Na današnji dan

10 godina na blogu

docsumann RSS / 29.09.2019. u 15:44

Sažet kroz tri moja avatara, koja sam koristo na blogu, moj blogo-život bi izgledao ovako

p5ncSpg.jpg        Z7EF7CK.jpg     CCrd19p.jpg

 Došao sam na blog nabrijan kao varvarin.

Onda mi je, u jednom trenutku,  nešto krenulo da raste iz glave...

Nedugo potom sam flipnuo.

 

Tagovi



Komentari (435)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 09:22 01.10.2019

Re: briga

alselone
kad se tehnologija usavrši, dokaže bezbjednost, a ukus postane ko pravi domaći




Doc, izvini, ali nemaš pojma.
Ne znaš ni kako danas hrana za "šire narodne mase" izgleda u kapitalizmu, gde se pusti da tehnologija i kapital rade svoje, a tek kako će izgledati kada dodje vestacko, to ne mozemo ni zamisliti.


mislim da će lakše dizajnirati ukus vještačkom mesu, nego polukontrolisanoj hrani, kod koje priroda i dalje ima ključnu ulogu.

uskus i miris, to su samo hemijski zapisi. ovdje su u prilici da sam podešavaš taj zapis do u šestu decimalu
nađeš najbolje nosove u industriji (one što rade u industriji parfema ili vina).
možeš da imaš piletinu s dodatnom aromom škampi u pozadini. mašta je granica

alselone alselone 09:23 01.10.2019

Re: briga

ne znam da l sam ikada videla lepse krave nego u Istri

Na Tari su isto jako lepe krave.
alselone alselone 09:25 01.10.2019

Re: briga

mislim da će lakše dizajnirati ukus vještačkom mesu, nego polukontrolisanoj hrani, kod koje priroda i dalje ima ključnu ulogu.

uskus i miris, to su samo hemijski zapisi. ovdje su u prilici da sam podešavaš taj zapis do u šestu decimalu
nađeš najbolje nosove u industriji (one što rade u industriji parfema ili vina).
možeš da imaš piletinu s dodatnom aromom škampi u pozadini. mašta je granica


Jao kako si se olako upustio u ovo, verovatno jer ti je tako lakše da opravdaš samom sebi tako po čovečanstvo rizičan stav. Mislim da nemaš ni jedan arugment, a bogme ni znanja, zašto bi tvrdio ovako nešto.
docsumann docsumann 09:25 01.10.2019

Re: briga

alselone
tako to kod ljudi biva, ne dolazi progrez zbog same humanosti. ekonomija nam utjeruje u glavu i ekološku svijet i humanizam.


Upravo tako, a to onda tako treba i da nazovemo. Nećemo mi dobiti veštačko meso zato što nam je žao svinja nego zato što će Nestle i još neko to progurati i postati ono što su danas za proizvodnju vode.


nećemo, ali ću podržati upravo oz razloga koji su meni bitni.

stvarno vjerujem da neću jesti ni to novo meso. većini će biti svejedno, oni meso ionako kupuju zapakovano u celofan. neće primjetitirazliku.

koliko znam oko prava na vodu se i dalje vode rasprave u UN-u.
angie01 angie01 09:26 01.10.2019

Re: briga

A drugo, nutrijenti koji se nalaze u hrani i dalje su velika nepoznanica. MI na primer ne možemo samo izdvojiti jedan sastojak i uzeti ga u nadi da će uraditi ono što treba, nego moramo uzeti ceo "deo", otud popularnost whole foodsa, celo zrno, cela voćka i na kraju cela životinja.


u Kenjadi imas one prodavnice sa organik hranom, koje je visestruko skuplja od iste u obicnim radnjama, no, tamo, npr, jabuke u gajbici izgledaju sve isto, kao da su stancovane u nekoj masini, ista velicina, oblik, na istom mestuje linija na kojoj zelena prelazi u crvenu, ista peteljka,...i na njima stoji nalepnisa na kojoj pise 20% organik:),...mislim, kojih 20% i kako se to postize,...posle istrazim i saznam, kako svaka provincija ima svoj standard u procentima koji su minim da bi nesto dobilo organik nalepnicu, a najveci je upravo tih 20%:)))

kakva budalastina- pa sama ideja da se nesto sto je nekada bila normalna proizvodnja, zove organik,...a nije ni proslo pored-to treba da dodje kod naseg seljaka i da vidi sta je organik jabuka, sa onim pegama, neke skvrcene, pa crvic, kao glavni cenzor,...

za meso necu ni da pricam- to je cista katastrofa- mi smo zato narucivali od Amisa- jer ovo iz prodavnica, posle para dana u fridzu, ima lepsu boju i miris, nego na dan kupovine, a kada se stavi u lonac i kuva, izlaze neke vradzbine cudnog mirisa.

imama drugaricu koja se time bavi- zamolicu je jednom da napise nesto na tu temu.
docsumann docsumann 09:26 01.10.2019

Re: briga

alselone
mislim da će lakše dizajnirati ukus vještačkom mesu, nego polukontrolisanoj hrani, kod koje priroda i dalje ima ključnu ulogu.

uskus i miris, to su samo hemijski zapisi. ovdje su u prilici da sam podešavaš taj zapis do u šestu decimalu
nađeš najbolje nosove u industriji (one što rade u industriji parfema ili vina).
možeš da imaš piletinu s dodatnom aromom škampi u pozadini. mašta je granica


Jao kako si se olako upustio u ovo, verovatno jer ti je tako lakše da opravdaš samom sebi tako po čovečanstvo rizičan stav. Mislim da nemaš ni jedan arugment, a bogme ni znanja, zašto bi tvrdio ovako nešto.


ne tvrdim, tako vidim.

a mislim da nemaš ni ti za kontra priču
tasadebeli tasadebeli 09:26 01.10.2019

Re: briga

angie01
Nisam znao da morska hrana ima puno holesterola.


da, bas puno, skoncentracija:),


Ali štaš, od nečega se mora umreti.


podrzavam, narocito ako je uzivanje u hrani, picu,...i jos kojecemu:) u pitanju,

...svakako je umerenost recept,...odricanje mi ne ide bas od ruke...




Занимљиво да ови у Хиландару чак и када су на посту и не једу ни рибу, ипак једу лигњиће који су, како рекосте, пуни холестерола.

Ваљда пост има неке везе са крвљу животињке, не знам...


Не морам да вам причам каква им је свима крвна слика?


Биће ипак да нас с ове стране те тарабе највише здравствено кеца начин живота какав водимо, поготово у већим урбаним срединама, као и неспособност да се постигне какав-такав унутрашњи баланс у тој хектичној градској јурњави у којој смо се определили за имати, а не за бити, него оно што уносимо у себе исхраном.

Тако да, Алсе, у праву си. Од нечега се мора мрети.

Па нека свако изабере да ли ће да живи брзо и да умре млад к'о Џемс Дин или ће ипак малкице да успори своју машину.

Ствар слободне воље свакога од нас.
nikvet pn nikvet pn 09:27 01.10.2019

Re: briga

angie01
ne znam da l sam ikada videla lepse krave nego u Istri


Ама српске су најлепше
alselone alselone 09:28 01.10.2019

Re: briga

kakva budalastina- pa sama ideja da se nesto sto je nekada bila normalna proizvodnja, zove organik,...a nije ni proslo pored-to treba da dodje kod naseg seljaka i da vidi sta je organik jabuka, sa onim pegama, neke skvrcene, pa crvic, kao glavni cenzor,...


Ima ona serija Billions, Milanče Novković je provalio i preporučio ovde pa se i ja primio. I u toj seriji glavni lik je neki milijarder sa berze. Milijarder, ne milioner. I sada da bi pokazali koliko on para ima i kako živi pokažu kako se hrani. Ima svoju farmu sa organskom proizvodnjom, svoje meso, voće i povrće i ima svog kuvara koji mu sprema super obroke od te hrane. .

Ja gledam i reko - pa ja sam ovako živeo kada sam bio mali. Kao milijarder! Živeli kod babe i dede na selu, imali svoje svinje, živinu, povrće, voće, baba kuvala po ceo dan.

Mi-li-jar-der!

angie01 angie01 09:30 01.10.2019

Re: briga

Upravo tako, a to onda tako treba i da nazovemo. Nećemo mi dobiti veštačko meso zato što nam je žao svinja nego zato što će Nestle i još neko to progurati i postati ono što su danas za proizvodnju vode.


bas tako- i Srbija i Crna gora su propustile sansu da se izbore za proizvodnju priodne i zdrave hrane- koja ce se uskoro placati suvim zlatom.
docsumann docsumann 09:31 01.10.2019

Re: briga

hehe, sad znam kako ću da nerviram alsa po blogu

PRINT YOUR MEET

alselone alselone 09:31 01.10.2019

Re: briga

a mislim da nemaš ni ti za kontra priču


Heh. Ne ide ti ta logika. Kažeš nešto besmisleno i onda meni prebaciš da dokažem da nije tako.

Veštačko meso još uvek nije napravljeno (osim u testovima). Znači niko ga nema. Tvrditi kako će to sve biti super, i ima da bude ukus kao domaći i da ga podešavaš do u šestu decimalu, šta da ti kažem, naivno je. Ne samo sa tehnološke strane i strane nauke, nego i sa strane sociologije i ekonomije, privrede. Ti ukusi ima da budu kao što ti biraš ukus voća kada biraš Fanta sok. Ima i narandža i zova i limun i grejp. Sve ima i sve može da se podrži i izabere.
angie01 angie01 09:33 01.10.2019

Re: briga

Ама српске су најлепше


ma dobro, ja sam ionako strani placenik, Sorosevac, mrzitelj Srbije,...i sta sve ono nije receno,...pa mogu mirne duse da kazem za zivuljke u Istri da su mi najlepse:).
nikvet pn nikvet pn 09:35 01.10.2019

Re: briga


Старинске (органске) хране овде у Србији још увек има упркос напорима компанија. Економску пропаст произвођачима зауставља нова тражња из ЕУ од наших гастоса. Порасли на правој храни неће да једу пластику па овде наруче, плате и однесу; направили ми проблем мени набавити.
tasadebeli tasadebeli 09:35 01.10.2019

Re: briga

nikvet pn
angie01
ne znam da l sam ikada videla lepse krave nego u Istri


Ама српске су најлепше




Мени су одувек најлепше биле оне што воле џез без обзира одакле су.





mariopan mariopan 09:35 01.10.2019

Re: briga

a svinje jesu i radoznale i inteligentne i društvene i emotivne...

Jesu ali im je sudbina da budu hrana, ako ne nama ljudima onda nekom mesožderu iz životinjskog sveta.
Svaka živuljka je nekoj drugoj hrana.
A nas je priroda stvrila da budemo svaštojedi i to nam treba za opstanak vrste.

Ima još inteligentnih i radoznalih živuljki pa ih ipak jedemo. Recimo oktopode? I sad neko ko ne jede meso, recimo, jede ribu i one pametne oktopode što ume da otvori teglu u mazne račića dok si reko keks?

angie01 angie01 09:36 01.10.2019

Re: briga

Ja gledam i reko - pa ja sam ovako živeo kada sam bio mali. Kao milijarder! Živeli kod babe i dede na selu, imali svoje svinje, živinu, povrće, voće, baba kuvala po ceo dan.


patotikazem- hebote organik, mi smo tako odrasli, kod nas je to bilo normalno a ne specijalno.

...i umesto da od toga napravimo svoju prednost- em domaci jedu kvalitetno, em se izvozi sa skupe pare- mi ( ovi lapavci na vlasti), su pustili da udje gmo i slicne budalastine....za svoju licnu korist.
docsumann docsumann 09:36 01.10.2019

Re: briga

Kažeš nešto besmisleno i onda meni prebaciš da dokažem da nije tako.



vidi, meni to uopšte ne djeluje besmileno. štaviše.

nemam egzaktne dokaze, ali usopustavljam neke analogije i opšta mjesta za koja mislim da drže vodu.
svejedno, vrijeme će pokazati.

zašto bi podešavanje ukusa bilo skupo. pa gomila hrane koju danas jedemo ima izdizajniran ukus, a ne zato što su korišćene najbolje jagode, kakao, lješnici ili šta već.
ne traži se neka egzotično rafinirana nijansa za parfem, nego ukus svinjetine.
mirelarado mirelarado 09:40 01.10.2019

Re: briga

I sad neko ko ne jede meso, recimo, jede ribu i one pametne oktopode što ume da otvori teglu u mazne račića dok si reko keks?


Sad si me žacnula u živac, Mariopan! Za hobotnice me najviše grize savest, a voliiim.
tasadebeli tasadebeli 09:42 01.10.2019

Re: briga

mariopan
a svinje jesu i radoznale i inteligentne i društvene i emotivne...

Jesu ali im je sudbina da budu hrana, ako ne nama ljudima onda nekom mesožderu iz životinjskog sveta.
Svaka živuljka je nekoj drugoj hrana.
A nas je priroda stvrila da budemo svaštojedi i to nam treba za opstanak vrste.





Један мој другар када ставиш салату испред њега обавезно пита:"Што сте ми дали да једем оно што једе храна?"

М'да... Што рече Душко Радовић:"Сан сваког прасета је да умре као свиња."





docsumann docsumann 09:43 01.10.2019

Re: briga

mariopan
a svinje jesu i radoznale i inteligentne i društvene i emotivne...

Jesu ali im je sudbina da budu hrana, ako ne nama ljudima onda nekom mesožderu iz životinjskog sveta.
Svaka živuljka je nekoj drugoj hrana.
A nas je priroda stvrila da budemo svaštojedi i to nam treba za opstanak vrste.

Ima još inteligentnih i radoznalih živuljki pa ih ipak jedemo. Recimo oktopode? I sad neko ko ne jede meso, recimo, jede ribu i one pametne oktopode što ume da otvori teglu u mazne račića dok si reko keks?


kapiram da je gajanje svinja nekad bilo pitanje opstanka za ljude.

više nije.
sve više svinja gajimo u sve nehumanijim uslovima. te životinje žestoko pate, kako već napisah.

pitanje je, ako postoji prihvatljiva alternativa, za svinjetinu, da li i dalje moramo da kinjimo te životinje?
alselone alselone 09:43 01.10.2019

Re: briga

nemam egzaktne dokaze, ali usopustavljam neke analogije i opšta mjesta za koja mislim da drže vodu.
svejedno, vrijeme će pokazati.

zašto bi podešavanje ukusa bilo skupo. pa gomila hrane koju danas jedemo ima izdizajniran ukus, a ne zato što su korišćene najbolje jagode, kakao, lješnici ili šta već.
ne traži se neka egzotično rafinirana nijansa za parfem, nego ukus svinjetine.


Pa ako Fanta ukuse zoveš voćni ukusima i diviš se kako su izdizajnirani, onda se slažemo, biće i meso različitih dizajniranih ukusa.
docsumann docsumann 09:48 01.10.2019

Re: briga

Pa ako Fanta ukuse zoveš voćni ukusima i diviš se kako su izdizajnirani, onda se slažemo, biće i meso različitih dizajniranih ukusa.


fanta mi uopšte nije voćni ukus.
on je po difoltu dizajniran kao vještački (s nekom voćnom notom).

evo ovdje, na stotinu metara od moje kancelarije, otvorila se ekskluzivna sladoledžarnica u sklopu otvorenog dijela kompleksa, sve specijalni ukusi...pistaći, bela čokolada, tiramisu, šumske jagode... a sirovine stižu u kao prah u plastičnim kutijama.
ukus vrhunski.
alselone alselone 09:51 01.10.2019

Re: briga

a sirovine stižu u kao prah u plastičnim kutijama.


Možda su stvarno mlevena čokolada, pistaći, jagode! Mislim, zamisli. To obično ide u sladoled.

Šta misliš? Ili je iz laboratorije?
alselone alselone 09:54 01.10.2019

Re: briga

on je po difoltu dizajniran kao vještački (s nekom voćnom notom).

A da to nije možda zato što je to najbolje što mogu. Misliš da namerno nisu hteli napraviti veštačku ukusnu jagodu ili veštaćku ukusnu narandžu nego su namerno napravili loše?

A za meso će hteti da bude super pa će onda tako i napraviti do u šestu decimalu.

nikvet pn nikvet pn 09:57 01.10.2019

Re: briga


Како беше она прича: човека баш замучило оно старо философско питање ко је и шта је. Нико није умео да му задовољавајуће одговори. Онда му кажу да има неки мудрац у пећини преко седам гора и седам мора који зна одговор.

Човек ишао преко седам гора и седам мора и најзад дошао до пећине. Нема никога. Позове: Ееееееј....! Из мрачне дубине чује дубок глас: Ооооооо.... Одјекује.

- Ја се зовем (име) из (...) и дошао сам да те питам: Ко сам ја?

Тајац, па опет онај глас из мрака:

- Ко си ти? Ти си то што радиш. То си ти.

- Хвала ти. А кажи ми још, молим те, шта сам ја?

Опет краћи тајац па глас:

- Шта си ти? Ти си то што једеш.

docsumann docsumann 09:58 01.10.2019

Re: briga

alselone
a sirovine stižu u kao prah u plastičnim kutijama.


Možda su stvarno mlevena čokolada, pistaći, jagode! Mislim, zamisli. To obično ide u sladoled.

Šta misliš? Ili je iz laboratorije?



iz fabrike, koja koristi usluge laboratorije.
ne kažem ja da tu nema originalne supstance, ali ima dosta i šminkje i punjenja.

taj prašak je miljama daaleko od jagode, kaka, lješnika.


EDIT: ovo bih mogao da provjerim na licu mjest, ako me pušte da im zagledam deklaraciju proizvoda.
docsumann docsumann 09:59 01.10.2019

Re: briga

alselone
on je po difoltu dizajniran kao vještački (s nekom voćnom notom).

A da to nije možda zato što je to najbolje što mogu. Misliš da namerno nisu hteli napraviti veštačku ukusnu jagodu ili veštaćku ukusnu narandžu nego su namerno napravili loše?

A za meso će hteti da bude super pa će onda tako i napraviti do u šestu decimalu.



naravno da hoće.
samo je pitanje vremena kad.
angie01 angie01 10:00 01.10.2019

Re: briga

- Шта си ти? Ти си то што једеш.


ovo je moja baka uvek govorila- vrlo principijelno sprovodila na nama:).
bene_geserit bene_geserit 10:00 01.10.2019

Re: briga

Ma Docsa boli dupe, on to neće da jede, samo nas mesoždere podjebava.
Kao kad bi napravili veštačkog šrimpa i ja sad kao da se uzbuđujem zbog toga da li će Alse da jede pravu ili veštačku šrimpetinu.
alselone alselone 10:01 01.10.2019

Re: briga

ne kažem ja da tu nema originalne supstance, ali ima dosta i šminkje i punjenja.


Tako se pravi ukusno i kod kuće. Šmina + punjenje + prava stvar. Ali bez poslednje ne ide.

Kada praviš tortu od jagoda, nećeš jesti samo jagode, nego ćeš staviti punjenje, neki fil, kore, pa ćeš lepo ukrasiti jagodama. Ali jagodama. Ne fanta sokom sa ukusom jagoda, nego pravim jagodama i tek je to data torta od jagoda.
alselone alselone 10:02 01.10.2019

Re: briga

samo je pitanje vremena kad.


Ameri bi rekli - kad svinje polete, mi bi rekli - kad na vrbi rodi grožđe a mađari - kada padne crveni sneg.
angie01 angie01 10:06 01.10.2019

Re: briga


iz fabrike, koja koristi usluge laboratorije.
ne kažem ja da tu nema originalne supstance, ali ima dosta i šminkje i punjenja.


ne znam sad sta da ti kazem- jer ti verujem da je dobrog ukusa, ako tako kazes,...al s druge strane, osetim kada je nesto vestacko pri prvom zalogaju i veoma ne volim te ukuse,...a sokove koji su pravljeni od nekih laboratorijskih brlja- uopste ne pijam,..ni Fantu, ni Kocu, ni nista tako...pre cu vodu da popijem nego bilo sta bojeno,...tako i sa hranom,...za slatkise mi je najveci problem- tu spada i meni omiljeni sladoled- jer svi ti zasladjivaci, .urci/palci, su mozda nesto najgore sto unosis u organizam na preradu.
alselone alselone 10:06 01.10.2019

Re: briga

Kao kad bi napravili veštačkog šrimpa i ja sad kao da se uzbuđujem zbog toga da li će Alse da jede pravu ili veštačku šrimpetinu.


Prvo su došli po šrimpove,
Nisam se bunio, ja nisam jeo šrimpove

Kasnije su došli po hobotnice,
Nisam se bunio, ja ne jedem hobotnice

Kada su došli po stejkove,
Bilo je kasno.
tasadebeli tasadebeli 10:08 01.10.2019

Re: briga

alselone
samo je pitanje vremena kad.


Ameri bi rekli - kad svinje polete, mi bi rekli - kad na vrbi rodi grožđe a mađari - kada padne crveni sneg.





Или кад се мајмуни буду шишали.


Добро, то знамо кад је. У лимбургу месецу.


docsumann docsumann 10:10 01.10.2019

Re: briga

alselone
ne kažem ja da tu nema originalne supstance, ali ima dosta i šminkje i punjenja.


Tako se pravi ukusno i kod kuće. Šmina + punjenje + prava stvar. Ali bez poslednje ne ide.

Kada praviš tortu od jagoda, nećeš jesti samo jagode, nego ćeš staviti punjenje, neki fil, kore, pa ćeš lepo ukrasiti jagodama. Ali jagodama. Ne fanta sokom sa ukusom jagoda, nego pravim jagodama i tek je to data torta od jagoda.


vjerujem da danas neki od voćnih jogurta na tržištu nisu omirisali jagodu, npr.

ne kažem za imlek, jogobela, tu stvarno osjetiš voće i ukus i pod zub, ali sam par puta naletio na neke, pravljene od loše smućkane arome.
očigledno su zapolili loše hemičare.
docsumann docsumann 10:12 01.10.2019

Re: briga

bene_geserit
Ma Docsa boli dupe, on to neće da jede, samo nas mesoždere podjebava.
Kao kad bi napravili veštačkog šrimpa i ja sad kao da se uzbuđujem zbog toga da li će Alse da jede pravu ili veštačku šrimpetinu.


printaćete pljeske ko nakocke sveske
docsumann docsumann 10:14 01.10.2019

Re: briga

alselone
samo je pitanje vremena kad.


Ameri bi rekli - kad svinje polete, mi bi rekli - kad na vrbi rodi grožđe a mađari - kada padne crveni sneg.


vjerujem da ćeš iz štamparije moći da naručiš i svinjska krilca
maksa83 maksa83 10:17 01.10.2019

Re: briga

Или кад се мајмуни буду шишали.


Добро, то знамо кад је. У лимбургу месецу.

Ja (manje niste očekivali) volim ono narodno - kad na qrcu izraste nokat.
maksa83 maksa83 10:19 01.10.2019

Re: briga

Kada praviš tortu od jagoda, nećeš jesti samo jagode, nego ćeš staviti punjenje, neki fil, kore, pa ćeš lepo ukrasiti jagodama. Ali jagodama. Ne fanta sokom sa ukusom jagoda, nego pravim jagodama i tek je to data torta od jagoda.

Mrzi me da jurim citat sa prethodne strane na koji je ovo odgovor pa evo ovde:

Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain.

Znači zlo. A postaje sve teže zaobići.
docsumann docsumann 10:21 01.10.2019

Re: briga

hehe, što je dobar fazon

sad ja prcam mesoždere ko što su mene zajebavali godinama

alselone alselone 10:22 01.10.2019

Re: briga

vjerujem da danas neki od voćnih jogurta na tržištu nisu omirisali jagodu, npr.


Dobro, i? Pa to upravo i govorim, nema prirodnog ukusa od veštačke arome. Uvek se oseti razlika.

Znaš kada će biti. Za 500 godina kada bude nanotehnolija toliko uznapredovala pa budu mogli poslagati jagodu iz početka koristeći atome.
alselone alselone 10:23 01.10.2019

Re: briga

sad ja prcam mesoždere


Je l' ovo onaj fazon na kraju kada nemaš šta dalje reći - "ma samo sam vas zezao"?
alselone alselone 10:25 01.10.2019

Re: briga

Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain.

Znači zlo. A postaje sve teže zaobići.


To je bio moj prvi argument, prvi komentar na veštačko meso. Gojaznost i bolesti. Ukus je bio poslednji. A na to smo se kasnije nakačili.
alselone alselone 10:25 01.10.2019

Re: briga

Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain.

Znači zlo. A postaje sve teže zaobići.


To je bio moj prvi argument, prvi komentar na veštačko meso. Gojaznost i bolesti. Ukus je bio poslednji. A na to smo se kasnije nakačili.
docsumann docsumann 10:25 01.10.2019

Re: briga

alselone
sad ja prcam mesoždere


Je l' ovo onaj fazon na kraju kada nemaš šta dalje reći - "ma samo sam vas zezao"?


ne, to je usput
docsumann docsumann 10:27 01.10.2019

Re: briga

alselone
Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain.

Znači zlo. A postaje sve teže zaobići.


To je bio moj prvi argument, prvi komentar na veštačko meso. Gojaznost i bolesti. Ukus je bio poslednji. A na to smo se kasnije nakačili.


to su potpuno različite stvari.
ovdje se radi o šećerima, a meso je primarno izgrađeno od bjelančevina.

nema veze jedno s drugim.

vještačko meso će biti iste kalorijske vrijednosti kao organsko.
alselone alselone 10:29 01.10.2019

Re: briga

to su potpuno različite stvari.
ovdje se radi o šećerima, a meso je primarno izgrađeno od bjelančevina.

nema veze jedno s drugim.

vještačko meso će biti iste kalorijske vrijednosti kao organsko.


Upravo se ne radi o šećerima. Upravo sam naslov to kaže. It's Not Just Salt, Sugar, Fat:
maksa83 maksa83 10:29 01.10.2019

Re: briga

ovdje se radi o šećerima, a meso je primarno izgrađeno od bjelančevina.

Ne, ceo naslov glasi:

It's Not Just Salt, Sugar, Fat: Study Finds Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain
docsumann docsumann 10:37 01.10.2019

Re: briga

maksa83
ovdje se radi o šećerima, a meso je primarno izgrađeno od bjelančevina.

Ne, ceo naslov glasi:

It's Not Just Salt, Sugar, Fat: Study Finds Ultra-Processed Foods Drive Weight Gain


da li štampano meso podpada pod Finds Ultra-Processed Foods.

nemam sad vremena da čitam članak.


ne vidim razlog za toliku skepsu spram štamapnog mesa.
danas već štampaju tkiva kojim zamjenjuju oštećena tkiva na ljudima, a ne da naprave šniclu koja nema ukus đona od cipele.
alselone alselone 10:41 01.10.2019

Re: briga

da li štampano meso podpada pod Finds Ultra-Processed Foods.


Ma otkud. To će sve biti prirodno i zdravo.

ne vidim razlog za toliku skepsu spram štamapnog mesa.

kako si rutinski resetovao 50 komentara argumenata. Kao da ništa niko nije rekao.
angie01 angie01 10:47 01.10.2019

Re: briga

. It's Not Just Salt, Sugar, Fat:


sto znaci, da ti unosis u organizam neke vestacke tvari, od kojih tvoja laboratorija- jer se o tome radi- treba da preradi-opet vestecke, jer nema drugih- tvari da nahrani celije tvoj organizam,...i kako se jos uvek ne zna, koje ce posledice biti od GMO ishrane,...skoro da je predvidljvo da od vestacke hrane nece biti nikakvog dobrog ishoda za dravlje,...koju pak oni koja je zbog profita guraju u oticaj-za plebs/stoku- nece konzumirati,...oni ce kao onaj milijarder iz serije, imati hranu sa izdvojenih farmi i uzgajalista.

nesto mi je u glavi ona sena iz Total Recall-a, gde su neka mutirana ljudska stvorenja u onoj prostoriji bez dovoljno vazduha,





alselone alselone 10:53 01.10.2019

Re: briga

oni ce kao onaj milijarder iz serije, imati hranu sa izdvojenih farmi i uzgajalista.


Tako je. Ali će korisna vojska, kao Docs, da brani njihovo pravo za to, jer im je žao svinja.

Uglavnom, kada se priča o procesiranoj hrani i veštačkim ukusima, ne znam da li ste probali naluđu stvar na tu temu - turkey bacon. Slanina od ćurke.

E, sad, kao što znamo ćurka nema ovakvu slaninu. Ali može da se napravi u fabrici.

Znači ja ništa gore i smrdljivije nisam jeo. Ali ćurke na dve noge jedu, nisu navikli na bolje, reklo im da je zdravo i tuku.


nsprof nsprof 10:59 01.10.2019

Re: briga

docsumann
alselone
kad se tehnologija usavrši, dokaže bezbjednost, a ukus postane ko pravi domaći




Doc, izvini, ali nemaš pojma.
Ne znaš ni kako danas hrana za "šire narodne mase" izgleda u kapitalizmu, gde se pusti da tehnologija i kapital rade svoje, a tek kako će izgledati kada dodje vestacko, to ne mozemo ni zamisliti.


mislim da će lakše dizajnirati ukus vještačkom mesu, nego polukontrolisanoj hrani, kod koje priroda i dalje ima ključnu ulogu.

uskus i miris, to su samo hemijski zapisi. ovdje su u prilici da sam podešavaš taj zapis do u šestu decimalu
nađeš najbolje nosove u industriji (one što rade u industriji parfema ili vina).
možeš da imaš piletinu s dodatnom aromom škampi u pozadini. mašta je granica



Mislim da nema potrebe da se ide tako daleko:
docsumann docsumann 11:00 01.10.2019

Re: briga

alselone
da li štampano meso podpada pod Finds Ultra-Processed Foods.


Ma otkud. To će sve biti prirodno i zdravo.

ne vidim razlog za toliku skepsu spram štamapnog mesa.

kako si rutinski resetovao 50 komentara argumenata. Kao da ništa niko nije rekao.


ne ništa, ali ništa krucijalno
nsprof nsprof 11:02 01.10.2019

Re: briga

docsumann
alselone
da li štampano meso podpada pod Finds Ultra-Processed Foods.


Ma otkud. To će sve biti prirodno i zdravo.

ne vidim razlog za toliku skepsu spram štamapnog mesa.

kako si rutinski resetovao 50 komentara argumenata. Kao da ništa niko nije rekao.


ne ništa, ali ništa krucijalno


Neću više o ovome, obećavam; samo još malo:
docsumann docsumann 11:03 01.10.2019

Re: briga

Ali će korisna vojska, kao Docs, da brani njihovo pravo za to, jer im je žao svinja.


Doks to neće jesti, svakako.

ali da, podržaću. naravno, kao i svaka hrana, to meso mora biti detaljno testirano i provjereno pre puštanja u prodaju.
potpuno sam svjestan da će biti enormnog pritiska i propagande od strane nove industrije, ali to društvo mora samo sa sobom da rješi.
alselone alselone 11:04 01.10.2019

Re: briga

ne ništa, ali ništa krucijalno


krucijalno i suštinski postavljena pitanja i sumnje o zdravlju, nutritivnosti takve hrane, monopolu na proizvodnju hrane kao i samom ukusu, ali si ti to sve iskulirao i terao dalje.
angie01 angie01 11:08 01.10.2019

Re: briga

Znači ja ništa gore i smrdljivije nisam jeo.


eh Kenjadjani- njihova hrana je horible.

moj mladji sin, koji je tamo odrastao, kada se vratio,-vec sam pisala o raznim dogodovstinama, tipa, da mu je pljeha prevara, 'oce "pravi" hamburger i slicno-jedva se navikao na normalnu hranu- ja sam i tamo kuvala domace, al je on veci deo dana bio u obdanistu, skoli i tamo sa decom jeo ona sranja, pa je kod kuce brljavio-...imao je period, kada me je iskreno nesrecan molio da upisem neki kurs za kuvanje, jer ovo sto pravim nije dobro,...ocajan me je ubedjivao, kako svi, koji su jeli kod nas i hvale moju hranu ne zele da me uvrede i da mi se ulaguju:))), jer nije mogao drugacije da objasni u cemu je problem da se njemu toliko ne dopada- a u stvari se tamo navukao na razne plastike, sa dodacima tvari za adikciju, pa se on skidao sa tih sranja kao da je ovisnik.

samo kolace- one u fluorescentnim bojama tamo najvise vole-koje tamo sluze deci su najveci otrov evr, a kada sam im jednom posluzila pravu, vrhunsku tortu, svi su samo probali i ostavili celo parce uz bljak izraze.

evo, najomiljenijih,


docsumann docsumann 11:10 01.10.2019

Re: briga

nsprof

docsumann docsumann 11:13 01.10.2019

Re: briga

alselone
ne ništa, ali ništa krucijalno


krucijalno i suštinski postavljena pitanja i sumnje o zdravlju, nutritivnosti takve hrane, monopolu na proizvodnju hrane kao i samom ukusu, ali si ti to sve iskulirao i terao dalje.


sumnje su tu da budu provjerene.

ništa mi sad tu ne možemo, no da ih do daljnjeg ostavimo otvorenim. kad nauka bude dala svoju konačnu riječ, v jerujem da ćemo je svi čuti.
al naravno mogući su šumovi kao kod klimatskih promjena.

tako da opet pretjeruješ sa svojim viđenjem diskusije. tako bar ja to vidim.

alselone alselone 11:16 01.10.2019

Re: briga

tako da opet pretjeruješ sa svojim viđenjem diskusije. tako bar ja to vidim.


Moguće. Ali ja je vidim ovako:

- Pitanje je koliko će to biti zdravo i higijenski, pogledaj danas kako stvari stoje sa hranom?
- Ma biće to super.

- Pitanje je koliko će to biti nutritivno jer nutrijenti ne idu samo iz jednog dela nego iz celine?
- Ma biće to super.

- Pitanje je koliko je to ekonomski dobro da napravimo monopol na proizvodnju hrane i odvojimo se dva koraka od nje?
- Ma biće to super.

- Pitanje je koliko će to biti ukusno, svi ti veštački materijali, dodaci i hemija potrebna da se to napravi u laboratorji?
- Ma biće to super.
docsumann docsumann 11:25 01.10.2019

Re: briga

- Pitanje je koliko će to biti zdravo i higijenski, pogledaj danas kako stvari stoje sa hranom?
- Ma biće to super.


vjerujem da to tebi tako izgleda. imam iskustva.

moje gledište sižeizirano bi bilo da tehnologija štampanja mesa ima prespektivu, da je humana, i da može predstavljati rješenje za pitanje prehranjivanja sve većeg čovječanstva. jer, eto niko neće da se odrekne mesa.

danas već imamo štampana tkiva koja se ugrađuju na ljudima. hrskavice, koža, tetive.
ko zna gdje je granica.

sutra nas već čeka odgajivanje ličnih organa, za svakog od nas, ako ne daj bože za to bude bilo potrebe.

tu su testovi, kriterijumi koje treba zadovoljiti, i koje postavljaju kompetentni ljudi, a ne dva blogera.
ako nađu da je bezbjedno za ljudsku isjhranu - kraj. mož da šiziš do sutra.

lično, vjerujem u nauku, i da će uspjeti u tome. možda ne iz prve, ali na duge staze definitivno.


EDIT: i što je najglavnije - svinje će biti spašene bjede!
predatortz predatortz 11:34 01.10.2019

Re: briga

EDIT: i što je najglavnije - svinje će biti spašene bjede!


Možda divlje.
Za ove druge, upotrebom sintetičke svinjetine, prestaće razlog da postoje. Odnosno, zbog čega bi ih čovek uzgajao?
alselone alselone 11:34 01.10.2019

Re: briga

da je humana,


Mislim da si se samo na ovo fokusirao i da zato zanemaruješ ostale aspekte.
docsumann docsumann 11:35 01.10.2019

Re: briga

alselone
da je humana,


Mislim da si se samo na ovo fokusirao i da zato zanemaruješ ostale aspekte.


ako je bezopasna za ljude, a svinje spašava, potpisujem istog časa.

za ukus će se već vremenom ispraksirati.
docsumann docsumann 11:37 01.10.2019

Re: briga

predatortz
EDIT: i što je najglavnije - svinje će biti spašene bjede!


Možda divlje.
Za ove druge, upotrebom sintetičke svinjetine, prestaće razlog da postoje. Odnosno, zbog čega bi ih čovek uzgajao?


postojaće samo one svinje koje će ljudi držati kao kućne ljubimce, i po koji u divljini, dok divljine potpuno ne nestane.
bar će biti srećni.
ako je razlog postojanja da budeš mučen i zaklan, bolje da ne postojiš.
maksa83 maksa83 11:39 01.10.2019

Re: briga

Za ove druge, upotrebom sintetičke svinjetine, prestaće razlog da postoje. Odnosno, zbog čega bi ih čovek uzgajao?


predatortz predatortz 11:39 01.10.2019

Re: briga

ako je razlog postojanja da budeš mučen i zaklan, bolje da ne postojiš.


A koliko misliš da ima bolesnika koji će svinje držati kao ljubimce?
docsumann docsumann 11:41 01.10.2019

Re: briga

predatortz
ako je razlog postojanja da budeš mučen i zaklan, bolje da ne postojiš.


A koliko misliš da ima bolesnika koji će svinje držati kao ljubimce?


ne bih te ljude nazvao bolesnicima. u svijetu je sasvim normalno držati svinju za kućnog lubimca.
doduše uglavnom drže vijetnamsko svinjče, koje je manje .
docsumann docsumann 11:46 01.10.2019

Re: briga

domaće svinje (naročito onih koje se drže u industrijskim uslovima) nema nikakvu konekciju sa prirodom. ne učestvuje u ekosistemima, sem kroz zmet koje uguravamo kroz kanalizaciju.
njihov nestanak neće poremetiti ništa u prirodi. samo će jedan sistem torture i mučenja biti ukinut.
kad pojedemo zadnje svinje, one će nestati iz prirode kao da ih nikad nije ni bilo.
čovjek ih je vještački stvorio, čovjek će ih vještački i ugasit.

ostaće na nivou statističke greške. u rezervatima gdje će ljudi živjeti na drevni način (ovaj današnji)
predatortz predatortz 11:49 01.10.2019

Re: briga

ostaće na nivou statističke greške. u rezervatima gdje će ljudi živjeti na drevni način (ovaj današnji)


Suviše futuristički za mene.
Znaš li ti, npr., koliko individualni uzgoj svinja pomogne nekom siromašnom domaćinstvu da dođe do jeftinijeg obroka? I, kako takav sebi da priušti tu tvoju "štampanu svinjetinu"?
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:54 01.10.2019

Re: briga


postojaće samo one svinje koje će ljudi držati kao kućne ljubimce, i po koji u divljini, dok divljine potpuno ne nestane.
bar će biti srećni.

I tako će jedna po jedna životinjska vrsta izumurati.
A izumiranje vrsta je dobro za.....valjda njih same, za ljude, za planetu.....ma mora da je za nekoga dobro.
alselone alselone 11:54 01.10.2019

Re: briga

Znaš li ti, npr., koliko individualni uzgoj svinja pomogne nekom siromašnom domaćinstvu da dođe do jeftinijeg obroka? I, kako takav sebi da priušti tu tvoju "štampanu svinjetinu"?


Biće jeftina, pristupačna, nezdrava i odvratnog ukusa. Pa vidiš kuda sve ide. Ka tome ide hrana već 50 godina.
docsumann docsumann 11:55 01.10.2019

Re: briga

predatortz
ostaće na nivou statističke greške. u rezervatima gdje će ljudi živjeti na drevni način (ovaj današnji)


Suviše futuristički za mene.
Znaš li ti, npr., koliko individualni uzgoj svinja pomogne nekom siromašnom domaćinstvu da dođe do jeftinijeg obroka? I, kako takav sebi da priušti tu tvoju "štampanu svinjetinu"?


proda dva pršuta i kupi 250gr štampane
docsumann docsumann 11:57 01.10.2019

Re: briga

hoochie coochie man

postojaće samo one svinje koje će ljudi držati kao kućne ljubimce, i po koji u divljini, dok divljine potpuno ne nestane.
bar će biti srećni.

I tako će jedna po jedna životinjska vrsta izumurati.
A izumiranje vrsta je dobro za.....valjda njih same, za ljude, za planetu.....ma mora da je za nekoga dobro.


domaće životinje nemaju nikakav uticaj na prirodni biodiverzitet.
one samo služe za zadovoljenje ljudskih potreba.

danas u Evropi ima par hiljada vukova, a desetine miliona pasa.
o kojoj prirodi pričamo?
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:01 01.10.2019

Re: briga

tako da za svinje bi bilo daleko bolje da ih ima manje, al da žive punim plućima. a svinje jesu i radoznale i inteligentne i društvene i emotivne...








https://www.b92.net/putovanja/letovanje.php?yyyy=2019&mm=05&dd=13&nav_id=1541579]
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:03 01.10.2019

Re: briga

domaće životinje nemaju nikakav uticaj na prirodni biodiverzitet.

Dakle ako nestane vrsta domaće goveče npr, koja broji na milijarde jedinki, to nikakav uticaj neće imati?

I tako sa desetinama vrsta, posledično nestaju i stotine biljnih vrsta koje im služe kao hrana, sve to bez ikakvog uticaja na biodiverzitet?
maksa83 maksa83 12:05 01.10.2019

Re: briga

predatortz
ako je razlog postojanja da budeš mučen i zaklan, bolje da ne postojiš.


A koliko misliš da ima bolesnika koji će svinje držati kao ljubimce?

Bogami ja da imam dvorište nisam siguran da ne bih držao jedno ono ukrasno prasence, mnogo su simpatični, a i svinja je vrlo pametna životinja. Jedini rizik je da ga kerovi izedu.

Vidi ga bre kakav je:

predatortz predatortz 12:05 01.10.2019

Re: briga

Biće jeftina, pristupačna, nezdrava i odvratnog ukusa. Pa vidiš kuda sve ide. Ka tome ide hrana već 50 godina.


Šta je sledeće?
Da nam štampaju decu, da se ne jebemo više (da proste drugar'ce blogerke)?
docsumann docsumann 12:08 01.10.2019

Re: briga

Dakle ako nestane vrsta domaće goveče npr, koja broji na milijarde jedinki, to nikakav uticaj neće imati?


imaće, smanjenje produkcije metana.

taj krug o kome pričaš stoji van prirodnih tokova (u užem smislu). on je potpuno pod kontrolom i uticajem čovjeka. natalitet, mortalitet vrste, bez interakcije sa drugim životinjskim vrstama.
domaća govedčad za prirodu, onu gdje slobodno pasu stada bizona, afričkih bufala, ne znače ništa...a ovih prvih ima nekoliko milijardi, a ovih drugih ni 100 hiljada.

slično je sa kokoškama i drugim pticama

alselone alselone 12:09 01.10.2019

Re: briga

Da nam štampaju decu, da se ne jebemo više (da proste drugar'ce blogerke)?

Neće ti štampati decu jer ih nećeš moći imati, što zbog hrane koju ćemo jesti koja će voditi daljem smanjenju broja i pokretljivosti spermatozoida, što zbog prenaseljenosti (eno britanski princ pre neki dan rekao (najavio) kako će zbog klimatskih promena imati samo dvoje dece), pa će te ograničiti na 2, 1, 0 i ko zna šta dalje.

Tehnologija će to da prati i onda ćeš se naći (dobro ne mi, naša deca) u situaciji u kojoj nismo bili do sada kao civilizacija što se tiče udaljenosti onih koji vladaju i onih nad kojima se vlada - nešto kao robovlasništvo u Rimu samo patriciji imaju tenkove i kalaše a ne mačeve.
predatortz predatortz 12:13 01.10.2019

Re: briga

Tehnologija će to da prati i onda ćeš se naći (dobro ne mi, naša deca) u situaciji u kojoj nismo bili do sada kao civilizacija što se tiče udaljenosti onih koji vladaju i onih nad kojima se vlada - nešto kao robovlasništvo u Rimu samo patriciji imaju tenkove i kalaše a ne mačeve.


Onda, kume, da mi to koljemo na vreme?
docsumann docsumann 12:15 01.10.2019

Re: briga

Neće ti štampati decu jer ih nećeš moći imati, što zbog hrane koju ćemo jesti koja će voditi daljem smanjenju broja i pokretljivosti spermatozoida,


eto, a ja se kao frljam s argumentima
alselone alselone 12:15 01.10.2019

Re: briga

Onda, kume, da mi to koljemo na vreme?


Mislim da je i sada kasno. Pola stanovništva je zadojeno "progresivnim idejama" a druga polovina ucenjena siromaštvom.

Ono što nama preostaje je da napravimo negde komunu, koljemo svinje, špricamo dezodorans i poživimo to još malo što nam je ostalo.
docsumann docsumann 12:17 01.10.2019

Re: briga


ako ne palite traktorske gume za 1. maj, sise ste
alselone alselone 12:17 01.10.2019

Re: briga


eto, a ja se kao frljam s argumentima

Misliš da pričam napamet?

predatortz predatortz 12:18 01.10.2019

Re: briga

Ono što nama preostaje je da napravimo negde komunu, koljemo svinje, špricamo dezodorans i poživimo to još malo što nam je ostalo.


Pozvan si. Pravimo na Majevici lovačko naselje, doduše sa idejom da bežimo od gospoja. No, očas se to pretvori u lepu komunu. Raj na zemlji, veruj mi!
alselone alselone 12:18 01.10.2019

Re: briga

alselone alselone 12:20 01.10.2019

Re: briga

Pozvan si. Pravimo na Majevici lovačko naselje, doduše sa idejom da bežimo od gospoja. No, očas se to pretvori u lepu komunu. Raj na zemlji, veruj mi!


Taman u Lopare, u taj stari partizanski kraj kod druga da svratim.
Zvuči kao dobra ideja. Stvarno zidate neke vikendice, nešto tako?
docsumann docsumann 12:21 01.10.2019

Re: briga

mislio sam da pričaš o štampanom mesu.


a ovi grafovivi, to može biti skopčano i sa smanjenjem fizičke aktivnosti, stresom, životnim stilom generalno.
vjerovatno i hrana utiče. ali u smislu pretjerivanja sa prerađenim šećerima.

hoochie coochie man hoochie coochie man 12:25 01.10.2019

Re: briga




imaće, smanjenje produkcije metana

I na smanjenje plodnosti zemljišta.
Zamisli biljnu proizvodnju bez organskih đubriva.
Ima li to uticaja na biodiverzitet?

on je potpuno pod kontrolom i uticajem čovjeka

Kao i cela planeta, pa pošto je planeta prilagođena čoveku, neprirodno je samo jedan segment istrgnuti iz te prilagođenosti i smatrati da se time čini dobro.
Svinja (divljih) bi bilo više da ne postoje gradovi, putevi, fabrike, sve ljudski izumi i intervencije u prirodi, dakle nemoguće je isključiti uticaj čoveka na bilo šta pa ni na broj vrsta.
A ovde imamo zalaganje za nemar, čak za aktivan rad na izumiranju ogromnog broja vrsta sve u njihovo dobro, uz tvrdnju, one nisu važne, ništa se neće desiti ako nestanu.

nikvet pn nikvet pn 12:25 01.10.2019

Re: briga

predatortz
pretvori u lepu komunu. Raj na zemlji, veruj mi!


Четника у комуну утерати, о мој бложе
svarog svarog 12:28 01.10.2019

Re: briga

Tehnologija će to da prati i onda ćeš se naći (dobro ne mi, naša deca) u situaciji u kojoj nismo bili do sada kao civilizacija što se tiče udaljenosti onih koji vladaju i onih nad kojima se vlada - nešto kao robovlasništvo u Rimu samo patriciji imaju tenkove i kalaše a ne mačeve.


Elysium
alselone alselone 12:29 01.10.2019

Re: briga

vjerovatno i hrana utiče. ali u smislu pretjerivanja sa prerađenim šećerima.


verovatno da je samo šećer u pitanju.
Veštačko meso će tu pomoći.
alselone alselone 12:34 01.10.2019

Re: briga

maksa83 maksa83 12:34 01.10.2019

Re: briga

Onda, kume, da mi to koljemo na vreme?

E sad ti je jasno kako se desio komunizam.
macak.tosa031 macak.tosa031 12:41 01.10.2019

Re: briga

tasadebeli

...
Један мој другар када ставиш салату испред њега обавезно пита:"Што сте ми дали да једем оно што једе храна?"

М'да... Што рече Душко Радовић:"Сан сваког прасета је да умре као свиња."

Bilo kako bilo - ja meso da jedem bez salate, ne mogu - čak i da je 'pozlaćeno'.
Salate, odnosno travuljine - kako sam krstio biljnu hranu ... mogu da jedem bez grama mesa.
Lista najdražih - prokelj, brokoli, karfiol, belolučana paprika.
Žena kada želi da me počasti - napravi nešto od navedenog.
predatortz predatortz 12:50 01.10.2019

Re: briga

Stvarno zidate neke vikendice, nešto tako?


Krenulo je od brvnare, no poprima oblike seoceta.
macak.tosa031 macak.tosa031 12:50 01.10.2019

Re: briga

maksa83
Или кад се мајмуни буду шишали.


Добро, то знамо кад је. У лимбургу месецу.

Ja (manje niste očekivali) volim ono narodno - kad na qrcu izraste nokat.

Ko o čemu!

Kada smo 'kod vrbe na kojoj raste grožđe' - jedne godine iz nekih semenki se zapatile bundeve.
Bundeve mogu da se rašire čak i do desetak metara.
Ja ih nisam dirao, rasle su u dvorištu gde im se prohtelo.
Jednom, slučajno, primetim da na jabuci visi bundeva, povelika ... sigurno 20 cm po dužoj osi.
Svrati jedan drugar i ja mu pokažem - vidi kako ja uzgajam krupne jabuke.
On se oduševio - jer je bio apsolutnu 'tupav' za stvari prirode - i stvarno je mislio da je to vrsta jabuke.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana