Astrologija

OBRAZ ( uz OBRAZ) MINISTARSTVA PROSVETE

angie01 RSS / 18.06.2019. u 21:35

 Protest-ministarstvo-prosvete-osnovne-skole-osnovna-skola-foto-n1-2-.jpg
 Da je nase skolstvo potpuno devastirano i nefukncionalno, zastarelo i zapusteno, nije na zalost nikakva novost, iako je upravo Ministar prosvete u svom tradicionalno bahatom nastupu na televiziji izjavio da je evropska komisija dala najvece ocene neznamtacnocemu.

Umesto neophodnih reformi i uredjenju ovog vaznog resora za jedno drustvo,  imamo insistiranje na potpuno besmislenom modelu polagnja male mature, oko koje se svake godine na ovaj ili onaj nacin dize tenzija, desavaju neki propusti, uzburkava javnost, a svakako se djaci i njihovi roditelji drze u nepotrebnom stresu vezanom za upis u sredjnje skole i dalje skolovanje.

Ove godine su ponovo provaljeni neki od testova, sto je prouzrokovalo nezadovoljstvo medju roditeljima, djacima, javnost negoduje, komentarise, preti se ponistavanjem, odlaganjem,…sve u svemu opsti circus.

Deca su se nezadovoljna organizovala i okupila da protestuju ispred  resornog Ministarstva trazeci da se ponisti maturski ispit i da za upis u srednje skole, bude vazeci njihov postignut uspeh tokom skolovanja, traze i ostavku Ministra, koji nije zeleo da im se obrati, niti da primi i razgovara sa njihovim delegatima, jer tako to radi napredna vlast,  dolazi policija, RTS  je na zadatku, snimatelji pokusavaju da snime lica djaka, nezadovoljstvo raste,… navodno traje istraga, ko je i kako dosao do dobro cuvanih testova, Bia, Cia,…kao da se desilo nesto neverovatno neobicno  u zemlji Srbiji.

U istoj onoj Srbiji u kojima visoki funkcioneri imaju lazne diplome i doktorate, u kojoj kupovina  sertifikata, koji dokazuje  zavrseno visoko obrazovanje, nije nikakav problem, u kojoj su korupcija, lazi, prevare, kriminal i slicne rabote  uspostavljeni nacin zivota i funkcionisanja, ispadose najveci problem osnovci i regularnost polaganja male mature, koja fakticki samo vestacki pokriva sve ono sto u njihovom osmogodisnjem skolovanju nije uradjeno kako treba- jer se deca za te ispite dodatno spremaju na privatnim placenim casovima, pa pokazani rezultati svakako nisu pokazatelji naucenog u skoli.

Iz ministarstva javljaju, da se roditelji ne nadaju ukudanju mature, jer ona sluzi da bi se ispravile nejednakosti u ocenjivanju u kriterijumima u raznim skola sirom Srbije, te da su procenti odlicnih i djaka sa Vukovom diplomom nerealni, i da se na ovaj nacin anulira ta nepravda .

Vrlo zanimljivo razmisljanje,  kojim ministarstvo prosvete prakticno priznaje da su skole lose, neuskladjene, da nije uspostavljen potreban sistem, da se ne postuju pravilnici o ocenjivanju, da prosvetne inspeksije ne rade svoj posao, o gradivu, nacinu njegove prezentacije i kadrovima, da i ne govorimo, kao ni o kvalitetu udzbenika, cija proizvodjnja se svodi na unosni biznis, a ne na upotrebnu vrednost.

Obaska sto pokazano znanje za bilo koji ispit, kome prethodi odgovarajuca priprema, koja je obavljena u privatnoj reziji, ne moze da bude vezano za bilo sta drugo, sem za trud ulozen tokom tih priprema.

Pokazatelj naucenog u nekoj skoli, bi mogao da bude eventualno neki iznenadni test, ako je to uopste potrebno, jer  cemu onda sluzi skolovanje i ocenjivanje tokom njega.

Ono sto ovu celu ujdurmu cini jos besmislenijom, je cinjenica da ima dovoljno mesta u srednjim skolama i zasto bi uopste postojala prepreka da se bilo ko upise u zeljenu skolu, jer svakako da niko nece odabrati onu, koju bi tesko zavrsio i obicno su te zelje oko izbora skole realne.

Ako se pak u retkim slucajevima dogodi greska, pa nije problem da se u nekom roku obavi prebacivanje u neku skolu koja vise odgovara, kao sto se i sada prebacuju deca u one skole za koje nisu ispunila date uslove u bodovanju, pa nisu uspela da ih upisu u prvom krugu. Uostalom, to sto je neko u osnovnoj skoli bio manje zainteresovan za ucenje,  ne znaci da ce tako biti i u srednjoj, te se stvari prosto menjaju, deca postaju zrelija, svesnija i nema razloga da, uslovno receno, budu gubitnici sa 15 godina,  zbog pravila upisa u srednje skole, koja ionako ne znace nista.

Sto se tice trenutne problematike oko provaljenih testova, pa gospodo, kako ste ih ucili, tako su i naucili.

E, da,…a gde su nastavnici i profesori da se pridruze, predvode decu koja strajkuju ispred Ministarstva.

 



Komentari (322)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 16:15 23.06.2019

Re: Godinama...

angie01


toliko ste zagadili sve, da je opasno po zivot nositi majcu sa natpisom protiv fasizma,




Ovo je neosporno tačno. Dobio sam na poklon davno sjajnu majicu, Titova crvena silueta na crnoj podlozi i ispod piše "Trst je naš!". Dobar vic, majica je inače iz slovenačke memorabilija kolekcije, imaju čitav paket koji uključuje šolje, peškire za plažu itd. i to je u Sloveniji pre desetak godina bio ogroman hit.

E, poučen iskustvom tu majicu više ne nosim kad sam u Beogradu jer sam jedared na ulci za sobom čuo teške psovke na svoj račun, a nije mi do eksperimentisanja šta bi sledeći put moglo da se desi.

Jbg, zverinjak ste pravili i zverinjak ste i dobili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:41 23.06.2019

Re: Godinama...


Bili Piton
angie01


toliko ste zagadili sve, da je opasno po zivot nositi majcu sa natpisom protiv fasizma,




Ovo je neosporno tačno. .......
Jbg, zverinjak ste pravili i zverinjak ste i dobili.

Smatraš da je tačno?
Da smo mi (tako piše) zagadili i napravili zverinjak.
Pa pošto sam i ja u tim mi, očigledno jer se na i mene odnosi, hajd da kažem.

Nismo mi pravili zverinjak, samo smo rušili komunizam, a to što je i neka zverka usput puštena s lanca, pa to je samo kolateralna šteta, i sitna cena koja svakako vredi platiti da se petokraka sruši.

Bilo bi dobro da je mogla da se sruši bez tih zveki, ali pošto nema idelanih rešenja, kad se u opcije stavi rušenje petokrake uz po neku zverku na slobodi, ili opstanak petokrake na vlasti, dileme nema.
Mnogo manje štete nanose te zverke na ulici nego komunisti na vlasti.
angie01 angie01 16:56 23.06.2019

Re: Godinama...

Nismo mi pravili zverinjak, samo smo rušili komunizam,


bas zanimljivo- bratoubilackim ratom, u krvi, rusenju, otimanju, ubijanju,kriminalu...sa rezultatom ovog danasnjeg mafijasenja, siledzijstva i kriminala na svakom koraku....da ne pomeinjem da se pod tom istom petokrakom, ali ne Titovom, i sasulo otrovno mastilo nacionalizma, kojim su se ispisivale strahotne devedesete, jer je tada sps bio na vlasti, a sa saradnicima, kakvi su bili radikali i spo, koji su probudili cetnicki pokret- kokarda i petokraka na istom zadatku.

hvali se samo ucinkom, zbog koga svake godine ode jedan ceo grad omladine sto dalje, da se nikada ne vrati- koliko kapiram i tvoja su deca otisla, ne uzivaju u ovome sto ste napravili.

ni u tom jednopartijskom sistemu nije bilo jace jednoumlje kao ovo sto je sada, koje je u sluzbi jednog coveka i onih oko njih.

apsolyno svi su od Srbije otisli, ogradili,...pa sada ta vasa destrukcija, koja mora da ima neprijatelja, uredno je podelila i same Srbe- sad je ostalo jos samo, nas protiv nas, kako je to davno Kovacevic vec predvideo u legendarnom Radovanu trecem....kako vec primitivna, nezrela i sjebana palanka funkcionise.
angie01 angie01 17:00 23.06.2019

Re: Godinama...

Jbg, zverinjak ste pravili i zverinjak ste i dobili.


evo, pre neko vece, tu kod mene u kraju, ispred neke brze hrane, neki klinci siledzije-jedan je mladji Sijanov( Surcinac) sin-pucali iz pistolja na mladice i policiju, koji su cekali u redu, jer su ih opomenuli da ne mogu da uzmu hranu preko reda, kako su bili naumili.

to je ta nova Srbija, lepsa i naprednija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:29 23.06.2019

Re: Godinama...

bas zanimljivo- bratoubilackim ratom, u krvi, rusenju, otimanju, ubijanju,kriminalu.


Ne znam o kom bratoubilačkom ratu govoriš, najbliže tom opisu je onaj u kom su komunisti došli na vlast, tu je bilo ubijanja braće, najčećće od strane onih sa petokrakama na kapama.
hvali se samo ucinkom

Učinka ima, između ostalog učinak je postojanje stranaka, postojanje NVO, višestranaška skupština, slobodni izbori, sloboda govora....malo li je?
Dok su tvoji vladali nije smela Nataša Kandić da priča šta joj pandne na pamet, sad sme.
Smatraš da je to loše?
koliko kapiram i tvoja su deca otisla, ne uzivaju u ovome sto ste napravili.


Jedna jeste druga nije, i ako je verovati njenim rečima, zamisli, nije je odavde oterala nesloboda, diktatura, nije otišla iz diktature u slobodan svet, sasvim drugi motivi su je vodili.
ni u tom jednopartijskom sistemu nije bilo jace jednoumlje kao ovo sto je sada,


Smatraš?
Pa da ti kažem, toliko je tada bilo višeumlja da je ovo što ti sad radiš, pljuješ po vlasti, bilo strogo kažnjivo.
Da si onda radila ovo što sad radiš bila bi u apsu.

A kažeš isto je, čak, sad je gore.
Nije.
I pored toga što ti to ne kapiraš, nije.
I zbog toga da i ti imaš slobodu da pljuješ vlast, da Nataša Kandić ima slobdu da radi šta hoće, e zato smo srušili komunizam.



angie01 angie01 17:53 23.06.2019

Re: Godinama...

Ne znam o kom bratoubilačkom ratu govoriš, najbliže tom opisu je onaj u kom su komunisti došli na vlast, tu je bilo ubijanja braće, najčećće od strane onih sa petokrakama na kapama.


komunisti su dosli na vlast, kao pobednici u ratu protiv fasizma.


Učinka ima, između ostalog učinak je postojanje stranaka, postojanje NVO, višestranaška skupština, slobodni izbori, sloboda govora....malo li je?


moze da bude stranaka koliko god hoces, ali vlada totalitaran rezim jedne- kako to izgleda u praksi- skupsitina je najbolji primer, tako da je smesno sto to uopste pominjes.

Natasa Kandic je moguca- jer je bilo onako strasnih zlocina u tom vasem skidanju komunizama- koji je fakticki bio glavnokomndujuci u tim akcijama.


I pored toga što ti to ne kapiraš, nije.


pa normalno da ti to kazes- ovo je po tvojoj meri.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:14 23.06.2019

Re: Godinama...

komunisti su dosli na vlast, kao pobednici u ratu protiv fasizma.


Aha, sad kapiram.
Na vlast se dolazi pobedom u ratu.
Ja mislio na izborima.
moze da bude stranaka koliko god hoces, ali vlada totalitaran rezim jedne


Vlada, ali postoji obaveza, čak i za njih važi, da moraju povremeno da pobede na izborima, inače nema vlasti.
Oni tvoji pobedili u ratu i proglasili sebe večitim vladarima.

Natasa Kandic je moguca- jer je bilo onako strasnih zlocina

A koja je Nataša Kadnić pričala o zločinima komunista?
Ili nije bilo takvih zločina, a da ih jeste bilo pričali bi o njima?
Bilo ih je, strašnijih, masovnijih, ali o njima se nije smelo.
Nije se smelo skoro ništa, ni ovo što ti radiš, da kažeš, ono pre je bilo bolje.
Kažeš, braniš, i nikom ništa.
Zamisli da je komunistima neko to rekao, da je ono pre njih bilo bolje.

Jel ti stvarno ne kapiraš razliku?
Sve mi se čini da ne.
pa normalno da ti to kazes- ovo je po tvojoj meri.

Zato što je to tačno, očigledno.
Jednostavne stvari mašiš.
Pazi ovo, Nataša Kandić sme da prilča zato što je bilo zločina.
To je stvarno gluopst.
Ne, ona sme da priča ne zato što je zločina bilo, nego zato što zakon ne zabranjuje da priča, a komunisti su to zabranjivali.
angie01 angie01 18:44 23.06.2019

Re: Godinama...

Aha, sad kapiram.
Na vlast se dolazi pobedom u ratu.
Ja mislio na izborima.


je l sada neko treba da nastavi da prica sa nekim ko ovako nesto napise?!

btw- komunisti, koje ti stalno spominjes, su sve vreme na valsti, to je jedini kontinuitet, a u ovom poslednjem ratu, su oni komandovali.

toliko, ne mogu na tom nivou.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:53 23.06.2019

Re: Godinama...

je l sada neko treba da nastavi da prica sa nekim ko ovako nesto napise?!


A šta da napišem posle ovoga?
komunisti su dosli na vlast, kao pobednici u ratu

ne mogu na tom nivou.


Ni ovaj ne dobacuješ?
Ja sam se potrudio da spustim nivo što je više moguće, još jednostavnije ne umem.
Žao mi je.
angie01 angie01 19:38 23.06.2019

Re: Godinama...

Ja sam se potrudio da spustim nivo što je više moguće, još jednostavnije ne umem.
Žao mi je.


em lupetas gluposti, i jos ponavljas ono sto je tebi receno,...pa to je onaj nivo, ti si debela, ne ti si debela:))).


EDIT:

Kažeš, braniš, i nikom ništa.


to sto stalno ti i tvoji kompanjoni podmecete da neko brani komuniste, ( obaska sto komunizmom pravdate i pokrivate sve ostalo)- u ovom slucaju ja, iako ti uredno govorim da nisam komunista, niti sam bila-a ti ocekujes da cu to reci:)))- u situacijama u kojima se u razgovoru samo porede neke stvari iz tadasnjeg perioda i onog posle, je samo porazno po one koji su imali priliku da nesto bolje naprave, a time i za sve nas- znaci, nacrtano, ja bih volela da je ovde zavladala demokratija i da su u demokratskom drustvu uspostavljeni demokratski principi, uspostavljene institucije sistema, vladavina prava, bla, bla,...ali nisu, nego se najgori moguci partijski feudalizam krije iza te etikete, te je zalosno sto se secamo nekih stvari koje su postojale vise decenija u proslosti, kao mnogo boljih i kvalitetnijih, nego sto smo docekali da budu u vremenu, kada bi bilo normalno da je drustvo napredovalo, razvilo se u nesto bolje.
angie01 angie01 09:02 24.06.2019

moram da dodam,

nisam ispratila pre jucerasnjeg Utiska, verovatno jer ne pratim medije koji su prenosli lazne optuzbe koje su upucene maloletnoj deci sa imenom i prezimenom od strane visokih funkcionera, sto je izmedjuostalog i zakonom zabranjeno,...pogledajte,

O MALOJ MATURI
nurudin nurudin 21:43 18.06.2019

...

Nijedan učenik, a i nijedan rodteilj nisu izašli na ulicu kada su poklanjane dvojke i petice, kada su deci pisali radove, pa podmetali nastavnicima. Ni na jednoj sednici se nije raspravljalo o nastavnicima koji šakom i kapom dele ocene kao da su ih od kuće doneli. Tada se ne dira u njihov
„integritet”; ali svaki nastavnik koji nije želeo da pokloni ocenu bio je predmet mrcvarenja odeljenjskih veća, savetnika, inspektora i školskih uprava. Tad je sve počelo. Ovo je samo kulminacija.
I opet se očekuje bajkovit rasplet: daj, baba, glavu! Nije do babe.
Ne može bajka, ako živimo u nebajci.
angie01 angie01 21:57 18.06.2019

Re: ...

Nijedan učenik, a i nijedan rodteilj nisu izašli na ulicu kada su poklanjane dvojke i petice,


moje iskustvo je sasvim drugacije- deca, koja pokazuju neki integritet, ne ulaguju se, roditelji ne ucestvuju u dodvoravanju- bivaju maltretirana od strane istih tih nastavnika, koji ovim drugima, koji ispunjavaju ocekivani model, uredno poklanjaju i gledaju kroz prste.

Mi smo se konacno spasli prosle nedelje ovog njesra, sto se u Srbiji zove skolovanjem.

Toliko propusta, haosa, foliranja, nekompetentnosti, promasaja, zataskavanja,...cast retkim fenomenalnim prosvetnim radnicima koji trpe zajedno sa djacima,...koji u skolama nauce najgore modele ponasanja, umesto da imaju primere za postovanje i ugled - i to vise nije ni sramota, niti se krije.
Milan Novković Milan Novković 22:36 18.06.2019

Re: ...

nurudin
Nijedan učenik, a i nijedan rodteilj nisu izašli na ulicu kada su poklanjane dvojke i petice, kada su deci pisali radove, pa podmetali nastavnicima. Ni na jednoj sednici se nije raspravljalo o nastavnicima koji šakom i kapom dele ocene kao da su ih od kuće doneli. Tada se ne dira u njihov
„integritet”; ali svaki nastavnik koji nije želeo da pokloni ocenu bio je predmet mrcvarenja odeljenjskih veća, savetnika, inspektora i školskih uprava. Tad je sve počelo. Ovo je samo kulminacija.
I opet se očekuje bajkovit rasplet: daj, baba, glavu! Nije do babe.
Ne može bajka, ako živimo u nebajci.

Ovo jezivo zvuči, ovako sa strane, iako pratim vaše priče.
shone shone 07:35 19.06.2019

Re: ...

Ovo jezivo zvuči, ovako sa strane, iako pratim vaše priče.


Kad jezivo ,,zvuči sa strane,, zamisli kako se oseća u epicentru.
Nemoj ni da zamišljaš, što da sebi kvariš raspoloženje.
highshalfbooze highshalfbooze 08:49 19.06.2019

Re: ...

Ni na jednoj sednici se nije raspravljalo o nastavnicima koji šakom i kapom dele ocene kao da su ih od kuće doneli.


Mislim da je baš zbog toga neophodan nezavisan test koji će da izmeri dotadašnje stečeno znanje učenika i da, bar donekle, poništi poklonjene ocene. Možda će onda da uče da steknu znanje, a ne ocene i diplome.
nepopustljiv nepopustljiv 10:36 19.06.2019

Re: ...

nurudin
Nijedan učenik, a i nijedan rodteilj nisu izašli na ulicu kada su poklanjane dvojke i petice, kada su deci pisali radove, pa podmetali nastavnicima. Ni na jednoj sednici se nije raspravljalo o nastavnicima koji šakom i kapom dele ocene kao da su ih od kuće doneli. Tada se ne dira u njihov
„integritet”; ali svaki nastavnik koji nije želeo da pokloni ocenu bio je predmet mrcvarenja odeljenjskih veća, savetnika, inspektora i školskih uprava. Tad je sve počelo. Ovo je samo kulminacija.
I opet se očekuje bajkovit rasplet: daj, baba, glavu! Nije do babe.
Ne može bajka, ako živimo u nebajci.

Slažem se - da deci nema mesta u politici.
Ovo nisu dečji problemi, nego problemi nas odraslih.

freehand freehand 10:40 19.06.2019

Re: ...

nepopustljiv
nurudin
Nijedan učenik, a i nijedan rodteilj nisu izašli na ulicu kada su poklanjane dvojke i petice, kada su deci pisali radove, pa podmetali nastavnicima. Ni na jednoj sednici se nije raspravljalo o nastavnicima koji šakom i kapom dele ocene kao da su ih od kuće doneli. Tada se ne dira u njihov
„integritet”; ali svaki nastavnik koji nije želeo da pokloni ocenu bio je predmet mrcvarenja odeljenjskih veća, savetnika, inspektora i školskih uprava. Tad je sve počelo. Ovo je samo kulminacija.
I opet se očekuje bajkovit rasplet: daj, baba, glavu! Nije do babe.
Ne može bajka, ako živimo u nebajci.

Slažem se - da deci nema mesta u politici.
Ovo nisu dečji problemi, nego problemi nas odraslih.


Ti bi sad da prekineš trenutak trijumfa onih što traže mlade u politici i nova lica na političkoj sceni?
shone shone 11:12 19.06.2019

Re: ...

Slažem se - da deci nema mesta u politici.
Ovo nisu dečji problemi, nego problemi nas odraslih.


Pa što odrasli nisu na protestu ispred ministarstva?
Vrućina jbg.
alselone alselone 11:13 19.06.2019

Re: ...

Ti bi sad da prekineš trenutak trijumfa onih što traže mlade u politici i nova lica na političkoj sceni?

A ne no ćemo Tadića da vratimo.
milisav68 milisav68 21:08 19.06.2019

Re: ...

A ne no ćemo Tadića da vratimo.

Tek ćeš da ga vratiš kad ti deca krenu u školu, pa kad vidiš ko im štampa knjige, ko su vlasnici, i od kada je to zaživelo.


jadragoljub jadragoljub 23:15 19.06.2019

Re: ...

milisav68
A ne no ćemo Tadića da vratimo.

Tek ćeš da ga vratiš kad ti deca krenu u školu, pa kad vidiš ko im štampa knjige, ko su vlasnici, i od kada je to zaživelo.



e to me baš interesuje a nisam imao kog da pita.
daklem nešto sam načuo da se knjige štampadu u rvackoj,pa sag nisam razumeo šta je pripovedač hteo da kaže
pod jedan- da se tamo pišu i štampadu, ili
pod dva - da se ovdena pisuju a samo štampadu i koriče u rvackoj.
šta je o ova tri tačno.
angie01 angie01 23:49 19.06.2019

Re: ...

pod jedan- da se tamo pišu i štampadu, ili
pod dva - da se ovdena pisuju a samo štampadu i koriče u rvackoj.
šta je o ova tri tačno.


jedina hrvatska izdavacka kuca koja ima trziste u Srbiji- je Skolska knjiga Zagreb, koju je tamo kupio neki njihov Miskovic,...a kod nas se ekspozitura zove Bigz izdavastvo i nalazi se u zgradi Bigza,...oni navodno imaju neku redakciju- koja nema veze sa zivotom,...tako da se snalaze, prepisuju, prepravljaju,...sta god- oni, kao i svako drugi ko bi da izda udzbenik, mora da od Ministarstva prosvete dobije asvajz za pilotni primerak, koji mu daje neka komisija, kojoj se ne znaju imena.

inace- odlicno rade u Srbiji- citaj, prodaju, sto podrazumeva neki dil sa skolom,....druga strana kuca koja najbolje diluje sa udzbenicima, je slovenacka Klet,...kako god, razbucan je Zavod, kako bi neko imao veliku zaradu na ovim izdanjima.
tasadebeli tasadebeli 00:54 20.06.2019

Re: ...

jadragoljub
milisav68
A ne no ćemo Tadića da vratimo.

Tek ćeš da ga vratiš kad ti deca krenu u školu, pa kad vidiš ko im štampa knjige, ko su vlasnici, i od kada je to zaživelo.



e to me baš interesuje a nisam imao kog da pita.
daklem nešto sam načuo da se knjige štampadu u rvackoj,pa sag nisam razumeo šta je pripovedač hteo da kaže
pod jedan- da se tamo pišu i štampadu, ili
pod dva - da se ovdena pisuju a samo štampadu i koriče u rvackoj.
šta je o ova tri tačno.




Ма какви Хрвати... И Словенци... Ситна су они риба... Пљуцкавица... Евентуално тек само посредници... У тој мутној води...


Пошто очигледно нико не отвара линкове:


Udžbenici – od lobiranja, preko mita do škole

Tržište udžbenika je bez jasne kontrole nadležnih institucija, dok su zakonodavna i izvršna vlast podlegle pritiscima izdavača da se iz novog zakona izbace odredbe koje ograničavaju njihovu zaradu

„Ako se primeni novi zakon o udžbenicima bićemo primorani da obustavimo sve naše aktivnosti u Srbiji, što verujem da nije u interesu Vlade i ne ide u prilog njenih nastojanja da privuče nove investicije.“

Ovim rečima je Filip Hausman, prvi čovek „Kleta”, jednog od najvećih evropskih izdavača udžbenika, završio svoje pismo, do koga je došao BIRN, a koje je upućeno tadašnjem premijeru Srbije Aleksandru Vučiću u aprilu 2015. godine, povodom predloga Zakona o udžbenicima koji je čekao da uđe u Skupštinu.

Hausman u pismu Vučića podseća na razgovor koji su imali, a na osnovu koga je on “razumeo da postojeći nacrt ovog zakona ’neće proći skupštinu’“.

Zakon je povučen ali je u septembru iste godine uz minimalne izmene usvojen, a da pritom nije udovoljeno najvažnijim zahtevima “Kleta” i ostalih privatnih izdavača. U tom trenutku je izgledalo da je u bici pobedio kabinet tadašnjeg ministra prosvete Srđana Verbića koji se javno protivio zahtevima “Kleta”.

Ispostaviće se da je to bila pirova pobeda, i da rat te 2015. nije bio gotov. Tri godine kasnije, početkom aprila 2018. godine, Skupština Srbije je izglasala novi Zakon o udžbenicima iz koga su ispali svi problematični delovi koji su smetali izdavačima, a pre svega “Kletu”.

“Izdavači su kupili tri godine da dođu do rešenja koje njima odgovara, za to vreme sabotirajući ključne odredbe zakona iz 2015. godine koji su ograničavali njihovu zaradu”, izjavio je za BIRN bivši pomoćnik ministra prosvete Milovan Šuvakov.

Hausmanovo pismo bilo je samo početak pravog malog “rata” koji su vodili izdavači sa državnom administracijom. Retko koji zakon je pratilo toliko kontroverzi počevši od krivičnih prijava, tužbi, preko sudskih procesa zbog kleveta, pretnji, zastrašivanja i na kraju podmićivanja.

Sa druge strane, oni kojih se ovaj zakon najviše tiče, roditelji i nešto više od 800.000 učenika, nisu mnogo toga dobili ni sa jednim od ova dva zakona – udžbenici su i dalje veliko opterećenje za porodični budžet.

I pored ogromne količine novca i dva zakona u tri godine, stručnjaci upozoravaju da kvalitet udžbenika i nastave i dalje nije unapređen, što bi trebalo da bude najvažniji cilj.

Tržište vredno 50 miliona evra





Kada bi svaki učenik upisan školske 2016/2017 godine kupio novi komplet udžbenika prosečne cene, vrednost tržišta udžbenika za osnovnu školu bila bi preko 4 milijarde dinara ili više od 30 miliona evra.
Osa X - razred odnovne škole. Osa Y - procena vrednosti tržišta.



Monopol na srpskom tržištu skoro pola veka imao je "Zavod za izdavanje udžbenika", što je na kraju dovelo do prevaziđenih i staromodnih udžbenika.

Tržište se postepeno otvara početkom 2003. godine, da bi nekoliko godina potom dostiglo puni stepen liberalizacije, a novi domininatni igrač koji je preuzeo najveći deo tržišta postaje nemački “Klet”.

Prema podacima koji se odnose na period od 2016. do 2018. godine, a do kojih je BIRN došao obradom podataka objavljenih na zvaničnoj internet stranici Ministarstva prosvete, Klet zajedno sa svojim ćerka firmama pokriva skoro 50 odsto tržišta udžbenika za osnovne škole.

Procena Ministarstva prosvete za 2014. godinu bila je da cena jednog kompleta udžbenika u proseku za osnovnu školu iznosi 110 evra, a za srednju školu 170 evra.

Računica Ministarstva pokazuje da je okvirna vrednost tržišta udžbenika oko 100 miliona evra. Međutim, ta računica bi bila tačna ako bi svaki đak u Srbiji kupio novi komplet knjiga, što često nije slučaj, tako da izdavači sa kojima su razgovarali novinari BIRN-a procenjuju da je realna vrednost tržišta oko 50 miliona evra.

Veliki broj izdavača uzrokovao je hiperprodukciju naslova, tako da je danas registrovano skoro 80 izdavača, kao i 1.700 naslova za osnovnu školu. Borba za tržište smanjila je transparetnost i povećala korupciju prilikom nabavke udžbenika.

Praksa „nagrađivanja“ nastavnika i škola u slučaju da se opredele za određenog izdavača počela je od dana kada je otvoreno tržište i vremenom je poprimala ogromne razmere.

Izdavači su postajali sve izdašniji i velikodušniji, pa se od šolja za kafu i torbi, vremenom prešlo na televizore za škole, besplatne seminare i računare za nastavnike.

Sve ovo navelo je Ministarstvo prosvete, na čelu sa tadašnjim ministrom Srđanom Verbićem, da krajem 2014. godine inicira izradu novog Zakona o udžbenicima.

Predlagač zakona je tada najavio da su primarni ciljevi zaštita porodičnog budžeta, jer su izdaci za školske knjige iz godine u godinu postajali sve veći, kao i smanjivanje korupcije prilikom nabavke udžbenika.

Osnovne novine koje je zakon trebalo da donose bili su limitiranje maksimalne cene udžbenika, ograničavanje obima knjiga i zabranu poklona koji nastavnici dobijaju od izdavača i obavezu za sve izdavače da štampaju udžbenike na jezicima manjina.

Podzakonski akt koji bi limitirao cenu udžbenika nikada nije donet, preporuka o ograničavanju obima knjiga takođe nije primenjivana, dok je najveći izdavač “Klet” nakon izglasavanja Zakona nastavnicima širom Srbije poklanjao tablet računare sa besplatnim internetom.

’Nije lobiranje, to je normalno’

Posle samo jednog sastanka izdavača i predstavnika Ministarstva sredinom 2014. godine bilo je jasno da dve strane neće lako naći zajednički jezik.

Izdavači su istog trena shvatili da im novi zakon umanjuje zaradu, što je pokrenulo momentalnu i koordinisanu akciju kako bi se sprečilo njegovo izglasavanje.

Ubrzo je na adresu Vlade stiglo i pomenuto pismo koje je prvi čovek “Kleta” uputio u aprilu 2015. tadašnjem premijeru Aleksandru Vučiću.

Filip Hausman je u pismu istakao dve ključne stvari koje ga čine nezadovoljnim.

Prvenstveno, nije mu bilo po volji što je sa liste za privatizaciju skinuto državno preduzeće “Zavod za izdavanje udžbenika”, koje je on hteo da kupi i pripoji “Kletu”.

A zatim, predlog Zakona o udžbenicima, koji se prema njegovom mišljenju kosi sa evropskim standardima, što je usmeno već rekao Vučiću mesec dana pre nego mu je poslao pismo.

„Koristim ovu priliku da vas podsetim na naš razgovor koji smo vodili u Štutgartu, kada sam vam objasnio sve razloge za moju zabrinutost povodom novog zakona o udžbenicima, i kada sam razumeo da postojeći nacrt ovog zakona ’neće proći skupštinu’“ navodi se u pismu.

Hausman za BIRN kaže da nikada, pa ni prilikom obraćanja tadašnjem srpskom premijeru, on i njegova kompanija nisu prekršili ni jedan zakon, već su samo hteli da istaknu svoju poziciju.

Aleksandar Vučić nije odgovorio na pitanje BIRN-a upućeno mejlom da li je prilikom razgovara sa Hasumanom obećao da zakon neće biti izglasan u postojećem obliku.

Na pitanje da li je Vučićeve reči koje je i sam citirao u pismu shvatio kao obećanje, Hausman kaže da mu „Vučić ništa nije obećao”.

„Njegovu izjavu razumeo sam kao prognozu o daljem razvoju zakonodavnog procesa“, navodi se u pismenom odgovoru Hausmana.

Prognoza se obistinila, pa je predlog Zakona povučen, međutim, izmene koje je pretrpeo su bile minimalne i nisu išle previše u korist Kleta i ostalih privatnih izdavača.

Hausman smatra da je tadašnji predlog zakona bio protivan pravilima EU u pogledu slobodne konkurencije na tržištu i zaštite investitora time što je predviđao postojanje državne komisije koja bi ograničavala cene udžbenike i samim tim smanjivala prihode izdavača.

Prema mišljenju Agencije za borbu protiv korupcije i tadašnjeg Ministarstva prosvete, uplitanje države prilikom formiranja cene je u ovom slučaju opravdano, iako je protivno zakonima tržišta. Kako kažu, krajnji kupac, to jest, roditelj, ne bira prozvod koji plaća, to jest udžbenike, tako da se udžbenici ne mogu prodavati po principima slobodnog tržišta.

Zakonom je bilo predviđeno da Ministarstvo prosvete i Ministarstvo trgovine usaglase pravilnik po kome bi se formirala cena udžbenika, ali pravilnik nikada nije stupio na snagu.

Milovan Šuvakov, koji je u to vreme bio pomoćnik ministra prosvete Srđana Verbića, kaže za BIRN da je neposredno pre usvajanja pravilnika u Ministartvo trgovine došao nemački ambasador koji je razgovarao sa ministrom Rasimom Ljajićem.

„Ručna na pravilnik direktno je povučena iz nemačke ambasade“, tvrdi Šuvakov.

Ljajić potvrđuje da je razgovarao sa nemačkim ambasadorom na ovu temu, ali negira da je to razlog neusvajanja pravilnika.


„Normalno je da ambasadori pritiskaju za interese kompanija iz svojih zemalja, ali naše je da ne podlegnemo tim pritiscima. Nema govora da je udovoljeno njihovom zahtevu. Jednostavno smo Ministartvu prosvete uložili racionalne primedbe na pravilnik i mesecima nismo dobili odgovor na njih“, kaže Ljajić.

U nemačkoj ambasadi za BIRN su kratko saopštili da oni u principu podržavaju nemačke privrednike koji su, poput izdavačke kuće Klet, aktivni u Srbiji i zalažu se za fer okvire poslovanja.

“Ambasada se principijelno ne izjašnjava o pojedinostima razgovora sa nadležnim srpskim institucijama”, stoji u odgovoru.

Dva ministarstva su tek u julu 2016. godine usvajili zajednički predlog pravilnika, ali ni on nikada nije stupio na snagu. Ministru Verbiću je prestao mandat, a novi Ministar Šarčević ni posle više od godinu dana nije potpisao pravilnik.


U novom Zakonu iz 2018. godine nema člana koji reguliše maksimalnu cenu udžbenika.




Udžbenici za sedmi razred izdavačke kuće Klett najskuplji su kompleti knjiga na tržištu za osnovnu školu.
Osa X - razred osnovne škole. Osa Y - cena udžbeničkog kompleta.



Udžbenici za treći i četvrti razred izdvačke kuće Bigz školstvo najjeftiniji su kompleti knjiga na tržištu za osnovnu školu.
Osa X razred osnovne škole. Osa Y - cena udžbeničkog kompleta.



Pretnje i pritisci

Bivši ministar prosvete Srđan Verbić i njegova pomoćnica Zorana Lužanin u razgovoru za BIRN objašnjavaju da je pismo vlasnika “Kleta” samo jedno u nizu koje su stizale na adresu Ministarstva i Vlade i da su sva imala manje-više sličan ton.

“Zakon neće ući u Skupštinu dok se ne dogovoriš sa Kletom”, bivši ministar prosvete Srđan Verbić za BIRN prenosi reči koje mu je aprilu 2015. godine uputio tadašnji šef kabineta premijera Ivica Kojić.


Na pitanje BIRN-a da prokomentariše ovakvu ocenu bivšeg ministra Verbića, Ivica Kojić u pisanom odgovoru kaže da on nikome ništa nije naređivao, nego da je pokušao da kao izaslanik predsednika Vlade pomogne u nalaženju rešenja u trenutku kada je izgledalo da su predstavnici izdavača i ministarstva u oštrom sukobu.

Verbić je u februaru 2016. godine pismeno obavestio Agenciju za borbu protiv korupcije da je tokom izrade Zakona bio „izložen pritiscima, pretnjama i pokušajima zastrašivanja od strane određenih izdavačkih kuća, kao i drugih lica koja su bila povezana sa tim izdavačima“.

Agencija je Verbićevu prijavu prosledila Višem javnom tužilaštvu, koje je u julu 2016. godine utvrdilo da u ovom slučaju izdavačke kuće nisu počinile krivično delo i donelo odluku da nema razloga za pokretanje krivičnog postupka.

Pisma je pisao i izvestilac Evropskog parlamenta za Srbiju nemački parlamentarac Dejvid Mekalister koji se obratio predsednici Odbora za obrazovanje Aleksandri Jerkov.

On se u pismu pozvao na primedbe Kleta koji mu se požalio da predlog Zakona favorizuje jedinog državnog izdavača “Zavod za izdavanje udžbenika” koji je bio u obavezi da štampa sve niskotiražne udžbenike, a pre svega, one na jezicima nacionalnih manjina.

U “Zavodu” kažu da ovime ne da nisu privilegovani, već da naprotiv štampanje ovih udžbenika samo stvara gubitke.

U odgovoru na pitanje BIRN-a šta ga je motivisalo da se aktivno uključi u javnu debatu oko Zakona o udžbenicima, Mekalister kaže da ga je izdavačka kuća Klet obavestila o predlogu spornog zakona i da mu je rečeno da postoji mogućnost da planirani zakon ugrožava načela slobodne konkurencije.

„Kako mi nije bilo najjasnije stanje stvari, pismom sam se obratio predsednici Odbora za obrazovanje Aleksandri Jerkov“, navodi se u pisanom odgovoru Mekalistera.

Prilikom izrade zakona prekršena je ustaljena procedura donošenja pravnog akta koja počinje tako što radna grupa izradi nacrt, posle toga sledi javna rasprava, zatim se predlog dostavlja drugim ministarstvima, nakon toga ga usvaja Vlada i na kraju ulazi u skupštinsku proceduru.

Umesto toga od maja do avgusta 2015. godine održana su četiri sastanka u Vladi Srbije. Na prvom sastanku 6. maja 2015. godine, pored predstavnika drugih izdavača, prisutan je bio i vlasnik Kleta, Filip Hausman.

On za BIRN objašnjava da u tome nema ništa sporno i da su pored njega bili prisutni I drugi izdavači iz Srbije.

Digitalizacija

Novim Zakonom iz aprila 2018. godine predviđeno je veće prisustvo digitalnih udžbenika u školama, ali i ova novina je unela razdor među izdavače.

U februaru 2018. godine, mesec i po dana pre nego je usvojen novi Zakon, ministar Šarčević i premijerka Ana Brnabić, javno su promovisali digitalni udžbenik izdavača “Klet” prilikom posete jednoj školi u Beogradu.

Ovo je izavalo burnu reakciju svih ostalih izdavača. Oni su se tim povodom pismenom obratili ministru u kome su izrazili nezadovoljstvo ukazujući da je neprihvatljivo da ministar favorizuje jednog izdavača i promoviše digitalne udžbenike koji nisu ni odobreni, čime se krši zakon.

“Da li to znači da je Ministarstvo ograničilo broj partnera na jedan? Smatramo da ovakav pristup promoviše neprihvatljivu praksu favorizovanja udžbenika koji nije prošao zakonsku proceduru odobravanja i koji je promovisan pre nego što su propisani standardi za izradu digitalnih udžbenika.”

Slučajno ili ne, ali “Klet” je još pre tri godine, kao prvi izdavač u Srbiji, počeo sa digitalizacijom udžbenika I to u okviru projekta dodele besplatnih tablet računara za nastavnike.


Od poklona do mita

Na pitanje kako komentariše novi zakon koji je usvojen aprila 2018. bivši ministar prosvete Srđan Verbić kaže da to nije zakon o udžbenicima, već zakon o izdavačima. “To je sve direktna posledica nekontrolisanog upliva velikih izdavača u tržište udžbenika”.

Novim zakonom daje se mogućnost izdavačima, a pre svega onima sa najviše para i najbogatijim fondom za nagrade, da ponovo krenu sa praksom nagrađivanja nastavnika i škola ukoliko se opredele za njihove udžbenike.

Prethodni zakon iz 2015. je zabranio poklone za nastavnike i donacija za škole jer je to prepoznato kao jedan od glavnih koruptivnih elemenata prilikom odabira udžbenika.


Maksimalna vrednost poklona svedena je na olovku i blokče, ali to nije sprečilo pojedine izdavače, poput „Kleta”, da sa više stotina škola sklope ugovor o poklonu tablet računara.

Nastavnicima je obećano da će dobiti tablet računar sa internet uslugom ukoliko naruče 20 udžbeničkih kompleta “Kleta”, a promotivna akcija otpočela je u trenutku kada su škole i profesori morali da izaberu koje će udžbenike da koriste u naredne tri godine.

Obaveza biranja udženika na svake tri godine, a ne svake godine kakva je bila dotadašnja praksa, bilo je regulisano zakonom iz 2015. godine. Zato je izdavačima te godine bilo veoma stalo da što veći broj škola izabere baš njihove udžbenike.

U Kletu objašnjavaju da ovi tableti nisu poklon, već pomoćno sredstvo za rad.

„Tableti nisu dati nastavnicima već na revers školi, potpuno u skladu sa zakonom. Recimo da je 340 škola bilo uključeno“, objašnjava Gordana Knežević-Orlić iz Kleta.

Ipak, Ministarstvo prosvete na čijem čelu je tada bio Verbić je pisanim putem naložilo svim školama da raskinu ove ugovore.

Sve ovo je bio povod da Agencija za borbu protiv korupcije u aprilu 2016. godine osnuje specijalnu radnu grupu koja će se baviti zloupotrebama prilikom nabavki udžbenika.

Jedan od zaključaka ove radne grupe glasi: „Zaključeno je da je Prosvetna inspekcija mogla da učini više u postupku utvrđivanja nepravilnosti prilikom izbora udžbenika... Takođe, Ministarstvo prosvete moglo je da pokrene prekršajne postupke što je propustilo da učini“.

“Prosvetna inspekcija je postupala samo po predstavkama zainteresovanih i u skladu sa svojom nadležnošću vršila kontrolu procedure izbora udžbenika”, objašnjava za BIRN Bogoljub Lazarević, pomoćnik ministra za inspekcijske poslove.

„U navedenim kontrolama nisu pronađene nepravilnosti kada je u pitanju primena Zakona o udžbenicima”, kaže Lazarević.

Dolaskom novog ministra prosvete Mladena Šarčevića, prekinut je rad radne grupe za sprečavanje zloupotreba u Agenciji za borbu protiv korupcije.

”Novi ministar dalje nije obaveštavao Agenciju o korupciji u prosveti vezano za udžbenike“, stoji u dopisu agencije.


Jedini “kamenčić u cipeli” privatnih izdavača za sada ostaje prijava koju je Agencija za borbu protiv korupcije podnela tužilaštvu u julu 2016. godine, a koja se odnosi na nezakonitosti prilikom nabavke udžbenika, to jest, dodele tablet računara.

U Višem javnom tužilaštvu kažu da dve godine od ove predstavke istraga nije okončana.

“Navedeni predmet se nalazi na proverama u policiji po našem zahtevu za prikupljanje potrebnih obaveštenja, tačnije, predmet je u predistražnoj fazi”, kažu u Višem javnom tužilaštvu za BIRN.


Lična karta "Kleta"

Klet Grupa je jedna od vodećih evropskih izdavačkih kompanija.

Kompanija je prošlu godinu završila sa obrtom od 537 miliona evra, što je povećanje u odnosu na 2016. godinu za 75 miliona evra.

Više od polovine prometa (53,5%) Klet ostvaruje u domenu obrazovanja (udžbenika), još 34,1% otpada na udžbenike za odrasle i doškolovavanje. Klet broji ukupno 3.605 zaposlenih u 67 firmi sa 33 sedišta u 15 zemalja.

Prema podacima firme PwC iz Frankfurta (koja se bavi privrednim savetovanjem, uslugama, finansijskom revizijom) nemačko tržište knjiga 2015. bilo je teško 9,2 milijarde evra, od čega 20 odsto otpada na udžbenike, 31 na stručne knjige, a 48 na beletristiku.

Pre tri godine kompanija je kupila najvećeg konkurenta na tržištu, izdavačku kuću “Noovi logos”, tako da “Klet” sada ima dominantan položaj na tržištu udžbenika sa udelom od oko 50 posto, prema podacima iz 2016. godine.

Ukupan tiraž “Kleta” u Srbiji za godinu dana iznosi miliona knjiga, kažu u kompaniji za BIRN.

UDŽBENICI U SRBIJI: KRATKA ISTORIJA (2009-2018)


(ЛИНКЛИНКЛИНК)


Према томе, Драгољубе друже мој...

Ноу сикирики.

Прво кикирики и пивце, па тек онда харакири.

Све је то, брате, нама наша петооктобарска борба дала да имамо Филипа Хаусмана (Klett) за Маршала.

Што би рекао Милисав, за све су криви ти четници и љотићевци из Штутгарта. Исто к'о и они четници из Словачке што су криви за Гошу из Паланке.




Since 2007, Philipp Haußmann has been a Member of the Management Board. Philipp Haußmann, nephew of Michael Klett, is the fourth generation of the publishing family to be represented in the company. In 2009, Michael Klett exchanged his position as Chairman of the Management Board for that of Chairman of the Supervisory Board.




П.С. - Имаш, Драгољубе, неку школску децу у вамилију? Треба да им купите школске уџбенике?

Јефтиније ће вас дође да се вратите на усмена предања...

Јер су, како нам кажу, основна и средња школа у Србији бесплатне.

А ја сам баш недавно био на обуци за ту тзв. пројектну наставу у склопу дигитализације, ИКТ у настави, обавезна примена рачунара, дрнде-мрнде...

Нисам ја хтео, него нас натерали на ту обуку (стручно усавршавање - сиц!) викендом. Прописали нам то као радну обавезу. Не можеш да одбијеш. Само стигао у школу распоред кад ко мора да иде. К'о за регрутацију, сунце му жарко!

Наредило одозго.







(Ово на слици сам ја, ниси ти. Да не буде забуне, па још да ми се увредиш. Него тако мене и све нас остале по школама и децу и родитеље виде и Министарство просвете и Влада Србије и издавачи школских уџбеника у Србији.)
angie01 angie01 10:10 20.06.2019

Re: ...

taso- sto zakaci onoliki carsav, u kome je polovina nepotrebnih reci,...a ni birn nije bas najbolje sve objasnio-zavisi ko su bili izvori info, mada kostur jeste- jednom sam ovde napisala ceo secanrio oko te ujdurme, koja se svodi iskljucivo na zaradu.

70 000/80 000 hiljada primeraka po naslovu za OS- sa trzisnim cenama, pa ti vidi.

Zavod su utukli zbog ove zarade- jer je Zavod mogao da drzi niske cene zbog velike proizvodnje i saradjne sa svim stamparijama, pa je i kalkulacija mogla da se pravi tako, da se prebijaju troskovi,...da ne davim sada.kako god, zarada je ostajala u zemlji, za razliku od ovih sada najbolje prodavanih privatnika.

ovaj Klet, je u nasem slucaju slovenacka ekspozitura nemacke firme majke.

I neko se potrudio da ga forsira.

da lisu ti udzbenici bolji, moderniji, kvalitetniji- pa ne znam, svi deluju vrlo slicno, kao da prepisuju-jednom smo provalili da je eduka prepisala:),...manje vise, nema tu pino redakcije, kontrole,...a i sto bi bilo:)

tasadebeli tasadebeli 15:09 20.06.2019

Re: ...

angie01

taso- sto zakaci onoliki carsav,



Рекох, зато што нико неће да отвори линк, а линковао сам тај текст барем 5 пута до сада. Па помислих, можда ће га барем овако неко прочитати кад већ људи воле да причају о стварима о којима знају врло мало или не знају ништа.

Бриши чаршаф ако смета.


П.С. - А при свему томе сви ми помало заборављамо оно о бесплатном основном и средњем школовању у Србији као социјалној категорији јер су ти нивои школовања једно од оних основних права које је свим грађанима ове земље загарантовано Уставом. (Ако сам ја то добро схватио јер нисам правник по струци.)


ovaj Klet, je u nasem slucaju slovenacka ekspozitura nemacke firme majke.

I neko se potrudio da ga forsira.






da lisu ti udzbenici bolji, moderniji, kvalitetniji- pa ne znam, svi deluju vrlo slicno, kao da prepisuju-jednom smo provalili da je eduka prepisala:),...manje vise, nema tu pino redakcije, kontrole,...



Преписују се читави наставни програми школских предмета, буквално до последњег зареза, од пре 30-40 година, па зашто не би и уџбеници?

Против чега, да се разумемо, немам ништа против ако ти програми по свом квалитету то и заслужују. (Што није редак случај.)

Проблем је што неко данас те преписане програме продаје свима нама као нешто ново и оригинално, дело свог мозга, и узима паре из иностраних донација датих српском образовању за извођење реформи о којима нам свака досадашња влада у последњих 20 година прича и свака од тих влада започиње своју реформу да би је она следећа влада прекинула и почела неку своју реформу школства... И тако већ 20 година.
(Програм за ликовно исти, до последњег слова, као онај из 1985.)

Чак нам и неке старе идеје данас продају као последњи крик врискова у српском школству.


Ево, у последње време из Министарства редовно причају о целодневној настави у школама као да су је они измислили.

А моја жена и ја смо 1970, односно 1971. у "Милици Павловић" и "Јосиф Панчић" у Бгд. кренули у први разред основне са том целодневном наставом.

Пре 50 година, Анђо!

Па срам их било да то данас продају као "по први пут у српским школама".
angie01 angie01 16:36 20.06.2019

Re: ...

Бриши чаршаф ако смета.


mislila sam da si mogao samo kljucno da kopiras-veci deo teksta nije potreban, a nije bas ni sve tako kako pise- no nebitno sada.


и свака од тих влада започиње своју реформу да би је она следећа влада прекинула и почела неку своју реформу школства...


oni se igraju, boli ih uvce,...a ono sto je cinjenica, da za jedan mandant niko ni ne moze da zavrsi nesto sto je zapoceto- s tim, sto ti ministri nisu neki autoriteti na polju obrazovanja, niti su sa nekom idejom i sposobnostima da tako veliki posao urade- apsolutno je nebitno sta su po obrazovanju i dokle su dogurali, za tako nesto bi morali da su potpuno u problematici, da znaju one koje bi trebalo da zovu u timove sa kojima bi saradjiavli, a ne da se sve svodi na stranacke kadrove, ovo sve vazi i za sve sluzbe vezane za Ministarstvo prosvete.

da postoji stvarna ideja i volja da se onrazovanje sredi, nasao bi se taj jedan pravi i svi ostali potrebni strucnjaci, koji ne bi morao da prepusti fotelju nekom novom, samo zato sto se smenila vlast, jer bi radio nesto od opsteg interesa i to se onda ne bi stavljalo na kocku tim stalnim smenama, a u sustini istih nesposobnih da obavaljaju tako vaznu funkciju.


Чак нам и неке старе идеје данас продају као последњи крик врискова у српском школству.


jer su bezidejni a moraju nesto da poturaju kao da rade, da bi opravdali svoje postojanje i plate,...ne znam, sve do sada sto je ovaj ministar izjavljivao za javnost je potpuno skandalozno i veze nema sa zivotom, on nema pojama i pri tome je osion, nevaspitan i bahat, ne kapira da je on sluzbenik ovog naroda i da ga gradjani placaju.
jadragoljub jadragoljub 22:26 21.06.2019

Re: ...

П.С. - Имаш, Драгољубе, неку школску децу у вамилију? Треба да им купите школске уџбенике?

srećom nemam. ovo pratim po sili zakona. nacrta mi se na ekran a ja numem da odem dalje.
doduše sve manje i manje razumem šta se dešava, pa verovatno kod sledeće krađe testova ne ću ništa da razumem.
tasadebeli tasadebeli 10:51 22.06.2019

Re: ...

jadragoljub
П.С. - Имаш, Драгољубе, неку школску децу у вамилију? Треба да им купите школске уџбенике?

srećom nemam. ovo pratim po sili zakona. nacrta mi se na ekran a ja numem da odem dalje.
doduše sve manje i manje razumem šta se dešava, pa verovatno kod sledeće krađe testova ne ću ništa da razumem.



Ћути, добро је...

Ево, Клетов комплет за српски за, рецимо, 7. основне (читанка, граматика, радна свеска) дође негде око 2 500 динара.

А у 7. основне осим српског имаш још (због уџбеника) матиш, географију, историју, биологију, хемију, физику, техничко, музичко, ликовно, два страна језика (ту тек отпадају уши од цена јер се уџбеници увозе).

Па гу сад помножи, мајку ли им профитерску и шибицарску "издавачку"!


П.С. - Тренутно у генерацији имамо око 65 000 деце у Србији. Пута 12 година основне и средње школе, изађе да Србија има најмање 800 000 ђака на основном и средњем нивоу школовања.

Па ти сад види које је то тржиште.

А родитељи уцењени... Ја не морам 'леба да једем, али има да буде за моје дете за школу.

Знаш и сам, није то ништа другачије од наших родитеља када смо били ђаци.
st.jepan st.jepan 14:35 22.06.2019

Re: ...

Знаш и сам, није то ништа другачије од наших родитеља када смо били ђаци.

Nije isto, gore je. Udžbenici su koštali, ne kažem beznačajno, ali neusporedivo manje nego danas.

Ribozom Ribozom 21:59 18.06.2019

Ministarstvo stresa

Jel' ovi hoce da izvuku politicku dobit od budalastina koje prave?
Ma ni deca im nisu sveta.
G**na naprednjacka.
angie01 angie01 22:14 18.06.2019

Re: Ministarstvo stresa

prezorativno ministarstvo:)

angie01 angie01 23:48 18.06.2019

Re: Ministarstvo stresa

jedan od komentara ispod vesti o protestu djaka,

Marko Markovic55 minutes ago
Ova deca su bruka and sramota Srbije! Nezahvalnu decu podhitno iseliti u Nemačku da tamo rade za 3.000 evra, a na njihovo mesto dovesti zahvalnu i odanu decu-azilanata. Nije slučajno što deca sve ovo rade sada kada beležimo istorijski rast GDP-a od čak 3,7%, u trenutku kada predsednik Vučić ostvaruje istorijsku pobedu na Kosovu, i kada Goran Vesić od Beograda pravi Veneciju, pardon Beograd, na vodi. "A svega ovoga ne bi bilo da je Pera (Detlić) na vreme otišao u policiju".
sweet64 sweet64 08:18 19.06.2019

Re: Ministarstvo stresa

Ribozom
Jel' ovi hoce da izvuku politicku dobit od budalastina koje prave?
Ma ni deca im nisu sveta.
G**na naprednjacka.


Gungula koja je nastala nije uzrokovana, ili bar ne mora da znači, direktno naprednjacima, već kao posledica SNS vladavine. Jel su tri uhićene žene članice? Ne znamo. Problem je mnogo širi, dublji i veći a ovo je finalna posledica. Testovi su neophodni zbog neujednačenog kriterijuma koji je teško postići u mnogo zdravijim sredinama od kaljuge u kojoj se svakodnevno valjamo. Odloženi test nije nikakav smak sveta, ali deca pa i njihovi roditelji koriste situaciju da je kao i sve drugo obesmisle. Verovatno su ovi sa megafonima i u prvim redovima regruti za kasnije kupljene diplome.
slobodan54 slobodan54 08:30 20.06.2019

Re: Ministarstvo stresa

Je li to ministr prosvete ( naslednik Dositeja Obradovića) rekao pRežorativna?
Ah, ta XII gimnazija i Katedra za geografiju i napredni student.
4krofnica 4krofnica 07:44 19.06.2019

-

Iz ministarstva javljaju, da se roditelji ne nadaju ukudanju mature, jer ona sluzi da bi se ispravile nejednakosti u ocenjivanju u kriterijumima u raznim skola sirom Srbije, te da su procenti odlicnih i djaka sa Vukovom diplomom nerealni, i da se na ovaj nacin anulira ta nepravda .


It's funny 'cause it's true.

Vidim da se na viber grupi najviše zalažu za poništenje roditelji odlikaša, ne znam da li su zaslužni petičari ali njima se stvarno najviše isplati, ovima sa slabijim ispehom ostaje da zablistaju na testovima. i ti roditelji će danas da odu sa svojom decom i da naprave haos, da uđu u učionice i pokušaju da spreče polaganje, čime će decu dodatno izbezumiti nakon jučerašnjeg fijaska...

Svi ovi testovi su potpuno kretenski, znam jer ih mesecima već rešavam. uvaliti sedam predmeta da polažu, dati recimo četiri pitanja iz biologije od gradiva za tri godine, pa tu je uglavnom sve, dakle može da ti uleti bilo kakva glupost i time sigurno nećeš pokazati nikakvo znanje nego samo da li imaš sreće.



stefan.hauzer stefan.hauzer 08:21 19.06.2019

Re: -

Sinoć gledao opet Final Space i ima scena kada se Avocato žrtvuje za ekipu i kreće ova stvar, raspao sam se. A mala matura je teška glupost i nije nikakva provera znanja, ali dobro neko ne može da spava mirno noćima zbog tih prenaduvanih proseka i lažnih vukovaca.





Step 1: find song
Step 2: listen to it
Step 3: hit 2:45
Step 4: cry because of avocato
angie01 angie01 08:31 19.06.2019

Re: -

A mala matura je teška glupost i nije nikakva provera znanja, ali dobro neko ne može da spava mirno noćima zbog tih prenaduvanih proseka i lažnih vukovaca.


evo, ni bivsi predsednik nije polozio maturu, a posle je svetlosnom brzinom diplomirao na faksu.
4krofnica 4krofnica 08:46 19.06.2019

Re: -

stef


ma šta je to Space i animirano je a ja nisam gledala?

stef postoji samo jedna važna informacija ove godine a to je da Marr dolazi na prašnjavi Beer Fest, to se ne propušta!
ima da vrebam ceo dan da ga sretnem negde mada nisam sreće kao moj ludi drug koji ga je slučajnu sreo u praznoj kafani u L.A. i pričali su celu noć, on nešto bio sjeban, svirao sa onim iz The The u to vreme, dobio je i zagrljaj!




jooscout jooscout 08:57 19.06.2019

Re: -

4krofnica


i ti roditelji će danas da odu sa svojom decom i da naprave haos, da uđu u učionice i pokušaju da spreče polaganje,



Ovo kažeš figurativno ili neko stvarno ima nameru da pravi frku na mestu polaganja?
Ako je poslednje onda ...pa tako oni za sve, unesreće narod na sve moguće načine, a onda bace jabuku razdora medju sludelu gomilu.
angie01 angie01 08:58 19.06.2019

Re: -

Vidim da se na viber grupi najviše zalažu za poništenje roditelji odlikaša, ne znam da li su zaslužni petičari ali njima se stvarno najviše isplati, ovima sa slabijim ispehom ostaje da zablistaju na testovima. i ti roditelji će danas da odu sa svojom decom i da naprave haos, da uđu u učionice i pokušaju da spreče polaganje, čime će decu dodatno izbezumiti nakon jučerašnjeg fijaska...


sustinski se nista ne menja ni u jednom od scenarija- jer je onaj glavni propusten, a to je kavlitetno skolovanje-niko od te dece, ni odlikasi, ni Vukovci ni oni sa slabijim ocenama nece polaganjem, ne polaganjem i brojem bodova na tom testu promeniti ono sto su stvarno naucili u skoli.

izmedjuostalog i zbog ovog,

Svi ovi testovi su potpuno kretenski,


a pri tome- svako ce se upisati u skolu koju je izabrao, na ovaj ili onaj nacin- te je ovaj cirkus nepotreban....on sluzi kao i sve drugo, za neko zamajavanje.


stefan.hauzer stefan.hauzer 09:10 19.06.2019

Re: -

Imaš fore nedelju dana da stigneš sve, a taman na vreme kada dolazi druga sezona!






hop hop, dolazi nam Marr.

4krofnica 4krofnica 09:12 19.06.2019

Re: -

Ovo kažeš figurativno ili neko stvarno ima nameru da pravi frku na mestu polaganja?


ma bukvalno se dogovara par keva i to najtvrđim nadrkanim (da ne kažem tviteraški izdrkanim) stilom sve sa caps lockom:
DA LI ĆEMO DA DOzVOLIMO OVO DA RADE NAŠOJ DECI
A MI, DOKLE ĆE DA NAS DRŽE KAO TAOCE?!
te sledi dogovor da će da uđu sa decom i bojkotuju, kažu da nisu jedine.
ne javljaju se za sada niti bilo ko drugi da javi šta se dešava.
ja pričam to klincu i on me pita da li ću ja doći, rekoh nemam nameru osim ako se on oseća ugroženo... ne oseća se, samo da ga ne blamiram u školi


jooscout jooscout 09:18 19.06.2019

Re: -

4krofnica

ma bukvalno se dogovara par keva i to najtvrđim nadrkanim (da ne kažem tviteraški izdrkanim) stilom sve sa caps lockom:
DA LI ĆEMO DA DOzVOLIMO OVO DA RADE NAŠOJ DECI
A MI, DOKLE ĆE DA NAS DRŽE KAO TAOCE?!




Verujem da su ljudi, načelno i ako im daš priliku-dobri, kao Vuk Drašković mislim da je izlaz u minimumu sabornosti, ali-ja bih stala kao kerber pred vrata i kapslokovala uživo. Ništa pacifizam! Možda ovo da izbegnem blamiranje bi me zaustavilo, ali ne verujem, i to je čeličenje
4krofnica 4krofnica 09:34 19.06.2019

Re: -

jooscout


Verujem da su ljudi, načelno i ako im daš priliku-dobri, kao Vuk Drašković mislim da je izlaz u minimumu sabornosti, ali-ja bih stala kao kerber pred vrata i kapslokovala uživo. Ništa pacifizam! Možda ovo da izbegnem blamiranje bi me zaustavilo, ali ne verujem, i to je čeličenje


:) ma ne možeš ništa, jedino što bi dobila je da poništiš toj celoj učionici rezultate za kombinovani test pa bi se njima računalo bez toga, takva su im pravila, a najgore je što cela ekipa roditelja koja je u tim školskim savetima je mrljava ekipa klimača koji se ne zauzmu ni za šta. primer: plaćamo mesečno obezbeđenje koje stoji na ulazu gde ulaze isključimo nastavnici, klinci ulaze sa suprotne strane i tamo nit' ima kamera nit' čuvara... dakle plaćamo da se čuva nastavni kadar i ni-ko da razreši to pitanje godinama... da ne nabrajam...


highshalfbooze highshalfbooze 09:42 19.06.2019

Re: -

a pri tome- svako ce se upisati u skolu koju je izabrao, na ovaj ili onaj nacin- te je ovaj cirkus nepotreban....on sluzi kao i sve drugo, za neko zamajavanje.

Kako to, ako u pravilniku piše:

Члан: 2

Редослед кандидата за упис у гимназију и стручну школу у четворогодишњем и трогодишњем трајању утврђује се на основу:

1) успеха на завршном испиту,

2) општег успеха од шестог до осмог разреда основне школе,

3) резултата постигнутих на такмичењима ученика осмог разреда основне школе.

Редослед кандидата за упис у школе за које се полаже пријемни испит утврђује се на основу:

1) успеха на завршном испиту,

2) општег успеха од шестог до осмог разреда основне школе;

3) успеха на пријемном испиту,

4) резултата постигнутих на такмичењима ученика осмог разреда основне школе.

Кандидати који се уписују у школу под повољнијим условима ради постизања пуне равноправности, треба да испуне услове прописане ст. 1. или 2. овог члана, пре примене мерила и поступка за постизање пуне равноправности прописаних овим правилником.
angie01 angie01 09:45 19.06.2019

Re: -

školskim savetima


skolski saveti se i kroja teako da su tu samo roditelji klimaci,...ne daj boze da im promakne neko normalan, koji na satancima iznosi problematiku- ovi drugi odmah skoce najstrasnije, da ovi normalni brzo odustanu, ili ih uklone.

kompletno funkcionisanje je tako namontirano- prvo direktor, obavezno stranacki kadar, napravi svoju mrezu medju ostalim zaposlenima, koju su sada, posle toliko godina negativne selekcije, vecinski vrlo odgovarajuci da podrze sve sto treba, ali zato svoje osnovno zanimanje vrlo traljavo odradjuju.
freehand freehand 09:49 19.06.2019

Re: -

skolski saveti se i kroja teako da su tu samo roditelji klimaci,...ne daj boze da im promakne neko normalan, koji na satancima iznosi problematiku- ovi drugi odmah skoce najstrasnije, da ovi normalni brzo odustanu, ili ih uklone.

Ja ovo nisam video. Ako su to oni saveti roditelja - u to su ulazili oni koje su predlagali sami roditelji a po pravilu su to oni koji hoće da se time bave, odnosno imaju nvremena i volje za smaranje.
Ni u čiju normalnost ne bih ulazio jer sem što je nepristojno to je i jalov posao.
angie01 angie01 09:50 19.06.2019

Re: -

Kako to, ako u pravilniku piše:


ne znam sta me tacno pitas,....ali stvari stoje ovako,...prvo bude ovaj cirkus sa maturom, onda deca dobiju te svoje bodove i naprave te svoje spiskove zelja za upis u srednje skole,...pa ih onda Ministarstvo po tim bodovima rasporedjuju u odnosu na skole sa spiskova zelja,....ali se zato svakako upisuju neciji gde hoce i kako hoce,.....a oni drugi, koji nisu rasporedjeni u zeljene skole u prvom krugu, samo se posle prva dva meseca premeste....znaci, potpuna budalastina sa frkom oko male matura.
4krofnica 4krofnica 09:55 19.06.2019

Re: -

angie01

sustinski se nista ne menja ni u jednom od scenarija- jer je onaj glavni propusten, a to je kavlitetno skolovanje-niko od te dece, ni odlikasi, ni Vukovci ni oni sa slabijim ocenama nece polaganjem, ne polaganjem i brojem bodova na tom testu promeniti ono sto su stvarno naucili u skoli.




Ono što se dešava u školi mojih klinaca je da gube gomilu časova iz neznanih razloga. pojavi se nastavnica na kraju časa bez obrazloženja, onda opslužuje jedan nastavnik dva razreda pa ih nema pola časa, pa se ne pojave i niko im ne dođe u zamenu... i to nije sporadična pojava, to se dešava svake nedelje.
Pitala sam jednom na nekom roditeljskom zašto direktor (koji je matematičar) ne odrađuje časove matematičaru koja je odsustvao mesec dana zbog bolesti... ima pravo da bude bolestan a škola mora da obezedi zamenu, ako im ne daju neka to radi ovaj što je već plaćen a bleji uglavnom, ne, jednostavno nisu imali matiš mesec dana... mene takav javašluk izluđuje, svađala sam se više puta i sa direktorom oko uvođenja drugog jezika u školu, ma nema šanse, odmah udari na osećaj krivice da ja hoću da on odpušta postojeće jer tražim previše, haos kompletni. bilo i to na savetu roditelja ali mačka gurnula sa stola...


angie01 angie01 10:04 19.06.2019

Re: -

Ako su to oni saveti roditelja - u to su ulazili oni koje su predlagali sami roditelji a po pravilu su to oni koji hoće da se time bave, odnosno imaju nvremena i volje za smaranje.
Ni u čiju normalnost ne bih ulazio jer sem što je nepristojno to je i jalov posao.


odmah da resimo ovo podmetanje.

normalni- je figurativno receno, znaci, ako taj Savet sluzi da se resavaju problemi u skoli, onda je besmisleno klimati glavom na manipulaciju uprave skole i ne iznostiti i ne resavati probleme- onda oni izvestaji sa tih sastanaka samo formalno pokrivaju rad, koji fakticki ne postoji.

drugo- na pocetku godine, kada se ti roditelji biraju, niko nikoga ni ne poznaje, da bi taj odabir bio validan, u smislu, neko se razume, ima volje i zelje da se time bavi,...kako god, jave se oni koji bi da budu blizi upravi i pokazali svoju lojalnost pristankom na sve sto im se kaze.

trece- u mojoj skoli su u Skolski odbor- sto je visa instanca od Saveta roditelja- birali iskljucivo oni, koji su branili skolu na sastancima, od zalutalih roditelja, koji su smatrali da treba da se iznose problemi i da se oni resavaju.


to prosto tako nakardano funkcionise.
angie01 angie01 10:21 19.06.2019

Re: -

mene takav javašluk izluđuje,


o tome govorim- problem je da se skole dovedu u red, a ne mala matura, koja je besmisleno osmisljena.


bilo i to na savetu roditelja ali mačka gurnula sa stola...


pa, normalno:).

u nasoj skoli, je bivsa direktorka, koja je napravila neki picvajz, zbok koga je bio blokiran racun skole, predaval Srpski mom detetu i to tako sto ne dolazi neko vreme, a onda kada se iznenada pojavi, lupi deci kontrolni, kako bi ih sve ocenila- jer, boze moj, to je vazno i skola mora da ispostuje- i onda se izivljajva sa ocenama, na gradivo, koje im nije ni predavala- ej srpski jezik, koji je baza obrazovanja.

protiv nje, svaka generacija pise peticije, kojih ima pun kufer u Ministarstvu, svi u skoli znaju o cemu se radi- ali se nista ne resava.

Deca zavrse tako skolu, odu, dodju nova i pocinje novi krug.
freehand freehand 10:22 19.06.2019

Re: -

odmah da resimo ovo podmetanje.

Sve razumem ali na čemu zasnivaš ovu nadmenost i osornost u ophođenju - nikako.
O kakvom podmetanju govoriš?
Rekao sam dve stvari: "normalnost" je u najmanju ruku nepristojan način da se kvalifikuju ljudi koje poznaješ malo ili nikako, manir koji kreće od pretpostavke "normalni - to sam ja".
Što se ostalog tiče - imam dvojak odnos prema svemu tome: pozdravljam volju i napor onih koji su spremni da se time bave; sve to zajedno svodi se na ozbiljno smaranje u kome po pravilu učestvuju dobrovoljni smarači i oni koje nekako uspeju da na to nateraju.
angie01 angie01 10:33 19.06.2019

Re: -

O kakvom podmetanju govoriš?


o ovom,


Rekao sam dve stvari: "normalnost" je u najmanju ruku nepristojan način da se kvalifikuju ljudi koje poznaješ malo ili nikako, manir koji kreće od pretpostavke "normalni - to sam ja".


jer to nisam ni mislila ni rekla, sto je vrlo ocigledno,...i jos sam obrazlozila, ako si bas zlurdo promasio,...sto tebe ne sprecava ipak nastavljas.

sve to zajedno svodi se na ozbiljno smaranje u kome po pravilu učestvuju dobrovoljni smarači i oni koje nekako uspeju da na to nateraju.


Savet roditelja bi trebalo da radi u korist dece, kako bi se targetirali problemi i nalazili nacini za njihovo resavanje, kako bi deca imala kvalitetnije uslove za skolovanje-to kako Savet stvarno funkcionise, potpuno obesmiljsva njegovo postojanje.
freehand freehand 10:39 19.06.2019

Re: -

o ovom,



"Ovo" što si citirala napisano je posle tvog izmišljanja nekakvog podmetanja, kao odgovor.
Pa je krajnje neobično da neko ko pretenduje da bude neupitni autoritet na razne teme na argumentuje svoje tvrdnje tim Treće oko načinom.
nepopustljiv nepopustljiv 10:40 19.06.2019

Re: -

4krofnica
stef


ma šta je to Space i animirano je a ja nisam gledala?

stef postoji samo jedna važna informacija ove godine a to je da Marr dolazi na prašnjavi Beer Fest, to se ne propušta!
ima da vrebam ceo dan da ga sretnem negde mada nisam sreće kao moj ludi drug koji ga je slučajnu sreo u praznoj kafani u L.A. i pričali su celu noć, on nešto bio sjeban, svirao sa onim iz The The u to vreme, dobio je i zagrljaj!





Jebote!
Idi i ti u ElEj - možda ga i ti sretneš.
nepopustljiv nepopustljiv 10:47 19.06.2019

Re: -

angie01
Vidim da se na viber grupi najviše zalažu za poništenje roditelji odlikaša, ne znam da li su zaslužni petičari ali njima se stvarno najviše isplati, ovima sa slabijim ispehom ostaje da zablistaju na testovima. i ti roditelji će danas da odu sa svojom decom i da naprave haos, da uđu u učionice i pokušaju da spreče polaganje, čime će decu dodatno izbezumiti nakon jučerašnjeg fijaska...


sustinski se nista ne menja ni u jednom od scenarija- jer je onaj glavni propusten, a to je kavlitetno skolovanje-niko od te dece, ni odlikasi, ni Vukovci ni oni sa slabijim ocenama nece polaganjem, ne polaganjem i brojem bodova na tom testu promeniti ono sto su stvarno naucili u skoli.

izmedjuostalog i zbog ovog,

Svi ovi testovi su potpuno kretenski,


a pri tome- svako ce se upisati u skolu koju je izabrao, na ovaj ili onaj nacin- te je ovaj cirkus nepotreban....on sluzi kao i sve drugo, za neko zamajavanje.



Ne znam za sve škole, ali znam za školu koju su moja deca izabrala - i završila.
Nije postojao ovaj i onaj način upisa, nego samo jedan jedini ... a to je (uz dužno poštovanje ovih malih matura) prijemni ispit u samoj toj školi.
Između ostaloga - i zbog toga je preksinoć moje mlađe dete koje studira na Kembridžu, bilo u gradu sa svojom prijateljicom iz odeljenja koje studira na Jejlu.
Oni i ovi načini na nekim mestima ne postoje.
cassiopeia cassiopeia 10:48 19.06.2019

Re: -

protiv nje, svaka generacija pise peticije, kojih ima pun kufer u Ministarstvu, svi u skoli znaju o cemu se radi- ali se nista ne resava.


Ni u jednoj srednjoj školi nije ništa bolje! Bune se već generacijama na profesorku francuskog. Promašen pedagog, žena je da sedi u četiri zida i prevodi i ne maltretira decu.

Ostalo mi zrnce nade da će je ipak zameniti i da od septembra dobijaju drugog profesora.
angie01 angie01 10:48 19.06.2019

Re: -

"Ovo" što si citirala napisano je posle tvog izmišljanja nekakvog podmetanja, kao odgovor.
Pa je krajnje neobično da neko ko pretenduje da bude neupitni autoritet na razne teme na argumentuje svoje tvrdnje tim Treće oko načinom.


tvoja vrteska je neumorna, radi i na struju i na baterije, imas neki neizdrz da smaras nekim nepostojecim stvarima one koji ti nisu simpa,...smarac si na kvadrat,...to sto sam citirala, je ponovljena teza iz tvog prvog komentara- da ja ne treba da se bavim tudjom normalnoscu- iako je to figurativno receno, vrlo ocigledno, sa kasnijim crtanjem-jer je to nepristojno.

zakacis se kao krplej, teras vozic do tacke, kada pljunes neku kvalifikaciju ili uvredu- izvini, al nisam zainteresovana,...ispostovala sam te u gostima, odgovorila, a sada nadji nekog drugog za svoju terapiju.
freehand freehand 10:54 19.06.2019

Re: -

a sada nadji nekog drugog za svoju terapiju.

Toliko o tome.
angie01 angie01 10:54 19.06.2019

Re: -

Ostalo mi zrnce nade da će je ipak zameniti i da od septembra dobijaju drugog profesora.


u nasem razredu je bio sledeci scenario- tri godine smo se svi borili da nam sklone stetocinu, sa sve razrednom i onda u cetvrtom nam promene nastavnicu i dodje stvarno fina zena- al brate, deca su ispustila tri godine skolovanja i sada na kraju ih neka druga profanka tretira, kao da je bilo sve u redu.

Setim se onda neke majke, koja je upravo postavila taj problem u startu, rekavsi, kako je razred njene starije cerke imalo isto iskustvo do trece godine, da bi onda u cetvrtoj, molili boga da ostane sve isto, jer ce u suprotnom nastati jos veci problem.

meni nije jasno, sta sprecava skoli da takve kadrove ukloni, ako vec postoje decenijski dokazi da neko ne zaluzuje profesorki posao.
cassiopeia cassiopeia 12:33 19.06.2019

Re: -

meni nije jasno, sta sprecava skoli da takve kadrove ukloni, ako vec postoje decenijski dokazi da neko ne zaluzuje profesorki posao.


Pretpostavljam da nije lako nikoga otpustiti ni u školama, to su državne ustanove. Sad ni privatniku nije jednostavno da otpusti radnika. Postoje koraci koje moraš da prođeš, otkaz je krajnja mera.
angie01 angie01 12:53 19.06.2019

Re: -

Pretpostavljam da nije lako nikoga otpustiti ni u školama, to su državne ustanove.


Pa da, drzavne ustanove koju fakticki izdrzavaju grajdani, a koje bi trebalo da su znacajne za jedno drustvo,....postoje zakoni kojima je njihov rad regulisan,...pa sada, ako neko decenijama taj zakon krsi na stetu djaka i postoji bezbroj prijava za neprilicno obavljanje posla- valjda postoji i adekvatna sankcije,...ali, posto je sve smuljano i zbrljano i postoje silne nepravilnosti i prekrsaji- sto jedna bivsa direktorka sigurno zna- mnogo je sigurnije za sve ostale, da je ne diraju.
maksa83 maksa83 07:57 19.06.2019

moram


freehand freehand 08:07 19.06.2019

Re: moram

maksa83


Šuplja je slika bez Ane Brnabić i neke sentence o Tesli
maksa83 maksa83 08:24 19.06.2019

Re: moram

Šuplja je slika bez Ane Brnabić i neke sentence o Tesli

Znam da ovo nije ono što je gledalac iz Pančeva tražio, ali je sledeća smešna stvar koju sam danas pokupio na srpskom Internetu:

freehand freehand 08:28 19.06.2019

Re: moram

maksa83
Šuplja je slika bez Ane Brnabić i neke sentence o Tesli

Znam da ovo nije ono što je gledalac iz Pančeva tražio, ali je sledeća smešna stvar koju sam danas pokupio na srpskom Internetu:


Za sopotsku rivijeru
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:29 19.06.2019

Re: moram

Kada govno kaže još većem neopevanom govnetu, neću da te branim kada ideš na Hvar i Brione, ali hoću kada ubiješ ženu, čini da smrad postaje neizdrživ i sa Sopotom.
maksa83 maksa83 08:34 19.06.2019

Re: moram

ali hoću kada ubiješ ženu, čini da smrad postaje neizdrživ i sa Sopotom.

Ali bar Babić sad zna da on nije vozio.
angie01 angie01 08:34 19.06.2019

Re: moram

odgovarajuca, bezmalo motivaciona podrska za ovu situaciju.
nikvet pn nikvet pn 08:35 19.06.2019

Re: moram

stefan.hauzer
neću da te branim kada ideš na Hvar i Brione, ali hoću kada ubiješ ženu


Ово да се подвуче, истакне и запамти.
angie01 angie01 09:22 19.06.2019

Re: moram

nikvet pn
stefan.hauzer
neću da te branim kada ideš na Hvar i Brione, ali hoću kada ubiješ ženu


Ово да се подвуче, истакне и запамти.


dok u istoj zemlji, Ministar prosvete izjavljuje povodom provaljivanja testova za maturu, kako je istraga u toku, angazovana je policija, Bia,...specijalci, ovi/oni,...a sa druge strane, nema snimka sa naplatne rampe, pocinitelj biva evakuisan na Kipar,... Brioni, Hvar...

...ono, dete napise puskice, uhvati ga profa i ode na robiju....ali kao drug clan, mozes da krades, muljas, ubijes,....i budes zasticen...
cassiopeia cassiopeia 09:56 19.06.2019

Re: moram

Za sopotsku rivijeru


Iznajmljujem apartman 600 km od plaže.
freehand freehand 09:58 19.06.2019

Re: moram

cassiopeia
Za sopotsku rivijeru


Iznajmljujem apartman 600 km od plaže.


Ti naprednjački turisti - to su sopoćani.
cassiopeia cassiopeia 10:02 19.06.2019

Re: moram

Ministar prosvete izjavljuje


Ministar prosvete koji u obraćanju javnosti kaže "Bre" i "Treba da mi se izvinete..." je za kantu za smeće.

Kaže meni dete sinoć posle odgledanog priloga na N1 o aktuelnim dešavanjima oko polaganja mature, da ovo nije prvi put da su poznati rezultati testova, da se to dešava svake godine, da se konkretno ovaj test iz matematike vrti na mrežama već nekoliko dana. Kaže sinoć "šta se čudite?"
angie01 angie01 10:10 19.06.2019

Re: moram

Ministar prosvete koji u obraćanju javnosti kaže "Bre" i "Treba da mi se izvinete..." je za kantu za smeće


pre neki dan je u Beogradskoj hronici- trazila sam na yt, al nema-sarcevic nastupio tako agresivno, bezobrazno, da Rada, od koje obicno sagovornici ne mogu da dodju do reci, nije mogla da ga zaustavi, niti da mu postavi spremljena pitanja,....jer sve sto je Ministar govorio, je samo uobicajenao muljanje u krug....posle toga vidim snimak, kako je izleteo u istom primitivnom maniru iz studija N1, napustivsi emisiju,...prakticno se svako njegovo javno pojavljivanje svede na neki eksces.
cassiopeia cassiopeia 10:50 19.06.2019

Re: moram

Ti naprednjački turisti - to su sopoćani.


Hahaha, kako drugačije.
nepopustljiv nepopustljiv 10:57 19.06.2019

Re: moram

maksa83
Šuplja je slika bez Ane Brnabić i neke sentence o Tesli

Znam da ovo nije ono što je gledalac iz Pančeva tražio, ali je sledeća smešna stvar koju sam danas pokupio na srpskom Internetu:


Dokon pop i jariće krsti!
martin_krpan martin_krpan 11:27 19.06.2019

Re: moram

angie01
Ministar prosvete koji u obraćanju javnosti kaže "Bre" i "Treba da mi se izvinete..." je za kantu za smeće


pre neki dan je u Beogradskoj hronici- trazila sam na yt, al nema-sarcevic nastupio tako agresivno, bezobrazno, da Rada, od koje obicno sagovornici ne mogu da dodju do reci, nije mogla da ga zaustavi, niti da mu postavi spremljena pitanja,....jer sve sto je Ministar govorio, je samo uobicajenao muljanje u krug....posle toga vidim snimak, kako je izleteo u istom primitivnom maniru iz studija N1, napustivsi emisiju,...prakticno se svako njegovo javno pojavljivanje svede na neki eksces.




Jel misliš ti Angie da neka nevidljiva ruka vlada nad ovim ljudima?



angie01 angie01 11:46 19.06.2019

Re: moram

da neka nevidljiva ruka vlada nad ovim ljudima?


kako god- nahebali smo, ceo Beograd je raskopan, ne mozes da se kreces po gradu, razvaljuju sve sto mogu, ceo grad je jedna velika rusevina- juce neki glavonja iz Sekretarijata za saobracaj, na pitanje, da li su ti radovi ipak trebali da se se obavljaju planski, kako bi grad funkcionisao, prica neke nebuloze, koje ne da nisu odgovor na pitanje, nego nisu nista, ocigledno je nestrucan ,....posle pita novinaraka, a sta sa stanarima, koji zbog raskopavanja nemaju gde da se parkiraju, kaze, pa neka se snadju, ne mogu u okolnim ulicama, jer ce odatle da ih nosi pauk i placace kazne, jer su to mesta za druge stanare, koji tamo zive i placaju ta mesta, pita novinarka opet, a sta je sa placenim mestima ovih ugrozenih gradjana, koja su sada nedostupna, a on kaze, pa moraju da budu strpljivi...
ephemeris ephemeris 09:06 19.06.2019

Ovako se to radi u Ujedinjenom Kraljevstvu

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:34 19.06.2019

Ostavka, oa zatvorske kazne!

Logično bi bilo da ministar prosvete podnese ostavku i izvini se djacima ove nesretne generacije.

A za lopove testova stroge zatvorske kazne, a ne uslovne kao 2013. godine, kada se isto desilo!
angie01 angie01 10:43 19.06.2019

Re: Ostavka, oa zatvorske kazne!

A za lopove testova stroge zatvorske kazne, a ne uslovne kao 2013. godine, kada se isto desilo!


prvo da u zatvor odu oni, sa mnogo vecim prekrsajima- ova kradja je samo posledica opsteg javasluka i datog modela kako stvari u ovoj zemlji funkcionisu- ako predsednik drzave i visoko pozicionirani funkcioneri mogu da mirno rade na tim mestima sa laznim diplomama, sto bi onda bio prekrsaj kradja testova za malu maturu,...ne sto bi bio prekrsaj, nego je to upravo ponudjeni model sa najvisih pozicija.
angie01 angie01 11:29 19.06.2019

Kupljene diplome vs studiranje

ne znam da l znate, da je sada za upis na fakultet potrebno lekarsko uverenje- koje se placa,....ne znam cemu ono sluzi ni zasto bi postojala takva vrsta diskriminacije,

takodje se placaju ne male pare za prijemne ispite na drzavnim fakultetima- gde postoji opcija i samofinansiranja, koje kosta prosecno 2 000 keka, kao i na privatnim.

ako postoji dovoljno mesta na redovnim studijama, cemu onda potreba za samofinansirajuce i zasto bi neko ko ispunjava uslove placao, a neko ne, na fakultetu za cije funkcionisanje pare daje drzava- znaci svi gradjanji.

ako kandidat ne prodje prijemni, on onda ponovo placa neki drugi prijemni, nekim vrlo visokim iznosima, za koje ne vidim opravdanje.
jooscout jooscout 12:27 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

angie01
ne znam da l znate, da je sada za upis na fakultet potrebno lekarsko uverenje- koje se placa,....ne znam cemu ono sluzi ni zasto bi postojala takva vrsta diskriminacije,



Sad kad kažeš, ni ja ne vidim razlog tome, ali se sigurno sećam da je i moja generacija (upisana školske 90/91) imala lekarski pregled, neki dvolisni A4 formular kojeg su pro forme ispunili u domu zdravlja. Sigurno je relikt iz bivše države a birokratija svugde voli da skuplja papire, trebalo-ne trebalo.
angie01 angie01 12:49 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

Sad kad kažeš, ni ja ne vidim razlog tome, ali se sigurno sećam da je i moja generacija (upisana školske 90/91) imala lekarski pregled, neki dvolisni A4 formular kojeg su pro forme ispunili u domu zdravlja. Sigurno je relikt iz bivše države a birokratija svugde voli da skuplja papire, trebalo-ne trebalo.


moje generacije, u YU, nisu imale te lekarske preglede,...moj stariji sin-nedavno sadasnje vreme- je takodje studirao bez tog lekarskog uverenja,...tako da ne znam kada je ustanovljena ta praksa,...pri tome, taj pregled se ne obavlja u domu zdravlja sa knjizicom, nego se placa 2000 rsd u Medicini rada.

ono sto ne razumem, koja tacno bolest bi bila neprolazna za studiranje?...po kom osnovu?
jooscout jooscout 13:04 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

angie01


ono sto ne razumem, koja tacno bolest bi bila neprolazna za studiranje?...po kom osnovu?


Pa nijedna, sem ako nije recimo uverenje za neku praksu koja podrazumeva spremnost fizičku, ili ako je u bolnici zarazne bolesti ... a možda je deo neke statistike, mada to onda ne bi smeo da plaća korisnik. Jugoslavija je imala odličnu praksu obaveznih sistematskih pregleda, ali sumnjam da je danas to motiv. Biće da je do 2000 din.
angie01 angie01 13:13 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

Biće da je do 2000 din.


i meni se cini,...s tim, sto su za neke smerove na nekim fakutetima propisani i dodatni pregledi, koji naravno dodatno i kostaju:).
angie01 angie01 14:15 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

http://rs.n1info.com/Vesti/a492945/Ministar-prosvete-ni-o-testovima-nece-da-prica-za-N1-spustio-slusalicu.html

pogledajte tekst i klip ispod linka, nije dugacko, a mnogo govori.

premijerka je povodim trazenja ostavke za Ministra sarcevica izjavila, kako je on jedan od najboljih ministara u Vladi, da ne vidi njegovu odgovornost u spornom slucaju i da su postignuti znacajni rezultati u prosveti pod njegovim rukovodstvom.

koji su to tacno rezultati?

bar prva tri?

angie01 angie01 14:28 19.06.2019

gde su nastavnici i roditelji

deca su danas izasla na protest, onako kako ona (ne)umeju da se organizuju i dobila ubacene elemente, ne bi li bila diskreditovana,...naravno da im se niko nije obratio.



Bili Piton Bili Piton 16:30 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

angie01


moje generacije, u YU, nisu imale te lekarske preglede



Ja se isto ne sećam ikakvih lekarskih pregleda ali pamtim svoju sliku s indeksa gde izgledam kao da mi zbilja treba lekarski pregled.
alselone alselone 17:44 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

gde izgledam kao da mi zbilja treba lekarski pregled


Mi smo nešto imali, sad dal pred upis ili kao uslov za dom, ne sećam se, ali se sećam fazona da je jedan deo pregleda bio za STDs i da je doktor mom drugaru izvadio lupu da mu pregleda da li nema stidne vaši, i tako stoji sa lupom i kaže mu da skine gaće a ovaj ga gleda i kaže - doktore, nemojte da se vređamo.
zilikaka zilikaka 17:57 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

moje generacije, u YU, nisu imale te lekarske preglede,...

Kako nisu? Ja išla na mislim prvoj i trećoj u studentsku polikliniku u Krunskoj (tad Prolleterskih brigada)
Bilo obavezno za sve, i bio usliv za upis il overu semestra.
U pitanju je druga polovina osamdesetih.
angie01 angie01 22:06 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

Ja išla na mislim prvoj i trećoj u studentsku polikliniku u Krunskoj (tad Prolleterskih brigada)

Bilo obavezno za sve, i bio usliv za upis il overu semestra.


evo, pitala i naokolo- svi kazu da nismo imali lekarski pregled pri upisu na faks,...razni fakulteti su u pitanju,...moj stariji sin je studirao mnooooogo posle tebe, ono prekjuce i ni on nije imao lekarski kao uslov za upis.
zilikaka zilikaka 22:36 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

evo, pitala i naokolo- svi kazu da nismo imali lekarski pregled pri upisu na faks,...razni fakulteti su u pitanju,...moj stariji sin je studirao mnooooogo posle tebe, ono prekjuce i ni on nije imao lekarski kao uslov za upis.

Ma ne pri upisu nego redovan i obavezan sistematski.
Bilo i obavezno fizičko. Mislim samo na prvoj godini.
angie01 angie01 23:01 19.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

Ma ne pri upisu nego redovan i obavezan sistematski.
Bilo i obavezno fizičko. Mislim samo na prvoj godini.


sada traze lekarsko uverenje iz Medicine rada- osnovni pregled se placa 2000RSD, a za neke fakultete i smerove, traze i dodatne preglede, kao uslov za upis,znaci jos skuplje...to ti pricam....ne znam zbog koje bolesti bi neko mogao da se spreci da studira,...isto, ako im treba uverenje, pa moze ono da se dobije i u domu zdravlja na zdravstvenu knjizicu.

kao sto naplacuju prijemni ispit- od 1000 do sto evra, a na drzavnim fakultetima,...znaci, neko ne uspe da se upise, pa ajd ponovo placaj taj prijemni negde drugde.


srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 20.06.2019

Re: Kupljene diplome vs studiranje

Kako nisu? Ja išla na mislim prvoj i trećoj u studentsku polikliniku u Krunskoj (tad Prolleterskih brigada)
Bilo obavezno za sve, i bio usliv za upis il overu semestra.
U pitanju je druga polovina osamdesetih.


To je prestalo kad sam krenuo u 1. godinu, dakle, neke 1990. Ali su me onda ovde dovatili, kad sam primljen na postidplomske. I onda opet, kad sam aplicirao za zelenu kartu.

G.Cross G.Cross 18:11 19.06.2019

Skin in the Game

Treba da postoje nezavisni testovi.

I treba da veliki deo plate nastavnika zavisi od rezultata njihovih učenika na tim testovima.

Uspeh učenika na nezavisnim testovima je vazno merilo kvaliteta rada nastavnika.
angie01 angie01 22:12 19.06.2019

Re: Skin in the Game

Treba da postoje nezavisni testovi.


sta ti to znaci, nezavisan test?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana