Ljudska prava| Mediji| Politika| Reč i slika| Život

Selitizam i plebsomanija!

Filip Mladenović RSS / 10.07.2019. u 11:36

ELITA I MASA
ELITA I MASA
Socijalističkoj Jugoslaviji i Titovoj epohi se što-šta može zameriti, ali su barem u jednoj činjenici nadmašili protekle 3 „patriotske" decenije: Brozov režim se ozbiljno bavio prosvećivanjem i obrazovanjem tzv. širokih narodnih masa.

Nasuprot tome, još od Miloševićevih mitinga na Ušću (1988.) i Gazimestanu (1989.), dakle 30 godina smo svedoci sludjivanja naroda i kretenizovanja gradjanstva. To nije ni slučajno ni stihijno, već namerno i organizovano, što zbog nastavljanja nesmetane i nekažnjene pljačke društvene svojine i državne imovine, što zbog pukog održanja na vlasti koji mesec ili godinu duže.

Tzv. tabloidi i ružičaste televizije su glavni proizvodni pogoni tog strateškog projekta sludjivanja i kretenizovanja, uprkos važećim zakonima o medijima, novinarskim kodeksima i institucijama, koje su zadužene i plaćene da primenjuju važeće zakone i kodekse ponašanja u javnom, a ne u privatnom interesu.

I šta Srbija ima posle 3 decenije ovog i ovakvog vlastodržačkog i vlastoodržavačkog projekta?

Ima sve veći odliv najobrazovanijeg stanovništa u razvijene zemlje Evrope i sveta, ima demografsku katastrofu, ima zatrovanu društvenu i kulturnu atmosferu, ima mafijaški stil vladanja i nasilje kao svakodnevni zakon životarenja u ovoj zemlji.

Da sam predsednik ili premijer Srbije, zapitao bih se ne kao političar, ne kao gradjanin, već kao LJUDSKO BIĆE: Vredi li ijedan dan proveden na vlasti ako iz dana u dan dirigovani mediji sludjuju narod i kretenizuju gradjanstvo? Ako je atmosfera u društvu toliko polarizovana i kontaminirana? Ako je stanovništvo države kojom upravljam, nakon 3 decenije organizovanog „hleba i igara" manipulisanja, spremno da za SMS poruke jednog glupirity TV programa potroši skoro 6 (šest) miliona evra!? (NAPOMENA: Do 07.07. 2019. fondaciji "Budi human" za lečenje teško bolesne dece poslato je oko 5 miliona SMS poruka kako bi se prikupio potreban novac. Dakle, skoro 4 /četiri/ puta manje nego za jedan glupirity TV program u kome se promovišu nasilje i prostota!)

Ako su Srbiji potrebni „Beograd na vodi", razvijena infrastruktura i nove investicije, ISTO TAKO su joj potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji i nova ulaganja u domove kulture širom Srbije, besplatno školstvo od predškolskog uzrasta do kraja studija i zaštita ne samo prirodne, već i društvene okoline!

 

Atačmenti



Komentari (395)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shone shone 14:26 11.07.2019

Re: TEATAR, mesto sjedinjenja elite i plebsa..

"A gde su nestale pare!?" i "Kome su otišli novci!?"


Moraš da kreneš od Slobe, preko žutih pa do današnjih dana. Znamo sve te priče samo niti jedna do kraja da se ispriča.
Kreni od banaka preko privatizacija, možeš i mostom na adi pa redom.
Pitaš Dinkića i društvo po nešto, a ako si pitao, pitaj ponovo - nije na odmet. Da se utvrdi gradivo.

Za to imaš uvek moju podršku.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:29 11.07.2019

Re: TEATAR, mesto sjedinjenja elite i plebsa..

predatortz
Sada su na potezu Tužilaštva za ratne zločine u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu, jer ratni zločini NIKADA ne zastarevaju!


Da, ratni zločini nikad ne zastarevaju.
Međutim, ratni zločinci umiru.
Na tu kartu igraju sudovi kod naših komšija. Čekaju da zločinci umru, ili dižu tužbe kad uđu u pozne godine znajući da pravosnažnost dočekati neće. A sve ih puštaju da se brane sa slobode.

Nego, nije me to zanimalo.

Zanimalo me što Tužilaštvo suda u Hagu nije na vreme dizalo tužbe protiv Franje, Alije i ostalih visokopozicioniranih Hrvata i Muslimana? Što se čekalo da umru? Mogli su umreti u pritvorskoj jedinici, poput Slobe.
Misliš li da je tu politika bila iznad prava, a srpske žrtve ispod hrvatskih i muslimanskih?
Ja mislim da jeste.
Ako jeste, šta nas to obavezuje da poštujemo odluke pristrasnog suda?


Obavezuje nas TO o čemu piše Zlatko Paković:

"Duhovnici srebreničkog genocida i etničkih čišćenja još uvek su ista kulturna elita u Srbiji, koja određuje državnu politiku i kulturnu orijentaciju prema svojim zločinima, držeći građane i građanke kao taoce u tom određenju, nametnuvši im ideološku, nacionalističku iluziju da se priznanjem genocida navlači krivica na srpski narod. Sasvim suprotno, priznati činjenicu genocida u Srebrenici, znači distancirati se od njega. Sve dok nedužni na svojim savestima nose ovu lažnu krivicu za masovno zlodelo koje je izvršio jedan režim, a koje je najpre počinjeno u imaginaciji, u zamisli njegove kulturne elite koja je i danas kulturna elita, neće biti ni javnog vremena ni javnog prostora za slobodnu imaginaciju, dakle, za slobodu čoveka u Srbiji."
mirelarado mirelarado 14:33 11.07.2019

Re: TEATAR, mesto sjedinjenja elite i plebsa..

predatortz
Ako je za zločine koje su počinili Srbi odgovarao ceo politički, vojni i policijski vrh SRJ, Srbije i RS, zbog čega to nije slučaj sa zločinima koje su počinili Hrvati, Bošnjaci i Albanci?
Mislim, ako su sve nevine žrtve iste?


Evo i jedne crtice iz mog ličnog životnog iskustva, iz '99. U jeku bombardovanja Srbije stiže vest da je haški tribunal podigao optužnicu protiv Miloševića. U tom trenutku bila sam tumač jednom italijanskom novinaru, pripadao je najlevljoj levici. Na tu vest iz njegovih usta izleće gomila psovki. Šta ti je - pitam ga ja - pa zar ne vidiš i sam do čega nas je doveo i kakva je zla počinio?! Ma, znam - odvraća mi on - ali ti ne znaš da to nije sud nego politička ispostava ovih što drmaju planetom. To je farsa a ne sud.
Taj novinar bio je i direktor u svojim novinama, pa je i u člancima pisao ono što misli. Svi ostali italijanski izveštači privatno su mislili nešto slično, a pisali sasvim suprotno, po izričitom diktatu svojih urednika.
predatortz predatortz 14:52 11.07.2019

Re: TEATAR, mesto sjedinjenja elite i plebsa..

Ma, znam - odvraća mi on - ali ti ne znaš da to nije sud nego politička ispostava ovih što drmaju planetom. To je farsa a ne sud


To je jasno svima sem onim koji neće da im to bude jasno. Iz raznoraznih interesa.
Ja ne tvrdim da zločini koje smo počinili treba da ostanu nekažnjeni. Inicijatori, nalogodavci, izvršioci - svi treba da budu kažnjeni. Bez milosti i bez zadrške.
Ali svi! Ne samo iz jednog naroda.
Mi smo ljudski dug odužili. Isporučili smo sve i kažnjeni su manje-više svi koji treba da budu kažnjeni.


Red je da to učine i drugi i da prestane ovo iživljavanje nad nama.
Jer, odavno je preraslo u iživljavanje.

Edit:
Hvala ti što si ovo podelila.

tasadebeli tasadebeli 07:43 12.07.2019

Re: TEATAR, mesto sjedinjenja elite i plebsa..

predatortz

Ako je za zločine koje su počinili Srbi odgovarao ceo politički, vojni i policijski vrh SRJ, Srbije i RS, zbog čega to nije slučaj sa zločinima koje su počinili Hrvati, Bošnjaci i Albanci?
Mislim, ako su sve nevine žrtve iste?




Ма мене, Предо, највише занима зашто је тај Трибунал у Хагу пустио Шешеља да се више никада тамо не врати?

Сигурно није да би "Војвода" умро у својој лијепој нашој домовини.

Онда мора да је због тога да би припомогао Вучићу и његовој "опозицији" (Ђилас, Јеремић, Тадић, Обрадовић етц.) у Србији да нас држе и даље погнуте главе и на коленима у овим говнима у којима јесмо (види под НАТО састанак две 'иљаде и неке у Прагу, одмах после "демократске" петооктобарске револуције 2000.). И да би правио срања свако мало, односно кад год Србију треба изнова медијским путем понижавати, мазати говнима, пљувати по њој и њеним грађанима.

Мора да је због тога. Не видим ниједан други разлог.



Filip Mladenović Filip Mladenović 11:47 11.07.2019

Primer zvani Milorad Vučelić

Pozivanje ili podsticanje na ratne zločine u medijima u Srbiji od 1991. do 1995. godine takodje je ratni zločin.

Kada je početkom 1993. godine zločinački režim Slobodana Miloševića postavio Milorada Vučelića za direktora RTV Beograd, šta je on prvo uradio!?
Pa oterao je preko 1 000 (hiljadu) radnica i radnika RTV Beograd, koji su ODBILI da svoje znanje, umeće i talenat stave u službu ratne propagande!

Zbog otkaza se veliki broj mojih koleginica i kolega teško razboleo. Medju njima je bio i moj novinarski uzor, poznati sportski novinar i prvi predsednik NUNS-a Dragan Nikitović, koji je preminuo 1997. godine.

Šta je i gde je danas Milorad Vučelić?

Opet je direktor, i to dvostruki: u dnevnom listu "NOVOSTI" i u FK "Partizan".

Hajde što je neosudjeni ratni zločinac, hajde što na duši nosi toliko otpuštenih novinarki i novinara koji su se razboleli i umrli nakon otkaza, nego je odavno ispunio uslov za penziju, pošto ima 71 godinu!

Ali, neki su elita, a neki su plebs. Jednima placevi na Dedinju, drugima parcele na grobljima!
tasadebeli tasadebeli 12:19 11.07.2019

Re: Primer zvani Milorad Vučelić

Filip Mladenović

Šta je i gde je danas Milorad Vučelić?

Opet je direktor, i to dvostruki: u dnevnom listu "NOVOSTI" i u FK "Partizan".



Па јес, одмах се то видело по гробарском плебсу. Ено их сада, подељени у милијарду фракција и више се не пеглају са циганима и делијама као што је ред и како обичаји и традиција налажу, него између себе.



Ali, neki su elita, a neki su plebs. Jednima placevi na Dedinju, drugima parcele na grobljima!



Тачно!

Потврђујем речено из све снаге. (Је л' причамо опет о елити и плебсу?)


(Ова вила Тасића на Дедињу што се помиње у чланку који се види у клипу на горњем линку није моја, кеве ми покојне. Ја нисам баш оригинални Тасић, тек сам трећи у низу с тим презименом. Оригинални сам Благојевић. Прадеда био од нишлијских Благојевића. Трамвајџија.)




Све је то елита. Јбг.



Заклео сам се још као скојевац, кад дођем у Београд и упаднем у ове виле експлоататора, крвопија радничке класе и поштених људи, да ћу пронаћи најлуксузнију вилу неког буржуја, ускочити у њу, потражити најлуксузнији кревет и са чизмама својим партизанским и личким блатом на њима – лећи и преспавати. Тако се и десило. Упао сам те прве ноћи у вилу Тасића, преко пута чувене рестаурације “Дедиње”. А у тој вили су становали немачки пуковници, који су безглаво побегли. У рерни су још цврчале, недопечене, ћурке и гуске. Е ту смо преноћили, уз обилату вечеру, добро вино, есцајг, ма свашта. Променим свој партизански веш, обучем чисту кошуљу, чарапе, нисам наравно променио своју униформу, која је била незаменљива, али све што сам могао променити, ја сам променио. Нисмо ми у партизанима патили од сувишног прибора. Мени је била довољна кашика, виљушка, наравно нож и то је било све; мало соли да имаш и евентуално да носиш са собом резервну кошуљу и гаће. То је мени и мојој групи официра била најбоља вечера у животу. И ја испуних себи обећање и у чизмама легох у кревет са балдахином. То је била дивна ствар.





Milan Trešnjić odbacuje optužbe o događajima iz 1944.

Beograd --

IZVOR: BETA ČETVRTAK, 5.12.2002. | 15:46

Nekadašnji jugoslovenski oficir i diplomata Milan Trešnjić odbacio je u četvrtak kao "uvredu i klevetu" navode grupe Beograđana da je odgovoran za ratne zločine odmah nakon oslobođenja Beograda 1944. godine. "U prijavi grupe građana sadržana je zlonamerna, iskonstruisana i ogavna laž o meni i o mome navodnom 'priznanju' počinjenog dela ratnog zločina", navodi se u reagovanju Trešnjića dostavljenom agenciji Beta.

Grupa Beograđana podnela je prijavu protiv Milana Trešnjića, nekadašnjeg majora OZNA-e, uz obrazloženje da je u intervjuu za časopis "Krug" "priznao" da je, kako se navodi u prijavi, "u oktobru 1944, po ulasku partizanskih odreda u Beograd, kao pripadnik Šeste ličke divizije, učestvovao u hapšenju, otvaranju evidencionih kartona i ubistvu mnogih nedužnih Beograđana".

U reagovanju, Milan Trešnjić navodi da je o događajima 1944. godine svedočio "za istoriju, a ne za zloupotrebu", kao i da je do tog njegovog svedočenja grupa građana koja ga tuži došla "neovlašteno i piratski". "Kako je grupa građana neovlašteno i piratski došla do tog zapisa, valjda će se pokazati na sudu, onda kada će to biti rezultat moje tužbe, od čega nemam nameru da odustanem", navodi se u Trešnjićevom reagovanju.

On je naveo da je "pravu i materijalnu" istina o događajima u Beogradu oktobra 1944. godine, o radu OZNA-e i o njegovom radu kao pripadnika OZNA-e objavio u knjigama "Vreme razlaza" i "Od Tuđmana do Broza" izdatih 1989. i 1991. godine. "Tu će se naći i pročitati iskreno i časno kazivanje jednog borca, istorijske istine radi, sve ono što će poslužiti sadašnjim i budućim istoričarima za davanje objektivne ocene o tadašnjim događajima i o ratovanju oslobodilaca Beograda", navodi se u pismu Milana Trešnjića.
anonymous anonymous 14:25 11.07.2019

Taj Aureus...

...je kao mali bio najnemriniji.

A ni školu nije baš voleo.
Možda i zbog lošeg društva- stalno je bežao sa časova.

Da nije i da je više voleo da čita, naišao bi i na ovakve tekstove.

INTERESNA ZAJEDNICA ELITA

Prošle sedmice Boris Johnson je održao govor pred Kraljevskim društvom za hortikulturu u Vizliju u Sariju, a onda produžio u bogato selo Oksšot da kupi malo kobasica sa komoračem i estragonom i popije kafu u kafeu Gricko i vrcko. U seriji intervjua koje je dao tokom dana, odbijao je da komentariše fotografiju na kojoj pozira sa svojom partnerkom Carrie Symonds. Ali više puta je ponovio da nema sumnje da će do kraja oktobra Britanija izaći iz Evropske unije „kako zna i ume”.

Istog dana, Fondacija Saton i Komisija za društvenu pokretljivost objavili su izveštaj o istraživanju elitizma u Britaniji koji „pruža sliku zemlje čijim strukturama moći dominira mali segment populacije, uz veoma nisku pokretljivost na društvenoj lestvici i bez znakova da će se situacija popraviti“. Polaznici privatnih škola čine svega 7% stanovništva zemlje ali 39% elite; diplomci Oksforda i Kembridža čine manje od 1% populacije, ali za njih je rezervisano 24% elitnih pozicija u zemlji. Sudije u visokim sudovima, pomoćnici ministara, sekretari sa trajnim mandatima i diplomati spadaju u red zanimanja koja su najmanje reprezentativna za zemlju u celini. Za njima ne zaostaju ni predstavnici medija, naročito kolumnisti.

Postoji jasna i nepobitna veza između duboko usađene i okamenjene klasne stratifikacije britanskog društva i žalosnog haosa u kome se danas nalazimo. Genetska barica iz koje se popunjavaju redovi elite plitka je i ustajala. Oni koji pišu zakone nadziru rad državnih organa koji ih sprovode, tumače ih u sudnicama ili komentarišu u novinama – pripadaju tako tankom društvenom sloju da bismo ih sve mogli smatrati jednom istom osobom. Iako nemaju većinu, njihova kritična masa je takva da mogu definisati ton, oblikovati kulturu i postavljati parametre onoga što se smatra institucionalno prihvatljivim.

Takva situacija je uvek apsurdna i nezdrava, a u poslednje vreme postaje i neodrživa. Premijer koji nas je pre nekoliko godina gurnuo u haos brexita pohađao je istu školu i posećivao iste klubove na istom univerzitetu kao novi premijer koga bismo mogli dobiti za nekoliko sedmica. Niko ne pomišlja da je to neprijatna koincidencija. Jer Britanija tako funkcioniše; ili bi trebalo reći – ne funkcioniše.

„Model vođstva u našoj zemlji se raspada“, pisao je prošlog decembra Economist, časopis koji niko ne može optužiti za simpatije prema marksistima. „Britanijom upravlja klika opsednuta sobom samom, grupa koja pripadanje svom ekskluzivnom klubu ceni više od kompetentnosti, a samouverenost više od stručnosti“. Zapanjujući neuspeh integracije u ovoj zemlji nema nikakve veze sa muslimanima ili rasom – problem je u tome što ljudi koji zemlju vode i komentarišu ono što se u njoj događa imaju krajnje skučeno iskustvo života kakvim živi većina njihovih sunarodnika. Izgleda da su posledice te prevelike udaljenosti katastrofalne.

Da bih predupredio očekivane kritike, naglašavam da ne možemo kriviti ljude zato što su rođeni bogati ili zbog škola koje su pohađali. Takođe, šačica pripadnika radničke klase koja se nekako domogne Oksforda i Kembridža zaslužuje divljenje. Problem nije u pojedincima, već u sistemu koji nagrađuje privilegije i privileguje bogate – pružajući tako više mogućnosti, bogatstva i moći onima koji ih nisu sami sticali, dok ostalima uskraćuje pristup.

Klasna privilegija nije ništa novo. Sva trojica britanskih premijera u periodu od 1955. do 1964. školovali su se na Itonu i Oksfordu. Ali od tog doba promenilo se nekoliko stvari koje dalju dominaciju ovog veoma tankog društvenog sloja čine problematičnom. Pre svega, nivo dohodovne nejednakosti drastično je porastao. Prema podacima ekspertskog tela Equality Trust, od 1938. do 1979. godine deo dohotka koji pripada decilu na vrhu dohodovne lestvice opao je za 40%, dok je deo koji pripada najnižim pozicijama malo porastao. Posle 1979. godine taj trend je počeo da se menja i danas je praktično zaustavljen. Realne nadnice još se nisu vratile na nivo od pre krize.

Oligarhijske tendencije u ekonomiji učvršćuju se i pojačavaju kroz politiku i širu kulturu. Ljudi kojima sve pripada dobili su i pravo da upravljaju svim stvarima. Vodeći kandidat torijevaca Boris Johnson nije samo proizvod nego i veliki zagovornik takvog sistema. Kada traži velike poreske olakšice za bogate vidimo da je u pitanju kandidat koji već ima mnogo i želi još više. Kada nagađa da minimalna nadnica iznosi „verovatno oko 10 funti“, a zapravo je 8,21 funti, vidimo da je u pitanju kandidat koji ne zna skoro ništa o ljudima koji nemaju mnogo i nije spreman da uči. (Zamislite šta bi snašlo Diane Abbott da je napravila sličnu grešku.)

Drugo, očajnički pokušaji da se monopol sačuva izazivaju sve ekstremnije posledice. Nalazimo se u periodu dugotrajne krize i duboke podeljenosti, a kreatori takvog stanja su pripadnici finansijske elite čije je nepromišljeno ponašanje prvo tolerisano, a zatim oprošteno, otpisano i zaboravljeno zaslugom političkih elita. Malo je verovatno da ista elita može proizvesti maštovita i radikalna rešenja kakva su nam danas potrebna.

Brexit je samo najuočljivija manifestacija kriza sa kojima se suočavamo. Trka torijevaca za vodeću poziciju pokazuje koliko smo nespremni da se sa njima nosimo. U pitanju je partija koja je na poslednjih šest izbora samo jednom osvojila većinu, a sada se sprema da izabere trećeg lidera za samo tri godine. Vodeći kandidat je nepopravljivi manipulator, lažov, ženskaroš i oportunista, koji se najmanje dopada onima koji ga najbolje poznaju. Protivkandidat je beznadežan. Pitanje je koliko bilo koji od njih dvojice može izdržati na vodećoj poziciji.

Za to vreme, medijske elite, koje uglavnom pripadaju istoj klasi kao njihovi finansijski i politički partneri, opsednute su krizom vođstva u navodno „neupotrebljivoj“ Laburističkoj partiji, koja četiri godine ima istog lidera i povećala je broj osvojenih glasova i mesta na poslednjim izborima. Praktično svaki važniji politički događaj, od brexita do poslednja dva izborna ciklusa, pripadnici medijske elite su protumačili pogrešno.

Problem ovde nije u Jeremy Corbynu ili partijskim interesima – mada bi i to moglo biti u pitanju – već u perspektivi i proporcionalnosti. Jedan od razloga zašto je britansku politiku danas tako teško razumeti jeste to što je većina onih koji su nadležni da je kritikuju i tumače toliko duboko upletena u predmet svoje kritike da više ne može da vidi jasno. Što nas dovodi do završnog zapažanja. Britanija je posle Drugog svetskog rata uspela da ubedi sebe da je meritokratsko društvo. Današnja situacija pokazuje da su to bili laž i iluzija. Ako mislite da je Boris Johnson najbolji kandidat za zadatak pred nama, onda ne znate ništa o zadatku koji nas čeka. Ili ne znate ništa o Borisu Johnsonu.

Kao što je primetio James Wood u London Review of Books, na Itonu su ih učili kako da se „bez napora i superiorno” nameću ostatku sveta. Ali ti ljudi danas idu iz greške u grešku. A čak i kada prave katastrofalne greške, nastavljaju da se uspinju jer im i dalje poklanjamo poverenje – sasvim nezasluženo.
aureus aureus 14:30 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

Svaki čas se pojavljujem u naslovima.

Ovo obožavanje uzima sve više maha.

Sve ti je džaba, Anonimuse. I dalje mislim da spadaš u pet posto najgorih blogera.
anonymous anonymous 14:34 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
Svaki čas se pojavljujem u naslovima.

Ovo obožavanje uzima sve više maha.

Sve ti je džaba, Anonimuse. I dalje mislim da spadaš u pet posto najgorih blogera.


Prihvati me , o Sveti Aureuse, prihvati me presvetli ....



Prosvetli me veličanstveni - smemo li da osporavamo genocid neosuđenih ratnih zločinaca ?

Da li nam zbog toga može biti suđeno, pred Strašnim sudom ?
aureus aureus 14:39 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

anonymous

Prihvati me , o Sveti Aureuse, prihvati me presvetli ....



Ne može!

Drago mi je da je Čarli pobjegao iz opasne zone i da vremenom sve više napreduje. On, doduše, izgleda sumnja da su Amerikanci bili na Mjesecu, ali ne bih ga samo zbog toga degradirao.
anonymous anonymous 14:42 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
anonymous

Prihvati me , o Sveti Aureuse, prihvati me presvetli ....



Ne može!

Drago mi je da je Čarli pobjegao iz opasne zone i da vremenom sve više napreduje. On, doduše, izgleda sumnja da su Amerikanci bili na Mjesecu, ali ne bih ga samo zbog toga degradirao.


Oprosti Čarliju, njemu nije poznato kao nama, da je još Bik Koji Sedi s one strane Meseca postavio svoj šator.

Do Čarlija, dimni signali poglavice nisu dobacili.
aureus aureus 14:55 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

Poslušati Tonija Blera.

anonymous anonymous 15:31 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
Poslušati Tonija Blera.



Ko to beše ?

Onaj osuđeni ili neosuđeni ratni zločinac ?

Aureuse, Aureuse, stalno mi bacaš rovce.( Sintagma je iz " Zadruge " )
Da me neko prozove i zabrani da uđem u EU.

Đavo si ti ....
aureus aureus 15:35 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

anonymous
aureus
Poslušati Tonija Blera.



Ko to beše ?


Čova koji je 10 godina bio britanski premijer.
Zna taj svašta.
anonymous anonymous 15:38 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
anonymous
aureus
Poslušati Tonija Blera.



Ko to beše ?


Čova koji je 10 godina bio britanski premijer.
Zna taj svašta.


Znam da zna.
I gde đavo spava.
Pa ga i prizove - kad zatreba.
Ali onako iz potaje.

Da se Filip i inteligentniji od njega - ne dosete.
I dela njegova spoznaju.
nepopustljiv nepopustljiv 18:25 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
Poslušati Tonija Blera.


Ti stvarno misliš da ima smisla slušati šta priča naš neprijatelj!?
Mislim - mene čudi odsustvo elementarne logike kod, naoko, misaonih ljudi.
Kakve veze ima šta baljezga naš dokazani neprijatelj?!
aureus aureus 18:58 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

nepopustljiv
aureus
Poslušati Tonija Blera.


Ti stvarno misliš da ima smisla slušati šta priča naš neprijatelj!?
Mislim - mene čudi odsustvo elementarne logike kod, naoko, misaonih ljudi.
Kakve veze ima šta baljezga naš dokazani neprijatelj?!

Zato što taj Britanac priča o bregzitu! - što je britanska stvar.
Usput objašnjava, što bi ti rekao, elementarne stvari: za, recimo, tridesetak godina glavni pojedinačni igrači (zemlje pojedinačno) će, po sadašnjim projekcijama, biti SAD, Kina i vjerovatno Indija. Od evropskih zemalja nijedna neće biti u stanju da s njima ravnopravno sjedne za isti sto, ali udružene evropske zemlje će moći. Ovo je bitno da na umu imaju sve evropske zemlje (Rusija izostavljena - s moje strane).

Nazad na Britaniju i njen slučaj.
Britanija ima savezništvo sa Amerikom i sa EU. Ako raskine savezništvo sa EU i osloni se samo na Ameriku - zašto misli da će joj biti bolje nego sada, kada se pored SAD, oslanja i na EU?

Eto, tako je logicirao bivši britanski premijer, tvoj neprijatelj i savjetnik vlade Srbije.
nepopustljiv nepopustljiv 19:03 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
nepopustljiv
aureus
Poslušati Tonija Blera.


Ti stvarno misliš da ima smisla slušati šta priča naš neprijatelj!?
Mislim - mene čudi odsustvo elementarne logike kod, naoko, misaonih ljudi.
Kakve veze ima šta baljezga naš dokazani neprijatelj?!

Zato što taj Britanac priča o bregzitu! - što je britanska stvar.
...

Ma da priča o toploj vodi!
aureus aureus 19:11 11.07.2019

Re: Taj Aureus...

nepopustljiv
aureus

Zato što taj Britanac priča o bregzitu! - što je britanska stvar.
...

Ma da priča o toploj vodi!

Ne mogu sad da se sjetim šta bi ti uradio povodom bregzita da si Britanac, da li bi izašao iz EU ili ostao, ali se makar sjećam šta voliš da doručkuješ vikendom.
Mada to objektivno nije toliko važno kao bregzit...
nepopustljiv nepopustljiv 04:58 12.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
nepopustljiv
aureus

Zato što taj Britanac priča o bregzitu! - što je britanska stvar.
...

Ma da priča o toploj vodi!

Ne mogu sad da se sjetim šta bi ti uradio povodom bregzita da si Britanac, da li bi izašao iz EU ili ostao, ali se makar sjećam šta voliš da doručkuješ vikendom.
Mada to objektivno nije toliko važno kao bregzit...

A zašto je toliko važan taj bregzit - uopšte, te za tebe?!
Šta - da neće slučajno propasti Engleska?
aureus aureus 07:59 12.07.2019

Re: Taj Aureus...

nepopustljiv
A zašto je toliko važan taj bregzit - uopšte, te za tebe?!
Šta - da neće slučajno propasti Engleska?

A to ne. Ne vjerujem. To je snalažljiva nacija.
Imaju oni dovoljno tla pod svojim nogama.

Oni iz EU odlaze, ali nadam se da će i dalje praviti dobre sitkome.
nepopustljiv nepopustljiv 11:04 13.07.2019

Re: Taj Aureus...

aureus
anonymous

Prihvati me , o Sveti Aureuse, prihvati me presvetli ....



Ne može!

Drago mi je da je Čarli pobjegao iz opasne zone i da vremenom sve više napreduje. On, doduše, izgleda sumnja da su Amerikanci bili na Mjesecu, ali ne bih ga samo zbog toga degradirao.

Gde ja to napredujem!?
A ti se nisi izjasnio o pohodu na mesec?!
anonymous anonymous 15:36 11.07.2019

Braćo blogeri ...

...i sestre blogerke.

Svi koji me mrzite i svi koji me ne volite.
Preklinjem vas.
Udelite po neki komentar i bratu Srđanu.

Samuje, a to je i zaslužio.

Nema smisla da pati, to je samo za nas Srbe rezervisano.
shone shone 15:56 11.07.2019

Re: Braćo blogeri ...

Samuje, a to je i zaslužio.

Nema smisla da pati, to je samo za nas Srbe rezervisano.


Kako kad je sve banovao?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:33 12.07.2019

Umesto rezimea:

"Kako se desilo da se Jugoslavija, koja se po mnogim merilima pozitivno razlikovala od drugih zemalja realnog socijalizma, razori uz toliko nasilja kao nijedna druga. Nagomilano nasilje i silnici nisu rezultat nekakve naddeterminacije i neko bezazleno skladište nacionalnih tekovina već proizvedeni košmar koji vreba priliku da se razmaše, i razmahao se kroz vrtlog populističkih revolucija svih jugoslovenskih nacija a potom u seriji ratova i svemu što iz njih sledi, do naših dana.

Ratovi u bivšoj Jugoslaviji tokom 1990-ih bili su marketinški obrađeni, ideološki opravdani i psihološki mogući zahvaljujući paraistorijskim tumačenjima koja su krvavi rasplet jugoslovenske drame stavili u potrebni istorijski kontekst. Te “igre s istorijom” bile su potrebne da bi inače sasvim prizemne ratne ciljeve predstavile kao “uzvišena stremljenja”, proistekla iz “istorijskih nacionalnih ispaštanja” i, pre svega, kao ispravljanje “istorijskih nepravdi”. Tako je rat u Hrvatskoj, stalnim podsećanjem na genocid izvršen nad Srbima tokom Drugog svetskog rata, predstavljan kao neka vrsta “prevencije genocida”.

Vlastima bliski istoričari u Beogradu su, od kasnih osamdesetih godina, iz večeri u veče na televizijskim stanicama govorili o stvarnim ili naknadno dopisanim detaljima ustaškog genocida nad Srbima tokom Drugog svetskog rata, što je trebalo da bude apriorna indulgencija za etnički inženjering koji je planiran, a kasnije i sproveden, na teritoriji Hrvatske. Sa svoje strane, rat u Bosni stavljen je u ideološki kontekst “večnog sukoba” hrišćanstva i islama, a istorijski okvir smešten je u pozni srednji vek preko korišćenja termina “Turci” za bošnjačko stanovništvo.
Ratko Mladić je pred Srebrenicom 1995. pozvao svoju vojsku da završi davnašnju bunu protiv dahija, kao i primer sveštenika koji je u poznatom filmu o zločinima u Srebrenici blagosiljao vojnike bodreći ih u njihovoj borbi protiv “Turaka”. Tako je krvavi rat, praćen etničkim čišćenjima i genocidom, “dobio” istorijsko opravdanje i gotovo odbrambena svojstva.

Mnoštvom sličnih postupaka istorijskoj struci je trebalo u potpunosti izmeniti prirodu: menjala se prošlost da bi se proizvodila sadašnjost. Bilo je potrebno da se iz prethodnog koncepta “bratstva i jedinstva” pređe na suprotan model istorije koji je trebalo da dokaže da su jugoslovenski narodi živeli u neprekidnoj konfliktnoj prošlosti, da je sukob bio njihov “modus vivendi”. Samo je tako rat koji se pripremao mogao biti predstavljen kao “logičan i neminovan”. Drugim rečima, pošto se sadašnjost nije mogla tako lako i brzo izmeniti, a Jugoslavija se nije mogla tako lako razbiti i prekomponovati u etnički očišćene nacionalne države, bilo je lakše prvo izmeniti model nacionalnog pamćenja, promeniti prošlost, i onda, na osnovu tog izmenjenog obrasca, intervenisati u sadašnjosti. Tako je prvo, preko paraistoriografije, pisanih i elektronskih medija, napravljen konfliktni koncept istorije da bi, onda, večiti konflikt postao stvarnost koja je mogla delovati sasvim prirodno, kao logički nastavak vekova sukoba srpskog sa, takoreći, svim ostalim narodima.

Da bi tako nešto postalo moguće bilo je potrebno izmeniti prethodni, socijalistički sistem vrednosti i pretočiti ga u, jednako autoritaran, ali sasvim suprotan sistem koji je proisticao iz nacionalističke ideologije koja je preovladala od kraja 1980-ih. Novi autoritarni koncept vrednosti sada je tražio da se u središte stavi nacionalni sentiment, da se prethodni klasni kolektivizam zameni etničkim. Preko reinterpretacije prošlosti bilo je potrebno napraviti poželjnu sliku o sopstvenoj naciji i njenim odnosima s okolnim narodima. Krajem osamdesetih kao da je sve bilo uključeno u taj posao: mediji, javne tribine, priredbe, naučni skupovi, istoriografija i, na kraju, udžbenici istorije."

Dubravka Stojanović, istoričarka
aureus aureus 00:39 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Umjesto rezimea?

Filipe, zar već zatvaraš radnju?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:37 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Ne, već samo nudim jednu vrstu rezimea.

Evo, sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića.

Vikali, pretili, psovali, pa ih potom policija izvela napolje iz Kolarčeve zadužbine...
bene_geserit bene_geserit 02:29 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića

Ko je direktor Kolarca? Hoće li da smene to govedo?
Ne mogu da verujem da je neko doveo hrvatskog komunistu da širi antisprsku propagandu na Kolarac.
Dobro je da ima mladih ljudi koji su pokušali da spreče takve gadosti.
Hrvat ima razne hrvatske zločine, pa neka o njima pravi perormanse, u Zagrebu naravno, evo neka počne sa Olujom.
anonymous anonymous 07:26 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Filip Mladenović
Ne, već samo nudim jednu vrstu rezimea.

Evo, sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića.

Vikali, pretili, psovali, pa ih potom policija izvela napolje iz Kolarčeve zadužbine...


Kako si zaključio da su klerofašisti ?
Koja su obeležja ove kvalifikacije ?

Zašto oni ne bi bili odgovorno građanstvo ?
S pravom na pobunu.


USPUT

Čak ih i "Slobodna Evropa" kvalifikuje samo sa - desničari .

Kakav um treba da budeš da praviš takve konstrukcije i neopravdano se služiš njima ?

"Ubio ih je Alija" - to publici poručuju desničari.
Koji ih je svesno žrtvovao da bi stvorio povod za odmazdu Nato-a, i utemeljivački događaj buduće države - dodajem ja.

"Srebrenica" im je bila potrebna da bi bila ono što je nama Kosovo.

I na kraju - višeslojnost događaja i narativa o njemu zahteva i da tumačenja budu takva.

A ne doktrinarno povlađivanje piscu Istorije.
Što je u oVom trenutku - SAD .

Ali , nadam se ne zadugo.






aureus aureus 08:11 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

bene_geserit
sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića

Ko je direktor Kolarca? Hoće li da smene to govedo?
Ne mogu da verujem da je neko doveo hrvatskog komunistu da širi antisprsku propagandu na Kolarac.
Dobro je da ima mladih ljudi koji su pokušali da spreče takve gadosti.
Hrvat ima razne hrvatske zločine, pa neka o njima pravi perormanse, u Zagrebu naravno, evo neka počne sa Olujom.

Ne znam šta se desilo, ali me čudi tvoja reakcija, Bene.
Mislio sam da si za slobodu govora, a 'vamo ti je drago što neko prekida početak predstave (dovoljno nasilno da mora policija reagovati).
Dakle, ipak nisi za slobodu govora (koja je u osnovi predstave i umjetničkog stvaralaštva generalno).
Pritom si pokazao da ti je bitno ko je koje nacije, kao da je taj Paković kriv što je Hrvat i kao da to onda znači da ne smije režirati u Srbiji. (I kao da to što je Hrvat znači da mora da se bavi samo sličnim hrvatskim temama.)

Ovo je veliki šok za mene i nadam se da ćeš u sebi suzbiti to što je izronilo na površinu.
A ja odoh na jednu kafu.
anonymous anonymous 08:23 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

aureus
bene_geserit
sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića

Ko je direktor Kolarca? Hoće li da smene to govedo?
Ne mogu da verujem da je neko doveo hrvatskog komunistu da širi antisprsku propagandu na Kolarac.
Dobro je da ima mladih ljudi koji su pokušali da spreče takve gadosti.
Hrvat ima razne hrvatske zločine, pa neka o njima pravi perormanse, u Zagrebu naravno, evo neka počne sa Olujom.

Ne znam šta se desilo, ali me čudi tvoja reakcija, Bene.
Mislio sam da si za slobodu govora, a 'vamo ti je drago što neko prekida početak predstave (dovoljno nasilno da mora policija reagovati).
Dakle, ipak nisi za slobodu govora (koja je u osnovi predstave i umjetničkog stvaralaštva generalno).
Pritom si pokazao da ti je bitno ko je koje nacije, kao da je taj Paković kriv što je Hrvat i kao da to onda znači da ne smije režirati u Srbiji. (I kao da to što je Hrvat znači da mora da se bavi samo sličnim hrvatskim temama.)

Ovo je veliki šok za mene i nadam se da ćeš u sebi suzbiti to što je izronilo na površinu.
A ja odoh na jednu kafu.


O čemu to pričaš.

O kakvoj umetnosti ?
Ovo je čista provokacija i politički čin .

Nema ni U od umetnosti.

Ali tebi to nije jasno , jer si bežao sa časova.
I o umetnosti i o politici.

Ispijaj kafu lagano. I uživaj.

aureus aureus 08:33 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

anonymous
Filip Mladenović
Ne, već samo nudim jednu vrstu rezimea.

Evo, sinoć na Kolarcu klerofašisti, mlade osobe, pokušale da prekinu Uvod u predstavu o Srebrenici, u režiji Zlatka Pakovića.

Vikali, pretili, psovali, pa ih potom policija izvela napolje iz Kolarčeve zadužbine...


Kako si zaključio da su klerofašisti ?
Koja su obeležja ove kvalifikacije ?

Zašto oni ne bi bili odgovorno građanstvo ?
S pravom na pobunu.


USPUT

Čak ih i "Slobodna Evropa" kvalifikuje samo sa - desničari .

Kakav um treba da budeš da praviš takve konstrukcije i neopravdano se služiš njima ?

"Ubio ih je Alija" - to publici poručuju desničari.
Koji ih je svesno žrtvovao da bi stvorio povod za odmazdu Nato-a, i utemeljivački događaj buduće države - dodajem ja.


Um koji napravi ovakvu konstrukciju (podvučena) pita Filipa kakav je to on um zato što je neke mladiće umjesto desničarima kvalifikovao kao klerofašiste!?

Anonimuse, ovaj tvoj najnoviji žestok pad više se ne može pripisati samo uticaju lošeg društva i loših knjiga.
anonymous anonymous 09:03 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

aureus


Um koji napravi ovakvu konstrukciju (podvučena) pita Filipa kakav je to on um zato što je neke mladiće umjesto desničarima kvalifikovao kao klerofašiste!?

Anonimuse, ovaj tvoj najnoviji žestok pad više se ne može pripisati samo uticaju lošeg društva i loših knjiga.


"Ubio ih ih je Alija " nije konstrukcija, već tekst na razvučenom transparentu koji su nosili - desničari.

Ono što sam naveo kao moje je istorijska činjenica.
O dogovaranju Alije i Klintona - postoje svedoci.

I konačno razdvoj sam događaj od narativa i njemu i politikanskom zloupotrebljavanju pojmova sa učitanim novim značenjima.

Od strane onih koji svemu daju imena i određuju sadržaje .
Moćnika.

O odnosu moći i znanja -čitaj Fukoa.
I poslušaj me jednom.

Kako ne bi ceo život u neznanju bio.

Aferim.
aureus aureus 09:12 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Nema aferim.

Sad je jasno zašto je Johanes Han pričao ko ne može u EU.
Mada ovo nije tema koja se originalno tiče EU.
anonymous anonymous 09:26 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

aureus
Nema aferim.

Sad je jasno zašto je Johanes Han pričao ko ne može u EU.
Mada ovo nije tema koja se originalno tiče EU.


Da li su neosuđeni ratni zločinci - zločinci ?


Kad će predstava o Klintonu i Bleru ?


I da dodam - EU je nastala na genocidu kao i Amerika.
I to ne može da relativizuje nikakav zločin nekih drugih malih naroda.

Usput
Zar upravo vi ne prebacujete često drugima - relativizaciju ?
aureus aureus 09:44 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

anonymous

Da li su neosuđeni ratni zločinci - zločinci ?

Zašto samo RATNI? Da li su svaki neosuđeni zločinci - zločinci?
anonymous
Kad će predstava o Klintonu i Bleru ?

Što mene pitaš? To je do umjetnika.
Vjerovatno ih je i bilo. Svakakvih gluposti je ionako bilo i u pozorištu. Kao što je bilo svakakvih nacionalističkih trućanja na televiziji, u knjigama i štampi, na tribinama i na ulici, u diskusijama i performansima, na privatnim i javnim blogovima...

Pitanje je deplasirano.

Nego...s obzirom na ovaj najnoviji tvoj nastup, ne bi me čudilo da si prekidao tribine Peščanika iako kažeš da ga čitaš.
shone shone 09:49 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Mislio sam da si za slobodu govora,


Pa evo Zlatko ti slobodno govoriš i niko te ne dira.

Ovo je veliki šok za mene i nadam se da ćeš u sebi suzbiti to što je izronilo na površinu.


Zašto me ovo uopĆe ne čudi?

A ja odoh na jednu kafu.


Uz kavicu ide desert.





aureus aureus 10:00 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

shone

Uz kavicu ide desert.

Dovoljne su i "Zvezde zalagaonica" na Historiju, kad već nema onih što kuju noževe.
shone shone 10:10 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Dovoljne su i "Zvezde zalagaonica" na Historiju, kad već nema onih što kuju noževe.


Bolji su kopači zlata iz Australije.
anonymous anonymous 10:10 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

aureus
Što mene pitaš?

anonymous
Da li su neosuđeni ratni zločinci - zločinci ?



Pitanje o pitanju da li su neosuđivani ratni zločinci - zločinci.

Nekome sa imalo znanja i samopoštovanja, objektivne i izbalansirane moralnosti i digniteta, bilo bi jasno da pre Han ne bi zasluživao da bude primljen u Srbiju, nego bilo koji Srbin u EU.

Ili , možda, od sudskih organa nekažnjeni zločini prema našem stanovništvu od strane Nemaca i Austrijanaca u Prvom ratu, to nisu, a jesu naši - samo zato što smo mali narod prinuđen da trpi mač Gospodara Moći.

I Čojstvo i Junaštvo.
Time se odlikuje čovek sa moralnim kredibilitetom.


aureus aureus 10:52 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Nekome sa imalo znanja i samopoštovanja, objektivne i izbalansirane moralnosti i digniteta, bilo bi jasno da pre Han ne bi zasluživao da bude primljen u Srbiju, nego bilo koji Srbin u EU.

Ne bilo koji Srbin, ne bilo koji Srbin.

Nego određena kategorija.
anonymous anonymous 11:19 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

aureus
Nekome sa imalo znanja i samopoštovanja, objektivne i izbalansirane moralnosti i digniteta, bilo bi jasno da pre Han ne bi zasluživao da bude primljen u Srbiju, nego bilo koji Srbin u EU.

Ne bilo koji Srbin, ne bilo koji Srbin.

Nego određena kategorija.

Koja kategorija ?
Gukni golube.
aureus aureus 11:39 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

anonymous

Koja kategorija ?
Gukni golube.

Rečeno je koja.
Nije valjda da postoji nerazumijevanje?
Neka smetnja na vezama? Ma ko je to s druge strane? Alo? Krrr...Ko se to miješa?...
shone shone 11:47 12.07.2019

Re: Umesto rezimea:

Nije valjda da postoji nerazumijevanje?
Neka smetnja na vezama? Ma ko je to s druge strane? Alo? Krrr...Ko se to miješa?...


Nije moje da popujem ali eto Anonimuse kako to šljaka. Svaki visoko intelektualni pristup mora na kraju da se završi sa krrrr,prrrrr....

čemu gubiti vreme - odma krrrr,prrrr da te cio svijet razume.Pamet je za neke druge enterijere.


tasadebeli tasadebeli 07:54 12.07.2019

Наша крмача


И, Филипе, кажете ти и Златко Паковић и Јоханес Хан (блиско са Кан), или како се већ тај чиновник ЕУ зове, да је у Сребреници био геноцид? Страдали све сами цивили?


Otkriven "strogo poverljiv dopis" u vezi Srebrenice


Beograd -- Otkriven strogo poverljiv dopis, iz 1996, koji otkriva da je u Srebrenicu, za vreme njene demilitarizacije, dopremana velika količina oružja armiji BiH.

IZVOR: TANJUG PETAK, 12.07.2019. | 07:04

Do 7. maja 1995. godine u Srebrenicu, koja je tada bila demilitarizovana zona, vazdušnim mostom koji je u to vreme predstavljen i kao isključivo humanitaran, za vojnike Armije BiH dopremljena je značajna količina naoružanja, navodi se u poverljivom dopisu ratnog komandanta Armije BiH Rasima Delića u koji su uvid imale "Večernje novosti".

Kako se navodi u strogo poverljivom dopisu koji je Skupštini BiH 30. maja 1996. poslao tadašnji komandant Armije BiH, vojnicima je dopremljeno 374.982 komada metaka, 436 raznih bombi, 131 tromblon, 44 lansera, 292 lansera RPG7, 59 mina za ručni bacač, jedan raketni lanser od 107 mm, 28 raketa.


Kako se navodi u dopisu, vojnicima je putem vazdušnog mosta dopremljen i laser "crvena strela", 275 mina od 60mm, 24 zolje, 740 mina od 82 i 122mm.

Za svakodnevne potrebe i nagrade najboljim borcima u Srebrenicu je iz Sarajeva stiglo i 350.000 maraka, a za "fond šehida" 308.000 maraka.

Kako pišu "Novosti", Delić u dokumentu otkriva kako su se snabdevali borci Alije Izetbegovića u Srebrenici, koja je zvanično bila demilitarizovana i zaštićena zona UN.
"Ovoliko sredstava nije dobilo Goražde, a sa daleko manje sredstava branilo se Sarajevo 1992. i 1993. godine", naveo je Delić u dokumentu.

Delić se u dopisu žali da su nelojalna borba za vlast i podele po tom osnovu, loš odnos MUP i Arnije BiH, ubistvo neistomišljenika i političkih protivnika, ratno profiterstvo, kriminal i loša organizacija odbrambenih snaga bili ozboljni unutrašnji razlozi koji su doveli do pada Srebrenice u julu 1995.

Kao "pozitivne rezultate" on pominje masakre nad Srbima 1992, ne samo u srebreničkom kraju, već i u celom Podrinju, od Skelana do Zvornika.




Мислим... То што ви тврдите, то може да прође само у Нашој крмачи.

Нигде другде.

Шта ћеш, сељитизам и плебсофренија.
tasadebeli tasadebeli 09:05 12.07.2019

Re: Наша крмача

predatortz




А тек она прича са холандским плавим шлемовима у енклави? Који се повлаче баш некако у "згодном моменту". Да нема никаквих сведока којима би се веровало како је заиста било, него да се онда чињенице спинују до бесвести...




„Nećemo da saznajemo istinu na kašičicu svakih dvadeset godina”, poručuju holandski vojnici.




Смрдљиво до неба. Погано да поганије не може бити.

Као, уосталом, и Маркале и Рачак и Омарска и...


Sve ostalo je mit, Holivud, farsa, kao što je farsa i sam Ad hoc Tribunal u Hagu.













Сви паковићи српског свемира...

А Филип је ту храбри југословенски новинар, један од многих, који истражује, открива, преноси народу истину, бори се за плебс и његова права... Светионик, демократије и слободе мишљења и говора.


Да мућнемо главом, што би Филип рекао.

И sapienti sat.
milanb milanb 09:36 12.07.2019

Re: Наша крмача

Filip Mladenović
"Kako se desilo da se Jugoslavija...razori uz toliko nasilja kao nijedna druga.


Ствар је врло проста.СФРЈ је била једна држава заснована на политичком терору, једнопартијској диктатури, култу личности, прогону политичких неистомишљеника, конфискацији приватне имовине, постојању конц-логора за политичке затворенике.

Све ове особине СФРЈ су одредиле и начин њеног распада.
anonymous anonymous 09:46 12.07.2019

Re: Наша крмача

milanb
Filip Mladenović
"Kako se desilo da se Jugoslavija...razori uz toliko nasilja kao nijedna druga.


Ствар је врло проста.СФРЈ је била једна држава заснована на политичком терору, једнопартијској диктатури, култу личности, прогону политичких неистомишљеника, конфискацији приватне имовине, постојању конц-логора за политичке затворенике.

Све ове особине СФРЈ су одредиле и начин њеног распада.


Sfrj je bila država koja je trajala 50 godina i imala svoju evoluciju.
U momentu spolja indukovanog rasparčavanja - nijedan od tvojih navoda ne pije vodu.
anonymous anonymous 09:51 12.07.2019

Re: Наша крмача

predatortz

Deo tih vojnika i civila, koji su u više grupa krenuli u proboj, se predaje i biva streljan. To je zločin, veliki ratni zločin.

Pitanje broja, razloga i motiva onih koji su pucali tek je nešto što je za utvrđivanje.

A mnogo toga se iza toga krije.

Najmanje rekao bih - da se etnički očisti jedan narod.
Takav umišljaj ne postoji ili bar nije dokazan.

Osim , ako Aureus ne prihvati da se i ubistvo samo 1 pripadnika nekog naroda može smatrati genocidom.

Svakakve misli mogu ljude da obuzmu.



shone shone 10:09 12.07.2019

Re: Наша крмача

Мислим... То што ви тврдите, то може да прође само у Нашој крмачи.

Нигде другде.

Шта ћеш, сељитизам и плебсофренија.



,,Ovaj provokator Tasa da se banuje iz mesta,, masti knjige i tastaturu ,zbunjuje blogere iznoseći neke podatke ,,koji se ne uklapaju,, u startup projekte.
(Zezam se Tasa je moj drug i sve je u pravu). Samo vremena su kokozna i treba biti pažljiv sa terminologijom.

Anonimni je verovatno bolje upućen, ali je interesantno kako se kordinirano stvari aktiviraju na više nivoa.


ZBOG OVIH REČI, MOŽETE U ZATVOR?! Pet godina za svakog ko bude govorio da u Srebrenici nije bilo genocida?!
poslanik Stranke moderne Srbije Vladimir Ðurić. On je hteo da, kako je rekao, podseti nadležno tužilaštvo da je Krivičnim zakonikom Srbije propisano da će kaznom zatvora do pet godina kazniti onaj ko javno odobrava, negira postojanje ili značajno umanjuje težinu genocida i ukoliko su ta dela utvrđena pravosnažnom presudom.
Negirati genocid, ali samo onaj koji je utvrđen stalnim Međunarodnim sudom pravde, a ne Haškim tribunalom. Još jednom je grubo obmanuo narodne poslanike i ovde nekima pripretio kaznom zatvora.
član 387 stav 5 Krivičnog zakonika piše:

- Ko javno odobrava, negira postojanje ili značajno umanjuje težinu genocida, zločina protiv čovečnosti i ratnih zločina učinjenih protiv grupe lica ili člana grupe koja je određena na osnovu rase, boje kože, vere, porekla, državne, nacionalne ili etničke pripadnosti, na način koji može dovesti do nasilja ili izazivanja mržnje prema takvoj grupi lica ili članu te grupe, ukoliko su ta krivična dela utvrđena pravnosnažnom presudom suda u Srbiji ili Međunarodnog krivičnog suda, kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
U Srbiji nije kažnjivo negiranje genocida u Srebrenici - kaže Milan Škulić, profesor Krivičnog prava na beogradskom Pravnom fakultetu.
Misli se na stalni Međunarodni krivični sud. Znači ima veliko "M" u imenu, ne misli se na bilo koji međunarodni krivični sud. Misli se na sud koji je nastao Rimskim statutom, mnogo kasnije od Haškog tribunala - istakao je Škulić.
Međunarodni sud pravde (MSP) je glavni sudski organ Ujedinjenih nacija. Sedište ovog suda je u Palati mira u Hagu. Osnovan je 1945. godine prema odredbama Povelje Ujedinjenih nacija, a počeo je sa radom 1946. kao naslednik Stalnog suda za međunarodno pravo.

MSP ne treba mešati sa Međunarodnim krivičnim sudom, koji takođe potencijalno ima „globalnu“ nadležnost. Naime, Međunarodni krivični sud je međunarodni sud, takođe, sa sedištem u Hagu, a osnovan je Rimskim statutom koji je stupio na snagu 1. jula 2002. godine.Međunarodni krivični sud predstavlja telo nadležno za suđenja za međunarodna krivična dela počinjena na teritoriji ili od strane državljana država koje su pristupile sudu. Osnivanje suda je podržalo blizu 90 zemalja, ali ne i SAD, Rusija i Kina.

Takođe, ovaj sud ne treba mešati i sa nama najpoznatijim Haškim tribunalom, odnosno Međunarodnim krivičnim tribunalom za bivšu Jugoslaviju, koji je bio međunarodni ad hoc sud sa sedištem u Hagu.


Zato priče i terminologiju genocida izbegavati da ne bi leteli ko probni balon. Provokacije i na blogu prisutne i vidljive.
shone shone 10:15 12.07.2019

Re: Наша крмача

Мислим... То што ви тврдите, то може да прође само у Нашој крмачи.


Da reaguje centar za kulturnu dekontaminaciju. Zašto šute?
aureus aureus 10:17 12.07.2019

Re: Наша крмача

Osim , ako Aureus ne prihvati da se i ubistvo samo 1 pripadnika nekog naroda može smatrati genocidom.

Samo načelno i u teoriji - ako bi se moglo utvrditi da je ubistvom tog jednog čovjeka započet planirani genocid nad njegovom grupom (etničkom, nacionalnom, religijskom, rasnom).
U praksi je, međutim, ipak potreban veći broj da bi se utvrdilo da stvarno postoji neki sistem u djelovanju.

Mogli bismo, doduše, zamisliti i slučaj da Navaho indijance u nekom rezervatu zadesi neka kataklizma, stravična poplava, požar ili bolest, nakon čega na planeti ostaje samo jedan pripadnik Navaho indijanaca, ajde da kažemo Navaho naroda. Onda dolazi čovjek koji mrzi Navaho narod i želi da ga nema uopšte, čak ni tog jednog čovjeka. Ubija jedinog preostalog pripadnika Navaho naroda.

Dolazi do suđenja i on i njegovi pomagači...
anonymous anonymous 10:23 12.07.2019

Re: Наша крмача

aureus
Osim , ako Aureus ne prihvati da se i ubistvo samo 1 pripadnika nekog naroda može smatrati genocidom.

Samo načelno i u teoriji - ako bi se moglo utvrditi da je ubistvom tog jednog čovjeka započet planirani genocid nad nad njegovom grupom (etničkom, nacionalnom, religijskom, rasnom).
U praksi je, međutim, ipak potreban veći broj da bi se utvrdio da stvarno postoji neki sistem u djelovanju.

Mogli bismo, doduše, zamisliti i slučaj da Navaho indijance u nekom rezervatu zadesi neka kataklizma, stravična poplava, požar ili bolest, nakon čega na planeti ostaje samo jedan pripadnik Navaho indijanaca, ajde da kažemo Navaho naroda. Onda dolazi čovjek koji mrzi Navaho narod i želi da ga nema uopšte, čak ni tog jednog čovjeka. Ubija jedinog preostalog pripadnika Navaho naroda.

Dolazi do suđenja i on i njegovi pomagači...




shone shone 10:28 12.07.2019

Re: Наша крмача

Ствар је врло проста.СФРЈ је била једна држава заснована на политичком терору, једнопартијској диктатури, култу личности, прогону политичких неистомишљеника, конфискацији приватне имовине, постојању конц-логора за политичке затворенике.

Све ове особине СФРЈ су одредиле и начин њеног распада


Sfrj je bila država koja je trajala 50 godina i imala svoju evoluciju.
U momentu spolja indukovanog rasparčavanja - nijedan od tvojih navoda ne pije vodu.


Pije vodu samo pričate o istoj stvari na različite načine.

Bratstva i jedinstva nikada nije bilo u smislu u kome se želi prikazati (iz ljubavi i spontano) mada mnogi mlađe generacije su se primili na foru vremenom. Tvrda jezgra nacionalista su permanentno postojala i čekala svoj trenutak. Dok je bilo love i represije (Broz je jako dobro znao da balansira) projekat je trajao tih 50 godina kako kažeš. Posle smrti Tita, prvo nema više para za ,,loženje te vatre Jugoslovenskog projekta,,, to daje krila tvrdim ,očuvanim u ilegali jezgrima nacionalista koji uz pomoć faktora ,,sa strene,,potpomognuti finansijski (a kako drugačije) odrađuju posao u skladu sa svojim interesima.
Zato ovde niko nije dobro prošao do današnjijeh dana (sirota raja).Sad smo mirni,pokorni,čekamo svoju ,,šargarepicu,,doziranu (živeti se mora),pomalo zbunjeni i bez ideja šta nam se to dogodilo.
Kako god okreneš - lova batice.
Gde burgija neće zna se.
shone shone 10:46 12.07.2019

Re: Наша крмача

А Филип је ту храбри југословенски новинар,

Molim pojašnjenje.
jel u ovoj rečenici poenta na jugoslovenski ili novinar?
Hrabrost nije tema.
predatortz predatortz 10:55 12.07.2019

Re: Наша крмача

Pitanje broja, razloga i motiva onih koji su pucali tek je nešto što je za utvrđivanje.


Mislim, ne odobravam, da su razlozi bili tehničke prirode.
Imaš desetine hiljada ljudi, što naoružanih vojnika, što civila, koji su duboko u tvojoj teritoriji i mogu ugroziti sva naseljena mesta po dubini. Dakle, ljude koji su vični ratu a duboko su iza tvojih linija odbrane i to u momentu kada očekuješ žestok napad i bombardovanje dostignutih linija razgraničenja.

Najjednostavnije rešenje je likvidirati svakog ko se preda jer ne raspolažeš logistikom da zarobljene sprovodiš, organizuješ im smeštaj, ishranu... Sve to odvlači ljudstvo koje nemaš, resurse koje nemaš i skopčano je sa velikim rizikom.

Dakle, streljanje tih grupa je najjednostavnije rešenje u tom momentu. Sa vojničke tačke gledišta.

Sa svih ostalih je najpogrešnije, zločin, autogol, pucanj u svoju nogu, kačenje sebi zvona na vrat, najmanje moralno, najmanje ljudsko rešenje.
nepopustljiv nepopustljiv 11:07 12.07.2019

Re: Наша крмача

milanb
Filip Mladenović
"Kako se desilo da se Jugoslavija...razori uz toliko nasilja kao nijedna druga.


Ствар је врло проста.СФРЈ је била једна држава заснована на политичком терору, једнопартијској диктатури, култу личности, прогону политичких неистомишљеника, конфискацији приватне имовине, постојању конц-логора за политичке затворенике.

Све ове особине СФРЈ су одредиле и начин њеног распада.

Joj!
Ne diraj im dragog (im) druga Titu!
shone shone 11:20 12.07.2019

Re: Наша крмача

Joj!
Ne diraj im dragog (im) druga Titu!


Što tako Čaki?

Ok,shvaćeno da nisi ljubitelj lika i dela Broza (nisam ni ja, samo ja nisam bio ni dok je dotični živeo).
Posle toliko vremena ta ozlojeđenost je deplasirana.
M'da nije ni bitno.
Samo mi zapalo za oko to mantrisanje.
anonymous anonymous 11:23 12.07.2019

Re: Наша крмача

predatortz
Pitanje broja, razloga i motiva onih koji su pucali tek je nešto što je za utvrđivanje.


Mislim, ne odobravam, da su razlozi bili tehničke prirode.


Ti na sve to gledaš više iz vojničke perspektive.
Što je i normalno.
Ja više iz pravne i političke.

Dakle, siguran sam da je među onima koji su ubijali / streljali bilo i onih koji su to radili iz osvete, nervne rastrojenosti, ali verujem da je bilo i plaćenika, koji su ubijali bez razlike, spremni da to urade i svojim sunarodnicima radi para,a i drugih - radi višeg cilja.

Za postojanje genocida je potrebna druga vrsta motiva / umišljaja.
predatortz predatortz 11:46 12.07.2019

Re: Наша крмача


Dakle, siguran sam da je među onima koji su ubijali / streljali bilo i onih koji su to radili iz osvete, nervne rastrojenosti, ali verujem da je bilo i plaćenika, koji su ubijali bez razlike, spremni da to urade i svojim sunarodnicima radi para,a i drugih - radi višeg cilja.


Osvete najmanje, veruj mi.
Za taj prljav posao su dovedeni ljudi sa strane, marva jer se niko drugi toga prihvatiti neće. Došli, uradili, otišli.
Neko je i u tom sranju razmišljao da tu svinjariju ne treba da rade ljudi koji će živeti tu.
Najmasovnije streljanje je bilo na Branjevu. Tu su se najviše istakli dva Hrvata, jedan musliman i jedan Slovenac.
Posle su, naravno, u Hagu svedočili da su bili naterani. Pazi, ja te nateram da budeš, ni manje ni više, pripadnik moje najelitnije jedinice (10. diverzantski odred)!
Nađi šta je Meholjić, komandir muslimanske ratne policije u Srebrenici, govorio o celoj operaciji pa će ti mnoge stvari biti jasnije.
Mnogo je tu igrača bilo, mnogo pritisaka sa strane da se desi to što se desilo.
A on je poslednji koji bi lagao. Mnogo najbližih članova porodice mu je ubijeno, pa da bi to što je pričao pričao za nečiji interes i lagao.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 14:32 12.07.2019

Re: Наша крмача

shone
А Филип је ту храбри југословенски новинар,

Molim pojašnjenje.
jel u ovoj rečenici poenta na jugoslovenski ili novinar?
Hrabrost nije tema.



Управо је храброст тема.

И ја сада овим путем апелујем на Филипову новинарску храброст да се упусти у истраживање и распита се где год може да ли је то можда реаговао центар за културну менструацију на Блогу Б92, па је ник Таса Дебели банован на Блогу Б92 и уклоњени су му сви постови.

Да није можда због коментара на овом блогу на којем је Филип домаћин?

Или можда због генералне нетрпељивости свих културно деконтаминираних према Таси?

Но, пошто је ово сада већ пресликана ситуација од прошлог лета када је блогер Таса Дебели био банован због коментарисања на такође Филиповим постовима под називом "Браво Хрватска", рачунам да би овај задатак и тема били заиста вредни једног храброг новинарског истраживања по питању слободе говора и мишљења на овом светионику слободе званом Блог Б92.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 14:41 12.07.2019

Ратни злочин, а не геноцид

Brnabić: Srbija ne spori zločin u Srebrenici

Srbija ne spori da je u Srebrenici počinjen zločin, izjavila je premijerka Ana Brnabić.

IZVOR: TANJUG PETAK, 12.07.2019. | 14:33


Ona je dodala da izražava duboko sučešće i saosećanje sa porodicama i prijateljima žrtava.

Na pitanje novinara zašto je problem da Srbija kaže da je u Srebrenici počinjen genocid, ona je rekla da kao predsednica Vlade Srbije može da se rukovodi samo onim što je reklo najviše zakonodavno telo, Skupština Srbije, kroz Deklaraciju o osudi zločina u Srebrenici.


Premijerka je podsetila da je u Podrinju ubijeno 3.267 gradjana srpske nacionalnosti za koje "niko nije odgovarao i nikome nije žao".

"Da vidimo ko je taj ko negira zločine, ko je taj ko nije priveo pravdi ljude koji su ih počinili. Što zar 3.267 ljudi nije mnogo, zar nisu važni", upitala je premijerka.

Ona je rekla da Srbija ne veliča ratne zločine, niti pribegava revizionizmu i da je jedina zemlja u regionu koja je saradjivala i isporučila sve ljude koji su bili optuženi u Hagu, kaznila sve za zločine.

Podsetila je da je Direktor Centra "Simon Vizental" Efraim Zurof rekao da u Srebrenici nije bilo genocida.

"Pitajte njega on je veći stručnjak za genocid od Ane Brnabić. On je rekao da u Srebrenici nije bilo genocida i da bi to bila relativizacija reči genocid", navela je premijerka.

Priznaje da joj nije laka nijedna godišnjica zločina u Srebrenici, ali da Srbija za to nije kriva, nije odgovorna, nije pomagala i nije učestvovala.

"Srpski narod ne može da se tereti za to", zaključila je ona.



ЛИНКЛИНКЛИНК на вест
anonymous anonymous 09:57 12.07.2019

Popijte tu pilulu....

...o , svi vi zabludeli .


Predstava o predstavi o Srebrenici biće performans ove godine.

A sledeće - PREDSTAVA O PREDSTAVI PredstavE o predstavi o Srebrenici ...

I tako redom ....tokom narednih godina ...

Popijte i ...osećajte se bolje .

Ali redovno ...i svaki put po jednu pilulu - više.

anonymous anonymous 10:21 12.07.2019

Ovo je ...

...ta budala.

„Performans-predavanje“, kako ga naziva Zlatko Paković, ili „predstava o predstavi u nastajanju“, biće odigran u produkciji Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji. Igraju Dušanka Stojanović Glid, Boris Milivojević, Sanja Marković i Vahid Džanković.

Ono što mene u ovom slučaju zanima, i što je prvorazredni socijalni i estetski zadatak, jeste da, počevši od Uvoda u predstavu, a naredne godine i predstavom, spriječim buduće masovne zločine. Jer, novi će se zločini starih razmjera izvršiti na ovim našim prostorima ukoliko ne ugasimo njihovo kulturno vrelo. Vladajuća kulturna elita širi nacionalističku kulturu mržnje, etničkog čišćenja i genocida, danas podjednako kao što je to radila pod Miloševićevim režimom i za taj režim".

Jeftini politikant, antigenocidni profiter , podguzna muva i klijentistički dupelizac Imperije.

Prosjak , a ne kraljević.
Ulizica , a ne umetnik.
shone shone 10:32 12.07.2019

Re: Ovo je ...

Igraju Dušanka Stojanović Glid, Boris Milivojević, Sanja Marković i Vahid Džanković.


Šteta što nema u postavi Emira Hadžihafizbegovića.
Dobar glumac. Baš dobar, on bi to izneo kako da rečem onako srčano do .aja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:52 12.07.2019

Istorijske ČINJENICE:

Dakle, 12. maja 1992. godine Skupština srpskog naroda u Bosni i Hercegovini usvojila je 6 (šest) strateških ciljeva srpskog naroda.

Prvi je bio razgraničenje od druge dve nacionalne zajednice u BiH.

Ratko Mladić tada je ovaj prvi strateški cilj prokomentarisao sledećim rečima: “Mi nemamo rešeto da prosijemo, da Srbi ostanu, a ostali propadnu", dodavši da će ostvarenje tog cilja biti - genocid.

Sve što se dešavalo na prostoru Bosne i Hercegovine nakon tog 12. maja 1992. godine bilo je u znaku ove Mladićeve rečenice.

predatortz predatortz 12:01 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Ratko Mladić tada je ovaj prvi strateški cilj prokomentarisao sledećim rečima: “Mi nemamo rešeto da prosijemo, da Srbi ostanu, a ostali propadnu", dodavši da će ostvarenje tog cilja biti - genocid.


Jeste, vidi šta je Mladić uradio u mom rodnom gradu.

Popis 1991:

Национални састав
Становништво општине Тузла
година пописа 1991. 1981. 1971.
Муслимани 62.669 (47,61%) 52.400 (43,05%) 53.271 (49,65%)
Хрвати 20.398 (15,49%) 24.811 (20,38%) 27.735 (25,84%)
Срби 20.271 (15,40%) 20.261 (16,64%) 21.089 (19,65%)
Југословени 21.995 (16,71%) 19.059 (15,65%) 2.540 (2,36%)
остали и непознато 6.285 (4,77%) 5.186 (4,26%) 2.658 (2,47%)
укупно 131.618 121.717 107.293


Popis 2013.:

U kategoriji Etničko/Nacionalna pripadnost podaci za Grad Tuzla su sljedeći:

Bošnjaci 80.774 (72,78%)

Hrvati 15.396 (13,87%)

Srbi 3.378 (3,04%)

Ostali 9.143 (8,23%)

Dakle Srbi sa 15,4% pali na 3,04%, a tvoji Jugosloveni sa 16,71% nestali u popisu 2013.
Sve ih pobio i proterao Ratko Mladić.

Čekaj, Ratko Mladić nije nikad imao kontrolu nad Tuzlom.
Pa, šta se onda desilo?
Neko je ipak imao rešeto.

Edit:

Znači, u Tuzl faktički nesali Srbi i Jugosloveni, bez genocida naravno.

U Srebrenici, nakon genocida, Muslimani (Bošnjaci) opet većina sa nekih 52%.

Kako to, Filipe?

Kakav je to genocid u kom narod podvrgnut njemu ostane u većini, a kakav je to multikulturalizam u kom jedan narod nestane?

Računam, pametan si čovek. Umećeš to da ni objasniš. Mislim, ako su vas to učili na kursevima...
aureus aureus 12:06 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović
Dakle, 12. maja 1992. godine Skupština srpskog naroda u Bosni i Hercegovini usvojila je 6 (šest) strateških ciljeva srpskog naroda.

12. maja 1992?

Ovdje imamo zapisnik sa tog zasjedanja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:12 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Taj neko ko je ima rešeto oglasio se još krajem 1991. godine, a potom 12. maja 1992. godine.

Tako je bilo moguće da selo Biljani kod Ključa 10. jula 1992. godine, dakle 3 godine pre genocida u Srebrenici, doživi sledeće:

Napad na civilno stanovništvo bio je posledica provođenja "Uputstva o organizovanju i djelovanju organa srpskog naroda u BiH u vanrednim okolnostima od 19. decembra 1991. godine." To uputstvo doneo je Glavni odbor SDS-a, a uključivalo je i naredbu Kriznog štaba SO Ključ od 27. i 28. maja 1992. godine, koja je zabranjivala napuštanje opštine Ključ ili ulazak građana sa drugih područja na područje te opštine.

Napad na selo Biljani započeo je u ranim jutarnjim satima, 10. jula 1992, a predvodile su ga 17. laka pešadijska brigada srpske vojske u saradnji sa rezervnim i aktivnim policajcima Odeljenja policije.

Nakon ulaska u selo srpske snage su u zaseoku Brkići naredili da civilno stanovništvo napusti kuće, a potom su odvojili žene i decu od muškaraca. Muškarci su odvedeni u osnovnu školu u Biljanima, gdje su zatvoreni, a nakon toga izvođeni u grupama od 5 do 10, te ubijeni.

Jedna grupa muškaraca je prvo mučena, a potom odvedena na lokalitet Lanište, gdje su ubistva nastavljena.

Među ubijenima je bilo petoro dece i jedna tromesečna beba, Amila Džaferagić, za koju je nakon obdukcije utvrdjeno da je usmrćena metkom u glavu.

Do sada je na lokalitetima Lanište I, Crvena zemlja I i II, te grobnici Biljani ekshumirano 239 tela Bošnjaka iz Donjih Biljana, Brkića, Osmanovića, Domazeta, Džaferagića, Čehića, Mešana i Jabukovaca.

Sud BiH je za ove zločine u martu 2005. podigao optužnicu protiv Marka Samardžije, koji je u svojstvu komandira Treće čete saničkog bataljona srpske vojske naredio i učestvovao u masakru.

Dana 3. novembra 2006. Marko Samardžija je osuđen na 26 godina zatvora za zločine protiv čovečnosti, a presudom su potvrđeni navodi iz optužnice o masovnim zločinima protiv bošnjačkih civila.
predatortz predatortz 12:16 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Taj neko ko je ima rešeto oglasio se još krajem 1991. godine, a potom 12. maja 1992. godine.


A đe su moji Tuzlaci, Srbi, pravoslavna braća? Njih nije jebao genocid, oni nestadoše u multikulturalizmu i raju najjugoslovenskijeg grada.
Kako to?

Edit:

Znaš li ti kad je Cvijetin Mijatović mom ocu nudio da ga prebaci za Beograd, kako reče "dok još mogu"?
1987. Filipe!
Rekao čovek otvoreno: Tuzla nije naš grad, idi dijete odavde.

Cvijetin je, inače, bio blizak rođak mojoj babi, očevoj majci. Verovatno je osećao obavezu da se oduži, pošto mu je moj deda-četnik jednom spasao glavu. On njemu nije, pustio je da ga zakolju kao pevca. Jelo ga to, naročito kad mu u porodici krenulo po zlu.
Ali, to su već neke druge priče.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:29 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Mogu da razumem toliko toga, jer sam se kao novinar nagledao svašta, od Vukovara do Kosova.

Ali ono što ne mogu da razumem je odnos prema mrtvima. Dakle, monstrumi, srpski izrodi su opljačkali pa potom pobili civile, žene, decu, bebe... Pa su ih onda bacili u prvu masovnu grobnicu.

Pa su potom, da bi sakrili svoje nepočinstvo, te iste leševe iskopavali i sakrivali u drugu grobnicu. Pa zatim u treću!!!

Pa ni to nije dovoljno, nego su minirali mesto masovne grobnice, pa sada imamo slučaj upravo otkrivene nove masovne grobnice kod Višegrada:

U pitanju je lokalitet gde je pre desetak godina već vršena ekshumacija žrtava Srebrenice, ali je svedok sada pokazao desetak metara dalju lokaciju, koja se nalazi u prirodnom useku.

Svedok tvrdi da se žrtve nalaze upravo u tom useku, a da su zločinci uz pomoć dinamita zatrpali taj prostor, te su tela danas ispod velikog kamenja teškog po nekoliko tona.

U Institutu za nestale osobe Bosne i Hercegovine procenjuju da je u toj zemlji neotkriveno još 70 masovnih grobnica.
predatortz predatortz 12:33 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Ma, to ti je univerzalni princip. Da sam tako jednostran kao ti, mogao bih ti na tvoj jedan odgovoriti sa tri članka o istim stvarima koje su radili Muslimani i Hrvati.

Ali, neću da trošim karaktere.

Tebe istina o srpskim žrtvama ne zanima.

To se ne plaća, nema grantova, nema seminara, nema komemoracija...

Nego, čekam na odgovor.

Kako u najjugoslovenskijem gradu nestadoše Srbi i Jugosloveni?
I zašto?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:45 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Pa odgovor je dao Ratko Mladić, kada je na samom početku režiranog rata u BiH, dakle 12. maja 1992. godine, komentarišući 1. strateški cilj srpskog naroda u toj državi - razgraničenje od druge dve nacionalne zajednice - izjavio: “Mi nemamo rešeto da prosijemo, da Srbi ostanu, a ostali propadnu", dodavši da će ostvarenje tog cilja biti - genocid."

Sećam se da sam u vreme "balvan revolucije" u Kninu i okolini slušao starije kolege novinare, koji su Martiću i Babiću postavljali pitanja u stilu: "Da li ste svesni da ćete ovim i ovakvim postupcima omogućiti hrvatskim ekstremistima da oteraju Srpkinje i Srbe iz najvećih gradova u Hrvatskoj?"

Nisu ih zanimala ta pitanja te 1991. godine, kao ni plan Z4, početkom 1995 godine.
Predlog je pripremila grupa Zagreb 4, poznata kao mini-kontakt grupa, koju su činile SAD, Rusija i Evropska unija (preko Francuske i Nemačke). Njihov plan je predat hrvatskim i krajiškim vlastima u januaru 1995. godine, ali nikada nije primenjen zbog protivljenja krajiških vlasti (predsednik Tuđman je prihvatio Z4 kao osnovu za pregovore).

Epilog je poznat. Izdvojiću samo jedan detalj: kada je krenula akcija "Oluja", Martić je pozvao Miloševića i pitao ga šta da radi.

Znate li šta mu je Milošević odgovorio?

"Ubi se!"



predatortz predatortz 12:49 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Znate li šta mu je Milošević odgovorio?


Znam.

No, i dalje čekam na tvoj odgovor. Zašto su moji Srbi i tvoji Jugosloveni nestali iz Tuzle? Gde su, zbog čega su otišli, kako se to zove...?

Filipe, u Bosni se odigrao etnički inženjering. Svi su pomeli "one druge" gde god su to mogli. Što fizički, što pritiscima, što pljačkom, paljevinom...
Način je isti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:52 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

predatortz
Znate li šta mu je Milošević odgovorio?


Znam.

No, i dalje čekam na tvoj odgovor. Zašto su moji Srbi i tvoji Jugosloveni nestali iz Tuzle? Gde su, zbog čega su otišli, kako se to zove...?

Filipe, u Bosni se odigrao etnički inženjering. Svi su pomeli "one druge" gde god su to mogli. Što fizički, što pritiscima, što pljačkom, paljevinom...
Način je isti.


Saglasan sam da je način isti.

Ali, ko je PRVI POČEO?

Ko je prvi isplanirao taj etnički inžinjering?

Ko je pisao i govorio o tzv. humanom preseljenju stanovništva?

I zašto je Ratko Mladić rekao to što je rekao 12. maja 1992. godine?

I zašto je ovo izgovorila Biljana Plavšić?

predatortz predatortz 13:02 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Ali, ko je PRVI POČEO?


U Bosni Muslimani, pa potom Hrvati i Muslimani zajedno.

Prvo je u SFRJ osnovana paravojska, "Patriotska liga" još krajem '90. i početkom '91. godine na papiru, a '91. i operativno formiranjem štabova, jedinica, komandi...
Potom je izvršen prvi etnički motivisan napad. 1. marta 1992. godine, u kom su napadnuti Srbi. Nakon toga su hrvatska vojska i muslimanske paravojske, takođe marta '92., napale na Srbe i počinile prve ozbiljne ratne zločine u BiH.
Mi smo se držali JNA, jedine regularne vojne snage u SFRJ/BiH u tom momentu.
Maja 1992. smo, nakon povlačenja JNA, od njenih ostataka (Srba iz BiH koji su ostali i delom njene ratne tehnike) osnovali VRS.
Posle se točak ludila zavrteo i ratovao je svako protiv svakog. Srbi protiv Muslimana, Srbi protiv Hrvata, Muslimani protiv Hrvata, Muslimani protiv Muslimana (Zapadna Bosna), Hrvati protiv Muslimana, Hrvati protiv Srba, Muslimani proitiv Srba i protiv Hrvata...

Edit:

I, da...
Da ne zaboravim. Srpsko rukovodstvo je upozoravalo: "Nemojte, ljudi! Proći ćete kao bosi po trnju!" Alija je rekao da će žrtvovati mir za suverenu BiH.
Prošli su k'o bosi po trnju, a BiH, četvrt veka posle rata, nije suverena. Protektorat je. Jedina zemlja u Evropi koja ima kolonijalnog upravnika, ambasadore koji vode unutrašnju i spoljnu politiku, sudije strance i tuđu vojnu i policijsku silu u državi. Jedina zemlja čija himna nema tekst jer se njeni narodi ne mogu da slože oko njega, himnu na koju pola zemlje ne ustaje, ja joj ni melodiju ne mogu da upamtim koliko mi je irelevantna, situaciju da dva od tri naroda ne navijaju za reprezentaciju te zemlje...
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:28 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Za mene kao gradjanina i kao novinara prvi je počeo zločinački režim Slobodana Milošević. Najpre mitingom na Ušću novembra 1988. godine, a potom mitingom na Gazimestanu, 28. juna 1989. godine.

Koja rečenica dokazuje to PRVO?

„Opet smo pred bitkama i u bitkama. One nisu oružane, mada ni takve još nisu isključene," - rekao je Slobodan Milošević tog 28. juna 1989. godine na Gazimestanu.

Ova rečenica je bila najava režiranog rata koji je usledio.
predatortz predatortz 13:35 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Za mene kao gradjanina i kao novinara prvi je počeo zločinački režim Slobodana Milošević. Najpre mitingom na Ušću novembra 1988. godine, a potom mitingom na Gazimestanu, 28. juna 1989. godine.


Slab si ti onda novinar. Kako objašnjavaš nasilje nad Srbima na Kosovu,početkom osamdesetih, kada je Milošević bio beznačajan ćata?
Kako objašnjavaš napade na miliciju 1981.?

Potom, kako objašnjavaš da se tokom MASPOK-a Srbima u Hrvatskoj upućuju pretnje, traže od njih da se sele iz Hrvatske, baca im se kamenje na kuće?

Evo ti ovde blogokolega, došlih iz tih krajeva. Neka me isprave ako lažem.

Kako objašnjavaš da to da se sedamdesetih Alija zalagao za uvođenje političkog islama u BiH čim muslimani pređu 50% stanovništva?
Pa da tom istom Aliji, ratnih godina, u pomoć priteknu islamski teroristi iz celo sveta, a da nema većeg terorističkog čina u Evropi i Americi da neki od njegovih učesnika nema BiH pasoš dobijen u ratu?

Ili si slab novinar, Filipe, ili si slab čovek.

Kakav Milošević?!
Taj komunistički aparatčik je bio običan nesposobnjaković, nedorastao poslu i vremenu u kom je delovao. On je samo okasnela reakcija na ono što se u SFRJ odavno kuvalo.
milanb milanb 13:38 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

...и тако постојала једна дивна Титославија у којој су куће биле од чоколаде а прозори од мармеладе.Онда су се тек тако појавили рат, планови за хумано пресељење становништва, злочини и све остало.





shone shone 13:41 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Slab si ti onda novinar.


Nije novinar i nije slab u onome što mu je domaći zadatak.
Jako dobro radi to što radi,čudi me da imaš volje da toliko objašnjavaš.
Preskočio si Tuzlansku kolonu.
Red je da se pomene zbog one dece koje su poubijali ko zečeve.
Kolonu u dogovorenom povlačenju.
predatortz predatortz 13:46 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Preskočio si Tuzlansku kolonu.
Red je da se pomene.


Povodom toga imam da izjavim sledeće:

Moji Tuzlaci, na sramotu slobodarskom duhu i tradiciji grada, kao dan oslobođenja slave dan kada su napali kolonu dece, aktivnih vojnika, i nešto rezervista, koji su u NEBORBENOM POREDKU, pod ceradama kamiona, PO SPORAZUMU, NAPUŠTALI GRAD.
Tako da ispade da je Tuzla jedini grad u istoriji koji je "napadnut" tako što je napadač izlazio iz njega u neborbenom rasporedu.

Taj sraman čin je obeležavan još jednim sramnijim činom. Na Brčaskoj malti, tačno preko puta moje zgrada, na mestu na kom su gorela tela mladića iz JNA, grad je organizovao svečanu roštiljijadu.

Tako da je Tuzla imala nešto nalik jedinom kanibalističkom festivalu u Evropi.
predatortz predatortz 13:57 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Jako dobro radi to što radi,čudi me da imaš volje da toliko objašnjavaš.


Imam volje, imaću je dok sam živ.

Neki grobovi me obavezuju na to.
Ja sam u prilici da kuckam sa vama, neki, mlađi od mene, neiskvareniji, bolji ljudi, čistijeg srca i duše, to nisu.

A ovaj ih zove zločincima, ubicama dece i staraca, izrodima...

Za pare, verovatno,

Prosto, niko ne može da bude toliko slep i glup za činjenice koje mu prostirem.

Pa, neka on vergla svoje. Ja ću da pričam po duši.

Narod koji čita neka ceni.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:57 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Radi se o klasičnom ratnom zločinu, znaju se imena i prezimena ratnih zločinaca koji su počinili taj ratni zločin, ali je, na žalost, do sada samo 1 (jedan) ratni zločinac - Ilija Jurišić procesuiran.

Pošto počinjeni ratni zločini NIKADA ne zastarevaju, a znaju se imena i prezimena ratnih zločinaca, Tužilaštvo za ratne zločine Srbije treba da uradi svoj deo posla i raspiše medjunarodne poternice za njima!

P.S. Povodom opaske "A ovaj ih zove zločincima, ubicama dece i staraca, izrodima..." razlikujte ratne zločince od drugih. Pa nisu svi pljačkali i ubijali civile, poput braće Lukić u Višegradu ili Marka Samardžije iz Ključa!!!
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:01 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

milanb
...и тако постојала једна дивна Титославија у којој су куће биле од чоколаде а прозори од мармеладе.Онда су се тек тако појавили рат, планови за хумано пресељење становништва, злочини и све остало.







"Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope!"

Proročanske reči izgovorio je Ante Marković, decembra 1989. godine, dakle 18 meseci pre režiranog rata, koji je zapravo bio paravan za besomučnu pljačku društvene svojine i državne imovine!
milanb milanb 14:05 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović
Za mene kao gradjanina i kao novinara prvi je počeo zločinački režim Slobodana Milošević. Najpre mitingom na Ušću novembra 1988. godine, a potom mitingom na Gazimestanu, 28. juna 1989. godine.

Koja rečenica dokazuje to PRVO?

„Opet smo pred bitkama i u bitkama. One nisu oružane, mada ni takve još nisu isključene," - rekao je Slobodan Milošević tog 28. juna 1989. godine na Gazimestanu.

Ova rečenica je bila najava režiranog rata koji je usledio.


Југославија је била један одвратни абортус од државе, и добро је што је Југославија пропала, у бунар са том пропалом творевином.
aureus aureus 14:08 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović

"Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope!"

Odličan citat, Filipe.

Ali šta to vrijedi kad neki neće da mućnu glavom?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:09 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

milanb
Filip Mladenović
Za mene kao gradjanina i kao novinara prvi je počeo zločinački režim Slobodana Milošević. Najpre mitingom na Ušću novembra 1988. godine, a potom mitingom na Gazimestanu, 28. juna 1989. godine.

Koja rečenica dokazuje to PRVO?

„Opet smo pred bitkama i u bitkama. One nisu oružane, mada ni takve još nisu isključene," - rekao je Slobodan Milošević tog 28. juna 1989. godine na Gazimestanu.

Ova rečenica je bila najava režiranog rata koji je usledio.


Југославија је била један одвратни абортус од државе, и добро је што је Југославија пропала, у бунар са том пропалом творевином.


Ironijom sudbine, sve bivše republike Jugoslavije opet će biti pod jednim državnim krovom - umesto YU zvaće se EU.

milanb milanb 14:10 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović
Radi se o klasičnom ratnom zločinu, znaju se imena i prezimena ratnih zločinaca koji su počinili taj ratni zločin, ali je, na žalost, do sada samo 1 (jedan) ratni zločinac - Ilija Jurišić procesuiran.

Pošto počinjeni ratni zločini NIKADA ne zastarevaju, a znaju se imena i prezimena ratnih zločinaca, Tužilaštvo za ratne zločine Srbije treba da uradi svoj deo posla i raspiše medjunarodne poternice za njima!

P.S. Razlikujte ratne zločince od drugih. Pa nisu svi pljačkali i ubijali civile, poput braće Lukić u Višegradu ili Marka Samardžije iz Ključa!!!


Јуришић је процесуиран али је и ослобођен од стране Апелационог суда и наших познатих судија Хаџиомеровића и судије Мајића.

Једини процес који траје је по тужби Јуришића за накнаду штете против Србије за време проведено у притвору.

aureus aureus 14:11 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović
Ironijom sudbine, sve bivše republike Jugoslavije opet će biti pod jednim državnim krovom - umesto YU zvaće se EU.

Nije to toliko izvjesno, jesi čuo šta kaže Han?
predatortz predatortz 14:14 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Јуришић је процесуиран али је и ослобођен од стране Апелационог суда и наших врсних судија Хаџиомеровића и судије Мајића.


Da, proustaški lobi u Srbiji je jedno vreme bio prilično jak. Jbga, tu ljubav baštine još od Visarionoviča i Kominterne.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:15 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

aureus
Filip Mladenović

"Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope!"

Odličan citat, Filipe.

Ali šta to vrijedi kad neki neće da mućnu glavom?


Kada bi mućnuli glavom ukapirali bi da režirani rat nije bio NIKAKAV SUKOB nacija ili vera, već samo dimna zavesa, PARAVAN za pljačku tzv. društvene svojine i državne imovine.

Moj rodjak je iz Banjaluke, borac od 1992. do 1995, i ima dovoljno samopoštovanja da prizna da je džaba ratovao. Da je sve bilo foliranje, trgovina, šverc, pljačka, otimačina... da bi se 200 familija u BiH enormno obogatilo!!!

Evo, pogledajte kako se juče proveo lider bosanskog HDZ-a u Mostaru, koga radnici tamošnjeg aluminijumskog kombinata umalo nisu linčovali!
milanb milanb 14:18 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović


Ironijom sudbine, sve bivše republike Jugoslavije opet će biti pod jednim državnim krovom - umesto YU zvaće se EU.



ЕУ није држава, а Србија, Македонија, БиХ, и Ц.Гора нису чланице ЕУ.Док ЕУ прерасте у неки облик савезне државе и док све бивше републике СФРЈ постану чланице ЕУ, проћи ће неколико деценија.

До тада, ти ћеш бити у вечним ловиштима.За тебе нема никакве Југославије.
aureus aureus 14:18 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović

Evo, pogledajte kako se juče proveo lider bosanskog HDZ-a u Mostaru, koga radnici tamošnjeg aluminijumskog kombinata umalo nisu linčovali!

Baš sam prije par sedmica pominjao mostarski kombinat aluminijuma.
I sad mu isključili mu struju. To je to.
milanb milanb 14:19 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

predatortz
Јуришић је процесуиран али је и ослобођен од стране Апелационог суда и наших врсних судија Хаџиомеровића и судије Мајића.


Da, proustaški lobi u Srbiji je jedno vreme bio prilično jak. Jbga, tu ljubav baštine još od Visarionoviča i Kominterne.

Немој да нам дираш у иконе Друге Србије.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:20 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

aureus
Filip Mladenović
Ironijom sudbine, sve bivše republike Jugoslavije opet će biti pod jednim državnim krovom - umesto YU zvaće se EU.

Nije to toliko izvjesno, jesi čuo šta kaže Han?


Ministarka odbrane Nemačke Ursula fon der Lajen , koja je imenovana za predsednicu Evropske komisije, misli da bez država Zapadnog Balkana EU nije kompletna.

Takodje, rekla je da mašta kako će njeni unuci živeti u Sjedinjenim evropskim državama.

To je i moja vizija.

A i ekonomske činjenice NEUMOLJIVO rade u korist jedinstvene Evrope: bez toga Evropa neće moći da parira Kini i SAD!
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:22 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

milanb
Filip Mladenović


Ironijom sudbine, sve bivše republike Jugoslavije opet će biti pod jednim državnim krovom - umesto YU zvaće se EU.



ЕУ није држава, а Србија, Македонија, БиХ, и Ц.Гора нису чланице ЕУ.Док ЕУ прерасте у неки облик савезне државе и док све бивше републике СФРЈ постану чланице ЕУ, проћи ће неколико деценија.

До тада, ти ћеш бити у вечним ловиштима.За тебе нема никакве Југославије.


Najkasnije do 2028. godine, dakle za samo jednu deceniju, i preostale republike Jugoslavije biće punopravne članice EU i u NATO paktu!

Te 2028. godine biću u najboljim godinama, okružen mnogobrojnom decom i unucima!
shone shone 14:26 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

do sada samo 1 (jedan) ratni zločinac - Ilija Jurišić procesuiran


Samo procesuiran.
Zahvaljujem na ovom komentaru. Ništa više nije potrebno dodavati.

Ilija Jurišić pravosnažno oslobođen optužbi
Nije bilo dokaza da je pripadnik Policije BiH naredio napad na kolonu vojnika JNA u Tuzli 1992. godine.
Jurišić je 2013. po drugi put osuđen na 12 godina zatvora zbog optužbe da je izvršio ratni zločin Srna

Apelacijski sud u Beogradu pravosnažno je oslobodio pripadnika policije BiH Iliju Jurišića optužbe za ratni zločin, jer nije bilo dokaza da je naredio napad na kolonu vojnika JNA u Tuzli 1992. godine, objavljeno je danas na web stranici tog suda.


Kako prenosi Tanjug, spomenutom odlukom preinačena je prvostupanjska presuda Odjela za ratne zločine Višeg suda u Beogradu kojom je Jurišić bio osuđen na 12 godina zatvora.


Imam volje, imaću je dok sam živ.

Neki grobovi me obavezuju na to.
Ja sam u prilici da kuckam sa vama, neki, mlađi od mene, neiskvareniji, bolji ljudi, čistijeg srca i duše, to nisu.


U pravu si da treba istine radi i mlađarije kojima se ispira mozak, ali čini mi se da takvih nema ovde pa izgleda uzaludno. Mi sami jedni drugima nismo ciljna grupa.
aureus aureus 14:27 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Filip Mladenović

A i ekonomske činjenice NEUMOLJIVO rade u korist jedinstvene Evrope: bez toga Evropa neće moći da parira Kini i SAD!

Nešto je na tu temu govorio i Toni Bler.

A što se tiče Ursule fon der Lajen, fino je što tako misli i što želi da se EU kompletira proširenjem na cijeli Balkan, no do tog proširenja dug je put.
A Han dodaje: "a on uključuje poštivanje presuda relevatnih sudova".
milanb milanb 14:27 12.07.2019

Re: Istorijske ČINJENICE:

Ко зна где ће живети унуци министарке Урсуле.Можда у Берлинском шеикату, или у Европској исламској унији, у којој ће државе чланице усаглашавати правила о ношењу фереџе на европском нивоу.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana