Društvo| Ljubav| Porodica

Tegla pekmeza

selica_nena RSS / 08.11.2019. u 23:27

Što li sam je se noćas setila? Nisam pomislila na nju ima... Bože, otkad nisam pomislila na Slavku, a i sad mi njena slika jasna pred očima! Kao da je je juče bilo kad mi je pružila teglu pekmeza od kajsija, malo popravila izbledelu cicanu maramu i nekako zbunjeno promrmljala...

 

............................................

Poštovani čitaoci, kad teška priča o jednoj nesrećnoj ženi dobije stotinu komentara o mangulicama, nema druge nego obrisati je.  Je 'l mi lepo? Nije, al sad znam šta znači ono "pošla s golim guzom međ' pijane ljude". 

Uživajte u komentarima. 

Uživajte! 

 



Komentari (196)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 22:20 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

a najpoznatiji svinjarski trgovac u Srba je...?


Aganlija!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:34 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

predatortz
a najpoznatiji svinjarski trgovac u Srba je...?


Aganlija!


Ček ček, grešiš
(Čitaš li ti deci narodne epske?:))
Nije on Miloša dočekao.

A nisu se paše gadile na Miloševe dukate od svinjske trgovine :)
floki floki 22:35 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

freehand
floki
ja se ne razumem baš previše, ali pretpostavljam da mangulica nije isto što i crna iberijska svinja od koje španci prave onu strava dobru šunku, jamon iberico?

Због изванредног укуса меса, мангалица се извози у Шпанију где се од ње прави позната серано шунка (Jamón Iberico).
Dobar članak na Vikipediji:
Мангалица


bm li ga, možda španci malo seru, mada, nije ni ta svaka šunka ista, cena ume da varira baš puno...

kao što ne možeš tek tako da opališ nalepnicu da je tvoja šunka san danielle ili parma, tako i kod njih ima par tih sertifikata, koliko se sećam...

za neki od tih sertifikata mora svinja da bude napolju, da se pretežno hrani žirom i šišarkama, tako neke fore imaju...

ali da ume da bude dobra, ume baš jako
predatortz predatortz 22:38 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

(Čitaš li ti deci narodne epske?:))


Jok, bre!
Oni meni puštaju kojekakve tjubere.
Dabogsačuva!
alselone alselone 22:38 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

ali da ume da bude dobra, ume baš jako


Uf, iako me srce i duša boledu dok ovo govorim, ali meni je to najbolja šunka.
freehand freehand 22:39 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

za neki od tih sertifikata mora svinja da bude napolju, da se pretežno hrani žirom i šišarkama, tako neke fore imaju...

Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.
Jesi li pročitao članak?
floki floki 22:42 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama



e ova iberico de bellota... to je baš jako dobro, evo i ovaj kaže da je taj ukus zbog žira...
alselone alselone 22:43 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

predatortz
(Čitaš li ti deci narodne epske?:))


Jok, bre!
Oni meni puštaju kojekakve tjubere.
Dabogsačuva!


Ili imam veoma jak Bon Žovi ili ste vas dvojica potpuno isti razgovor vodili i to u danu kada je meni klinac pričao nešto o tjuberima.
alselone alselone 22:44 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

to je baš jako dobro, evo i ovaj kaže da je taj ukus zbog žira...


Tako se priča. Ja sam jednom probao kod nas neku svinjetinu koja je kao hranjena žirom - niđe veze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Jok, bre!
Oni meni puštaju kojekakve tjubere.
Dabogsačuva!


ccccc

Postroj to i podeli zadatke

Aganlija, i Kučuk Alija
i dva brata dva Fočića mlada....

:)



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Ili imam veoma jak Bon Žovi ili ste vas dvojica potpuno isti razgovor vodili i to u danu kada je meni klinac pričao nešto o tjuberima.


Ne sećam se?
Biće da je Bon Žovi
(Ili je mene Als (hajmer) posetio:)
floki floki 22:49 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

freehand
za neki od tih sertifikata mora svinja da bude napolju, da se pretežno hrani žirom i šišarkama, tako neke fore imaju...

Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.
Jesi li pročitao članak?


nešto link ne radi, a mene mrzelo da tražim dalje...

mislim, svaka čast ako neko iz srbije namesti lepo posao da špancima izvozi te svinje, ja samo htedoh da kažem da ne znam na koji sve način španci klasifikuju šunke koje prodaju, da li je i geografsko poreklo deo toga ili ne, kod italijana mislim da jeste, nisam siguran
floki floki 22:51 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
to je baš jako dobro, evo i ovaj kaže da je taj ukus zbog žira...


Tako se priča. Ja sam jednom probao kod nas neku svinjetinu koja je kao hranjena žirom - niđe veze.


ma, meni je ta njihova šunka super i onaj chorizo isto, pa kako god da prave...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:53 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.
Jesi li pročitao članak?


Tako zakon propisuje?

Jebote, kad me iznerviraju.
Gaji se kako kome padne na pamet.

Kupiš svinju te rase i radiš s njom šta hoćeš, jer je tvoja.
Hraniš je kako hoćeš. gajiš kako hoćeš, i uvek će biti mangulica.
E, ako hoćeš neki serifikat, on postavlja uslove, ne rasa.

Milsim, tako se gaji mangulica!
Svašta.
alselone alselone 22:55 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

ma, meni je ta njihova šunka super i onaj chorizo isto, pa kako god da prave...


Španci su zapravo jedna kul nacija, da ih ne mrzim toliko zbog sporta, rekao bih da su posle Talijana najbolje mesto za život u Evropi.
freehand freehand 22:57 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

floki
freehand
za neki od tih sertifikata mora svinja da bude napolju, da se pretežno hrani žirom i šišarkama, tako neke fore imaju...

Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.
Jesi li pročitao članak?


nešto link ne radi, a mene mrzelo da tražim dalje...

mislim, svaka čast ako neko iz srbije namesti lepo posao da špancima izvozi te svinje, ja samo htedoh da kažem da ne znam na koji sve način španci klasifikuju šunke koje prodaju, da li je i geografsko poreklo deo toga ili ne, kod italijana mislim da jeste, nisam siguran

Ne mrzi me, a mislim da je itneresantan tekst, vredi pogledati:
Мангалица
Из Википедије, слободне енциклопедије
Иди на навигацијуИди на претрагу
Мангалица
Mangalica, Hungary.jpg
Мангалица
Статус угрожености
Припитомљен
Научна класификација
Царство: Животиње (Animalia)
Тип: Кичмењаци (Chordata)
Класа: Сисари (Mammalia)
Ред: Папкари
(Artiodactyla)
Породица: Свиње (Suidae)
Потпородица: Suinae
Род: Sus
Врста: Sus scrofa
Подврста: Sus scrofa domestica
Варијетет: Мангулица

Сива мангалица са младима

Црна мангалица

Споменик мангулици и пулину у Сремској Митровици
Мангалица (мађ. mangalica) је раса свиње која је у Мађарској међу расама које су законом заштићене. У Србији је чешће у употреби и назив Мангулица.


Садржај
1 Историјат
2 Варијетети
3 Литература
4 Спољашње везе
Историјат
После повлачења Турака са простора Панонске низије, остало је веома мало свиња. Турци, из религијских разлога, нису користили месо ове животиње. Одгајање ове врсте је било препуштено горњим северним деловима Мађарске и Ердељу. И поред тога постоје подаци да су већ 1750. године организовали вашар свиња у Шопрону. Крајем 18. века, северни део мађарске краљевине и Аустрија су имале развијене трговинске односе међу којима се истицала и трговина свињама. Најтраженија у тој размени била је Бакоњска раса, која је веома добро подносила дугачка путовања. Како се трговина ширила тако је трговина свињама стигла и до Хрватске чије су расе постале траженије од бакоњске, зато што су имале више масти а и месо је било бољег укуса.

Ширење трговине свињама је стигло и до Србије, где је главни трговац био Милош Обреновић, који је почео свој трговински извоз да остварује са расама такозване шумадијске свиње. Одавде су трговци свињама из целе краљевине Мађарске куповали и снабдевали се свињама. Забележено је да је кнез Милош поклонио мађарском грофу Јожефу Арчдуку одеђени број свиња расе шумадинка. Ова свиња је укрштана на имању Киш Јено са расама као што су бакоњи и салантор што је довело до формирања посебне расе свиња под називом мангалица.

Ова раса свиње, које су Мађари звали Терекфајта (мађ. törökfajta) (што значи турска раса) или Рацфајта (мађ. rátzfajta) (што значи српска раса) је разним путевима долазила до сељака и помешала се са већ постојећим расама које су се прошириле из горње Мађарске и Ердеља. Ове новостворене расе Мађари су звали мангарица (мађ. mangaritza) или мангалица (мађ. mangalitza). За око 25 година ова раса је освојила и допрла у све делове Мађарске краљевине. Бакоњска раса је до 1845. потпуно нестала и Ференц Пете већ 1814. године писао о манголици као о обичној домаћој раси.

Током 1833. године надвојвода Јозеф Карло од Аустрије је основао узгајалиште свиња у месту Кишјене (Kisjenő), где су доношене свиње за узгајање и побољшање расе. Ове расе су имале белу коврџаву длаку, што је била одлика мангалица. Одавде су остала узгајалишта куповали животиње па се побољшана раса још више раширила. Чувено државно свињарско одгајалиште (Mezőhegyesi Állami Ménesbirtokon) је основано 1865. године. Ту је дефинитивно завршено укрштање и модификовање расе која се изузетно прилагодила околини и живљењу на просторима и условима у читавој Панонској низији.

Извештаји о мангалици говоре да је у Ђеру (Győr) и Кебањи (Kőbánya) постојало товилиште и да је годишње само у Кебањском товилишту, између 1870. и 1894. године било у просеку око 600 000 грла.

Крајем 19. и почетком 20. века дошло је до коренитих промена у привреди. Доста шума је уклоњено, ливаде су преоране, што је већ постало опасност за ову расу свиња које су храну налазиле у природи. Појавиле су се нове расе свиња које су биле више прилагођене узгајању у затвореном простору, кочинама-свињцима. Највећи ударац свињогојство је доживело 1895. године, када је услед епидемије, која је трајала 20 година, уништено 4,5 милиона грла од којих је 95% било расе мангалица.

Државно друштво одгајивача мангалица (Mangalica Tenyésztők Országos Egyesülete) је основано 1927. године у циљу одржавања расе и утврђивања главних карактеристика. Карактеристике је уредио Михаљ Рац (Rácz Mihály) и оне су и данас у употреби. Други светски рат је донео нове невоље раси, од тог доба број им је непрестано опадао, тако да 1960. године број грла је пао на 1.000 и ова раса је потпала међу угрожене расе. Прекретница је дошла 1990. године када је поново покренуто Државно друштво одгајивача мангалица и одгајање ове расе се поново одомаћило у региону. Једно од разлога овог успеха је и извоз ове расе. Због изванредног укуса меса, мангалица се извози у Шпанију где се од ње прави позната серано шунка (Jamón Iberico).

Варијетети
Бела мангалица (Szőke mangalica): најбројнија подраса мангалице, подједнако добра за принос масти и меса.
Црвена мангалица (Vörös mangalica): комбинација беле мангалице и коврџаво длаке салонташке, у просеку је тежа од беле мангалице.
Ластавичаста мангалица (Fecskehasú mangalica): настала укрштањем беле и црне мангалице, стомак је бео а леђа црна. Рађа у просеку више младих од беле мангалице.
Црна мангалица (Fekete mangalica): најраспрострањенија је била на југу мађарске и у Срему. Настала је укрштањем сремске црне свиње са белом мангалицом. Сматра се изумрлом.
Дивља мангалица (Vadas mangalica): веома ретка раса, распрострањена је била у планинским пределима и вероватно је резултат парења Дивље свиње и беле мангалице.
alselone alselone 23:00 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Kupiš svinju te rase i radiš s njom šta hoćeš, jer je tvoja.


Što kaže onaj vic o cigi: ja joj dam 100 dinara pa sama kupi šta hoće da jede.
floki floki 23:03 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
ma, meni je ta njihova šunka super i onaj chorizo isto, pa kako god da prave...


Španci su zapravo jedna kul nacija, da ih ne mrzim toliko zbog sporta, rekao bih da su posle Talijana najbolje mesto za život u Evropi.


e da znaš da je i meni mrtva trka, mada mi je možda španija za nijansu još i bolja, verovatno samo zato što malo češće idemo tamo...

a sport - pa jbt, ima li većih glumaca od italijana u sportu? bar su mene uvek jako nervirali pre
alselone alselone 23:07 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

a sport - pa jbt, ima li većih glumaca od italijana u sportu? bar su mene uvek jako nervirali pre


Talijani su se i primirili ali Španci i svi latino naslednici im, glume do ludila. I ne samo da glume nego i lažu, simuliraju, vrše pritisak na sudije itd.

Spominjao sam ovaj primer više puta ali moram još jednom. Španci bre na specijalne olimpijske igre pošalju zdrave sportiste kako bi u košarci uzeli zlato. I prepozna ih neko iz publike, skonta nekog lika što glumi invalida a igra u drugoj ligi. Pukla bruka.

A što se tiče poređenja, Italijani imaju bolju klopu, lepšu arhitekturu, prijatnije more i bogatiju istoriju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:07 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
Kupiš svinju te rase i radiš s njom šta hoćeš, jer je tvoja.


Što kaže onaj vic o cigi: ja joj dam 100 dinara pa sama kupi šta hoće da jede.


Pa kad izvoljeva, hoću ovo, hoću ono...
Daš joj stodinara pa neka sama bira :)

Nego ova moda da svi sve znaju.
Mangulica je rasa stara stotinama godina, primitivna rasa, napuštena jer je neekonomočna, loša rasa.
Pre nekog vremena krenula priča o njoj i sad se misli da je to nešto svemirsko.
Pročita se par tekstova na vikipediji i pomisli se kako se posisalo svo znanje sveta.
slično je sa kojekakvim aronijama, čičokama i ostalim hitovima.

alselone alselone 23:10 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Pre nekog vremena krenula priča o njoj i sad se misli da je to nešto svemirsko.
Pročita se par tekstova na vikipediji i pomisli se kako se posisalo svo znanje sveta.
slično je sa kojekakvim aronijama, čičokama i ostalim hitovima.


Ah, to je globalni trend.



Nije ona napuštena što je manje ekonomična nego nam englezi namerno uveli njiove svinje da budemo zavisni od njih.
maksa83 maksa83 23:19 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.

Nene, pazi, ove PORODILIŠTE mangulice su bile ograđene na jednoj baš ovećoj površini, to je verovatno to tvoje "polu-slobodno", a one četiri su bile dosta dalje u šumi izvan te ograde i pičile svojim putem, i to su bile jedine na koje sam naleteo van te ograde. One mogu odande da dospeju bilo gde.
alselone alselone 23:21 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Ko želi da vidi kako izgledaju autohtone vrste i kako se gaje može da ode u Specijalni rezervat prirode Zasavica (Predo eto ideje) i da vidi mangulice, magarce, podolsko goveče, neke endemske koze, ne znam kako se zovu itd.
floki floki 23:24 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

A što se tiče poređenja, Italijani imaju bolju klopu, lepšu arhitekturu, prijatnije more i bogatiju istoriju.


slażem se uglavnom, jedino ovo za more, jebem li ga, meni nije neka razlika, super i jedno i drugo, naša su iskustva sa španijom možda još i bolja malo ali to ništa ne znači

na odmoru nam je super, a kako bi bilo živeti, na duže, ne znam, mada bih se navikao sigurno...

e samo da javim, obavio sam fudbalski transfer, pa od polovine januara nastupam za jedan manji tim iz san jose-a :)
mastilo se nije još valjano ni osušilo...
freehand freehand 23:26 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

maksa83
Tako se gaji mangulica. Otud Maksa sreće prasiće po šumi.

Nene, pazi, ove PORODILIŠTE mangulice su bile ograđene na jednoj baš ovećoj površini, to je verovatno to tvoje "polu-slobodno", a one četiri su bile dosta dalje u šumi izvan te ograde i pičile svojim putem, i to su bile jedine na koje sam naleteo van te ograde. One mogu odande da dospeju bilo gde.

Ma oke, nisam bio na licu mesta ali ono mangulica što sam viđao bile su po pravilu puštene, ograničenje je bilo da ne prave štetu. Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.
jednog sam, na primer, video u Jasici kod Kruševca. kod mog brata od tetke čije su mangulice baš tako puštene.
Drugog u Dolovu, a jednog, možda, baš u Mramorku (koji ti je, takođe, na obodu Delibrlatske peščare).
Citirao sam onu vikipediju, koliko mogu da prosudim dobar je članak, informativan i dobro potkrepljen.
alselone alselone 23:27 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

e samo da javim, obavio sam fudbalski transfer, pa od polovine januara nastupam za jedan manji tim iz san jose-a :)
mastilo se nije još valjano ni osušilo...


Neka je sa srećom. To zvuči kao jako lepa prilika, tamo je sada leglo za ove industrije.
alselone alselone 23:31 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.
jednog sam, na primer, video u Jasici kod Kruševca. kod mog brata od tetke čije su mangulice baš tako puštene.
Drugog u Dolovu, a jednog, možda, baš u Mramorku (koji ti je, takođe, na obodu Delibrlatske peščare).


Pamtiš gde si viđao veprove za priplod?

Isuse.
floki floki 23:33 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
e samo da javim, obavio sam fudbalski transfer, pa od polovine januara nastupam za jedan manji tim iz san jose-a :)
mastilo se nije još valjano ni osušilo...


Neka je sa srećom. To zvuči kao jako lepa prilika, tamo je sada leglo za ove industrije.


fala :)

ja im dođem kao devojka za sve u EMEA, jer ću biti jedini, pa će biti zanimljivo... ekipu vode veterani, CEO je pre bio CEO ATI-ja, ako se neko seća, nije bio zajeban kad sam imao intervju sa njim...
ARM i beneovi su se baš razvukli, a ovi su bili jako brzi

nije velika ekipa ali skroz zanimljivi proizvodi, może dobro skroz da ispadne... 3-4 puta godišnje moram tamo, ostalo se muvam ovuda
freehand freehand 23:35 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Pamtiš gde si viđao veprove za priplod?

Divlje veprove.
Da. Sa dve vijuge, ko ima, i obzirom da je retka stvar u pitanju nije neki napor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Ko želi da vidi kako izgledaju autohtone vrste i kako se gaje može da ode u Specijalni rezervat prirode Zasavica (Predo eto ideje) i da vidi mangulice, magarce, podolsko goveče, neke endemske koze, ne znam kako se zovu itd.


Eto, tu pripadaju.
Ono što se ne isplati gajiti, čija je genetika prevaziđena, se čuvaju na takvim mestima koja ne prave profit od superkvalitetnog mesa mangulice, nego od egzotike.
I država daje pare da se priemerci čiste rase gaje jer hoće (i treba) da sačuva tu genetiku.

A da je to tako kvalitetno kako se priča, pa zar taj kvalitet ne bi mogao da donese zaradu?

Primitivna rasa, poludivlja, a kao sve i primitivno otporno na nepovoljne uslove.
Prasi se u brlozima i sve (to malo, nekoliko komeda 3, 4, 5) prasadi odgaji bez ičije pomoći.
Može da preživi i samo od žira i korenja, ali ne mora.
Ono što su nam Englezi uvalili bi u tim uslovima pocrkalo odmah.

Može ona lepo da živi i od koncentrata, ne buni se kad joj daješ, ali nema smisla to raditi.
Jer ako daješ skupu hranu nečemu čemu treba dve tri godine da naraste na stotinak kila, ili da ti za to vreme donese desetak prasadi, bolje je da tu skupu hranu daš nečemu što će za duplo kraće vreme nabiti trista kila, ili ti dati pedeset prasadi.

E sad, da li je "njeh holesterol pozitivan" da li je meso ukusnije, slanina bolja....možda, ali ne toliko da bi se na tom superkvalitetu zaradilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:39 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.

i obzirom da je retka stvar u pitanju


retka je ili nije retka?
alselone alselone 23:40 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

nije velika ekipa ali skroz zanimljivi proizvodi, może dobro skroz da ispadne... 3-4 puta godišnje moram tamo, ostalo se muvam ovuda


Samo da ne traže da se preseliš sada, kada si taman kuću sredio. To neki automotive startup ili nešto slično prethodnoj priči?
alselone alselone 23:42 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Ono što se ne isplati gajiti, čija je genetika prevaziđena, se čuvaju na takvim mestima koja ne prave profit od superkvalitetnog mesa mangulice, nego od egzotike.


To su oni likovi što prave onaj sir od evra po gramu pa je kilo sira 1000 evri.

Mislim, mesto je stvarno prijatno i sa klincima može da se uživa jedno poslepodne, ali je to sve čista egzotika.
floki floki 23:42 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
nije velika ekipa ali skroz zanimljivi proizvodi, może dobro skroz da ispadne... 3-4 puta godišnje moram tamo, ostalo se muvam ovuda


Samo da ne traže da se preseliš sada, kada si taman kuću sredio. To neki automotive startup ili nešto slično prethodnoj priči?


ma koja selidba, treba im neko ovde, ko neće tamo da se seli...

pa skoro da više nije ni startup, već je poodmakla faza, postoje skoro 10g
automotive, da, uvek se ja tuda motam
freehand freehand 23:48 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

hoochie coochie man
Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.

i obzirom da je retka stvar u pitanju


retka je ili nije retka?

Iš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:50 10.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Iš.


Pitam samo, pristojno pitam.
i?
alselone alselone 00:01 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

i?

Ja bih rekao da je retko.
macak.tosa031 macak.tosa031 08:01 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

freehand
hoochie coochie man
Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.

i obzirom da je retka stvar u pitanju


retka je ili nije retka?

Iš.

Čemu takva nepristojnost?!
mariopan mariopan 09:30 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

macak.tosa031
tasadebeli

...


Је ли, Максо, може једно интимно питање?

(Не волим те, не бој се, само те поштујем.)

А што је теби тај Миша Вацић толика опсесија?
...

Kada Tasa sastavi pitanje, tu trava ne raste.

Eeee, da - Taso, sada zaozbiljno, zašto ti ne voliš Maksu?!

Ma voli on Maksu samo ne voli ono što Maksa piše, vidiš kako ga žulja?
alselone alselone 09:40 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

ARM i beneovi su se baš razvukli, a ovi su bili jako brzi


Beneovi su odlični a i lokacija im je strava. Moram u decembru ponovo do njega, da se ucurim, možda me preporuči tamo onih šefovima Pakistancima i Indijcima. Taman malo braon supremaciju da ugrozimo.
mariopan mariopan 09:56 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

hoochie coochie man
alselone
Kupiš svinju te rase i radiš s njom šta hoćeš, jer je tvoja.


Što kaže onaj vic o cigi: ja joj dam 100 dinara pa sama kupi šta hoće da jede.


Pa kad izvoljeva, hoću ovo, hoću ono...
Daš joj stodinara pa neka sama bira :)

Nego ova moda da svi sve znaju.
Mangulica je rasa stara stotinama godina, primitivna rasa, napuštena jer je neekonomočna, loša rasa.
Pre nekog vremena krenula priča o njoj i sad se misli da je to nešto svemirsko.
Pročita se par tekstova na vikipediji i pomisli se kako se posisalo svo znanje sveta.
slično je sa kojekakvim aronijama, čičokama i ostalim hitovima.



Pa umela je da se izreklamira, zar ne? Mangulica.

Skuplje se prodaje meso i mast, šunke od mangulice kao za lek kupuju i sve zato što su to skupe stvari koje samo odabrani mogu sebi da priušte. One su još uvek retke ali i nerentabilne pa zato i skupe.

A naš čovek voli da bude "odabran" više nego običan.

To mi je nešto kao pomama za kavijarom ili tartufima među tek obogaćenima, pretpostavljam da su bogati na te ukuse navikli od detinjstva pa njima i jeste lepo, a ovo mi liči na "čula žaba da se konji kuju".....a meni i jedno i drugo bljak toliko da mi je nejestivo i ne znam što ljudi muče sebe da to jedu, užas.

A meso mangulice jeste ukusno ali zato što je masnije, prošarano, a ne suvo i zbijeno kao kod rentabilnih svinja čije rase su i nastale da bi imale više mesa, jer je mast proglašena nezdravom da bi ljudi navalili na ulje......sve je stvar reklame i trenutnih potreba da se nešto uvali potrošačima kao ekskluzivan proizvod.

Po višoj ceni, naravno.
floki floki 10:20 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
ARM i beneovi su se baš razvukli, a ovi su bili jako brzi


Beneovi su odlični a i lokacija im je strava. Moram u decembru ponovo do njega, da se ucurim, možda me preporuči tamo onih šefovima Pakistancima i Indijcima. Taman malo braon supremaciju da ugrozimo.


jesu, samo im je ova ekipa ovde u nemačkoj (automotive) prilično spora, verovatno jer su pretrpani poslom, što je dobar znak, naravno, a i ja nisam najjednostavniji slučaj, pošto selidba kod mene ne dolazi u obzir (ni kilometar) pa je to priličan ograničavajući faktor...

a lokacija u americi meni i ne znači baš puno, jer kad idem onda uglavnom nemaš puno vremena za bilo šta drugo, od 8 do 18 te pretrpaju svim i svačim, onda možeš samo da se najedeš pa u krevet i odmah u petak uveče u avion pa kući da budeš sa porodicom...
gedza.73 gedza.73 12:27 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

hoochie coochie man
Pre nekog vremena krenula priča o njoj i sad se misli da je to nešto svemirsko.
Pročita se par tekstova na vikipediji i pomisli se kako se posisalo svo znanje sveta.
slično je sa kojekakvim aronijama, čičokama i ostalim hitovima.

ili tartufi-lešnik kombinacijom.

Dovoljno je pogledati koliko ima šunke (odnosno koliko se pojede) na tržištu, uporediti sa površinama pod cerovom šumom, brojem prasićima na slobodi pa da se vidi kako ta šunka ima vrlo malo veze sa ukusom šunke od pre osamdesetak godina. meso ima specifičan ukus ne samo zbog žira nego i što se prasići kreću (drugačija struktura vlakana), riju...

u prvom planu mali oborić sa jednom prasiljom i par prasića umazanih u blato za reklamu i turiste a iza farma u kojoj svinje stoje skoro uspravno na betonskim rešetkama, kompjuterizovanim hranilicama, koncetratima, ograđene metalnim reštkama.






Selice, svaka porodica ima sličnu priču u nekoj generaciji. Takav je život izgleda. Da ti kažem kako si predivno ispričala priču ne mogu jer je pretužna sudbina tvoje tetke (moja tetk ima sličnu samo što je bar jedan sin dobar čovek).
Atomski mrav Atomski mrav 19:53 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

da ih ne mrzim toliko zbog sporta


Ne znam da li je ikad postojao netalentovaniji košarkaš od Marka Gasola koji je objedinio NBA prsten i titulu svetskog šampiona?
vcucko vcucko 22:36 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Atomski mrav
da ih ne mrzim toliko zbog sporta


Ne znam da li je ikad postojao netalentovaniji košarkaš od Marka Gasola koji je objedinio NBA prsten i titulu svetskog šampiona?

Ne vidim načina da se porede Italija i Španija, bar u fudbalu.

Dve poslednje talijanske titule na SP: '82. kad su dali po tri komada Brazilu i Nemačkoj i '06. kad su opet smakli Nemačku i to usred Hamburga. Samo su brazilske titule sa Peleom merodavnije od toga.
Jedina španska titula: onda u Africi kad su sve redom dobili sa po 1:0. Nije slučajno i zasluženo je, ali ipak ogavno.

Plus što je Italija imala još koliko nesreće na velikim takmičenjima (seti se samo dva uzastopna poraza od Francuza, na SP '98. i EP '00.). U isto vreme, Španac da se da prostiš pokaki na penalu, lopta bi mu se od govneta odbila i ušla u gol.

Neuporedivo.
vcucko vcucko 22:46 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

alselone
Uz to uopšte nije retka stvar da se u selu drži po neki divlji vepar za ukrštanje i priplod.
jednog sam, na primer, video u Jasici kod Kruševca. kod mog brata od tetke čije su mangulice baš tako puštene.
Drugog u Dolovu, a jednog, možda, baš u Mramorku (koji ti je, takođe, na obodu Delibrlatske peščare).


Pamtiš gde si viđao veprove za priplod?

Isuse.

Šta je tu čudno.

U Surčinu ih imaš više, razvoze ih gazde po ataru u onim rešetkastim prikolicama i naplaćuju na licu mesta. Macani od 200+kila, jedva hodaju, ali kad im privedeš prasicu rade radnju samo tako.

Bar je tako bilo dok sam radio tamo, znači od '98. do neke '02., ne vidim zašto bi danas bilo drugačije.
vcucko vcucko 22:57 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

mariopan


A meso mangulice jeste ukusno ali zato što je masnije, prošarano, a ne suvo i zbijeno kao kod rentabilnih svinja čije rase su i nastale da bi imale više mesa, jer je mast proglašena nezdravom da bi ljudi navalili na ulje......sve je stvar reklame i trenutnih potreba da se nešto uvali potrošačima kao ekskluzivan proizvod.

Po višoj ceni, naravno.

Ne reci dvaput.
Američki durok i neke ruske/sovjetske rase iz specijalnog uzgoja (može da se nađe na oglednom dobru Poljoprivrednog fakulteta, ako imaš vezu). Meso crvenkasto, a belim samo uokviremo neki milimetar, reda i izgleda radi.
Ne pričam o zdravlju i čija semenkama, baš me b za holesterol, nego je baš, baš ukusno.
Atomski mrav Atomski mrav 23:12 11.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

na SP: '82. kad su dali po tri komada Brazilu

Tad su Brazilci počeli da shvataju da od plesanja sambe po terenu više nema 'leba...

i Nemačkoj i '06. kad su opet smakli Nemačku i to usred Hamburga.

E, bila je milina gledati Italiju na tom SP, stvarno.

Plus što je Italija imala još koliko nesreće na velikim takmičenjima (seti se samo dva uzastopna poraza od Francuza, na SP '98. i EP '00.)

Vredi spomenuti i utakmicu sa Južnom Korejom na SP 2002. gde je dripac od sudije dozvolio Korejancima da prebiju Italijane u stilu - nema krvi, nema faula, isključio Totija na pravdi Boga i poništio Italijanima čist gol. Ta italijanska ekipa je igrala kilavo u grupi ali svi znaju da Italijani uvek tempiraju formu za finale...

Što se Španije tiče, mrzim da gledam ono davljenje lopte, protivnika i gledalaca koje praktikuju njihova reprezentacija i Barselona...
mariopan mariopan 08:28 12.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

vcucko
mariopan


A meso mangulice jeste ukusno ali zato što je masnije, prošarano, a ne suvo i zbijeno kao kod rentabilnih svinja čije rase su i nastale da bi imale više mesa, jer je mast proglašena nezdravom da bi ljudi navalili na ulje......sve je stvar reklame i trenutnih potreba da se nešto uvali potrošačima kao ekskluzivan proizvod.

Po višoj ceni, naravno.

Ne reci dvaput.
Američki durok i neke ruske/sovjetske rase iz specijalnog uzgoja (može da se nađe na oglednom dobru Poljoprivrednog fakulteta, ako imaš vezu). Meso crvenkasto, a belim samo uokviremo neki milimetar, reda i izgleda radi.
Ne pričam o zdravlju i čija semenkama, baš me b za holesterol, nego je baš, baš ukusno.


Znam za "durok", i njih sam imala i u pravu si za meso. Mesnate, crvenkaste, preko plećki kao "sedlo" u drugoj boji dlake. Ukusne. Njima su butovi mnogo veći od "landrasa" naprimer.

Morala sam svašta korisno da naučim jer ovde u Banatu se živi sasvim drugačije nego u Beogradu. I korisnije.
Moji Beograđani bi mogli pomreti od gladi usred njive krompira i ne bi znali da tu u zemlji ima nešto jestivo, a toliko sam i ja znala kad sam se udala.
zilikaka zilikaka 18:54 12.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Moji Beograđani bi mogli pomreti od gladi usred njive krompira i ne bi znali da tu u zemlji ima nešto jestivo, a toliko sam i ja znala kad sam se udala.

Na žalost, sve manje se zna o tome i ovde.
Toliko malo da mene nekad plaši kako bi generacije današnjih tinejdžera i nešto starijih opstale u uslovima koji su sasvim normalni, al treba nešto i znati.
Ja gledam da povremeno napomenem kako se od krompira, običnog, iz trapa, ako nije prskan protiv klijanja, može rasaditi za novu generaciju. Kako se razmnožava beli luk, il tako neke elementarne stvari koje su pred nosom, al čini mi se da se slabo lepi.
Sva sreća pa nisu doživeli nemaštinu i ne mogu da pojme čemu služe takve informacije, te se nadam da će uvek tako i biti, da nikad nikom neće zatrebati.
Opet...
mariopan mariopan 19:18 12.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

zilikaka
Moji Beograđani bi mogli pomreti od gladi usred njive krompira i ne bi znali da tu u zemlji ima nešto jestivo, a toliko sam i ja znala kad sam se udala.

Na žalost, sve manje se zna o tome i ovde.
Toliko malo da mene nekad plaši kako bi generacije današnjih tinejdžera i nešto starijih opstale u uslovima koji su sasvim normalni, al treba nešto i znati.
Ja gledam da povremeno napomenem kako se od krompira, običnog, iz trapa, ako nije prskan protiv klijanja, može rasaditi za novu generaciju. Kako se razmnožava beli luk, il tako neke elementarne stvari koje su pred nosom, al čini mi se da se slabo lepi.
Sva sreća pa nisu doživeli nemaštinu i ne mogu da pojme čemu služe takve informacije, te se nadam da će uvek tako i biti, da nikad nikom neće zatrebati.
Opet...


I ja se nadam da nikad neće ustrebati....ali opet?

Zbog tog "opet" mislim da se nešto osnovno mora znati, ne dao Bog da ustreba.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:33 12.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

Zbog tog "opet" mislim da se nešto osnovno mora znati, ne dao Bog da ustreba.


Ako ustreba lako se to nauči.
Naučiše domaćice devedesetih očas posla kako se parvi eurokrem, čokolada, šta sve ne.
Nije bio neki, al ličilo :)

Ovo je još lakše.
macak.tosa031 macak.tosa031 21:04 12.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

zilikaka
Moji Beograđani bi mogli pomreti od gladi usred njive krompira i ne bi znali da tu u zemlji ima nešto jestivo, a toliko sam i ja znala kad sam se udala.

Na žalost, sve manje se zna o tome i ovde.
Toliko malo da mene nekad plaši kako bi generacije današnjih tinejdžera i nešto starijih opstale u uslovima koji su sasvim normalni, al treba nešto i znati.
Ja gledam da povremeno napomenem kako se od krompira, običnog, iz trapa, ako nije prskan protiv klijanja, može rasaditi za novu generaciju. Kako se razmnožava beli luk, il tako neke elementarne stvari koje su pred nosom, al čini mi se da se slabo lepi.
Sva sreća pa nisu doživeli nemaštinu i ne mogu da pojme čemu služe takve informacije, te se nadam da će uvek tako i biti, da nikad nikom neće zatrebati.
Opet...

Dok je pomfrija, nema gladi!
I malo slaninice, usput!
I makar jedna glavica luka - pride.
mariopan mariopan 05:12 13.11.2019

Re: Drago mi je da si ponovo s nama

hoochie coochie man
Zbog tog "opet" mislim da se nešto osnovno mora znati, ne dao Bog da ustreba.


Ako ustreba lako se to nauči.
Naučiše domaćice devedesetih očas posla kako se parvi eurokrem, čokolada, šta sve ne.
Nije bio neki, al ličilo :)

Ovo je još lakše.


Znaš kad sam ovde pisala davno o mojoj drugarici koja je kao "mali biznis" počela da uzgaja guske?

Dobije tek izležene guščiće iz inkubatorske stanice, ona ih hrani i neguje a dug otplati sa prva tri čerupanja perja, sve ostalo ostaje njoj.

Ovde na blogu jedna dama ne sećam se koja, užasnuto me pitala zar to čerupanje perja ne boli guske?

Valjda je mislila kako neko te guske zamoli da se svuku pa onda uzme perje?

E, tako sam i ja mislila dok nisam došla u Banat.
49 41 49 41 15:40 09.11.2019

Izuzetno

sazeto kroz vreme, dogadjaje, filovano emocijama-secanjima.
selica_nena selica_nena 21:20 09.11.2019

Re: Izuzetno

Zamerila bi mi Slavka da sam razvukla priču.
Hvala ti
macak.tosa031 macak.tosa031 08:02 11.11.2019

Re: Izuzetno

selica_nena
Zamerila bi mi Slavka da sam razvukla priču.
Hvala ti

Ko je Slavka?
zilikaka zilikaka 18:30 09.11.2019

Nego

Nena je fenomenalno opisala lik kakav svako od nas poznaje.
Žena starog kova, u tradicionalnoj sredini, koja celog života trpi posledice ponašanja drugih prihvatajući to kao svoj usud.
aureus aureus 18:40 09.11.2019

Re: Nego

zilikaka
Nena je fenomenalno opisala lik kakav svako od nas poznaje.
Žena starog kova, u tradicionalnoj sredini, koja celog života trpi posledice ponašanja drugih prihvatajući to kao svoj usud.

I tetkinog muža koga seoski pokvarenjaci navlače da u kafani potroši platu.
zilikaka zilikaka 18:57 09.11.2019

Re: Nego

aureus
zilikaka
Nena je fenomenalno opisala lik kakav svako od nas poznaje.
Žena starog kova, u tradicionalnoj sredini, koja celog života trpi posledice ponašanja drugih prihvatajući to kao svoj usud.

I tetkinog muža koga seoski pokvarenjaci navlače da u kafani potroši platu.


TAčno, poznajemo i te uvrnute sujete, koje su nekako mnogo češće kod muškog roda, da svojima najbližima pravi direktnu štetu ne bi li se dokazao nekim potpuno nevažnim likovima.
Mada, kad razmisliš, puna literatura takvih likova.
selica_nena selica_nena 20:14 09.11.2019

Re: Nego

TAčno, poznajemo i te uvrnute sujete, koje su nekako mnogo češće kod muškog roda, da svojima najbližima pravi direktnu štetu ne bi li se dokazao nekim potpuno nevažnim likovima.


I misli za sebe da je sasvim čestit čovek. Pun mi svet takvih.
macak.tosa031 macak.tosa031 20:49 09.11.2019

Re: Nego

zilikaka
aureus
zilikaka
Nena je fenomenalno opisala lik kakav svako od nas poznaje.
Žena starog kova, u tradicionalnoj sredini, koja celog života trpi posledice ponašanja drugih prihvatajući to kao svoj usud.

I tetkinog muža koga seoski pokvarenjaci navlače da u kafani potroši platu.


TAčno, poznajemo i te uvrnute sujete, koje su nekako mnogo češće kod muškog roda, da svojima najbližima pravi direktnu štetu ne bi li se dokazao nekim potpuno nevažnim likovima.
Mada, kad razmisliš, puna literatura takvih likova.

Kakva mizandrija!
Strašno!
aureus aureus 20:53 09.11.2019

Re: Nego

macak.tosa031

Kakva mizandrija!
Strašno!

Čarli, stvarno voliš evrokrem?
predatortz predatortz 19:59 09.11.2019

Pišeš...

...kao da čovek sedi negde sa strane o gleda to o čemu pričaš.

selica_nena selica_nena 20:16 09.11.2019

Re: Pišeš...

...kao da čovek sedi negde sa strane o gleda to o čemu pričaš.


Zadovoljstvo mi je i radost ovako nešto pročitati. Hvala do neba.
milisav68 milisav68 20:30 09.11.2019

Re: Pišeš...

Samo da mahnem.
selica_nena selica_nena 20:57 09.11.2019

Re: Pišeš...

Hvala ti na svraćanju
cassiopeia cassiopeia 10:30 10.11.2019

Re: Pišeš...

Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.
selica_nena selica_nena 11:09 10.11.2019

Re: Pišeš...

cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.


Hvala ti
tasadebeli tasadebeli 11:12 10.11.2019

Re: Pišeš...

cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.



И ја.

Него ми ова прича о прасећим породилиштима начисто дистрактирала ту почетну тугу на друге неке животне проблеме мрсније од пекмеза.
selica_nena selica_nena 12:17 10.11.2019

Re: Pišeš...

tasadebeli
cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.



И ја.

Него ми ова прича о прасећим породилиштима начисто дистрактирала ту почетну тугу на друге неке животне проблеме мрсније од пекмеза.


Nije ovo jutro za tugu.
tasadebeli tasadebeli 12:19 10.11.2019

Re: Pišeš...

selica_nena
tasadebeli
cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.



И ја.

Него ми ова прича о прасећим породилиштима начисто дистрактирала ту почетну тугу на друге неке животне проблеме мрсније од пекмеза.


Nije ovo jutro za tugu.



Слажем се.

Твоја прича јесте, али ово јутро очигледно није.

Зато и одосмо на прасиће, кувану ракију итд.
shone shone 13:25 10.11.2019

Re: Pišeš...

Слажем се.

Твоја прича јесте, али ово јутро очигледно није.

Зато и одосмо на прасиће, кувану ракију итд.


Zato Taske da ne zapostavimo našeg druga Čakija, ljubitelja eurokrema. Ej zipa u ono vreme pa Eurokrem.

Kako se rodio eurokrem u porodilištu eurokrema u Takovu - onomad kad su ,,komunjare,, bivale.(jel slučajno što je Takovo?)




Tomovića, koji danas ima 87 godina, u Gornjem Milanovcu, gdje već 60 godina živi u porodičnoj kući, svi znaju jer je od njegove odluke da kupi licencu za eurokrem od italijanske kompanije “Gandola” te 1970. godine korist imao cijeli ovaj grad, ali i okolina. A krem je bio od onih proizvoda koji su simbol Jugoslavije. -Stotine miliona palačinki je namazano eurokremom- kaže Tomović, prenosi Avaz. Ali, kao što se raspala ta zemlja, tako više ni ovaj eurokrem nije kao onaj stari. – Kad bi se u nekoj stručnoj laboratoriji analizirao proizvod, vidjelo bi se da nema veze sa onim eurokremom od prije 30 godina – tvrdi Tomović. Na pitanje je li bolji “crni” ili “bijeli” dio eurokrema, Jovan Tomović je rekao: ˝Crni dio je sadržajniji i kvalitetniji od bijelog˝. | Preuzeto sa: https://tuzlanski.ba/mix/znate-li-ko-je-izumio-eurokrem-jovan-tomovic-otkrio-je-li-bolji-crni-ili-bijeli-dio/
mariopan mariopan 13:50 10.11.2019

Re: Pišeš...

tasadebeli
cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.



И ја.

Него ми ова прича о прасећим породилиштима начисто дистрактирала ту почетну тугу на друге неке животне проблеме мрсније од пекмеза.

Pa kad već pominješ...

... meni sin poslao sliku tegle sa mašću a na njoj piše "PEKMEZ OD SVINJE."
mariopan mariopan 13:52 10.11.2019

Re: Pišeš...

Neno, lastavice, samo da ti mahnem i zahvalim za divnu priču.
shone shone 13:58 10.11.2019

Re: Pišeš...

meni sin poslao sliku tegle sa mašću a na njoj piše "PEKMEZ OD SVINJE.



selica_nena selica_nena 14:48 10.11.2019

Re: Pišeš...

mariopan
Neno, lastavice, samo da ti mahnem i zahvalim za divnu priču.


Hvala ti. Od ovih mangulica priča ode u zapećak.
mariopan mariopan 15:35 10.11.2019

Re: Pišeš...

shone
meni sin poslao sliku tegle sa mašću a na njoj piše "PEKMEZ OD SVINJE.




Sine, ti li si?

tasadebeli tasadebeli 15:44 10.11.2019

Re: Pišeš...

shone

Kako se rodio eurokrem u porodilištu eurokrema u Takovu - onomad kad su ,,komunjare,, bivale.(jel slučajno što je Takovo?)








И мој матори негде око године мог рођења договорио на сајму у Лајпцигу увоз 2000 комада чешких Супрафон грамАфона и ови у његовој Просвета Промузика хтели да се шлогирају:"Јеси ти нормалан!!! Ко ће то овде да ти купи толико грамофона?"

Планули на тржишту к'о (х)алва.

Ето ко је један од главних криваца за толику американизацију најамеричанскијег народа на Балкану - Срба, како је то говорио Богдан Тирнанић. Да не кажем кривац за културну глобализацију региона.

Нема то везе са "комуњарама". Мој матори није био друг члан библиотеке, тј. Партије. То су били ови што су тврдили да неће никада продати тих 2000 Супрафона. А трговац је трговац, са комуњарама или без комуњара око себе.



Zato Taske da ne zapostavimo našeg druga Čakija, ljubitelja eurokrema. Ej zipa u ono vreme pa Eurokrem.



Чаки је одувек био и остао друштвена авангарда. То знамо одавно. Показује он ту своју лепу особину и на Блогу Б92.




tasadebeli tasadebeli 15:45 10.11.2019

Re: Pišeš...

mariopan
tasadebeli
cassiopeia
Selice, lepo te je ponovo čitati.

Ja oplakah tu teglu pekmeza.



И ја.

Него ми ова прича о прасећим породилиштима начисто дистрактирала ту почетну тугу на друге неке животне проблеме мрсније од пекмеза.

Pa kad već pominješ...

... meni sin poslao sliku tegle sa mašću a na njoj piše "PEKMEZ OD SVINJE."




Волем га ја и када се мало "ушећери" у чварке.
mariopan mariopan 15:57 10.11.2019

Re: Pišeš...

Волем га ја и када се мало "ушећери" у чварке.

Ih

Jesi'l nekad video reklamu za čvarke?
Nisi?
Pa ne treba im reklama.
shone shone 16:06 10.11.2019

Re: Pišeš...

Sine, ti li si?


Ali mama....... ne ofiraj nas.


mariopan mariopan 16:11 10.11.2019

Re: Pišeš...

selica_nena
mariopan
Neno, lastavice, samo da ti mahnem i zahvalim za divnu priču.


Hvala ti. Od ovih mangulica priča ode u zapećak.

Kakav bi bio blog bez trola?

Ja sam ta tetka koja svima nosi pekmeze i ajvare, bar bila do skoro, dok nisu deca prešla masovno na evrokrem pa sad samo matorima tutnem koju teglu, želje radi.

A priča me sve vreme podseća na ujku mog muža koga sam mnogo volela iako je bio takav, kako opisuješ. Ujna je bila žena starog kova, nikom se ne bi požalila pa dugo nisam ni znala kakav je ujak stvarno već bi me zavarala njegova dobrota, a bio je i dobar iako tako lud kao u tvojoj priči.

Samo je život njima promešao karte na drugi način.
Ujna se teško razbolela i ležala dugo nepokretna. Desetak godina on je nju
negovao, bez roptanja i samosažaljevanja. Nije dozvolio da neko mlađi to radi ili da je smestio u neki dom. Kupao je, hranio, lečio, iz kuće nije izlazio samo koliko da kupi šta im treba.....i umro je ni pola godine posle nje.

Verujem da svi znamo nekoga čija priča liči na ovu, samo si je ti baš lepo i pitko napisala.
mariopan mariopan 16:12 10.11.2019

Re: Pišeš...

Ali mama....... ne ofiraj nas.

shone shone 16:13 10.11.2019

Re: Pišeš...

Jesi'l nekad video reklamu za čvarke?
Nisi?



tasadebeli tasadebeli 16:15 10.11.2019

Re: Pišeš...

mariopan
Волем га ја и када се мало "ушећери" у чварке.

Ih

Jesi'l nekad video reklamu za čvarke?
Nisi?
Pa ne treba im reklama.



Ма само их погледам и већ ми се топе у устима!

Какав црни маркетинг. Непотребан трошак.
selica_nena selica_nena 17:10 10.11.2019

Re: Pišeš...

Samo je život njima promešao karte na drugi način.
Ujna se teško razbolela i ležala dugo nepokretna. Desetak godina on je nju
negovao, bez roptanja i samosažaljevanja. Nije dozvolio da neko mlađi to radi ili da je smestio u neki dom. Kupao je, hranio, lečio, iz kuće nije izlazio samo koliko da kupi šta im treba.....i umro je ni pola godine posle nje.


A bar je izmirio dugove sa ženom. Malo li je za miran odlazak?
Atomski mrav Atomski mrav 19:51 11.11.2019

Re: Pišeš...

... meni sin poslao sliku tegle sa mašću a na njoj piše "PEKMEZ OD SVINJE."


Волем га ја и када се мало "ушећери" у чварке.


Pa čvarci su bombone od svinje.
nask nask 14:16 10.11.2019

Tetke i mame

Priča ti je lepa sama po sebi ali meni još posebno zbog uvoda u samu priču, i ja imam tetku koja pomaže kevi da me svake godine dočekaju barem dve tegle pekmeza od kajsija (i ajvara). Doduše nije baš tačno da pomaže kevi, uglavnom odradi sve sama, keva više nije u stanju fizički, mada još uvek ume da joj komanduje tj. rukovodi.

selica_nena selica_nena 14:49 10.11.2019

Re: Tetke i mame

nask
Priča ti je lepa sama po sebi ali meni još posebno zbog uvoda u samu priču, i ja imam tetku koja pomaže kevi da me svake godine dočekaju barem dve tegle pekmeza od kajsija (i ajvara). Doduše nije baš tačno da pomaže kevi, uglavnom odradi sve sama, keva više nije u stanju fizički, mada još uvek ume da joj komanduje tj. rukovodi.


Hvala ti na komentaru i ovoj tegli pekmeza. Takve boje je bio i tetkin
freehand freehand 20:21 10.11.2019

Re: Tetke i mame

nask
Priča ti je lepa sama po sebi ali meni još posebno zbog uvoda u samu priču, i ja imam tetku koja pomaže kevi da me svake godine dočekaju barem dve tegle pekmeza od kajsija (i ajvara). Doduše nije baš tačno da pomaže kevi, uglavnom odradi sve sama, keva više nije u stanju fizički, mada još uvek ume da joj komanduje tj. rukovodi.


Pekmez je od kajsija a ajvar je od mangulice. Ništa ne znaš.
freehand freehand 20:19 10.11.2019

Mramorkondo

... bokte.
I sto godina banatske samoće.
Lepo, Neno.
selica_nena selica_nena 20:31 10.11.2019

Re: Mramorkondo

freehand
... bokte.
I sto godina banatske samoće.
Lepo, Neno.


Hvala, Freehand
freehand freehand 20:19 10.11.2019

Duplo

...
tasadebeli tasadebeli 08:27 11.11.2019

11.11.1918.

shone shone 12:51 11.11.2019

Re: Još malo o lancu ishrane


Šta mi to jedemo.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana