Ekonomija

Pa ti budi padobranac...

zilikaka RSS / 07.02.2020. u 17:19

Whale_Airplane_Clouds_1296x728-header-1296x728.jpg?w=1155&h=1528

 

Umem da spavam i da sanjam. I volim to da radim. 
Vrlo retko me mučila nesanica, čak i u periodima života kad se tako nešto skoro pa podrazumevalo kao obavezan dodatni teret. Neočekivano, u najtežim vremenima sam imala vrlo mirne noći i lepe snove.
 
S druge strane, kad bi me na javi proganjao neki problem koji se može smatrati tehničkim, neretko se to prenosilo i na spavanje, pa se više puta desilo da mi se rešenje pojavi tokom noći, praktično u snu, ali da se tad probudim potpuno svesna onog što mi je sinulo iz podsvesti. 
To rešenje je uvek bilo nešto jednostavno što se skoro podrazumevalo i čučalo tu blizu ali nije moglo da se probije od šuma ustaljenih gledišta. Tačno je samo trebao pogled iz daljine.

 

 

E, ali, postoji jedna vrsta noćne more koja mi se ponavlja od kad znam za sebe, i samo se javlja u različitim varijantama, da signalizira da sam u problemu za koji nema jednostavnog rešenja jer su u pitanju odnosi među ljudima.
U detinjstvu je to bilo da dolazim do kraja ravnog krova zgrade u kojoj smo živeli, i onda nekako izgubim ravnotežu i padam. Taj osećaj me je po pravilu odmah i budio, u totalnom grču.
Posle se dugo ta mora pojavljivala kao vožnja u autu na nizbrdici, pri čemu on nekontrolisano ubrzava. Gotovo uvek je za volanom bila neka osoba sa koja na javi uopšte i ne vozi, a i u snu se dokopala volana svesna da ne ume, a nekad je sve bilo začinjeno i otkazivanjem kočnica. Naravno da sam se i u toj varijanti jednog momenta budila uz onaj grozni osećaj jeze koja se penje tačno uz kičmu.

 

Nedavno mi se san ponovio, ali sam sad nekim čudom ja sama stala na skejtbord, ko zna zašto, i odjednom je do tad ravan teren postao ozbiljna nizbrdica i to se kotrljalo sve brže, potpuno bez kontrole.
Probudila sam se pre nego što ću udariti u zid.
 
S obzirom da verujem da čovek sam sebi najbolje može da protumači poruke iz snova, ako one uopšte postoje, slutim zašto se takav san opet pojavio, nego me zabrinjava ova treća faza podsvesti, odabir sredstva propadanja.

 

Sve je slično al nekako se sve više prizemljujem. Garant i tu ima simbolike. 



Komentari (441)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 11:30 12.02.2020

Re: Pajiću

Што рекле бабе: коме није доста мало није му доста ни много.


To me podsetilo na film Cool Runnings i ovaj citat:

A gold medal is a wonderful thing. But if you're not enough without it, you'll never be enough with it.
gedza.73 gedza.73 16:54 12.02.2020

Re: Pajiću

nikvet pn
Што рекле бабе: коме није доста мало није му доста ни много.

kažu dok se penješ ka vrhu brda gledaš da ne padneš unazada. Kad se popneš onda gledaš da ne padneš ni nazad ni napred.

što ti bre obrisa Strongmen komentar? uopšte nije bio za brisanje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:43 12.02.2020

Re: Pajiću

Ама који то враг чучи у човеку и кад га крене карта не да му да се заустави, да стане на лопту, да каже оп-стој, да удахне, осврне се око себе...


Ja mislim da je tu u pitanju nešto drugo (mada ne znam sve detalje njene tužne priče). Čovek ume jako da se veže za tu svoju ideju, malte ne kao za svoje dete, u to se potpuno investira, ne samo finansijski, i ne odustaje lako, nego se bori da to opstane i uspe, do kraja, uprkos teškoćama i po svaku cenu. Ali kad cena postane prevelika, tu onda svašta može da bude, oće čovek i da pukne, eto, da se propije. Jer dobre ideje nisu tako česta pojava. Dobro, ima tu i toga ko je kakav biznismen, to što si od dobre ideje napravio nešto profitabilno, ne znači da si talentovan za biznis, i katastrofalne greške su i moguće i prave se.

I ja stojim na stanovištu kad ovaj moj biznis krene da gubi pare, prosto da ga tapnem i prešaltujem se na nešto drugo, makar to bila penzija, ili hobiji. Ali ovo moje je uslužna delatnost, tako da nisam nešto mnogo emotivno vezan za nju (mada priznajem da bi mi bilo strašno da moram da idem ponovo u korporativni život...)

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:45 12.02.2020

Re: Pajiću

gedza.73
nikvet pn
Што рекле бабе: коме није доста мало није му доста ни много.

kažu dok se penješ ka vrhu brda gledaš da ne padneš unazada. Kad se popneš onda gledaš da ne padneš ni nazad ni napred.

što ti bre obrisa Strongmen komentar? uopšte nije bio za brisanje.


Stvarno mu obrisao komentar? Bezveze, saću i ja moj da obrišem.
nikvet pn nikvet pn 17:54 12.02.2020

Re: Pajiću

gedza.73

što ti bre obrisa Strongmen komentar? uopšte nije bio za brisanje.


Стронги ко кнегиња на зрну грашка
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:07 12.02.2020

Re: Pajiću

nikvet pn
gedza.73

što ti bre obrisa Strongmen komentar? uopšte nije bio za brisanje.


Стронги ко кнегиња на зрну грашка


Možda zbog onog "ciketanski". Stvarno si preterao, čovek se sigurno namučio da nabavi te jeftine avio karte, a ti ga zajebavaš...
cassiopeia cassiopeia 20:23 12.02.2020

Re: Pajiću

srdjan.pajic

Ja mislim da je tu u pitanju nešto drugo (mada ne znam sve detalje njene tužne priče). Čovek ume jako da se veže za tu svoju ideju, malte ne kao za svoje dete, u to se potpuno investira, ne samo finansijski, i ne odustaje lako, nego se bori da to opstane i uspe, do kraja, uprkos teškoćama i po svaku cenu. Ali kad cena postane prevelika, tu onda svašta može da bude, oće čovek i da pukne, eto, da se propije. Jer dobre ideje nisu tako česta pojava. Dobro, ima tu i toga ko je kakav biznismen, to što si od dobre ideje napravio nešto profitabilno, ne znači da si talentovan za biznis, i katastrofalne greške su i moguće i prave se.



300% si u pravu.

P.S. ostavih, gore negde, odgovor Alsu na snimak psihologa, al' ne vidim da je prošao. Ako nije, Alse, ne učitava mi mob, pamtim pa ću gledati kad se dočepam kompa. Hvala ti što si mislio na mene.
niccolo niccolo 21:02 12.02.2020

Re: Pajiću

Hvala ti što si mislio na mene.

Eee, kad bi tako i na mene mislio pa da konačno donese ono bure piva koje mi je obećao onomad misleći da mi je već bio obećao bure a zaboravio da donese...
milisav68 milisav68 22:13 12.02.2020

Re: Pajiću

Dobro, ima tu i toga ko je kakav biznismen, to što si od dobre ideje napravio nešto profitabilno, ne znači da si talentovan za biznis, i katastrofalne greške su i moguće i prave se.

Ima ona poslovica o jajima i jednoj korpi.

I mislim da doktor o tome priča.

Imaš super ideju, napraviš super biznis, i onda krene da preliva.

E tu staneš na loptu, pa se okreneš oko sebe....i umesto da lečiš komplekse kupovinom statusnih simbola, uložiš novac u nešto drugo, što ima neki (relativno siguran prihod, tzv plan B).

Naravno, nastaviš sa prvobitnom idejom, ali ništa ne smeta da paralelno ulažeš i deo novca u nešto drugo, kao i da živiš na "visokoj nozi".

Pa tebi je hobi (da tako kažem) majstorisanje po kući.E sad ne znam da li ti trebaju neke licence, ali bi verovatno mogao da živiš od toga, ako bi ti prvobitni posao krenuo naopako.

Što se kaže - imaš zanat u rukama (a imaš i alat).
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:36 14.02.2020

Re: Pajiću

E tu staneš na loptu, pa se okreneš oko sebe....i umesto da lečiš komplekse kupovinom statusnih simbola, uložiš novac u nešto drugo, što ima neki (relativno siguran prihod, tzv plan B).


Ne znam nikog ko je bio, ono što se kažeš, hard working preduzetnik, ono, od nule, kao što je eto i ta žena, da je pare arčio na statusne simbole i lečenje kompleksa - to je osobina onih koji do love dođu na lak način, obično naslednici, supružnici posle razvoda braka, itd. Možda ti je upalo u oko ovo "vila u Bolderu, vikendica u Aspenu", ali to će ti i tadejus potvrditi, to su zapravao odlične investicije i mesta da pohraniš višak love, bolje nego bilo kakvi fondovi, berza, dugi bisnisi, itd, a ja pretpostavljam da je to prodala kad je zafalilo para za biznis. No, ona je definitivno negde na tom putu prezupčila, kad su stvari krenule baš nizbrdo. Rekoh, mogu samo da nagađam, ne znam detaljno njene životne okolnosti.

Inače, nije ona jedini primerak. Evo i moj bivši šef, koji se lepo obogatio kad je prodao startap u kome sam i ja radio pre 12-13 godina, krenuo je novi biznis, i ne ide najbolje, ali totalno se zaludeo time, i koliko čujem dobar deo para je već spiskao (dobro, deo mu uzela bivša žena), i ne ume da stane. Inače je jako pametan i uporan kao konj, i štkrtica. Ima tu verovatno i nečeg kockarskog, kako nikvet kaže, đavo će ga znati (ja se nisam nikad kockao, pa ne znam).

Što se mene tiče, ja živim u uverenju da ovaj moj zanat treba ljudima i da posao u nekoj firmi mogu da nađem manjeviše kad god hoću (čak i dosta mator), a mislim da mogu i da se vratim na fakultet, ako ne da predajem, ono da radim kao neki research profa. Tako da mi taj hobi koji pominješ verovatno neće nikad zatrebati sem u mojoj kući. A i nisam ja baš toliko dobar majstor kao što volim da se hvalim, mada imam alat (dobro, i volim da se petljam).



alselone alselone 05:50 14.02.2020

Re: Pajiću

a mislim da mogu i da se vratim na fakultet, ako ne da predajem, ono da radim kao neki research profa.


Ovo je moj plan, zato guram paralelno poslovni i akademski posao. U narednih 20 godina uzmem lovu preko industrije, onda se lepo posvetim samo faksu, mir, tišina, siguan posao, nema stresa ko kod Tadejus pod stare dane da te otpuste ili da ti propadne privatna firma, uživanje. A baška što ja zaista volim da predajem, meni je to divan posao.

Ima tu još nešto, barem ovde kod nas. Ne možeš se tako lako ubaciti u tu priču, treba ti "slot" a oni se dobijaju ili kada neko umre, proširi se katedra, otvori se novi smer ili nešto slično, što i nije baš često a i tada navali gomila njih. Zato te slotove treba čuvati kao zlato. Gledaj ti da se uvališ ovih dana, ipak si prebacio pet banki, pa taman za 10ak godina se samo tome posvetiš.
gedza.73 gedza.73 08:08 14.02.2020

Re: Pajiću

nikvet pn
Стронги ко кнегиња на зрну грашка

Imao je baš dobre blogove o boravku u Americi...
mogao je da okrene na zezu a ne da obriše
docsumann docsumann 14:16 09.02.2020

domaćice,


je l' mogu još da smaram mozgalicama?
zilikaka zilikaka 14:49 09.02.2020

Re: domaćice,

docsumann

je l' mogu još da smaram mozgalicama?

Možeš, naravno.
Ja ne smem da se javljam, brukam se.
macak_tom macak_tom 15:27 09.02.2020

Re: domaćice,

docsumann

je l' mogu još da smaram mozgalicama?

Ne možeš!
Daj malo o onim tvojim kreaturama, zatim o muzici sa motornim testerama - te onoj čudnoj igri u kojoj se uglavnom guraju i rvu - valjda je zovu fudbalom. Zašto je zovu fudbalom, ne znaju ni oni.
docsumann docsumann 15:32 09.02.2020

Re: domaćice,

Zašto je zovu fudbalom, ne znaju ni oni.


ma dobro fudbal, al zašto soker?
docsumann docsumann 15:48 09.02.2020

Re: domaćice,

dakle, evo jedne policajac i lopov trke... vi ste policajac, koji je dobio obavijest da je u njegovom rejonu izvršena pljačka.
lopov je tu na samo par ćoškova od vas.



vi ste prvi na potezu i možete da se pomjerite za po jedno susjedno polje.



zatim se, na isti način, pomjera lopov. imate li plan kako da ga uhvatite, tj. da odigrate na polje na kome se lopov već nalazi?
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:57 09.02.2020

Re: domaćice,

ma dobro fudbal, al zašto soker?

Soccer se pojavljuje kao reč u devetnaestom veku i dolazi od ASSOCiation Football, odnosno od fudbala koji se igra po pravilima Asocijacije, pri čemu se misli na England Football Association.

Uzgred, FIFA = International Federation of Association Football, osim što skraćenica dolazi od francuskog Fédération Internationale de Football Association. Dakle FIFA je "Međunarodna federacija saveznog fudbala".

Moglo bi u srpskom onda da se reč fudbal zameni rečju svez, koja bi dolazila od "SaVEZnog fudbala", ali bi imala i prenosno značenje aludirajući na vez (doduše, u fudbalu je sve manje veza, ali da ne širimo priču sad).
docsumann docsumann 16:09 09.02.2020

Re: domaćice,

inače, marco je već uhvatio lopova
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:10 09.02.2020

Re: domaćice,

docsumann
dakle, evo jedne policajac i lopov trke... vi ste policajac, koji je dobio obavijest da je u njegovom rejonu izvršena pljačka.
lopov je tu na samo par ćoškova od vas.



vi ste prvi na potezu i možete da se pomjerite za po jedno susjedno polje.



zatim se, na isti način, pomjera lopov. imate li plan kako da ga uhvatite, tj. da odigrate na polje na kome se lopov već nalazi?


Jel moze da se vraca i unazad (i pandur i lopov) gde si vec bio ili samo na sledecu? Slutim da moze inace je previse jednostavno..

Ako ne moze - levo pa dole.

docsumann docsumann 17:32 09.02.2020

Re: domaćice,

Jel moze da se vraca i unazad (i pandur i lopov) gde si vec bio ili samo na sledecu? Slutim da moze inace je previse jednostavno..


može, naravno.
lopov može da igra samo između dva polja ako mu to odgovara
docsumann docsumann 19:56 09.02.2020

Re: domaćice,

te onoj čudnoj igri u kojoj se uglavnom guraju i rvu



apacherosepeacock apacherosepeacock 21:01 09.02.2020

Re: domaćice,

docsumann
Jel moze da se vraca i unazad (i pandur i lopov) gde si vec bio ili samo na sledecu? Slutim da moze inace je previse jednostavno..


može, naravno.
lopov može da igra samo između dva polja ako mu to odgovara


U trouglu?
docsumann docsumann 21:28 09.02.2020

Re: domaćice,

apacherosepeacock
docsumann
Jel moze da se vraca i unazad (i pandur i lopov) gde si vec bio ili samo na sledecu? Slutim da moze inace je previse jednostavno..


može, naravno.
lopov može da igra samo između dva polja ako mu to odgovara


U trouglu?


bilo gdje na mapi gdje je ucrtan put (duž).
može samo da se pomjera do povezanog polja
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:34 09.02.2020

Re: domaćice,

mislim na onu jedinu tacku trougla gde ima izlaz' na 4 polja, na ostalima ima izlaz na 3 (ili 2).

pandur se krece recimo donjom linijom a lopov gornjom (ili obrnuto, svejedno), pandur ga treba namamiti' da udje u deo gde je trougao i sa tacke gde ima najvise izlaza na polja (4) ga nahvatati u jednom potezu.
bene_geserit bene_geserit 02:21 10.02.2020

Re: domaćice,

Ma samo odeš do trougla i obiđeš ga da promeniš parnost pozicije u odnosu na lopova, kad se vratiš ka njemu ga hvataš šta god da radiš.
docsumann docsumann 07:08 10.02.2020

Re: domaćice,

bene_geserit
Ma samo odeš do trougla i obiđeš ga da promeniš parnost pozicije u odnosu na lopova, kad se vratiš ka njemu ga hvataš šta god da radiš.


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:03 10.02.2020

Re: domaćice,

.
cassiopeia cassiopeia 20:36 13.02.2020

Re: domaćice,

Ja ne smem da se javljam, brukam se.


Ja mislim da imam neki poremećaj, ja ni jednu mozgalicu nisam rešila. Sad već imam fobiju od Docsa.
49 41 49 41 15:43 10.02.2020

Ne ti Ne i TACKA!

Plan kao apsolvent za rod vojske; da i njih skinem s k... kad se mora-mora se. Skola rezervnih, kroz ucenje brze prodje vreme kao dotada.
Nismo te "planirali", cekaj... Ne moze ova skola za tebe; kao ni rod vojske..."zauzeto" sve.

Na kraju zadnji popizditis. Kod zamenika nacelnika grada, vojnog odseka. Nabrojim, koje sam sve zahteve pismeno podneo; nista od toga.
Hocu u PADOBRANCE! skoro kroz priguseni urlik; u 4 oka.
Ne ti NE.
Zna on koliko moja majka ima sinova.
E, da ti majka ima i vas 10; ne dam ti!, jer ja vrlo dobro znam koliko se njih vrati kuci "spakovanih" u 2x0.60 m.
Tako je bilo i u zivotu. Napravio si posao, doneo ugovore da ne odemo u P.M.
Lipsi magarce do zelene trave. To nije za tebe, to je za nas.

https://youtu.be/YB7MGS9pySA

https://youtu.be/50YlGjKxHeo

Atomski mrav Atomski mrav 15:26 12.02.2020

Još malo o snovima

Upravo sam pročitao dobar fazon:

If you see a toilet in your dream - do not use it!
zilikaka zilikaka 21:49 12.02.2020

Re: Još malo o snovima

Atomski mrav
Upravo sam pročitao dobar fazon:

If you see a toilet in your dream - do not use it!

floki floki 23:03 12.02.2020

Homeland S08

Јел глед'о неко?
cassiopeia cassiopeia 20:08 13.02.2020

Re: Homeland S08

floki
Јел глед'о неко?


Tebe svi ignorišu, kao da si gubav.
alselone alselone 20:09 13.02.2020

Re: Homeland S08

floki floki 20:27 13.02.2020

Re: Homeland S08

cassiopeia
floki
Јел глед'о неко?


Tebe svi ignorišu, kao da si gubav.


хаха, у праву си, а туширао сам се ове године, биће да никога више серије занимају...

и ја сам спласнуо са тим, једино штедим те познате за авион...

ето нисам ни трећу сезону вавилон берлин одгледао још...
cassiopeia cassiopeia 20:34 13.02.2020

Re: Homeland S08

хаха, у праву си, а туширао сам се ове године, биће да никога више серије занимају...


Nema Makse, on stalno nešto gleda. To vi IT-jevci kad nemate posla

Ja sam se totalno odvikla od gledanja serija. Za poslednjih 10 godina odgledala sam domaću seriju Andrija i Anđelka, Breaking Bad 5 epizoda, Big Little Lies sve epizode i gledam tu i tamo Državni posao.
Atomski mrav Atomski mrav 00:18 14.02.2020

Re: Homeland S08

Ja sam se totalno odvikla od gledanja serija. Za poslednjih 10 godina odgledala sam domaću seriju Andrija i Anđelka, Breaking Bad 5 epizoda, Big Little Lies sve epizode i gledam tu i tamo Državni posao.


Uglavnom nemam vremena da pratim serije. To što kažeš, Andrija i Anđelka (mada to i ne ubrajam u serije, to je više kao dokumentarni program), Državni posao s vremena na vreme. Pre 3 - 4 godine sam "izbindžovao" Mućke nakon što sam sredio nogu pa sam morao da mirujem i pre možda godinu dana sam isto uradio sa Sopranovima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:17 14.02.2020

Re: Homeland S08

srdjan


Jel valja, ili pitaš za druga? Ja sam sad skoro odgledao tek 6. sezonu, pa se prebacio na True Detectives (3), pa ponovo gledam Better Call Saul (to je po meni toliko dobra serija da ne mogu da je se nagledam, a jedan dan sam u lokalnom šoping molu, kad sam vodio ćeru da se odvalimo od potrošačkih aktivnosti, video da otvaraju Cinnabone kafanu u molu, pa se slikao pored i slao svima, ko ukapira ukapirao je).
cassiopeia cassiopeia 09:11 14.02.2020

Re: Homeland S08

Atomski mrav

Uglavnom nemam vremena da pratim serije. To što kažeš, Andrija i Anđelka (mada to i ne ubrajam u serije, to je više kao dokumentarni program), Državni posao s vremena na vreme. Pre 3 - 4 godine sam "izbindžovao" Mućke nakon što sam sredio nogu pa sam morao da mirujem i pre možda godinu dana sam isto uradio sa Sopranovima.


Ja bih još i našla vremena, al' ne drži me mesto. Smorim se. Stvarno mora da mi bude odlična serija, da bih se zakovala za ekran.


cassiopeia cassiopeia 09:16 14.02.2020

Re: Homeland S08

Cinnabone


Te rolnice sam prvi put jela u Dubaiju. (doduše i zadnji, ubrzo posle toga sam prestala pšenicu da jedem)

To zarazno, bože sačuvaj. Meni ta kombinacija šećer i cimet k'o neka droga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana