Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

27. mart, poziv iz fotelje na dalje klanje srpskog naroda

loader RSS / 27.03.2020. u 18:45

Kažu, opet bismo poslali decu da ginu!

Razgovaram sa nekim poznanicima o 27. martu. A to nije prvi put da se nalazim u takvom razgovoru na tu temu (sa nedoumicama koje su pomenute u narednim rečenicama i pasusima). Zastupaju sagovornici onu već opšteprihvaćenu i kanonizovanu tezu da je 27. mart 1941. godine, sa onim "bolje grob nego rob", apsolutno i nepobitno moralan čin, i izbor koji nema alternative. 

Ovde imam na umu one sagovornike koji po svojim stavovima podležu kriterijumima neophodnim za ovaj blog (mada, koliko moje životno iskustvo pokazuje, tu ne spadaju samo ti "neki sagovornici", nego je to, zapravo, stav ovdašnje većine, i to velike većine). Dakle, pričam o ljudima koje ovako ili onako znam, ili znam o njima, posredno, ali provereno. Profil je sledeći: u svakodnevnom životu, a vezano za određene lične izbore koji su u rasponu od bezazlenog do egzistencijalno rizičnog (u materijalnom smislu), ti ljudi se rukovode geslom da je više nego glupo zalagati se za nekakve ispravne stvari, nego se treba rukovoditi sopstvenim dobrom i dobrom svoje porodice. To, već svi znamo, glasi - ne zameraj se šefu, nego čuvaj posao, ne laj protiv vlasti, jer i to bi te moglo ostaviti bez posla i možda bi moglo da ti napravi i dodatne probleme, ne pametuj, jer se to ne ceni, pusti principe i tvrdoglavost, nego gledaj da nešto iskoristiš za sebe, principi su za budale... To su teze koje većini u svakodnevnom bivstvovanju deluju sasvim logično i praktikuju se bez mnogo razmišljanja. Dakle, podrazumeva se da su takvi izbori (bez rizikovanja) pametni, korisni... U odnosu na te dnevne stvari - koje se ipak tiču životnog konformizma - stavljanje života na kocku ne može se ni porediti, zar ne? 

Kako je onda održivo da takvi ljudi, koji apsolutno ništa ne rizikuju čak ni oko trivijalnih dnevnih lagodnosti, a većina je baš takva, onako iz mirne daljine poručuju da to što se "odlučilo" 27. marta 1941. godine i izazvalo više nego tragične posledice predstavlja svetao trenutak srpske istorije i da je to kriterijum po kome se i dalje treba vladati, tj. da i neke sadašnje i neke buduće generacije dece u sličnim istorijskim dilemama valja, u ime ponosa, opet slati na klanicu?!

Čovek koji će se poniziti pred šefom zbog razlike u visini plate od nekoliko hiljada dinara - tvrdokorno u razgovoru brani onu (opšteusvojenu) tezu da ponos nema cenu, i da ljudski životi tada ništa ne znače. Ponos, carstvo nebesko ... A u dnevnom životu miš i kalkulant! Taj sitan kalkulant preporučuje masovno izginuće radi očuvanja ponosa! Da li je to održivo? Da li ja tu radikalno ne razumen neke važne postulate? Da li je nešto što je, valjda, zvanično ispravno - jedino za mene opskurno? 

Istina je da su onda, marta '41. godine, najmanje dve strane službe svom snagom radi svojih interesa podsticale i direktno isprovocirale puč i otvoreno suprotsavljanje Srba nacističkoj Nemačkoj koja je lagano pregazila celu Evropu, suprotstavljanje bez obzira na nesumnivu tragediju i ogromnu cenu koja će u takvom scenariju stići srpski narod, i istina je da je i nekoliko pobočnih igrača takođe želelo takav scenario, uključujući težnje hrvatskih fašista i komuniste koji po svaku cenu žele krvavu gužvu u kojoj jačaju šanse za ostvarenje društvenog prevrata, i istina je da je u srpskom narodu (za razliku od hrvatskog) vladalo antinacističko raspoloženje, raspoloženje koje je svakako dolazilo i pod inercijom maltene tek završenog, po Srbe nezamislivo pogubnog Prvog sv. rata i logikom "ponovo ćemo ih pobediti" - međutim, međutim, međutim - nejasno je kako i danas, kad znamo evidentne, nesagledive posledice tog čina iz marta '41. godine, čije glavne, suštinske posledice verovali ili ne tek stižu - ovde i danas vlada stav da ista takva "odluka" treba da se donese opet ukoliko se ukaže prilika. Ovo sadašnje nema veze, kao onda, sa uticajem ovih i onih sila - to se sada tiče samo nas, onoga što samo mi biramo, tiče se elementarne logike i elementarne, makar minimalne mudrosti, koja instinkte ne stavlja ispred mogućnosti razmišljanja!   

Već sam pisao blog na ovu temu pre godinu-dve, pod nazivom (otprilike) - 27. mart, rafal u sopstveni trbuh. Taj je bio klasičniji, faktičkiji, i nešto duži blog... Sada istu temu ne bih da isturam na takav ili sličan način, iako to zbog zvanične kolektivne mantre o ponosu ne bi bilo nesvrsishodno. Interesovalo me samo da vidim kakva je interakcija između neskriveno kalkulantskog stava većine kad su u pitanju dnevne, sitne lične potrebe, i ovog ponosnog preporučivanja istih tih ljudi da i naredne generacije ginu u ime ponosa. Samo hipokrizija ili (ako se uzmu posledice takve logike) tragedija?  

 



Komentari (510)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:23 28.03.2020

Re: Misterija

komunističke floskule. šta nije istina?

Ne domašuješ ti to.
no, no, maleni. Ne samo Švabe nego Hrvati koji su listom i s radošću krenuli da se osvete Srbima.
Čak je i onaj njihov rekao da malo sačekaju i vide kako će da prođu sa Poćorekom pljačkajući i ubijajući pa tek onda da se osluče dal su za 'Jugu' ili Hrvatsku.

El vidiš šta je bio 'njihov' interes a što ja tvrdim da mi treba da gledamo našu kapije?

meni je ta vaša (uslovno) ekipa skup Nedićevaca. Samo što niste sa Nemcima nego sa Hrvatima i Svojetima. isti poguban učinak ste imali na Srbiju.

Oni što su ginuli na Ceru i Kolubari nisu gledali ko sa one strane dolazi ni kojim jezikom govori. Mislim, oni što su sem svoje branili i sve druge kapije u Srbiji.
Što se ekipa tiče drž se ti hijena. Ne menjaj to.
gedza.73 gedza.73 20:29 28.03.2020

Re: Misterija

oni što su sem svoje branili i sve druge kapije u Srbiji.

tuše
sve kapije u Srbiji.

a od koga su ih branili?
freehand freehand 20:33 28.03.2020

Re: Misterija

a od koga su ih branili?

Od agresora.
Studio?

Ozbiljan glupander.
Kad su Vijetnamci svoju zemlju branili tukući se sa Legijom stranaca, od koga su je branili?
gedza.73 gedza.73 20:39 28.03.2020

Re: Misterija

Od agresora.

al ti teško da odgovoriš 'od Hrvata'. živo me zanima što.

42 domobranska hrvatska divizija je učetvovala u silovanjima dece, žena i starica po Mačvi. kakvi bre agresori. Hrvati su te ubijali i pljačkali.

freehand freehand 21:32 28.03.2020

Re: Misterija

al ti teško da odgovoriš 'od Hrvata'. živo me zanima što.

Zato što je to neistina. Od Austro-Ugarske su branili Srbiju. Ali ću rado pogledati bilo koji dokument u kome piše da su 1914-18 u ratu bile Srbija i Hrvatska.
Ja razumem da šovinistima činjenice nisu od značaja, kamoli nijanse, ali je prilično bezobrazno insistirati da se gluposti uvažavaju sa ozbiljnošću i poštovanjem.

P.S. Probao sam gore plastično, kao sa petakom da primerom Legije stranaca objasnim stiuaciju... Odbilo se ko od zida.
Jebiga.
gedza.73 gedza.73 08:36 29.03.2020

Re: Misterija

Od Austro-Ugarske su branili Srbiju. Ali ću rado pogledati bilo koji dokument u kome piše da su 1914-18 u ratu bile Srbija i Hrvatska.

Probao sam gore plastično, kao sa petakom da primerom Legije stranaca objasnim stiuaciju

plastično, plastično pa ovo je odlično.
Možeš li časkice da skočiš do Londona, Berlina, Vukovara (tu regiju koliko vidim dobro poznaješ... brale šta ste im tamo poradili ono je strašno) i Sarajeva i objasniš im kako su genocid izvršili Jugosloveni, Jugoslovenska narodna armija i legionari u njoj sa svojim tenkovima, svojim oficirima i da mi Srbi s tem nemamo ništa?

freehand freehand 09:19 29.03.2020

Re: Misterija

Vukovara (tu regiju koliko vidim dobro poznaješ... brale šta ste im tamo poradili ono je strašno

Da ti učinim plezir, da ne misliš da nisam video. I pogodilo me jako, otprilike kao da mi je Biljana Srbljanović nešto slično napisala. Mislim, nisi ti Druga Srbija nego samo isto mislite i koristite isti način i iste argumente. Zamenite značke i da vidiščuda.
da mi Srbi s tem nemamo ništa?

Ma vi Srbi ste čudo. Od Marinka i blaženog Mite naovamo.
vcucko vcucko 16:39 29.03.2020

Re: Misterija

milisav68
Vuk Drašković je urlao da su komunisti tog 27. marta, kao i uvek, bili u zapećku



A otkad je on merodavan za bilo šta?

U stvari, on je samo zajašio taj antikomunistički talas, i usmerio ga na pravac scenografije Veljka Bulajića.
Pa ko je onda, majkumu? Došli prekodrinski Srbi pa vikali? Rusi huškali?

Pa pominju se i neki Englezi, kako njih da zaboraviš?

A i domaći izdajnici - komunisti, koji su mislili da će rat da traje šest meseci.

Nemoj, čuće te Gedža.
Pa zar Englezi, naši dobrotvori. Pored živih i krivih Rusa
loader loader 00:25 30.03.2020

Re: Misterija

Pa zar Englezi, naši dobrotvori.

Oni nama dobrotvori nisu. Istina je.
Ali mi njima jesmo.
Postideli smo ih. Koštalo je milion i po glava, ali vredelo je, kažu umni ljudi.

bene_geserit bene_geserit 22:00 27.03.2020

Šta se ovo dešava

Koliko je sati kod vas ?
Partizansko - četnički blog i još uvek nema 3000 komentara, jel vam dobro ?
Jel može neko da javi Apostati i ostalima koji se pojave samo kad je ova tema u pitanju da brane komunizam od ovih revizionista ?
maksa83 maksa83 22:10 27.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

Partizansko - četnički blog i još uvek nema 3000 komentara, jel vam dobro ?

Eno zaglavili su se tamo kod Filipa na blogu, pomenulo Rasiju i onda padne klapna i samo se odbijaju o zidove, navalio Šumadinac na Šumadinca, Lala im zakuvao a sve zbog Rusa, dakle pičvajz, a ovde čovek prostro sve i spremio tanjire i posluženje a oni ništa...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 27.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

A kao ne volite četnike, ups, četničkopartizanske priče.
A jedva čekate, pitate se što ih nema :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:18 28.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

i ostalima koji se pojave


Tu sam i dobro sam. Hvala ti što brineš, bene. :)







And maybe someday I will say
I'll say please, please
Don't tear your heart from me
Cause it was a crime I never told about the diamonds in your eye
rodni rodni 08:30 28.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

maksa83
Partizansko - četnički blog i još uvek nema 3000 komentara, jel vam dobro ?

Eno zaglavili su se tamo kod Filipa na blogu, pomenulo Rasiju i onda padne klapna i samo se odbijaju o zidove, navalio Šumadinac na Šumadinca, Lala im zakuvao a sve zbog Rusa, dakle pičvajz, a ovde čovek prostro sve i spremio tanjire i posluženje a oni ništa...

Ja se ne bih zajebavao sa ovim stvarima!
mirelarado mirelarado 09:10 28.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

Tu sam i dobro sam.


Vratio se Stef, vratila se dobra muzika!

Ben tornato! :)
loader loader 10:03 28.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

Partizansko - četnički blog

Nije partizansko - četnički blog. Ako ovdašnje blogersko ljudstvo želi da ga tako postavi i stvori sebi priliku da iznova na tu temu vežba mačevanje - nemam ništa protiv.

Ali molim da se uvaži to da tema bloga nisu p i č, već dilema koja je u tekstu nedvosmisleno iskazana.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:24 28.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

mirelarado
Tu sam i dobro sam.


Vratio se Stef, vratila se dobra muzika!

Ben tornato! :)







bene_geserit bene_geserit 22:16 29.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

molim da se uvaži to da tema bloga nisu p i č

Ma da.
Nego vidim nakupilo se komentara već, mrzi me da čitam, jel može ukratko, ko je pobedio ovaj put p ili č ?
loader loader 00:24 30.03.2020

Re: Šta se ovo dešava

mrzi me da čitam

Makar pročitajte tekst bloga. Bilo bi korisno po vas. Ne biste se mučili oko ovih pitanja. E, sad, niko vam ne može zabraniti da se zagnjurite u temu p i č. Svako ima svoja interesovanja, svoje privlačne teme, ...

highshalfbooze highshalfbooze 22:17 27.03.2020

Šta je to u ljudskom biću?

Zašto pojedini imaju noćne more povodom 27. marta 1941, a ne dotiče ih ni najmanje 28. jun 1914, ili na primer 2. maj 1991. godine?
Ne mogu da razumem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 27.03.2020

Re: Šta je to u ljudskom biću?

Ima razlike
27. marta smo odigrali nešto, i tako, eventualno, moguće sasvim, uticali značajno na ono što se kasnije dešavalo.
Možda su ta kasnija dešavanja mogla da budu drugačija da nismo tako odigrali.

1914. se i nismo nešto pitali, mogli smo kako hoćemo da igramo, teško da smo išta mogli da promenimo.
loader loader 10:08 28.03.2020

Re: Šta je to u ljudskom biću?

highshalfbooze
Zašto pojedini imaju noćne more povodom 27. marta 1941

Ja sam jedan od tih pojedinih, ali bez noćnih mora povodom spomenutog datuma, već sa dilemom koja je u blogu kazana. Inače, kad ste već pomenuli i to - stravične biološke, ekonomske i sve druge posledice Prvog svetskog rata u Srbiji - čine odluku 27. marta samo još grozomornijom, jer je nakon samo dve decenije od satiranja u Prvom ratu prizvala još jedno, još gore satiranje, tako da 27. mart ima ne samo one implikacije na koje se najčešće misli, nego, još gore, sabrane implikacije. Pokušajte da ih sagledate.
highshalfbooze highshalfbooze 17:01 28.03.2020

Re: Šta je to u ljudskom biću?

loader
...tako da 27. mart ima ne samo one implikacije na koje se najčešće misli, nego, još gore, sabrane implikacije. Pokušajte da ih sagledate.


Sagledao, pa sam zbog toga i naveo 2. maj 1991. godine. Samo što se Vi (kad smo već na per si) ne osvrćete na taj datum kada su neki sedeli u foteljama i čekali ishod deljenja Tompsona kojekakvim protuvama koje će da spašavaju Srbstvo.

Dakle, zašto baš taj datum kada on nije ni prvi a nije ni kumulativan.
loader loader 22:22 29.03.2020

Re: Šta je to u ljudskom biću?

Sagledao, pa sam zbog toga i naveo 2. maj 1991. godine.


27. mart '41.
Prizvali smo naciste i naše drage komšije da nas prikolju.
Šta je tu nerazumljivo?
I danas bi ljudi (pominjao sam u blogu) odlučili isto, i to oni ljudi koji su danas, u miru, spremni da se saginju za malo svog konformizma.
O tome je blog.
Svako može iz toga da izvede i neka svoja tumačenja, digresije .., ali to više nema veze sa blogom, nego sa diskusijom kroz komentare koja može biti zanimljiva i manje zanimljiva, ali koja, ako je digresija i projekcija u sasvim drugu temu, baš i nema neku težinu.
nask nask 00:14 28.03.2020

Mislim da smo trebali da uradimo ovo

loader loader 10:09 28.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Naravno. Ide cunami ka vama. Naravno da ćete se skloniti.
nask nask 13:29 28.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Ide cunami

Lako se nama ovde raspravljti na temu, sve je to naknadna pamet, ali bilo je tada ozbiljnih ljudi koji su videli na vreme taj nadolazeći cunami i hteli da sklone zemlju i narod sa njegove putanje. Meni je interesantna činjenica da su od onih koji su nas tog dana ipak poslali na obalu da se divimo i skandiramo nadolazećem cunamiju svi do jednog bili Srbi. Zajebana činjenica, koga okriviti za nacionalnu katasrofu, to je pitanje svih pitanja. Mada evo da počnem prvi, mislim da je EU jedan od glavnih krivaca.
loader loader 22:26 29.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Meni je interesantna činjenica da su od onih koji su nas tog dana ipak poslali na obalu da se divimo i skandiramo nadolazećem cunamiju svi do jednog bili Srbi.

O kakvom divljenju je reč? Ne vidim da se ovde neko nečemu divio. Ako se tiče teksta, tu baš nikakvog povoda nema za ovaj vid komentarisanja. Možda vi izvlačite neki svoj lični utisak, ne o tekstu, nego o asocijacijama koje na osnovu njega mogu da nastanu, ali to zaista više nema veze sa onim što u tekstu piše.
Osnovna dilema je - kako ljudi koji poltronišu u sadašnjem životu oko relativno trivijalnih stvari tuđe živote ponovo nude na klanicu u ime dostojanstva. Nije to tako nerazumljivo.
nask nask 09:05 30.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

O kakvom divljenju je reč?

Na ulicama Beograda i drugih većih gradova Kraljevine Jugoslavije 27. marta 1941. Mislim na to divljenje.
loader loader 16:33 30.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Ok.
Nego, meni to vreme ne odaje utisak da se bilo čemu trebalo diviti. Bilo je samo pitanje koji od loših ishoda će se survati na srpski narod. Na žalost.
nask nask 18:12 30.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Bilo je samo pitanje koji od loših ishoda će se survati na srpski narod.

Ja sam se gore već ogradio po pitanju naknadne pameti ali mi se u ovim godinama ipak čini da smo trebali da ne talasamo. Kad sam bio mlađi, priznajem, bilo mi je drago što smo bili tako drčni u tom momentu i u nekim drugim prilikama. Sada kapiram da to smo tako lako ispari kada je u pitanju sam, a to je najćešća situacija u životu kada treba odlučiti oko talasanja. Otkad imam decu sve manje talasam. Kada više niko neće zavisiti od mene, kako stvari stoje za koju godinu, možda opet počnem da talasam.
loader loader 10:26 31.03.2020

Re: Mislim da smo trebali da uradimo ovo

Kad sam bio mlađi, priznajem, bilo mi je drago što smo bili tako drčni u tom momentu i u nekim drugim prilikama.

Da.
Niste izuzetak. Tako smo skoro svi mislili, uključujući i mene. Mladost je i poletnost. Drugo, tako smo učeni, svakodnevno, sistematski.

Otkad imam decu sve manje talasam.

Za svoju decu, daleko bilo, teško možete da odlučujete u onakvim i sličnim situacijama. Ali, još gore je da čovek sebi da pravo da odlučuje i o svoj tuđoj deci.
Zato, ovde nikakva jednosmernost nije dozvoljena, jer pomenuti izbori su do te mere teški da ih nikakve ideologije ne mogu objasniti, a kamo li održati.

xanadu92 xanadu92 03:09 28.03.2020

27. mart 1941.

Kao što pre 10 godina odgovorih jednom blogeru, koji me tada napuši žestoko...

Nacistička Nemačka nije ispoštovala NIJEDAN svoj dogovor/ugovor ni sa jednom državom, već je, vođena svojim osvajačkim interesima, blaže ili brutalnije, a korišćenjem svojih vojnih snaga, ispunjavala svoje ciljeve. Prema tome, kako god da je tadašnja Vlada (bez obzira koja, svrgnuta ili nova) postupila, oni bi došli, svakako ne sa cvećem. Nama Srbima, kao uostalom i svim Slovenima, znala se uloga u poretku Trećeg Rajha.

Za neupućene:
William Schirrer: "Uspon i kraj Trećeg Rajha"
rodni rodni 08:31 28.03.2020

Re: 27. mart 1941.

xanadu92
Kao što pre 10 godina odgovorih jednom blogeru, koji me tada napuši žestoko...

Nacistička Nemačka nije ispoštovala NIJEDAN svoj dogovor/ugovor ni sa jednom državom, već je, vođena svojim osvajačkim interesima, blaže ili brutalnije, a korišćenjem svojih vojnih snaga, ispunjavala svoje ciljeve. Prema tome, kako god da je tadašnja Vlada (bez obzira koja, svrgnuta ili nova) postupila, oni bi došli, svakako ne sa cvećem. Nama Srbima, kao uostalom i svim Slovenima, znala se uloga u poretku Trećeg Rajha.

Za neupućene:
William Schirrer: "Uspon i kraj Trećeg Rajha"

Normalno!
loader loader 10:15 28.03.2020

Re: 27. mart 1941.

xanadu92

Kao što pre 10 godina odgovorih jednom blogeru, koji me tada napuši žestoko...

Vaš tadašnji odgovor i vaš tadašnji sexualni odnos sa tim nekim izvesnim blogerom nije mi baš nešto zanimljiv. To su ipak privatne stvari. I ne znam kako taj vaš odnos s njim doprinosi temi.

Prema tome, kako god da je tadašnja Vlada (bez obzira koja, svrgnuta ili nova) postupila, oni bi došli, ...


To je nagađanje. Možda bi i došli na neki od načina. To ne možemo da znamo. No, pitam se zašto u Bugarsku nisu došli. Možda bi i došli. Ko zna. Ali uzmimo da bi kod nas došli. Taj dolazak ne bi bio ni sličan onom njihovom krvavom dolasku koji smo prizvali 27. marta.

I, ono što se uglavnom namerno zaboravlja - to što smo 27. marta prizvali nije rat, već izazivanje 100 puta jačeg protivnika da vas potpuno satre. Otkud ideja da smo mi zaduženi da kao vrlo mala zemlja sprovodimo svetsku pravdu? Sudari velikih, po snazi sličnih zemalja su jedno, a naš slučaj nešto sasvim drugo. Dakle, otkud ta ideja da smo mi zaduženi da se zatrčimo na 100 puta jačeg protivnika?

Inače, tema bloga je nešto drugo. Ima gore, u tekstu.
xanadu92 xanadu92 01:56 30.03.2020

Re: 27. mart 1941.

To je nagađanje. Možda bi i došli na neki od načina. To ne možemo da znamo. No, pitam se zašto u Bugarsku nisu došli. Možda bi i došli. Ko zna. Ali uzmimo da bi kod nas došli. Taj dolazak ne bi bio ni sličan onom njihovom krvavom dolasku koji smo prizvali 27. marta.


Eto, vidite kako može argumentovano da se razmeni mišljenje. Ima potencijala u vama. Pa malo vi, malo ja, pa se nađemo, ili ne. Nebitno, popričali smo (što i jeste svrha bloga).

... I ne znam kako taj vaš odnos s njim doprinosi temi.


Inače, tema bloga je nešto drugo. Ima gore, u tekstu.


Mislim da sam posle 25 godina ozbiljnog bavljenja naukom i rada sa studentima prilično naučio da li je nešto napisano doprinos temi. Ali, hvala vam što ste mi objasnili.

Vaš tadašnji odgovor i vaš tadašnji sexualni odnos sa tim nekim izvesnim blogerom nije mi baš nešto zanimljiv.


Realizacija vaše potrebe za intelektualnom superiornošću je na nivou seoske doskočice. Probajte to negde u svojoj okolini, možda se neko i nasmeje.

Ne morate da me banujete, odoh sam...

loader loader 16:42 30.03.2020

Re: 27. mart 1941.

Realizacija vaše potrebe za intelektualnom superiornošću je na nivou seoske doskočice. Probajte to negde u svojoj okolini, možda se neko i nasmeje.

Ne morate da me banujete, odoh sam...


Zašto bih vas banovao? ... ... Verujte, ta opcija mi ni jednog časka nije pala na pamet. Otkud vama te, takve misli? Zbilja ne vidim razloga. Samokažnjavanje? Nemojte, molim vas. Sad je meni neprijatno, kao da sam vas svesno naveo da se samopovređujete. Verujte, nema razloga.



... na nivou seoske doskočice.


E, sad, ne bi trebalo seoske doskočice stavljati u negativan kontekst. Ako ste hteli da na neki način obezvredite ono što sam govorio - zaista je neprimereno da zbog toga trpe naše divne doskočice (i pošalice, dosetke, šaljive umotvorine ...) - jer one su istinska srpska haiku mudrost na duhovit način.



kamilo_emericki kamilo_emericki 16:34 28.03.2020

Dopustite da vas izvjestim

U Francuskoj ne postoji ni jedna ulica koja nosi ime Marsal Petan (Maréchal Pétain), ali postoji preko 1500 ulica koje nose ima Zan Mulan (Jean Moulin).
To valjda govori sta Francuzi misle o pnima koji su pruzali otpor kao i o onima koji ga nisu pruzali jer su "cuvali narod" kako neki vole ovdje reci.

loader loader 22:29 29.03.2020

Re: Dopustite da vas izvjestim

Ništa novo niste rekli. Naravno da je kolaboracija za osudu (ako se stvari gledaju tako, pojedinačno, van svakog šireg konteksta).
Nego, kakve to veze ima sa mojim tekstom? Pogledajte šta je njegova osnova.
freehand freehand 22:36 29.03.2020

Re: Dopustite da vas izvjestim

kamilo_emericki
U Francuskoj ne postoji ni jedna ulica koja nosi ime Marsal Petan (Maréchal Pétain), ali postoji preko 1500 ulica koje nose ima Zan Mulan (Jean Moulin).
To valjda govori sta Francuzi misle o pnima koji su pruzali otpor kao i o onima koji ga nisu pruzali jer su "cuvali narod" kako neki vole ovdje reci.




Nekako bi nepotpuno bilo bez ove male ilustracije. O kojoj bi nešto mogli da kažu i Česi i Slovaci, ondašnja (do tada, upravo) Čehoslovačka u čijem su komadanju, gle čuda, učestvovali i Poljaci.

Inače, objavljivao je Apostata mislim dva puta koliko su samo u te dve godine pred početak rata Poljaci bilateralnih sporazuma sklopili sa Nemcima.
Mislim da ih je bilo desetak.
Što takođe nije loša ilustracija za tezu o dogovaranju sa Hitlerom kao načinu da se spasu narod i država.
gedza.73 gedza.73 18:58 28.03.2020

Gde mi je Maksa?

nije stvar u srpskom mentalitetu nego u okruženju.

(Huči, pogledaj i ti snimak... pokazao mi sin... može i Floki. Sigurno ima neki snimak iz Rusije o ljudima koji su otišli tamo početkom dvadesetih prošlog veka... dobro bilo skoro hiljadu tridesetih al' njih pobio Staljin... šezdesetih verovatno nešto slabo i to uglavnom poslušne barabe iz SFRJ... sedamdesetih, osamdesetih neki oficiri što nas je uvelo u devedesete... ali lepo zvuči kad se kaže 'braća naša Rusi' sve mi toplo oko patke... srca)


šatra i muzika i praseće od 8:15. tamburica i Miroslav Ilić.

(jedino 'ugođaj' kvari moderator. iako se Brka trudi da govori srpski kako bi pokazao da nije zaboravio ovaj lik toroče brzo kao da je na Kalemegdanu... nema osećaja)
freehand freehand 20:48 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

(Huči, pogledaj i ti snimak... pokazao mi sin... može i Floki. Sigurno ima neki snimak iz Rusije o ljudima koji su otišli tamo početkom dvadesetih prošlog veka... dobro bilo skoro hiljadu tridesetih al' njih pobio Staljin... šezdesetih verovatno nešto slabo i to uglavnom poslušne barabe iz SFRJ... sedamdesetih, osamdesetih neki oficiri što nas je uvelo u devedesete... ali lepo zvuči kad se kaže 'braća naša Rusi' sve mi toplo oko patke... srca)

Tata Irac, majka Hercegovina/Crna Gora, sa uvažavanjem i ljubavlju govori o Hrvatima i Slovencima, voda Amerikance svake godine od Beograda, preko Zagreba, ljubljane, Postojne, Pelješca, Dubrovnika, Skoplja.... Ček, ti si stvarno ovog čoveka hteo ovde da postaviš i pohvališ, a ne Roda Blagojeviča?!
gedza.73 gedza.73 21:00 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?


Tata Irac, majka Hercegovina/Crna Gora, sa uvažavanjem i ljubavlju govori o Hrvatima i Slovencima, voda Amerikance svake godine od Beograda, preko Zagreba, ljubljane, Postojne, Pelješca, Dubrovnika, Skoplja

s ljubavlju govori i o Srbima, čudi me da si preskočio taj deo. Ili da živi SAD, ne u Rusiji. I da je poslovan čovek. ako si primetio sitan detaljčić da malo igra na nostalgiju u poslovanju.

I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...
Da su takvi ljudi bili u prvom planu a ne partijski šljam mi bi danas daleko bolje sarađivali i imali daleko bolje odnose.
rodni rodni 21:04 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
(Huči, pogledaj i ti snimak... pokazao mi sin... može i Floki. Sigurno ima neki snimak iz Rusije o ljudima koji su otišli tamo početkom dvadesetih prošlog veka... dobro bilo skoro hiljadu tridesetih al' njih pobio Staljin... šezdesetih verovatno nešto slabo i to uglavnom poslušne barabe iz SFRJ... sedamdesetih, osamdesetih neki oficiri što nas je uvelo u devedesete... ali lepo zvuči kad se kaže 'braća naša Rusi' sve mi toplo oko patke... srca)

Tata Irac, majka Hercegovina/Crna Gora, sa uvažavanjem i ljubavlju govori o Hrvatima i Slovencima, voda Amerikance svake godine od Beograda, preko Zagreba, ljubljane, Postojne, Pelješca, Dubrovnika, Skoplja.... Ček, ti si stvarno ovog čoveka hteo ovde da postaviš i pohvališ, a ne Roda Blagojeviča?!

I?
Kakve to veze ima sa NDH i Jasenovcima?

freehand freehand 21:08 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...

Pa malo me čudi obzirom da su oni, njihovi preci i potomci na ovom blogu proglašeni srbožderima i razvaljivačima tvoje kapije, jebiga. ali slagaću akokažem da mi zbog ovoga nije drago, to zrno razuma možda nekad i poraste.
floki floki 21:15 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

опет овај гибаничари личним примерима...

rodni rodni 21:18 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...

Pa malo me čudi obzirom da su oni, njihovi preci i potomci na ovom blogu proglašeni srbožderima i razvaljivačima tvoje kapije, jebiga. ali slagaću akokažem da mi zbog ovoga nije drago, to zrno razuma možda nekad i poraste.

I?
To negira rezultate Jasenovaca i jama - ili šta?
freehand freehand 21:20 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

rodni
freehand
I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...

Pa malo me čudi obzirom da su oni, njihovi preci i potomci na ovom blogu proglašeni srbožderima i razvaljivačima tvoje kapije, jebiga. ali slagaću akokažem da mi zbog ovoga nije drago, to zrno razuma možda nekad i poraste.

I?
To negira rezultate Jasenovaca i jama - ili šta?

Beži budalo.
rodni rodni 21:23 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
rodni
freehand
I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...

Pa malo me čudi obzirom da su oni, njihovi preci i potomci na ovom blogu proglašeni srbožderima i razvaljivačima tvoje kapije, jebiga. ali slagaću akokažem da mi zbog ovoga nije drago, to zrno razuma možda nekad i poraste.

I?
To negira rezultate Jasenovaca i jama - ili šta?

Beži budalo.

Strašno!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Huči, pogledaj i ti snimak... pokazao mi sin... može i Floki. Sigurno ima neki snimak iz Rusije o ljudima koji su otišli tamo početkom dvadesetih prošlog veka


Pogledao.
Nema u Rusiji toga, tad tamo nisu išli Srbi, nego komunisti, znači antisrbi.


Nego da ja tebe nešto pitam

Što se bre akaš sa Frihendom?
Čovek veze sa vezom nema, vidim i na Cer i Kolubaru se nešto poziva.
Nisam čitao detaljno al vidim nešto o tome lupa.

To bre takvima treba zabraniti, koji krasni oni imaju sa Cerom i Kolubarom?
Eno im Igmana i Sutjeske, Save Kovačevića i tako nekog.
Ne mogu niti si ikad mogli Mišić i Sava na istu starnu, to su bre dva sveta, neprijatelji, ko to ne kapira ništa ne kapira.

A ako već ne možeš da im zabraniš, što mi je stvarno žao, makar to ignoriši.
bene_geserit bene_geserit 22:26 28.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

a ne Roda Blagojeviča?

Pa ti si čovek koji voli diversity, otkud ti se Rod ne sviđa, čovek je omiljeni beli političar kod crnaca u Čikagu ono svih vremena, a čak i ne svira saksofon.
gedza.73 gedza.73 07:51 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
I naravno da jesam. Mogu i onog Akrapoviča ako oćeš. Ili Rimaca. Šebalja...

Pa malo me čudi obzirom da su oni, njihovi preci i potomci na ovom blogu proglašeni srbožderima i razvaljivačima tvoje kapije, jebiga. ali slagaću akokažem da mi zbog ovoga nije drago, to zrno razuma možda nekad i poraste.

Ti si bio pripadnik 'Legije stranaca' i ćetnik, nisam ja. ovo je samo pisanije o nekim istorijskim činjenicama koje su gurane pod tepih a tom 'guranju' su tercirali naši.
ja problem nemam sa Hrvatima nego sa našim idijotima koji zbog ličnih interesa pričaju o 'interesu' regiona. treba biti teška budala ne učeći iz dosadašnje naše istorije. ili iz nekih drugih razloga.
gedza.73 gedza.73 07:56 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Što se bre akaš sa Frihendom?


zato što je nekada drugačije razmišljao i drugačije pisao. Promenio je pristup iz nekog razloga pa pokušavam da ga resetujem na starog Frihenda. esi video gore kako se izleteo kod 'sve srpske kapije'?
postao je podvojena ličnost koja pokušava da spoji nacionalni interes Srbije i interes Jugoslavije, slobodarsku srpsku borbu i partizansko-sovjetsku, demokratiju i jednopartizam...

pretpostavljam, samo pretpostavljam, da je to neki lični interes sakriveng iza navodnih 'opštih' floskula.

ali zinuo sam na relativizaciju 'agresori' u I svetskom ratu.
ladno bi odbranio ratne zločince u Ninbergu ovom argumentacijom.
freehand freehand 09:06 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

pretpostavljam, samo pretpostavljam, da je to neki lični interes sakriveng iza navodnih 'opštih' floskula.


A i porodičnost mu je sumljiva, proverili naši iz štaba i konultovali braću i kolege iz Gestapo-a.
Nije lako ne biti džukela kad si džuela, pa ti kompleksi i uvređena sujeta kad si i glupošću i neznanjem indisponiran ne daju da ćutiš ili nešto naučiš nego navališ na ličnost sagovornika.
Ok, šta još kažu kolege iz Gestapo i Mišić specijalna?
freehand freehand 09:14 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Ti si bio pripadnik 'Legije stranaca' i ćetnik, nisam ja.

Ma jok. Ja sam bio pripadnik jedinica JNA, vojske i države kojoj sam položio zakletvu. Mrzi me sad da ti objašnjavam šta je to zakletva, svakako bi bilo uzaludno, ali to štopokušavaš glupanderski da uporediš Legiju stranaca sa JNA liči na internet budalaše.
Dakle, ne zbog tebe no zbog drugih:JNA je bilamultinacionalna armija baš kao što je i Jugoslavija bila multinacionalna država, i u njjoj su radili i služili DRŽAVLJANI te Jugoslavije.
Legija stranaca je francuska vojna jedinica u kojoj sem državljana Francuske služi i mnoštvo STRANACA.
Ali jedinicom pripada francuskoj državi, pa kad je negde angažovana angažovana je kao takva, FRANCUSKA jedinica, u ime francuske države. Čak i u okviru UN ona ostaje francuska.
O mom četništvu ne bih raspravljao,to je još jedna idiotarija, doskočica jeftinog kvantaškog mudraca plasirana da uvredi, a to što "ti nisi (nigde bio)" - podrazumevajuća je stvar i o njoj ne bih jer je irelevantna.
ja problem nemam sa Hrvatima

To je dobro, utoliko nemaju ni oni sa tobom, bar oni srećnici koji ne čitaju biserje koje ovuda prosipaš. Srećnici.
gedza.73 gedza.73 09:15 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
09:06 29.03.2020
Nije lako ne biti džukela kad si džuela, pa ti kompleksi i uvređena sujeta kad si i glupošću i neznanjem indisponiran

freehand
20:42 28.03.2020
Drž se ti tvog potoka i tvoje kapije, kad naiđe aga poljubi koleno, iznesi posluženje i sve dalje kako ide, i da si živ i zdrav

ako si već spreman da ujedaš ne cmizdri kad budeš ujeden.

freehand freehand 09:20 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

ako si već spreman da ujedaš ne cmizdri kad budeš ujeden.

Pa što za dupe kad je moglo za nogavicu prvo?
gedza.73 gedza.73 09:23 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Ja sam bio pripadnik jedinica JNA, vojske i države kojoj sam položio zakletvu

to ti objasni Slovencima, Hrvatima, muslimanima i svetskoj javnosti. Oni kažu da je JNA agresor (kad već voliš tu formualciju)

To je dobro, utoliko nemaju ni oni sa tobom, bar oni srećnici koji ne čitaju biserje koje ovuda prosipaš.

veruj mi da nemaju.

li to štopokušavaš glupanderski da uporediš Legiju stranaca sa JNA liči na internet budalaše

u istoj ravni kao što si ti uporedio 42. domobransku hrvatsku i Legiju, Vijetnam i Srbiju tako sam ti ja samo dodao na tvoje nebulozno poređenje i JNA sa rezervistima i mobilisanima.
gedza.73 gedza.73 09:24 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
ako si već spreman da ujedaš ne cmizdri kad budeš ujeden.

Pa što za dupe kad je moglo za nogavicu prvo?

ovde ću da se ujedem umesto za dupe za jezik pa ću da prećutim.
rodni rodni 09:27 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

gedza.73
freehand
ako si već spreman da ujedaš ne cmizdri kad budeš ujeden.

Pa što za dupe kad je moglo za nogavicu prvo?

ovde ću da se ujedem umesto za dupe za jezik pa ću da prećutim.

Što!?
gedza.73 gedza.73 09:30 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Što!?

zato što neću da budem kao on. iako ponekad u meni izaziva nešto što nisam ja.
freehand freehand 09:31 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

u istoj ravni kao što si ti uporedio 42. domobransku hrvatsku i Legiju, Vijetnam i Srbiju tako sam ti ja samo dodao na tvoje nebulozno poređenje

Ne domašuješ ti to, nije problem.
i JNA sa rezervistima i mobilisanima.

Rezervisti su mobilisani, al ne moraš ni ti baš sve te neke osnovne stvari da znaš.
A JNA si dodao da bi prešao na teren ličnog i dskvalifikovao mene kao sagovornika. Em sumnjivo porodičan, plaćenik, još i pripadnik srboćetnićke armade (pajz sad, ne samo Biljana Srbljanović nego i onaj Merčep i Orić iz tebe progovaraju?!)
freehand freehand 09:33 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

gedza.73
freehand
ako si već spreman da ujedaš ne cmizdri kad budeš ujeden.

Pa što za dupe kad je moglo za nogavicu prvo?

ovde ću da se ujedem umesto za dupe za jezik pa ću da prećutim.

Nemoj to da radiš, samo stvaraš unutrašnji pritisak.Opusti se, budito što jesi. Svakako će da izađe ovde ili onde, pre ili kasnije. Dakle kao i obično. Nemoj da bude dasam ja uzročnik nekih stresova i ne daj Bože unutrašnjih sluzoliptanja.
gedza.73 gedza.73 09:39 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

al ne moraš ni ti baš sve te neke osnovne stvari da znaš.

tako si u nedavnoj diskusiji pisao o Italiji
po tvojoj relativizaciji mi delovalo kao neka kombinacija SFRJ-Severne Koreje i ruske gubernije koja propada zadnjih sedamdeset godina u kojoj narod samo gleda da pobegne preko Trsta i Gorice u radnički i demokratski raj na zemlji sa nedeljivom i jedinstvenom armijom.



freehand freehand 09:45 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

mi delovalo

Nemoj da se ljutiš al ja tu stvarno ne mogu da pomognem. jednostavno nisam kvalifikovan.
Al ovo što si citirao kao uvodza još jednu muljačinu u koju si ugurao sve svoje opsesije - to je jednostavno: rezervisti se u vanrednim situacijama mobilišu. kapiraš? Rezervisti i mobilisani su isto.
jebiga, ne mogu jednostavnije.
gedza.73 gedza.73 09:49 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Al ovo što si citirao kao uvodza još jednu muljačinu u koju si ugurao sve svoje opsesije


Tako si isto objašnjava, doduše prvo si me optužio kao i uvek da lažem, izmišljam, da u Kolevci za macu piše ono što je prevela i cenzurisala 'previše revnosna cenzorka' (objašnjenje ti je i tada bilo kao i sada sa 'agresorima' i Legijom) Đilasova ćerka Vukica a ne ono što je pisac Kurt Vonegat napisao.


freehand freehand 09:51 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Tako si isto objašnjava, doduše prvo si me optužio kao i uvek da lažem, izmišljam, da u Kolevci za macu piše ono što je prevela i cenzurisala 'previše revnosna cenzorka' (objašnjenje ti je i tada bilo kao i sada sa 'agresorima' i Legijom) Đilasova ćerka Vukica a ne ono što je pisac Kurt Vonegat napisao.

Jel ti to zabagovala tastatura pa se ponavljaš?


Gle, nestao edit?!
docsumann docsumann 10:22 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Ja sam bio pripadnik jedinica JNA, vojske i države kojoj sam položio zakletvu


da li je bilo mogućnosti da se zakletva ne položi, kad si već bio regrutovan u JNA?
ili, recimo, sjećam se da je dobar dio mojih klasića na polaganju zakletve izgovaralo - ja Ben Džonson, zaklinjem se, pošto je OI u Seulu bila netom završena.
da li zakletva važi i u njihovom slučaju?

freehand freehand 10:38 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

docsumann
Ja sam bio pripadnik jedinica JNA, vojske i države kojoj sam položio zakletvu


da li je bilo mogućnosti da se zakletva ne položi, kad si već bio regrutovan u JNA?
ili, recimo, sjećam se da je dobar dio mojih klasića na polaganju zakletve izgovaralo - ja Ben Džonson, zaklinjem se, pošto je OI u Seulu bila netom završena.
da li zakletva važi i u njihovom slučaju?


Ne bih umeo da ti na to odgovorim, ali pošto se zakletva polagala grupno mislim da bi se nepoloženom smatralasamo na direktnolično izjašnjenje. Kao što je to bilu u slučaju pripadnika verskih zajednica kojima je vera zabranjivala uzimanje oružja pa su umesto toga išli u zatvor uz razne akrobacije države da se to nekako prevaziđe do momenta uvođenja mogućnosti služenja bez oružja.
Razumem zezanje, al odgovorio sam ozbiljno.
docsumann docsumann 10:45 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Razumem zezanje, al odgovorio sam ozbiljno.


bilo je tu i šale, al' i zeru zbilje
freehand freehand 10:51 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

docsumann
Razumem zezanje, al odgovorio sam ozbiljno.


bilo je tu i šale, al' i zeru zbilje

Razumeo sam. Al eto, važilo je i za nas koji smo preskakali ono "... da da i svoj život".
To je u moje vreme bio moderan vid pritajenog disidenstva. :)
nask nask 14:20 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

da li je bilo mogućnosti da se zakletva ne položi,

Moglo je. Imao sam je u kasarni ('83. Masline Titograd) dvojicu saboraca koji su odbili da daju zakletvu. Jedan je otpušten kao lud, ali je onaj drugi najebo šta pritvor, šta maltretiranje od kosovaca, šta pravi višegodišnji zatvor. Prvi bio Slovenac ovaj drugi Albanac.

Inače morao si da položiš prvo zakletvu da bi smeo na bojevo gađanje.
gedza.73 gedza.73 14:38 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
Gle, nestao edit?!

gle, nije evo u posebnom komentaru. a ne ponavljam se nego podsećam na tvoje ispale.
čim neko od vas blogerskih stručnjaka napiše delo poput 'Svračije noge' i to dve decenije nakon završetka rata u kome navodi 'srpske monarhističke i komunističke partizane' uz antikomunistički stav jaćuvi se izvinim.

ili kad si me isto tako napao što sam grupu naših naučnika u Apolo programu nazvao 'srpskim' (od kojih je jedan četnik a drugi pobego od vaših jugoslovenskih stručnjaka' pa sam morao da ti ukažem kako tvoji odgovori poput 'izmišljaš' 'mulja' ponekad deluju smešno


David Vujić, jedan od članova „Srpskih Apolo 7“, važan je član srpske zajednice u SAD. Često organizuje i učestvuje u brojnim manifestacijama sa ciljem održavanja srpske kulturne baštine među Srbima koji žive i rade u Americi. O svom angažovanju David kaže:
„Nacionalni pres klub u SAD sačinjavaju novinari, mediji i reporteri iz celog sveta. Ja ne samo da sam član kluba već sam organizovao i bitne konferencije sa visokim zvaničnicima iz Srbije.

Otac je znao da kaže da imam sreće što sam rođen u Sjedinjenim Američkim Državama, ali da nikad ne treba da zaboravim odakle sam


ili da te podsetim na priču koju su podmetnule komunističke tajne službe a ti nekoliko puta ovde postavljao kao jedinu, neprikosnovenu od Tita zapisanu istinu o Milanu Stojadinoviću?



freehand freehand 14:41 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

nask
da li je bilo mogućnosti da se zakletva ne položi,

Moglo je. Imao sam je u kasarni ('83. Masline Titograd) dvojicu saboraca koji su odbili da daju zakletvu. Jedan je otpušten kao lud, ali je onaj drugi najebo šta pritvor, šta maltretiranje od kosovaca, šta pravi višegodišnji zatvor. Prvi bio Slovenac ovaj drugi Albanac.

Inače morao si da položiš prvo zakletvu da bi smeo na bojevo gađanje.

Znači - nije moglo. Bar ne po zakonu.
freehand freehand 14:42 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

gedza.73
freehand
Gle, nestao edit?!

gle, nije evo u posebnom komentaru. a ne ponavljam se nego podsećam na tvoje ispale.
čim neko od vas blogerskih stručnjaka napiše delo poput 'Svračije noge' i to dve decenije nakon završetka rata u kome navodi 'srpske monarhističke i komunističke partizane' uz antikomunistički stav jaćuvi se izvinim.

ili kad si me isto tako napao što sam grupu naših naučnika u Apolo programu nazvao 'srpskim' (od kojih je jedan četnik a drugi pobego od vaših jugoslovenskih stručnjaka' pa sam morao da ti ukažem kako tvoji odgovori poput 'izmišljaš' 'mulja' ponekad deluju smešno


David Vujić, jedan od članova „Srpskih Apolo 7“, važan je član srpske zajednice u SAD. Često organizuje i učestvuje u brojnim manifestacijama sa ciljem održavanja srpske kulturne baštine među Srbima koji žive i rade u Americi. O svom angažovanju David kaže:
„Nacionalni pres klub u SAD sačinjavaju novinari, mediji i reporteri iz celog sveta. Ja ne samo da sam član kluba već sam organizovao i bitne konferencije sa visokim zvaničnicima iz Srbije.

Otac je znao da kaže da imam sreće što sam rođen u Sjedinjenim Američkim Državama, ali da nikad ne treba da zaboravim odakle sam


ili da te podsetim na priču koju su podmetnule komunističke tajne službe a ti nekoliko puta ovde postavljao kao jedinu, neprikosnovenu od Tita zapisanu istinu o Milanu Stojadinoviću?




Izvodi iz Gedžinog spomenara.
Glup si.
gedza.73 gedza.73 14:45 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Glup si.

pravi komunistički antifašistički jugoslovenski odgovor. još samo da imaš moć da zatvaraš ljude 'de bi nam kraj bio.
freehand freehand 14:49 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

gedza.73
Glup si.

pravi komunistički antifašistički jugoslovenski odgovor. još samo da imaš moć da zatvaraš ljude 'de bi nam kraj bio.

Niko u Jugoslaviji nije zatvaran zbog gluposti. Ok, malo su ljudi umeli sažaljivo da gledaju i nisu takvima davane odgovorne funkcije, al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..
gedza.73 gedza.73 15:28 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Niko u Jugoslaviji nije zatvaran zbog gluposti.

da u pravu si. moja greška. zatvarali su ljude u ludnice zato što su se drznuli da govore protiv vlasti. Ovi glupi i poslušni su najbolje prolazili. postajali direktori, bili vlast, vodili vojsku...
al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..

naravno. Verujem da bi danas sa oduševljenjem prihvato da se ponovo cinkare komšije i da svaki poltron može da te tuži 'u centralu' kako kritikuješ Vođu i Partiju. A da bi sve petama u dupe od sreće kad bi Vučić bio doživotni predsednik.

ovakvo bagatelisanje ljudskih sudbina je jadno, bedno i neljudski.

evo ti primer ponašanja 'humanih' vlasti

Властимир „Власта“ Велисављевић

Власта je 1943. био ухапшен и одведен је у нацистички логор Дортмунд Херде, у коме је био приморан да обавља физичке послове. Из логора је успео да побегне, уз помоћ једног од мајстора у фабрици, који му је дао немачку пропусницу, захваљујући којој је успео да стигне назад у Београд

Након рата, Власта је са неколико другова покушао да побегне у Америку, али је био ухваћен и одведен у затвор на Ади Циганлији

провео и три године у затвору на Голом отоку, на који је одведен 1950. након што су код њега, наводно, пронашли руске књиге, које су тада биле забрањене. Према његовим речима, он није желео да изда кума, који је био пуковник у ЈНА, којег су оптуживали да је Стаљиниста


Ali ne bih o tome dalje govorio (iz intervjua o Golom otoku). Teško je, znate… Na moju su ženu tih godina vršili pritisak da me se odrekne. I odrekla me se.

Ranko Petković je umro, njegova žena nije htela da ga se odrekne i odmah su je s malim detetom izbacili iz stana. Ali je izdržala. U Mostaru sam kasnije upoznao gospođu koja je bila šef krojačnice tamošnjeg pozorišta i koja, uprkos svemu, takođe nije htela da se odrekne muža golootočanina.


I uvek se nađe neka stoka koja će ovo da relativizuje, da tvrdi kako je bilo humano društvo i kako se znao red.
freehand freehand 15:54 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

Ovi glupi i poslušni su najbolje prolazili.

Jeste. Niko im nije dirau ni kapijicu ni tanjiriće.
naravno. Verujem da bi danas sa oduševljenjem prihvato da se ponovo cinkare komšije i da svaki poltron može da te tuži 'u centralu' kako kritikuješ Vođu i Partiju.

Mameni je svejedno, navikao sam. Evo, na primer, ti me stalno cinkariš ovde na blogu, malo-malo pa potegneš nešto u čemu se slažeš sa Tuđmanom i alijom, sa Biljkom Srbljanovićkom, te sam zločinac, te sam lopov, te sam plaćenik, te su moji otimali stanove, te mi je porodičnost nikakva. I sve te svrbi da i dublje zagrabiš al ti nešto još uvek ne da. opusti se ti slobodno, pusti sopstvenoj prirodi da se razmaše i udri samo. Rekoh ti - nije dobro da to u sebi zadržavaš, ispolji se slobodno.
ovakvo bagatelisanje ljudskih sudbina je jadno, bedno i neljudski.

Slažem se. Zašpto to raduiš uvodeći u priču nešto što niko nigde i ni na koji način nije pominjao? Mislim, ne znam šta je gore "bagatelisanje ljudskih sudbina" od njihove zloupotrebe za ispolajvanje sopstvenih opsesija i lečenje svojih komleksa?
gedza.73 gedza.73 16:31 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
Zašpto to raduiš uvodeći u priču nešto što niko nigde i ni na koji način nije pominjao?


freehand
al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..


S Golog otoka ste, kažete, pušteni 1953?

– Da. Vratio sam se u Beograd. Naravno, nisam mogao da radim, čak su me i izbacivali iz beogradskih pozorišta.
Vlasta Velisaveljvić


podneo je zahtev za rehabilitaciju znaš kad?
i znaš šta je rekao? ja sam oprostio.

komentarišem i pišem po ovoj temi samo zbog sudbina tih ljudi koji su upropšateni, uništeni, ubijani, zatvarani i kojima su upropastili porodice zato što su hteli da stvore Novog čoveka.

ne valja to Fri, ne valja uopšte, nije nikakava osnova, nikakva podloga za uređeno drutšvo, nema opravdanja.
freehand freehand 19:13 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

gedza.73
freehand
Zašpto to raduiš uvodeći u priču nešto što niko nigde i ni na koji način nije pominjao?


freehand
al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..


S Golog otoka ste, kažete, pušteni 1953?

– Da. Vratio sam se u Beograd. Naravno, nisam mogao da radim, čak su me i izbacivali iz beogradskih pozorišta.
Vlasta Velisaveljvić


podneo je zahtev za rehabilitaciju znaš kad?
i znaš šta je rekao? ja sam oprostio.

komentarišem i pišem po ovoj temi samo zbog sudbina tih ljudi koji su upropšateni, uništeni, ubijani, zatvarani i kojima su upropastili porodice zato što su hteli da stvore Novog čoveka.

ne valja to Fri, ne valja uopšte, nije nikakava osnova, nikakva podloga za uređeno drutšvo, nema opravdanja.

a što ne pišeš u dnevnik, tamo bar svi to hoće davide i sve to interesuje a ne da ovde pdomećeš te svoje opsesije gde god ugrabiš malo mesta bez veze i smisla?
Inače,ima baš dobre literature o tim osnovama. Mogu dati preporučim i ozbiljne autore amožeš i sam Nušićada gledaš. Smešno je ako zaboraviš da je o finom, obrazovanom svetu demokratskog i kulturnog,poštenog i na zakonu zasnovanog Beograda između dva rata. Pazi - biraš bilo koju komediju i ne možeš da promašiš.
gedza.73 gedza.73 21:20 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

sam Nušićada gledaš. Smešno je ako zaboraviš da je o finom, obrazovanom svetu demokratskog i kulturnog,poštenog i na zakonu zasnovanog Beograda između dva rata. Pazi - biraš bilo koju komediju i ne možeš da promašiš.

pitao sam te nekoliko puta. Daj mi nekoliko Nušića u periodu 1945-1990.

navedi mi nekoga ko je bio satirični kritičar vlasti i Vođe a da ima objavljena dela.

da li to tebi govori bilo šta?

i kakve veze ima Nušić u temi da su vlasti ucenjivale žene da ostavljaju svoje muževe zato što su 'narodni neprijatelji' pa kad bi one odbile izbacivali ih sa decom iz stanova na ulicu?

za ovo će Filip Mladenović da se šlogira.
freehand freehand 21:37 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

i kakve veze ima Nušić u temi da su vlasti ucenjivale žene da ostavljaju svoje muževe zato što su 'narodni neprijatelji' pa kad bi one odbile izbacivali ih sa decom iz stanova na ulicu?

Ti mene pitaš kakve veze ima nešto sa nečim?! Pašću mrtav, majke mi...
Gedžo, ako nisi dobro skapirao, sad ću da pišempolako: rekao sam da ta država nije hapsila za glupost.. Dakle nije hapsila zato što je nekoglup,glupost nije bila zakonom zabranjena.
SVe ovo što si ti tu nakačio ima veze sa tvojim točkom na kome vrtiš, ali ni sa čim o čemu bih ja pričao. Tu ti treba drugi sagovornik. Eto, onaj Rodni mi se čini zgodan, lepo ćete se slagati. I on voli Nemce, NATO, i sve države a naročito bi uživao da mene cinkari Hrvatima i Slovencima. Dva svedoka su ipak dva svedoka.

A zamalo da počnem danabrajam izvanredne pisce i satiričareiz perioda SFRJ, ali onda pomislim -čemu? Kad je i koji argument tebi išta značio? Jedan će biti loš Srbin, drugi će biti Hrvat, trećem će baba biti sumnjivogporkela, četvrtom dedauzeo stan tamo negde... Tako da ništa. Sem što bi valjalo i Nušićevu biografiju pogledati, zašto je pisao pod pseudonimom i kako se selio a i video tvorza iznutra.
gedza.73 gedza.73 22:34 29.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

A zamalo da počnem danabrajam izvanredne pisce i satiričareiz perioda SFRJ

Nabroj njih nekoliko koji su napisali satiru o Titu ili Partiji. A da su ostali na slobodi.
evo pet imena biće dovoljno.
rodni rodni 08:15 30.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

freehand
gedza.73
Glup si.

pravi komunistički antifašistički jugoslovenski odgovor. još samo da imaš moć da zatvaraš ljude 'de bi nam kraj bio.

Niko u Jugoslaviji nije zatvaran zbog gluposti. Ok, malo su ljudi umeli sažaljivo da gledaju i nisu takvima davane odgovorne funkcije, al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..

Glup si!
Kao što ti reče Gedži, da primenim na tebe.
freehand freehand 09:28 30.03.2020

Re: Gde mi je Maksa?

rodni
freehand
gedza.73
Glup si.

pravi komunistički antifašistički jugoslovenski odgovor. još samo da imaš moć da zatvaraš ljude 'de bi nam kraj bio.

Niko u Jugoslaviji nije zatvaran zbog gluposti. Ok, malo su ljudi umeli sažaljivo da gledaju i nisu takvima davane odgovorne funkcije, al to je bilo humano društvo u kome IQ nije bio prepreka ni za školu, ni za sport, ni za posao ni za druženje..

Glup si!
Kao što ti reče Gedži, da primenim na tebe.

Iš bre.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:45 29.03.2020

27. mart

i vishe, ono shto mu je prethodilo - neodluchnost, neznanje, neodgovornost, kratkovidost, izbushenost drzavnog, vojnog i "duhovnog" i svakog drugog aparata od strane stranih agencija, itd - je SRAMOTA i TRAGICHAN dokaz Srpske neodraslosti i nespremnosti da imai sachuva svoju drzavu.
Isto se moze reci i za dogadjaje koji su prethodili prvom svetskom ratu. Pa i o poslednjim ratovima 90-tih.

Srbija je bila, i ostala - nikad odraslo, zapushteno pa upushteno, musavo derishte koje svi iskorishcavaju, mlate i umlacuju a koje desperatno trazi da ga neko usvoji, "voli" i zashtiti.

bahata, nevaspitana, neuljudjena, neobrazovana, navikla (do zavisnosti) na nasilje i nasilnike.
loader loader 22:40 29.03.2020

Re: 27. mart

Ima tu dobrim delom istine.
U tekstu je osnovno pitanje - šta dalje. Nije postavljeno eksplicitno, u takvoj formi, već kroz dilemu - kako ljudi koji su poltroni i kalkulanti oko sitnih svakodnevnih stvari mogu da brane čin 27. marta i spremaju tlo da se, ako treba, u ime ponosa, opet desi isto, odnosno, tim svojim stavom indukuju današnje i buduće generacije da se opet ponude i postave za klanje. Dakle, šta sa tim fenomenom? Šta sa Srbijom dalje? Kako lečiti od tog plitkoumnog, licemernog, samoubilačkog "morala"?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:04 30.03.2020

Re: 27. mart

U tekstu je osnovno pitanje - šta dalje


Yeah, why don't we start with an easy question? :)

Izgleda da dobar (najvazniji?) deo populacije na pitanje "shta dalje?" odgovara sa "Shto dalje!".
Drugi deo, chini se (nadam se da sam u krivu), je sagao i uvukao glavu medju ramena i nastavlja da beslovesno gura dalje, negde dole... bez pitanja.

Ne znam. Ono shto nagadjam (verovatno pogreshno) me plashi jer je kasno i nemoguce.

Vodio sam skoro slichan razgovor:
XX - da krenemo ponovo?
CS - od chega da krenemo?
XX - od pochetka.
CS - od kog tachno "pochetka"? Dushanovog Srpstva? Pravoslavlja? Jugoslovenstva? Komunizma? Nacionalizma? Gradjanstva? Nove leve post moderne?

Na kom referentnom (idejnom) sistemu da gradimo predviljivost drushtva i vrednosni konsenzus? Na bazi chega da se 'uredimo', postignemo i odrzimo uredjenost zajednice?

Kom Bogu da se molimo (ako ni jednom, nikad, zaista nismo)?

Rekoh, da si postavio neko tezhe pitanje pa ajde - ali ovaj zicer centarshut je nizak udarac.

A mozda je moguce...
Mozda se skupimo oko neke nacionalno-gradjanske ideje...
Dovuchemo nazad sve shto je uspeshno napolju. Shto je imalo vremena da se promeni. Milom.
U isto vreme - ochistimo pravosudje (zamenimo decom koju smo planirano shkolovali napolju i drzali podalje od ovog blata jedno 5-6 godina)
Ochistimo unutrashnje poslove i bezbednost (slichnom transfuzijom).
Uvedemo privremenu vojnu (koju vojsku!?) upravu, i zakazemo izbore za 3-4 godine.
Izvedemo detaljno ciscenje korupcije i kriminala, nekako.
...

Kazem, nemam pojma.


rodni rodni 08:21 30.03.2020

Re: 27. mart

cane.srbljanovic

...

A mozda je moguce...
Mozda se skupimo oko neke nacionalno-gradjanske ideje...
Dovuchemo nazad sve shto je uspeshno napolju. Shto je imalo vremena da se promeni. Milom.
U isto vreme - ochistimo pravosudje (zamenimo decom koju smo planirano shkolovali napolju i drzali podalje od ovog blata jedno 5-6 godina)
Ochistimo unutrashnje poslove i bezbednost (slichnom transfuzijom).
Uvedemo privremenu vojnu (koju vojsku!?) upravu, i zakazemo izbore za 3-4 godine.
Izvedemo detaljno ciscenje korupcije i kriminala, nekako.
...

Kazem, nemam pojma.



Ovo što si naveo nije loše - za početak.
loader loader 16:51 30.03.2020

Re: 27. mart

Izgleda da dobar (najvazniji?) deo populacije na pitanje "shta dalje?" odgovara sa "Shto dalje!".

Cane, sa većinom se slažem, ali je to blaga digresija, ne sasvim u skladu sa osnovnom niti teme. Ovo pitanje "šta dalje" je bilo u kontekstu same teme bloga i značilo je - kako da barem malo razlabavimo ovu omču spremnosti na masovno izginuće čim nešto šušne u žbunju. To je van, to je iznad korupcije, kriminala ... To se nekako leči. Stotine hiljada uludo izgubljenih života se ne leči. I, mislio sam pre svega na one potencijalne naše žrtve, koje permanentno spremamo održavanjem ovog ponositog garda prema svetu, a iz udobne fotelje. To je pitanje mentaliteta, mitomanskog ustrojstva, ali, u značajnoj meri, i ložnje sa strane. Što nam se bolje utiskuje ono da smo ratnički i ponosit narod, lakše će nas opet upotrebiti zarad svojih interesa.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:19 30.03.2020

Re: 27. mart

loader
Izgleda da dobar (najvazniji?) deo populacije na pitanje "shta dalje?" odgovara sa "Shto dalje!".

Cane, sa većinom se slažem, ali je to blaga digresija, ne sasvim sa osnovnom niti teme. Ovo pitanje "šta dalje" je bilo u kontekstu bloga i značilo je - kako da barem malo razlabavimo ovu omču spremnosti na masovno izginuće čim nešto šušne u žbunju. To je van, to je iznad korupcije, kriminala ... To se nekako leči. Stotine hiljada uludo izgubljenih života se ne leči. I, mislio sam pre svega na one potencijalne naše žrtve, koje permanentno spremamo održavanjem ovog ponositog garda prema svetu, a iz udobne fotelje. To je pitanje mentaliteta, mitomanskog ustrojstva, ali, u značajnoj meri, i ložnje sa strane. Što nam se bolje utiskuje ono da smo ratnički i ponosit narod, lakše će nas opet upotrebiti zarad svojih interesa.


Razumem te bolje nego shto mislish.
Ne govorimo o "stotinama hiljada".
U dva rata, nash death toll je oko 2 miliona. Mladih, fertilnih, in many terms najboljih i najvaznijih. Da ne prichamo o onima koji su otishli, ili o onima (obrazovanim, nacionalno svesnim, "inteligenciji" koju su komunisti satrli posle "pobede".
U trecem ratu, nash death toll (onih koji su poginuli, i onih koji su otishli) je oko 1 milion.
Ukratko, i ruzno je reci, ali chini mi se da je neosporno - oni koji mogu da prave i podizu decu, i to BOLJU decu, ginu ili odlaze. Iz generacije u generaciju.
Srbija bi - da je bilo pameti i malo srece, samo u 20om veku, sada bila najsnaznija i najbrojnija nacija u juznoj evropi. Think 20 vs 6 million.
Mi smo svedoci kontinuiranog i dramatichnog opadanja Srpskog potencijala da generishe kvantitet i, josh vaznije, kvalitet. U bioloshkom i social terms.
Josh direktnije - SRBIJA/SRBI je glavni krivac za ovo opadanje.

I onda dodjemo do "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo".
I tu se uvek zaglavimo i tu uvek osvanemo.

Kako objasniti naciji da vishe nemamo na shta da budemo ponosni i da smo sve kredite onih pre nas - potroshili?
Da je zivot bolji od smrti? Da su deca jedina, neosporna, nasha svrha?

I odatle dodje ono "kome Bogu se mi molimo"?

Bice lakshe odstraniti one koji bi da "ginu, jebu maj*e, zive u 'gardu', spremni samo na 'prkos'" i koji su nam "kultivisali" ovaj suicidalni, mitomanski, mentalitet koji pominjesh - ako vecina nas ZNA i SLAZE SE SHTA NAM JE PURPOSE.


Lakshe sa tim, a bez toga nikako.
loader loader 10:29 31.03.2020

Re: 27. mart

cane.srbljanovic
loader
Izgleda da dobar (najvazniji?) deo populacije na pitanje "shta dalje?" odgovara sa "Shto dalje!".

Cane, sa većinom se slažem, ali je to blaga digresija, ne sasvim sa osnovnom niti teme. Ovo pitanje "šta dalje" je bilo u kontekstu bloga i značilo je - kako da barem malo razlabavimo ovu omču spremnosti na masovno izginuće čim nešto šušne u žbunju. To je van, to je iznad korupcije, kriminala ... To se nekako leči. Stotine hiljada uludo izgubljenih života se ne leči. I, mislio sam pre svega na one potencijalne naše žrtve, koje permanentno spremamo održavanjem ovog ponositog garda prema svetu, a iz udobne fotelje. To je pitanje mentaliteta, mitomanskog ustrojstva, ali, u značajnoj meri, i ložnje sa strane. Što nam se bolje utiskuje ono da smo ratnički i ponosit narod, lakše će nas opet upotrebiti zarad svojih interesa.


Razumem te bolje nego shto mislish.
Ne govorimo o "stotinama hiljada".
U dva rata, nash death toll je oko 2 miliona. Mladih, fertilnih, in many terms najboljih i najvaznijih. Da ne prichamo o onima koji su otishli, ili o onima (obrazovanim, nacionalno svesnim, "inteligenciji" koju su komunisti satrli posle "pobede".
U trecem ratu, nash death toll (onih koji su poginuli, i onih koji su otishli) je oko 1 milion.
Ukratko, i ruzno je reci, ali chini mi se da je neosporno - oni koji mogu da prave i podizu decu, i to BOLJU decu, ginu ili odlaze. Iz generacije u generaciju.
Srbija bi - da je bilo pameti i malo srece, samo u 20om veku, sada bila najsnaznija i najbrojnija nacija u juznoj evropi. Think 20 vs 6 million.
Mi smo svedoci kontinuiranog i dramatichnog opadanja Srpskog potencijala da generishe kvantitet i, josh vaznije, kvalitet. U bioloshkom i social terms.
Josh direktnije - SRBIJA/SRBI je glavni krivac za ovo opadanje.

I onda dodjemo do "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo".
I tu se uvek zaglavimo i tu uvek osvanemo.

Kako objasniti naciji da vishe nemamo na shta da budemo ponosni i da smo sve kredite onih pre nas - potroshili?
Da je zivot bolji od smrti? Da su deca jedina, neosporna, nasha svrha?

I odatle dodje ono "kome Bogu se mi molimo"?

Bice lakshe odstraniti one koji bi da "ginu, jebu maj*e, zive u 'gardu', spremni samo na 'prkos'" i koji su nam "kultivisali" ovaj suicidalni, mitomanski, mentalitet koji pominjesh - ako vecina nas ZNA i SLAZE SE SHTA NAM JE PURPOSE.


Lakshe sa tim, a bez toga nikako.

rodni rodni 12:08 31.03.2020

Re: 27. mart

cane.srbljanovic
loader
Izgleda da dobar (najvazniji?) deo populacije na pitanje "shta dalje?" odgovara sa "Shto dalje!".

Cane, sa većinom se slažem, ali je to blaga digresija, ne sasvim sa osnovnom niti teme. Ovo pitanje "šta dalje" je bilo u kontekstu bloga i značilo je - kako da barem malo razlabavimo ovu omču spremnosti na masovno izginuće čim nešto šušne u žbunju. To je van, to je iznad korupcije, kriminala ... To se nekako leči. Stotine hiljada uludo izgubljenih života se ne leči. I, mislio sam pre svega na one potencijalne naše žrtve, koje permanentno spremamo održavanjem ovog ponositog garda prema svetu, a iz udobne fotelje. To je pitanje mentaliteta, mitomanskog ustrojstva, ali, u značajnoj meri, i ložnje sa strane. Što nam se bolje utiskuje ono da smo ratnički i ponosit narod, lakše će nas opet upotrebiti zarad svojih interesa.


Razumem te bolje nego shto mislish.
Ne govorimo o "stotinama hiljada".
U dva rata, nash death toll je oko 2 miliona. Mladih, fertilnih, in many terms najboljih i najvaznijih. Da ne prichamo o onima koji su otishli, ili o onima (obrazovanim, nacionalno svesnim, "inteligenciji" koju su komunisti satrli posle "pobede".
U trecem ratu, nash death toll (onih koji su poginuli, i onih koji su otishli) je oko 1 milion.
Ukratko, i ruzno je reci, ali chini mi se da je neosporno - oni koji mogu da prave i podizu decu, i to BOLJU decu, ginu ili odlaze. Iz generacije u generaciju.
Srbija bi - da je bilo pameti i malo srece, samo u 20om veku, sada bila najsnaznija i najbrojnija nacija u juznoj evropi. Think 20 vs 6 million.
Mi smo svedoci kontinuiranog i dramatichnog opadanja Srpskog potencijala da generishe kvantitet i, josh vaznije, kvalitet. U bioloshkom i social terms.
Josh direktnije - SRBIJA/SRBI je glavni krivac za ovo opadanje.

I onda dodjemo do "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo".
I tu se uvek zaglavimo i tu uvek osvanemo.

Kako objasniti naciji da vishe nemamo na shta da budemo ponosni i da smo sve kredite onih pre nas - potroshili?
Da je zivot bolji od smrti? Da su deca jedina, neosporna, nasha svrha?

I odatle dodje ono "kome Bogu se mi molimo"?

Bice lakshe odstraniti one koji bi da "ginu, jebu maj*e, zive u 'gardu', spremni samo na 'prkos'" i koji su nam "kultivisali" ovaj suicidalni, mitomanski, mentalitet koji pominjesh - ako vecina nas ZNA i SLAZE SE SHTA NAM JE PURPOSE.


Lakshe sa tim, a bez toga nikako.

U najvećoj (mogućoj) meri - saglasan!
freehand freehand 13:54 31.03.2020

Re: 27. mart

Ukratko, i ruzno je reci, ali chini mi se da je neosporno - oni koji mogu da prave i podizu decu, i to BOLJU decu, ginu ili odlaze. Iz generacije u generaciju.
Srbija bi - da je bilo pameti i malo srece, samo u 20om veku, sada bila najsnaznija i najbrojnija nacija u juznoj evropi. Think 20 vs 6 million.

Impotencija je čudo. Pretpostavljam da omogućava mnogo realniji pogled na seks.
Ai ti mentalni menadri u koje čovek sa izvesnim ideološkim infekcijama zapadne pa počne da priča o "boljoj deci". Ali pretpostavljam da nije u pitanju eugenika nego neki lokalni sindrom koji se pravda takođe lokalnim istorijskim traumama.

Svejedno,spisak tema oko koga se okuplja istovrsni ideološki majndset nije širok, kamoli komplikovan.
loader loader 14:32 31.03.2020

Re: 27. mart

Impotencija je čudo.

Iskusne uvek valja saslušati.

Pretpostavljam da omogućava mnogo realniji pogled na seks.


Šalu na stranu, tj. ove vaše crvenbanske bockalice na stranu. Usredsredimo se na ovo:

A i ti mentalni menadri u koje čovek sa izvesnim ideološkim infekcijama zapadne pa počne da priča o "boljoj deci".

Pitam se, čime li je Cane zaslužio takve pohvale. Komentar je korektan. Možete tu i tamo da se ne slažete, što s obzirom na vaše već iznete stavove niti je iznenadjenje, niti su ti vaši stavovi ne daj bože za osudu, ali ovakve vaše reakcije ... Infekcije, sindrom, traume ... Doktorski zvuči, nema šta. Ipak, malo je preoštro, s obzirom da vam se Cane nije direktno obraćao, a kamo li bockao vas dosetkama koje su na ivici uvrede ili omalovažavanja.

nije širok, kamoli komplikovan.


Ili zaista nije širok i komplikovan, pa je vaša ocena tačna, ili jeste širok i komplikovan, samo što vi to ne uočavate, pa ova vaša ocena, samim tim, nije prelazna.
Kako god, korisno je sagledavati sve varijante.


freehand freehand 14:39 31.03.2020

Re: 27. mart

Iskusne uvek valja saslušati.

Takoe, utoliko sam ostao neutralan. Mislim, možda to i mene čekam al pretpostavljam da svakako splasnu strasti pa mudrost mekog muda dože do izražaja.
Čime li je Cane zaslužio takve pohvale. Komentar je korektan. Možete tu i tamo da se ne slažete, što s obzirom na vaše već iznete stavove niti je iznenadjenje, niti je za ne daj bože osudu, ali ovakve vaše reakcije ... Infekcije, sindrom, traume ... Doktorski zvuči, nema šta. Ipak, malo je preoštro, s obzirom da vam se Cane nije direktno obraćao, a kamo li bockao vas dosetkama koje su na ivici uvrede ili omalovažavanja.

Nisam se obratio Canetu, ali svejdeno mi je - ko god da koristi sintagmu BOLJA DECA da bi razdvojio bilo koju decu po nekakvom genetskom potencijalu na tragu je Adolfa Hitlerai JozefaMengelea.
Ok, i Maltusa i drugih rasista i bolida u teoriji i praksi, ali ovako je slikovitije o kakvim se vrednostima radi.
loader loader 14:42 31.03.2020

Re: 27. mart

a tragu je Adolfa Hitlerai JozefaMengelea.


Preterano, zaista.

ko god da koristi sintagmu BOLJA DECA da bi razdvojio bilo koju decu po nekakvom genetskom potencijalu

Šta ga znam. Najbolje je da Cane objasni. Samo, meni ne liči da je mislio na genetiku, tj. rasu, već na bolju proizvodnju štrebera (obrazovanijih) koji će da podižu ovu zemlju, ali koji se sistematski zajuruju iz ove zemlje.
freehand freehand 14:47 31.03.2020

Re: 27. mart

loader
a tragu je Adolfa Hitlerai JozefaMengelea.


Preterano, zaista.

Šta znam, meni je još perverznije kad decu iz sopstvenog nacionalnog korupsa deliš na genetski bolju i goru.
Al eto, nek je i tebi nešto preterano, ako već eugenika po sebi nije.

Edit: ma važi, to je ko Stormfrontu kad čitam šta je Hitler mislio i šta nije mislio.
Kontekst je više nego jasan, baš me čudi da neko mudar i vispren poput tebe pokušava da zamulja to tako da bi bolji geni preživelih Srba napravili bolju decu u smislu štrebera.
Burleska.
loader loader 14:50 31.03.2020

Re: 27. mart

Hm, napravio sam edit komentara, a ono već citirano ...
Da se dopraviti. Izvolite.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana