Ljubav| Nostalgija| Porodica| Život

O KOJEČEMU KOJEKAKO

razmisljam RSS / 24.05.2019. u 20:46

               Eto, priznajem da volim da trebim grašak. Nije da to ima ma kakve veze sa nastavkom priče, ali, pošto ista nekako mora da počne, neka joj ovo moje ničim izazvano priznanje bude taj neki početak. I tako nemam baš sasvim jasnu predstavu kuda će ovo pričanje da me odvede, tako da se ispostavlja da i nije naročito bitno koja će rečenica da stoji prva u nizu.
               Elem, ja bih o sećanjima, onim usputnim, iznenadnim, ili o onima koja se podrazumevaju svaki put kada nešto raduckam, najčešće u kuhinji i oko pripreme i posluživanja obroka.
               Tako, recimo, svog tate se setim uvek kada pravim pitu sa višnjama. On je to voće obožavao, kao i sve poslastice spremane od njega i nije se libio da učestvuje u pripremi istih tako što se dobrovoljno prijavljivao da trebi koštice. Pri tome bi mu se dešavalo da neka promakne u očišćeni deo, pa se tako nađe na putu nekom maleroznom zubu u gotovom kolaču. On bi tada tvrdio da ju je namerno ostavio da bi se znalo da su u pitanju prave višnje, a ne nešto tek nalik.
              On mi je pred očima i onda kada je na jelovniku sosa mesa. Dok bismo svi mi već završavali sa jelom, tata bi tek počinjao, pošto je sve iz rinflajša seckao pedantno i pažljivo na sitnesitnesitne komade što je iziskivalo poprilično vremena, a onda bi to dopunio do uz vrh tanjira pireom i sosom od paradajke te dugo mešao da se masa ujednači, a da se pri tom ne prelije po stolnjaku.
               Kad ljuštim krompir, kroz misli mi promine deda Srećko, od milošte zvani Namćor. U jednoj ruci štap, a u drugoj tronožac. To deda kreće na takmičarski deo Dragačevskog sabora, nameran da sedne k'o čovek i komotno odsluša čitav dugački program.
               Dobro, ova slika nema baš neke veze sa krompirima, zar ne? Ali deda svakako ima, jer u njegovom delu porodice kruži legenda da je umeo prilično da zanoveta ako se ljuštenje ne odvija po njegovim pravilima, a to je podrazumevalo da se izvede tako da se što manje toga baci, a što više iskoristi. Logično, naravno. No, dogodi mi se da malo jače zasečem, da počnem malo deblje da ljuštim i tada me on prekorno pogleda negde odozgore, a ja se malo postidim, a malo više nasmešim od neke dragosti.
               Čuvena je i ona njegova rečeniica kada reduša zaboravi da na postavljeni sto stavi slanik. On bi tada samo rekao: - Priberi. - što bi u prevodu značilo da se astal ima iznova postaviti jer mu nedostaje najbitnija komponenta.
               A kad smo kod soli, tu je i moj Deja. Njega, opet, bije glas da mu je omiljena izreka bila: - Bolje dosolac nego presolac. Budući da meni nikad ne treba dosoljavanje, a mom R.-u je gotovo neophodno, kad omanem sa količinom soli u jelu ja spremno izbacim ovu dedinu repliku kao ključni argument. Naravno, prvo proverim da li su oba slanika ( i onaj za posipanje i onaj za umakanje ) na svom mestu da ne bih dobila ostav po deda Namćorovom principu, što bi se dalo očekivati kao kontra-mera od njegovog rođenog unuka.
               Deja je imao još jednu legendarnu izjavu. Ista je glasila: - Saća je najgori čovek na svetu.

               Pošto je bio izuzetno vredan, a k tome i nestrpljiv čovek, nije voleo odlaganja i kada bi neko na njegov poziv na rad rekao: - Evo, sa' ću. - brzo bi gubio strpljenje.
               Vukosava pjaba, moja baka Vuka, ostala je u porodičnim analima upamćena po neverovatnoj pribranosti prilikom raznih posekotina, oderotina i uboja koji su se sporadično dešavali u najrazličitijim prilikama. Tada bi samo hladnokrvno izjavila: - Na psu rana, na psu i zarasla. - sanirala povredu ako je to neophodno i nastavila dalje svojim poslom, a posla je uvek nalazila jer joj nikako nije polazilo za rukom da sedi dokona.
               Nije bila posebno sklona ni probanju raznih jestivih novotarija koje su se pojavljivale iz bela sveta po kome su švrljali tetka i teča i tečina sestra među nama dečurlijom poznata kao metka Tira. Prema takvim stvarima je uvek gajila izvesno podozrenje, te bi najčešće uz odmahivanje rukom samo rekla: -Svašta Mila okusila. - odbijajući tako svaku primisao da bi to već nešto mogla da stavi u usta.
               Mame se setim kadgod kuvam slatki kupus. Kada sam počinjala da učim tu nepojamnu veštinu gotovljenja jela, a počinjala sam već matora, sa preko dvadeset, jer sam do tada bila mali od kužine u njenom carstvu kulinarija, dovoljno upotrebljiva da seckam, ljuštim, mešam, mutim, dodajem iz špajza i frižidera potrebne sastojke, ali ne i da se posvetim u tu umetnost, imala sam tek ovlašnu predstavu šta sa čim ide i kojim redom se dodaje u šerpe i lonce. Naravno, prvi mačići se u vodu bacaju, a moji prvi kuvarski (ne)uspesi su bili sasvim jestivi, ali ne i dobri. E, a onda sam u nekom trenutku potrefila da skuvam kupus kao mama i to je za mene i danas stvar za veliki ponos.
               A ponosna sam i na to što mama tvrdi da kuvam boraniju bolje od nje i da to radim kako baka Vuka, što ona kao njena ćerka nikada nije uspela da postigne. Naravno, pri gotovljenju boranije ih se obeju vrlo često prisetim.
               Tate se setim i kad spremam spanać ili čorbast pasulj.
               Ovo prvo sam spremala dok je mama bila nekim poslom odsutna od kuće na par dana, što se dešavalo izuzetno retko. Zgotovila sam, naravno, po bušnom i nepotpunom sećanju dodavačice i seckačice sastojaka spanać bez zaprške i bez imalo tečnosti u kome su dominantnu ulogu igrale sitne krhotine ljuski od jaja koje nisam uspela da pohvatam. A moj tata je ne samo jeo to čudo neviđeno, nego ga čak nije ni manisao iako se videlo da je u pitanju potpuna kulinarska katastrofa.
               Kod njega je ovacije pobrao i moj prvi pasulj, koga sam spremila kada su mi on i mama prvi put došli u goste kao novopečenoj mladi. Ja taj bućkuriš ne umem ni da opišem sve i da hoću i moram reći da se i dan-danas čudim kako sam uspela da upropastim jedno takvo jestivo, ali ga je tata stoički kusao, a onda i opetovao. Jedino opravdanje nalazim u tome da je to bilo njegovo omiljeno jelo i da me je bezuslovno voleo i nije hteo da mi nanese duševni bol manišući moj trud. Stoga ga se prigodom pristavljanja pasulja u zemljani lonac uvek setim sa zahvalnošću.
               I tako redom... Od jela do jela, od jedne do druge drage osobe. Neki su još tu, nekih već dugo nema, ali su, eto, upleteni u moju svakodnevicu na ovaj jednostavan i prisan način, pojavljujući se svako malo u mojim mislima i sećanjima.



Komentari (288)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadragoljub jadragoljub 20:40 26.05.2019

Re: Svašta

bravo
Milan Novković Milan Novković 22:10 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83
...Mene nervira kad ljudi gugluju pravila sopstvenog jezika ali nije lako Srbin biti !...

Nie
maksa83 maksa83 22:38 26.05.2019

Re: Svašta

Milan Novković
maksa83
...Mene nervira kad ljudi gugluju pravila sopstvenog jezika ali nije lako Srbin biti !...

Nie

Uopšte nije.

Kaže gu... srć:

"J se ne piše u grupama vokala kada se i nađe na drugom mestu, osim kada je j deo osnove reči ili tvorbenog formanta. Dakle pravilno je kaiš."

Da me neko pre ovoga pitao šta je "tvorbeni formant" rekao bih "verovatno nešto čime se premažu cipele da ne propuštaju vodu".

P.S. Da kalambur bude grđi sad kad proverim sebe vidim da izgovaram to kao "kajš", dakle na sasvim nov nepravilan način.

P.P.S. Da kalambur bude još još veći reč "kajasi" (dizgini, uzde) verovatno ima isto poreklo, ali je, je l' te, sa "j" bikoz srpski.
razmisljam razmisljam 00:03 27.05.2019

Re: Svašta

maksa83


P.P.S. Da kalambur bude još još veći reč "kajasi" (dizgini, uzde) verovatno ima isto poreklo, ali je, je l' te, sa "j" bikoz srpski.


Не, не. Грешка у корацима. Дотична реч има ј mert magyar.

Међутоа, мене копка нешто друго: ако је правилно каиш, зашто је неправилно маица, кад је већ и на другом месту у групи вокала? А нешто не видим да је део основне речи, а о творбеном форманту ( никад чула до вечерас - фала Максо ) да се и не говори.
nepopustljiv nepopustljiv 06:39 27.05.2019

Re: Svašta

maksa83

...

P.P.S. Da kalambur bude još još veći reč "kajasi" (dizgini, uzde) verovatno ima isto poreklo, ali je, je l' te, sa "j" bikoz srpski.

?
Pa kako bi bilo uz to pravilo (bez j) - kaasi?!
jadragoljub jadragoljub 07:48 27.05.2019

Re: Svašta

"kajasi"

uh, tuj reč nisam čuo , brat bratu, bar 45 g. i pravilno bi se reklo '' kajase'' to su one reči ko pantalone, ta vrsta. da ne upotrebim staru srpsku reč za množinu- plurarija tantum.
nego mene interesuje kako je vic
' pitali plavušu od kad hodaju ona i njen dečko
plavče odgovoro- ja od četvrte a za njega ne znam ( zašto je ovo neznam odvojeno, čitao ja razlog ali mi to neubedljivo )
e kako je ovaj vic postao ' sleng9
imao sam malu raspravu sa sretnim krajem, guska me blokirala jer sam joj linkovao teoriju šta je sleng (SLENG, ŽARGON I IDIOM).
još interesantniji odgovr snojzine strane je - ja sam završila školu i nemam potrebu da dalje učim. jeste završila školu ali joj se nije primilo- moj odgovor.
mislim da se ona proslavila nazivajući adolescenta tinejdžerom,jer samo tako je mogla da objasni ponašanje deteta od 3- 4-5 godina. u stilu ' kako nazvati drugačije dete tog uzrasta'
maksa83 maksa83 08:56 27.05.2019

Re: Svašta

uh, tuj reč nisam čuo , brat bratu, bar 45 g.

Moj pok. prečanski deda koji je bio hardkor konjoljubac isto k'o ti je za situaciju u kojoj žensko napravi darmar imao običaj da kaže "kad kobila repom zamrsi kajase".
nepopustljiv nepopustljiv 10:31 27.05.2019

Re: Svašta

maksa83
uh, tuj reč nisam čuo , brat bratu, bar 45 g.

Moj pok. prečanski deda koji je bio hardkor konjoljubac isto k'o ti je za situaciju u kojoj žensko napravi darmar imao običaj da kaže "kad kobila repom zamrsi kajase".

Eeee, da!
Kakva mizoginija!
Atomski mrav Atomski mrav 12:02 27.05.2019

Re: Svašta

bikoz srpski


razmisljam razmisljam 22:24 27.05.2019

Re: Svašta

jadragoljub

uh, tuj reč nisam čuo , brat bratu, bar 45 g. i pravilno bi se reklo '' kajase'' to su one reči ko pantalone, ta vrsta. da ne upotrebim staru srpsku reč za množinu- plurarija tantum.


Тако к'о што кажеш је можда правилно по нишли'ски, али по пречанском се правилно каже управо кајаси. А шта је књижевни облик не бих ти знала касти, мада ми некако личи да је ова друга варијанта.
jadragoljub jadragoljub 22:59 27.05.2019

Re: Svašta

razmisljam
jadragoljub

uh, tuj reč nisam čuo , brat bratu, bar 45 g. i pravilno bi se reklo '' kajase'' to su one reči ko pantalone, ta vrsta. da ne upotrebim staru srpsku reč za množinu- plurarija tantum.


Тако к'о што кажеш је можда правилно по нишли'ски, али по пречанском се правилно каже управо кајаси. А шта је књижевни облик не бих ти знала касти, мада ми некако личи да је ова друга варијанта.

kajase-dizgini su par uvek, e sad tu ima caka kad ih skineš sa uzde i raširiš vidiš da je to jedan kaiš ustvari , može da ima spoj na sredini ali ne mora. daklem kad je neupotrebljen onda je jedan, kad se upotrebi onda je par. pa sag ko razume svatiće.
uglavnom mislim da je ijedno idrugo ustvari pravilno, samo zavisi od regije. i da kajase se kaže za dizgin zaprežnih konja, mislim, dok je za jahaće uvek dizgin.
evo na sliki se lepo vidi

razmisljam razmisljam 16:09 28.05.2019

Re: Само да приметим

да није у реду што је неко пријвио модерацији Максин коментар у коме он поштено признаје да погрешно изговара реч каиш.
Мислим да је требало узети у обзир да је исправно пише ( мада сам ја покушала да га збуним, па је морао да посегне за срчом ) и уздржати се од друкања.
zilikaka zilikaka 21:28 28.05.2019

Re: Само да приметим

razmisljam
да није у реду што је неко пријвио модерацији Максин коментар у коме он поштено признаје да погрешно изговара реч каиш.
Мислим да је требало узети у обзир да је исправно пише ( мада сам ја покушала да га збуним, па је морао да посегне за срчом ) и уздржати се од друкања.

E, mošbiti da sam ja. Znam da sam sinoć il danas skrolujući pripušila tu komandu, i verovatno je to bilo kod tebe. Računala da će biti jasno da je slučajno.
Sad kad čujem da je Maksa, neka ga, i ne kajem se.
Dosta bilo njegovog uređivanja rođačkim linijama. Red je da se i mi ostali izborimo za neku bolju poziciju u ekipi.
Ja recimo imam na umu onoliko novih poslova od kojih se možete osevapiti, a ne da tavorite.

...al za početak, ne mora da mi ljubite ruku, dok sve ne ozvaničimo.



mariopan mariopan 04:50 31.05.2019

Re: Svašta

zilikaka
Dakle, to sa sosa mesa se i kod nas u kući tako jede. Zapravo, tako jeo moj otac, pa ja prepisala, a i podmladak se primio isto tako.
Još će ispasti da smo rod neki sa Sremcima.

To će danas da se jede i kod nas.

To je najveća želja moje ćere koja stiže samo na vikend.
Sutra slave jubilarnih 25 godina od mature pa dolazi da se vidi sa drugarima iz gimnazije.

Elem, pitam je šta da joj mama skuva za taj vikend, čega se uželela što tamo u belom svetu nema...pa supe i rinflajša.
mariopan mariopan 04:52 31.05.2019

Re: Svašta

.stvar ukusa, al sos od mirođije kod nas najbolje ide.


I kod nas najbolje ide, deca ga zovu dlakavi sos.
arianna arianna 21:31 24.05.2019

...

Jedno pitanjce za gospodu iz Novog Sada


Pre par nedelja zadesi me poslovni put u NS, osvanemo na Tatarskom brdu, a domaćini nas za doručak ugostiše između gomile nekog peciva i "čuvenim novosadskim sendvičima".
Ja pojela jedan, bio je skroz ok, nisam baš pridavala neku posebnu pažnju, ali moje kolege se oduševile i sad svi nekako tražimo recept. Sendviči izgledaju obično. Kriška hleba, namaz sličan topljenom siru, narendan kačkavalj i kolut kuvanog jaja i krastavca.

Navodno biznis sa sendvičima pokrenule tri starije gospođe, a recept je poznat u tom kraju.

Ako neko zna, nek se javi.

Hvala unapred.
alselone alselone 21:34 24.05.2019

Re: ...

Ako neko zna, nek se javi.


"Novosadski sendvič" je zapravo garnirani sendvič.

Guglaj to, lako ćeš naći recepte.


To su u menzi služili par puta nedeljno za doručak i nije me mrzelo da ustanem u 7 kako bih ih sustigao dok se ne razgrabe iako sam osvanuo to jutro.



Atomski mrav Atomski mrav 21:37 24.05.2019

Re: ...

To su u menzi služili par puta nedeljno za doručak i nije me mrzelo da ustanem u 7 kako bih ih sustigao dok se ne razgrabe iako sam osvanuo to jutro.




Ti sendviči su bili bukvalno jedina ukusna stvar u novosadskim studentskim menzama.
arianna arianna 21:38 24.05.2019

Re: ...

Liči ali nije bilo ni sardina, a ni suhomesnatih dodataka.

alselone alselone 21:38 24.05.2019

Re: ...

Ti sendviči su bili bukvalno jedina ukusna stvar u novosadskim studentskim menzama.


Jeste, dok su beogradske menze bile "plava frajla" za nas. Par puta kad sam gostovao tamo, raspametio sam se.

Ali to je tradicija protesta beogradskih studenata koji su bili u stanju da se organizuju i pobune za bilo šta, dok je ovde bilo "meh, poslaće tata slanine ako ne valja menza".
alselone alselone 21:39 24.05.2019

Re: ...

Liči ali nije bilo ni sardina, a ni suhomesnatih dodataka.


Ja sam okačio prvu sliku na koju sam naleteo. Guglni "garnirani sendvič", prilično sam siguran da je to to.
arianna arianna 21:47 24.05.2019

Re: ...

alselone
Liči ali nije bilo ni sardina, a ni suhomesnatih dodataka.


Ja sam okačio prvu sliku na koju sam naleteo. Guglni "garnirani sendvič", prilično sam siguran da je to to.


Našla sam,valjda je to ovo.<<<
Namaz od barenog belog krompira, pavlake i majoneza.
Bila sam ubedjena da je neki topljeni sir, tipa brie ili tako nešto
alselone alselone 21:48 24.05.2019

Re: ...

Namaz od barenog belog krompira, pavlake i majoneza.
Bila sam ubedjena da je neki topljeni sir, tipa brie ili tako nešto


Ko pređe Dunav neka za sobom ostavi sva predubeđenja.
cassiopeia cassiopeia 22:50 24.05.2019

Re: ...

arianna

Namaz od barenog belog krompira, pavlake i majoneza.



Ovo je drugi put da čitam, čujem, da pire krompir bude neki namaz.

Grci imaju skordaliju, namaz od pire krompira pomešanog sa belim lukom, masl.uljem, limunovim sokom i origanom.
razmisljam razmisljam 23:28 24.05.2019

Re: ...

alselone


Ko pređe Dunav neka za sobom ostavi sva predubeđenja.


Јашта.

Сосови од воћа, компоти уместо салате... Па ти види.
angie01 angie01 23:37 24.05.2019

Re: ...

Сосови од воћа, компоти уместо салате... Па ти види.


gore pomenula kolezinica sos od visanja- najboljsi sa mladom jagnjetinom,...breskve mogu da se peku sa sniclama, pa jos zaliju sosom od rena i pavlake-skuvani, ne svez),...omlet sa pekmezom od sljiva i te munje...
razmisljam razmisljam 23:44 24.05.2019

Re: ...

angie01

gore pomenula kolezinica sos od visanja- najboljsi sa mladom jagnjetinom,...breskve mogu da se peku sa sniclama, pa jos zaliju sosom od rena i pavlake-skuvani, ne svez),...omlet sa pekmezom od sljiva i te munje...




А уз шМицле добро иде и сос од поморанџе, или исте послагане на плошке уз њих, или киселе јабуке... Само небо је граница.
arianna arianna 23:53 24.05.2019

Re: ...

Višnje i jagnjetina, omlet s pekmezom, šnicle i pomorandze, krompir na hleba

razmisljam razmisljam 00:03 25.05.2019

Re: ...

arianna


Мах, мах...
Драго ми је да си добила одговор на своје питање.
angie01 angie01 00:08 25.05.2019

Re: ...

krompir na hleba


nenenenenenee,...krompir sa testom- grenadirmars.
jadragoljub jadragoljub 00:09 25.05.2019

Re: ...

angie01
krompir na hleba


nenenenenenee,...krompir sa testom- grenadirmars.

nepcuj
angie01 angie01 00:14 25.05.2019

Re: ...

nepcuj


:)))...da znas.
razmisljam razmisljam 00:18 25.05.2019

Re: ...

arianna
Višnje i jagnjetina, omlet s pekmezom, šnicle i pomorandze, krompir na hleba


Ееее, шта си ти све пропустила у животу.
razmisljam razmisljam 00:20 25.05.2019

Re: ...

angie01

nenenenenenee,...krompir sa testom- grenadirmars.


Па празан кромпир-паприкаш, без меса, а са ноклицама...
razmisljam razmisljam 00:20 25.05.2019

Re: ...

jadragoljub
angie01
krompir na hleba


nenenenenenee,...krompir sa testom- grenadirmars.

nepcuj



nepopustljiv nepopustljiv 06:48 25.05.2019

Re: ...

arianna
Višnje i jagnjetina, omlet s pekmezom, šnicle i pomorandze, krompir na hleba


Pa da!
Baš bljak!
arianna arianna 09:41 25.05.2019

Re: ...

razmisljam
arianna
Višnje i jagnjetina, omlet s pekmezom, šnicle i pomorandze, krompir na hleba


Ееее, шта си ти све пропустила у животу.



Vidim


Idu dani. Ima vremena.
deset_slukom deset_slukom 11:22 25.05.2019

Re: ...

arianna
Liči ali nije bilo ni sardina, a ni suhomesnatih dodataka.



Garniranih sendviča je bilo raznih fela, za svakoga po nešto. Možda neko nije voleo sardine, taj je birao sebi šta voli. Meni bilo mindegy.

Prodavali su se u restoranu-poslastičarnici Zagreb, na uglu gde se ulazi u Katoličku portu, valjda su se tamo i pravili. Nosili su ih i u radničke restorane, bilo ih je svuda. Jednom su uzrokovali masovno trovanje salmonelom (u majonezu), par hiljada ljudi. Fasovao sam je i ja, u firmi, ipak mi se sendviči nisu ogadili.
razmisljam razmisljam 16:48 26.05.2019

Re: ...

deset_slukom


Добродошао у моје блогодвориште.
Черевићан Черевићан 21:35 24.05.2019

трагом гастрономског присета

Elem, ja bih o sećanjima, onim usputnim

кад живота им небуде
(нормално је и умрети),
докле год су у присету
драги ће (нам) живети,

дал' уз храну...ил' тему бирану
Atomski mrav Atomski mrav 21:40 24.05.2019

Re: трагом гастрономског присета

Kažu da je prvo što se zaboravi o nekom ko je preminuo boja glasa...
cassiopeia cassiopeia 22:27 24.05.2019

Re: трагом гастрономског присета

Atomski mrav
Kažu da je prvo što se zaboravi o nekom ko je preminuo boja glasa...


U pravu su. Ja sam jedne noći bukvalno doživela panični napad kad sam shvatila da se više ne sećam boje tatinog glasa.


Atomski mrav Atomski mrav 23:00 24.05.2019

Re: трагом гастрономског присета

U pravu su. Ja sam jedne noći bukvalno doživela panični napad kad sam shvatila da se više ne sećam boje tatinog glasa.




Nadam se da imaš neki snimak, audio ili video...
razmisljam razmisljam 23:40 24.05.2019

Re: трагом гастрономског присета

Черевићан

кад живота им небуде
(нормално је и умрети),
докле год су у присету
драги ће (нам) живети,

дал' уз храну...ил' тему бирану


Управо тако, гос-н Чер. Као и увек, у четири стиха ( и мали додатак ), право усриду.

Овог пута сам се зауставила углавном на храни, уз пар мањих излета у друге пределе свакодневице, а наравно да има још онолико подсећања на разне драге ми људе везаних за најразноврсније подстицаје, али сам их свесно прескочила да се не бих размеандрирала. И тако су се колеЗе блоЗери концентрисали на храну, а остало 'ладно занемарили. Но, такав ми усуд блогерски - код мене пре или касније крене дискусија о јелу и размена рецепата, па к'о велим, боље што пре, да не стрепим ка'ће.
cassiopeia cassiopeia 11:06 27.05.2019

Re: трагом гастрономског присета

Atomski mrav



Nadam se da imaš neki snimak, audio ili video...




Dva, tri snimka. Jos uvek ne mogu da gledam
jinks jinks 21:55 24.05.2019

...

Hrana za dušu i za srce :)
cassiopeia cassiopeia 22:28 24.05.2019

Re: ...

jinks
Hrana za dušu i za srce :)


Daa. Razmišljalica kad sroči, srce poskoči.
razmisljam razmisljam 23:45 24.05.2019

Re: ...

jinks
Hrana za dušu i za srce :)


Благодарим.
razmisljam razmisljam 23:45 24.05.2019

Re: ...

cassiopeia

Daa. Razmišljalica kad sroči, srce poskoči.


Их, сад и ти...
cassiopeia cassiopeia 22:47 24.05.2019

Kad smo kod supe

Ja kad god pristavim supu i zapečem na ringli pole crnog luka sa sve ljuskom, svrati mi moja baba Bosiljka, Bačkulja iz Siriga, i onda se setim svega.

Kako je morala u komad da zna koliko je krofni napravila ili prevrta ispekla ili slatkih kifli zavila. I kad izda naredbu da se nešto uradi, pa na moje nećkanje izgovarala "niko neće kako ja 'oću, svak' 'oće kako on hoće"
jadragoljub jadragoljub 22:55 24.05.2019

Re: Kad smo kod supe

zapečem na ringli pole crnog luka sa sve ljuskom,

uh di me podseti
shone shone 23:34 24.05.2019

Re: Kad smo kod supe

U Kaliforniji ovu papazjaniju od mesa zovu “lambpigcow” (jagnjesvinjakrava), ali mi ćemo ga, iz poštovanja prema srpskoj mitologiji ipak zvati pragnje.




razmisljam razmisljam 23:50 24.05.2019

Re: Kad smo kod supe

cassiopeia

Kako je morala u komad da zna koliko je krofni napravila ili prevrta ispekla ili slatkih kifli zavila. I kad izda naredbu da se nešto uradi, pa na moje nećkanje izgovarala "niko neće kako ja 'oću, svak' 'oće kako on hoće"


Јоој, то твоја баба Босиљка иста ја. Једном сам ухватила себе како поред шпортета држим папир и оловку и ударам рецку након сваке испечене палачинке, да се, прибогу, не бих забројала. Е, онда сам рекла: - А, у очин, не'ш више тако, прекардашила си. - па сад бројим усмено и секирам се кад се погубим негде након педесете...

Иначе, тој се ваби опсесивно-компулсивни поремећај, ал' немој да си коме каз'ла.

razmisljam razmisljam 00:05 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

shone
U Kaliforniji ovu papazjaniju od mesa zovu “lambpigcow” (jagnjesvinjakrava), ali mi ćemo ga, iz poštovanja prema srpskoj mitologiji ipak zvati pragnje.


А где је ту онда крава?
aureus aureus 00:08 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

razmisljam
- па сад бројим усмено и секирам се кад се погубим негде након педесете...



Bitno je da djeca ne ostanu gladna.

angie01 angie01 00:13 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Bitno je da djeca ne ostanu gladna.


ove americke cinke sa kanadskim sirupom od javora, su isto sto i njihov burger u podnosu na nasu pljehu, kada se uporede sa nasim cinkama, sa cim god 'oces.
razmisljam razmisljam 00:23 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

aureus


Bitno je da djeca ne ostanu gladna.


'Де гладна, побогу кад палачинке не почињем без око киле брашна и осталог сразмерно приде? И тако проведем по дана уз два тигања...
Atomski mrav Atomski mrav 00:24 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

и секирам се кад се погубим негде након педесете...

Moj tast peče palačinke sa tri tiganja.
Jeste li nekad probali da pravite palačinke bez pšeničnog brašna, mleka i jaja? Mleko je najmanji problem, može i bez njega ako imaš pravo da koristiš ostala dva sastojka a može i da se zameni npr. bademovim ili sojinim mlekom. Za jaja smo našli zamenu u vidu nekog praška ali da sam nešto primetio da to ima neki efekat - nisam. A bezglutenska brašna... pak'o. Na kraju napraviš smešu, izliješ u tiganj i ne možeš da okreneš - kida se, zalepi se za tiganj... nervni slom da dobiješ. Na kraju ispečeš neke male palačinkice koje nisu ni prineti klasičnim palačinkama ali im se tvoje dete obraduje samo tako... i onda zaboraviš na svu muku i nerviranje.
shone shone 00:24 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

А где је ту онда крава?


razmisljam razmisljam 00:26 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

angie01

ove americke cinke sa kanadskim sirupom od javora, su isto sto i njihov burger u podnosu na nasu pljehu, kada se uporede sa nasim cinkama, sa cim god 'oces.


Слажем се. Мада је мени бласфемија и мода турања млевене Плазме и неког кремића у палачинке поред свих џемова и пекмеза домаће израде од јагода, бресака, кајсија, шљива, поморанџе, смокава, шипурка, јабука, мешаних од којечга... А да не помињем једноставну варијанту млевених ораЈа и шећера.
aureus aureus 00:27 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

angie01
Bitno je da djeca ne ostanu gladna.


ove americke cinke sa kanadskim sirupom od javora, su isto sto i njihov burger u podnosu na nasu pljehu, kada se uporede sa nasim cinkama, sa cim god 'oces.

Kad se pomene hrpa palačinaka, često se sjetim filma "The Kid" od Čarlija Čaplina, kad klinja sprema palačinke za doručak.
Tako slatka scena, kao i čitav film uostalom.
Film je iz davne 1921.



Posle idu na posao: klinja razbija prozore, a Little Tramp (Č. Č.) ih popravlja za pare. (Klinja je koju deceniju kasnije igrao ujaka u "Porodici Adams".)
aureus aureus 00:33 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Razmišljam
Мада је мени бласфемија и мода турања млевене Плазме и неког кремића у палачинке

Ne nekog, bogami, nego nutele.
razmisljam razmisljam 00:35 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Atomski mrav

Moj tast peče palačinke sa tri tiganja.


Ушио ме, значи. Ја користим само два.

Jeste li nekad probali da pravite palačinke bez pšeničnog brašna, mleka i jaja? Mleko je najmanji problem, može i bez njega ako imaš pravo da koristiš ostala dva sastojka a može i da se zameni npr. bademovim ili sojinim mlekom. Za jaja smo našli zamenu u vidu nekog praška ali da sam nešto primetio da to ima neki efekat - nisam. A bezglutenska brašna... pak'o. Na kraju napraviš smešu, izliješ u tiganj i ne možeš da okreneš - kida se, zalepi se za tiganj... nervni slom da dobiješ. Na kraju ispečeš neke male palačinkice koje nisu ni prineti klasičnim palačinkama ali im se tvoje dete obraduje samo tako... i onda zaboraviš na svu muku i nerviranje.


Јесмо ли то ми прешли на Ви, или си се само мало збунио? Знаш неписано правило Блога: нема персирања, осим ако се другачије не одлучи.

Не, нисам имала потребе да експериментишем, јер нико ко се храни у мојој кухињи нема никакве проблеме осим невероватне јешности, али се то да решити невероватним количинама хране. Наравно, то изискује доста времена, али су на крају сви задовољни а ја и уморна.

Толико ми је лепо кад чујем колико се ви са глутенским проблемима трудите у изналажењу начина да јела буду што приближнија уобичајеним и колико енергије трошите на то да бисте обрадовали своје ближње. Знам да није ни мало лако, знам да је напорно и захтева много муке, али је очигледно по ономе што си написао да се ипак исплати.
razmisljam razmisljam 00:36 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

shone


Ааа, крава му ту дође као десерт.
Atomski mrav Atomski mrav 00:41 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Јесмо ли то ми прешли на Ви, или си се само мало збунио? Знаш неписано правило Блога: нема персирања, осим ако се другачије не одлучи.


Kako neću znati? Nije bilo u pitanju persiranje već množina, dakle pitanje upućeno svima koji prate fabulu radnje.
razmisljam razmisljam 00:41 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

aureus

Ne nekog, bogami, nego nutele. <_<


Оне Нутеле која за наше тржиште садржи знатно мање лешника него западна варијанта? Не могу да верујем да си на то спао...

razmisljam razmisljam 00:42 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Atomski mrav

Kako neću znati? Nije bilo u pitanju persiranje već množina, dakle pitanje upućeno svima koji prate fabulu radnje.


Ааа... ОндаК добро.
aureus aureus 00:44 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

razmisljam
aureus

Ne nekog, bogami, nego nutele.


Оне Нутеле која за наше тржиште садржи знатно мање лешника него западна варијанта? Не могу да верујем да си на то спао...


Ama, kako manje kad je 13 posto i tamo i 'vamo?
Kako misliš spao? Dobro je dok se ima za nutelu.

Makar ponekad.
jadragoljub jadragoljub 00:44 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

ja imam taj sirup kanadski samo mi fale palačinci
angie01 angie01 00:50 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Мада је мени бласфемија


cista jeres, indid.
aureus aureus 00:51 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

jadragoljub
ja imam taj sirup kanadski samo mi fale palačinci

E to.

Uvijek nešto fail.
Fali.
razmisljam razmisljam 01:01 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

aureus aureus 01:09 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Gledao sam sastave raznih nutela: nema razlike u količini lješnika (13% je Fererov standard za nutelu). Kompanija, inače, potroši petinu svjetskog lješnika otprilike.
Isti je i omjer UH - proteini - masti.

Gdje onda ima razlike?

Prema ovom tekstu:


– Komisija je navela da će „Ferero” to uraditi tako što će sniziti kvalitet proizvoda u Nemačkoj u kojoj je bio bolji. Nakon mog istraživanja, „Ferero” se izjasnio da je kvalitet „nutele” bolji samo u Nemačkoj, a u svim ostalim državama članicama da je jednak – kaže Biljana Borzan, izvestilac Evropskog parlamenta za različit kvalitet hrane.

Podsetimo, istraživanje Biljane Borzan pokazalo je da postoji razlika u kvalitetu „nutele“, koja se prodaje na hrvatskom i nemačkom tržištu. Kako je navedeno, proizvod iz Hrvatske sadrži surutku u prahu i manji procenat obranog mleka u prahu, dok proizvod iz Nemačke sadrži samo obrano mleko u prahu.

Surutka je inače jeftinija sirovina. Takođe je primećena i značajna razlika u boji, mirisu i ukusu proizvoda – „nutela“ kupljena u Hrvatskoj je slađa, gušća i ima ukus kakaoa, dok je ona u Nemačkoj tamnija i ima ukus lešnika i bolje se razmazuje, pokazalo je istraživanje.



Nema, dakle, potrebe da dramimo. Malo surutke kod Hrvata a kod Nijemaca samo obrano mlijeko u prahu...
nsarski nsarski 06:11 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

jadragoljub
ja imam taj sirup kanadski samo mi fale palačinci


Taj sirup je sasvim cool, kad je prirodan, naravno. E, sada, ako nemaš onu baš njihovu smešu za palačinke, i tu ima rešenje. Umesto palačinki, od bajatog hleba napraviš prženice, preliješ sirupom i eto ti uživanja.
nepopustljiv nepopustljiv 06:50 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

cassiopeia
Ja kad god pristavim supu i zapečem na ringli pole crnog luka sa sve ljuskom, svrati mi moja baba Bosiljka, Bačkulja iz Siriga, i onda se setim svega.

Kako je morala u komad da zna koliko je krofni napravila ili prevrta ispekla ili slatkih kifli zavila. I kad izda naredbu da se nešto uradi, pa na moje nećkanje izgovarala "niko neće kako ja 'oću, svak' 'oće kako on hoće"

Uh, kako mi je ovo odvratno - oboje!

Zašto Bačkulja, a ne Bačvanka?!
Zašto baba, a ne baka?!
shone shone 08:13 25.05.2019

Re: aureus


Pertle ala bolognese, malo rešiji đon, eksere NE gutati, samo glockati, dobri su za krvnu sliku!






Prepoznaješ li ovog lijevo?
angie01 angie01 10:30 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

ako nemaš onu baš njihovu smešu za palačinke,


onu hemjisku- kad je pogledas, naraste,....isto kao i ona praskasta cuda za pravljenje kolaca,....ali mogu one i normalnije, recimo,jedan od recepeta, imas ih onoliko,...ja ipak volim ove nase,...za slane, narendas jos kopus u smesu, pa pustis da odstoji,...peces normalno, pa onda fil- razno, sta ko voli, pa zapeces u rerni- besamel odgore, malo narendanog sira...
nsarski nsarski 11:00 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

shone
U Kaliforniji ovu papazjaniju od mesa zovu “lambpigcow” (jagnjesvinjakrava), ali mi ćemo ga, iz poštovanja prema srpskoj mitologiji ipak zvati pragnje.





Ptičija verzija je Turducken (turkey-duck-chicken), kada se u ćurku ubaci patka, a u patku kokoš i tako ispeče. Gurmanska verzija je kada se sve to umota slaninom.

zilikaka zilikaka 12:07 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

А да не помињем једноставну варијанту млевених ораЈа и шећера.

Najvolijem!
Nego, samo da ti kažemo, nije da mi nismo razumeli o čemu i kako bi ti volela ovde da se priča, nego ja to ne umem drukče neg samo u sebi, a slutim da nisam jedina.
angie01 angie01 13:39 25.05.2019

Re: Kad smo kod supe

, kada se u ćurku ubaci patka, a u patku kokoš i tako ispeče.


odlican fazon- taman patka omasti, a piletina umeksa suvu curku,...svidja mi se....slaninica jos vise- sve je lepse sa slaninicom, cak i riba,....samo da se ne umotava neki sir- to mi je uvek jeftino kvarenje prave situacije.
razmisljam razmisljam 15:31 26.05.2019

Re: Kad smo kod supe

aureus


Сори, побркала сам кремиће.

Мада, како објашњаваш ово што сам подвукла?
Ја сам, одмах да ти кажем, присталица теорије завере по којој ипак Немци добијају више лешника.

Surutka je inače jeftinija sirovina. Takođe je primećena i značajna razlika u boji, mirisu i ukusu proizvoda – „nutela“ kupljena u Hrvatskoj je slađa, gušća i ima ukus kakaoa, dok je ona u Nemačkoj tamnija i ima ukus lešnika i bolje se razmazuje, pokazalo je istraživanje.




razmisljam razmisljam 16:17 26.05.2019

Re: aureus

shone

Prepoznaješ li ovog lijevo?


Да. Штооо?
aureus aureus 16:30 26.05.2019

Re: Kad smo kod supe

razmisljam
aureus


Сори, побркала сам кремиће.

Мада, како објашњаваш ово што сам подвукла?
Ја сам, одмах да ти кажем, присталица теорије завере по којој ипак Немци добијају више лешника.

Surutka je inače jeftinija sirovina. Takođe je primećena i značajna razlika u boji, mirisu i ukusu proizvoda – „nutela“ kupljena u Hrvatskoj je slađa, gušća i ima ukus kakaoa, dok je ona u Nemačkoj tamnija i ima ukus lešnika i bolje se razmazuje, pokazalo je istraživanje.


Na ambalaži piše 13 posto, a 13 posto je isto i u Njemačkoj i u Hrvatskoj i u Srbiji. 13 je 13.
E sad, da li je lješnik svuda istog kvaliteta, da li je uopšte moguće na svjetskom tržištu nabaviti dovoljne količine lješnika istog kvaliteta (proizvođač nutele kupuje dosta lješnika), da li taj lješnik u kombinaciji sa nekim drugim sastojcima lakše dolazi do izražaja - to jest bolje odaje "ukus lješnika", koji ostali sastojci guše ukus lješnika a koji ga podstiču, to su otvorena pitanja.
Proizvođači hrane su s decenijama stekli znatne vještine; znaju kako da izimitiraju ukus banane a da uopšte ne stave bananu, kako da izimitiraju ukus raznog voća i koječega, tu su, naravno, i vještačke arome i pojačivači ukusa. Jogurt sa lijepim ukusom jagode nije nužno kvalitetan jer se jagoda lijepo osjeti.

Nutela je svjetski brend pa ju je najlakše uzeti kao primjer nekakvog varanja potrošača.
Smio bih se kladiti da više varaju proizvođači deterdženta.
No uskoro tim varanjima u EU dolazi kraj.
razmisljam razmisljam 16:51 26.05.2019

Re: Kad smo kod supe

zilikaka

Najvolijem!


И ја.

Nego, samo da ti kažemo, nije da mi nismo razumeli o čemu i kako bi ti volela ovde da se priča, nego ja to ne umem drukče neg samo u sebi, a slutim da nisam jedina.


Добро кад кажете.
floki floki 22:06 26.05.2019

Re: Kad smo kod supe

za atomskog i cass (bezglutensku ekipu), jutros pravljeno za domaći sladoled, čak ni jaja ne idu (sorry za velicinu slike) i super ispalo




ima ovde neki krem od lešnika sa 45% lešnika, alnatura je poeizvođač... malo je $$$, ali jbg...
razmisljam razmisljam 23:50 26.05.2019

Re: Kad smo kod supe

floki
za atomskog i cass (bezglutensku ekipu), jutros pravljeno za domaći sladoled, čak ni jaja ne idu (sorry za velicinu slike) i super ispalo


Ево слике у одма' видљивом формату, тек да буде лакше за гледање.



Флоки, свака част!

Ја најволијем сладолед у том т.зв. слатком корнету - због корнета.

Једног лета их је једна мамина комшиница услужно правила за неку посластичарницу. Сав шкарт ( поломљене, мало прегореле и остале са фалинкама ) је у кесама доносила мами. Моје среће!
cassiopeia cassiopeia 07:46 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe


floki
za atomskog i cass (bezglutensku ekipu), jutros pravljeno za domaći sladoled, čak ni jaja ne idu (sorry za velicinu slike) i super ispalo



Aaaaa, imaš i onaj pekač za kornete

Baš lepo što si nas se setio, a gde se recept zaturio?


Super su ispali, baš kao pravi! Kornet nisam pojela ima 4 godine.
cassiopeia cassiopeia 07:57 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

floki
ima ovde neki krem od lešnika sa 45% lešnika, alnatura je poeizvođač... malo je $$$, ali jbg...


Stavljala sam ja na blogu skoro recept za domaću nutelu. Iskopala sam taj komentar.

400 gr. lešnika ispeći u rerni, na 180C, 10-15tak minuta da zamirišu i krene ljuska da se odvaja (ako kupiš već pečene, malo ih dopeci jer su slabije pečeni, barem ovi kod nas) Očistiš od ljuske, staviš u dobar blender ili secka da se napravi maslac od lešnika. Pusti da se malo prohlade, pre nego ih očistiš od ljuske.

Ako je slabiji blender, možeš prvo da samelješ pa onda štapnim mikserom uz dodatak kašike, dve nekog ulja (ja stavim maslinovo koje nije jako ili kokosovo) da podstakne blendanje.

80 gr. čokolade (sa većim postotkom kakaa,a ako ne paziš na šećer može i mlečna) otopiti na pari.

2 kašike meda ili nekog zaslađivača koji koristiš i sve sjediniš i to je to.

Ja nekad ubacim pola dcl pavlake za šlag (mlečne) da bude mekše. A možeš samo kakao u prahu (po ukusu, počni od jedne kašike pa vidi kako ti je) i med.

Stegne se u frižideru, a pre upotrebe izvadi van da se ugreje na sobnu temp. I probaj da ne pojedeš za tri dana
floki floki 10:21 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

ma ta mašina za kornete je koštala 15tak eura, jednostava skroz, sa sve kupastom "oklagijom" za rolanje korneta...

evo ga recept za desetak korneta (nisu mali, nego onako, veliki slatki kornet):
70gr maslaca ili margarina umešaš sa 120gr šećera u prahu pa polako tome dodaš 250ml mleka. kad se to sjedini, ide 180gr bezglutenskog brašna (ja koristio schaer universal mix it), prstohvat soli, mala kašičica xanthana, malo tek praška za pecivo, vanilin šećer po želji...
kad je glatko testo, u mašini toj pečeš, pa odmah urolaš oko kalupa dok je vruće, pazi na prste... za minut se ohladi i jako dobro bude :)

a pravili domaći sladoled (u onoj mašini što vrti i hladi) koji ima za osnovu pnaj jednostavni karamel krem (dulce de leche ili kako već...)

sad ide leto pa eksperimentišemo sa sladoledima, da što više liče na sicilijanski gelato, znači, ništa jaja unutra... još nije savršeno, ali smo već super dobre sladolede pravili
Atomski mrav Atomski mrav 12:09 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

slaninica jos vise- sve je lepse sa slaninicom, cak i riba,


Atomski mrav Atomski mrav 12:09 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Floki, sjajno izgledaju!
floki floki 20:17 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

Atomski mrav
Floki, sjajno izgledaju!

hvala, stvarno je trivija da se napravi

par dana mogu i da stoje, nikakva frka...

i sami sladoledi idu super na tu sicilijansku foru bez jaja (klasična italijanska i francuska škola prave bazu za sladoled od šećera i žumanaca, "custard", ne znam kako se to na srpskom kaže)
ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...
razmisljam razmisljam 22:29 27.05.2019

Re: Kad smo kod supe

floki

ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...


Само напред. Наравно да увек има неког кога ће то занимати.

( Они које не занима не свраћају на блогове о рецептима нити се на њима јављају, што је баш увиђавно с њи'ове стране. )
nepopustljiv nepopustljiv 06:49 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

floki
Atomski mrav
Floki, sjajno izgledaju!

hvala, stvarno je trivija da se napravi

par dana mogu i da stoje, nikakva frka...

i sami sladoledi idu super na tu sicilijansku foru bez jaja (klasična italijanska i francuska škola prave bazu za sladoled od šećera i žumanaca, "custard", ne znam kako se to na srpskom kaže)
ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...

Ma koga to zanima?!
zilikaka zilikaka 07:41 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

nepopustljiv
floki
Atomski mrav
Floki, sjajno izgledaju!

hvala, stvarno je trivija da se napravi

par dana mogu i da stoje, nikakva frka...

i sami sladoledi idu super na tu sicilijansku foru bez jaja (klasična italijanska i francuska škola prave bazu za sladoled od šećera i žumanaca, "custard", ne znam kako se to na srpskom kaže)
ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...

Ma koga to zanima?!

Jok, no nas zanima šta si ti doručkovao.
cassiopeia cassiopeia 08:19 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

floki


i sami sladoledi idu super na tu sicilijansku foru bez jaja (klasična italijanska i francuska škola prave bazu za sladoled od šećera i žumanaca, "custard", ne znam kako se to na srpskom kaže)
ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...


Nije zgoreg čuti neki isproban i proveren recept.

Ja pravim od jogurta, banane (umesto šećera) i još nekog voća po želji. Nemam aparat pa bude tu kristalizacije, ali nije strašno. Pretpostavljam da ne bi bilo uopšte u aparatu.

Ako neko ne sme mleko (često kod nas sa celijakijom) onda može kokosovo iz konzerve, ono masnije. Super je zamena. Probala sam.
jooscout jooscout 11:13 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

cassiopeia

Ja pravim od jogurta, banane (umesto šećera)




Da li bi moglo sa steviom?
cassiopeia cassiopeia 11:29 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

jooscout
cassiopeia

Ja pravim od jogurta, banane (umesto šećera)




Da li bi moglo sa steviom?


Može. Samo pažljivo, stevia ume da ostavi čudan ukus u ustima (kako bi Englezi rekli aftertaste). to verovatno i sama znaš ako je već koristiš.

Meni je najbolja mešavina eritrita i stevie.*

Inače, pravilo je da što je gušći i masniji jogurt, poput grčkog jogurta, onda je kremastiji sladoled.

*poruka za Čarlija. Odbij sa komentarima, njao i tako tim, neki ne jedu šećer zbog zdravlja. Ubija ih.
floki floki 12:04 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

evo jedna varijanta (prva):
uzmete 1kg jogurta, sito i gazu, gazu predvostručite, stavite u sito, jogurt saspete u to, stavite nad neku činiju, pokrijete i to sve celu noć u frižider, da se cedi... sutradan ujutru će ostati manje od pola jogurta od toga, izgledaće kao mladi sir...

dalje vam treba 350ml mleka, 2 supene kašike kukuruznog ili krompirovog skroba (starch), 60gr svežeg krem sira, 120g slatke pavlake, 150gr ili manje šećera, 60ml nekog sirupa (glukozni sirup, pirinčani sirup, nešto tako - može i bez toga, a može verovatno i med da se stavi, nisam probao)

ova varijanta će biti sa limunom, ali i drugo voće može slično isto...
iscedi se oko 120ml limunovog soka i to se prokuva malo sa 2 kašike šećera, da bude gust limunov sirup... par većih komada limunove kore ostavite za sledeći korak

dalje, uzmete malo mleka i u njemu razmutite skrob, da nema grudvica.

u jednoj povećoj činiji izlupate malo krem sir da bude glatko.

ostalo mleko, zajedno sa slatkom pavlakom, šećerom, slatkim sirupom i par komada limunove kore stavite da prokuva pa da se krčka 3-4 minuta (nije frka ako bude i koji minut duže, ispariće malo više vode a to nam nije problem)
onda to sklonite sa šporeta, polako uz mešanje saspete onaj razmućeni skrob, vratite na šporet i kuvate na umerenoj vatri koji minut, dok se ne zgusne smesa (liči na puding).
onda izvadite limunovu koru a tu zgusnutu smesu polako dodajete u onu činiju sa izlupanim krem sirom (malo se doda, pa izmeša, pa onda malo više doda pa opet izmeša i tako...).
onda u tu smesu dodate onaj oceđeni jogurt i sirup od limuna, pa se sve lepo izmeša i to je spremna smesa za sladoled.

sledeći korak je da se ona dobro ohladi (najbolji trik je da se to sve stavi u jednu kesu i zatvori, pa se ta kesa potopi u ledenu vodu sa kockama leda (kocke leda po potrebi dodati)... ovo će smesu najbrže i najravnomernije rashladiti, ali mene mrzi malo da to radim, pa ja samo pokrijem ovu činiju u kojoj sam sve izmešao, stavim je u zamrzivač na kratko (ili frižider malo duže), ispod nje podmetnem krpu možda...

e tako rashlađenu smesu onda saspem u mašinu za sladoled, ona vrti i hladi, jedno pola sata... posle još malo mora da se dohladi, najbolje jedno sat vremena u zamrzivaču, otprilike i gotov sladoled, svež, domaći, nema onih hiljadu sastojaka za koje ni ne znaš šta su...

ko nema mašinu za sladoled, neka stavi u zamrzivač direktno, tu i tamo možda promeša rukom ponekad dok se to hladi, čisto da ne bude previše kristala...

umesto limuna može i narandža, može i sirup od borovnica, malina, jagoda, može i da se meša, ko šta voli...

postoje dve vrste tih mašina za sladoled: prva je jednostavnija i jeftinija (red veličine 50 ojra), tu se uzme ta posuda od mašine i turi u zamrzivač ceo dan, pa se onda u nju tako hladnu sipa smesa za sladoled i onda ona vrti i hladi toliko koliko može, radi posao...
skuplja varijanta (red veličine 200 ojra) je mašina koja ima svoj kompresor, pa hiadi i vrti istovremeno...
nepopustljiv nepopustljiv 12:17 28.05.2019

Re: Kad smo kod supe

zilikaka
nepopustljiv
floki
Atomski mrav
Floki, sjajno izgledaju!

hvala, stvarno je trivija da se napravi

par dana mogu i da stoje, nikakva frka...

i sami sladoledi idu super na tu sicilijansku foru bez jaja (klasična italijanska i francuska škola prave bazu za sladoled od šećera i žumanaca, "custard", ne znam kako se to na srpskom kaže)
ako nekog zanima, mogu napisati, kad uhvatim vremena a ima i na netu dosta...

Ma koga to zanima?!

Jok, no nas zanima šta si ti doručkovao.

Doručkovao sam poparu - skupilo se starog hleba, pa žena rešila da me počasti.
Pored sira kao jednog od osnovnih sastojaka, poplašila je (poparu) sa relativno sitnim čvarcima - i naravno, dosta mladog luka iseckanog na kolutiće (pošto sam na godišnjem, pa mogu da jedem luk koliko god mi se jede).
Što se tiče užine - tu sam jeo blitvu (sa dosta belog luka) i neku dinstanu šniclu (od svinje) - uz naš ajvar od prošle godine (još se pronađe poneka teglica).
Za ručak još ne znam šta je na programu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana