Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

27. mart, poziv iz fotelje na dalje klanje srpskog naroda

loader RSS / 27.03.2020. u 18:45

Kažu, opet bismo poslali decu da ginu!

Razgovaram sa nekim poznanicima o 27. martu. A to nije prvi put da se nalazim u takvom razgovoru na tu temu (sa nedoumicama koje su pomenute u narednim rečenicama i pasusima). Zastupaju sagovornici onu već opšteprihvaćenu i kanonizovanu tezu da je 27. mart 1941. godine, sa onim "bolje grob nego rob", apsolutno i nepobitno moralan čin, i izbor koji nema alternative. 

Ovde imam na umu one sagovornike koji po svojim stavovima podležu kriterijumima neophodnim za ovaj blog (mada, koliko moje životno iskustvo pokazuje, tu ne spadaju samo ti "neki sagovornici", nego je to, zapravo, stav ovdašnje većine, i to velike većine). Dakle, pričam o ljudima koje ovako ili onako znam, ili znam o njima, posredno, ali provereno. Profil je sledeći: u svakodnevnom životu, a vezano za određene lične izbore koji su u rasponu od bezazlenog do egzistencijalno rizičnog (u materijalnom smislu), ti ljudi se rukovode geslom da je više nego glupo zalagati se za nekakve ispravne stvari, nego se treba rukovoditi sopstvenim dobrom i dobrom svoje porodice. To, već svi znamo, glasi - ne zameraj se šefu, nego čuvaj posao, ne laj protiv vlasti, jer i to bi te moglo ostaviti bez posla i možda bi moglo da ti napravi i dodatne probleme, ne pametuj, jer se to ne ceni, pusti principe i tvrdoglavost, nego gledaj da nešto iskoristiš za sebe, principi su za budale... To su teze koje većini u svakodnevnom bivstvovanju deluju sasvim logično i praktikuju se bez mnogo razmišljanja. Dakle, podrazumeva se da su takvi izbori (bez rizikovanja) pametni, korisni... U odnosu na te dnevne stvari - koje se ipak tiču životnog konformizma - stavljanje života na kocku ne može se ni porediti, zar ne? 

Kako je onda održivo da takvi ljudi, koji apsolutno ništa ne rizikuju čak ni oko trivijalnih dnevnih lagodnosti, a većina je baš takva, onako iz mirne daljine poručuju da to što se "odlučilo" 27. marta 1941. godine i izazvalo više nego tragične posledice predstavlja svetao trenutak srpske istorije i da je to kriterijum po kome se i dalje treba vladati, tj. da i neke sadašnje i neke buduće generacije dece u sličnim istorijskim dilemama valja, u ime ponosa, opet slati na klanicu?!

Čovek koji će se poniziti pred šefom zbog razlike u visini plate od nekoliko hiljada dinara - tvrdokorno u razgovoru brani onu (opšteusvojenu) tezu da ponos nema cenu, i da ljudski životi tada ništa ne znače. Ponos, carstvo nebesko ... A u dnevnom životu miš i kalkulant! Taj sitan kalkulant preporučuje masovno izginuće radi očuvanja ponosa! Da li je to održivo? Da li ja tu radikalno ne razumen neke važne postulate? Da li je nešto što je, valjda, zvanično ispravno - jedino za mene opskurno? 

Istina je da su onda, marta '41. godine, najmanje dve strane službe svom snagom radi svojih interesa podsticale i direktno isprovocirale puč i otvoreno suprotsavljanje Srba nacističkoj Nemačkoj koja je lagano pregazila celu Evropu, suprotstavljanje bez obzira na nesumnivu tragediju i ogromnu cenu koja će u takvom scenariju stići srpski narod, i istina je da je i nekoliko pobočnih igrača takođe želelo takav scenario, uključujući težnje hrvatskih fašista i komuniste koji po svaku cenu žele krvavu gužvu u kojoj jačaju šanse za ostvarenje društvenog prevrata, i istina je da je u srpskom narodu (za razliku od hrvatskog) vladalo antinacističko raspoloženje, raspoloženje koje je svakako dolazilo i pod inercijom maltene tek završenog, po Srbe nezamislivo pogubnog Prvog sv. rata i logikom "ponovo ćemo ih pobediti" - međutim, međutim, međutim - nejasno je kako i danas, kad znamo evidentne, nesagledive posledice tog čina iz marta '41. godine, čije glavne, suštinske posledice verovali ili ne tek stižu - ovde i danas vlada stav da ista takva "odluka" treba da se donese opet ukoliko se ukaže prilika. Ovo sadašnje nema veze, kao onda, sa uticajem ovih i onih sila - to se sada tiče samo nas, onoga što samo mi biramo, tiče se elementarne logike i elementarne, makar minimalne mudrosti, koja instinkte ne stavlja ispred mogućnosti razmišljanja!   

Već sam pisao blog na ovu temu pre godinu-dve, pod nazivom (otprilike) - 27. mart, rafal u sopstveni trbuh. Taj je bio klasičniji, faktičkiji, i nešto duži blog... Sada istu temu ne bih da isturam na takav ili sličan način, iako to zbog zvanične kolektivne mantre o ponosu ne bi bilo nesvrsishodno. Interesovalo me samo da vidim kakva je interakcija između neskriveno kalkulantskog stava većine kad su u pitanju dnevne, sitne lične potrebe, i ovog ponosnog preporučivanja istih tih ljudi da i naredne generacije ginu u ime ponosa. Samo hipokrizija ili (ako se uzmu posledice takve logike) tragedija?  

 



Komentari (510)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pecaros pecaros 00:23 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann

vidovnjake, proročice, bacače mantri na daljinu i poznavaoce teslinog tajnog oružja.


Da dodamo porniće na nacionalnoj frekvenciji, odmah iza ponoći, bez mogućnosti ograničavanja pristupa deci. Sa sve eksplicitnim muškim homoseksualizmom. Uobičajene i česte reklame sa dibiduz golotinjom. Promovisanje crkvenih običaja, sa snimcima gole predpubertetske dece koja se uranjaju u bure, valjda pri krštenju.

To je, verovatno, bio neki Mirin sociološki mas-eksperiment.

maksa83 maksa83 00:28 30.03.2020

Re: Blago tebi

Da dodamo porniće na nacionalnoj frekvenciji, odmah iza ponoći, bez mogućnosti ograničavanja pristupa deci. Sa sve eksplicitnim muškim homoseksualizmom. Uobičajene i česte reklame sa dibiduz golotinjom. Promovisanje crkvenih običaja, sa snimcima gole predpubertetske dece koja se uranjaju u bure, valjda pri krštenju.

Jeste da se desio kolaps svih ljudskih standarda, ali da kažem da se ničeg od ovog ne sećam, bar ne ovako opisanog. Sećam se dobro onoga o čemu docs priča - 0-24 rajcanje naroda na rat sirovom tupom propagandom - ali ovoga kako gore piše ne.
pecaros pecaros 00:54 30.03.2020

Re: Blago tebi

maksa83
ali da kažem da se ničeg od ovog ne sećam, bar ne ovako opisanog.


Bitno je da ne tvrdiš da ovo nije istina. Buni me ovo tvoje "bar ne ovako opisanog". Naveo sam šta je bilo, nisam ništa opisivao.

Ova crkvena emisija nije nešto što se ponavljalo, verovatno sam slučajno naleteo na nju. Ali, fakat je bila.

Dakle, i ti se nečega sećaš? Napiši onda čega se sećaš, svojim rečima. Ja se sećam mnogih stvari, a malo lepih.
rodni rodni 08:04 30.03.2020

Re: Blago tebi

maksa83
Da dodamo porniće na nacionalnoj frekvenciji, odmah iza ponoći, bez mogućnosti ograničavanja pristupa deci. Sa sve eksplicitnim muškim homoseksualizmom. Uobičajene i česte reklame sa dibiduz golotinjom. Promovisanje crkvenih običaja, sa snimcima gole predpubertetske dece koja se uranjaju u bure, valjda pri krštenju.

Jeste da se desio kolaps svih ljudskih standarda, ali da kažem da se ničeg od ovog ne sećam, bar ne ovako opisanog. Sećam se dobro onoga o čemu docs priča - 0-24 rajcanje naroda na rat sirovom tupom propagandom - ali ovoga kako gore piše ne.

Ti si tada bio mali!
I bolje da se ne sećaš.
Nadam se da će Srbi, malo po malo, nadoći - i definisati svoje nacionalne interese.
Koji su trivijalni, kao i kod bilo koje nacije.
A to je - da u svakoj situaciji, pre svega drugoga, gledaju svoje interese.
Potom može sve ostalo - i klimatske promene, prava pingvina i polarnih lisica, itd...
docsumann docsumann 08:13 30.03.2020

Re: Blago tebi

E sa RS je stvar bitno drugačija, optimističkija, sa velikim realnim šansama da od toga bude nešto i stvarno ne bi valjalo da neko opet to zaebe.


možda ćeš se iznenaditi al se oko ovoga slažem s tobom.

al pitanje i dalje ostaje - da li ovaj put imamo najbolje (il bar prave) ljude na ključnim mjestima da to ostvare.
recimo meni se čini da pri rješavanju nacionalnih pitanja, često zanemarujemo demokratki princip kao osnov svakog postojanog rješenja.
kao da mislimo da nas demokratija čini slabim, nejedinstvenim, i da se takve stvari rješavaju čvrstom rukom i autoritarnom vlašću.
vcucko vcucko 08:23 30.03.2020

Re: Blago tebi

freehand
Jedino ovde imaš naizgled normalne ljude koji pišu žalopojke i hoće nekako da iskukaju Jugu nazad. I ozbiljno misle da je to moguće.

Pazi - ja pet godina pokušavam da ukapiram ko je to i ne mogu. Pomozi, budi drug. Ko piše te žalopojke i hoće Jugu nazad (aok, ako ne računaš filipa Mladenovića po nekad, kad se zaboravi)?
Ali tamo niko ne ozbiljan, nego normalan u glavu ne bi izgovorio, nekmoli napisao tako nešto.

Pretpostavljam da se Ivančić i Dežulović ne računaju u normalne ili je nešto drugo u pitanju? Mada i oni ne zagovaraju nikakvu novu Jugu, to nigde niko i ne čini. Samo su isto alergični na gomile laži koje tamošnji stvorovi o onoj nekadašnjoj prosipaju a spineri i palamuderi to vole da nazivaju prizivanjem ponovnog jugoslovenstva, tako izgleda uvredljivije i zajebanije?

Samo jedno: prvi je počeo. Sa nebulozama.

A ja nisam neki prilježni hrišćanin i slabo mi ide ono sa drugim obrazom, kamenom i hlebom.

U stvari, kad je emerđenca, hteo ne hteo transformišem se u divljačnog Todora. A sad je emerđenca, i službeno.

P.S. ko ne zna ko je divljačni Todor, nije čitao Brankov "Prolom". Njegova/njena greška.
milisav68 milisav68 08:27 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann

ono je bilo silovanje zdravog razuma, i ispiranje mozga rastvorom drnča i žetokih alkohola.

goru indoktrinaciju od one, teško da si mogao da imaš.
Vučić je možda posesivniji što se tiče medijskog prostora, al bar ne uvodi na televiziju vidovnjake, proročice, bacače mantri na daljinu i poznavaoce teslinog tajnog oružja.
ono je bilo nadrealno ludilo nacije, i nije moglo na dobro izać.

mene čudi da ista priča ponovo prolazi

Doks, o čemu ti pričaš, o građanima Srbije i Crne Gore?

Mobilizacijska kriza 1991. bila je jedan od kljucnih dogadjaja raspada Jugoslavije. Ovo nije olako izrecena tvrdnja. Odbijanje tolikog broja Srbijanaca i Crnogoraca da ucestvuju u bratoubilackom i osvajackom ratu bila je trauma posle koje nista vise nije bilo isto; ta je kriza uticala na sve buduce kljucne dogadjaje i njen je uticaj vidljiv i sada. Traumatizovani su bili svi: vojska, rezim, opozicija i narod. Paradoksalno, ali je sustinu stvari pogodio jedan ocajni general koji se javno zaprepastio: kako to da zapadna Srbija sa svojom slavnom tradicijom iz cetiri pobedonosna rata sada odjednom nece da ratuje na vukovarskom ratistu; odgovor na to jasno i sustinsko pitanje izostao je, a bio je tako ocigledan. »Cim Srbija bude napadnuta, eto nas«, rekao je generalu jedan valjevski rezervista. Otac Draze Markovica, seoski ucitelj ispod Kosmaja, pise u svojim uspomenama iz Prvog svetskog rata kako srpska vojska 1914. nije htela da forsira Savu i goni Austrijance posle pobeda na Ceru i Kolubari, jer to preko Save nije njihova zemlja; po proboju Solunskog fronta 1918, ti isti vojnici poceli su da ljube zemlju tek kad su dosli do Vranja i Leskovca. Opet se 1991. ispostavilo da narod ume da razlikuje svoje od tudjeg.


Ratni huskaci u lister-odelima, uniformama i mantijama povremeno su govorili kako se stide »svojih Sumadinaca« i drugih zemljaka koji su ih »razocarali«; slicna kuknjava cula se i u Crnoj Gori na temu »ratnicke tradicije« i »junastva«. Ispostavice se – narocito brzo u Crnoj Gori – da su vojni begunci i pobunjeni rezervisti videli bolje i dalje od vojske i vlasti. Izgleda da su to osetili svi: iznenadjene vlast i vojska koje se nisu usudile da ih gone; zbunjeni rezimski propagandisti i mediji koji su zazirali da se suoce sa problemom; nacionalisticka opozicija koja je zatvorila oci pred tako ocigledno artikulisanim »glasom naroda«.
Mobilizacijska kriza iz 1991. traumatizovala je, dakle, sve aktere rata, svakog na drugi nacin: JNA, Milosevicev rezim, opoziciju i – vojne obveznike, cija je trauma bila najveca.
Jugoslovenska narodna armija otkrila je sa nedopustivim zakasnjenjem da je bila zamisljena, zasnovana, razvijena i obucena u svim aspektima svog moguceg delovanja kao odbrambena vojska jugoslovenske federacije, a ne armija gradjanskog rata.


itd..


Ko to rado ide u vojnike
Mobilizacijska kriza – analiticki pregled medijskog izvestavanja

Ofelija Backovic
Milos Vasic
Aleksandar Vasovic

link

Po ko zna koji put, potvrđena činjenica da se linkovi ne otvaraju, i da se mišljenje teško menja, odnosno da se pevaju naučene pesmice.

Mislim da ovo troje novinara ima bar neki integritet.
docsumann docsumann 08:40 30.03.2020

Re: Blago tebi

loader
docsuman

je l' pričamo o intimnom osjećaju ljudi prema kvinsliškim režimima ili o oružanom otporu na terenu?


Pričamo o 27. martu '41.
A da nije bilo njega ne bismo ni imali razloga da pričamo o njegovim posledicama, u šta spadaju i "intimni osećaj ljudi prema kvinsliškim režimima" i priča o oružanom otporu na terenu.


to pitanje se odnosilo na jednu pobočnu dikusiju
docsumann docsumann 08:44 30.03.2020

Re: Blago tebi

Doks, o čemu ti pričaš, o građanima Srbije i Crne Gore?


o sistematkom medijskom ispiranju mozga najnevjerovatnijim sadržajima na državnim TV kanalima.

počev od dvoipsoatnog dnevnika pa do naci-ezoterije Milje Vujanović
milisav68 milisav68 09:11 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
Doks, o čemu ti pričaš, o građanima Srbije i Crne Gore?


o sistematkom medijskom ispiranju mozga najnevjerovatnijim sadržajima na državnim TV kanalima.

počev od dvoipsoatnog dnevnika pa do naci-ezoterije Milje Vujanović

I?

Eno ti rezultat u linkovanom tekstu.

U čemu je problem?
docsumann docsumann 09:20 30.03.2020

Re: Blago tebi

analiticki pregled medijskog izvestavanja


LINK

Dana 20. novembra 1991, potkraj opsade Vukovara od strane savezne armije i srpskih trupa, u trenutku kad su u Beogradu zaređale antiratne demonstracije, objavljena je informacija dopisnika Reutersa Vjekoslava Radovića o pokolju 41 deteta srpskog porekla u dobi od pet do sedam godina, u jednoj osnovnoj školi u Borovu Naselju. [9] Televizija Beograd će sate programa posvetiti toj nepotvrđenoj informaciji: prvi put objavljena u jednoj reportaži sa ratišta, ona će kao udarna vest biti dalje prenošena u večernjim dnevnicima [10] i televizijskim emisijama. U jednoj specijalnoj informativnoj emisiji posvećenoj događajima u Vukovaru i zapadnoj Slavoniji, gost je fotograf slobodnjak Goran Mikić, koji je prvi preneo tu informaciju. Tokom razgovora s njim [11] emitovane su fotografije izmasakriranih odraslih ljudi, ali nijedan fotos pokolja dece. Narednog dana, 21. novembra, objavljen je demanti od strane federalne armije, da bi za njim usledio i demanti Reutersa, [12] upravo u trenutku kada u eter ide nastavak informativne emisije posvećene tom pokolju - tako da je voditelj primoran da se opravda i izvini. [13]



Risto Đogo, [16] a takođe i pres-agencija SRNA, bez ikakve provere će da preuzmu Tanjug i mediji pod kontrolom Miloševićevog režima. TV Beograd, u svom dnevniku u 19:30 časova, koji gleda više miliona gledalaca, tako objavljuje informaciju koju je radio-vezom iz Sarajeva dojavila njegova reporterka koja se nalazi na licu mesta: “Muslimanski ekstremisti smislili su najstravičniji način na svetu da muče ljude. Prošle noći, bacali su srpsku decu lavovima u gradskom zoološkom vrtu. Tako javlja srpska patrola.”



svedočenja civila koja u Vukovaru prikupljaju reporteri na licu mesta, o navodnim zverstvima koja su izvršile “ustaše”, ne sadrže nikakav dokaz tih tvrdnji, a svedoci nikad nisu iz prve ruke. U jednoj reportaži posvećenoj toj temi, novinar pred kamerom pokazuje zlatne zube na svom dlanu i tvrdi: “U ruci imam zlatne zube. Rekoše mi da su ovi zubi vađeni nožem praktično živim ljudima koji su kasnije poubijani.” Iza toga, novinar nastavlja reportažu razgovorom sa jednim starcem u zelenoj uniformi:

- “Da li imate primera da su nekoga ubili, preklali ili nešto mu uradili, od takvih primera zlodela koja su činili?”

- “Ja sam ranije otišao, ja nisam, ali, kako znam, da je bilo i kakvih još mučenja i šta su radili.”

- “Šta je bilo?”

- “Pa, klanja, oči kopali, prste sjekli. Nokte od djece, djeci… u tepsijama smo nalazili djecu koju su htjeli peći - sjekli - u tepsijama smo nalazili na slobodnim teritorijama. Vojnicima glava odsječena, rasporen, koji je bio ranjen pa su ga dokrajčili … i teritorijalcima.”

- “Nemaju milosti ni prema ranjenicima, prema nikome?”

- “Prema nikome nemaju milosti, ja ne znam kakve su to životinje ili šta su to, to nisu ljudi.” [138]



EDIT: šta misliš kako može biti mentalno stanje nacije koja je svakodnevno, godinama izložena ovakvom informisanju sa državnih medija.
i ne zabrovai, tad nije bilo ovoliko televizija kao danas, nije bilo interneta, nit mnogo nezavisnih medija koji su mogli imati izvještače sa svakog ratišta
docsumann docsumann 09:21 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
docsumann
Doks, o čemu ti pričaš, o građanima Srbije i Crne Gore?


o sistematkom medijskom ispiranju mozga najnevjerovatnijim sadržajima na državnim TV kanalima.

počev od dvoipsoatnog dnevnika pa do naci-ezoterije Milje Vujanović

I?

Eno ti rezultat u linkovanom tekstu.

U čemu je problem?


izdvoji na šta misliš konkretno, tekst je predugačak


EDIT:
nije propaganda uticala samo na odziv rezervista, već i na političko opredjeljivanje, podršku Miloševiću, na našu percepciju hrvata i mulimana, ukupnu atmosferu u društvu.

il misliš da to nema veze jedno s drugim?

hoochie coochie man hoochie coochie man 09:29 30.03.2020

Re: Blago tebi

možda ćeš se iznenaditi al se oko ovoga slažem s tobom.

Možda se razilazimo oko toga na čemu zasnivamo optimizam, a možda i ne?

Ja sam optimista jer verujem da je moguće i realno da RS prestane da bude deo BiH, ili, ako to bombastičnije zvuči (a blog voli takve forme:)) verujem da je moguće da se BiH raspadne, i da ne bi valjalo i tu srpsku šansu prokockati.
docsumann docsumann 09:37 30.03.2020

Re: Blago tebi

Ja sam optimista jer verujem da je moguće i realno da RS prestane da bude deo BiH, ili, ako to bombastičnije zvuči (a blog voli takve forme:)) verujem da je moguće da se BiH raspadne, i da ne bi valjalo i tu srpsku šansu prokockati.


po svemu sudeći to je disfukunkcionalna država u kojoj su dva od tri konstitutivna naroda tu nevoljno (po mišljenju većine u njihovoj populaciji).

pred nama su izgleda opet vrlo turbulentna i nepredvidiva vremena, i opstanak tako jedne nestabilne državne tvorevine je više nego upitan.
šta god da se desi, ključno je omogućiti narodu demokratsko izjašnjavanje, koje podrazumjeva i fer informisanje, i naravno, da se izbjegnu oružani sukobi i stradanje civila.
gedza.73 gedza.73 11:45 30.03.2020

Re: Blago tebi

@pecaros
probao sam prošli put da ti objasnim pa nisi izgleda najbolje shvatio.

Moj čukundeda je Solunac, srpski vojnik koji je branio svoju zemlju sa svojim saborcima od govana iz regiona koji su je razrušili, opljačkali i poubijali.
U toj vojsci su bile tvoje dede koje su napadale neku tuđu zemlju, ubijale tuđu decu, silovali tuđe žene i pljačkali tuđe kuće.

to je osnvono nerazumevanje između nas dvojice. Moji su se branili, tvoji su napadali.

posle rata svi su gledali svoj interes (ovo da se vratim na temu bloga, dvoličnosti i mlaćenjem gloginja tuđim qrcem) i niko nije od tih okupatora, šljama i bagre bar delom pomogla ljude koje su unesrećili.

Niko nije došao u Šumarice da pomogne ljudima nakon streljanja nego su gledali samo svoje dupe i svoju tarabu pa su još nakon rata došli i opet ubijali i pljačkali.

Što kaže NIkolo Kojo (ovo je citat i verujem da nije protivno disklajmeru)

'poserem se ja na vaše poštenje. pizda vam materina da vam pizda materina svima vama poštenima'
gedza.73 gedza.73 12:01 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
gedza.73
doživljavamo sebe kao vječite nevine žrtve, kao da je vrijeme stalo 45.

to prvo objasni muslimanima u Bosni i Hrvatima. Da vidimo kako će da prihvate.


je l' možemo da se koncentriušemo sami na sebe, tj. srbe.
i kad pričamo o našim problemima i našim sranjima, stvarno nema potrebe uvlačiti sranja drugih u priču.
nit ćemo zbog sranja drugih biti ljepši nit bolji.

Možemo.
Samo ako sam dobro razumeo 'koncentracijom' Srba na same sebe isključio si blogere iz diskusije koji nisu Srbi a žive u Srbiji i blogere koji nisu Srbi i ne žive u Srbiji. kao i blogere koji su Jugosloveni. doduše može da bude diskutabilna i kategorija Srba koja živi van Srbije.

Naljutiće se Fri

inače sam saglasan da nismo ni najlepši ni najhrabriji ni najviši na svetu ali ako ti kažeš da to ostavimo kao rešavanja unutar nacionalnog srpskog korpusa onda posredno dozvoljavaš učešće Srbije u rešavanju srpskog manjinskog pitanja u Crnoj Gori.
freehand freehand 12:04 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73
@pecaros
probao sam prošli put da ti objasnim pa nisi izgleda najbolje shvatio.

Moj čukundeda je Solunac, srpski vojnik koji je branio svoju zemlju sa svojim saborcima od govana iz regiona koji su je razrušili, opljačkali i poubijali.
U toj vojsci su bile tvoje dede koje su napadale neku tuđu zemlju, ubijale tuđu decu, silovali tuđe žene i pljačkali tuđe kuće.

to je osnvono nerazumevanje između nas dvojice. Moji su se branili, tvoji su napadali.

posle rata svi su gledali svoj interes (ovo da se vratim na temu bloga, dvoličnosti i mlaćenjem gloginja tuđim qrcem) i niko nije od tih okupatora, šljama i bagre bar delom pomogla ljude koje su unesrećili.

Niko nije došao u Šumarice da pomogne ljudima nakon streljanja nego su gledali samo svoje dupe i svoju tarabu pa su još nakon rata došli i opet ubijali i pljačkali.

Što kaže NIkolo Kojo (ovo je citat i verujem da nije protivno disklajmeru)

'poserem se ja na vaše poštenje. pizda vam materina da vam pizda materina svima vama poštenima'

Govedo šovinističko smrdljivo.
Otkud ti znaš ko je Pecaroš, ko su mu bili deda i čukundeda, gde su bili, sa kim i protiv koga ratovali? Ne može to dok se u porodičnost ne zabode, barabar sa braćom ustašama i nacistima...
gedza.73 gedza.73 12:06 30.03.2020

Re: Blago tebi

Otkud ti znaš ko je Pecaroš, ko su mu bili deda i čukundeda, gde su bili, sa kim i protiv koga ratovali?

deset_slukom
12:12 11.11.2018
i moji dedovi su, puni volje, otišli - jedan na istočni, drugi na zapadni front, da tamo ubijaju neke ljude, ostavivši svoje babe s gomilom dece da rmbaju za nadnicu.


a ti, mali ljotićevac u duši, ljubi i dalje dupe onima koji su te ubijali
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:18 30.03.2020

Re: Blago tebi


a ti, mali ljotićevac u duši, ljubi i dalje dupe onima koji su te ubijali

Ček Gedžo, možda nisu njegove ubijali, što reče fri, otkud ti znaš ko je na kjoj strani ratovao.
Dobro, pecaroš je pošteno rekao, za njegove se zna, ali za frija i njegove?
freehand freehand 12:21 30.03.2020

Re: Blago tebi

hoochie coochie man

a ti, mali ljotićevac u duši, ljubi i dalje dupe onima koji su te ubijali

Ček Gedžo, možda nisu njegove ubijali, što reče fri, otkud ti znaš ko je na kjoj strani ratovao.
Dobro, pecaroš je pošteno rekao, za njegove se zna, ali za frija i njegove?

Bal vampira, bokte...
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:23 30.03.2020

Re: Blago tebi

Pa vidiš da sam na tvojoj strani, šta je sad?
docsumann docsumann 12:41 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73
docsumann
gedza.73
doživljavamo sebe kao vječite nevine žrtve, kao da je vrijeme stalo 45.

to prvo objasni muslimanima u Bosni i Hrvatima. Da vidimo kako će da prihvate.


je l' možemo da se koncentriušemo sami na sebe, tj. srbe.
i kad pričamo o našim problemima i našim sranjima, stvarno nema potrebe uvlačiti sranja drugih u priču.
nit ćemo zbog sranja drugih biti ljepši nit bolji.

Možemo.
Samo ako sam dobro razumeo 'koncentracijom' Srba na same sebe isključio si blogere iz diskusije koji nisu Srbi a žive u Srbiji i blogere koji nisu Srbi i ne žive u Srbiji. kao i blogere koji su Jugosloveni. doduše može da bude diskutabilna i kategorija Srba koja živi van Srbije.

Naljutiće se Fri

inače sam saglasan da nismo ni najlepši ni najhrabriji ni najviši na svetu ali ako ti kažeš da to ostavimo kao rešavanja unutar nacionalnog srpskog korpusa onda posredno dozvoljavaš učešće Srbije u rešavanju srpskog manjinskog pitanja u Crnoj Gori.


ne. ne znam ni kako ovo napisano proishodi iz mog komentara.
te stvari su definisane odnosima između suverenih susjednih država.

prvo je načelni (neformalni) princip, a ovo drugo je uređeno međunarodnim pravom.
omega68 omega68 12:57 30.03.2020

Re: Blago tebi

na primorju su to bili hrvati

Ajme
docsumann docsumann 13:03 30.03.2020

Re: Blago tebi

omega68
na primorju su to bili hrvati

Ajme


e, a di si ti?
milisav68 milisav68 14:56 30.03.2020

Re: Blago tebi

šta misliš kako može biti mentalno stanje nacije koja je svakodnevno, godinama izložena ovakvom informisanju sa državnih medija.

Ništa gore nego kod bilo koje od zaraćenih strana, ali kao što možeš da vidiš iz članka da je bio slab odziv na mobilizaciju, što znači da ta TV ratna mašinerija i nije baš imala uticaj koliko se priča.
i ne zabrovai, tad nije bilo ovoliko televizija kao danas, nije bilo interneta, nit mnogo nezavisnih medija koji su mogli imati izvještače sa svakog ratišta

Ne zaboravi ti da su i pre početka stvarnih oružanih sukoba, počele da pristužu familije/rodbina iz Hrvatske u Srbiju (uglavnom žene i deca).

Pa kažu, dođu noću sa dva džipa, ispale po dva-tri rafala u vazduh i odu - a ti sedi kući i razmišljaj šta ćeš.

Pazi, ja tamo nemam rodbine, odrastao sam u Šumadiji, i prvi ozbiljan dodir sa tim pričama o ustašama sam imao u JNA, u okolini Banja Luke gde smo se mlatili po terenima, pa onda meštani prvo malo ispitaju odakle si, pa kad čuju, onda kreće zabrinuta priča šta će da bude...sa ustašama...a to je bila `88./`89.

Što će reći, ne treba njima neko sa TV-a da objašnjava šta im se sprema, odnosno šta je bilo, i tu ne treba puno benzina da bi se zapalila vatra.
izdvoji na šta misliš konkretno, tekst je predugačak

Ovo:
Traumatizovani su bili svi: vojska, rezim, opozicija i narod.

Jer je vojska, režim branio Jugoslaviju, a opozicija i narod je hteo Srbiju.

Pa imaš objašnjenje:
Paradoksalno, ali je sustinu stvari pogodio jedan ocajni general koji se javno zaprepastio: kako to da zapadna Srbija sa svojom slavnom tradicijom iz cetiri pobedonosna rata sada odjednom nece da ratuje na vukovarskom ratistu; odgovor na to jasno i sustinsko pitanje izostao je, a bio je tako ocigledan. »Cim Srbija bude napadnuta, eto nas«, rekao je generalu jedan valjevski rezervista.


nije propaganda uticala samo na odziv rezervista, već i na političko opredjeljivanje, podršku Miloševiću,

Milošević je samo jednom imao neprikosnovenu podršku/pobedu - na prvim izborima 1990. godine, posle toga je krenula masovna muljavina sa glasovima (naročito sa Kosova).
na našu percepciju hrvata i mulimana, ukupnu atmosferu u društvu.

Misliš na prostor NDH?

Već sam rekao, nije tu trebalo puno benzina, uostalom, i dan-danas posle više od 20 godina od sukoba, oni se više bave nama nego mi njima.

Ili nađi neki srpski pandam Tompsonu koji puni stadione, a u isto vreme brane Bajagi da održi koncert.

A u Beogradu je bila puna Arena na koncertu Dina Merlina, čoveku koji se dužio sa ratnim zločincima.
freehand freehand 15:04 30.03.2020

Re: Blago tebi

Ništa gore nego kod bilo koje od zaraćenih strana, ali kao što možeš da vidiš iz članka da je bio slab odziv na mobilizaciju, što znači da ta TV ratna mašinerija i nije baš imala uticaj koliko se priča.

Na prvu mobilizaciju je odziv bio ponegde i preko 100%. Dolazili su i nepozvani jer ih je bilo sramota da sede kući. Posle toga kad se videlo da to nije izlet, na stranu što je sve zajedno bilo veliki bućkuriš - političkii vojni kao i svaki građanski rat - odjednom su se svi setili tetke i leka. O tome je reč, ni o kakvom političkom promišljanju.
A ratne medijskamašionerija imala je skoro pa apsolutni politički uticaj, bez nje tog sranja teško da bi bilo.
Samo je šovonistočkom govnarskom uhu glas Milijane Baletić itekako prijao.
milisav68 milisav68 15:15 30.03.2020

Re: Blago tebi

Na prvu mobilizaciju je odziv bio ponegde i preko 100%.

U mom kraju nije.
gedza.73 gedza.73 15:20 30.03.2020

Re: Blago tebi

hoochie coochie man

a ti, mali ljotićevac u duši, ljubi i dalje dupe onima koji su te ubijali

Ček Gedžo, možda nisu njegove ubijali, što reče fri, otkud ti znaš ko je na kjoj strani ratovao.

napisao je. nešto treba da se poveže... otprilike u I svetskom ratu su nas napali 'agresori'.
Šovinistički je ako kažeš ko je sve bio u toj vojsci, kako su i što krenuli u rat i šta su u tom ratu radili Srbiji.

u II svetskom ratu smo ponovo bili meta ne Nemaca nego agresora kojima su pomagali dvoje, troje ustaša.

Povezujući sve ovo Fri je ratovao kao pripadnik Legije stranaca u vojsci koju 'regionci' zovu agresorska srboćetnićka JNA
docsumann docsumann 15:21 30.03.2020

Re: Blago tebi

Ništa gore nego kod bilo koje od zaraćenih strana, ali kao što možeš da vidiš iz članka da je bio slab odziv na mobilizaciju, što znači da ta TV ratna mašinerija i nije baš imala uticaj koliko se priča.


rezervisti su se možda i slabo odazivali, ali si imao dobrovoljačke jedinice.

ta propaganda je bila prvenstveno namjenjena cjelokupnom stanivništvu
kako bi prihvatalo preduzete mjere, slanje vojske na Vukovar i Dubrovnik, da bi obezvjedile podršku vlasti pod ankcijama i nemaštinom, i pored totalnog sunovrata ekonomije.


Milošević je samo jednom imao neprikosnovenu podršku/pobedu - na prvim izborima 1990. godine, posle toga je krenula masovna muljavina sa glasovima (naročito sa Kosova).


i muljanje, i propaganda, sve je to doprinosilo njegovom očuvanju na vlasti.


Misliš na prostor NDH?


1991?

Već sam rekao, nije tu trebalo puno benzina, uostalom, i dan-danas posle više od 20 godina od sukoba, oni se više bave nama nego mi njima.


benzina je trebalo dosta, i vi su ga revnosno dolivali, a polije je dovoljna i jedna šibica.


A u Beogradu je bila puna Arena na koncertu Dina Merlina, čoveku koji se dužio sa ratnim zločincima.


cijenim i da bi Ceca napunila ZG arenu 3 dana zaredom
freehand freehand 15:22 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
Na prvu mobilizaciju je odziv bio ponegde i preko 100%.

U mom kraju nije.

U mopjoj jedinici 104%.
A i ne zanam kad je tvoj kraj došao na red, možda u septembru. Moja jedinica je prva prešla Dunav, iz trećeg puta (dva ratne uzbune zaustavio Spirkovski iz generalštaba, po nalogu sa vrha).
Elem, sedimo tako u Bogojevu na jezeru, dođe komanda prva grupa da se spremi, crveno, blabla, idemo... Naš drug Kole Lala, zvani škart kaže - "Di ćete, derani, oću i ja!"
"Ajde Kole, idemo preko."
"Ma di preko?"
"Pa preko Dunava, do Antunovca, verovatno."
"Preko Dunava? U Hrvatsku? A ne, ne... Ne idem ja."
Otprilike kao Gedžin deda i unuk sa pečenjem jarećim, Doduše, Kole je bar krompir ljuštio vrlo posvećeno.

P.S. Popravilu - od onih što su mesecima pre togapo gradu vikali Srbija! i Klaćemo ustaše! - retko se ko usudio da krene na zadatak, kad su deljena kinder jaja.
Takođe, kad smo se vratili - po tome koliko je glasno navalio da tuđmana dekapitira znao si koliko je daleko od prve linije bio veliki Srbin koji je zveckao srpskom strojnicom o srpksom ramenu.
freehand freehand 15:24 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73
hoochie coochie man

a ti, mali ljotićevac u duši, ljubi i dalje dupe onima koji su te ubijali

Ček Gedžo, možda nisu njegove ubijali, što reče fri, otkud ti znaš ko je na kjoj strani ratovao.

napisao je. nešto treba da se poveže... otprilike u I svetskom ratu su nas napali 'agresori'.
Šovinistički je ako kažeš ko je sve bio u toj vojsci, kako su i što krenuli u rat i šta su u tom ratu radili Srbiji.

u II svetskom ratu smo ponovo bili meta ne Nemaca nego agresora kojima su pomagali dvoje, troje ustaša.

Povezujući sve ovo Fri je ratovao kao pripadnik Legije stranaca u vojsci koju 'regionci' zovu agresorska srboćetnićka JNA

Ma nisi ti džukela. Ti si govno, Gedžo.
docsumann docsumann 15:25 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
Na prvu mobilizaciju je odziv bio ponegde i preko 100%.

U mom kraju nije.


dubrovački front, takođe masovni odziv rezervista.

uglavnom crnogorci, a mislim da je bilo i nišlija.
gedza.73 gedza.73 15:30 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
ne. ne znam ni kako ovo napisano proishodi iz mog komentara.

možda sam pogrešno ispovezivao ali pošto si pomenuo Srbe kao večite žrtve zaglavljene u '45. (mada neke obelodanjene istorijske činjenice iz tog doba čak ni partijski istoričari više ne dovode u pitanje iako su bile tabu teme u SFRJ) ja sam se samo nadovezao da neko od blogera ode u Srebrenicu ili Vukovar pa im objasni kako nema razloga da budu večite žrtve i da preuveličavaju brojeve ubijenih (svake godine dodaju po nekoliko desetina daidža... izaći će na pedeset hiljada) a posebno da ne budu zaglavljeni u prošlosti.

na šta si ti odgovorio da se koncentrišemo na sebe i da Srbi pričaju o svom sranju (slažem se, ima ga podosta) što opet dovodi do sledeće dileme da li o unuštrašnjim problemima na blogu mogu da govore samo oni sa spiska pošto su neki rekli kako nisu Srbi.

što dovodi do sledećeg nivoa, opet tvoje konstatacije kako ne treba da se mešamo u untrašnja pitanja Crne Gore, pa rek'o da li možemo neformalno da učestvujemo u internet svađama na nekim crnogorskim portalima na strani Srba. Kojima su ugrožena neka od osnovnih ljudskih prava. meni lično ne pada na pamet ali možda ima nekih koji bi tamo komentarisali i verujem da bi Crnogorci stali u odbranu njihovih prava na mišljenje.
gedza.73 gedza.73 15:36 30.03.2020

Re: Blago tebi


Ma nisi ti džukela. Ti si govno, Gedžo.

a evo ga i Fri. de si bre brale? ja rek'o ti još u nesvesti od onog samoudaranja glavom u zid od gore. brzo si se oporavio. tvrda glava, verovatno šuplja pa lakše prebrodi potrese

jesi bre rek'o da nas je napao 'agresor'? Onda smo i u sledećem ratu bili meta 'agresora'. Kao što su Hrvati u Vukovaru meta 'agresorske vojske'. samo što oni ne odustaju od smernice srpska srboćetnićka JNA.


freehand
28.03.2020

a od koga su ih branili? (srpske kapije)

Od agresora.
Studio?


eno ga dole trid, pročitaj ako imaš kratko pamćenje.
milisav68 milisav68 15:42 30.03.2020

Re: Blago tebi

rezerviti su se slabo odazivali, ali si imao dobrovoljačke jedinice.

Da, bilo je dobrovoljaca podeljenih u dve glavne grupe:

Prva - koja je imala rodbinu tamo, i druga - lopovi pod kontrolom DB-a da pljačkaju, i da izazivaju nemire.

Mislim, Arkan nije autentični srpski junak, kako bi rekao onaj prodavac bižuterije u onom filmu.

Bilo je tu (u obe grupe) i priglupih koje je naložila medijska mašinerija.

Sve ukupno je to manje od 20%.
i muljanje, i propaganda, sve je to doprinosilo njegovom očuvanju na vlasti.

Čekaj, gde se izgubi mentalno stanje naroda?

Ako je muljao na izborima, znači da nije imao podršku naroda.
1991?

Ima smajli, pominješ Hrvate i muslimane, pa reko da uprostimo priču.
benzina je trebalo dosta,

Nisi ponudio kontrargument zašto je trebalo puno, ovako možemo ko deca - jeste - nije.
cijenim i da bi Ceca napunila ZG arenu 3 dana zaredom

Možda, ali zbog mentalnog sklopa nekih, to nećemo skoro da saznamo.
gedza.73 gedza.73 15:45 30.03.2020

Re: Blago tebi


milisav68
Arkan nije autentični srpski junak


docsumann docsumann 15:47 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73
docsumann
ne. ne znam ni kako ovo napisano proishodi iz mog komentara.

možda sam pogrešno ispovezivao ali pošto si pomenuo Srbe kao večite žrtve zaglavljene u '45. (mada neke obelodanjene istorijske činjenice iz tog doba čak ni partijski istoričari više ne dovode u pitanje iako su bile tabu teme u SFRJ) ja sam se samo nadovezao da neko od blogera ode u Srebrenicu ili Vukovar pa im objasni kako nema razloga da budu večite žrtve i da preuveličavaju brojeve ubijenih (svake godine dodaju po nekoliko desetina daidža... izaći će na pedeset hiljada) a posebno da ne budu zaglavljeni u prošlosti.

na šta si ti odgovorio da se koncentrišemo na sebe i da Srbi pričaju o svom sranju (slažem se, ima ga podosta) što opet dovodi do sledeće dileme da li o unuštrašnjim problemima na blogu mogu da govore samo oni sa spiska pošto su neki rekli kako nisu Srbi.

što dovodi do sledećeg nivoa, opet tvoje konstatacije kako ne treba da se mešamo u untrašnja pitanja Crne Gore, pa rek'o da li možemo neformalno da učestvujemo u internet svađama na nekim crnogorskim portalima na strani Srba. Kojima su ugrožena neka od osnovnih ljudskih prava. meni lično ne pada na pamet ali možda ima nekih koji bi tamo komentarisali i verujem da bi Crnogorci stali u odbranu njihovih prava na mišljenje.


ok, mislim da sam objanio šta sam mislio da time objašnjavam.

portali, komentari, pa normalno da može. možemo i o rusiji, americi, kini...problem nastaje na nivou zvaničnih politika.




docsumann docsumann 15:52 30.03.2020

Re: Blago tebi

i muljanje, i propaganda, sve je to doprinosilo njegovom očuvanju na vlasti.


Čekaj, gde se izgubi mentalno stanje naroda?

Ako je muljao na izborima, znači da nije imao podršku naroda.


nigdje se nije izgubilo. itekako je tu.

ono je bilo toliko loše stanje, da opstanak vladajuće vrhuškei ne bi bilo moguće ni u jednoj normalnoj džavi.
al ako imaš dovoljno hipnotisanih i sluđenih glasača, uz malo prevare i kupljenih glasova namičeš potrebnu većinu.

ne razumjem, šta tu nije jasno. u pitanju je elementrana matematika vladanja autokrata u peudodemokratijama.


ti stvarno misliš da je mentalno stanje nacije 90-tih bilo ok?
freehand freehand 16:00 30.03.2020

Re: Blago tebi

nigdje se nije izgubilo. itekako je tu.



ono je bilo toliko loše stanje, da opstanak vladajuće vrhuškei ne bi bio moguće ni u jednoj normalnoj džavi.
a

Stanje te '90 uopšte nije bilo toliko loše, dapače. Ali je šovinistički kancer već bio tako duboko prodro da spasa nije bilo.
Devet desetina ovih nesrećnika gore na slici je iskreno mislilo da tamo čuva Jugoslaviju.
docsumann docsumann 16:01 30.03.2020

Re: Blago tebi

Nisi ponudio kontrargument zašto je trebalo puno, ovako možemo ko deca - jeste - nije.


ne znam zašto im je trebalo, al su ga vi dosipali nemilice.
pod svi mislim i na hrvate, i na muslimane i na nas

meni nije jasno zašto braniš neodbranjivo.
da je percepcija stanja u bivšoj državi, koju je narods sticao putem medija, bila zadovoljavajuća, i da ljudi niu bili sluđeni.

o jesu itekako, možda ne toliko mladi, koliko generacija naših roditelja i njihovih roditelja.

očigledno ti fale neka sjećanja na te dane.

prođi kroz one epizode koje am kačio, a to u amo izdvojene kapi iz mora svinjarija kojima su nas zasipali.
nekoliko godina pod tom medijskom terapijom jednostavno ne može ostati bez posljedica.
to je bio težak zločin protiv soptvenog naroda.
omega68 omega68 16:01 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
omega68
na primorju su to bili hrvati

Ajme


e, a di si ti?

Ne znam kako mi se iseko komentari na telefonu.
Hteo sam da kažem da su na severnom primorju bili Italijani a južnije Srbi katolici
milisav68 milisav68 16:04 30.03.2020

Re: Blago tebi

A i ne zanam kad je tvoj kraj došao na red, možda u septembru.

Jeste, u septembru su stigli prvi pozivi.
P.S. Popravilu - od onih što su mesecima pre togapo gradu vikali Srbija! i Klaćemo ustaše! - retko se ko usudio da krene na zadatak, kad su deljena kinder jaja.
Takođe, kad smo se vratili - po tome koliko je glasno navalio da tuđmana dekapitira znao si koliko je daleko od prve linije bio veliki Srbin koji je zveckao srpskom strojnicom o srpksom ramenu.

I ovo je tačno.

Samo, i dalje tvrdim da odziv nije bio 100% nego mnogo manji, pošto ne bi bilo ni uniformi, ni oružja i opreme, ni prostora da se smeste svi pozvani.

Mislim, takva je organizacija/vojna doktrina bila - za taj neki prvi udar - od spolja.

Ovo znam zato što mi je komšija radio u vojnom odseku.
docsumann docsumann 16:06 30.03.2020

Re: Blago tebi

Stanje te '90 uopšte nije bilo toliko loše, dapače. Ali je šovinistički kancer već bio tako duboko prodro da spasa nije bilo.


stvarno mi nije jasno kako ljudi to lako zaboravljaju.

meni se to urezalo za čitav život.

ljudi, pa ja i danas mogu da prizovem u sjećanje rahmetli Radomira Smiljanića, akademika SANU, kako sa lobanjom u ruci, kao Hamlet jbt, objašnjava frenološke karatkterituike koje odslikavaju zločinački karakter hrvata
docsumann docsumann 16:08 30.03.2020

Re: Blago tebi

omega68
docsumann
omega68
na primorju su to bili hrvati

Ajme


e, a di si ti?

Ne znam kako mi se iseko komentari na telefonu.
Hteo sam da kažem da su na severnom primorju bili Italijani a južnije Srbi katolici


koji su se tukli protiv ekstemnih srba , iliti ustaša
freehand freehand 16:15 30.03.2020

Re: Blago tebi


Jeste, u septembru su stigli prvi pozivi.

Posle prvih sanduka, odnosno vraća.
U međuvremenu smo mi čučali ispred ustanog Sarvaša 20 dana sa svom silom tehnike i ljudstva, do Zagreba bismo došli ihaj jer se pregovaralo svakog dana, svakog dana kršena primirja, svakogdana nova rešenja... U međuvremenu sa one strane na nas zenge grunu nekoliko mina iz minobacača koje su imali na kamionima pa štuknu, ovi odavde izrou artiljerijom, al sve u mestu. I dok se to događa oni kopaju rovove, dopremaju silesiju naoružanja i ljudstva.
E onda to više nije ta igra, jebiga.
Tehnički govorim, faktografski, ne tumačim politički.
Tako da, kad su pozivi krenuli u drugoj turi - nacionalni osećaj na mah je splasnuo.

Samo, i dalje tvrdim da odziv nije bio 100% nego mnogo manji, pošto ne bi bilo ni uniformi, ni oružja i opreme, ni prostora da se smeste svi pozvani.

Mislim, takva je organizacija/vojna doktrina bila - za taj neki prvi udar - od spolja.

Ovo znam zato što mi je komšija radio u vojnom odseku.

Pa sad, možeš ti da tvrdiš i tvoj komšija, al popunjenost 51. mehanizovane, i Novosadskog korpusa, a bogami i Gardijske bila je 100%, možda 1-2 gore-dole u junu '91. U mojoj i najmanje jošjednoj četi pored bila je preko 100%. I bilo je vraćenih ljudi.
milisav68 milisav68 16:32 30.03.2020

Re: Blago tebi

ono je bilo toliko loše stanje, da opstanak vladajuće vrhuškei ne bi bio moguće ni u jednoj normalnoj džavi.

A nismo bili normalna država, između ostalog, zato što je opoziciju organizovao DB, odnosno Jovica Stanišić.
al ako imaš dovoljno hipnotisanih i sluđenih glasača, uz malo prevare i kupljenih gaova namičeš potrebnu većinu.

Malo?

Ko je brojao glasove?

Nijedna opoziciona partija nije imala ni 50% predstavnika na svim biračkim mestima.

Tek kada više nije bilo Kosova u opticaju, i kada je Đinđić organizovao predstavnika na svakom biračkom mestu, došao je i rezultat.
ti stvarno misliš da je mentalno stanje nacije 90-tih bilo ok?

Ne mislim, samo je malo bezveze trpati sve u srpski bunar.

da je percepcija stanja u bivšoj državi koje je narods ticao putem medija bila zadovoljavajuća, i da ljudi niu bili sluđeni.

Ma bili su sluđeni, i mediji su pravili haos, ali nije to bilo odlučujuće, jer si imao kosture po ormanima + rušio se jedan svet na koji su navikli skoro 50 godina, pritom ne mislim samo na društveni sistem, već i na ekonomski.

Samo jedan detalj, panduri su i dalje vozili kečeve, a kriminalci su vozili strana brza kola.

Vrhunac toga je tzv "Zemunski klan", sa Audijima i mobilnim telefonima.
docsumann docsumann 16:37 30.03.2020

Re: Blago tebi

ti stvarno misliš da je mentalno stanje nacije 90-tih bilo ok?


Ne mislim, samo je malo bezveze trpati sve u srpski bunar.


pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Ma bili su sluđeni, i mediji su pravili haos, ali nije to bilo odlučujuće, jer si imao kosture po ormanima + rušio se jedan svet na koji su navikli skoro 50 godina, pritom ne mislim samo na društveni sistem, već i na ekonomski.


sve se to jedano na drugo slaže, kao ako a zavrnutim rukavima i bijele čarape

Samo jedan detalj, panduri su i dalje vozili kečeve, a kriminalci su vozili strana brza kola.

Vrhunac toga je tzv "Zemunski klan", sa Audijima i mobilnim telefonima.


i jedni i drugi su radili za državu.
ne kaže se zalud država je nekom majka, a nekom milfača
milisav68 milisav68 16:38 30.03.2020

Re: Blago tebi

Pa sad, možeš ti da tvrdiš i tvoj komšija, al popunjenost 51. mehanizovane, i Novosadskog korpusa

Mešaš popunjenost jedinice sa ukupnim brojem ljudstva na nekoj teritoriji.
docsumann docsumann 16:38 30.03.2020

Re: Blago tebi

Malo?

Ko je brojao glasove?

Nijedna opoziciona partija nije imala ni 50% predstavnika na svim biračkim mestima.


ovdje već otvaramo potpuno novu pobočnu granu diskusije, koja bi zahtjevala 200 novih komentara, pa bih je rađe izbjegao, ako može...
milisav68 milisav68 17:32 30.03.2020

Re: Blago tebi

pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Znači čistimo naše dvorište?

Da su svi čistili svoje dvorište svetom bi vladao Gandi.
gedza.73 gedza.73 17:36 30.03.2020

Re: Blago tebi

Vreme
1991. Kraj avgusta obeležio je događaj koji je promenio kompletnu sliku rata u Jugoslaviji. Bio je to pokušaj državnog udara maršala Jazova u Moskvi, 19. avgusta.

Njegov neuspeh je uništio poslednju nadu Miloševićevog režima i vladajuće garniture JNA da će dobiti spoljnu podršku za sopstvenu kontrarevoluciju u Jugoslaviji.


"Antifašistička" propagandna retorika JNA i režima počinje da se pretvara u velikosrpsku retoriku;
gedza.73 gedza.73 17:38 30.03.2020

Re: Blago tebi

U septembru 1991. godine srpski Parlament je na zatvorenoj sednici raspravljao o problemima dezerterstava sa istočnoslavonskog ratišta i neuspehu delimične mobilizacije u Srbiji (50%) i Beogradu (15%), Vreme, News Digest Agency No 1-2, 30. septembar 1991.


kud ovi sa Alchajmerom koji ih resetuje pa zaborave šta su pričali pre deset minuta nađoše 100 posto.
Link, bato, link nađi.

Kadijević sam priznaje da je mobilizacija bila najslabija tačka vojnih napora JNA: “Neuspjeh mobilizacije i dezerterstvo zahtjevali su modifikovanje zadataka i ideje manevra zavrsne operacije JNA u Hrvatskoj”.

general Blagoje Adžić zapovjedio je ratnom zrakoplovstvu da raketira kolonu dezertera koja se masovno povlačila sa vukovarskog bojišta i blizini Bačke Palanke. Malo je tko vjerovao da će 25. rujna 1991. dva zrakoplova MIG-21 istresti smrtonosan teret na pripadnike vlastite vojske koji su odbili boriti se u ‘prljavom ratu’. Poginulo je stotinjak pripadnika rezervnih snaga JNA.


General Života Avramović, novi komandant 5. Armije, kori roditelje koji su došli u Zagreb po decu: "A vi biste hteli da vam deca jedu, jebuckaju i ratuju na svom pragu."

Fri ti li si brale?


3. oktobra 1991, Crnogorski mediji javljaju o poplavi dobrovoljaca, čak i devojaka željnih da uzmu pušku u ruke, a beogradska "Politika ekspres" donosi antologijski naslov na prvoj strani: "Dubrovnik čeka oslobođenje".

Jedan Beograđanin je vojni poziv za svog sina vratio s beleškom: "Z.P. ne može u vojsku. Ne dozvoljava mu otac."


dva poslanika Socijalističke partije Srbije podnose Skupštini Srbije Predlog zakona o zabrani povratka građana koji su Srbiju napustili od juna 1991. zbog ratnih dejstava.
pecaros pecaros 18:02 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73

probao sam prošli put da ti objasnim pa nisi izgleda najbolje shvatio.


Umalo da previdim ovu detonaciju. Ne znam šta si i kada pokušao da mi objasniš, niti šta nisam shvatio. Već sam ti rekao da tvoje postove čitam samo na preskok, pa tako i ovaj.

Pokušao sam da u dečijoj psihologiji pronađem objašnjenje za tvoje mentalno stanje, i, gle, manifestacije su sasvim jasno opisane, a odnose se na uzrast između 6-9. godine.

Egocentrizam:. Dete, kad govori, samo tvrdi, a ništa ne obrazlaže.
...
Za njega, njegovo mišljenje o nekoj pojavi nije samo jedno od mogućih mišljenja, ono veruje da je upravo to jedina istina.


Centracija: pažnja deteta je vezana (centrirana) za samo jedan (pojavno najupadljiviji) aspekt situacije koju posmatra, tako da ono nije u stanju da uzme u obzir i druge aspekte te situacije koji su bitni da bi je pravilno shvatilo



"Dražio sam psa zato što ... me je ujeo". Dete, zapravo, ima
maglovitu predstavu o tome da ova dva dela rečenice nekako idu zajedno i povezuje ih sa "zato što". Ono se uopšte ne bavi time kakva je to vrsta odnosa.



Sinkreti – Retko se sreću iznad 6 godina, na nižim uzrastima su znatno češći. To su, u stvari, neoformljene i neuređene množine predmeta gde je teško sagledati po kom obeležju su predmeti stavljeni u određene grupe. Najčešće se razvrstavanje vrši na osnovu nekakvih subjektivnih utisaka (veza između utisaka i misli uzima se kao stvarna veza između predmeta). Samo u izvesnoj meri u sinkretima dolaze do izražaja objektivne veze između predmeta, npr. prostorni odnosi.


Ima i za ove što ti udaraju preporuke:

odložena imitacija. Na primer, Pijažeova ćerkica od 18 meseci je imala posetu jednog dečka koji je iz određenih razloga počeo da plače, da viče i da se baca po podu. Kada je on otišao, devojčica je počela takođe da viče i da plače, ali očigledno bez razloga


Vidim da ti je dosadno i da bi rado započinjao kavgu, ali ću se držati onog "ko s detetom leže, usran se probudi."
gedza.73 gedza.73 18:09 30.03.2020

Re: Blago tebi

pecaros
Umalo da previdim ovu detonaciju. Ne znam šta si i kada pokušao da mi objasniš, niti šta nisam shvatio. Već sam ti rekao da tvoje postove čitam samo na preskok, pa tako i ovaj.

da prvo očistiš u svom dvorištu pošto si sam rekao da su ti dede bile pripadnici okupatorske vojske koja je činila zločine i zbog koje je stradalo 1 000 000 ljudi u Srbiji.
Objašnjavam ti da je moj predak bio pripadnik srpske vojske koja se branila a tvoji vojske koja je bila zločinačka.

što se tiče psihologije koju si pomenuo verovatno vučeš neki kompleks iz ovih činjenica.
pecaros pecaros 18:16 30.03.2020

Re: Blago tebi

gedza.73

što se tiče psihologije koju si pomenuo


Mislim da još nisi rešio zadatak od prošli put. Ili je to bio Huči? Sve jedno, rešavajte ga zajedno:


docsumann docsumann 18:23 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Znači čistimo naše dvorište?

Da su svi čistili svoje dvorište svetom bi vladao Gandi.


ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.
milisav68 milisav68 18:48 30.03.2020

Re: Blago tebi

ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.

Pa imamo, zato što je tema komplikovana.

Ne možeš da kažeš - e sad ću da gledam samo ovo drvo, ne interesujeme ni šuma, ni ptice, ni insekti, ni sunce, ni kiša, ni mraz....
rodni rodni 18:55 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
milisav68
pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Znači čistimo naše dvorište?

Da su svi čistili svoje dvorište svetom bi vladao Gandi.


ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.

Ja mislim da smo se na ovoj temi baš ispričali dovoljno.
Ne bi bilo loše, stoga, da neko otvori sledeću.
freehand freehand 18:56 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
Pa sad, možeš ti da tvrdiš i tvoj komšija, al popunjenost 51. mehanizovane, i Novosadskog korpusa

Mešaš popunjenost jedinice sa ukupnim brojem ljudstva na nekoj teritoriji.

Ko je i kad pričao o "ukupnom broju ljudstva na nekoj teritoriji"? Ja ne znam ni šta to znači, a iskreno sumnjam da i ti to znaš.
Ako je reč o potencijalu rezervnog sastava o tome ovde nije bilo govora, niti se on izražava u procentima.
docsumann docsumann 19:09 30.03.2020

Re: Blago tebi

milisav68
ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.

Pa imamo, zato što je tema komplikovana.

Ne možeš da kažeš - e sad ću da gledam samo ovo drvo, ne interesujeme ni šuma, ni ptice, ni insekti, ni sunce, ni kiša, ni mraz....


nema mnogo vajde ni od toga da svako malo potežš a šta su hrvatiili radili, a šta su muslimani..., dok pokušavaš da analiziraš medisjku sliku u srbiji s početka 90-tih
docsumann docsumann 19:10 30.03.2020

Re: Blago tebi

rodni
docsumann
milisav68
pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Znači čistimo naše dvorište?

Da su svi čistili svoje dvorište svetom bi vladao Gandi.


ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.

Ja mislim da smo se na ovoj temi baš ispričali dovoljno.
Ne bi bilo loše, stoga, da neko otvori sledeću.


suglasan
rodni rodni 19:51 30.03.2020

Re: Blago tebi

docsumann
rodni
docsumann
milisav68
pa ako pričamo o nama, u čiji ćemo bunar da gledamo?

Znači čistimo naše dvorište?

Da su svi čistili svoje dvorište svetom bi vladao Gandi.


ne čistimo ništa, već se fokusiramo na jednutemu, jer i ovako imamo previše podikusija.

Ja mislim da smo se na ovoj temi baš ispričali dovoljno.
Ne bi bilo loše, stoga, da neko otvori sledeću.


suglasan

Samoglasan!
apostata apostata 20:26 30.03.2020

Re: Blago tebi

hoochie coochie man


Ajd ovo da citiram, kraće je :)

(...)


Poznata je brate Titova naredba iz marta ’42. da se ispita mogućnost napada na Jasenovac.
Poznato je i da je i Kozarački partizanski odred nešto kasnije te godine, bez da je bio upoznat, sa Tiletovom naredbom, pokušao napasti Jasenovac, no Sava je bila prejaka prepreka.

Zatim u oktobru na incijativu Josipa Mažara i Boška Šiljegovića pokrenuto je novo sondiranje situacije, ali ebga … .

Vjerovatno najbliže, oslobađanju barem jednog dijela logora, NOVJ je bili na samom kraju ’43, u toku Banjalučke operacije. Tada su partizani sa bosanske strane zauzeli B. Gradišku, ali oni sa slavonske nisu uspjeli da uzmu S. Gradišku.

Zatim mogu zamisliti kako je bilo logorašima, kada je uz tešku borbu (koji su oni slušali) sa Jasenovačkom posadnom bojnom, 17. Slavonska udarna brigada u Krapju prešla Savu, izašla iz obruča i otišla u Baniju.

Onda drugo houči , planovi se obično ne prave da bi se došlo do zaključka da je nešto neostvarivo. Planovi se prave nakon što se zaključi da je nešto izvodljivo (e to je upravo ono ‘ispitivanje mogućnosti’), a do ili jednog ili drugog zaključka dolazi se na osnovu obavještajnih izvještaja sa terena.

Kroz te izvještaje dobijaju se podaci o brojnosti, rasporedu, opremljenosti neprijateljskih snaga, fortifikacijama, komunikacijama, konfiguraciji i osobenostima terena i svim ostalim faktorima koji utiču na odluku da li da se počne raditi na planu napada.

E a kada sve to dobiješ i kada na osnovu svega toga stekneš sliku onoga šta te čeka i kada naravno to uporediš sa onim čime ti raspolažeš, e tek tada se donosi odluka hoće li se nešto napasti ili neće i pristupa se izradi plana.

No u ovom slučaju situacija je bila izrazito nepovoljna, jer:

1. Da bi se napao logor treba imati odnos najmanje 2:1, a to je 3000 boraca, pošto je Jasenovačka posadna bojna brojala 1500 ustaša
2. Druga opcija je da se iz Bosne napadne sa 2000 boraca, a da slavonski partizani daju 1000 (zašto oni manje, pa zato što su oni uvijek bili slabiji)
3. Bosanski partizani su se nalazili na Kozari (optimalna verzija)
5. Od kozare do Save imaš 15-ak km i za to ti je potrebna cijela noć
6. Možeš ili preko mosta ili preko vode (a opet kako ćeš preko mosta, ako nisi u stanju da osvojiš ni jedan grad)
7. Znači ideš preko vode, ali
8. Ako hoćeš ostati sakriven to se mora preći po noći (jer ako pokušaš po danu, bićeš primjećen i neprijatelj će se momentalno aktivirati)
9. Zbog toga bi cijeli dan najmanje dvije hiljade ljudi moralo da se skriva u blizini Save, na veoma nepovoljnom terenu.
10. Forsiranje rijeke nije isto što i potok pregaziti (imamo primjer 12. Slavonske udarne brigade, koja je u novembru prešla Savu ispod Motajice, prelaz oko 1200 ljudi trajao je deset sati)
11. No dobro prešao si, ali već je dan – naravno do tebe je kada ćeš da napadneš, da li po danu ili po noći, ali u svakom slučaju do logora ima da marširaš najmanje 5km ... i to najmanje 5 km, jer Savu nisi mogao preći pred Jasenovcem.
12. Uzeo si logor i oslobodio logoraše. Kod Jasenovca Savu ne možeš preći, jer su na obali su Dubičke ustaše i domobrani, sa pojačanjima iz Kostajnice, B. Gradiške, Prijedora ...
13. Ideš nizvodno do mjesta gdje si prešao po noći, ideš duplo sporije, jer su sa tobom jasenovački živi kosturi. Drugom obalom prati te dubička bagra, a na tvoje lijevo krilo stalno udaraju oni iz Novske, Okučana, Lipika ... . Odozgo te tuče avijacija, a tebi valja još preko Save. Prelazio si je cijelu noć, a sada vas je još više .., a onda jarane treba još do Kozare.

I dobro da ovo sada završim (imam posla preko glave) – houči fakat je krajnje licemjerno da ti kao osvjedočeni simpatizer jednog pokreta, koji apsolutno ništa nije uradio po pitanju oslobađanja Jasenovca, optužuješ za bilo šta onaj drugi pokret.
Bio bi red da prvo izanaliziraš razloge ovih prvih, ali naravno ne na nivou onog
Što nisu četnici. Pa eto nisu, (...)

pa tek onda da se baviš ovim drugima.

Ti drugi su, ako ništa, oslobodili Jastrebarsko i Lepoglavu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 30.03.2020

Re: Blago tebi

apostata


Samo da se javim da sam pročitao.
Naravno, ni malo se ne slažem, naročito ono da se četnicima treba obraćati za Jasenovac, ali to si i očekivao, zar ne :)

ok, hvala na razgovoru, a biće ga još.

Черевићан Черевићан 21:27 27.03.2020

с'одјебом к'њима

ili... rukovodjen sopstvenim dobrom

ево нам ...куц куц ...притижу времена
када ће мо постати свак' острво за се ,
емпатија... ћао .....зид иза стражњице
само гледат' себе а други нек'с...јебе

п.с.
колективни занос јок ........схватамо и сами
историја (што учисмо) све их мање маами

loader loader 09:39 28.03.2020

Re: с'одјебом к'њима

Черевићан

колективни занос


Da. Taj je nesporan. Mada daleko od onoga kako ga kasnija propaganda prikazuje.
pecaros pecaros 16:07 28.03.2020

Re: с'одјебом к'њима

loader
Черевићан

колективни занос


Da. Taj je nesporan. Mada daleko od onoga kako ga kasnija propaganda prikazuje.


Koliko daleko si ti procenio iz svoje fotelje? Na osnovu čega si procenio?

Nerazumno je iznositi procene o tome šta se motalo u glavama ljudi, ne razumevajući njihovo vreme. Trebalo bi pročitati barem relevantne novine u (tada) prethodnih deset godina, kad već ne postoji mogućnost preslušavanja tadašnjih vesti na radiju. Čak bi i tada bilo neodgovorno donositi konačne procene o stanju njihove svesti. Kao da su bili maloumni.

Uostalom, da li je bilo nekakvih kontra-mitinga, izliva ljubavi prema Hitleru? Politički neistomišljenici se ni tada nisu snebivali da javno iznesu mišljenje.

"Poziv na klanje" iz naslova mi je baš degutantan. Ne tvrdim - da je narod znao za "sto za jednog", možda bi priča išla drugačije. Ideja da su "pametni to predvideli" potiče iz istih fotelja iz kojih se danas pametuje i pokušava naknadno krojenje istorije.

Ma koliko je Hitler već tada pokazao od svog raskošnog talenta, mislim da je retko ko, tada, mogao da realno proceni domete njegovog bezumlja.

Ukratko, ti si u fotelju smestio pogrešne ljude.

loader loader 22:07 29.03.2020

Re: с'одјебом к'њима

Koliko daleko si ti procenio iz svoje fotelje? Na osnovu čega si procenio?

Piše gore, u tekstu.

"Poziv na klanje" iz naslova mi je baš degutantan.


Može i neki akademski izraz, da se ovde ne bi padalo u nesvest.

Ma koliko je Hitler već tada pokazao od svog raskošnog talenta, mislim da je retko ko, tada, mogao da realno proceni domete njegovog bezumlja.

Dakle, mi smo mislili da je mnogo pitomiji i humaniji, pa smo malo povikali "bolje grob nego rob", čisto da kod Engleza steknemo makar trojku iz antihitlerizma, ne nadajući se onakvoj odmazdi i onakvim posledicama? To je vrhunsko kalkulantstvo. Ako nije tako, zašto je uopšte bitno to (ne)uspešno pogađanje koliki je 'itler bio luđak?

Ukratko, ti si u fotelju smestio pogrešne ljude.

Slabo sam se ja time bavio. Videh ljude u fotelji, čuh šta govore, setih se posledica 27. marta, a i neke buduće dece, te napisah blog. Eno teksta gore. Može da se iščita ponovo. I tri puta ako treba. Nije sramota, a može da bude korisno.

freehand freehand 21:35 27.03.2020

Misterija

Rekao bih da je pitanje u blogu postavljeno naopako.
I da bi trebalo da glasi "kako to da oni hrabri,samosvojni, ljudi od integriteta sa kičmom i stavom uopšte imaju dilemu da li je Srbija trebalo da se prikloni silamaosovine"?
Kao što je besmislena i smešna optužba da neko danas, sa distance od 80 godina poziva iz fotelje da se ništi srpski narod (omiljena sintagma rodoljuba-mrsomuda) ljubitelja srpske majke đenerala Nedića i njgove gologuzije srpskih strina i tetaka.

Inače, što se pitanja Č Vs P tiče ono po pitanju pakta nije postojalo, a ustanak su početkom leta '41 digli i jedni i drugi, počesto i zajedno.
gedza.73 gedza.73 09:32 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
Rekao bih da je pitanje u blogu postavljeno naopako.

Pitanje je postavljeno odlično. samo što se ljudima to pitanje ne sviđa
Loader
Čovek koji će se poniziti pred šefom zbog razlike u visini plate od nekoliko hiljada dinara - tvrdokorno u razgovoru brani onu (opšteusvojenu) tezu da ponos nema cenu, i da ljudski životi tada ništa ne znače.

bio si na tragu kad si pomenuo 'mrsomude' ali si malo izgubio nit pa si preskočio odgovor na suštinsko (nema veze sa 27. martom, ČiP, Nemcima, istorijom...)

kakva je interakcija između neskriveno kalkulantskog stava većine kad su u pitanju dnevne, lične potrebe, i ovog ponosnog preporučivanja istih tih ljudi da i naredne generacije ginu u ime ponosa.
loader
loader loader 09:57 28.03.2020

Re: Misterija

freehand

a ustanak su početkom leta '41 digli i jedni i drugi, počesto i zajedno.

Da. Kad se rat već odabrao, a zbog komplikovanih predratnih unutrašnjih prilika bilo je lako za pretpostaviti da će istovremeno izbiti i krvavi građanski rat, oni su se pojavili kao jedna od posledica (mislim na p i č). Osim ove dve formacije nastalo je još nekoliko njih. Nema razloga da se ove dve stalno favorizuju. To je rat svih protiv svih, najgori scenario po jedan narod.

Što se tiče Nedića, a njega niti sam pominjao, niti mi je kao izdvojena opcija zanimljiv, on nije ukalkulisan u stanje pre puča. On je posledica puča i okupacije koja je odmah zatim usledila, uz sve ostale krvave posledice. Tema je kriterijum koji je načinio ono "bolje grob, nego rob". Pre svega u smislu da taj kriterijum vlada i danas.

Rekao bih da je pitanje u blogu postavljeno naopako.
I da bi trebalo da glasi "kako to da oni hrabri,samosvojni, ljudi od integriteta sa kičmom i stavom uopšte imaju dilemu da li je Srbija trebalo da se prikloni silamaosovine"?

Zašto vi "sa kičmom i stavom" sa tako ponositim performansama sada ne jurnete na Kosovo i ne napadnete Šiptare i nato, naravno uz principijelno odbacivanje primedbe da će usled tog čina postradati i ono malo preostalog naroda? Ako ste taj, sa kičmom, trebalo bi da iz ovih stopa krenete, a ne da sedite i kuckate komentare po blogu.

Ta vaša moralistička logika je samo prividna, i samo je odjek pojednostavljenih, adrenalinskih parola. Srbija nije izabrala sile osovine, već je po nuždi morala da izabere ono što će po nju biti najmanje štetno (da ne kažem nezabeležena tragedija i klanica). To pojednostavljivanje uvek otkriva jednosmernost. Srbija niti je bila, niti jeste fašistička. Dakle, tada, '41. nije bilo valjanih opcija. Naglašavam: tada je nevoljko odabrana opcija koja je najmanje tragična po srpski i ostali narod. U tom času već sve zemlje oko nas su bile deo pakta. 27.mart ih je prizvao da se pridruže krvavom komadanju srpskog naroda.

loader loader 10:01 28.03.2020

Re: Misterija

gedza.73
kakva je interakcija između neskriveno kalkulantskog stava većine kad su u pitanju dnevne, lične potrebe, i ovog ponosnog preporučivanja istih tih ljudi da i naredne generacije ginu u ime ponosa.
loader


To jeste tema bloga, a ne zakazana tuča između p i č, odnosno tuča dve navijačke grupe koje ne vide ništa dalje od severa i juga i jedni drugima služe kao sredstvo za održavanje smisla života.

Dok sam pisao blog ni jednog časa nisam imao na umu p i č.
freehand freehand 10:29 28.03.2020

Re: Misterija

Zašto vi "sa kičmom i stavom" sada sa tako ponositim performansama sada ne jurnete na Kosovo i ne napadnete Šiptare i nato, naravno uz principijelno odbacivanje primedbe da će usled tog čina postradati i ono malo preostalog naroda? Ako ste taj, sa kičmom, trebalo bi da iz ovih stopa krenete, a ne da sedite i kuckate komentare po blogu.

Interesantna je brzina kojom jedan tako uzdržani i mudri mislilac sa nivoa opštibh istina i čiste ontologije stigne na Mi i Vi, kroz nebrojene sefirote koji dele ta dva nivoa. To čak i Gedža ume malo da umulja u neki papirić.

No meni je i dalje potpuno nerazumljiv logički put kojim se neko ko danas, sa tolikom vremenskom distancom, na osnovu sopstvenih znanja i moralnih načela smatra da je suprotstavljanje sili koja i dalje važi kao najveće zlo u istoriji modernog sveta bilo dobro i neminovno - dakle da se takav optužuje za konformizam i oportunistiko mišljenje i ponašanje.
I za to je optužuju zagovornici pakta, po pravilu pravdatelji kolaboracije i narikače nad sudbinom srpskog naroda koji podržavaju ondašnje čuvare sopstvene guzice.
Za to vreme jevredjski a bogami i ciganski narod stoje u ćošku i tužno ćute.

P.S. ova među polusvetom tako popularna a banalna do krajnosti fraza sa "idite na Kosovo" jednostavno ne zavređuje odgovor.
Hteo si da se doseliš na Balkan? Idi na Kosovo!
Hteo si da ratuješ sa Vizantijom? Idi na Kosovo.
Hteo si da se suprotstaviš turskoj sili? Idi na Kosovo.
Hteo si ustanak protiv Turaka? Izvoli na Kosovo.
Hoćeš Bosnu? Idi na Kosovo.
Hteo si balkanske ratove? Znaš šta treba da radiš.
I redom do današnjeg dana.

Podrazumeva se selektivnost upotrebe, u zavisnosti od dnevne potrebe ali je pravilo da se potegne kad ništa u razgovoru sa Kosovom veze nema.
gedza.73 gedza.73 10:50 28.03.2020

Re: Misterija

To čak i Gedža ume malo da umulja u neki papirić.

Gedža se samo ježi 'ustanika opšte provijencije' koji su u mentalnom vrednosnom sklopu najbliži Šešelju.

Isto pozivaju na više interese, odbranu nečega, zaštitu nekoga i nekako uvek kad počne izginuće oni i dalje isto pričaju. Ali iz pozadine.



tako se on bori za srpske interese, ti braniš Palestince od Jevreja...
uglavnom 'pozadinski' i sa bezbedne distance

na kraju se svedu u dve grupe. jednu koja poput šešelja vozi skupe džipove i drugu koji ideološki postavlja podlogu za dolazak novih Šešelja.

dakle suština ovog bloga je jedno, jedino pitanje

kakva je interakcija između neskriveno kalkulantskog stava većine kad su u pitanju dnevne, lične potrebe, i ovog ponosnog preporučivanja istih tih ljudi da i naredne generacije ginu u ime ponosa.
freehand freehand 10:53 28.03.2020

Re: Misterija


Gedža se samo ježi 'ustanika opšte provijencije' koji su u mentalnom vrednosnom sklopu najbliži Šešelju.

Marisav se ježi Šešelja... Strašno.
loader loader 11:03 28.03.2020

Re: Misterija

freehand

P.S. ova među polusvetom tako popularna a banalna do krajnosti fraza sa "idite na Kosovo" jednostavno ne zavređuje odgovor.

Baš ta zavređuje odgovor, , i zavređuje najveću moguću pažnju. Ajmo opet - neko sa takvom kičmetinom, pravom i ponositom, treba odmah da krene na Kosovo i da ponosito udari na Šiptare i nato, bez obzira na posledice po onamošnji i ovamošnji srpski narod, jer ponos je skuplji od toga. Barem takve cenovne rangove je napravio čovek sa kičmom.

Dakle, mogu se napisati stranice i stranice okolišanja, i to neveštog i digresivnog okolišanja - ali ne može se izbeći činjenica da taj koji tako samouvereno i autoritativno ponos postavlja kao najviši kriterijum to treba da pokaže na delu. Ista je logika - Srbi '41. na Nemce, ponositi Srbin 2020. na nato pakt i baliste. Ne bih ovo ni pominjao da taj sam, neprozvan nije istakao toliko visokomoralne kriterijume i upleo čak i verbalistiku ličnog prozivanja. Dakle, kad neko poteže taj nivo i takve argumente, sledi mu dokazivanje stavova u praksi. Sam to sebi nameće.
freehand freehand 11:12 28.03.2020

Re: Misterija

verbalistiku

Wow!
Ovom moram da se poklonim, ostalo je smuti-pa-prospi bulšit verbalistika.
Sa lažnim premisama se do ispravne konkluzije može samoslučajno, ali se opet dobije kec iz lgike, kao kad na matematici izgrešiš sveformule a lupiš i pogodiš pravi rezultat.
Dakle, ovde niko nije bučao,m skakao, vitlao barjacima i pozivao u boj. Standardnim jadni srpski narod argumentima potonjih kolaboracionista i današnjih istorijskih revizionista bespogovorno su svi koji smatraju da je rušenje pakta sa Rajhom bila istorijski ispravna odluka proglašeni za oportuniste i pozvani da sopstveni stav dokažu ratnom akcijom.
Diskusioni model previše jeftin čak i za kvantaš ili pijačne bircuze.
loader loader 11:33 28.03.2020

Re: Misterija

Dakle, ovde niko nije bučao,m skakao, vitlao barjacima i pozivao u boj.


Dominirate
Jedino je nezgodna činjenica da je 27. marta neko upravo to radio - vitlao barjakom i pozivao u boj.
Diskusioni model previše jeftin čak i za kvantaš ili pijačne bircuze.

Pa, rekoh vam malopre, to je vaš odabrani stil. Vratite se gore na svoj prvi komentar koji je inicirao sled... Ako ste sa takvim stilom sami otpočeli, zašto sada jadikujete?

A vitlanje barjacima i pozivanje u boj, kako kažete, vi i danas podržavate, kao metod, kao ponositu reakciju primenjivu i danas. Ili vi tako zapravo ne mislite? Nešto se ne slaže.

Nego, ne okolišajte - sa jurišom na Kosovo trebalo bi da požurite, jer će neko pomisliti da se kolebate.

freehand freehand 11:54 28.03.2020

Re: Misterija

loader
Dakle, ovde niko nije bučao,m skakao, vitlao barjacima i pozivao u boj.


Dominirate
Jedino je nezgodna činjenica da je 27. marta neko upravo to radio - vitlao barjakom i pozivao u boj.
Diskusioni model previše jeftin čak i za kvantaš ili pijačne bircuze.

Pa, rekoh vam malopre, to je vaš odabrani stil. Vratite se gore na svoj prvi komentar koji je inicirao sled... Ako ste sa takvim stilom sami otpočeli, zašto sada jadikujete?

A vitlanje barjacima i pozivanje u boj, kako kažete, vi i danas podržavate, kao metod, kao ponositu reakciju primenjivu i danas. Ili vi tako zapravo ne mislite? Nešto se ne slaže.

Nego, ne okolišajte - sa jurišom na Kosovo trebalo bi da požurite, jer će neko pomisliti da se kolebate.


Da probam još jednom da rekapitulišem: za proteklih 8 decenija iskristalisana su dva stava, i ne samo u Srbiji: da se fašizmu trebalo suprostaviti i nikako sa njime kolaborirati (sve su vlade i vladari koje su to učinile tokom ili na završetku rata skinute, kažnjene i prokažene), ili je trebalo čuvati srpski narod. sarađujući sa Rajhom. (Jevrejski i ciganski narod i dalje tužno gledaju iz ćoška svoje komšije, srpske rodoljube)
Ovde se u raspravu ulazi tako što se unapred svi koji sa intelektualnog, etičkog i istorijskog stanovišta prihvataju i podržavaju prvi model - proglašavaju oportunistima i licemernim folirantima, uz posprdno slanje u juriš na Šiptare i nato.
I to uz varijantu pokondirenog salonskog seljačenja u obraćanju ne bi li se istakla nekakva sopstvena inetlektualna i moralna nadmoć.
U juriš na Kosovo možeš Vaciće i Šešelje da šalješ, oni bi tog 27. marta sa tobom proglasili karantin i brinuli za srpski narod a danas slali druge u vatru.

Mnogo je domaćine.
loader loader 12:05 28.03.2020

Re: Misterija

Опет изврдавате

U juriš na Kosovo možeš Vaciće i Šešelje da šalješ


А зашто вас да изузмемо из те акције? Зар вас то изузимање као поборника да се по сваку цену јурне на непријатеља, а зарад части и свеопште правде, не би лецнуло?

Исправка: не јуриш на Косово, већ јуриш на снаге нато пакта и Шиптаре, без обзира на жртве тамошњег и овамошњег српског народа. Мислим, боље је бити прецизан, да се не би развила другачија, по једну страну пожељна тумачења и нова околишања.



Иначе, ако сте приметили, не шаљем вас ја у тај фамозни јуриш, него ваши поносити ставови.



freehand freehand 12:11 28.03.2020

Re: Misterija

Иначе, ако сте приметили, не шаљем вас ја, него ваши поносити ставови.

Pa dobro, šta mi ostaje onda ako srpskemajke tako smatraju...
Ali pre nego što krenem samo da istaknem ovde da mi je lakše kad znam da ćete im (množine, srpski rodoljubi i domaćini za srpski narod zabrinuti) javiti tamo da nas dočekaju kako treba i da ćete za to vreme oposliti ponešto oko trulogkrompira, cokula i falšmunicije usput nam hapseći familije i prijatelje i trpajući ih u logore za svaki slučaj.
loader loader 12:21 28.03.2020

Re: Misterija

Ali pre nego što krenem ...

Прво крените, па ћемо да причамо.

А последице? Пустите последице. Сетите се: ни ваши пулени из марта '41. нису се дали омести претпоставкама да ће се након призивања окупације дешавати немиле и неморалне сцене какве сте поменули. Рекосте да вам је принцип поноса по сваку цену најважнији. Будите принципијелни.

Иначе, провидно је ... .. тј. лако се уочава - да овим додатним коментарима и реторичким акробатикама заправо одлажете конкретну акцију.
..
freehand freehand 12:26 28.03.2020

Re: Misterija

Рекосте да вам је принцип поноса по сваку цену најважнији.

Gde sam i kad to rekao?
Da prvo izdvojimo direktne i nedvosmislene laži, pa da vidimo dalje.

Inače, ponos retko pominjem ako ikad, a na lestvici razloga za bilo kakvo delovanje on je svakako na dnu.
rodni rodni 12:34 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
Zašto vi "sa kičmom i stavom" sada sa tako ponositim performansama sada ne jurnete na Kosovo i ne napadnete Šiptare i nato, naravno uz principijelno odbacivanje primedbe da će usled tog čina postradati i ono malo preostalog naroda? Ako ste taj, sa kičmom, trebalo bi da iz ovih stopa krenete, a ne da sedite i kuckate komentare po blogu.

Interesantna je brzina kojom jedan tako uzdržani i mudri mislilac sa nivoa opštibh istina i čiste ontologije stigne na Mi i Vi, kroz nebrojene sefirote koji dele ta dva nivoa. To čak i Gedža ume malo da umulja u neki papirić.

No meni je i dalje potpuno nerazumljiv logički put kojim se neko ko danas, sa tolikom vremenskom distancom, na osnovu sopstvenih znanja i moralnih načela smatra da je suprotstavljanje sili koja i dalje važi kao najveće zlo u istoriji modernog sveta bilo dobro i neminovno - dakle da se takav optužuje za konformizam i oportunistiko mišljenje i ponašanje.
I za to je optužuju zagovornici pakta, po pravilu pravdatelji kolaboracije i narikače nad sudbinom srpskog naroda koji podržavaju ondašnje čuvare sopstvene guzice.
Za to vreme jevredjski a bogami i ciganski narod stoje u ćošku i tužno ćute.

P.S. ova među polusvetom tako popularna a banalna do krajnosti fraza sa "idite na Kosovo" jednostavno ne zavređuje odgovor.
Hteo si da se doseliš na Balkan? Idi na Kosovo!
Hteo si da ratuješ sa Vizantijom? Idi na Kosovo.
Hteo si da se suprotstaviš turskoj sili? Idi na Kosovo.
Hteo si ustanak protiv Turaka? Izvoli na Kosovo.
Hoćeš Bosnu? Idi na Kosovo.
Hteo si balkanske ratove? Znaš šta treba da radiš.
I redom do današnjeg dana.

Podrazumeva se selektivnost upotrebe, u zavisnosti od dnevne potrebe ali je pravilo da se potegne kad ništa u razgovoru sa Kosovom veze nema.

Šta si ti hteo da kažeš ovim čaršafom izuzev to da, što ti misliš, loader luparda?
Mislim - to si mogao u jednoj rečenici.
Mada - šta znam, ima ljudi koji jednostavno ne mogu da budu jezgroviti nego su potpuno ubeđeni u marksističku maksimu kako kvantitet nužno konvergira kvalitetu.

loader loader 12:37 28.03.2020

Re: Misterija

Gde sam i kad to rekao?


Драго ми је да почињете лагано повлачење из ставова које више не можете да оправдавате реторичким опсенама.


Дакле, понос није. Како сте беше образложили исправност извођења 27. марта '41?
Rekao bih da je pitanje u blogu postavljeno naopako.
I da bi trebalo da glasi "kako to da oni hrabri,samosvojni, ljudi od integriteta sa kičmom i stavom uopšte imaju dilemu da li je Srbija trebalo da se prikloni silamaosovine"?

То са кичмом не односи се на понос, кажете ви. Ок. И, како кажете, односи се на "hrabrе,samosvojnе, ljudе od integriteta sa kičmom i stavom ". Ту дакле нема поноса, него су друге речи употребљене.
Формулишите сами на шта се то (што у себи мислите) односи, па да кренемо даље.

Ја сам своју дилему изнео у посту. Она је врло разумљива.
rodni rodni 12:40 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
loader
Dakle, ovde niko nije bučao,m skakao, vitlao barjacima i pozivao u boj.


Dominirate
Jedino je nezgodna činjenica da je 27. marta neko upravo to radio - vitlao barjakom i pozivao u boj.
Diskusioni model previše jeftin čak i za kvantaš ili pijačne bircuze.

Pa, rekoh vam malopre, to je vaš odabrani stil. Vratite se gore na svoj prvi komentar koji je inicirao sled... Ako ste sa takvim stilom sami otpočeli, zašto sada jadikujete?

A vitlanje barjacima i pozivanje u boj, kako kažete, vi i danas podržavate, kao metod, kao ponositu reakciju primenjivu i danas. Ili vi tako zapravo ne mislite? Nešto se ne slaže.

Nego, ne okolišajte - sa jurišom na Kosovo trebalo bi da požurite, jer će neko pomisliti da se kolebate.


Da probam još jednom da rekapitulišem: za proteklih 8 decenija iskristalisana su dva stava, i ne samo u Srbiji: da se fašizmu trebalo suprostaviti i nikako sa njime kolaborirati (sve su vlade i vladari koje su to učinile tokom ili na završetku rata skinute, kažnjene i prokažene), ili je trebalo čuvati srpski narod. sarađujući sa Rajhom. (Jevrejski i ciganski narod i dalje tužno gledaju iz ćoška svoje komšije, srpske rodoljube)
Ovde se u raspravu ulazi tako što se unapred svi koji sa intelektualnog, etičkog i istorijskog stanovišta prihvataju i podržavaju prvi model - proglašavaju oportunistima i licemernim folirantima, uz posprdno slanje u juriš na Šiptare i nato.
I to uz varijantu pokondirenog salonskog seljačenja u obraćanju ne bi li se istakla nekakva sopstvena inetlektualna i moralna nadmoć.
U juriš na Kosovo možeš Vaciće i Šešelje da šalješ, oni bi tog 27. marta sa tobom proglasili karantin i brinuli za srpski narod a danas slali druge u vatru.

Mnogo je domaćine.

Ja mislim da loader nije pokondireni salonski seljak!
Mnogo je!
Naprotiv!
Istina, nisi ni ti.
Šta je to što ti ne dozvoljava da kažeš šta misliš bez da to pojačaš uvredom 'lika i dela' sagovornika - ne znam.
gedza.73 gedza.73 12:44 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
Marisav se ježi Šešelja... Strašno.

Ako sam dobro shvatio ti si bio rezervista u Vukovaru?
pošto si već spomenuo Jevreje, Cigane i sile Osovine da probamo ovako (nisam drugosrbijanac samo pokušavam da 'osvetlim' sa druge strane).



ako uzmemo da je Jugoslavija, gledajući spisak zemalja moglo bi se reći da jeste, sama na jednoj strani a sve druge na drugoj onda nije agresija NATO na Jugoslaviju nego odbrana Albanaca od progona i genocida pošto se već zna šta su Srbi koristeći JNA počinili po Vukovaru (zvanična interpretacija pobednika je bila 'zločini i lopovluk').

A ako smo svi 'slobodarsko nastrojeni', borci za Srbiju i srpstvo otkud onda toliko dezertera '99?
Nije to zbog Miloševića jer ni u I svetskom ratu nisu bili svi za kralja pa su se ipak borili i ginuli za svoju otadžbinu. Da smo svi jaki na delu kao ovde po blogu na rečima boreći sa za prava pandi, svetskih geopolitičkih strateških nacionalnih interesa jedne ili druge strane onda bismo svi izašli tada na ulice, na Košare, u šumu bre ko partizani i da izdržimo duže od njih.

sve nas ovo vraća na pitanje
Čovek koji će se poniziti pred šefom zbog razlike u visini plate od nekoliko hiljada dinara - tvrdokorno u razgovoru brani onu (opšteusvojenu) tezu da ponos nema cenu, i da ljudski životi tada ništa ne znače. Ponos, carstvo nebesko ... A u dnevnom životu miš i kalkulant! Taj sitan kalkulant preporučuje masovno izginuće radi očuvanja ponosa!

usput ko je od blogovskih 'junaka' bio na Košarama? da mu se izvinim što sam ga svrstao u grupu internet 'miševa'.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:48 28.03.2020

Re: Misterija

ili je trebalo čuvati srpski narod. sarađujući sa Rajhom. (Jevrejski i ciganski narod i dalje tužno gledaju iz ćoška svoje komšije, srpske rodoljube)

E zato smo mi skočili, jeste da smo žrtvovali sebe, ali smo odbranili Cigane i Jevreje, ništa im se nije desilo.

A da se nismo pobunili 27. marta, ko zna šta bi s njima bilo, možda bi ih i u logore slali, možda bi ih i gasom gušili

Ovako, junački skočismo i sprečismo katastrofu.

Isplatilo se.
freehand freehand 15:03 28.03.2020

Re: Misterija

loader
Gde sam i kad to rekao?


Драго ми је да почињете лагано повлачење из ставова које више не можете да оправдавате реторичким опсенама.


Дакле, понос није. Како сте беше образложили исправност извођења 27. марта '41?
Rekao bih da je pitanje u blogu postavljeno naopako.
I da bi trebalo da glasi "kako to da oni hrabri,samosvojni, ljudi od integriteta sa kičmom i stavom uopšte imaju dilemu da li je Srbija trebalo da se prikloni silamaosovine"?

То са кичмом не односи се на понос, кажете ви. Ок. И, како кажете, односи се на "hrabrе,samosvojnе, ljudе od integriteta sa kičmom i stavom ". Ту дакле нема поноса, него су друге речи употребљене.
Формулишите сами на шта се то (што у себи мислите) односи, па да кренемо даље.

Ја сам своју дилему изнео у посту. Она је врло разумљива.

Svo ovo serendanje na jednostavno pitanje - "gde sam ja to i kad rekao" direktno ti, mada na fin način rekavši da lažeš i umećeš nikad izrečeno, bez obzira na naknadno muljanje sa pojmovima?
vcucko vcucko 15:05 28.03.2020

Re: Misterija

loader

Jedino je nezgodna činjenica da je 27. marta neko upravo to radio - vitlao barjakom i pozivao u boj.

A hoće li jednom merodavno da se utvrdi ko je tada vitlao i pozivao?

Dok su komunisti bili na vlasti, tvrdili su da su to bili oni. Ili bar da su vodili.
Što se pokazalo kao ne baš tačno, jelte.
Na jednom mitingu (išao sam tada na sve i svašta, zanimalo me) Vuk Drašković je urlao da su komunisti tog 27. marta, kao i uvek, bili u zapećku (da li je upotrebio baš izraz zapećak ili nešto slično bemliga, ne mogu ni ja sve da pamtim iako sam devica s dna kace). I da je po ulicama demonstrirala srpska demokratska mladost verna kralju i otadžbini (u slobodnom prevodu budući četnici).
Pa se sad i oni takve provenijencije peru od 27. marta, ma gde bi mi, to bilo pogibeljno za narod blabla.

Pa ko je onda, majkumu? Došli prekodrinski Srbi pa vikali? Rusi huškali?
Kinez pripremao teren za pandemiju?
Ne, stvarno, ko je?!
freehand freehand 15:08 28.03.2020

Re: Misterija

Ako sam dobro shvatio ti si bio rezervista u Vukovaru?
pošto si već spomenuo Jevreje, Cigane i sile Osovine da probamo ovako (nisam drugosrbijanac samo pokušavam da 'osvetlim' sa druge strane).

To naravno ima veze sa rečenim.
Ali ako sam ja dobro shvatio nesrećni marisav je ostao sam u uspomeni samo zato što si se ti kasno rodio, jebiga.
ako uzmemo da je Jugoslavija, gledajući spisak zemalja moglo bi se reći da jeste, sama na jednoj strani a sve druge na drugoj onda nije agresija NATO na Jugoslaviju nego odbrana Albanaca od progona i genocida pošto se već zna šta su Srbi koristeći JNA počinili po Vukovaru (zvanična interpretacija pobednika je bila 'zločini i lopovluk').

Dabre, "sve druge". I mala domaća za oslobodioce, bez obzira ko i kad bili. Svaki je dobar za Marinka i Marisava.
Floki je to dosta dobro primetio mada je posle ispalo da se šalio - za takve kao ti otadžbina je tu do plota, eventualno do prvog mosta.

milisav68 milisav68 15:42 28.03.2020

Re: Misterija

Vuk Drašković je urlao da su komunisti tog 27. marta, kao i uvek, bili u zapećku



A otkad je on merodavan za bilo šta?

U stvari, on je samo zajašio taj antikomunistički talas, i usmerio ga na pravac scenografije Veljka Bulajića.
Pa ko je onda, majkumu? Došli prekodrinski Srbi pa vikali? Rusi huškali?

Pa pominju se i neki Englezi, kako njih da zaboraviš?

A i domaći izdajnici - komunisti, koji su mislili da će rat da traje šest meseci.
gedza.73 gedza.73 16:35 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
za takve kao ti otadžbina je tu do plota, eventualno do prvog mosta.

ima neka izreka oko istorije... ko je na nauči dobro, osuđen je na ponavljanje?

ko nam je pomagao u I svetskom ratu (mislim na onu Srbiju koju je pominjao Huči) na primer ko je stao u zaštitu Srba kad su ih Bugari tamanili gore nego Srbe po Hrvatskoj i ko je na čijoj strani učestvovao u pljačkanju Beograda, ko je pomagao Srbima u II svetskom ratu, ko je učestvovao u podeli Srbije na tri dela i odakle su bila vojna lica u rukovodećem kadru JNA.
psole idemo da branimo Rusiju čim razjasnimo 'ko je srao van rupe' po dvorištu.

I mala domaća za oslobodioce, bez obzira ko i kad bili.


ima jedan vic, pao mi na pamet povodom blogovskoe diskusije

- Pričaj nam đede kako je bilo u ratu sa NJemcima.
- Paaa, kako da vi rečem, nas su oni zarobili. i rekli su nam 'il ćemo vas streljat il ćemo vas jebat'
- I što je bilo đede?
- Mene su streljali.

kol'ko vidim ovde ima mnogo streljanih a malo jebanih.
freehand freehand 17:37 28.03.2020

Re: Misterija

kol'ko vidim ovde ima mnogo streljanih a malo jebanih.

Tebe svakako ni u jednom ratu, stvarnom ni imaginarnom nisu streljali. Niti bi.
Iskrenost koju tim povodom iskazuješ i radost sa kojom to činiš nikad nije bila na ceni kod normalnog sveta, bar ja ne znam za taj običaj.
gedza.73 gedza.73 18:45 28.03.2020

Re: Misterija

Tebe svakako ni u jednom ratu, stvarnom ni imaginarnom nisu streljali. Niti bi.


lepo je što ti i tebi slični znate 'tačno šta raditi' u svakom ratu.
eto potvrdilo se i ovde na blogu koliko ima ratnih veterana iz rata sa NATO.
samo dupe virelo iz podruma.

ja za sebe stvarno ne mogu da tvrdim kako bi' se ponašao.

ono što znam da su uvek najveće galamdžije i najveće kukavice kad je stani-pani i da skoro uvek štite svoje dupe a guraju tuđe u procep.

nego nekako mi tamo preskoči odgovor otkud Vojvodina morala da da 300 000 vagona u obaveznom otkupu a Slovenija tek 2 500. pošto si rekao da je izmišljotina kako je nečiji interes bio drugačiji od nečijeg interesa
freehand freehand 19:00 28.03.2020

Re: Misterija

ja za sebe stvarno ne mogu da tvrdim kako bi' se ponašao.

Mogu ja, nije problem.
Ako ti baš navale na kapiju.
ono što znam da su uvek najveće galamdžije i najveće kukavice kad je stani-pani i da skoro uvek štite svoje dupe a guraju tuđe u procep.


Tu si u pravu. Samo, ko je ovde galamdžija, sem u lažljivim zlonamernim tumačenjima tuđih reči u na početku relativno mirnoj diskusiji inače započetoj gomilompodmetačina ilogičkih faulova u uvodnom tekstu?
pošto si rekao da je izmišljotina kako je nečiji interes bio drugačiji od nečijeg interesa

Na primer ovo. Gde sam ja to rekao, gde sam se uopšte bavio tom glupošću?
Čak i da nema te konotacije sa otkupom u vreme gladi - koliki idiot treba da budeš da porediš količine žita u Sloveniji i Vojvodini i ističeš ih kao dokaz za svoj (kvazi)politički stav?

A evo samo za ovu priliku da prekršim princip "nevidljivosti": o otkupu žita u zapisima iz vremena čupanja brkova pisao sam kad jeto bio tabu, feljton u osam nastavaka,a onda i tekst u ondašnjoj Borbi.

Mladenu Markovu se dopalo, poimence pominjanim još živim skupljačima nije, toliko da su u otvorenom pismu najavili "Čipali smo brkove, sad ćemo i vratove".

Samo, nikad, ni u jednom tekstu, ni u jednoj priči ni jednu stvar nisam ni izmsilio pogotovo ne namerno slagao i nekompripisao.
gedza.73 gedza.73 19:07 28.03.2020

Re: Misterija

koliki idiot treba da budeš da porediš količine žita u Sloveniji i Vojvodini

Vojvodina 21.614 km²
Slovenija 20.273 km²
a koliki tek idiot treba da budeš pa da vidiš kako nikakvog 'povratnog otkupa' nije bilo u robi koje je Slovenija imala više od Vojvodine.
Po meni je to jedno od ultimativnih izdajstva svoje otadžbine.
pošto si rekao da je izmišljotina kako je nečiji interes bio drugačiji od nečijeg interesa

Na primer ovo. Gde sam ja to rekao

na primer ovde

Opet gomila bulšita, izmišljotine i muljanja bez reda i smisla.

ti i Endži stvarno treba da uzimate neke lekove za koncetraciju.
ja za sebe stvarno ne mogu da tvrdim kako bi' se ponašao.

Mogu ja, nije problem.

svaka čas' Baba Vanga.
edit
Ako ti baš navale na kapiju.

pa viš nešto se ne sećam ko je branio moju kapiju. Ima onih koji su pored Austrugara, Nemaca nasrtali a govorili srpski tako da ih je čitav svet razumeo. čak su i streljali u istom gradu te neke moje komšije koje su izvlačili iza kapija.
Što Nemci, što ti 'naši'.
freehand freehand 19:37 28.03.2020

Re: Misterija

na primer ovde

Da ponovim: nije problem što si glup. Problem je što si pokvaren. Jer u citiranom piše da je komentar pun izmišljotina, ovo što podmećeš - a bukvalno podmećeš, uvek su neka bućkala tu negde da bi se neko neoprezan zaleteo na nešto što si prekjuče našao na nekom ćiriličnom стормфронту pa bi sad da prodaješ kao znanje. Što se mene tiče - zajebao si se.
Da ulazim u taj glib sa muljatorom koji najrađe barata neproverenim informacijama koje ne razume a njima se frlja i spreman je da u svakom trenutku sve izobliči ne bi li upodobio sopstvenoj a uvek istoj amisli- neće moći.


pa viš nešto se ne sećam ko je branio moju kapiju. Ima onih koji su pored Austrugara, Nemaca nasrtali a govorili srpski tako da ih je čitav svet razumeo. čak su i streljali u istom gradu te neke moje komšije koje su izvlačili iza kapija.

Što Nemci, što ti 'naši'.

pa viš nešto se ne sećam ko je branio moju kapiju. Ima onih koji su pored Austrugara, Nemaca nasrtali a govorili srpski tako da ih je čitav svet razumeo. čak su i streljali u istom gradu te neke moje komšije koje su izvlačili iza kapija.

Što Nemci, što ti 'naši'.

Pa ne možeš da se sećaš, davno je bilo. Mada ti se desi da nekad ovde pomeneš srpske vojvode i heroje sa Cera i kolubare. E tamo su neki izginuli da bi ti ne bi Švabe koje razumeš i ne razumeš došle na tu tvoju kapijicu.
Ali i oni, većinom, nisu za tebe ginuli nego zato što su morali, al oni junaci što su tamo svojom voljom ostavili glave - orpostili bi ti ko budali za sva sranja koja ovde prosipaš.
rodni rodni 19:58 28.03.2020

Re: Misterija

freehand
na primer ovde

Da ponovim: nije problem što si glup. Problem je što si pokvaren. Jer u citiranom piše da je komentar pun izmišljotina, ovo što podmećeš - a bukvalno podmećeš, uvek su neka bućkala tu negde da bi se neko neoprezan zaleteo na nešto što si prekjuče našao na nekom ćiriličnom стормфронту pa bi sad da prodaješ kao znanje. Što se mene tiče - zajebao si se.
Da ulazim u taj glib sa muljatorom koji najrađe barata neproverenim informacijama koje ne razume a njima se frlja i spreman je da u svakom trenutku sve izobliči ne bi li upodobio sopstvenoj a uvek istoj amisli- neće moći.

...

Ko je taj koga si tako ispljuvao?!
Jebote, strašno je koliko mrziš toga čoveka ko god da je.
gedza.73 gedza.73 20:13 28.03.2020

Re: Misterija

Jer u citiranom piše da je komentar pun izmišljotina

komunističke floskule. šta nije istina?

E tamo su neki izginuli da bi ti ne bi Švabe koje razumeš i ne razumeš došle na tu tvoju kapijicu

no, no, maleni. Ne samo Švabe nego Hrvati koji su listom i s radošću krenuli da se osvete Srbima.
Čak je i onaj njihov rekao da malo sačekaju i vide kako će da prođu sa Poćorekom pljačkajući i ubijajući pa tek onda da se odluče dal su za 'Jugu' ili Hrvatsku.

El vidiš šta je bio 'njihov' interes a što ja tvrdim da mi treba da gledamo našu kapije?

meni je ta vaša (uslovno) ekipa skup Nedićevaca. Samo što niste sa Nemcima nego sa Hrvatima i Svojetima. isti poguban učinak ste imali na Srbiju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana