Eksploatacija bez granica

Dušan Maljković RSS / 08.05.2008. u 14:26

v93244p0.jpgEkonomski program LDP, zapravo, ne nudi ništa novo. On se sastoji iz veoma suvog i nekreativnog nabrajanja oveštalih dogmi desničarske neoliberalne političke doktrine, koja se ustoličila kao inspiracija politike Ronalda Regana i Margaret Tačer, počev od 1970-ih, kada je kejnzijanski pristup ublažavanju strukturalne krize kapitalizma doživeo slom. Reprivatizacija čitavih sektora socijalizovane privrede, zahtev da se celo društvo ustroji na tržišnim principima, redukcija nivoa socijalnih izdataka i zaštite, uz glorifikovanje društvenog takmičenja, nešto je sa čim se i Srbija, u manjoj ili većoj meri, suočava još od „ratne tranzicije" tokom Miloševićeve vladavine 1990-ih. Sve vodeće političke partije u Srbiji (od Srpske radikalne stranke i Socijalističke partije Srbije do Demokratske stranke i G17 plus) svoje programe baziraju na vrednostima tržišne privrede, izražavajući slabije ili snažnije pristajanje na neoliberalnu politiku. Nijedna, pak, toliko otvoreno i bezobzirno ne zagovara mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP. 

(beleške o ekonomskom programu LDP i načelima na kojima se on zasniva)

autor: Vladimir Marković

Tokom prošlog meseca, a sa kulminacijom oko Prvog maja, bili smo izloženi egzaltiranom reklamiranju ekonomskog programa Liberalno-demokratske partije (LDP), pod naslovom „Ekonomija bez granica". Taj program je najavljen kao „ekonomski program moderne Srbije", a lider LDP Čedomir Jovanović naglasio je kako ovim programom želi da se potvrdi „opredeljenje ka suštinskim promenama, promenama sistema".[1]

Posle takvog uvoda, moglo bi se pomisliti kako taj program nagoveštava zaokret od postojeće ekonomske politike, zasnovane na neoliberalnom tržišnom modelu, koja već godinama, diktirajući mere deregulacije, privatizacije i liberalizacije trgovine i investicija, bezuspešno pokušava da nađe izlaz iz strukturalne ekonomske krize, uz pogubne efekte na standard života većine stanovništva. Očekivalo bi se da ekonomski program za „modernu Srbiju", koji nastoji da trasira put ka „promenama sistema", treba da ponudi racionalniji pristup ekonomskoj politici, više osećaja za ublažavanje posledica krvavog nasleđa Srbije 1990-ih, pokušaj da se isprave efekti drastičnih praksi ratnog profiterstva i pljačkaških prvatizacija, da ponudi više solidarnosti i društvene odgovornosti u oblasti privrede.

Nasuprot tome, program „Ekonomija bez granica" za svoj sadržaj ima fanatično isticanje vere u liberalizam, u konkurenciju kao preduslov svakog napretka, u suverenitet potrošača umesto suvereniteta proizvođača, u minimalne funkcije države, usmerene uglavnom na policijske zadatke zaštite poretka i vlasničkih prava. Okosnicu programa čine zalaganje za slobodno tržište rada i minimalnu regulaciju tržišta kapitala, zalaganje za liberalizaciju domaćeg tržišta i potpunu unilateralnu spoljnotrgovinsku liberalizaciju, koja podrazumeva ukidanje svih carina i vancarinskih barijera, zalaganje za smanjenje javne potrošnje, zalaganje za potpunu privatizaciju javnih i društvenih preduzeća, i zalaganje za potpunu liberalizaciju tokova kapitala.[2]

Iz ovoga se vidi da ekonomski program LDP, zapravo, ne nudi ništa novo. On se sastoji iz veoma suvog i nekreativnog nabrajanja oveštalih dogmi desničarske neoliberalne političke doktrine, koja se ustoličila kao inspiracija politike Ronalda Regana i Margaret Tačer, počev od 1970-ih, kada je kejnzijanski pristup ublažavanju strukturalne krize kapitalizma doživeo slom. Reprivatizacija čitavih sektora socijalizovane privrede, zahtev da se celo društvo ustroji na tržišnim principima, redukcija nivoa socijalnih izdataka i zaštite, uz glorifikovanje društvenog takmičenja, nešto je sa čim se i Srbija, u manjoj ili većoj meri, suočava još od „ratne tranzicije" tokom Miloševićeve vladavine 1990-ih. Sve vodeće političke partije u Srbiji (od Srpske radikalne stranke i Socijalističke partije Srbije do Demokratske stranke i G17 plus) svoje programe baziraju na vrednostima tržišne privrede, izražavajući slabije ili snažnije pristajanje na neoliberalnu politiku. Nijedna, pak, toliko otvoreno i bezobzirno ne zagovara mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP.

Taj program zahteva „radikalne reformske rezove" u cilju uklanjanja „socijalističkog mentaliteta" i sličnih „ekonomskih i mentalitetskih poremećaja", koji su, prema piscima programa, posledica „vladajuće ekonomske filozofije kolektivizma".[3]

Jedan od pisaca programa, član ekonomskog tima LDP Ivan Janković, obrazlaže da bi radikalne reformske mere, koje bi doprinele ekonomskom rastu, trebalo da budu „radikalno smanjenje državne potrošnje, smanjenje ili zamrzavanje plata u javnom sektoru, smanjenje poslovne regulative odnosno oslobađanje preduzetničke inicijative, ukidanje kontrole cena i plata, privatizacija... liberalizacija tržišta rada".[4]

Isti pisac slavu je stekao kao glavni urednik internet magazina „Katalaksija", propagandnog projekta čiji je cilj proširivanje intelektualnog uticaja Mizesa, Hajeka, Nozika i drugih predstavnika „libertarijanske" doktrine o omnipotentnom tržištu.

Čin obnarodovanja ekonomskog programa LDP, redakcija „Katalaksije" propratila je javnim saopštenjem. U njemu se prvo deklariše da je „Katalaksija" časopis posvećen „promociji individualne slobode i slobodnog tržišta", čija se politika suprotstavlja posledicama „komunističke zaostavštine i opredeljenja ogromnog broja političkih stranaka za ideje u rasponu od radikalne levice do socijaldemokratije". Potom se ističe kako ekonomski program LDP, koji je, sa dvoje kolega iz Centra za slobodno tržište, napisao i promovisao njen glavni urednik, „počiva na načelima do kojih drži i časopis ‘Katalaksija'". Takođe se izražava i zadovoljstvo „ovakvim izborom LDP-a, pogotovo kada se ima u vidu činjenica da je to prva parlamentarna stranka koja je usvojila jedan takav program".[5] 

Kada dođemo do pitanja načela kojih se drže Ivan Janković i njegovi saradnici u „Katalaksiji", a na kojima počiva i ekonomski program LDP, preostaje nam samo da konstatujemo koliko je upadljiva njihova nepomirljivost s načelima demokratije, modernih vrednosti i progresivnih društvenih težnji za ljudskom emancipacijom.

Naime, tokom proteklih godina, uredništvo i saradnici „Katalaksije" su kontinuirano, u svojim tekstovima didaktičke i polemičke prirode, iznosili stavove kojima su formulisali veoma konzistentan korpus ideja krajnje desnog liberalizma, izrazito antidemokratskog i reakcionarnog sadržaja, uz javno izražavanje simpatija čak i prema pojedinim fašističkim pojavama.

U tekstovima koji se objavljuju u „Katalaksiji" polemiše se protiv demokratije, uz insistiranje na tome da poenta bilo kog pravednog političkog poretka nije u demokratičnosti, već u zaštiti individualnih prava, zbog čega poželjna liberalna vlast počiva na potpuno drugačijoj vrsti legitimiteta od demokratske. Iz toga, zatim, sledi zalaganje za ograničenje demokratije, jer politikom treba da se bave ljudi koji su specijalizovani za to zanimanje.[6] A kada se liberalizam oslobodi demokratskog bagaža, može sebi dati i diktatorska ovlašćenja ukidanja pojmova. Što se tiče pojma socijalne pravde, pisac ekonomskog programa LDP naglašava da je to „logička besmislica".[7]

Pisac ekonomskog programa LDP zahteva praktikovanje konzervativnog patrijarhalnog modela porodice, kao ekonomski opravdanog. Zalaže se za oštru podelu uloga među polovima, gde je za muškarca određeno da ima „aktivnosti van kuće" i da „zarađuje sredstva za život", dok žena treba da bude vezana za domaćinstvo i „uzgajanje dece". On ističe da je očuvanje tradicionalne porodice jedna od pretpostavki očuvanja moralne i kulturne infrastrukture na kojoj počiva „slobodno društvo", a napad na patrijarhalnu porodicu ocenjuje kao kamuflirani napad na „tradicionalni liberalizam", i „promociju socijalizma i ropstva pojedinca u odnosu na državu".[8]

Dalje, pisac ekonomskog programa LDP apeluje na liberalnu javnost da ne naseda na ekološke priče o opasnostima koje su posledica zagađenja planete na kojoj živimo, jer na „histeriju o globalnom zagrevanju" treba gledati kao na instrument „jačanja političke moći onih grupa koje žele da suzbiju slobodnu konkurenciju i globalizaciju".[9]

Zanimljivo je s kolikom gorljivošću pisac ekonomskog programa LDP napada pacifiste i druge kritičare agresorske politike predsednika SAD Džordža Buša. Mirovnjačku parolu „Ne damo krv za naftu", on ocenjuje kao „otrcani komunistički stereotip", a na dobar odziv koji ona ima u zapadnoevropskim zemljama reaguje elitističkom osudom „doktrinarno-demokratskog poverenja u narod i njegovu zdravu pamet kao pouzdane političke vodiče". On rezolutno ističe da „svako kome je sloboda naše civilizacije na srcu, mora shvatiti da je jedini poželjan ishod cele ove gužve oko Iraka pobeda Amerike u ratu, i poraz onih koji priželjkuju poraz Amerike, od Pekinga i Moskve, do Teherana, Tora Bore ili Pariza".[10]

Pisac ekonomskog programa LDP ocenjuje kako će nacionalizam u XXI veku biti „korisna i progresivna pojava", budući da će biti snaga koja će se suprotstaviti levičarima koji su se, suočeni sa „porazom socijalističkog projekta u okvirima nacionalnih država", „polako počeli okretati nadnacionalnim institucijama kao novoj igrački za popravljanje čovečanstva i ‘humanizovanje' kapitalizma".[11]

Pisac ekonomskog programa LDP zalaže se za „potpunu političku rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta". Smatra da je Draža Mihailović bio „komandant legalnih oružanih snaga", koji „gradi svoju strategiju tako da poštedi narod žrtava i razaranja". Janković i njegov saradnik iz redakcije „Katalaksije" osuđuju partizane kao „grupu profesionalnih revolucionara koja u ratnim uslovima podiže pobunu, ne da bi zemlju oslobodila od jedne okupatorske sile, već da bi je podvrgla okupaciji druge". Za ove korifeje liberalizma u Srbiji, četnici nesumnjivo predstavljaju „dobre momke", a njihova „saradnja sa Nemcima je onda imala taktičkog smisla, jer je bolje koncentrisati se na najveću opasnost, komuniste". Iz toga, pretpostavimo, i sledi njihov zaključak da je „antifašizam po sebi besmislena kategorija".[12]

view.jpgPosle takvog zaključka, ne bi trebalo da začudi to što se pisac ekonomskog programa LDP i njegove kolege ne zadržavaju samo na glorifikaciji domaćih ratnih zločinaca i kolaboratora s fašizmom iz vremena Drugog svetskog rata, već izražavaju podršku i drugima koji su okrvavili ruke mučenjem i ubijanjem hiljada nedužnih ljudi u ime načela do kojih drži i časopis „Katalaksija". Mračna groteska propagiranja tržišnog fundamentalizma potpun oblik dostiže u redakcijskom saopštenju povodom dugo odlaganog početka sudskog procesa nekadašnjem čileanskom diktatoru Augustu Pinočeu, optuženom zbog sistematskih mučenja, masovnih ubistava, nezakonitih zatvaranja i kidnapovanja. Saopštenje pod naslovom „Stop crvenom teroru!" započinje doslovno sledećom rečenicom: „Redakcija ‘Katalaksije' se pridružuje većini čileanskog naroda i svim slobodoljubivim ljudima širom sveta u oštroj osudi najave sudskog progona generala Augusta de Pinočea, bivšeg predsednika Čilea, i heroja slobodnog čovečanstva, čoveka koji je obezbedio ne samo napredak i blagostanje Čilea, već i zaustavio dalje širenje komunističke infiltracije u Latinskoj Americi".

U tom saopštenju podrške Pinočeu, pisac ekonomskog programa LDP i njegovi redakcijski saradnici iznose tvrdnje da je čileanski diktator, šef vojne hunte i poslodavac izbeglim nacistima, „tokom deceniju i po svoje vladavine Čile pretvorio u najslobodniju i najprosperitetniju zemlju Južne Amerike", dok je „takozvani teror" s početka 1980-ih „bio samo odmeren odgovor vlasti na širenje nereda koje su izazivali komunistički sindikati, organizujući masovne nasilne demonstracije".[13]

S obzirom da se ekonomski program LDP „Ekonomija bez granica" zasniva na istim načelima na kojima počivaju i predstavljeni stavovi, jasno je da je njegovim usvajanjem jedan bizarni ideološki projekat propagiranja neoliberalne dogmatike, nakon dugogodišnjeg upornog zalaganja, najzad uspeo da obezbedi okvir organizovanog partijskog delovanja i time ostvari mehanizme još snažnijeg širenja uticaja doktrine tržišnog totalitarizma u državnom aparatu.

Zahtevi ekonomskog programa LDP idu na ruku svim potencijalnim merama koje pospešuju smanjenje socijalne sigurnosti stanovništva, masovno otpuštanje radnika i radnica, nesigurnost zaposlenja, produžavanje trajanja radnog dana i pogoršavanje uslova na radu, snižavanje plata, neizvesnost penzionih fondova, poskupljenje zdravstvenih usluga i školovanja, suspendovanje demokratije i isključivanje čitavih društvenih slojeva iz političkog delovanja, jačanje polne diskriminacije, uspon militarizma i ratne politike, blagonaklonost prema fašističkom delovanju, organizovanje terora nad radničkim sindikatima... 

U okolnostima pritisaka u pravcu sprovođenja takvog ili sličnog programa, treba očekivati vrlo agresivno političko intervenisanje s ciljem podrivanje preostalih elemenata sistema socijalne zaštite i stečenih prava najširih društvenih slojeva. Međutim, ostaje i uverenje da će se brzo konsolidovati i masovan, demokratski, politički artikulisan i solidaran otpor radništva i drugih obespravljenih društvenih grupa, ugroženih perspektivom nametanja neoliberalne utopije bezgranične eksploatacije.


[1] „Promocija ekonomskog programa LDP ‘Ekonomija bez granica'", 10. 4. 2008: http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=1064

[2] „Ekonomija bez granica", Liberalno Demokratska Partija: http://www.ldp.org.yu/admin/download/files/_id_75/Ekonomija%20bez%20granica.pdf

[3] „Ekonomija bez granica", Liberalno Demokratska Partija: http://www.ldp.org.yu/admin/download/files/_id_75/Ekonomija%20bez%20granica.pdf

[4] „Promocija ekonomskog programa LDP ‘Ekonomija bez granica'", 10. 4. 2008: http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=1064

[5] „Saopštenje redakcije časopisa ‘Katalaksija' povodom usvajanja protržišnog programa LDP-a", Katalaksija, 2. 5. 2008: http://www.katalaksija.com/v2.0/index.php?option=com_content&task=view&id=109&Itemid=1

[6] Andreja Vražalić, „Demokratija protiv ljudskih prava. Prilog demaskiranju demokratskog mita", Katalaksija, 12. 11. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=185

[7] Ivan Janković, „Šta je to socijalna pravda?", Katalaksija, 1. 9. 2005: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=291

[8] Ivan Janković, „Ekonomsko opravdanje patrijarhalne porodice", Katalaksija, 26. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=1&dbarticle_id=136

[9] Ivan Janković, „Alarmistički mitovi o globalnom zagrevanju", Katalaksija, 8. 7. 2007: http://www.katalaksija.com/v2.0/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=4

[10] Ivan Janković, „Antiamerikanizam i mirovnjački talibani", Katalaksija, 11. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?lang=sr&dbtopic_id=2&dbarticle_id=116

[11] Ivan Janković, „Liberalni nacionalizam", Katalaksija, 26. 4. 2005: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=231

[12] Andreja Vražalić & Ivan Janković, „Istina ili pomirenje?", Katalaksija, 18. 12. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=3&dbarticle_id=210

[13] „Stop crvenom teroru! Povodom najave sudske hajke na generala Pinočea", Katalaksija, 23. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=2&dbarticle_id=129

Beleška o autoru: Vladimir Marković (1977) po zanimanju je sociolog, radi na Univerzitetu u Beogradu, i bavi se društvenom kritikom. Bio je aktivni učesnik studentkog pokreta, angažovao se kao antimilitaristički i antiratni aktivista, a poslednjih godina učestvuje u organizovanju antifašističkog pokreta. Zalaže se za reafirmaciju marksističke teorije i zastupa ideje proleterskog internacionalizma.



Komentari (452)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dušan Maljković Dušan Maljković 16:24 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

A koji si ti argument ponudio, pa da iznesem kontra-argument? To da je tekst izašao na NSPM-u? Pa koju to tezu teksta dovodi u pitanje? Nisam znao da validnost argumentacije zavisi od mesta gde se objavi -- da je izašlo u "Vremenu" onda bi tekst bio validan? Jel to tvoj argument? Ako jeste, onda si u pravu -- na to zaista nemam nikakv kontra-argument, sem da se nasmejem...
St.Dushan St.Dushan 16:25 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Nemas ti pojma o cemu se tu radi i sta kritikujes. Sedi jedan. Vidimo se 12. maja. malo se bolje spremite...
Tibor Jóna Tibor Jóna 16:29 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Draža Mihailović bio „komandant legalnih oružanih snaga", koji „gradi svoju strategiju tako da poštedi narod žrtava i razaranja".


Meni je jako interesantno da se general Mihajlovic i njegovi apologeti napadaju i osporavaju ekskluzivno sa pozicija koje su dogmatski, u krvi gradjanske Srbije i tokom 50 godina jednopartijskog totalitarizma i diktature izgradili i utvrdili sami komunisti i njihovi bastinici.

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:30 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

E, do te mere si dosadan i zlonameran da stvarno ne želim da gubim vreme ovde.

Neverovatno je sa kakvom nekulturnom kulturom (pogledati detaljnije kod Milice Tomic, konceptualne blogerke)
ovdasnji blogeri ne uspevaju da kazu sta tacno zameraju izlozenoj kritici ekonomskog programa LDP partije....
Ihhhh, bre !
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:30 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Ti si postavio na blog tuđ argument i kritiku ekonomskog programa LDP-a. Ako bih želeo, komentarisao bih autoru, a ne tebi koji si prepisao ovo kako bi...šta? Pokazao da znaš da koristiš funkcije copy/paste? Pokazao da si redovan na NSPM-u? ili Vremenu? Smešno i tužno uisto vreme. A vremena je do predizborne tišine malo. Što sad? A pa da, prepisao si, a ne možeš da utičeš na to kad će neko drugi da sedne i napiše bilo šta što ćeš ti ovde da podeliš sa nama i tražiš nam kontraargumente na nešto što nisi ni napisao. Genijalan si.
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:36 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Jel ti komentarišeš blog ili to što sam ga ja preneo? Uostalom, autor teksta se oglasio, pa možeš i njemu da uputiš primedbe -- Vladimir Marković, podsećam.
Tibor Jóna Tibor Jóna 16:38 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

ceda_urosevic
i tražiš nam kontraargumente na nešto što nisi ni napisao. Genijalan si.


ah well, one can writte only so much about JK and Slavoj Zizek !
Nenad M. Nenad M. 16:50 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

ceda_urosevic
E, do te mere si dosadan i zlonameran da stvarno ne želim da gubim vreme ovde. Super, prenesi još nešto sa NSPM, možda imaju horoskop Karleušinog nerođenog deteta. Tužno je ovo, jbt...


Cedo, ne uzbudjuj se. Tekst nema tri ciste o ekonomiji kao ni sam autor. Al neka, sve ima svoju cenu - trziste :)
Nenad M. Nenad M. 17:09 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Ninoslav Randjelovic
E, do te mere si dosadan i zlonameran da stvarno ne želim da gubim vreme ovde.

Neverovatno je sa kakvom nekulturnom kulturom (pogledati detaljnije kod Milice Tomic, konceptualne blogerke)
ovdasnji blogeri ne uspevaju da kazu sta tacno zameraju izlozenoj kritici ekonomskog programa LDP partije....
Ihhhh, bre
!


evo ja pisao 20 min, pisaju jos ako treba. Blog napada ekon program sa stanovista okorelog marksiste + pretezno se bavi denunciranjem autora tako da je sa ekonomske tacke gledista cist promasaj
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:20 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Blog napada ekon program sa stanovista okorelog marksiste + pretezno se bavi denunciranjem autora tako da je sa ekonomske tacke gledista cist promasaj

Definisite "okoreli marksista", molim Vas, i gde ste tacno videli/prepoznali to stanoviste u tekstu na blogu ?
Ne razumem ni ovo za denunciranje autora ? Sta htedoste reci ?
Hvala na odgovoru.
Pozdrav !
Nenad M. Nenad M. 17:51 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Ninoslav Randjelovic
Blog napada ekon program sa stanovista okorelog marksiste + pretezno se bavi denunciranjem autora tako da je sa ekonomske tacke gledista cist promasaj

Definisite "okoreli marksista", molim Vas, i gde ste tacno videli/prepoznali to stanoviste u tekstu na blogu ?
Ne razumem ni ovo za denunciranje autora ? Sta htedoste reci ?
Hvala na odgovoru.
Pozdrav !


pa sve sto autor zamera programu ldp-a je marsisticka kritika kapitalizam, evo recimo ovo

Zahtevi ekonomskog programa LDP idu na ruku svim potencijalnim merama koje pospešuju smanjenje socijalne sigurnosti stanovništva, masovno otpuštanje radnika i radnica, nesigurnost zaposlenja, produžavanje trajanja radnog dana i pogoršavanje uslova na radu, snižavanje plata, neizvesnost penzionih fondova, poskupljenje zdravstvenih usluga i školovanja, suspendovanje demokratije i isključivanje čitavih društvenih slojeva iz političkog delovanja, jačanje polne diskriminacije, uspon militarizma i ratne politike, blagonaklonost prema fašističkom delovanju, organizovanje terora nad radničkim sindikatima...


citav text je koncipiran tako da nema nista od ozbiljne kritike ekonomskih mera vec se bavi autorom u pokusaju da objasni njegovu nedoslednost
Palilula Palilula 17:53 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

[quotecitav text je koncipiran tako da nema nista od ozbiljne kritike ekonomskih mera vec se bavi autorom u pokusaju da objasni njegovu nedoslednost]



tacno tako
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:01 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

evo recimo ovo

Ne znam. Taj deo teksta koji citirate mi pre lici na zabrinutost za socijalnu sigurnost ljudi u drustvu u kome bi vladali ISKLJUCIVO zakoni trzista, a ne na "okoreli marksiszam" vs. "kapitalizam"....
citav text je koncipiran tako da nema nista od ozbiljne kritike ekonomskih mera vec se bavi autorom u pokusaju da objasni njegovu nedoslednost

Pa sto ne kazete u cemu bi se sastojala ozbiljnija kritika ? Ili je tako nesto nemoguce kada je u pitanju ekonomski program ldp partije ?
Nenad M. Nenad M. 19:07 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji


Ne znam. Taj deo teksta koji citirate mi pre lici na zabrinutost za socijalnu sigurnost ljudi u drustvu u kome bi vladali ISKLJUCIVO zakoni trzista, a ne na "okoreli marksiszam" vs. "kapitalizam"....


o tome se i radi. Nama trebaju trzisti zakoni a ne partijsko delegiranje poslova u javnim preduzecima ili u privredi uopste. Kritika trzista od strane autora texta je toliko rigidna da se trzisni zakoni umesto kao jedini ispravni ( sem u nekim slucajevima) dozivljavaju kao vrhunsko zlo koje ce osiromasiti stanovnistvo i dovesto do opste nezaposlenosti. Autor dogmatizuje demagogiju umesto da se bavi cinjenicama i primerima uspesnih zemalja u tranziciji. Teziste kritike je na smanjivanju javne potrosnje koju je neophodno , naravno kontrolisano i postupno sprovoditi kako ne bi zapali u finansijsku krizu.
Bauk trzista jeste okoreli marskisam jer se eto, prema trzisnim zakonima ne garantuje puna zaposlenost.
Marks teziste svoje teorije bazira na tome da se vrednost stvara u proizvodnji gde kapitalista eksploatise radnicku klasu tako sto prisvaja proizvod koji radnik prozivede u "visku radnog vremena". Neoklasika je odbacila ovo shvatanje tako sto je rekla da se vrednost stvara na TRZISTU a ne u proizvodvodnji od strane radnicke klase. Marks nije predvideo postojanje akcionarskih drustava koja su svostvena savremenim privredama i mogucnost da radnik poseduje deo preduzeca tako da radeci za kompaniju radi i za sebe ( pitaj radnike Telekoma koliko ocekuju od akcija i sta im je u interesu) . Autor to previdja pa govori o pogorsanju uslova rada i produzenju radnog vremena kao o sredstvu prinude u trzisnim uslovima. Niko ne iskljucuje ulogu drzave kao nekog ko treba da definise uslove igre na trzistu i spreci zloupotrebu ali nista vise od toga jer je poznato da je drzava los privrednik.
Teza o "masovnom otpustanju radnika i radnica" je tacna ali na kratak rok. Radnici koji bi dobili otkaz su oni koji i onako je privredjuju niti primaju plate. To ti je kao sa rakom, ako ga ignorises on nece nestati - zato ga je potrebno sto pre saseci.
Primer dobre reforme je bankarski sektor. 8000 je dobilo otkaz da bi se svi potom zaposlili ( + 16000 novih). I danas kada Tomislav Nikolic govori o tome da su nam banke unistene je i vise nego smesno jer to najblaze nije istina. Uostalom, pitaj ljude koji rade u bankama.
Sta znaci da ce ekon program dovesti do "
...uspon militarizma i ratne politike, blagonaklonost prema fašističkom delovanju, organizovanje terora nad radničkim sindikatima... " !?

Kako si ti ovo razumeo? Ja kao nebulozu nekoga ko nema blage veze o ekonomiji al puno mrzi Ldp i uopste moderne ekonomije!
Maksa Maksa 19:25 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

Nenad M.
Marks nije predvideo postojanje akcionarskih drustava koja su svostvena savremenim privredama i mogucnost da radnik poseduje deo preduzeca tako da radeci za kompaniju radi i za sebe


To je prilično nebitan momenat (to što zaposleni ima akcije/opcije) firme u kojoj radi, što se u ekstremnom slučaju spektakularnog .com kolapsa veselih 2000-tih pokazalo i kao kontra produktivno, pošto je pad morala zaposlenih zbog ispušenja posle kolapsa uzrokovao da mnoge firme da re-evaluiraju te momente (pošto je pad akcija ispod ugovorenih opcija doveo do šašave situacije da bi zaposleni izgubio pare kada bi te opcije probao da realizuje). Na ovo nisu imuni ni najveći i najjači - za nezadovoljno gunđanje jednog Microsoft zaposlenog preporučujem fenomenali i kaustični http://minimsft.blogspot.com

Ono zbog čega su akcije i tržište hartija od vrednosti zdrava ideja (koju Marks potpuno zanemaruje) je što to tržište samim svojim postojanjem i pratećom dinamikom obezbeđuje ulaganje kapitala u zdrave projekte i firme.
dragan7557 dragan7557 20:22 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji


"Ekonomija bez granica" nije samo ekonomski program Liberalno demokratske partije nego ekonomski program moderne Srbije.


Arogancija iz Tržišnog Raja. I modernoj Čedinoj Srbiji Tržišno Happy Bračni par dobio za zlantnu svadbu Struju
Električnu u Osečini izvor Krstarica danas. Do kraja 25 veka će sva domaćinstva u Srbiji biti priključena na Struju

dragan7557
apatrid apatrid 22:59 08.05.2008

Re: Dušan Maljković i prijatelji

ceda_urosevic
Znaš li ti Dušane kada je promovisan manifest LDP-a? Gde si bio do sad? Daj bre, ovo je providno do te mere da me mrzi i da komentarišem. Pozdravi prijatelje, baš ste se potrudili. Verovatno si imao dobro opravdanje zbog učenja sa drugarima. Grupni rad, takoreći.


Drago, dajte der sad onaj vic o paranoiku i njegovom prijatelju.
Ivan Marović Ivan Marović 16:29 08.05.2008

Kakvo ludilo!

Autor je u ovom postu "otkrio" da liberali imaju liberalni program, a oni se onda naljutili. Svašta!
JJ Beba JJ Beba 16:38 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Autor je u ovom postu "otkrio" da liberali imaju liberalni program, a oni se onda naljutili.

to nije istina.
kao uvek, manipulišeš
Brooklyn Brooklyn 16:39 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Stvaranje bogatstva je fizički nemoguće, to je perpetuum mobile.

what are you talking about? dakle, danas je svet jednako bogat kao sto je bio 5000g pre nase ere?
Ivan Marović Ivan Marović 16:40 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

JJ Beba
to nije istina.
kao uvek, manipulišeš
Onda da se ispravim. Autor je u ovom postu sakrio da liberali imaju liberalni program, a oni se onda obradovali.
Ivan Marović Ivan Marović 16:41 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Brooklyn
what are you talking about? dakle, danas je svet jednako bogat kao sto je bio 5000g pre nase ere?
Izbrisah, mislim da je dovoljno konfuzije vec uneseno :) Ali obećavam da ću pisati o ovom paradoksu već tokom izborne tišine.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:45 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Autor je u ovom postu sakrio da liberali imaju liberalni program, a oni se onda obradovali.

Bloger je kopipejstovao tekst autora u kome se kritikuje ekonomski program partije ldp sto je razljutilo blogere koji simpatisu tu partiju i onda se pocelo sa uvredama i svadjom. Srpska posla i to ona liberalna i demokratska. Cini mi se da je to to.
Nenad M. Nenad M. 17:12 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

JJ Beba
Autor je u ovom postu "otkrio" da liberali imaju liberalni program, a oni se onda naljutili.

to nije istina.
kao uvek, manipulišeš


kao i sa istrazivanjima onoman. Eto sta je ostalo od Otpora ))
Covek u belom Covek u belom 17:15 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Brooklyn
what are you talking about? dakle, danas je svet jednako bogat kao sto je bio 5000g pre nase ere?
Zavisi od definicije bogatstva i sta se uzima kao referentna jedinica. Elitizam tu nije od pomoci.
Brooklyn Brooklyn 17:18 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Zavisi od definicije bogatstva i sta se uzima kao referentna jedinica. Elitizam tu nije od pomoci

ajde uzmi koju god hoces definiciju bogastva i koju god hoces referentnu jedinicu i pokazi mi da svet danas nije bogatiji nego pre 5000 godina. volela bih da vidim tu konstrukciju.
JJ Beba JJ Beba 17:20 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Ivan Marović
JJ Beba
to nije istina.
kao uvek, manipulišeš
Onda da se ispravim. Autor je u ovom postu sakrio da liberali imaju liberalni program, a oni se onda obradovali.

maliciozno
Ivan Marović Ivan Marović 17:42 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

JJ Beba
maliciozno
Daj bre Bebo, šta se non-stop pališ, to uopšte nije cool. Postaćeš Nenad M :(
JJ Beba JJ Beba 20:08 08.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Ivan Marović
JJ Beba
maliciozno
Daj bre Bebo, šta se non-stop pališ, to uopšte nije cool. Postaćeš Nenad M :(

pa kad jesi maliciozan.
Doctor Wu Doctor Wu 11:14 09.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Postaćeš Nenad M :(

kakva kletva!
JJ Beba JJ Beba 17:25 09.05.2008

Re: Kakvo ludilo!

Doctor Wu
Postaćeš Nenad M :(kakva kletva!

dottore, znam i za gore brrrrrrr
)
Brooklyn Brooklyn 16:37 08.05.2008

*

ne mogu da dam primedbu na program LDP-a posto ovaj tekst ne predstavlja program LDP-a, pa mogu samo da dam komentar na sam tekst.

Ekonomski program LDP, zapravo, ne nudi ništa novo.

nije tacno, nudi nesto novo, posto je ovo jedini liberalni program od svih stranaka na ovim izborima.

kejnzijanski pristup ublažavanju strukturalne krize kapitalizma doživeo slom.

valjda zato sto je bio tako dobar.

mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP.

ovo je besmislica. zdravstvena i socjalna zastita nije nikakvo pravo, nego osiguranje koje svako placa. pravo na rad ti niko ne ugrozava dok ne zabrani da se zaposlis. gde u programu LDP-a pise da treba nekome zabraniti da se zaposli? pravo na "zastitu od nezaposlenosti" se nabolje brani tako sto ce se imati efikasna privreda, u kojoj ce se otvarati radna mesta. najefikasnije privrede su one koje su najliberalnije.

Posle takvog uvoda, moglo bi se pomisliti kako taj program nagoveštava zaokret od postojeće ekonomske politike, zasnovane na neoliberalnom tržišnom modelu, koja već godinama, diktirajući mere deregulacije, privatizacije i liberalizacije trgovine i investicija,

ovo je besmislica, kakav neoliberalan trzisni model u postojecoj ek. politici kada se zabranjuje uvoz ulja, pa se onda malo zabranjuje izvoz, pa se onda radi interventan uvoz.

Očekivalo bi se da ekonomski program za „modernu Srbiju", koji nastoji da trasira put ka „promenama sistema", treba da ponudi racionalniji pristup ekonomskoj politici, više osećaja za ublažavanje posledica krvavog nasleđa Srbije 1990-ih, pokušaj da se isprave efekti drastičnih praksi ratnog profiterstva i pljačkaških prvatizacija, da ponudi više solidarnosti i društvene odgovornosti u oblasti privrede.

upravo to i nudi tako sto omogucuje:

konkurenciju kao preduslov svakog napretka, u suverenitet potrošača umesto suvereniteta proizvođača, u minimalne funkcije države, usmerene uglavnom na policijske zadatke zaštite poretka i vlasničkih prava. Okosnicu programa čine zalaganje za slobodno tržište rada i minimalnu regulaciju tržišta kapitala, zalaganje za liberalizaciju domaćeg tržišta i potpunu unilateralnu spoljnotrgovinsku liberalizaciju, koja podrazumeva ukidanje svih carina i vancarinskih barijera, zalaganje za smanjenje javne potrošnje, zalaganje za potpunu privatizaciju javnih i društvenih preduzeća, i zalaganje za potpunu liberalizaciju tokova kapitala
.

dakle, ovo sto je navedeno u prethodnom pasusu omogucuje ono sto je navedeno u pasusu pre njega.

ostatak teksta nema bas nikakve veze sa ekonomijom i ne bih ga komentarisala.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:58 08.05.2008

Re: *

mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP.


ovo je besmislica. zdravstvena i socjalna zastita nije nikakvo pravo, nego osiguranje koje svako placa. pravo na rad ti niko ne ugrozava dok ne zabrani da se zaposlis. gde u programu LDP-a pise da treba nekome zabraniti da se zaposli? pravo na "zastitu od nezaposlenosti" se nabolje brani tako sto ce se imati efikasna privreda, u kojoj ce se otvarati radna mesta. najefikasnije privrede su one koje su najliberalnije


Svaki gradjanin bi morao da ima zagarantovano pravo na zdravstvenu i socijalnu zastitu. To je jedina stavka koja mi u programu LDP-a nije jasna. Nisu svi u mogucnosti da placaju osiguranje i bojim se da bi se, pogotovo kod nas, izokrenulo u negativnom smeru, odnosno pokuljalo u odredjene dzepove, a ljudi ostali bez icega. Ovo je provblem koji ima Amerika.
wk wk 17:54 08.05.2008

Re: *

Ja bih se nadovezao na ovaj post. Brooklyn i ja imamo prilicno razlicite poglede na ekonomiju, i zaista ima malo stvari oko kojih se slazemo (citaj: vise puta smo se prepirali na ovom blogu) ali ovde apsolutno delim sustinu misljenja.

Dakle, kako je doslo do toga da se ja, deklarisani socijal-demokrata slazem sa ovako navodno desnicarskim programom kakav nudi LDP? Pa iz prostog razloga sto ono sto nude sve nase postojece partije (dakle ili kroz programe ili kroz praksu) nije nikakva socijalna pravda vec otvoreni drzavni intervencionizam.

To je samo nacin kojim elita na vlasti (ispravno: "elita" zeli da sebi obezbedi dodatnu moc koju ona na izborina realno nije izborili. Na izborima su dobili pravo da imaju politicki uticaj, a oni zele da sebi prigrabe ekonomsku moc. Ako ima neko ko nije razumeo o cemu pricam samo cu reci - nacionalni investicioni plan*.

LDP s punim pravom zahteva da se u korenu promene neki odnosi u nasem drustvu. Jedna od velikih stvari koje treba promenuti je i odnos prema ekonomiji.

Sto se tice kritike programa koju je napravio V. Markovic tj. D. Maljkovic, ako se ona zasniva na tome sto je sto se kritikuje autor (Ivan Jankovic), onda bi VM i DM morali da prihvate da je validan metod kritike i kritika drugih radova njih dvojice van ove teme, a koliko vidim to ne zele da prihvate.

*) Da li postoji negde u teoriji politickih sistema ideja da ce postojati jedno ministarstvo ili jos bolje, ministar bez ministarstva, sa budzetom od par stotina miliona evra, koji ce onda da ide po drzavi i da odlucuje koji dom zdravlja ce da se kreci i gde ce da se pravi igraliste?
dragan7557 dragan7557 20:36 08.05.2008

Re: *

nije tacno, nudi nesto novo, posto je ovo jedini liberalni program od svih stranaka na ovim izborima.


Nije tačno drugi su objavili kratke sadržaje, izvode, saglasnost, prikaze, odjeke isl., a sa celovitim zajedničkim idejama se čekalo na Dissidentski Ideološki Savet sada još samo treba da SANU aminuje i gotovo.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 20:42 08.05.2008

Re: *

To je jedina stavka koja mi u programu LDP-a nije jasna.


Šta je nejasno prepisali Bimarkov model i dodali korporativnu sreću koja se kupije na Tržištu =
Pur shit of Hap penis.
dragan7557
Nenad M. Nenad M. 16:45 08.05.2008

joj cega sve ovde nema

Zahtevi ekonomskog programa LDP idu na ruku svim potencijalnim merama koje pospešuju smanjenje socijalne sigurnosti stanovništva, masovno otpuštanje radnika i radnica, nesigurnost zaposlenja, produžavanje trajanja radnog dana i pogoršavanje uslova na radu, snižavanje plata, neizvesnost penzionih fondova, poskupljenje zdravstvenih usluga i školovanja, suspendovanje demokratije i isključivanje čitavih društvenih slojeva iz političkog delovanja, jačanje polne diskriminacije, uspon militarizma i ratne politike, blagonaklonost prema fašističkom delovanju, organizovanje terora nad radničkim sindikatima...

ovaj covek nema pojma o tranzicionim procesima kroz koje su prosle manje vise sve zemlje Istocne Evrope. Sta nam autor ovih nebuloza porucuje!?

Javna potrosnja treba da ostane na 50% GDP-a jer se na taj nacin stite gubitaska preduzeca koja su odavno trebala da budu u stecaju, plate u istima je bitno pumpati ( pogotovo u vreme izborne kampanje) povecavati iznad produktivnosti rada ( po sistemu - sto manje radis vise si placen) jer se na taj nacin gusi citava privreda ali sta Maljkovic zna o mixu monetarne i fiskalne politike!?

Stabilnost cena i privredni rast imamo dobrim delom zahvaljujuci NBS i njenoj restriktivnosti kao i kako tako cvrstom stavu guvernera Jelasica. Upozoravao je guverner da cemo ove godine biti zemlja sa najvecom inflacijom u EU, al izbori konstantno a reformskog potencijala nigde. Dovoljno je reci da je sam ministar finansija rekao kako budzet nije optimalan sto bi ga u ozbiljnim zemljama kvalifikovalo za ostavku al daleko smo mi od toga.

Tvrdnja o masovnom otpustanju radnika je tragikomicna i ne razlikuje se od predizbornog spota u kome Tomislav Nikolic porucuje - ostali smo bez domacih banaka! Helo, jesmo ali danas bankarski sektor zaposljava 3x vise nego u tim propalim bankama, plate su im odlicne, svi zadovoljni sem Maljkovica & Nikolica & co. koji se bave maglom. Tacno je da se radi vise i duze al to je trend u citavom - naprednom svetu. Marksova ( nikad prezaljena ) podela rada 3 x 8 vise nigde ne postoji ma koliko to bolno za neokomuniste bilo ( ukljucujicu i dusebriznike iz NSPM)

U ekonomiji nema besplatnog rucka. Da bi se privreda pokrenula potrebno je i smanjiti poreze sto ostavlja vise prostora za investicije kao i motivisanost radnika da prijavljuju ilegalce. Smanjenje budzetske potrosnje bi ostavilo prostora i za relaksiraniju monetarnu politiu ( manje kamate, stopa obaveznih rezervi isl) sto bi dodatno dalo impul privredi da se zaduzuje i investira i tako zaposljava novu radnu snagu.

Dakle, ono sto je sustina ekonomskog programa LDP-a ( a to nam je i MMF preporucio) je restriktivnija fiskalna poltitika uz blago popustanje monetarne politike. To ce morati da se dogodi pre ili kasnije ukoliko ne zelimo da ugusimo privredu. Pre izbora tesko je ocekivati kresanje javne potrosnje tako da nas ovo neizostavno ceka posle izbora.

Tvrdnje da eko program Ldp-a na bilo koji nacin vodi polnoj diskriminaciji, usponu militarizma ili jos dalje fasizmu je ispod svakog nivoa i ne zasluzuje pristojan komentar.

I na kraju al ne manje bitno je to sto se kritika LDP-ovog programa kojije odavno objavljen pojavljuje par sati pred izbornu tisinu otkrivajuci namere Kostunicinih poltrona iz NSPM koji subverzivno zele da kontaminiraju blog b92 preko Maljkovica. Satro nepristrasni, al de bas u 5 do 12. Izgleda da im niko ne cita sajt koji i onako predstavlja pljuvaonicu Ldp-a, b92, Blica,Cede, Biljane, Nikole...
Brooklyn Brooklyn 16:51 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

U ekonomiji nema besplatnog rucka.

kljucno!
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:53 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Jel vidite kako lepo možete da odgovorite, samo kad hoćete? To je i poenta ovog bloga -- diskusija, a ne "politička propaganda"... Ili pak držite da su svi blogovi koji su podržali LDP do sada bili upravo to -- marketing bez stava? I to vam tada nije smetalo, ali vam smeta kritika na račun ekonomskog programa LDP? Pa valjda glasači imaju prava da se upoznaju sa istim i da na njega reaguju? Ili mislite da ne?
Nenad M. Nenad M. 16:57 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Dušan Maljković
Jel vidite kako lepo možete da odgovorite, samo kad hoćete? To je i poenta ovog bloga -- diskusija, a ne "politička propaganda"... Ili pak držite da su svi blogovi koji su podržali LDP do sada bili upravo to -- marketing bez stava? I to vam tada nije smetalo, ali vam smeta kritika na račun ekonomskog programa LDP? Pa valjda glasači imaju prava da se upoznaju sa istim i da na njega reaguju? Ili mislite da ne?


mogu ja da pisem eseje o javnoj potrosnji al nije to poenta. Kako da razgovaram o necemu sto se svodi na denunciranje autora bez ikakvog poznavanja ekonomije, preporuka MMF-a, funkcionisanja naprednih ekonomskih sistema...

Sve sve al spocitavati ekonomskom programu fasizam je i vise nego zlonamerno.
St.Dushan St.Dushan 17:00 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Zasto se uopste trudite da ovom polu-svetu iz nspm-a bilo sta objasnjavate. Pustite ih da u svojim frustracijama i svom pomracenju svesti mrze sve sto je dobro i napredno u ovom drustvu. Ponekad mi je i zao takvih spodoba. Samo ponekad...
Nenad M. Nenad M. 17:04 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Brooklyn
U ekonomiji nema besplatnog rucka.

kljucno!


aha. Milton Fridman a ne Regan ili Margaret kako prizeljkuje autor texta. Video sam tvoje odlicne komentare iznad, pogadjaju u centar.

Glavno pitanje je u prioritetu. Monetarisiti misle da bi smanjenje inflacije trebalo da bude osnovni cilj ekonomske politike. To misli i MMF. Tacno je da reforme zahtevaju stezanje kaisa ali treba pitati Poljsku sta o tome misli danas!
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:17 08.05.2008

Nenade M.,

na kraju al ne manje bitno je to sto se kritika LDP-ovog programa kojije odavno objavljen pojavljuje par sati pred izbornu tisinu otkrivajuci namere Kostunicinih poltrona iz NSPM koji subverzivno zele da kontaminiraju blog b92 preko Maljkovica. Satro nepristrasni, al de bas u 5 do 12. Izgleda da im niko ne cita sajt koji i onako predstavlja pljuvaonicu Ldp-a, b92, Blica,Cede, Biljane, Nikole...


Ako na ovom blogu postoji stranačka kontaminiranost, onda je ona pre svega LDP-ovski obojena, što se lako može utvrditi pregledom dosadašnje količine stranačkih, pamfletaških i otvoreno udvoričkih postova i komentara, koje su kako članovi političkog saveta, kandidati, aktivisti i "jurišnici" ove stranke objavljivali na blogu B92.

Ono što ti nazivaš "pljuvaonicom" je samo suprotstavljanje već zaista dosadnom i neukusnom zloupotrebljavanju ovog bloga za LDP promociju i pabirčenje političkih poena. Sa druge strane je ljudima na ovom sajtu već zaista dozlogrdilo da budu vređani, ismejavani i etiketirani samo zato što ne pevaju baš vašu pesmu i baš rečima koje vi očekujete. I što, stvarno skandalozno, imaju svoje mišljenje, sumnje, kritike i pitanja.

Jednom sam već napisala, evo još jednom ću: svaka stranka ima svoj sajt, bilo bi pristojno kada bi tamo iznosili svoje stranačke mantre, koje uključuju i lična obožavanja. Ovaj sajt je čitan i te kako, da nije ne bi ste ga ovako istrajno zloupotrebljavali za sakupljanje poena za svoju stranku. Tako da je stvarno vrhunac bezobrazluka podmetati B92 da ne radi svoj posao onda kada vam se ne sviđa neki objavljeni post, pa još "u to vreme" - stvarno ništa drugo no svetska zavera protiv vas, zlotvori na tajnim zadacima, uopšte jedna kosmička subverzija...

I ako bih mogla nešto da vas zamolim, da li biste mogli da nas poštedite monopolisanja istine...istina je tako totalitaristička kategorija, da je stvarno kontraefektno ne ispuštati je iz usta...prosto postaje sumnjivo, u tim količinama istinu obično koriste oni koji lažu ili koji žele da nametnu svoju istinu drugima.

Ok, Maljković je objavio tekst koji vam se ne sviđa. Da li je to razlog da ga vređate, pa zar nije Čeda onomad vikao na konvenciji "Malo više međusobnog poštovanja!", "Ljubav, a ne mržnja" ?! Ako se vi ovako ponašate, ja mogu samo da zaključim da poštovanje tih parola očekujete od drugih, ali nemate nameru da ih sami primenjujete.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:25 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Jel vidite kako lepo možete da odgovorite, samo kad hoćete? To je i poenta ovog bloga -- diskusija, a ne "politička propaganda"...


malo sutra je to poenta bloga.
poenta, ako je uopšte ima, je da se što je moguće više marginalizuje ldp.
inače što bi baš postavio ekonomski program, mislim ovu analizu, beleške, štaveć, nekoliko sati uoči izborne tišine a nisi, recimo, ekonomski program ds koji ima radni naslov "gde god nađeš zgodno mesto, ti vrtić posadi!"
pa oni će da se pitaju. oni pobeđuju. njihov program će da se sprovodi.
to misliš i o tome pišeš između redova.

Dušan Maljković Dušan Maljković 17:31 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Nisam mislio na ovaj post, nego na blog b92, na kome dosta autora podržava LDP. Stoga, reč je o majorizaciji LDP-a, a ne marginalizaciji.

No, hvala vam što smatrate da ja imam toliki uticaj da mogu da marginalizujem LDP -- jedan tekst protiv čitave partijske mašinerije, preko 250.000 glasača...

DS je "pobedio" i na prethodnim izborima, pa se sprovodio politički program DSS -- čiji će ekonomski prijekat biti aktuelan videćemo nakon izbora. Možda onaj SRS, možda ovaj LDP.

Primetite, takođe, da je kritika programa LDP uzeta kao paradigmatski ekstrem -- autor smatra da nema bitne razlike između tog i drugih programa, s tim što je ovaj najbliži liberalnom idealu. Stoga, kritika je upućena svim ključnim sudionicima političke scene i može se adekvatno primeniti ne samo na LDP, već i na ostale "krupne igrače".

Nenad M. Nenad M. 17:36 08.05.2008

Re: Nenade M.,

Jelica Greganović
na kraju al ne manje bitno je to sto se kritika LDP-ovog programa kojije odavno objavljen pojavljuje par sati pred izbornu tisinu otkrivajuci namere Kostunicinih poltrona iz NSPM koji subverzivno zele da kontaminiraju blog b92 preko Maljkovica. Satro nepristrasni, al de bas u 5 do 12. Izgleda da im niko ne cita sajt koji i onako predstavlja pljuvaonicu Ldp-a, b92, Blica,Cede, Biljane, Nikole...


Ako na ovom blogu postoji stranačka kontaminiranost, onda je ona pre svega LDP-ovski obojena, što se lako može utvrditi pregledom dosadašnje količine stranačkih, pamfletaških i otvoreno udvoričkih postova i komentara, koje su kako članovi političkog saveta, kandidati, aktivisti i "jurišnici" ove stranke objavljivali na blogu B92.

Ono što ti nazivaš "pljuvaonicom" je samo suprotstavljanje već zaista dosadnom i neukusnom zloupotrebljavanju ovog bloga za LDP promociju i pabirčenje političkih poena. Sa druge strane je ljudima na ovom sajtu već zaista dozlogrdilo da budu vređani, ismejavani i etiketirani samo zato što ne pevaju baš vašu pesmu i baš rečima koje je vi očekujete. I što, stvarno skandalozno, imaju svoje mišljenje, sumnje, kritike i pitanja.

Jednom sam već napisala, evo još jednom ću: svaka stranka ima svoj sajt, bilo bi pristojno kada bi tamo iznosili svoje stranačke mantre, koje uključuju i lična obožavanja. Ovaj sajt je čitan i te kako, da nije ne bi ste ga ovako istrajno zloupotrebljavali za sakupljanje poena za svoju stranku. Tako da je stvarno vrhunac bezobrazluka podmetati B92 da ne radi svoj posao onda kada vam se ne sviđa neki objavljeni post, pa još "u to vreme" - stvarno ništa drugo no svetska zavera protiv vas, zlotvori na tajnim zadacima, uopšte jedna kosmička subverzija...

I ako bih mogla nešto da vas zamolim, da li biste mogli da nas poštedite monopolisanja istine...istina je tako totalitaristička kategorija, da je stvarno kontraefektno ne ispuštati je iz usta...prosto postaje sumnjivo, u tim količinama istinu obično koriste oni koji lažu ili koji žele da nametnu svoju istinu drugima.

Ok, Maljković je objavio tekst koji vam se ne sviđa. Da li je to razlog da ga vređate, pa zar nije Čeda onomad vikao na konvenciji "Malo više međusobnog poštovanja!", "Ljubav, a ne mržnja" ?! Ako se vi ovako ponašate, ja mogu samo da zaključim da poštovanje tih parola očekujete od drugih, ali nemate nameru da ih sami primenjujete.


Evo nama i Jelice, no da krenem redom. Govorio sam o pljuvacini kaju za drzavne pare sprovodi NSPM. Tamo nema prava na pro - ldp stav, za razliku od ovog bloga gde se obicno pred izbore mnoze hejteri ldp-a ( daleko da ste Maljkovic i ti usamljeni primeri)
Ono sto ti nazivas stranackim mantrama je u mom slucaju ozbiljna ekonomska analiza programa koji podrzavam a o koju ti ne kritikujes ni u jednom delu, a vidis Maljkovic pozvao na diskusiju o tome, ukljucujuci i tebe al ti bi radije da radis isto sto i ja, samo jos malo gore jer se ni jednom recju ne osvrces na text bloga.
Dalje, Jelice nisam u ldp-u i ne sakupljam poene za njih niti za bilo koga drugog. Vidis, ti opet radis isto samo jos malo gore, podmeces mi dok ja malo jasnije objasnjavam sta kritikujem.

Meni se tekst svidja jer mogu da ga pobijem u 5 min al mi se ne dopada denunciranje autora ekonomskog programa jer to nema veze sa ekonomijom.
Nenad M. Nenad M. 17:42 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Dušan Maljković
Nisam mislio na ovaj post, nego na blog b92, na kome dosta autora podržava LDP. Stoga, reč je o majorizaciji LDP-a, a ne marginalizaciji.

No, hvala vam što smatrate da ja imam toliki uticaj da mogu da marginalizujem LDP -- jedan tekst protiv čitave partijske mašinerije, preko 250.000 glasača...

DS je "pobedio" i na prethodnim izborima, pa se sprovodio politički program DSS -- čiji će ekonomski prijekat biti aktuelan videćemo nakon izbora. Možda onaj SRS, možda ovaj LDP.

Primetite, takođe, da je kritika programa LDP uzeta kao paradigmatski ekstrem -- autor smatra da nema bitne razlike između tog i drugih programa, s tim što je ovaj najbliži liberalnom idealu. Stoga, kritika je upućena svim ključnim sudionicima političke scene i može se adekvatno primeniti ne samo na LDP, već i na ostale "krupne igrače".



naravno da ne mozes nauditi LDP-u ali je indikativno da si se bas sada setio ekon programa i to gle cuda LDP-a. Da si bio za objektivnu analizu ( ti ili pomenuti autor) mislim da bi se bavili i programima drugih stranaka.
Problematicno je sto se ekonomska analiza svodi na denunciranje Ivana Jankovica i ekstremne stavove kako program postice fasizam!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:04 08.05.2008

Re: Nenade M.,

ti kao da ne pratiš ili ne pamtiš svoje dosadašnje nastupe, a istakao si se onoliko promovisanjem LDP-a ovde na sve moguće načine, što hvaljenjem istog, što pljuvačinom svih ostalih.

Tamo nema prava na pro - ldp stav, za razliku od ovog bloga gde se obicno pred izbore mnoze hejteri ldp-a ( daleko da ste Maljkovic i ti usamljeni primeri)


To množenje hejtera par sati (doduše tri puta više, al' ovako ti valjda dramatičnije zvuči), to je sve kosmička zavera, lepo ti kažem. A, ako nisi član što se onda ložiš toliko i terciraš u svakoj gunguli koja se ovde napravi oko LDP?
Što se mog hejtovanja LDP tiče, trenutno ga ne mrzim, ali mrzim vaš način komunikacije sa svima koji ne misle baš kao vi i koji će me na kraju zaista i dovesti dotle da zamrzim LDP.
O tekstu nisam pisala, to je jasno, nemam ni nameru, ali mi, ponavljam smeta vređanje i etiketiranje, kome redovno pristupate, kada neko ovde napiše nešto što se vama ne sviđa ili što nije stranački pamflet za račun LDP.
milosib milosib 18:20 08.05.2008

Re: Jelice

Što se mog hejtovanja LDP tiče, trenutno ga ne mrzim, ali mrzim vaš način komunikacije sa svima koji ne misle baš kao vi i koji će me na kraju zaista i dovesti dotle da zamrzim LDP.
O tekstu nisam pisala, to je jasno, nemam ni nameru, ali mi, ponavljam smeta vređanje i etiketiranje, kome redovno pristupate, kada neko ovde napiše nešto što se vama ne sviđa ili što nije stranački pamflet za račun LDP.

Potpisujem i da dodam da je izvinjenje nekom ko se oseti uvređenim i to stavi do znanja, misaona imenica.
Nenad M. Nenad M. 18:28 08.05.2008

Re: Nenade M.,

ti kao da ne pratiš ili ne pamtiš svoje dosadašnje nastupe, a istakao si se onoliko promovisanjem LDP-a ovde na sve moguće načine, što hvaljenjem istog, što pljuvačinom svih ostalih.

pogodila si a i ja ne krijem - glasac sam ldp-a! Nego gde to ja pljujem "sve ostale" ?

To množenje hejtera par sati (doduše tri puta više, al' ovako ti valjda dramatičnije zvuči), to je sve kosmička zavera, lepo ti kažem.

ti mi spocitavas da vidim zaveru a ja samo govorim o kampanji koja nije zaobisla ni blog. nema tu zavere, al nije tesko ni primetiti kada se ko registorovao i s kojom svrhom
to se mog hejtovanja LDP tiče, trenutno ga ne mrzim, ali mrzim vaš način komunikacije sa svima koji ne misle baš kao vi i koji će me na kraju zaista i dovesti dotle da zamrzim LDP.

a nikada ti nije palo na pamet da branis ldp funckionere od svih medija i sire, od napada kojim su svakodnevno izlozeni. ti bi kao novinar trebala da to primetis/ukazes isl.
A, ako nisi član što se onda ložiš toliko i terciraš u svakoj gunguli koja se ovde napravi oko LDP?

eto branim slabije. u ovoj prilici ekon program koji smatram kao najbolji ( doduse, ne dovoljno konkretizovan) , pokusao sam da objasnim dole
ducaty ducaty 18:34 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

St.Dushan
Zasto se uopste trudite da ovom polu-svetu iz nspm-a bilo sta objasnjavate. Pustite ih da u svojim frustracijama i svom pomracenju svesti mrze sve sto je dobro i napredno u ovom drustvu. Ponekad mi je i zao takvih spodoba. Samo ponekad...


Ovako ti reagujes na kritiku ekonomskog programa jedne partije, a pricas o frustracijama, pomracenju svesti i polu-svetu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:48 08.05.2008

Re: Nenade M.,

a nikada ti nije palo na pamet da branis ldp funckionere od svih medija i sire, od napada kojim su svakodnevno izlozeni.


Ovo je samo potvrda onoga što ti govorim, ne sećaš se ni svojih teških reči, a kamoli šta su drugi pisali, guraš samo svoje...a ako nisi član, učlani se da bar znaš što si toliko subjektivan. Ovo nije jedini moj tekst koji opovrgava tvoju tvrdnju, ali ostale potraži sam...

http://blog.b92.net/arhiva/node/3552

ti bi kao novinar trebala da to primetis/ukazes isl.


Budi dobar i nemoj me učiti poslu, koji radim već više od dvadeset godina, naročito ako misliš da se taj posao svodi na pristrano advokatisanje i stranačko pamfletiranje. Ako mi je i od čega muka, to je kada gledam ljude za koje znam da jedno govore, a drugo misle ili da misle ono što ne smeju da kažu ili da su do juče mislili nešto drugo, a sada se meni penju na glavu moralističkim predavanjima i uče me da hodam, uprkos mnogim greškama u koracima koje su sami napravili. Što se mene tiče, najviše što od političara očekujem je da ne prave štetu. To se odnosi i na njihove pristalice. Da si ovoliko pljuvačke potrošio na vadikale i nedemokratski blok, gde bi ti kraj bio...Jer ovde se borba ne vodi između LDP i DS, kao što Čeda juče reče, LDP nije cilj da pobedi DS, nego se vodi borba za glasove koji će otići nedemokratskom bloku. Razmisli o tome.



Ja ti prebacujem da vidiš zaveru onda kada se radi o blogu koji je protiv LDP-a, ali da ti očito ne pretstavlja problem/zaveru/zloupotrebljavanje bloga objavljivanje niza pamfletaških postova o LDP, od kojih su mnogi pravi biseri udvoričke proze.

eto branim slabije.


Kako sad pa slabije, pa Čeda je rekao da ste već pobedili?! A i nikada nisam primetila da si ovde ikoga branio sem pristalica LDP i LDP-a samog, čak i onda kada si bio u većini, među onima koji su vrlo uvredljivo napadali sve druge koji ne misle u zarez kao vi. Kada budeš branio još koga, a ne samo svoju stranku, onda se javi sa tvrdnjom da braniš slabije.
A mogao bi da pročitaš uzbrdo koje izraze koristiš u debati, kako ti, tako i ostali, koje "braniš"...a ako od mene očekuješ da branim one, koji druge napadaju upravo na način i sretstvima za koje su kukali i kukaju da njih napadaju, načekaćeš se. Nemojte raditi drugima ono što ne volite da se radi vama, to sam već više puta ovde pisala. Ili ne očekujte da vam neko veruje, kada jedno vičete u parolama, a drugo radite.



dragan7557 dragan7557 20:55 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

ovaj covek nema pojma o tranzicionim procesima kroz koje su prosle manje vise sve zemlje Istocne Evrope. Sta nam autor ovih nebuloza porucuje!?


[b]Vala tebe treba za Nobelovca. Jer jedino njihovi laureati mogu sa autoritetom da izvaljuju gluposti i neistine.
Nikad nisi čuo za tranziciju koja je Prvo bila u EU započeta 80 ih u EU pa te onda na apokaliptičan način u Ist. Evropi.

Ili Nika disi čuo da je Model koji je u Srbiji primenjen za teror zvani tranzicija došao iz Nemačke i prvi put primenjen u DDR-u pod imenom Treuhand Model gde je Treuhand zbog besprimerne plačke KOŠTAO poreske obveznike
Stotine Milijardi Evra a pare završile u džepetinama "rodoljuba i demokrata" kao i u Srbiji.
Na kojoj planeti ti sanjaš????????????????[/b]
dragan7557
08 maj 2008
Nenad M. Nenad M. 21:11 08.05.2008

Re: Nenade M.,

.a ako nisi član, u
člani se da bar znaš što si toliko subjektivan. Ovo nije jedini moj tekst koji opovrgava tvoju tvrdnju, ali ostale potraži sam...

clanstvo ili ne je privatna stvar, a onaj ko kaze da je posve i uvek objektivan laze. Tekst ti je ok, kamo srece da je to najgore izgovorneo prema Ldp-u. Mnogo gore stvari su prebijanja, razbijanja prosotrija, pretnje isl.
.Jer ovde se borba ne vodi između LDP i DS, kao što Čeda juče reče, LDP nije cilj da pobedi DS, nego se vodi borba za glasove koji će otići nedemokratskom bloku. Razmisli o tome.

rekao je Ceda stosta... cak je hteo da se dogovori sa Tadicem na pocetku kampanje ali avaj, rade sujete.LDP je nastao iz nezadovoljstva Tadicevom politikom i to ne treba gubiti iz vida + sto si sa nekim slicniji to je potrebno napraviti vecu razliku u kampanji.
Ja ti prebacujem da vidiš zaveru onda kada se radi o blogu koji je protiv LDP-a

dopusti mi da u blogovima Dusana Maljkovica vidim mrznju prema LDP-u, pa to je i vise nego ocigledno. Nije problem u kritici vec u licnim obracunima odevenim u nepristrasne kritike.
Kako sad pa slabije, pa Čeda je rekao da ste već pobedili?!

zasto sto mrznja ne moze da pobedi ljubav, hrabrost strah isl
A i nikada nisam primetila da si ovde ikoga branio sem pristalica LDP i LDP-a samog,

nisi primetila sto ne znaci da nisam. I dalje smatram da je LDP trebao jasno da se ogradi od tekstova Pere Lukovica, e sada sto nije bilo hrabrosti za taj potez
A mogao bi da pročitaš uzbrdo koje izraze koristiš u debati, kako ti, tako i ostali, koje "braniš"...a ako od mene očekuješ da branim one, koji druge napadaju upravo na način i sretstvima za koje su kukali i kukaju da njih napadaju, načekaćeš se.

koji su to izrazi !?ispada jos da sam inicijator nekakvog govora mrznje ili necega slicnog!
ne ocekujem od tebe bilo sta, ali mi je malo bezveze da se uvek u pravo vreme ukljucis u hajku!
Tarkovski Tarkovski 21:26 08.05.2008

Re:

Da li je to razlog da ga vređate, pa zar nije Čeda onomad vikao na konvenciji "Malo više međusobnog poštovanja!", "Ljubav, a ne mržnja" ?! Ako se vi ovako ponašate, ja mogu samo da zaključim da poštovanje tih parola očekujete od drugih, ali nemate nameru da ih sami primenjujete.


Odlican post od Jelice.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:27 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Primetite, takođe, da je kritika programa LDP uzeta kao paradigmatski ekstrem -- autor smatra da nema bitne razlike između tog i drugih programa, s tim što je ovaj najbliži liberalnom idealu. Stoga, kritika je upućena svim ključnim sudionicima političke scene i može se adekvatno primeniti ne samo na LDP, već i na ostale "krupne igrače".

što se nigde ne vidi.
ali ne znam koliko puta treba da ponovim pitanje i koliko velikim slovima da napišem:

ZAŠTO SE UOPŠTE DANAS, PRED IZBORNU TIŠINU, IZNOSI OVO ŠTA GOD BILO TO, OVA NAZOVI ANALIZA, BAŠ LDP-OVOG PROGRAMA A NE RECIMO, DS ČIJI ĆE SE PROGRAM SPROVODITI AKO NE I RADIKALSKI?
ZAŠTO? MOTIV? CILJ?

КО ЈЕ ПРЕПОРУЧИО БАШ ДА СЕ ПОСТАВИ АНАЛИЗА ЕКОНОМСКОГ ПРОГРАМА ЛДП?


U ČIJOJ CIPELI TAJ "KAMEN" JEDNE TAKO NEVAŽNE I MINORNE STRANKE, KAO ŠTO JE LDP, TOLIKO ŽULJA, DA SE ČITAVE PROGRAMSKE ŠEME TV KUĆA PINK I STUDIO B MENJAJU SAMO DA SE NE BI POJAVILI BILJANA SRBLJANOVIĆ I ČEODOMIR JOVANOVIĆ?
Nenad M. Nenad M. 21:51 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Exitus Letalis
Primetite, takođe, da je kritika programa LDP uzeta kao paradigmatski ekstrem -- autor smatra da nema bitne razlike između tog i drugih programa, s tim što je ovaj najbliži liberalnom idealu. Stoga, kritika je upućena svim ključnim sudionicima političke scene i može se adekvatno primeniti ne samo na LDP, već i na ostale "krupne igrače".

što se nigde ne vidi.
ali ne znam koliko puta treba da ponovim pitanje i koliko velikim slovima da napišem:

ZAŠTO SE UOPŠTE DANAS, PRED IZBORNU TIŠINU, IZNOSI OVO ŠTA GOD BILO TO, OVA NAZOVI ANALIZA, BAŠ LDP-OVOG PROGRAMA A NE RECIMO, DS ČIJI ĆE SE PROGRAM SPROVODITI AKO NE I RADIKALSKI?
ZAŠTO? MOTIV? CILJ?

КО ЈЕ ПРЕПОРУЧИО БАШ ДА СЕ ПОСТАВИ АНАЛИЗА ЕКОНОМСКОГ ПРОГРАМА ЛДП?

U ČIJOJ CIPELI TAJ "KAMEN" JEDNE TAKO NEVAŽNE I MINORNE STRANKE, KAO ŠTO JE LDP, TOLIKO ŽULJA, DA SE ČITAVE PROGRAMSKE ŠEME TV KUĆA PINK I STUDIO B MENJAJU SAMO DA SE NE BI POJAVILI BILJANA SRBLJANOVIĆ I ČEODOMIR JOVANOVIĆ?


taj odgovro cemo sacekati u nedelju. Ja se nadam da ce biti preko 3000000, mada nam daju i vise
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:00 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Molim vas smirite se -- ne želim da budem odgovoran za vaše loše zdravstveno stanje. I ne vičite, odlično vas čujemo.

Nema nikakvih preporuka, niko mi nije rekao da postavim, a tekst mi je danas stigao na mail, pa zato danas. Vrlo jednostavno. A cilj je da se birači upoznaju sa ekonomskim programom koji po mišljenju autora teksta i domaćina ovog bloga nosi NAJPOGUBNIJE principe za socijalni položaj ogromne većine građanki i građana Srbije. S čime se ovde mogu ili en mogu slagati.

Što se tiče gostovanja BS i ČJ, ja ih nisam najavio na svom blogu, a kako ne uređujem program PINK-a i Studija B, ne mogu vam dati odgovor. Btw, videh juče LDP na Pinku u plaćenom terminu... i prebacih na Animal Planet.

No, vi mi kao pristalica LDP niste odgovorili -- kako komenatrišete činjenicu da je kreator ekonomskog programa LDP promoter tradicionalne porodice (a protiv feminizma i gej prava), rehabilitator Draže Mihajlovića i apologeta diktatora Pinočea? To vam svakako nije promaklo.

I za kraj jedan indikativni citat:

Država podstiče feminizam, homoseksualnost, brakolomstvo iz principa a ne nužde, i razna druga degenerativna i devijantna ponašanja čija sveprisutnost i kancerogeno metastaziranje u modernom društvu prete da potkopaju i unište i poslednje ostatke moralnih vrlina potrebnih za život u slobodnom društvu.

Ivan Janković, ko-autor ekonomskog programa LDP, http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=1&dbarticle_id=136
Brooklyn Brooklyn 22:12 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

kako komenatrišete činjenicu da je kreator ekonomskog programa LDP promoter tradicionalne porodice (a protiv feminizma i gej prava)

ja nisam pristalica LDP, a komentarisem ovako: njegovo pravo da promovise sta oce, ali ako bi probao da promovise tradicionalne vrednosti meni rekla bih mu da ih si zabije negde. ali to je koliko shvatam privatno misljenje tog lika, a ne politicka agenda LDP-a tako da nije bitno za ovu raspravu, pa bih te uputila na onu listu logical fallacies malo iznad, ako ti nije jasno gde gresis u argumentu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 08.05.2008

Re: Nenade M.,

zasto sto mrznja ne moze da pobedi ljubav, hrabrost strah isl


Ovo isl je fenomenalan kraj ove mantre. Ooodličan!

I dalje smatram da je LDP trebao jasno da se ogradi od tekstova Pere Lukovica, e sada sto nije bilo hrabrosti za taj potez


E, tu se slažemo...uz to da ja upravo zbog takvih i sličnih momenata uskraćujem slepo poverenje kako LDP-u, tako i bilo kojoj drugoj stranci.

Što se izraza tiče, lepo ti kažem, idi pa vidi... A to
inicijator nekakvog govora mrznje
si ti rekao, ja mogu da ti ponovim šta sam ti ja napisala: u diskusiji koja se povede oko nečega što se tebi i simpatizerima tvoje političke stranke ne sviđa, olako koristite teške reči, naročito kada usfale argumenti. O tome svedoče mnogi postovi i komentari na ovom blogu. A, to su počesto upravo metode i reči, zbog kojih pištite kada se isti primenjuju na vama ili vašoj političkoj opciji.


ali mi je malo bezveze da se uvek u pravo vreme ukljucis u hajku!


Što ti je bezveze, ako je pravo vreme, to je baš dobro Hvala na komplimentu.

Dušan Maljković Dušan Maljković 22:21 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

To nije nikakvo "privatno" mišljenje tog lika, nego deo teksta koji on potpisuje. Na konferenciji za štampu jasno je rečeno da program LDP prihvata principe iza kojih stoji Ivan Janković, a citat sam postavio iz teksta koji ima kao podnaslov "Zašto je patrijarhalna porodica jedan od preduslova slobodnog društva?". Ovo je, pogađam, jedan od principa. Dakle, veza je jasna.

To što se googlovali i što ovde predstavljate kao otkriće Amerike detaljnije je razradio odavno Šopenhauer u "Erističkoj dijalektici". No, hvala u svakom slučaju.
Nenad M. Nenad M. 22:30 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Dušan Maljković
Molim vas smirite se -- ne želim da budem odgovoran za vaše loše zdravstveno stanje. I ne vičite, odlično vas čujemo.

Nema nikakvih preporuka, niko mi nije rekao da postavim, a tekst mi je danas stigao na mail, pa zato danas. Vrlo jednostavno. A cilj je da se birači upoznaju sa ekonomskim programom koji po mišljenju autora teksta i domaćina ovog bloga nosi NAJPOGUBNIJE principe za socijalni položaj ogromne većine građanki i građana Srbije. S čime se ovde mogu ili en mogu slagati.

Što se tiče gostovanja BS i ČJ, ja ih nisam najavio na svom blogu, a kako ne uređujem program PINK-a i Studija B, ne mogu vam dati odgovor. Btw, videh juče LDP na Pinku u plaćenom terminu... i prebacih na Animal Planet.

No, vi mi kao pristalica LDP niste odgovorili -- kako komenatrišete činjenicu da je kreator ekonomskog programa LDP promoter tradicionalne porodice (a protiv feminizma i gej prava), rehabilitator Draže Mihajlovića i apologeta diktatora Pinočea? To vam svakako nije promaklo.

I za kraj jedan indikativni citat:

Država podstiče feminizam, homoseksualnost, brakolomstvo iz principa a ne nužde, i razna druga degenerativna i devijantna ponašanja čija sveprisutnost i kancerogeno metastaziranje u modernom društvu prete da potkopaju i unište i poslednje ostatke moralnih vrlina potrebnih za život u slobodnom društvu.

Ivan Janković, ko-autor ekonomskog programa LDP, http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=1&dbarticle_id=136



ali ti nikako da shvatis. Ako je neko pisao ekonomski program Ldp-a to znaci da je pisao samo taj program a ne citav program.
To sto na taj nacin osporavas ideju Ldp-a je besmisleno. Tesko da je ldp protiv gay prava ili protiv feminizma. Ili si ti zagvornih ideolske homogenosti po svaku cenu!? Izgleda da ne razumes koncept razlicitosti svojtven Ldp-u kada zagovaras fasisticki princip cistote.
Brooklyn Brooklyn 22:33 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

ne znam sta je sopenhauer odavno razradio ali ti lupas. ako ne lupas, onda mi pokazi gde u programu LDP-a pise da se zalazu za tradicionalnu porodicu (a protiv feminizma i gej prava)?

mislim, toliko si preterao, da si cak i mene naterao da "branim" ldp.

offtopic: ja mislim da je taj nesrecni jankovic gay.
Nenad M. Nenad M. 22:37 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Brooklyn
ne znam sta je sopenhauer odavno razradio ali ti lupas. ako ne lupas, onda mi pokazi gde u programu LDP-a pise da se zalazu za tradicionalnu porodicu (a protiv feminizma i gej prava)?

mislim, toliko si preterao, da si cak i mene naterao da "branim" ldp.

offtopic: ja mislim da je taj nesrecni jankovic gay.


ok je sto si dobio/la potrebu da branis ldp ali je bezveze sto ovo pises, ako je gay a ne zeli sam da kaze onda to nemoj ti da pricas
Brooklyn Brooklyn 22:41 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

ok je sto si dobio/la potrebu da branis ldp ali je bezveze sto ovo pises, ako je gay a ne zeli sam da kaze onda to nemoj ti da pricas

nemam pojma da li je ili ne, ali kada je neko tako zabrinut za tradicionalne vrednosti i uopsteno homofob, uvek steknem utisak da je to zato sto je nevoljni peder, inace sto bi se osecao ugrozen, ali kazem to je drugi topic i moje licno misljenje, ne pretendujem da citiram sopenhauera or whatever.
Nenad M. Nenad M. 22:49 08.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

Dušan Maljković
To nije nikakvo "privatno" mišljenje tog lika, nego deo teksta koji on potpisuje. Na konferenciji za štampu jasno je rečeno da program LDP prihvata principe iza kojih stoji Ivan Janković, a citat sam postavio iz teksta koji ima kao podnaslov "Zašto je patrijarhalna porodica jedan od preduslova slobodnog društva?". Ovo je, pogađam, jedan od principa. Dakle, veza je jasna.

To što se googlovali i što ovde predstavljate kao otkriće Amerike detaljnije je razradio odavno Šopenhauer u "Erističkoj dijalektici". No, hvala u svakom slučaju.


od pocetka pricam da se ti u stvari bavis Jankovicem a ne ekonomskim programom koji bajdvej i ne razumes bas najbolje.
Samo mi nije jasno, da li bi pristao na loseg doktora koji ti je simpatican i deli tvoje intimne stavove ili bi se ipak prepustio onome ko zna svoj posao ?
pufna pufna 11:19 09.05.2008

Re: joj cega sve ovde nema

ne znam sta je sopenhauer odavno razradio ali ti lupas. ako ne lupas, onda mi pokazi gde u programu LDP-a pise da se zalazu za tradicionalnu porodicu (a protiv feminizma i gej prava)?

mislim, toliko si preterao, da si cak i mene naterao da "branim" ldp.

offtopic: ja mislim da je taj nesrecni jankovic gay.

go, Brok
GO GO
posle tvojih postova ne treba citati druge jer dajte nam malo vise ekonmske logike razumljive prosecnom coveku, prosecne inteligencije i obrazovanja.
DA je LDP mogao malo vise da na taj momenat obrati paznju, da nije bio cenzurisan ( ipak bojim se da ni tada ne bi dovoljno jasno ili detaljno tu ideju izlozio) imao bi jos vise pristalica.
DS ne zna ni ssp da obrazlozi, sem praznih parola.
Doctor Wu Doctor Wu 16:54 08.05.2008

Program je super!

Obećava more of the same onoga što već postoji u Srbiji, samo sa otvorenim granicama, nije borba protiv tajkuna & monopola kao takvih, već borba protiv onih sazdanih na izolaciji i protekcijama. Znači, borba za što više Miškovića, Peconija, Kostića, Hamovića.

Radikalna privatizacija, liberalizam bez granica, bogati postaju bogatiji, siromašni siromašniji, kresanje budžeta i poreza, privatizovanje škola, privatno zdravstvo, privatni penzioni fondovi. Stvarno, šta je sporno? Ja sam siguran da Srbijanka Turajlić, Latinka Perović i Vesna Pešić tačno znaju šta ovaj program podrazumeva. Isto tako sam potpuno siguran da "naša Bilja" i Antonić (pardon, Janković) potpuno dele generalni stav libertarijanaca je da životinje imaju prava samo kao imovina vlasnika.
Nenad M. Nenad M. 16:59 08.05.2008

Re: Program je super!

Doctor Wu
Obećava more of the same onoga što već postoji u Srbiji, samo sa otvorenim granicama, nije borba protiv tajkuna & monopola kao takvih, već borba protiv onih sazdanih na izolaciji i protekcijama. Znači, borba za što više Miškovića, Peconija, Kostića, Hamovića.

Radikalna privatizacija, liberalizam bez granica, bogati postaju bogatiji, siromašni siromašniji, kresanje budžeta i poreza, privatizovanje škola, privatno zdravstvo, privatni penzioni fondovi. Stvarno, šta je sporno? Ja sam siguran da Srbijanka Turajlić, Latinka Perović i Vesna Pešić tačno znaju šta ovaj program podrazumeva. Isto tako sam potpuno siguran da "naša Bilja" i Antonić (pardon, Janković) potpuno dele generalni stav libertarijanaca je da životinje imaju prava samo kao imovina vlasnika.


Cekaj, je l ovo isti onaj dr wu koji je do juce hvalio ekonomski progam Ldp-a!?
Doctor Wu Doctor Wu 17:02 08.05.2008

Re: Program je super!

Nesko
Cekaj, je l ovo isti onaj dr wu koji je do juce hvalio ekonomski progam Ldp-a!?

Gde ti vidiš da ja ne hvalim program?
adam weisphaut adam weisphaut 17:03 08.05.2008

Re: Program je super!

Cekaj, je l ovo isti onaj dr wu koji je do juce hvalio ekonomski progam Ldp-a!?

Da da onaj koji je kukao zbog protesta razmaženih radnika.
Nenad M. Nenad M. 17:06 08.05.2008

Re: Program je super!

Doctor Wu
Nesko
Cekaj, je l ovo isti onaj dr wu koji je do juce hvalio ekonomski progam Ldp-a!?

Gde ti vidiš da ja ne hvalim program?


bas ga nahvali ili koristis neke nove metode, priznajem, nemi nepoznate
Doctor Wu Doctor Wu 17:07 08.05.2008

Re: Program je super!

Da da onaj koji je kukao zbog protesta razmaženih radnika.

Dobro, kukao je bit of an overstatement ali definitivno je Srbe potrebno naučiti da rade efikasno & pametno i da teže da budu što bogatiji. Stvarno ne vidim šta je tu sporno. Već sam rekao da sam zbog ovog programa spreman da glasam za ledepe. Vrlo hrabar potez Čede, pogotovu kad se vidi kakvima je komunjarama okružen.
Doctor Wu Doctor Wu 17:13 08.05.2008

Re: Program je super!

Neško Smeško (opet)
bas ga nahvali ili koristis neke nove metode, priznajem, meni nepoznate

A ti bi, pretpostavljam, da meni propišeš šta, kada i kako smem da napišem?
Nenad M. Nenad M. 17:14 08.05.2008

Re: Program je super!

Doctor Wu
Da da onaj koji je kukao zbog protesta razmaženih radnika.

Dobro, kukao je bit of an overstatement ali definitivno je Srbe potrebno naučiti da rade efikasno & pametno i da teže da budu što bogatiji. Stvarno ne vidim šta je tu sporno. Već sam rekao da sam zbog ovog programa spreman da glasam za ledepe. Vrlo hrabar potez Čede, pogotovu kad se vidi kakvima je komunjarama okružen.


kojim komunjarama? Mislim da se Latinka Perovic nista ne pita u LDP-u i to to znas, i svi to znamo. Obrati paznju kako Olivera Milosavljevic prica o LDP-u u proslom Pescaniku
Doctor Wu Doctor Wu 17:20 08.05.2008

Re: Program je super!

Mislim da se Latinka Perovic nista ne pita u LDP-u i to to znas, i svi to znamo.

Stvarno ne znam. Verujem da imaš bolji uvid u to i da mesto u političkom savetu u kome, između ostalih, sede Gligorov, Korać, "naša Bilja", Turajlić, Pešić, Luković, Milenkovič, Samardžić, Cincarević ne predstavlja previše. Barem ne za Čedu.
Nenad M. Nenad M. 17:25 08.05.2008

Re: Program je super!

Doctor Wu
Neško Smeško (opet)
bas ga nahvali ili koristis neke nove metode, priznajem, meni nepoznate

A ti bi, pretpostavljam, da meni propišeš šta, kada i kako smem da napišem?


ma jok, pisi sta oces, siroko ti blog - polje
valjda imam pravo da ne razumem tvoj smisao sa hvalu!? ucestvujem, komentarisem, ne propitujem, pitam je l pratim, ono to
milosib milosib 17:34 08.05.2008

Re: Program je super!

Mislim da se Latinka Perovic nista ne pita u LDP-u i to to znas, i svi to znamo

Ovo meni reče drugar, inače predsednik jednog OO LDP, samo za g.Prokića, kada sam u toku rasprave rekao da je on izneo stav LDP da su za priznavanje nezavisnosti Kosova.

Izgleda da im je ovo manir, kada im nešto u trenutnoj raspravi ne odgovara. Doslednost je odlika LDP, vidi se po g.Samardžiću, po tome kada brane tolerantne stavove g.Lukovića i sl.
Maksa Maksa 21:33 08.05.2008

Re: Program je super!

privatni penzioni fondovi


Sa ostalim se slažem (tj. sa sarkazmom prema superliberalnom programu), osim možda sa ovim citiranim.
Naime ova piramidalna penziona šema (ovi što rade zarađuju pare za one koji ne rade) prosto ne može više da šljaka. I ti državni penzioni fondovi se u belom svetu (EU) već neko vreme uzajmljuju za pare kod pravih fondova, i računa se da će to tako moći da radi još možda desetak godina, a onda ode sve u tri lepe. Otud i ona produženja radnog veka u EU i smanjenje osnovice, zbog čega su skoro imali štrajkove u par zemalja (Austrija, Francuska). Ta šema će i ovde morati da se menja i te pare će morati da se prave na neki drugi način - nebitno da li će taj penzioni fond biti privatni ili državni - uglavnom mehanizmima koje koriste privatni penzioni fondovi.
Filip2412 Filip2412 17:07 08.05.2008

citav post nema smisla

svaka diskusija na temu ekonomije je BESMISLENA dok se ne resi pitanje politicke izolacije Srbije.
Srbija ne pripada NATO & EU i za razliku od SVIH ostalih zemalja u okruzenju udaljava se od obe ove organizacije.
Srbija je danas crna rupa, fleka na poiltickoj mapi Evrope i Balkana

....osim naravno ako ne zelite da postanemo nesto slicno kao Kuba


i da dodam:
Ja sam za LDP zato sto se zalazu za NATO & EU. Ekonomiju necemo poboljsati dok politicki ne postanemo deo okruzenja. Citati ekonomski program bilo koje partije kod nas je u ovom trenutku je cisto gubljenje vremena.
dunjica dunjica 17:27 08.05.2008

Re: citav post nema smisla

....osim naravno ako ne zelite da postanemo nesto slicno kao Kuba


Ovako nesto?
Filip2412 Filip2412 17:50 08.05.2008

Re: citav post nema smisla

dunjice :)

lepa slika

ja ove godine malo u grcku... banditi mi uzeli kintu za vizu i gnjavili me 3 puta da dolazim eeeeeeee Srbijooooooo
svi nas ..araju samo tako, zadnji smo, kakva bre ekonomija kad smo izolovani? S obzirom kako smo van sveta i ko ce da pobedi na izborima najbolje da se narod sprema za robnu razmenu, svako po kravu u dvoriste za mleko i kanticu za benzin...

Ni posle 20 godina od rusenja Berlinskog zida nekim nije jasno da postoji samo jedno jedino politicko pitanje koje resava i ekonomiju naravno: a to je ocemo li na zapad ili cemo u izolaciju? Sve ostale zemlje iz okruzenja odgovorile su na ovo pitanje s pocetka devedesetih samo ga mi jos tupimo.
Mishaa Mishaa 17:40 08.05.2008

Dekonstrukcija...

I površna dekonstrukcija teksta "Eksploatacija bez granica" otkriva njegovu pravu namenu.
Staviti LDP kao pojam u diskurs profašističkog, patrijarhalnog, diktatorskog, zaostalog ...
Komentari koji se u principu odnose na jednog od ljudi koji je pisao program (a i kontekst iz koga su izvučeni bi trebalo proveriti) se kroz sintagmu "Pisac ekonomskog programa LDP", a po sistemu proste asocijacije pokušavaju povezati sa samim LDPom.
Jasno je da su ideologiji autora suprotstavljene kako duštveno-političke ideje fašizma tako i kapitalizma. U ovom tekstu on koristi priliku da se obračuna sa obe, vešto ih sažimajući u jedno. Iako dobijeni logički neispravnim sistemom zaključivanja deo zaključaka teksta izgleda prividno ispravan, dok se drugi deo zaključaka pogrešno implicira ostavljajući tako mesta čitaocu da ih sam izvede. Čime se prividno objektivizuje stav autora.
U sličan kontekst bi se, samo koristeći drugu premisu za zaključivanje, mogla sraviti i bilo koja druga stranka pa i SPS, ali to nije učinjeno nego je odabran LDP. Najverovatnije jer je iz ugla autora percipiran kao najveća opasnost za njegove lične ideje "...reafirmaciju marksističke teorije i zastupa ideje proleterskog internacionalizma."

Tica Tica 18:42 08.05.2008

Re: Dekonstrukcija...

Dobro primeceno i jos bolje napisano. Ovakve konstrukcije se koriste odavno i dobro su poznate i opisane, a koriste ih svi: crvena haringa, strasilo, ad hominem (Maljkovic/Markovic), redukcija na hitlera, tj. arkana (Queeria), ...
Kad se tekstovi tako napisu ne moze se ocekivati argumentovana diskusija.

Zanimljivo stivo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ignoratio_elenchi
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Kompletna lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies
lush lush 21:23 08.05.2008

Re: Dekonstrukcija...

Komentari koji se u principu odnose na jednog od ljudi koji je pisao program (a i kontekst iz koga su izvučeni bi trebalo proveriti) se kroz sintagmu "Pisac ekonomskog programa LDP", a po sistemu proste asocijacije pokušavaju povezati sa samim LDPom.
Jasno je da su ideologiji autora suprotstavljene kako duštveno-političke ideje fašizma tako i kapitalizma. U ovom tekstu on koristi priliku da se obračuna sa obe, vešto ih sažimajući u jedno. Iako dobijeni logički neispravnim sistemom zaključivanja deo zaključaka teksta izgleda prividno ispravan, dok se drugi deo zaključaka pogrešno implicira ostavljajući tako mesta čitaocu da ih sam izvede. Čime se prividno objektivizuje stav autora.
U sličan kontekst bi se, samo koristeći drugu premisu za zaključivanje, mogla sraviti i bilo koja druga stranka pa i SPS, ali to nije učinjeno nego je odabran LDP. Najverovatnije jer je iz ugla autora percipiran kao najveća opasnost za njegove lične ideje "...reafirmaciju marksističke teorije i zastupa ideje proleterskog internacionalizma."


Lepo dekonstruisano:)
Maksa Maksa 21:39 08.05.2008

Re: Dekonstrukcija...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies


Pridružujem se preporuci.
Mislim da masa ljudi te stvari ne radi svesno, a kada bi svi ovo pročitali i ukapirali, bilo bi manje žuči. Doduše rasprava bi bilo tri puta manje, i bile bi tri puta kraće.


Brooklyn Brooklyn 21:47 08.05.2008

Re: Dekonstrukcija...

Pridružujem se preporuci.
Mislim da masa ljudi te stvari ne radi svesno, a kada bi svi ovo pročitali i ukapirali, bilo bi manje žuči. Doduše rasprava bi bilo tri puta manje, i bile bi tri puta kraće.

:))) ajde necu nista reci....
Maksa Maksa 21:49 08.05.2008

Re: Dekonstrukcija...

Brooklyn
))) ajde necu nista reci....


Ma reci.
Što kažu - kad daješ g**no, daj i viljušku.
Inner Party Inner Party 18:06 08.05.2008

Sest tacaka

Nemam ni dovoljno znanja, ni vremena da procitam ceo program ali:


Ulazak u EU
- pa danas su sve stranke za ulazak u EU samo sto se razlikuju o nacinu ulaska. Takodje ulazak u EU malo zavisi od politickih stranaka u Srbiji, da zavisi mi bi vec bili na pragu unije, jer SVE STRANKE/LICNOSTI SU VEC BILE DEO VLASTI U SRBIJI

Izlazak politike iz privrede - ovo moze samo delimicno. Nigde u svetu nema pune razdvojenosti. Kada Bush napadne Irak radi njihovih resursa i kada EU i Rusija profitiraju zbog aktuelne situacije - i to je uticaj politike na ekonomiju.

Borba protiv korupcije - koja je to stranka za raspirivanje korupcije?

Smanjenje državne potrošnje - Slazem se ali kako smanjiti penziju od 100 Eura a da taj jadnik ostane ziv?

Zalaganje za slobodnu trgovinu - Slazem se. Kao i vise-manje, sve stranke u Srbiji.

Dvovalutni monetarni sistem - Zasto? Koje su velike prednosti?

Sve u svemu, ja u ovom programu ne vidim nista spektakularno i ne vidim cemu buka.
A i ova rasprava se svela na napadanje autora analize, pa bas i nema mnogo smisla da pis...
Vračarac Vračarac 18:19 08.05.2008

Re: Sest tacaka

U pravu ste. Ovde se najmanje raspravlja o ekonomskom programu. Sve se izrodilo u najobičnije međustranačko, ideološko baljezganje i vređanje.
milosib milosib 18:23 08.05.2008

Re: Sest tacaka

Takodje ulazak u EU malo zavisi od politickih stranaka u Srbiji, da zavisi mi bi vec bili na pragu unije,

Ispravka, već bi bili u EU. Samo što nam to niko nikada nije ponudio. Pa i ovaj nesrećni SSP su nam odmah suspendovali. Ne kažem da nismo i sami krivi, ali ovo je već simptomatično.
Inner Party Inner Party 18:43 08.05.2008

Re: Sest tacaka

milosib
Takodje ulazak u EU malo zavisi od politickih stranaka u Srbiji, da zavisi mi bi vec bili na pragu unije,

Ispravka, već bi bili u EU. Samo što nam to niko nikada nije ponudio. Pa i ovaj nesrećni SSP su nam odmah suspendovali. Ne kažem da nismo i sami krivi, ali ovo je već simptomatično.


U odnosima Srbije i EU vlada politika po kojoj Srbija najbolje reaguje na ucene i rokove.
To su naucili jos u poslovanju sa Milosevicem.

Zato svaka stranka moze imati perfektan, ekonomski napredan i socijalno pravedan ekonomski program, ali je to dzabe, zato sto ce nam iz EU za "zaduzenog za Srbiju" srbima omiljenog poslati Havijera Solanu a za pomagace u pridruzivanju dati Slovence, malo kasnije Hrvate.

A problem je i primena i znacaj programa iz aspekta neprestane borbe za koalicione odnose. Ako se ne varam, najliberalniji ekonomski program u Srbiji ima upravo SRS. Ne znam, nisam ga citao ali sam to negde nacuo. Ali , ako je tako, uzalud im taj liberalan program ako su se pokazali kao davitelji svega zivog...
Filip2412 Filip2412 19:16 08.05.2008

Re: Sest tacaka

Vracarac, razgovarati o ekonomskom programu a istovremeno odustajati od NATO & EU je blago reci komicno. Sudeci po predizbornim progozama bicemo nesto poput Libije ili Kube ali bez nafte i slicnih resursa, dobro bi bilo da postavljac nadje neki slican primer pre nego sto zapocne analizu.

Kakva bre ekonomija u izolovanoj zemlji, nemoj da smo smesni. Sve zemlje ce koristiti EURO a mi ne, svi ce biti u jednom trzistu a mi izolovani. U takvim okolnostima samo treba razmisljati o prezivljavanju. Da li zasta ima ljudi toliko otudjenih od realnosti, da ne kazem nesto gore, koji u stanju ovakve politicke izolacije misle da mozemo nesto uraditi na polju ekonomskog razvoja?????????????????????
Magi Magi 20:29 08.05.2008

Re: Sest tacaka

Smanjenje državne potrošnje - Slazem se ali kako smanjiti penziju od 100 Eura a da taj jadnik ostane ziv?

-misli se vise na placanje plata zaposlenima po neprofitabilnim drzavnim firmama a i na stvari kao sto su NIP

Zalaganje za slobodnu trgovinu - Slazem se. Kao i vise-manje, sve stranke u Srbiji.

-ovo nije sasvim tacno, ministar Milosavljevic je zabranio izvoz psenice nedavno

Dvovalutni monetarni sistem - Zasto? Koje su velike prednosti?

-npr nasi vajni izvovnici bi imali izgovor manje zasto im je nemoguc izvoz

itekako je spektakularan program. ukinule bi se carine na uvoz automobila, prehrambenih proizvoda pa ne bi bilo vise moguce da su te stvari jeftinije u Crnoj Gori nego ovde. smanjili bi se porezi na licni dohodak. sad su vise od 50%. zamislite sta bi ste radili kad bi umesto 40 000 primali 70 000!
Doctor Wu Doctor Wu 21:38 08.05.2008

Re: Sest tacaka

Magi
Smanjenje državne potrošnje - Slazem se ali kako smanjiti penziju od 100 Eura a da taj jadnik ostane ziv?

možda "jadniku" da ti akcije NIS-a ili EPS-a pa neka sam odlučuje o svom životu

smanjili bi se porezi na licni dohodak. sad su vise od 50%. zamislite sta bi ste radili kad bi umesto 40 000 primali 70 000!

ovo zapravo nije tačno. indivdualni income tax u srbiji je 10-14%. kudikamo manji nego u UK (progresivan do 40%) ili švedskoj (0-60%). ostalo su doprinosi za zdravstveno, socijalno osiguranje, osiguranje za nezaposlenost- toga se treba kurtalisati. korporacijski porez u srbiji je dva i po puta manji nego u UK i oko 1.5 put manji nego USA. obe stope poreza su manje nego u irskoj.

šta nam to govori? da je po pitanju poreza srbija već napola liberalna država (barem onako kako čeda doživljava liberalizam)- sigurno liberalnija nego danska i švedska, pogotovu kad bi se ukinuli porezi. međutim, osnovni problem srpske ekonomije nije liberalizam nego izolacija i zato u nedelju treba glasati za DS.
Magi Magi 21:45 08.05.2008

Re: Sest tacaka

mozda sam se neprecizno izrazio ali poenta je u tome da meni neko bez pitanja uzme vise od pola plate i onda me tim parama casti raznim osiguranjima. DS se nije bas najbolje pokazao sto se tice ekonomije. Pocev od raznih NIPova preko zabrane izvoza psenice pa do poklanjanja stanova satro ugrozenim slojevima stanovnistva.
Doctor Wu Doctor Wu 22:00 08.05.2008

Re: Sest tacaka

Magi
mozda sam se neprecizno izrazio ali poenta je u tome da meni neko bez pitanja uzme vise od pola plate i onda me tim parama casti raznim osiguranjima. DS se nije bas najbolje pokazao sto se tice ekonomije. Pocev od raznih NIPova preko zabrane izvoza psenice pa do poklanjanja stanova satro ugrozenim slojevima stanovnistva.

aj što si se ti neprecizno izrazio ali ja gore napisah glupost "pogotovu kad bi se ukinuli porezi" a treba da stoji "... doprinosi". ne, DS je daleko od idealne partije, ali u ovom trenutku glasanje za njih, donosi pobedu i ratifikaciju SAA. nemam ništa ni protiv glasanja za ledepe, valjda su tačne ove prognoze da imaju dovoljno za cenzus.

isto tako mi se čini da je tadić i njegov doprinos nepravedno potcenjen. mislim da je po praktičnim dostignućima (ne pameti, da se razumemo) dostigao đinđića: doveo DS do 1.4 miliona glasača, potpisao SAA sa EU, srbija za njegove vladavine imala nejveći rast gdp-a u svojoj skorašnjoj istoriji...
Magi Magi 22:08 08.05.2008

Re: Sest tacaka

naravno, DS je dobra partija kao i LDP, samo je pokrenuta tema o ek programu LDP koji je stvarno revolucionaran.
Vračarac Vračarac 11:09 09.05.2008

Re: Sest tacaka

Vracarac, razgovarati o ekonomskom programu a istovremeno odustajati od NATO & EU je blago reci komicno.

Ma u pravu ste ali zar vam se ne čini da je ova rasprava debelo zalutala u politčku ostrašćenost. Ovde više niko ne razmišlja trezveno a ostrašćeni umovi nisu baš u stanju da pravilno rasuđuju. Svestan sam da sam i ja, na žalost, u tome učestvovao.
Inner Party Inner Party 18:23 08.05.2008

Da uporedimo...

Ovaj program zato znam napamet pa evo da citiram:

Своју економску политику и развој привредног система *** заснива на вери у снагу државе и способност њених грађана да остваре своје замисли. Нема богате државе без богатих грађана.
Потребне су нам корените променe привредног система, финансијска стабилност и стабилизација цена.
Одрживи привредни развој могуће је остварити побољшањем правног и економског амбијента за несметано функционисање слободног тржишта и тржишне утакмице.
Не смеју се занемарити ни правна, економска и здравствена заштита потрошача.
Предуслов здраве националне привреде су рационализација државног апарата и смањење јавне потрошње.
Нови привредни систем Србије заснива се на приватној, државној и задружној својини, слободном тржишту рада и капитала, робе и услуга, уз пуну правну и пословну сигурност.
Приватизацију треба извршити без одлагања, уз поштовање принципа економске рационалности и социјалне правде. У поступку приватизације нужно је водити рачуна о дуговањима државе према грађанима.
Из приватизационих средстава неопходно је попунити пензионе фондове и заштитити интересе старих власника. У процесу приватизације морају се поштовати и обавезе раздужења према иностранству.
Програме реструктуирања великих предузећа морају пратити програми развоја малих и средњих предузећа.
Социјалну политику треба да води држава, а не привреда. Д

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana