Zdravlje

Mene su poslali iz štaba. Ja ću vam pomoci.

Spiridon RSS / 16.03.2020. u 21:34

Ako bi mogao da sazmem pricu u nekoliko recenica

 

1. Ok, svi da ostanemo kod kuce. Dezinfekcija obuce i odece koju eventualno nosimo kad idemo u prodavnicu, gradski prevoz (ko mora) ili sl. O licnoj higijeni da ne trosim reći. To su esecijalne stvari. 

2. Onaj koga dobro zakaci i pocinje da ima frku sa disanjem zove urgentni broj i oni dolaze po njega ... iz štaba (govorimo kada vec uzme maha) . Tamo su vojska i lekari koji pruzaju prvu pomoc sa onim cime raspolazu.  Jbg, ako neko nije dovoljno zilav ...ali smrtnost je ispod 3% sto nije malo. Ko ide na masinu za disanje odlucuje protokol (zvuci strasno ali tako mora).

 Ako neko misli da gresim ili sam nesto vazno propustio ...

 

Koliko vidim, frka ce biti taj kucni karantin, nabavka u prodavnicama, plate ljudima ... 

 Mislim da je tesko tacno predvideti trajanje ali malo sam se ukenjao kada sam video da je Spanska groznica bila skoro 2 godine. Zato je vakcina vazna. 

 

Muci me pitanje svih ovih dana

- da li ce ljudi izvuci nekakvu pouku iz ove situacije?

 

 

 

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 13:08 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

mariopan
naravno nema virusa

Jel se žališ ili se hvališ?

blago vama.

kad prodje ova guzva i kad bogatuni naprave analizu gde je bilo, i jeste, bezbedno, ovde ce nekretnine da odu x50 ... tako da sad pricam svim lokalcima da ne prodaju nista do okoncanja pandemije ...


mada je ovo, sa svim problemima, bas leglo EU politicarima da ih ne boli glava oko migranata ... to mu dodje ko kolateralna korist ... a ocekujem enormnu kampanju protiv Kine kad se ovo zavrsi ... jer Kina se ponasa kao humanitarni i moralni 'svetionik' u ovim vremenima ...

znaci, sad imate vremena, pa kineski u sake ... trebace
alselone alselone 13:11 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

naslov ne mora nužno da odgovara suštini teksta, zato me interesuje kako je zaključak stvarno formulisan (pretpostavlja se, sumnja se, utvrđeno je...)


pa prevedi onda ceo tekst, to sam ti i napisao

hoćeš ja da prevedem i postavim ovde i donesem ti čašu vode?
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:14 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

...i sad zamišljam kako ću kad stignem......da se ne daj Bože nakašljem a onoo oko mene brisan prostor, narod se razbeži u panici, pa da uđem preko reda ....onda zamislim kako na mene skoče oni specijalci pod punom ratnom opremom i odvedu me negde?


Ma samo stavi maramicu na usta i nos i ako neko okolo tebe kaslje ili ako bi ti da se iskasljes - u maramicu (bacis odma pa vadis drugu). Mozes i naocare za sunce, zastitis i oci.

A korisno je da nosis napolju rukavice one lateks ili koje hoces.

Pa kad dodjes kuci operes i njih kao i ruke sto peres sapunom i vrucom vodom i eto..

Za odecu, da, cipele izujes se ispred kuce, i za djonove obuce je valjda dovoljno vruca voda i sapun, moze i hlorix, alkohol votevr.
mirelarado mirelarado 13:25 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

docsumann
je l' moramo da čekamo mirelu, ili ima stranica na engleskom?


Radili su istraživanje u tom malom mestu Vo, gde je zaraza prvo otkrivena i gde je testirano svih 3000 stanovnika. Tu su došli do zaključka da 50-75% zaraženih nema nikakve simptome bolesti, i da takvih ima mnogo i među medicinskim osobljem. Kaže i da je utvrđivanje i izolovanje ovih zdravih prenosilaca virusa dalo rezultate, te i da je većina onih koji su oboleli imala lakši oblik bolesti i izlečena za 7-10 dana. Kada su izolovali sve zaražene (i one bez simptoma) broj obolelih sa 88 pao je na 7 u roku od tih 7-10 dana.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:26 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

angie01
https://www.msn.com/en-xl/northamerica/northamerica-top-stories/us-begins-first-human-trial-of-coronavirus-vaccine/ar-BB11hkn9?li=BBJDXDP&ocid=mai


Ma imaju mnogi po svetu vec su napravili vakcine, treba da testiraju i prate neko vreme vakcinisane dobrovoljce da vide da li je sigurna, sajd efekte itd.

Za to treba nekog vremena, stancanje vakcine nije toliki problem, ne traje bog zna koliko.

PS. Pisala u isto vreme kad i Mirela..

PPS. Ja sam imala grip/prehladu od 15-19/20. februara ove godine. Jedino sto je bilo razlika od ostalih predjasnjih prelezalih gripova/prehlada je to sto sam imala 2 dana i temperaturu nesto visu nego sto je inace imam prilikom. Uzimala sam ibuprofene da spustim temperaturu jedino pred spavanje.. (i hladnom vodom natopljen peskir za lice i vrat u toku noci)


svarog svarog 13:36 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

docsumann
OK, ovo zvuči previše dramatično, i ne mislim da ćemo svi pomreti, nego mislim da se bolest tako brzo širi i tako lako širi a po poslednjim analizama 50-70 posto zaraženih nema nikakve simptome, da sam siguran da je slika zaraženih mnogo gora nego što znamo.


interesuje me odakle ovaj podatak.
koliko sam povatao, u Kini je taj procenat iznosio oko 15% (mada vjerovatno nisu mnogi takvi slučajevi ni registrovani).

ovo bi značilo, sem da se virus širi i ispod radara, da je i smrtnost od njega više nego upola manja, odnosno ispod 2%.



Neki Italijan, lekar, je na uzorku svoje bolnice gde je testirao ne samo one sa simptomima, već i one koji su bili u kontaktu s njima, da je 90% bez simptoma
nikvet pn nikvet pn 13:43 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

mariopan
moli da se ne vraćam u Srbiju jer stariji od 65 godina ne smeju uopšte da izlaze iz kuće, to je naredba nasih vlasti


Кажем кеви својој (82г): Одсад па надаље ти си у кућном притвору као Цеца Ражнатовић фали наногвица. Ево ти клопа, ево дезинфекција. Посете нула, нарочито маљи дец (унуци). Можеш код комшинице Славке (спрат више) али с маском да те не препознају жбири. Дезинфекција кваке обавезна. Твој ускршњи пост је готов, треба ти имунитет, ево сланина ево млевено.

Синоћ код другара квадриплегичара (екстраугрожена категорија) са кесама на ципелама, дезинфикованим рукама разматрамо Спасић-тамјанику и прогнозирамо наредни Вучићев спот на дневнику: као, иде пензос са цегером улицом, прилази му комуналац Господине личну карту молим Овај, нисам понео... Искачу четири специјалца са маскама, преврћу пензосу јакну на главу, трас лисице па у марицу; ротација, сирена на-ни-на-ни (клип готов).
svarog svarog 13:58 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

poenta cele priče o karantinu:

model širenja zaraze
mirelarado mirelarado 14:05 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

svarog
poenta cele priče o karantinu:

model širenja zaraze


Da, čini mi se da je ovo dobra ilustracija.
alselone alselone 14:06 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

poenta cele priče o karantinu:

model širenja zaraze


Da, ali tu fali nešto. Oni svaki scenario počinju od nultog pacijenta. Ono što nama treba je model kako se širi zaraza pošto uvedeš Extensive distancing posle Free-for-all.

I ubedjen sam da zavisi od momenta kada si uveo Extensive distancing da li daje rezultate ili ne. Mislim, ako je to Extensive distancing na Kineskom modelu onda sigurno daje rezultate ali nisam siguran da zapadni svet to može, sme i zna uraditi.
mirelarado mirelarado 14:13 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

I ubedjen sam da zavisi od momenta kada si uveo Extensive distancing da li daje rezultate ili ne. Mislim, ako je to Extensive distancing na Kineskom modelu onda sigurno daje rezultate ali nisam siguran da zapadni svet to može, sme i zna uraditi.


Ako tome dodaš ono što si i sam zaključio, tj. da je virus bio prisutan u Evropi i svetu znatno pre nego što je otkriveno njegovo postojanje, da se preklopio s epidemijom gripa, ostaje nam da budemo koliko-toliko predostrožni i da imamo u vidu da će i ova pošast proći.
zemljanin zemljanin 14:18 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

ali ce psiholozi i sociolozi imate sta da rade narednih decenija ... dovoljno je uporediti reakcije obicnih ljudi, znaci ne sisteme, sa zapada i sa istoka ... nebo i zemlja
nsarski nsarski 14:23 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

Da, ali tu fali nešto. Oni svaki scenario počinju od nultog pacijenta. Ono što nama treba je model kako se širi zaraza pošto uvedeš Extensive distancing posle Free-for-all.

I ubedjen sam da zavisi od momenta kada si uveo Extensive distancing da li daje rezultate ili ne. Mislim, ako je to Extensive distancing na Kineskom modelu onda sigurno daje rezultate ali nisam siguran da zapadni svet to može, sme i zna uraditi.


Ovo je ilustrativan ali primitivan model. Na primer, nije uvedena mogućnost da se zaraza širi sa "odloženim dejstvom", da postoje "skriveno zaraženi", itd. I, da, oni počinju od nultog zaraženog i prate kako se to širi. Zatim, svi se kreću slučajnm putanjama - ima tu mnogo manjkavosti. Ali, kao najgrublja aproksimacija za širu publiku je OK.
vcucko vcucko 14:29 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

alselone
usudiću se da kažem nešto u šta još uvek nisam siguran, mada počinjem da sumnjam.

- Možda nam ne vredi da se borimo.

OK, ovo zvuči previše dramatično, i ne mislim da ćemo svi pomreti, nego mislim da se bolest tako brzo širi i tako lako širi a po poslednjim analizama 50-70 posto zaraženih nema nikakve simptome, da sam siguran da je slika zaraženih mnogo gora nego što znamo. Neuporedivo gora. Ili bolja, kako se uzme. Ako 50-70 nema simptome, to nije strašno ali sa druge strane to znači da se lako širi onima kojima jeste strašno a takvih je puno ako uzmemo 30-50 posto cele populacije.

Tako veliki broj zaraženih bez simptoma koji šire viruse dalje, a šire ih sigurno uprkos "social distancing" koji praktikujemo, jer ih prosto ima previše pa virus ima putanju kroz taj graf kojim može da prođe, verovatno znači da ćemo u skorijoj budućnosti svi biti u kontaktu sa virusom. To bi značilo da se treba okrenuti tretmanima i sanaciji a ne više prevenciji.


Da, pa to je otprilike rekla i Merkel (koja je možda luda ali nije glupa). Da će 60-70% populacije zakačiti bolest, da će od toga manji deo na put, a veći deo će jedva da primeti i to je to.
Onih 60-70% jer prosto nismo svi jednako prijemčivi na virus - ovo onako teško laički, ko zna bolje neka demantuje; samo znam da neko može i da se ljubi sa zaraženim i ništa, a neko samo protrči i zakači najtežu varijantu.
Uostalom, i ona i ovi naši i skoro svi su u obraćanjima provukli manje-više isto: biće teško, mnogi od nas će izgubiti najmilije itd.
Tokmutaka...
Spiridon Spiridon 14:36 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

Milan Novković
alselone
...Sa druge strane, muškarci su nagrabusili ...

Eeeee, moj Alse (vokalni aranžman stare prigrevačke babe), al zato nam skaču za vrat ko osice kad pojedemo sva četiri čokolat muuusa iz fližidera, a koje su ionako ostavile da "trunu" u dotičnom aparatu


Di je dugme za 1,0000 preporuka -)))))
Spiridon Spiridon 14:39 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

docsumann
OK, ovo zvuči previše dramatično, i ne mislim da ćemo svi pomreti, nego mislim da se bolest tako brzo širi i tako lako širi a po poslednjim analizama 50-70 posto zaraženih nema nikakve simptome, da sam siguran da je slika zaraženih mnogo gora nego što znamo.


interesuje me odakle ovaj podatak.
koliko sam povatao, u Kini je taj procenat iznosio oko 15% (mada vjerovatno nisu mnogi takvi slučajevi ni registrovani).

ovo bi značilo, sem da se virus širi i ispod radara, da je i smrtnost od njega više nego upola manja, odnosno ispod 2%.



Broj zarazenih se najlakse meri po broju mrtvih. Na 800 zarazenih 1 mrtav.
docsumann docsumann 14:50 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

pa prevedi onda ceo tekst, to sam ti i napisao


da ga guglujem? to mi napornoi da čitam.

a ovo s čašom vode ne bi bilo baš u skladu s potonjim preporukama o ponašanju

docsumann docsumann 15:09 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

Spiridon
docsumann
OK, ovo zvuči previše dramatično, i ne mislim da ćemo svi pomreti, nego mislim da se bolest tako brzo širi i tako lako širi a po poslednjim analizama 50-70 posto zaraženih nema nikakve simptome, da sam siguran da je slika zaraženih mnogo gora nego što znamo.


interesuje me odakle ovaj podatak.
koliko sam povatao, u Kini je taj procenat iznosio oko 15% (mada vjerovatno nisu mnogi takvi slučajevi ni registrovani).

ovo bi značilo, sem da se virus širi i ispod radara, da je i smrtnost od njega više nego upola manja, odnosno ispod 2%.



Broj zarazenih se najlakse meri po broju mrtvih. Na 800 zarazenih 1 mrtav.


mislim da je ovo naopako postavljena računica.
smtrnost bi trabala da se definiše na osnovu odnosa zaraženih i umrlih, a ne da se na osnovu pretpostavljene smrtnosti računa broj zaraženih.

bar ja to tako vidim.
mirelarado mirelarado 15:19 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

smtrnost bi trabala da se definiše na osnovu odnosa zaraženih i umrlih, a ne da se na osnovu pretpostavljene smrtnosti računa broj zaraženih.


A stvarni broj zaraženih mora se izračunati/pretpostaviti na osnovu projekcije broja testiranih koji su sigurno zaraženi.
Milan Novković Milan Novković 15:48 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

mirelarado
smtrnost bi trabala da se definiše na osnovu odnosa zaraženih i umrlih, a ne da se na osnovu pretpostavljene smrtnosti računa broj zaraženih.


A stvarni broj zaraženih mora se izračunati/pretpostaviti na osnovu projekcije broja testiranih koji su sigurno zaraženi.

Da, iako je i projektovanje nelinearno - ako ti se pojave dva studenta pred očima i jedan se nešto malo znoji dobre su šanse da ćeš ti biti neminovno "pristrasna" u testiranju
mirelarado mirelarado 15:56 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

Da, iako je i projektovanje nelinearno - ako ti se pojave dva studenta pred očima i jedan se nešto malo znoji dobre su šanse da ćeš ti biti neminovno "pristrasna" u testiranju


Studenti meni (a i ja njima) trenutno mogu da se pojave samo na fakultetskoj platformi za online nastavu. :)
mariopan mariopan 15:56 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

nikvet pn
mariopan
moli da se ne vraćam u Srbiju jer stariji od 65 godina ne smeju uopšte da izlaze iz kuće, to je naredba nasih vlasti


Кажем кеви својој (82г): Одсад па надаље ти си у кућном притвору као Цеца Ражнатовић фали наногвица. Ево ти клопа, ево дезинфекција. Посете нула, нарочито маљи дец (унуци). Можеш код комшинице Славке (спрат више) али с маском да те не препознају жбири. Дезинфекција кваке обавезна. Твој ускршњи пост је готов, треба ти имунитет, ево сланина ево млевено.

Синоћ код другара квадриплегичара (екстраугрожена категорија) са кесама на ципелама, дезинфикованим рукама разматрамо Спасић-тамјанику и прогнозирамо наредни Вучићев спот на дневнику: као, иде пензос са цегером улицом, прилази му комуналац Господине личну карту молим Овај, нисам понео... Искачу четири специјалца са маскама, преврћу пензосу јакну на главу, трас лисице па у марицу; ротација, сирена на-ни-на-ни (клип готов).


Nisam ni sumnjala da ćeš ti uraditi pametnu stvar a keva samo neka posluša. Sve sto si naređao je pravi način, narocito dobra ishrana i puno voća. To mnogi zaborave ali telu treba i snage a to na usta ulazi.


docsumann docsumann 16:12 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

mirelarado
smtrnost bi trabala da se definiše na osnovu odnosa zaraženih i umrlih, a ne da se na osnovu pretpostavljene smrtnosti računa broj zaraženih.


A stvarni broj zaraženih mora se izračunati/pretpostaviti na osnovu projekcije broja testiranih koji su sigurno zaraženi.


i što je veći uzorak (broj ispitanih) to vjerodostojnija procjena.
a koliko vidim problem sa samim testovima je u njihovoj cijeni.
bar se u CG vrlo restriktivno i selektivno koriste. zvanično je odrađeno tek oko 70 testova.
rekao bih da nije ni čudo što ovdje nema registrovanih zaraženih osoba.
rodni rodni 18:26 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

niccolo
nista rukovanje ili ljubljenje

Mom burazeru bili poslali sms u subotu da se ne grill i ne ljudi sa kolegama

Nije baš vreme za (preveliku) šalu, no, svejedno da priupitam - da li su u SMSu pomenuli koleginice?
rodni rodni 18:31 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

mariopan
angie01
Preko površina. Još uvek ne znamo koliko dugo virus opstaje na njima.


na razlicitm povrsinama se razlikuje taj period zadrzavanja,...preporuka je da se jakne odmah iznesu na terasu, obuca dezinfikuje, presvuce ono sto si nosio napolju,...


Moj plan dezinfekcije:

Čim uđem u kuću sve stvari ubacim u kupatilo, i sebe, i prati sve iako je cisto. I torbe i kofere, tašnu prebrisati alkoholom, i sve to sušiti na suncu.

Kupanje pa onda obučem ono što nije samnom putovalo jer tu sigurno nema virusa. Cele zime nikog nije bilo kod kuće. Još mi jelka okićena ostala kako smo otišli pa ću je baš ukjučiti, neka bude šareno i veselo, šta je koga briga kad je meni Božić i nova godina?

Prasine sigurno ima ali virusa nema...pa ću lagano spremati kuću, imaću dve medelje fore i uzolaciji da se time zabavljam.

Najvažnije mi je da ga ja sad nekome ne donesem.

Zar nije praktičnije samo da to izneseš na terasu i ostaviš - bez ikakvog brisanja?
niccolo niccolo 18:35 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

rodni
niccolo
nista rukovanje ili ljubljenje

Mom burazeru bili poslali sms u subotu da se ne grill i ne ljudi sa kolegama

Nije baš vreme za (preveliku) šalu, no, svejedno da priupitam - da li su u SMSu pomenuli koleginice?

Sa koleginicama je ok
mariopan mariopan 18:58 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

Zar nije praktičnije samo da to izneseš na terasu i ostaviš - bez ikakvog brisanja?

Ne mogu da budem sigurna da će samo sunce odraditi svoje, to mozda nije dovoljno.

To je odeća, zimska uglavnom i moze da se opere u mašini, a koferi su od veštačkih materijala, uglavnom plastika i lepo mogu da se operu i osunčaju da sunce ubije ako sam nešto propustila.
Samo kožnu tašnu obrišem alkoholom jer se to ne kvasi vodom i ne pere u masini za veš, sve drugo će mašina da odradi pa nije ni teško.

Hoću da budem sigurna da u kući nemam virus, a mogu samo ja da ga unesem, na odeći, mogla sam usput da ga pokupim, recimo u avionu, na aerodromu, bilo gde u putu...znači perem i jaknu i sve sa sebe i kofere, torbe, sve poklone sto sam kupila drugaricama, sitnice, obuću, patike, papuče...sve.

Imam u kući drugu odeću koja nije bila van kuće, koja je u ormanima, i sigurno nije kontaminirana virusom, pa onda to obučem i mirna sam da nikom nisam mogla doneti virus.

Moje komšije ne putuju skoro uopšte, mnogo je starih u mojoj ulici, samo ja mnogo putujem i opasno je da ne uradim ovako. Hoću da budem sigurna da ga nisam ni unela u kuću.
Ne bih nikoga da nosim na duši i da se posle kajem sto nisam ovo ili ono.
nask nask 23:22 17.03.2020

Re: Gledajući nove brojeve

tako da sad pricam svim lokalcima da ne prodaju nista do okoncanja pandemije ...

Pa daj reyerviši neku parcelu, a mi blogeri da osnujemo akcionarsko društvo i to otkupimo. Ovo poluozbiljno.
maliperica maliperica 08:15 17.03.2020

U slučaju dužeg karantina

... i sigurne vakcine, sledeće što će Vam biti potrebno je ...

Sigurnost neupitna

Stoja poručuje " Izdržite Srbi "
niccolo niccolo 11:11 17.03.2020

Loš uticaj predsednika

"Danilo V. (28) uhapšen je jer je u Zemunu kod njega pronađeno 6.000 zaštitnih maski. Pretpostavlja se da je muškarac hteo da proda maske na crnom tržištu i tako zaradi veliku sumu novca."

Kad predsednik nabavlja na crno, naravno da će i drugi da krenu da rade na crno...
ecce-florian ecce-florian 17:44 17.03.2020

Re: Loš uticaj predsednika





Quod licet Iovi, non licet bovi
nask nask 12:55 17.03.2020

Svi, svi, svi

Pomenuo Zemljanin, a verovatno i drugi: dok se ne zarazi oko dve trećine planetarnog stanovništva (i time stekne imunitet) korona je tu da nas zeza. Eventualno pronalaženje i masovno primenjivanje vakcine menja tu priču. Sve ove mere koje se globalno trenutno preuzimaju imaju za cilj da se broj zaraženih malko "razmaže" kako se zdravsveni sistemi ne bi urušili. Sve ostalo je samo računica koliko će da nas sve to košta materijalno i ino.

Bili nama svi ti političari dragi ili ne ali nije njihova (ne)sposobnost odgovorna za ovaj cirkus. U međuvremenu malo ohrabrujuće muzike:



angie01 angie01 13:01 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Bili nama svi ti političari dragi ili ne ali nije njihova (ne)sposobnost odgovorna za ovaj cirkus.


zar oni ne donose mere o zatvaranju granica- na vreme, recimo...
pa organizovanje karantina, gde bi eventualni zarazeni bili pod kontrolom,
pa obezbedjivanje potrebnih stavri u apotekama,
pa zatvaranje skola na vreme,
pa dezinfekcija buseva i povecavanje broja vozila,
....dopisi...

pa ne lupetanje gleuposti i povecati neodgovorno ponasanje gradjana i sl....
nask nask 13:13 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

zar oni ne donose mere

Ajde reci ti meni pošteno kako bi ti tu radosnu vest prenela stanovništvu. Onako iz prve kako sam gore napisao? Drugo, gledano kroz tvoju prizmu nije se po tom pitanju proslavio nikoji političar u svetu. Niti jedan jedini. I svima nama je lako pričati priče naknadno.
zemljanin zemljanin 13:27 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Sve ove mere koje se globalno trenutno preuzimaju imaju za cilj da se broj zaraženih malko "razmaže" kako se zdravsveni sistemi ne bi urušili. Sve ostalo je samo računica koliko će da nas sve to košta materijalno i ino.

pa da ... ovi karantini i sl. nisu tu da odbrane ljude od virusa vec da pritisak na bolnice rasporede na sto duzi vremenski period ... znaci skoro pa svi ce pokupiti virus ... bitno da to ne urade u kratkom periodu jer nemaju gde da se lece oni najtezi slucajevi ... ovi koji to preguraju sa mini simptomima, barem polovina, nece ni znati da je to od ovog virusa ...
angie01 angie01 15:56 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Ajde reci ti meni pošteno kako bi ti tu radosnu vest prenela stanovništvu


prvo ih ne bih lagala i zmajavala, objasnila bih koliko i na koji nacin je ovaj virus opsan po njih i kako donete mere pomazu-

- znaci, postavila bih stvari prvo u zonu uzajamnog poverenja,...sto je ovima tesko iz razumljivih razloga,( jer sve vreme lazu za apsolutno sve o cemu nesto govore).

a drugo, uvela bih kazne nepostovanja mera- niko nema pravo da svojom neodgovornoscu ugrozava druge- pa ni svoje ukucane.

moje iskustvo za vereme bombardovanja je pokazalo, da neorganizovanost i lazne vesti nisu pomagala nikako, samo su doprinele sirenju panike i pogresnom ponasanju,

a da su sa druge strane, razumna i adekvatna uputstva i obavestenja, koja je davao Avram Irael, cinila isto to, ali sasvim suprotno.


Drugo, gledano kroz tvoju prizmu nije se po tom pitanju proslavio nikoji političar u svetu. Niti jedan jedini. I svima nama je lako pričati priče naknadno.


pa to je samo tragicna istina, a ne opravdanje,...ja sam i govorila, kada sam se ukljucila u ove diskucije, da ta pogresna reakcija drugih, nama treba da bude opomena i pokazatelj kako ne treba, a ne da sledimo iste greske,...pa sam ovde napadnuta da je sve pod kontrolom i da valjda znaju "strucnjaci"....
nask nask 16:17 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

prvo ih ne bih lagala i zmajavala,

Mislim da pritom zaboravljaš kako ljudi prihvataju takve pismonoše. Psihologija je čudo. Drugo samo Šeldon Kuper i Knez Miškin ne umeju da lažu, onaj prvi zbog autizma ovaj drugi zbog dobrote. Ali su obojica smatranim idiotima.
angie01 angie01 17:25 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

iskreno, ne kapiram bas sta ti je ideja u postavljanju paralele,

jer ovde istina spasava ljudske zivote i moraju se dati prave info i jasna uputstva, obezbediti sve sto je potrebno...jednom recju, mora postojati odgovornost koju drzava ima po difoltu u ovakvim situacijama.

rekoh vec da sam bila u Kanadi za vreme onog velikog blokauta i SARSA- ljudi su pohisterisali i ponaslai se neadekvatno u prvi mah, nisu se snasli, nisu znali kako da se ponasaju, jer nisu obavezni da budu potkovani za takve situacije-placaju porez da bi neko brinuo, i resavao takve stvari.

i cim se pojavio glavni serf i rekao sta se desava, zasto, kako i sta da rade, kako da se ponasaju, odmah je sve dovedeno red- jer su tamo navikli da drzava brine, resava problematiku i veruju joj....nikakvi idioti zbog izgvorene istine nisu bili u izgledu, naprotiv.
nsarski nsarski 17:47 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

rekoh vec da sam bila u Kanadi za vreme onog velikog blokauta i SARSA- ljudi su pohisterisali i ponaslai se neadekvatno u prvi mah, nisu se snasli, nisu znali kako da se ponasaju, jer nisu obavezni da budu potkovani za takve situacije-placaju porez da bi neko brinuo, i resavao takve stvari.

i cim se pojavio glavni serf i rekao sta se desava, zasto, kako i sta da rade, kako da se ponasaju, odmah je sve dovedeno red- jer su tamo navikli da drzava brine, resava problematiku i veruju joj....nikakvi idioti zbog izgvorene istine nisu bili u izgledu, naprotiv.


Sjajno! Kanada je zemlja koja takve probleme super i pametno rešava.

Samo da te pitam: znaš li nešto o Thaliomidu, i zašto je Kanada, više od pola godine kasnila za ostatkom sveta da zabrani taj "lek" koji je proizvodio strašne genetske malformacje kod dece? I na taj način proizvela stotine dece sa užasnim genetskim poremećajima, te decenijama plaćala odštete za tu svoju grešku.
Ja sam imao prilike da upoznam neku od te dece kada su odrastla - njima šake izlaze iz ramena, ili sviraju gitaru nogama. Nemoj da se brukaš baš toliko.

nask nask 21:48 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

iskreno, ne kapiram bas sta ti je ideja u postavljanju paralele,

Iskreno, ne kapiram kako ne kapiraš, a pritom znam da kapiraš, da je u pitanju vanserijska dogodovština čije je razmere retko ko mogao, onako iz prve, da ukapira. Da je bilo koji političar odmah reagovao na način koji ti sugerišeš bio bi proglašen za totalnu budalu tj. idiota. Što se inače desilo nemalom broju stručnjaka na temu (ovo stručnjak je bez ironije). Idi listaj blogokomentare na tu temu od pre samo nekoliko nedelja. A sada smo svi postali eksperti na temu.
angie01 angie01 22:25 17.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Da je bilo koji političar odmah reagovao na način koji ti sugerišeš bio bi proglašen za totalnu budalu tj. idiota.


pa evo, tu se ne slazemo, jer iskustveno dozivljavam da je to stvar poverenja,...pa sam ti dala primer.

da su na vreme reagovali svi u nizu, verovatno ne bi posledice bile ovolike.

...barem oni, koji su vec imali primer ispred sebe, sta se desava kada se ne odreaguje odmah-onaj simulator virusa, koji je postavio zemljanin, bas slikovito prikazuje njegovo ponasanje.

sad sto se politicari vise brinu za svoje rejtinge, je druga prica,..u ovakvim situacijama, na kraju stize pravi utisak.


Idi listaj blogokomentare na tu temu od pre samo nekoliko nedelja.


ne moram da listam, secam se reakcija,....ali u nase slucaju to je vec tradicionalno, jer se vise prepustas porivim, nego poverenju "autoritetima" iz razumljivih razloga,...i onda to tako izgleda.

ja ne mislim da sam ekspert, samo sam sledila logiku onoga sto sam vec videla u Kini, pa u Italiji, i bilo mi je nekako normalno, da mi ne uradimo isto tako, ako zelimo bolji skor.
nask nask 01:18 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

da su na vreme reagovali svi u nizu, verovatno ne bi posledice bile ovolike.

Posledice su za sada minimalne, MINIMALNE. Treba da se zaustavi život? Dok svi ne pokupimo korona virus nem nam druge nego da se gripujemo, pa kome opanci a kome obojci. Nema druge. I umreće nemali broj ljudi radili jedno ili drugo ili treće. Meni je ta logika da je neko kriv ili odgovaran za nešto pomalo detinjasta.
...barem oni, koji su vec imali primer ispred sebe, sta se desava kada se ne odreaguje odmah-onaj simulator virusa, koji je postavio zemljanin, bas slikovito prikazuje njegovo ponasanje.

Ko je to imao primer pre sebe, mislim cela stvar je bila brza ne možda kao hokej ali barem kao košarka. I život se ne odvija u simulatoru po nekakvom matematičkom modelu koji stane u jednu java aplikaciju. No dobro, ako ti je lakše da je neko kriv i da mu treba nanu naninu, neka ti.
da mi ne uradimo isto tako, ako zelimo bolji skor.

Pa kinezu su u prvi mah zažmurili i nadali se da niko neće da vidi šta je na stvari. Lokdaun u Italiji je proglašen pre osam (8) dana. I da se vratim na modele, prerani lokdaun je isto toliko loš kao i kad se zakasni.
Atomski mrav Atomski mrav 01:32 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Posledice su za sada minimalne, MINIMALNE.


Podvukao bih ovo "za sada".

I umreće nemali broj ljudi radili jedno ili drugo ili treće.

Ma da, čemu frka? Pazi, koliko god sistem zaštite zdravlja bio dobar ili loš u nekoj državi, sigurno je da su kapaciteti tog sistema ograničeni. Nije isto ako u istom vremenskom periodu obole hiljade ili desetine/stotine hiljada ljudi. Zato je važno barem usporiti epidemiju.
nask nask 01:49 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Zato je važno barem usporiti epidemiju.

Pa o tome i jeste priča, usporiti, i to se radi manje više uspešno u datim mogućnostima. Čak ova prebogata NL ima samo oko 1600 kreveta na intenzivnim odelenjima (18 mil stanovnika). I na koliko da razvučemo onda celu priču. Mada treba sačekati malo pa da naknadno pametujemo.
angie01 angie01 10:04 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Meni je ta logika da je neko kriv ili odgovaran za nešto pomalo detinjasta.


nemam problem s tim, da tako mislis.

meni je pak nenormalno da zvanicnici jedne zemlje u razmaku od nedelju dana, prvo ismejavaju ovu opsanosnost i pozivaju grajdane na soping u ugrozenoj zemlji, da bi se nebrzo posle proglasavao policijski cas.

...isto, kao sto ne ubedjujes gradjane da je sve sigurno i pod kontrolom i oni ne preduzmu nista, i onda budu poplavljeni,...kao sto nam se vec desilo,...ja nekako kapiram, da drzava ima odgovornost za ovakve stvari i da mora da ih kontrolise i orkestrira adekvatne mere i sve potrebne korake....

...dozvoljavam da imas misljenje da to nije tako.


Ko je to imao primer pre sebe, mislim cela stvar je bila brza ne možda kao hokej ali barem kao košarka. I život se ne odvija u simulatoru po nekakvom matematičkom modelu koji stane u jednu java aplikaciju. No dobro, ako ti je lakše da je neko kriv i da mu treba nanu naninu, neka ti.


ovo nije bas korektan komentar, narocito s onim krajem, al dobro,...

slazem se da je novo, brzo,...al ako si vec video kako se stvari odvijaju, onda ti probas da uradis drugacije,...barem ne pustas gradjane bez nadzora u karantinu, posle prelaska granica iz rizicnih podrucja-ovo je glavni razlog situacije u Kikindi, kako sam razumela,...zili sigurno zna vise...



Pa kinezu su u prvi mah zažmurili i nadali se da niko neće da vidi šta je na stvari. Lokdaun u Italiji je proglašen pre osam (8) dana. I da se vratim na modele, prerani lokdaun je isto toliko loš kao i kad se zakasni.


to ti i kazem,...sad ti istu stvar dajes kao primer po modelu-pa i ovi su,...a ja- kada vec znas da to nije bilo dobro, pa nemoj i ti.

...mozda gresim, ali ja kapiram da karantin sluzi da se bolest ne siri,...ovde mislim na lokdaun, da su Kinezi zatvorili svoje zarazeno podrucje, ne bi se virus tako prosirio,...da su Italijani odmah zatvorili granice, ne bi se ljudi razmileli po Evropi i raznosili virus,....

imam prijatelja u Luganu, koji kaze, kako su svi ispizdeli, kako su iz Italije , dok tamo divlja bolest, ljudi uredno svrckali,....kod nas su do prosle nedelje, ljudi uredno sletali iz Milana, npr i bez kontrole pustani da idu gde hoce,...
nask nask 14:53 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

meni je pak nenormalno da zvanicnici jedne zemlje

Čini mi se da znam na koju zemlju ciljaš ali da te razuverim nije u pitanju samo jedna zemlja. U NL je premijer na konferenciji za štampu na kojoj je saopštio mere protiv širenja korone, između ostalih o nerukovanju i držanju odstojanja od 1,5 m, ladno pružio ruku direktoru saveznog instituta za narodno zdravlje, a ovaj mu ponudio svoju pa se onako bratski izrukovaše, ma samo što se nisu celivali. I šta sad, da ga zbacimo sa vlasti?
...isto, kao sto ne ubedjujes gradjane da je sve sigurno i pod kontrolom

Nego trebali su da izađu pred narod i kažu: nemamo pojma i zato neka svko brine svoju brigu odoh da nabavim toalet papir dok ima.
i oni ne preduzmu nista,

Je li ti imaš neke konkretna saznanja o tome.

ovo nije bas korektan komentar, narocito s onim krajem,

Ja mislim da ti imaš nerealna očekivanja kako i koliko brzo čovečanstvo može da reaguje u ovako vanserijskim situacijama. I gotovo kroz sve tvoje komentare provejava to upiranje prstom u vlast kao nekakvog krivca.
sad ti istu stvar dajes kao primer

Ja ti dajem primer da nismo mi najgori, pa čak ni ova sadašnja vlast, kakva kod da je, a loša je vrlo po meni, nije najgora i da rade što umeju i znaju.
ali ja kapiram da karantin sluzi da se bolest ne siri,

Koliko ja kapiram cilj je da se bolest ne širi toliko brzo da dovede do sloma zdravstvenog sistema.
kod nas su

I kod nas i svuda drugde.
angie01 angie01 17:50 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

nask, mogu sve samo da ti ponovim,

to sto su i drugi odreagovali lose, nije niakav izgovor, dapace, vec si video kako se to zavrsava, a dopustio si sebi da ponovis greske.
meni to nije normalno, a dozvoljavam da tebi jeste.

naravno da kritikujem nenormalno ponasenje onih koji su placeni od gradjana da reaguju odgovorno- to sto je tebi takvo ocekivanje "previse", je stvar tvoje percepcije,...vec ti rekoh, nema problema.

...da su samo na vreme bolje reagovali na granicnim prelazima, stvar bi se drugacije odvijala, sto je slucaj sa Kikindom na zalost potvrdio.
mariopan mariopan 18:21 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Nego trebali su da izađu pred narod i kažu: nemamo pojma i zato neka svko brine svoju brigu odoh da nabavim toalet papir dok ima.

Evo konkretno da kažem šta su trebali da urade, ili da rade sad i ubuduće, zato sto sam komentarisala odluku o zatvaranju starih u kuće i stanove koju su neki stari ljudi doziveli veoma dramaticno.

Kada kažu starim ljudima da niko ne sme da izađe iz kuće, prva rečenica posle toga trebalo bi da bude o tome kako se organizuje dostava potreba hrane i lekova i da prate vesti pa će znati da im neko to sprema i donosi na kućnu adresu.
Čak i ako je to laž ljudi bi bili manje u panici, strpljivo bi cekali te vesti ko će im doneti hleba ujutru, a oni bi dobili fore da stvarno, na nivou opstine ili mesnih zajednica organizuju takvu dostavu. I svi mirni i bez stresa obavljaju svoje zadatke.

Ili:

Objavili policijski čas i najavili ukidanje međugradskog prevoza.

Sledeća rečenica kad to objave morala bi da sadrzi upitstva kako do svoje kuće u drugom gradu da stignu oni koji su se silom prilika zatekli van mesta boravka? Jer kad nastupi policijski čas svi moraju biti u svojim kućama pod pretnjom kazne.

NE može samo da se preti kaznama a da se ne ponude rešenja za probleme koje njihovi potezi prave ljudima koji ne žele da krše zakone u ovako teškoj situaciji ali silom prilika moraju, recimo da bi stigli svojoj kući.

Eto šta bih ja uradila drugačije.
predatortz predatortz 18:23 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

da su samo na vreme bolje reagovali na granicnim prelazima, stvar bi se drugacije odvijala, sto je slucaj sa Kikindom na zalost potvrdio.


Kako bi ti reagovala na graničnim prelazima?
Dođe ti čovek bez simptoma. Ne kašlje, nema temperaturu, odlično se oseća. Nikakvih manifestacija bolesti, a on zaražen i kliconoša.

Ako bi sve pri ulasku u zemlju držala dve nedelje u karantinu, onda se postavlja niz pitanja. Od onih pravnih, kojim pravom zadržavaš zdravu osobu da uđe u svoju zemlju, do pitanja logistike, osoblja koje bi se njima bavilo, ishrane, smeštaja...

mariopan mariopan 18:45 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Ako bi sve pri ulasku u zemlju držala dve nedelje u karantinu, onda se postavlja niz pitanja. Od onih pravnih, kojim pravom zadržavaš zdravu osobu da uđe u svoju zemlju, do pitanja logistike, osoblja koje bi se njima bavilo, ishrane, smeštaja...

Ovo se sad i ja pitam jer se od malopre informišem da, pošto dolazim iz Grčke, meni sleduje karantin od 28 dana u nekoj kasarni ili bolnici, a spadam u kategoriju izuzetno ugroženih, gde će me pomešati sa ljudima koji su ko zna odakle stigli i za koje niko ne zna da li nose virus iako dobro fizicki izgledaju.

I ja se dobro osećam, jer sam i ovde bila u dobrovoljnom karyntinu, i ne bežim od obaveze da se u kući izolujem i na par meseci, ali će kolektivni smestaj sa svima koji su doputovali iz svih zemalja sveta za mene biti smrtna presuda.

Nisu predvideli da nas sve testiraju pa da tako one koji su zdravi ne mešaju sa svima koji su doputovali odnekud, nego da zatvore samo one koji imaju virus?

I nas će zdrave hraniti i "lečiti" mesec dana? Po cenu da svi fasujemo virus a neki od nas i da odapnu?
angie01 angie01 19:01 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Dođe ti čovek bez simptoma. Ne kašlje, nema temperaturu, odlično se oseća. Nikakvih manifestacija bolesti, a on zaražen i kliconoša.


pa svi su tako dosli, ne samo kod nas,...prvo u/iz Kine, pa u/iz Italije, svrckali su naokolo nesmetano i tako se preneo virus- znaci generalno je treblo na vreme zatvoriti granice, ograniciti cirkulisanje- onaj ko se zadesio- prvo test, pa ako je sve ok kuci, sa preventivnom zabranom izlaska od 14 dana, ako se pokaze da je zarazen- u organizovani stacionar,...te sa laksim oblicima koji su se lecili kod kuce, zarazili su svoju porodicu,...ne znam, mozda su trebali da su obavezni maska, rukavice i sve sta treba, ako moras da putujes,...avion je zatvoreni prostor sa ogranicenim kapacitatom vazduha, svi pipkaju sedista, kvake od wca, sede suvise blizu jedni drugima, na aerodromu stojis u redu za cekiranje, pa cekas u redu na prelazu, ...suvise su veliki rizici....

mariopan, nek te tamo opreme sa maskom, rukavicama, naocarima-pazis, usta nos oci, kako su rekli- dezifekcionim sredstvom, ne priblizavaj se nikome,...ne znam samo kako ces kod sedenja:)))...nadji mesto gde nema nikoga pored:).
nask nask 21:42 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

to sto su i drugi odreagovali lose, nije niakav izgovor, dapace, vec si video kako se to zavrsava, a dopustio si sebi da ponovis greske.

Vidi angie, logika ti ne valja u ovom slučaju ali ajde da probam ovako, zamisli pismeni iz fizike, drugarica iz nekog drugog odelenja ti kao da odgovore i kad ti vrate pismeni sa keceom ko vrata ti ukapiraš da ti je dala pogrešne odgovore. Shit happens. Ali ima još jedan problem, ti si ta rešenja još malo doradila i dala svom drugu u susednom odelenju. I šta misliš da je taj tvoj drug dobio na pismenom.

No ajde da pitam nešto drugo, šta bi ti uradila da se ne uruši kompletan globalni ekonomski sistem i da recimo ne dođe do totalne nuklearne katastofe. Ja znam odgovor. U budućnosti.
mariopan mariopan 21:48 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mariopan, nek te tamo opreme sa maskom, rukavicama, naocarima-pazis, usta nos oci, kako su rekli- dezifekcionim sredstvom, ne priblizavaj se nikome,...ne znam samo kako ces kod sedenja:)))...nadji mesto gde nema nikoga pored:).

Ja sam već opremljena, sve to imam i sa tim bih krenula odavde, ali nas će kad sletimo sprovesti direktno u taj karantin jer dolazimo iz tacno navedenih zemalja, tu je i Grcka, ništa drugo im nije merilo. Navedeno je iz kojih zemalja idemo u tu izolaciju od 28 dana a "ostali" idu u kućni karantin na 14 dana...ja sam iz Grcke i automatski mi sleduje 28 dana u nekoj "izolaciji"!

I nije moguće tih 28 dana spavati sa maskom, jesti sa maskom, kupati se u ko zna kakvim kupatilima jer na hiljade nas treba negde da drže pod karantinskim uslovima.
Pretpostavljam da samo kasarne mogu da prime toliko ljudi?

Još uvek ne verujem da je to tačno iako sam vest nekoliko puta pročitala, stalno se pitam da li ja to dobro razumem.

Toliko o tome koliko jasno vlasti (ne) govore ljudima šta rade i šta će nama da urade.
angie01 angie01 21:53 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Pretpostavljam da samo kasarne mogu da prime toliko ljudi?


ne znam sta si slusala/gledala, meni malo pre javili ovi moji iz Vrsca, da ce neke zarazene da prevezu kod njih u zatvor, koji godinama ne radi,...niko ne zna da l su te prostorije sada opremili kao karantin???

...isto su culi i za Vrbas...
mariopan mariopan 22:00 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

angie01
Pretpostavljam da samo kasarne mogu da prime toliko ljudi?


ne znam sta si slusala/gledala, meni malo pre javili ovi moji iz Vrsca, da ce neke zarazene da prevezu kod njih u zatvor, koji godinama ne radi,...niko ne zna da l su te prostorije sada opremili kao karantin???

...isto su culi i za Vrbas...

Editovala sam onaj komentar da bolje objasnim.

Pa sad stvarno razmišljam da li da krenem kući, stvarno spadam u zdravstveno vrlo rizicnu grupu, i gripa može da me odnese...i stalno se nadam da nisu valjda stvarno odlučili da sve nas džumle potrpaju u neku kolektivnu izolaciju, bez prethodne provere testiranjem, pa ko prezivi? I da nešto nisam dobro razumela.....ali svi smo to čitali i isto razumeli.
Edit

To sam citala na stranici koja dijasporu obavestava o korona virusu u merama vlade
vcucko vcucko 22:15 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mariopan
angie01
Pretpostavljam da samo kasarne mogu da prime toliko ljudi?


ne znam sta si slusala/gledala, meni malo pre javili ovi moji iz Vrsca, da ce neke zarazene da prevezu kod njih u zatvor, koji godinama ne radi,...niko ne zna da l su te prostorije sada opremili kao karantin???

...isto su culi i za Vrbas...

Editovala sam onaj komentar da bolje objasnim.

Pa sad stvarno razmišljam da li da krenem kući, stvarno spadam u zdravstveno vrlo rizicnu grupu, i gripa može da me odnese...i stalno se nadam da nisu valjda stvarno odlučili da sve nas džumle potrpaju u neku kolektivnu izolaciju, bez prethodne provere testiranjem, pa ko prezivi? I da nešto nisam dobro razumela.....ali svi smo to čitali i isto razumeli.
Edit

To sam citala na stranici koja dijasporu obavestava o korona virusu u merama vlade

Vidi, nemoj pogrešno da me razumeš. I znam da nije moja stvar. Ali...

Ovde negde si pisala da očekuješ 28 dana karantina (ne kućne izolacije nego karantina u nekom kolektivnom smeštaju, nebitno kojem) i opet si zapela na put?!

Pobogu. Jel' gori negde, aman

Edit:
Ponavljam, nemoj pogrešno da shvatiš. Iz najbolje namere pišem . Plus skromno smatram da baš lepo i kvalitetno pišeš ovde. Pa se pitam zašto
mirelarado mirelarado 22:16 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Ja sam već opremljena, sve to imam i sa tim bih krenula odavde, ali nas će kad sletimo sprovesti direktno u taj karantin jer dolazimo iz tacno navedenih zemalja, tu je i Grcka, ništa drugo im nije merilo. Navedeno je iz kojih zemalja idemo u tu izolaciju od 28 dana a "ostali" idu u kućni karantin na 14 dana...ja sam iz Grcke i automatski mi sleduje 28 dana u nekoj "izolaciji"!


Večeras je Brabonjabić rekla da će u te karantine samo oni koji nemaju uslove za kućnu samoizolaciju. Ti si već unapred sve pripremila, i sama si u kući, imaš ko će ti donositi potrepštine... Dakle, karantini nisu za tebe.
angie01 angie01 22:19 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Vidi angie, logika ti ne valja u ovom slučaju ali ajde da probam ovako, zamisli pismeni iz fizike, drugarica iz nekog drugog odelenja ti kao da odgovore i kad ti vrate pismeni sa keceom ko vrata ti ukapiraš da ti je dala pogrešne odgovore. Shit happens. Ali ima još jedan problem, ti si ta rešenja još malo doradila i dala svom drugu u susednom odelenju. I šta misliš da je taj tvoj drug dobio na pismenom.


ne znam sta si ovde hteo da kazes,...mislim nema nikakve logike:)- za koju me prozivas, ...


ja bih pre dala kao primer grupu dece, koja bi da se okupa u nekom jezeru i krenu najblizom stazom, za koju se ispostavi da ima puno iznenadnih prepreka,da bi svaku od njih presli, morali su da se na neki nacin povrede i na kraju kada su stigli na obalu, iako su videli da je opasan prilaz, mislili su, kada smo vec dovde dosli, ucicemo,...i kada su usli u vodu, neki su se dodatno povredili, neki nekako otplivali dalje, a neki bogami nisu izronili,

sve je to gledala sa obliznjeg uzvisenja druga grupa dece i pomislisla, ne necemo mi tako proci, idemo i mi- i sve se isto desi, jer su se susreli sa istim okolnostima,

na drugom uzvisenju stoji treca grupa dece, pa ako je vec videla kako su prosle ove prethodne dve grupe, sledeci iste korake u istim okonostima, da li bi bilo pametno da i oni ponove sve na isti nacin?

ovo samo kao paralela oko ponasnja i donosenja odluka kada imas ocigledan primer,...s tim, sto sa Koronom imas i dodatno ugrozavanje i drugih uz sirenje problema koji moze da se zavrsi smrcu i za one, koji nisu nista krivi.

nema veze nask,....ionako su strucnjaci vec rekli da su pogresili u koracima- otprilike ovo sto i ja zastupam,...ne nasi naravno:)...oni su, nikada bolje u istoriji...


šta bi ti uradila da se ne uruši kompletan globalni ekonomski sistem i da recimo ne dođe do totalne nuklearne katastofe. Ja znam odgovor. U budućnosti.


nisam razmialjala o tome,...trenutno nemam odgovor....s tim sto smatram, da nuklearno oruzje treba unistiti,...takodje verujem, da je covecanstvu potreban neki restart, ovo u sta se sve pretvorilo je dehumanizovano drustvo....kao sto sam vec rekla, svet granicnog poremecaja,...ne bih ga nesto ocuvala ovakvog.
angie01 angie01 22:23 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Dakle, karantini nisu za tebe.


ja sam razumela da samo zarazene vode u te karantine.



burn a bitch:)
angie01 angie01 22:28 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

slazem se sa vuckom, pre svega sto na tom putu imas vece sanse da naletis na nekog zarazenog- vec sam objasnila zasto,redovi za cekiranje, redovi na granici, redovi za uzimanje prtljaga, posle posle guzva u autobusu, o sedistima u avionu da ne pricam, blizu su, kao da su pored tebe najrodjeniji...ne verujem da ce automatski da te spakuju u karantin- juce mi je stigao neki ortak sa skijanja iz Francuske, samo su im dali neki letak sa uputstvima da fotografisu i dobio je obavezu da bude u samoizolaciji 14 dana- a zbog njega i njegovi ukucani.
nask nask 22:47 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Pa sad stvarno razmišljam da li da krenem kući,

Ako baš ne moraš da se vraćaš ostaj tu gde jesi. Ono sa smeštajem u kasarnama je već neodgovorno pošto se još od sarsa zna da je smeštaj u njma i sportskim salama samo pogoršao problem. Ovde kod mene je između ostalog nastala frka jer skoro 200 000 holandeza ne može da se vrati u zemlju.
nask nask 23:06 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

sve je to gledala sa obliznjeg uzvisenja druga grupa dece

E ta logika ti ne valja, ono što ja hoću da naglasim jeste da se ceo film tako brzo odvija da nema onih koji su znali šta i kako, nema gledanja sa uzvišice u real time. Jednostavno ima previše nepoznatih u toj jednačini i kada promeniš jedan parametar u toj jednačini moraš da sačekaš izvesno vreme da bi video efekat promene. Zato sam i napiaso da ja znam sve odgovore na ova pitanja oko korone ali tamo negde krajem sledeće godine.
takodje verujem, da je covecanstvu potreban neki restart,

I ti bi sada da zaustaviš restart? Svaki restart boli, restart čovečanstva boli mnogo kao što smo imali prilike da vidimo prilikom poslednja dva restarta čovečanstva u prošlom veku. So, be careful what you wish for.
angie01 angie01 23:31 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

E ta logika ti ne valja, ono što ja hoću da naglasim jeste da se ceo film tako brzo odvija da nema onih koji su znali šta i kako, nema gledanja sa uzvišice u real time. Jednostavno ima previše nepoznatih u toj jednačini i kada promeniš jedan parametar u toj jednačini moraš da sačekaš izvesno vreme da bi video efekat promene. Zato sam i napiaso da ja znam sve odgovore na ova pitanja oko korone ali tamo negde krajem sledeće godine.


nask- pa vec je utvrdjeno, bez ove nase rasprave, da se kasno reagovalo,...prvo je Kina tajila, pa kad je eskaliralo kod njih, onda se saznalo, ali zbog biznisa, nisu odmah preduzete mere- da jesu, ne bi se prosirilo,...o vidrusu se jos ne zna sve, al se videlo da se brzo siri, da je mutacija nekog predjasnjeg i da moze imati smrtan ishod,...kada se pojavio u Italiji, vec se znalo kako ce se nastaviti, ako izostane reakcija, ( kacio zemljanin i neku simulaciju ponasanja virusa)- a ipak je izostala, pa kada se i tu poceo ponavljati isti secanrio, valjda su ostale zemlje trebal da reaguju drugacije,...sta tu ne valja logicki.

pa nije ovo prva pandemija, valjda i to iskustvo ima neku tezinu- narocito ako nema vakcine.


I ti bi sada da zaustaviš restart?


nije ovo restart, ovo je upozorenje, na zalost strasno da je krajnje vreme za restart.

i epidemiolozi sami kazu, kako se ne ulaze dovoljno u istrazivanja, preventivu, zastitu,...ali zato nece faliti za uvecavanje kapitala, oruzja/ratove, politicku propagandu i podrsku,....
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:39 18.03.2020

Re: Svi, svi, svi

prvo je Kina tajila, pa kad je eskaliralo kod njih, onda se saznalo, ali zbog biznisa, nisu odmah preduzete mere- da jesu, ne bi se prosirilo,...o vidrusu se jos ne zna sve, al se videlo da se brzo


Apsolutno, sva doktorska bransa je znala sve vec sta ce biti prateci Kinu od pocetka. A politicari opet imaju svoje prioritete.. i to je to.
angie01 angie01 00:04 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi


Sinisa Kovacevic
@SinisaKovacevi6
·
5h
U kupleraju se pojavila venerična bolest.Gazda je odmah promenio sijalice,ukinuo dnevne posete,spustio cenu deset posto,okrečio plafone.
A personal?
Šta personal?
Pa kurve šire triper.
Kuća mora da zarađuje.
A kondomi?Deliš li bar mušterijama kurtone?
Nemam.Doneće u petak
Eskimi
nask nask 00:12 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

nask- pa vec je utvrdjeno

Zavisi ko priča priču, ali definitivno tako nešto nije utvrđeno u smislu da se većina stručne zajednice slaže po tom pitanju.
Evo pročitaj ovo. Uzmi samo ono pod Discussion na strani 14.
angie01 angie01 00:26 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Zavisi ko priča priču, ali definitivno tako nešto nije utvrđeno u smislu da se većina stručne zajednice slaže po tom pitanju.


:))))....nask, nerazumno si uporan oko necega sto je utvrdjeno i jasno je- al dobro, rekoh ti jos gore- ti slobodno misli kako hoces.

MARIOPAN, PROCITAJ
mariopan mariopan 01:28 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Pobogu. Jel' gori negde, aman

Gori moj pasoš.
Ako prekoračim vizu sledi zabrana ulaska i do 5 godina.

Ja čak i taj "beli šengen" smatram nehumanim i varvarskim činom jer meni, kao nekoj nižoj rasi (u neka strašna vremena), ogranicava i određuje vreme koje mogu da provedem sa mojom decom, i kada istekne, taman i da stvarno nešto "gori" ja ne mogu da dođem i pomognem, recimo operacija moje ćerke, bez mene da je negujem pa je bila sama, negovao je brat trčeći sa posla, i razne druge stvari koje su se dešavale za preko 20 godina koliko oni zive ovde a ja tamo.

Ne znam koliko mi je vremena ostalo da živim ali mi to vreme uopste ne treba ako ne budem mogla da dolazim da ih viđam.

A birokratija je nekad nemilosrdna, gledaju se datumi, pecati, grešio si pa plati...neću da se igram.
Zato sam odlucila da idem. Ne mislim "neće mene" nego mislim "šta bude drugima biće i meni".
Mislim pozitivno.

Plus skromno smatram da baš lepo i kvalitetno pišeš ovde. Pa se pitam zašto


Hvala vcucko
mariopan mariopan 01:30 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

nask
Pa sad stvarno razmišljam da li da krenem kući,

Ako baš ne moraš da se vraćaš ostaj tu gde jesi. Ono sa smeštajem u kasarnama je već neodgovorno pošto se još od sarsa zna da je smeštaj u njma i sportskim salama samo pogoršao problem. Ovde kod mene je između ostalog nastala frka jer skoro 200 000 holandeza ne može da se vrati u zemlju.

Da, to je sada problem u mnogim zemljama, da njeni gradani ne mogu da se vrate.
mariopan mariopan 01:37 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

angie01
Zavisi ko priča priču, ali definitivno tako nešto nije utvrđeno u smislu da se većina stručne zajednice slaže po tom pitanju.


:))))....nask, nerazumno si uporan oko necega sto je utvrdjeno i jasno je- al dobro, rekoh ti jos gore- ti slobodno misli kako hoces.

MARIOPAN, PROCITAJ

Hvala Anđo, pročitala sam.

To je bilo juče, a situacija se jako brzo menja a tako i potezi drzave.

Daj Bože da si u pravu, ako se ne javim od kuće znaci negde su me spakovali gde nemam wi fi.
Ako sam kod kuće javljam se čim obavim dezinfekciju sebe i stvari kako sam i planirala.
mirelarado mirelarado 01:41 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Daj Bože da si u pravu, ako se ne javim od kuće znaci negde su me spakovali gde nemam wi fi.
Ako sam kod kuće javljam se čim obavim dezinfekciju sebe i stvari kako sam i planirala.


Očekujemo javljanje, Mariopan!
mariopan mariopan 01:43 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

angie01
slazem se sa vuckom, pre svega sto na tom putu imas vece sanse da naletis na nekog zarazenog- vec sam objasnila zasto,redovi za cekiranje, redovi na granici, redovi za uzimanje prtljaga, posle posle guzva u autobusu, o sedistima u avionu da ne pricam, blizu su, kao da su pored tebe najrodjeniji...ne verujem da ce automatski da te spakuju u karantin- juce mi je stigao neki ortak sa skijanja iz Francuske, samo su im dali neki letak sa uputstvima da fotografisu i dobio je obavezu da bude u samoizolaciji 14 dana- a zbog njega i njegovi ukucani.

Evo sad citam, kaže Stefanović da je to za one koji ne mogu da obezbede samoizolaciju. Ja mogu. I to najbolju moguću, pa idem.
mariopan mariopan 01:44 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mirelarado
Daj Bože da si u pravu, ako se ne javim od kuće znaci negde su me spakovali gde nemam wi fi.
Ako sam kod kuće javljam se čim obavim dezinfekciju sebe i stvari kako sam i planirala.


Očekujemo javljanje, Mariopan!

Pišem cim stignem.
mariopan mariopan 01:49 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mirelarado
Ja sam već opremljena, sve to imam i sa tim bih krenula odavde, ali nas će kad sletimo sprovesti direktno u taj karantin jer dolazimo iz tacno navedenih zemalja, tu je i Grcka, ništa drugo im nije merilo. Navedeno je iz kojih zemalja idemo u tu izolaciju od 28 dana a "ostali" idu u kućni karantin na 14 dana...ja sam iz Grcke i automatski mi sleduje 28 dana u nekoj "izolaciji"!


Večeras je Brabonjabić rekla da će u te karantine samo oni koji nemaju uslove za kućnu samoizolaciju. Ti si već unapred sve pripremila, i sama si u kući, imaš ko će ti donositi potrepštine... Dakle, karantini nisu za tebe.

Baš zato mislim da mene nikako ne treba gurati tamo gde stvarno moze da im treba mesto kada krene najjača zaraza virusom, ne samo zato da sebe spasem nego će sve to da im treba a meni je kod kuće sve obezbeđeno.
Nadam se da će tako biti.
vcucko vcucko 08:23 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

angie01


nisam razmialjala o tome,...trenutno nemam odgovor....s tim sto smatram, da nuklearno oruzje treba unistiti,...takodje verujem, da je covecanstvu potreban neki restart, ovo u sta se sve pretvorilo je dehumanizovano drustvo....kao sto sam vec rekla, svet granicnog poremecaja,...ne bih ga nesto ocuvala ovakvog.

Nukes čuvaju mir, bar globalno. Da nema nukes neki opšti konvencionalni rat izbio bi odavno, mnogo je prilika bilo i tek će biti.
Sam čin uništenja nukes je besmislen, niko ko ima ne bi uništio sve, pretvorilo bi se u priču ko je više sakrio. To je isto kao da kažeš pare treba uništiti, ili zlato.
Takođe, jeste zasad samo filmično, ali treba dopustziti i mogućnost napada spolja (ET, asteroid...) - mi kao vrsta nemamo jače naoružanje od nukes; možda ovako rečeno zvuči smešno, ali what if?!
vcucko vcucko 08:30 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mariopan
Pobogu. Jel' gori negde, aman

Gori moj pasoš.
Ako prekoračim vizu sledi zabrana ulaska i do 5 godina.


Pa jesi li išla u policiju i gde već treba, pitala? Da li vanredno stanje menja nešto?
Mislim, verujem da jesi, ali u ovakvim okolnostima stvari se ponekad menjaju na dnevnom nivou. Plus, da se ne lažemo, Grci nisu baš od onih što se drže zakona k'o pijan plota, o mnogo čemu odlučuje neko moodo u policiji po svom nahođenju (bar ih takve ja znam).
Poslednje što želim je da ti dosoljavam, samo iz najbolje namere kažem, razmotri sve još jednom
Atomski mrav Atomski mrav 13:23 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

U NL je premijer na konferenciji za štampu na kojoj je saopštio mere protiv širenja korone, između ostalih o nerukovanju i držanju odstojanja od 1,5 m, ladno pružio ruku direktoru saveznog instituta za narodno zdravlje, a ovaj mu ponudio svoju pa se onako bratski izrukovaše, ma samo što se nisu celivali.


Bukvalno se ista situacija odigrala u Norveškoj, premijerka (desno) je krenula da se rukuje sa direktorkom Instituta za javno zdravlje (levo) ali je nindža u sredini (ministar zdravlja) odreagovao na vreme:



P.S. Sinoć je na aerodrom u Oslu sletelo 5 aviona sa norveškim turistima iz Španije. Proveli su, stotine njih, između jednog i dva sata na pasoškoj kontroli (to je sad uvedeno pošto su zabranili ulazak u zemlju strancima koji nemaju boravišnu dozvolu), u prilično skučenom prostoru. Posle su se svi oni razmileli po fri šopu i kud koji mili moji svojim kućama - autobusima, vozom, avionima... uz obavezu da ostanu kod kuće u karantinu. Do kuće mogu da zaraze još gomilu ljudi ako su kliconoše.
mariopan mariopan 14:26 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

vcucko
mariopan
Pobogu. Jel' gori negde, aman

Gori moj pasoš.
Ako prekoračim vizu sledi zabrana ulaska i do 5 godina.


Pa jesi li išla u policiju i gde već treba, pitala? Da li vanredno stanje menja nešto?
Mislim, verujem da jesi, ali u ovakvim okolnostima stvari se ponekad menjaju na dnevnom nivou. Plus, da se ne lažemo, Grci nisu baš od onih što se drže zakona k'o pijan plota, o mnogo čemu odlučuje neko moodo u policiji po svom nahođenju (bar ih takve ja znam).
Poslednje što želim je da ti dosoljavam, samo iz najbolje namere kažem, razmotri sve još jednom

Išli su svuda, u ministarstvo, u policiju...i nista nismo uradili jer su i oni u velikoj frci.
Ovde nema tako veliki broj obolelih kao u Italiji ali je velika frka da se to spreči a Turci im non stop prave probleme na granici, tamo je prsvi rat, i turska vojska i policija ruše onu ogradu i pomažu migrantims da pređu u Grčku.

Ispaljuju suzavac na grčke vojnike i policiju koja cuva granicu.

Tu ima oko sto hiljada migranata koje su Turci prevezli do granice, doneli im klešta za sečenje žice i vozilo kojim vuku sajle i ruše ogradu da ovi pređu.
To je svako veče na televiziji, ja ne znam koliko takve vesti objavljuju u Srbiji, ali ovde je to svako veče na vestima.
Tu im je najviše policije, nije cudo da nema ko da se bavi i mojim pasošem.

Ako to pređe u Evropu ....

E, poslednja vest od bukvalno malopre.

SRBIJA ZATVARA AVIO SAOBRAĆAJ.

Ja se sinoć spakovala a oni tako, znači uopšte ne odlučujem ja nego okolnosti pa mi je sad lakše na duši, biće šta se može a šta ne može....

Hvala svima na brizi, možda ne krenem uopšte sad već ne odlučujem ja i pao mi je kamen sa srca zbog toga.
nask nask 14:28 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

.nask, nerazumno si uporan oko necega sto je utvrdjeno i jasno je

Da to je taj najbolji argument u svakoj raspravi: Pa to ti svi znaju.
Da zaključim, većina ljudi još uvek ne kapira šta nas je zadesilo, većina ljudi ne kapira da ćemo u sledećim nedeljama i mesecima biti prisiljeni da donesemo mnoge vrlo bolne odluke oko kojih ćemo voditi rasprave sledećih 100 godina. Jedino čudo koje može da nas poštedi opšteg kolapsa je brza pojava delotvorne vakcine.
rodni rodni 14:45 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mariopan

...

E, poslednja vest od bukvalno malopre.

SRBIJA ZATVARA AVIO SAOBRAĆAJ.

Ja se sinoć spakovala a oni tako, znači uopšte ne odlučujem ja nego okolnosti pa mi je sad lakše na duši, biće šta se može a šta ne može....

Hvala svima na brizi, možda ne krenem uopšte sad već ne odlučujem ja i pao mi je kamen sa srca zbog toga.

Evidentiraj na neki način ovu meru - pa kada sve prođe prijavi i to grčkim organima.
Ne verujem da neće uvažiti tvoju odluku da putuješ - i tvoju sprečenost da to realizuješ uticajem tzv. 'više sile', odnosno nečega na što nisi mogla niti najmanje da utičeš.
Tejk ker fo juself!
ecce-florian ecce-florian 15:07 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

E, poslednja vest od bukvalno malopre.

SRBIJA ZATVARA AVIO SAOBRAĆAJ.


to ti je kad naši ljudi odu van zemlje pa oigrešno čitaju vesti. Daklem Mariopan vest glasi( izvor fonet zvanični) cit:
19.03.2020. 11:10

Svi komercijalni međunarodni letovi sa i ka aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu biće obustavljeni danas u 12 časova, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture


Elem, neukim čitanjem uz premisu da su zakoni ( odluke vlade u konkretnom slučaju) jasni i precizni onda ti donosiš ovako jednostran zaključak.

Kad se ,pak, u obzir uzme mogućnost neukosti i nekompetencije (poreklo diplome i sl) , onda pažljivo pročitaš pađljivo sve i iznenadiše se , ovo važi samo za komercijalkne medjunarodne letove U PUTNIČKOM SAOBRAĆAJU. Odakle možeš da dodješ do ovakvog zaključka pitaš se ti . Pa iz nastavka gde mođeš da pročitaš i

Aerodrom ostaje otvoren za sve humanitarne letove i kargo saobraćaj, a vazdušni prostor Srbije ostaje otvoren za sve prelete.

'nači, nedostaju gore tri reči koje glase u putničkom saobraćajuili u prevozu ljudi

šta je tebi činiti?
a) da postaneš humanitarac
b) da te dopreme u delovima ili u celini ali bez svojstva putnika

Misim da se ipak malo strpiš
Ako te grci izbace jer ti je viza istekla bar ćeš stići do makedonije, dalje je već lakše
angie01 angie01 16:20 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Da to je taj najbolji argument u svakoj raspravi:


pa ne, nego si uporan u necemu sto je vec zakljuceno- a to je, da su rekacije bile lose, da su zakasnele i da se zato virus prosirio.

ta cinjenica nema nikakve veze sa ovim sada virusom u smislu nedovoljnog poznavanja samog virusa, nego sa mearama u takvim situacijama, koje su vec poznate,...obaska, sto su i Kina i Italija bile dobri primeri kako ne treba- to su cinjenice,

sad ti insistiras, da je sva ta smira razumljiva, jer eto ne zna se jos dovoljno....pa to je smesno.

znaci, sta se preduzima u slucaju ovakve epidemije je poznata stvar, ali su prve dve zemlje , mahom zbog ekonomije zakasnelo reagovale,...kao posle i ostale,...

ako bas hoces, isti princip funkcionise i u slicnim situacijama kod biljaka, kod epifitocija, jer se jos davno ustanovilo matematickim proracunima po Gausovoj krivulji, kako ce se stvari odvijati,...da bi medicinski kapaciteti uopste bili sposobni da pokriju sve obolele-ciji broj je mogao biti predvidiv upravo ovim proracunom, moralo se reagovati na vreme i adekvatnije,...tada ne bi morali italijanski lekari da donose odluku koga ce da spasavaju a koga ce ostaviti da umre,...
mirelarado mirelarado 16:20 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Ja se sinoć spakovala a oni tako, znači uopšte ne odlučujem ja nego okolnosti pa mi je sad lakše na duši, biće šta se može a šta ne može....


Uživaj u šetnjama po plaži i u svojoj deci, Mariopan. Okolnosti odlučuju, ali bolje je da si sa Srbijom ovako u virtuelnoj vezi. :)
nask nask 16:59 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

nego si uporan u necemu sto je vec zakljuceno- a to je, da su rekacije bile lose,

To si ti zaključila, ili CK ili whoever. Uh zaboravih, to svi znaju. A i vlast je kriva za sve. Jadni mi.
angie01 angie01 18:21 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

To si ti zaključila,


izmedjuostalih, jer vec duze vreme to govorim,...al eto, moze da se procita u raznim analizama isto to,...a rekoh ti vec, ako je poznata metodologija odbrane od ovakvih pocasti, onda nema opravdanja koje ti nudis,...ako pri tome imas i ocigledne primere pogresnih odluka, onda ih valjda ne ponavljas,

no dobro, ti ostani pri svome,...vlast je kriva, jer je placena da donosi ispravne odluke (i mora da je odgovorna za to sto radi,...a i ne moze niko drugi.

na onom drugom blogu pominjes devastirani zdravstveni sistem u Africi i kapiras koliko je to opasno u ovakvoj situaciji,...a posto je i nas isti takav, onda valjda moras i na to da racunas, kada donosi odluke- da ne promasis tajming i da ti se ne dogodi isto sto i Italijanima- jer mi imamo i mnogo manje.


Jadni mi.


vise smo nesto drugo.
ecce-florian ecce-florian 18:38 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

azuriranje

ne vredi ti da te izbace u makedoniju, od sutra su zatvorne granice srbije za drumski i đeljeznički saobraćaj, ako sam dobro razumeo precednika

ni šetnja po plaži u martu u grčkoj nije tako loša opcija
nask nask 20:43 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Uh neće da me pusti virus pa moram
jer vec duze vreme to govorim

Dva dana, dve nedelje, dva meseca, dve godine, ...?
i da ti se ne dogodi isto sto i Italijanima- jer mi imamo i mnogo manje.

to znači da smo uprkos devastiranom zdravsvenom sistemu, opštem javašluku i tragikomičonajgorojnasvetu vlasti dobro prošli za sada. Kako to objasniti?

nask: Jadni mi.

Angie: vise smo nesto drugo.

Jebadni mi.

mariopan mariopan 21:01 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

rodni
mariopan

...

E, poslednja vest od bukvalno malopre.

SRBIJA ZATVARA AVIO SAOBRAĆAJ.

Ja se sinoć spakovala a oni tako, znači uopšte ne odlučujem ja nego okolnosti pa mi je sad lakše na duši, biće šta se može a šta ne može....

Hvala svima na brizi, možda ne krenem uopšte sad već ne odlučujem ja i pao mi je kamen sa srca zbog toga.

Evidentiraj na neki način ovu meru - pa kada sve prođe prijavi i to grčkim organima.
Ne verujem da neće uvažiti tvoju odluku da putuješ - i tvoju sprečenost da to realizuješ uticajem tzv. 'više sile', odnosno nečega na što nisi mogla niti najmanje da utičeš.
Tejk ker fo juself!

Moja avionska karta je izvađena na vreme i to je neki dokaz da sam htela da odem a oni mogu da vide kada su zatvorili aerodrome i to je sve crno na belo.
I Grčka od ponedeljka zatvara avio saobraćaj tako da ne radim ja ništa mutno, znaće oni da je bila visa sila u pitanju.
mariopan mariopan 21:21 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

ecce-florian
azuriranje

ne vredi ti da te izbace u makedoniju, od sutra su zatvorne granice srbije za drumski i đeljeznički saobraćaj, ako sam dobro razumeo precednika

ni šetnja po plaži u martu u grčkoj nije tako loša opcijacija


Kad me danas ćerka pitala što ne prošetam malo po kraju ja kao iz topa krenem da joj objašnjavam kako je nama starijima od 65 zabranjeno da izlazimo.....ona me prekida da mi kaže da u Grckoj nije zabranjeno....toliko sam bila sluđena šta činiti.

Malo je ljudi na ulicama i ovo je lep kraj, ako se držiš dalje od drugih ljudi nije opasno, samo se posle pere obuća, ruke, lice, maske se nose i rukavice, to se sve baca.
Sve apoteke su podigle cene maski i gela za ruke, ima ih sada a nije bilo u prvom talasu panike.

Sve su mi opcije bile u glavi pa i to da zaglavim u Beogradu a ne mogu do Zrenjanina, čak i ako me promaše za onaj karantin u šatorima ili nekoj kasarni. Pa sam se brinula onoliko.

Sad mi je stvarno laknulo. Ne idem i sva je prilika da ostajem do leta.

Ne da nije loša opcija šetnje po plaži nego je zlatna i ja ću da je iskoristim kao da mi je poslednje videnje mora na ovom svetu. (Pu, pu, pu)
angie01 angie01 22:30 19.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Kako to objasniti?


tako sto je tek pocetak, prakticno se jos nista nije ni desilo- videcemo kada eksplodira.

...neka predvidjanja su oko 12., 13. aprila bi trebalo da krene igranka...
cassiopeia cassiopeia 12:35 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

angie01
Kako to objasniti?


tako sto je tek pocetak, prakticno se jos nista nije ni desilo- videcemo kada eksplodira.

...neka predvidjanja su oko 12., 13. aprila bi trebalo da krene igranka...


Juče sam gledala intervju neke žene, virusologa. Kaže, intenzivno prati radove i podatke iz Kine, Italije i USA. Sve više je podataka da je period inkubacije do 25 dana. Tek ćemo u aprilu videti koliko zaraženih je šetalo u martu.
Nek' nam je bog u pomoći!

Inače, čujem jutros da se žurke ppo kućama organizuju od 20-05...populacija 16-30 god. Gde su roditelji?

Tek smo najebali, da izvineš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:37 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Inače, čujem jutros da se žurke ppo kućama organizuju od 20-05...populacija 16-30 god. Gde su roditelji?


I posle se pitate a sto policijski cas. Pa eto zasto..
angie01 angie01 15:11 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

apacherosepeacock
Inače, čujem jutros da se žurke ppo kućama organizuju od 20-05...populacija 16-30 god. Gde su roditelji?


I posle se pitate a sto policijski cas. Pa eto zasto..


rekoh, najgori su tinejdzeri- znam zi prve ruke:))- ne mozes im nista, jer, kao i za sve drugo, dzabe da ti svog ubedjujes, kada drugi roditelji puste i onda nema dalje price,...a fakat bi poludeli vezani, puni su energije, nemoguce ih je obuzdati na tu meru,

...mi smo dosli na varijantu- dok je sunce, moze da se vozi bajs na keju, mora maska i dezinfekcione maramice, da se skupe do 5 njih, da se ne priblizavaju, nema okupljanja bilo gde unutra,...do 20 h kraj druzenja.

devojka sme da doje, nju dovozi cale.
ecce-florian ecce-florian 18:52 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Re: Svi, svi, svi

apacherosepeacock

Inače, čujem jutros da se žurke ppo kućama organizuju od 20-05...populacija 16-30 god. Gde su roditelji?



I posle se pitate a sto policijski cas. Pa eto zasto..



rekoh, najgori su tinejdzeri- znam zi prve ruke:))- ne mozes im nista


streljati, to je jedini način da se zaštite bake i deke
nask nask 19:07 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

kada drugi roditelji puste

Da uvek su drugi krivi. Samo se zaboravlja da su tim drugima oni prvi takođe krivi.
angie01 angie01 20:51 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

streljati, to je jedini način da se zaštite bake i deke


:)))


Da uvek su drugi krivi. Samo se zaboravlja da su tim drugima oni prvi takođe krivi.


a si ti neki smor, ...a bas si deloavo cool s onim fotkama, kad ono, ista matrica kao ovi patriJotski blok,...

...nask, nisu meni krivi drugi roditelji, samo kazem kako ta tehnologija radi.

recimo, nama je sa starijim sinom sve oko opasnih stvari i zabrana islo mnogo lakse, jer su roditelji njegovih drugara vrlo slicno razmiljali, iste stvari su im branili i iste stvari dozvoljavali, pa je bilo mnogo lakse da se mi dogvorimi kod kuce- ono, ne moze niko, pa nema drame, lakse pristane, jer su morali i drugi isto tako,....je l kapiras

ovaj mladji je dosta mladji i generacija roditelja njegovih drugara, mahom su oni sto su odrasli devedesetih, sasvim su drugacije bazdareni i imaju druge poglede na stvari- pa kada dodje do situacije, gde samo nase dete nesto ne moze, a svi drugi mogu, onda je to tesko izgurati,...samo se o tome radi.
predatortz predatortz 21:02 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

mi smo dosli na varijantu- dok je sunce, moze da se vozi bajs na keju, mora maska i dezinfekcione maramice, da se skupe do 5 njih, da se ne priblizavaju, nema okupljanja bilo gde unutra,...do 20 h kraj druzenja.


Moj tinejdžer se skrljao sa bajsa. Štula po kući ko Vuk Karadžić.
Hvala bogu nije ništa polomio, ali se dobro ugruvao.

No, dobro je ispalo, jer je to jedini način da ostane u kući. Podivljao jer više ne treniraju, nema utakmica...

A mlađi... Došlo njegovo carstvo! Drnda kom po ceo dan, ruter se usmrdeo.
nask nask 21:15 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

a si ti neki smor, ...a bas si deloavo cool s onim fotakama, kad ono, ista matrica kao ovi patriJotski blok,...

Šta da ti kažem nego da si sada pojela nešto što nije za jedenje. Big time.
nisu meni krivi drugi roditelji

To si eksplicitno izjavila u svom komentaru i sad ti odjednom nisu krivi. Ajde dogovori se sa samom sobom.

A to kako deca slušaju svoje roditelje, dok još žive sa njima, je isključivo stvar roditelja i nikog drugog sem roditelja, pa ti i dalje delegiraj odgovornost za sve na nekog drugog.
angie01 angie01 22:01 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Hvala bogu nije ništa polomio, ali se dobro ugruvao.


jao, jadan, stavite mu neke obloge na modrice,...


No, dobro je ispalo, jer je to jedini način da ostane u kući


ja vec rekla, ovaj nas maldji, i na struju i na baterije, samo kad spava je mir.


A mlađi... Došlo njegovo carstvo! Drnda kom po ceo dan, ruter se usmrdeo.


evo, pola noci se igra nesto preko servera, samo u pola sna cujem neke komande...
angie01 angie01 22:20 20.03.2020

Re: Svi, svi, svi

Šta da ti kažem nego da si sada pojela nešto što nije za jedenje. Big time.

To si eksplicitno izjavila u svom komentaru i sad ti odjednom nisu krivi. Ajde dogovori se sa samom sobom.

A to kako deca slušaju svoje roditelje, dok još žive sa njima, je isključivo stvar roditelja i nikog drugog sem roditelja, pa ti i dalje delegiraj odgovornost za sve na nekog drugog.


vidi- ako nesto bas ne volim, to je maliciozna sitnicava zajedljivost,...znaci, nije nikakv problem da neko misli o bilo cemu nesto drugo, da drugacije razmislja, ima druge stavove, dokle god to pristojno razmenjuje,

ti si bas lose odreagovao, ni blizu onome sto moj komentar znaci, niti sam ja u tom komentaru nekog okrivljavala, kao sto ti i dalje insistiras, iako sam ti dala objasnjenje- to je zlonamernost,

a ovo sto kazes na kraju- to jos nisam videla, a u tinedzerskim godinama, narocito danas,...moje iskustvo generalno je da je taj ceo period jedno svakodnevano klackanje, odmeravanje snaga,...oni pustaju krila u na zalost vrlo nepovoljnom okruzenju i u drustvu kojeg vise nije briga ni za kakve normalne vrednosti,...a klinci, tinejdzeri vise u tom dobu pripadaju svojoj socijalnoj sredini i teze da ucestvuju na nacin na koja ona orkestrira stvari, mnogo vise, nego kada deca krenu u skolu i dodju do momenta, kada im roditelji nesto isprave, a oni su u fazonu, ma nije tako, rekla nam uciteljica drugacije, jer ona u tom uzrastu predstavlja onog ko zna najbolje:).

kako god- sve najbolje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana