Gost autor

Lekare i sestre ubijaju, zar ne!?

Filip Mladenović RSS / 15.04.2020. u 01:41

Jednakiji i jednaki!
Jednakiji i jednaki!
Prolaze godine, protiču decenije, menjaju se režimi, ali jedno ostaje isto i stalno: Ministarstvo odbrane koje upravlja vojskom uvek je imalo na raspolaganju budžet veći 5 do 6 puta nego Ministarstvo zdravlja. Tako je, na žalost, bilo i protekle 2019. godine.

A onda je početkom 2020. godine nahrupila pandemija. I opet su najveću cenu platili ne političari, ne generali, ne sveštenici, ne akademici, ne vlasnici, nego lekari i medicinsko osoblje.

O tome najpotresnije i najiskrenije govori dr Dimitrije Nikolić, koji je sa samo jednom fotografijom i kratkim komentarom na društvenim mrežama ilustrovao apsurd ovdašnjeg mentaliteta, cinizam političke (ne)kulture i odsustvo svesti o javnom dobru i interesu:

"E sad, možda se mnogima ovo neće dopasti ali ova slika govori o sistemu vrednosti: kako je obučen novinar a kako lekar u jednoj državnoj beogradskoj bolnici.
To govori o sistemu vrednosti ovog društva.
Nadam se i želim da verujem da će (makar malo) doći do evolucije i zaokretu ka pravim, istinskim vrednostima kojima kao društvo treba da težimo!"

Usledili su mnogobrojni komentari ove lekarske objave, od kojih izdvajam sledeće:

Moje kolege i ja, na žalost nemamo za svoju smenu, a to je noć, i to u Respiratornom centru! Svaka smena kad nam dodje mi imamo problem da li imamo rukavice, maske, dez. sredstvo i naravno nemamo svi tkv. vizire, a kamoli odelo koje treba da imamo. Kaljače, kapice pojam! Nema dovoljno ili neko šteka pa nema za sve nas. Eto toliko koliko se volimo medjusobno!!!! Brinemo!

Novinari sa kompletnom opremom za slikanje, a mi bez opreme možemo da se SLIKAMO! Licemerje sistema koji nemilice ARČI najobrazovaniji kadar!

Hvala kolega što uvek prikazujete jednu realnost i istinu. Umiru lekari koji nisu imalu pravu zaštitu. Žalosno!

Šta je to novo za naš zdravstveni sistem? Ništa. Ni to nisu imali kada je sve počelo. U pojedinim bolnicama i ono malo što je imalo pojedinci su nosili kući, pa je oprema u odredjenim gradovima pod ključem.

Baš tako. Posle neka kažu da smo se svi zarazili van svojih radnih mesta u bolnici i da smo mi ti koji širimo virus!

Др Николићу, свака част за објаву. Поражавајућа истина о нашем здравству! Ово није јединствен случај, али здр.радници ћуте јер се боје да ће остати без посла или бити санкционисани на неки други начин! При том, овај лекар још и има добру опрему какву имају неки други...

Pa novinari su bitniji! Ko je još čuo za nekog doktora!? Jedan manje-više, ali zato je ovaj mnooogo bitniji za naciju, jer bez zdravlja se može, ali bez friziranih vesti nikako!

Sistem vrednosti u ovoj državi je davno poremećen. Počev od toga ko odlučuje do toga ko izvršava. Ako su oni ćelavi nabildovani, praznoglavi , polupismeni (ili polupitomi), i one polugole, nafrakane, pune silikona uzor mnogima, šta reći. Za njih se zna, daje im se prostora u mnogim medijima, mogućnost lake zarade, sve privilegije, onda za ove druge nema ni mesta ni novca. Svaka pevaljka, striptizeta (starleta), diler, "biznismen" je poznat, a koliko nas zna za pobednike matematičke olimpijade, za lekare, za naučnike, za seljake domaćine!? Malo, jer oni nikog ne zanimaju, u njihov rad ne mogu da se "ugrade", ne mogu da pitaju "gde sam ja u toj priči", pa zato za takve nema ni novca, ni opreme, ni osnovnih sredstava za rad, usavršavanje, obrazovanje, a o poštovanju je suludo i govoriti. Nadajmo se nekim boljim vremenima.

Svačiji život je važan i bitan! Ali sistem vrednosti u ovoj državi već odavno ne postoji! Nisu to NOVINARI, TO JE ZA MNOGE MISAONA IMENICA, TO SU REŽIMSKA PISKARALA!!!

Jadna je zemlja koja ne poštuje zdravstvo i školstvo!

Valjda će ovo što se dešava razbistriti pomućenu pamet ovom narodu.

Da se uzme u pamet i uvede red u glavi, red u glavi je red u mislima, red u mislima je red u životu. A bez toga nema života!

 IN MEMORIAM

25.03.2020g Od COVID19 je juče preminula dr Biljana Natić Ljumović, specijalista ginekologije sa akušerstvom iz DZ Niš. Neka joj je večna slava i pokoj duši.

31.03.2020g Od COVID19 je danas preminuo dr Goran Ivanković, specijalista urologije iz OB Ćuprija. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

01.04.2020g. Od COVID19 je danas preminuo dr Branislav Blažić, specijalista opšte hirurgije, državni sekretar u Ministarstvu zaštite životne sredine.

07.04.2020g Od COVID19 je danas preminuo dr Miroslav Vasić, specijalista interne medicine iz Varvarina. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

09.04.2020g Od COVID19 je preminuo dr Aleksandar Janačković, specijalista interne medicine, subspecijalista kardiologije iz Niša. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

10.04.2020 Od COVID19 je danas preminuo dr Vojkan Šuluburić, specijalista ortopedije iz Čačka. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

11.04.2020 Od COVID19 je danas preminula dr Dušanka Živković, specijalista infektolog iz Leskovca. Neka joj je večna slava i pokoj duši.

13.04.2020g Od Covid 19 je preminuo dr Dragoslav Arsic, pulmolog iz Varvarina, rodj 1949.g koji je radio po Ugovoru o delu u RZZO Filijala Krusevac. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

14.04.2020g Od COVID19 je danas preminuo dr Miodrag Lazić, specijalista hirurgije iz Niša. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

16.04.2020g Od COVID19 je danas preminuo Prof. dr Dragan Marković, specijalista opšte hirurgije, subspecijalista vaskularne hirurgije iz Beograda. Neka mu je večna slava i pokoj duši.

Žrtve ne smeju ostati bezimene!

Sindikat lekara i farmaceuta Srbije

 

Atačmenti



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 02:46 15.04.2020

збуњоза

ili,neredom u glavi i mislima

свакодневна обраћања што прате пошаст нам
нас публику тв ..........................слуђују начисто,
с'једне стране Здравство .......Новинари с друге
извештаји a о истом............... понекад су исто
maliperica maliperica 05:52 15.04.2020

HAOS

je prirodni poredak.

A ne
...red u glavi, red u glavi je red u mislima, red u mislima je red u životu. A bez toga nema života!

Filipe, opet si prevazišao samog sebe.
Pravi si komunista.
Ili - totalitarista ?

U jednom si u pravu.
Sistem vrednosti u ovoj državi je davno poremećen.

Ali ti je pogled sužen.
I razmišljaš provincijalno.
Sistem vrednosti u svetu je davno poremećen.
I nažalost, sve govori, da se u tom smislu neće mnogo promeniti.

A ako se i promeni ...i uvede red ?
Zamisli scenario.

Napolju kamere u svakom pogledu "vidovite."
Unutar tela implanti.

Egzogena i endogena kontrola.
Ni da pobegneš od drugih, a niti da pobegneš od sebe.
Zarobljeno telo, okovane misli i emocije.
Mislićeš, a nećeš postojati.

A da li i sada - postojimo ?





predatortz predatortz 09:13 15.04.2020

Slažem se

Nisu to NOVINARI, TO JE ZA MNOGE MISAONA IMENICA


Piskarala! Glupa, bahata, bezidejna piskarala.

Evo,vidi sebe.
Ako nisi mogao, u situaciji kada lekari bivaju izloženi virusu i umiru, naći smisleniji naslov, nego si napravio paralelu između lekara i konja, onda o čemu dalje da pričamo...
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:18 15.04.2020

Re: Slažem se

Pogledajte sjajan film "Konje ubijaju zar ne?" režisera Sidnija Polaka, snimljenog 1969. godine o brutalnosti jednog bezdušnog i alavog poretka, u kome je pojedinac samo sredstvo sticanja profita i predmet bezočne eksploatacije!
predatortz predatortz 10:22 15.04.2020

Re: Slažem se

Filip Mladenović
Pogledajte sjajan film "Konje ubijaju zar ne?" režisera Sidnija Polaka, snimljenog 1969. godine o brutalnosti jednog bezdušnog i alavog poretka, u kome je pojedinac samo sredstvo sticanja profita i predmet bezočne eksploatacije!


Prvo, prestani da nadobudno savetuješ i tumačiš stvari za koje nisi pitan.
To je nepristojno.
Tema je tvoj tekst, u čijem naslovu je povučena neprimerena paralela.
Naslovom si potvrdio tezu o piskaralima na zadatku. Režimskim ili ne, meni je svejedno. Jednako su glupi, ostrašćeni, a često i nepismeni.
Ko iz kog kazana dobija "masnu kobaju", irelevantno je.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:35 15.04.2020

Re: Slažem se

Očigledno je da niste gledali ovaj film, pa sada pokušavate hrpom ružnih reči da zatrpate rupu u vlastitom poznavanju baštine svetskog filma i opusa Sidnija Polaka.

....Gloria Beatty (J. Fonda), ogorčena mlada žena bez nade u bolju budućnost, prijavljuje se na plesni maraton koji pobjedničkom paru nakon svakodnevnog višetjednog plesanja uz minimalni odmor donosi novčanu nagradu. Budući da se njezin partner razboli, Gloria pleše s Robertom (M. Sarrazin), mladićem izuzetno nježne naravi. I dok organizator natjecanja (G. Young) zabavlja publiku gladnu senzacija, sudionici iz sata u sat sve teže uspijevaju ostati budni i na nogama kako bi došli do glavne nagrade. Postupno parovi posustaju i otpadaju, a među posljednjima ostaju Gloria i Robert...
predatortz predatortz 10:40 15.04.2020

Re: Slažem se

Očigledno je da niste gledali ovaj film, pa sada pokušavate hrpom ružnih reči da zatrpate rupu u vlastitom poznavanju baštine svetskog filma i opusa Sidnija Polaka.


Gledao sam ja i "Duboko grlo", samo mi ne pada na pamet da pravim glupe paralele.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:56 15.04.2020

Re: Slažem se

Uporedjivati jedan porno film sa antologijskim filmom Sidnija Polaka je u najmanju ruku - neukusno!
predatortz predatortz 11:02 15.04.2020

Re: Slažem se

Filip Mladenović
Uporedjivati jedan porno film sa antologijskim filmom Sidnija Polaka je u najmanju ruku - neukusno!


E, vidiš kako sad kapiraš.

A teško ti je da skapiraš da je neukusno u naslovu povući paralelu između konja sa jedne strane, te lekara i sestara sa druge.

To što je film antologijski, nije opravdanje za tvoj izbor (glupog) naslova.
angie01 angie01 11:13 15.04.2020

Re: Slažem se

Ako nisi mogao, u situaciji kada lekari bivaju izloženi virusu i umiru, naći smisleniji naslov, nego si napravio paralelu između lekara i konja, onda o čemu dalje da pričamo...



bez zelje da se stavim na bilo ciju stranu- ovde si pogresio, film "Konje ubijaju zar ne" jeste dobra paralela za ovo sto nam se desava-mozda i blaga,...ne znam da l si procitao da je 533 lekara, medicinskog osoblja zarazeno, a da se cekaju testovi za vise od 1000 njih,...ispoastavilo se da u mnogim medicinskim ustanovama nije bilo adekvatne opreme, negde cak bolo zabranjeno da se nosi-u Lazi,...glavno da su snsovci u svojim prostorijama nosili ful opremu, da se zeljko mitrovic hvali svojim bezbedonosnim sistemom u pinku i da sada pred kamerama nosi neke donacije maski ili cega,...ti ljudi po klinikama su sve verme u najblizoem kontaktu sa opsnoscu i MORALI su da budu adekvatno obezbedjeni,....




predatortz predatortz 11:17 15.04.2020

Re: Slažem se

.ne znam da l si procitao da je 533 lekara, medicinskog osoblja zarazeno, a da se cekaju testovi za vise od 1000 njih,


Sve sam pročitao, pratim kao i većina.
Dva prijatelja mi rade u Covid ambulantama. Jedan kod mene, u Zemunu, drugi na Voždovcu.
Baš zbog činjenice da znam kroz šta lekari i tehničari sada prolaze, nikad ne bih pravio paralelu između njih i konja, i to samo zbog toga što ne umem da smislim efektan naslov pa se poštapan na film.
angie01 angie01 11:21 15.04.2020

Re: Slažem se

A teško ti je da skapiraš da je neukusno u naslovu povući paralelu između konja sa jedne strane, te lekara i sestara sa druge.


:))),...to je metafora i u filmu,...pa je tako upotrebljena i u naslovu.
angie01 angie01 11:24 15.04.2020

Re: Slažem se

nikad ne bih pravio paralelu između njih i konja, i to samo zbog toga što ne umem da smislim efektan naslov pa se poštapan na film.


meni je neverovatno to istrajavanje da se po svaku cenu dokaze nesto sto ne stoji, samo da bi se nastavila ova virtuelna diskreditacija Filipa,...

..ako je nesto metafora- onda ne mozes da nastavis sa tvrdnjom da neko uporedjuje lekare sa konjima, to je valjda jasno.
predatortz predatortz 11:26 15.04.2020

Re: Slažem se

angie01
A teško ti je da skapiraš da je neukusno u naslovu povući paralelu između konja sa jedne strane, te lekara i sestara sa druge.


:))),...to je metafora i u filmu,...pa je tako upotrebljena i u naslovu.


Stilske figure sam učio u osnovnoj, a posle i u gimnaziji.

Ja ne tvrdim da nije metafora, ne treba mi poduka iz srpskog jezika.

Moj stav je da je metafora neprimerena trenutku i da ne gađa u metu.
predatortz predatortz 11:29 15.04.2020

Re: Slažem se

.ako je nesto metafora- onda ne mozes da nastavis sa tvrdnjom da neko uporedjuje lekare sa konjima, to je valjda jasno.


Metafora je stilska figura promene, prenosa naziva ili reči sa jednog na drugi pojam na osnovu očigledne ili skrivene analogije. To je, u stvari, poređenje u kojem se izostavlja ono što se poredi i poredbena reč kao, a ističe ono čime se poredi.
angie01 angie01 11:51 15.04.2020

Re: Slažem se

cekaj predatore- metafora se upravo ovako koristi kao sto je to Filip uradio- tj, kako je upotrebljena u pomenutom filmu,...i to sve veze nema sa onim sto ti tvrdis, da je Filip lekare uporedio sa konjima....i da ti se to ne svidja.
predatortz predatortz 11:58 15.04.2020

Re: Slažem se

cekaj predatore- metafora se upravo ovako koristi kao sto je to Filip uradio


Da, metafora se može koristiti i na glup način.
Glupe metafore su postale zaštitni znak naših novinara.
Što gluplji naslov, više klikova.
Samo, ima li onaj koji to i sam čini pravo da kritikuje druge kolege zbog toga?

To je više moralno nego jezičko pitanje.
predatortz predatortz 12:10 15.04.2020

Re: Slažem se

tj, kako je upotrebljena u pomenutom filmu,..


E vidiš,i tu vas dvoje grešite. U filmu se metafora sa ubistvima konja odnosila na ubistvo iz milosrđa. Ono, kad je konj bolestan, povređen, onda se ubija da se ne pati.

Ovo se ne bi moglo podvesti pod to. Ovo bi više ličilo na ubistvo iz nemara, loše rađenog posla, nezainteresovanosti...
angie01 angie01 12:12 15.04.2020

Re: Slažem se

Da, metafora se može koristiti i na glup način.


ti ocigledno nisi gledano spomenuti film, ciji je naslov Filip upotrebio i samo si inertno odmah skocio i krenuo da kritikujes,...ovo sve sto nastavljas takodje nema smisla,je se svodi na blanko nabedjivabje da je nesto glupo-a nije, jer je upravo dobro podvucena paralela sa metaforom iz filma-a narocito zbog pocetka tvojih zamerki, u kojima si tvrdio da Filip uporedjuje lekare sa konjima- sto nema veze sa zivotom.
predatortz predatortz 12:19 15.04.2020

Re: Slažem se

ti ocigledno nisi gledano spomenuti film


gledao sam film.
angie01 angie01 12:24 15.04.2020

Re: Slažem se

gledao sam film.


kladim se da nisi- jer tvoje pogresno objasnjenje to potvrdjuje.

( mozes sada da guglas i nadjes neku analizu, ali si vec sve pogresno rekao, a evo, ja verujem da bi ga ukapirao da jesi odgledao).
predatortz predatortz 12:32 15.04.2020

Re: Slažem se

angie01
gledao sam film.


kladim se da nisi- jer tvoje pogresno objasnjenje to potvrdjuje.

( mozes sada da guglas i nadjes neku analizu, ali si vec sve pogresno rekao).


Ok, hajde onda o tome...

Da li se konji, uopšte, ubijaju iz nemara, naročito oni koji su ti potrebni za rad, za trke, oni koji ti donose novac?
Ne! Ubijaju se samo da im prekratiš muke kada su bolesni, povređeni i nekorisni. Dakle, iz milosrđa.

Kakve onda jebene veze ta metafora, sem što je Filipu pala na pamet, ima sa nemarom u koji su naši lekari stavljeni tokom pandemije?
Šta, ovi iz milosrđa žele da pobiju lekare? Ono, glavna glumica u filmu tražila da je partner ubije jer joj je sve dopizdelo (takmičenje kao metafora života), pa i naši lekari tražili to isto?

Glupa metafora!

A tebi da dokazujem šta sam gledao,šta nisam, ne pada mi na pamet.
angie01 angie01 12:59 15.04.2020

Re: Slažem se

Kakve onda jebene veze ta metafora, sem što je Filipu pala na pamet, ima sa nemarom u koji su naši lekari stavljeni tokom pandemije?
Šta, ovi iz milosrđa žele da pobiju lekare? Ono, glavna glumica u filmu tražila da je partner ubije jer joj je sve dopizdelo (takmičenje kao metafora života), pa i naši lekari tražili to isto?




vec sam napisala komentar, ali mi je odneo los koneksn...

pa cu sada ukratko,

znaci, metafora je upotrebljena u smislu, da su i lekari i medicinsko osoblje gurnuti u ring da spasavaju ljudske zivote, ali bez adekvatnih uslova- isto kao i igraci u filmu, gde oni koji odlucuju, postupaju krajnje nehumano postavljajuci zadate okvire pogubnim po ucesnike- dok se na televiziji stavri predstavljaju sasvim drugacije,...cak se hapse oni koji progovoer koju o istini na terenu...

( glavna glumica je Dzejn Fonda).
predatortz predatortz 13:33 15.04.2020

Re: Slažem se

znaci, metafora je upotrebljena u smislu, da su i lekari i medicinsko osoblje gurnuti u ring da spasavaju ljudske zivote, ali bez adekvatnih uslova- isto kao i igraci u filmu, gde oni koji odlucuju, postupaju krajnje nehumano postavljajuci zadate okvire pogubnim po ucesnike- dok se na televiziji stavri predstavljaju sasvim drugacije,...cak se hapse oni koji progovoer koju o istini na terenu...


Gledaš li snimke iz Amerike, Italije, Španije...

Mislim da su ovo svi dočekali nepripremljeni.

Ni jedan sistem nije projektovan za toliki priliv infektoloških pacijenata za tako kratko vreme. Imalo se opreme za redovan rad. Ne možeš očekivati da svi lekari i sestre imaju dovoljan broj skafandera, maski, vizira, rukavica i da u momentu kada nemaš pouzdane testove, niti dovoljan broj i tih nepouzdanih, kreneš u "ratni mod".

Ostalo znamo.
Kad je krenula frka, krenula je i svetska otimačina za sredstvima zaštite.
Tu se, ako ćemo pošteno, tu se nismo loše snašli.
angie01 angie01 13:48 15.04.2020

Re: Slažem se

. Ne možeš očekivati da svi lekari i sestre imaju dovoljan broj skafandera, maski, vizira, rukavica i da u momentu kada nemaš pouzdane testove, niti dovoljan broj i tih nepouzdanih, kreneš u "ratni mod".


pa izvini- kako moze da je oprema dostupna sns aktivistima, a ne lekarima u bolnicama, takodje, kako moze upravik/ca Laze da naredi lekraskom i ostalmo medicinskom osoblju da ne nose rukavice,...kako moze da u klinickom centru u NS nema osnovne opreme u opticaju, a da se tvrdi da je ona u magacinu,...

...mislim, to sa uporedjivanje sa drugima bolje uradi za neke dobre stvari,... ovde se silna lova davala pinku, spscu, fudbalskim klubovima- i bez ove Korone je davno bilo jasno, da se ne daje dovoljno za zdravstvo, opremu, lekare,...

...a metafora je upotrebljena kako treba- o tome smo pricali.
predatortz predatortz 13:50 15.04.2020

Re: Slažem se


...a metafora je upotrebljena kako treba- o tome smo pricali.


Ali se nismo složili.

Moje mišljenje je da je pogrešna i uvredljiva.
angie01 angie01 13:59 15.04.2020

Re: Slažem se

Moje mišljenje je da je pogrešna i uvredljiva.


na koji nacin je pogresna i uvredljiva?
maliperica maliperica 14:11 15.04.2020

Re: Slažem se

angie01
Moje mišljenje je da je pogrešna i uvredljiva.


na koji nacin je pogresna i uvredljiva?


...tebi da dokazujem ... ne pada mi na pamet.

angie01 angie01 14:18 15.04.2020

Re: Slažem se

maliperica


imas neki problem!
solo solo 15:23 15.04.2020

Re: Slažem se

angie01
maliperica


imas neki problem!



nikvet pn nikvet pn 08:51 17.04.2020

Re: Slažem se

predatortz
naći smisleniji naslov


Наслов је наравно трапав али има ту још нешто што штрчи...

Дакле:

Лекарке и лекаре, медицинске сестре и медицинске техничаре убијају зар не?

Фино и елегантно останеш доследан себи Филипе.



solo solo 15:20 17.04.2020

Re: Slažem se


Лекарке и лекаре, медицинске сестре и медицинске техничаре....
Фино и елегантно останеш доследан себи Филипе.


али има ту још нешто што штрчи...
Дакле:

Nije u redu nikvet pn. Nepravda!!! Zašto su preskočeni veterinarke i veterinari kao i pridruženi im tehničarke i tehničari veterinarski u tvom komentaru? Što reče loader kasirke i kasirci svakako ali zašto se stalno preskaču veterinari?

Korona virus: Veliki majmuni u izolaciji da se ne bi razboleli.
Od korona virusa je ove nedelje oboleo razboleo tigar u zoološkom vrtu u Bronksu.„Ne znamo da li su se planinske gorile zarazile, za sada nemamo nikakve dokaze", navela je Đilardi
„S obzirom da su planinske gorile osetljive na ljudske patogene, znamo da bi one mogle da razviju bolest respiratornih organa", kaže ona.


gedza.73 gedza.73 10:37 15.04.2020

Me, myself and I


Filip Mladenović
Usledili su mnogobrojni komentari ove lekarske objave, od kojih izdvajam sledeće:

nekoizmase
Pa novinari su bitniji! Ko je još čuo za nekog doktora!? ... Sistem vrednosti u ovoj državi je davno poremećen.

Dakle da vidimo ko je učestvovao u 'poremećivanju sistema vrednosti'.

Filip Mladenović
Kako se može pomoći RTS-u? Predlažem da se poreske dažbine na plate i honorare, tj. doprinosi za penziono i zdravstveno osiguranje, do donošenja novog Zakona o radiodufuziji, podmiruju ili iz prihoda RRA (koja je inače i zadužena da sprovodi Zakon o radiodifuziji, tj. odredbe vezane za Javni medijski servis Srbije) ili iz budžetskih rezervi

Tvoj predlog je bio da se finansiranje novinara stavi na teret 'ionako osiromašenim građankama i građanima' a ne da se uloži u opremanje bolnica?
Filip Mladenović
DA, pošteno je da platite i stručnjake u tom Institutu i RTV pretplatu. Jer, poštovani blogeru, te pare nisu trošak, već INVESTICIJA u normalnu, prosvećenu, kulturnu, prosperitetnu Srbiju!


Preleteo sam 'unaksr' i našao kako se zalažeš za obaveznu pretplatu (pre nego što su tiukinuli emisiju), prava novinara, honoraraca na stalno zaposlenje čak si predlogao da se blogerima autorima plaća nadoknada na osnovu nekoliko parametara ali nigde nisam naiš'o da si se zalagao za opremanje bolnica zaštitnim maskama, rukavicama i ostalom opremom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:55 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Uvek sam se zalagao i borio da u Srbiji JAVNI interes bude važniji od privatnog.

Pa tako Javni medijski servis mora biti finansiran od gradjanki i gradjana Srbije, a ne od trenutnog režima.

Pa tako zdravstvo, kao i školstvo, mora iz budžeta dobijati više NAŠEG novca, a ne da vojska dobija 5 do 6 puta više od zdravstva!
gedza.73 gedza.73 11:03 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
Pa tako zdravstvo, kao i školstvo, mora iz budžeta dobijati više NAŠEG novca, a ne da vojska dobija 5 do 6 puta više od zdravstva!

Pa i ja sam predlagao da se oduzmu stanovi oficirima JNA dobijenim na korišćenje do devedesete, otkupljenim po Miloševićevom zakonu i podele učiteljima i profesorima a u slučaju da su naslednici oficirskih porodica prodali stanove dobijene od države da u budžet uplate razliku čime bi se dodatno finansiralo zdravstvo.

Takođe predlažem da se turistički radnici odreknu svojih plata a turističke agencije provizija i da nam ove godine omoguće besplatno letovanje.

Uvek sam se zalagao i borio da u Srbiji JAVNI interes bude važniji od privatnog.

Kako je moj javi interes da tebe privatnog honorarca zaposle u RTS? A kad bi terali mak na konac zašto je moj interes da se od mog novca finansira javni medijski servis sa ogromnom šklopocijom od 'novinara koji su važniji od doktora'?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:16 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Javni medijski servis je javno dobro.

A to što se informativni program RTS i RTV pretvorio u režimski megafon je dokaz da je privatni interes nadjačao JAVNI!

Zdravstvo, školstvo i slobodni mediji su kičma normalnog, progresivnog i civilizovanog društva.

P.S. Tzv. novinar na fotografiji nije zaposlen u javnom medijskom servisu, već u jednoj režimskoj privatnoj televiziji.
gedza.73 gedza.73 11:22 15.04.2020

Re: Me, myself and I


Filip Mladenović
P.S. Tzv. novinar na fotografiji nije zaposlen u javnom medijskom servisu, već u jednoj režimskoj privatnoj televiziji.

Znači vlasnik privatne televizije je nabavio zaštitnu opremu svom zaposlenom?
Pa u čemu je onda problem?
osim načina na koji je izvršena kupoprodaja te televizije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:40 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Pa na to skreće pažnju javnosti Dr Nikolić: ima sve zaštitno za novinara režimske privatne televizije, a nema sve zaštitno za lekare, medicinske sestre, tehničare... u bolnicama širom Srbije!
gedza.73 gedza.73 12:30 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
Pa na to skreće pažnju javnosti Dr Nikolić: ima sve zaštitno za novinara režimske privatne televizije, a nema sve zaštitno za lekare, medicinske sestre, tehničare... u bolnicama širom Srbije!


Dr Nikolić
Nadam se i želim da verujem da će (makar malo) doći do evolucije i zaokretu ka pravim, istinskim vrednostima kojima kao društvo treba da težimo!"

Dr Nikolić je imao vremena da se u okviru lekarskog esnafa izjasni povodom slučaja kad je kolega plastičar o trošku RFZO tjuningovao sise starletama a vi novinari treba da istražite slučaj finansiranja Pinka kao izvoznog preduzeća.

Doktori i medicinski tehničari rade svoj posao za koji su se školovali. Da li postoji neki zahtev iz prošle godine gde je bolnička administracija zahtevala od države da se nabave zađtitna sredstva a da je to država zvanično odbila?

Da li postoji zahtev da se kolege ne zapošljavaju po partijskoj liniji, da se odstrane kolege koje su primale mito, da se provere javne nabavke što opreme, što materijala?

Ne želim da omalovažim situaciju u kojoj su se medicinari našli (svaka čast onima koji su ostali na svojim radnim mestima za razliku od onih na bolovanjima i odmorima) ali ni pilotu aviona niko ne tapše kad bezbedno sleti a mogao je da sruši avion sa stopedesetak putnika. Niti im iko od putnika doturi flašu viskija i koverat a stjuardesama kilo kafe i ratluk.
maliperica maliperica 12:58 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
Pa na to skreće pažnju javnosti Dr Nikolić: ima sve zaštitno za novinara režimske privatne televizije, a nema sve zaštitno za lekare, medicinske sestre, tehničare... u bolnicama širom Srbije!


Nekada davno nisam mogao da skapiram šta znači " društvena svojina" niti sam mogao da se pomirim sa objašnjenjima.
Ti kao da još uvek čitaš antikvarne udžbenike iz marksizma i nikako da privatnu svojinu prihvatiš kao osnovni institut kapitalizma.
Za koji smo se borili.
Iako nam baš i nije drago u kom obliku se implementirao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:01 15.04.2020

Re: Me, myself and I

U prvoj rečenici bloga dati su odgovori na sva pitanja u komentaru:

Prolaze godine, protiču decenije, menjaju se režimi, ali jedno ostaje isto i stalno: Ministarstvo odbrane koje upravlja vojskom uvek je imalo na raspolaganju budžet veći 5 do 6 puta nego Ministarstvo zdravlja. Tako je, na žalost, bilo i protekle 2019. godine.
maliperica maliperica 13:05 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
U prvoj rečenici bloga dati su odgovori na sva pitanja u komentaru:

Prolaze godine, protiču decenije, menjaju se režimi, ali jedno ostaje isto i stalno: Ministarstvo odbrane koje upravlja vojskom uvek je imalo na raspolaganju budžet veći 5 do 6 puta nego Ministarstvo zdravlja. Tako je, na žalost, bilo i protekle 2019. godine.

A 2018 god ?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:06 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Slično!

maliperica maliperica 14:12 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
Slično!


A 2008 god ?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:26 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Slično!

Zdravstvo je stalno bila pretposlednja rupa na budžetskoj svirali.

Poslednja rupa bila je - kultura! I ostala!
nsarski nsarski 15:44 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
Slično!

Zdravstvo je stalno bila pretposlednja rupa na budžetskoj svirali.

Poslednja rupa bila je - kultura! I ostala!


I nezavisno novinarstvo, i nezavisno novinarstvo!!!

Nemoj to da zaboraviš, Filipe.


Nego, pomalo pratim šta se na tvom postu piše, pa ne mogu da se ne zapitam.

Zašto, Filipe, dozvoljavaš da te svakojaki brane od kritike? Mislim, ti si čovek iskusan novinar, čak i deka kako su ljudi tvog porodičnog statusa poznati.

Znači, obrazovan, iskusan, izuzetno inteligentan i pravedno gnevan, imaš svoj izgrađen blogerski stil - odbrani se sam jednom rečenicom, ili aforizmom ako je moguće, a ne da te brane drveni advokati. Možeš ti to, Filipe, siguran sam. Samo napred!
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:43 15.04.2020

Re: Me, myself and I

"Hoće li sloboda umeti da peva kao što su sužnji pevali o njoj?" Branko Miljković


"О лијепа, о драга, о слатка слободо,
дар у кôм сва блага вишњи нам Бог је дô,
узроче истини од наше све славе,
уресу једини од ове Дубраве,
сва сребра, сва злата, сви људcки животи
не могу бит плата твôј чистој љепоти!"

Ivan Gundulić
nsarski nsarski 16:48 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Filip Mladenović
"Hoće li sloboda umeti da peva kao što su sužnji pevali o njoj?" Branko Miljković


"О лијепа, о драга, о слатка слободо,
дар у кôм сва блага вишњи нам Бог је дô,
узроче истини од наше све славе,
уресу једини од ове Дубраве,
сва сребра, сва злата, сви људcки животи
не могу бит плата твôј чистој љепоти!"

Ivan Gundulić


Ah, braniš se poezijom! Kao Majakovski, na primer. Lukavo. Da ne kažem da si cunning linguist, kako bi rekao Džojs. Evo i tebi jedan doprinos nedavno preminule...

Sela mala na putić
Raskopčala kaputić
Kiša pada, vetar duva
Ne zna da se čuva.

(Mica Trofrtaljka).


Ipak, nisi odgovorio na moje pitanjce: što dozvoljavaš da te svakojaki brane?
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:28 15.04.2020

Re: Me, myself and I

Na ovom blogu samo moderacija odredjuje šta može, a šta ne može u javnost, prema uredjivačkoj politici portala B92.

Nikoga ne cenzurišem, ne banujem, ništa ne brišem...

Isto je sa napadima i sa odbranama!
predatortz predatortz 08:53 16.04.2020

Kako to rade pravi novinari

Evo primera kako to radi onaj ko ume.

LINK
mirelarado mirelarado 10:14 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

predatortz
Evo primera kako to radi onaj ko ume.

LINK


Naravno, bez bombastičnih izraza i promašenih metafora, gole činjenice sve kazuju mnogo efektnije.
predatortz predatortz 10:18 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

mirelarado
predatortz
Evo primera kako to radi onaj ko ume.

LINK


Naravno, bez bombastičnih izraza i promašenih metafora, gole činjenice sve kazuju mnogo efektnije.


Podjebe ih, ali sa merom.
To umeće čini razliku između novinara i piskarala.
Piskarala imaju potrebu da začine teškim rečima, frazama, parolama, glupim metaforama.
Tekstovi im onda liče na gastarbajterske kuće - ima tu svega, sem stila.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:14 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

U nadnaslovu ovog bloga piše: GOST AUTOR

U ovom blogu je svega 5 (pet) rečenica koje je napisao novinar + naslov.

Sve ostalo je autorstvo GOSTA - dr Dimitrija Nikolića i njegovih koleginica i kolega, uglavnom zdravstvenih radnica i radnika.

Sapienti sat!
nsarski nsarski 14:04 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Sapienti sat!


Vaistinu sapienti!
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:49 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

mirelarado
predatortz
Evo primera kako to radi onaj ko ume.

LINK


Naravno, bez bombastičnih izraza i promašenih metafora, gole činjenice sve kazuju mnogo efektnije.


Tako radi onaj ko zna šta je stav a šta informacija.
A ne kao ona čuvena što iznese informaciju, veoma važnu, ostetljivu informaciju u osetljivom trenutku, da se raspao klinički centar u Novom Sadu, a kao dokaz tako bitne informacije navede, rek'o mi neki čo'ek.
Novinarski polusvet koji traga za senzacijma, ne za informacijama.

Ili danas pitanje sa N1 za konferenciju, pita debil doktora šta on misli o pisanju tabloida o N1, da li su u pravu tabloidi ili N1!

Ovaj ih nešto uvažava, priča nešto uopšteno, nit smrdi nit miriše, vidi se da nikoga neće da naljuti.

A trebao je da mu kaže, ma nosite se i vi i tabliodi, nit čitam vas niti njih, imama pametnija posle, a vi se koljite kako znate, kad već ne znate koga šta treba da pitate.
predatortz predatortz 16:54 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Ili danas pitanje sa N1 za konferenciju, pita debil doktora šta on misli o pisanju tabloida o N1, da li su u pravu tabloidi ili N1!

Ovaj ih nešto uvažava, priča nešto uopšteno, nit smrdi nit miriše, vidi se da nikoga neće da naljuti.

A trebao je da mu kaže, ma nosite se i vi i tabliodi, nit čitam vas niti njih, imama pametnija posle, a vi se koljite kako znate, kad već ne znate koga šta treba da pitate.


Danas je Kisićeva zamolila novinare da sva pitanja upućena njima budu u vezi sa epidemijom virusa Covid-19.
Meni je to OK.
Sve što te zanima u vezi sa epidemijom - izvoli!
Sve što te zanima u vezi sa političarima - pitaj njih a ne mene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:02 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Sve što te zanima u vezi sa epidemijom - izvoli!
Sve što te zanima u vezi sa političarima - pitaj njih a ne mene.


Pa to je toliko logično da me začudilo pitanje.
Ej, novinaru koji radi u "eminentnoj" kući, da padne na pamet da lekara pita o tabloidima.
Pa možda čovek stvarno nema vremena, i verovatno nema, da se bavi tim glupostima.
gedza.73 gedza.73 19:44 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

hoochie coochie man
A ne kao ona čuvena što iznese informaciju

Klasična starleta novinarka iz Kurira. Samo tamo bila gužva pa otišla u drugu firmu.
Grešna mi duša ali ponekad ocenjujem ljude na osnovu stila oblačenja. Kad vidim nju sa onim arapskim šalom i rebel kačketom ili onog Georgijeva sa bedžom na reveru odma' ih stavim u istu kantu pored J.Vučićevića

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:48 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Kad vidim nju sa onim arapskim šalom i rebel kačketom


Znači da ne joj tražim po netu sliku :)
Nisam, pravo da ti kažem, do sad ni osetio potrebu da vidim kako izgleda.
gedza.73 gedza.73 19:56 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

hoochie coochie man
Kad vidim nju sa onim arapskim šalom i rebel kačketom


Znači da ne joj tražim po netu sliku :)
Nisam, pravo da ti kažem, do sad ni osetio potrebu da vidim kako izgleda.

Tvoja Valjevka. Bila u 'Utisku nedelje'. Ona, Georgijev i Đilas. Ovo dvoje bruka za istraživačko novinarstvo. Sa takvim novinarima Vučić nema šta da brine.

Al' kad je Đilas uleteo sa prepričavanjem serije Černobilj a u vezi pandemije samo što se nisam šlogirao. Mi smo definitivno brod budala oko čijeg kormila se otimaju ludaci.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:46 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

gedza.73
hoochie coochie man
Kad vidim nju sa onim arapskim šalom i rebel kačketom


Znači da ne joj tražim po netu sliku :)
Nisam, pravo da ti kažem, do sad ni osetio potrebu da vidim kako izgleda.

Tvoja Valjevka. Bila u 'Utisku nedelje'. Ona, Georgijev i Đilas. Ovo dvoje bruka za istraživačko novinarstvo. Sa takvim novinarima Vučić nema šta da brine.

Al' kad je Đilas uleteo sa prepričavanjem serije Černobilj a u vezi pandemije samo što se nisam šlogirao. Mi smo definitivno brod budala oko čijeg kormila se otimaju ludaci.


Pa upravo je Ana Lalić izvestila javnost o onome što dr Nikolić piše kao gost autor ovog bloga.

Nije bilo dovoljno zaštitne opreme za lekare i med. sestre ili ta oprema nije bila adekvatna, pa zato sada ima toliko zaraženih medicinskih radnica i radnika!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Tvoja Valjevka. Bila u 'Utisku nedelje'. Ona, Georgijev i Đilas.


Jel? :)

Da, Georgijev, slušam ga neki dan nešto, sramota.
A imao se neko ubeđenje, nemam pojma otkud i zašto, da je makar prosečan novinar.
maliperica maliperica 20:52 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

hoochie coochie man
Tvoja Valjevka. Bila u 'Utisku nedelje'. Ona, Georgijev i Đilas.


Jel? :)

Da, Georgijev, slušam ga neki dan nešto, sramota.
A imao se neko ubeđenje, nemam pojma otkud i zašto, da je makar prosečan novinar.


Kad ne gledate Ćirjaka.
gedza.73 gedza.73 20:58 16.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

maliperica
Kad ne gledate Ćirjaka.

Ne mogu. Svi oni zajedno mi drže pažnju par minuta... Posle mi klone glava.
rodni rodni 07:49 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

hoochie coochie man
Tvoja Valjevka. Bila u 'Utisku nedelje'. Ona, Georgijev i Đilas.


Jel? :)

Da, Georgijev, slušam ga neki dan nešto, sramota.
A imao se neko ubeđenje, nemam pojma otkud i zašto, da je makar prosečan novinar.

Meni taj Georgijev nije loš.
Ta Lalićka mi je tipični proizvod drugosrbijanštine.
Pozitivno brojanje za nju je što je prenoćila u zatvoru - nije to lako, bez obzira ko ju štiti.
gedza.73 gedza.73 08:13 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

rodni
Meni taj Georgijev nije loš.

Foler i pozer. Naučilo ga na kursu šta da priča i vrti bezidejno u krug.

Šta li je sa Brankicom Stanković? Čak i kad se sa nekima ne slažem ne mogu da ih ne poštujem (njih i njihove stavove) ili da im osporim 'vatrenost'. Ovi sadašnji vonabi kritičari su tako bezlični, tako zatvoreni u neke svoje uske krugove istomišljenika da pomali plaši taj nedostatak novinarskog integriteta.
Oni bre ne znaju pošteno da sklope pitanje na konferenciji za štampu. To bubalo u školi napamet lekcije i posle tri dana im se mozak resetuje na prethodno, fabričko stanje.

A uvrtelo sebi u glavu kako su predodređeni da promene svet.
rodni rodni 12:50 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

gedza.73
rodni
Meni taj Georgijev nije loš.

Foler i pozer. Naučilo ga na kursu šta da priča i vrti bezidejno u krug.

Šta li je sa Brankicom Stanković? Čak i kad se sa nekima ne slažem ne mogu da ih ne poštujem (njih i njihove stavove) ili da im osporim 'vatrenost'. Ovi sadašnji vonabi kritičari su tako bezlični, tako zatvoreni u neke svoje uske krugove istomišljenika da pomali plaši taj nedostatak novinarskog integriteta.
Oni bre ne znaju pošteno da sklope pitanje na konferenciji za štampu. To bubalo u školi napamet lekcije i posle tri dana im se mozak resetuje na prethodno, fabričko stanje.

A uvrtelo sebi u glavu kako su predodređeni da promene svet.

Ta Brankica Stanković ne zna ni da priča.
Ne znam kako je ona uopšte odabrana (tamo gde treba) da ona bude neki naš Asanž?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:10 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Sve što te zanima u vezi sa epidemijom - izvoli!
Sve što te zanima u vezi sa političarima - pitaj njih a ne mene.


Ovi sa N1 su manijaci.
Evo i Kona maltretiraju oko tabloida:)
Ni on ih nije oterao u pm.
Valjda će jednom nekom prekipeti, iskreno se nadam.

A i dižu frku što je Mađarska naglasila da šalje pomoć Republici Srpskoj :)
predatortz predatortz 21:29 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari


A i dižu frku što je Mađarska naglasila da šalje pomoć Republici Srpskoj :)


To me ne čudi. Kada govore o RS, čine to klasičnom bošnjačkom ratnom terminologijom.
Plaćeni su da guraju tu priču, pa neka je verglaju. Nije Srbija glupa. Nešto malo jalovih intelektualaca, te onih isfrustriranih svim i svačim, u njima vide nekakav svetionik.
No, takvi nisu opasnost ni za šta, pa ni za RS.
Ostali su, uglavnom, provalili tu njihovu jednostranost.

Informer, samo za drugu publiku.
Ćosić, Vučićević, dva brata rođena. Najamnici!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Plaćeni su da guraju tu priču, pa neka je verglaju

Ali iznenađiju providnošću, očekivao bi čovek malo više mudrosti, da to bude upakovano malo pametnije.

Krivo im što je u Sarajevo pomoć otišla kamionom a u Banja Luku avionom, i još ministar otišao u Banja Luku a nije u Sarajevo.

Kao sve je trebalo u Sarajevo pa oni da dele.

Jbt, poklanja ko kome šta hoće, ne može mu niko određivati kome će poklanjati.
predatortz predatortz 21:52 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari


Ali iznenađiju providnošću, očekivao bi čovek malo više mudrosti, da to bude upakovano malo pametnije.


Ko da upakuje? Nema tamo novinara "od kalibra". Go kursista! Kad zine, znaš šta će reći.

Kao sve je trebalo u Sarajevo pa oni da dele.


Zdravstvo je na nivou entiteta. To su jeftine fore, da pokušaju da prebace na nivo BeeeHeee.
Sarajevo, što se zdravstva tiče, nema nikakve ingerencije nad RS.
Inače, ljudi ne znaju, Bosna nema ni Vladu u klasičnom smislu. Savjet ministara je telo koje simulira vladu, a podređeno je Predsedništvu BiH, koje opet sve odluke mora da donosi konsenzusom. Ako neki član bude preglasan, može da potegne pitanje vitalnog nacionalnog interesa i da o tome odlučuje, kada je RS u pitanju, parlament entiteta.
Znači, u Bosni, po Ustavu, ne može ništa što Srbi neće.
Mogu da kmeče, mogu da ljube skute OHR, ali preko toga malo šta mogu.
Bosanski muslimani, da imaju pameti, radili bi na razgraničenju sa Srbima. Tek kad se sa nama razgraniče, mogu imati državu po svojoj volji.
Zamisli da nama recimo vrate celo Kosovo, a da ni jedna odluka ne može biti sprovedena ako se sa njom ne slože Albanci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari


Bosanski muslimani, da imaju pameti, radili bi na razgraničenju sa Srbima. Tek kad se sa nama razgraniče, mogu imati državu po svojoj volji

Znaš da sam razmišljao o tome kako to da ta nacija, za razliku od ogromne većine drugih, nema taj poriv da ima sopstvenu nacionalnu državu.
Čak je izbegava, plaši je se.

Teško je to nepobitno dokazati, ali mora da ima nešto u tome da se još nisu dovoljno definisali kao nacija, da, kao nacija, još nisu na tom evolutivnom nivou.

Mnoge nacije ratove vode da se osamostale, ova to ima skoro na tacni a beži od toga.
predatortz predatortz 22:22 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Znaš da sam razmišljao o tome kako to da ta nacija, za razliku od ogromne većine drugih, nema taj poriv da ima sopstvenu nacionalnu državu.
Čak je izbegava, plaši je se.


Čudni ljudi su bosanski muslimani.
Puna im usta Bosne, a nema okupatora koji je Bosnu harao da mu nisu iz duše služili. Od Turaka, preko Austrougarske, do Hitlera i Pavelića.

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:56 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

U BiH je bio snažan atifašistički pokret, koji je odlukama ZAVNOBIH-a održao kontinuitet bosanskohercegovačke državnosti.

predatortz predatortz 23:02 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
U BiH je bio snažan atifašistički pokret, koji je odlukama ZAVNOBIH-a održao kontinuitet bosanskohercegovačke državnosti.



Ajde uzmimo i to za neku istinu. A partizane su činili Srbi i nešto ostalih. Dok nije bilo izvesno kako će se rat završiti, pa domobrani i ustaše nagrnuše u partizane.

Ovim komentarom ne želim da negiram postojanje onih muslimana i Hrvata koji su još '41. otušli u partizane, ali ih je procentualno bilo jako malo u odnosu na Srbe.
predatortz predatortz 23:02 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
U BiH je bio snažan atifašistički pokret, koji je odlukama ZAVNOBIH-a održao kontinuitet bosanskohercegovačke državnosti.



Nego, koje državnisti?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:28 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

predatortz
Filip Mladenović
U BiH je bio snažan atifašistički pokret, koji je odlukama ZAVNOBIH-a održao kontinuitet bosanskohercegovačke državnosti.



Nego, koje državnisti?


Bosna i Hercegovina je jedna od najstarijih zemalja u Evropi, sa gotovo neprekinutom istorijom kao geopolitička celina od srednjeg veka do danas.

Između 1154. i 1377. bila je banovina, od 1377. do 1463. nezavisna kraljevina, od 1580. do 1878. bila je ejalet (najveća teritorijalna jedinica u Otomanskoj Carevini), od 1878. do 1918. "krunska zemlja" u sklopu Austro-Ugarske, a od 1945. do 1992. federalna republika. 

A onda je 1992. godine postala nezavisna, medjunarodno priznata država, članica OUN.
predatortz predatortz 23:32 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Između 1154. i 1377. bila je banovina, od 1377. do 1463. nezavisna kraljevina, od 1580. do 1878. bila je ejalet (najveća teritorijalna jedinica u Otomanskoj Carevini), od 1878. do 1918. "krunska zemlja" u sklopu Austro-Ugarske, a od 1945. do 1992. federalna republika. 


A uvek na planeti Zemlji.

Sa tobom, Filipe, ne vredi voditi ozbiljan razgovor.
bene_geserit bene_geserit 23:49 17.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

A uvek na planeti Zemlji.

Znaš bre ti da su Bosanci stari 30000 godina, koliko i bosanske piramide ?
Ako ne veruješ naći ću ti linkove.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:53 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

predatortz
Između 1154. i 1377. bila je banovina, od 1377. do 1463. nezavisna kraljevina, od 1580. do 1878. bila je ejalet (najveća teritorijalna jedinica u Otomanskoj Carevini), od 1878. do 1918. "krunska zemlja" u sklopu Austro-Ugarske, a od 1945. do 1992. federalna republika. 


A uvek na planeti Zemlji.

Sa tobom, Filipe, ne vredi voditi ozbiljan razgovor.


Naravno, kada ne umete i ne možete sa mnom razgovarati na osnovu činjenica!
predatortz predatortz 07:28 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
predatortz
Između 1154. i 1377. bila je banovina, od 1377. do 1463. nezavisna kraljevina, od 1580. do 1878. bila je ejalet (najveća teritorijalna jedinica u Otomanskoj Carevini), od 1878. do 1918. "krunska zemlja" u sklopu Austro-Ugarske, a od 1945. do 1992. federalna republika. 


A uvek na planeti Zemlji.

Sa tobom, Filipe, ne vredi voditi ozbiljan razgovor.


Naravno, kada ne umete i ne možete sa mnom razgovarati na osnovu činjenica!


Kojih bre činjenica?
O državnosti Bosne u okviru Turske, Austrougarske, Kraljevine SHS i Kraljevine Jugoslavije?
Za to se, u moje vreme, padalo u osnovnoj školi. Oni koji su raspolagali takvim genijalnim znanjem obično dalje od osnovne nisu mogli ni da dobace.
Gde si ti to učio? Gde si se napajao ovim mudrostima?
U sistemu obrazovanja SFRJ nisi sigurno. I ja sam se u to vreme školovao, pa još u BiH školstvu. Niko nikad nije spomenuo kontinuitet državnosti Bosne u naznačenim periodima. A za periode pre toga, učili smo kada smo obrađivali temu "Srpske zemlje pre dolaska Osmanlija na Balkan".

Ovo obrazovanje, sa ovakvim tvrdnjama, mogao si steći samo na opskurnim bošnjačkim sajtovima, na kojim između ovakvih tvrdnji provlače i tezu da Srbi ne postoje, nego da je to mešavins Cigana, Vlaha i turske kopiladi.

I ti se pozivaš ba činjenice?!
Kontinuitet bosanske državnosti pod okupacijom?!

hoochie coochie man hoochie coochie man 07:51 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari


Kojih bre činjenica?

Šta te briga šta Filip zove činjenicom:)
predatortz predatortz 08:10 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

hoochie coochie man

Kojih bre činjenica?

Šta te briga šta Filip zove činjenicom:)


I to što kažeš!
Filip je davno pokazao da je veoma kreativan u tumačenju činjenica.
On ume da vidi što niko ne vidi.
U ovom slučaju, činjenice koje nam Filip prezentuje su nepoznate za istorijsku nauku.

Filip to ovako vidi. U okviru Osmanskog carstva je postojao Bosanski pašaluk. Pošto se zvao Bosanski, to je Bosna, a onda je i to kontinuitet bosanske državnosti (pod okupacijom ). A onda je i okupator legitiman. Potom, pošto su Bosanski pašaluk činili veliki delovi današnje Srbije, Crne Gore i Hrvatske, eto dokaza o velikosrpskoj agresiji na Bosnu, njenu suverenost i državnost.
Filip je kreativniji i od najkreativnijih bošnjačkih šovinista i fundamentalista.
Ljubi ga brat Erdogan.
Samo da se mrzi Srbija, nije bitno šta se lupeta...
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:16 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip je davno pokazao da je veoma kreativan u tumačenju činjenica.

Mnogo bi više imalo smisla dokazivati da je Solun u Srbiji, po Filipovom shvatanju smisla.
Al Filip i smisao, ne ide to zajedno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:41 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Po tom naopakom rezonu, Srbija nije postojala tokom I sv. rata zbog austro-ugarske okupacije, kao ni Nedićeva Srbija tokom II sv. rata.

Bosna je nadživela i preživela svakojake okupatore, krvnike i ratne zločince, pa će tako i blogerske predrasude!
predatortz predatortz 10:49 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Po tom naopakom rezonu, Srbija nije postojala tokom I sv. rata zbog austro-ugarske okupacije, kao ni Nedićeva Srbija tokom II sv. rata.


Teritorija Srbije je postojala i bila je tu gde je i sada, ali je kontinuitet srpske državnosti prekinut u tim periodima jer je zemlja bila pod okupacijom.

Isto tako, ne može se govoriti o srpskoj državnosti tokom turske okupacije.

No, čini mi se da je zaludan posao tebi to objašnjavati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:54 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
Po tom naopakom rezonu, Srbija nije postojala tokom I sv. rata zbog austro-ugarske okupacije, kao ni Nedićeva Srbija tokom II sv. rata.

Bosna je nadživela i preživela svakojake okupatore, krvnike i ratne zločince, pa će tako i blogerske predrasude!

Ajd Filipe ne zajebavaj se.
Samostalna, nezavisna, međunarodno priznata država okupirana, vojskom, svojom, odgovorila na tu okupaciju i na kraju pobedila, to o Srbiji pričam, i ti to porediš sa nečim što u modernom shvatanju pojma države, nikad nije postojalo.
I čemu su zaista male ŝanse da opstane.

Mnogo više samostalnosti od Bosne ima Dubrovnik, pa zalažeš li se da se on otme Hrvatskoj?
Ili Venecija Italiji?
Ne, samo se bojiš da Srbija nešto ne dobije.
Srbine.
Stidiš li se?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:40 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Ja o istorijskim činjenicama: 25. novembra 1943. godine održano je prvo zasedanje ZAVNOBIH-a (Zemaljsko antifašističko vijeće narodnog oslobođenja Bosne i Hercegovine), u Mrkonjić Gradu. Na pomenutom zasedanju donesena je odluka o obnovi državnosti BiH, potvrđene su njene istorijske granice, koje su datirale još iz vremena srednjovekovne Bosne, te je Bosna i Hercegovina definisana kao jedna od šest ravnopravnih republika u tadašnjoj Jugoslaviji.

25. novembra 1943. godine Bosna i Hercegovina je, dakle, obnovila svoju državnost, koju je izgubila 1463. godine, kada je Bosna potpala pod upravu Osmanske imperije.

Slično je i sa državnošću Srbije na početku XIX veka!
predatortz predatortz 11:49 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari


25. novembra 1943. godine Bosna i Hercegovina je, dakle, obnovila svoju državnost, koju je izgubila 1463. godine, kada je Bosna potpala pod upravu Osmanske imperije.


Što znači da od 1463. Bosna nije imala nikakvu državnost, pa samim tim nije "neprekidno bila geo-politička celina", nego je uvek bila u drugim državama.

Stoga je pozivanje na neprekidnost glupo i iatorijski neutemeljeno.

A šta sa mojom tezom da su bosanski muslimani dugi niz vekova dobrovoljno služili okupaatoru njihove države, te da se i danas tim ponose, da svoj identitet pokušavaju vezati za taj period?

Šta misliš o tome?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:25 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

predatortz

25. novembra 1943. godine Bosna i Hercegovina je, dakle, obnovila svoju državnost, koju je izgubila 1463. godine, kada je Bosna potpala pod upravu Osmanske imperije.


Što znači da od 1463. Bosna nije imala nikakvu državnost, pa samim tim nije "neprekidno bila geo-politička celina", nego je uvek bila u drugim državama.

Stoga je pozivanje na neprekidnost glupo i iatorijski neutemeljeno.

A šta sa mojom tezom da su bosanski muslimani dugi niz vekova dobrovoljno služili okupaatoru njihove države, te da se i danas tim ponose, da svoj identitet pokušavaju vezati za taj period?

Šta misliš o tome?


Slično je i sa Srbima, kako onima iz Hrvatske i BiH, tako i iz Srbije. Mnogi Srbi su služili okupatoru, pa se još ponose time: nedićevci, četnici, ljotićevci...

Da ne pominjem I sv. rat i austrougarske Srbe koji su rame uz rame sa Hrvatima i Bošnjacima napali Srbiju 1914.

Ili onih 13 generala srpske nacionalnosti u Pavelićevoj, ustaškoj NDH!
predatortz predatortz 12:27 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Slično je i sa Srbima, kako onima iz Hrvatske i BiH, tako i iz Srbije. Mnogi Srbi su služili okupatoru, pa se još ponose time: nedićevci, četnici, ljotićevci...


Znači, kvislinzi a kunu se u Bosnu.

Hvala!
gedza.73 gedza.73 13:20 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Slično je i sa Srbima, kako onima iz Hrvatske i BiH, tako i iz Srbije. Mnogi Srbi su služili okupatoru, pa se još ponose time: nedićevci, četnici, ljotićevci...

Kao i oni koji su u Bosni podelili Srbiju na tri dela. Domaći izdajnici i strani plaćenici u saradnji sa okupatorom na sednici AVNOJ-a.

Zar nisi ti Filipe nedavno napisao da su Bošnjaci poreklom Srbi?

Filip Mladenović Filip Mladenović 14:53 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

BiH je samostalna, nezavisna, medjunarodno priznata država, sa nespornom antifašističkom tradicijom.

A što se Bošnjaka tiče, većinski su srpskog porekla, pa je zato još apsurdniji režirani rat u BiH, sa zločinačkim potpisima Miloševićevog i Tudjmanovog režima!
predatortz predatortz 15:17 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

BiH je samostalna, nezavisna, medjunarodno priznata država, sa nespornom antifašističkom tradicijom.


Ovo potonje zahvaljujući Srbima.


A što se Bošnjaka tiče, većinski su srpskog porekla


Zamolio bih te da odeš do Sarajeva, pa da im to kažeš.

Ja ću se pobrinuti za transport i sahranu tvojih ostataka. Ako ih nađemo.
nsarski nsarski 15:50 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Zamolio bih te da odeš do Sarajeva, pa da im to kažeš.

Ja ću se pobrinuti za transport i sahranu tvojih ostataka. Ako ih nađemo.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:25 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Ja o činjenicama, a blogeri sa predrasudama o - hipotezama.

P. S. Inače često idem u Sarajevo i u BiH raznolikim povodima. Predivna zemlja, balkanska Švajcarska...
predatortz predatortz 16:33 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
Ja o činjenicama, a blogeri sa predrasudama o - hipotezama.

P. S. Inače često idem u Sarajevo i u BiH raznolikim povodima. Predivna zemlja, balkanska Švajcarska...


Jesi li nekad jeo ćevape kod Sline?
Ako jesi, to te onda kvalifikuje da meni, koji sam rođen, živeo i ratovao tamo, objasniš kakva je to zemlja.

Nego, objašnjavaš li im da su Srbi?
Mislim na bosanske muslimane, kako god da se sada zovu.
nsarski nsarski 17:43 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Filip Mladenović
Ja o činjenicama, a blogeri sa predrasudama o - hipotezama.

P. S. Inače često idem u Sarajevo i u BiH raznolikim povodima. Predivna zemlja, balkanska Švajcarska...


Nisi svraćao u Republiku Srpsku?
vcucko vcucko 18:26 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

predatortz
BiH je samostalna, nezavisna, medjunarodno priznata država, sa nespornom antifašističkom tradicijom.


Ovo potonje zahvaljujući Srbima.


A što se Bošnjaka tiče, većinski su srpskog porekla


Zamolio bih te da odeš do Sarajeva, pa da im to kažeš.

Ja ću se pobrinuti za transport i sahranu tvojih ostataka. Ako ih nađemo.

Zar nije najnovija njihova umotvorina, da su oni potomci bogumila. Koje su Nemanjići potukli pa eto oni nemaju veze sa Srbima.
Ovo su sad neki novi momenti...
predatortz predatortz 18:44 18.04.2020

Re: Kako to rade pravi novinari

Zar nije najnovija njihova umotvorina, da su oni potomci bogumila.


To je, prijatelju, teško pohvatati. Oni su se u tome toliko pogubili, da su pred popis, prvi nakon rata, štampali bilborde sa upustvom kako da se izjašnjavaju. Iza tog genijalnog projekta stoji Islamska zajednica BiH, koja je taj mučeni narod do te mere sludila, da je morala da sprovede akciju javne blamaže i izađe sa jasnim instrukcijama kako da se izjasne na popisu.


Na tim bilbordima data je instrukcija da se bosanski muslimani izjašnjavaju kao Bošnjaci po nacionalnom opredelenju, vere muslimanske, koji govore bosanskim (ne bošnjačkim po imenu naroda) jezikom.

To im je sadašnja pamet, da ja znam.
Za ubuduće ne garantujem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana