Eksperimenti u blogovanju

Korak po korak

zilikaka RSS / 06.09.2019. u 16:56
Pa da vidimo šta će ispasti.
,giphy.gif

Evo, ja ću prva.
 
- Izdinstati glavicu luka.
 


Komentari (726)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 19:42 06.09.2019

Re: i naravno

alselone
i bez viceva o papagajskom paprikašu moliću.


Ja ne bih kuvao papagaje, neće tu ništa ostati. Ali recimo kada bi jedno 10, 15 komada ubacili pod sač! To bi bilo kao čips!



Strašno!

Izvini se!
nsarski nsarski 19:42 06.09.2019

Re: i naravno

Elem, da se vratimo klopi, i bez viceva o papagajskom paprikašu moliću.


Jbg., ima i parrot fish koja je izvanredna spremljena na lešo. (Pravio ja probirljivim gostima).



alselone alselone 19:45 06.09.2019

Re: i naravno

Strašno!

Izvini se!


Izvinjavam se. Zaboravio sam da kažem kako bi bilo zgodno tu ubaciti i par onih včučkovih mrmota, ili kako se već zovu.
alselone alselone 19:49 06.09.2019

Re: i naravno

Jbg., ima i parrot fish koja je izvanredna spremljena na lešo. (Pravio ja probirljivim gostima).


Ja bih rekao profo da tvoj brat voli najbolje jelo koje može od ribe da se napravi.
zilikaka zilikaka 20:17 06.09.2019

Re: i naravno

alselone
Eh, mladosti, tužna.


Joj kuku! DA nas Alibicila čuje, dugo bi nam presuđivo.

Ja sam jednom kao klinja uhvatio malu sovu u napuštenom skladištu/silosu, tako nekom objektu. Mi smo dečaci išli u istaživanje i nađemo nju malu i uplašenu, verovatno je ispala iz gnijezda. I donesem je kući i napravim u šupi kavez od žice, ono što vi zovete chichek wire. Bila dva dana i onda je volšebno pobegla, da bi mi deda 15 godina kasnije rekao da su je pustili jer je cele noći ispuštala neke zvuke iz horor filmova pa niko nije mogao da spava.

Mi smo pre desetak godina našli jednu u parku preko i doneli kući misleći da je sklanjamo od kerova i mačaka. Sirota pokušavala da leti, i uspevala po nekoliko metara, čak je ni naš tadašnji ker nije dirao, al posle nekoliko dana uginula.Posle mi objasnili da nisam smela da je diram, da bi se možda popela nekako u gnezdo, ili da sam trebala da je zatvorim i hranim mlevenim mesom dok malo ne ojača.

Papagaja sam imala jednom, dobila na poklon tigricu sa sve kavezom al bio toliko glup da kad ga pustiš napolje nije umeo da nađe vrata od kaveza.
A posebna priča gde je i šta sve uspevao da usere.
Jednom kad sam iznela kavez da ga očistim, slučajno se otvorila vrata i on izleteo. Nikad se naravno nije vratio al nešto i ne mogu da kažem da sam žalila.
predatortz predatortz 20:22 06.09.2019

Re: i naravno

A mi smo imali papagaja, malog, u kavezu, i svaki dan smo proveravali da li ima vode ili hrane ali on je ipak uginuo


Našeg papagaja je komšinica Dara spasila od sigurne ciroze jetre.
Drugar i ja smo mu, pošto smo i sami bili u toj fazi, sipali votku u pojilicu. Onda je on pola danakreštao i kurčio se kao pijan Srbin, a drugu polovinu dremao i mamurao. Ko zna šta bi ga snašlo da Dara nije ustanovila da on pati zbog toga što je sam i što nema ženku. Transfer je ugovoren kad je u pripitom stanju, u nekontrolisanom letu, spičio ćaleta po sred naočara.
Darina papagajka je taj dan dobila dečka.
Dara nas je posle mesecima gnjavila pričama kako je bila u pravu, te kako se mladoženja preporodio i pozitivno promenio.
zilikaka zilikaka 20:32 06.09.2019

Re: i naravno

Dara nas je posle mesecima gnjavila pričama kako je bila u pravu, te kako se mladoženja preporodio i pozitivno promenio.



TAko sam ja onomad sklopila prijateljstvo sa jednim od ukućana obožavanim a inače nervoznim i poganim pekinezerom.

Bio poznat da laje histerično sve dok ti ne sedneš i ukipiš se. Domaćica otišla da kuva kafu a ja se zaboravila pa ustala da pogledam neku knjigu, kad ovaj kreno na mene.
Naravno da sam ga instinktivno degažirala, i da se on istog momenta smirio, a ja nastavila da šetam po sobi.
Domaćica stigla i sva oduševljena konstaotvala kako sam jedna od retkih koja je uspela da se sprijatelji, jer je to sa njim vrlo teško.


nikvet pn nikvet pn 20:44 06.09.2019

Re: i naravno

Daajte molim vas blogogospodo nemojte predamnom o životinjama u detinjstvu. Ja sam toliko živuljki dovukao u stan na prvom spratu da se iskreno čudim svojim dragim roditeljima šta su istrpeli. Papagaji, kanarinci, štiglići, čavke (sa kesom na repu), vrane, čaplja, kornjače... u stanu je uvek nešto cvrkutalo, gmizalo, šuškalo. Ali nije smrdelo ni prljalo, sve sam čistio pod konac. I nešto ne pamtim tužne momente sahrana, uvek bih to pustio ili nekome uvalio. Ali sanjao sam.psa a to nikako. Onda ćale fasuje išijas i preporuče mu da se kreće. Stric mu donese sačmaru i on postane lovac. A kakav je to lovac bez kera?! Hehe, poenterka se uselila na terasu, joj moje sreće. Ostalo je moralo da se raščisti, bilo mi teško ali tu je Dijana. Pametnija od pola zgrade, naučio sam je svemu što sam čuo da pas može i još preko toga. Čudile se komšije, ovo kuče ne zna još samo latinicu.

Ali dobro, mene tako zakljucalo, priznajem, za kuhinju sam eto dunster, osvedočena štetočina sa dugogodišnjom zabranom pristupa osim da kuvam psinama.
Bili Piton Bili Piton 20:51 06.09.2019

Re: i naravno

nikvet pn
za kuhinju sam eto dunster


Ali se uklapaš u društvo.

Pomislio sam na tebe danas, išao sam s nekom baš starom prijateljicom od pre trijes godina na splav na "kafu" (završili pijani ko guzice oboje, neka "dedina šljiva" ). Ima pudlicu koja je opasna zavodnica, češkali smo se i mazili satima. Prelepo stvorenjce i bistro kao izvor.
mariopan mariopan 23:46 06.09.2019

Re: i naravno

alselone
Deci to nikad nisam rekla.


Otišli mi neki dan sa klincima da kupimo dodatne ribice, dve su crkle. I kaže ćerka prodavačici - Gde su one ribice što su se prehladile pa ih je tata vratio da ih lečite?



A prodavačica car odmah ukapira o čemu se radi pa kaže - naišla je neka dobra devojčica pa ih je ona kupila.


mariopan mariopan 23:50 06.09.2019

Re: i naravno

nsarski
Elem, da se vratimo klopi, i bez viceva o papagajskom paprikašu moliću.


Jbg., ima i parrot fish koja je izvanredna spremljena na lešo. (Pravio ja probirljivim gostima).




I ti se izvini, vidi kako je slatka!
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:06 07.09.2019

Re: i naravno

Bili Piton
Pilići naši medeni. Nepodnošljivi ali medeni.


Nemoj da ih upoznajes s Pajicem..
cmix909 cmix909 10:31 07.09.2019

Re: i naravno

alselone
Nepodnošljivi ali medeni.
Papagajska dreka je muzika za moje uši...


Nemam nacin da otkrijem da li Lucika misli da sam je kidnapovao ili da sam je spasio, a ni moje misli nisu najjasnije u tom pogledu. Sreli smo se prvog avgusta ove godine u za nju velikom svetu, u jednom parku, dokle je doletela ili gde je mozda bila ostavljena toga dana ili dan-dva-tri ranije. Naisao sam bas kada se ka njoj bacio neko cije lice ni meni ne bi ulivalo poverenje. No, pobegla mu je, na jedno nisko, petnaest ili dvadeset metara udaljeno drvo, gde sam je ubrzo otkrio i fotografisao. Dopustila je da joj pridjem sasvim blizu i kroz nekoliko minuta ispunjenih besmislenim monologom veceg dvonosca uzletela je i onda se spustila do mene. Osecao sam da imam samo jednu priliku (da postanem Bosko Dugacki u minijaturi) i valjda se zato uopste ne secam kako se nasla u mojoj saci. Nikada ranije nisam na taj nacin drzao pticurka sposobnog da poleti, a narocito ne u hodu prometnom ulicom i izlozen cudnim pogledima onih malobrojnih prolaznika koji uopste nesto zapazaju. Pazio sam i da je ne povredim i da je ne izgubim i kratkotrajnim lakim popustanjem stiska odgovarao na njeno povremeno negodovanje koje je izrazavala tako sto mi je stipkala prst. Nije bolelo.

Odneo sam je do necijeg stana i tu se pokazalo koliko je bila iscrpljena i da je lako mogla postati plenom vrane, macketine, radoznalog psa ili kakvog covekolikog stvorenja. Setkala se po krevetu, dugo pila vodu i donekle utolila glad sirovim suncokretom. Potom su njena slucajna gostionicarka i pomenuti veci dvonozac posetili dva obliznja pet shopa i pitali devojke da li bi uzele izgubljenog papagaja i dale ga kome na usvajanje, pa se vratili kuci sa nesto skrivenog zadovoljstva zbog neobavljenog posla, kao i malim kavezom za nuzni smestaj i kutijicom hrane.

Putem interneta niko je nije trazio, niti su u okolini opazeni leci kojima se nudi visoka novcana nagrada onome ko vrati nestalu papagajcicu (raspitao sam se kako razlikovati polove i o jos kojecemu), mladu ali vec odraslu lepoticu za tigricu netipicne sare. Jedan odgajivac pristao je u nacelu da je primi, ali to bi je, bojim se, ponovo iznelo na lutriju. Pozvao sam onda jednog svog druga kome bih je smeo poveriti i saznao da je njegov papagaj provereno neljubazan prema dosljacima. Stoga je ona konacno dobila i novo ime: Luci, sto se slaze sa njenom belom bojom i dve nijanse plave.

Novi identitet podrazumevao je i znatno komforniju italijansku kucicu i odgovarajuci italijanski namestaj, po kome ona izvodi uvezbane akrobacije, a iz koje jos uvek nerado izlazi na kakvu-takvu slobodu. Uglavnom se zadovolji time da sleti na rame ili kosu svojim luckastim znancima, koji se pomalo osecaju i kao upravnici logora. Ne govori, niti se to od nje zahteva, ali kada je, ko bi to znao, u setnom ili mozda u veselom raspolozenju, ume da pevusi zbilja fascinantno. Kada se prvi put oprezno oglasila na taj svoj tihi, neobicno nezni nacin, pomislio sam da nikada nisam cuo, ni od kosa ni od slavuja, a ni u ljudskoj muzici, ista toliko milozvucno i dirljivo. Njen sotto voce je snimljen i mozda ce se kakav dobar kompozitor jednoga dana odvaziti da napise Varijacije na temu iz Lucikinih improvizacija.
mirelarado mirelarado 13:09 07.09.2019

Re: i naravno

nikvet pn
za kuhinju sam eto dunster


Možda, ali si baš ti na nekom pethodnom Zilinom blogu, dao savet kako da se skuva pasulj pomoću kisele vode i da posle nema nadimanja. Kombinovala sam posle tvoj i Peđin savet (natapanje u posoljenu vodu) i - radi pos'o!

Zato i volim kulinarske blogove (a i trolove). Uvek naučim nešto novo i korisno.
zilikaka zilikaka 13:46 07.09.2019

Re: i naravno

Kombinovala sam posle tvoj i Peđin savet (natapanje u posoljenu vodu) i - radi pos'o!

I ja. Rezultat isti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:25 09.09.2019

Re: i naravno

apacherosepeacock
Bili Piton
Pilići naši medeni. Nepodnošljivi ali medeni.


Nemoj da ih upoznajes s Pajicem..


Mrzim papagaje!

Tast mi sprema zaveru, da se osveti što sam mu onomad nokautirao konjura, pa pujda moju stariju ćerku da ište kera, a on će da joj kupi. Već sam svečano obećao da ker ide pravo u azil, a papigu sečem katanom na tanke listiće, samo li se usudi da mi tako nešto uradi.



nikvet pn nikvet pn 08:10 09.09.2019

Re: i naravno


Јесам дунстер кухињски зато што сам целог века окружен кулинарским громадама: госпоја, кева, сестра, другар параплегичар (патка на кестењу нпр.), кум покојни (помогао на улици тученој жени па ено га осам година мирише љубичице одоздо, убица добио две и по године). Е тај је био кухињски маг: На свету постоје две кухиње, француска и кинеска; остало је прехрана. Брао је 32 јестиве врсте гљива, спремао чиста чуда; ладно би укрстио варјачу са било ким овде присутним и одсутним. И да не заборавим мог адвоката, његов је пасуљ са антипрдин фактором нпр.

Међу таквим куварским велесилама определило ме да постанем куварски помоћник, оно, набавка, љуштење, жицање шерпи итд и нарочито - ватра. Дакле нема ништа мислиш него извршиш. И уопште ми не пада тешко кад помислим шта ме чека.
nikvet pn nikvet pn 08:11 09.09.2019

Re: i naravno


Зили кад остане без идеје шта би кувала она пусти блог и мирна је пар месеци; како је нисте провалили
zilikaka zilikaka 08:31 09.09.2019

Re: i naravno

nikvet pn

Зили кад остане без идеје шта би кувала она пусти блог и мирна је пар месеци; како је нисте провалили

Paaa...mlaaako, priznajem.
Jedino što se ovde po pravilu razmašu majstorijama.
Niko da postavi savet kako preživeti, ko Brajina sestra, što će reći, (uz dužno poštovanje blogokulinarskim velesilama) da za moraš postati vrhunski majstor da bi stvar umeo sa sagledaš na prost način.


nikvet pn nikvet pn 08:34 09.09.2019

Re: i naravno

srdjan.pajic

Mrzim papagaje!

Već sam svečano obećao da ker ide pravo u azil, a papigu sečem katanom na tanke listiće


Јасно је госн Пејџик, то су трауме из ранојутарњег предграђа. Враћаш се из провода, сусрећеш труднице које крећу на посао кроз чопоре изгладнелих луталица уз крике папагаја с прозора...

Није то лако, признајем, али размисли, зашто да због својих младалачких страхова ускратиш својој деци задовољство одрастања са псом, а богами и папагајима? Зар да порасту уз пуме, преријске кучиће и бодљикаве прасиће? (Добро, и мачкетине)? Дивљи Запад је то, разумем, али допусти потомству своме мало питомине и топлине, узми им пса, не подај се траумама из тешког детињства у комунизму.
jooscout jooscout 10:12 09.09.2019

Re: i naravno

nikvet pn

На свету постоје две кухиње, француска и кинеска; остало је прехрана.


Jooj, meni se ne svidja ni jedna ni druga. Libanska je najbolja (a i Liban je divna zemlja), reče neko gore da mu se nije dopala, ne mogu da razumem. Mada, sva levantska da ne počne i ovde falafel rat. :) A u Evropi, francuska pored italijanske može samo da se pomeri u stranu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:12 09.09.2019

Re: i naravno

Mrzim papagaje!

Tast mi sprema zaveru, da se osveti što sam mu onomad nokautirao konjura, pa pujda moju stariju ćerku da ište kera, a on će da joj kupi. Već sam svečano obećao da ker ide pravo u azil, a papigu sečem katanom na tanke listiće, samo li se usudi da mi tako nešto uradi.



Pa kazi lepo - ne volim tasta, don't shoot the messenger (papagaja).. c,c


srdjan.pajic srdjan.pajic 14:44 09.09.2019

Re: i naravno

nikvet pn
srdjan.pajic

Mrzim papagaje!

Već sam svečano obećao da ker ide pravo u azil, a papigu sečem katanom na tanke listiće


Јасно је госн Пејџик, то су трауме из ранојутарњег предграђа. Враћаш се из провода, сусрећеш труднице које крећу на посао кроз чопоре изгладнелих луталица уз крике папагаја с прозора...

Није то лако, признајем, али размисли, зашто да због својих младалачких страхова ускратиш својој деци задовољство одрастања са псом, а богами и папагајима? Зар да порасту уз пуме, преријске кучиће и бодљикаве прасиће? (Добро, и мачкетине)? Дивљи Запад је то, разумем, али допусти потомству своме мало питомине и топлине, узми им пса, не подај се траумама из тешког детињства у комунизму.


Samo ti zajebavaj, ali meni je najteže. Kad me pogleda onim tužnim plavim očima, nemoguće je reći ne. Zato je bolje da sjebem tasta na vreme, i objasnim mu neke stvari. Ovde kod nas se psi moraju držati u kući, ne može u dvorštu, mislim, može, ali te svi gledaju kao serijskog ubicu. A papige mrzim zato što sam u mladosti, pre nekoliko godina, bio teško zlostavljan, gotovo silovan, od strane tog malog skota, no, to sam već pričao na blogu, da se ne ponavljam.

A juče poslah ćeru i ženu na jahanje gore po planini, sa sve forsiranjem reka, provlačenjem kroz klance, i penjanjem uz litice i prelaskom preko indijanske teritorije, bivše. Vratile se srećne, sijaju, prave kaubojke. Dok smo ova manja i ja popravljali patos i još neke stvari oko kuće koje su se pokvalire. Ona je još mala za jahanje, ali ume da doda kilo ključ i gedoru i da ih vrati na mesto. Jedino i dalje meša metrički i imperijalni sistem, moraćemo na tome više da poradimo.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:48 09.09.2019

Re: i naravno

apacherosepeacock
Mrzim papagaje!

Tast mi sprema zaveru, da se osveti što sam mu onomad nokautirao konjura, pa pujda moju stariju ćerku da ište kera, a on će da joj kupi. Već sam svečano obećao da ker ide pravo u azil, a papigu sečem katanom na tanke listiće, samo li se usudi da mi tako nešto uradi.



Pa kazi lepo - ne volim tasta, don't shoot the messenger (papagaja).. c,c




Neee, tast mi je skroz ok, nego ima slabost, papagaje. To valjda kako su mu deca otišla iz kuće, a ima ih komada 4, pa da nadoknadi buku, krtog i štroku, nema bolje alatke za to od papige.
zilikaka zilikaka 16:02 09.09.2019

Re: i naravno

Ona je još mala za jahanje, ali ume da doda kilo ključ i gedoru i da ih vrati na mesto. Jedino i dalje meša metrički i imperijalni sistem, moraćemo na tome više da poradimo.

E, to se radi ovako: Daš joj da pogleda meru za koji ti treba ključ a onda je pošalješ po ključ po broju koji ti proceniš da jeste. Ako ne potrefiš, ONA ide ponovo.
Mene su tako bili navežbali.
Radionica bila daleko a nisu ni postojala udruženja za zaštitu životinja.
Za neko vreme naučiš nepogrešivo da proceniš. Bolje od svakog majstora.

freehand freehand 16:16 09.09.2019

Re: i naravno

Radionica bila daleko a nisu ni postojala udruženja za zaštitu životinja.
Za neko vreme naučiš nepogrešivo da proceniš. Bolje od svakog majstora.

I ako umesto zelene doneseš plavu kompresiju u vedru umesto u kanistru
zilikaka zilikaka 16:20 09.09.2019

Re: i naravno

Jok, nego te pošalju po špicanle, a ti nađi šta je i gde je.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:22 09.09.2019

Re: i naravno

špicanle

ona špicasta klešta?

ja ne znam čemu to služi.
zilikaka zilikaka 16:31 09.09.2019

Re: i naravno

marco_de.manccini
špicanle

ona špicasta klešta?

ja ne znam čemu to služi.

Nisi ništa propustio.
razmisljam razmisljam 16:32 09.09.2019

Re: i naravno

marco_de.manccini
špicanle

ona špicasta klešta?

ja ne znam čemu to služi.


Па за вађење расклиматаних млечних зубова, аман.
mirelarado mirelarado 16:37 09.09.2019

Re: i naravno

razmisljam
marco_de.manccini
špicanle

ona špicasta klešta?

ja ne znam čemu to služi.


Па за вађење расклиматаних млечних зубова, аман.


Čekajte, zar nisu -canGle? Špicangle, cvikcangle i (Srki, ne boj se, nije 'tica!) papagajke?
freehand freehand 16:38 09.09.2019

Re: i naravno

zilikaka
Jok, nego te pošalju po špicanle, a ti nađi šta je i gde je.

Namerno ti kažu pogrešno da te zavedu na krivi trag. Ovde je odomaćeno špicangle, mada je pravi nemački izraz špiccangen (Spitzzangen).
Inače mi je uvek bilo misteriozno to "l" koje se pojavljuje niodakle i sjebava stvar u izrazu za klješta (cangle) koji je u originalu, kako rekosmo zange.
Elem, nisu te, kažeš, slali za kompresiju?
zilikaka zilikaka 16:43 09.09.2019

Re: i naravno

Elem, nisu te, kažeš, slali za kompresiju?

Jok, nego me učili kako se proverava.
Masnom krpom.
nsarski nsarski 17:08 09.09.2019

Re: i naravno

mirelarado
razmisljam
marco_de.manccini
špicanle

ona špicasta klešta?

ja ne znam čemu to služi.


Па за вађење расклиматаних млечних зубова, аман.


Čekajte, zar nisu -canGle? Špicangle, cvikcangle i (Srki, ne boj se, nije 'tica!) papagajke?

Ma, nema to pojma. U pravu si, sve su *cangle. Špicangle su izuzetno korisne u mnogim situacijama. Cvikcangle - samo ime im kaže da su nezamenljive. A gulcangle svaka kuća treba da ima.
freehand freehand 17:11 09.09.2019

Re: i naravno


Ma, nema to pojma. U pravu si, sve su *cangle. Špicangle su izuzetno korisne u mnogim situacijama. Cvikcangle - samo ime im kaže da su nezamenljive. A gulcangle svaka kuća treba da ima.

Kao i motocangle, na prvom mestu.
E rolcangle baš i nisu obavezan inventar u svakom domu.
mirelarado mirelarado 17:38 09.09.2019

Re: i naravno

nsarski
A gulcangle svaka kuća treba da ima.


Kao što rekoh, ovde čovek uvek sazna i nauči nešto novo. :)
nsarski nsarski 18:22 09.09.2019

Re: i naravno

mirelarado
nsarski
A gulcangle svaka kuća treba da ima.


Kao što rekoh, ovde čovek uvek sazna i nauči nešto novo. :)


Gulcangle - ima ih različitiv vrsta, a ja imam ove koje se zovu lateral wire stripping pliers. Nezamenljive kada hoćed da oguliš žicu - zadrti majstori to guljenje rade sa britvom i zato su im palčevi izrezbareni.

Gul cangle...

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:59 09.09.2019

Re: i naravno

freehand

Ma, nema to pojma. U pravu si, sve su *cangle. Špicangle su izuzetno korisne u mnogim situacijama. Cvikcangle - samo ime im kaže da su nezamenljive. A gulcangle svaka kuća treba da ima.

Kao i motocangle, na prvom mestu.
E rolcangle baš i nisu obavezan inventar u svakom domu.


A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.



Beskrajno koristan alat.
maksa83 maksa83 22:02 09.09.2019

Re: i naravno

A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.

Ovo na slici su papagajke.
freehand freehand 22:05 09.09.2019

Re: i naravno

srdjan.pajic
freehand

Ma, nema to pojma. U pravu si, sve su *cangle. Špicangle su izuzetno korisne u mnogim situacijama. Cvikcangle - samo ime im kaže da su nezamenljive. A gulcangle svaka kuća treba da ima.

Kao i motocangle, na prvom mestu.
E rolcangle baš i nisu obavezan inventar u svakom domu.


A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.



Beskrajno koristan alat.

Smrtcangle.



maksa83
A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.

Ovo na slici su papagajke.


Ne, OVO su papagajke. Imaju sličnu čeljust ali se ne zaključavaju.
zilikaka zilikaka 22:07 09.09.2019

Re: i naravno

maksa83
A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.

Ovo na slici su papagajke.

Jok, ovo su papagajke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:14 09.09.2019

Re: i naravno

zilikaka
Ona je još mala za jahanje, ali ume da doda kilo ključ i gedoru i da ih vrati na mesto. Jedino i dalje meša metrički i imperijalni sistem, moraćemo na tome više da poradimo.

E, to se radi ovako: Daš joj da pogleda meru za koji ti treba ključ a onda je pošalješ po ključ po broju koji ti proceniš da jeste. Ako ne potrefiš, ONA ide ponovo.
Mene su tako bili navežbali.
Radionica bila daleko a nisu ni postojala udruženja za zaštitu životinja.
Za neko vreme naučiš nepogrešivo da proceniš. Bolje od svakog majstora.



Zabeležio! Jedino što je malo blentava, tako će da ode, i da se ne vrati, posle moram da je tražim po komšiluku.

Pre neki dan sam jako istraumirao ženu - stavio malu na biciklu i otišao da obrnem krug po mesi*, i bio sam ubeđen da sam joj rekao gde idem, i da me je videla kako je stavljam na bajs. A ona je čula samo to da sam otišao da se provozam biciklom. I kad je posle nekog vremena videla da male nema, optrčala kuću i okućnicu, prve komšije, onda me zvala telefonom, a ja ga zaboravio negde. Bogami se jako isprepadala, sela u kamion i krenula da šestari po okolnim blokovima, da traži dete, zamalo i miliciju da zove. I tako usplahirena naleti na nas podalje od kuće, bogami sam prao sudove prekoredno, i još svašta činio da je nekako umilostivim da mi oprosti.

*mesa je ono brdo sa zaravnjenim vrhom, čest motiv u crtaćima sa pticom trkačicom i perom kojotom. Ova naša se zove Dejvidson mesa i ima dobrih petnaestak kiliometara u obimu, gore na vrhu, sasvim lepa dnevna tura za vozikanje ili pešačenje, plus je pogled na planine i dolinu ispod - neopisiv. A veza sa perom kojotom nije slučajna, jer dok smo vozili bajs ispred nas je preko staze pretrčao poveliki kojot (to je veličina manjeg vučjaka) u ustima noseći crnu mačku, koja je živela i umrla tu na jednom imanju na mesi, sa štalama, regularno smo je viđali kako se igra u dvorištu pored konja.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:17 09.09.2019

Re: i naravno

zilikaka
maksa83
A kako se na tom cangle jeziku zovu vice-grips? Beše nešto šveCko, ali ne mogu da se setim.

Ovo na slici su papagajke.

Jok, ovo su papagajke.


Makso, ono nisu papagajke (mada liče)!

Smrt-klešta, tako je, friki, ne znam zašto mi je nešto švedsko u glavi, ustvari znam, vreme je da se ide u ikeu i da se žderu šveCke ćuftice.


edit: da, sa ovim sam ih pobrkao - švede, ili švedska klješta:

milisav68 milisav68 17:57 06.09.2019

Ko ne voli kosarku

A odakle ti luk :)
zilikaka zilikaka 18:52 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

A odakle ti luk :)

Dobro pitanje. Kupim, al kakav.

Ovaj blog nije slučajno takav jerbo sam se podsećala svog neuspelog izleta u preduzetništvo.
Pričala ovde al neka ponoviti, da sam imala ideju da otvorim malo preduzetje koje bi pravilo dinstani luk, pakovalo ga u kesice i prodavalo širom univerzuma.
A sve to zato što skoro svaki recept počinje sa "izdinstati glavicu luka", pa bi posle soli to bio najunuverzalniji dodatak jelu.
A plus štedi vreme.

Jasno je da su me okolnosti sprečile da to ostvarim, na čemu sam im (okolnostoma) prilično zahvalna, al eto kad sam se setila, palo mi na pamet da napišem blog i vidim šta će sve na tu osnovu ispasti, no kako vidim, teško da ćemo dalje od bolonjeza.
Dobro, moja zemljakinja iskusna, napravila čorbicu.
mariopan mariopan 19:08 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Dobro, moja zemljakinja iskusna, napravila čorbic


Baš sam se pitala povodom tog biznisa jesi li taj luk uspela da pretvoriš u biznis? Čak sam imala ideju da mora biti vakumiran da zadrži ukus i duže traje a da ne bude zamrznut, jer bi tako izgubio onu slatkoću koju dobije prženjem?

I mi taj luk bre jedemo samo u jelima, uprženog, a u svetu se jede i pohovan crni luk, i pečen u foliji, i beli luk pečen cela glavica, neoljušten, pa se onda samo vade čenovi, slatki. Kao da se gadimo luka a to je zdrava namirnica, em lekovita.

U stara vremena jeo se luk i slanina, i to mnogo luka, kao prevencija gripe, i da vidiš, niko nikom nije preblizu prilazio pa se ta gripa manje širila. A sad svi lepo mirišu pa kad se tri puta ižljube po starom običaju eto ti gripe.
nsarski nsarski 19:12 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

A sve to zato što skoro svaki recept počinje sa "izdinstati glavicu luka", pa bi posle soli to bio najunuverzalniji dodatak jelu.


Najklasičniji recept je: staviti u šerpenju kašiku masti.

Al, dobro. To sa lukom je sledeće. Šta dalje sa lukom. U nekim krajevima se kombinacija luk, paprika, celer (stabljika) zove sveto trojstvo. Neke škole zagovaraju luk, šargarepa, celer. Evo analize: Holy trinity (cuisine)

U tu kombinaciju može da se stavi bilo šta, po želji. Može meso, može riba, može ptica, može aligator - šta se nađe.
E, sada, pre stavljanja konkretnog sadržaja napravi se roux, tj. zaprška. To je mešavina masnoće i brašna i još koječega, u zavisnostišta se pravi. Za običnu zapršku se brašno, na tihoj vatri, prži dok (i) ne požuti (za ribe, žabe, piletinu), (ii) ne porumeni (za svinjetinu i slična bela mesa), i (iii) ne potamni i ima ukus lešnika (za divljač i road kills). U svakom slučaju, zaprška se bez žurbe pravi, otprilike dok se popije flaša piva. Kod nas se sa zaprškom žuri, pa se dodaje aleva paprika da bi što pre porumenela.
Poznavaoci kažu pih - to je kao kad bi pravio sarmu za dva sata. Može, ali ne ide.
zilikaka zilikaka 19:40 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

E, sada, pre stavljanja konkretnog sadržaja napravi se roux, tj. zaprška.

Kod mene neka ide pre a neka na kraju.
Ona prvaa za sosove a druga za čorbasta jela, sa crvenom paprikom.
Ona prva liči na ono što si ti opisao, ide polako a drugu žuriš da končno završiš pa umem da je isforsiram

shone shone 19:59 06.09.2019

Re: napravi se roux, tj. zaprška.

Uhvatili ljudožderi bosanca i ubacili ga u kazan. Prolazi poglavica i vidi da ga kuvar tuče kutlačom po glavi.
- Zašto ga tučeš?
- Ma budala bre, treći put mi pojede zapršku.


mirelarado mirelarado 20:05 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

zilikaka
E, sada, pre stavljanja konkretnog sadržaja napravi se roux, tj. zaprška.

Kod mene neka ide pre a neka na kraju.
Ona prvaa za sosove a druga za čorbasta jela, sa crvenom paprikom.
Ona prva liči na ono što si ti opisao, ide polako a drugu žuriš da končno završiš pa umem da je isforsiram



Kod mene uopšte ne ide. Ne volim.
milisav68 milisav68 20:10 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

no kako vidim, teško da ćemo dalje od bolonjeza.

Pa dobro, pomenula si punjene paprike, i tu ide sos od paradajza, samo malo kasnije, kad su skoro gotove.

A može i...propržiš luk, pa ubaciš seckanu papriku, pa seckani paradajz, i eto Sataraš.

Tu posle mogu jaja ili kuvano pileće meso...

So, biber, i travke pobrljavke, što kaže moja žena.
floki floki 20:49 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

hajde da ne ostane samo na bolonjezu, jedna sitna a skroz dobra fora, ko do sada nuje probao:
izdinstaj taj luk da fino porumeni, što bi rekli da se karamelizuje (może i prstohvat braon šećera da se ubaci) pa ga stavi na kuhinjski papir.

napraviš krompir pire (ja obarim krompir u malo posoljenoj vodi, ocedim, dodam soli, maslaca i mleka, ispasiram ručno i staviš i parmezana ko hoće) i u taj krompir pire rokneš tog karamelizovanog luka pa promešaš. em izgleda lepo prošarano em pire dobije još taj lepi dodatni ukus...

ko neće da umeša, neka prestraši pire tim lukom odgore :)
gedza.73 gedza.73 21:00 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

U nekim krajevima se kombinacija luk, paprika, celer (stabljika) zove sveto trojstvo. Neke škole zagovaraju luk, šargarepa, celer. Evo analize: Holy trinity (cuisine)

jedan recept koji moji obožavaju.
proprži se luk, junetina (prošarana, poneka kost), doda se juneća čorba, paprika u bojama, pečurke, šargarepa, puno celera (stabljika sa sve lišćem), krompir, začini... dok se junetina dobro ne raskuva. Čorba ima još bolji ukus kad se podgreje

zilikaka zilikaka 21:04 06.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

napraviš krompir pire (ja obarim krompir u malo posoljenoj vodi, ocedim, dodam soli, maslaca i mleka, ispasiram ručno i staviš i parmezana ko hoće) i u taj krompir pire rokneš tog karamelizovanog luka pa promešaš. em izgleda lepo prošarano em pire dobije još taj lepi dodatni ukus...

ko neće da umeša, neka prestraši pire tim lukom odgore :)


Uh, kad sam bila student, nakuvala sam se i najela restovanog krompira. Jedino umela da ubacim i po koje jaje, dok je još sve vrelo.
To bila sigurica za dane kad propustiš menzu a stanje zaliha u kuhinji bilo stndardno loše. Jedino luka i krompira bilo, može da stoji.
Bili Piton Bili Piton 19:02 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

floki


ko neće da umeša, neka prestraši pire tim lukom odgore :)


Moja tzv kalorična bomba sastoji se iz pirea baš kakvim si ga opisao, s dodatim sitno seckanim crvenim lukom (živim), kukuruzom šećercem iz konzerve, narezanim dimljenim viršlama iz Lidla (ima sad to i kod nas, odlične su, koliko god to viršle mogu biti) i sve to bogato zaliveno majonezom. Takozvani comfort food forte sa instant delovanjem.
alselone alselone 19:15 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Takozvani comfort food


Meni je glavni comfort food roštilj sa puno luka i urnebesa + kokakola. Odmah se osećam preporođenim.
predatortz predatortz 19:20 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Meni je glavni comfort food roštilj sa puno luka i urnebesa +


Greška, sinko, greška...
Jedina stvar,pored luka, koja ide uz roštilj je tucana ljuta paprika.
Bili Piton Bili Piton 19:21 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

alselone
Takozvani comfort food


Meni je glavni comfort food roštilj sa puno luka i urnebesa + kokakola. Odmah se osećam preporođenim.


Pa i meni kad sam ovde. Urnebes ne ali paradajz salata i kokta - da, obligatno.

Gore u divljini čovek se snalazi kako zna i ume.
alselone alselone 19:25 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Jedina stvar,pored luka, koja ide uz roštilj je tucana ljuta paprika.


Izvini!

Ali ja baš volim urnebes. Još pogotovo ako je neki južnjački restoran ili budica. Ima u Odžacima restoran Lazar (Odžačani su poznati po roštilju jer su doseljeni mislim iz Niša) i bez preterivanja mogu reći da u u 50% slučajeva kada prolazim kroz Odžake ili svratim u Lazar ili pokupim 10 komada u tortilji pa polako u kolima preživam.
predatortz predatortz 19:27 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Odžačani su poznati po roštilju jer su doseljeni mislim iz Niša


Sve rečeno.
U Nišu sam jeo na raznim mestima i ustanovio sledeće - tamo nema lošeg roštilja.
angie01 angie01 19:40 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Još pogotovo ako je neki južnjački restoran ili budica. Ima u Odžacima restoran Lazar (Odžačani su poznati po roštilju jer su doseljeni mislim iz Niša)


najbolji rostilj koji sam jela u poslednje vreme je bilo u Skoplju,...al nevidjeno, na skare kako kazu, uz to domace lepinjice, urnebes, luk i neku extra giga mega salatu od pecenih zelenih paprika- malidzan se zove,...sve fenomenalno, al meso, kako su ga smuljali i ispekli, svaka cast.

...meni nije svaki rostilj- rostilj, ono nema veze, meseo ko meso...sve manje me meso privlaci, tako da mora da bude izuzetno,...inace biram pre nesto drugo, ovo nas uputili neki lokalci- al sam zaboravila kako se zvao lokal...u centru, mali sladak, neko kratko ime, hebemliga....al svi znaju,...kao u bilo kom gradu.
Bili Piton Bili Piton 19:57 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

angie01


...meni nije svaki rostilj- rostilj


Meni naš roštilj gore toliko nedostaje da ne pravim pitanje - može i pljeska sa taksi trovačnice.

Ono što mi nikad neće biti medjutim jasno je trpanje svakojakih priloga. Kečap, pavlaka, majonez, čak i vegetu meću, drž ne daj - alo bre, oću meso da osetim, kakav kečap, nije to Mek pa da to bezukusno mora nečim da se maskira. Samo luka i udri.
angie01 angie01 20:10 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Samo luka i udri.


apsolutno.

s tim, ako se jede za stolom, mogu prilozi naokolo u cinijicama, al kada je na kiosku, pa trpaju na meso kojesta- to je cista jeres i unistavanje,...a kecap je najveca prevara u bilo kojoj varijanta- ne priznajem to njesra.

...moj mladji sin, koji je odrastao u Kenjadi, moze kecap da cedi na sta god- mada je, uz velike napore, potpuno presaltovan na kvalitetnu hranu i fine ukuse,...al je zato mladji sin moje drugarice, koji je ovde odrastao, kecap jeo i na pireu,...ona skuva kojesta fino, mirise tri sprata gore/dole, al za njega mora i pire s kecapom, jer ono sve fino ni ne pogleda:).

...ovaj moj klinac, kada se vrato, trazio da ga vodimo na hamburger i mi normalno, vazi, odvedemo ga na neku super pljehu u domacoj lepinjici, ispred red, sve mirise, on cupka i kada je konacno sacekao svoju, zagrize on srecan i posle minut, kiselog lica kaze, kakav je ovo prevara, ovo nije hamburger- tamo na zapdau tamanio sva ona sranja harvise, big burgere, mekove i ostalo djubre i nisi mogao da ga urazumis,( iako je voleo i susi i svu azijsku klopu),...kazem, ne , ovo je pravi, originalni burger, a sve ono su plasticni laznjaci,...jedva se navikao, sada je vec ljubitelj prave hrane.
floki floki 22:31 07.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

he, ja sam upravo spremio meso za ćevape (kuvao beli luk, pa to ide u meso, pored soli, jedino što sam kupio mleveno goveđe meso, mrzelo me da se time bakćem danas) pa će da odstoji preko noći, sutra onda ću da mesim jedno min 15tak minuta (malo sode bikarbone stavim još) pa oblikujem ćevape i ostavim opet da odstoje u frižideru jedno dva sata, onda ih još premažem goveđim temeljcom dok se roštiljaju, budu sočniji...

još ću da umesim i lepinje, imam nekih malih tzv. ninberških roštilj kobasica i neke španske "chorizo duroc" sam kupio, ćevapi će u lepinje uz neki kajmak i crni luk, a ove kobaje će da padnu uz kiseli kupus i tucanu ljutu papriku, taman mi se ukiselio, danas sam uzimao uzorak...

taman pred basket sutra...

šta da vam kažem, gastarbajterska posla, praziluk mi iz dupeta viri...
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:27 10.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

najbolji rostilj koji sam jela u poslednje vreme je bilo u Skoplju


najbolji rostilj koji NISAM jeo u poslednje vreme je izgleda stvarno kod Don Gedze... cuo posle od jos par ortaka.

(:zavist:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:29 10.09.2019

Re: Ko ne voli kosarku

Meni je glavni comfort food roštilj sa puno luka i urnebesa + kokakola. Odmah se osećam preporođenim.


freehand freehand 18:58 06.09.2019

Franjevački scenario

Opet udar na Tasu i Blog b92, opet recepti, opet žurke neprincipijelne koalicije?
dokle, drugovi?

shone shone 20:58 06.09.2019

Re: Franjevački scenario

Бројаћемо заједно колико вас се јавило када се Зиликакин блог закључа.

Важи?


Kakav tramvaj,kakvi Španci kojekude.
Aj u dvajes maraka da će da bidne ko u indijski voz.



maksa83 maksa83 20:58 06.09.2019

Re: Franjevački scenario


Још једном, словима и бројем, осамнаест - 18.
Ја сам 19.
Београдски трамваји примају око 120 путника. (Тзв. "шпанци" 240).
Коментара има 88. С тим што су се неки јављали више пута, а изненада су измилели и неки који се месецима не јављају.

Ovo nije čovek nego digitron!
alselone alselone 21:05 06.09.2019

Re: Franjevački scenario


До сада вас се на овом Зиликакином блогу јавило осамнаест.

Још једном, словима и бројем, осамнаест - 18.


Mislim da je Momo Kapor jedared rekao da je srećan onaj čovek koji ima jednog i po prijatelja.

18 blogodrugara, pa to je puna kapa.
tasadebeli tasadebeli 21:08 06.09.2019

Re: Franjevački scenario

shone
Бројаћемо заједно колико вас се јавило када се Зиликакин блог закључа.

Важи?


Kakav tramvaj,kakvi Španci kojekude.
Aj u dvajes maraka da će da bidne ko u indijski voz.










zilikaka zilikaka 21:10 06.09.2019

Re: Franjevački scenario

Бројаћемо заједно колико вас се јавило када се Зиликакин блог закључа.


Важи?


Taso, cenim da ti večeras nisi gladan, al što mi kvariš poso? Znaš da plaćaju po broju komentara a ne po broju komentatora.
Taman sam ih navukla da se raskokodaču, (dok meni brojčanik okreće ), a ti izašao sa suvim statističkim podacima.

Opusti se, petak je.
alselone alselone 21:12 06.09.2019

Re: Franjevački scenario

Opusti se, petak je.


Nema pomirenja!
shone shone 21:33 06.09.2019

Re: Franjevački scenario


Mashalla na đe ih nađe!

tasadebeli tasadebeli 21:44 06.09.2019

Re: Franjevački scenario

zilikaka


Opusti se, petak je.










caricamajka caricamajka 09:47 07.09.2019

Re: Franjevački scenario


ne mogu da kuvam, ali samo da se prijavim za prebrojavanje.
tasadebeli tasadebeli 21:40 09.09.2019

Re: Џиберски, шабански, сценарио?

freehand
Opet udar na Tasu i Blog b92, opet recepti, opet žurke neprincipijelne koalicije?
dokle, drugovi?





Видим, и овде нестају неки коментари. Преко ноћи и ничим изазвано.

Рецимо, нестао је онај мој коментар о броју блогера који су се овде код Зиликаке јавили, а на који се после надовезало још 9 коментара о индијском возу, дигитронима, пуној капи блогодругара и опуштеном немању помирења који после брисања мог коментара остадоше некако да висе без везе и без икаквог смисла.

Било би лепо да чујемо објашњење у чему сам ја то прекршио дисклејмер тим својим коментаром па да макар знамо разлог за брисање. Али не верујем да ћемо то чути као што никада и не чујемо никакво објашњење за поступке модерације и "модерације".

Ма није важно...

Ваљда нас се до сада овде скупило чак 25?

Може бити, али мрзи ме да бројим право да вам кажем.

Као што рекох, београдски трамваји примају 120-240 путника


И да не заборавим:

Браво, "модерацијо"!






П.С. - Пао број коментара овде код Зили испод 600, па реко' да му га додамо.

Ако смо Настићу спуштали број коментара до 666, можемо онда ваљда овде да му га мало додамо до те цифре?



zilikaka zilikaka 22:03 09.09.2019

Re: Џиберски, шабански, сценарио?

Nestao i moj komentar da šećer ne ide u džigericu. Neko verovatno slučajno prijavio, a oni redom brisali.
Dakle, ne treba ti navodnik za moderaciju.

tasadebeli tasadebeli 22:13 09.09.2019

Re: Џиберски, шабански, сценарио?

zilikaka
Nestao i moj komentar da šećer ne ide u džigericu. Neko verovatno slučajno prijavio, a oni redom brisali.
Dakle, ne treba ti navodnik za moderaciju.




Случајно?

Мислиш да је случајно што енглеска краљица Цеца (Јелисавета) Друга носи најчешће љубиМчасте и розЛе костиме и шешириће?

Мислиш да је случајно што председник Привредне коморе Србије нема српски пасош?

Мислиш да је случајно што се Трамповом фризеру покварила хауба за трајну ондулацију?

Мислиш да је случајно што Вучић и Путин имају потпуно исте ципеле?

Мислиш да је случајно што шећер не иде у џигерицу?

'Ајде добро, прихватам твоје објашњење да је и твој и мој коментар неко случајно пријавио, па ови из модерације (без наводника) редом брисали и обрисали.

Али та реч модерација остаје у мојој употреби и даље и без наводника и са наводнцима. Нисам још увек видео и чуо довољно ваљаних доказа да се ти наводници код "модерација" скину.

А за модерацију без наводника?

Па лепо рече неко овде код тебе...

Ошљаре с послом само тако.








EDIT: Сад бих још додао и да је Блог Б92 и спао на ово на шта је спао понајвише баш и због такве модерације, али ће ме неки "блогодругари" одмах напасти за то што сам рекао да Блог Б92 тихо и нимало елегантно пропада, те да нисам у праву и да је Блог Б92 баш живахан, изузетно посећен и читан, прави вашар разноликости идеја, ставова, сукоба мишљења, демократског дијалога итд, а све у оквирима толеранције и међусобног поштовања и уважавања.

Боље онда да ћутим.

(Само да подсетим, ћутање и тишина никако нису исто. Питај Зорицу Томић ако мени не верујеш.)
alselone alselone 19:11 06.09.2019

Blogi vrati se

Koliko su te prizivali nekromanseri, trebalo bi i mrtvog da vrati nazad.
49 41 49 41 20:10 06.09.2019

Jezikoslovlje

I kao malom mi bilo cudno "crni luk", kad nema veze sa crnom bojom.
Sad znam, al' davno prosao voz.

https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/set-of-white-yellow-red-onion-bulbs-isolated-vector-11839153

Zuti, Beli, Crveni...

ja placem samo kada ... pa ni to vise.

https://youtu.be/yY5NQ07VGkA




mirelarado mirelarado 20:10 06.09.2019

Drugačiji početak

Kod mene na početku beše maslinovo ulje, zagrejano, 1-2 čena belog luka, u ljusci, malo spljeskana nožem pljoštimice, vade se čim puste sok, a onda praviš sos koji 'oćeš, ili staviš samo seckanu ljutu papričicu, u to dodaš veoma al dente skuvane, pa proceđene špagete et voila'!
Goran Vučković Goran Vučković 20:13 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

aglio e olio, takoreći
mirelarado mirelarado 20:14 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Goran Vučković
aglio e olio, takoreći

...e peperoncino. :)
Bili Piton Bili Piton 20:22 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Goran Vučković
aglio e olio, takoreći


Radenska tre cuori? Va bene?

Jebote ti Slovenci stvarno....
zilikaka zilikaka 20:35 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
Kod mene na početku beše maslinovo ulje, zagrejano, 1-2 čena belog luka, u ljusci, malo spljeskana nožem pljoštimice, vade se čim puste sok, a onda praviš sos koji 'oćeš, ili staviš samo seckanu ljutu papričicu, u to dodaš veoma al dente skuvane, pa proceđene špagete et voila'!


Udarati južnjačku čežnju na ovu (još) vrućinu. Pa mislim, stvarno...
maksa83 maksa83 20:36 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Goran Vučković
aglio e olio, takoreći

Ovo umem, ali pepe e cacio iz tri pokušaja nisam uspeo, baš sam se isfrustriro...
predatortz predatortz 20:38 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Udarati južnjačku čežnju na ovu (još) vrućinu. Pa mislim, stvarno...


Tako je!
Mirela da se iskupi pričom o nekom roštilju, inače više nema moju podršku za VIP.
Goran Vučković Goran Vučković 20:53 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Ovo umem, ali pepe e cacio iz tri pokušaja nisam uspeo, baš sam se isfrustriro...

To nisam probao da pravim, ja obično pravim paradajz (pomodoro), pesto/kiselu pavlaku (plus-minus sveže povrće i/ili tunjevina), ili onu fejk karbonaru sa plavim sirom i slaninom. Za cacio e pepe ima neka fora sa vodom od paste, koliko vidim.

Baš bih mogao da napravim jedan aglio e olio čisto da probam, neko je tovario frižider parmezanom a da nisam primetio, samo da kupim sutra svež beli luk, ovo što je po kući je još od pre godišnjeg.
maksa83 maksa83 20:57 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Za cacio e pepe ima neka fora sa vodom od paste, koliko vidim.

Manje više u sve sosove ide voda od paste, to je glavni agens za davanje teksture tj. zgušnjavanje.
mirelarado mirelarado 21:07 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

maksa83
Goran Vučković
aglio e olio, takoreći

Ovo umem, ali pepe e cacio iz tri pokušaja nisam uspeo, baš sam se isfrustriro...


Ni meni ne ispada kako treba, a u Rimu sam se razbijala od toga. Moraću da se poslužim Brajinim naučnim metodom i da se raspitam kod stručnih lica koji tačno sir ide i koliko (u miligram) bibera...
Bili Piton Bili Piton 21:08 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
koji tačno sir ide



Karavan.
Goran Vučković Goran Vučković 21:09 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

koji tačno sir ide

Ovaj deo je prost: pekorino. Meni biber malo smeta pa se nisam previše zaletao. Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).
maksa83 maksa83 21:11 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

. Moraću da se poslužim Brajinim naučnim metodom i da se raspitam kod stručnih lica koji tačno sir ide i koliko (u miligram) bibera...

Mislim da je tu glavna fora u tajmingu, šta kad ubaciš, kako to mešaš, i ja to ne uspevam da repliciram kako treba.

Edit: ide pecorino kao prvi izbor, to nije nepoznata.
mirelarado mirelarado 21:12 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.
floki floki 21:14 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

brzinska testenina (to su valjda one fore gde sos spremiš dok se testenina kuva) ide i ovako:
prodinstaj taj luk (ovo mi zvuči kao "nauči taj tekst" ) pa kad je staklast staviš tu mladog sitno seckanog spanaća, dodaš malo te vode u kojoj se kuva testenina...
spanać omekša brzo, onda suneš neutralnu pavlaku i ribanog parmezana ili pekorina... to se fino zgusne i bude kremasto,
isključiš rernu, ubaciš pastu koja je taman bila na zub, pa lagano promešaš. na tanjir to, pobiberiš ako hoćeš malo i još malo rendanog parmezana i eto
floki floki 21:18 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.


nisam 100% siguran, ali da ti neki kuvarski zilot ko bolje zna ne krene da kopa oči, guanćale je slanina od svinjskog obraza (ne znam kako se tačno bari i suši) a gronik je od svinjskog vrata valjda, bari se pa se utrlja beli luk i paprika mlevena...
a guanćale za karbonaru, ja bih zbog toga iz groba ustao valjda :)
mirelarado mirelarado 21:27 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

predatortz
Udarati južnjačku čežnju na ovu (još) vrućinu. Pa mislim, stvarno...


Tako je!
Mirela da se iskupi pričom o nekom roštilju, inače više nema moju podršku za VIP.


Roštilj umem samo da jedem, ali zato rozbratnu u komaTu na malo vrelog ulja pravim skoro pa kao Krkar koji je svojevremeno pisao o tome.
mirelarado mirelarado 21:37 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

floki
mirelarado
Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.


nisam 100% siguran, ali da ti neki kuvarski zilot ko bolje zna ne krene da kopa oči, guanćale je slanina od svinjskog obraza (ne znam kako se tačno bari i suši) a gronik je od svinjskog vrata valjda, bari se pa se utrlja beli luk i paprika mlevena...
a guanćale za karbonaru, ja bih zbog toga iz groba ustao valjda :)


U pravu si, Floki, ali, da ne čuju perfekcionisti, gronik je sasvim dobra zamena. Guanciale (guancia = obraz) je mLogo skup, a gronik nije, pa ko proba, videće da nije loše.
Bili Piton Bili Piton 21:39 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
Guanciale (guancia = obraz)


Zar nije to ono što mi zovemo brizle?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana