Hobi| Nostalgija| Život

A KAKO SE ZVALA TVOJA LUTKA?

razmisljam RSS / 01.03.2020. u 19:50

               Pre nekoliko dana, dok sam lutala bespućima interneta, iskočio mi je članak Nacionalne geografije Srbija o jednom nadasve..., pa, da se blago izrazim, jezivom ostrvu nadomak Meksika. Da ga sad ne prepričavam, ko je zainteresovan za detalje neka otvori priloženi link ( https://www.nationalgeographic.rs/reportaze/galerije/6605-hiljade-pari-plasticnih-ociju-motre-na-meksicko-ostrvo.html / Žao mi je što nisam u mogućnosti da link postavim kako spada jer mi je karikica namrtvo mrtva - ne reaguje ni na kakve podsticaje./ ) i sam se uveri da baš i ne preterujem u iznesenoj tvrdnji. Za one koji su neskloni zavirivanju u linkove, dovoljno će biti da kažem da me je podstakao na intenzivno razmišljanje o lutkama, dodatno osokoljeno opetovanim nesanicama zbog promene vremena, prestupne godine, mojih uobičajenih nemira i već ko li će ga znati čega. I tako, evo me gde svoje reminiscencije velikodušno ;) delim sa vama.
               Kao mala sam obožavala lutke. Pa čak i kada sam ponešto odrasla i već duboko zagazila u adolescentne godine nisam prestajala da se zanimam za njih. Drugim rečima - sakupljala sam ih. Prvo sve s reda, od onih jadnih plastičnih sa kirbaja i vašara do raskošnih italijanskih čija je uobičajena sudbina bila da čame u samoći bračnih kreveta i večitoj polutami pod konac nameštenih spavaćih soba. A onda sam se opredelila za one u narodnim nošnjama. Kolekcija se brzo popunjavala, jer su mi tetka i teča, a i tečina sestra, često putovali na različite destinacije, tako da sam dobijala primerke sa raznih strana sveta. Tako sam došla u posed i jedne prave afričke crne lepotice koja mi je doputovala iz Zambije, a o šarenim Mađaricama u piroš čizmama, zanosnim Ruskinjama dugih plavih pletenica, trbušastim baćuškama u širokim svilenim plavim pantalonama uvučenim u čizme, smernim Hercegovkama, šarenim Šumadinkama da i ne govorim. Posebno mi je bila draga jedna Šveđanka koju mi je tata doneo sa jednog od svojih retkih studijskih putovanja.
               No, imalo je to kolekcionarstvo i svoje tamne strane. Jedna od njih je bila svakosubotnja obaveza brisanja prašine sa polica na kojima su se šepurile, što je podrazumevalo da je svih stotinak trebalo izmestiti, prebrisati površine na kojima su stolovale, te ih ponovo vratiti na, po mogućstvu, ista mesta, tako da se svaka što bolje vidi. Moram da priznam da mi to nije lako padalo, ali, s obzirom na nezgodan običaj moje mame da kao slučajno pređe prstom preko police, a onda ga pomno zagleda, nikakvo zabušavanje nije dolazilo u obzir.
               Daleko gora je bila potreba mog mlađeg brata za eksperimentisanjem raznih vrsta, što je u slučaju moje zbirke podrazumevalo da je imao stalni poriv da ih bocka čiodama, da pokuša da ih rasklopi na (ne)sastavne delove, do ideje da jednu plastičnu 'ladno stavi na upaljenu naftaricu ne bi li video kako će se ponašati. Naravno, tada je letelo perje na sve strane, ali njegov istraživački duh je bilo gotovo nemoguće suzbiti, pa sam ga stalno morala držati na oku, a bivalo je i perioda kada ga baš ozbiljno nisam podnosila...
               E, da, da ne zaboravim. Moja raskošna italijanska lutka za na krevet nije završila na krevetu. Igrala sam se njom sasvim slobodno ( hvala na tome mami i tati ). Sećam se da je imala divnu belu haljiicu sa krupnim trešnjama izvezenim po njenoj ivici. Mnogo sam je volela jer je bila skoro kao živa beba, mada se, eto, više ne sećam ni kako sam je zvala ( ako sam uopšte ), ni koje su joj boje bile kosa i oči, mada mi je pred očima ostao utisak nečeg svetlog i prozračnog.
               Jedina lutka kojoj sam zapamtila ime bila je jedna druga Italijanka. Zvala se Silvija, jer je tako pisalo na kutiji u kojoj je sa mnom došla iz Trsta. A tamo smo išli jer smo godinama kampovali u nezaboravnom, prelepom Medulinu, pa je to bio jedan od jednodnevnih izleta po okolini, kada vreme ne bi dozvolilo kupanje. I onda bismo se peli na tršćansku tvrđavu, jeli pice i đelato nepojmljivih ukusa, muški svet bi zaseo u neku od tratorija koje su sve redom zvali de bella 'ladovina, a ženski je bazao po prodavnicama kupujući deci igračke po izboru i po koju krpicu.
               E, ja sam jedne godine izabrala Silviju. Bila je uvećana verzija Barbike: visoka, dugonoga, platinaste duge kose koja se tako lepo dala češljati, u hiper mini bledoljubičastoj haljini bez rukava sa polurolkom. Moguće i da je na nogama imala cipelice sa visokim potpeticama, mada to ne bih smela da tvrdim. U svakom slučaju, dugo mi je bila omiljena.
               A onda je moja mama zaključila kako sam previše odrasla za obične lutke, i da mogu da upotpunjavam samo folklornu kolekciju ( Tako je drugom prilikom zaključila da sam odveć matora za rolšue sa svojih sedamnaest, tako da sam jedina od društva išla peške, dok su se ostali razdragano kotrljali oko mene. No, to je već neka druga priča. ) Zato se jako dobro sećam svoje poslednje obične lutke.
               Bio je to dečkić svetločokoladne puti koji je ležao oslonjen na ruke, sa šarenom prugastom..., no, keceljicom, na sebi, ispod koje se krila prava pravcata piša, što sam otkrila tek naknadno i što me je baš oduševilo. Imao je glavu likova iz japanskih manga stripova, sa ogromnim tamnim očima i crnom kosom sa dugim šiškama preko čela. Kupila mi ga je moja tetka koja me je izvela u žensku šetnju sa namerom da mi podari nešto po mom izboru za dobar uspeh u školi. Ja sam se malo skanjerala zbog maminog stava po tom pitanju, ali, pošto mi je bio neodoljiv, ipak sam rekla da bih baš njega. I dobila sam ga bez i jedne reči!
               Dan danas je negde u staroj drvenoj kutiji za ugalj koja je stajala pored bakinog smederevca u kujni, a koji je kasnije obložen šarenim 'artijama i proglašen za sanduk za igračke.
               Većini ostalih lutaka se gubi svaki trag. Neke sam poklonila mlađoj deci po komšiluku, neke su dočekale i moju decu, ali malo ih je preteklo do danas.
               Naravno, nije mi žao. A i ko bi brisao prašinu sa njih kod toliko drugih sitničica koje su u međuvremenu doplavljene na moje police...
               Jedino se ponekad pitam šta je sa pokazivačem za knjige iz Narodne radinosti - tkanom šarenom trakom sa koje je visila sićušna lutka u narodnoj nošnji. Volela bih da sam ga sačuvala...
               I tako...
               Ali, ne volim lutkarske lutke još od nekog starog crno-belog filma kome se ne sećam naslova, no pamtim da je glavni lik bio trbuhozborac sa baš opako zlim lutkom. Od tada zazirem od lutkarskih pozorišta, mada me, s druge strane, opčinjava veština sa kojom lutkari pokreću konce marionetama, čineći ih tako stvarno živim.
               Da... Kao mlada mama, oprobala sam se i u šivenju krpenih lutaka. Najviše sam volela one koje se navlače na ruku. Bilo je tako zabavno igrati se njima sa decom. Još uvek mi je neprevaziđeno čudo da deca imaju tu veličanstvenu moć da se sasvim uvuku u paralelne svetove mašte i kreću se u njima kao po sasvim poznatoj i bliskoj teritoriji.


               I za kraj, jedna meni omiljena pesma o lutkama koja me je uvek doticala na mnogo nivoa.

 

Tagovi



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 15:49 04.03.2020

Re: Marso

G.Cross

Lalka.


Прво сам се запитала...
А онда сам схватила да имам гос-н Гугла на располагању.
И није ме изневерио.

Lalka - на пољском лутка

Научих нову реч. Хвала.



razmisljam razmisljam 16:06 04.03.2020

Re: Marso

mirelarado
Је л' Звер беше бубњар у бенду?


Baš on. Animal.


Укапирала у мећувремену.
Свеједно - фала.
nask nask 23:52 02.03.2020

Dil

Nego meni se čini da ti skupljaš materijal za novu priču, pa da pitam kada će biti napisana. I koliko nam dođeš u celoj toj priči.
razmisljam razmisljam 23:56 02.03.2020

Re: Dil

nask
Nego meni se čini da ti skupljaš materijal za novu priču, pa da pitam kada će biti napisana. I koliko nam dođeš u celoj toj priči.


Што би рек'о Чарли ( мислим, најцитиранији блогер овдашњи ) - појасни.

Хоћу рећи да немам појма о чему ти то, ал' нисам с раскида да дођем до добре идеје, уз поштено долажење.
nsarski nsarski 01:00 03.03.2020

Re: Dil

razmisljam
nask
Nego meni se čini da ti skupljaš materijal za novu priču, pa da pitam kada će biti napisana. I koliko nam dođeš u celoj toj priči.


Што би рек'о Чарли ( мислим, најцитиранији блогер овдашњи ) - појасни.

Хоћу рећи да немам појма о чему ти то, ал' нисам с раскида да дођем до добре идеје, уз поштено долажење.


OK, možda je ovo ideja.

Prvo, ja se nikada nisam igrao sa lutkama, za dečake ili devojčice. Jednostavno, bio sam ravnodušan prema njima potpuno. (Naravno, tek sam kasnije uvideo da je to nekome zadovoljstvo kada su moje ćerke odrastale). Da, pravio sam mačeve i luk i strelu od materijala koji se tu našao, ali lutke ne.

Sada su moje ćerke odrasle, žive po belom svetu i kupuju lutke svojoj deci.
To je, dakle, trenutna situacija.

Ipak, pre neki mesec dobijem na poklon nekoliko lutki koje držim u jednoj retko posećivanoj sobi u stanu, u vitrini. Povremeno ih žena koja čisti obriše od prašine.

Do te pojave je došlo na sledeći način. Jedna moja bliska školska drugarica, koju sam posle mnogo godina sreo, mi je ispričala svoju životnu situaciju.
Odmah posle završetka gimnazije udala se za nekog lika koji je imao biznis sa automobilima i u to vreme zarađivao velike pare - imali su par stanova i kuća po Beogradu, dete poslali na studije u Ameriku, živeli lagodno...ma sve idealno. Desi se da se muž razboli od neke neurološke bolesti koja rapidno napreduje, lečio se po inostrastvu, svu imovinu i lovu na to potrošio, sada je vezan za krevet i jedva živ. Prognoze su da neće još dugo.
Sin malo "prolupao", ima tzv mladalačko ludilo, neuporebljiv. Trenutno cela porodica živi u jednosobnom stanu, u tragičnim uslovima, sa dva bolesnika u tom mini stanu.
E, tako mi se drugarica javila i rekla mi da je ona celog života sakupljala lutke, sanjala o boljem životu (ona kaže da tog muža nikada nije volela) i odlučila da meni pokloni njene najznačajnije lutke na čuvanje. Jer, sluti, da ni ona neće dugo zdržati. One imaju keramičko lice i neke klasične kostime. Nemam pojma gde su nabavljene, ali eto, sada posedujem te lutke. Prvo, nisam imao pojma da je ona imala tu sakupljačku strast, a drugo, nemam pojma šta sa tim lutkama da radim.
One su deo nečijeg životnog sna s kojim ja nemam nikakve veze, i koje sada sede u zabitom ćošku u mojoj slabo posećivanoj sobi. Ja s njima nemam ništa. Čak ne znam ni kako se zovu.


P.S. I jedan za Maksu. Witz.

Kao što je ovde ispričano, posle mnogo godina sretnu se Milan i Milica, stari školski drugari, nekada nerazdvojni. I bude ono: "Ooooo, gde si, ne ma te nigde, tolike godine prođoše, kako živiš gde živiš, šta radiš, et cetera, et cetera, et cetera!?"

Milica: Pa, ja sam se posle škole ubrzo udala, dobila dete, živela ovde, ali taj moj muž, kreten, nije nam išlo i razvedemo se. Onda pokupim dete i odselim se u Kanadu. Tamo sam radila u državnim ustanovama, upoznala nekog tipa, udam se za njega, dvoje dece, kupimo kuću, deca u školu. Živimo prosečno, letujemo na Floridi, nako standardno. Povremeno dođem u Beograd da posetim stare roditelje, ali uglavnom sam u Torontu. Nego, šta ti radiš?
Milan: Ništa posebno, eto idem tu do ćoška u banku da platim račun za struju. To radim.
Milica: Dobro to, ali inače?
Milan: Pa inače će da mi isključe struju.



zilikaka zilikaka 11:15 03.03.2020

Re: Dil

I jedan za Maksu. Witz

Jes da nije za mene, al vic je odličan.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:18 03.03.2020

Re: Dil

Ja nesto ne volim viceve generalno, ali pridruzujem se aplauzu za ovaj by Nsarski.
mirelarado mirelarado 12:25 03.03.2020

Re: Dil

zilikaka
I jedan za Maksu. Witz

Jes da nije za mene, al vic je odličan.


Tjah, čisto sumnjam da je onima koji jedva uspevaju da plate za naše prilike sve skuplju struju, a takvih je nemali broj, vic baš mnogo smešan...
razmisljam razmisljam 15:12 03.03.2020

Re: Dil

nsarski

OK, možda je ovo ideja.


Није. То је већ готова прича која је твоја и било би сулудо да је се ја дохватим на било који начин и присвојим је.
Дакле, и даље радознало чекам Насков одговор...

Nemam pojma gde su nabavljene, ali eto, sada posedujem te lutke. Prvo, nisam imao pojma da je ona imala tu sakupljačku strast, a drugo, nemam pojma šta sa tim lutkama da radim.
One su deo nečijeg životnog sna s kojim ja nemam nikakve veze, i koje sada sede u zabitom ćošku u mojoj slabo posećivanoj sobi. Ja s njima nemam ništa. Čak ne znam ni kako se zovu.


Није ни битно да им знаш имена. Уосталом, ако те баш интересују, могао би да се распиташ... Но, пошто то није случај, једноставно их остави где јесу. Ипак си тиме што си их удомио пристао да будеш чувар нечијег животног сна. Мало ли је?
Мислим, не треба да ти причам да је то доказ великог поверења, знаш то и сам. А време ће већ некако некада изнаћи некакво решење.

И хвала ти што си ову своју причу поделио са нама.

P.S. I jedan za Maksu. Witz.


Морам рећи да је мени виц суров. Не волим црни хумор.


cmix909 cmix909 15:28 03.03.2020

Re: Dil

nsarski
...ja se nikada nisam igrao sa lutkama, za dečake ili devojčice... Da, pravio sam mačeve i luk i strelu od materijala koji se tu našao, ali lutke ne.

Ipak, pre neki mesec dobijem na poklon nekoliko lutki...


Nesto slicno, donekle...

Mnogo godina nakon poslednje macevalacke sezone upoznah jednog mrkog Medu, negovanog i pazenog još od detinjstva oboma bliske osobe. Mislio sam da ce ostati jedinac, ali slucilo se da na otmenijem delu jedne nemacke svastarske pijace usvojimo neobicno lepu plavusicu u cistoj i svetloj starinskoj odeci i sa naocarima zataknutim za bluzu. Nazvao sam je Lujza. Tako je Meda dobio drustvo na svojoj fotelji, ali ni njen vedri duh nije ucinio da on progovori i pokaze vece interesovanje za okolinu. I dalje sedi i gleda u jednu tacku; mozda ponekad masta kako ga u dubini ruskih suma sveti Serafim hrani iz ruke i cuva od svakog zla. (Citao sam mu o njemu vise puta.)

S vremena na vreme me ovo dovodi u stanje lake rezignacije. Zamisljam kako ce Lujza mozda i imati srecu da ponovo ima topli dom, ali ne i on. Jednoga dana neko koga stid nece nadziveti bacice ga u kontejner, a prisvojiti sve one mrtve i nimalo antropomorfne predmete za koje se naizgled normalni ljudi mnogo cesce vezuju.
nsarski nsarski 22:52 03.03.2020

Re: Dil

Морам рећи да је мени виц суров. Не волим црни хумор.


Šta mi je uopšte trebalo da se javljam na "ženskom" blog-postu?!



Ne obraćajte pažnju - ja sam ovde samo u prolazu.

nask nask 00:27 04.03.2020

Re: Dil

Дакле, и даље радознало чекам Насков одговор...

Nisam pazio na času tako da nisam čuo pitanje.

razmisljam razmisljam 15:40 04.03.2020

Re: Dil

cmix909

Nesto slicno, donekle...

Mnogo godina nakon poslednje macevalacke sezone upoznah jednog mrkog Medu, negovanog i pazenog još od detinjstva oboma bliske osobe. Mislio sam da ce ostati jedinac, ali slucilo se da na otmenijem delu jedne nemacke svastarske pijace usvojimo neobicno lepu plavusicu u cistoj i svetloj starinskoj odeci i sa naocarima zataknutim za bluzu. Nazvao sam je Lujza. Tako je Meda dobio drustvo na svojoj fotelji, ali ni njen vedri duh nije ucinio da on progovori i pokaze vece interesovanje za okolinu. I dalje sedi i gleda u jednu tacku; mozda ponekad masta kako ga u dubini ruskih suma sveti Serafim hrani iz ruke i cuva od svakog zla. (Citao sam mu o njemu vise puta.)


Лепа прича.
Хвала.


S vremena na vreme me ovo dovodi u stanje lake rezignacije. Zamisljam kako ce Lujza mozda i imati srecu da ponovo ima topli dom, ali ne i on. Jednoga dana neko koga stid nece nadziveti bacice ga u kontejner, a prisvojiti sve one mrtve i nimalo antropomorfne predmete za koje se naizgled normalni ljudi mnogo cesce vezuju.


Слушај, у ствари је само питање времена када ће све да заврши у неком контејнеру. Ако то сагледаш са те стране, Лујза је можда тек незнатно у предности над Медом. Мада ни то није сасвим сигурно. Какогод, све има свој природни крај и ту мало шта може да се учини, што је само додатни разлог за још резигнације...
razmisljam razmisljam 16:02 04.03.2020

Re: Dil

nsarski


Šta mi je uopšte trebalo da se javljam na "ženskom" blog-postu?!



Ne obraćajte pažnju - ja sam ovde samo u prolazu.


Добро, де, што се одмах дуриш?
Као што си могао да видиш, некима се виц допао, некима и није, али су сви који су имали потребу рекли шта о њему мисле. Стварно не разумем у чему је онда проблем и зашто овако реагујеш?


razmisljam razmisljam 16:05 04.03.2020

Re: Dil

nask

Nisam pazio na času tako da nisam čuo pitanje.


Је л' ти то озбиљно?
Обрати пажњу:
razmisljam
nask
Nego meni se čini da ti skupljaš materijal za novu priču, pa da pitam kada će biti napisana. I koliko nam dođeš u celoj toj priči.


Што би рек'о Чарли ( мислим, најцитиранији блогер овдашњи ) - појасни.

Хоћу рећи да немам појма о чему ти то, ал' нисам с раскида да дођем до добре идеје, уз поштено долажење.


nsarski nsarski 16:22 04.03.2020

Re: Dil

Добро, де, што се одмах дуриш?


Ko se, bre, duri. Mala šala, ništa više. A i našao sam negde tu sliku kera iz Vuhana, pa je bila zgodna prilika da je podelim.
razmisljam razmisljam 16:38 04.03.2020

Re: Dil

nsarski

Ko se, bre, duri. Mala šala, ništa više. A i našao sam negde tu sliku kera iz Vuhana, pa je bila zgodna prilika da je podelim.


Е, паде ми камен са срца.
А баш сам се питала шта ти би. Није ми личило на тебе.

zilikaka zilikaka 17:07 04.03.2020

Re: Dil

A i našao sam negde tu sliku kera iz Vuhana, pa je bila zgodna prilika da je podelim.

Siroma taj ker. Mada, slika se odlično uklapa u priču jer gazda nije prerastao/la igranje lutkama pa od njega to pravi.
Jadničak je potpuno sputan, samo u vitrinu još da ga metne takvog.

Ajd i cipele, al vezati keru njušku...
mirelarado mirelarado 20:39 04.03.2020

Re: Dil

Ajd i cipele, al vezati keru njušku...


Valjda će nekad doći vreme da ljudima oduzimaju kućne ljubimce i zbog ovakvog vida zlostavljanja.
razmisljam razmisljam 20:48 04.03.2020

Re: Dil

mirelarado
Ajd i cipele, al vezati keru njušku...


Valjda će nekad doći vreme da ljudima oduzimaju kućne ljubimce i zbog ovakvog vida zlostavljanja.


Ама, не злоставља га, него га чува од корона вируса. Је л' сте вас две виделе да је Шарски написао да је фотка из Вухана?
mirelarado mirelarado 20:55 04.03.2020

Re: Dil

razmisljam
mirelarado
Ajd i cipele, al vezati keru njušku...


Valjda će nekad doći vreme da ljudima oduzimaju kućne ljubimce i zbog ovakvog vida zlostavljanja.


Ама, не злоставља га, него га чува од корона вируса. Је л' сте вас две виделе да је Шарски написао да је фотка из Вухана?


Samo pokazuje koji stepen ludila je dostigao globalni socijalni eksperiment zvani korona virus.

Evo, Ameri ne smeju da piju pivo Corona... Tako se štite taman kao i ova sirota kuca.
razmisljam razmisljam 21:09 04.03.2020

Re: Dil

mirelarado

Samo pokazuje koji stepen ludila je dostigao globalni socijalni eksperiment zvani korona virus.

Evo, Ameri ne smeju da piju pivo Corona... Tako se štite taman kao i ova sirota kuca.


Управо.

nsarski nsarski 21:38 04.03.2020

Re: Dil

razmisljam
mirelarado

Samo pokazuje koji stepen ludila je dostigao globalni socijalni eksperiment zvani korona virus.

Evo, Ameri ne smeju da piju pivo Corona... Tako se štite taman kao i ova sirota kuca.


Управо.



Psi ne mogu da dobiju korona virus. Zvanično utvrđeno. Ipak



Evo zvanične vesti. Javio CNN - sušta istina.
Your pet can't catch coronavirus. Here's why one dog tested positive
mirelarado mirelarado 21:53 04.03.2020

Re: Dil

nsarski
razmisljam
mirelarado

Samo pokazuje koji stepen ludila je dostigao globalni socijalni eksperiment zvani korona virus.

Evo, Ameri ne smeju da piju pivo Corona... Tako se štite taman kao i ova sirota kuca.


Управо.



Psi ne mogu da dobiju korona virus. Zvanično utvrđeno. Ipak



Evo zvanične vesti. Javio CNN - sušta istina.
Your pet can't catch coronavirus. Here's why one dog tested positive


Urnebesno. Što reče neki italijanski komičar, tolike decenije i milijarde straćene na medicinska istraživanja, a sada, kao i u 19. veku, jedino što znaju da nam pouzdano kažu jeste da što češće peremo ruke. Jbg...
nask nask 22:02 04.03.2020

Re: Dil

- појасни

Uh, ja mislio da je to retorsko pitanje na moju šalu u pokušaju. Rekoh da ne tražiš inspiraciju, mada vidim da si možda našla barem jedan odgovor.



Ruka mu je mutna jer se lutak kucka kažiprstom po slepoočnici.
nsarski nsarski 22:13 04.03.2020

Re: Dil

Urnebesno.

Ma, zapazi da je to maska krojena za pseću njušku. Znači, postoji neka firma/fabrika koja takve maske pravi.
Šta reći...


P.S. Davne 1979. godine, jedna od prvih svemirskih stanica, Skylab, je izgubila stabilnost orbite i pala na Zemlju. Naravno, nije bilo moguće predvideti gde će ta stanica (u parčićima) da padne. Najzad je pala u Indijski okean, zapadno od Australije.
Međutim, pre tog događaja, zavradala je opšta histerija i strah da stanica može da nam se skrši na glavu. Neki su zaradili dobre pare tako što su prodavali kape za zaštitu od Skylaba. Da ne veruješ šta ljudima sve može da se proda!

Evo ovde
The Day Skylab Crashed to Earth: Facts About the First U.S. Space Station’s Re-Entry

Oh, my people...kako reče TS Eliot.
mirelarado mirelarado 22:34 04.03.2020

Re: Dil

nsarski
Urnebesno.

Ma, zapazi da je to maska krojena za pseću njušku. Znači, postoji neka firma/fabrika koja takve maske pravi.
Šta reći...


Sledeći korak su zaštitne maske za barbike, da ostanemo u temi bloga.
zilikaka zilikaka 22:42 04.03.2020

Re: Dil

Znači, postoji neka firma/fabrika koja takve maske pravi.

Neverovatno koliko je ta industrija maštovita. Priznajem da sam ja nedavno podlegla tražeći loptu od pune gume il nešto slično, što će se kotrljati a neće biti izduvano za minut.
I odem kod Kineza, kad ono asortiman igračaka ko za decu.
Odaberem loptu, donesem kući i bacim, oni potrče, pomirišu i nezainteresovano odu.
Onda sam ostavila da prenoći u jednoj cipeli, da pokupi miris, i sasvim druga priča.
A šta da rade oni jadnici kojima gazde neće da shvate da imaju kera, ne lutku i ne dete, a takvih je sve više.

zilikaka zilikaka 22:55 04.03.2020

Re: Dil

Neki su zaradili dobre pare tako što su prodavali kape za zaštitu od Skylaba. Da ne veruješ šta ljudima sve može da se proda!


Mada, tako je to od uvek. I malo je onih što ne bi potrčali opet za svojom glavom.
zilikaka zilikaka 23:06 04.03.2020

Re: Dil

Sledeći korak su zaštitne maske za barbike, da ostanemo u temi bloga.

Pa to mi ima smisla. Deca imitiraju svet odraslih i potpuno je logično da požele i Barbiki da stave masku, ako već to ljudi okolo nose. Šteta što se ta industrija nije tako razvila, pa da prave robote kerova, a trendseteri da promovišu.
Gazde bi se jednako lepo igrale al bi životinje ostavili na miru.
mirelarado mirelarado 23:21 04.03.2020

Re: Dil

zilikaka
Sledeći korak su zaštitne maske za barbike, da ostanemo u temi bloga.

Pa to mi ima smisla. Deca imitiraju svet odraslih i potpuno je logično da požele i Barbiki da stave masku, ako već to ljudi okolo nose. Šteta što se ta industrija nije tako razvila, pa da prave robote kerova, a trendseteri da promovišu.
Gazde bi se jednako lepo igrale al bi životinje ostavili na miru.


Zili, ovu ideju da patentiraš...
zilikaka zilikaka 09:14 05.03.2020

Re: Dil

Zili, ovu ideju da patentiraš...

Pa da me pojede mrak koji su poručili proizvođači pseće hrane svih vrsta.
nikvet pn nikvet pn 10:09 05.03.2020

Re: Dil

И не само...

proizvođači pseće hrane


...замераваш се нашироко

Али то је већ проваљено, ено Тамагочи, електронска живуљка екстрапопуларна у Јапану; смислили матори да скину децу с врата и сад им тамо најгаднија клетва: Ута-та, липцао ти Тамагочи дабогда! Па после: Зар њега за шефа-мужа-одборника...!? Па тај није знао ни тамагочија да сачува!
cmix909 cmix909 10:54 05.03.2020

Re: Dil

razmisljam
... у ствари је само питање времена када ће све да заврши у неком контејнеру...

Postoje muzeji lutaka, a i jedan sa medama je osnovan u SAD, ako se dobro secam te vesti. Uopste, ko misli da ima nesto sto zavredjuje da bude eksponat, moze da tu svoju dragocenu stvar na vreme skloni u vecnu/sigurnu kucu, gde joj ni ozaloscena porodica nista ne moze.

Relativno sigurnu, kao sto sada znam i iz licnog iskustva s Bgd. naucno-tehnickim muzejom. Ne bas prastara stvar (1948), ali gotovo izvesno njen jedini primerak u Srbiji; sama po sebi dovoljno atraktivna da bude i deo stalne postavke, a pogotovo kada se ima u vidu istorijat kompanije i biografija njenog vodeceg coveka. No, osim viska prostora i manjka posetilaca, oni imaju i svoje 'procedure', i vec cetiri godine aparat je u depou – valjda. Pa se postavlja pitanje sta uciniti sa drugim, jos uzbudljivijim predmetima.
cmix909 cmix909 11:09 05.03.2020

Re: Dil

mirelarado
Urnebesno... jedino što znaju da nam pouzdano kažu jeste da što češće peremo ruke...


Prilican napredak u odnosu na ono da se bez velike nuzde ne izlazi/ne krece na put.
(Nije kvazi stos, nego savet koji su nekada besplatno delili putem Dnevnika.)

razmisljam razmisljam 15:21 06.03.2020

Re: Dil

nask

Uh, ja mislio da je to retorsko pitanje na moju šalu u pokušaju. Rekoh da ne tražiš inspiraciju, mada vidim da si možda našla barem jedan odgovor.



Ruka mu je mutna jer se lutak kucka kažiprstom po slepoočnici.


Морам признати да ми ни сада није ни мало јасније шта је писац хтео да каже, била шала или не била. Заправо, интригира ме на шта си мислио када си рекао да скупљам материјал за следећи урадак. Никако да докучим у чему је фора.

Док не дођем до одговора и мени ће рука да буде мутна.
razmisljam razmisljam 15:25 06.03.2020

Re: Dil

nikvet pn

Али то је већ проваљено, ено Тамагочи, електронска живуљка екстрапопуларна у Јапану; смислили матори да скину децу с врата и сад им тамо најгаднија клетва: Ута-та, липцао ти Тамагочи дабогда! Па после: Зар њега за шефа-мужа-одборника...!? Па тај није знао ни тамагочија да сачува!



Еее, колико знам, ипак је сачувати једног Тамагочија далеко комплекснији проблем него сачувати две нацртане овце, тако да ја не бих била престрога према тима што у томе нису успели.
razmisljam razmisljam 15:30 06.03.2020

Re: Dil

cmix909

Postoje muzeji lutaka, a i jedan sa medama je osnovan u SAD, ako se dobro secam te vesti. Uopste, ko misli da ima nesto sto zavredjuje da bude eksponat, moze da tu svoju dragocenu stvar na vreme skloni u vecnu/sigurnu kucu, gde joj ni ozaloscena porodica nista ne moze.


То тамо где се такви гестови цене и оберучке прихватају. И сам си на личном искуству увидео да то не иде баш тако лако и једноставно тамо где се за такве ствари нема ни слуха ни воље:

Relativno sigurnu, kao sto sada znam i iz licnog iskustva s Bgd. naucno-tehnickim muzejom. Ne bas prastara stvar (1948), ali gotovo izvesno njen jedini primerak u Srbiji; sama po sebi dovoljno atraktivna da bude i deo stalne postavke, a pogotovo kada se ima u vidu istorijat kompanije i biografija njenog vodeceg coveka. No, osim viska prostora i manjka posetilaca, oni imaju i svoje 'procedure', i vec cetiri godine aparat je u depou – valjda. Pa se postavlja pitanje sta uciniti sa drugim, jos uzbudljivijim predmetima.


Жалосно је што је тако како си написао. Можда је решење да се огласиш на нету и те узбудљиве предмете понудиш колекционарима који ће их са радошћу прихватити и уврстити у своје збирке.

nask nask 21:41 06.03.2020

Re: Dil

у чему је фора

Ma nema fore, kao što rekoh, šala u pokušaju.
nask nask 00:39 07.03.2020

Re: Dil

Umetničke maske



Foto: Ren Long
razmisljam razmisljam 16:24 07.03.2020

Re: Dil

nask

Ma nema fore, kao što rekoh, šala u pokušaju.


Ок.
bene_geserit bene_geserit 09:20 03.03.2020

Čarli, i na blogu o lutkama

imaš (tačnije nemaš, ali glasno) šta da kažeš.
Stvarno si alapača najgora.

P.S Alse, neću više da hranim trola, samo ovaj put.
neumoran neumoran 10:29 03.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

bene_geserit
imaš (tačnije nemaš, ali glasno) šta da kažeš.
Stvarno si alapača najgora.

P.S Alse, neću više da hranim trola, samo ovaj put.

Retko lep blog!
Bene, osim što si napisao ordinarnu glupost, nisi nam rekao koja je tebi bila omiljena lutka u detinjstvu?!
razmisljam razmisljam 15:23 03.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

bene_geserit
imaš (tačnije nemaš, ali glasno) šta da kažeš.
Stvarno si alapača najgora.

P.S Alse, neću više da hranim trola, samo ovaj put.


А и ти на блогу о луткама немаш друга посла до да храниш трола. Ццц... Шта ти је неиздрж!

Притом, Чарли се баш добро уклопио у тему и дао леп допринос причи у оквиру пар минијатура.

А то што се мало пофркао са Тадејус не бројим. То је он. И њега спопадају пундравци. Али је расправа завршена на сасвим пристојном нивоу, што башка поштујем.



alselone alselone 21:04 03.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

P.S Alse, neću više da hranim trola, samo ovaj put.


Još ti ispo grbav na kraju.
Ko sa decom spava, popišan se budi...
razmisljam razmisljam 15:53 04.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

alselone

Još ti ispo grbav na kraju.
Ko sa decom spava, popišan se budi...


Добро, бре, Алсе!
Што је исп'о грбав?
Па је л' немам право да изразим своје неслагање спрам уобичајене овдашње праксе да користи ама баш свака прилика за којекакве прозивке, чак и када је то прилично неумесно?
bene_geserit bene_geserit 03:33 06.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

Па је л' немам право да изразим своје неслагање спрам уобичајене овдашње праксе да користи ама баш свака прилика за којекакве прозивке, чак и када је то прилично неумесно?

Pa znaš šta, u pravu si, evo gledam ponovo šta je Čarli pisao, i priznajem da je to što me obično nervira što troluje uticalo na to kako sam to čitao.
Zapravo to je išlo ovako, krenem da čitam blog pa kažem sebi "sranje, ovo je stvarno blog o lutkama", pa onda "ovde će da se jave samo žene, i možda poneko muško da ostavi jedan komentar ljubaznosti radi" (jbga, nije blog o modelima aviona i kamiona), pa onda "osim naravno Čarlija koji će da ostavi 17 besmislenih komentara", i onda odskrolujem na dole i stvarno gomila Čarlijevih komentara, ali su bili OKiš kad sam ih stvarno pročitao.
razmisljam razmisljam 15:34 06.03.2020

Re: Čarli, i na blogu o lutkama

bene_geserit

Pa znaš šta, u pravu si, evo gledam ponovo šta je Čarli pisao, i priznajem da je to što me obično nervira što troluje uticalo na to kako sam to čitao.
Zapravo to je išlo ovako, krenem da čitam blog pa kažem sebi "sranje, ovo je stvarno blog o lutkama", pa onda "ovde će da se jave samo žene, i možda poneko muško da ostavi jedan komentar ljubaznosti radi" (jbga, nije blog o modelima aviona i kamiona), pa onda "osim naravno Čarlija koji će da ostavi 17 besmislenih komentara", i onda odskrolujem na dole i stvarno gomila Čarlijevih komentara, ali su bili OKiš kad sam ih stvarno pročitao.


Бене, пуно ти хвала за овај коментар.
neumoran neumoran 13:28 03.03.2020

M'da!

Vidim da Spiridon postavio neki blog, ali, zaključao za komentare, jer ... i bla, bla, bla.
Mislim da će klip tako i biti gledan.
razmisljam razmisljam 15:53 03.03.2020

Re: M'da!

neumoran
Vidim da Spiridon postavio neki blog, ali, zaključao za komentare, jer ... i bla, bla, bla.
Mislim da će klip tako i biti gledan.


Твоје мишљење примљено к знању, мада си могао и да га задржиш за себе.
Но, да не бих била оптужена да сам против слободе мишљења - ако си рекао када си већ осетио потребу за тим.
niccolo niccolo 16:32 03.03.2020

Ja imam 3

Snupija, jedan običan, jedan kao Supermen i jedan sa nekim naočarima za sunce. Doduše, dobio sam ih kao mator konj - kad je MetLife (koji ima prava na Snupija) odlazio iz Srbije pa smo ih mi savetovali i onda podobijali razne Snupije koji su im ostali kao višak (a gomilu njih su poklonili nekoj od ustanova za nezbrinutu decu koliko mi je poznato)...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:08 03.03.2020

Re: Ja imam 3

Snupi

Za vic od Nsarskog, pa ja sam shvatila da nije bitna struja tu.

Moglo je i,lupam- Idem po koka kolu nesto. Aha, ok,a inace? Pa inace cu da ostanem zedan jer zatvaraju sad.

Mozda samo ja tako vidim, nz.

A znate sta sam slucajno danas videla i odmah kupila. Neku hemijsku sto ima 7 raznih boja u jednoj. To nisam videla eonima.

myredneckself myredneckself 09:55 04.03.2020

Re: Ja imam 3

jednarecfonmoi
A znate sta sam slucajno danas videla i odmah kupila. Neku hemijsku sto ima 7 raznih boja u jednoj. To nisam videla eonima.


Divno, jedna reci, sećam se ovih praktičnih višebojnih hemijskih olovaka, super je što se ponovo mogu naći. Beleške će nam biti preglednije i slikovitije.

Nego, kad je proizvođače već krenulo, možda će se setiti i nekih drugih ideja iz prošlosti, na mušku rados'.
Ma, šaim se, što bi reko onaj mladić, neka se šarene olovke, samo da ljudi ne zaborave da pišu, jer internet...




jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:24 04.03.2020

Re: Ja imam 3

Nisam uspela da postavim foto.

Ova je neka sa flamingom...

razmisljam razmisljam 15:44 04.03.2020

Re: Ja imam 3

niccolo
Snupija, jedan običan, jedan kao Supermen i jedan sa nekim naočarima za sunce. Doduše, dobio sam ih kao mator konj - kad je MetLife (koji ima prava na Snupija) odlazio iz Srbije pa smo ih mi savetovali i onda podobijali razne Snupije koji su im ostali kao višak (a gomilu njih su poklonili nekoj od ustanova za nezbrinutu decu koliko mi je poznato)...


Срећом па си постао власник тих Снупија макар и као матор коњ ( да те подсетим - то су твоје речи ) иначе би вероватно прескочио јављање или би, што је још горе, започео неки трол.
niccolo niccolo 16:37 04.03.2020

Re: Ja imam 3

или би, што је још горе, започео неки трол

Ju, naopako!
razmisljam razmisljam 16:39 04.03.2020

Re: Ja imam 3

niccolo

Ju, naopako!


Зло и наопако, чак шта више.
mirelarado mirelarado 20:42 04.03.2020

Re: Ja imam 3

niccolo
или би, што је још горе, започео неки трол

Ju, naopako!


Jedared je moj kolega iz Bečkereka rekao "ju naopako" u značenju "taman posla", koleginici iz Crne Gore. Ona se uvredila, jedva smo joj objasnili pravi smisao.
razmisljam razmisljam 20:50 04.03.2020

Re: Ja imam 3

mirelarado


Jedared je moj kolega iz Bečkereka rekao "ju naopako" u značenju "taman posla", koleginici iz Crne Gore. Ona se uvredila, jedva smo joj objasnili pravi smisao.


Тако то иде.
Још да јој је, рецимо, рекао да је отоич био здраво болестан ко зна шта би било...
niccolo niccolo 21:12 04.03.2020

Re: Ja imam 3

Jedared je moj kolega iz Bečkereka rekao "ju naopako" u značenju "taman posla", koleginici iz Crne Gore. Ona se uvredila, jedva smo joj objasnili pravi smisao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana