Gost autor| Na današnji dan

Četnički zločini u BiH, 1992 - 1995.

Filip Mladenović RSS / 20.05.2019. u 18:24

Četničke žrtve...
Četničke žrtve...
Smrt glumca Miše Janketića, ironijom sudbine, kao u nekoj šekspirovskoj drami, ukazala je na sramnu, zločinačku i kvislinšku ulogu četnika tokom II svetskog rata.

I ne samo to! Javnost je tek sada, u medijskim napisima povodom smrti jednog velikog glumca, saznala da je glavnog četničkog koljača, koji je medju više žena zaklao i majku Miše Janketića, Srpska pravoslavna crkva proglasila - svecem!!!

Srpska pravoslavna crkva ga je proglasila za sveca 2005. godine u manastiru Žitomislić u Hercegovini, uprkos protestima žitelja Pljevalja koji su tvrdili da je ratni zločinac.

Glumac Mihailo Janketić  taj je čin nazvao "amoralnim": "To što je učinila Srpska pravoslavna crkva je toliko amoralan čin da neću da učestvujem u čitavoj ovoj stvari čak ni kao protivnik."

I kolega Dragan Bursać, jedan od najboljih i najprofesionalnijih bosansko-hercegovačkih novinara, svojim najnovijim tekstom publikovanim na sajtu Al Džazire19. maja 2019, ukazuje na razmere zla četničkih monstruma i na odsustvo pravedne kazne. Ovog puta za zločine počinjene u Bosni od 1992. do 1995. godine:

Plava pletenica traži djevojčicu Naidu

I sjetite se jedne pletenice, malene pletenice, uredno ispletene plave kose dječije koja je izvirila iz zemlje kada su forenzičari otkrili masovnu grobnicu sa ubijenom bošnjačkom djecom iz sela Zaklopača kod Vlasenice

Dvije djevojčice se igraju ispred svoje kuće. Zovu se Naida i Anesa...

Ramiz Hodžić promatra svoju kćerku Anesu od osam godina. Gleda sina Asima, on ima šest godina. I onda pogleda na ženu Enisu u punoj snazi. Njoj je 28 godina. Nema veće sreće od porodice. A svi su zajedno.

Samo, ako promatrate sa strane, vidjećete nešto čudno. Vidjećete Ramiza kako stoji sam i gleda u betonski blok. A ako se malo više primaknete, e onda ćete vidjeti sve. Nema ni malenog Asima, ni kćerkice Anese, niti mlade žene i majke Enise. Svi su mrtvi, mučki pobijeni u jednom danu, 16. maja 1992, prije tačno 27 godina u selu Zaklopača kod Vlasenice.

Na osmrtnici nema ožalošćenih

A Ramiz, dok mu se ruke tresu i dok mu koprena tuge pada po očima, gleda mezarje svojih najmilijih. Eto, konačno mu je i kćerkica Anesa našla smiraj. Konačno je 2016. godine pokopana tu pored svoje majke i brata. Tijelo joj je lutalo sve ove godine po sekundarnim grobnicama, koje su četnici sijali po zemlji crnici Istočne Bosne. I konačno je tu, na mezarju, sa ubijenom majkom i bratom.

Otac Ramiz, ima tome tri godine, promatra đavolju sjetvu četnika pred sobom i njene rezultate. Gleda čovjek, umu strano, bolu neprebolno, gleda sve svoje tu pod nogama. I nema ko da bude ožalošćen na osmrtnici. Nekome bi se učinilo zlo u zlu, što na komadu hartije piše samo jedno ime, ožalošćeni Ramiz Hodžić, otac i suprug.

Ali treba znati i ovo u prilogu eseju smrti koji je poharao Zaklopaču na današnji dan prije 27 godina. Nije Ramiz izgubio samo i jedino, ako ljudskom umu može biti «samo i jedino», dvoje djece i ženu. Ne! Ramiz Hodžić je izgubio SVE svoje u petnaestak minuta pokolja i horora u selu. Najpreciznije, nikoga on nije izgubio, četnici su mu UBILI 26 članova obitelji.

I onda Ramiz pogleda iznad tabuta i mezarja gleda u nebo, i sa nebom komunicira, jer nema nikoga dole na zemlji.

Pakao u pola sata

A kako je izgledao PAKAO, da si bio dobri čovječe, prije 27 godina u malom i lijepom selu Zaklopača?

Da si bio prije 27 godina, 16. maja 1992. godine, vidio bi kako negdje oko 5 i 15 popodne u selo ulijeće nekoliko džipova napunjenih naoružanim ljudima koji nose maske preko lica. Onda bi čuo nasumično pucanje na svakom ćošku i ispred svake kuće. Ubijani su ljudi pred kućama. Oni, koji nisu izlazili, ubijani su po kućama. Oni, drugi, koji su se sakrivali, i oni su gonjeni kao štetočine, a ne nevina ljudska bića. I oni su ubijani. Tek tako, iz hira, uz psovke i smijeh četnika. Ljudi su padali kao snoplje.

Onda tišina od nekoliko sekundi, čuješ rijeku Jadar kako žubori, pa opet rafali i opet urlici, i opet smijeh četnika. I neko će se upitati, kako je moguće da ljudi tako, bez pružanja otpora, nenaoružani idu u smrt? Otkuda to? Pa, samo nekoliko dana prije «viđeniji Srbi» su ubijedili komšije Bošnjake da im se ništa desiti neće. Kako onomad reče Ratko Mladić, ni dlaka sa glave im faliti neće. Ali glava očigledno hoće. I tako je bilo.

U iskazu će nakon svega za N1 otac, suprug i čovjek bez ikoga, Ramiz Hodžić reći:

„Tog sam dana sjedio sa ženom. Pili smo kafu, a kasnije sam odlučio da odem iza kuće po jedno šatorsko krilo, koje mi je trebalo jer sam namjeravao kositi travu. Putem je naišao Huso i kaže mi: 'Ramize, opkoljeni smo'. Utrčao sam u kuću da kažem ženi šta sam čuo, da bježimo, a ona mi reče: 'Bježi ti'. Mislila je da traže muškarce i da nju s djecom neće dirati".

Ramiz je potrčao sa rođakom Hamdijom Hodžićem. Rafal je bio brži. Ubio mu je rođaka. Ramiz se potom dočepao nekakve šupice kod kuće rođaka Avde i tamo zatekao dječaka Džemu. Rekao je djetetu da ćuti, ne miče se, zagrlio ga je jednom rukom, dok je u drugoj stezao nekakvu sjekiricu koju je našao u šupi-živ neće četnicima u ruke. I na koncu je kroz daske bespomoćan gledao. Egzekucije onih koji su preživjeli prvi val ubistava.

„Dolaze do moje kuće. Istjeruju mi ženu, a ja je čujem kako viče: 'Nemojte mi djecu ubiti'. To su bile njene zadnje riječi koje sam čuo. Otjerali su ih iza jedne štale. Tu su ubili 30 ljudi. Pobili su ih i otišli. Kada su se zločinci odvezli, izašao sam iz Avdine kuće i obišao cijelo selo. Sve sam ih našao... Mrtve..."

I trese se čovjek dok za N1 prepričava arhitekturu smrti svoje porodice. Trese se Ramiz Hodžić, koji je uspio preživjeti taj dan, pa potom i sve ratne godine i patnje boli i tuge nakon toga. Danas živi u Americi, gdje je zasnovao porodicu. Daleko od ovog zla.

Žene, djeca, starci, svi su ubijeni

I kolike su razmjere zločina četničkih u tih paklenih pola sta u selu Zaklopača?

Evo ovolike:

- U Zaklopači je ubijeno 57 nedužnih civila Bošnjaka. Od toga je nakon deset godina i velike potrage pronađeno ukupno 55 tijela u sekundarnim i tercijarnim grobnicama Istočne Bosne. Na nekim od grobnica četnici su postavili čak i pravoslavne krstove, simulirajući groblja, kako ne bi bile otkrivene. Neka od tijela su bila u dvije ili tri grobnice.

- Samo je Ramiz izgubio 26 članova svoje šire familije. Ubijeni su: Ibro Hodžić (67) i njegovih petorica sinova Bećir (44), Huso (41), Haso (39), Hamdija (32) i Safet (29), zatim Šaban Avdić (61) i njegovi sinovi Mustafa (33) i Salim (28), te trojica braće Hamidović: Alija (40), Asim (26) i Hašim (34). Ubijena je majka Hata Hodžić (36) zajedno sa sedmogodišnjim sinom Salihom. Razorene su porodice: Berbić, Dugalić, Hreljić, Ibišević, Mahmutović, Salihović i Selimović.

- U krvavom četničkom piru, ubijeno je 12 djece. Ubijena djeca su: Admir (Fadil) Hodžić (7), Naida (Fadil) Hodžić (4), Admira (Rifet) Hodžić (8), Anesa (Ramiz) Hodžić (8), Asim (Ramiz) Hodžić (6), Mersudin (Huso) Hodžić (15), Sadmir (Behadil) Hodžić (11), Sedin (Behadil) Hodžić (16), Salih (Hasan) Hodžić (9), Edin (Osman) Salihović (13), Edina (Osman) Salihović (9), Nedžad (Salko) Salihović (13).

Tek tako, bez ikakvog povoda, prekinut je život cijelog jednog sela. Zauvijek. U Zaklopači nema više nikoga! Četnici su uspjeli u svom naumu da zatru sve živo.

A ko je odgovarao za zločin?

A, kad smo kod četnika, ko je odgovarao za ovaj monstruozni zločin?

Sud BiH potvrdio je tek 1. novembra 2016. optužnicu protiv: Radomira Pantića, rođenog 6. januara 1964. godine u Vlasenici, Branka Jolovića, rođenog 4. septembra 1957. godine u Milićima, Milomira Miloševića, rođenog 22. jula 1961. godine u Vlasenici, Nenada Vukotića, rođenog 2. maja 1960. godine u Milićima, Nikole Lošića zvanog Niđo, rođenog 28. januara 1965. godine u Milićima. Sud BiH je u drugi predmet izdvojio Blagoja Vojvodića, rođenog 27. septembra 1962. godine u Vlasenici i Čedu Bogičevića, rođenog 4. marta 1971. godine u Vlasenici.

Naravno, svih sedam monstruma se izjasnilo da nije krivo. I još nešto, kako je moguće da je za ovaj pomno pripremljen, vođen, režiran i izveden zločin odgovorno samo sedam ljudi? Sedam ljudi ne može, nije u stanju, logistički i zdravorazumski pobiti cijelo jedno selo, zatim očistiti isto to selo od leševa, nekoliko dana kasnije napraviti masovnu grobnicu, a onda premještati i kriti kosti ubijenih u sekundarnim i tercijarnim grobnicama deset godina?! (sic!)

Tako nešto naprosto nije moguće. Ali, eto, za Tužilaštvo je ta izmaštana priča o samo sedam (potencijalno) krivih moguća.

Sjetite se 12-ero djece

Sjetite se, makar danas, 27 godina nakon svega ovih ljudi, sjetite se 57 nevino postradalih za čija ubistva niko (još uvijek) nije kažnjen. Sjetite se 12-ero djece. Sjetite se Ramiza Hodžića koji je sve svoje sahranio i smrt svojih vidio.

I sjetite se jedne pletenice. Malene pletenice, uredno ispletene plave kose dječije koja je izvirila iz zemlje kada su forenzičari otkrili jednu od grobnica sa ubijenim iz Zaklopače.

To je pletenica petogodišnje Naide koja je ekshumirana iz masovne grobnice "Zaklopača", a čija je cijela porodica, otac Fadil Hodžić, majka Velida i brat Admir (9) takođe ubijena istog dana u dvorištu njihove kuće.

Djeca urliču sa onog svijeta i ištu pravdu!

Dragan Bursać

Atačmenti



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

not2old2rock not2old2rock 18:36 20.05.2019

Ignore


Ignorisati budaletinu, jer
svaki pokušaj objašnjavanja je bačen u vetar, njega to ne zanima, on je dooobro plaćen da glumi botovskog kretena (niko to ne bi radio za siću, naročito aforističar!?) a možda i obraduje Mogerini ili ona njega?
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:40 20.05.2019

Re: Ignore

Moguće je ignorisati sve što ste nabrojali, ali leševi iz masovnih grobnica i ISTINA kad tad isplivaju na površinu!

Mućnite glavom! I srcem!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:51 20.05.2019

Re: Ignore

Nisu potrebni leševi iz masovnih grobnica - to je čak i prilično morbidno; dovoljna je ljudska saosećajnost i neinficiranost nacionalizmom pa da čovek ima saosećanja za tuđe žrtve.
tasadebeli tasadebeli 21:48 20.05.2019

Re: Ignore

Filip Mladenović
Moguće je ignorisati sve što ste nabrojali, ali leševi iz masovnih grobnica i ISTINA kad tad isplivaju na površinu!

Mućnite glavom! I srcem!



Мућнуо.

И главом и срцем.

И сад се питам где нестаде она СФРЈ пропорционалност на тој југословенској клацкалици?

Изгледа да сам ја још једини преостали Југословен на овом Блогу Б92?



ЗЛОЧИНИ НАД СРБИМА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ (ЛИНК)




Један од каснијих вођа муслиманског народа у БиХ, Алија Изетбеговић је 1970. године објавио своје дјело Исламска декларација, шовинистички програм радикалног ислама, због чега је касније хапшен и затваран.

Почетком 1990. године у СФРЈ је промијњен друштвено-политички систем, односно уведено је вишестраначије посље 45 година. У Босни и Херцеговини су побиједиле националне опције, односно муслимани су имали своју странку СДА, Срби су имали СДС, а Хрвати странку ХДЗ... Муслимани и Хрвати су имали сличне циљеве, односно жељели су да СР Босна и Херцеговина постане суверена држава, ван СФРЈ. Они су у јесен 1991. године почели илегално наоружавање преко странака и формирање паравојних јединица (Патриотска Лига, Зелене Беретке, Хрватско Вијеће Одбране, Хрватске Одбрамбене Снаге...).

Са друге стране Срби су вјеровали да ће их савезна војска ЈНА заштити. Србски посланици су у Сарајеву 9. јануара 1992. године прогласили Србску Републику Босну и Херцеговину, која остаје дио (треће) Југославије.

Дана 29. фебруара 1992. године у БиХ је спроведен референдум гдје се 62,40% бирача изјаснило за независност БиХ, што је према Уставу било недовољно тј. морало је преко двије трећине. Већ 1. марта у Сарајеву је Рамиз Делалић Ћело са сардницима убио србског свата на Башчаршији, што је најавило крвави рат. Војне снаге Републике Хрватске су 26. марта 1992. године направиле покољ у Сијековцу, код Босанског Брода, али и на Купресу 3. априла 1992. године.

Муслимански екстремисти су напали колону возила ЈНА 3. маја 1992. године у Добровољачкој улици, у Сарајеву, која се у складу са договором муслиманског Предсједништва БиХ и Команде Друге армијске области ЈНА о мирном извлачењу. Сличан масакр је направљен у Тузли 15. маја 1992. године...

Током 1992-1995 босански муслимани и Хрвати су углавном ратовали против Срба, који су контролисали двије трећине Босне и Херцеговине. Они су оснивали концентрационе логоре, од којих су најпознатији: Дретељ, Мусала, Силос, Челебићи, Орашје, Оџак, Сребреница, Горажде и др. Исто тако направљени су стравични злочини над Србима у Сребреници и околини, Сарајеву, Мостару, Брчком, Оџаку, Дервенти, Лијевну, Чапљини, Коњицу, Зеници, Сердарима, Фочи, Високом и др.

НАТО авијација се умјешала 30. августа 1995. године тако што је бомбардовала положаје Срба у Босни, што је касније помогло хрватским и муслиманским снагама да освоје добар дио територија: Озрен, Петровац, Сански Мост, Кључ и др. А Војска Републике Србске је ослободила Сребреницу и Жепу јула 1995. године.

Босанско-херцеговачки рат је окончан у Дејтону 21. новембра 1995. године, тако што су делегације три народа потписале споразум: муслиманска (представник Алија Изетбеговић), хрватска (представник Фрањо Туђман) и србска (представник Слободан Милошевић). Према том споразуму пет сарајевских општина: Илиџа, Вогошћа, Хаџићи, Илијаш и Грбавица је припало муслиманско-хрватској федерацији, док су Шипово и Мркоњић Град враћени у Републику Србску. У фебруару и марту 1996. године око 150.000 Срба Сарајлија је напустило свој завичај...

Ова страница је намијењена за документа, видео снимке, слике и приче преживелих. Ако видите да нешто недостаје слободно нам пошаљете свој документарни материјал преко Контакт (стране) форме.




The Islamic Declaration by Alija Izetbegovic (ЛИНК)



Филипе, примећујем из линкованог списа да сте Ви истомишљеник са Алијом Изетбеговићем?



Mulimanski narodi nemaju, dakle, “dara” za nacionalizam. Da li treba da se žaloste nad ovom činjenicom?

Čak i kada bismo za čas zanemarili jasnu istinu da je princip duhovne zajednice superiorniji od principa nacije, morali bismo, s obzirom na trenutak kad pišemo ovu poruku, savjetovati našim narodima da se i ne trude da ovladaju ovom “sposobnošću”. I od naroda koji vijekovima žive u nacionalnim zajednicama budućnost traži da se postupno privikavaju novim formama zajedničkog života, koje omogućavaju okupljanje na široj osnovi. Dalekovidni ljudi u današnjoj Francuskoj i
Njemačkoj savjetuju svojim sugrađanima da se manje osjećaju Francuzima ili Nijemcima, a više Europljanima. Stvaranje Europske Ekonomske Zajednice – mada ovo tvrđenje može na prvi pogled izgledati neprihvatljivo – predstavlja najkonstruktivniji događaj europske povijesti XX vijeka. A stvaranje ove nadnacionalne strukture je prva stvarna pobjeda europskih naroda nad
nacionalizmom. Nacionalizam postaje luksuz, preskup za male, pa čak i za srednje velike nacije.





Filip Mladenović Filip Mladenović 22:12 20.05.2019

Re: Ignore

Moram da ponovim i da podvučem: Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 20.05.2019

Re: Ignore

Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?


Eto, može, i šta ćeš sad ?
tasadebeli tasadebeli 22:15 20.05.2019

Re: Ignore

Filip Mladenović
Moram da ponovim i da podvučem: Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?



А како је могуће да суд у Хагу не осуди једног Насера Орића, Анту Готовину, Хашима Тачија, Рамуша Харадинаја,...?


EDIT: Филипе, сви ратови су прљави. До пре 70 година углавном су то били велики прљави ратови, а данас су то само мали локални прљави ратови који се ретко воде у истом тренутку јер се онда сукоби не могу контролисати од стране великих играча са својим корпорацијским војскама.

А у свему томе грађански ратови (попут тог рата у бившој СФРЈ) су најпрљавији. И што је најгоре од свега, ретко када се ти мали прљави грађански ратови окончавају. Увек се оставља да то тиња да би се, по потреби великих играча на шаховској табли света, изазвао неки нови мали прљави грађански рат.

Зар Ви то нисте учили у школи? Наше генерације, Ваша и моја, то су тако училе још као сасвим мали у својим школама колико ја памтим...




anonymous anonymous 22:15 20.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man
Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?


Eto, može, i šta ćeš sad ?


Neće valjda ...?


Filip Mladenović Filip Mladenović 22:22 20.05.2019

Re: Ignore

tasadebeli
Filip Mladenović
Moram da ponovim i da podvučem: Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?



А како је могуће да суд у Хагу не осуди једног Насера Орића, Анту Готовину, Хашима Тачија, Рамуша Харадинаја,...?


Ponovljeno i podvučeno pitanje odnosi se i na Tribunal u Hagu!

No, gnušanje zbog neosudjivanja nabrojanih ratnih zločinaca ne abolira četničke zločine, amoralan potez SPC, počinioce masakra u selu Zaklopača...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 20.05.2019

Re: Ignore

Neće valjda ...?


Ma ne verujem, nikad se do sad nije spaljivao.
Možda napiše neki transparent, okači na onaj šareni štapić i tako menja stanje.
To mu je do sada bio način, a možda je napredovao.
tasadebeli tasadebeli 22:39 20.05.2019

Re: Ignore

Filip Mladenović

Ponovljeno i podvučeno pitanje odnosi se i na Tribunal u Hagu!







No, gnušanje zbog neosudjivanja nabrojanih ratnih zločinaca ne abolira četničke zločine, amoralan potez SPC, počinioce masakra u selu Zaklopača...



Наравно.


Само не знам зашто комунисте упорно називате "четницима".



Хоћу рећи, тај грађански рат у бившој СФРЈ су својим чињењем и нечињењем изазвали и контролисали чланови Савеза комуниста Југославије на високим државним функцијама у то доба.

Њихови наследници и данас контролишу ове просторе.

Немојте ми рећи да медијски произведену четничку иконографију комунистичких медија током грађанског рата у бившој СФРЈ заиста сматрате правим четницима?

Па размислите мало (мућните главом, што би Ви рекли), какви су то "четници" ови новокомпоновани данас међу Србима произашли из тог нашег несретног грађанског рата који се до имбецилности диве Совјетском Савезу, Стаљину (и последично Путину), комунизму,...

Зар Вам то не изгледа мало шизофрено?

И право да Вам кажем, вређате ме јер називајући такве "четницима" пљујете на жртве моје породице у време ослобођења Србије и стварања те Југославије која нас је толико пута изневерила.







Овде негде на овим фотографијама је и мој прадеда и његов рођени брат. Могу да приложим и фотографије мог оца који се борио у Титовој војсци против Немаца, а није био никада члан Комунистичке партије.

Јер, као што то већ рекох пар пута на овом Блогу Б92, идеологија и родољубље нису ни у каквој ближој вези. Па их зато и не треба мешати.
deset_slukom deset_slukom 22:41 20.05.2019

Re: Ignore

tasadebeli
пропорционалност на тој југословенској клацкалици


Broz je sav taj šljam fino i proporcionalno sredio 1945.
tasadebeli tasadebeli 22:46 20.05.2019

Re: Ignore

deset_slukom
tasadebeli
пропорционалност на тој југословенској клацкалици


Broz je sav taj šljam fino i proporcionalno sredio 1945.



Очигледно да то није спроведено ни темељно ни систематично.

Мада, не може се рећи да се није радило на томе...

Али ето...

Као што рекох на оном мом блогу поводом бившег Дана безбедности, фукара је ипак однела превагу на крају.


Па данас у политици, култури, образовању, медијима итд. имамо то што имамо.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:52 20.05.2019

Re: Ignore

Neverovatna je sličnost izmedju masovnih četničkih ratnih zločina počinjenih tokom II svetskog rata u istočnoj Bosni i takvih istih zločina od 1992. do 1995. godine!

A što se tiče četnika iz I svetskog rata, na žalost, njihovo ime je ukaljano tokom II svetskog rata i za vreme režiranih ratova devedesetih.

I ja sam ponosan na svoje pretke:

Moj deda po ocu Života Mladenović poginuo je na Solunskom frontu, a moj deda po majci Toma Milisavljević ranjen je za vreme Kolubarske bitke. U istom danu su tokom te bitke poginuli i otac Sima i rodjeni brat Radomir moje bake po majci Katarine Pavlović.

A moj otac Miloje Mladenović je ranjen na Sremskom frontu u zimu 1945. godine.

Ovakvi preci i spomen na njihove žrtve obavezuju i p(r)osvećuju!
tasadebeli tasadebeli 00:21 21.05.2019

Re: Ignore

Filip Mladenović

Neverovatna je sličnost izmedju masovnih četničkih ratnih zločina počinjenih tokom II svetskog rata u istočnoj Bosni i takvih istih zločina od 1992. do 1995. godine!



Да, слажем се. Исто колико је и невероватна сличност усташких злочина 1941-1945 над Србима у Хрватској и Босни и Херцеговини са злочинима новонастале хрватске државе које је она чинила током деведесетих над Србима.

Исто то важи и за злочине које су муслимани током Другог светског рата чинили над Србима са злочинима почињеним током рата у Босни и Херцеговини у грађанском рату 1991-1995.

Заправо, сви ти злочини су врло слични и не видим никакву разлику између њих нити, пак, између њихових починилаца и њихових жртава.

Рекох Вам већ, сви ратови су прљави, а грађански ратови најпрљавији од свих.


I ja sam ponosan na svoje pretke:

Moj deda po ocu Života Mladenović poginuo je na Solunskom frontu, a moj deda po majci Toma Milisavljević ranjen je za vreme Kolubarske bitke. U istom danu su tokom te bitke poginuli i otac Sima i rodjeni brat Radomir moje bake po majci Katarine Pavlović.

A moj otac Miloje Mladenović je ranjen na Sremskom frontu u zimu 1945. godine.

Ovakvi preci i spomen na njihove žrtve obavezuju i p(r)osvećuju!






Да, слажем се.

И обавезују и просвећују. И посвећују.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:48 21.05.2019

Re: Ignore

Samo da ponovim: počinjeni ratni zločini hrvatskih i bošnjačkih izroda i zlotvora, kao i floskula "svi ratovi su prljavi..." ne aboliraju srpske izrode i zlotvore za počinjene ratne zločine.

Dakle, SVI, imenom i prezimenom, moraju da budu sudski procesuirani i kažnjeni!

Jer, krivična odgovornost za počinjene ratne zločine NE ZASTAREVA! I nije kolektivna, već INDIVIDUALNA!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 21.05.2019

Re: Ignore

deset_slukom
tasadebeli
пропорционалност на тој југословенској клацкалици


Broz je sav taj šljam fino i proporcionalno sredio 1945.


Sunce ti jebem al je ovo žedno krvi!

Proprocionalno sredio znači proporcionalno ubijao, 45. znači posle rata, čim je dospeo u poziciu da ubija.

I odobrava se sunce ti ebem!

To što je ubijao žene, decu, ratne zarobljenike, političke protivnike, one samo njima sumnjive, i to je bilo dovoljno, i sve je to naravno šljam koga je i trebalo pobiti.

I posle se čudimo što je Madić ubijao.
Pa ubijao je jer je svoje protivnike, neprijatelje, smatrao šljamom koji je u redu ubijati.
A kako bi drugačije i mogao da ih tretia kad je vaspitavan i dresiran u komunističkom duhu.
Komunsiti tako misle, ubiti nekoga ko nije na tvojoj strani je normalno, to je šljam.

Uopšte mi nije teško da ove žedne krvi, kakav je desetslukom, zamislim kako u nekom novom ratu ubijaju redom sve koji su na drugoj strani.
Od takvih nastaje Srebrenica, a ne od poštovaoca Mišića koji je ratne zarobljenike ili hranio i pazio ili oslobađao.
deset_slukom deset_slukom 21:33 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

To što je ubijao žene, decu, ratne zarobljenike, političke protivnike, one samo njima sumnjive, i to je bilo dovoljno, i sve je to naravno šljam koga je i trebalo pobiti.


Ama, ne... decu su ubijali ovi tvoji. Ovamo kukaš zbog neosvećenog Jasenovca, a kada neko spomene Blajburg, kreneš da seiriš u pravedničkom gnevu. Odluči se već jednom.

Inače, nije baš da bez rezerve opravdavam - malo sam samo zabućkao, da vidim koja će se mirotvorna dušica na'vatati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 21.05.2019

Re: Ignore

Ama, ne... decu su ubijali ovi tvoji. Ovamo kukaš zbog neosvećenog Jasenovca, a kada neko spomene Blajburg, kreneš da seiriš u pravedničkom gnevu. Odluči se već jednom.


Odavno sam se ja odlučio.
Osveta nije u korpusu onoga što smatram prihvatljivim. Osveta je vaš cilj, pevali ste o njoj, i osveta vaša crvena će biti, pavali ste.

Blajburg je Srebrenica, samo veća, strašnija, treba li da odobravam ili da osuđujem?
Ja nemam dilemu.

Evo ti jedne mozgalice

Pobednička vojska progoni i ubija ostatke poražene, a zarobljenike i one koji su se predali masovno strelja.
O kojoj pobedničkoj vojsci se radi, Mladićevoj ili Titinoj?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:18 21.05.2019

Re: Ignore

Je l' je trebalo da ih ne streljamo (Blajburg)? Nije bilo čoveka u Krajiškoj i Vojvođanskoj da nije izgubio nekoga.
Mladićevo naređenje je bilo operativno od sept. 1992. samo što je 1995. stupilo na snagu - i postalo njegov najveći vojnički poraz?

Ti to imaš saosećanje za Blajburg, tako daleko su otišli kazan, razočarenje u realnost, i sociopatija? Tripuješ sebe za modernog Dražu Mihailovića?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:27 21.05.2019

Re: Ignore

Je l' je trebalo da ih ne streljamo (Blajburg)?


Ma kakvi, trebalo je sve postreljati.
Još je trebalo, malo je ono bilo.

A zar ti stvarno Srki misliš da je u redu ubijati zarobljene?
Mladićevo naređenje je bilo operativno od sept. 1992. samo što je 1995. stupilo na snagu - i postalo njegov najveći vojnički poraz?


Jeste, naravno, nema tu dileme da mu je to i poraz i sramota, i ne samo njegova na žalost.
Uopšte mi nije pravo što je pripadao mom narodu, i ja lično imam ružan osećaj, žaljenje, što je moj narod izrodio takvog skota.

A imate li vi podržavaoci petokrake makar blagi takav osećaj, pošto su vaši veće zlo počinili?
Vi se, čini mi se, tim zlom ponosite?
deset_slukom deset_slukom 22:37 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

Blajburg je Srebrenica, samo veća, strašnija,


Ovakvo poređenje je obična relativizacija genocida u Srebrenici. Istorijske okolnosti su toliko različite, da je svako dovođenje u vezu jednog s drugim neumesno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:42 21.05.2019

Re: Ignore

Ovakvo poređenje je obična relativizacija genocida u Srebrenici. Istorijske okolnosti su toliko različite, da je svako dovođenje u vezu jednog s drugim neumesno.


A ovo što si ti napisao nije relativizacija?
Istorijske okolnosti trtemrte.

Ej bre, jednostavno pitanje je: ubijanje zarobljenih, da ili ne?
Ili je tvoj odgovor, a jeste, može, ali ako mi ubijamo.

I šta bi sa mozgalicom, na koju vojsku se misli?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:54 21.05.2019

Re: Ignore


A imate li vi podržavaoci petokrake makar blagi takav osećaj, pošto su vaši veće zlo počinili?
Vi se, čini mi se, tim zlom ponosite?


Ja nisam podrž petokrake. Svi smi demokrate, i sa moje i sa ženine strane, malo ali nebitno za srž demokratije u porodici prošarani petokrakama. Nikada lubanja svakako. Momci iz Krajiške i Vojvođanske brigade su svetili svoje: Petrovu Goru, Kordun, Kozaru, Jasenovac. Šta ti svetiš? Kalabića, ili ne znaš ni sam, kao Tasić, samo da se jedu govna Srbima pod petokrakom?
deset_slukom deset_slukom 22:56 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

A ovo što si ti napisao nije relativizacija?
...
I šta bi sa mozgalicom, na koju vojsku se misli?

Nije relativizacija. Blajburg nije previše odskakao od tadašnje prakse u drugim zemljama pobednicama, naročito ako se ima u vidu monstruoznost i masovnost kvislinških snaga.

Blajburg...
"gdje su se osovinske snage pokušale predati britanskim jedinicama, ali tamošnji britanski zapovednik je odbio prihvatiti predaju pošto su po njegovoj interpretaciji ratnog prava tamošnje njemačke, ustaške, četničke i druge jedinice izgubile pravo na status vojne jedinice i postale oružana banda kada su odbile priznati naređenje o kapitulaciji osovinskih snaga od 7.5.1945. i nastavili borbe. U takvoj situaciji 15.5. 1945. preostale osovinske snage su bile prisiljene predati se partizanskim jedinicama."
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 21.05.2019

Re: Ignore

Šta ti svetiš?


Ajd da ponovim, lakše mi tako
Osveta nije u korpusu onoga što smatram prihvatljivim.

ali tamošnji britanski zapovednik je odbio prihvatiti predaju


Pa što ih on ne pobi?

1945. preostale osovinske snage su bile prisiljene predati se partizanskim jedinicama.


A šta je dalje bilo?
deset_slukom deset_slukom 23:15 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

ali tamošnji britanski zapovednik je odbio prihvatiti predaju


Pa što ih on ne pobi?


Zašto bi ih pobio?
freehand freehand 23:20 21.05.2019

Re: Ignore

deset_slukom
hoochie coochie man

ali tamošnji britanski zapovednik je odbio prihvatiti predaju


Pa što ih on ne pobi?


Zašto bi ih pobio?

Dobro pitanje.
Mada znam zašto bih ih ja pobio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 21.05.2019

Re: Ignore

Zašto bi ih pobio?


A zašto ih je Tita pobio?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:27 21.05.2019

Re: Ignore

Mada znam zašto bih ih ja pobio.


Kažem ja, petokraka je žedna krvi.
deset_slukom deset_slukom 23:32 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man
Zašto bi ih pobio?


A zašto ih je Tita pobio?


Ne mogu da verujem da ozbiljno pitaš? Šta ima Britanac sa ujkama i ostalima? Ni metka nisu opalili jedni na druge. Inače, ni Englezi nisu bili neskloni kreativnom tumačenju ratnih konvencija u Nemačkoj.
freehand freehand 23:38 21.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man
Mada znam zašto bih ih ja pobio.


Kažem ja, petokraka je žedna krvi.

Ma jok. Metastazirala kama, a i gibainca u govnarskom bratskom četničko-ustaškom koljačkom grlu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:42 21.05.2019

Re: Ignore

Ovo je totalno idiotski diskurs moderne srpske pseudoistoriografije. Pobili smo ih, u srazmeri 1 njin za 7 naših. Znači ništa. Nismo trebali da pobijemo porodice, i to je greška. Mea Culpa ostrašćenih ratnika? Šta ti pričaš, lubanjo, koga sažaljevaš?

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:50 21.05.2019

Re: Ignore

Ne mogu da verujem da ozbiljno pitaš?


Verujem da ne možeš da veruješ.

O tome ti upavo i pričam, o komunizmom deformisanom načinu shvatanja stvari.
O tome kako vam je petokraka deformislala sve, savest, moral, logiku, pa ne možete da shvaitite da nije normalno ubijati zarobljene, jer vi svoje zarobljene ne smatrate ljudima nego šljamom.

Baš tako je i Mladić rezonovao.
I ne samo on, mnogi komunisti su tako rezonovali. Otuda ti ne možeš, ne usuđuješ se, da odgovoriš na onu mozgalicu.

Zato što je isto, što ti Tita i Mladić imate istu filozofiju.

Evo šta kaže jedan od vaših perjanica

Nismo imali milosti, bili smo okrutni jer smo čistili smeće… To je tada bilo kao da sam Bog. Nije bilo propisa, a mogli ste da sudite i da odlučujete… Šta ja sada da se mirim sa nekim kome sam brata ubio... Srbija je većinom bila za četnike, ne za partizane, to vam ja kažem. Srbija je bila vezana za kralja, dinastiju, crkvu, koja je u duši naroda i intelektualce kakav je bio Slobodan Jovanović”, rekao je Kapičić za dnevni list “Blic” 17. septembra 2009.

Ali ne u formi kajanja ili osude, nego u formi objašnajvanja stanja koje smatra normalnim.
Ja sam pobedio znači ja sam bog, ja sudim, ja presuđujem.
Tačno takva logika se vidi kod Mladića.

Ti kažeš Tita je imao razloga da ih ubija jer su oni njemu nekad nešto loše uradili, pozivaš se na neke osvete, i Srki se pozivana osvete, evo ga i treći se javlja koji bi ubijao iz osvete, Mladić je ubijao iz osvete, to je to, to je komunistička pamet. Osveta.

I ti ne kapireš da je to loše, zato ne shvataš kako uopšte mogu da te pitam što ih je ubijao, jer ih je ubijao iz osvete, a tebi je to normlano, ne shvataš da je to zločin.
deset_slukom deset_slukom 00:02 22.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

O tome ti upavo i pričam, o komunizmom deformisanom načinu shvatanja stvari.
O tome kako vam je petokraka deformislala sve, savest, moral, logiku, pa ne možete da shvaitite da nije normalno ubijati zarobljene, jer vi svoje zarobljene ne smatrate ljudima nego šljamom.


Neko ovde, zaista, ima deformisan način shvatanja stvari. Po kojem sam to rezonu ja automatski komunista, čim nisam četnik ili ustaša? U tvom svetu ne postoje normalni ljudi?

Zar je toliko teško shvatiti da su 1945. neke stvari bile mnogo normalnije nego danas? Suzu si pustio za ustašama, samo da bi pljunuo na one koji su ti sredili Čiču.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:11 22.05.2019

Re: Ignore

Neko ovde, zaista, ima deformisan način shvatanja stvari. Po kojem sam to rezonu ja automatski komunista, čim nisam četnik ili ustaša? U tvom svetu ne postoje normalni ljudi?


Postoje.
Ali oni koji smatraju da je u redu ubijati zarobljene ljude ne spadaju u tu grupu.

Pošto si tako otvoreno i sa takvim žarom ti, prvi, slavio komunističke zločine, gde da te svrstam?
U humaniste i zagovornike prava?
Ne, braco,sam si se svrstao u komunistički ološ.
Zar je toliko teško shvatiti da su 1945. neke stvari bile mnogo normalnije nego danas?


Gde su još tako masovno ubijani ratni zarobljenici, i ko ih je ubijao?
Suzu si pustio za ustašama, samo da bi pljunuo na one koji su ti sredili Čiču.


Nisam pustio suzu nego branim princip, ne zbog ustaša nego zbog principa.
Ali ne razumeš ti to, opet.
deset_slukom deset_slukom 00:45 22.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

Ne, braco,sam si se svrstao u komunistički ološ.


Kad ti tako kažeš... još uvek je to časna rezervna pozicija, moralna visina sa koje mogu da ti pljuckam na glavu.

hoochie coochie man
Gde su još tako masovno ubijani ratni zarobljenici, i ko ih je ubijao?


Oh, budi siguran da ni Rusi ni ovi drugi nisu uvek primećivali belu zastavu. Za neku masovku, verovatno, nije ni bilo prilike, kad je razbijena vojska u pitanju. Kad su u pitanju civili, ogromni delovi Češke, Poljske i drugih zemalja su očišćeni od Nemaca, uz najmanje 500.000 do 2.500.000 mrtvih. Tu bih uračunao i stotine hiljada civilnih žrtava masovnih, neselektivnih bombardovanja gradova. Sve su to, po današnjim merilima, ratni zločini. Ovo u Blajburgu gotovo da je bio incident.
freehand freehand 07:44 22.05.2019

Re: Ignore

Ovo u Blajburgu gotovo da je bio incident.

U Blajburgu se zatekao koncentrat fukare, izdajnika, kolaboracionista, sadističkih masovnih ubica i cvet svega što je pet godina sa Nemcima vršljalo i orgijalo Jugoslavijom. Idealna prilika. Iskorišćena, fala Bogu da se malo pročisti ovaj dunjaluk od smrada.
maksa83 maksa83 08:05 22.05.2019

Re: Ignore

Idealna prilika. Iskorišćena, fala Bogu da se malo pročisti ovaj dunjaluk od smrada.

Ovaj tvoj revanšizam zvuči tako disonantno u ovom nizu četničkih neosvetoljubivih, humanih i praštajućih (hipi takoreći) komentara. Meni to baca sasvim novo svetlo na četnike, siguran sam da bi - da su pobedili - oni sa partizanima posle rata organizovali jedan Woodstock na Ravnoj Gori.

Ako ideš na Ravnu Goru
obavezno stavi cveće u kosu
Ako ideš na Ravnu Goru
Upoznaćeš neke divne ljude tamo

freehand freehand 08:15 22.05.2019

Re: Ignore

Ovaj tvoj revanšizam zvuči tako disonantno u ovom nizu četničkih neosvetoljubivih, humanih i praštajućih (hipi takoreći) komentara. Meni to baca sasvim novo svetlo na četnike, siguran sam da bi - da su pobedili - oni sa partizanima posle rata organizovali jedan Woodstock na Ravnoj Gori.

Ali nikako ne treba zaboraviti da je i tu na delu bilo bratstvo i jedinstvo, samo što se zagrljeni ustaše, četnici, ljotićevci, slovenački domobrani i ostali cvet svega plemenitog što se Nemcima nalepilo na guzicu u zagrljaju padali ne hvaleći se time.
nepopustljiv nepopustljiv 10:09 22.05.2019

Re: Ignore

maksa83
Idealna prilika. Iskorišćena, fala Bogu da se malo pročisti ovaj dunjaluk od smrada.

Ovaj tvoj revanšizam zvuči tako disonantno u ovom nizu četničkih neosvetoljubivih, humanih i praštajućih (hipi takoreći) komentara. Meni to baca sasvim novo svetlo na četnike, siguran sam da bi - da su pobedili - oni sa partizanima posle rata organizovali jedan Woodstock na Ravnoj Gori.

Ako ideš na Ravnu Goru
obavezno stavi cveće u kosu
Ako ideš na Ravnu Goru
Upoznaćeš neke divne ljude tamo


Nevezano za ustaška stradanja - glavno da smo se rešili komunjarizma.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 22.05.2019

Re: Ignore

Za neku masovku, verovatno, nije ni bilo prilike,


Masovka.
Zanimljiv termin za masovno ubijanje.
Jel u Srebrenci bila masovka ili je termin genocid obevezan?
I veliš nije bilo prilike, a inače bi?
Milioni zarobljenih i predatih i ne bi ni jedne prilike osim one koju je Tita dobio.
Niko osim njega ne dođe u priliku a inače bi ubijali.
Bolesno.
No dobro, ovo su samo novi dokazi već dokazanog, iskrivljenog i zločinačkog uma proizašlog iz verovanja zločinačkoj idelogiji.

Maksa

Nego, Makso, jesi li ti nešto menjao komentar?
Ili sam ja u brzini krivo pročitao?
Nije previše važno, samo me zanima jesam li pogrešio.

I ne može bez Ravne Gore o komunističkim zločinima, ne može?
Ja primetio da se neki ljute kad na pominjanje Srbrenice čuju, a Orić, kažu, to je relativizacija, opravdavanje, to se, kažu, ne radi.
A na pominjanje komunističkog zla može, a Ravna Gora.

Ajd, bio bih ti zahvalan da mi objasniš što, a Orić, ne može, a, a Ravna Gora, može?

Ili, što ne može (ili možda može?) neko za svoje neprijatelje iz Srrebrenice kaže, ma i ja bih to ubijao, čistio bagru, a za komunističke neprijatelje je to dozvoljeno?

Zašto, kad je mnogo lakše sa vojničkog aspekta opravdati Mladićeve nego Titine žrtve?

Mladić nije ubijao redom, ubijao je vojnike ili potencijalne vojnike, u vreme dok je rat trajao, dakle on svoj potez može braniti time da je tako slabio vojnu moć neprijatelja, da je eliminsao samo one koji bi već sutra mogli pucati na njegovu vojsku.
Tita je ubijao posle rata, on ne može tako obrazlagati svoj zločin. Rat je bio gotov, ti koje je pobio, i da ih nije pobio, mu ne bi mogli nauditi jer su već bili definiztivno poraženi, što nije bio slučaj sa Mladićevim neprijateljem.

Pa ako imaš razumevanja za veći, strašniji, zločinačkiji, nepotrebniji čin, zašto nemaš za manji, za čin kojme se može naći neka logika?

Zašto bi, ako bi, izjavu nekog Mladićevog pristalice da je trebao da ubija, jer je tako čistio gamad, i da bi ih i on ubijao, osudio ako ne osuđuuješ ove?

Fenomena radi me zanima, ništa više.
Računam, pametan si čovek, umećeš da mi to razjasniš.
nepopustljiv nepopustljiv 20:31 22.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man
Za neku masovku, verovatno, nije ni bilo prilike,


Masovka.
Zanimljiv termin za masovno ubijanje.
Jel u Srebrenci bila masovka ili je termin genocid obevezan?
I veliš nije bilo prilike, a inače bi?
Milioni zarobljenih i predatih i ne bi ni jedne prilike osim one koju je Tita dobio.
Niko osim njega ne dođe u priliku a inače bi ubijali.
Bolesno.
No dobro, ovo su samo novi dokazi već dokazanog, iskrivljenog i zločinačkog uma proizašlog iz verovanja zločinačkoj idelogiji.

Maksa

Nego, Makso, jesi li ti nešto menjao komentar?
Ili sam ja u brzini krivo pročitao?
Nije previše važno, samo me zanima jesam li pogrešio.

I ne može bez Ravne Gore o komunističkim zločinima, ne može?
Ja primetio da se neki ljute kad na pominjanje Srbrenice čuju, a Orić, kažu, to je relativizacija, opravdavanje, to se, kažu, ne radi.
A na pominjanje komunističkog zla može, a Ravna Gora.

Ajd, bio bih ti zahvalan da mi objasniš što, a Orić, ne može, a, a Ravna Gora, može?

Ili, što ne može (ili možda može?) neko za svoje neprijatelje iz Srrebrenice kaže, ma i ja bih to ubijao, čistio bagru, a za komunističke neprijatelje je to dozvoljeno?

Zašto, kad je mnogo lakše sa vojničkog aspekta opravdati Mladićeve nego Titine žrtve?

Mladić nije ubijao redom, ubijao je vojnike ili potencijalne vojnike, u vreme dok je rat trajao, dakle on svoj potez može braniti time da je tako slabio vojnu moć neprijatelja, da je eliminsao samo one koji bi već sutra mogli pucati na njegovu vojsku.
Tita je ubijao posle rata, on ne može tako obrazlagati svoj zločin. Rat je bio gotov, ti koje je pobio, i da ih nije pobio, mu ne bi mogli nauditi jer su već bili definiztivno poraženi, što nije bio slučaj sa Mladićevim neprijateljem.

Pa ako imaš razumevanja za veći, strašniji, zločinačkiji, nepotrebniji čin, zašto nemaš za manji, za čin kojme se može naći neka logika?

Zašto bi, ako bi, izjavu nekog Mladićevog pristalice da je trebao da ubija, jer je tako čistio gamad, i da bi ih i on ubijao, osudio ako ne osuđuuješ ove?

Fenomena radi me zanima, ništa više.
Računam, pametan si čovek, umećeš da mi to razjasniš.

Ne znam zašto tražiš ovo od Makse?!
On se prilično jasno deklariše kao uvažavač Tita i partije - nema neke posebne primedbe na njihova dostignuća.
Prema tome - ne skriva se.
Slično kao i Frihend.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 22.05.2019

Re: Ignore

On se prilično jasno deklariše kao uvažavač Tita i partije - nema neke posebne primedbe na njihova dostignuća.
Prema tome - ne skriva se.


Da ono boldovano eliminišemo, da umesto prilično jasno stoji jasno :)
deset_slukom deset_slukom 20:49 22.05.2019

Re: Ignore

hoochie coochie man

Računam, pametan si čovek, umećeš da mi to razjasniš.


Pravo da ti kažem, dojadila mi ova prepiska. Da su ti postovi kraći i manje tendenciozni, da nisu toliko puni uvredljivih kvalifikacija, možda bih ih čak i s pažnjom pročitao.
nepopustljiv nepopustljiv 20:52 22.05.2019

Re: Ignore

deset_slukom
hoochie coochie man

Računam, pametan si čovek, umećeš da mi to razjasniš.


Pravo da ti kažem, dojadila mi ova prepiska. Da su ti postovi kraći i manje tendenciozni, da nisu toliko puni uvredljivih kvalifikacija, možda bih ih čak i s pažnjom pročitao.

Nisi fer!
Razjasni čoveku - ako ni zbog čega drugog, onda zbog toga što te smatra pametnim čovekom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:55 22.05.2019

Re: Ignore

deset_slukom
hoochie coochie man

Računam, pametan si čovek, umećeš da mi to razjasniš.


Pravo da ti kažem, dojadila mi ova prepiska. Da su ti postovi kraći i manje tendenciozni, da nisu toliko puni uvredljivih kvalifikacija, možda bih ih čak i s pažnjom pročitao.


Uh, pogrešno si shvatio.
Ono, pametan si čovek, se nije se odnosilo na tebe, nikako.

maksa83 maksa83 21:30 22.05.2019

Re: Ignore

Nego, Makso, jesi li ti nešto menjao komentar?

Ne.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 22.05.2019

Re: Ignore

maksa83
Nego, Makso, jesi li ti nešto menjao komentar?

Ne.


Šta li sam ja onda ukrstio? :)
Al zaista ništa važno.
maksa83 maksa83 21:39 22.05.2019

Re: Ignore

Šta li sam ja onda ukrstio? :)

Nemam pojma. Ako nešto imam da dodam uglavnom napišem Edit, ako sam zajebao gramatiku/pravopis ili imam neki typo (kad primetim i kad me ne mrzi) ispravim bez Edit.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:45 22.05.2019

Re: Ignore

Nemam pojma. Ako nešto imam da dodam uglavnom napišem Edit, ako sam zajebao gramatiku/pravopis ili imam neki typo (kad primetim i kad me ne mrzi) ispravim bez Edit.


Ma ne to, učinilo mi se da nedostaje jedan deo komentara.
Ali čitao to danas na telefonu i u nekom hodu, ko zna šta sam pročitao.
freehand freehand 18:44 20.05.2019

Svi ti

... repići i decoubice završiće na istom mestu.
Znao sam jednog: razneo se bombom. Sam. Eksplodirala savest koju nije imao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:48 20.05.2019

Re: Svi ti

Kao Arik - u limbu. Nego, gde si to služio? Kao izveštač, ili ratnik?
romi.daba romi.daba 18:46 20.05.2019

Bošnjački jezik

Profesionalno bi bilo da naznačiš da su reči koje koristiš iz bošnjačke grupe južno slovenskog jezika BHSC.

Proturanje na beogradskom blogu bošnjaštvo bez napomene je suptilna prevara i izazivanje etničke mržnje. To ti činiš jer mislim da sami počinioci zločina nisu sebe zvali četnicima već Srbima... ili grešim?
freehand freehand 18:51 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Profesionalno bi bilo da naznačih da su reči koje koristiš iz bošnjačke grupe južno slovenskog jezika BHSC.

Možda bi mu pomoć eksperta koji zna šta je to "bošnjačka grupa južnoslovenskih jezika (južnoslovenski spojeno btw)" bila dragocena u čivijanju bar tog dela zamršene vunice od komentara bez smisla i pameti?
not2old2rock not2old2rock 18:56 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

freehand
Profesionalno bi bilo da naznačih da su reči koje koristiš iz bošnjačke grupe južno slovenskog jezika BHSC.

Možda bi mu pomoć eksperta koji zna šta je to "bošnjačka grupa južnoslovenskih jezika (južnoslovenski spojeno btw)" bila dragocena u čivijanju bar tog dela zamršene vunice od komentara bez smisla i pameti?



A možda da pokrenemo inicijativu da mu država dodeli staratelja, pošto iz bloga u blog pokazuje promućurnost u nivou predsednice Vlade?
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:57 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Bošnjački jezik je i prema Ustavu Republike Srbije i prema Zakonu o službenoj upotrebi jezika i pisama RAVNOPRAVAN.

A što se četnika tiče, za mene su oni srpski izrodi, ratni zločinci, čak i onda kada ih Srpska pravoslavna crkva proglašava - svecima!!?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:05 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Mi, kao interpretatori Juge, i u bosanskom i u hrvatskom i u srpskom, više koristimo izraz: "Postideološki zločini"... "Četnički, ustaški, balijski..." prilično je zastareli, xx century izraz i izvan upotrebe - izuzev kod osoba sa post-traumatskim stresom.

not2old2rock not2old2rock 19:08 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Filip Mladenović
Bošnjački jezik je i prema Ustavu Republike Srbije i prema Zakonu o službenoj upotrebi jezika i pisama RAVNOPRAVAN.

A što se četnika tiče, za mene su oni srpski izrodi, ratni zločinci, čak i onda kada ih Srpska pravoslavna crkva proglašava - svecima!!?


Ljudima je moguće štošta objasniti, komunistima, teško.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:16 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Kako onda objasniti da Srpska pravoslavna crkva jednog četničkog koljača žena 60 godina po završetku II svetskog rata proglašava - svecem!?

Ili da država Srbija sudski rehabilituje jednog Dražu Mihailovića?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:17 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Hoćeš da kažeš da su komunisti nešto zlo po sebi, u osnovama? Ne bi se reklo, imali su svoje herojske trenutke, zaustavili nacizam...

Nalik ranohrišćanskim ili poznojudejskim mučenicima vere/ideje -


U istražnom zatvoru provela je Olga Petrov šest meseci, podvrgnuta strašnom mučenju - vešali su je za kosu, pekli meso na nogama, povređivali stare rane i dr. U svojoj ćeliiji, u istražnom zatvoru, svojom krvlju je napisala na zidu — Ponosno umirem za KPJ. Na zahtev Gestapoa, prebačena je u Beograd, u Banjički logor. Streljana je 9. maja 1942. godine u Jajincima.
freehand freehand 19:17 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Ili da država Srbija sudski rehabilituje jednog Dražu Mihailovića?

Država Srbija nikad nije sudski rehabilitovala Dražu Mihailovića.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:20 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Filip Mladenović
Kako onda objasniti da Srpska pravoslavna crkva jednog četničkog koljača žena 60 godina po završetku II svetskog rata proglašava - svecem!?


Seljaštvo, nedostatak organizacije, moralnog kompasa, servilnost?
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:26 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

freehand
Ili da država Srbija sudski rehabilituje jednog Dražu Mihailovića?

Država Srbija nikad nije sudski rehabilitovala Dražu Mihailovića.


Viši sud u Beogradu rehabilitovao je komandanta Kraljevske vojske u otadžbini generala Dragoljuba Dražu Mihailovića i vratio mu građanska prava koja su mu bila oduzeta u političko-ideološkom procesu komunističkog režima 1946. godine. (13. maj 2015.)
freehand freehand 19:27 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Filip Mladenović
freehand
Ili da država Srbija sudski rehabilituje jednog Dražu Mihailovića?

Država Srbija nikad nije sudski rehabilitovala Dražu Mihailovića.


Viši sud u Beogradu rehabilitovao je komandanta Kraljevske vojske u otadžbini generala Dragoljuba Dražu Mihailovića i vratio mu građanska prava koja su mu bila oduzeta u političko-ideološkom procesu komunističkog režima 1946. godine. (13. maj 2015.)

tom presudom samo je utvrđeno da suđenje Mihailoviću nije bilo pravno valjano. Uopšte se nije ulazilo u njegovo delovanje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:35 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Nije šija nego vrat: Sudija Višeg suda Aleksandar Trešnjev je rekao da presuda ne znači rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta i Jugoslovenske vojske u otadžbini, jer je to, kako je objasnio, učinjeno brojnim zakonima koji se odnose na boračka pitanja.
nepopustljiv nepopustljiv 19:35 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Srđan Fuchs
Hoćeš da kažeš da su komunisti nešto zlo po sebi, u osnovama? Ne bi se reklo, imali su svoje herojske trenutke, zaustavili nacizam...
...

Nacizam su zaustavili Rusi.
Kao i svu ostalu evropsku đubrad - pre toga.
freehand freehand 19:39 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Nacizam su zaustavili Rusi.

Sovjeti i Crvena armija. Na čelu sa Gruzinom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:43 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Glavni motiv ovog bloga je pitanje svih pitanja: Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?

Witold Gombrowicz, klasik poljske i evropske književnosti koji je najveći deo života proveo u emigraciji, bio je zgranut, ali i zbunjen intelektualcima, umetnicima, piscima... koji su se pre i tokom Drugog svetskog rata svrstavali uz nacističko-fašističke projekte i lidere.

"Kako je moguće da toliko znanje vodi takvoj stranputici?", čudio se Gombrovič.


nepopustljiv nepopustljiv 19:52 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

freehand
Nacizam su zaustavili Rusi.

Sovjeti i Crvena armija. Na čelu sa Gruzinom.

Rusi, rusi.
Ostalima svaka čast.
freehand freehand 20:02 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

"Kako je moguće da toliko znanje vodi takvoj stranputici?", čudio se Gombrovič.

Sad će da dođe Tasa Kinšasa i sve da ti objasni.
nask nask 20:07 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Glavni motiv ovog bloga je pitanje svih pitanja: Kako je moguće da jedna institucija, zvala se ona sud, crkva, akademija, partija, država... može da rehabilituje ratne zločince ili da im ne sudi, toliko godina nakon počinjenih ratnih zločina!?


Ako je to tako, onda si trebao da staneš posle ove rečenice:

Glumac Mihailo Janketić taj je čin nazvao "amoralnim": "To što je učinila Srpska pravoslavna crkva je toliko amoralan čin da neću da učestvujem u čitavoj ovoj stvari čak ni kao protivnik."

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:16 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić
nepopustljiv nepopustljiv 20:33 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!
freehand freehand 20:44 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

nepopustljiv
Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!

Otkuda to da ti sebi daješ za pravo da postavljaš takvo pitanje?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:05 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

Evo i Miroslava Krleže:

"SRBI I HRVATI SU JEDAN TE ISTI KOMAD KRAVLJE BALEGE, KOJI JE KOTAČ ZAPREŽNIH KOLA POVIJESTI SLUČAJNO PREREZAO NA POLA."
anonymous anonymous 21:19 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

freehand
nepopustljiv
Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!

Otkuda to da ti sebi daješ za pravo da postavljaš takvo pitanje?

A koga je to trebalo da pita ?

Prepametnog ....Siddhartu ...?
freehand freehand 21:34 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

anonymous
freehand
nepopustljiv
Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!

Otkuda to da ti sebi daješ za pravo da postavljaš takvo pitanje?

A koga je to trebalo da pita ?

Prepametnog ....Siddhartu ...?

anonymous
freehand
nepopustljiv
Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!

Otkuda to da ti sebi daješ za pravo da postavljaš takvo pitanje?

A koga je to trebalo da pita ?

Prepametnog ....Siddhartu ...?


Ne treba tu nikakva prepamet. Ne preterano potprosečno inteligentan komentator shvatio bi da iz mog komentara proizilazi stav da niko ne treba ni od koga da traži dozvolu da bi postavio bilo kakvo pitanje u javnom prostoru.
Jebiga, tebi kapacitet ode na dokazivanje sopstvene erudicije kroz izbegavanje transkripcije pa ti ništa ne ostane za razumevanje pročitanog....
G.Cross G.Cross 21:48 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

anonymous
freehand
nepopustljiv
Filip Mladenović
“Lukavstvo je inteligencija neinteligentnih i snaga nemoćnih. Prostak smatra da je veliko lukavstvo jedina velika pamet. On ne može ni da zamisli da prava pamet znači samo kristalizovanu dobrotu i čovekoljublje.” Jovan Dučić

Otkuda to da ti citiraš jednog Srbina?!

Otkuda to da ti sebi daješ za pravo da postavljaš takvo pitanje?

A koga je to trebalo da pita ?

Prepametnog ....Siddhartu ...?



Otkud tebi pravo da pitas koga je to trebalo da pita ?
anonymous anonymous 22:05 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

G.Cross


Otkud tebi pravo da pitas koga je to trebalo da pita ?




anonymous anonymous 22:10 20.05.2019

Re: Bošnjački jezik

freehand


Ne treba tu nikakva prepamet. Ne preterano potprosečno inteligentan komentator shvatio bi da iz mog komentara proizilazi stav da niko ne treba ni od koga da traži dozvolu da bi postavio bilo kakvo pitanje u javnom prostoru.
Jebiga, tebi kapacitet ode na dokazivanje sopstvene erudicije kroz izbegavanje transkripcije pa ti ništa ne ostane za razumevanje pročitanog....


Baš si se potrudio ...da samom sebi objasniš ...šta si hteo da kažeš.
anonymous anonymous 20:36 20.05.2019

Simpozijum ...

...

anonymous anonymous 21:31 20.05.2019

Re: Simpozijum ...

Uvodna reč - Filip
Prvi govornik... Kosta
Drugi govornik ...opet Filip ..

....zaključna diskusija - moderator... ?



Ah,taj blog ...

Bejaše ...



freehand freehand 22:43 20.05.2019

Č word

No no!
aureus aureus 00:05 21.05.2019

Intermezzo

Poželimo Dejanu Joviću uspjeh u političkom natjecanju za Europski parlament.

Pa da konačno imamo i jednog Srbina u toj instituciji.
Makar bio i Hrvat.

Jović je šesdesetosmaš. Rođen je '68.

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:17 21.05.2019

Re: Intermezzo

Sjajan je Jovićev stav o brzom proširenju EU i na preostale republike ex YU!

Držimo palčeve, uz nadu da će posle ostavke Štrahea evropski ultra desničari slabije proći na predstojećim izborima za evropski parlament!
aureus aureus 00:19 21.05.2019

Re: Intermezzo

Filip Mladenović
Sjajan je Jovićev stav o brzom proširenju EU i na preostale republike ex YU!

Držimo palčeve, uz nadu da će posle ostavke Štrahea evropski ultra desničari slabije proći na predstojećim izborima za evropski parlament!

Filipe, znao sam da u tebi kuca evropsko srce!
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:41 21.05.2019

Re: Intermezzo

Uz evropsko srce mislim i na sve ovdašnje nacoše, kojima je za srce prirasla parola "Svi Srbi u jednoj državi!".

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!
tasadebeli tasadebeli 00:52 21.05.2019

Re: Intermezzo

Filip Mladenović
Uz evropsko srce mislim i na sve ovdašnje nacoše, kojima je za srce prirasla parola "Svi Srbi u jednoj državi!".

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!



Да, то исто каже и Алија Изетбеговић у Исламској декларацији. Још далеке 1970.

(Видети горе по коментарима.)
aureus aureus 00:54 21.05.2019

Re: Intermezzo

Filip Mladenović

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!

Eugoslavija.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:41 21.05.2019

Re: Intermezzo

tasadebeli
Filip Mladenović
Uz evropsko srce mislim i na sve ovdašnje nacoše, kojima je za srce prirasla parola "Svi Srbi u jednoj državi!".

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!



Да, то исто каже и Алија Изетбеговић у Исламској декларацији. Још далеке 1970.

(Видети горе по коментарима.)


Lider bosanskih muslimana i bivši predsednik Bosne i Hercegovine Alija Izetbegović bio je poreklom Srbin, a njegova porodica bila je vlasnik Ade Ciganlije.

Izetbegovići su u 18. i 19. veku bili poznata beogradska porodica, a daljim poreklom su iz Smedereva i prezivali su se Jahić, od Jahija – što na srpskom znači Živković.

Nakon preseljenja u Bosnu promenili su prezime u Izetbegović, koje su uzeli od bega Izeta. U prilog ovoj tvrdnji je činjenica da Alija Izetbegović nikada nije krio svoje korene i u nekim njegovim ličnim dokumentima, koje je svojeručno popunjavao, stoji da je “Srbin muhamedanske veroispovesti”.
tasadebeli tasadebeli 05:31 21.05.2019

Re: Intermezzo

Filip Mladenović
tasadebeli
Filip Mladenović
Uz evropsko srce mislim i na sve ovdašnje nacoše, kojima je za srce prirasla parola "Svi Srbi u jednoj državi!".

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!



Да, то исто каже и Алија Изетбеговић у Исламској декларацији. Још далеке 1970.

(Видети горе по коментарима.)


Lider bosanskih muslimana i bivši predsednik Bosne i Hercegovine Alija Izetbegović bio je poreklom Srbin, a njegova porodica bila je vlasnik Ade Ciganlije.

Izetbegovići su u 18. i 19. veku bili poznata beogradska porodica, a daljim poreklom su iz Smedereva i prezivali su se Jahić, od Jahija – što na srpskom znači Živković.

Nakon preseljenja u Bosnu promenili su prezime u Izetbegović, koje su uzeli od bega Izeta. U prilog ovoj tvrdnji je činjenica da Alija Izetbegović nikada nije krio svoje korene i u nekim njegovim ličnim dokumentima, koje je svojeručno popunjavao, stoji da je “Srbin muhamedanske veroispovesti”.




Да.

Па?

Читао сам и ја Салиха Селимовића.

Али не видим какве све то везе има са овим што рекох?

Можда је ту много важније питање ко је то заправо уставним решењима од једне вероисповести створио нову нацију, па смо напрасно муслимани почели да пишемо са великим М?

И зашто је то учињено?

И ко је тиме наставио политику коју су на овим просторима водили један Бењамин Kалај, па затим Коминтерна?

Политику у којој су се нове нације и нови језици штанцовали као у некој фабрици?

Четници?

Или комунисти?

Биће да су онда "четници".

(Који су, узгред буди речено, хапсили тог Изетбеговића због Исламске декларације, а овамо на делу ишли на руку управо ономе за шта се и он залаже у том свом делу.)

И зато рат у бившој СФРЈ 1991-1995 није ниикакав међуетнички и верски сукоб, него грађански рат сасвим намерно подстакнут од стране владајућих кругова у тој СФРЈ потпомогнутих из иностранства. Исто као и онај грађански рат који је, онако испод тепиха, трајао током немачке окупације 1941-1945.



Bošnjački slučaj

Fabrikovanje novog identiteta počelo je još u Titovo vreme, kada su, prvi put u istoriji, muslimani u BiH političkom odlukom proglašeni za naciju

Autor: Vladimir Prvulovićčetvrtak, 20.10.2016. u 08:15


knjizi „Istorija srpskog naroda”, austrougarski upravitelj Bosne i Hercegovine Benjamin Kalaj govori (1882) o plemenskom partikularizmu koji je sprečavao ujedinjenje Bosne s drugim srpskim oblastima, prvenstveno sa Srbijom Nemanjića. Kalaj piše o borbi „koja je vekovima trajala između katolicizma, bogumilstva i pravoslavlja”, o mešanju i uticaju „rimskih papa i mađarskih kraljeva, koji se služiše duhovnim i fizičkim oružjem, stvoriše tako silnu političku ogradu između Bošnjaka i Srba, te po krvi srodne braće, da je Srbi ne mogaše nikad više srušiti” (str. 132). A onda su Bosnu osvojili Turci, pa Kalaj dalje kaže: „Vlastelin i nevlastelin jednako su smatrani kao državljani lišeni sviju prava. Da bi tu sudbinu izbegli, mnogi srpski plemići primiše Muhamedovu veru, usled čega ostadoše u uživanju svojih dobara i svoga uticaja u zemlji. Bosanski begovi koji su u svom fanatizmu daleko nadmašili verozakonsku revnost azijskih Turaka, potomci su tih starih vlasteoskih porodica” (str. 148–149). O ovim stravičnim lomovima porodica i naroda piše i Ivo Andrić. Izvanredne zapise na te teme objavio je i Meša Selimović.

Iz knjige „Srpski identitet” (Đuro Bodrožić , izdanje Srpske književne zadruge, 2015) i odeljka pod naslovom „Bošnjaštvo: potraga za identitetom” (str. 271) navodim: „Današnjim Bošnjacima, koji se identifikuju s Turcima, a i Turcima koji ih svojataju, trebalo bi osvežiti pamćenje jednim podatkom. habzburška vlada je 7. oktobra 1908. godine proglasila aneksiju Bosne i Hercegovine. Turski sultan je 26. oktobra 1909. godine priznao aneksiju i uzeo obeštećenje u iznosu od 2,5 miliona funti. Protivljenja i zahtevi da se od toga odustane hladno su odbijeni. Tako je Porta, sa sve ’svetlim padišahom’, prodala Bosnu i Hercegovinu i otresla se hodža i hadžija.”

Da krenemo od činjenica iz bliske istorije. Od Drugog zasedanja AVNOJ-a, Republika Bosna i Hercegovina je priznato sastavljena od ravnopravnih naroda Srba, Hrvata i muslimana (muslimanskih Srba, a ređe muslimanskih Hrvata), nešto preostalih Turaka i etničkih manjina Italijana, Sasa, Roma i dr. Fabrikovanje novog identiteta počelo je još u Titovo vreme, kada su, prvi put u istoriji, muslimani u BiH političkom odlukom proglašeni za naciju – Muslimani sa velikim M. Ovo je naučno teško odbranjivo „rešenje nacionalnog pitanja u BiH kao federacije tri ravnopravna konstitutivna naroda: Muslimana, Srba i Hrvata, koji bi trebalo da žive u harmoniji”. Uz podršku SKJ, postalo je nedodirljivo rešenje, sve do referenduma o otcepljenju od SFRJ.

Kasnije su otvorena mnoga pitanja, npr. o etnoimenima naroda u BiH, jeziku koji se tamo govori i dr. Po logici, stanovnici Bosne i Hercegovine trebalo bi da su Bosanci i Hercegovci (Srbi, Hrvati i Muslimani). Međutim, pošto se pod tim imenima ne prepoznaje koje su vere ti stanovnici, isfabrikovano je novo ime za najbrojnije stanovništvo u BiH – Bošnjaci, a jezik je – bošnjački. Ostali stanovnici BiH su Srbi, Hrvati i pripadnici manjina.

Stvari su se iskomplikovale tokom poslednjeg rata u BiH, a posebno rešenjima iz Dejtonskog sporazuma, kojim je tragični rat okončan. Stvorena su dva entiteta – Republika Srpska, nastanjena pretežno Srbima, ali i Bošnjacima, i Federacija BiH, nastanjena većinski Bošnjacima i Hrvatima. Formirana je i labava centralna vlast po federalnom ustrojstvu koja bi trebalo da obezbedi jedinstvenu i funkcionalnu državu, uz međunarodnu pomoć i superviziju, što teško uspeva. Pritom Hrvati ne odustaju od zahteva za formiranje sopstvenog entiteta u BiH, što bi značilo definitivni raspad jedinstvene BiH.

Ako se nacionalni i kulturni identitet Bošnjaka (bosanskih muslimana) može objasniti muslimanskom verom, posebnim običajima ovog geografskog regiona, kako je uopšte moguće objasniti Bošnjaštvo u Srbiji, u Sandžaku, odnosno Raškoj oblasti? Kakve veze, osim islama i kakvo zajedničko poreklo imaju muslimani iz Sandžaka sa Bosnom da bi se mogli zvati Bošnjacima? Jesu li oni potomci Turaka ili Srbi, koji su pod Turcima primili muslimansku veru čije im ispovedanje u Srbiji niko ne osporava? Osim zajedničke granice, kakve veze oni imaju s Bosnom da bi se nazivali Bošnjaci? Kojim jezikom oni govore? Da li se iza njihovog Bošnjaštva kriju separatističke težnje da se pripoje BiH kao neki zaseban kanton? Stalne tenzije, veličanje nekih muslimanskih kvislinga iz Drugog svetskog rata kao heroja, povremena glasna podrška Erdoganove Turske, ekscesi na ulicama i stadionima, ukazuju na moguće oblike tih težnji.

Muslimanska religija je priznata u Srbiji, ali otcepljenje Raške oblasti (kolevke srpske države) ne može da bude predmet ucene ili političke trgovine. Na sreću, takve ideje iz potaje samo podgrevaju malobrojni političari i verski službenici, dok građani te oblasti imaju pametnijih poslova. Nadamo se da će razum pobediti jer je svima dosta rata i nestabilnosti kao prepreka za bolji život svih stanovnika Srbije.

Profesor univerziteta


shone shone 11:19 21.05.2019

Re: Intermezzo

Poželimo Dejanu Joviću uspjeh u političkom natjecanju za Europski parlament.


Jbg to je Anonimni već objavio - opet si drugi.
Samo da se zna.
shone shone 11:25 21.05.2019

Re: Intermezzo

Uz evropsko srce mislim i na sve ovdašnje nacoše, kojima je za srce prirasla parola "Svi Srbi u jednoj državi!".

E, kad i sve ex YU republike udju u EU, tada će ponovo svi Srbi živeti u jednoj državi. Neće se zvati YU, već EU, dakle razlika je samo u jednom slovu!


Šta li bi onda tim Englezima, stvarno nešto nije u redu sa njima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:58 21.05.2019

Re: Intermezzo

Interesantna stvar, da kada bismo akcentirali ekonomsko a ne nacionalno, da bi sve državice iz Crne EU Rupe, gravitirale k nama. Kada bismo priznali sve osobenosti identiteta - što i nije tako teško; priznali smo već Gej Srbe, zašto ne priznati i druge identitete - muslimanski, katolički, crnogorski (tamo utakmicu dobijamo demografski), albanski, makedonski; napraviti normalizaciju sa svima a onda krenuti u ekonomski razvoj (ne mora čak ni u EU, jer ni oni nas svakako neće još 30 godina, a posle toga možda ne bude više ni potrebe)... Ajde, talk to us how does the Party think, Winston!
aureus aureus 14:27 21.05.2019

Re: Intermezzo

shone
Poželimo Dejanu Joviću uspjeh u političkom natjecanju za Europski parlament.

Jbg to je Anonimni već objavio - opet si drugi.
Samo da se zna.

Teško da je Anonimus to objavio.
shone shone 20:30 21.05.2019

Re: Intermezzo


Poželimo Dejanu Joviću uspjeh u političkom natjecanju za Europski parlament.


Jbg to je Anonimni već objavio - opet si drugi.
Samo da se zna.


Teško da je Anonimus to objavio.





Debela kasirka u bifeu „Crveno i crno"
anonymous 15:39 14.05.2019
Pusti Udbu ...
...gledaj Sudbu ...

Зашто је важно подржати Дејана Јовића na iziborima za EU parlament?

Razmisli ...

Preporuči / Preporuka: 3 / Obavesti moderatora / Link / Replika: 10 /


Dragi Zlatko, Shone nema razloga da obmanjuje javnost kao neki tvoji jarani koji izmišljaju neke doktore i poslanike u skupštini grada.

Biće da slabo pratiš blogove mog druga Tase, da to sam primetio nešto ga ignorišeš.Baš interesantno.
aureus aureus 23:07 21.05.2019

Re: Intermezzo

shone

Biće da slabo pratiš blogove mog druga Tase, da to sam primetio nešto ga ignorišeš.Baš interesantno.

Sad sam pogledao: od poslednjih devet blogova koji su na B92 - otvorio sam ovaj jedan na kojem smo sad.
A prije toga onaj od Nataše Tasić.

Ako me ne privuče naslov i prvih nekoliko rečenica redovno se desi da ne otvorim blog.
Nisam površan, ali nema smisla baš sve čitati i svuda i o svemu komentarisati.
shone shone 23:18 21.05.2019

Re: Intermezzo

Ako me ne privuče naslov i prvih nekoliko rečenica redovno se desi da ne otvorim blog.
Nisam površan, ali nema smisla baš sve čitati i svuda i o svemu komentarisati.


Zato si drugi.

Anonimus je prvi
aureus aureus 23:25 21.05.2019

Re: Intermezzo

shone
Ako me ne privuče naslov i prvih nekoliko rečenica redovno se desi da ne otvorim blog.
Nisam površan, ali nema smisla baš sve čitati i svuda i o svemu komentarisati.


Zato si drugi.

Anonimus je prvi

Mnogo ti u zadnje vrijeme pominješ tog Anonimusa.

Ja jedino što vidim jeste da ga ipak nisu pojele ajkule kod obala Maroka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana