Budućnost| Društvo| Ekologija| Energetika| Politika

Zeleni, a ne plavi, crveni ili crni!

Filip Mladenović RSS / 27.05.2019. u 23:45

Ska Keler
Ska Keler
Uprkos mračnim slutnjama i politikantskim najavama, pobednici upravo okončanih izbora za novi saziv EU parlamenta nisu desničari i populisti, već pobornici programa koji se zasniva na zaštiti klime, socijalnoj pravdi i odbrani vladavine prava i demokratije.

Da, moralni i politički pobednici ovih izbora nisu ni plavi, ni crni, ni crveni već - Zeleni. Ostvarili su do sada najveći uspeh na izborima za Evropski parlament (EP). Politička grupacija Zeleni/Evropska slobodarska alijansa imaće 17 poslanika više (pre 52, sada 69) i biće 4. po veličini grupacija u EP, što bi im moglo doneti presudnu ulogu u formiranju buduće većine i izboru novog sastava Evropske komisije.
Izborni rezultati Zelenih stranaka nadmašili su očekivanja u zemljama kao što su Nemačka, Francuska, Irska, Danska, Finska i Austrija i ove stranke će imati sve veći uticaj na oblikovanje političke debate narednih 5 godina, koliko traje mandat novog sastava EP.

Vreme je da Evropska unija sve svoje napore uperi na održivu budućnost i počne da brine za svoje građane. To mora biti suština programa sledećeg predsednika Evropske komisije. Politička grupacija Zeleni/Evropska slobodarska alijansa je jedina kredibilna politička snaga kada je u pitanju klimatska akcija i mi ćemo to u pregovorima i zastupati", izjavio je Bas Eickhout, potpredsednik i vodeći kandidat političke grupacije Zeleni/Evropska slobodarska alijansa.

Zeleni su ostvarili zapažene rezultate u mnogim evropskim zemljama, ali ne i u zemljama Jugoistočne Evrope. Na izborima u Nemačkoj su osvojili 2. mesto, sa skoro 21% dobijenih glasova, iza političke alijanse CDU/CSU kancelarke Angele Merkel, koja je osvojila oko 28% glasova.

Odgovor na klimatsku krizu postoji - za početak se treba okrenuti solarnoj i energiji vetra, kao i drugim obnovljivim izvorima energije, vodeća je poruka evropskih Zelenih. Zalažu se za postepeno napuštanje uglja do 2030. godine i ubrzo nakon toga i ostalih fosilnih goriva, kao i za prestanak ulaganja privatnog i javnog sektora u fosilna goriva.

Takođe se bore za pravednu tranziciju ka ugljenično-neutralnoj cirkularnoj ekonomiji kroz Zeleni NJU DIL, a u važne tačke programa Zelenih spadaju i vladavina prava, socijalna pravda i human odnos prema migrantima.

Posebne simpatije već godinama gajim prema jednoj od vodećih ličnosti Zelenih, gospodji Ska Keler, kojoj sam sinoć poslao čestitke za veliki uspeh i pozvao je da poseti Beograd!

 

Atačmenti



Komentari (256)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadragoljub jadragoljub 18:14 30.05.2019

Re: Počelo je

aureus
Mi o Amsterdamu kad - tekst o Amsterdamu.
Dosta im turista.

e a ja dođo da okačim

aureus aureus 18:22 30.05.2019

Re: Počelo je

jadragoljub
aureus
Mi o Amsterdamu kad - tekst o Amsterdamu.
Dosta im turista.

e a ja dođo da okačim


Ali imaš i ovo:



Cijeli tekst.
jadragoljub jadragoljub 18:45 30.05.2019

Re: Počelo je

aureus
jadragoljub
aureus
Mi o Amsterdamu kad - tekst o Amsterdamu.
Dosta im turista.

e a ja dođo da okačim


Ali imaš i ovo:



Cijeli tekst.

moje mišljenje je da će sve više gradova da ukine turizam. a da će neke zemlje da zabrane englezima da ulaze u zemlju.
aureus aureus 18:57 30.05.2019

Re: Počelo je

jadragoljub
aureus
jadragoljub
aureus
Mi o Amsterdamu kad - tekst o Amsterdamu.
Dosta im turista.

e a ja dođo da okačim


Ali imaš i ovo:



Cijeli tekst.

moje mišljenje je da će sve više gradova da ukine turizam. a da će neke zemlje da zabrane englezima da ulaze u zemlju.

Neki gradovi ga po svoj prilici imaju previše: Venecija i Amsterdam, na primjer.

Ne možemo gledati samo ukupan broj turista, bitna je i veličina mjesta u koje turisti dolaze.
Amsterdam ima 830 hiljada stanovnika a prošle godine ga je posjetilo 17 miliona turista.
Zamisli da Niš od 250 hiljada posjeti pet miliona ljudi, uglavnom stranaca.
Na jednog stanovnika - 20 turista godišnje.
I sad zbog njih imaš gužve u gradskom prevozu, čekaš u prodavnici pet minuta duže, svaki čas piju kafu u tvom omiljenom kafiću i zbog njih ti se dešava da nema mjesta. Na ulici te mjesečno bar jedno zaustavi da pita gdje se nalazi ovo, gdje se nalazi ono, prave selfije ispred tvog balkona samo zato što ti ga je žena pretvorila u lijepo, zeleno, cvijetno carstvo...
jadragoljub jadragoljub 19:41 30.05.2019

Re: Počelo je

Neki gradovi ga po svoj prilici imaju previše: Venecija i Amsterdam, na primjer.

prošlo leto je bilo natpisa gde se španci žalili na engleze i još neke zemlje, mislim da će ovog leta to još više da se čuje ovog leta.
plus problemi sa ljudima, nevaspitanjem, po avionima i zemljama.
turizam je potpuno promenio svoj smisao i - jebeš pare kad ti presednu.
aureus aureus 20:12 30.05.2019

Re: Počelo je

jadragoljub
Neki gradovi ga po svoj prilici imaju previše: Venecija i Amsterdam, na primjer.

prošlo leto je bilo natpisa gde se španci žalili na engleze i još neke zemlje, mislim da će ovog leta to još više da se čuje ovog leta.
plus problemi sa ljudima, nevaspitanjem, po avionima i zemljama.
turizam je potpuno promenio svoj smisao i - jebeš pare kad ti presednu.

Jeftine avio-linije, jeftini hosteli, mogućnost da se za male pare putuje daleko i vidi velegrad.
Što za posledicu ima da čak i relativna sirotinja na Zapadu može tokom života da vidi 15-20 stranih država i posjeti mjesta koja su nekad bila dostupna samo dobrostojećima i klasi bogatuna.
S druge strane, fudbalske karte postaju skupe k'o vrag.
Počesto te jeftinije dođe da iz Londona uzmeš lou-kost avion, provedeš vikend u minhenskom hostelu, lunjaš po gradu i vratiš se kući pun utisaka (ili pijan) nego da kupiš kartu Čelsi - Totenhem i gledaš 0-0 (ako si nesretnik koji nema godišnju).
vcucko vcucko 21:36 30.05.2019

Re: Počelo je

aureus

S druge strane, fudbalske karte postaju skupe k'o vrag.
Počesto te jeftinije dođe da iz Londona uzmeš lou-kost avion, provedeš vikend u minhenskom hostelu, lunjaš po gradu i vratiš se kući pijan pun utisaka (ili pijan) nego da kupiš kartu Čelsi - Totenhem i gledaš 0-0 (ako si nesretnik koji nema godišnju).

Interesantna tema.
Pošto engleski klubovi (koji haraju evro-kupovima) su engleski... zaista, po čemu
Ako imaš 4 bitna faktora: vlasnik, trener, igrači i navijači - po prva 3 sigurno nisu. Englezi nisu ni vlasnici, ni treneri ni igrači*. A sve manje su i navijači, Upravo kako si naveo, sve veći procenat publike su upravo dnevni turisti iz Evrope (aranžmani za utakmice se masovno prodaju, low cost let plus karta plus eventualno hostel) ili ful turisti sa Istoka.

*kao i uvek ima jedan izuzetak, Totenhem. I tamo im igra pola reprezentacije.
aureus aureus 21:47 30.05.2019

Re: Počelo je

Vidi ovo Vcucko:
Hosteli u Minhenu.
Za 25 evra prespavaš u Minhenu (ili Beču). Doduše, zajedno sa još dvije Kineskinje, jednim Australijancom i par Čeha.
Da vidimo sad "Cheap Flights"....hmmm...za vikend povratna 110 funti.
Ali negdje sredinom sedmice u junu bude 44-50 funti do Beča. Povratna...
Malo ode na metro, malo na klopu, malo na kaficu...
I dalje, ako ubodeš trenutak - za 150 evra odeš i vratiš se. Još noćiš tamo.
Malo fotografišeš, okačiš na Instagram ili Tviter, Fejsbuk...i čekaš lajkove.
anonymous anonymous 22:57 30.05.2019

Re: Počelo je

aureus
Vidi ovo Vcucko:
Hosteli u Minhenu.
Za 25 evra prespavaš u Minhenu (ili Beču). Doduše, zajedno sa još dvije Kineskinje, jednim Australijancom i par Čeha.
Da vidimo sad "Cheap Flights"....hmmm...za vikend povratna 110 funti.
Ali negdje sredinom sedmice u junu bude 44-50 funti do Beča. Povratna...
Malo ode na metro, malo na klopu, malo na kaficu...
I dalje, ako ubodeš trenutak - za 150 evra odeš i vratiš se. Još noćiš tamo.
Malo fotografišeš, okačiš na Instagram ili Tviter, Fejsbuk...i čekaš lajkove.


Vidi, imam utisak da većina ove oblogovske populacije nije baš za noćenje u hostelu, a posebno sa Kineskinjama, jer bi se teško snašli i ne bi znali šta sa njima.
A isto tako i sa Italijankama, Francuskinjama ...



Međutim, ima apartmana i za manje od 15 evra po osobi, a i letova iz Niša do Beča za 10 evra.

Tako da ti je ideja dobra, ali zahteva i manje korekcije .
shone shone 22:58 30.05.2019

Re: Počelo je

Doduše, zajedno sa još dvije Kineskinje


nije ovo slučajno sa kineskinjama. vraže Zlaja



istražujem
aureus aureus 23:17 30.05.2019

Re: Počelo je

shone
Doduše, zajedno sa još dvije Kineskinje

nije ovo slučajno sa kineskinjama. vraže Zlaja

Ko misli samo na Kineskinje, a previdi Australijanca i par Čeha u sobi, može da prođe drukčije nego što je zamišljao.
aureus aureus 15:31 31.05.2019

Eto tako...

Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da nismo dali neke značajne (pa čak ni beznačajne) prijedloge za rješenje globalnih ekoloških problema (posebice rasta temperature) i, u skladu s njima, prijedloge za korekciju globalne ekonomije.

Anonymous, koji stalno stvari posmatra iz ptičje perspektive, ovdje nije imao šta da kaže, a Shone recimo neprestano misli na Kineskinje, kao da je u njima neki spas.
Dobro, njih dvojica ionako spadaju u red najgorih blogera, ali i ostali su se slabo pokazali.

Izgleda da ćemo propasti.
shone shone 17:30 31.05.2019

Re: Eto tako...

Dobro, njih dvojica ionako spadaju u red najgorih blogera,


Za mene je ovo kompliment još samo da si nam dodao Tasu i Čarlija bio bi extra kompliment.
Zahvaljujem Zlaja.



Ovi ostali ,,najbolji,, išli u isti razred i češali se o Jokino dupe.
Lako je njima. Ostala mi samo nepoznanica o šta ste se vi dragi Zlaja češali?
O Kineskinje sigurno ne.
aureus aureus 17:35 31.05.2019

Re: Eto tako...

shone
Dobro, njih dvojica ionako spadaju u red najgorih blogera,


Za mene je ovo kompliment još samo da si nam dodao Tasu i Čarlija bio bi extra kompliment.

Rekao bih da je Čarli napredovao.

Trenutno se malo bolje kotira. Iako ne govori šta misli o odlasku Amerikanaca na mjesec i zašto je i dalje na strani konzumerizma povezanog sa namirnicama koje redovno i obilno konzumira.
bene_geserit bene_geserit 02:40 01.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da nismo dali neke značajne (pa čak ni beznačajne) prijedloge za rješenje globalnih ekoloških problema (posebice rasta temperature) i, u skladu s njima, prijedloge za korekciju globalne ekonomije.

Nemojte molim vas blogokolega, ja sam dao jednostavan i nadasve ostvarljiv predlog da se spasemo globalnog zagrevanja tako što će Čarli da prestane da poplašuje slaninicom kačamak i sve ostalo što zahteva poplašivanje.
Sa druge strane ja imam nameru da nastavim da jedem čvarke i jagnjetinu, ali nemam ništa protiv da ostatak blogopopulacije pređe na "meso" iz laba bazirano na genetski modifikovanoj soji (koja te pravi sterilnim i ko zna šta sve ne, ali nije bitno pošto se sav narod ovde odavno razmnožio koliko je ko mogao i hteo).
aureus aureus 04:19 01.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
aureus
Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da nismo dali neke značajne (pa čak ni beznačajne) prijedloge za rješenje globalnih ekoloških problema (posebice rasta temperature) i, u skladu s njima, prijedloge za korekciju globalne ekonomije.

Nemojte molim vas blogokolega, ja sam dao jednostavan i nadasve ostvarljiv predlog da se spasemo globalnog zagrevanja tako što će Čarli da prestane da poplašuje slaninicom kačamak i sve ostalo što zahteva poplašivanje.
Sa druge strane ja imam nameru da nastavim da jedem čvarke i jagnjetinu, ali nemam ništa protiv da ostatak blogopopulacije pređe na "meso" iz laba bazirano na genetski modifikovanoj soji (koja te pravi sterilnim i ko zna šta sve ne, ali nije bitno pošto se sav narod ovde odavno razmnožio koliko je ko mogao i hteo).

I ja sam prepričao šta kaže NASA u vezi zagrijevanja a takođe sam se založio za sistemska rješenja (međunarodna i državna) kako ne bismo opterećivali savjest i eksploatisali dobru volju prosječnog konzumenta koji, jadan, i ne može mnogo da zna a ne može mnogo ni da uradi.

Trebalo je to razraditi ali k'o da razrađuje kad niko ne sluša?

Kad malo bolje razmislim, dragi kolega, samo smo se nas dvojica trudili, ostali su zabušavali.
Zabušanti jedni konzumeristički...
bene_geserit bene_geserit 05:35 01.06.2019

Re: Eto tako...

Dragi kolega, nešto mi ta vaša rešenja vode svetskoj vladi, jedinstvenoj valuti i masovnom nadzoru stanovništva kopristeći nove tehnologije, a da su klimatske promene tu samo izgovor. I naravno ogromnom biznisu koji će da bude finaniran iz poreza koji ja plaćam a neka birokratska gamad se koristi.

Ali ko zna, možda se i nešto dobro izrodi iz svega toga. Npr. Čarli možda smrša u nedostatku slaninice.

A za vas koji verujete NASI, uvek ima (za vas) dobrih članaka da se pročita, ako čovek hoće da se baci u frku, evo npr. Theyve stolen our future
aureus aureus 06:38 01.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
nešto mi ta vaša rešenja vode svetskoj vladi,

Već imamo nekakvu svjetsku vladu - Savjet bezbjednosti Ujedinjenih nacija, samo što to tijelo ima ozbiljan nedostatak: zbog prava veta često se ni najrazumnije odluke ne mogu donijeti ako one nisu u interesu jedne od stalnih članica.

jedinstvenoj valuti

Hmmm...
masovnom nadzoru stanovništva

A ne, to ne. Ne volim masovni nadzor stanovništva.

Mislim na sistemska rješenja drugačije prirode.
Recimo, nije u redu da mene grize savjest ako hoću težak automobil koji dobro izgleda a koji puno troši. Ne mogu da kupujem automobil gledajući samo jednu karakteristiku - potrošnju goriva i emisiju štetnih materija, a 'vamo k'o šiša dizajn, udobnost, nivo buke u unutrašnjosti...
Neka to države vide sa proizvođačima automobila, šta može a šta ne može, ali onog momenta kad automobil dobije zeleno svjetlo da može da bude na tržištu - molim lijepo, što da ga ne kupim ako mi se sviđa? Puno troši jer je recimo težak, a težak je da bi bio tiši u unutrašnjosti...
Možda države mogu da kažu: od te i te godine nema više automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem. Nema, ćao.
Zatim pooštravanje kriterijuma koji se tiču trajnosti i solidnosti proizvoda kako ne bismo morali svaki čas da kupujemo nešto što može da traje - a sada ne traje jer je napravljeno da se pokvari brzo, ili da se pohaba, potroši i sl.

Mora se i malo više stimulisati nauka i istraživanja u oblasti zelenih tehnologija.

Jukie Jukie 22:01 01.06.2019

Re: Eto tako...

Danas se veštačko meso izgleda pravi od proteina graška?
Iako meni to previše liči na onu priču sa Soylent green
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:39 01.06.2019

Re: Eto tako...

Već imamo nekakvu svjetsku vladu - Savjet bezbjednosti Ujedinjenih nacija, samo što to tijelo ima ozbiljan nedostatak: zbog prava veta često se ni najrazumnije odluke ne mogu donijeti ako one nisu u interesu jedne od stalnih članica.


a 'najrazumnije' definise naravno - aureus? ili one clanice koje ne uloze veto?

ona koja ulaze veto, naravno, vazi za 'najnerazumuniju'?

aureuse, boltone

bene_geserit bene_geserit 05:16 02.06.2019

Re: Eto tako...

Jukie
Danas se veštačko meso izgleda pravi od proteina graška?
Iako meni to previše liči na onu priču sa Soylent green

Zapravo sam mislio na ovo, pazi sve mi se izmešalo u glavi.
Pravi se in-vitro cultivacijom životinjskih ćelija, malo tissue engineering, molekuralna biologija, sintetička biologija, biotehnologija i regenerativna medicina i eto pljeske iz laba.
anonymous anonymous 08:56 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da nismo dali neke značajne (pa čak ni beznačajne) prijedloge za rješenje globalnih ekoloških problema (posebice rasta temperature) i, u skladu s njima, prijedloge za korekciju globalne ekonomije.

Anonymous, koji stalno stvari posmatra iz ptičje perspektive, ovdje nije imao šta da kaže, a Shone recimo neprestano misli na Kineskinje, kao da je u njima neki spas.
Dobro, njih dvojica ionako spadaju u red najgorih blogera, ali i ostali su se slabo pokazali.

Izgleda da ćemo propasti.


Logika ti je ponovo zakazala.

Ako najgori ćute, to samo znači da prepuštaju reč i delo boljima.
Isto tako, ako oni ćute - zaključak nikako ne može da bude - da ćemo propasti.
Jednostavno ne proizilazi iz premise.

Za bolje logičko promišljanje predlažem da se pogleda :

...i uči od Zukorlića.
aureus aureus 15:22 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
aureus
Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da nismo dali neke značajne (pa čak ni beznačajne) prijedloge za rješenje globalnih ekoloških problema (posebice rasta temperature) i, u skladu s njima, prijedloge za korekciju globalne ekonomije.

Anonymous, koji stalno stvari posmatra iz ptičje perspektive, ovdje nije imao šta da kaže, a Shone recimo neprestano misli na Kineskinje, kao da je u njima neki spas.
Dobro, njih dvojica ionako spadaju u red najgorih blogera, ali i ostali su se slabo pokazali.

Izgleda da ćemo propasti.


Logika ti je ponovo zakazala.

Ako najgori ćute, to samo znači da prepuštaju reč i delo boljima.
Isto tako, ako oni ćute - zaključak nikako ne može da bude - da ćemo propasti.
Jednostavno ne proizilazi iz premise.

Za bolje logičko promišljanje predlažem da se pogleda :

...i uči od Zukorlića.

Je l' to onaj što ne haje za zakone Srbije?

Nema greške, Anonimuse, zato što se tim najgorima čini da nešto znaju, pa često druge podučavaju ("moramo se kloniti istorijskog determinizma i monokauzalnosti...", "grešite u logiciranju", "pročitajte Vlajkija", "pročitajte/pogledajte...", "gledajte širu sliku"...) ali kad dođe čas da se kaže nešto o globalnim problemima i daju neki prijedlozi za njihovo rješenje, oni se zbune i zamucaju se u odsudnom trenutku.
Loše si se pokaz'o.

aureus aureus 16:17 02.06.2019

Re: Eto tako...

"Ekonomist" piše da ljudi na Istoku i u Africi jedu sve više mesa.

Global meat-eating is on the rise, bringing surprising benefits

As Africans get richer, they will eat more meat and live longer, healthier lives
anonymous anonymous 20:29 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus

Je l' to onaj što ne haje za zakone Srbije?

Nema greške, Anonimuse, zato što se tim najgorima čini da nešto znaju, pa često druge podučavaju ("moramo se kloniti istorijskog determinizma i monokauzalnosti...", "grešite u logiciranju", "pročitajte Vlajkija", "pročitajte/pogledajte...", "gledajte širu sliku"...) ali kad dođe čas da se kaže nešto o globalnim problemima i daju neki prijedlozi za njihovo rješenje, oni se zbune i zamucaju se u odsudnom trenutku.
Loše si se pokaz'o.



Ponavljam.
Pogledaj video.
Poučno je za unapređenje logike.
Znaš ono ....ako - onda .

Nisam na njega ukazao zato što ima ili nema bradu, zato što poštuje ili ne zakone Srbije.

Opet iskačeš iz koloseka, što je nedopustivo ako se ozbiljno razgovara.
anonymous anonymous 20:38 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus


Nema greške, Anonimuse, zato što se tim najgorima čini da nešto znaju, pa često druge podučavaju ("moramo se kloniti istorijskog determinizma i monokauzalnosti...", "grešite u logiciranju", "pročitajte Vlajkija", "pročitajte/pogledajte...", "gledajte širu sliku"...) ali kad dođe čas da se kaže nešto o globalnim problemima i daju neki prijedlozi za njihovo rješenje, oni se zbune i zamucaju se u odsudnom trenutku.
Loše si se pokaz'o.


Više puta sam podvlačio da svako ima pravo o svemu da govori, ali da se za učešće u ozbiljnoj diksusiji treba i osetiti / biti kompetentnim.

Globalno zagrevanje je vrlo kompleksna tema , kojom se ne bavim preterano, pa ne bih da sastavljam reprezentaciju, ako ništa o fudbalu - ne znam.
A nisam ni osetio potrebu da nešto kažem, jer nisam imao podsticaja od strane komentatora.
Kada o temi i razmišljam - uglavnom vidim interes moćnika da ponovo za troškove koji su sami napravili, traže da ceh plati neko drugi- planetarno.


aureus aureus 21:06 02.06.2019

Re: Eto tako...

Nisam zadovoljan, Anonimuse.

Jedan!
anonymous anonymous 21:27 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
Nisam zadovoljan, Anonimuse.

Jedan!

Seo sam.



bene_geserit bene_geserit 21:36 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
uglavnom vidim interes moćnika da ponovo za troškove koji su sami napravili, traže da ceh plati neko drugi- planetarno.

Nisu nikakvi "moćnici" sami napravili troškove, već mi kao ljudska vrsta.
bene_geserit bene_geserit 21:36 02.06.2019

Re: Eto tako...

.
aureus aureus 21:46 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
aureus
Nisam zadovoljan, Anonimuse.
Jedan!

Seo sam.

Tako.
A sad lijepo da pročitaš ponovo komentar koji ti je poslužio da logiciraš k'o Zukorlić, a koji sam započeo obazrivo riječima "ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da..." Komentar koji sam stidljivo započeo, uz ograde, tebi je poslužio da me optužiš za pogrešno zaključivanje iako sam rekao da "ne bih da žurim sa zaključcima" i dodao da mi se nešto čini.
Ne čitajući pažljivo i žureći da me izlupaš sa Zukorlićem (u lijepo si se društvo uhvatio, Anonimuse!) nisi ni vidio da sam komentar završio sa "izgleda da" ćemo propasti, i onda si odmah potrč'o da kažeš da ne znači da ćemo propasti samo zato što neki komentatori ćute.
aureus aureus 21:49 02.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
anonymous
uglavnom vidim interes moćnika da ponovo za troškove koji su sami napravili, traže da ceh plati neko drugi- planetarno.

Nisu nikakvi "moćnici" sami napravili troškove, već mi kao ljudska vrsta.

Osim toga, ako kola idu nizbrdo (po pitanju klime, recimo) hoćemo li ih zaustaviti ili ćemo prekrstiti ruke, okrenuti glavu na drugu stranu i mudro reći da od kočenja najveću korist imaju proizvođači kočnica?
anonymous anonymous 21:54 02.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
anonymous
uglavnom vidim interes moćnika da ponovo za troškove koji su sami napravili, traže da ceh plati neko drugi- planetarno.

Nisu nikakvi "moćnici" sami napravili troškove, već mi kao ljudska vrsta.


Ne bih rekao.
bene_geserit bene_geserit 22:04 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
Ne bih rekao.

Ako pretpostavimo da je globalno zagrevanje stvarno i nastalo je usled ljudske potrošnje fosilnih goriva, kako su to moćnici sami napravili troškove?
Ti se nisi jutros okupao koristeći električnu energiju proizvedenu gorenjem uglja u srpskim termoelektranama? Ne ideš na posao kolima ili autobusom koji troše benzin?
aureus aureus 22:10 02.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
anonymous
Ne bih rekao.

Ako pretpostavimo da je globalno zagrevanje stvarno i nastalo je usled ljudske potrošnje fosilnih goriva, kako su to moćnici sami napravili troškove?
Ti se nisi jutros okupao koristeći električnu energiju proizvedenu gorenjem uglja u srpskim termoelektranama? Ne ideš na posao kolima ili autobusom koji troše benzin?

Ne prihvata se odgovor tipa "nisam se jutros tuširao" ili "ne zagađujem Srbiju jer živim u Maroku", "ne idem na posao jer sam u penziji"...
anonymous anonymous 22:21 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
bene_geserit
anonymous
Ne bih rekao.

Ako pretpostavimo da je globalno zagrevanje stvarno i nastalo je usled ljudske potrošnje fosilnih goriva, kako su to moćnici sami napravili troškove?
Ti se nisi jutros okupao koristeći električnu energiju proizvedenu gorenjem uglja u srpskim termoelektranama? Ne ideš na posao kolima ili autobusom koji troše benzin?

Ne prihvata se odgovor tipa "nisam se jutros tuširao" ili "ne zagađujem Srbiju jer živim u Maroku"...


A ...Zar nije poglavica SIJETLA ...sve rekao ...?

... a ako i nije baš sve on rekao ...dodavali su Marks,Baro, Gorz, Ilić, From, Markuze, Frankfurtovci...

Trebalo je neko i da sluša.

A nije .
Sve do trenutka kada je temu trebalo instrumentalizovati u službi kapitala i održavanja dominacije - status quo u odnosima moći.

Usput


Najlakše je reći - i ja sam za obnovljive izvore energije.

Ali to je banalizacija, iza koje se kriju mnoge nepoznanice koje se ne prepoznaju.
aureus aureus 22:25 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
A ...Zar nije poglavica SIJETLA ...sve rekao ...?

Znam i ja da kažem SVE...
anonymous anonymous 22:28 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
anonymous
A ...Zar nije poglavica SIJETLA ...sve rekao ...?

Znam i ja da kažem SVE...

Eto vidiš, nije bilo teško.

aureus aureus 22:31 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous

Eto vidiš, nije bilo teško.


A tebi je bilo teško da prevedeš onaj tekst da se ljudi ne muče sa arapskim?
anonymous anonymous 22:43 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus


A tebi je bilo teško ... da se ljudi ne muče


aureus aureus 22:48 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
aureus


A tebi je bilo teško ... da se ljudi ne muče

SYSTEM CHANGE
NOT CLIMATE CHANGE


Je li Jovo Bakić osmislio taj plakat?
anonymous anonymous 22:53 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
anonymous
aureus


A tebi je bilo teško ... da se ljudi ne muče

SYSTEM CHANGE
NOT CLIMATE CHANGE


Je li Jovo Bakić osmislio taj plakat?




Jedna od knjiga koju sam osamdesetih "prisvojio" iz jedne od londonskih knjižara.

Svideo mi se dizajn korica knjige.
aureus aureus 22:58 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous

Jedna od knjiga koju sam osamdesetih "prisvojio" iz jedne od londonskih knjižara.

Svideo mi se dizajn korica knjige.

Šta je ovo, Anonimuse?
Šala na račun "zelenih"?

Ono što kažu za njih da su k'o lubenica? Spolja zeleni, unutra crveni.

Prepričaj tu knjigu.
anonymous anonymous 23:06 02.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
anonymous

Jedna od knjiga koju sam osamdesetih "prisvojio" iz jedne od londonskih knjižara.

Svideo mi se dizajn korica knjige.

Šta je ovo, Anonimuse?
Šala na račun "zelenih"?

Ono što kažu za njih da su k'o lubenica? Spolja zeleni, unutra crveni.

Prepričaj tu knjigu.


Kad budemo na času srpskog jezika.
Strpi se.
I nemoj da si pobegao ...sa nastave.
aureus aureus 23:11 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
aureus

Prepričaj tu knjigu.


Kad budemo na času srpskog jezika.
Strpi se.
I nemoj da si pobegao ...sa nastave.

A sad kreće...ubrzano čitanje knjige koja je nabavljena i stavljena na police.
Ne brini, Anonimuse, i ja imam kojekakvih knjiga koje nisam pročitao.
Eno gore na vrhu, Ivan Krastev, "Posle Evrope"...čak sam kupio i obilježavač stranica, ali džaba.
bene_geserit bene_geserit 23:45 02.06.2019

Re: Eto tako...

anonymous
A ...Zar nije poglavica SIJETLA ...sve rekao ...?
... a ako i nije baš sve on rekao ...dodavali su Marks, Baro, Gorz, Ilić, From, Markuze, Frankfurtovci...
Trebalo je neko i da sluša.
A nije .
Sve do trenutka kada je temu trebalo instrumentalizovati u službi kapitala i održavanja dominacije - status quo u odnosima moći.

Prvi korak ka rešavanju problema je obično da priznaš da imaš problem - deluje mi da anonymous ima problema da preskoči taj prvi korak, dokle god su krivi nekakvi virtuelni ili stvarni moćnici a ne mi sami jer smo se navikli da nam život bude lak i udoban.
bene_geserit bene_geserit 23:54 02.06.2019

Re: Eto tako...

Osim toga, ako kola idu nizbrdo (po pitanju klime, recimo) hoćemo li ih zaustaviti ili ćemo prekrstiti ruke, okrenuti glavu na drugu stranu i mudro reći da od kočenja najveću korist imaju proizvođači kočnica?

A šta ako kočnice ne rade ali te i pored toga oderu sa cenom?
Šta ako ti uz kočnice stave i brnjicu i kažu da je to neophodno jer nema šansi da bi kočilo bez toga?
Šta ako kola zapravo ne idu nizbrdo ali ti i pored toga uvale kočnicu, oderu sa cenom, stave brnjicu i objasne kako je sve to neophodno jer eto postoji koncenzus plaćenika koje oni plaćaju da kola ipak idu nizbrdo.

Ako mene pitaš, ja bi ljude koji žive po gradovima, pogotovo velikim izmaltretirao iz sve snage sa tim ekološkim fašizmom a ove što žive po selima i varošicama ne bi dirao.
aureus aureus 00:22 03.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit

Šta ako kola zapravo ne idu nizbrdo ali ti i pored toga uvale kočnicu, oderu sa cenom, stave brnjicu i objasne kako je sve to neophodno jer eto postoji koncenzus plaćenika koje oni plaćaju da kola ipak idu nizbrdo.

Ne znam kako "Ekonomist" zna šta pišem(o) na blogu, ali maloprije na tviteru mi se pojavljuje ovo:



Dakle, 30% Amerikanaca ne vjeruje (ili ne misli) da se dešava nekakva klimatska promjena.
Iako, kako NASA kaže, 97% naučnika smatra da je u toku globalno zagrijavanje izazvano prvenstveno ljudskim djelovanjem.

E sad...dvije stvari.
Prva je da mi kao ljudi smo skloni da ne vjerujemo u stvari koje nam se ne sviđaju i da vjerujemo u ono što nam se sviđa; recimo - sviđa mi se da nema globalnog zagrijavanja jer onda mogu da nastavim sa starim navikama.
Drugo što se može reći kad je su u pitanju klimatske promjene (o kojima govori 97% posto relevantnih naučnika, Nasin info) jeste da čak i oni koji su prihvatili, možda i nevoljno, da se one dešavaju - ne preduzimaju mnogo da smanje negativne posljedice. Žižek bi rekao da je na djelu mehanizam poznat kao "je sais mais" ("znam, ali" ). Mi na racionalnom nivou znamo da će za pedeset godina sredina oko nas da izgleda drugačije - na gore, ali onda izađemo napolje, vidimo sunce, ptice kako cvrkuću - i odmah zaboravimo na užas do kojeg smo prethodno došli misaonim putem.
Tako da ništa ne preduzimaju (ne baš ništa, nego skoro ništa) ni oni koji vjeruju/misle da se događa globalno zagrijavanje, a naravno da ništa ne preduzimaju oni koji vjeruju/misle da nema nikakvog zagrijavanja.

Što se tiče toga ko ima finansijske koristi od ove ili one priče...kapitalizam je izgleda podešen tako da od bilo koje priče neko ima korist. Kad podižemo toplane, korist imaju vlasnici toplana, proizvođači opreme i instalacija, proizvođači energenata i distributeri (i ko sve ne)...ali kad se digne graja da dim zagađuje vazduh, korist imaju proizvođači filtera ili oni koji forsiraju neku drugu tehnologiju.

Ko ima korist od toga što Norveška želi da do 2025. napusti prodaju automobila na fosilna goriva? U 2018. među prodatim novim automobilima trećina su bili - električni.
bene_geserit bene_geserit 03:07 03.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
Ko ima korist od toga što Norveška želi da do 2025. napusti prodaju automobila na fosilna goriva? U 2018. među prodatim novim automobilima trećina su bila - električna.

Norveška, ajde ne zajebavaj se, velika zemlja sa malo stanovnika, velikim hidro potencijalom pa ne mora da troši ugalj, za šta su oni releventni?
Za 99% stanovništva ove planete može da se napusti prodaja automobila na fosilna goriva ali će električni auotomobili da troše struju proizvedenu mahom od uglja.

Električni automobili su čist virtue signaling u ovom trenutku - ne rade ništa korisno, em troše sturju proizvedenu od uglja, em imaju baterije koje su jako štetne za okolinu da se proizvedu, em nemaju neke posebne prednosti u odnosu na plug-in hibride.
Da bi stvarno bili korisni moralo bi prvo da se desi par stvari: da masovno zamenimo termoleketrane solarnim elektranama, napravimo novu tehnologiju baterija koja će da bude eco friendly.
anonymous anonymous 03:08 03.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit


Ako mene pitaš, ja bi ljude koji žive po gradovima, pogotovo velikim izmaltretirao iz sve snage sa tim ekološkim fašizmom a ove što žive po selima i varošicama ne bi dirao.


Aha, došli smo i do toga .
anonymous anonymous 03:17 03.06.2019

Re: Eto tako...

Maloprije na Tv-u odgledah ovo :
Big short / Opklada veka

http://www.youtube.com/watch?v=42Ce6kFGieE
aureus aureus 04:41 03.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit

Da bi stvarno bili korisni moralo bi prvo da se desi par stvari: da masovno zamenimo termoleketrane solarnim elektranama

Sunca će na sreću uvijek biti, a ima dovoljno krajolika kojima solarne elektrane neće mnogo smetati. Za sada je (još uvijek) problem cijena, ali sve manje.

Inače, jedna od najvećih solarnih elektrana je u - Maroku.

Gradi se u fazama, a kad bude kompletirana, podmiriće potrebe oko milion ljudi.

A ovaj krajolik izgleda gore bez nje.
(Klikni na sliku za veću rezoluciju.)



Da kažemo i ovu zanimljivost.
Prosječna potrošnja struje na planeti je oko 2700 kWh po glavi stanovnika godišnje. Indija koja se uzdiže tek je na polovini tog iznosa. Međutim, Kina je na oko 4500 (definitivno ni po ovome nisu više siromašni), EU otprilike 6000 zadnji put kad sam gledao. Amerikanci k'o Amerikanci, cirka 12000. Bogate zalivske zemlje uglavnom između 10 i 20 hiljada, sjevernjačke takođe (Kanada, Finska, Švedska), s tim što...što je Norveška na trećem mjestu sa 24 hiljade (mislim da proizvode koju hiljadu više), onda ide Lihtenštajn, a daleko na prvom mjestu je Island sa oko 50 hiljada kWh po glavi stanovnika godišnje. Zanimljivost Islanda je da je 99,8-99,9 posto iz ekoloških izvora, a tih 350 hiljada stanovnika troše toliko struje zato što...u stvari, tri tvornice aluminijuma troše pet puta više električne energije (i Crna Gora je bila priličan uvoznik zbog KAP-a) nego domaćinstva.
bene_geserit bene_geserit 05:10 03.06.2019

Re: Eto tako...

aureus
Sunca će na sreću uvijek biti, a ima dovoljno krajolika kojima solarne elektrane neće mnogo smetati. Za sada je (još uvijek) problem cijena, ali sve manje.

Solarne elektrane naravno imaju smisla, pogotovo u nekim delovima zemlje (recimo ovde kod mene, a pogotovo kad zađeš malo u pustinju), za razliku od solarnih panela po krovovima.
Problemi su zapravo raznorazni, ne samo cena. Proizvodnja panela (uz upotrebu raznih toksičnih materijala), životni vek, recikliranje i odlaganje kad im istekne životni vek, zamena, održavanje, čišćenje (pogotovo u pustinjskim krajevima). I naravno varijacije i peglanje napona u mreži - reverzibilne hidrocentrale koje se za to koriste imaju veoma mali kapacitet, centrale na gas su nešto bolje što se tiče kapaciteta (ali nije optimalni način korišćenja da se pale samo za večernje pikove). Ako bi se 80% struje proizvodilo pomoću solarnih panela pretpostavljam da bi jedino rešenje bile ogromne baterije koje bi skladištile struju do večeri. Trenutni problem ovako izgleda.
aureus aureus 05:37 03.06.2019

Re: Eto tako...

Valjda sve elektrane bazirane na obnovljivim potencijalima imaju neki problem, uključujući hidroelektrane koje, od godine do godine, proizvode neujednačenu količinu energije (neke u rasponu 2:1). Zato državne kompanije za proizvodnju el. energije vole da imaju i elektrane na ugalj kojima stabiliziraju sistem. Pa kad jedne godine omanu hidroelektrane, pojača se rad elektrana na ugalj i tako se dobije približno ono što je zacrtano planom. Pretpostavljam da su i nuklearke dobre iz sličnog razloga, a i proizvode po pravilu veliku količinu energije.
bene_geserit bene_geserit 05:50 03.06.2019

Re: Eto tako...

Problem su dan-noć (dnevne) varijacije jer sve te druge elektrane koje peglaju se sporo pale i gase (sem ovih na gas koliko sam shvatio).
Varijacije kod hidroelektrana su mnogo manji problem jer su u pitanju meseci.
Čini mi se da dok ne unapredimo drastično tehnologiju baterija slabo ćemo da spasemo planetu.
A moguće i da će da uparuju neke vrste reverzibilnih elektrana sa solarnim elektranama koje će danju da pumpaju vodu na gore koristeći solarnu energiju a uveče da koriste hidroenergiju vode koja ide na dole ili će pametni inženjeri nešto pametnije da smisle od nas laika što ovde drobimo o tome.
aureus aureus 06:14 03.06.2019

Re: Eto tako...

bene_geserit
ili će pametni inženjeri nešto pametnije da smisle od nas laika što ovde drobimo o tome.

Ohrabrujem pametne inženjere da smišljaju.

(Ionako se uskoro zaključava blog.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana