Društvo| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Život

STOP izvršiteljskom terorizmu!

Filip Mladenović RSS / 01.08.2019. u 00:13

MINI Oluja, Bljesak...
MINI Oluja, Bljesak...
Uniformisani izbacivači
Uniformisani izbacivači
U petak, 26. 7. 2019. većina narodnih poslanika vladajuće koalicije usvojila je Izmene i dopune Zakona o izvršenju i obezbeđenju, koje su, na žalost, pretežno kozmetičke prirode.

Nesporno je da u izmenama i dopunama ima poboljšanja, u cilju uspostavljanja balansa izmedju potraživanja poverilaca i obaveza dužnika. No, opet je zakazala socijalna komponenta ovih izmena i dopuna, tako da će domaća javnost i dalje biti zgrožen svedok mučnih scena iseljavanja porodica na ulicu i povećanja broja beskućnika širom Srbije.

Jedina svetla tačka proteklog petka je bila, verovali ili ne, Maja Gojković, koja je u nastupu milosrdja i pojačane lične i društvene odgovornosti, najpre polemisala sa ministarkom pravde Nelom Kuburović o najosetljivijem članu Zakona o izvršenju i obezbedjenju (član 394), zahtevajući od nje da se izmeni zakon kako bi bili zaštićeni svi od iseljavanja iz jedine nekretnine zbog duga do 5 000 evra u dinarskoj protivvrednsoti (glavnica duga), bez obzira prema kome je dug nastao (a ne samo prema komunalnim firmama, što je ministarka pravde predlagala), da bi potom podnela i amandman koji - nije prihvaćen!?

Nela Kuburović je ostala pri stavu da bi ovo dovelo do zloupotreba i da ukoliko bi se zabrana prodaje jedine nekretnine proširila na sve verodostojne isprave bilo bi dovedeno u pitanje poslovanje i menični promet.

- Neko bi izdavao više menica za iznos obezbeđenja od 5 000 evra i samim tim sebe zaštitio da ne može da se sprovede izvršenje na njegovoj nepokretnosti. Isto tako bi bilo kod izdavanja čekova - rekla je ministarka za skupštinskom govornicom odbijajući čak i dopunski predlog Maje Gojković da se ova klauzula primenjuje SAMO na dugove fizičkih lica.

Pažljivim čitanjem usvojenih Izmena i dopuna Zakona o izvršenju i obezbeđenju mogu se uočiti 2 /dve/ najveće crne rupe, koje u socijalnom, moralnom i civilizacijskom smislu ugrožavaju ljudska prava i lične slobode, garantovane Ustavom Srbije i potpisanim Medjunarodnim konvencijama.

Te 2 crne rupe su izmenjeni i dopunjeni članovi 355 i 394 Zakona o izvršenju i obezbedjenju:

Član 355
Izvršenje počinje da se sprovodi kada istekne 30 dana od kada je izvršni dužnik primio rešenje o izvršenju.
Ako su iseljenjem obuhvaćena maloletna lica, kao i lica kojima je neophodno obezbediti nužan smeštaj, javni izvršitelj će obavestiti organ starateljstva najkasnije 8 dana pre pristupanja izvršenju.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, organ starateljstva će bez odlaganja pružiti svu neophodnu pomoć pri sprovođenju.
Izvršni poverilac dužan je da obezbedi potrebnu radnu snagu i prevozna sredstva, na zahtev javnog izvršitelja.
Zahtev mu se saopštava najkasnije 8 dana pre pristupanja izvršenju.

Član 394
Predlog za izvršenje je uredan i kada umesto potpisa izvršnog poverioca ili punomoćnika sadrži faksimil.
Ne može se odrediti izvršenje prodajom jedine nepokretnosti u vlasništvu izvršnog dužnika fizičkog lica radi namirenja potraživanja čija glavnica ne prelazi iznos od 5.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan podnošenja predloga za izvršenje.
Rešenje se izvršava posle njegove pravnosnažnosti.
Potvrdu o nastupanju pravnosnažnosti rešenja izdaje javni izvršitelj.
Verodostojnu ispravu predstavlja račun ili izvod iz poslovnih knjiga o izvršenim komunalnim ili srodnim uslugama.
Verodostojna isprava mora da bude podobna za donošenje rešenja o izvršenju na osnovu verodostojne isprave (član 53).
O predlogu za protivizvršenje odlučuje sud koji bi bio nadležan da odlučuje o predlogu za izvršenje.

U članu 355 aktuelni režim neodredjenom, bezobalnom formulacijom prebacuje odgovornost za izbacivanje dece i osoba sa posebnim potrebama na ulicu, iz JEDINE nekretnine, na tzv. organ starateljstva. Zašto zakonodavac nije u ovom članu jasno definisao obaveze organa starateljstva, po ugledu na sve države Evrope!? Te pravne i organizovane države na razne načine brinu o porodicama koje ostaju bez jedine nekretnine (premeštaj u tzv. opštinski stan, plaćanje stanarine u iznajmljenom stanu tokom narednih 12 ili 18 meseci ili ostanak u JEDINOJ nekretnini tokom narednih 12 ili 18 meseci uz uslov plaćanja stanarine novom vlasniku).

A u članu 394 propušteno je da se navede da se ne može  odrediti izvršenje prodajom jedine nepokretnosti u vlasništvu izvršnog dužnika fizičkog lica radi namirenja potraživanja čija glavnica ne prelazi iznos od 5 000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan podnošenja predloga za izvršenje za sve vrste dugova fizičkih lica!

Sada ostaje jedino da se od predsednika Srbije zahteva da ne potpiše ovaj našminkani zakon i da ga vrati parlamentu na preispitivanje!

No, ako Aleksandar Vučić ipak potpiše ove izmene i dopune, time će aminovati nastavak izvršiteljskog terorizma, koji odnosi živote i ugrožava zdravlje najsiromašnijih i najobespravljenijih slojeva stanovništva u Srbiji.

De facto imaćemo i dalje neke vrste mini "Oluja", "Bljeska" i kosovskog pogroma u režiji privatnih izvršitelja i sa pokroviteljstvom policije, a uz saglasnost aktuelnog režima!

P.S.
Naravno, posebna priča su izmene i dopune koje predvidjaju drakonske kazne za hrabre pojedince i udruženja gradjana, koji svojim telima sprečavaju izvršitelje i policajce da izbacuju porodice iz JEDINE nekretnine. Izmene zakona olakšavaju posao izvršitelja, jer su kazne od 10 000 do 200 hiljada dinara za fizička lica i od 100 hiljada do dva miliona dinara za udruženja građana koja sprečavaju iseljenja!!!

Atačmenti



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nepopustljiv nepopustljiv 19:08 02.08.2019

M'da!

Ne mogu da kažem ništa o temi - jer sam pročitao samo naslov.
No - usputna digresija.
Pre neki dan drnda TV - ostao na nekom slučajnom programu ... i vidim gost neka sudska izvršiteljka i neki dečko.
Ne znam da li mi se više zgadila oholost te žene ili botoks u njenom pačjem kljunu?
Ili majmunskoj guzici, kako to zovu bolji poznavaoci.
I od sve teme počnem po ko zna koji puta da razmišljam o tome - da li je moguće da žene sa takvim gubicama umisle da se to ijednom muškarcu dopada?!
anonymous anonymous 23:11 02.08.2019

Ništa ne može ...

... tako da zatalasa blog ...kao što to može - jedan glupi komentar.


anonymous anonymous 14:46 03.08.2019

Re: Ništa ne može ...


"U Parizu od 2008. godine patroliraju nemački, holandski, rumunski, belgijski i španski policajci. Jedan od uslova za dolazak u francusku patrolu je odlično poznavanje francuskog jezika.

Ti strani policajci ne smeju da nose oružje i ne mogu da sprovode zakon na tlu Francuske."




A u Rimu ...
anonymous anonymous 14:55 03.08.2019

Re: Ništa ne može ...

...kad "građanisti " brane " suverenitet " ... a neki od nas navijaju za ...




anonymous anonymous 09:08 04.08.2019

Re: Ništa ne može ...

anonymous
...kad "građanisti " brane " suverenitet " ... a neki od nas navijaju za ...



...čekaj , pa oni su i protiv totalitarizma ....

Jeboteee....

Kamere, čipovi, ovo, ono .....

Jednog dana shvatiće i opasnost od globalnog masovnog - vakcinisanja.
A nadam se i odakle je sve i generisano.
Vreme radi za njih.



Ovo mesto postaje progresivnije otkako dotični/e nemaju protiv koga da se svađaju.
Kao da je močvara počela da se isušuje.

vcucko vcucko 19:51 04.08.2019

Re: Ništa ne može ...

anonymous
...kad "građanisti " brane " suverenitet " ... a neki od nas navijaju za ...

Ipak:
st.jepan st.jepan 22:05 04.08.2019

Re: Ništa ne može ...

Ništa ne može ...
... tako da zatalasa blog ...kao što to može - jedan glupi komentar.

Ma kakvo zatalasavanje, blogeri su sve ovo samo da ne bi morali o temi bloga.
Razumem, i ja sam nekoliko puta počinjao, pa s umorom i mučninom odustajao.
Odveć je odvratno i strašno, sve su gradacije gnušanja i gneva davno spiskane, nema se tu više baš ništa novo, a suvislo reći.
nepopustljiv nepopustljiv 13:32 05.08.2019

Re: Ništa ne može ...

st.jepan
Ništa ne može ...
... tako da zatalasa blog ...kao što to može - jedan glupi komentar.

Ma kakvo zatalasavanje, blogeri su sve ovo samo da ne bi morali o temi bloga.
Razumem, i ja sam nekoliko puta počinjao, pa s umorom i mučninom odustajao.
Odveć je odvratno i strašno, sve su gradacije gnušanja i gneva davno spiskane, nema se tu više baš ništa novo, a suvislo reći.

Pa ponovi već rečeno - ako je suvislo (uvek ima smisla).

Usput - u sledećem životu biću sudski izvršitelj ili javni beležnik.
st.jepan st.jepan 16:26 05.08.2019

Re: Ništa ne može ...

nepopustljiv
st.jepan
Ništa ne može ...
... tako da zatalasa blog ...kao što to može - jedan glupi komentar.

Ma kakvo zatalasavanje, blogeri su sve ovo samo da ne bi morali o temi bloga.
Razumem, i ja sam nekoliko puta počinjao, pa s umorom i mučninom odustajao.
Odveć je odvratno i strašno, sve su gradacije gnušanja i gneva davno spiskane, nema se tu više baš ništa novo, a suvislo reći.

Pa ponovi već rečeno - ako je suvislo (uvek ima smisla).

Usput - u sledećem životu biću sudski izvršitelj ili javni beležnik.

Čujem da si banderaš, so bolje nemoj, karma je čudo:
Veliki su izgledi da bi kad-tad završio na banderi.
predatortz predatortz 09:53 03.08.2019

Jbte,, koja ksenofobija!

Ovolika kuknjava zbog par policajaca, koji uzgred nemaju nikakva ovlašćenja nad našim građanima, koji deluju po našim zakonima isključivo kao pomoć i podrška našoj policiji u komunikaciji sa građanima Kine.
A što je najveća ironija, tu ksenofobiju ispoljavaju oni koji se kunu u kosmopolitizam, koji nariču nad tim što Beograd nije što je nekad bio, a stalno jure neke nacoše i nacionaliste po blogu.

Uzgred, u američkoj ambasadi stalno je stacionirana jedinica marinaca, naoružana i spremna da upotrebi oružje. Pod oružjem, u civilu, izlaze po klubovima i neretko prave pizdarije. Nekoliko puta smo čitali o tome da su ulazili u fizičke sukobe sa našim građanima.
Draga Saveta, kako to prolazi ispod tvog radara?
angie01 angie01 13:07 03.08.2019

Re: Jbte,, koja ksenofobija!

Uzgred, u američkoj ambasadi stalno je stacionirana jedinica marinaca, naoružana i spremna da upotrebi oružje. Pod oružjem, u civilu, izlaze po klubovima i neretko prave pizdarije.


je l ti to interpretiras los spin clanak kurira o tome kako su se navijaci tukli sa obezbedjenjem americke ambasade u Plastiku?:))
predatortz predatortz 13:21 03.08.2019

Re: Jbte,, koja ksenofobija!

angie01
Uzgred, u američkoj ambasadi stalno je stacionirana jedinica marinaca, naoružana i spremna da upotrebi oružje. Pod oružjem, u civilu, izlaze po klubovima i neretko prave pizdarije.


je l ti to interpretiras los spin clanak kurira o tome kako su se navijaci tukli sa obezbedjenjem americke ambasade u Plastiku?:))


Možda sam gledao te simpatične mladiće u Chooper-u, koji imaju divne socijalne navike.
Prosto zazivaju da ih čovek pomiluje.
Čizmom po obrazu.
anonymous anonymous 15:08 03.08.2019

A šta ako...

...sve i nije bilo tako kako nam se čini ?




Mit-o-Tjenanmenu


freehand freehand 15:16 03.08.2019

Re: A šta ako...

anonymous
...sve i nije bilo tako kako nam se čini ?




mit-o-tjenanmenu



Mrzelo me, dobro je da si ovo postavio. Tako je i čovek fotografisan pred kolonom tenkova (Tank man) u stvari pokušavao da tenkove zaustavi da ne odu sa trga, a tenkisti, iako po čitavom naratvvu nemilosrdne komunističke ubice krvavih ruku - pokušavali da ga zaobiđu umesto da, normalno, preko njega pređu.
Kolega koji je tada bio predavač na pekinškom univerzitetu vratio se nekoliko dana kasnije i doneo nekoliko traka sa parolama koje su studenti na trgu nosili oko glave. sve vreme je bio na trgu i nije video mnijednog mrtvog.
A zahtevi studenata bili su - gle qrtza - kao ovde šezdesetosmaški: više komunizma. manje korupcije.
predatortz predatortz 11:03 04.08.2019

Re: A šta ako...


mit-o-tjenanmenu


Ja sam bio u vojsci kad se to dogodilo. Ostalo mi je u (gorkom) sećanju oduševljenje nekolicine oficira koje sam, do tad, smatrao za nornalne ljude.

Tad smo o tome znali ono što su mediji prenosili, a to je da je vojska reagovala silom na trgu.

To oduševljenje upotrebom sile nad nenaoružanim me je prilično razočaralo.
anonymous anonymous 14:10 04.08.2019

Re: A šta ako...

predatortz
silom na trgu.

To oduševljenje upotrebom sile nad nenaoružanim me je prilično razočaralo.


I mene je razočaralo kad sam čuo prvu informaciju o Račku .


milanb milanb 09:26 04.08.2019

Re:

Занимљиво је да су у периоду од 2012 године до 2016 године, повериоци имали право да бирају да ли ће извршење бити код суда или приватног извршитеља.Повериоци су у 90% случајева бирали суд, и приватни извршитељи су имали мало предмета.
st.jepan st.jepan 00:10 05.08.2019

...

STOP izvršiteljskom terorizmu!

Izvršiteljka, po svireposti čuvena Mirjana Dimitrijević...



...nedavo je iz stana u Njegoševoj izbacila Dobrilu Petrović, penzionerku, nekad lekarku, sa sve ćerkom i dvoje unučadi. Koliko sam razumeo, ocu te žene je godine 1945. rečeni stan dodelila Država, ali sada se pojavio potomak predratnog vlasnika i sudski povratio svoje. OK, sudska odluka je morala biti sprovedena, ali to nije sve: Sud je uterivačici odobrio da, na ime usluge deložiranja, od deložirane naplati 36.000 evra. I to tako što će (verovatno doživotno) otimati dve trečine njene penzije (40.000).

I... šta će sad biti s nama, pitala je očajna žena Natašu Stanisavljević, gradsku sekretarku za socijalnu zaštitu.



Pa ništa, reće joj, smestite se u prihvatilište za odrasla lica, decu dajte u Zvečansku u centar za nezbrinutu decu, a majka dece nek se snađe.

Edit:
Čime je dakle ta žena, penzionisana lekarka, zslužila uništenje, i sebe, i cele svoje porodice? Pa eto, ispašta roditeljski greh. Pre 74 dodine, njen otac nije bio dovoljno dalekovid da predvidi restituciju (ko je o tome tada mislio?), pa je pristao da mu dodele stan koji je od nekoga prethodno bio oduzet. Čista je slučajnost što mu je dopao baš takav, al eto, zajebo je tri generacije svojih potomaka, a Državu zabole.
Btw, bivši vlasnik je, na ime kompenzacije, od iste te Države dobio drugi stan, koji je sada morao biti Državi vraćen, ali njegovom nasledniku je više odgovaralo da ga zadrži, te ga je, junak, i zadtržao.

Podaci iz lista Vreme, 16.05.19.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:06 05.08.2019

Re: ...

...nedavo je iz stana u Njegoševoj izbacila Dobrilu Petrović, penzionerku, nekad lekarku, sa sve ćerkom i dvoje unučadi. Koliko sam razumeo, ocu te žene je godine 1945. rečeni stan dodelila Država, ali sada se pojavio potomak predratnog vlasnika i sudski povratio svoje. OK, sudska odluka je morala biti sprovedena, ali to nije sve: Sud je uterivačici odobrio da, na ime usluge deložiranja, od deložirane naplati 36.000 evra. I to tako što će (verovatno doživotno) otimati dve trečine njene penzije (40.000).


Ovo mi nije jasno, restitucijom su stanovi vracani naslednicima oduzete imovine od '45 ali stanari su dozivotno imali pravo da ostanu u stanu. Ili im je ponudjen stan na drugoj lokaciji ne bi li oslobodili stan koji je vracen restitucijom originalnom vlasniku.

U neko doba je zakonom onemoguceno da se takvi stanovi stanarskim pravom prenose dalje na decu i unucad. Znaci ako je ta porodica koja se sad isteruje (naravno da je zalosna situacija za njih) ostala da stanuje tu bez realnog stanarskog prava od kad je otac (koji je legalno imao stanarsko pravo ali ne i njegova deca i unuci) umro, onda oni i nemaju pravo tu da budu.

Ima na hiljade takvih slucajeva ali procedura je ista.


Bili Piton Bili Piton 11:11 05.08.2019

Re: ...

st.jepan
Sud je uterivačici odobrio da, na ime usluge deložiranja, od deložirane naplati 36.000 evra. I to tako što će (verovatno doživotno) otimati dve trečine njene penzije (40.000).


Znači isterana iz kuće, ponižena i za dogledno vreme opljačkana.

U Engleskoj bi joj pritrčala neka NGO da je zastupa za džabe i bori se za njene interese na sudu. Bio, video, doživeo slično tome. Izradili bi joj makar to da se ponište troškovi deložiranja (našli bi, na primer, neku zvrčku u proceduri pa jahali po tome) ako joj već ne bi izradili drugi, adekvatan prostor za stanovanje.

Ruku na srce, to i u Engleskoj polako pada u zaborav pošto se welfare state rastače brzinom svetlosti. Zato i mislim da vreme mojih ideala i mojih vrednosti nepovratno prolazi.
jadragoljub jadragoljub 11:16 05.08.2019

Re: ...

Ima na hiljade takvih slucajeva ali procedura je ista.

ne mogu da pričam o ovom konkretnom slučaju, ali mogu o mojoj sestri po ocu koja je zavšila, još je živa, u staračkom domu , sreća po nju što je matora. e ona je sama kriva za o što joj se desilo.
dobijala je od firme jednosoban stan , nije tela, što bi izašla iz stana od oko 100 kvm. i to u doba kad se nije ni spominjala restitucija. znači ladno je mogla da iz tuđeg ode u svoje. nije tela. onda su došle promene idalje je imala to stanarsko pravo, vlasnici su umrli i pojavili se neki, pojma nemam dal daleki rođaci ili neki sa ugovorom o , kako se to zove kad starci sklope ugovor o pomoći sa nerođacima. i tad su joj nudili da joj kupe stan, jednosoban, u vnjeno vlasništvo i nije tela. i na kraju su , kad je zakon to dozvolio isterali je.
šta da kažem da je žrtva, nije , imala je prilike da reši to u svoju korist al nije tela, nije tela da uvidi da su se vremena promenila.
sad ja govorim o ovome što znam, o ovoj doktorki nemam pojma dal je imala ili nemala priliku. tako da ne sudim.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:32 05.08.2019

Re: ...

šta da kažem da je žrtva, nije , imala je prilike da reši to u svoju korist al nije tela, nije tela da uvidi da su se vremena promenila.
sad ja govorim o ovome što znam, o ovoj doktorki nemam pojma dal je imala ili nemala priliku. tako da ne sudim.


Pa to i ja pitam jer znam da je stanarima morao biti ponudjen drugi stan, imali su pravo da odbiju i da ostanu do kraja zivota u stanu koji je vracen originalnom vlasniku ali nisu mogli da prenose stanarsko pravo na decu i unuke.

Znaci izbacivanje je moglo da usledi (posle sudjenja) jedino ako je ta doktorka u pomenutom primeru ostala da stanuje bez stanarskog prava kad joj je otac kao nosilac stanarskog prava - umro. Sad, kada je umro, ne pise, ali ta odsteta koja je vlasnici dodeljena od 36.000 evra verovatno moze biti ako je stan posle oceve smrti zadrzavan duze vremena.

Stjepane imas li podatak na sta se ta odsteta odnosi?

st.jepan st.jepan 11:35 05.08.2019

Re: ...

vreme mojih ideala i mojih vrednosti nepovratno prolazi.

Da, tvojih, mojih, Perinnih, Žikinih... 'rišćanskih brate!
Samo što u u Srbiji, munjevito zaronjenoj u pravoslavno, dakle izvorno 'rišćansvo, to zatiranje 'rrišćanskih vrednosti nije polako, već naprotiv, munjebito i radikalno.
st.jepan st.jepan 11:39 05.08.2019

Re: ...

Stjepane imas li podatak na sta se ta odsteta odnosi?

Komentar sam napisao na osnovu podataka iz "Vremena"
LINK
Odnosi se na uslugu izbacivanja, a dodatno, naslednik zahteva 22.000 evra za korištenje stana nakon presude o vraćanju istog.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:49 05.08.2019

Re: ...

Ovo je istorija slucaja.

Davne 1945. njena svekrva, zaposlena u Ministarstvu finansija, zamenila je manji stan koji je dobila od Ministarstva u ulici Koče Kapetana i manji stan u Makenzijevoj koji je njena porodica posedovala pre rata, za veći od 88 m2 u Njegoševoj. Ugovor sa opštinom čuva. Na požutelom papiru piše: "Narodno oslobodilački odbor IV reon, Stambeni odsek, br. 12 555, 1945." Nakon smrti svekrve, muž nasleđuje stanarsko pravo. Međutim, posle njegovog napuštanja ovog sveta, pojavljuje se Dejan Sinadinović, jedan od naslednika predratnog vlasnika njihovog stana, nacionalizovanog 1945. godine, kao i cele zgrade, i traži restituciju. Po Dobrilinim rečima, on je dobio društveni stan na Novom Beogradu i po Zakonu bi trebalo da taj ustupi da bi ušao u svoju privatnu svojinu, ali nije. Dodatno je nasledio još jedan stan u Njegoševoj, prijavljen je na trećoj adresi, a poziva se da živi na četvrtoj.

Prvi opštinski sud donosi rešenje u korist Dobrile, ali Osnovni sud odbija, kao i Apelacioni. Viši sud ipak odlučuje da izvršitelj nema pravo da joj oduzme dve trećine penzije, ali igrom "slučaja" ili "uticaja" drugi Predsednik veća istog Višeg suda potvrđuje da je zakonito. Iako Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture donosi mišljenje 2017. godine da su Dobrila i članovi njene porodice nosioci stanarskog prava, Dobrila je beskućnik "u doživotnom ropstvu", kako kaže, jer duguje 36.000 evra što izvršitelju zbog "troškova", što vlasniku stana koji potražuje 22.000 evra jer je koristila stan četiri godine nakon smrti njegovog oca.

PS. Ovde je znaci klanje' medju sudovima cija je presuda vrhovna.
st.jepan st.jepan 12:11 05.08.2019

Re: ...

Ovo je istorija slucaja.

Nisam hteo da komplikujem i dužim - bilo je, čak i za mene, prekasno.
Moj komentar prvenstveno se ticao tog "I kill you for money" honorara, a naročito bezdušnog uputstva gradske sekretarke za socijalno staranje, ali sad uviđam, ipak je trebalo da pomenem i taj "manji stan u Makenzijevoj koji je njena porodica posedovala pre rata" - svirepost kazne bez krivice, bila bi očiglednija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:31 05.08.2019

Re: ...

Nisam hteo da komplikujem i dužim - bilo


Ma nije mi bilo jasno iz tvog opisa sta se desava ali ovako iz clanka mi je jasno gde je spor, da dva predsednika istog suda imaju razlicite presude.

Ministarstvo gradjevine i infrastrukture opet 'misli' da je Dobrila nosioc stanarskog prava (sta ima da misli, da li Dobrila ima ili nema dokument da jeste nosilac stanarskog prava?).

Ocu reci, nije da me cudi sta je sve moguce i od suda pa na dalje u toj drzavi, ali sam htela da znam sta se u tom slucaju tacno dogodilo.


st.jepan st.jepan 12:51 05.08.2019

Re: ...

Nisam hteo da komplikujem i dužim - bilo
Ma nije mi bilo jasno iz tvog opisa sta se desava ali ovako iz clanka mi je jasno gde je spor, da dva predsednika istog suda imaju razlicite presude.

Pa da, pravna nesigurnost i bezobalnost, ali moja poAnta bila je ukazivanje na nepojamnu bezobzirnost i bešćutnost na svim razinama vlasti, pa i "društva". Naročito tamo gde bi empatija trebalo da je temelj delanja (Sekretarijat za socijalnu zaštitu).

Za ovu vlast, ljudi su "kako mravi po zemljici", i to naprosto ne može dobro završiti.
anonymous anonymous 13:46 05.08.2019

Re: ...

apacherosepeacock
Nisam hteo da komplikujem i dužim - bilo


Ma nije mi bilo jasno iz tvog opisa sta se desava ali ovako iz clanka mi je jasno gde je spor, da dva predsednika istog suda imaju razlicite presude.

Ministarstvo gradjevine i infrastrukture opet 'misli' da je Dobrila nosioc stanarskog prava (sta ima da misli, da li Dobrila ima ili nema dokument da jeste nosilac stanarskog prava?).

Ocu reci, nije da me cudi sta je sve moguce i od suda pa na dalje u toj drzavi, ali sam htela da znam sta se u tom slucaju tacno dogodilo.




E. pa baš mi je žao što nikako nećeš moći da saznaš šta se dogodilo u toj državi.
A najmanje čitajući novine i komentare na blogu.



gedza.73 gedza.73 15:06 05.08.2019

Re: ...

Davne 1945. njena svekrva, zaposlena u Ministarstvu finansija, zamenila je manji stan koji je dobila od Ministarstva u ulici Koče Kapetana i manji stan u Makenzijevoj koji je njena porodica posedovala pre rata, za veći od 88 m2 u Njegoševoj. Ugovor sa opštinom čuva. Na požutelom papiru piše: "Narodno oslobodilački odbor IV reon, Stambeni odsek, br. 12 555, 1945." Nakon smrti svekrve, muž nasleđuje stanarsko pravo. Međutim, posle njegovog napuštanja ovog sveta, pojavljuje se Dejan Sinadinović, jedan od naslednika predratnog vlasnika njihovog stana, nacionalizovanog 1945. godine, kao i cele zgrade, i traži restituciju.

Istorija slučaja znači ide ovako.

Nekoj osobi X, koja je imala vlasničke papire, je oduzet stan i ta osoba je izbačena na ulicu.
Onda je politički podobna osoba Y, zaposlena u MInistartvu finansija, dobila od države nečiji manji stan pa sa još jednim manjim uz odluku partijskog revolucionarnog odbora ukrupnjava u veći koji je otet od vlasnika X.

za sad mi zvuči neverovatno slično IZvršiteljima sa Licima Zla. a i kude su se dele tadašnje NVO da stanu u odbranu vlasnika X?

Danas se naslednik osobe Y buni što naslednik osobe X radi isto njima što i oni njemu a uz to neće da joj da dodeljeni društveni stan na korišćenje.


al' su uredili sistem, odma' se vidi da sve funkcioniše na prvu. dugogodišnje poštovanje zakona, katastri, sudovi, privatno vlasništvo, humanizam na delu...

fin neki svet. gospoda i elita što bi se reklo.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:06 05.08.2019

Re: ...

E. pa baš mi je žao što nikako nećeš moći da saznaš šta se dogodilo u toj državi.
A najmanje čitajući novine i komentare na blogu.



Umesto sto trosis vreme na zlobu kad vec komentarises izvoli pa podeli sa nama ono sto znas, a mi ne znamo, u vezi zakona i sudstva i pomenutog primera. Ne mora opsirno.

Ja znam da sam dobila po zakonu o restituciji nazad imovinu mog dede i babe, a znam jos nekoliko primera svojih prijatelja da je sve proslo bez ovakvih nemilih dogadjaja, parnicenja i problema (i dilema) kao u ovom slucaju koji je preneo Stjepan.

Znaci ucestvuj konstruktivno u diskusiji - nije tesko - samo kad se hoce.

angie01 angie01 15:46 05.08.2019

Re: ...

Znaci ucestvuj konstruktivno u diskusiji - nije tesko - samo kad se hoce.


...ili moze, ume...
st.jepan st.jepan 15:56 05.08.2019

Re: ...

Istorija slučaja znači ide ovako.
Nekoj osobi X, koja je imala vlasničke papire, je oduzet stan i ta osoba je izbačena na ulicu.

Ne, nisi pažljivo čitao, nije izbačena na ulicu, Država joj je dodelila drugi stan. Koji je, nakon vračanja oduzetog, morala da vrati, al eto, nije ga vratila.
Onda je politički podobna osoba Y, zaposlena u MInistartvu finansija, dobila od države nečiji manji stan pa sa još jednim manjim

koji je, nota bene, bio u vlasništvu njene porodice (žao mi je što ti pomalo remeti žvaku, al jbg, fakat)
uz odluku partijskog revolucionarnog odbora ukrupnjava u veći koji je otet od vlasnika X.

To kompenzacija bila je uobičajena praksa.
Temeljila se na načelu humanosti - niko bez kakvog-takvog bivaka.
Imućnijem svetu je, ili ostavljan stan u kojem su stanovali, ili su im privremeno useljavani sustanari, ili im je dodeljivan neki drugi, tadašnjim standardima primereniji stan. U svakom slučaju, niko nije završio na ulici.

Znam ovo po majčinoj porodici, jednoj od najbogatijih porodica u onoj Jugoslaviji. Fabrike i kamenolomi su im naravno oduzeti, ali niko nije ostao bez ikakvog stana. Dedi je, valjda zbog brojne porodice, čak ostao i jedan veliki u Zagrebu, i vila u Hvaru.

Čak ni porodice onih koji su likvidirani kao "narodni neprijatelji", nisu zatrirane, ne ovako svirepo, do trećeg kolena. Poznavao sam ćerku čuvenog Teokarevića, odmah po ratu streljanog industrijalca iz Paraćina - bila mi prva komšinica u Starine Novaka. Dodeljen joj je stan od osamdesetak kvadrata u novoizgrađenoj zgradi.

Pokušaj da razumeš, svi stanovi koji su oduzeti, ulazili su, zajedno sa novoizgrađenim, u državni stambeni fond. Nije se pravila nikakva razlika glede porekla stana, niko na to nije obraćao pažnju, jer se nije moglo ni zamisliti ovo što se desilo. Taj fond je raspodeljivan po principu koji je tada smatran pravednim.

gedza.73 gedza.73 16:34 05.08.2019

Re: ...

Ne, nisi pažljivo čitao, nije izbačena na ulicu, Država joj je dodelila drugi stan. Koji je, nakon vračanja oduzetog, morala da vrati, al eto, nije ga vratila.

Pa što joj onda uzela prvi da bi joj dodelila drugi?
i jesam čitao pažljivo.
Svekrva zaposlena u Ministarstvu finansija 1945. kad neki drugovi, umesto današnje gosapode, obilaze džipovima kvartove u potrazi za luksuznim stanovima menja jedan stan u vlasništvu zajedno sa drugim dobijenim za treći koji je veći a istovremeno se nekome ko nije u Ministarstvu finainsija oduzima veći stan i dodeljuje neki drugi.

To kompenzacija bila je uobičajena praksa. Temeljila se na načelu humanosti - niko bez kakvog-takvog bivaka.

izgleda da si i ti loše pročitao
svekrva, zaposlena u Ministarstvu finansija

koji je njena porodica posedovala pre rata

Zaposlena i ima stan. Niti je bez posla niti je 'bez kakvog - takvog bivaka'
manji stan koji je dobila od Ministarstva

Znači uz svoj dobija još jedan. odakle dobija još taj jedan? pa tek onda menja za veći koji je nekome otet ali se Drugarica Ministarka pravi blesava.

Imućnijem svetu je, ili ostavljan stan u kojem su stanovali, ili su im privremeno useljavani sustanari, ili im je dodeljivan neki drugi, tadašnjim standardima primereniji bivak.

a onima što su manje imućni ali su zapošljeni partijskim odlukama se dodeljuju veći, primereniji njihovim novim položajima?

nešto verujem da se ovi današnji podobni izvršitelji ili tajkunska 'gospoda' služe vrlo, vrlo sličnim opravdanjima.

Nije se pravila nikakva razlika glede porekla stana, niko na to nije obraćao pažnju, jer se nije moglo ni zamisliti ovo što se desilo. Taj fond je raspodeljivan po principu koji je tada smatran pravednim.

da, da, naravno. Tako baš priča sestra koče Popovića kada im se neki bahati oficir zaustavio džipom ispred vile s namerom da je 'humano' preraspodeli sebi dok nije video Koču pa je brže bolje zbrisao u neku drugu otimačinu manje srećnijih 'veleposednika'.

Čak ni porodice onih koji su likvidirani kao "narodni neprijatelji", nisu zatrirane, ne ovako svirepo, do trećeg kolena

Možda sam propustio vest da su ovoj porodici oduzeta građanska prava, da ne smeju da glasaju i da su ih streljali a možda sam samo pogrešno protumačio da je jedna intelekutalka, doktorka živela decenijama u stanu koji je bio vlasništvo tog nekog D.S. i da za sve to vreme nije našla za shodno da tuđe vrati pravom vlasniku a sebi kupi novu nekretninu u vlasništvo.

Na sledećem nivou možemo da pričamo o odgovornosti D.S. koji hoće da zadrži i dobijeni stan.

Nije se pravila nikakva razlika glede porekla stana, niko na to nije obraćao pažnju, jer se nije moglo ni zamisliti ovo što se desilo

a-ha. pa što onda ta restitucija i zašto samo u Srbiji od svih komunističkih zemalja nije dovršena? i baš je gledano. otimana je od ljudi imovina pod lažnim optužbama samo zato što su imali nesreću da ta njihova imovina zapadne za oko tadašnjim Izvršiteljima.

Izvini Stjepane meni ova vrsta licemerja udara na žilu glupaču. Da ispratim tvoj tok. Ako su Teokarevićima uzeli ogromnu imovinu kako bi ćerki dodelili stančić (u odnosu na ukupnu imovinu) u Beogradu onda je, po tebi, proporcionalno u redu da izvršiteljka uzima veći deo penzije od Dobrile a da se Dobrila preseli u neku manju seosku kuću?

što kolevka odljulja, to motika zakopa.
st.jepan st.jepan 16:45 05.08.2019

Re: ...

gedza.73
Ne, nisi pažljivo čitao, nije izbačena na ulicu, Država joj je dodelila drugi stan. Koji je, nakon vračanja oduzetog, morala da vrati, al eto, nije ga vratila.

Pa što joj onda uzela prvi da bi joj dodelila drugi?
i jesam čitao pažljivo.
Svekrva zaposlena u Ministarstvu finansija 1945. kad neki drugovi, umesto današnje gosapode, obilaze džipovima kvartove u potrazi za luksuznim stanovima menja jedan stan u vlasništvu zajedno sa drugim dobijenim za treći koji je veći a istovremeno se nekome ko nije u Ministarstvu finainsija oduzima veći stan i dodeljuje neki drugi.

To kompenzacija bila je uobičajena praksa. Temeljila se na načelu humanosti - niko bez kakvog-takvog bivaka.

izgleda da si i ti loše pročitao
svekrva, zaposlena u Ministarstvu finansija

koji je njena porodica posedovala pre rata

Zaposlena i ima stan. Niti je bez posla niti je 'bez kakvog - takvog bivaka'
manji stan koji je dobila od Ministarstva

Znači uz svoj dobija još jedan. odakle dobija još taj jedan?

Imućnijem svetu je, ili ostavljan stan u kojem su stanovali, ili su im privremeno useljavani sustanari, ili im je dodeljivan neki drugi, tadašnjim standardima primereniji bivak.

a onima što su manje imućni ali su zapošljeni partijskim odlukama se dodeljuju veći, primereniji njihovim novim položajima?

nešto verujem da se ovi današnji podobni izvršitelji ili tajkunska 'gospoda' služe vrlo, vrlo sličnim opravdanjima.

Nije se pravila nikakva razlika glede porekla stana, niko na to nije obraćao pažnju, jer se nije moglo ni zamisliti ovo što se desilo. Taj fond je raspodeljivan po principu koji je tada smatran pravednim.

da, da, naravno. Tako baš priča sestra koče Popovića kada im se neki bahati oficir zaustavio džipom ispred vile s namerom da je 'humano' preraspodeli sebi dok nije video Koču pa je brže bolje zbrisao u neku drugu otimačinu manje srećnijih 'veleposednika'.

Čak ni porodice onih koji su likvidirani kao "narodni neprijatelji", nisu zatrirane, ne ovako svirepo, do trećeg kolena

Možda sam propustio vest da su ovoj porodici oduzeta građanska prava, da ne smeju da glasaju i da su ih streljali a možda sam samo pogrešno protumačio da je jedna intelekutalka, doktorka živela decenijama u stanu koji je bio vlasništvo tog nekog D.S. i da za sve to vreme nije našla za shodno da tuđe vrati pravom vlasniku a sebi kupi novu nekretninu u vlasništvo.

Na sledećem nivou možemo da pričamo o odgovornosti D.S. koji hoće da zadrži i dobijeni stan.

Nije se pravila nikakva razlika glede porekla stana, niko na to nije obraćao pažnju, jer se nije moglo ni zamisliti ovo što se desilo

a-ha. pa što onda ta restitucija i zašto samo u Srbiji od svih komunističkih zemalja nije dovršena? i baš je gledano. otimana je od ljudi imovina pod lažnim optužbama samo zato što su imali nesreću da ta njihova imovina zapadne za oko tadašnjim Izvršiteljima.

Izvini Stjepane meni ova vrsta licemerja udara na žilu glupaču. Da ispratim tvoj tok. Ako su Teokarevićima uzeli ogromnu imovinu kako bi ćerki dodelili stančić (u odnosu na ukupnu imovinu) u Beogradu onda je, po tebi, proporcionalno u redu da izvršiteljka uzima veći deo penzije od Dobrile a da se Dobrila preseli u neku manju seosku kuću?



Izgleda, ništa se mi nismo razumeli, odustajem.
gedza.73 gedza.73 16:54 05.08.2019

Re: ...

Izgleda, ništa se mi nismo razumeli, odustajem.

moguće. verovatno smo mislili da izbacivanje ljudi iz njihovih stanova i otimanje njihove imovine (katastarske i vlasničke) nema opravdanja bez obzira kojoj političkoj opciji mi ili oni pripadali al' se nsimo razumeli.
nepopustljiv nepopustljiv 17:21 05.08.2019

Re: ...

gedza.73
Izgleda, ništa se mi nismo razumeli, odustajem.

moguće. verovatno smo mislili da izbacivanje ljudi iz njihovih stanova i otimanje njihove imovine (katastarske i vlasničke) nema opravdanja bez obzira kojoj političkoj opciji mi ili oni pripadali al' se nsimo razumeli.

Oteto - prokleto!
Šta tu ima da bude nejasno?!
Pa to je nejasno samo komunjarama i onima koji su se okoristili o tuđe.

Pričao mi jedan čiča - njemu ustaše zapalili sve. Pobednici proterali folksdojčere.
Njemu dali neku folksdojčersku kuću - on se nećkao. Njegovi ga nagovarali da ode makar da vidi.
Ode on popodne - i ujutro se vrati ... rekavši - u otetom se ne spava.

On, a niti njegovi potom, nisu imali problema sa restitucijiom. Mučili su se dok se nisu sami okućili.
jadragoljub jadragoljub 18:06 05.08.2019

Re: ...

a uz to neće da joj da dodeljeni društveni stan na korišćenje.

aj sad lepo objasni zašto njemu nije oduzet stan koji je dobio od komunista?
zašto on ima pravo da zadrži taj stan i još da mu se vrati ovaj, koji usput i pitanje u kakvom je odnosu sa pravim vlasnikom stana.
ti imaš tako deformisanu logiku da mislim da ne možeš da ideš ulicom pravo već u cik cak spirali.
bene_geserit bene_geserit 18:23 05.08.2019

Re: ...

Dragoljube, hteo si da kažeš to što su komunisti zavrzli što se tiče svojine, to Bog sveti ne može da otpertla?
jadragoljub jadragoljub 19:54 05.08.2019

Re: ...

bene_geserit
Dragoljube, hteo si da kažeš to što su komunisti zavrzli što se tiče svojine, to Bog sveti ne može da otpertla?

ne , nego ološ koji je došo posle komunista nit oće da otpetlja nego još više zapetljava i otima.
nepravdom ispravljati nepravdu nije pravda.
gedza.73 gedza.73 20:17 05.08.2019

Re: ...

aj sad lepo objasni zašto njemu nije oduzet stan koji je dobio od komunista?

prvo prvo.
Zašto bi bilo ko ko ima posao, stan, zdrav je i prav dobiJo stan?
Normalno je da radiš, zaradiš, odvojiš, uštediš i kupiš stan.
Stanove treba da dobiju socijalni slučajevu uz stroge uslove, na određeno vreme, posebni slučajevi a ne drugar'ca Ministarka.

A one koji imaju progresivno oporezovati ne opljačkati. obijač zlatare po FNRJ revolucionarnim vlastima je pošten komunista.

Ako je to uređenje, kako kaže većina dobro, onda se većina slaže da i ćerka Jorgovanke Tabaković može da koristi službeni auto kako bi putovala na fakultet u drugi grad. Ili da Bajatović, kao odgovorni levičar, može da putuje po svetu.

FNRJ je možda jedina država u Evropi koja je iskoristila rat i borbu protiv nacista da odradi revolucionarnu promenu vlasti.
Taj političko - komesarski vrh ti je popalio katastre, matične i opštinske knjige, silom u jednu evropsku državu, kakva god bila, uveo sovjetski lenjinističko - staljinističko uređenje. ustavno uveo diktaturu, zabranio političko i privredno organizovanje, omogućio i strogo ograničio pravo glasa, uveo političku podobnost i umesto katihizma obavezni marksizam.

Bez izuzetka, često pod lažnim optužbama, pokrao ljudima imovinu, podelio najbolje svojim pajtašima iz kartela, krao slike, posuđe, zatvarao i ucenjivao muškarce, žene i porodice. Kanibalističkom privredom je, sa svojim 'školovanim' stručnjacima i slepom političkom poslušnoću doveo do ekonomskog sloma i potpunog bankrota početkom osamdesetih. Nema nacionalista, nema Amerikanaca, nema četnika, balvana niti srBovanja. Samo jedna jedina partija.



zašto on ima pravo da zadrži taj stan i još da mu se vrati ovaj, koji usput i pitanje u kakvom je odnosu sa pravim vlasnikom stana.

Ako imaš red u kome predsednik države javno kaže kako se nećemo držati zakona kao pijan plota šta si očekivao?
Ko su ti bili direktori, nosioci privatizacije devedesetih i određen broj sudija?
Kom su partijskom ešalonu pripadali?

ti imaš tako deformisanu logiku da mislim da ne možeš da ideš ulicom pravo već u cik cak spirali.

ne bato.
ovaj deo mog komentara si preskočio
Na sledećem nivou možemo da pričamo o odgovornosti D.S. koji hoće da zadrži i dobijeni stan

ne idem ja u cik cak nego blogeri koji tvrde da je uređen sistem u kome partijska osoba, koristeći se marifetlucima i partijskim vezama, otme tuđe a da je anticivilizacijski kad to isto njima neko drugi uradi.

Doktorka, njena svekrva, su trebale krivično da odgovaraju za ono što su uradile vlasniku stana. i ne samo one već ceo partijski vrh koji je takav sistem ozakonjene pljačke institulizovao.
Kao i D.S. danas. On treba da vrati društveni stan, da novčano, krivično bude kažnjen zato što to nije uradio, lažno prijavio podatke ali drugar'ca Dobrila taj stan ne sme da dobije. Ona ima penziju i kao takva ne bi smela da se useli u društveni stan. prednost, na primer, pre nje treba da ima neka socijalno ugrožena porodica sa bolesnim detetom.

Zbog cikcak stavova određenog broja progresivno ali i totalitarno raspoloženih, kosmopolitskih ali istovremeno i antievropskih, prozapadnih ali u istom trenutku i svojetskih, preduzetničkih i samoupravljačkoh ja tvrdim da je blog postao leglo prikrivenih SNS botova samo što se drugačije zove. Ali su u biti sendvičari do koske.

gedza.73 gedza.73 20:25 05.08.2019

Re: ...

nego ološ koji je došo posle komunista nit oće da otpetlja nego još više zapetljava i otima

Drakče šta misliš koja je politička kategorija ljudi učestvovala u formiranju vlasti devedesetih, ko je držao zakonske, medijske i privredne poluge u rukama?
Ko je upravljao kriminalnim klanovima, čija su deca bila nosioci 'privredne' reforme, iz koje političke partije je stvorena elita osamdesetih i devedesetih?

obraz žene koja je skoro osamdeset godina živela u tuđem stanu na koji je smatrala da ima potpuno pravo pošto je njena svekrva bila politički podobna je isti kao i obraz Izvršitelja koji danas koriste zakonske marifetluke kako bi sebi pribavili korist? k'o đon.
I naravno da će takva žena, doktorka, njeni potomci tvrditi kako je SFRJ bila uređena zemlja, u kojoj se znao red, da je bila humanistički orijentisana a ne kao danas kad se ljudi izbacuju na ulicu.

Onda čuješ priču gde kaže da su komunisti izbacili porodicu na ulicu, sve pokrali, odneli čak dečiju kolevku. Posle Dobrica Ćosić vadio čoveka iz zatvora, Solunca, da ih znanjem spasi jer su imali sve nepismene dunstere, keramičare, grobare i šlosere.

jadragoljub jadragoljub 20:30 05.08.2019

Re: ...

gedžo molim te ko boga odjebi od mene, al stvarno. smučio si mi se više.
gedza.73 gedza.73 20:54 05.08.2019

Re: ...

.
st.jepan st.jepan 21:39 05.08.2019

Gedži

Gedžo, moram ti reći, danas mi se, vrlo prvi put (very first time) od kako se ovuda motam, desilo da nečije (tvoje) komentare ne pročitam do kraja.
Veruj, počimao bih sa standardnim entuzijazmom, ali već nakon prvih par rečenica, popuštala bi mi pažnja i misao stala da luta.
Obeshrabrujuće je..., ne prodire, ne dopire.
Ne mogu ja na tu tvoju vrtešku, bezmalo kompulzivnu.
Šta bi tek bilo da su tvojima oduzeli koliko mojima?
Ali OK, cernim te od ranije, stoga ću probati da sažmem:
Komunisti su izbacivali, ali ne na ulicu.
Ovi izbacuju na ulicu.

Kapiš?

nepopustljiv nepopustljiv 05:28 06.08.2019

Re: Gedži

st.jepan
Gedžo, moram ti reći, danas mi se, vrlo prvi put (very first time) od kako se ovuda motam, desilo da nečije (tvoje) komentare ne pročitam do kraja.
Veruj, počimao bih sa standardnim entuzijazmom, ali već nakon prvih par rečenica, popuštala bi mi pažnja i misao stala da luta.
Obeshrabrujuće je..., ne prodire, ne dopire.
Ne mogu ja na tu tvoju vrtešku, bezmalo kompulzivnu.
Šta bi tek bilo da su tvojima oduzeli koliko mojima?
Ali OK, cernim te od ranije, stoga ću probati da sažmem:
Komunisti su izbacivali, ali ne na ulicu.
Ovi izbacuju na ulicu.

Kapiš?


Da.
Gedžina podsećanja jesu neugodna - no istinita.
Šta da se radi - nisi jedini koji bi voleo da nije bilo baš tako kako Gedža piše - i još gore.
gedza.73 gedza.73 07:36 06.08.2019

Re: Gedži

Obeshrabrujuće je...


jeste.
Obeshrarujuće koliko je naše društvo duboko nezrelo i nespremno na uređeno društvo.

Ne možeš da 'sažmeš' epilog a da u njega ne uključiš razlog.

žena je izbačena iz stana (to što je na ulici je njena krivica jer je spickala novce koje je zaradila tokom radnog veka a nije obezbedila sebi smeštaj) jer je taj stan ukraden i bio je vlasništvo druge osobe.

A u taj stan se uselila jer je nekoj partijskoj MIP starleti nepotizmom i marifetlucima omogućena da taj stan otme.

Ova žena nije našla za shodno da sedam decenija vrati pravom vlasniku stan.
Ako se ne varam čak je jedan od EU uslova da je restitucija obavezna.

Svi smo za poštovanje zakona i na prvoj krivini tvrdimo da Kosmajcu treba da se isplati ogromna suma za poljski wc.
ne znam ko je napisao, u preletu sam video, da eto sin od starlete iz Ministarstva nije pretpostavljao kako će se jednog dana naši zakoni uskladiti sa evropskim pa ga nije upisao u svoje vlasništvo.

Čovek ukrao auto, al' se nije nadao kako će neko proveravati saobražajnu na granici, pa nije na vreme prekucao brojeve kako bi ga legalizovao.

Iz ovakvog društva meni je potpuno logičan nastavak da se pojave ovakvi izvršitelji koji kao da su iskočili iz nekog suludog feudalno - turskog univerzuma.

čak i ovaj lik koji je povratio svoje vlasništtvo ali istovremeno i zadržao društveni stan je tipičan primer rezonovanja određenog broja blogera.


Da 'sažmem' Dobrila je izbačena iz stana koji nije njen.
To što je na ulici je isključivo njena krivica.
Izvršiteljima su data krajnje necivilizovana ovlašćenja.
Zakone tumači i koristi kako ko ima partijsku zaleđinu i veze.

a ljudi, čiji su predstavnici danas vlast, bi hteli da poštuju zakone ali samo one koji idu iskljućivo njima ili njihovim političkim stavovima u prilog.


Srbija je taman tu gde jeste. zbog iskrivljenog pogleda kako jedno društvo treba da bude. od prihvatanja diktature do podele privilegija jednom krugu poltičkih istomišljenika.
vrzino kolo koje birači ne žele da menjaju već samo da budu u onom delu koji ima korist.

na ovom blogu se vidi ko u potpunosti podržava Miloševićevu ekonomsku politiku i zakonsku regulativu kao i aktuelne vlasti. samo što to pokušava da zapakuje u drugačiju oblandu


freehand freehand 07:38 06.08.2019

Re: Gedži

Ova žena nije našla za shodno da sedam decenija vrati pravom vlasniku stan.

Daj sad malo o onima što se ne setiše da Turcima dva veka kroz 15 generacija vrate imovinu
gedza.73 gedza.73 08:38 06.08.2019

Re: Gedži

Daj sad malo o onima što se ne setiše da Turcima dva veka kroz 15 generacija vrate imovinu

ne bih se ja, Free, vraćao u prošlost nego išao u budućnost.
(na stranu što ti je analogija poprilično khmmm... otprilike Jevrejima Nemci ne moraju da vrate otetu imovinu)

Izvršiteljka sa face of evil omogući, u skladu sa sivim zakonskim zonama i partijskim vezama, svom sinu da kupi stan koji je oduzet nekome zbog fingiranih troškova za daleko manju sumu od tržišne.
On u tom stanu živi neko vreme sa svojom ženom, decom i jednog dana, kad se promeni vlast, donese zakonska regulativa primerenija uređenim državama bivši vlasnik sa dokumentacijom dokaže u Strazburu da je njemu stan praktično nezakonski otet.

'uživaoce' stana izbace na ulicu a blogovska zajednica se ustalasa i stane u zaštitu prava porodice jer se izbacuju na ulicu ujedno braneći postupke i ponašanje Izvršiteljke kao i zakone koje je SNS doneo kako bi svojim članovima omogućio veliku korist.

Zato ti SNS ima toliko glasača. Svi se kao čude ko glasa za njih a ti eto pretresi ponovo komentare i vidi ko je na kojoj strani.

Zato Milošević ima većinu, zato komunisti, zato sutra neki drugi mehki diktator jer smo mi već spremni da prihvatimo diktaturu ako... pa sad po želji... branimo nacionalne interese pljačkom frižidera, branimo svetsku jednakost pljačkom stanova, švedski standard, piramidalnu štednju, državni posao, svinjsku polutku, živimo u velikoj zemlji...
freehand freehand 21:22 06.08.2019

Re: Gedži

ne bih se ja, Free, vraćao u prošlost nego išao u budućnost.

Znam, šalio sam se.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana