Gastronauti| Literatura| Muzika| Život

Kafka na žaru (recept)

pape92 RSS / 20.08.2019. u 12:31

kafka-franz.jpgUzmimo da na dan-dva poželelite da živite kao junak iz neke knjige, šta bi bilo najlakše? Svakako ne Čendlerov Marlou, ili, još strašnije, bilo koji lik iz dela Dostojevskog. Kafka takođe ne dolazi u obzir iz očiglednih razloga. Ima i lakših slučajeva, ali ono što je često zajedničko mnogim junacima romana, to je da žive sami. Taj preduslov mi se ispunio istovremeno sa završavanjem čitanja knjige pisca koga imam na umu kao idealnog za početnike u disciplini živimo kao junak iz knjige. Junaci dotičnog pisca ne samo da žive sami, oni žive mirnim, monotonim životom, čija rutina uljuljkuje čitaoca u iluziji da je sve na svom mestu, da su dani tek obični, uvek isti, u kojima junak nalazi mir i spokojnost predvidljive svakodnevnice. Po pravilu je opisan i deo dana u kome junak priprema sebi obrok. Nešto kao Mirni dani na Klišiju, ali bez seksa. A onda se u tu opipljivu i prepoznatljivu stvarnost uvuče neka pukotina, koja raste li raste kako roman odmiče. 

Ujedno je ovaj blog povratak korenima bloga: dnevnika uz bonus u vidu recepta.

 Kada sam se probudio, napolju je već uveliko bio dan. Pošto sam u kupatilu umio lice, stavio sam da se prokuva voda za kafu i proverio poruke na telefonu. Glava mi je polako postajala bistrija. Potvrdio sam porukom Katji, devojci koju sam pod bizarnim okolnostima upoznao pre nekoliko dana, dolazak na teniski teren u šest popodne. Imali smo zakazan meč u kome sebi nisam davao nikakve šanse, budući da je Katarina, kako joj je bilo puno ime, nosilac sportske teniske stipendije Univerziteta u Alabami, koji je ove godine imao bivšu studentkinju na Vimbldonu. Kar bo pa bo. Razmutio sam dva jaja, napravio prženice i pojeo ih slušajući vesti i vremensku prognozu sa radija. Na pomolu je bio skandal u vezi predloga premijera za evropskog komesara, otkriven je uzrok skorašnje železničke nesreće, pred obalom Libije se udavilo preko stotinu migranata. Slovenac koji je pao sa skutera u more negde u Dalmaciji i koga još traže je izgleda pao usled infarkta. Kao i obično, ni jedna jedina vest od koje bi ovaj dan izgledao bar malo veselije. Naprotiv, na poslednju vest sam se malo trgnuo, ali ipak se nije dogodilo ništa što bi imalo neposredan loš uticaj na moj život. Sve su to bili događaji koji su se negde daleko dešavali nepoznatim ljudima. Žao mi je zbog njih, ali ja tu u ovom trenutku, a bojim se ni u jednom drugom, nisam mogao ništa da učinim. Vremenska prognoza je pokazivala da će vreme biti prihvatljivo. Neće biti prevelike vrućine za meč koji me čeka u šest. Nije se čula ni uobičajena formulacija moguće padavine. Nikad ne kažu možda, uvek moguće.

Kad su se završile vesti i vremenska prognoza, isključio sam radio i raspremio posuđe od doručka. Ponekad volim da slušam muziku sa radija, ali sada mi nije prijala. Zatim sam seo za trpezarijski sto i razmišljajao ispijajući drugu kafu po redu. Jednostavno sam gledao krovove kuća i šumovit planinski pejsaž u pozadini i samo razmišljao. Najpre sam razmišljao o temi koja je u nekakvom priručniku čiji sam naslov upamtio još iz školskih dana nazvana Šta i kuda posle osnovne škole. Do odluke, koja se nije ticala direktno mene, nego ćerke, je ostalo još oko godinu dana, ali na pamet mi je neprekidno dolazila misao koliko ta odluka utiče na ostatak života. Većina mojih prijateljstava je započela u srednjoj školi, koju sam upisao nasumično, po preporuci drugara iz komšiluka. Kako bi moj život izgledao da sam umesto M. upoznao neku A? Ili da mi je najbolji prijatelj postao neko po imenu, na primer, Veljko. Doduše, onih nekoliko prijatelja koje sam još sačuvao nisu bili isključivo iz srednje škole, ali su se nekako nadovezali jedni na druge. Kar bo pa bo.

Zatim sam razmišljao o događaju od pre nekoliko dana, o smrti kojoj sam neposredno prisustvovao. Katja i ja smo sedam minuta, do dolaska ambulatnih kola, oživljavali čoveka koji se u hropcu srušio na osnovnoj liniji teniskog terena, baš kada je trebalo da udari forhend. Izdaleka je izgledalo kao da je iščašio nogu i srušio se. Kad smo prišli, začuli smo hropac. Čudan izraz: oživljavanje, ali se eto takav koristi. Skoro kao da osoba koja pristupa oživljavanju raspolaže čarobnim praškom, koji pospeš po umirućem, i osoba oživi. Moguće oživljavanje, to bi bilo tačno, kao što je prognoza moguće padavine uvek tačna. Zapravo je u pitanju energična masaža srčanog mišića, uz povremeno po potrebi davanje veštačkog disanja, metoda koja je daleko od toga da bi bila čarobna. Nekoliko dana potom smo se Katja i ja sreli na sahrani. Ni ona ni ja nismo poznavali pokojnika, ali očigledno postoji neka obaveza da se pojaviš na sahrani čoveka kome si poslednja osoba koju je video u životu. Razmišljao sam da li sam ja bio jedini koji je čuo njegove poslednje reči, verovatno jesam, na susednim terenima ne obraćaju pažnju, i koliko često su te reči potpuno banalne. Sa Katjom je na sahrani bila i njena majka, raspoložena za priču, i pošto je usled okolnosti znala da sam i sam nekakav teniser, rekla je da bi bilo fino da odigramo, Katja i ja, neku partijicu. Pogledavši još jednom snažnu devojku moje visine čeličnoplavih očiju, odgovorio sam da bi to verovatno bilo besmisleno obzirom da je moj najveći uspeh finale u igri parova na takmičenju našeg veoma malog teniskog kluba. Gluposti, rekla je majka, ženskama uvek dobro dođe da igraju sa muškarcima. Pa dobro, rekli smo, ja dodah još i čujemo se onda, a majka reče pa razmenite telefone (misleći naravno na brojeve). I tako me danas očekivao taj meč.

Pogledao sam na sat i shvatio da imam sasvim dovoljno vremena da odem do buvljaka. Bila je nedelja, jedini dan kada je buvljak otvoren. Mariborski buvljak je delimično pod tezgama, na kojima se prodaju kineski i turski tekstil, alati i slično, ali postoji i deo gde ljudi iznose polovnu robu. Tu se uglavnom zadržavam među starim pločama. Kolekcija ploča se može shvatiti kao završeno delo, ali je mnogo zanimljivije ako se tu i tamo dopunjuje. Vremenom, kako se prostor smanjuje, kriterijumi postaju sve oštriji, a neke ploče završe i na tavanu. Muziku sam najčešće slušao preko kompjutera spojenog na pristojan hifi, ali tu i tamo bi me uhvatila želja da poslušam nešto sa ploče. Posle oko sat vremena prebiranja po tezgama, izabrao sam ploču Dionne Warwicke, prvenstveno zbog pesme Alfie, i Emotional Rescue od Rolingstonsa. Potom sam svratio u prodavnicu da kupim hleb, i vratio se kući da pripremim sebi ručak. Potpuno sam smetnuo sa uma da ne raspolažem sastojcima za njega. Nije mi se ponovo izlazilo, pa sam zavirio u zamrzivač, gde sam pronašao kesu sa iseckanim spanaćem. U ostavi sam pronašao konzerve tunjevine, a u frižideru je ostalo još nekoliko jaja. Najpre sam pustio Stonse. Ploču sam kupio želeći da vratim onaj trenutak kada sam po prvi put čuo Emotional Rescue (to je bilo sa ploče), i kada nisam shvatio o kakvoj je dobroj stvari reč. U međuvremenu jesam, ali je nikada više nisam čuo sa ploče. Moglo bi se reći da je ovo bio moj način da se iskupim Rolingstonsima, ali zapravo sam samo jednostavno hteo da ponovo čujem Emotional Rescue, ali sa ploče. I tako sam, dok se sa albuma vrtela B1 stvar, istresao polovinu spanaća iz kese na malo ulja, narezao hleb koji je ostao od juče na kockice, drugi put od jutros razmutio dva jaja, pa njima namočio hleb. Spanać sam izdinstao, pa u tiganj ubacio i hleb. Na kraju sam još izručio tunjevinu iz konzerve. Bilo je nešto bosiljka na terasi, pa sam ga naseckao makazama preko već zgotovljenog obeda. Ispalo je u redu.

Posle ručka mi se prispavalo. Stefan Edberg je u jednom intervjuu krivio sebe što je pred finale Vimbldona otišao da spava (kakav čovek). Kaže da nije mogao da se rasani tokom čitavog prvog seta protiv Bekera, seta koji je izgubio 6-0. Budući da ionako nisam računao na bolji rezultat, prilegao sam i navio sat za slučaj da se uspavam. U polusnu sam ponovo prežvljavao događaj od pre nekoliko dana. Nikada ranije nisam video onog čoveka sa tenisa. Bio je nešto stariji od mene, ali u dobroj formi. Izašao sam da na pola sata malo udaram loptu u zid, a on mi je predložio da razmenimo koju na terenu, budući da je njegov partner otkazao u poslednji čas. Ulazeći na teren, video sam mladu plavokosu devojku kako na susednom terenu silovito razmenjuje forhende sa nekim mladićem koji joj je na jedvite jade parirao. I nas dvojca smo počeli sa laganim forhendima, padalo je veče.

U koliko sati se smrkava, bile su poslednje reči čoveka sa druge strane mreže.




Komentari (349)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 11:20 25.08.2019

Re: Da!

Gerilsko ratovanje i gerilska odbrana je jedini način i veoma čest primer odbrane od nadmoćnijeg neprijatelja.

Naročito ako nisi iz kraja u kome se boriš (ili nemaš ni kučeta ni mačeta), pa te boli dupe za odmazdu.

Komunisti su se malo zaleteli jer su mislili da će rat da traje šest meseci, i da će moćna CA da sjebe Nemce za čas posla, pa su požurili da zauzmu poziciju, i tako stvorili čuvenu Užičku Republiku (gde su odmah počeli i sa odmazdama).

A kada su Nemci poslali malo ozbiljniju jedinicu, razbežali se ko mačke sa jebišta.

Nema tu ni herojstva ni pameti, samo gola borba za vlast po svaku cenu.

Druga je stvar sa NDH, gde nije bilo drugog izbora sem bežanja u šumu od ustaškog noža.
alselone alselone 11:42 25.08.2019

Re: Da!

Nema tu ni herojstva ni pameti, samo gola borba za vlast po svaku cenu.


Ma da, baci kantu govna na sve te ljude.

A sa druge strane pretpostavljam da su četnici imali i herojstvo i pameti a vlast i nije zanimala, samo dobroboti ljudi?
milisav68 milisav68 12:57 25.08.2019

Re: Da!

Ma da, baci kantu govna na sve te ljude.

Ne pričam ja o svim ljudima, već o komunističkom rukovodstvu koje se stavilo na čelo ustanika.
A sa druge strane pretpostavljam da su četnici imali i herojstvo i pameti a vlast i nije zanimala, samo dobroboti ljudi?

Četnici su postojali i za vreme WW1 pa nisu posle rata došli na vlast, već je sve prepušteno izborima, a imali su dovoljno pameti da znaju da će rat trajati duže od šest meseci.

I nisu svi bili četnici, to je posleratna vlast stavila sve u isti koš radi izjednačavanja sa ustašama, jer je to uglavnom bila stajaća vojska Koste Pećanca, i oni jesu činili velika zlodela i bili pod Nedićevom komandom.

JVO sa Dražom je bilo nešto sasvim drugo, to su bili obični ljudi koji su se odazvali pozivu na mobilizaciju, pa kad se zemlja i vojska raspala, vratili se kući, i čekali rasplet događaja.

Dovoljno je da vidiš kako je nategnuto teklo suđenje Draži, pa da ukapiraš da je to bilo veliko muvanje i sa optužnicama i sa dokazima.

Još su posle i advokata ubili.

Zato mi danas živimo u Kafkinom "Procesu" (da ispoštujemo domaćina ).
Milan Novković Milan Novković 21:55 25.08.2019

Re: Da!

docsumann
...
vidiš, meni su u prvom planu djevojčicine oči, i cjelokupna facijalna ekspresija.
...

I meni, i pošto sam banuo u blog - prvo sam se jedva snašao

Po prvi put i bez znanja je fotka super, iskrena dečija reakcija na nekreativnog uljeza koji se gura u njen nevin, kreativan i slobodan svet.

Samo ja ne mogu da odvajam dela od autora, i onda mi fotka nije super.

Npr, ako malo rastegnemo The tragedy of the commons metaforu/obrazac/paralelu fokus se pomera ka tragediji, a ne ka commons po asocijaciji na autorevo šire delo.

U stvari autor je svojim likom i delom deo konteksta koji je Krofnica spomenula.
predatortz predatortz 13:06 20.08.2019

Da...

U koliko sati se smrkava, bile su poslednje reči čoveka sa druge strane mreže.


Svi očekujemo da se u poslednjem trenutku nečijeg života probudi nešto poput savesti, da se izrekne neka velika tajna koja umirućeg dugo tišti, da se izrazi ljubav prema nekome ili nečemu, da se da uteha bližnjim koji ostaju...

No, Gospodin Slučaj nam ni tu ne daje za pravo.
On tera po svom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:14 20.08.2019

Crteži FK



National Library of Israel

The Drawings of Franz Kafka
Черевићан Черевићан 15:16 20.08.2019

јоојми Батооо

poželelite da živite kao junak iz neke knjige

да прил'ка некад пружи ми се
те пожелим пре свег' себи ,
љубавник би лед' Четерли
бијо... одустао опште не би


потсет
Roman D. H. Lorensa "Ljubavnik lejdi Četerli" napisan je 1928. goidne i govori o ženi, pripadnici aristokratije, Konstansi Četerli. Ona i njena sestra su odrasle uz nekonvencionalne roditelje koji su ih ohrabrivali da istražuju svoju seksualnost još u ranim godinama. Udaje se za Kliforda Četerlija, kada on dođe na jednomesečno odsustvo. Nakon šest meseci njega vraćaju iz rata paralizovanog i impotentnog. Konstansino otuđenje od muža vremenom raste i posle kraće ljubavne afere sa piscem Majklisom ulazi u vezu sa lovočuvarem imanja, Oliverom....
pape92 pape92 00:17 21.08.2019

Re: јоојми Батооо

љубавник би лед' Четерли
бијо... одустао опште не би

Ne bi bilo slabo na tom mestu biti i postojati.

Što nas dovodi do podpitanja: ko je vaš najpoželjniji ljubavnik - literarni junak. Ljubavnica oli ljubavnik tojest.
Sa svoje strane sam bio i ostao fasciniran ženama iz Aleksandrijskog kvarteta. Mislim da sam dugo vremena sanjao da me na kraju mog (burnog, kakvog sam ga zamišljao u nežnim dvadesetim) momačkog života čeka Klea.
Черевићан Черевићан 22:33 23.08.2019

ветрић пирно па нам је додуво

pape - da me na kraju mog momačkog života čeka Klea , nego .... koja je vaša najpoželjnija filmska Ljubavnica

не знам заВас ал' ја га уочих
сем лепоте и глумачког дара ,
пленила је .... зеленилом ока
+ још приде Scarlett-a O'Hara
pape92 pape92 23:03 23.08.2019

Re: ветрић пирно па нам је додуво

Ah, Vivijan! Nekoć sam prelazio Frušku goru u sred zime automobilom u kojem nije radilo grejanje, samo da bih bio sa jednom devojkom, ista Vivijan Li. Toliko ista da je malo falilo da pustim brčiće.
Черевићан Черевићан 09:04 24.08.2019

никада мушкарац само једне жене

pape-malo falilo da pustim brčiće (ала Рет Батлер)

мацан бијо ....неможе се каасти
шарм му мамљив ....наступ агресиван,
мр Гејбл баш....ober hohštapler
са женскама .....посве импресиван
mirelarado mirelarado 18:01 20.08.2019

Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Pre mesec dana umro je italijanski pisac Andrea Kamileri, poznat po svojim istorijskim romanima, pozorišnim komadima, filmskim i TV scenarijima, a najviše po kriminalističkim romanima, čiji je protagonista glavni inspektor Salvo Montalbano. Kamileri je umro u 94. godini, a romane o Montalbanu pisao je tokom poslednjih 25 godina života. Po tim romanima (i pripovetkama) snimljena je i TV serija koja mu je donela slavu i izvan Italije.
Kamilerijevi krimići spadaju među moja omiljena letnja štiva. Volim njihovu magičnu ostrvsku atmosferu jedne izmaštane Sicilije, malog mesta (izmišljenog, naravno), u kojoj se odslikavaju i svetle i mračne strane savremenog života.

Montalbano najviše podseća na Simenonovog Megrea. I veliki je ljubitelj i konzument sicilijanske kuhinje. I tako sam se zainteresovala za zapečenu testeninu zvanu pasta 'ncasciata kojom se inspektor sladi u gotovo svim romanima. Pronašla sam recept i odlučila da je napravim.

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...

nepopustljiv nepopustljiv 18:15 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

mirelarado
Pre mesec dana umro je italijanski pisac Andrea Kamileri, poznat po svojim istorijskim romanima, pozorišnim komadima, filmskim i TV scenarijima, a najviše po kriminalističkim romanima, čiji je protagonista glavni inspektor Salvo Montalbano. Kamileri je umro u 94. godini, a romane o Montalbanu pisao je tokom poslednjih 25 godina života. Po tim romanima (i pripovetkama) snimljena je i TV serija koja mu je donela slavu i izvan Italije.
Kamilerijevi krimići padaju među moja omiljena letnja štiva. Volim njihovu magičnu ostrvsku atmosferu jedne izmaštane Sicilije, malog mesta (izmišljenog, naravno), u kojoj se odslikavaju i svetle i mračne strane savremenog života.

Montalbano najviše podseća na Simenonovog Megrea. I veliki je ljubitelj i konzument sicilijanske kuhinje. I tako sam se zainteresovala za zapečenu testeninu zvanu pasta 'ncasciata kojom se inspektor sladi u gotovo svim romanima. Pronašla sam recept i odlučila da je napravim.

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Eeeee, taj sam - koji gleda inspektora Montalbana.
Istina - prvi kriterijum za gledanje serije mi nije da li je italijanska, nego da nije američka.
mirelarado mirelarado 18:45 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

nepopustljiv
mirelarado
Pre mesec dana umro je italijanski pisac Andrea Kamileri, poznat po svojim istorijskim romanima, pozorišnim komadima, filmskim i TV scenarijima, a najviše po kriminalističkim romanima, čiji je protagonista glavni inspektor Salvo Montalbano. Kamileri je umro u 94. godini, a romane o Montalbanu pisao je tokom poslednjih 25 godina života. Po tim romanima (i pripovetkama) snimljena je i TV serija koja mu je donela slavu i izvan Italije.
Kamilerijevi krimići padaju među moja omiljena letnja štiva. Volim njihovu magičnu ostrvsku atmosferu jedne izmaštane Sicilije, malog mesta (izmišljenog, naravno), u kojoj se odslikavaju i svetle i mračne strane savremenog života.

Montalbano najviše podseća na Simenonovog Megrea. I veliki je ljubitelj i konzument sicilijanske kuhinje. I tako sam se zainteresovala za zapečenu testeninu zvanu pasta 'ncasciata kojom se inspektor sladi u gotovo svim romanima. Pronašla sam recept i odlučila da je napravim.

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Eeeee, taj sam - koji gleda inspektora Montalbana.
Istina - prvi kriterijum za gledanje serije mi nije da li je italijanska, nego da nije američka.


Od neamiričkih kažu da ima i dobrih švedskih krimi-serija.
jadragoljub jadragoljub 18:47 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

mirelarado
nepopustljiv
mirelarado
Pre mesec dana umro je italijanski pisac Andrea Kamileri, poznat po svojim istorijskim romanima, pozorišnim komadima, filmskim i TV scenarijima, a najviše po kriminalističkim romanima, čiji je protagonista glavni inspektor Salvo Montalbano. Kamileri je umro u 94. godini, a romane o Montalbanu pisao je tokom poslednjih 25 godina života. Po tim romanima (i pripovetkama) snimljena je i TV serija koja mu je donela slavu i izvan Italije.
Kamilerijevi krimići padaju među moja omiljena letnja štiva. Volim njihovu magičnu ostrvsku atmosferu jedne izmaštane Sicilije, malog mesta (izmišljenog, naravno), u kojoj se odslikavaju i svetle i mračne strane savremenog života.

Montalbano najviše podseća na Simenonovog Megrea. I veliki je ljubitelj i konzument sicilijanske kuhinje. I tako sam se zainteresovala za zapečenu testeninu zvanu pasta 'ncasciata kojom se inspektor sladi u gotovo svim romanima. Pronašla sam recept i odlučila da je napravim.

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Eeeee, taj sam - koji gleda inspektora Montalbana.
Istina - prvi kriterijum za gledanje serije mi nije da li je italijanska, nego da nije američka.


Od neamiričkih kažu da ima i dobrih švedskih krimi-serija.

misliš švedski ratni
mirelarado mirelarado 19:01 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

jadragoljub
mirelarado
nepopustljiv
mirelarado
Pre mesec dana umro je italijanski pisac Andrea Kamileri, poznat po svojim istorijskim romanima, pozorišnim komadima, filmskim i TV scenarijima, a najviše po kriminalističkim romanima, čiji je protagonista glavni inspektor Salvo Montalbano. Kamileri je umro u 94. godini, a romane o Montalbanu pisao je tokom poslednjih 25 godina života. Po tim romanima (i pripovetkama) snimljena je i TV serija koja mu je donela slavu i izvan Italije.
Kamilerijevi krimići padaju među moja omiljena letnja štiva. Volim njihovu magičnu ostrvsku atmosferu jedne izmaštane Sicilije, malog mesta (izmišljenog, naravno), u kojoj se odslikavaju i svetle i mračne strane savremenog života.

Montalbano najviše podseća na Simenonovog Megrea. I veliki je ljubitelj i konzument sicilijanske kuhinje. I tako sam se zainteresovala za zapečenu testeninu zvanu pasta 'ncasciata kojom se inspektor sladi u gotovo svim romanima. Pronašla sam recept i odlučila da je napravim.

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Eeeee, taj sam - koji gleda inspektora Montalbana.
Istina - prvi kriterijum za gledanje serije mi nije da li je italijanska, nego da nije američka.


Od neamiričkih kažu da ima i dobrih švedskih krimi-serija.

misliš švedski ratni


Ne, ni ratne, ni akcione , baš kriminalističke serije.
nsarski nsarski 20:46 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.


Boga mi, ova klopa deluje impresivno i bogato. Ali, da nije pomalo jaka za ove vruće dane?
jadragoljub jadragoljub 21:07 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Ne, ni ratne, ni akcione , baš kriminalističke serije.

mislim da sam gledao, al dal sam pomešao sa danskim , ko zna to isto ko kinezi japanci :)
pape92 pape92 21:21 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Svi prijatelji plavog patlidžana su i moji prijatelji!
mirelarado mirelarado 22:16 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

nsarski
Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.


Boga mi, ova klopa deluje impresivno i bogato. Ali, da nije pomalo jaka za ove vruće dane?


Jeste jaka, zato se jede u malim porcijama. :)
jadragoljub jadragoljub 22:36 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

mirelarado
nsarski
Igrom slučaja, baš danas sam pribavila one sastojke koje nisam imala u kući i upustila se u kuvanje. Ovde je recept na engleskom, ako nekoga bude zanimalo.


Boga mi, ova klopa deluje impresivno i bogato. Ali, da nije pomalo jaka za ove vruće dane?


Jeste jaka, zato se jede u malim porcijama. :)

po kila po porciji :)
angie01 angie01 23:45 20.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Jeste jaka, zato se jede u malim porcijama. :)


al zato vise puta.

leti se organizam vise napreze da savlada toplotu, pa mora da se nekeko nadoknadi utrosena energija za taj napor.

zimi mu treba dovoljno goriva da se ugreje, a u prolece i jesen da se priagodi promenama- znaci, samo slobodno....
jadragoljub jadragoljub 11:35 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

pape92
Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Svi prijatelji plavog patlidžana su i moji prijatelji!

nači ja sam ti neprijatelj, hvala na pažnji :)
predatortz predatortz 11:40 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

jadragoljub
pape92
Jelo je odlično ispalo, još da mi je Montalbanova veranda, gde blagi vetrić donosi miris mora...


Svi prijatelji plavog patlidžana su i moji prijatelji!

nači ja sam ti neprijatelj, hvala na pažnji :)


Ako je to kriterijum, ja sam mu onda dušmanin ljuti.
pape92 pape92 12:03 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Vidim da niste probali imam baldi. Jelo od koga je baldisao imam, toliko je bilo dobro. Nema veze, to ne znači da su neprijatelji patlidžana i moji neprijatelji.
predatortz predatortz 12:04 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

to ne znači da su neprijatelji patlidžana i moji neprijatelji


tako sam i razumeo, samo peckam Dragoljuba.
angie01 angie01 12:38 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

ja sam ekstremni obozavalac patlidzana i svasta znam od njega da pravim,

pape92 pape92 13:09 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

To je to.
Bili Piton Bili Piton 18:47 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Ne mogu da kucam s punim ustima rolovanog ćevapa
milisav68 milisav68 19:30 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

Mirela, alal ti cufte i za recept i za Montalbana :))

A ti krimi romani, jel ima nas prevod?

Obozavam seriju, neke epizode sam gledao i po nekoliko puta :)
mirelarado mirelarado 22:02 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

milisav68
Mirela, alal ti cufte i za recept i za Montalbana :))

A ti krimi romani, jel ima nas prevod?

Obozavam seriju, neke epizode sam gledao i po nekoliko puta :)


Nema prevoda na srpski, a baš bih to radila s uživanjem. Jezik je osoben, prepun humora i dijalektalizama, lokalizama... Možda i zainteresujem nekoga od preživelih izdavača, ko zna.
razmisljam razmisljam 23:32 21.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

mirelarado

Nema prevoda na srpski, a baš bih to radila s uživanjem. Jezik je osoben, prepun humora i dijalektalizama, lokalizama... Možda i zainteresujem nekoga od preživelih izdavača, ko zna.


Има. Ја читала ,,Облик воде''. А Делфи књижаре имају у понуди и књигу кратких крими прича ,,Монталбанове поморанџице''.
Додуше, то би било све, тако да од свег срца навијам да ти допадне до преводилачких руку још неки Камилеријев наслов. Јавља ми се да би то било велико уживање и за нас читаоце, знајући твоје мајсторство.
mirelarado mirelarado 08:50 22.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

razmisljam
mirelarado

Nema prevoda na srpski, a baš bih to radila s uživanjem. Jezik je osoben, prepun humora i dijalektalizama, lokalizama... Možda i zainteresujem nekoga od preživelih izdavača, ko zna.


Има. Ја читала ,,Облик воде''. А Делфи књижаре имају у понуди и књигу кратких крими прича ,,Монталбанове поморанџице''.
Додуше, то би било све, тако да од свег срца навијам да ти допадне до преводилачких руку још неки Камилеријев наслов. Јавља ми се да би то било велико уживање и за нас читаоце, знајући твоје мајсторство.


Види се ко је пасионирани читалац! Хвала ти за ову информацију, Размишљалице. Облик воде је први роман у серији, дакле, има наде да ће се преводити и остали.
milisav68 milisav68 13:25 22.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

mirelarado
Nema prevoda na srpski, a baš bih to radila s uživanjem. Jezik je osoben, prepun humora i dijalektalizama, lokalizama... Možda i zainteresujem nekoga od preživelih izdavača, ko zna.

Da osnujemo grupu na fejsu - fan klub Salva Montalbana, pa kad skupimo jedno 10-20 hiljada, pokažeš izdavačima moguće tržište.

mirelarado mirelarado 14:07 22.08.2019

Re: Pasta 'ncasciata Kamileriju u čast

milisav68
mirelarado
Nema prevoda na srpski, a baš bih to radila s uživanjem. Jezik je osoben, prepun humora i dijalektalizama, lokalizama... Možda i zainteresujem nekoga od preživelih izdavača, ko zna.

Da osnujemo grupu na fejsu - fan klub Salva Montalbana, pa kad skupimo jedno 10-20 hiljada, pokažeš izdavačima moguće tržište.



Odlična ideja!
nask nask 13:13 22.08.2019

Marburg an der Drau

Eee, živiš u mom rodnom gradu. Samo rođen, živeo posle u najstarijem slovenačkom gradu. Jesi li prešpartao Pohorje?
pape92 pape92 12:44 23.08.2019

Re: Marburg an der Drau

Mnogo puta.
dirtyharry dirtyharry 21:23 22.08.2019

Glavni junak...

Atomski mrav Atomski mrav 23:05 22.08.2019

Re: Glavni junak...

Gde si ti, čoveče? Nema te k'o turpija u zatvoru...
maksa83 maksa83 23:07 22.08.2019

Re: Glavni junak...

Gde si ti, čoveče? Nema te k'o turpija u zatvoru...

"Nema te ko gaća u porniću..."
Atomski mrav Atomski mrav 23:12 22.08.2019

Re: Glavni junak...

"Nema te ko gaća i porniću..."

Nema te k'o gaća na Mejpltorpovim fotografijama...
nepopustljiv nepopustljiv 07:22 23.08.2019

Re: Glavni junak...

maksa83
Gde si ti, čoveče? Nema te k'o turpija u zatvoru...

"Nema te ko gaća u porniću..."

Ko o čemu!

Usput - prekjuče sam imao epopeju po fruškogorskim manastirima.
Juče nameravao da krenem u debelu Srbiju, preko Avale ka Oplencu, no, udavili me sa posla, pa sam morao da pišem mejlovi i koješta.
Zato danas nema da omanem.
tasadebeli tasadebeli 08:43 24.08.2019

Кафкин пријатељ и смрт језика

Има Исак Башевис Сингер једну приповетку која се зове "Кафкин пријатељ" у којој извесни глумац једног од многобројних позоришта у Варшави која су до Коначног решења своје представе играла на јидишу* прича о свом друговању са Кафком и како су га једном водили у јавну кућу из које је Кафка излетео после врло кратког времена повраћајући испред улаза све док није исповратио и своју душу.

"Било је то људско биће на највишем ступњу мучења самог себе," завршио је своју приповест о Кафки тај Кафкин пријатељ.


______________________________________________________________________________

* - Јидиш је до Коначног решења имао око 12 милиона говорника којима је то био матерњи језик у Европи. После 1945. у читавој Европи, од Урала до Ирске, преостало је 2 милиона говорника јидиша.



pape92 pape92 10:56 24.08.2019

*

tasadebeli tasadebeli 11:39 24.08.2019

Re: *

pape92



Тај Кафка му дође исто к'о и лингвистика.

Кафка на жару, Кафка на жалу, Kафка у јавној кући,...

Прави Њу Ејџ мултипрактик. Са слободом избора употребе.

Тако и лингвистика. Психолингвистика, социолингвистика, антрополингвистика,...

Што рече један мој другар и колега са факултета:"Очекујем ускоро појављивање нове научне дисциплине - лингвистика и кувана кафа."





pape92 pape92 21:34 24.08.2019

Re: *

Kafka na bregu.
Naišao sam na zanimljiv momenat čitajući jednu knjigu, navodno je Kafka bio opsednut usamljenim kućama na strminama, uzvisicama, brežuljcima. Imao je omiljena mesta gde ih je posmatrao, a kada bi naišao na neku novu, obavezno bi se zaustavljao i posmatrao dugo taj prizor.
Poenta ove priče je sledeća: pomaže li ovaj detalj iz Kafkine biografije imalo boljem, ili drugačijem razumevanju njegovih knjiga? Meni ne.
tasadebeli tasadebeli 23:13 24.08.2019

Re: *

pape92
Kafka na bregu.
Naišao sam na zanimljiv momenat čitajući jednu knjigu, navodno je Kafka bio opsednut usamljenim kućama na strminama, uzvisicama, brežuljcima. Imao je omiljena mesta gde ih je posmatrao, a kada bi naišao na neku novu, obavezno bi se zaustavljao i posmatrao dugo taj prizor.
Poenta ove priče je sledeća: pomaže li ovaj detalj iz Kafkine biografije imalo boljem, ili drugačijem razumevanju njegovih knjiga? Meni ne.



Нисам ја ни разумео да је на овом твом блогу реч о Кафки и његовим књигама.

Поготово не читајући коментаре о међуножју малих девојчица.

Погрешио сам?
pape92 pape92 11:59 25.08.2019

Re: *

Na ovom blogu može biti reči i o Kafki, ali nije obavezno.
tasadebeli tasadebeli 14:56 25.08.2019

Re: *

pape92
Na ovom blogu može biti reči i o Kafki, ali nije obavezno.



Онда и нисам много фулао.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana