Život

системоми референције

Черевићан RSS / 25.07.2019. u 00:20


- стварност је за оне који нису довољно снажни да поднесу снове ( S.Frojd )

године ,те породично окоље, дају ми предност да данас могу да живим по својим жељама (како би оно стари латини казали otium cum dignitate ) обзиром да сам своје бављење у претходном времену схватао као нешто вештачко а не као прави живот.укратко, проживех га у дезилузији.
- дани се сажму у доколици а ништа не сноси обавезу да буде поменуто, а ни запамћено, али онда , питам се, чему све то. сећам се ,читао сам у очевом паралелном дневнику (резимеу оног који је бележио више од пола века) а који је водио пар година пред смрт ,ничим прозван ,него ето тако дошло му било, да се већ старац помало замагљених присета ,наново присећа одрастања и школовања у Сремским Карловцима где се породично из Новог Сада преселише током првог великог рата, те потом класичне гимназије у Новом Саду ,а онда и студија медицине у Бечу , и све то спаковано у прве три деценије века осталог за нама, али текстом некако без континуитета ,стицао сам утисак као да је након исписа тргао поједине додуше ненумерисане странице са прорачунатом намером да до потомака му нестигне неки блам у листању себе jer био је човек који је много читао а мало говорио те сходно томе се и овом предсмртном свом дневнику штурим реченицама освртао. посебно ми је оку запао онај део o помену повеће виле са баштом у Будимском кварту Rozsadomba где се током другог светског сукоба (неспреман да се као лекар, аполитичан и невољан на активизам, прикључи фрушкогорским партизанима на инсистирање ујака ми склоног изазовима те врсте) код колеге са студија ,на позив, из окупираног Újvidék-а склонио и тамо у приватној клиници истог радио .име католичке калуђерице-сестре медицинске која му је асистирала у ординацији (да ли само то) које предусетљивост помиње успут указујући да је од ње добио урамљени Vilerov гоблен - две коњске главе (који ево и данас краси зид наше библиотеке) на чијој полеђини стоји очевим рукописом опаска ...lehetséges , ki tudja, Eniko, остао је више на croquis сличeћи голицајуци ми настраност умишљаја.
оца сам по трајању живота му ево надживео. и сам бележим свој дневник од 2 десете ми преко пола века .одскора водим и паралелни дневник ,sic, скраћену верзију правог некако спонтано се десило када сам плутајући Мртвим морем пре пар година могуће под импресијом окружења Holy Land-а у једном моменту доживео визију у којој ми се приказа ентеријер кућне нам библиотеке и магловито уочљив горе поменути гоблен пропраћено тихим али препознатљивим баритоном мога оца (тада покојног 39 г)....унутар рама крије се изненађење. шок и само што не потонух у ту непотопљиву воду.
знам ,забавно је читати мемоар животни у којем је пробрано оно што и данас изазива додатна сећања што уједно значи да треба бити прилично измештан из актуелног света да се за онај од јуче интересујеш. умем ја то блоговима да дочарам читаоцу присетима када сам оно одлазио у ноћне ескападе у туђе станове са туђим женамана ,не тако давно, на једном острву, које је било поприште моје судбине некаваљерски помињући

                                 3337cjct.jpg

подоста дистингвираних госпођa које су измењивале сијасет мушких партнера пружајући тако и мени прилику, не због мојих неких посебности, него што су се веселиле тој врсти свог тајног живота.човеку се каткад учини како је немогуће да се све бивше одиграло како јесте, него нам се касније само чини да је тога било. будућност пак не само да је несазнатљива, него у темељну грешку упада онај ко хоће да је открива обзиром да је најважније њезино својство то да је, упакована велом тајне ,недокучива.


наравно нисам воље смогао ,до данас, да поруку визије реализујем без обзира што пренебрег исчека (оно стрпен-спашен) уме да у бљеску разреши недорек који ме понекад неодређено мучи; да ми открије поимање нечега које сам тек наслућивао ону указу избегнуту страну очевог живота убележеног можда на оним истргнутим страницама дневника што поменух, но да ли је то још само оно што у преосталом трајању свом исчекујем.или је могуће бојазан да чачкајући по визији не дебалансирам своју психолошку диспозицију.

требал' ми то.



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 09:13 25.07.2019

sustine et abstine

зачепркат'психом својом
наизглед је посве лако ,
отрежњење формом стиже
- боље да је нисам тако
cassiopeia cassiopeia 09:26 25.07.2019

Re: sustine et abstine

Черевићан
зачепркат'психом својом
наизглед је посве лако ,
отрежњење формом стиже
- боље да је нисам тако


To čeprkanje prvo sve smućka, bude sve musavo i teško, al' u jednom trenutku se razbistri i spadaju ljušture koje su višak, ostane čisto i bistro. Eto, to je moje iskustvo čeprkanja.

Svakako slušati sebe i raditi po principu primum non nocere.

Želim vam lep dan sa što manje unutrašnjih potresa i dilema.
Черевићан Черевићан 10:25 25.07.2019

prima facie

dan sa što manje unutrašnjih potresa i dilema

растрзане животе трајемо
приоритет потребно је наћи,
посве лако ко идеја блицне
но нелако у те сфере заћи

гђо cassiopeia захвалан на јавки
amika amika 11:49 25.07.2019

Одлично...

... госп`н Чер, а две реченице су за трајно памћење:

- стварност је за оне који нису довољно снажни да поднесу снове ( S.Frojd )

човеку се каткад учини како је немогуће да се све бивше одиграло како јесте, него нам се касније само чини да је тога било (госп`н Чер)
Черевићан Черевићан 12:02 25.07.2019

o

две реченице

гле Ви мене together са Freud-ом
паралела немош касти годи ,
ма случајност нас је повезала
ретко када ......то ми се догоди

хвала на указу Вашем, г amika

(a propos)
са'ћу се по Селу фаaлим
исписницу неку ...могуће повалим
loader loader 11:54 25.07.2019

Divota prašine

једном моменту доживео визију у којој ми се приказа ентеријер кућне нам библиотеке


Uh ... (nije suština) ali ukaže se i vizija brisanja prašine sa knjiga

Черевићан Черевићан 12:41 25.07.2019

шта ли се главом збива

kad gle...ukaže se vizija

указују умни повезаност феномена
ових, са животом, могуће су појаве,
(али, 4 example... књиге и прашина
подсвести су ипак случајне дојаве)

г loader драго ми је да сте снама
loader loader 13:57 25.07.2019

Re: шта ли се главом збива

драго ми је да сте снама


Uvek, mr Čer
alselone alselone 16:06 25.07.2019

Dani se sažmu u dokolici

обзиром да сам своје бављење у претходном времену схватао као нешто вештачко а не као прави живот.укратко, проживех га у дезилузији.


Nešto zanimljivo što sam primetio na ovu temu. Često se kaže kako uz zabavu i aktivnosti vreme brže prolazi i to jeste da kažem "prividno" ili kratkoročno tačno. Uz zabavu i aktivnosti sati će proć brzo, dani će proći brzo, ali će na kraju ostati utisak sporog proslaska vremena zbog količine sećanja i novih iskustava. U dokolici se čini da vreme sporo prolazi i to je ponovo tačno za sate i dane, ali kada se kasnije okreneš iza sebe, mesec dana dokolice izgleda veoma kratko.

Tu činjenicu smo počeli da primenjujemo i na godišnje. Kako su nekada godišnji izgledali? Po inerciji smo išli 10 dana negde, tako se radi. Kako to onda izgleda? Prvih par dana je super, zabavno i vreme brzo ali zapravo sporo prolazi, poslednjih par dana bude dosadno i vreme "nestane". Onda smo počeli da idemo na dva kraća ili čak tri kraća putovanja. Umesto 10 dana prženja na moru uzeli smo 7 dana + 4 dana planine ili čak 5 dana mora + 3, 4 dana planine + dan, dva negde po rođacima. I odjednom nam godišnji traje kao mesec dana.

Intuitivno mi to znamo sa dečijih raspusta. Dok smo bili mali i imali puno različitih aktivnosti tj. dok je mozak uvek bio u fokusu i učio nešto novo, istraživao, gledao, menjao, 2 meseca raspusta trajalo je kao godina. Dok pod zrele dane godinu dana jednoličnog posla, kada se okreneš, izgleda kao nedelju dana.

Sažmu se dani u dokolici.
Черевићан Черевићан 16:57 25.07.2019

доколицом исчека ....ајмо

zanimljivo što sam primetio

несталност је одлика садашњег живота
изазови понуда прате таква хтења ,
вазда би ново ..........поређења гуше
постадосмо зависни од туђа бодрења

г alselone ХВАЛА да ми уочисте блогоприлог
alselone alselone 17:03 25.07.2019

Re: доколицом исчека ....ајмо

вазда би ново


myredneckself myredneckself 18:24 25.07.2019

Sustine et abstine

Čerevićan
lehetséges , ki tudja, Eniko, остао је више на croquis сличeћи голицајуци ми настраност умишљаја.

или је могуће бојазан да чачкајући по визији не дебалансирам своју психолошку диспозицију.
требал' ми то.


Ne, ne treba vam Čer, nipošto, ne debalansirajte vašu psihološku dispoziciju.
Znam kako vam je, i ja sam majstor za razne umišljaje. Kad ja nekad nešto o nečemu umislim, tu mira nema, stalno me u mislima pecka, a ono sve badava...ispada da je nešto bilo, pa prošlo, desilo se (ili nije), a ja tu ionako baš ništa više ne mogu.
I tako, budem na mukama, možda ta tamna strana moje persone nadvlada, pa odem u imaginacije, i boktepita gde, tu kraja nema...

Edit:
Zaboravila sam da kažem najvažnije, tako je lepo čitati sve što vi pišete.
Черевићан Черевићан 19:59 25.07.2019

desilo se (ili nije)

libenter homines id,quod volunt,credunt

та дилема богме мамљива је
поготову кад у старост зађеш,
а кречана у глави проради
па ко луд ту у чуду се нађеш

tako je lepo čitati sve što vi pišete

похвала годи.....немош касти.... ма
колико састави били ми фантасти

гђо myredneckself драга сте коментаторка
docsumann docsumann 08:29 28.07.2019

Re: Dani se sažmu u dokolici

Kako su nekada godišnji izgledali? Po inerciji smo išli 10 dana negde, tako se radi. Kako to onda izgleda?


nadovezujem se jednom mojom starom pričom...LINK
nepopustljiv nepopustljiv 09:49 28.07.2019

Re: Dani se sažmu u dokolici

docsumann
Kako su nekada godišnji izgledali? Po inerciji smo išli 10 dana negde, tako se radi. Kako to onda izgleda?


nadovezujem se jednom mojom starom pričom...LINK

Daj siže!
Черевићан Черевићан 11:15 28.07.2019

море...мооре

A, čini li se i vama da ljeti možda svi idu na more baš zato što misle da će i svi ostali otići na more ?

инерција Масе ...нека нас не чуди
устаљених схема отети се тешко,
и кад декинтиран (с'-) балансираш
снађеш се некако живела вртешко

г docsumann-е ХВАЛА на учешћу у блогодискурсу
riply riply 07:56 29.07.2019

Re: Dani se sažmu u dokolici

nadovezujem se jednom mojom starom pričom.

Черевићан Черевићан 10:31 29.07.2019

pisac, olovka u Božjoj ruci

starom pričom

ма колико прича стара била
ако у њој... данашњице има,
Аутору свака похвала припада
футуролог он је своим указима

гђо riply ХВАЛА на блогосусрету

pape92 pape92 21:48 25.07.2019

***

Sinovi i očevi. To je veza koje hoćeš-nećeš ne možeš da je se otreseš, čak i u slučajevima kad bi tako bilo bolje. Ta veza je za nas, sinove, produžetak nas samih, ali ne u budućnost, što su naša deca, nego u prošlost. Budućnost čovek može da negira, jer je ona projekcija, nešto što ne znamo da li uopšte postoji. Stoga nam je apstraktna. Za prošlost znamo da postoji, i iz tog razloga joj se ne možemo odupreti. Zato se roditelji ponekad odriču svoje dece, ako im nešto nije pravo kako su ispala, ali deca gotovo nikada svojih roditelja.

(Tinejdžere ne računam - njihovo je carstvo nebesko).
alselone alselone 21:50 25.07.2019

Re: ***

Sjajno.
Черевићан Черевићан 00:17 26.07.2019

deca svojih roditelja

veza sinovi i očevi koje hoćeš-nećeš ne možeš da je se otreseš

да,тај степен .......крвне везе
јак је (тако у генима пише),
но ни Мајку немош мимоићи
само томе нежније ћеш прићи


г papе ....ценим редовност дружењанам блоговског
nepopustljiv nepopustljiv 10:42 26.07.2019

Re: ***

pape92
Sinovi i očevi. To je veza koje hoćeš-nećeš ne možeš da je se otreseš, čak i u slučajevima kad bi tako bilo bolje. Ta veza je za nas, sinove, produžetak nas samih, ali ne u budućnost, što su naša deca, nego u prošlost. Budućnost čovek može da negira, jer je ona projekcija, nešto što ne znamo da li uopšte postoji. Stoga nam je apstraktna. Za prošlost znamo da postoji, i iz tog razloga joj se ne možemo odupreti. Zato se roditelji ponekad odriču svoje dece, ako im nešto nije pravo kako su ispala, ali deca gotovo nikada svojih roditelja.

(Tinejdžere ne računam - njihovo je carstvo nebesko).

Zanimljivo!

U vezi boldovanog - to nisu roditelji, to su govna.
Da prostite.
pape92 pape92 11:50 26.07.2019

Re: *** de stercore (o govnima)

to nisu roditelji, to su govna.


Iako nema opravdane potrebe za tim, "pojasniću". Ponekad su govna, ponekad nisu. Govorim o deci koja su odrasli ljudi. Ponekad su roditelji govna ne jer su se odrekli dece, nego jer su općenito govna, pa ih se deca svejedno retko odriču. Ponekad su deca govna, no tada nije retko da ih se roditelji odreknu. U oba primera je najčešće reč o bezdušnim slučajevima samoživosti, ali bivaju i gore stvari.

Deca često zapuste roditelje, ne vode brigu o njima kad ostare, zaborave na njih i kad to nisu zaslužili, ali gotovo nikad ih se ne odreknu, ne mislim samo pravno (to se da objasniti interesom za nasledstvo), nego ih se ne odreknu emotivno, ne kažu sebi: to više nije moj otac, ili to više nije moja majka. Dok roditelji to isto znaju da kažu (ti mi više nisi sin, ili ti mi više nisi ćerka). Ne znači, bez uvida u zašto, da su automatski govna.
nepopustljiv nepopustljiv 14:04 26.07.2019

Re: *** de stercore (o govnima)

pape92
to nisu roditelji, to su govna.


Iako nema opravdane potrebe za tim, "pojasniću". Ponekad su govna, ponekad nisu. Govorim o deci koja su odrasli ljudi. Ponekad su roditelji govna ne jer su se odrekli dece, nego jer su općenito govna, pa ih se deca svejedno retko odriču. Ponekad su deca govna, no tada nije retko da ih se roditelji odreknu. U oba primera je najčešće reč o bezdušnim slučajevima samoživosti, ali bivaju i gore stvari.

Deca često zapuste roditelje, ne vode brigu o njima kad ostare, zaborave na njih i kad to nisu zaslužili, ali gotovo nikad ih se ne odreknu, ne mislim samo pravno (to se da objasniti interesom za nasledstvo), nego ih se ne odreknu emotivno, ne kažu sebi: to više nije moj otac, ili to više nije moja majka. Dok roditelji to isto znaju da kažu (ti mi više nisi sin, ili ti mi više nisi ćerka). Ne znači, bez uvida u zašto, da su automatski govna.

I ovo boldovano su isto govna.
O ostalom što si napisao bi se dalo polemisati - no, čemu?!
Čemu trošenje reči na samoživi ljudski otpad!?
pape92 pape92 14:29 26.07.2019

Re: *** de stercore (o govnima)

I ja mislim da su to isto govna.
mirelarado mirelarado 15:41 28.07.2019

Re: deca svojih roditelja

Черевићан
veza sinovi i očevi koje hoćeš-nećeš ne možeš da je se otreseš

да,тај степен .......крвне везе
јак је (тако у генима пише),
но ни Мајку немош мимоићи
само томе нежније ћеш прићи




A kako godine promiču, tako i roditelje sve bolje razumemo.

Zadovoljstvo je čitati Vaše promišljaje, gos'n Čer.
alselone alselone 16:23 28.07.2019

Re: deca svojih roditelja

A kako godine promiču, tako i roditelje sve bolje razumemo.


Oprosti mi pape...
Черевићан Черевићан 16:31 28.07.2019

они ими

A kako godine promiču, tako i roditelje sve bolje razumemo

копија промена ми смо родитељских
(у делу навика током им живота) ,
отуд посве јасна веза кад старимо
огледалца финоће богме и простота,

док судбина потомства нам иста
схема колоплета не треба да чуди,
живот им отвара / затвара круг
и тако траје од ...настанка људи

гђо mirelarado задовољан да Вас и ово промишљање ме намами
nepopustljiv nepopustljiv 16:51 28.07.2019

Re: deca svojih roditelja

mirelarado
Черевићан
veza sinovi i očevi koje hoćeš-nećeš ne možeš da je se otreseš

да,тај степен .......крвне везе
јак је (тако у генима пише),
но ни Мајку немош мимоићи
само томе нежније ћеш прићи




A kako godine promiču, tako i roditelje sve bolje razumemo.

Zadovoljstvo je čitati Vaše promišljaje, gos'n Čer.

Kako ko!
Moglo bi se reći - povodom proticanja godina, da je razumevanje bilo čega, pa i roditelja, paradoksalno - dualno ... čini nam se da razumemo sve više, no samo što trepnemo, učini nam se suprotno - da razumemo sve manje.

Usput - ovaj treptaj oka me podsetio na nešto.
Pre mnogo vremena pravili mi elektronski rulet, ogroman, prečnika 2,5 do 3 metara.
Napravili smo ga tako da smo se 'kačili' za termički šum, koristeći ga kao (ne pseudo) hardverski slučajni generator trigerovanja veoma brzog oscilatora (kako bi stohastičnost bila najveća moguća) - i na njemu je moglo da se kocka mnogo poštenije nego na mehaničkom ruletu.
Međutim, mi smo ga kačili u reklamne svrhe ... napravili nekih 10 komada.
Međutim 2 --- pogledam, i rulet se okreće u dobrom smeru (tj. sijalice od kojih su brojevi simuliraju okretanje), pogledam negde drugo i vratim pogled - on se okreće u suprotnom smeru.
Eeee, potom sam odlučio da upalim od 36 svetiljki istovremeno svaku 3-ću, tj. 12, a ne svaku drugu. Na taj način se u svakom trenutku , posle svakoga treptaja, rulet 'okretao' u pravom, tj. istom smeru.
I ne jednom u životu (i tehnici) neparnost je pobedila parnost.
Черевићан Черевићан 19:03 28.07.2019

без трептања

ne jednom u životu neparnost je pobedila parnost

док у пару .....ниси свој никада
(ипак мука живота ти слађа),
ако решиш, а таленат слутиш,
почесто непар генијалност рађа
nepopustljiv nepopustljiv 10:36 26.07.2019

Da!

...
и сам бележим свој дневник од 2 десете ми преко пола века ...

Mladić - takoreći!
Черевићан Черевићан 11:45 26.07.2019

стрмокрет

- takoreći mladić

има томе закорачих свесно
у године старости сулуде,
но улaжем трудноћу да ми
дух младићки бар још буде


г nepopustljiv-и ХВАЛА на јавки
nepopustljiv nepopustljiv 14:05 26.07.2019

Re: стрмокрет

Черевићан
- takoreći mladić

има томе закорачих свесно
у године старости сулуде,
но уложем трудноћу потребну
да ми дух бар младићки буде


г nepopustljiv-и ХВАЛА на јавки

Normalno!
Nego kako!
Čovek je živ dok to sam odluči.
Черевићан Черевићан 21:39 26.07.2019

еј животе

Čovek je živ dok to sam odluči.

да ли оно у живот ћеш доћи
зависно је Матере мукама ,
а колико трајат ћеш у њему
затајено ено у личним рукама
docsumann docsumann 09:32 28.07.2019

Re: стрмокрет

Čovek je živ dok to sam odluči.


je l' to znači da ako ne bum želeo - neću ni mreti
nepopustljiv nepopustljiv 09:48 28.07.2019

Re: стрмокрет

docsumann
Čovek je živ dok to sam odluči.


je l' to znači da ako ne bum želeo - neću ni mreti

To ne znam.
Mada, u principu - kažu oni koji znaju da niko ne umire - nego, naprotiv, tek postane besmrtan.
Ono što znam je da poznajem ljude od 30 godina koji su 'mrtvi', a poznajem i one od 80 godina koji su veoma 'živi'.
docsumann docsumann 10:23 28.07.2019

Re: стрмокрет

nego, naprotiv, tek postane besmrtan.


if you want to see the light
you must die

Черевићан Черевићан 11:40 28.07.2019

in facto

je l' to znači da ako ne bum želeo - neću ni mreti

сиуцида ......колко нећеш
(људи вагну муке своје),
Оне што се Делом гласну
бесмртни ће их присвоје,

maybe
avagotal avagotal 03:58 27.07.2019

...

Moje iskustvo jeste da je prošlost sva od iskrivljenih, proizvoljnih, lažnih sjećanja. Neuhvatljiva. Nekako mi sve liči na budućnost u smislu neuhvatljivosti: prošlost ne možemo vratiti, a priča da budućnost kreiramo sami je lagana smijurija.
Vaš tekst je, prema očekivanju, na vrhunskom nivou.
Черевићан Черевићан 10:06 27.07.2019

sunt verba et voces

a iskustva ukazuju

прошлост је многим ....креација жеља
(умишљај како ......све је могло бити),
недорек нам сутра у расцеп нас вуче
умишљаји колоплета у надању скрити


гђо avagotal захвалан на дружењу, док оцена саставами...годи



avagotal avagotal 04:04 27.07.2019

P.S.

Težina prošlosti je beskonačna.
Reče Borhes
nepopustljiv nepopustljiv 05:57 27.07.2019

Re: P.S.

avagotal
Težina prošlosti je beskonačna.
Reče Borhes

Šta ovo znači?
avagotal avagotal 04:46 28.07.2019

Re: P.S.

Brzo će kolači!
docsumann docsumann 09:33 28.07.2019

Re: P.S.

avagotal
Težina prošlosti je beskonačna.
Reče Borhes


a greška je samo pola kila na cijelu vaseljenu - Harms
gavros gavros 10:05 27.07.2019

Kao i uvijek

odličan tekst, oku mi legao! Preporuka i veliki pozdrav!
Черевићан Черевићан 10:32 27.07.2019

in facto

Kao i uvijek

у обиљу ...........слободног времена
хоби ми је дружење .....с'присетом,
те да с' лишим .....повећег бремена
тад ми машта замеша баш свашта


г gavros-у ХВАЛА... драг ми блогознанче
tasadebeli tasadebeli 19:22 28.07.2019

Свећа

На данашњи датум рођен је мој отац. Откако се упокојио, пре неких 19 година, сваког 28. јула, ма где год се затекнем, одем у најближу богомољу (не правим питање којој од православних цркава та богомоља припада) рано изјтра и упалим свећу. И док та свећа гори, мислим на оца и покушавам да видим колико њега још увек живи у мени данас.

Тако сам урадио и јутрос. И враћајући се из цркве кроз месташце у којем у савршеној јутарњој тишини већина мештана и гостију још увек спавају, угледам једну госпођу, у најбољим годинама наравно, са позамашним облинама карактеристичним за жене овог поднебља, како чисти простор испред своје кафане певајући неку домаћу традиционалну мелодију и врцкајући око оне метле са осмехом задовољства на лицу какав одавно нисам видео код неког људског бића.

И помислих тада:

Господе боже, како би се само мој отац радовао овом призору! Исто колико и ја, можда чак и више од мене.

Ето, гос'н Чер. Не знам шта бих Вам више могао кас'ти поводом ове Ваше теме.
Черевићан Черевићан 21:26 28.07.2019

призором за радовање

Ko se u sebi nije lomio taj ne zna šta je celina (Z.Bognar)

уме тема........ нагнат на лутање
осетљиви ми смо сви...... у бити,
успутни догађај чачне ли присете
Преци у нама огласе се... скрити

г tasоdebeli ХВАЛА на прилогу а Души покојногвам Оца... нека је мир

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana