор анонимних алкохоличара!

Ми винџије смо мераклије , не тучемо се у вену ко ви.
cassiopeia cassiopeia 09:38 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Ми винџије смо мераклије


Bogami, ja nemam mere kad je vino u pitanju.

A mogu dosta da popijem, a da se ne napijem, mislim da ne padam sa stolice. Dedini geni.

Tako da izbegavam.

Prošle godine, negde u ovo vreme, ponude me nekim domaćim, crnim, konavoskim vinom. Na vreme sam ustala od stola.
Milan Novković Milan Novković 09:44 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

nikvet pn

Красан збор анонимних алкохоличара! ...



Ne moraš ni da ih provociraš ili propituješ, samo ih pustiš da pričaju

Podučavam ja nedavno moju mlađu ćerku (22, jako drčna, agresivna i samouverena) kako kad se ide na intervju kod jako dobrih stvarno treba znati stvari, tj nemoš se provući samo na dobro pričanje, i kako dobri uopšte ne moraju da te propituju, samo te puste da pričaš i ti im sve kažeš što se u "prelepom" CV-ju ne vidi
Atomski mrav Atomski mrav 09:56 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Красан збор анонимних алкохоличара!

Šta nam fali?
floki floki 10:14 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
а кад саспеш пар ракија на брзину па залијеш киселом, онда те маљ стрефи :)


Kakav gep u mojim studentskim avanturama na temu "kako se napiti sa što manje para".


šta da ti kažem, sa pogrešnim predznanjem si ti u kafanu išao :)

ja sam vam, dame i gospodo, što se alkoloha tiče, totalna penzija...
kod kuće da pijem solo ne ide nikako, lepša polovina ne voli ni da pomiriše alkohol, tako da nemam često prilike da održavam kondiciju

kad sam u restoranu ili kafani, praktično uvek naručim vino ili pivo da pijem, ali ni to nije dovoljno često... i ne mogu više puno da popijem
najgori sam bio na leto posle mature i pre faksa...

mislim da mi je rekord bio 14 zidarskih piva za veče, bilo, ne ponovilo se :)
alselone alselone 12:50 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Красан збор анонимних алкохоличара!


alselone alselone 12:52 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

mislim da mi je rekord bio 14 zidarskih piva za veče, bilo, ne ponovilo se :)


To je zaista rezultat za poštivanje.
floki floki 13:00 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

alselone
mislim da mi je rekord bio 14 zidarskih piva za veče, bilo, ne ponovilo se :)


To je zaista rezultat za poštivanje.


ma joj, to je bio rezultat za ispiranje želuca, zamalo...

gore pijanstvo je bilo kad smo u 4 popodne krenuli da pijemo stomakliju sa kiselom, pa posle ponoći pijani išli u saunu, u sred leta... ajoj užasa
i sledeći dan išli na dane piva u zrenjanin... jbt
Atomski mrav Atomski mrav 13:17 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

Mislim da je ta rečenica "Misliš da mi pijemo što volimo?" omaž Zoranu Radmiloviću.
I u predstavi su ga spominjali sa dužnom pažnjom (36:57):



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 21.05.2019

Re: Ajd ja prva

cassiopeia
alselone
To kao što se sokovi prave od bundeve a onda se dodaju arome... 100% voće, al' kad bi se gađali tramvajima.


Mislim da je baza za guste sokove takođe jabuka.



To za bundevu sam čula od čoveka koji je radio za Nektar u Bačkoj Palanci.


Evo priče o Nektaru, iz prve ruke.

Generalni direktor, tehnolog, na žalost pokonji od pre par dana, mlad čovek za smrt, ali tako je, je dobio klinca pre petnaestak godina, i posle nekoliko meseci muu posetu dolaze gazda i gazdarica, gospođa i gospodin Radun.

I dok sede tata uzima Nektar sok, sipa u flašicu i daje ga svojoj bebi. Ne da bi nekome nešto dokazivao, to inače radi.
Gospođa frapirana, ne, ne smeš to detetu, jesi li ti normalan!
Smem gazdarice, smem, ja to pravim znam šta je i od čega je.

Inače radi se o izuzetno skromnom i dobrom čoveku, dobrom stručnjaku (praktično je on napravio Nektar) koji nikako nije od onih koji bi nešto egzibicionisao, varao, rizikovao.
Sigurno ne na svom detetu.

A baza za sokove može biti i jabuka, i bundeva, a često je dženarika.
Najpogodnija je jer nema jaku aromu pa ju je lako prekriti željenom.
cassiopeia cassiopeia 09:21 22.05.2019

Re: Ajd ja prva

A baza za sokove može biti i jabuka, i bundeva, a često je dženarika.
Najpogodnija je jer nema jaku aromu pa ju je lako prekriti željenom.


Ne mislim ja da je loše što stavljaju bundevu, svesna sam da bi sok od čistog voća bio daaaaleko skuplji no što jeste. Meni smeta što trpaju dodatni šećer, kao da voće nije dovoljno slatko.

Nisam znala za dženariku. To mi je, u detinjstvu, bila omiljena voćka, al' dok je još zelena. I kod nas se vika ringlov.
alselone alselone 16:57 20.05.2019

Bene

Daj slike da prostiš.
nikvet pn nikvet pn 18:49 20.05.2019

Re: Bene


Боље немој. Посадиће Бене тропске фенси воћке на та три квадрата па кроз коју годину кад изнесе Хучију биланс...
Milan Novković Milan Novković 20:59 20.05.2019

Re: Bene

nikvet pn

Боље немој. Посадиће Бене тропске фенси воћке на та три квадрата па кроз коју годину кад изнесе Хучију биланс...

Plus ni ne radi sam, nego iznajmiJo baštovanku

romi.daba romi.daba 16:58 20.05.2019

Može jedna politićka?

Čitam ja pre neki dan u poljitici.

Kaže u Skupštini sin Vojislavljev da je Srbija pod kolonijalnom upravom Amerike i amerićkog ambasadora!

Oće biti tako? Maduro je slobodan a naš Gospodar nije. Da li je to moguće, ili šešeljevci samo nastavljuju da seju mržnju protiv Amerike, a najgore je što svi ljevičari na ovom blogu se slažu sa ovima, tako da je naci-komunistička koalicija ucementirana za vjeke vjekova (us blogoslov crnih).

Dakle, no win situation for immediate Liberation!
maksa83 maksa83 17:01 20.05.2019

Re: Može jedna politićka

Kaže u Skupštini sin Vojislavljev

romidabo, još uvek smo na vrtlarstvu, svinjogojstvo i misc. stočarstvo tek od stotog komentara.
romi.daba romi.daba 17:16 20.05.2019

Re: Može jedna politićka

Dakle, otvaram prostor za baštenske i ostale dikusije:)) 


Dakle crno-naci-komi koalicija protiv koga? Liberala? Kojih bre liberala, sve se to razbežalo od ekstremista svih strana prvog Isusa Hrista, pa Hitlera i Musolinija, pa Lenjina i Staljina.

Srbe su uštavili i pretvorili u relikvije relikvija.
nepopustljiv nepopustljiv 19:22 20.05.2019

Re: Može jedna politićka

romi.daba
Dakle, otvaram prostor za baštenske i ostale dikusije:)) 


Dakle crno-naci-komi koalicija protiv koga? Liberala? Kojih bre liberala, sve se to razbežalo od ekstremista svih strana prvog Isusa Hrista, pa Hitlera i Musolinija, pa Lenjina i Staljina.

Srbe su uštavili i pretvorili u relikvije relikvija.

Ja tebe pokušavam da razumem - ali ne uspevam dovoljno.
alselone alselone 17:00 20.05.2019

Tramponja ubijo Huavei

Biće sranja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:10 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

alselone
Biće sranja.


Auh!

E, moram da radim, javim se kasnije. Hvala gazdarici na razumevanju za naše potrebe.


romi.daba romi.daba 17:11 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Kapitalistička kompeticija. Prirodni zakon jačeg.
Ipak će kineski svet sarađivati sa anglo-saksonskim svetom.

Nama je dobro, sve nam radi Huaweii i Kinezi, mi samo da im otplaćujemo kredite. Ne moramo ni da razmišljamo.

Da li bi bilo bolje da smo kao Poljska, Češka, Rumunija i ostali istočno-evropski svet?

Ovog puta gradimo i gasovod pod okriljem mraka. Valjda smederevski Kinezi liju cevi, tu obavest nisam pročitao nit video igde.

A da, poslednja vest je da će kineski policajci dežurati ulicama Beograda. Valjda u Starom Gradu?!
romi.daba romi.daba 17:18 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

srdjan.pajic
alselone
Biće sranja.


Auh!

E, moram da radim, javim se kasnije. Hvala gazdarici na razumevanju za naše potrebe.




Kada dođe do 100 komentarao batalim sve. Vidimo se na nekom svežijem blogu!
Bili Piton Bili Piton 17:22 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Dajte seksa, jebo vas Tramp.

Izvini Marice sestrice
zilikaka zilikaka 17:25 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Bili Piton
Dajte seksa, jebo vas Tramp.

Čekaj, to će drugi put. Vidiš da su sad zabavljeni motikanjem.
romi.daba romi.daba 17:29 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Šta već o seksu nije rečeno?

drkaš li ti to?
drkam drkam
ajd drkaj sebi
Bili Piton Bili Piton 17:31 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

romi.daba

ajd drkaj sebi


Booooooooring.
romi.daba romi.daba 17:33 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Bili Piton
romi.daba

ajd drkaj sebi


Booooooooring.


Šta boooring? to je jedini vic koji sam zapamtio!
mirelarado mirelarado 17:37 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Bili Piton
romi.daba

ajd drkaj sebi


Booooooooring.


And so sad...


Bili Piton Bili Piton 17:45 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Mirela, ŠTA BI s Italijanima?! Kokoda kokoda? Nije da si lično odgovorna ali hoću da znam. Taj Salvetini, i ekser bi pokvario.

Ajd uzdržaću se i od seksa i od Evrovizije, both overrated anyway.
nask nask 17:49 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Dajte seksa


Evo do čega to dovodi, pa vi vidite da li vam je na tu temu dalje pričati

romi.daba romi.daba 17:58 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

nask
Dajte seksa


Evo do čega to dovodi, pa vi vidite da li vam je na tu temu dalje pričati




Nedavno sam čitao da žene rađaju zdraviju decu ako samo puše đoku tokom trudnoće. Veoma logično. Nije čudo što smo uglavnom oštećeni.
nask nask 18:26 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

Ajd uzdržaću se ... od Evrovizije, ... overrated anyway.


Da, sad kad smo pobedili niko neće na temu. Gde se dede blogokolegijalnost.

cassiopeia cassiopeia 18:44 20.05.2019

Re: Tramponja ubijo Huavei

alselone
Biće sranja.


Hoće li to da utiče na moj huavei?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana