Moj grad

Omaž jednom dođošu

zilikaka RSS / 05.03.2020. u 17:37

 

normal_Morus20alba20Pendula20jpg.jpg

Pojavio se početkom devedesetih, u vreme svog onog haosa i beznađa.

U suterenu obližnje škole otvorio je privatnu zubarsku ordinaciju, jednu od prvih (javnih) u gradu.

Kako je uspeo da dobije taj prostor, ne znam, ali meni prenamena nije prijala jer je nešto ranije tu održavao probe jedan od lokalnih horova.

Novi komšija je imao običaj da leti drži otvorene i prozore i vrata, bez zavesa, te si lepo mogao da vidiš nekog razjapljenog mučenika u stolici. Posebno mi je  išlo na živce  što je bio i prilično bučan. Čovek je mnogo voleo guslare i imao je potrebu da to podeli sa svima okolo. Vazda si u prolazu mogao da čuješ nešto iz junačkog opusa.
Sve to zajedno, još u vreme opšte histerije, je učinio da ga svrstam u one koje jednostavno treba izbegavati. Umela sam prolazeći pored promrsim poluglasno: E, samo si nam još ti falio, i naravno da mi nije palo na pamet da mu budem pacijent. Mada, relativno brzo se pročuo kao dobar u svom poslu, ali bez obzira..

Kako god, komšija je tu i takav istrajavao decenijama, dok se pre nekoliko godina nije pojavila na vratima cedulja da se ordinacija zatvara zbog penzionisanja.

Nedugo nakon toga u toj ulici je posađen drvored mladog žalosnog duda, sa tablom da je to poklon i zadužbina doktora i bivšeg komšije. Iskreno, ta informacija me je iznenadila. Nikad ne bih očekivala...

Od tada je prošlo više godina, tabla je odavno nestala, ali je drvored stasao. Za tu i takvu ulicu ispao je najlepši njen deo. Milina ga videti.
Svaki put kad prođem setim se otvorenih vrata i onog svog mršenja kroz zube, i shvatam koliko sam u zlovolji zapravo bila u pravu.

Da, baš ti takav si nam falio, da nas nečemu naučiš. Malo ljudi su tako lepo zadužili ovu varoš.

Hvala ti na tome, Komšija.



Komentari (302)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 13:19 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

zilikaka
Mogu preko veze da vam sredim jeftine godišnje u Prigrevici (u jesen možete kao bonus da dobijete i besplatno branje kukuruza, na ruke

To će u narednoj deceniji biti hit, takva "letovanja", živi bili pa videli.
Ja sam već odavnovikala da treba osposobiti stare salaše, pa organizovati da gosti sami učestvuju u svinjokolju, pa da prave ono što će poneti...a uveče pijanka uz tamburaše...


Sledeća etapša u razvoju kačarevačke slaninijade trebalo je da bude upravo to: Beogradžani (i drugi što su zaboravili sopstveno korenje a daleko im je rodno selo) odaberu domaćina s proleća, povremeno po dogovoru dolaze da obiđu svinje koje se za njih uzgajaju, a onda opet po dogovoru dolaze na svinjokolj. Onda opet pšo dogovoru učestvuju u salamurenju, kačenju dimljenju i tu oko slaninijade u februaru dođu po svoju robu i na dogovor za novu turu. kiseli kupus, gr4ejana rakija i obilasci prirodnih lepota inkludid.
neumoran neumoran 14:52 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

zilikaka
Mogu preko veze da vam sredim jeftine godišnje u Prigrevici (u jesen možete kao bonus da dobijete i besplatno branje kukuruza, na ruke

To će u narednoj deceniji biti hit, takva "letovanja", živi bili pa videli.
Ja sam već odavnovikala da treba osposobiti stare salaše, pa organizovati da gosti sami učestvuju u svinjokolju, pa da prave ono što će poneti...a uveče pijanka uz tamburaše...


Eeee, da.
Letos ja odem na putešestvije Fruškom gorom - i ogladnim.
Upravo tako nekako, nazove me koleginica s posla - i ja joj kažem da nisam na poslu, nego na Fruškoj gori.
Ona će na to - eeee, onda moraš da odeš na salaš taj i taj, tamo je baš super i tako to.
Kažem ja njoj na to - rešeno!
Pronađem ja taj salaš, neka baka u dvorištu - ja kažem dobar dan, ja sam gladan.
Ona se nasmeja - kaže, sinko, ne ide to tako, nego - ti skupiš društvo i nazoveš, meni dođu deca iz Novog Sada i pripremimo vam sve kao što se nekada radilo.
Tako da mi se to izjalovilo i morao sam da završim u restoranu 'Vinarija Kovačević' povrh Iriga ... klopa odlična, ali ja ne volim onakav ambijent.
No, ko voli, neka izvoli
neumoran neumoran 14:56 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

freehand
zilikaka
Mogu preko veze da vam sredim jeftine godišnje u Prigrevici (u jesen možete kao bonus da dobijete i besplatno branje kukuruza, na ruke

To će u narednoj deceniji biti hit, takva "letovanja", živi bili pa videli.
Ja sam već odavnovikala da treba osposobiti stare salaše, pa organizovati da gosti sami učestvuju u svinjokolju, pa da prave ono što će poneti...a uveče pijanka uz tamburaše...


Sledeća etapša u razvoju kačarevačke slaninijade trebalo je da bude upravo to: Beogradžani (i drugi što su zaboravili sopstveno korenje a daleko im je rodno selo) odaberu domaćina s proleća, povremeno po dogovoru dolaze da obiđu svinje koje se za njih uzgajaju, a onda opet po dogovoru dolaze na svinjokolj. Onda opet pšo dogovoru učestvuju u salamurenju, kačenju dimljenju i tu oko slaninijade u februaru dođu po svoju robu i na dogovor za novu turu. kiseli kupus, gr4ejana rakija i obilasci prirodnih lepota inkludid.

Da.
To ti nije loša ideja.
Ja ove godine iz opravdanih razloga nisam bio na slaninijadi u Kačarevu.
A prošle godine, pravo da ti kažem - skoro da sam popizdeo.
Kolona duža od kilometra pre ulaska, tako da kada sam konačno ušao u Kačarevo, odmah sam parkirao u prvu ulicu desno.
Onda smo se ubacili nas troje u onu gužvetinu i dok si rekao 'slanina', međusobno se pogubili.
A zamisli, najbolje od svega što sam kupio je bio neki kačkavalj.
A najviše sam kupio kobasice.
No, i slanine sam nabavio toliko da ima za kačamak.
freehand freehand 15:03 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Da.
To ti nije loša ideja.

To nije moja ideja, to je bila ideja Sime Gregovića, jednog od osnivača Slaninijade.
Međutim u međuvremenu je komercijala ubila ideje.
Inače, konferencija za štampu pred prvu Slaninijadu bila je jedna od luđih žurki na kojima sam bio, sa koje su novinare u koloni sprovodili saobraćajni policajci na čelu i začelju.
pecaros pecaros 15:50 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Realno, svinjokolj mi, osim večere na kraju balade, nije važna stavka u životu. Evo kako je to bilo, iz moje vizure:

- Veče pre događaja pomažem oko priprema: uglavnom je to čišćenje velikih količina belog luka, i ne sećam se više čega još.
- Ujutru obavezno prespavam horor jurenja nesrećnih životinja po dvorištu s isukanim noževima u rukama.
- Tokom dana gledam da što manje smetam, jer majstori ionako ne puštaju amatere da brljaju oko stola. Donosim drva, pomažem oko vatre.
- Večera.
- Sutradan se peku čvarci. Mmmmm.... kako volim vruće čvarke.
freehand freehand 16:39 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

- Sutradan se peku čvarci. Mmmmm.... kako volim vruće čvarke.

Brate, kad ćete vi dođoši naučiti da se čvarci ne peku?

Nema veze, da ovaj niz začinimo jedno dobrom fotkom u fotki:
Moj drug mačak, hroničar Slaninijade, pored svoje fotografije na kojoj je jedan drugi mačak hipnotisan prizorom:

zilikaka zilikaka 17:17 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Realno, svinjokolj mi, osim večere na kraju balade, nije važna stavka u životu.

Ti i nisi ciljna grupa, a ni naše generacije načelno, jer mi znamo kako to izgleda stvarno.
Zamisli junoše od svojih 30-35, koji treba da iznesu gostima posluženje, pa kad uz kulen dodaju kako su ga sami pravili (a ni oni ni gosti nisu mnogo micali sa asfalta u životu).
To ti slično kao pečenje rakije, al zgodnije jer kraće traje. Mada, u turistički igrokaz može i kazan da se ubaci, zašto ne.
Čak mi palo na pamet jato gusaka, pa pokazno čupanje perja, kolko da se vidi, al to je za žene a one su mnooogo racionalnije i odmah bi provalile koliko je to glupo i besmisleno.

...a inače, imala ja tako raznih ideja, i stignu me povremeno. Da sam prodavala po jednu za pivo ispred radnje, brzo bi svi bili pijani.
pecaros pecaros 17:40 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

freehand

Brate, kad ćete vi dođoši naučiti da se čvarci ne peku?


Nekako sam imao nagoveštaj da tu treba neki drugi izraz, ali mi je "kuvanje" bez veze. U masti se peče, u vodi se kuva. Bilo kako bilo, išao bih na svinjokolj samo radi čvaraka.

zilikaka
pa kad uz kulen dodaju kako su ga sami pravili


A frajla-supruge im čistile i ispirale creva od govana i glista. Doduše, sada ima veštačkih, ali pravi, domaći kulen bi, valjda, morao u prirodno debelo crevo?
angie01 angie01 17:44 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

čvarci ne peku?


cvarci se tope!


...inace, domacu slaninu od ove godine, napravljenu kako je neko gore opisao, smo sljustili sramatno nevidjenom brzinom,( trebalo je po uputstvu da isecem tablu i spakujem u friz, ja poslusno isekla parcice, kupila kesice, al nije preteklo za pakovanje), cvarke jedem ko semenke,....i inace, profesionalno degustiram dzigernjace, krvavice, svargle i kobaje,...

...tako da, ako mogu da se prijavim za kontrolu kvaliteta ili tako nesto...
pecaros pecaros 17:53 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

angie01

cvarci se tope!


Tačno! Ali, nije mi zameriti, na poslednjem svinjokolju sam bio još kada se zvanično slavio Dan republike.
pecaros pecaros 17:59 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

angie01
profesionalno degustiram dzigernjace


Moj rođak iz Itebeja je bio majstor za džigernjaču, nikad bolju nisam probao. "Tajna" je bila u tome što nije dozvoljavao da se džigerica poždere za večeru, e da bi se posle pravila "džigernjača" od mlevene kožure i raznih otpadaka.
zilikaka zilikaka 18:30 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Tajna" je bila u tome što nije dozvoljavao da se džigerica poždere za večeru, e da bi se posle pravila "džigernjača" od mlevene kožure i raznih otpadaka.

Ne znam koliko je poznato al džigerica je često neverovatno jeftina, što govori koliko se ne ceni. Ovde se može naći za 50 dinara za kilo, pa ti se više isplati nego kožura, koja je tek nešto jeftinija.
Nego, vidim ja da bismo mi brzo sastavili tim za taj salaš.
freehand freehand 18:39 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Ne znam koliko je poznato al džigerica je često neverovatno jeftina, što govori koliko se ne ceni. Ovde se može naći za 50 dinara za kilo, pa ti se više isplati nego kožura, koja je tek nešto jeftinija.

Toe zato što leberkeze nije popularan kao među Germanima.
floki floki 19:32 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Čak mi palo na pamet jato gusaka, pa pokazno čupanje perja, kolko da se vidi, al to je za žene a one su mnooogo racionalnije i odmah bi provalile koliko je to glupo i besmisleno


могу лепо тет.., пардон, жене да перу црева за кобасице, шваргле, џигерњаче, крвавице
neumoran neumoran 19:46 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

pecaros
angie01
profesionalno degustiram dzigernjace


Moj rođak iz Itebeja je bio majstor za džigernjaču, nikad bolju nisam probao. "Tajna" je bila u tome što nije dozvoljavao da se džigerica poždere za večeru, e da bi se posle pravila "džigernjača" od mlevene kožure i raznih otpadaka.

Ja džigernjaču nešto i ne volim.
Ali pržene džigerice, od bilo koje životinje, poplašene sitno naseckanim belim lukom obožavam.
Inače, beli luk je za mene, maltene, kralj među povrćem - šta god se oplemeni sa belim lukom, ukus se (tomu) popravi onoliko.
Na nesreću, zbog malograđanski normi, ne mogu da jedem beli luk svaki dan - ali zato vikenodom nadoknadim.
mirelarado mirelarado 20:06 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Na nesreću, zbog malograđanski normi, ne mogu da jedem beli luk svaki dan - ali zato vikenodom nadoknadim.


Nisu malograđanske norme, posle konzumiranja veće količine belog luka, kažu lekari, nije dovoljno samo oprati zube, treba se i istuširati, jer i znoj jače smrdi, ne samo dah.
neumoran neumoran 20:12 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

mirelarado
Na nesreću, zbog malograđanski normi, ne mogu da jedem beli luk svaki dan - ali zato vikenodom nadoknadim.


Nisu malograđanske norme, posle konzumiranja veće količine belog luka, kažu lekari, nije dovoljno samo oprati zube, treba se i istuširati, jer i znoj jače smrdi, ne samo dah.

I to što kažeš.
Mada, moram da priznam, meni više idu na onu stvar ljudi / žene koji/e se natraskaju sa kojeakvim sprejevima, nego kada se neko obeloluči.
pecaros pecaros 20:22 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

neumoran

Ja džigernjaču nešto i ne volim.

Kad nisi ni probao. Onu koja se pravi za sebe, a ne onu koja je na prodaju. Ali, napisao sam iz kog razloga čak i za sebe, najčešće, naprave nešto bez veze.

Kao da im nije dosta što za večeru imaju majbolje komade mesine, pečene sveže kobasice, a hurku da ne pominjem, nego moraju da jedu i džigerice.
gedza.73 gedza.73 20:34 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

zilikaka
Ne znam koliko je poznato al džigerica je često neverovatno jeftina, što govori koliko se ne ceni

Ako svrati Nikvet... ne znam koliko se čega zadržava u džigerici... pileću ne bi' baš nešto jeo.

inače to što predlažete oko svinjokolja kod mene u kraju rade već sedam, osam možda i više godina.

nekad su ljudi morali sami, danas ima organizovane ekipe. Dođu, ponesu svu aparaturu, iseku šnicle, povade rebra, spreme za sušenje, mast i čvarke, piktije ili kavurmu.

Uigrani, brzi, spretni...

Može koja god varijanta. NJihova ubojnica, tvoja, kod tebe, kod njih, sušenje, kobasice (lovačke ili obične, široka, uska creva), mleveno, roštiljsko (više ili manje začinjeno)...

pa nismo ni mi seljaci više veverice.
zilikaka zilikaka 20:50 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

inače to što predlažete oko svinjokolja kod mene u kraju rade već sedam, osam možda i više godina.

Ima i ovde, i baš u tome jeste stvar. Sad retko ko pravi svinjokolj (disnotor, zabijačke) kod kuće, jer to podrazumeva još onoliko posla i pranja kad se sve završi. I sve ti masno, ko posle svinjokolja
Zato lepo majstor dođe, preuzme svinju i donese ti nazad kako se dogovorite. Sve što tebi ne treba (recimo glavu, kožuru, kosti) on uzme i gotova stvar. Ima ko čak odma seče i šnicle za zanrzivač.
E, baš zato, pošto više ne možeš da odeš i to spontano vidiš, a ljudi vole da jedu, za te ekstra urbane koji bi da omirišu uzbuđenje seoskog života, organizuješ to sve turistički. Realno ti treba jedan mesar i jedan koji zna - da pomaže, a ostali da se vrte, piju, dobiju neko sitno zaduženje i budu ubeđeni da su sami spremili ono što će od miline kupiti i poneti kući.
Prodaš im za novce ko što bi ih izašlo u radnji, al nema tu draž ličnog učešća.

Naravno, uveče im još oganizuješ večeru, skuva se paprikaš, peku kobasice, u neko doba dovedeš tamburaše...
Sutra topljenje čvaraka i pakovanje, a ko pretekne, može i jednu turu rakije da ispeče. Ostaviš šljivu na hladno i samo aktiviraš kazan po potrebi.
(druge vrste voće su osetljivije pa ne mogu baš dugo da stoje, al šljiva...)
gedza.73 gedza.73 21:13 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

(druge vrste voće su osetljivije pa ne mogu baš dugo da stoje, al šljiva...)

pre neki dan sam čuo. Gvožđe (stare stvari) koje treba da se očisti od rđe a da se ne ošteti (bez brušenja, peskiranja, elektrolize, hemije...) se stavi u džibru.
maksa83 maksa83 21:42 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

zilikaka
Jedna se iz Opova udala

To znači da si ti frtalj Militar?!

Sad sam guglovao šta to znači i došao do istorije Opova. Boktemazo pa to selo je obišlo pola sveta tj. bilo deo svega živog a sve ne mrdajući odande.
zilikaka zilikaka 21:48 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Gvožđe (stare stvari) koje treba da se očisti od rđe a da se ne ošteti (bez brušenja, peskiranja, elektrolize, hemije...) se stavi u džibru.

Al posle tu džibru baciš, jer kad povuče šmek...
zilikaka zilikaka 21:52 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Sad sam guglovao šta to znači

To je načelno geografska odrednica ali se odnosi na karakternu osobinu tih Lala.
Malo su razbarušeni

A ovo drugo...pa to ti je sudbina ovih prostora, jedino što se ovde možda malo češće menjala situacija.


nikvet pn nikvet pn 22:16 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka


Ишао тако књаз-Милош Србијом у радне посете а испред њега дан-два раније иде протокол-мајстор да са локалном власти утаначи детаље боравка.

У Јагодини брзо уреде дочек, боравак, конак али шта ће ручати, шта давно није јео. Домаћини набрајају ваздан и протокол-мајстор (турски то другачије се зове) каже - стој, може ћуран! И би ћуран.

Сутрадан Ћуприја. Домаћини редом набрајају, па још, све је било скоро на јеловнику док не рекоше - црева! Може!

Потом Параћин. Исто набрајање тече, па још па још док не дође на ред - џигерица!

Тродневна посета честитога књаза Поморављу протекла је беспрекорно. Од тог доба Јагодинци су, да простите, Ћурани. Ћупричани су наравно Цревари, а Параћинци - Џигерани. Отуд и локално задевање - џигерице и ти ли си месо, Параћинци и ви ли сте људи! Није остало без одговора али да не ширим; честити књаз наставио је пут за Крушевац - Чарапани - али то је друга прича.

cassiopeia cassiopeia 22:16 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

To je bila prilika da se okupe sve moje tetke, voljno il nevoljno, da pomažu nekoj od sestara.


Moja baba-tetka je bila zadužena za pranje creva, tačnije dve baba-tetke, al' ova druga je zabušavala.

Gospode Bože, koliko je meni njih bilo žao zbog tog posla. Trebalo je ta creva dobro oprati i paziti da se ne probuše.

Vrući čvarci, sveže pržena džigerica, manji komadi mesa koje mi neko naniže na štap i ja vrtim na vatri da mi se ispeče. Mnogo lepa sećanja!

Prvi dan obično iznesu krofne ili štrudlu sa makom. A drugog dana bude vrućih salenjaka. Sad bih se vratila u one obrovačke dane.
freehand freehand 22:20 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka


Ima i ovde

Ne zajebavaj?! I sad kaži da je i dužeos sedam-osam godina pa onda da ispadne kod vas sve bolje i duže?
freehand freehand 22:26 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

maksa83
zilikaka
Jedna se iz Opova udala

To znači da si ti frtalj Militar?!

Sad sam guglovao šta to znači i došao do istorije Opova. Boktemazo pa to selo je obišlo pola sveta tj. bilo deo svega živog a sve ne mrdajući odande.
Aloe!
Opovo nije selo, crni Makso. I sad je opština.
Jednom ćemo valjda napraviti priliku da se sedne u veliki apatinac i krene Tamišem uzvodno. Ima se šta videti šta doživeti.Nije baš rafting ali u dane kasnog proleća milina je za oko i dušu, a bogami i za blagoutrobije u kombinaciji sopstvne režije sa roštiljem u nekom gaju ili na nekom sprudu pored i li u nekoj od seoskih kafana na ruti.
zilikaka zilikaka 22:37 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

freehand

Ima i ovde

Ne zajebavaj?! I sad kaži da je i dužeos sedam-osam godina pa onda da ispadne kod vas sve bolje i duže?

Ne znam od kad je, nego stvarno došlo zadnje vreme kad u selima to više ne rade, nemaš gde da odeš, smetaš i najedeš se vrućih čvaraka.
A mast za na leba iskamčim tu i tamo, od onih koji su pretekli od ovog običaja.
zilikaka zilikaka 22:39 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Jednom ćemo valjda napraviti priliku da se sedne u veliki apatinac i krene Tamišem uzvodno. Ima se šta videti šta doživeti.

Ne znam s Tamiša al i ovako s kopna ima lepih mesta. Taj deo Banata je nekako kitnjast...đavo ga znao zašto.
freehand freehand 22:42 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

zilikaka
freehand

Ima i ovde

Ne zajebavaj?! I sad kaži da je i dužeos sedam-osam godina pa onda da ispadne kod vas sve bolje i duže?

Ne znam od kad je, nego stvarno došlo zadnje vreme kad u selima to više ne rade, nemaš gde da odeš, smetaš i najedeš se vrućih čvaraka.
A mast za na leba iskamčim tu i tamo, od onih koji su pretekli od ovog običaja.

Ma te mobilne mesarske ekipe postoje odvjakada, majstori to rade vazda. A ovo štoti kažeš - ne znam baš, ovde se to radi po selima još uvek domaćinski. Od rane zore krene loženje i grejanje vode pa redom. Nego mi se prijatelj žali - do ove godine klanje i pandlovanje i sve pripadajuće radnje radio mu je majstor iz Starčeva sa dvojicom sinova. Ove godine otkazali. odoše za Nemačku da voze kamione.

A ova turistička svinjokolj varijanta stvarno bi mogla da bude dobra priča, uz valjanu organizaciju.

P.S. O ovome sam govorio:

gedza.73 gedza.73 22:54 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Ne znam od kad je, nego stvarno došlo zadnje vreme kad u selima to više ne rade

Moj deda je to nekada radio (usavršio zanat po Slavoniji) pa mi dosta ljudi kažu kako su od njega učili. posle su njih zvali kao iskusnije po selu za svinjokolj.

Ovo su već registrovani preduzetnici sa hladnjačama, mašinama za mešanje, punjenje, obradu, sušenje... što kažeš za zadnje vreme došlo čak i ljudi koji znaju da odrade ređenje pre naručuju za ručkove, slave, proslave pečenje isečeno i spakovano u tanjire nego što sami urade.
seoski ketering.


maksa83 maksa83 23:23 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Malo su razbarušeni

Pok. Ujka Dobra (babin brat) je definitivno bio razbarušen (zajebant, pijanac), a odande je i izvesni možda već pominjani predak puuusti Žika (ti znaš šta na domordačkom znači "pust", nije lako objasniti jednim rečom) koji je u AU 'apsu podrivao Monarhiju tako što je sadio luk naopačke (odbio da ratuje protiv ovih Šumadinaca). Tata kaže da je Jovanka bila ne mnogo obrazovana ali vrlo mudra žena, od nje vučemo plave oči, visoko čelo i sklonost ka raku jetre.
maksa83 maksa83 23:25 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Sutradan Ćuprija. Domaćini redom nabrajaju, pa još, sve je bilo skkro na jelovniku dok ne rekoše - creva! Može!

Aj ono kad su se Knjazu svidela creva negde u nekoj zabačenoj kafani i poslao svog kuvara da od tamošnjeg krčmara nauči kako se to pravi.
maksa83 maksa83 23:28 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Opovo nije selo, crni Makso. I sad je opština.

Sad je opština, a bilo je koliko ja vidim sve živo, i predgrađe Temišvara, i Beograda, i Bečkereka i ... ko lutajući bubreg, takoreći Voždovac neki lokalni samo se nije on pružao u pet dimenzija kao Voždovac nego njega za'vatalo sa raznih strana.

Jednom ćemo valjda napraviti priliku da se sedne u veliki apatinac i krene Tamišem uzvodno. Ima se šta videti šta doživeti.

A, probao sam ja to kao mali dok je pok. Ujka Dobra (babin brat) bio živ, i bio sam u toj sojenici na Beloj Steni i vozio se njegovim dugim drvenim čamcem po Tamišu i kupao se po onim sprudovima. Ja to pamtim kao neverovatno idilično, pesak, voda, zelenilo, kao one slike sa Maldiva (minus palme minus ajkule).
freehand freehand 23:39 09.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

i bio sam u toj sojenici na Beloj Steni

Dobro, Bela stena je izletište na Adi Čakljanac na Dunavu, sa velikim peščanim u letnjim mesecima sprudom na špicu prema Beogradu , al ok. Odatle na ušće Tamiša, pa kroz prevodnicu i uzvodno.
Mnogi se iznenade kad saznaju koliko na toj adi ima nevidljivog života uključujući srne i divlje svinje.

P.S. Koliko vidim blog ne štuca, pa evo još jedne YT ilustracije:

neumoran neumoran 08:23 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

cassiopeia
To je bila prilika da se okupe sve moje tetke, voljno il nevoljno, da pomažu nekoj od sestara.


Moja baba-tetka je bila zadužena za pranje creva, tačnije dve baba-tetke, al' ova druga je zabušavala.

Gospode Bože, koliko je meni njih bilo žao zbog tog posla. Trebalo je ta creva dobro oprati i paziti da se ne probuše.

Vrući čvarci, sveže pržena džigerica, manji komadi mesa koje mi neko naniže na štap i ja vrtim na vatri da mi se ispeče. Mnogo lepa sećanja!

Prvi dan obično iznesu krofne ili štrudlu sa makom. A drugog dana bude vrućih salenjaka. Sad bih se vratila u one obrovačke dane
.

Dobri su seljaci, jer su uspevali od te kojekakve sirotinjske hrane da naprave mit - jebote, krofne i čvarke proglašavali za 'čudo neviđeno'.
neumoran neumoran 08:26 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

maksa83
zilikaka
Jedna se iz Opova udala

To znači da si ti frtalj Militar?!

Sad sam guglovao šta to znači i došao do istorije Opova. Boktemazo pa to selo je obišlo pola sveta tj. bilo deo svega živog a sve ne mrdajući odande.

Pre nekoliko godina, zet i ja odemo u Opovo da vidimo neko imanje, poprilično zemlje u komadu i kuća ... cena, prava sitnica - 5 hiljada evara.
Nakon tri meseca, zet mi kaže - prodao.
Pa da, jebote, nije mogao da tebe čeka 2 godine dok se premišljaš, jer ti bilo skupo.
I tako - ne kupismo.
maksa83 maksa83 10:05 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.
alselone alselone 10:10 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.



https://www.marketwatch.com

Investing lessons from ‘The Sopranos’

“Buy land, A.J., ’cause God ain’t making any more of it.”
neumoran neumoran 13:06 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.

Jbg, posebno što ja volim Banat.
zilikaka zilikaka 13:33 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.

Investicija koja dugoročno ima smisla, ako razmišljaš o generacijama. Opet, poslednjih 20 godina je menjala cenu onoliko. Kad uzmeš u obzir i da arenda nije nešto...već dugo se stan za uzdavanje mnogo više isplati.
angie01 angie01 13:36 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Investicija koja dugoročno ima smisla, ako razmišljaš o generacijama. Opet, poslednjih 20 godina je menjala cenu onoliko. Kad uzmeš u obzir i da arenda nije nešto...već dugo se stan za uzdavanje mnogo više isplati.


moja drugarica nasledila neku dobru zemlju- ne moze da je proda, niko nece,...
nsarski nsarski 14:34 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.


Ja sam pre 35 godina (a možda i više) kupio plac na moru u C.G. Pre par godina sam bio da ga obiđem i nisam mogao da ga pronađem. Okolo se izgradilo, plac zarastao u korov i trnje i tako i danas stoji.
zilikaka zilikaka 15:41 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

moja drugarica nasledila neku dobru zemlju- ne moze da je proda, niko nece,.

Pa ne znam, zavisi ko zna od čega sve. Hektar je ovde okolo oko 10 hiljada.ima gde je i preko 15, Žablja i Čuruga, i tamo je nikad nema dosta, baš se traži.
Tako mi bar pričali.
freehand freehand 16:36 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

nsarski
maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.


Ja sam pre 35 godina (a možda i više) kupio plac na moru u C.G. Pre par godina sam bio da ga obiđem i nisam mogao da ga pronađem. Okolo se izgradilo, plac zarastao u korov i trnje i tako i danas stoji.

I to je suština priče o zemlji. Ja sam prodao sjajan salaš svestan da nema šanse da bih ga održavao ikako, kamoli kao moj pokojni otac. Zemlja traži domaćina, čak i kad je u pitanju kućica od 40m2, dvadesetak ari voćnjaka i malo povrća..
To ne može jednom u dva meseca.
Mislim, može, kad tamo ima nekog vrednog ko održava pa tebe dočeka sa roštiljem i punim torbama svačega kad ti se navrne da sa društvom naletiš.
neumoran neumoran 17:08 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

nsarski
maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.


Ja sam pre 35 godina (a možda i više) kupio plac na moru u C.G. Pre par godina sam bio da ga obiđem i nisam mogao da ga pronađem. Okolo se izgradilo, plac zarastao u korov i trnje i tako i danas stoji.

Moj burazer od tetke pre iks godina kupio neku zemlju pored Vrčina.
Naravno, da za cca, čini mi se 25 godina, nije nikada otišao do te zemlje.
I kada je rešio konačno da ode - ukapirao je da nema pojma kako to da pronađe - pa je angažovao geometra da ide sa njim.
neumoran neumoran 17:16 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

freehand
nsarski
maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.


Ja sam pre 35 godina (a možda i više) kupio plac na moru u C.G. Pre par godina sam bio da ga obiđem i nisam mogao da ga pronađem. Okolo se izgradilo, plac zarastao u korov i trnje i tako i danas stoji.

I to je suština priče o zemlji. Ja sam prodao sjajan salaš svestan da nema šanse da bih ga održavao ikako, kamoli kao moj pokojni otac. Zemlja traži domaćina, čak i kad je u pitanju kućica od 40m2, dvadesetak ari voćnjaka i malo povrća..
To ne može jednom u dva meseca.
Mislim, može, kad tamo ima nekog vrednog ko održava pa tebe dočeka sa roštiljem i punim torbama svačega kad ti se navrne da sa društvom naletiš.

Ma normalno!
Ko god zamišlja da te stvari mogu da se rade samtajms i rimoutli taj se debelo vara - ja ne mogu voćke u dvorištu da opslužim, a kamoli na udaljenom salašu. Mislim, mogu - ali treba time da se baviš, a ne - lako ćemo.

Za koliko si prodao?

freehand freehand 18:24 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

Za koliko si prodao?

Potpuno nebitno u ovom kontekstu, a i bilo je pre 15 godina.
Ali video sam letos kuću u centru Sakula (ako neko hoće da gleda rode - to je pravo mesto) koju je penzionerski bračni pariz Beogradakupio za 15K. Kuća stara ali tip-top, senoviti trem po celoj dužini dvorišta, bunar, okućnica od 15 ari, centar sela kod crkve. Bonbona. Ali 40km od grada, Zemuna ili Pančeva.
Milan Novković Milan Novković 19:47 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

nsarski
maksa83
I tako - ne kupismo.

To vam je glupo. Zemlja je jedina stvar oko koje ne možeš da "zapneš pa napraviš više", ima je neumoljivo konačno.


Ja sam pre 35 godina (a možda i više) kupio plac na moru u C.G. Pre par godina sam bio da ga obiđem i nisam mogao da ga pronađem. Okolo se izgradilo, plac zarastao u korov i trnje i tako i danas stoji.

Nači property wheeler-dealer
gedza.73 gedza.73 21:18 10.03.2020

Re: Zilikaka carikaka

nemam gde a stvarno dobre scene iz filma



neumoran neumoran 19:27 05.03.2020

Da!

Za masku, doksumanutoga i ostalo veselo društvo - jedna od Džoni Keša!



Cepaj Sem!

freehand freehand 19:33 05.03.2020

Re: Da!

neumoran
Za masku, doksumanutoga i ostalo veselo društvo - jedna od Džoni Keša!


Koreni aleksandrovačkog Diskosa i radio Šapca.
I najbolji načion da se spoznaju vrednosti Nade Mamule, Nedžada Salkovića i Safeta Isovića.
zilikaka zilikaka 20:03 05.03.2020

Re: Da!

freehand
neumoran
Za masku, doksumanutoga i ostalo veselo društvo - jedna od Džoni Keša!


Koreni aleksandrovačkog Diskosa i radio Šapca.
I najbolji načion da se spoznaju vrednosti Nade Mamule, Nedžada Salkovića i Safeta Isovića.


I još mnogih, al valja pomenuti i ovu damu, Amiru Medunjanin.

I to isto uz gitaru

cassiopeia cassiopeia 22:06 07.03.2020

Re: Da!

I još mnogih, al valja pomenuti i ovu damu, Amiru Medunjanin.



Ne sećam se šta si bila stavila.

Upravo slušam Dušo moja

zilikaka zilikaka 22:19 07.03.2020

Re: Da!

Upravo slušam Dušo moja

Ma to obaška, nego kad je bilo reči o sevdalinkama (dobro, ne baš diretno, više kao poređenje melosa)...postavila
A što ćemo ljubav kriti
Prava pesma za pravog pevača.
Srećom pa se oni nabeđeni ne hvataju takvih zalogaja.
mirelarado mirelarado 22:26 07.03.2020

Re: Da!

Može i nešto južno?
G.Cross G.Cross 19:57 05.03.2020

Lep tekst

Mislim se...

Svi smo mi dođoši... i prođosi.

Ono što ostavimo iza sebe je na neki način "hvala" za što smo uopšte dolazili.

zilikaka zilikaka 20:04 05.03.2020

Re: Lep tekst

Ono što ostavimo iza sebe je na neki način "hvala" za što smo uopšte dolazili.


Pa to...
zilikaka zilikaka 21:02 05.03.2020

Nego

Na opisanom primeru se vidi da za dosta bolje nekad ne treba mnogo.
Ideja da se zasadi drvored je zapravo prelepa i možda još negde nekom dođe da uradi slično.
cassiopeia cassiopeia 21:31 05.03.2020

Re: Nego

Ideja da se zasadi drvored je zapravo prelepa i možda još negde nekom dođe da uradi slično.



Moj pokojni otac je zasadio tri tuje, dve jelke, orah, živu ogradu i još pokoje drvo na zelenoj površini oko zgrade. Sve je bilo golo kad smo se doselili.

Tek kasnije je došlo Zelenilo i pridodalo još po nešto.

cassiopeia cassiopeia 21:26 05.03.2020

...

Hvala ti u ime moje bake Bosiljke!

Što je ona mrzela reč dođoš! Nije podnosila ni Đorđa Balaševića zbog "'ebo te voz, koji te don'o"

Taman posla da pustim bilo šta od Balaševića, krišom sam to slušala kad sam boravila kod babe u Obrovcu.

Zanimljivo je da je njen otac kolonizovan iz Livanjskog polja, kao učesnik I sv.rata i Solunac, u Bačku i moja se Bosiljka rodila u Bačkoj. Zemlju je poklanjao kralj Aleksandar i naselio Solunce. Velika poplava je bila povod ponovnoj kolonizaciji i kraljevina je ponudila novu zemlju i kuće u zamenu i tako su stigli u Sirig.

Deda mi je, iz tog istog Livanjskog polja, stigao posle II sv.rata. u Obrovac.
zilikaka zilikaka 21:56 05.03.2020

Re: ...

Hvala ti u ime moje bake Bosiljke!

Što je ona mrzela reč dođoš! Nije podnosila ni Đorđa Balaševića zbog "'ebo te voz, koji te don'o"

Nedavno sam gledala emisiju o toj prvoj kolonizaciji.
Ni svesni nismo koliko su se tek ti ljudi namučili. Došli su bežeći od gladi a dočekala ih prazna zemlja, bez mesta za skloniti se, bez konja, marve i radila.
Godine su trebale da na goloj zemlji naprave kuće i nabave elementarno za život, i te godine su odnele jako mnogo života, naročito među malom decom.
Tuberkuliza ih je masovno kosila, što zbog neotpornosti što zbog loše hrane.
I na sve to još neprihvatanje od starosedelaca...
Mada, tu je izvor bio želja za zemljom. I ovde nije baš mnogima preticalo, pa su na jednoj strani bili oni koji su zemlju dobili od države a na drugoj oni koji nisu, bez obzira na poreklo.
Emisija jeste nekako prekinuta al je vredi pogledati. Mislim da se zove "zemlja belog hleba i jektike"

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:37 05.03.2020

Re: ...

Što je ona mrzela reč dođoš! Nije podnosila ni Đorđa Balaševića zbog "'ebo te voz, koji te don'o"


ma on nikad nije mario za njih. i onaj opis 'kolonisti iz pasivnih krajeva koji aktivno rabe vojvodinu'.

za njih nije. ali za nju jeste..


Njenog brata znao sam tako, iz cuvenja
nisam puno mario za te Dodjose
vukla se ko kornjaca jedna jesen lenja
spori dani davno prodjose
pretio je da ce on
na put da mi stane
i da mu se sestre okanem

A mi smo samo
setali i pomalo kisli
dobro sam se nagled'o njenih koraka

druge su mi devojke pobegle iz misli
prhnule ko jato cvoraka
tih je dana zvonilo
u cast Malog Princa
i odvaznog Bilbo Baginsa

Na svim mojim crkvama satovi su stali
kazaljke se srecom bas tada sklopise
sto hiljada reci znam,
al' jedna mi fali
da nju kako treba opisem
i sram ga bilo, gospodo,
ko pomisli lose
al' ni nalik na druge Dodjose

Otad bas ne uzimam
svaku sto se pruza
srce se odupire, pa se privikne
al' zumbuli su zumbuli,
a ruza je ruza
pa da na kraj sveta iznikne
ma da se redom postroje
odavde do coska
ni jedna ko moja Dodjoska
ta, idi, ni jedna ko moja Dodjoska




cassiopeia cassiopeia 16:06 06.03.2020

Re: ...

I ovde nije baš mnogima preticalo, pa su na jednoj strani bili oni koji su zemlju dobili od države a na drugoj oni koji nisu, bez obzira na poreklo.


Da, kad su odluke tog tipa uvek motivisane političkim razlozima, a kad se politika vodila da bude humana...nikad. Uvek neko ispašta, da ne kažem nadrlja.

Mislim da se zove "zemlja belog hleba i jektike"


Ne nalazim ništa pod tim imenom. Da li je to, možda, ova emisija?

Trag
cassiopeia cassiopeia 16:08 06.03.2020

Re: ...

za njih nije. ali za nju jeste..


Priznajem da nikad nisam čula ovu pesmu.
zilikaka zilikaka 17:46 06.03.2020

Re: ...

cassiopeia
I ovde nije baš mnogima preticalo, pa su na jednoj strani bili oni koji su zemlju dobili od države a na drugoj oni koji nisu, bez obzira na poreklo.


Da, kad su odluke tog tipa uvek motivisane političkim razlozima, a kad se politika vodila da bude humana...nikad. Uvek neko ispašta, da ne kažem nadrlja.

Mislim da se zove "zemlja belog hleba i jektike"


Ne nalazim ništa pod tim imenom. Da li je to, možda, ova emisija?

Trag

Nije ta ali ni ja ne mogu ovu svoju da pronađem. Ako uspem, javljam
cassiopeia cassiopeia 21:37 05.03.2020

Nema veze sa temom

Al' ceo dan slušam ovu pesmu. Mnogo mi se sviđa.


Detour - Daleko
g.radicevic g.radicevic 22:20 05.03.2020

el ovo opet

počelo da brljavi
ili samo meni
desna strana ''sišla'' ispod



EDIT: samo kod tebe Zili, nešto si ''čačkala''?
zilikaka zilikaka 22:28 05.03.2020

Re: el ovo opet

g.radicevic
počelo da brljavi
ili samo meni
desna strana ''sišla'' ispod



EDIT: samo kod tebe Zili, nešto si ''čačkala''?

I meni isto. Sad ću probati da obrišem svoj klip, a molim i ostale da postave linkove pa da probamo tako.
P.S. Mislim da je zbog onog gore filma.
angie01 angie01 22:33 05.03.2020

Re: el ovo opet

P.S. Mislim da je zbog onog gore filma.


nesto zahebava kada se pogresno kace klipovi- ne znam kako je to moguce, da su pogresno nakaceni ali da rade,...mozda razliciti brauzeri razlicito odrade to kacenje.
zilikaka zilikaka 22:39 05.03.2020

Re: el ovo opet

Sad liči da je sve kako treba. Videćemo
Черевићан Черевићан 23:10 05.03.2020

они ими

tjst,koje jednostavno treba izbegavati

мање више сви ми смо дођоши
неки таазе а неки ........одвајкад,
прихватање ......прво наведених
а од других и успева ......кадкад
zilikaka zilikaka 23:21 05.03.2020

Re: они ими

прихватање ......прво наведених
а од других и успева ......кадкад

Izgleda da za sve treba neko vreme u kojem će se stvari namestiti.
Ko i u mojoj priči.
49 41 49 41 19:30 06.03.2020

Re: они ими

Черевићан
tjst,koje jednostavno treba izbegavati

мање више сви ми смо дођоши
неки таазе а неки ........одвајкад,
прихватање ......прво наведених
а од других и успева ......кадкад


Moja Baba, pre rata drzala Javnu kucu.
Kad god joj posao krenuo lose, menjala kurve; namestaj uopste nije menjala.

Dal' su Javne kuce u to vreme bile Javne instuticije; tovam nebimogo kazti.
pecaros pecaros 00:11 06.03.2020

Zemljaci

U suterenu obližnje škole otvorio je privatnu zubarsku ordinaciju, jednu od prvih (javnih) u gradu.

Kako je uspeo da dobije taj prostor, ne znam, ali meni prenamena nije prijala jer je nešto ranije tu održavao probe jedan od lokalnih horova.


Nekako su svi prevideli ovaj uvodni deo, a rekao bih da ga Zilikaka nije slučajno napisala. Zar zaista do tog trenutka niko nije primetio da je taj prostor (u školi, hej) zgodan za lokal, i šta tu ima neko da peva?

Svaka čast na drvoredu, samo nemoj da mešamo stvari - nije nam ga poklonio "dođoš" nego spretan domaćin, svoj među svojima.

Kakvo, bre, pevanje, kakvi parkovi.

angie01
..taj park je nekada bio jos vece cudo,...ovi najnoviji dodjosi su hteli da ga sravne sa zemljom i tu naravno grade solitere, pa su ga ipak odbranili starosedeoci

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:03 06.03.2020

Re: Zemljaci

Nekako su svi prevideli ovaj uvodni deo,


Ja nisam, i štucnuh malo kad se težište priče pomerilo na nešto drugo.
bene_geserit bene_geserit 03:02 06.03.2020

Re: Zemljaci

U suterenu obližnje škole otvorio je privatnu zubarsku ordinaciju, jednu od prvih (javnih) u gradu.
Kako je uspeo da dobije taj prostor, ne znam, ali meni prenamena nije prijala jer je nešto ranije tu održavao probe jedan od lokalnih horova.

Nekako su svi prevideli ovaj uvodni deo, a rekao bih da ga Zilikaka nije slučajno napisala. Zar zaista do tog trenutka niko nije primetio da je taj prostor (u školi, hej) zgodan za lokal, i šta tu ima neko da peva?

Ili je možda samo rekla da joj je više prijalo da sluša povremene probe hora umesto da gleda zubara kako majstoriše po ceo dan.

Kod nas-vas i dalje stalno neko nešto "dobija".
Jel ima taj prostor vlasnika, makar i školu ?
Jel iznajmljivanje prostora košta ?
Jel od tako zarađenih para škola može da uradi nešto korisno tipa opremi labove, računarske sobe i sl. ?
Jel hor može da iznajmi neki drugi prostor za probe ?
Jel gradska vlast može da sponzoriše kulturu tako što će horovima da sufinansira iznajmljivanje prostora za probe ?
Jel posao škole da obrazuje svoje đake što bolje može ili da se brine o tome gde lokalni horovi vežbaju ?
Ja tu nigde ne vidim problem.
zilikaka zilikaka 07:29 06.03.2020

Re: Zemljaci

srdjan.pajic
Nekako su svi prevideli ovaj uvodni deo,


Ja nisam, i štucnuh malo kad se težište priče pomerilo na nešto drugo.

Nije slučajno napisano i to je bio prvi razlog za moj otklon. Inače, to je škola u centru grada, stara dvospratnica zidana još u 19. veku a suteren im je služio i kao sala za fizičko jedno vreme.
I zaista me je iznenadila tamo zubarska ordinacija a duboku sam ubeđena da meni ili nekom drugom taj prostor ne bi dali da pravim to isto.
Biće da je Pecaroš u pravu, da je zapravo on bio svoj na svome, nego je to bilo ludo vreme kad su se radile neverovatne stvari a da država nije marila.
Osim toga, mi smo nekako naviknuti na tu "prodornost" novijih komšija pa se ona skoro i podrazumeva.
Al zato u trećoj generaciji postaju najvatrenije Lale.

pecaros pecaros 08:17 06.03.2020

Re: Zemljaci

bene_geserit

Kod nas-vas i dalje stalno neko nešto "dobija".
Jel ima taj prostor vlasnika, makar i školu ?
Jel iznajmljivanje prostora košta ?
Jel od tako zarađenih para škola može da uradi nešto korisno tipa opremi labove, računarske sobe i sl. ?
Jel hor može da iznajmi neki drugi prostor za probe ?
Jel gradska vlast može da sponzoriše kulturu tako što će horovima da sufinansira iznajmljivanje prostora za probe ?


Kada govorimo o početku devedesetih, ovakve stvari su se, sasvim sigurno, rešavale u četiri oka. Simbolična kirija za neku protivuslugu, ili po rođačkim vezama. Daleko od toga da je to mogao biti bilo ko.

Pre sedam - osam godina je jedan moj prijatelj konačno povratio davno oduzet lokal na dosta atraktivnoj lokaciji u Novom Sadu. Iz nekog razloga, još nekoliko godina je bio obavezan da u njemu trpi neko udruženje, nije imao pravo da im podigne kiriju, a ona je bila jedno pet puta manja od nekog realnog iznosa.

Daklem, najverovatnije je da je jedini rezultat ondašnjeg dogovora bio taj da je doktor dobio ordinaciju, a hor bio izbačen na ulicu.
freehand freehand 08:35 06.03.2020

Re: Zemljaci

Daklem, najverovatnije je da je jedini rezultat ondašnjeg dogovora bio taj da je doktor dobio ordinaciju, a hor bio izbačen na ulicu.

Doktor ili dođoš?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:43 06.03.2020

Re: Zemljaci

Iz nekog razloga, još nekoliko godina je bio obavezan da u njemu trpi neko udruženje

Није из неког разлога, него по Закону о реституцији -- три године по повратку локала власнику у посед услови изнајмљивања закупцу нису се могли мењати. У многе локале закупци су деценијама улагали, преграђивали их, уводили струју, воду, поправљали.

Чудесно је ово "из неког разлога".
Тај неки презир за те људе који су у тим локалима били деценијама, у неко друго доба и по неким другим законима.

Свима вам треба одузети друштвене станове које сте откупили, вероватно и ти.
angie01 angie01 09:30 06.03.2020

Re: Zemljaci

srdjan.pajic
Nekako su svi prevideli ovaj uvodni deo,


Ja nisam, i štucnuh malo kad se težište priče pomerilo na nešto drugo.


nisam ni ja,...al reko', da ne kvarim...
bene_geserit bene_geserit 09:32 06.03.2020

Re: Zemljaci

У многе локале закупци су деценијама улагали, преграђивали их, уводили струју, воду, поправљали.

Ma da bre, jeste da su plaćali 5x manje od tržišne cene ali su zato morali sami da održavaju umesto lepo da im država ili stvarni vlasnik i to radi. Baš bezveze, zaslužuju neku kompenzaciju za to.
freehand freehand 09:37 06.03.2020

Re: Zemljaci

bene_geserit
У многе локале закупци су деценијама улагали, преграђивали их, уводили струју, воду, поправљали.

Ma da bre, jeste da su plaćali 5x manje od tržišne cene ali su zato morali sami da održavaju umesto lepo da im država ili stvarni vlasnik i to radi. Baš bezveze, zaslužuju neku kompenzaciju za to.

Restitucijom je država desetine hiljada kvadrata poslovnih prostora u centralnim zonama vratila crvki (crkvama), Onda ti prostori stoje ili propadaju kao ruine zato što crkva (crkve) čekaju da im država pomogne i te prostore dovede u upotrebljivo stanje.
pecaros pecaros 09:39 06.03.2020

Re: Zemljaci

Predrag Brajovic

Тај неки порезир за те људе који су у тим локалима били деценијама, у неко друго доба и по неким другим законима.


Teška reč, taj "prezir", prikladna tvom mentalitetu. Za uštedu na kiriji, mogli su svake godine da uvode struju i vodu. Svakako je svaki slučaj priča za sebe, za konkretnu situaciju znam da je lokal imao sve komunalije još pre rata.


Свима вам треба одузети друштвене станове које сте откупили, вероватно и ти.


Moji matori su kuću otplatili još pre pola veka. Kao ratni invalid, imao je pravo da, pod povoljnim uslovima, pazari još koju nekretninu, ali "nije hteo ništa da duguje državi". Tako da sam se, delom od nasledstva, delom od svog rada, sam snašao. Ništa društveno nisam dobio, pa me nemoj mešati ni sa kim.
bene_geserit bene_geserit 09:41 06.03.2020

Re: Zemljaci

Pogrešnu si osobu našao, po meni crkva bi morala da plaća poreze kao i svako drugi, pa ako nešto nema namenu nek proda.
A te poslovne prostore su neki ljudi u životu pošteno zaradili pa ostavili crkvi, ko si ti ili komunisti da osporavaš njihovu volju?
freehand freehand 09:42 06.03.2020

Re: Zemljaci

Ništa društveno nisam dobio, pa me nemoj mešati ni sa kim.

Nema veze, nije ni Brajović, zato može tako sa visine da ošine svojim moralnimknutom.
angie01 angie01 09:54 06.03.2020

Re: Zemljaci

Pre sedam - osam godina je jedan moj prijatelj konačno povratio davno oduzet lokal na dosta atraktivnoj lokaciji u Novom Sadu. Iz nekog razloga, još nekoliko godina je bio obavezan da u njemu trpi neko udruženje, nije imao pravo da im podigne kiriju, a ona je bila jedno pet puta manja od nekog realnog iznosa.


pri tome, zakon nije predvideo da se pravim vlasnicima nadoknadi setata koju su imali za sve te godine za koje nisu bili u mogucnosti da koriste svoju imovinu.
angie01 angie01 09:57 06.03.2020

Re: Zemljaci

Za uštedu na kiriji, mogli su svake godine da uvode struju i vodu.


skoro svuda, zakupac sredjuje lokal kako odgovara njegovim potrebama o svom trosku, cak negde vlasnik trazi po isteku ugovora, da se lokal vrati u predjasnje stanje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:18 06.03.2020

Re: Zemljaci

pecaros

Daklem, najverovatnije je da je jedini rezultat ondašnjeg dogovora bio taj da je doktor dobio ordinaciju, a hor bio izbačen na ulicu.


pa nije baš pretjerano vjerovatno ako je došao početkom devedesetih..
možda recimo ako bi došao sredinom da se dotad već neki njegov negdje instalirao pa mogao da mu nabaci lokal za neku sitnu protivuslugu..
ali početkom devedesetih se tu mnogo vjerovatnije radilo o tome da je on bio dobar zubar, znao da će imati dobru zaradu, obećao dio te zarade tom nekom ko mu je lokal iznajmio a taj neko uzeo sebi u džep a ne u školski budžet..
to što je pride odvrtao muziku..
šta reći..
a mušterije su valjda same krive pto su na to sve pristajale..
ma rječju slika naše propasti i sunovrata gdje sve može pa da se i na ulici popravljaju zubi..
to dudovi ne popriše ali nije mi tu kriv on..
krivi smo svi što smo dozvolili da sve to može a nekad se znalo da ne može
angie01 angie01 10:34 06.03.2020

Re: Zemljaci

najneverovatnije u ovom slucaju je to, sto je neki skolski prostor dat privatniku zubaru-sto je protiv zakona,...bio on dobar zubar ili ne,...direktori, najcasce postavljani kao partijski poslusnici i vec pocetkom devedesetih, kada su stvari pocele da se menjaju u pravcu u kome su danas eskalirale, su kao partijski mocnici poceli da koriste svoje pozicije konkretnije nego pre,...pa je kljuc u dogovoru oko koriscenja prostora verovatno bio u toj cinjenici.
pecaros pecaros 10:45 06.03.2020

Re: Zemljaci

newimprovedtadejus

pa nije baš pretjerano vjerovatno ako je došao početkom devedesetih..
možda recimo ako bi došao sredinom da se dotad već neki njegov negdje instalirao pa mogao da mu nabaci lokal za neku sitnu protivuslugu..


Neki njegov se instalirao još '45. Imam (nekadašnjeg) kolegu s posla, sada mi je klijent, koji je oduvek imao neku vezu gde treba, nekog svog zemljaka. Za sve moguće. Ne sporim, u nekim sutuacijama mi je pomogao, ali nije bio uvek tu da se ponudi, a ja nisam takav da tražim pomoć.

Za ostalo si u pravu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:08 06.03.2020

Re: Zemljaci

Ma da bre, jeste da su plaćali 5x manje od tržišne cene ali su zato morali sami da održavaju umesto lepo da im država ili stvarni vlasnik i to radi. Baš bezveze, zaslužuju neku kompenzaciju za to.

Не каки, теби је таква држава платила школовање.
Заслужује компензацију, зар не?
Колико си јој пара због тога послао из Америке?
Не твојима, него држави?
Дај, пошаљи факултету на ком си студирао онолико колико његово студирање кошта у Америци, то би било праведно.

И јави када то урадиш.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:13 06.03.2020

Re: Zemljaci

a uštedu na kiriji, mogli su svake godine da uvode struju i vodu.

:))))))))

Коју, бре, уштеду?
Кројачица која је 35 година била у локалу у Хиландарској у Београду напокон је из њега истерана, без икакве имовине и са пензијом од 15-20.000 динара. Она није знала да ће доћи друго време.

Као ни ти закупци локала.
Нити станари, од који су само неки имали прилику да откупе станове. Један део није ни откупио, ти станови су формално припадали другима, а они у њима живели, и добили су их од предузећа на коришћење, као што су и други добијали те станове.

Лако ли је паметовати...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:15 06.03.2020

Re: Zemljaci

to dudovi ne popriše ali nije mi tu kriv on.

Да.
Indulgencija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:18 06.03.2020

Re: Zemljaci

Nema veze, nije ni Brajović, zato može tako sa visine da ošine svojim moralnimknutom.

Шта је, Панчевачко Псето, препознао си се у оном када туку децу?
angie01 angie01 11:34 06.03.2020

Re: Zemljaci

ти станови су формално припадали другима, а они у њима живели, и добили су их од предузећа на коришћење, као што су и други добијали те станове.


formalno pripadali drugima?

drzava im je bespravno oduzela licnu imovinu- otuda sada i restitucija.

oni koji su koristili tudje stanove tako sto im je drzava to omogucila, bi trebalo od te iste drzave da traze zamenu stanova, jer pravim vlasnicima valjda pripada ono sto je njihovo + bi trebalo da potrazuju nadoknadu za gubitke koje su pretrpeli jer im je bilo onemoguceno da koriste svoju imovinu.
neumoran neumoran 11:36 06.03.2020

Re: Zemljaci

Predrag Brajovic
Iz nekog razloga, još nekoliko godina je bio obavezan da u njemu trpi neko udruženje

Није из неког разлога, него по Закону о реституцији -- три године по повратку локала власнику у посед услови изнајмљивања закупцу нису се могли мењати. У многе локале закупци су деценијама улагали, преграђивали их, уводили струју, воду, поправљали.

Чудесмо је ово "из неког разлога".
Тај неки презир за те људе који су у тим локалима били деценијама, у неко друго доба и по неким другим законима.

Свима вам треба одузети друштвене станове које сте откупили, вероватно и ти.

Ja nisam dobio društveni stan.
Pardon, dobio sam - ali sam istog trena rešenje odneo u kadrovsku službu ili kako li se to zvalo - i rekao da vraćam taj stan.
Kadrovki (ili je ispravno - Kadrovci) samo što nije vilica ispala - jer tako nešto nije nikada doživela, niti je čula da je iko doživeo.
zemljanin zemljanin 11:59 06.03.2020

Re: Zemljaci

to su posledice obicaja da se ljudima dozvoli da budu vlasnici zemlje, kuce, stana ... cena uz zakup na 50-100g i posle nazad drzavi pa opet ... ako ces nesto da pravis tu, strogo po papirima i moze neka refundacija po isteku zakupa ... i reseno

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana