Astrologija

OBRAZ ( uz OBRAZ) MINISTARSTVA PROSVETE

angie01 RSS / 18.06.2019. u 21:35

 Protest-ministarstvo-prosvete-osnovne-skole-osnovna-skola-foto-n1-2-.jpg
 Da je nase skolstvo potpuno devastirano i nefukncionalno, zastarelo i zapusteno, nije na zalost nikakva novost, iako je upravo Ministar prosvete u svom tradicionalno bahatom nastupu na televiziji izjavio da je evropska komisija dala najvece ocene neznamtacnocemu.

Umesto neophodnih reformi i uredjenju ovog vaznog resora za jedno drustvo,  imamo insistiranje na potpuno besmislenom modelu polagnja male mature, oko koje se svake godine na ovaj ili onaj nacin dize tenzija, desavaju neki propusti, uzburkava javnost, a svakako se djaci i njihovi roditelji drze u nepotrebnom stresu vezanom za upis u sredjnje skole i dalje skolovanje.

Ove godine su ponovo provaljeni neki od testova, sto je prouzrokovalo nezadovoljstvo medju roditeljima, djacima, javnost negoduje, komentarise, preti se ponistavanjem, odlaganjem,…sve u svemu opsti circus.

Deca su se nezadovoljna organizovala i okupila da protestuju ispred  resornog Ministarstva trazeci da se ponisti maturski ispit i da za upis u srednje skole, bude vazeci njihov postignut uspeh tokom skolovanja, traze i ostavku Ministra, koji nije zeleo da im se obrati, niti da primi i razgovara sa njihovim delegatima, jer tako to radi napredna vlast,  dolazi policija, RTS  je na zadatku, snimatelji pokusavaju da snime lica djaka, nezadovoljstvo raste,… navodno traje istraga, ko je i kako dosao do dobro cuvanih testova, Bia, Cia,…kao da se desilo nesto neverovatno neobicno  u zemlji Srbiji.

U istoj onoj Srbiji u kojima visoki funkcioneri imaju lazne diplome i doktorate, u kojoj kupovina  sertifikata, koji dokazuje  zavrseno visoko obrazovanje, nije nikakav problem, u kojoj su korupcija, lazi, prevare, kriminal i slicne rabote  uspostavljeni nacin zivota i funkcionisanja, ispadose najveci problem osnovci i regularnost polaganja male mature, koja fakticki samo vestacki pokriva sve ono sto u njihovom osmogodisnjem skolovanju nije uradjeno kako treba- jer se deca za te ispite dodatno spremaju na privatnim placenim casovima, pa pokazani rezultati svakako nisu pokazatelji naucenog u skoli.

Iz ministarstva javljaju, da se roditelji ne nadaju ukudanju mature, jer ona sluzi da bi se ispravile nejednakosti u ocenjivanju u kriterijumima u raznim skola sirom Srbije, te da su procenti odlicnih i djaka sa Vukovom diplomom nerealni, i da se na ovaj nacin anulira ta nepravda .

Vrlo zanimljivo razmisljanje,  kojim ministarstvo prosvete prakticno priznaje da su skole lose, neuskladjene, da nije uspostavljen potreban sistem, da se ne postuju pravilnici o ocenjivanju, da prosvetne inspeksije ne rade svoj posao, o gradivu, nacinu njegove prezentacije i kadrovima, da i ne govorimo, kao ni o kvalitetu udzbenika, cija proizvodjnja se svodi na unosni biznis, a ne na upotrebnu vrednost.

Obaska sto pokazano znanje za bilo koji ispit, kome prethodi odgovarajuca priprema, koja je obavljena u privatnoj reziji, ne moze da bude vezano za bilo sta drugo, sem za trud ulozen tokom tih priprema.

Pokazatelj naucenog u nekoj skoli, bi mogao da bude eventualno neki iznenadni test, ako je to uopste potrebno, jer  cemu onda sluzi skolovanje i ocenjivanje tokom njega.

Ono sto ovu celu ujdurmu cini jos besmislenijom, je cinjenica da ima dovoljno mesta u srednjim skolama i zasto bi uopste postojala prepreka da se bilo ko upise u zeljenu skolu, jer svakako da niko nece odabrati onu, koju bi tesko zavrsio i obicno su te zelje oko izbora skole realne.

Ako se pak u retkim slucajevima dogodi greska, pa nije problem da se u nekom roku obavi prebacivanje u neku skolu koja vise odgovara, kao sto se i sada prebacuju deca u one skole za koje nisu ispunila date uslove u bodovanju, pa nisu uspela da ih upisu u prvom krugu. Uostalom, to sto je neko u osnovnoj skoli bio manje zainteresovan za ucenje,  ne znaci da ce tako biti i u srednjoj, te se stvari prosto menjaju, deca postaju zrelija, svesnija i nema razloga da, uslovno receno, budu gubitnici sa 15 godina,  zbog pravila upisa u srednje skole, koja ionako ne znace nista.

Sto se tice trenutne problematike oko provaljenih testova, pa gospodo, kako ste ih ucili, tako su i naucili.

E, da,…a gde su nastavnici i profesori da se pridruze, predvode decu koja strajkuju ispred Ministarstva.

 



Komentari (322)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 22:17 19.06.2019

Re: Skin in the Game

angie01
Treba da postoje nezavisni testovi.


sta ti to znaci, nezavisan test?


Pa test koji organizuje nezavisna odobrena od ministarstva organizacija. Ili samo ministarstvo.

Nesto kao IB ili A level.
angie01 angie01 22:31 19.06.2019

Re: Skin in the Game

Pa test koji organizuje nezavisna odobrena od ministarstva organizacija. Ili samo ministarstvo.


pa ovo su takvi testovi.
st.jepan st.jepan 23:17 19.06.2019

Re: Skin in the Game

G.Cross
angie01
Treba da postoje nezavisni testovi.

sta ti to znaci, nezavisan test?

Pa test koji organizuje nezavisna odobrena od ministarstva organizacija. Ili samo ministarstvo.
Nesto kao IB ili A level.


Ja mislim da bi trebalo sasvim ukinuti "odgovaranja" za ocenu, a time i nastavničku arbitražu. Jer pored pokazanog znanja, na tu arbitražu neizostavno utiče još gomiletinu remetilačkih faktora i momenata, na primer opšti subjektivni utisak koji nastavnik stiče o učeniku i o njegovim roditeljima, sasvim prirodno osećanje simpatije ili antipatije, razni pritisci, pa i (najčešće posredna i nesvesna) korumpiranost.

Umesto silnog propitivanja, na koje se gubi znatan deo vremena, trebalo bi organizovati česte (možda svakomesećne) provere znanja putem testiranja, koje se (testiranje) ne bi, poput kvizova, svodilo samo na zaokruživanje jednog od ponuđenih odgovora, nego bi uključivalo i tekstualna obrazloženja, povezivanje, opservacije. Testiranje učenika sprovodila bi ta neka Grossova nezavisna komisija, a nikako nastavnici koji im predaju i s kojim su već debelo u "međuljudskim odnosima". Jer ti odnosi neizbežno i neprimetno satiru svaku objektivnost.

Ovaj način oslobodio bi gomilu vremena za kvalitetniji, učeničkom kapacitetu primereniji transfer znanja, povezivanje činjenica unutar, pa i van predmeta, interakciju i sl.

U školama bi se dakle samo sticala i međusobno povezivala znanja, a ocene dobijale na nekom drugom, subjektivnošću nezagađenom mestu.
angie01 angie01 23:40 19.06.2019

Re: Skin in the Game

Ja mislim da bi trebalo sasvim ukinuti "odgovaranja" za ocenu, a time i nastavničku arbitražu.

Umesto silnog propitivanja, na koje se gubi znatan deo vremena, trebalo bi organizovati česte (možda svakomesećne) provere znanja putem testiranja,


radi se o osnovnom obrazovanju, a ono, u odnosu na starosnu dob tokom skolovanja, ima odredjene metodicke zahteve i pravila,...vec davno je neki Unicefov tim sastavljen od strucnjaka raznih profila, napravio ekspertizu za osnovne skole, po kojoj bi se u prva cetiri razreda ucilo samo opismenjavanje, bazicna matematika, umetnost, fizicko i sve kroz igru i bez pritisaka- akcenat je na socijalizaciji i kavlitetnom postavljanju temelja, tek u visim razredima je predvidjeno ucenje raznih predmete, opet vrlo jasno, sublimirano, sa akcentom na sustinu, koja bi se zapamtila zauvek- znaci dobvoljno vremena za obnavljanje i primere, a bes nepotrebnih detalja, sa puno slobode u razmisljanu, kreativnosti i slicno,...da ne razvijam sada previse,...tako nekako i izgleda osnovna skola u Finskoj,...
jadragoljub jadragoljub 23:50 19.06.2019

Re: Skin in the Game

...vec davno je neki Unicefov tim sastavljen od strucnjaka raznih profila, napravio ekspertizu za osnovne skole, po kojoj bi se u prva cetiri razreda ucilo samo opismenjavanje, bazicna matematika, umetnost, fizicko i sve kroz igru i bez pritisaka- akcenat je na socijalizaciji i kavlitetnom postavljanju temelja, tek u visim razredima je predvidjeno ucenje raznih predmete, opet vrlo jasno, sublimirano, sa akcentom na sustinu, koja bi se zapamtila zauvek- znaci dobvoljno vremena za obnavljanje i primere, a bes nepotrebnih detalja, sa puno slobode u razmisljanu, kreativnosti i slicno,...da ne razvijam sada previse,...tako nekako i izgleda osnovna skola u Finskoj,...

od sag kad god čujem nekog da priča o reformi školstva odmah se fatam za pišmolj
sa svim tim reformama i experimentima viste totalno ne obesmislili već potpuno uništili ideju školstva i obrazovanja , ono baš suštinski.
angie01 angie01 00:05 20.06.2019

Re: Skin in the Game

od sag kad god čujem nekog da priča o reformi školstva odmah se fatam za pišmolj
sa svim tim reformama i experimentima viste totalno ne obesmislili već potpuno uništili ideju školstva i obrazovanja , ono baš suštinski


ne znam, koji su to VI,...do sada su se sa vlascu smenjivali Ministri, a sa njim i njegovi dodavaci+ silni drzavni sluzbenici koji godinama sede u satelitskim ograncima i svi glume da nesto rade- a do prave reforme se nikada nije stiglo.

Nacin na koji smo se mi nekada obrazovali je nastao kada i industrijska revolucija i danas, posle napretka tehnologije i mnogih promena koje su uticale na drugaciji nacin funkcionisanja zivota, taj nacin je naprosto postao prevazidjen i nefunkcionalan.

kod nas je skolstvo, sa sve kulturom i naukom, na dnu prioriteta onih koji su u vlasti i mogu o tim stvarima da odlucuju i zato se decenijama igramo obrazovanja, svaki put onako, kako to zamislja mali Djokica, koji je dobio palicu da upravlja i onda to sve izgleda ovako.
jadragoljub jadragoljub 01:16 20.06.2019

Re: Skin in the Game

ne znam, koji su to VI,.

u ovom a i uopštemo kad se počne sa tim dekonstrukcijama školstva si i ti jedna od onih koji zastupaju te neke , moram da kažem grubo, sumanute ideje po kojima će daca sama da shvate da trebaju da uče, pa će ovo ono. ne bre učenje je dosadna stvar.da bi naučio recitaciju treba x puta da je pročiaš, da bi shvato matematiku treba zilion puta da pročitaš, sve što treba da naučiš moraš meleardu puta da ponoviš.
za ovih mojih 60 godina stoputa ste menjali sve u školstvu, svaka promena je davala sve slabije rezultate, ovde mislim na prosečnu decu talentovana deca ne spadaju u ovaj razgovor. i da se razumemo niste samo vi ovde u srbiji opsednuti kvarenjem školstva, to je evropsa kultura kompletno izluđena.
prvo je oduzet autoritet učiteljima, nastavnicima i profesorima i onda se čudite što deca nejebavaju više živu silu a kamo li da uče.
ali jebemte školo i obrazovanju kad ti kurikulume i ostalo uređuju domaćice iz mejna, colorada i ostalih vukojebina.
dal stvarno mislite, manje više svi ovde da ste sposobni da uređujete najtežu oblast ljudske civilizacije.
škola nije mesto za zabavu i zajebanciju u kojoj se usput uče i neke fizike, hemije i otale matematike.
škola je obaveza koja mora da se stekne, škola je mesto gde dete treba da se nauči samodisciplini u smisli da razume i da sebe natera da hiljadu puta pročita pesmu koju treba da nauči napamet jer se to jedino tako može naučiti,
za ovo sa školstvom su najmanje krivi ministri, oni već godinama moraju da ispoštuju vaše želje daškola bude što lakša, da se snižavaju kriterijumi, da se ne daju jedinice jer će to da povredi bože tananu dečju dušu, jer kako da mu kažeš da ne zna , da je lenj, iako je to istina, o bože povredićeš ga osećaće se manje vredan. pa i jeste manje vredan ako je lenj i neće da sedne i zagreje stolicu i samim tim odbijanjem nema nikakvog prava na povlastice.
bez muke nema nauke.
nepopustljiv nepopustljiv 04:59 20.06.2019

Re: Skin in the Game

st.jepan
G.Cross
angie01
Treba da postoje nezavisni testovi.

sta ti to znaci, nezavisan test?

Pa test koji organizuje nezavisna odobrena od ministarstva organizacija. Ili samo ministarstvo.
Nesto kao IB ili A level.


Ja mislim da bi trebalo sasvim ukinuti "odgovaranja" za ocenu, a time i nastavničku arbitražu. Jer pored pokazanog znanja, na tu arbitražu neizostavno utiče još gomiletinu remetilačkih faktora i momenata, na primer opšti subjektivni utisak koji nastavnik stiče o učeniku i o njegovim roditeljima, sasvim prirodno osećanje simpatije ili antipatije, razni pritisci, pa i (najčešće posredna i nesvesna) korumpiranost.

Umesto silnog propitivanja, na koje se gubi znatan deo vremena, trebalo bi organizovati česte (možda svakomesećne) provere znanja putem testiranja, koje se (testiranje) ne bi, poput kvizova, svodilo samo na zaokruživanje jednog od ponuđenih odgovora, nego bi uključivalo i tekstualna obrazloženja, povezivanje, opservacije. Testiranje učenika sprovodila bi ta neka Grossova nezavisna komisija, a nikako nastavnici koji im predaju i s kojim su već debelo u "međuljudskim odnosima". Jer ti odnosi neizbežno i neprimetno satiru svaku objektivnost.

Ovaj način oslobodio bi gomilu vremena za kvalitetniji, učeničkom kapacitetu primereniji transfer znanja, povezivanje činjenica unutar, pa i van predmeta, interakciju i sl.

U školama bi se dakle samo sticala i međusobno povezivala znanja, a ocene dobijale na nekom drugom, subjektivnošću nezagađenom mestu.

Naprotiv!
To jest - skoro sve kontra.
Propitivanje i razgovor sa Učiteljima forsirati.
Jedino kroz direktnu interakciju Učitelja i Učenika nastaje istinski transfer znanja.
G.Cross G.Cross 07:47 20.06.2019

Re: Skin in the Game

angie01
Pa test koji organizuje nezavisna odobrena od ministarstva organizacija. Ili samo ministarstvo.


pa ovo su takvi testovi.


Pa da. Ali moj point je bio da se tim testovimA ne proverava samo znanje učenika nego i kvalitet rada nastavnika.
Ako kod jednog nastavnika padne 10 ucenika to je los nastavnik.
st.jepan st.jepan 08:30 20.06.2019

Re: Skin in the Game

Umesto silnog propitivanja...

Naprotiv!
To jest - skoro sve kontra.
Propitivanje i razgovor sa Učiteljima forsirati.
Jedino kroz direktnu interakciju Učitelja i Učenika nastaje istinski transfer znanja.

Izgleda, nismo se razumeli:
Pod propitivanjem sam podrazumevao propitivanje za ocenu (ono, nastavnik prozove učenika, postavi mu pitanje, učenik odgovara na to pitanje, a onda nastavnik taj odgovor oceni).
Naravno da razgovor sa učiteljima/nastavnicima treba forsirati, jer (slažem se) "kroz direktnu interakciju Učitelja i Učenika nastaje istinski transfer znanja".
Upravo to sam i napisao u komentaru koji citiraš:
Ovaj način oslobodio bi gomilu vremena za kvalitetniji, učeničkom kapacitetu primereniji transfer znanja, povezivanje činjenica unutar, pa i van predmeta, interakciju i sl.

Edit:
Suština moje ideje je ovo:
U školama bi se dakle samo sticala i međusobno povezivala znanja, a ocene dobijale na nekom drugom, subjektivnošću nezagađenom mestu.
zilikaka zilikaka 08:47 20.06.2019

Re: Skin in the Game

Ako kod jednog nastavnika padne 10 ucenika to je los nastavnik.

Zavisi.
Prvo da vidimo da li je osnovna ili srednja škola. Ne možeš upoređivati elitnu gimnaziju i školu gde se upisuju deca sa prosekom 2 i nešto.
Drugo, ako je osnovna, nema iste početne uslove neko u Drinki i u Šangaju (pretežno romsko naselje kod Novog Sada)
Ne zato što su deca tamo ili ovamo pametnija, nego što ovima prvima većinom roditelji sve omoguće da bi mogli da uče a kod ovih drugih je često učenje uprkos lošim uslovima. Možda dete mora i da zarađuje.

Mada, ja lično mislim da je korisniji nastavnik koji dosta pruži ali još više traži (a to možeš proveriti kod klinaca, prilično su objektivni), Ma kakav mu prosek ocena bio, nego onaj koji podeli dobre ocene i raširi zabludu da se deca nešto naučila.

angie01 angie01 09:58 20.06.2019

Re: Skin in the Game

u ovom a i uopštemo kad se počne sa tim dekonstrukcijama školstva si i ti jedna od onih koji zastupaju te neke , moram da kažem grubo, sumanute ideje po kojima će daca sama da shvate da trebaju da uče


ovo, dragoljube-nije tacno,..nema nikakve veze sa onim sto ja zastupam, a sto sam ovde ugrubo rekla vise puta na slicne teme, a upravo je suprotno od toga da deca treba sama da shvate.

kao sto nemam nikakve veze sa ostatkom tvog prilicno konfuznog a malicioznog komentara- tipa, da neki ministri moraju vec godinama da ispostuju nase? zelje da skola bude laksa,...domacice iz mejna...

...je si li uopste upoznat sa time kako skola izgleda- recimo poslednjih 30 godina? Je si li imao neki dodir sa bilo cime sto je za skolovanje vezano u tom nekom periodu?

ako nisi- ne znam o cemu pricas,...eno, Nurudin ti je ukratko dao neke smernice- a ni on, niti ja nismo rekli da skola treba da bude laksa.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:28 20.06.2019

Re: Skin in the Game

Ali moj point je bio da se tim testovimA ne proverava samo znanje učenika nego i kvalitet rada nastavnika.


zamišljam kako se pred "nezavisnom komisijom" izvodi kolut napred i kolut nazad, kao evaluacija nastavnika fizičkog. Ne, ne, ili još bolje, izvodi <Na kraj sela žuta kuća> kao evaluacija nastavnika muzičkog.
angie01 angie01 10:30 20.06.2019

Re: Skin in the Game

U školama bi se dakle samo sticala i međusobno povezivala znanja


ovo jeste sustina svega- unasim skolama se trazi da deca reprodukuju, a ne i da razumeju i povezuju, a tako se i predaje-odrecituje i sto je jos gore, diktira iz nekih sveski.


da je korisniji nastavnik koji dosta pruži ali još više traži


dobar profesor je prvo zainteresovan da li su daca razumela materiju, zainteresovan je da ona nacuce i ume da predaje konstruktivno i jasno, da deca mogu da ga prate, daje dobre primere, ponavlja sa decom, vezba, dok svi nisu usvojili ono sto je potrebno.

najlakse mi je da to objasnim sa Istorijom-koja je prakticno niz povezanih prica sa glavnim likovima, mestom radnje, uzrocima i posledicama, veoma zanimljiva i poucna, ako se adekvatno prezentuje- a kod nas je to niz konfuznih, dosadnih lekcija nafilovanim nepotrebnim podacima lose spojenim i onda se deca igube i ne uspeju da otprate ni glavnu radnju- odgovaraju tako sto izdeklamuju one uzasno napisane strane u udzbenicima i to je to. da ih pitas posle nekog vremena bilo, ma kakvu da su ocenu dobila na odgovaranju- nemaju pojma.

ocenjivanje je tu sekundarno, a kod nas je ispalo da je jedino ono vazno- jer administrativno pokriva sve sto je potrebno za izvestaje koji daju neku slikuo skoli.

pa umesto da se skole urede, osposobi kvalitetan kadar, jednostavnije je imati dobar izvestaj.
angie01 angie01 10:33 20.06.2019

Re: Skin in the Game

<Na kraj sela žuta kuća



pnbb pnbb 20:51 20.06.2019

Re: Skin in the Game

ali jebemte školo i obrazovanju kad ti kurikulume i ostalo uređuju domaćice iz mejna, colorada i ostalih vukojebina.


ja mislim da bi trebalo 'obrazovanje'
pnbb pnbb 20:53 20.06.2019

Re: Skin in the Game

škola nije mesto za zabavu i zajebanciju

jbt ovo sve gore kako dalje citam... pa nego sta je, jel si iso ti u skolu

kad ces da se zajebavas ako neces u skoli
jadragoljub jadragoljub 08:39 21.06.2019

Re: Skin in the Game

ovo, dragoljube-nije tacno,..nema nikakve veze sa onim sto ja zastupam, a sto sam ovde ugrubo rekla vise puta na slicne teme, a upravo je suprotno od toga da deca treba sama da shvate.

ako nisi- ne znam o cemu pricas,...eno, Nurudin ti je ukratko dao neke smernice- a ni on, niti ja nismo rekli da skola treba da bude laksa.

nije bitno dal si ti rekla, ti pripadaš onom krugu koji bi stalno nešto menjao u školstvu.
a moja malicioznost je nastala iz toga što se pokazalo da je svako popravljanje školstva do sad, za mog života, upropašćavalo školstvo.
...je si li uopste upoznat sa time kako skola izgleda- recimo poslednjih 30 godina?

posredno i baš zbog toga mogu da imam bolji uvid u to da je školstvo sjebano do daske. toliko sjebano da mu nema oporavka. sad ko ga je tačno sjebo, roditelji i država ne mogu da znam ali mislim da je to bio udruženi rad jednih i drugih koji su , iako iz suprotnih interesa, se udružili i stvorili đavolov dil.
ovo sa krađom testova je samo jedan manevar da se skrene pažnja pučanstva na uticaj gama zraka na sablasne nevene. iliti ispod mire ko zna kake sanđame vire.
jedini uspeh ,cele ove višedeceniske frtutme oko školstva, je da je škola postala nesigurna kuća za profane i nastavnike a fakulteti besmislene tvorevine da se budalama uzimaju pare ili da se nekao zabave dečija.
jesam maliciozan i još gore , ne znam šta bi bilo još gore, ali ja naše školstvo vidim kao kuću na koju je pala bomba i sad nekoliko ljudi u grupama a b i c smišljaju kako da poprav kuću. šta bre da popraviš kad od kuće ni temelj nije ostao.
jebiga mi ne znamo ni čemu služi država pa će znamo kako se pravi škola.
i nisam maliciozan već samo razočaran kako mi kao nacija pristupamo najvažnijem zadatku koji imaamo, a to je za one koji bi da me zajebavaju, daklem to je zdravlje nacije koje se stvara dobrim školstvom. e tu smo usrali dvetričetiri X motke, svaka generacija se posrala na to.
mogu ja da budem još maliciozniji po pitanju našeg, a bogami i sveckog školstva. recimo ovo sa bolonjom, kolko do mene stižu vesti to je težak bulšit ispao na kraju. bar se takve vesti šire.
jadragoljub jadragoljub 08:47 21.06.2019

Re: Skin in the Game

pnbb
ali jebemte školo i obrazovanju kad ti kurikulume i ostalo uređuju domaćice iz mejna, colorada i ostalih vukojebina.


ja mislim da bi trebalo 'obrazovanje'

ma u sve se mešaju, i to baš oni koji, kao i ja, ustvari i ne razumeju šta je to taj kurikulum, zato sam ga i naveo.
pa nego sta je, jel si iso ti u skolu

kad ces da se zajebavas ako neces u skoli

s čim da se zajebavaš? da biješ nastavnike, dečiju po čkoljama, da buling bude normalan.

uostalom ja sam samo matori drkadžija kog je vreme pregazilo i sad psuje po svemu što su donele mlađe generacije jer ništa ne razume.
angie01 angie01 09:02 21.06.2019

Re: Skin in the Game

nije bitno dal si ti rekla, ti pripadaš onom krugu koji bi stalno nešto menjao u školstvu.


ako me konkretno optuzujes za nesto sto ne zastupam, kako onda nije bitno- ti bi da sam ja svakako kriva:),....sto fakticki nije moguce, jer nemam nikakv uticaj na promenu skolstva.

pri tome, kazes kako je skolstvo sjebano- sto je cinjenica- a opet osporavas da bi trebalo da se promeni,...jer su ga promene i sjebale.

Dragoljube i to je objasnjeno, sta i kako, ali ti ne ocigledno ne citas, ali zato imas zelju da optuzujes nekoga ko apsolutno nema nikakve veze sa time sto pises, a puno je netacnosti i lutanja i nema nikakve veze sa onim sto se desava, jer nesto pausalno i ne bas tacno udaras.

skolstvo je kod nas sjebano, jer niko od odgovornih nije ni zainteresovan da bude drugacije, godinama se nesto prcka, a nista sustinski ne menja, ne popravlja, jer je to veliki i ozbiljan posao- pri tome vrlo moguc, ono ne treba da se izmisli novi spejs satl, nego da se stvari funkcionalnije i adekvatnije organizuju, da postoje ideja, cilj i ishodi...kao i svuda gde se obrazovanje pokazalo kao dobro.



angie01 angie01 09:09 21.06.2019

Re: Skin in the Game

ma u sve se mešaju, i to baš oni koji, kao i ja, ustvari i ne razumeju šta je to taj kurikulum, zato sam ga i naveo.


opet, ne znam na koga tacno mislis- sem sto si sebe pomenuo,....ovde ima komentara, ciji autori su poslom vrlo bliski materiji, vrlo razumeju i kompetentno opserviraju,...sto opet ne znaci da svi drugi to rade drugacije, jer su sa skolom svi nekako blisko vezani zbog dece.
nepopustljiv nepopustljiv 09:25 21.06.2019

Re: Skin in the Game

angie01
ma u sve se mešaju, i to baš oni koji, kao i ja, ustvari i ne razumeju šta je to taj kurikulum, zato sam ga i naveo.


opet, ne znam na koga tacno mislis- sem sto si sebe pomenuo,....ovde ima komentara, ciji autori su poslom vrlo bliski materiji, vrlo razumeju i kompetentno opserviraju,...sto opet ne znaci da svi drugi to rade drugacije, jer su sa skolom svi nekako blisko vezani zbog dece.

Ja tačno znam na koga dragoljub misli.
Rekao je to veoma jasno.

Dakle (ne toliko zbog tebe, ne znam da li će ti i ovo biti jasno) --- školstvo kod nas je uništeno od strane govana koja su uništila i sve ostalo ... od nepismenih, nekompetentnih, nabeđenih, pretencioznih, glupih - i lukavih (kao da lukavost može da bude afirmativna osobina).
Stalna nastojanja kojekakvih nadri-kuraca da najvažniji posao i radni zadatak neke države / naroda, a to je - UČENJE, reformiše tako da kreiraju sistem da se učenje ostvari neučenjem, je dovelo do stanja kakvo jeste sada.
Učenje je poprilično jednostavan proces ... i mera njegovog kvaliteta, kao i izlazni rezultati, je - koliko tokom učenja boli glava.
Ukoliko ne boli, eeee, onda jebeš takvo učenje.
Lično sam srećan što su moja deca ovde učila na najtežim (i najboljim) školama - i što i sada, po svetu, uče na isto takvim.
Društvo se stvara učeći.
Sve ostalo je posledica učenja.
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.
Mislim - nije ovo nužno odgovor tebi - niti se, prevashodno, odnosi na tebe ... nego onako, generički.
maksa83 maksa83 09:30 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:14 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?


Meni je neverovatno da smo uspeli da razjebemo sve što je valjalo iz tog perioda, a da zadržimo sve što je loše.
nepopustljiv nepopustljiv 10:53 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?

Delimično!
Mislim da mi je pomalo nejasno da je tebi nejasno.
angie01 angie01 10:53 21.06.2019

Re: Skin in the Game

stefan.hauzer
Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?


Meni je neverovatno da smo uspeli da razjebemo sve što je valjalo iz tog perioda, a da zadržimo sve što je loše.


obaska, sto je vrlo diskutabilno, kolki procenat onih koji sada pljuju po tom periodu i srbuju, bi uopste imali uslove da se skoluju.
maksa83 maksa83 11:14 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Delimično!
Mislim da mi je pomalo nejasno da je tebi nejasno.

Drugo pitanje.

Navedi prve dve zaebane zbirke iz matematike koje ti padaju na pamet. (Znam tačno šta si pomislio.) Sad reci gde i u kom periodu i društvenom uređenju su nastale.


alselone alselone 11:33 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Sad reci gde i u kom periodu i društvenom uređenju su nastale.


Komunizam u najbolje svoje vreme imao je bolje udžbenike iz fundamentalnih nauka od kapitalizma u svoje najbolje vreme.
freehand freehand 11:36 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?

I ne samo on. ne bi verovao, ali i Tasa je mučen u buđavim podrumima Titovih obrazovnih kaznionica, ali je isto kao i Nepopustljiv ono što su ga danju u tim školama mučki terali da pamti noću samobičevanjem iz sebe isterivao usput stičući prava znanja slušajući Radio London i Radio Luksemburg, uz lojanicu i pod slikom blaženopočvšeg kralja Uroša Mlohavog.
Za Nepopustljivog ne znamo ali iz Tasinih dnevničkih zapisa čitamo da je majka zabludela partijka bila dodatna rana na njegovoj nežnoj dečijoj antikomunističkoj duši, no na sreću, kako ti zapisi kažu - revidirala je, očistila se tako da je mrlja sa porodične hronike nestala kao oprana varikinom.
Velika je šteta što Tasa sad pošto se samospalio na svim bvlogovima sem svog ne mže da ove momente dodatno osvetli i iznese još detalja o tim beskrajnim klečanjima na petokrakama i mlaćenju srpom i čekićem po jagodicama nežnih prstića svih čije tate i mame nisu bili komesari i šetači Titovih pudlica.
nepopustljiv nepopustljiv 12:34 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Delimično!
Mislim da mi je pomalo nejasno da je tebi nejasno.

Drugo pitanje.

Navedi prve dve zaebane zbirke iz matematike koje ti padaju na pamet. (Znam tačno šta si pomislio.) Sad reci gde i u kom periodu i društvenom uređenju su nastale.



Pitanje je g.... - i tendenciozno.
Uglavnom, nemoj da mi pominješ Apsena i Demidoviča - jer oni nisu ništa krivi što su proživeli svoj vek u komunjarizmu.
Komunjare nisu zaslužne, čak, niti za njihova rođenja.
Eeee, kada me već propituješ - da ja tebi na pitanje odgovorim protivpitanjem.
Šta ti misliš koliko bi pomenuti postigli da su živeli u ljudskijem društvenom uređenju?

Vezano, i nevezano za ovo --- meni je svanulo kada sam saznao za čika Laplasa ... kojim su one usrane diferencijalne jednačine postale boza za rešavanje.
Njemu treba dati Nobelovu, kao i izumitelju tuša i tuš kade.
maksa83 maksa83 12:41 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Pitanje je g.... - i tendenciozno.

Izvini !

Kad kažem "izvini" ustvari hoću da kažem da mi nije nimalo žao što ti se pitanje ne sviđa. Ustvari prilično sam siguran da si ljut zato što ti se ne sviđa odgovor.

Šta ti misliš koliko bi pomenuti postigli da su živeli u ljudskijem društvenom uređenju?

Nema glupljih pitanja od ŠBBKBB pitanja, pa to nikad nećemo znati.

Ali zato pouzdano znamo šta su - u domenu obrazovanja - napravili u onom i onakvom uređenju.
predatortz predatortz 12:53 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Uglavnom, nemoj da mi pominješ Apsena i Demidoviča - jer oni nisu ništa krivi što su proživeli svoj vek u komunjarizmu.


Prvi je svoja znanja iz matematike sticao u Kraljevini Jugoslaviji, jer je u carskoj Rusiji, odakle je emigrirao 1920., studirao ekonomiju.
Drugi se jeste školovao u SSSR, učeći od profesora koji su obrazovanje stekli u carskoj Rusiji.

Uzgred, smešna vam rasprava.
Političko uređenje neke zemlje utiče na društvenjake. Matematika, fizika, hemija... svugde su iste.
Društvenjaci formirani u nekom sistemu trajno su opterećeni doktrinama tog sistema. Matematičari su ozbiljni ljudi, oni izučavaju i rasvetljavaju neke sasvim druge sisteme.
nepopustljiv nepopustljiv 12:58 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Pitanje je g.... - i tendenciozno.

Izvini !

Kad kažem "izvini" ustvari hoću da kažem da mi nije nimalo žao što ti se pitanje ne sviđa. Ustvari prilično sam siguran da si ljut zato što ti se ne sviđa odgovor.

Šta ti misliš koliko bi pomenuti postigli da su živeli u ljudskijem društvenom uređenju?

Nema glupljih pitanja od ŠBBKBB pitanja, pa to nikad nećemo znati.

Ali zato pouzdano znamo šta su - u domenu obrazovanja - napravili u onom i onakvom uređenju.

Krhko je znanje.

Pitanje mi se sviđa ... jer mi je dalo malo prilike da ti otvorim oči.

Argument po kome pouzdano znamo šta su uradili u datom sistemu - je smešan.
Odgovoriću ti kontraargumentom ... ne znam šta bi Vesić uradio u drugačijem kontekstu, ali pouzdano znam šta je uradio u ovom.
I slično!
Pa - ja ipak verujem da ti nisi iz te 'serije' znalaca. Štaviše - siguran sam.

Ja, dakle, imam svo poštovanje za 'mučenike' koji su stvarali u pomenutom 'sistemu'.
I setu i žal što su te svoje sjajne sposobnosti ostvarivali u tom idiotskom sistemu.
Jer - filozofija i matematika su sve. A sve ostalo - pičkin dim.
nepopustljiv nepopustljiv 13:00 21.06.2019

Re: Skin in the Game

predatortz
Uglavnom, nemoj da mi pominješ Apsena i Demidoviča - jer oni nisu ništa krivi što su proživeli svoj vek u komunjarizmu.


Prvi je svoja znanja iz matematike sticao u Kraljevini Jugoslaviji, jer je u carskoj Rusiji, odakle je emigrirao 1920., studirao ekonomiju.
Drugi se jeste školovao u SSSR, učeći od profesora koji su obrazovanje stekli u carskoj Rusiji.

Uzgred, smešna vam rasprava.
Političko uređenje neke zemlje utiče na društvenjake.
Matematika, fizika, hemija... svugde su iste.
Društvenjaci formirani u nekom sistemu trajno su opterećeni doktrinama tog sistema. Matematičari su ozbiljni ljudi, oni izučavaju i rasvetljavaju neke sasvim druge sisteme.

Delimično saglasan!
Sa boldovanim - nisam.
Jer - matematičari su, pre svega, ljudi.
maksa83 maksa83 13:00 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Političko uređenje neke zemlje utiče na društvenjake. Matematika, fizika, hemija... svugde su iste.
Društvenjaci formirani u nekom sistemu trajno su opterećeni doktrinama tog sistema. Matematičari su ozbiljni ljudi, oni izučavaju i rasvetljavaju neke sasvim druge sisteme.

Three Body Problem počinje tako što revolucionarni komitet traži od profesora fizike da se odrektne Teorije Relativiteta pošto nije u skladu sa marksističkom doktrinom, a što je zasnovano na real life događajima iz tijeh dana.

Uzgred, taj početak je tako dobro bam-u-facu napravljen da te on zapravo uvuče u celu knjigu.
freehand freehand 13:02 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Ja, dakle, imam svo poštovanje za 'mučenike' koji su stvarali u pomenutom 'sistemu'.
I setu i žal što su te svoje sjajne sposobnosti ostvarivali u tom idiotskom sistemu.
Jer - filozofija i matematika su sve. A sve ostalo - pičkin dim.

Takoe!
U kjapitalizmu sve babe imaju jaja, trole i točkove.

Uzgred: izvini se Tasi za one društvenjake opterećene sistemom!
jooscout jooscout 13:03 21.06.2019

Re: Skin in the Game

predatortz

Političko uređenje neke zemlje utiče na društvenjake. Matematika, fizika, hemija... svugde su iste.



Lisenkizam.
maksa83 maksa83 13:04 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Drugi se jeste školovao u SSSR, učeći od profesora koji su obrazovanje stekli u carskoj Rusiji.

Uopšte nije poenta gde se ko školovao (gde su se školovali profesori njegovih profesora? a profesori profesora njegovih profesora? ako odeš dovoljno unazad dođeš verovatno do srednjovekovnog Krakova, pa kakve to veze ima sa bilo čim), nego kako je jedno društveno uređenje koje čarlovoje paušalno optužuje za nekompetenciju proizvelo vrlo efikasan i jak obrazovni sistem.
apostata apostata 13:07 21.06.2019

Re: Skin in the Game

a moja malicioznost je nastala iz toga što se pokazalo da je svako popravljanje školstva do sad, za mog života, upropašćavalo školstvo.

Tako je brate Dragoljube!
freehand freehand 13:11 21.06.2019

Re: Skin in the Game

nego kako je jedno društveno uređenje koje čarlovoje paušalno optužuje za nekompetenciju proizvelo vrlo efikasan i jak obrazovni sistem.

Koje je proizvelo hiljade i desetine hiljada izvanrednih inženjera u svim oblastima, pisaca, režisera, filozofa, sociologa, filologa, muzičara. lekara i naučnika svetskog formata.
Mada dosta izazovno zvuči taj sirenski zov teorije o krivici sistema, uz čiju bismo primenu i onaj Čarli (seća li ga se neko?) i ja mogli da tvrdimo da smo bili predodređeni da budemo lepi i pametni al nas, eto, sistem sjeba majku li mu komunjarsku.
predatortz predatortz 13:12 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Uopšte nije poenta gde se ko školovao (gde su se školovali profesori njegovih profesora? a profesori profesora njegovih profesora? ako odeš dovoljno unazad dođeš verovatno do srednjovekovnog Krakova, pa kakve to veze ima sa bilo čim), nego kako je jedno društveno uređenje koje čarlovoje paušalno optužuje za nekompetenciju proizvelo vrlo efikasan i jak obrazovni sistem.


Kad govorimo o matematici, ne mislim da je sovjetska škola bila išta lošija od zapadne tog vremena. Neki, mnogo upućeniji od mene, reći će da je bila superiornija. Moje poznavanje matematike se bazira na znanju stečenom na osnovnim studijima, te onom gimnazijskom programerskog smera - a i sam znaš da se to znanje samo očešalo o ozbiljne stvari. Tako da ne bih davao vrednosni sud, ceneći da sam u tom pogledu nedovoljno kompetentan.
nepopustljiv nepopustljiv 13:13 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Drugi se jeste školovao u SSSR, učeći od profesora koji su obrazovanje stekli u carskoj Rusiji.

Uopšte nije poenta gde se ko školovao (gde su se školovali profesori njegovih profesora? a profesori profesora njegovih profesora? ako odeš dovoljno unazad dođeš verovatno do srednjovekovnog Krakova, pa kakve to veze ima sa bilo čim), nego kako je jedno društveno uređenje koje čarlovoje paušalno optužuje za nekompetenciju proizvelo vrlo efikasan i jak obrazovni sistem.

Ovaj boldovani paušalno optužuje, a ti nepaušalno braniš!?
Gde ide ovaj svet - jebote?!
Braniti neodbranjivo?!
apostata apostata 13:16 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Dakle (ne toliko zbog tebe, ne znam da li će ti i ovo biti jasno) --- školstvo kod nas je uništeno od strane govana koja su uništila i sve ostalo ... od nepismenih, nekompetentnih, nabeđenih, pretencioznih, glupih - i lukavih (kao da lukavost može da bude afirmativna osobina).
Stalna nastojanja kojekakvih nadri-kuraca da najvažniji posao i radni zadatak neke države / naroda, a to je - UČENJE, reformiše tako da kreiraju sistem da se učenje ostvari neučenjem, je dovelo do stanja kakvo jeste sada.
Učenje je poprilično jednostavan proces ... i mera njegovog kvaliteta, kao i izlazni rezultati, je - koliko tokom učenja boli glava.
Ukoliko ne boli, eeee, onda jebeš takvo učenje.

Saglasan!
Ovo drugo boldovano je konstatacija od suštinskog značaja.

nepopustljiv nepopustljiv 13:18 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
nego kako je jedno društveno uređenje koje čarlovoje paušalno optužuje za nekompetenciju proizvelo vrlo efikasan i jak obrazovni sistem.

Koje je proizvelo hiljade i desetine hiljada izvanrednih inženjera u svim oblastima, pisaca, režisera, filozofa, sociologa, filologa, muzičara. lekara i naučnika svetskog formata.
Mada dosta izazovno zvuči taj sirenski zov teorije o krivici sistema, uz čiju bismo primenu i onaj Čarli (seća li ga se neko?) i ja mogli da tvrdimo da smo bili predodređeni da budemo lepi i pametni al nas, eto, sistem sjeba majku li mu komunjarsku.

Ja znam da sam lep - nije ni komunjarizam uspeo da me poružni --- jer sam bio drčan.

Što se tiče izvinjavanja Tasi za društvenjake - mislim da si ti nešto krivo prezupčio.
Ja nisam nikada napadao društvenjake - jer mislim da su ljudi, pre svega, društvena bića (upsss).
Pošto nisi pratio - pogledaj kojim redosledom sam naveo filozofiju i matematiku.

Što se tiče 'traktata' o hiljdama inženjera i naučnika ... ti 'guslaš' kao i Maksa.
Pa ću i tebi da odgovorim protivpitanjem --- šta misliš koliko bi povrh tih hiljada bilo još hiljada (još boljih) da nisu imali te sreće da ih uzjaše gamad komunjarska?!

A to sve nije od značaja da ja Ruse ne volim - štaviše, zbog mučeništva, volim ih još više.
maksa83 maksa83 13:20 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Ovaj boldovani paušalno optužuje, a ti nepaušalno braniš!?
Gde ide ovaj svet - jebote?!
Braniti neodbranjivo?!

Učiniću nezahvalan napor da ti nešto ozbiljno objasnim (mada realno ne zaslužuješ).

Ti si manjkavost trenutnog obrazovnog sistema pripisao "komunjarskom amaterizmu", a što je glupo na nekoliko načina:

- Komunizam je ovde zvanično umro pre još malo pa 30 godina.
- Sva je prilika da je on za vreme tog komunizma ovde funkcionisao kudikamo bolje.
- Naveo sam ti još spoljnih primera gde komunizam nije nimalo okrnjio obrazovni sistem, naprotiv.

Mogu sad još da dodam da je niže i srednje obrazovanje u najvećoj krizi oduvek u kolevci liberalnog kapitalizma, pa su Amerikanci imali reformu sistema čiji je radni naziv bio "Šta Ivan zna što John ne zna?".

Itd. itd.

Ali sam prilično siguran da ti se ništa od tih argumenata neće zalepiti nego da ćeš nastaviti da insistiraš na tome da si nekome otvorio oči.

nepopustljiv nepopustljiv 13:23 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Ovaj boldovani paušalno optužuje, a ti nepaušalno braniš!?
Gde ide ovaj svet - jebote?!
Braniti neodbranjivo?!

Učiniti nezahvalan napor da ti nešto ozbiljno objasnim (mada realno ne zaslužuješ).

Ti si manjkavost trenutnog obrazovnog sistema pripisao "komunjarskom amaterizmu", a što je glupo na nekoliko načina:

- Komunizam je ovde zvanično umro pre još malo pa 30 godina.
- Sva je prilika da je on za vreme tog komunizma ovde funkcionisao kudikamo bolje.
- Naveo sam ti još spoljnih primera gde komunizam nije nimalo okrnjio obrazovni sistem, naprotiv.

Mogu sad još da dodam da je niže i srednje obrazovanje u najvećoj krizi oduvek u kolevci liberalnog kapitalizma, pa su Amerikanci imali reformu sistema čiji je radni naziv bio "Šta Ivan zna što John ne zna?".

Itd. itd.

Ali sam prilično siguran da ti se ništa od tih argumenata neće zalepiti nego da ćeš nastaviti da insistiraš na tome da si nekome otvorio oči.


Hvala ti (pogledaj boldovano)!
Nikada ti neću zaboraviti to što si, ipak, pored svega animoziteta prema meni, pokušao da sa mnom razgovaraš kao sa čovekom.
Ja to cenim - i pamtim.
Sve ostalo je pičkin dim.
To što tebi nije jasno nešto trenutno - ja u tebe ne sumnjam ... pošto si bistar.
freehand freehand 13:25 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Što se tiče 'traktata' o hiljdama inženjera i naučnika ... ti 'guslaš' kao i Maksa.
Pa ću i tebi da odgovorim protivpitanjem --- šta misliš koliko bi povrh tih hiljada bilo još hiljada (još boljih) da nisu imali te sreće da ih uzjaše gamad komunjarska?!

To nije "potipitanje" već običan bulšit.
Da ponovim - mada ti je Maksa to već rekao - kad na konstataciju šta jeste odgovoriš sa tim šta bi bilo, odnosno kad na činjenicu pokušavaš da odgovoriš besmislenom pretpostavkom - to je kao da se nađeš spuštenih gaća na utrini a okolo narod.
maksa83 maksa83 13:31 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Nikada ti neću zaboraviti to što si, ipak, pored svega animoziteta prema meni, pokušao da sa mnom razgovaraš kao sa čovekom.

Ne znam šta bih ti rekao na ovo pripisivanje, osim da sam problem nepopravljivih budala ovde rešio vrlo jednostavno - sklonio sam ih sebi da ne smetaju. Ne gajim animozitet prema tebi, ali mi smeta kad neko hoće da se raspravlja a neće da uloži minimum energije da raspravu učini makar racionalnom nego izvikuje jedonsložne parole potkrepljene ničim (udupetespičim).


st.jepan st.jepan 13:43 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
maksa83
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?

I ne samo on. ne bi verovao, ali i Tasa je mučen u buđavim podrumima Titovih obrazovnih kaznionica, ali je isto kao i Nepopustljiv ono što su ga danju u tim školama mučki terali da pamti noću samobičevanjem iz sebe isterivao usput stičući prava znanja slušajući Radio London i Radio Luksemburg, uz lojanicu i pod slikom blaženopočvšeg kralja Uroša Mlohavog.
Za Nepopustljivog ne znamo ali iz Tasinih dnevničkih zapisa čitamo da je majka zabludela partijka bila dodatna rana na njegovoj nežnoj dečijoj antikomunističkoj duši, no na sreću, kako ti zapisi kažu - revidirala je, očistila se tako da je mrlja sa porodične hronike nestala kao oprana varikinom.
Velika je šteta što Tasa sad pošto se samospalio na svim bvlogovima sem svog ne mže da ove momente dodatno osvetli i iznese još detalja o tim beskrajnim klečanjima na petokrakama i mlaćenju srpom i čekićem po jagodicama nežnih prstića svih čije tate i mame nisu bili komesari i šetači Titovih pudlica.


Očito, blog is not dead!
nepopustljiv nepopustljiv 15:41 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
Što se tiče 'traktata' o hiljdama inženjera i naučnika ... ti 'guslaš' kao i Maksa.
Pa ću i tebi da odgovorim protivpitanjem --- šta misliš koliko bi povrh tih hiljada bilo još hiljada (još boljih) da nisu imali te sreće da ih uzjaše gamad komunjarska?!

To nije "potipitanje" već običan bulšit.
Da ponovim - mada ti je Maksa to već rekao - kad na konstataciju šta jeste odgovoriš sa tim šta bi bilo, odnosno kad na činjenicu pokušavaš da odgovoriš besmislenom pretpostavkom - to je kao da se nađeš spuštenih gaća na utrini a okolo narod.

Pretpostavka nije besmislena - nego je zaključak izrečen u toj formi.
I tačan - jer ga je potvrdila stvarnost - a ne ti ili neko drugi.
nepopustljiv nepopustljiv 15:50 21.06.2019

Re: Skin in the Game

maksa83
Nikada ti neću zaboraviti to što si, ipak, pored svega animoziteta prema meni, pokušao da sa mnom razgovaraš kao sa čovekom.

Ne znam šta bih ti rekao na ovo pripisivanje, osim da sam problem nepopravljivih budala ovde rešio vrlo jednostavno - sklonio sam ih sebi da ne smetaju. Ne gajim animozitet prema tebi, ali mi smeta kad neko hoće da se raspravlja a neće da uloži minimum energije da raspravu učini makar racionalnom nego izvikuje jedonsložne parole potkrepljene ničim (udupetespičim).



Kaži šta hoćeš - ali kaži to eksplicitno.
Kaži meni da sam 'nepopravljiva budala' - direktno.
Ne misliš valjda da bih ja pritisnu drukarsko dugme - pa ja to ne bih uradio da mi neko seče ruku. Ja drukare prezirem.
U čemu je problem to izreći na taj način.
Čemu služenje tim obilaznicama - sugestibilnim.
Što se mene tiče - u komunikaciji sa bilo kime (ovde), kao i uvek - ja se trudim da budem što jasniji.
Uz jednu delikatnu (sebi) nametnutu obavezu - da ne vređam druge.
A to nije lako.
Prema tome - ja se trudim i ulažem dosta energije da tebi (frihendu i njemu sličnima - po ovome ižjuu) kažem ono što ja mislim. Ulažem energiju - jer ste vi bistri ljudi, solidni polemičari.
To što ja nisam apologeta tvoga stava (da sada isključim druge) - ja se tebi izvinjavam.

Uzvraćanje na vređanje - ne računam.
nepopustljiv nepopustljiv 15:50 21.06.2019

Re: Skin in the Game

st.jepan
freehand
maksa83
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?

I ne samo on. ne bi verovao, ali i Tasa je mučen u buđavim podrumima Titovih obrazovnih kaznionica, ali je isto kao i Nepopustljiv ono što su ga danju u tim školama mučki terali da pamti noću samobičevanjem iz sebe isterivao usput stičući prava znanja slušajući Radio London i Radio Luksemburg, uz lojanicu i pod slikom blaženopočvšeg kralja Uroša Mlohavog.
Za Nepopustljivog ne znamo ali iz Tasinih dnevničkih zapisa čitamo da je majka zabludela partijka bila dodatna rana na njegovoj nežnoj dečijoj antikomunističkoj duši, no na sreću, kako ti zapisi kažu - revidirala je, očistila se tako da je mrlja sa porodične hronike nestala kao oprana varikinom.
Velika je šteta što Tasa sad pošto se samospalio na svim bvlogovima sem svog ne mže da ove momente dodatno osvetli i iznese još detalja o tim beskrajnim klečanjima na petokrakama i mlaćenju srpom i čekićem po jagodicama nežnih prstića svih čije tate i mame nisu bili komesari i šetači Titovih pudlica.


Očito, blog is not dead!

A zašto bi (i) bio ded?!
Bili Piton Bili Piton 16:07 21.06.2019

Re: Skin in the Game

stefan.hauzer
Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?


Meni je neverovatno da smo uspeli da razjebemo sve što je valjalo iz tog perioda, a da zadržimo sve što je loše.


Ekvivalentno tome i u istom duhu, sa strane smo u medjuvremenu pokupili sve najgore i samo najgore. Od rijalitija do najbezobzirnijeg konzumerizma, pa biraj. I ne što smo pokupili nego se primilo, džiglja tako reći.
pnbb pnbb 16:59 21.06.2019

Re: Skin in the Game

s čim da se zajebavaš? da biješ nastavnike, dečiju po čkoljama, da buling bude normalan

sad bez zajebancije, to nije stvar kurikuluma... kod toga smo omanuli iz fundamenta
freehand freehand 19:12 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Pretpostavka nije besmislena - nego je zaključak izrečen u toj formi.
I tačan - jer ga je potvrdila stvarnost - a ne ti ili neko drugi.

Pretpostavljam da Imaš način za skok u paralelnu stvarnost iz koje ćeš nam kao dokaz za svoje tvrdnje doneti nekakav dokaz šta bi bilo da je taj-i*-taj živeo u tom nekom drugom sistemu?
I da je Pera na vreme otišao u policiju?
U međuvremenu, mimo te Treće oko strogo naučne argumentacije - hoćeš da kažeš da su posmoderna i neoliberalizam u stvari proizvod komunjarizma?
nepopustljiv nepopustljiv 20:43 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
Pretpostavka nije besmislena - nego je zaključak izrečen u toj formi.
I tačan - jer ga je potvrdila stvarnost - a ne ti ili neko drugi.

Pretpostavljam da Imaš način za skok u paralelnu stvarnost iz koje ćeš nam kao dokaz za svoje tvrdnje doneti nekakav dokaz šta bi bilo da je taj-i*-taj živeo u tom nekom drugom sistemu?
I da je Pera na vreme otišao u policiju?
U međuvremenu, mimo te Treće oko strogo naučne argumentacije - hoćeš da kažeš da su posmoderna i neoliberalizam u stvari proizvod komunjarizma?

Dokazi su na svakom koraku - svuda oko nas!
freehand freehand 20:47 21.06.2019

Re: Skin in the Game

nepopustljiv
freehand
Pretpostavka nije besmislena - nego je zaključak izrečen u toj formi.
I tačan - jer ga je potvrdila stvarnost - a ne ti ili neko drugi.

Pretpostavljam da Imaš način za skok u paralelnu stvarnost iz koje ćeš nam kao dokaz za svoje tvrdnje doneti nekakav dokaz šta bi bilo da je taj-i*-taj živeo u tom nekom drugom sistemu?
I da je Pera na vreme otišao u policiju?
U međuvremenu, mimo te Treće oko strogo naučne argumentacije - hoćeš da kažeš da su posmoderna i neoliberalizam u stvari proizvod komunjarizma?

Dokazi su na svakom koraku - svuda oko nas!

Dabre. Ti, na primer.
nepopustljiv nepopustljiv 20:48 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
nepopustljiv
freehand
Pretpostavka nije besmislena - nego je zaključak izrečen u toj formi.
I tačan - jer ga je potvrdila stvarnost - a ne ti ili neko drugi.

Pretpostavljam da Imaš način za skok u paralelnu stvarnost iz koje ćeš nam kao dokaz za svoje tvrdnje doneti nekakav dokaz šta bi bilo da je taj-i*-taj živeo u tom nekom drugom sistemu?
I da je Pera na vreme otišao u policiju?
U međuvremenu, mimo te Treće oko strogo naučne argumentacije - hoćeš da kažeš da su posmoderna i neoliberalizam u stvari proizvod komunjarizma?

Dokazi su na svakom koraku - svuda oko nas!

Dabre. Ti, na primer.

Da.

Uh, što je dobar ovaj kulen!
zilikaka zilikaka 21:08 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Komunizam u najbolje svoje vreme imao je bolje udžbenike iz fundamentalnih nauka od kapitalizma u svoje najbolje vreme

I plus je umeo da prevede i objavi strane udžbenike i tako ih učini dostupnim svojim studentima. Sećam se da su i ovde mogli da se nabave za male pare.
Bilo ćoše sa takvim stvarima u nekin knjižarama u Knez Mihajlovoj. Čudo čega je tu sve bilo.
zilikaka zilikaka 21:17 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Ekvivalentno tome i u istom duhu, sa strane smo u medjuvremenu pokupili sve najgore i samo najgore. Od rijalitija do najbezobzirnijeg konzumerizma, pa biraj. I ne što smo pokupili nego se primilo, džiglja tako reći.


A ovo bi, u maniru kvazi(blogo)filozofije, moglo da se protumači paralelom sa prirodom.
Sistem prirodno teži rastakanju, izjednačavanju, ide linijom najmanjeg otpora (štoćereći da entropija raste), i jedini način da se to spreči je ulaganje energije i rada.
Što više uložiš to će ti se manje rastakati.

Time spotvrđujemo Čalijevu premisu da od učenja mora da boli glava.

P.S. Premda, ja imam kontra primer gde je uložen trud baš u tvojoj oblasti dao poražavajuće rezultate, al se nadam da je to prolazno stanje izazvano uticajem nabujalih hormona.
jadragoljub jadragoljub 21:18 21.06.2019

Re: Skin in the Game

zilikaka
Komunizam u najbolje svoje vreme imao je bolje udžbenike iz fundamentalnih nauka od kapitalizma u svoje najbolje vreme

I plus je umeo da prevede i objavi strane udžbenike i tako ih učini dostupnim svojim studentima. Sećam se da su i ovde mogli da se nabave za male pare.
Bilo ćoše sa takvim stvarima u nekin knjižarama u Knez Mihajlovoj. Čudo čega je tu sve bilo.

baš to je razlog što meni bio smor da učim strane jezike. sve što me interesovalo iz književnosti sam imao prevedeno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Bili Piton
stefan.hauzer
Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?


Meni je neverovatno da smo uspeli da razjebemo sve što je valjalo iz tog perioda, a da zadržimo sve što je loše.


Ekvivalentno tome i u istom duhu, sa strane smo u medjuvremenu pokupili sve najgore i samo najgore. Od rijalitija do najbezobzirnijeg konzumerizma, pa biraj. I ne što smo pokupili nego se primilo, džiglja tako reći.


Jes vala.
I sad zamisli kako bi nam bilo da se to čudo, komunizam, ovde uopšte nije zapatio.
Niti bismo šta kupili od drugih, niti bismo imali prilike šta da razjebavamo, preležali bismo dečije bolesti onda kad im je vreme, a ne da sad po stare dane lečimo komplekse.
zilikaka zilikaka 21:22 21.06.2019

Re: Skin in the Game

baš to je razlog što meni bio smor da učim strane jezike. sve što me interesovalo iz književnosti sam imao prevedeno.


Ok, al ja sam ovde mislila na ozbiljne udžbenike iz matematičkih disciplina sa zapada koje su Rusi umeli da prevedu i objave, pa to nekako i ovde umelo da stigne.
Kanda im se moglo da ne mare za autorska prava, pa bili višestruko jeftiniji od originala.
jadragoljub jadragoljub 21:28 21.06.2019

Re: Skin in the Game

pnbb
s čim da se zajebavaš? da biješ nastavnike, dečiju po čkoljama, da buling bude normalan

sad bez zajebancije, to nije stvar kurikuluma... kod toga smo omanuli iz fundamenta

omanuo ne omanuo, kolko sam ja shvatio tamo po amerikama se domaćice mešaju u sve, eno šta uradiše sa jadnim sojerom i haklberijem i ostalim knjigama?
nije bitno dal sam ja kao dragoljub omašio ovde šta je kurikulum, sviđa mi se zvuk te reči pa je koristim svud gde mogu, već da mene kao takvog puste u neki školski savet.a nisam jedini,, garantujem da ni ostali po tim savetima nemaju pojma o tome kako i zašto postoji školski sistem i šta je važno.
meni nije jasno šta sad hoće, da nema testova i prijemnog, pa to smo imali i nije valjalo pa su uveli testove.
jadragoljub jadragoljub 21:36 21.06.2019

Re: Skin in the Game

zilikaka
baš to je razlog što meni bio smor da učim strane jezike. sve što me interesovalo iz književnosti sam imao prevedeno.


Ok, al ja sam ovde mislila na ozbiljne udžbenike iz matematičkih disciplina sa zapada koje su Rusi umeli da prevedu i objave, pa to nekako i ovde umelo da stigne.
Kanda im se moglo da ne mare za autorska prava, pa bili višestruko jeftiniji od originala.

ma znam , trebalo je da ti to nekako kažem. mislio sam da se podrazumeva da je bilo skoro sve prevedeno. jesam slušo neke , verovatno su ušli duboko u problematiku pa se 'žalili' kao nešto još nije prevedeno. verovatno novija dela iz naučnih oblasti.
ja kad sam pročitao 1984 prvo što mi palo na pamet- kako su ovo pustili, pa to je protiv njih napisano. a onda me poklopisli sa sabranim delima, pa sam i to morao da kupim.
od te stručne literature, pa ja sam imao tričetiri anatomije za umetnike, štampali prvu uopšte od nekog francuza, pa od nekog mađara pa onda neke za , al baš kao anatomija, za stripove, i ko će se seti. trudili se ljudi da nam učenje ne bude uskraćeno. što se kaže nije se štedelo na učenju.
tasadebeli tasadebeli 21:51 21.06.2019

Re: Skin in the Game

stefan.hauzer
Ali moj point je bio da se tim testovimA ne proverava samo znanje učenika nego i kvalitet rada nastavnika.


zamišljam kako se pred "nezavisnom komisijom" izvodi kolut napred i kolut nazad, kao evaluacija nastavnika fizičkog. Ne, ne, ili još bolje, izvodi kao evaluacija nastavnika muzičkog.






Својевремено, деведесетих, био сам професор у мојој бившој усмереној с прве године средњој Хемијској школи на Бановом брду.

Једна ученица треће године, нека Гоца 17 година, остала у другом стању (удала се за тог човека и после изродила још гомилу деце, данас је врло срећна и задовољна својим животом мама и госпођа од неких 40 и кусур година).

Елем, у поодмаклој трудноћи није могла редовно да похађа наставу него полагала ванредно испите. Дошло на ред и физичко васпитање, замолила ме заузета разредна да ја одведем Гоцу на тај испит.

Оставим будућу мајку испред кабинета професора физичког поред сале, уђем унутра и кажем мом бившем професору из времена док сам и ја био ђак, Ђолету (чувеном по томе што је одгајио генерације и генерације хокејаша на трави на Ади организоване као клуб БАСК) да сам му довео једну ученицу да полаже ванредно испит, али га молим да је поштеди трчања итд, не кажем му зашто.

"Не може," заурла правоверни Ђоле, "има да ми трчи 800 метара, да скаче у вис, да скаче у даљ, да покаже двокорак,..."

Не кажем му ништа, само викнем Гоцу да уђе у кабинет. Угега се унутра мучена Гоца са стомаком до зуба.

Ђоле зинуо, пала му доња вилица до земље. Онда скочи, смести Гоцу удобно у фотељу и каже благо и нежно:"Седи, дете, седи... Одмори се. Реци ми колико има играча у рукомету?"




Иначе, у праву си за ово доле што кажеш:

Meni je neverovatno da smo uspeli da razjebemo sve što je valjalo iz tog perioda, a da zadržimo sve što je loše.



И поред тога још смо успели после 5. октобра 2000. да из иностранства усвојимо сваки могући булшит који су нам домаћи продавци магле у српском образовању, зарад своје ситносопственичке користи, продавали као "реформу српског образовања" која, ево, тече и не завршава као ни "револуција".
zilikaka zilikaka 22:04 21.06.2019

Re: Skin in the Game

И поред тога још смо успели после 5. октобра 2000. да из иностранства усвојимо сваки могући булшит који су нам домаћи продавци магле у српском образовању, зарад своје ситносопственичке користи, продавали као "реформу српског образовања" која, ево, тече и не завршава као ни "револуција".

Da, zbog višegodišnje izolacije ovde se posle plasiralo sve i svašta, dovoljno bilo da ima etiketu sa zapada.
Prodavali namšarene đinđuve za ogromne pare. I još često i dodatnu štetu pravili.
tasadebeli tasadebeli 22:10 21.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
maksa83
Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.

Čekaj pa zar ti nisi školovan u uslovima tog komunjarskog amaterizma?

I ne samo on. ne bi verovao, ali i Tasa je mučen u buđavim podrumima Titovih obrazovnih kaznionica, ali je isto kao i Nepopustljiv ono što su ga danju u tim školama mučki terali da pamti noću samobičevanjem iz sebe isterivao usput stičući prava znanja slušajući Radio London i Radio Luksemburg, uz lojanicu i pod slikom blaženopočvšeg kralja Uroša Mlohavog.
Za Nepopustljivog ne znamo ali iz Tasinih dnevničkih zapisa čitamo da je majka zabludela partijka bila dodatna rana na njegovoj nežnoj dečijoj antikomunističkoj duši, no na sreću, kako ti zapisi kažu - revidirala je, očistila se tako da je mrlja sa porodične hronike nestala kao oprana varikinom.
Velika je šteta što Tasa sad pošto se samospalio na svim bvlogovima sem svog ne mže da ove momente dodatno osvetli i iznese još detalja o tim beskrajnim klečanjima na petokrakama i mlaćenju srpom i čekićem po jagodicama nežnih prstića svih čije tate i mame nisu bili komesari i šetači Titovih pudlica.





Видим, брате, Таса те сада не мори само ноћу, него почело то и дању да те прогања?






Зајебана ситуација...

Да питамо бабу Тадићку и бабу Ђиласовицу како да се решиш те беде?




tasadebeli tasadebeli 22:40 21.06.2019

Re: Skin in the Game

zilikaka
И поред тога још смо успели после 5. октобра 2000. да из иностранства усвојимо сваки могући булшит који су нам домаћи продавци магле у српском образовању, зарад своје ситносопственичке користи, продавали као "реформу српског образовања" која, ево, тече и не завршава као ни "револуција".

Da, zbog višegodišnje izolacije ovde se posle plasiralo sve i svašta, dovoljno bilo da ima etiketu sa zapada.
Prodavali namšarene đinđuve za ogromne pare. I još često i dodatnu štetu pravili.



То је оно што ме је посебно у свему томе озлоједило. Продавали нам после 5. октобра 2000. те шарене ђинђуве као да смо Индијанци који никада школски систем нису имали.

И разумем странце, него и ови наши домаћи шибицари и пилићари нас по школама третирају и данас као Индијанце, а знају врло добро да то није тако. Него хоће да се огребу из иностраних донација.

Пример: Моја жена радила на састављању програма за пилот одељења у средњим стручним школама која су после петогодишње пробе престајала да буду пилот пројекат и требало је да уђу у систем. Знам да је за то добијено 50 000 еврића из иностранства. Моја жена за свој труд и рад добила 200 евра. Питам жену колико њих из средњих школа је то радило. Каже она двадесетак. Простом математиком израчунаш да је састављачима програма за предмете у тим пилот одељењима која улазе у систем исплаћено 4000 еврића. остатак од 46 000 еврића отишао у џепове тих "стручњака" из два Завода и из Министарства просвете. Време догађања радње, отприлике, 2010-2011.

На тим истим састанцима потегне се и питање израде стандарда постигнућа (тада актуелно за све предмете) за енглески језик. Моја жена им каже да нема потребе да се то ради посебно и да се некоме за то даје лова јер постоји тзв. CEF (Common European Framework) који је стандард за учење енглеског језика у свим европским земљама и да га само треба преузети.

"Стручњаци" из тадашњег Министарства и оба Завода одбијају са индигнацијом тај предлог. Наравно да је затим неко од њих потом писао стандарде за енглески као посебан српски изум који никада нису прихваћени, али је зато неко узео лову за то.

Овај "Доситеј" којег данас провлаче по медијима као базу података за српско образовање, то је четврти такав покушај у последњих 20 година. Прва три су пропала. Сваки пут сам уносио податке о ученицима, родитељима и запосленима. За она прва два покушаја још тамо између 2003. и 2010. добијано из иностранства и по 50 милиона евра за то (први пут од ММФ). После дођу ти из ММФ у посету, седну за сто са овима нашима из Министарства просвете, питају шта је урађено. Ништа. Где су новци. Ови наши слежу раменима. "Не знамо."

Тако се то, Зили, ради у српском образовању.

Иначе, колико ми нисмо никакви Индијанци по питању образовања него смо некада били међу европским земљама које су биле најнапредније у томе најбоље ти говори чињеница да су током седамдесетих у школу за слепу и слабовиду децу у Земуну (тамо сам радио почетком деведесетих па ми испричали ту причу) долазили из Шведске, Финске, Норвешке,... у посету тој школи "Вељко Рамадановић" да виде и да уче како се организује школовање слепе и слабовиде деце.
alselone alselone 22:44 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Иначе, колико ми нисмо никакви Индијанци по питању образовања него смо некада били међу европсклим земљама које су биле најнапредније у томе најбоље ти говори чињеница да су током седамдесетих у школу за слепу и слабовиду децу у Земуну (тамо сам радио почетком деведесетих па ми испричали ту причу) долазили из Шведске, Финске, Норвешке,... у посету тој школи "Вељко Рамадановић" да виде и да уче како се организује школовање слепе и слабовиде деце.


Oj cetnici, vidite ovo.
tasadebeli tasadebeli 22:47 21.06.2019

Re: Skin in the Game

alselone
Иначе, колико ми нисмо никакви Индијанци по питању образовања него смо некада били међу европсклим земљама које су биле најнапредније у томе најбоље ти говори чињеница да су током седамдесетих у школу за слепу и слабовиду децу у Земуну (тамо сам радио почетком деведесетих па ми испричали ту причу) долазили из Шведске, Финске, Норвешке,... у посету тој школи "Вељко Рамадановић" да виде и да уче како се организује школовање слепе и слабовиде деце.


Oj cetnici, vidite ovo.



Јбт, Алсе, а када сам ја тамо радио почетком деведесетих тој деци из интерната поред школе покрали чак и ћебад, па се деца током зиме покривала само чаршафима...
predatortz predatortz 22:49 21.06.2019

Re: Skin in the Game


Oj cetnici, vidite ovo.


Ti si bre bio ok čovek, koji ti kurac treba obo džiberisanje?
Koji četnici?
Ja nisam, huči nije.Odakle tebi pravo da nas tako prostački podjebavaš jer nismo oduševljeni komunizmom?

Plus, ako čitaš pažljivo, nigde se nisam negativno izjasnio o kvalitetu obrazovanja u SFRJ, ako se izuzme kritika ideološkog rada sa decom, niti sam hvalio današnji sistem obrazovanja u Srbiji.
alselone alselone 23:01 21.06.2019

Re: Skin in the Game

Ti si bre bio ok čovek, koji ti kurac treba obo džiberisanje?
Koji četnici?
Ja nisam, huči nije.Odakle tebi pravo da nas tako prostački podjebavaš jer nismo oduševljeni komunizmom?


OK, izvini, nisam mislio da je to uvreda, mislio sam da je zezanje, ali ako ti smeta, prestajem i izvinjavam se.

A zezam vas zato što ste obojica postali onaj tip blogera kom ne možeš dokazati nešto što je nesporno. Takvih ima kada se priča o DS-u, na sreću nemamo puno takvih osim jednog do dva kada se priča o SNS, imamo par koji su takvi kada se priča o Americi, pa o Rusiji, i tako dalje. Vas dvojica ste se svih prethodnih godina, dok nismo detaljno zaronili u ĆP problematiku, ponašali veoma objektivno i cenio sam vaše komenare.

Ali od kako smo krenuli o ČP nivo vaše objektivnosti je kao kada _____ priča o _____ (preskočiču da se neko ne uvredi a znate o čemu pričam).

Ali tjah, svako ima svoje demone a i omatorili smo. Još malo pa ćemo mazati klupe uljem.

Pa eto sad, malo se zezah i idemo dalje.
tasadebeli tasadebeli 23:09 21.06.2019

Re: Skin in the Game

predatortz

Plus, ako čitaš pažljivo, nigde se nisam negativno izjasnio o kvalitetu obrazovanja u SFRJ, ako se izuzme kritika ideološkog rada sa decom, niti sam hvalio današnji sistem obrazovanja u Srbiji.






Идеологија на једну страну, струка на другу.

У 7. основне у ОШ "Јосф Панчић" спрема мене историчарка за такмичење "Тито-револуција-мир". (И дан-данас знам оно што сам тада научио да је први секретар Социјалистичке Радничке Партије Југославије, у загради комуниста, СРПЈ(к) био Триша Кацлеровић.)

Спрема ме за такмичење чувена у нашем крају Клеопатра због које и данас волим историју исто колико и језике, матиш и музику.

И на једном од тих додатних часова припреме за такмичење пита мене Клеопатра шта је то социјализам.

"Па... То је... То је када смо сви једнаки..."

Удари се Клепатра левом шаком по десном лакту савијене руке (као оно када Маратонци отварају тестамент, па Мирко пита колики је његов део: "Оволики!!!" ) и каже ми:

"Ево ти га на што смо једнаки! Ја се возим у фићи, а ти се возиш у мерцедесу! Па је л' смо онда једнаки?"

(Клеопатра стварно возила фићу.)

Од тог момента сам ти ја, мој Предо, почињао полако, мало по мало, да бивам овакав какав данас много нервирам Фрихенда.


Беше док се ово збивало у Београду, Тито био у Хавани на самиту несврстаних?








Ишао ја са ћалетом сваку ноћ на Славију да аплаудирамо Васи Опелу.






(Извини, Анђо, на клиповима, ухватио ме дерт...)
nepopustljiv nepopustljiv 06:55 22.06.2019

Re: Skin in the Game

zilikaka
Komunizam u najbolje svoje vreme imao je bolje udžbenike iz fundamentalnih nauka od kapitalizma u svoje najbolje vreme

I plus je umeo da prevede i objavi strane udžbenike i tako ih učini dostupnim svojim studentima. Sećam se da su i ovde mogli da se nabave za male pare.
Bilo ćoše sa takvim stvarima u nekin knjižarama u Knez Mihajlovoj. Čudo čega je tu sve bilo.

Njaoooo!

shone shone 11:19 22.06.2019

Re: Skin in the Game

(Извини, Анђо, на клиповима, ухватио ме дерт...)




Šta da se radi, drugu mladost i sećanja nemamo.
Praštajte na subjektivnosti.
Nekome drugom ruže cvetaju.

shone shone 11:43 22.06.2019

Re: Skin in the Game

Komunjarski amaterizam nam je, od svega, najviše 'jebao majku'.


Kazakhstanski amaterizam danas tuče 4 oktave i još po malo.




Bili Piton Bili Piton 17:31 23.06.2019

Re: Skin in the Game

hoochie coochie man


Jes vala.
I sad zamisli kako bi nam bilo da se to čudo, komunizam, ovde uopšte nije zapatio.


S istom (potpuno beskorisnom) gorčinom mislim o tome gde bi nam kraj bio da se Juga kojim čudom nije raspala u smradu krvi i leševa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:41 23.06.2019

Re: Skin in the Game

S istom (potpuno beskorisnom) gorčinom mislim o tome gde bi nam kraj bio da se Juga kojim čudom nije raspala u smradu krvi i leševa.


Ako izuzmemo krv i leševe, ako zamislimo da se raspala bez toga, bilo bi dobro.
A ako zamislimo da je opstala, ne znam koje bismo prednosti imali?
Ali stvarno ne znam šta bi nam to bolje bilo.
Koju to veliku prednost Srbi imaju ako je i Kopar u istoj državi kao i Leskovac?
Ovo je zaista bez ironije, najiskrenije ne mogu da uhvatim tu ogromnu prednost koju smo izgubili.
Bili Piton Bili Piton 17:48 23.06.2019

Re: Skin in the Game

hoochie coochie man

Koju to veliku prednost Srbi imaju ako je i Kopar u istoj državi kao i Leskovac?


Ne mogu da verujem šta me pitaš. Veća, moćnija, uticajnija, raznolikija zemlja.

Hajde da prekinemo ovde jer se očigledno ne razumemo već kod prve prepone pa stvarno nema baš nikakvog smisla nastavljati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:19 23.06.2019

Re: Skin in the Game

Hajde da prekinemo ovde jer se očigledno ne razumemo već kod prve prepone pa stvarno nema baš nikakvog smisla nastavljati.


Hajd.
Možda nekom prilikom i pokušamo da se razumemo na tu temu.
Ta opšta mesta o većoj, moćnijoj zemlji, meni ne nagoveštavaju nikakav benefit za njene stanovnike.
freehand freehand 18:28 23.06.2019

Re: Skin in the Game

Ne mogu da verujem šta me pitaš. Veća, moćnija, uticajnija, raznolikija zemlja.

Jeste, nastala tako što je vlast osvojena u ratu, trt Milojka!
Za razliku od prethodne vlasti dinastije Karađorđevića koja je na vlast došla - kako Danice?
Demokratskim izborima, Danice.
Jer su kralja i kraljicu na tim izborima crnorukci pobedili sabljama.
Dakle, tako su demokratski Karađorđevići pobedili Obrenoviće koji su pre toga na vlast došli - kako Danice?
Izborima, Danice, demokratski! Ništa ne paziš na času?!
Da kle, izborima, na kojima su pobedili - koga Danice?
Pa Karađorđeviće, Danice pobogu!
Jel treba da te pitam kako su oni doli na vlast i koga su pre toga pobedili?
I onda dođete vi crvendaći i sve poremetite: izgnanstva, čerečenja, komadanja, obznane i ubijanja po skupštini, čitav demokratski proces takoreći!
E Danice, Danice...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:56 23.06.2019

Re: Skin in the Game

freehand
Ne mogu da verujem šta me pitaš. Veća, moćnija, uticajnija, raznolikija zemlja.

Jeste, nastala tako što je vlast osvojena u ratu, trt Milojka!
Za razliku od prethodne vlasti dinastije Karađorđevića koja je na vlast došla - kako Danice?
Demokratskim izborima, Danice.
Jer su kralja i kraljicu na tim izborima crnorukci pobedili sabljama.
Dakle, tako su demokratski Karađorđevići pobedili Obrenoviće koji su pre toga na vlast došli - kako Danice?
Izborima, Danice, demokratski! Ništa ne paziš na času?!
Da kle, izborima, na kojima su pobedili - koga Danice?
Pa Karađorđeviće, Danice pobogu!
Jel treba da te pitam kako su oni doli na vlast i koga su pre toga pobedili?
I onda dođete vi crvendaći i sve poremetite: izgnanstva, čerečenja, komadanja, obznane i ubijanja po skupštini, čitav demokratski proces takoreći!
E Danice, Danice...


Ono kad se ne kapira razlika između institucije monarha i institucije parlamenta.
Kralj nije pobedio na izborima a došao na vlast, sram ga bilo :)

Sunce ti žarko, al sve puca od razumevanja.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:57 19.06.2019

Standardi

Davno, zaista davno, sam govorio ovde da smo pogresno razumeli Medlin Olbrajt i njeno "bombardovacemo vas u kameno doba"...
Ona nije govorila o razaranju materijalnog fundusa - vec o razaranju drustvenog, civilizacijskog potencijala.
Da se razumemo - sve je to u redu: "Pichka joj, zla, materina", "Jebo joj...", "Crkla da*****..." itd itd...
ALI

Nismo je razumeli.


Kao sto ne razumemo, generalno, svet u kome zivimo - a ciji bi deo zeleli da budemo.

Govorio sam da je najveca opasnost i steta u EROZIJI STANDARDA i DRUSTVENIH VREDNOSTI.
Nisam se lepo proveo. "Lepo" i prikladno ste me ispratili.

Dok god smo (prvo) spremni da na reci reagujemo motkom, a recima na motku - necemo moci da razumemo sta nam se desava ili sta ce nam se desiti.

Erozija vrednosti i etike u drustvenom zivotu, napustanje SVAKOG standarda u svakom socijalnom kontekstu (komunikacija, profesionalizam, obican/komsijski zivot, ...) se nastavila tokom poslednjih 30-ak godina do tacke u kojoj je nasa predstava o vaznosti STANDARDA i kontinuiranom PODIZANJU tih standarda, potpuno nestala.

Zivimo kao cigani. Od dana do dana. Bez moralne vertikale, bez etickog "framework".
Kao zapustena i upustena deca bez korena i buducnosti.

Ovo nije "I told you so" momenat... But I DID tell you.

Nas problem je sustinski. Dozvolili smo da erodiramo u pred-istorijsko stanje.
Shto zdjelat!?

"EEEE... ta je skupa".
freehand freehand 20:44 19.06.2019

Re: Standardi

Nisam se lepo proveo. "Lepo" i prikladno ste me ispratili.

Dok god smo (prvo) spremni da na reci reagujemo motkom, a recima na motku - necemo moci da razumemo sta nam se desava ili sta ce nam se desiti.

Jel ta "motka" bila od rechi?
Samo pitam, da znam da li su i modrice bile bash na kozhi ili su samo one emocionalne shto najvishce bolu nas cigane, kad se napijemo pa bolujemo u kafanu.
G.Cross G.Cross 21:33 19.06.2019

Re: Standardi

cane.srbljanovic
Davno, zaista davno, sam govorio ovde da smo pogresno razumeli Medlin Olbrajt i njeno "bombardovacemo vas u kameno doba"...
Ona nije govorila o razaranju materijalnog fundusa - vec o razaranju drustvenog, civilizacijskog potencijala.
Da se razumemo - sve je to u redu: "Pichka joj, zla, materina", "Jebo joj...", "Crkla da*****..." itd itd...
ALI

Nismo je razumeli.




Jel moze citat gde je zlobaba to rekla ?
A da nije Informer ili Sputnik...

Inace lepo da razmisljas o eroziji vrednosti.

I ulozi fake news u tome.
nepopustljiv nepopustljiv 05:01 20.06.2019

Re: Standardi

cane.srbljanovic

...

Govorio sam da je najveca opasnost i steta u EROZIJI STANDARDA i DRUSTVENIH VREDNOSTI.
Nisam se lepo proveo. "Lepo" i prikladno ste me ispratili.
...

Normalno!
Pa kome ovo može da bude sporno?!
Mislim, možda i može - no taj neko je, da prostite, teška budalčina.
angie01 angie01 23:07 19.06.2019

najnovije vesti



Ministar je prvo izjavio, da su test ukrale neke tri zene????....nesto zatim, kako su dzakovi sa testovima bili pocepani, pa je neko uzeo u transportu,...a upravo je sve ovo prethodno ponisteno najnovijim otkricem- jer im je valjda neko rekao, kako su ona prva dva debilna-kako je testove ukrao radnik u stampariji i slikao ih u klonji,....ova fora je vec bila pre par godina, al su zaboravili,...i taj radnik, sa sve objavljenom godinom rodjenja, da bi bilo uverljivije, sta li, eto bas ima sina na kraju osmog razreda, koji je jos viberom slao resenja dalje:)))
anonymous anonymous 09:41 20.06.2019

Re: najnovije vesti


E, i ako si postavila fotografiju.
Deca su naša budućnost
Deca sve znaju.

Njima ispiti nisu potrebni.
Ja bih im dozvolio automatski upis na fakultet.
Ionako neće ništa naučiti, ni u školi , a ni od ...



Usput

Izbrisao sam fotografiju, jer se očigledno radi o manipulaciji decom u političke svrhe.
angie01 angie01 12:54 20.06.2019

Re: najnovije vesti

anonimni, zar ti ne rece da neces dolaziti na moj blog?!
anonymous anonymous 13:52 20.06.2019

Re: najnovije vesti

Nisam.

Ali evo sad kažem.

I poštovaću.
Nisam Tasa.


A plasiranom fotografijom, manipulišeš decom i njihovom nezrelošću, jer šalješ porukom navodno njihov , a u stvari svoj politički stav o Kosovu.

Ako njih neznanje opravdava, u tvom slučaju to ne može da važi.
Trebalo bi da shodno tvojim godinama imaš izgrađen vrednosni sistem i odnos prema društvu i državi u kojoj živiš.
I ne praviš gafove iz bloga u blog.

Ovim ću završiti svoje gostovanje na tvom blogu.






angie01 angie01 16:59 20.06.2019

Re: najnovije vesti

A plasiranom fotografijom, manipulišeš decom i njihovom nezrelošću, jer šalješ porukom navodno njihov , a u stvari svoj politički stav o Kosovu.


boze, kako jadno nastupas- fotka je sa aktuelnog dogadjaja o kome je blog i ne vidim sta je sporno da se postavi- pa nisam ja pisala transparent i dala deci da ga nose, pa da manipulisem njima.


Trebalo bi da shodno tvojim godinama imaš izgrađen vrednosni sistem i odnos prema društvu i državi u kojoj živiš.
I ne praviš gafove iz bloga u blog.


je l ti uopste kapiras sta pises, pa normalno da imam vrednosni sistem u odnosu na koji i posmatram stvari, u odnosu na koji vrednujem ono sto se desava, pa za razliku od tebe, koji si botovski saucesnik koji ne ukljucuje mozak, tako sto pravda stvari koje su stetne za ovu zemlju i proziva ljude koji o tome govore- ja jesam zainteresovana da moja zemlja bude uredjena i da ima validni funkcionalni sistem, da drustvo napreduje, umesto da je devastirano- sto se od vas pridrzivaca strasila zove autosovinizmom....a ti valjda ovde notirao kao gafove:))

pa ja sve one koje volim kritikujem za stvari koje ne rade kako treba, jer im zelim dobro- nije meni prijatelj onaj koji mi na jezivu frizuru i smesnu haljinu kaze kako sam super, nego onaj koji me upozori da izgledam kao cirkus- sto je sve samo metaforicki, jer ovaj benigni primer ne pokriva svu strahotu havarije koja je nasem drustvu nacinjena i koja ce imati jezive posledice po nasu decu- ako ne odu, kako bi se spasla, sto vec vecina i cini.

tvoji isprazni komentari na svim blogovima su izbili na prvo mesto, kao mera za glupost....koliko anonimusa je glup neciji komentar.




Nisam.


i jos lazes.
nepopustljiv nepopustljiv 19:24 20.06.2019

Re: najnovije vesti

anonymous
Nisam.

Ali evo sad kažem.

I poštovaću.
Nisam Tasa.


A plasiranom fotografijom, manipulišeš decom i njihovom nezrelošću, jer šalješ porukom navodno njihov , a u stvari svoj politički stav o Kosovu.

Ako njih neznanje opravdava, u tvom slučaju to ne može da važi.
...


Nisi u pravu !
angie01 angie01 20:40 20.06.2019

Re: najnovije vesti

Nisi u pravu !


ne nego nisam ja u pravu, barem ne sa potpunom sigurnoscu,...jer je sporna tacnost one mere za glupost: tu ste negde, mozda sam se ogresila o anonimnog.
pnbb pnbb 20:57 20.06.2019

Re: najnovije vesti

A plasiranom fotografijom, manipulišeš decom i njihovom nezrelošću, jer šalješ porukom navodno njihov , a u stvari svoj politički stav o Kosovu.

poruka sa fotke je totalno bezveze...
trebalo bi da stoji - ne mozete dve nacrtane ovce na 1 papiru da sacuvate, a hocete da sacuvate kosovo
nepopustljiv nepopustljiv 21:49 20.06.2019

Re: najnovije vesti

angie01
Nisi u pravu !


ne nego nisam ja u pravu, barem ne sa potpunom sigurnoscu,...jer je sporna tacnost one mere za glupost: tu ste negde, mozda sam se ogresila o anonimnog.

Povuci reč - i izvini se!
Meni da kažeš da sam glup - koji imam IQ 151?!
Strašno!
A možeš da se izviniš i anonimnom - koji je doktor nauka za tebe.
shone shone 09:31 20.06.2019

Živo blato.


Većina blogera je završila neke škole i obrazovala se u Jugoslaviji.Mnogi su koliko vidim uspešni i širom planete.Taj sistem školstva je pokazao svoju vrednost i rezultate (kao i mane).
Kada su krenule reforme,,,europeizacije,,Bolonje etc stigli smo tu gde jesmo.
Moguće da su reforme dobre ali je problem u ,,ljudskom faktoru,, odnosno primeni dobrih rešenja i zloupotrebi pravila.
Prvo treba razrešiti tu dilemu jer nema ni jednog dobrog rešenja ako ga ljudi ne prihvate i ne sprovode.
Reforme se prilagođavaju ljudima i mentalitetu a ne očekuje se da se ljudi promene preko noći.
Lička noga teško da može u bečku cipelu.To ovde niko da shvati i prihvati. Napredak i tehnologije zahtevaju vreme,rad i trud. Ovde svi hoće na brzinu,preko reda i odmah. I onda kada ,,nedovoljno naučeni postanu učitelji nenaučnima,, imamo ovo što imamo.

Jedno lično iskustvo.
2002 godine u Engleskoj nisu tražili nostrifikacije diploma iz bivše Jugoslavije za sve koji su diplomirali do 1989g ( tražili su samo dopune i polaganje razlika u predmetima zbog razlika u programima - training records. Naravno polaganje jezika pre svega toga) a posle te godine su rešavali priznanje diploma pojedinačno u zavisnosti od godine diplomiranja,programa i univerziteta - uglavnom su tražili totalnu nostrifikaciju.
Ako su Englezi tada imali uvid u naše školstvo i kvalitet naših diploma što bi nama bio problem da se ozbiljno pozabavimo time.

1989 god je očigledno bila godina kada su počele stvari da se menjaju.

PS godinama se zbog nezadovoljstva i štrajkova prosvetara nastava skraćuje za 15 min. Šta ljudi očekujete od đaka i od profesora?
Ovaj sistem zahteva kao i svi ostali sistemi totalno ,,resetovanje,, pa zidamo sve od početka.Moja saznanja i iskustvo mi sa velikom sigurnošću govore da mi sami nemamo snage,znanja i mogućnosti (para) da to obavimo korektno i uspešno, posebno u trenutku političke realnosti i nevolja koje su nas snašle..
Živo blato.
romi.daba romi.daba 11:10 20.06.2019

Re: Živo blato.

Ovaj sistem zahteva kao i svi ostali sistemi totalno ,,resetovanje,, pa zidamo sve od početka.Moja saznanja i iskustvo mi sa velikom sigurnošću govore da mi sami nemamo snage,znanja i mogućnosti (para) da to obavimo korektno i uspešno, posebno u trenutku političke realnosti i nevolja koje su nas snašle..
Živo blato.



Manite se tog opšteg moralisanja o društvenim vertikalama i horizontalama.

Šta mene briga za ludake i polusvet u Srbiji pod uslovom da mi nisu svaki dan na televiziji, u javnom životu, i u skupštini. Jedino ti ludaci i takav polusvet poput Šešelja i Vučića treba kontrolisati.

Koji normalan predsednik ili premijer zemlje se pojavljuje SVAKI dan barem 30 puta na televiziji!!! Evo jutros je održao još jedno "obraćanje naciji" na PINKU koje će biti citirano ceo dan do ponoći na O2, RTS, StudioB, RTV, PINK!!!

Taj nije normalan. Kao što nije normalan onaj njegov šef bivši Šešelj koji svakog suparnika proglašava za špijuna i izdajnika. Imamo nesreću da su se vratili vampiri iz 90tih na vlast i TO JE NAŠ JEDINI PROBLEM.

A oni koji su slamali Demokratsku stranku u ovoj blogovskoj zajednici zbog netrpeljivosti prema nekim pojedincima i zbog par korumpiranih osoba treba da uvide šta su učinili.
shone shone 11:30 20.06.2019

Re: Živo blato.

Šta mene briga za ludake i polusvet u Srbiji pod uslovom da mi nisu svaki dan na televiziji, u javnom životu, i u skupštini. Jedino ti ludaci i takav polusvet poput Šešelja i Vučića treba kontrolisati.


Šta mene briga za tvoju opsednutost čika Vojom - već sam ti skrenuo pažnju da smaraš sa svojom fiksacijom što je svakako tvoje pravo ali bar mene oslobodi te tvoje jadikovke, budi bar principijelan i preskoči me jer si to i objavio na sva zvona kao način kako prevazilaziš neke situacije na blogu sa blogerima koji su ,,ispod tvog nivoa,, prosvetljenosti.

A oni koji su slamali Demokratsku stranku u ovoj blogovskoj zajednici zbog netrpeljivosti prema nekim pojedincima i zbog par korumpiranih osoba treba da uvide šta su učinili.


Eto vidiš kako se lepo češkaš tamo gde te svrbi.
Samo nemoj meni da se žališ - Tuđa ruka svrab ne češa.

PS Ovakavom gnevu i jadu prema čika Voji i bližnjih mu mora da je prethodila velika neuzvraćena ljubav. M'da gledamo taj transfer iz žutih u napredne i ostale radikale, ništa to nije novo i neobično za ove mekanije ,,suftilne,, dušice.. Tu može Krle da ti bolje objasni od mene tehnologiju pretakanja ljubavi kroz agregatna stanja.
angie01 angie01 12:46 20.06.2019

Re: Živo blato.

Manite se tog opšteg moralisanja o društvenim vertikalama i horizontalama.


pa da ta konstrukcija nije unistena, ne bi ni bilimoguci,


Šta mene briga za ludake i polusvet u Srbiji pod uslovom da mi nisu svaki dan na televiziji, u javnom životu, i u skupštini. Jedino ti ludaci i takav polusvet poput Šešelja i Vučića treba kontrolisati.


koji kroje kapu celom drustvu po svojim arsinima.


A oni koji su slamali Demokratsku stranku u ovoj blogovskoj zajednici zbog netrpeljivosti prema nekim pojedincima i zbog par korumpiranih osoba treba da uvide šta su učinili.


ovo je stvarno smesno- jer su se na blogu vodile diskusije o stvarima koje su se desavale, a ne slamala demokratska stranka- jer to sa ovog mesta nije ni moguce.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana