Film| Gost autor| Umetnost

Mali filmski kosmos

Srđan Mitrović RSS / 03.05.2008. u 00:04

n1112714589_30078024_7460.jpgSpecijalno za blog: Nikola A. Svilar

 

"Ovo jeste rađanje nečeg novog, svojevrsni početak koji je uvek najteži. Ovo je stvaranje jednog malog filmskog kosmosa u ovom delu sveta u kojem će Banja Luka biti zvezda oko koje će se sve okretati i leteti..."
Lazar Ristovski, patron BLIFF-a

 

"Kroz BLIFF filmadžije u Republici Srpskoj i regiji imaće priliku da vide nova svjetska ostvarenja, a moći će prikazati i svoje lokalne radove... Film je dobra i efikasna reklama za državu. Ono što je bitno jeste da treba da udružimo snage kako bi sutra film postao izvozni proizvod Republike Srpske po kome će ona biti poznata u svijetu."
Irena Taskovski, direktorka BLIFF-a

n1112714589_30078010_905.jpgPročitavši šta je o BLIFF-u kazao cenjeni Duo “-ovski”, direktorka i patron filmskog festivala čija prezimena imaju isti završetak (simpatično zar ne?) osetio sam potrebu da napišem jedan tekst o kulturnoj manifestaciji koja je svečano otvorena upravo večeras u Dječijem pozorištu u Banjoj Luci i da odmah na njegovom početku konstatujem – bez obzira na izostanak velikih zvezda svetskog filma čiji je dolazak na festival prethodno potvrđen putem više medija - ovo je zaista jedan izuzetno lep događaj, kako za kulturnu scenu glavnog grada Republike Srpske tako i za kulturu Bosne i Hercegovine (kao i regiona) u celini.

Zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade Republike Srpske i Ministarstva za prosvjetu i kulturu RS koje je, za sufinansiranje organizacije i realizacije ovog događaja međunarodnih razmera, iz budžeta RS izdvojilo milion konvertibilnih maraka, te zahvaljujući kreativnim naporima, u prvom redu, radnog tima Filmskog Instituta Banja Luka i londonske producentske firme Taskovski film LTD. na čijem čelu stoji jedna uspešna mlada dama, kakva je uistinu banjalučanka Irena Taskovski sa londonskom i praškom adresom, grad na Vrbasu od ove godine dobija svoj drugi po redu filmski festival.

 

Naime, pored KRATKOFIL-a, festivala kratkog filma utemeljenog prošle godine, od ove godine početkom maja u Banjoj Luci održavaće se i BLIFF. Ne, naravno da nije u pitanju


Boston
Latino
International
Film
Festival

osnovan još pre sedam godina u prestonici države Masačusets (SAD), koji se bavi promocijom filmova autora iz Latinske Amerike u fokusu na tematike vezane za latino populaciju na prostoru celog Američkog kontinenta (direktor festivala Jose Augusto Barriga)

već je upravo

BANJA
LUKA
International
Film
Festival,

jedan mali filmski kosmos, kako je to baš lepo rekao g. Ristovski, počasni gost i pokrovitelj festivala na nedavno održanoj konferenciji za novinare u Press centru Doma mladih u Banjoj Luci.


Uzgred budi rečeno, interesantno je da skraćenicu “bliff” kao reč nećete naći u zvaničnim rečnicima engleskog jezika ali u slengu engleskog govornog područja ima mnoštvo značenja od kojih baš niti jedno nije pogodno da se pomene u tekstu koji sledi.)

Dakle, za sve zainteresovane sledi nekoliko važnijih informacija o festivalu koji je upravo otpočeo svečanom ceremonijom u Dječijem pozorištu i to projekcijom filma "Ljubav i drugi zločini" Stefana Arsenijevića.

Organizatori događaja predvideli su da prvi BLIFF (2008), u okviru kojeg će biti prikazano oko 45 filmskih premijera i biti održano ukupno 100 projekcija, čine tri programa i to:

[1] FILMSKI PROGRAM podeljen na takmičarski deo (koji se odnosi na nova svetska ostvarenja, celovečernje dokumentarne filmove i program međunarodnog studentskog filma), te na revijalni deo sastavljen od sledećih celina:

“Film i smijeh” koja podrazumeva projekciju sedam neuobičajenih savremenih komedija, većinom iz Evrope, koje nisu dostupne na domaćem tržištu i predstavljaju nepoznanicu domaćoj publici:

„Bolesni od ljubavi“ Mariem Perez i Carlitos Ruiz Ruiz (Portoriko/SAD),
“Dva dana u Parizu” Julie Delpy (Francuska/Nemačka),
“Kao kod kuće” Lone Scherfig (Danska)
„Ne misli o tome“ Gianni Zanasi (Italija)
“Šutka knjiga rekorda” Aleksandar Manić (Srbija/Češka),
“Sanjajući Kaliforniju” Cristian Nemescu (Rumunija) i
“Povratne boce” Jan Sverak (Češka)

"Dječji program” ili “BLIFF junior” u stvari dečiji filmski vikend sa radionicama u kojima će i mališani snimati filmiće koji će takođe biti prikazani tokom festivala kao i projekcije popularnih stranih filmova za najmlađe, zatim celina

"Žene režiseri” u okviru koje se predstaviti šest filmova žena režisera i to

„Posao snova“ Danijele Majstorović (Hrvatska/BiH),
„Ništa lično“ Larise Sadilove (Rusija),
„Ciganski karavan“ Jasmine Dellal (SAD),
„Ja sam iz Titovog Velesa“ Teone Strugar Mitevske (Makedonija/Slovenija/Belgija/Francuska),
„Karamela“ Nadine Labaki (Francuska/Liban) i
„Istraga“ Iglika Trifonova (Bugarska/Holandija/Nemačka)

uz prateće panel-diskusije o izazovima i mogućnostima povećanja ženskog udela u ključnim pozicijama filmske industrije u kojima će učestvovati i navedene gošće autorke. Ovaj revijalni program biće i humanitarnog karaktera jer će sredstva od prodaje ulaznica biti investirana u borbu protiv raka dojke.

• kao i "Mir i tolerancija" sa angažovanim filmovima koji se na umetnički način bave ljudskim pravima. Između ostalih posebno izdvajam zbirku kratkih filmova „Nevidljivi“ („Invisibles“, Španija 2007) sa Havijerom Bardemom i pričama pet režisera Wim Wenders, M. Barrosso, I. Coixet, Javier Corcuera i Fernando de Aranoa

[2] EDUKATIVNI PROGRAM namenjen je studentima adakemija i fakulteta dramskih umetnosti, filmadžijama, televizijskim profesionalcima i medijskim radnicima i obuhvata seminare (o finansiranju filmskih projekata, saradnji glumaca i režisera, koprodukcijskoj problematici, filmskoj kritici itd.) i radionice kroz koje će njihovi učesnici proći sve faze rada na filmu (od pisanja scenarija, montaže do režije i produkcije) i koji će kao rezultat svog rada proizvesti četiri filma a oni će biti prikazani publici do kraja festivala.


[3] Naposletku tu su i PRATEĆI PROGRAMI koji uključuju

koncerte ( Big Bend RTS-a, sastav Rot Front iz Berlina, zatim Techtle Mechtle iz Praga kao i mnogi drugi. 6. maja, na Đurđevdan, zakazan je nastup Esme Redžepove u sklopu proslave romske kulture tokom koje će na festivalu biti prikazani romski filmovi.)

izložbe koje tematski prate ideju festivala

interaktivne predstave (“Hope of Nativity, The Zany Family i “žurke” na ulicama (predstave iz Praga, )

karnevalsku proslavu pod motom "Plešimo zajedno" najavljenu za poslednji dan festivala 9. maj (Dan Evrope i Dan borbe protiv fašizma) kao i

reviju filmova s BLIFF-a koja će po okončanju festivala putovati po Republici Srpskoj i prikazivati se publici i u drugim gradovima RS (Bijeljina, Brčko, Doboj, Prijedor i Trebinje)

Tokom proteklih meseci, putem raznih medija najavljivani su mnogobrojni ugledni gosti BLIFF-a i to iz samog vrha svetskog i ex-Yu filma poput braće Coen (projekcija njihovog poslednjeg dela “ No Country for Old Men” zatvoriće festival), potom oskarovac, češki i američki režiser Miloš Forman, glumci Johnny Dep, Anica Dobra, Mirjana Karanović (proslavljena glumica i profesorica glume koja će u okviru radionice Master class Gluma održati predavanje na temu “Razlika u glumačkim sredstvima na sceni i pred kamerom”), zatim specijalni gost “Valter” legendarni Bata Živojinović, kao i Lazar Ristovski, Miki Manojlović, Goran Šušljik, Nebojša Glogovac te mnogi drugi filmski radnici, producenti, televizijske kuće, stručnjaci za scenario, montažu i pisanje filmske kritike.

Lista je zaista bila Impresivna, ali najugledniji gosti će, kako vidimo, ipak izostati.

Listajući veoma kvalitetno dizajniran katalog festivalskog programa koji se besplatno deli na info punktovima u gradu, uz slogan festivala “Dobrý den pro dobrý film” (slečno Taskovski;) upućujem iskrene čestitke celom radnom timu BLIFF-a, koji pokazuju preko potreban entuzijazam i naravno, držim plačeve da sve prođe kako je i planirano!

p.s.

Mnogo hvala našem “filmmaker“-u Srđanu Mitroviću
za ustupanje bloga i komplikovan prelom teksta.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Izvori fotografija i teksta:

www.bliff.net, www.taskovskifilms.com,
Glas Srpske, Večernje novosti, Nezavisne novine, B92,
Press RS, Vektor, Intermezzo (Banja Luka), Blic On line,

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:17 03.05.2008

King Kong i Golum gost BLIFF-a

Jedan od gostiju Banja Luka Internacionalnog film festivala biće britanski glumac Endi Serkis, koji je ostvario zapažene uloge u trilogiji Pitera Džeksona ''Gospodar prstenova'' u kojima je tumačio lik Goluma i Šmegola, kao i u filmu ''King Kong'', u kome je tumačio istoimeni lik.

Poreklom Jermenin, Serkis je rođen u Engleskoj 1964. godine i detinjstvo je proveo na Bliskom Istoku. Još kao dete je pokazivao interesovanje za umetnost. Studirao je vizuelne umetnosti na Lankaster Univerzitu u Engleskoj.

Kompjuterski proizveden lik Goluma u trilogiji ''Gospodari prstenova“ doneo je Serkisu svetsku slavu i bio je rezultat njegovog izuzetnog talenta i umešnosti animatora. Proveo je gotovo četiri godine na ostvarivanju ovog lika. Za ulogu Goluma nagrađen je brojnim nagradama poput nagrade Američke akademije za naučnu fantastiku, fantaziju i horor, nagradom Asocijacije filmskih kritičara, Zlatnim globusom itd. Serkis ponosno ističe da poseduje jedan od dva prstena korišćenih u ''Gospodarima prstenova''. Čuveni filmski časopis ''Premier Magazin'' je stavio ulogu Goluma na deseto mesto u kategoriji najvećih filmskih uloga svih vremena.

Uloga King Konga u istoimenom filmu donela mu je nagradu Udruženja vizuelnih efekata 2005. godine, kao i nagradu Asocijacije filmskih kritičara iz Toronta, za jedinstven doprinos u ostvarenju glavnog lika u pomenutom filmu.

Uporedo s navedenim ulogama, Serkis je 2004. godine zajedno s Dženifer Garner glumio u filmu ''Danas 13 sutra 30'', a zapažena je njegova sporedna uloga u filmu ''Prestiž'' u kome je glumio zajedno s Dejvidom Bouvijem.
nikola svilar nikola svilar 01:10 03.05.2008

Re: King Kong i Golum gost BLIFF-a

Uloga King Konga u istoimenom filmu...
?!!!

ha ha, neverovatno! pa, tako to biva kada se dopadnes Piteru Dzeksonu... :)

Evo, da pomenem i sjajnog Darka Rundeka koji u nedelju 4. maja
nastupa na tvrdjavi Kastel sa svojim orkestrom...

U takmicarskom delu - dodelice se nagrade ZLATNI MASLAČAK
(maslačak predstavlja vrlo lep vizuelni identitet festivala). U pitanju su
novčane nagrade i to za najbolji igrani (3000 evra), dokumentarni (2000 evra) i
studentski film (1000 evra) kao i nagrada publike za najbolji film BLIFF-a.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:13 03.05.2008

Re: King Kong i Golum gost BLIFF-a

dolazim sledeće godine obavezno!
nikola svilar nikola svilar 01:31 03.05.2008

Re: King Kong i Golum gost BLIFF-a

dolazim sledeće godine obavezno!


come-on, samo napred!



inace ova ekipa filmskog instituta je veoma mlada ali poletna i to su uglavnom mlade dame u pitanju - pa onako dokon, sto bi mister cerevican rekao, kapiram da "bliff" i ima neke veze s tim. heh, ko zna? naravno tu je onaj sjajan program "zene reziseri", verujem da ce to biti veoma interesantno
nikola svilar nikola svilar 10:23 04.05.2008

Re: King Kong i Golum gost BLIFF-a

Evo, da pomenem i sjajnog Darka Rundeka koji u nedelju 4. maja
nastupa na tvrdjavi Kastel sa svojim orkestrom...


iako je bilo najavljeno na my space profilu Darka Rundeka
- ovaj pozorisni reditelj, velikan hrvatske i yu new wave glazbe
ipak ne dolazi :)

zauzvrat, sviramo apokalipso sa proslavljenom hrvatskom spisateljicom in it...

Bili Piton Bili Piton 00:24 03.05.2008

Delpi, Venders, Bardem...



Dobro zvuci.
nikola svilar nikola svilar 01:19 03.05.2008

Re: Delpi, Venders, Bardem...

Da, da, posebno taj film sa Vendersom. Prikazivace se jos jedan koji se direktno tice Vendresa
u kojem se između ostalih pojavljuje i Peter Hanke. Reč je o dokumentarnom nemačkom filmu iz 2007.
"Jedan koji se otisnuo: rane godine Vima Vendersa" - intimni razgovori sa proslavljenim
režiserom i njegovim prijateljima. Režija Marcel Wehn.

Tu je i stominutni dokumentarac o Peti Smit, zove se "Patti Smith: Dream of life" režija: Steven Sebring (SAD, 2008)
Bili Piton Bili Piton 22:12 03.05.2008

Re: Delpi, Venders, Bardem...

nikola svilar
Da, da, posebno taj film sa Vendersom.


Veliki sam poklonik, Pariz Teksas i Nebo nad Berlinom su dva filma posle kojih sam uvek kao u transu neko vreme.
nikola svilar nikola svilar 09:14 04.05.2008

pariz, teksas - kakva prica!

a tek muzika, a? :) ry cooder, kao i u buena vista social club.
ivana23 ivana23 00:51 03.05.2008

***

nikola svilar nikola svilar 01:36 03.05.2008

Re: ***

ha, ha, ivana23, vi uvek imate pregrst nekih informacija, vesti "iz prve ruke"
- na stranu ilustracije, citajuci vase komentare ponekad zaista pomislim
- ivana mora da radi za neku informativnu agenciju... :)
ivana23 ivana23 01:46 03.05.2008

Re: ***

nikola svilar
ha, ha, ivana23, vi uvek imate pregrst nekih informacija, vesti "iz prve ruke"- na stranu ilustracije, citajuci vase komentare ponekad zaista pomislim- ivana mora da radi za neku informativnu agenciju... :)

Da je bar informativna..

jinks jinks 06:46 03.05.2008

Da li zbog uvoda

ili ko zna zasto, prvo mi se ucinilo da sam procitao sam Tarkovski umesto Taskovski, ozbiljno :)

nikola svilar nikola svilar 13:14 04.05.2008

tarkovski

prvo mi se ucinilo da sam procitao sam Tarkovski umesto Taskovski, ozbiljno :)

ha ha, jinks desava se!

eno vidi, ja dole u brzini umesto vladimir petrovic procitao vidomir pavlovic :)
kod tebe je samo jedno slovo r = s a kod mene sijaset slova,
ha ha neverovatno, izvinjavam se obojici odjedared!

bilo kako bilo, evo par informacija i o cenjenoj dami:

Rođena Banjalučanka Irena Taskovski filmsko obrazovanje stekla je na prestižnoj praškoj Filmskoj akademiji FAMU, čiji su diplomci bili Kusturica, Zafranović i Forman, a magistrirala je na smjeru za filmsku produkciju na Nacionalnoj filmskoj i TV akademiji u Londonu. Radi kao profesor na FAMU i predavač na Institutu za dokumentarni film u Pragu. Stručnjak je u oblasti međunarodne prodaje i distribucije, sa fokusom na filmovima iz istočne Evrope i balkanskog regiona. Prije otvaranja svoje kompanije "Taskovski Films", u Londonu je radila za producentsku kuću koju vodi Ket Vilijers, koja je producirala "Ničiju zemlju" i "Prije kiše".

Kompanija "Taskovski Films", koja je izrasla u jednu od vodećih evropskih kompanija za produkciju i prodaju nezavisnih filmova, osnovana je prije četiri godine. Neki od najznačajnijih filmova na kojima su radili su "Šutka - Knjiga Rekorda" Saše Manića, "Od groba do groba" Jana Cvitkovića, "Češki san" Filipa Remunda i Vita Klusaka, kao i film "Hadersfild" Ivana Živkovića. "Češki san", prvi evropski dokumentarac koji je imao kino-distribuciju u SAD, osvojio je niz međunarodnih priznanja, a na originalnu ideju mladih čeških reditelja nije ostao imun ni najpoznatiji autor dokumentaraca današnjice Majkl Mur, na čijem je festivalu film dobio glavnu nagradu. Tako je i nastalo prijateljstvo Irene Taskovski i Majkla Mura, a sa poznatim rediteljem ona se srela ove godine i na festivalu u Sarajevu.
Ona iza sebe ima festivalsko iskustvo, radila je u organizaciji Festivala nezavisnog filma u Češkoj 1998, iste godine organizovala je Festival češkog filma u Banjaluci, a radila je i kao skaut za venecijansku "Mostru", jedan od najznačajnijih festivala u svijetu.

Izvor: (Nezavisne)
tuzlanac tuzlanac 07:02 03.05.2008

"drzavu"

Kroz BLIFF filmadžije u Republici Srpskoj i regiji imaće priliku da vide nova svjetska ostvarenja, a moći će prikazati i svoje lokalne radove... Film je dobra i efikasna reklama za državu. Ono što je bitno jeste da treba da udružimo snage kako bi sutra film postao izvozni proizvod Republike Srpske po kome će ona biti poznata u svijetu


nazalost moram se ograditi kao gradjanin BiH na ovo gore.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:57 03.05.2008

Re: "drzavu"

ovo sam i ja primetio. dakle, ispada da je događaj političke (promocija rs u svetu), a ne filmske prirode (promocija još jednog ambicioznog festivala u regionu pored već pokrenutih u novom sadu, zagrebu, ili mostaru). čemu sve to? zašto je ta taskovska morala tako da formuliše, kao da se ulaguje nekom iz vlade, nekom od ministara? je l' umetnost mora da se uvlači političarima? ne mora. zato mi nije jasno čemu takva formulacija.
nikola svilar nikola svilar 08:46 03.05.2008

dva entiteta

nazalost moram se ograditi kao gradjanin BiH na ovo gore.


vazi zemljace, eto ja kao gradjanin BiH, kako vidis,
iskreno podrzavam sve to i drago mi je da dolaze novi ljudi,
entuzijasti, nove sveze, mlade snage i da je banjaluka
dobila ovakav filmski festival. svrati na film i koncert!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:49 03.05.2008

Re: "drzavu"

svako vidi ono što želi.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:54 03.05.2008

Re: dva entiteta

Nidžo, a je l' bi ti išao da je, recimo, Taskovska kazala da, eto, festival promoviše ideju o Srpskoj kao integralnom delu BiH i da je, kao takva, odlična i efikasna reklama za reintegraciju pokrajine u matičnu državu, Bosnu i Hercegovinu, i da nema bolje stvari za BiH nego da na ovaj način postane poznata u svetu - kao mjesto gde srpski autori sa svjetskima promovišu obnovljenu državu, zajedničku Bosnu i Hercegovinu...

... je l' bi svrn'o na taki festival?

edit: i posle se pitamo što nam nisu došli Miša Forman, Johnny, Koeni... neg nam samo Golumče/KingKongče poslaše...
tuzlanac tuzlanac 09:24 03.05.2008

Re: dva entiteta

nikola svilar
nazalost moram se ograditi kao gradjanin BiH na ovo gore.


vazi zemljace, eto ja kao gradjanin BiH, kako vidis,
iskreno podrzavam sve to i drago mi je da dolaze novi ljudi,
entuzijasti, nove sveze, mlade snage i da je banjaluka
dobila ovakav filmski festival. svrati na film i koncert!



nikola, podrazumijeva se da festival filma u banjaluci ne moze biti prepreka boljem sporazumijevanju, ali stavljati na festival lazan drzavni pecat podsjeca ne na "entuzijaste, nove sveze mlade snage" nego na memorandum SANU, karadzica, mladica, na najgroznije zlocine genocida, ratnih zlocina, rastjerivanja po bijelom svijetu, etc.

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:28 03.05.2008

Re: dva entiteta

molim vas da svoje političke rasprave prenesete na neko drugo mesto.
vidim da smo za vrlo kratko vreme od filmskog festivala stigli do genocida.
nikola svilar nikola svilar 09:58 03.05.2008

Re: "drzavu"

srdjane, na zalost komentar koji sam vama napisao obrisao se,
ali sad kad vidim nacin na koji mi se obracate verujte da gubim
zelju da vam odgovaram.

Nidžo,

... je l' bi svrn'o na taki festival?


sta ste vi, neka seljacina? o', rod'la majka, dobro nam dosao.

to je prva stvar.

drugo

ovo sam i ja primetio.


to sam i ja primetio. ne bi ni bilo u citatu.

dakle, ispada da je događaj političke (promocija rs u svetu),


nikada nikakve veze nisam imao sa politikom ali ukratko
i ako jeste, ja licno nemam nikakav problem s tim.
u koje vreme vi zivite, osamdesete? devedesete?
2008. godina je, sve se manja sve tece (covece! - balasevic),
BiH je drzava sastavljana od 2 entiteta, zasto se ne
bi u kulturnom smislu promovisao entitet rs?
koga to vredja, koga to smeta? tuzlanca, fuchsa, ... ?
to me ne interesuje.

interesuju me konkretni rezultati.

uvek sam bio za progres i svesrdno podrzavam tim mladih ljudi koji su organizovali festival.
naravno da me zanima na kom ce nivou to sve biti - milion maraka je izdvojeno (poredjenja
radi, organizacija novosadskog festivala koji nije medjunarodnog karaktera kostala je 1,200 000 evra)
i kada vecina zivi skromno to je respektabilna suma novca.

Nidžo, a je l' bi ti išao da je, recimo, Taskovska kazala da, eto, festival promoviše ideju o Srpskoj kao integralnom delu BiH i da je, kao takva, odlična i efikasna reklama za reintegraciju pokrajine u matičnu državu, Bosnu i Hercegovinu, i da nema bolje stvari za BiH nego da na ovaj način postane poznata u svetu - kao mjesto gde srpski autori sa svjetskima promovišu obnovljenu državu, zajedničku Bosnu i Hercegovinu...


ukoliko bi to za rezultat imalo gore pomenuti dogadjaj u banjoj luci
(koju volim), pomenute goste, ljude, filmove, naravno.

p.s.
konekcija mi je vrlo losa.
sada moram da idem, javicu se veceras
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:30 03.05.2008

Re: "drzavu"

sta ste vi, neka seljacina? o', rod'la majka, dobro nam dosao.


čobika. :) fala, bolje vas našo... uzgred, nema potrebe da se vikamo pošto smo tu negde sa godinama. nekako mi je to usiljeno... ali, ako vam više odgovara tako, nema frke.

molim vas da svoje političke rasprave prenesete na neko drugo mesto.
vidim da smo za vrlo kratko vreme od filmskog festivala stigli do genocida.



ovo je tačno, i moje izvinjenje. odmah nakon ove replike ću se preneti na plažu...

moja zamerka nije u osnovi slična Tuzlančevoj, iako smo reagovali na istu stvar... kažem da je ta formulacija bila nespretna, i da je bilo očekivano da će neko reagovati na to. recimo, uvod Ristovskog ni na koji način nije bio političan. bio je umetnički. stvarno je ogromna razlika između ta dva uvoda... toliko o tome.

nikada nikakve veze nisam imao sa politikom ali ukratko
i ako jeste, ja licno nemam nikakav problem s tim.
u koje vreme vi zivite, osamdesete? devedesete?
2008. godina je, sve se manja sve tece (covece! - balasevic),
BiH je drzava sastavljana od 2 entiteta, zasto se ne
bi u kulturnom smislu promovisao entitet rs?

interesuju me konkretni rezultati.

uvek sam bio za progres i svesrdno podrzavam tim mladih ljudi koji su organizovali festival.
naravno da me zanima na kom ce nivou to sve biti - milion maraka je izdvojeno (poredjenja
radi, organizacija novosadskog festivala koji nije medjunarodnog karaktera kostala je 1,200 000 evra)
i kada vecina zivi skromno to je respektabilna suma novca.


u kojem vremenu?

BiH je sastavljena od tri entiteta, ako ćemo baš pravo. ne, ja ne živim u prošlosti... samo mi je zasmetao organizatorkin uvod, i ništa više od toga, bez drugih pretenzija...

ukoliko bi to za rezultat imalo gore pomenuti dogadjaj u banjoj luci
(koju volim), pomenute goste, ljude, filmove, naravno.


ovo je okej.


vladimir petrovic vladimir petrovic 16:03 03.05.2008

Re: dva entiteta

molim vas da svoje političke rasprave prenesete na neko drugo mesto.
vidim da smo za vrlo kratko vreme od filmskog festivala stigli do genocida.

Odlicna intervencija, Srdjane. Ne treba dozvoliti ispolitizovanim komentatorima da pricaju sve sto im padne na pamet.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:07 03.05.2008

Re: dva entiteta

Odlicna intervencija, Srdjane.

ma mogu da pričaju šta im paden na pamet, ali ne ovde. ima toliko postova u poslednej vreme gde mogu da iznose svoja politička uverenja, pa ne moraju baš i na filmskom postu.
slažem se da je možda izjava malo nespretna, ali sad potezati i genocid je malo previše.
nikola svilar nikola svilar 16:11 03.05.2008

Re: dva entiteta

Odlicna intervencija, Srdjane. Ne treba dozvoliti ispolitizovanim
komentatorima da pricaju sve sto im padne na pamet.


de si vido? ljudino, hajde jedan odlomak iz tvoje knjige ili cu
ja umesto tebe, da uzivamo kolektivno, a?
pozdrav porodici i svima na malti...


Stijak Stijak 00:29 04.05.2008

Re: "drzavu"

ispada da je događaj političke (promocija rs u svetu), a ne filmske prirode (promocija još jednog ambicioznog festivala u regionu pored već pokrenutih u novom sadu, zagrebu, ili mostaru).

Pa, filmski festival koji finansira vlada teško može biti izolovan od politike. Ako su dobili najviše para od ministarstva RS, za očekivati je da organizatori to pravdaju promocijom RS. E sad, što tuzlanac eludira da je sa onim drzava aludirano na RS kao nezavisnu drzavu, ili sta ti ja znam, mislim da je izvlacenje riječi iz konteksta i davanje prevelikog značaja jednom nevažnom djelu tog govora. Na kraju krajeva, to drzava je u posebnoj rečenici i moglo se odnositi i na BiH.

Izjava o promociji RS ne isključuje BiH, i stvarno ne vidim potrebu za ograđivajima. I EXIT je brend Vojvodine, pa to ne znači da nije brend Srbije, ili da neko tom izjavom potiče na nezavisnost Vojvodine.
Vatiz Djabroga Vatiz Djabroga 11:53 03.05.2008

Braća Cohen

poput braće Cohen (projekcija njihovog poslednjeg dela “No land for an old man” zatvoriće festival),

Taj film se na engleskom zove No Country for Old Men.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:42 03.05.2008

Re: Braća Cohen

Vatiz Djabroga
poput braće Cohen (projekcija njihovog poslednjeg dela “No land for an old man” zatvoriće festival),

Taj film se na engleskom zove No Country for Old Men.

propust. promenjeno. hvala.
nikola svilar nikola svilar 15:58 03.05.2008

Braća Co(H)en :)

Taj film se na engleskom zove No Country for Old Men.


da, neke stvari sam u brzini prevideo. u svakom slucaju hvala,
eto i braca CoHen umesto Coen.

ne zamerite
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 13:48 03.05.2008

Plesimo zajedno!

E, pa lepo... Cestitamo Banjaluci, RS Holivudu! :)))

Pozdrav za Srdjana i jos jedan za Svilara.

Pridruzujemo se drzanju palceva, pocevsi od onog pored kog pise PREPORUCI.

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:05 03.05.2008

Re: Plesimo zajedno!

e moje sestre, kad smo kod filma, bliži se vreme za Šljivu
ivana23 ivana23 14:14 03.05.2008

Sljiva!

nikola svilar nikola svilar 16:03 03.05.2008

Re: Plesimo zajedno!

Pridruzujemo se drzanju palceva, pocevsi od onog pored kog pise PREPORUCI.


ha, ha nisam ni sumnjao :) carice

tuzlanac tuzlanac 19:41 03.05.2008

FENA

korektno izvjestava o festivalu:


Svečano otvoren prvi Banjalučki filmski festival

Prvi Banja Luka Internacionalni Film Festival (BLIFF) otvoren je u petak navečer u Banjoj Luci projekcijom filma Stefana Arsenijevića "Ljubav i drugi zločini".

Svečanom otvaranju u Dječijem pozorištu prisustvovao je veći broj glumaca, te članova žirija koji će tokom narednih sedam dana ocjenjivati najuspješnija ostvarenja prvog filmskog festivala u Banjoj Luci.

U okviru programa ovog festivala bit će prikazana 43 igrana i 22 studentska filma.

Cijeli program podijeljen je u sedam cjelina, a u kategoriji "Festival hit" posjetioci će imati priliku da pogledaju film "12", koji je bio ruski kandidat za "Oskara", zatim film "Požuda, oprez" u režiji Ang Lija, koji je osvojio "Zlatnog lava" na Filskom festivalu u Kanu, dok se iz kategorije "Djelić stvarnosti" može izdvojiti ostvarenje "Selo budala", koje je ove godine na San Francisko festivalu osvojio nagradu za najbolju režiju.

Među gostima, pored glumaca su i režiseri filma "Izrael '75" Šahar Koan i Halil Efrat, a očekuje se i dolazak hrvatskog režisera Branka Ištvanića, čije će se djelo "Duh u močvari" predstaviti u kategoriji "BLIFF junior".

Festivalski žiri čini devet međunarodno priznatih članova iz raznih dijelova filmske industrije, među kojima su Ronald Bergan, filmski istoričar i kritičar koji radi za časopis "Gardijan", profesorica Jasna Žalica, Grit Lemke, predstavnik Lajpcig festivala, direktor FTV Jasmin Duraković, te Rukia Lukaki, predstavnik Balkan fonda namijenjenog za razvoj scenarija filmova iz zemalja Balkana.

Organizatori BLIFF-a su Filmski institut Banja Luka, Edukativni centar Banja Luka i producentska kuća "Taskovski films" iz Londona, a pokrovitelji Vlada RS-a i Grad Banja Luka.

Otvaranju festivala prisustvovali su i najviši predstavnici vlasti RS-a.

Predsjednik Vlade Milorad Dodik je u svom obraćanju rekao je da je ambicija ovog festivala da postane tradicionalan i da podstakne filmske radnike tog bh.entiteta da koristeći svoje kapacitete i sarađujući sa zeljama regiona stvore filmsku produkciju RS-u.

Patron BLIFF-a beogradski glumac Lazar Ristovski ocijenio je da ovo važan festival za Banja Luku, kao i za njene filmske stvaraoce koji će preko festivala biti u prilici da sarađuju sa kolegama iz cijelog svijeta.

Objavljeno 03.05.2008. u 11:23

(FENA)
Pohrani na: Blogger.ba Face
nikola svilar nikola svilar 09:07 04.05.2008

preporuka

bravo majstore. svaka cast na prilogu!
Mozaik Mozaik 21:02 03.05.2008

lep post

sledece godine dolazim na festival...

nego, srdjan pomenu da je uskoro vreme za sljivu. o cemu se radi? da me se prosvetli, molim vas.
ivana23 ivana23 21:40 03.05.2008

Re: lep post

Mozaik
sledece godine dolazim na festival...nego, srdjan pomenu da je uskoro vreme za sljivu. o cemu se radi? da me se prosvetli, molim vas.

Imas ovde, medj' proslogodisnjim Srdjanovim blogovima, nekoliko o sljivi... sve ce ti biti jasno (pandan malini).

KLIKNI
Mozaik Mozaik 21:43 03.05.2008

Re: lep post

Veliko hvala! Tek sad primecujem da sam krechana... Ja sam te blogove citala, ali zaboravila...
ivana23 ivana23 21:54 03.05.2008

Re: lep post

Mozaik
Veliko hvala! Tek sad primecujem da sam krechana... Ja sam te blogove citala, ali zaboravila...

Desava se i meni :))
Stijak Stijak 00:42 04.05.2008

Re: lep post

Grr.

Inače sam iz BL, a bio sam prošlog vikenda kući. Čak sam na ulici dobio letak za festival, al ga nisam ni pročitao, misleći da je neka revija filmova prikazanih prošle godine (koje su u BL česte), i da neće biti nekih značajnih ostvarenja. A sad kad vidim program, baš bih volio da pogledam neke od filmova. Mada ionako ne bi imao vremena da ostanem u BL.

Inače i ulaznice su jako jeftine 2-3 KM (80-120 din), što je plus. Nadam se da će bar to doprinjeti većoj posjećenosti bioskopa, koja je u BL, kao i u cijelom regionu veoma mala.

Inače, mislim da BL ima najjeftinije ulaznice u regionu, jer su i cijene za redovne filmske projekcije oko 3-4 KM (120-160 din)
nikola svilar nikola svilar 09:06 04.05.2008

Re: lep post

Grr.


:) gde si stijak, zemljace? :)


Nadam se da će bar to doprinjeti većoj posjećenosti bioskopa,
koja je u BL, kao i u cijelom regionu veoma mala.


upravo tako. a zamisli tek pozoriste...

nazalost i ja sam tek sredinom sedmice tamo ali cu valjda uspeti nesto da pogledam.
bilo je najavljeno da ce gala projekcije biti odrzavane u narodnom pozoristu ali nista
od toga. i posebno mi je zao sto su najlepsu dvoranu u gradu - bioskop "palas"
ispod trga krajine pretvorili u nekakvu igraonicu ili tako nesto, pa sad
nije u funkciji festivala.

stay tuned!
nikola svilar nikola svilar 09:25 04.05.2008

:)

sledece godine dolazim na festival...




- vazi mozaik, povedi mikimedica i ostalu ekipu...
gambit gambit 23:58 07.05.2008

Bravo za BLIFF

Svaka cast, malo po malo BL postaje pravi centar... Zapade mi za oko ova slika sa knjigom i cigaretom. U subotu sam imao "parti" (rani Djurdjevdan), moji prvi gosti Ameri su se smjestili u dvoristu, a onda je stigla grupa Srba koja se smjestila za susjedni sto i SVI su zapalili cigarete. Nisam pratio sta se dogadja, ulazio sam i izlazio, posluzivao nove goste, itd. Odjednom vidim onu grupu Amera sa pocetka, svi usli u kucu. Izadjem napolje, pitam Serbose sta je bilo, kazu: "Mi ih otjerali dimom"...
nikola svilar nikola svilar 10:41 04.05.2008

FOTOGRAFIJE sa zvanicnog sajta BLIFF-a



vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:24 04.05.2008

POZDRAV FILMSKIM MAJSTORIMA....

Veliki pozdrav za Nidžu, za stvaralaštvo, za post, i za Srđana domaćina. Evo me zemo, poluživ sam ali se ne dam. Ganjam doktore za invalidnost pa advokate da vidim koja mi je invalidnost dobra, pa...baš sam zauzet. Na blog stignem evo malo tek da vas sve pozdravim. Imam još jedan događaj koji ću uskoro da obelodanim, naravno u kooperaciji sa tvojim domaćinom. Drago mi je da stvaraš, jer čovek vredi onoliko koliko stvori.
Ovog leta ću biti u Prnjavoru našem pa ako bude prilike i da se upoznamo...


Pozdrav svima i sve najbolje
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:36 04.05.2008

Re: POZDRAV FILMSKIM MAJSTORIMA....

pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana