Budućnost| Kultura| Ljubav| Moj grad| Porodica

Predivna vest iz Pule, "iznimno ponosna, sretna i mirna"

Srđan Fuchs RSS / 20.07.2019. u 21:00

Zlatna arena 'Dnevniku Diane Budisavljević', Vrdoljakov 'General' bez glavnih nagrada

1020448.jpeg
 
 
 
 Na konferenciji za medije, održanoj danas u Puli, objavljeni su i dobitnici ovogodišnjeg Pula Film Festivala. Zlatnu arenu osvojio je film 'Dnevnik Diane Budisavljević' Dane Budisavljević, dok film Antuna Vrdoljaka 'General', snažno favoriziran od strane dijela javnosti i predsjednice Kolinde Grabar Kitarović, nije osvojio niti jednu glavnu nagradu.
 
1020444.jpeg 
 Velika Zlatna arena otišla je u ruke filma 'Dnevnik Diane Budisavljević', redateljice Dane Budisavljević, koja je dobila i Zlatnu arenu za najbolju režiju.
 
 U ruke Dane Budisavljević, za film 'Dnevnik Diane Budisavljević' otišla je i nagrada publike Zlatna vrata Pule, a svi dobitnici svoje će statute preuzeti večeras, na svečanoj dodjeli koja počinje u 21:00.
 
Dana Budisavljević nije u srodstvu sa Dianom. Danin stari je iz Splita. Porodica je katolicizirana u nekom trenu  povjesti  a daljnjim poreklom su Srbi iz Like. Dana je 1975. godište, i živi i radi u Zagrebu. Završila je zagrebačku Akademiju dramskih umetnosti.
 
dana_budisavljevic.jpg?1346064985
 
 Redateljica sa šest nagrada u Puli ovjenčanim filmom "Dnevnik Diane Budisavljević" bila je gošća Newsrooma. Istaknula je da je film dobro primljen jer je ljudima dosta laži, a za Dianu Budisavljević je rekla kako je ona rodonačelnica građanskog aktivizma.
 
 "Pulska Arena je nešto jako posebno za film i kada autor ide u Arenu ide u sraz s publikom. Mene je baš zbog teme i čime se film bavi zanimalo me je li publika spremna za takav jedan film.", rekla je u Newsroomu redateljica trostruko nagrađenog filma "Dnevnik Diane Budisavljević", Dana Budisavljević.

"To je priča koja je stajala nepoznata gotovo 70 godina i sada je ta priča ušla u javni prostor i zato sam iznimno ponosna, sretna i mirna jer smo uspjeli napraviti nešto što neće samo tako pasti u zaborav.", kaže Dana Budisavljević.

Istaknula je da je obiteljski vezana u petom koljenu sa suprugom Diane Budisavljević pa je i valjda sudbinski bilo da tema dođe do nje.

Bilo joj je teško vizualizirati kako je Diana spasila 10.000 djece. "Na dan premijere u Areni je bilo 4000 ljudi i izgledalo je jako puno. I koliko je još života nastalo od spašene djece, to je apsolutno fascinantno", rekla je.

 Kaže da su istraživali Dianu, njezine suradnike i tražili preživjelu djecu. Razgovarali su s preko stotinu spašene djece. To je bio težak zadatak jer su komunističke vlasti uništile dokumente.

"Naša je želja da krenemo prema izradi virtualnog, a možda jednog dana i pravog muzeja jer sve što se događa oko ovog filma nadilazi film. Kao da je došao neki trenutak da je ljudima dosta laži i manipulacija. Film je jako istinit i čist i mislim da to ljudi osjećaju."

Ističe kako na ovim prostorima svi režimi imaju potrebu da oni kreću od nule i da s njima počinje povijest pa je onda u komunizmu stradala građanska klasa koja je dala veliki otpor prema fašizmu i ustašama, a na koncu su partizani i komunisti sve pripisali sebi.

"Diana je rodonačelnica građanskog aktivizma jer ona okuplja ljude koji su spremni pomoći i takvih ljudi uvijek ima. Ravnatelj Crvenog križa odbija Dianu, a onda ljudi koji su iznutra koriste svoje male i veće ovlasti da pomognu i umnožavanjem suradnika to se širi.

Mi kao društvo premalo znamo o NDH i okolnostima i kako su društvo i vlast tada funkcionirali. Kada spomenete logor svi će u glavi imati Auschwitz, a ne znaju kakvi su logori bili po Hrvatskoj. Nama fali pravog znanja.", zaključila je

 


 
 
 


Komentari (906)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Bili Piton Bili Piton 21:05 20.07.2019

Mrze

sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 20.07.2019

Re: Mrze

Bili Piton
sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.


Drugohrvaćani. Fuj!

maksa83 maksa83 22:01 20.07.2019

Re: Mrze

Bili Piton
sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.

Hrvatski desničari pizde sve u 64 što ga je General izduvao.

Uvek lep prizor.

Kažu da je sve to antihrvatska zavjera.
angie01 angie01 22:57 20.07.2019

Re: Mrze

srdjan.pajic
Bili Piton
sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.


Drugohrvaćani. Fuj!



valabas,... strani placeni i izdajnici,...lazna elita.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 20.07.2019

Re: Mrze

valabas,... strani placeni i izdajnici,...lazna elita.


A ja se baš pitam kad li će terca
mirelarado mirelarado 23:33 20.07.2019

Re: Mrze

Kažu da je sve to antihrvatska zavjera.


Točnije urota.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:22 21.07.2019

Re: Mrze

mirelarado
Kažu da je sve to antihrvatska zavjera.


Točnije urota.


E, ovo je pitanje, evo ovde starozagrebačkog - pre Potopa:

"Protiv volje umiješan
U staru zavjeru strana
U staru zavjeru nada
Ja sam jednoga dana
Slučajno našao put
Ispod svih tih zastava
Što vijore..."

Nemoj s Maksom oko lingvistike da se kačiš. :)
mirelarado mirelarado 05:38 21.07.2019

Re: Mrze

Srđan Fuchs
mirelarado
Kažu da je sve to antihrvatska zavjera.


Točnije urota.


E, ovo je pitanje, evo ovde starozagrebačkog - pre Potopa:

"Protiv volje umiješan
U staru zavjeru strana
U staru zavjeru nada
Ja sam jednoga dana
Slučajno našao put
Ispod svih tih zastava
Što vijore..."

Nemoj s Maksom oko lingvistike da se kačiš. :)


Kakvo crno kačenje, to je samo alternativa, više u duhu novohrvaćanskog, dragog Prvohrvaćanima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:55 21.07.2019

Re: Mrze

više u duhu novohrvaćanskog, dragog Prvohrvaćanima


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:10 21.07.2019

Re: Mrze

hoochie coochie man
valabas,... strani placeni i izdajnici,...lazna elita.


A ja se baš pitam kad li će terca


Huči, ajde ne budi zloćko, ne stoji ti. Ubedljivo si simpatičniji od sličnijih svetonazora, a i znaju svi da si libdem u duši.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:16 21.07.2019

Re: Mrze

srdjan.pajic
Bili Piton
sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.


Drugohrvaćani. Fuj!



Zapravo, neka prabaka joj je prvohrvaćanska plemkinja. Ja u toj priči ne vidim konvertitstvo, već kolektivni ponos da je neko iz našeg naroda uspeo da mazne hrvatsku baronicu . Srbi su općenito cijenjeniji kao ljubavnici u Hrvatskoj.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:02 21.07.2019

Re: Mrze

srdjan.pajic
Bili Piton
sve što je Rvacko!

Svuda ti prokleti autošovinisti.


Drugohrvaćani. Fuj!



Srlondžo, vidim sada vaša ambasada džinglira ođe kod nas na SBB-u da je na misiji "Apolo 13" radio i tim od 7-orice jugoslovenskih raketnih/kozmo naučnika, predvođenih prof. DrSci-MrSci Vučelićem... Btw, ne rekoh na drugoj temi - mi ne gledamo čak ni taj n1. Jedini način na koji je vučić prisutan u realnosti kod mojih klinaca je kroz Kesićev i Oljin vizir (a ni to ćeru ne zanima, ona obično crtka nešto u to vreme).
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:52 21.07.2019

Re: Mrze

ajde ne budi zloćko

To je priča sa nekog drugog bloga, zna Endži.
A za one konvertite, treći put u toku istog dana u tri nevezana teksta nalećem na njih, samo mi to bilo čudno.

Još naglasio da ništa ružno nisam imao na umu.

Ako je nešto činjenica onda je činjenica bila ružna ili ne, uostalom i ti si taj, ne naročito važan detalj pomenuo.

Što ti sad smeta?
maksa83 maksa83 07:59 21.07.2019

Re: Mrze

Nemoj s Maksom oko lingvistike da se kačiš. :)

Nema šta da se kači kad Mirela piše ja ćutim slušam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:23 21.07.2019

Re: Mrze

hoochie coochie man
ajde ne budi zloćko

To je priča sa nekog drugog bloga, zna Endži.


Što ti sad smeta?


А, приметио сам да је закач с неког другог блога, па реко' да искоренимо то одма' док је млад кукољ - доста је свакоме блогу зла његовога.
nepopustljiv nepopustljiv 17:11 21.07.2019

Re: Mrze

hoochie coochie man
ajde ne budi zloćko

To je priča sa nekog drugog bloga, zna Endži.
A za one konvertite, treći put u toku istog dana u tri nevezana teksta nalećem na njih, samo mi to bilo čudno.

Još naglasio da ništa ružno nisam imao na umu.

Ako je nešto činjenica onda je činjenica bila ružna ili ne, uostalom i ti si taj, ne naročito važan detalj pomenuo.

Što ti sad smeta?

Muka konvertita je velika - po sebi.
U Hrvatskoj je ogroman broj 'Hrvata' Petrovića, Popovića, Radovanovića, Jovanovića - i da ne nabrajam dalje.
Svi oni znaju kada su njihovi stari preverili.
Da bi bili prihvaćeniji Hrvatima (nikada neće biti u potpunosti), oni moraju, u svakoj situaciji da dokazuju svoje hrvatstvo.
Tako, na primer, kod davanja imena ... što srpskije prezime, to hrvatskije ime. Npr. Domagoj Petrović, Hrvoje Popović i slično.
Druga moda (ili pokušaj mimikrije) kod imena je izostavljanje slova j --- na primer, Dean, a ne Dejan, Daniel, a ne Danijel.
Za onu šačicu neproteranih Srba iz Hrvatske bi bilo najbolje da se dosele u Srbiju --- ili ako to nije moguće, onda da se isele bilo gde.
maksa83 maksa83 17:52 21.07.2019

Re: Mrze

U Hrvatskoj je ogroman broj 'Hrvata' Petrovića, Popovića, Radovanovića, Jovanovića - i da ne nabrajam dalje.

st.jepan st.jepan 00:27 26.07.2019

Re: Mrze

hrvatsku baronicu

barunicu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:45 20.07.2019

Budisavljević

Dana Budisavljević nije u srodstvu sa Dianom. Danin stari je iz Splita. Porodica je katolicizirana u nekom trenu povjesti a daljnjim poreklom su Srbi iz Like
.

A da li je jedna od njih dve u srodstvu sa Jovankom?
Budisavljevići a Lika, asocira.

Konvertiti me danas baš hoće, treći put nalećem na priče o njima, Stračević, Crnogorci, sad ovo.
Ništa ružno, samo zanimnjivo.
jadragoljub jadragoljub 21:52 20.07.2019

Re: Budisavljević

Konvertiti

šta si hteo ovim da rečeš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 20.07.2019

Re: Budisavljević

jadragoljub
Konvertiti

šta si hteo ovim da rečeš?


Pa to, pravolsavci postali katolici, Srbi postali Hrvati, Srbi postali Crnogorci...

Piše gore.
jadragoljub jadragoljub 22:42 20.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
jadragoljub
Konvertiti

šta si hteo ovim da rečeš?


Pa to, pravolsavci postali katolici, Srbi postali Hrvati, Srbi postali Crnogorci...

Piše gore.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:28 21.07.2019

Re: Budisavljević

(za gif)

Čekaj Huči, ti bi stao pred ovu lepu ženu, npr. pozovem te ja na žurku u Jrsl u Srpsku kuću, pa na premijeru njenog filma u Jerusalimskoj Kinoteci (kultno left wing mesto u gradu), i ti ostaneš nasamo sa njom, stočić, vino, zadnji pogled na Jer'šalaim, i ti počinješ razgovor sa - "vi, konvertiti"? Istina je zapravo obrnuta od onoga što ti vidiš - namerno sam stavio da je porodica prešla na katolicizam× pošto vam tradicionalno pune glave, ovde na balkanu, da je najgori ovaj što je prešao u komšijinu veru. To je, samo po sebi budalaština. To puno srećem u poslu (sa njima, "zašto idemo u pravoslavne crkve", sa nama "zašto idemo u katoličke" ). Zato što sam ja južni Sloven a ovde imam vlast, pomislim ali ne odgovorim nikada, previše je nadmeno, ali šta ćeš kada je pitanje otrovno. Zato što je Krist/Hristos kosmopolita, dame i gospodo, na kraju kažem.

× Kako uopšte to znamo - zato što je hrvatska Wikipedia brže-bolje stavila da su "Budisavljevići obitelj iz Like koja je prešla na najplemenitiji katolicizam" udajom đeda za neku cicu baronicu... Koja je to vrsta ograde uopće, pazi, baš ću pitati Danu da l' uopće haje za to?!

Bili Piton Bili Piton 05:54 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
hrvatska Wikipedia


To ni u Hrvatskoj niko normalan ne konsultuje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:05 21.07.2019

Re: Budisavljević

Kod nas (južnih nas, na hebrewu) ekipa profana tako naše generacije (1960-70-[premda, ja prihvatam i pozne 50-e i rane 80-e u naše generacijsko sazvežđe jer su prethodni uticali na kulturu naše generacije a potonji su preneli tu kulturu u OK computer doba] ), radi na svim člancima u wiki. Inače, mi Тхе Србз, imamo vezu u Wiki - jedna od 12 glavnih urednika je naša njuroška Srpkinja - štaviše, četnikuša; to se uvek svi šokiraju kada krene da priča o tome - Rouzi Gudnajt-Stivenson; unuka počivšeg Kapetana Davida Albale, poslednjeg srpskog pro-američkog vojnog atašea u Vašingtonu... Inače super lik, kada god si u Njujorku a ona slobodna, možeš je pozvati na kaficu. Potpuno je open-minded žena.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:25 21.07.2019

Re: Budisavljević

Divan tekst, hvala Mirela. Zato ja i kapiram da je pitanje svih pitanja da otvorimo kulturno predstavništvo u Jerusalimu (ne pod okriljem države, već nezavisno, mi iz Dijaspore bismo mu bili glavni finansijeri); zašto baš u Jerusalimu - zato što je tamo World Holocaust Research Center i zato što je tim ljudima tamo stalo da se uspomene na ovakve ljude sačuvaju. Sada, imaš ceo aspekt problema koji se vuku tu - počev od politizacije problema, preko neraščišćenih računa između Srbije i Hrvatske; i - ne najzanemarljivije: celokupne whitewashing kampanje obe države - i jednu i drugu vode agresivni oldskul mufljuzi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:32 21.07.2019

Re: Budisavljević

Da, edit, zato su ovakva ostvarenja, od strane Zagrepčana, od strane hrvatskih građana i, na kraju, od strane Hrvata samih - izuzetna! The Game Changer! History Changer! Kladim se da će Koli ući u ured besna kao ris sutra! A i to je kod nje čista hipokrizija jer je ona iz radničke, komunističke obitelji.

matityahu
Diana Budisavljević preminula 1978. u Insbruku potpuno zaboravljena.


Sjajan tekst ovo, Mirela, tekstina. Možemo li da nađemo čoveka koji je pisao ovo?
Bili Piton Bili Piton 06:56 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs


Sjajan tekst ovo, Mirela, tekstina. Možemo li da nađemo čoveka koji je pisao ovo?


Na fejsu je, znam ga, verovatno ga znaš i ti. Dugo je bio na blogu, dosta davno ali...uteče.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:07 21.07.2019

Re: Budisavljević

Bili Piton
Srđan Fuchs


Sjajan tekst ovo, Mirela, tekstina. Možemo li da nađemo čoveka koji je pisao ovo?


Na fejsu je, znam ga, verovatno ga znaš i ti. Dugo je bio na blogu, dosta davno ali...uteče.


Nije mu za zameriti. Ko je blog poznav'o ni pak'o mu neće teško pasti. Ajd' please, sdžestuj mi ko je porukicom (ovo ti je inače Novogovor srpskih fortnite klinaca Novog Doba: "sdžestuj, folouvuj, ignorujem ga, anfrendovaću sav linking k njemu"... )
mirelarado mirelarado 07:09 21.07.2019

Re: Budisavljević

Bili Piton
Srđan Fuchs


Sjajan tekst ovo, Mirela, tekstina. Možemo li da nađemo čoveka koji je pisao ovo?


Na fejsu je, znam ga, verovatno ga znaš i ti. Dugo je bio na blogu, dosta davno ali...uteče.


Evo zadatka za vas dvojicu: nađite ga i pokušajte da ga vratite ovamo. Takvi autori (mi/nam) najviše nedostaju. :)
docsumann docsumann 08:22 21.07.2019

Re: Budisavljević

Bio je, davno, na blogu dobar tekst o Diani Budisavljević.


hvala, mirela

nije mi jasno zašto katolička crkva ne proglasi Dianu Budisavljević za sveticu, a ne da troši toliko energije oko beatifikacije kontroverznog Stepinca.

ono jest da me mnogo ne dotiču crkvena pitanja, skoro pa nič, ali afirmacija ovakvih ljudi i njihovih djela, može da pozitivno utiče na globalni (dis)kurs društva.
misim ako je to nekome uopšte interes...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:16 21.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann


nije mi jasno zašto katolička crkva ne proglasi Dianu Budisavljević za sveticu, a ne da troši toliko energije oko beatifikacije kontroverznog Stepinca.

afirmacija ovakvih ljudi i njihovih djela, može da pozitivno utiče na globalni (dis)kurs društva.
misim ako je to nekome uopšte interes...


Zato što nažalost postoji deo katoličke - dešnji, besniji i bešnji, desniji; kojem to nije u interesu. Što se tiče miroljubivih ljudi, njih ima u svim sferama društva.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:19 21.07.2019

Re: Budisavljević

mirelarado


Evo zadatka za vas dvojicu: nađite ga i pokušajte da ga vratite ovamo. Takvi autori (mi/nam) najviše nedostaju. :)


сокол зове орлицу -пријем
задатак примљен - пријем




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:26 21.07.2019

Re: Budisavljević

Соко зове орла пријем!
Соко злучајно обрисао линк ка Дијани уместо да штиклира свиђај!

Соко пао!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

Slučajno brisnut Mirelin link ka našem blogeru, Matityahu-u, i njegovom tekstu Diana Budisavljević

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:34 21.07.2019

Re: Budisavljević

I Predin koment stradao na isti fazon!

Izvinjavam se što ne štikliram "preporuči komentar" jer nije to za moje paorske ruke!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:51 21.07.2019

Re: Budisavljević

mirela
Bio je, davno, na blogu dobar tekst o Diani Budisavljević.




Narod

hvala, mirela

nije mi jasno zašto katolička crkva ne proglasi Dianu Budisavljević za sveticu, a ne da troši toliko energije oko beatifikacije kontroverznog Stepinca.


Predo
po sjećanju: "zato što bi onda ispalo da su ustaše zločinci"...



jadragoljub jadragoljub 10:35 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
jadragoljub
Konvertiti

šta si hteo ovim da rečeš?


Pa to, pravolsavci postali katolici, Srbi postali Hrvati, Srbi postali Crnogorci...

Piše gore.

i onda se pitaš što nas ceo balkan mrzi, prosto ne možeš da nađeš razlog za tu mržnju.
evo ti još jedno razočarenje.
pročiah u nekom od naših bljuceva da 'naš' poznati pjevač Željko Joksimović ima u sebi 94% balkanskih gena a ostalo svetskih.
znači nema srpske gene već balkanske i to pišu perjanice srpskog tabloidnog nacionalističkog novinarstva.
znači sag da vikamo i tapšamo uz poklič ' joksime balkancu'

treće i najvažnije
drugarica diana budisavljević nije nikakav konvertit, žena je inače čiste nemačke krvi i gena austriskih nemaca. gde je tu konvertitstvo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:38 21.07.2019

Re: Budisavljević

To ko moja žena - nema tu konvertitstva, čist germanski surovi katolički moral i dobrota.
angie01 angie01 10:48 21.07.2019

Re: Budisavljević

je l se kod konvertita menja i imaginarni prijatelj, ili samo nacin kojim te on uci da budes dobar i objasnjava ti tajne sveta, a koji su njegovi posrednici na Zemlji kroz svoje sisteme preveli u razloge za najvecu mrznju?
jadragoljub jadragoljub 10:58 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
To ko moja žena - nema tu konvertitstva, čist germanski surovi katolički moral i dobrota.

pa konvertitstva nema u drugoj i ostalim generacijama, jedini koji može da nosi pridev konvertit je onaj prvi koji je prešo iz jedne nacije u drugu ili promenio veru, svi njegovi naslednici nisu više konvertiti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 21.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
je l se kod konvertita menja i imaginarni prijatelj, ili samo nacin kojim te on uci da budes dobar i objasnjava ti tajne sveta,


i guess that he/she remains the same
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

jadragoljub

pa konvertitstva nema u drugoj i ostalim generacijama, jedini koji može da nosi pridev konvertit je onaj prvi koji je prešo iz jedne nacije u drugu ili promenio veru, svi njegovi naslednici nisu više konvertiti.


ma naravno, to Huči gleda ideološki, a pritom i njega boli uvo za ПХ. što se mene tiče, nema nikavog problema da u kvalitetnom detetu, kvalitetno vaspitanom, sušestvuju naporedo svi pređašnji identiteti - a da ono razvija svoj zasebni. moji roditelji (jedno od post-teističkih roditelja, drugo od praktikujućih pravoslavnih hrišćana), oboje ateisti, su nas klince vaspitavali da budemo otvoreni prema svemu, oldskul, i otvoreni i čovečni prema svakome (osim prema onima koji nas gaze kao ličnosti, od njih smo morali da naučimo da se sami odbranimo ). i mi dižemo svoje klince u tom oldskul fazonu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:27 21.07.2019

Re: Budisavljević


i onda se pitaš što nas ceo balkan mrzi, prosto ne možeš da nađeš razlog za tu mržnju.

A što, znaš li ti?
Nije retko mišljenje da konvertiti mrze prethodni identitet, da nisi na to mislio?
Ako je zbog ovoga što sam ovde rekao, da je neko ko promeni veru, naciju, politiku, klub za koji navija....konvertit, šta da uradimo da prestanu da nas mrze?
Da se pravimo da ne vidimo ono što vidimo, da ne znamo ono što znamo, da ne čujemo ono što čujemo?
Onda će nas voleti?
U tekstu piše promenili veru, meni to, objasnio sam zašo, zapalo za oko, i sad nas zbog toga mrze.
Koja je to udvorička svest koja smatra da se nešto ne sme primetiti jer će te neko voleti ako se pravi da nisi primetio.

Konvertit je onaj ko promeni nešto, ja ne znam ni da li će moja deca sutra promeniti, pa ako promene ne treba da kažem da jesu jer je to uvreda?

Dragoljube, Dragoljube, ne vredi se uvlačiti, podilaziti, moliti za ljubav, ne radi ta stvar tako.
michiganac michiganac 12:45 21.07.2019

Re: Budisavljević

i ti ostaneš nasamo sa njom, stočić, vino, zadnji pogled na Jer'šalaim, i ti počinješ razgovor sa - "vi, konvertiti"? Istina je zapravo obrnuta od onoga što ti vidiš - namerno sam stavio da je porodica prešla na katolicizam× pošto vam tradicionalno pune glave, ovde na balkanu, da je najgori ovaj što je prešao u komšijinu veru. To je, samo po sebi budalaština. To puno srećem u poslu (sa njima, "zašto idemo u pravoslavne crkve", sa nama "zašto idemo u katoličke" ). Zato što sam ja južni Sloven a ovde imam vlast, pomislim ali ne odgovorim nikada, previše je nadmeno, ali šta ćeš kada je pitanje otrovno. Zato što je Krist/Hristos kosmopolita, dame i gospodo, na kraju kažem.

× Kako uopšte to znamo - zato što je hrvatska Wikipedia brže-bolje stavila da su "Budisavljevići obitelj iz Like koja je prešla na najplemenitiji katolicizam" udajom đeda za neku cicu baronicu... Koja je to vrsta ograde uopće, pazi, baš ću pitati Danu da l' uopće haje za to?!


Ma jok, Dana je sjajna mlada djevojka i sasvim sigurno iznad svih tih lokal-SRbo-HRv-konvertitskih, ali i ovih ("tvojih" - no offense! ) relig.-konfesionalnih, ideoloskih i sl. narativa - njen rad i aktivizam su svakako reper za buducnost, van ikakve sumnje. Uostalom, ona je queer i njen angazman oko Dianine bastine (van toga sto se podudarilo da nose zajednicko prezime) je iz jedne takve pozicije sasvim razumljiv, jerbo progovara iz pozicije ugrozenih manjina na sumornom, retrogradnom Balkanu.
Dakako, i Pula (Istra, RI) su takodje onaj (geografsko) avangardniji i (prevashodno po njih) spasonosniji dio HR. Opet, i s te strane je razumljivo (i ocekivano ovo Danino nagradjivanje), buduci da su istrijanski Hrvati u WW2 prosli sl. "iskustvo", kao i najveci dio Srba u NDH.
jadragoljub jadragoljub 13:07 21.07.2019

Re: Budisavljević

Dragoljube, Dragoljube, ne vredi se uvlačiti, podilaziti, moliti za ljubav, ne radi ta stvar tako.

boli mene qrac za ljubav u politici i među narodima, taj stav da su svi narodi na tlu bivše jugoslavije potekli iz srbskog naroda je uzrok i tog besomučnog uzajamnog klanja.kao u slučaju porodičnog nasilj, ne voliš me više i ja ću te ubiti ili ti zagorčati život tepanjem.
a činjenice koje govoriš su lažne činjenice, doduše vi prznajete da postoje tamo nekoliko hrvata oko zagreba a svi ostali su konvertiti.
akonvertiti su zli ljudi koji
....konvertit, šta da uradimo da prestanu da nas mrze?

pa prestati da ih ismevate i vređate zato što je neki njihov nepoznati predak konvertirao veru i naciju.
eto recimo nemački jevreji konvertiti nisu mrzeli jevreje a o tome koliko su dali doprinos nemačkoj kulturi ima mnogo dokaza, ali za razliku od njih koji nisu mrzeli nemce, nemci(neki) su mrzeli njih i tako istorija je rekla svoje.
ali eto i neki englezi, u smislu cele britanije, nemaju problem da australijancima i canadienima priznaju nacionalni identitet iako su većinom poporeklu englezi-britanci i ovi se zato drže za komonvelt jer ih niko ne ponižava, englezi-britanci su daleko manja zajednica u ameriki,sa velikom vlašću, ali najveća broj amera su potekli od nemaca, pa ih nemci ne svojataju i omalovažavaju. holanđani ne omalovažavaju bure, lično biou olandiji kad je neki bur -političar bio u poseti, samo su oni buri rekli da imaju korene u holandiji i da im je jezik poteko iz holandskog i da su sačuvali neke reči iz starog hol- koje se danas ne upotrebljavaju u hol.
crnogorci su posebna priča i postoje duboki razlozi zašto su se odrekli srbstva, al mrzi me da ulazim u tu priču.
prestanimo da mrzimo one koji su svoju sreću pronašli u drugoj veri i naciji. to je njihovo ljudsko pravo.
i nemešati ljubav sa tim.
ne možeš ženu da silom nateraš da te voli. ako je silom oženiš mrzeće te dokraja života i biće upravu.
tako je i sa 'konvertitima' u našoj svesti.
no nisi mi odgovorio kakav je to balkanski gen u našega druga joksimovića, dal i ti imaš 94% balkanskog gena. koje su karakteristike tog balkanskog gena.
docsumann docsumann 13:12 21.07.2019

Re: Budisavljević

crnogorci su posebna priča i postoje duboki razlozi zašto su se odrekli srbstva, al mrzi me da ulazim u tu priču.


da skratim...


1918.

(zajebana godina, nikako da prođe)
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:19 21.07.2019

Re: Budisavljević

pa prestati da ih ismevate i vređate zato što je neki njihov nepoznati predak konvertirao veru i naciju.

Gde vidiš ismevanje, čoveče, i koji mi jebote?

Podeli Dragoljupče svet da dva dela, tako mu lakše, i piči po šablonima.
da skratim...


1918.

(zajebana godina, nikako da prođe)


Da je zajebana, zajebana je, ali i pre nje je krenulo.
Pominju katolički nasip.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:21 21.07.2019

Re: Budisavljević

Ko su "oni" i šta je "katolički nasip"?
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:22 21.07.2019

Re: Budisavljević

no nisi mi odgovorio kakav je to balkanski gen u našega druga joksimovića, dal i ti imaš 94% balkanskog gena. koje

A ko je pričao o genima Joksimovića?
On?
Nisam znao da je genetičar jbt!
Genetika je ozbiljna nauka, ne bih se ja tako lako, poput tebe i njega, u to upuštao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:28 21.07.2019

Re: Budisavljević

dal i ti imaš 94% balkanskog gena. koje su karakteristike tog balkanskog gena.

96% tačnije.

aljazeera
Slično zvuči izjava "braća Hrvati", koja se neretko čuje u Srbiji u pozitivnom, ali i u ironičnom kontekstu. Ali, ova izjava je potvrđena kao pravilo kad je reč o genetskom kodu dvaju naroda, što je jedan od rezimea šestogodišnjeg istraživanja DNK-profila nastradalih (žrtava) žitelja Balkana, koje je sproveo Institut za sudsku medicinu u Skoplju i po ko zna koji put dokazao genetsku sličnost balkanskih naroda.

"Analiza dobijenih podataka pokazala je da stanovnici Makedonije imaju najsličniji DNK-profil sa Bugarima i Srbima, Hrvati sa Bošnjacima i Srbima", ponovio je dr Zlatko Jakovski s ovog Instituta, čiji se rezultati upotrebljavaju za sve krivične istrage o žrtvama s ovih prostora.

linak
jadragoljub jadragoljub 13:28 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
no nisi mi odgovorio kakav je to balkanski gen u našega druga joksimovića, dal i ti imaš 94% balkanskog gena. koje

A ko je pričao o genima Joksimovića?
On?
Nisam znao da je genetičar jbt!
Genetika je ozbiljna nauka, ne bih se ja tako lako, poput tebe i njega, u to upuštao.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

Pominju katolički nasip.

Srđan Fuchs
Ko su "oni" i šta je "katolički nasip"?


michiganac michiganac 13:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

gene već balkanske


KaCmo kod (probitacnih) "balkanskih" gena (u "sirem" znacenju ovog termina), upravo je glavna protagonistica ovog gore filma jedna od najuspjesnijih nj. izdanaka >> Alma Prica, dijete iz mjesovitog braka Srbina i Muslimanke/Bosnjakinje, svojevremeno prava balkanska femme fatale - subjektivni utisak od vremena kad sam je prvi put ugledao u Zelinom spotu:




Drugi adekvatan primjer bi, recimo, mogla biti Bojana Gregoric - upravo kci (prezivjelog) kozarackog djeteta, Bozidarke Frajt (Grubljesic) iz njenog braka sa Borisom Gregoricem. Vjerujem npr. da bi njoj drugoj ponudili gorepomenutu ulogu u slucaju da Alma ovu nije prethodno prihvatila.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
Ko su "oni" i šta je "katolički nasip"?

U slučaju uspješnog rada ove nadbiskupije bio bi se, preko Crne
Gore, ujedinio katolički nasip dalmatinsko - hrvatskih i arbanskih dieceza
i opatija.


Ne mogu sad da linkujem, paorski prsti :)
aureus aureus 13:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann
crnogorci su posebna priča i postoje duboki razlozi zašto su se odrekli srbstva, al mrzi me da ulazim u tu priču.


da skratim...


1918.

(zajebana godina, nikako da prođe)

Jedan moj drugar iz Podgorice ima običaj da kaže da su Srbi i Crnogorci bili jedan narod dok se nisu - ujedinili.

Simpatična tvrdnja.
jadragoljub jadragoljub 13:35 21.07.2019

Re: Budisavljević

Gde vidiš ismevanje, čoveče, i koji mi jebote?

u svakom spominjanju pokatoličenih srba se vidi mržnja govornika ti reči, nemo se praviš blesav,znaš ti itekako dobro zbog čega se to upotrebljava.
uostalom šta je bene reko aureusu onomad, kao nisi pročita il ne vidiš mržnju u tim rečima?
da skratim...


1918.

(zajebana godina, nikako da prođe)

ne 1920(4) i proglas SPC o tome da niko ko nije pravoslavne vere ne može da bude srbin, pa izgubismo 90% srba muslimanske veroispovesti i ceo dubrovnik.
vrlo pametna odluka, vrlo.
i demonstracije na kojima se odbacivala svaka primisao da postoje srbi katolici i srbi muhamedanske vere. to nisi čitao il zataškavaš da se to desilo.
aureus aureus 13:37 21.07.2019

Re: Budisavljević

jadragoljub
pa prestati da ih ismevate i vređate zato što je neki njihov nepoznati predak konvertirao veru i naciju.
eto recimo nemački jevreji konvertiti nisu mrzeli jevreje a o tome koliko su dali doprinos nemačkoj kulturi ima mnogo dokaza, ali za razliku od njih koji nisu mrzeli nemce, nemci(neki) su mrzeli njih i tako istorija je rekla svoje.
ali eto i neki englezi, u smislu cele britanije, nemaju problem da australijancima i canadienima priznaju nacionalni identitet iako su većinom poporeklu englezi-britanci i ovi se zato drže za komonvelt jer ih niko ne ponižava

Da ne citiram cijeli, ali, Zevsa mi, čini mi se da je Dragoljub napisao veoma kvalitetan komentar.

U svakom slučaju, neće Hučiju biti lako da mu argumentovano replicira.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:42 21.07.2019

Re: Budisavljević

pa prestati da ih ismevate i vređate zato što je neki njihov nepoznati predak konvertirao veru i naciju.


Ili da ih gledamo sa visine...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:46 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man


Ne mogu sad da linkujem, paorski prsti :)


https://hrcak.srce.hr › filePDF

Pravoslavlje na Jadranu.
Edit: Dr Milan Šufflay autor [da neobičnog li prezimena]


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:50 21.07.2019

Re: Budisavljević

Da ne citiram cijeli, ali, Zevsa mi, čini mi se da je Dragoljub napisao veoma kvalitetan komentar.


A tu i komunizam tj. socijaldemokratsko tj. radničko nasleđe igra ulogu - jer nam nije važno šta su ti ljudi u svojim privatnostima već kako se javno manifestuju, a Danina manifestacija je fantastična, morate priznati, i siguran sam da joj sada hrvatski desničari zagorčavaju život.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:50 21.07.2019

Re: Budisavljević

u svakom spominjanju pokatoličenih srba se vidi mržnja govornika ti reči,

U svakom se vidi mržnja, veliš.
Znači li to o da da se to ne sme pominjati?
Ili bi ipak malo pametnije bilo da vi koji samo mržnju vidite (dok mrzite Bugare) razmisliti da je neka falinka do vas.

Ženu koja je snimila film o srpkoj deci koja su izbavljenja od Hrvata, mrzi srpski nacionalista (po tvojim aršinima) a dokaz za mržnju je što je primetio ono što je neko drugi napisao, da je njena porodica promenila veru, a jeste je promenila.

Vidiš li ti Dragoljube naopakost tvojih zaključivanja?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:58 21.07.2019

Re: Budisavljević

Vidiš li ti Dragoljube naopakost tvojih zaključivanja?


Ali, druže Četnaja , ne kaže to - već da se prestanemo odnositi prema tim ljudima s visine. A ovo za Nasip je poznata stvar, još od Nemanjića, a i prikazivao je Aurelije jedared lepo, kroz povjest crnogorske arhitekture, i kako se uticaji i kulturni doprinos mletačkih, dubrovačkih i bokeljskih majstora, Srba katolika, jasno vide na našim najvećim svetinjama. A i nije to ni čudno, jer Srbija dobrih par vekova igrala na obe karte - i rimsku i carigradsku.
jadragoljub jadragoljub 14:07 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
Vidiš li ti Dragoljube naopakost tvojih zaključivanja?


Ali, druže Četnaja , ne kaže to - već da se prestanemo odnositi prema tim ljudima s visine. A ovo za Nasip je poznata stvar, još od Nemanjića, a i prikazivao je Aurelije jedared lepo, kroz povjest crnogorske arhitekture, i kako se uticaji i kulturni doprinos mletačkih, dubrovačkih i bokeljskih majstora, Srba katolika, jasno vide na našim najvećim svetinjama. A i nije to ni čudno, jer Srbija dobrih par vekova igrala na obe karte - i rimsku i carigradsku.

nemanjići su od pape dobili krunu isto ko i dušan.
aureus aureus 14:07 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
Da ne citiram cijeli, ali, Zevsa mi, čini mi se da je Dragoljub napisao veoma kvalitetan komentar.


A tu i komunizam tj. socijaldemokratsko tj. radničko nasleđe igra ulogu - jer nam nije važno šta su ti ljudi u svojim privatnostima već kako se javno manifestuju, a Danina manifestacija je fantastična, morate priznati, i siguran sam da joj sada hrvatski desničari zagorčavaju život.

Hmmm...Nisam gledao taj film, kao ni "Generala", no da kažem rečenicu-dvije, za koje držim da piju vodu i bez gledanja: ljudi vole filmove o pravom herojstvu (spašavanje ljudi) pogotovo ako je heroj na neki način iz njihove sredine i naročito ako je to herojstvo kontrateža mračnom djelovanju u jednom periodu istorije te sredine, zato što onda i sama sredina djeluje bolje u očima njenih žitelja zahvaljujući tom herojstvu.
Takav film ne mora nužno biti remek-djelo, pobraće simpatije publike.
To što je konkurent tom filmu isfolirana priča o generalu - nacionalnom heroju - vrlo vjerovatno može i da pomogne uspjehu filma o malom čovjeku i stvarnom heroju.

Just a couple of thoughts of mine.
jadragoljub jadragoljub 14:11 21.07.2019

Re: Budisavljević

a jeste je promenila.

daklem nema oprosta za one koji su promenili veru, to nije mržnja to je napomena koja se nabija na nos i to se onda zove kako, ljubav?
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:13 21.07.2019

Re: Budisavljević

Ali, druže Četnaja , ne kaže to - već da se prestanemo odnositi prema tim ljudima s visine.

E baš sam u prilici, ja dok ovo pišem sa traktora, da se sa visine odnosim prema ženi koja je pobedila na značajnom festivalu.
Daj bre Srki kakva visina, dok ti nisi napisao na pamet mi nije padalo da tražim koje je vere, iako, iskreno, Budisavljević zvuči baš srpski, kao iMilanović recimo.

A to što često povuče na negativno, pa to je valjda zato što konvertstvo uglavnom doživljavamo kao loše, ali to je tako generalno.
Ne možemo to prilagođavati pa kad nam se neko sviđa reći super je, a kad nam se ne dopada reći ružno je.
Druga Srbija je drvlje i kamenje sručila na Kusturici zbog konvertitstva, a u drugim situacijama je ovakva reakcija poput Dragoljubove.
Al dobro, oni su licemeri, da da mi budemo ljudi :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:16 21.07.2019

Re: Budisavljević


daklem nema oprosta za one koji su promenili veru, to nije mržnja to je napomena koja se nabija na nos i to se onda zove kako, ljubav?

Niti ima oprosta niti im šta da se oprašta.
Svako iz svojih razloga menja šta hoće, ali nema prava da drugima brani da toga budu svesni.
Bili Piton Bili Piton 14:19 21.07.2019

Re: Budisavljević

Čekam da saznamo kakvoću Joksimovićeve stolice. Preko RTSa.

#gospodebože
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:27 21.07.2019

Re: Budisavljević

, za koje držim da piju vodu i bez gledanja: ljudi vole filmove o pravom herojstvu (spašavanje ljudi) pogotovo ako je heroj na neki način iz njihove sredine i

Ima tu svega.
I film o realno nebitnim događaju može biti dobar i gledan (Neretva) a i film o realno velikim ljudima i događajima loš i slabo gledan (Ravna Gora, Boj na Kosovu)
jadragoljub jadragoljub 14:30 21.07.2019

Re: Budisavljević

Vidiš li ti Dragoljube naopakost tvojih zaključivanja?

još čekam odgovor na dva pitanja, polako se povećava
daklem šta je sa balkanskim genima druga joksimovića?
šta je sa proglasom sc 1920-4?

šta bi?
aureus aureus 14:36 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

I film o realno nebitnim događaju može biti dobar i gledan (Neretva)

Khm...
Četvrta neprijateljska ofanziva.
12 hiljada poginulih partizana, nekolike hiljade zarobljenih.
Tito i Peko Dapčević jedva živu glavu izvukli...
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:44 21.07.2019

Re: Budisavljević

daklem šta je sa balkanskim genima druga joksimovića?

Pa moramo po redu, prvo Bilijevo pitanje, ono je važnije.
A sad ću da pogledam to za proglas, ne znam na šta misliš, čitam dijagonalno jbg.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:45 21.07.2019

Re: Budisavljević

Četvrta neprijateljska ofanziva.
12 hiljada poginulih partizana, nekolike hiljade zarobljenih.
Tito i Peko Dapčević jedva živu glavu izvukli...

Kaže Veljko ili stvarno?
jadragoljub jadragoljub 14:45 21.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
hoochie coochie man

I film o realno nebitnim događaju može biti dobar i gledan (Neretva)

Khm...
Četvrta neprijateljska ofanziva.
12 hiljada poginulih partizana, nekolike hiljade zarobljenih.
Tito i Peko Dapčević jedva živu glavu izvukli...

pa nebitna kad je u njoj poginula cela dalmatinska brigada cca 5 tisuća mrskuh konvertita i nesrbskih srba.
aureus aureus 15:08 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Četvrta neprijateljska ofanziva.
12 hiljada poginulih partizana, nekolike hiljade zarobljenih.
Tito i Peko Dapčević jedva živu glavu izvukli...

Kaže Veljko ili stvarno?

Ne sjećam se šta je kazao Veljko, ali njemački komandant Ler je napisao: Nedavne borbe pokazuju da je Mihailović omanuo kao vojni lider. Neshvatanje datih mogućnosti u pogledu vremena, prostora i tereba čini njega najodgovornijim za nedavne neuspjehe.

Na Neretvi je i priličan broj Dražinih vojnika izgubio život, samo se nisu snašli pa su poginuli na pogrešnoj strani.

Tako da...nije to beznačajan događaj.

Tito i Peko izdominirali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:51 21.07.2019

Re: Budisavljević

Tako da...nije to beznačajan događaj

Pa dobro, njima je možda bilo značajno, njima je sve njihovo značajno, ali taj događaj ni na šta presudno nije uticao, nema nikakav širi značaj, po državu, po ishod rata, po bilo šta što je van njih.
aureus aureus 15:59 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

ali taj događaj ni na šta presudno nije uticao, nema nikakav širi značaj, po državu, po ishod rata, po bilo šta što je van njih.

Možda je čak i to tačno, no - stradali su mnogi ljudi.
A i to ima smisla obilježiti i prikazati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:04 21.07.2019

Re: Budisavljević

A i to ima smisla obilježiti i prikazati.

Svakako da ima, ali sam to pomenuo samo kao ilustraciju nesrazmere između značaja događaja i uspeha filma o njemu.
zilikaka zilikaka 16:19 21.07.2019

Re: Budisavljević


Konvertit je onaj ko promeni nešto, ja ne znam ni da li će moja deca sutra promeniti, pa ako promene ne treba da kažem da jesu jer je to uvreda?

Imaš dosta i obrnutih primera, da su se drugi narodi posrbili.
Ovako, na prvu loptu, mnogi su i žestoko zadužili srpski narod. Nušić, Vajfert, Pančić...
Slučajno znam i da je u pisleratnom Beogradu živela porodica Orsini. Da su se smatrali Srbima i slavili slavu i sve po redu.
Ljudi se prilagođavaju okolini. U višenacionalnim sredinama imaš čestu asimilaciju.
Dakle, sve je to odavno poznata i hako česta pojava nego ne bi valjalo da nam smeta samo kad ide na "uštrb" Srba.

michiganac michiganac 16:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

Da li je moguce da je istina ovo sto tvrdi ova ex-skojevka - da je Koca Popovic prethodno sklopio dogovor sa Vermahtom o trenutnom nenapadanju (odn. da li je pisao nesto u tom kontekstu u svojim memoarima), prije nego sto je krenuo u konacan obracun sa cet. pokretom na Neretvi?!



predatortz predatortz 16:46 21.07.2019

Re: Budisavljević

Da li je moguce da je istina ovo sto tvrdi ova ex-skojevka - da je Koca Popovic prethodno sklopio dogovor sa Vermahtom o trenutnom nenapadanju


Tzv. "martovski pregovori".
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:49 21.07.2019

Re: Budisavljević

, sve je to odavno poznata i hako česta pojava nego ne bi valjalo da nam smeta samo kad ide na "uštrb" Srba.

Sad, smeta??
Pa dobro, možemo i tako, ako hoćemo baš strogo da sudimo, da kažemo.

Ali i ako je tako, pa valjda više "smeta" kad neko odlazi od tebe nego kad dolazi tebi.

Ljudski mi je to, iako sam svestan da nije politički korektno.
michiganac michiganac 17:01 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Da li je moguce da je istina ovo sto tvrdi ova ex-skojevka - da je Koca Popovic prethodno sklopio dogovor sa Vermahtom o trenutnom nenapadanju


Tzv. "martovski pregovori".


Onda to nije bila besprekorna epopeja (za razliku od Sutjeske) kakvom su nastojali decenijama da je prikazu.
predatortz predatortz 17:04 21.07.2019

Re: Budisavljević

Onda to nije bila besprekorna epopeja


U ratu ne postoje besprekorne strane. Niti je dil sa neprijateljem, kada to nameće stanje na terenu, toliko retka stvar.
Partizani su iskoristili priliku. JVuO nije.
aureus aureus 17:11 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

Ali i ako je tako, pa valjda više "smeta" kad neko odlazi od tebe nego kad dolazi tebi.

Ljudski mi je to, iako sam svestan da nije politički korektno.

Emocije su vrlo važne u životu čovjeka, mislim da tu nema mnogo spora. Ali kao što ih je ljudski imati, isto tako ih je ljudski ne poslušati ako razum kaže drugačije. Ko zna na kakvom stadijumu razvoja bismo bili kad bismo emocije izdvojili kao ultimativni supstrat ljudstva i neprestano ih slijedili.
Naprotiv, ne poslušati emocije kad ti razum kaže da NISI U PRAVU je vjerovatno viši oblik ljudskog.

nepopustljiv nepopustljiv 17:21 21.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann
Bio je, davno, na blogu dobar tekst o Diani Budisavljević.


hvala, mirela

nije mi jasno zašto katolička crkva ne proglasi Dianu Budisavljević za sveticu, a ne da troši toliko energije oko beatifikacije kontroverznog Stepinca.

ono jest da me mnogo ne dotiču crkvena pitanja, skoro pa nič, ali afirmacija ovakvih ljudi i njihovih djela, može da pozitivno utiče na globalni (dis)kurs društva.
misim ako je to nekome uopšte interes...

Pa kako ti nije jasno!
Ako bi to uradili, morali bi stalno da pominju da je spasila 10 hiljada dece iz Jasenovca.
A čitava njihova moderna istoriografija se zasniva na tvrdnjama da je Jasenovac srpski mit - i maltene radni logor.
michiganac michiganac 17:26 21.07.2019

Re: Budisavljević

U ratu ne postoje besprekorne strane.


Ma naravno zemo, kapiram ja sve to. Zar posljednja uzajamna pogibelj 90-ih nije najocigledniji primjer svekolike prljavstine (dilova, trgovine teritorijama, itd..) koja je isplivala? Generalni utisak mi je nekako da su ovi posljednji sukobi bili umnogome podmukliji (nevezano za stranu u sukobu).
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

Naprotiv, ne poslušati emocije kad ti razum kaže da NISI U PRAVU je vjerovatno viši oblik ljudskog.

Nije ovo prvi put da se složimo.
Oko ovoga apsolutno.

I ja o tome često razmišljam. Znam da ima težinu i porodična istorija, i da nije baš lako prihvatiti da se bilo u zabludi, da se pokleklo pred indoktrinacijom, propagandom, ali ako je nešto tako očigledno kao što je očigledno da je komumistički,partizanski rat bio prevashodno otimanje vlasti, a tek uzgred i silom prilika i borba (skoro pa beznačajna) protiv Nemaca, zar je toliko teško emocije i sujetu malo prigušiti i poslušati razum.
Na primer
predatortz predatortz 18:02 21.07.2019

Re: Budisavljević

Ma naravno zemo, kapiram ja sve to. Zar posljednja uzajamna pogibelj 90-ih nije najocigledniji primjer svekolike prljavstine (dilova, trgovine teritorijama, itd..) koja je isplivala? Generalni utisak mi je nekako da su ovi posljednji sukobi bili umnogome podmukliji (nevezano za stranu u sukobu).


Nije se tu ništa drastično menjalo. Ja volim da kažem da su ratovala ista sela protiv istih sela kao u WWII, ista prezimena sa jedne protiv istih prezimena sa druge strane. Tebi bar o Bosni ne moram da govorim. Tamo je uvek bilo "mi i oni". Bivši režim je to držao pod kontrolom, što silom, što lažnim mitovima o bratstvu i jedinstvu. Ti mitovi su pucali na mikro nivou svaki put kad se naša uda za njihovog, ili naš oženi njihovu, svejedno. Uvek je to bilo nepoželjno, roditelji su se odricali kćerki, sinove su gledali ispod oka. Deca su bila "polutani". Babe su se utrkivale koja će više da oblikuje...
Ma, znaš i sam.
Kad je pukla stega, pukao je i taj privid ljubavi i zajedništva među ljudima i narodima.
Dokaz tome ti je da nije postojala ni jedna nadnacionalna protivteža. Bar ne bitna i vidljiva.
gedza.73 gedza.73 18:09 21.07.2019

Re: Budisavljević

ali afirmacija ovakvih ljudi i njihovih djela, može da pozitivno utiče na globalni (dis)kurs društva.

Ja za Dijanu Budisavljević i za ono što je ona učinila sam saznao na blogu.
Nikada pre niti u školi, niti po novinama niti na tv-u nisam naišao na priču o njenom dobročinstvu i o tome kako je spasavala srpsku decu od strašne sudbine.

možda zato što je državna bezbednost posle rata 'slučajno' zagubila dokumentaciju pa nisu imali dovoljno relevantnih podataka.

čiji je bio interes da se ne uči i ne priča o ženi heroju koja je spasila od smrti u NDH 15 000 dece od kojih je zbog torture i gladi u logorima umrlo 3000 i čiji je bio interes da takva žena nije proglašena za heroja ko bi ga znao.

Dobra strana svega da danas ipak znamo deo istine o njoj i toj nesrećnoj deci. Ali ne i o njihovoj sudbini.

mislim da bi država Srbija trebala da joj se oduži spomenikom u glavnom gradu.



Bili Piton Bili Piton 18:10 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Tamo je uvek bilo "mi i oni". Bivši režim je to držao pod kontrolom, što silom, što lažnim mitovima o bratstvu i jedinstvu.


Kako vreme odmiče, meni taj "bivši režim" sve više deluje kao da je tačno znao s kim ima posla a bogami i tačno kako u datim okolnostima s njima jedino treba i može da se izadje na kraj.

Ako neko silom treba da sprečava da se neko ne pokolje, onda to ne govori loše o njemu, već govori (vrlo) loše o konkretnim antagonistima koji bi se i do dan danas klali do zadnjeg grkljana.


predatortz predatortz 18:19 21.07.2019

Re: Budisavljević

Ako neko silom treba da sprečava da se neko ne pokolje, onda to ne govori loše o njemu, već govori (vrlo) loše o konkretnim antagonistima koji bi se i do dan danas klali do zadnjeg grkljana.


Da, samo što je ta sila bila usmerena protiv svih koji ne misle kao i režim, ne samo protiv onih koji bi da se kolju.

Uostalom, bivši režim je dobrim delom trasirao put novom pokolju. Što pripremama za rastakanje zemlje, što zametanjem istine pod tepih. Recimo kao ove o kojoj pišemo, o ženi koja je spašavala decu iz logora.
Zanimljivo, SFRJ se raspala upravo po onim šavovima po kojim je Kominterna videla rešenje nacionanog pitanja na Balkanu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:22 21.07.2019

Re: Budisavljević

zilikaka


Imaš dosta i obrnutih primera, da su se drugi narodi posrbili.
Ovako, na prvu loptu, mnogi su i žestoko zadužili srpski narod. Nušić, Vajfert, Pančić...



...Vinaver...
Bili Piton Bili Piton 18:25 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz


Da, samo što je ta sila bila usmerena protiv svih koji ne misle kao i režim, ne samo protiv onih koji bi da se kolju.



Nikakvih dilema nemam šta je tu za mene prioritet, i šta bi svakom ko koristi mozak morao biti prioritet. Ako zarad nekoliko nasušno potrebnih decenija mira, stabilnosti i relativnog prosperiteta treba da žrtvujem svoje demokratsko pravo da lajem protiv vlasti, sa zadovoljstvom ću se toga odreći, znajući da je ulog prevelik i da radim pravu stvar.

Dopuštam da drugi imaju drugačije prioritete, ali to su u mojoj knjizi sebične, kratkovide i zadrte budale.
zilikaka zilikaka 18:28 21.07.2019

Re: Budisavljević

kao što je očigledno da je komumistički,partizanski rat bio prevashodno otimanje vlasti, a tek uzgred i silom prilika i borba (skoro pa beznačajna) protiv Nemaca, zar je toliko teško emocije i sujetu malo prigušiti i poslušati razum.



Taman zaustih da ti kažem nešto slično kao Aureus, al malo drugačije, da prilikom donošenja suda o nečemu treba biti oprezan, zauzdati emocije i oladiti glavu.

Al ti veštim manevrom usmerio diskusiju na drugu stranu.

E, sad, nismo ni mi od juče, pa neću progutati udicu.
Nije ni mesto ni vreme za još jednu četnici-partizani diskusiju.

A konvertita je bilo i biće. Prirodan proces.
predatortz predatortz 18:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

Ako zarad nekoliko nasušno potrebnih decenija mira, stabilnosti i relativnog prosperiteta treba da žrtvujem svoje demokratsko pravo da lajem protiv vlasti, sa zadovoljstvom ću se toga odreći, znajući da je ulog prevelik i da radim pravu stvar.


Au, brate!
Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!
Bili Piton Bili Piton 18:30 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Ako zarad nekoliko nasušno potrebnih decenija mira, stabilnosti i relativnog prosperiteta treba da žrtvujem svoje demokratsko pravo da lajem protiv vlasti, sa zadovoljstvom ću se toga odreći, znajući da je ulog prevelik i da radim pravu stvar.


Au, brate!
Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!


Ne treba, hvala, a ozbiljniji odgovor od ovog bi bio ne samo poželjan nego i manje uvredljiv za inteligenciju.
predatortz predatortz 18:36 21.07.2019

Re: Budisavljević

Bili Piton
predatortz
Ako zarad nekoliko nasušno potrebnih decenija mira, stabilnosti i relativnog prosperiteta treba da žrtvujem svoje demokratsko pravo da lajem protiv vlasti, sa zadovoljstvom ću se toga odreći, znajući da je ulog prevelik i da radim pravu stvar.


Au, brate!
Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!


Ne treba, hvala, a ozbiljniji odgovor od ovog bi bio ne samo poželjan nego i manje uvredljiv za inteligenciju.


Na ovo što si napisao se ne može dati ozbiljan odgovor. Zapravo, ono što si napisao, čovek sa takvim stavom, to su vlažni snovi svakog diktatora. Ubediti čoveka da je on nepogrešiv i da se samo par decenija treba strpiti i eto obećanog raja.
Pa, kad u to ubedi većinu, onda je sa onim koje nije ubedio lako činiti sve što mu na um padne.

gedza.73 gedza.73 18:36 21.07.2019

Re: Budisavljević

Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!

ne samo on već svaki svetski diktator koji smatra kako su mu podanici idioti i da demokratija nepotrebno ometa 'stabilnost' društva.
autokratija.

A Vučić na istu zvrčku peca glasače.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana