B92 Blog    Članovi    nsarski    Knowledge of Good and Evil

nsarski
19:39
PET
09
MAJ

Knowledge of Good and Evil

I poznaćete istinu, i istina će vas osloboditi. (Jevandjelje po Jovanu 8:32)

Čovek je radoznalo biće.

Razvejao se po svetu, istražio svaku zabit planete, oplovio sva mora i okeane i reke i jezera, ispitao pećine i vrhove planina i morska dna, i šume i pustinje i ostrva.

On osluškuje signale iz svemira koji nam stižu u vidu talasa ili čestica, tumači eho iz zemaljskih i okeanskih dubina, otkucaje srca, posmatra biljke i zivotinje i njihovo ponašanje, i daleke kosmičke prostore i klimu i geološke promene na površini planete. Ukratko, posmatra i tumači "sve što oku dostupno je".

Takodje, čovek se okrenuo sebi i stao da proučava svoja dela (umetnička, gradjevinska i druga), svoju istoriju, ratove, društvene odnose, svoje misli i želje i nagone, i svoju prirodu, sa ciljem da sakupi što više znanja o sebi i svetu oko sebe.

Sve ovo sakupljeno znanje se nalazi u temeljima današnje tehnologije i gradjevine i medicine i svega što se danas naziva civilizacija. Nazovimo ovu vrstu znanja "industrijsko" znanje - ono je, manje više svima dostupno, sakupljeno je u knjigama, i složeno u bibliotekama, ili u drugim storage media ili na Internetu. Ono nam služi da razumemo kako svet funkcioniše, i, ponekad, da predvidimo njegovo ponašanje u budućnosti. Ono je, da tako kažem, dobro znanje, jer je čoveku korisno. Takva dobra znanja se mogu naći, na primer, na Guglu, čiji je jedan od osnivača Sergej Brin.

Postoje, medjutim, znanja koja čovek, ponekad, nije dobro da ima. Ne mislim ovim na staru Platonovu distinkciju izmedju vladajuće klase, koja zna, i podanika, koji zive uz pomoć verovanja. Takve podanike je ponekad potrebno lagati, ako je to način da im se ilustruje viša Istina koja je dobra za njih. (Sličan odnos postoji kada pričamo deci da postoji Deda Mraz, a dobro znamo da to nije tačno).

Ovaj blog je o znanju koje je, u principu, moguće imati, ali za koje mnogi misle da nije dobro da čovek ima. Kao primer, navedimo situaciju kada se lekar ustručava da  pacijentu saopšti pravu istinu o prirodi bolesti, plašeći se da će takvo saznanje kod pacijenta proizvesti štetnu reakciju.

Danas smo u prilici da mnoge takve istine o sebi lično saznamo, ali ima mišljenja da je to ono znanje koje nije dobro. Jedno od mesta gde se takva znanja mogu naći je sajtu 23 and me ciji je osnivač Anne Wojcicki, verenica Sergeja Brina.

  

Ako pošaljete uzorak svoje DNK (obično bris iz usta), i platite oko hiljadu dolara, oni će taj uzorak analizirati i dobićete znanja o sebi koja do sada niste imali.

Na primer, moći ćete da znate kolika je verovatnoće da dobijete šećernu bolest, ili Alchajmerovu bolest u starosti, koje su šanse da u kasnijem životu  postanete zavisnik (od nikotina, alkohola, droga), itd. Takodje mozete saznati da li ste nasledili sklonost vaših roditelja ka odredjenim ukusima, ili vrsti ponašanja.

Za sada se ove informacije izražavaju verovatnoćama jer je današnje poznavanje genomike i genetskih uzroka raznih poremećaja i bolesti prilično oskudno. Medjutim, doći će ubrzo vreme kada će se ovakve stvari znati mnogo pouzdanije. Ipak, i u ovaj situaciji, mnoga osiguravajuća društva uzimaju ove prognoze u obzir kada se odlučuju da li i po kojoj ceni da vam prodaju osiguranje. U poslednje vreme se čak velike kompanije oslanjaju na neke od ovih prognoza prilikom zapošljavanja. Za sada je ovakva praksa zabranjena, ali jednom kada takva znanja postanu pouzdanija, lično sumnjam da će ljudi odoleti svojoj radoznalosti.

Da li je ova vrsta znanja dobra za vas, kao jabuka sto je dobra

 ili je u pitanju "zmija u travi"?

Čovek je radoznalo biće i želi o svemu da sazna pa i o sebi.

 γνῶθι σεαυτόν ili gnoti seauton (upoznaj samoga sebe) je stara Grčka izreka koja se pripisuje barem šestorici slavnih ljudi - izmedju ostalih i Sokratu, mudracu. Da li bi voleli da posedujete ovakvo znanje o sebi?





Komentari (222)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Queeria  19:48 09.05.2008
Preporuka: 3

Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

#Link  Replika: 8
Adam i Steva

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  19:54 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

Queeria
Adam i Steva

Ovu nam nudi Sergejeva verenica:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  23:12 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

Takodje, čovek se okrenuo sebi i stao da proučava


sve obmane i lažurije koje su mu ponuđene od strane žesto dobro plaćenih prevarantskih umova kako religije tako i nauke, čije trajanje za razliku od kanonskih,je mnogo kraće.

Ovo prodavanje pameti je naročito izraženo u Zapadnoj "kulturi" i nauci osobito na poljima koje dodiruje ova tema a slično i tema o vremenu iz prđašnjeg bloga na koju nisam imao vremena da reagujem.

Prema istraživanjima u Filosofiji tokom prošlog veka a i novim poimanjima na raznim poljima koje je uslovila Filosofija
Jean Gebser-a (Filosof i Lingvist 1905-1973, ljudski rod se nalazi u stalnoj tranziciji prolazeći razne Strukture a sada smo u toku Integralne Strukture koja ima Tri Prostorne i jednu Vremensku dimenziju koje u ranijim nisu postojale.

J. Gebser razlikuje:

1. Arhaičnu Strukturu Ranih Ljudi u kojoj nije postojala svest ali ni dimenzije (nijedna). Upotrebljavajući moderne
teorijei.o. V. von Weizsaeckera (Psihosomatika i dr.) Gebser (i.dr.) pokazao da mi zivimo u eri tranzicije:
Živimo između dva sveta jedan je smrt a drugi je pokušaj rađanjai da se realnost nama prikazuje kao što bi Kant
rekao: " things as they are in themselfs", but rather as they are given to our human experience, or consciosness.

Gebser razlikuje.
Archaic Structure arkhios (original structure,the first structure) sa implikacijom da ova struktura nije prva u vremenu.
Moze se pojaviti bilo gde i svakako je još uvek operativna u našim vlastitim životima.
Ideja koji mi držimo za Svest Strukture (consciousness structure) nije razvijena lineranim istorijskim, istorijskim ili evolucionarnim procesom već je koprezentna u svim našim situacijama..
Znači originalna struktura iz kojih je svest evolvirala je još uvek prisutna mada mi to ne primećujemo.

Mi naravno nemamo direktne dokaze o ovoj strukturi ali zato postoje inferencije iz kasnijih perioda o Ranim Ljudima kako se ovi nazivaju (kineska saga Chuang Tzu i dr.) gde postoji statement da Rani Ljudi nisu sanjali,
Grčka kulturna zaostavština naše pretke sa poštovanjem naziva takođe Ranim Ljudima za razliku od Zapadne arogantnog i primitivistečkog termina Primitivni koji je naravno u kontekstu i službi kolonijalno religiozne blesavosti i arogancije ovih pravih primitivaca koji izobličenim konzumerizmom uništavaju sve što stignu a osobito tragove koji ukazuju na različitost u odnosima i ponašanju drugih.
Ovo možda najbolje izražava kontroverzni Platonic statement: " the soul came into being simultaniously with sky"
Human being was totally immersed in the world unable to extricate himself or herself from that world.
They were identical with world. Znači Arhaična Struktura smatra dr, Jores (reasercher in biology) je operativna na nafundamentalnijem nivou ljudskog identiteta sa svetom.U ovostrukturi ne postoje dimenzije.
Ovo ne treba identifikovati sa Frojdovom podsvesti.

Dalje Jean Gebser definiše sledeće suksesivne strukture :

The Magical Strukture je tranzicija iz Zero- dimenzionalne Arhaične Srukture putem mutacije u jednodimenzionalnu strukturu čiji je simbol tačka.

Mitska Struktura nastaje polarizacijom koju kreira Arhaična Struktura koja dalje mutacijom vodi ka Mentalnoj Strukturi koja umesto polarizacije mutira ka dualitetu (vidi mit o rođenju boginje Atine iz Zevsove glave) i svest postaje spacijalna (prostor) dok Vremejoš uvek NE POSTOJI

Integralna Svest
nastaje pre veoma kratkog vremena kada dolazi do rušenja svih tradicija i najave destrukcije baznog simbola Mentalne Strukture Bog mora da umre kao što umira i simbol (majka -zemlja) pređašnje strukture.
Niče nije bio arbitraran kao što bi neki želeli da vide "Bog je mrtav", a ni Tilich kada je odlučio da stari Bog više nije validan i da je bio više idol koji smo slavili.

Arhaična Struktura nula zero -dimanzija
Magijska Struktura jedno dimenzionalna
Psihička Struktura dvo dimenzionalna
Mentalna Struktura tro dimenzionalna
Integralna Struktura četiri dimenzije sa sve destruktivnim posledicama pri čemu u dvadesetom veku dolazi do pojave vrenmena sa koji dolazi (svest o vremenu) anksioznost in Age of Time.
Neki teolozi već pričaju da smo svedoci epifanije spiritualiteta i bez daljih dokaza o spiritualnom biću.
O tome možda neki drugi put.

dragan7557
10 maj 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:37 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

Ovaj blog je o znanju koje je, u principu, moguće imati, ali za koje mnogi misle da nije dobro da čovek ima.


Bolje bi bilo da blog nazoveš blog o odvratnim i glupavo tupavim Lažurijama i ponekom zrncu istine u ljudskoj svakodnevnici.
Zrnce istine je kad ti kažu da : te mrze, si odvratan, gadi im se da gledaju i td. Retka pojava.
Počinje sa 'dobro jutro' sa potpunom indiferentošću a završava sa jo gorim 'laku noć' uz noćnu moru.

Interval je 'izvolite' dok se pri tome želi sve najgore.
dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  00:45 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

Bolje bi bilo da blog nazoveš blog o odvratnim i glupavo tupavim Lažurijama i ponekom zrncu istine u ljudskoj svakodnevnici.

Hehe, dragane7557, nesto si pesimistican po ovim pitanjima - sudeci po ovim komentarima:)))
Mislim, ima tu jedna zackoljica. Covek uvek moze da tvrdi da je sve laz, ali onda je i njegova tvrdnja takodje laz. (Secas se sofizma "lazova", ucili smo kao mali). Najzad, od toga je i Dekart poceo: u sve sumnjam, nista ne postoji. Nista? Pa, postojim ja - zato sto mislim.
Opet, neka su i sve ove stvari poluistine (ili makar lazi sa zrncem istine), onda koje od tih i takvih "istina" je dobro coveku da zna, a koje se ne preporucuju? Ili je svako znanje dobro?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:58 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

nsarski
Bolje bi bilo da blog nazoveš blog o odvratnim i glupavo tupavim Lažurijama i ponekom zrncu istine u ljudskoj svakodnevnici.

Hehe, dragane7557, nesto si pesimistican po ovim pitanjima - sudeci po ovim komentarima:)))
Mislim, ima tu jedna zackoljica. Covek uvek moze da tvrdi da je sve laz, ali onda je i njegova tvrdnja takodje laz. (Secas se sofizma "lazova", ucili smo kao mali). Najzad, od toga je i Dekart poceo: u sve sumnjam, nista ne postoji. Nista? Pa, postojim ja - zato sto mislim.
Opet, neka su i sve ove stvari poluistine (ili makar lazi sa zrncem istine), onda koje od tih i takvih "istina" je dobro coveku da zna, a koje se ne preporucuju? Ili je svako znanje dobro?


Nisam pesimističan već sam bio pobesnio zbog nečega.
Inače pogledaj J. Gebsera jer je izuzetan a predložio je i ukidanje Filosofije u čemu mu najbolji filosofski i drugi u potpunosti daju za pravo.

Naslednik Filosofije će biti Eteologija i verujem da će to uskoro biti i prihvaćeno

dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:40 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

Secas se sofizma "lazova", ucili smo kao mali).


"Svi Krićani lažu. Ja sam Krićanin"
Circulus vitiosus
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bindu  11:18 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi od toga ko ti jabuku daje

nače pogledaj J. Gebsera jer je izuzetan a predložio je i ukidanje Filosofije u čemu mu najbolji filosofski i drugi u potpunosti daju za pravo.

Naslednik Filosofije će biti Eteologija i verujem da će to uskoro biti i prihvaćeno
dragan7557


...........ovo sto kazete je veoma interesantno....a vidim, da covek treba da dodje pomalo besan zbog necega,da bi rekao sta srvarno misli...... bice da je sve to uzaludno trosenje energije i da ne treba trositi svoja penkala na te stvari ovde...........
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bindu  22:34 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: black dot

The Magical Strukture je tranzicija iz Zero- dimenzionalne Arhaične Srukture putem mutacije u jednodimenzionalnu strukturu čiji je simbol tačka.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dilan Dog  19:49 09.05.2008
Preporuka: 1

Geni

#Link  Replika: 3
Geni, Geni...
ali naravno, nije sve proizvod gena i nasledja, postoje i stvari koje sam menjas, svojim nacinom zivota.
Kada bih sve bilo prozvod iskljucivo gena, ja bih se duboko razocarao, jer bi to znacilo da nemam slobodu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  19:56 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Geni

Dilan Dog
Geni, Geni...ali naravno, nije sve proizvod gena i nasledja, postoje i stvari koje sam menjas, svojim nacinom zivota.Kada bih sve bilo prozvod iskljucivo gena, ja bih se duboko razocarao, jer bi to znacilo da nemam slobodu.

Naravno, ali geni odredjuju mnoge "predispozicije" koje se mogu, ali ne moraju, razviti. Ovo vazi i za "dobre" i za "lose" predispozicije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:50 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Geni

Naravno, ali geni odredjuju mnoge "predispozicije" koje se mogu, ali ne moraju, razviti. Ovo vazi i za "dobre" i za "lose" predispozicije.


Šta sve geni nose sobom ?
Počinjem da mislim da nose i iskustva i doživljaje...
(To mi pada napamet, zbog snova, za koje saznamo
da su snovi tek kada se probudimo - dok sanjamo
san je stvarnost. Snovi koji se mogu povezati sa ličnim
doživljajima i ukupnim iskustvom od rođenja, mogu se
objasniti. Kako da objasnim snove, koji nemaju ništa,
ama baš - ništa sa navedenim ?)

Genetska predispozicija genijalnih ljudi ?
Nema pravila.
Genetska predispozicija glupih ?
Ima pravila. (?)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:29 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Geni

li naravno, nije sve proizvod gena i nasledja,


"Fato prudéntia maior"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trinity.o2  19:57 09.05.2008
Preporuka: 0

kapiram tekst,

#Link  Replika: 4
al" ne kapiram naslov:)
sta je dobro, sta je loso??
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  19:59 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: kapiram tekst,

trinity.o2
al" ne kapiram naslov:)sta je dobro, sta je loso??

To je stvar licnog uverenja. Biblijsko "drvo znanja" se zove Tree of knowledge of good end evil.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
meridian  21:15 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: kapiram tekst,

Informacija nije znanje!
Brilova verenica isporucice nam (za $1000) informaciju, (statisticku), to nije znanje.
Ono se ukazuje tamo gde se doticu rubovi dva razlicita saznanja, (za one koji su sposobni da
saznaju), mozda...

Hvala na, kao i uvek, zanimljivom tekstu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  07:53 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: kapiram tekst,

To je stvar licnog uverenja. Biblijsko "drvo znanja" se zove Tree of knowledge of good end evil.


Zato je Bog i ostavio baš tu dilemu, kao kaznu,
da sam čovek o tome donosi odluku; kad je već
pojeo biljku sa drveta znanja, nije hteo da mu oda
tajnu kako će znati šta je dobro a šta nije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:53 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: kapiram tekst,

Informacija nije znanje!


Znanje je informacija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  19:59 09.05.2008
Preporuka: 1

mislim

#Link  Replika: 2
da ne bi... zashto da o sebi chujem od nekog drugog kad mi je cilj u zhivotu da o sebi nauchim sam, da vidim koje su mi dobre a koje loshe osobine i da to pokusham da korigujem.
kada bi mi to saznanje neko saopshtio pre vremena, onako na gomili odjednom, onda bi mi zhivot i dalje uchenje o zhivotu izgubilo smisao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  20:00 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: mislim

Znaci, platiti jos i $1000 za takvo znanje je "out of question"? :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  20:03 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: mislim

tachno, glupo je na takve stvari bacati novac:-)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ivan Marović  20:10 09.05.2008
Preporuka: 0

Ja platio 100 dolara...

#Link  Replika: 2
... da mi National Geographic (Genographic) na osnovu DNK kaže odakle sam poreklom. Rezultati su bili zaprepašćujući, bolje da nisam ni saznao :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  21:27 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: Ja platio 100 dolara...

bolje da nisam ni saznao

Krenuo outriggerom od jugoistočne azije ka južnom pacifiku ali poneo višak vatrene vode pa video duple zvezde? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lush  07:33 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ja platio 100 dolara...

Ivan Marović
... da mi National Geographic (Genographic) na osnovu DNK kaže odakle sam poreklom. Rezultati su bili zaprepašćujući, bolje da nisam ni saznao :(


Jao to je skroz super istrazivanje. Citala sam o tome u jednom od prvih brojeva N.G. na srpskom jeziku.
I sta vam je ispalo, odakle ste tacno? Kako izgledaju ti rezultati? Mislim, da li vam kazu kako je izgledala migracija, ili samo sa kim se poklapate u Africi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  20:13 09.05.2008
Preporuka: 0

Put civilizacije:

#Link  Replika: 13
...od gledanja u zvezde do gledanja u gene...Da saznamo sudbinu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  20:25 09.05.2008
Preporuka: 2

Re: Put civilizacije:

Ne bih.
Volim sama da otkrivam i saznajem polako dajuci sebi vremena da se sa svakom situacijom izborim. Ako bih znala bas tako mnogo mozda bih se manje borila jer "to mi je u genima zapisano" . A bolest kada me strefi, pa onda cu misliti o tome....ovako bih mislila, strahovala...potrosila bih ceo zivot na to. Nepotrebno jer ionako mi ne gine sta mi geni spremaju.

" Ala je lepo biti glup" kaze Bora Corba...nekada jeste lepo..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alselone  21:00 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

mariopan
Ne bih.
Volim sama da otkrivam i saznajem polako dajuci sebi vremena da se sa svakom situacijom izborim. Ako bih znala bas tako mnogo mozda bih se manje borila jer "to mi je u genima zapisano" . A bolest kada me strefi, pa onda cu misliti o tome....ovako bih mislila, strahovala...potrosila bih ceo zivot na to. Nepotrebno jer ionako mi ne gine sta mi geni spremaju.



Potpisujem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  21:14 09.05.2008
Preporuka: 0

Ma...da....

Nikog ne zanima,ali gatare zaradjuju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  21:21 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Jedino priznajem gledanje u solju. Od kafe, naravski.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:25 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Jedino priznajem gledanje u solju. Od kafe, naravski.

jedna moja drugarica zna u karte:)
ne bih odbacila na nevidjeno,
da sam na tvom mestu!
redovno je konsultujem:))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  21:28 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

AlexDunja
Jedino priznajem gledanje u solju. Od kafe, naravski.

jedna moja drugarica zna u karte:)
ne bih odbacila na nevidjeno,
da sam na tvom mestu!
redovno je konsultujem:))))


Moze i u listice caja. Kao u good old England.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:32 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Moze i u listice caja. Kao u good old England.

uh, tek to je sjajno:))
volela bih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  21:37 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: Put civilizacije:

Zeks
...od gledanja u zvezde do gledanja u gene...Da saznamo sudbinu.

Tacno.
Ali i danas ljudi placaju da im se gleda u dlan, solju, Tarot, ili sta sve ne. Evo kod mene u kraju ima "Psychic Institute" - sve predvidjaju i sve znaju. Grci su imali Oracle, i odlazili da pitaju. Neki ljudi vole da znaju takve stvari.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  21:37 09.05.2008
Preporuka: 0

Vidovita Dzazira



Bas je lepo leglo gledanje u kasike...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:18 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Jelena Pavlović
Jedino priznajem gledanje u solju. Od kafe, naravski.


Jel' vi gledate u šolju ili u brljotine koje popijen kafa ostavlja na dnu šolje ???
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  02:20 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

dragan7557

Jelena PavlovićJedino priznajem gledanje u solju. Od kafe, naravski.Jel' vi gledate u šolju ili u brljotine koje popijen kafa ostavlja na dnu šolje ???


Brljotina se zove kafesac, talog, soc. To mu dodje kao Rorshahov test. Vidis leptira, leteces, vidis psa, vernost....ima otvoren put, pa zatvoren, pa se onda onda pritisne prstom, al'predhodno pozeli nesto....jao kakve sve slike u "brlogu" Moze se predvidi sta oces!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:15 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Moze i u listice caja. Kao u good old England.


Najvažnija i osnovna
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
DeMarti  12:48 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Put civilizacije:

Znanje samo po sebi nije ni dobro ni lose. Ako bi sada imali (ili bilo ko drugi) vas genski "odlivak" sta mozete sada iz toga dobiti? Informaciju da ste sa nekim u srodstvu, da imate predispozicije ka nekim bolestima? A sta ce moci da se dobije iz tih podataka za 10 godina? Odgovo na to pitanje dace buduce generacije.
Odvajkada izvor opasnost nije u znanju vec u distribuciji i dosutpnosti istog. S druge strane taj izvor opasnosti (razlika u distribuciji i dostupnosti znanja) je snazan pokretacki motiv za novu spoznaju.
I jedna mala ilustracija.
Da li je vestina upravljanjem motornim vozilom (znanje) dobro ili lose?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  20:18 09.05.2008
Preporuka: 1

Ime ruže

#Link  Replika: 26
Kad je reč o skrivanju znanja, ne mogu a da ne potsetim na "Ime ruže" Umberta Eka.
Ne, znanje se ne sme skrivati. Kud to vodi pokazao nam je srednji vek, a i Eko na svoj način.
ps:
A što se tiče Alojza Alhajmera, poslaću im bris kad cena padne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  20:28 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: Ime ruže

....a zamisli da se ceo zivot nastrahujem od neke smrtonosne bolesti a udari me tramvaj i poginem.......ala bih zeznula moje gene :-)))))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  21:38 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

mariopan
....a zamisli da se ceo zivot nastrahujem od neke smrtonosne bolesti a udari me tramvaj i poginem.......ala bih zeznula moje gene :-)))))))))

Da, to je bez veze kombinacija. Medjutim, ako covek zna da je podlozan nekoj bolesti, moze da pokusa to da spreci, ili umanji sanse da se ona razvije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MuadDib  22:57 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Medjutim, ako covek zna da je podlozan nekoj bolesti, moze da pokusa to da spreci, ili umanji sanse da se ona razvije.

У принципу ДА, па то је оно за чиме човек чезне - али мало ко треба да за то цалне сома зелембаћа: итекако ћу знати да сам предодређен за шећерну болест ако су ми и мајка и њена мајка од исте боловале деценијама, итекако ћу предузети све да макар одложим почетак. Гледе зависности од никотина итд., да сам платио ту суму и на време предузео - никада не бих знао колико сам уживања пропустио.
На крају: Бака: ''Дете, како се зваше онај Шваба што нам помера ствари по кући?''
Унук: Алцхајмер, баба, Алцхајмер!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:09 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Kad je reč o skrivanju znanja, ne mogu a da ne potsetim na "Ime ruže" Umberta Eka.
Ne, znanje se ne sme skrivati. Kud to vodi pokazao nam je srednji vek, a i Eko na svoj način.


Ma jok , samo :

državna tajna
službena tajna
poslovna tajna
Vojna tajna
sudska tajna
policijska tajna
privatna tajna
lična tajna
..................
Naučna Tajna
Verske Tajne
Tajna večera bezobrazluk na srpskom jeziku u pitanju je poslednji obrok
Tajne kosmosa
Tajne morskih dubina
Tajne vazdušnih prostora
Tajne bozije džade, drmovi, putevi

Ima još, a ono što ostane ako išta ostane nema ni potrebe čuvati.

Uzgred izvinjavam se na možda nejasnom tekstu o Filosofiji J.Gebsera što je posledica besnila koje me je uhvatilo kada sam na brzinunapisao tekst i bez pregleda publikovao.

sarski tekst je dobar ali dosta jednostran što ti i nije uzeti za zlo.
pozdav
dragan7557
10 maj 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:16 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

nsarski

mariopan....a zamisli da se ceo zivot nastrahujem od neke smrtonosne bolesti a udari me tramvaj i poginem.......ala bih zeznula moje gene :-)))))))))
Da, to je bez veze kombinacija. Medjutim, ako covek zna da je podlozan nekoj bolesti, moze da pokusa to da spreci, ili umanji sanse da se ona razvije.

Da, ali! Mariopan pravilno razmislja. Uradis test sa 30 g. i dobijes nalaz da si podlozan nekoj bolesti.. ali nema preciziranja kada, u kojoj dobi. Moze to da se desi i u 80-oj godini, a onda te udari tramvaj kad imas 79. I, sta?
Ziveo si 49 godina u iscekivanju da se razbolis. Da li je to uopste zivot..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  00:20 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Ime ruže

Ziveo si 49 godina u iscekivanju da se razbolis. Da li je to uopste zivot..

Živeo si 79. godina u očekivanju smrti, takođe - koja je razlika?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:24 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Ime ruže

vucko
Ziveo si 49 godina u iscekivanju da se razbolis. Da li je to uopste zivot..
Živeo si 79. godina u očekivanju smrti, takođe - koja je razlika?


Ja je osecam, ne znam za druge..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  00:27 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Ziveo si 49 godina u iscekivanju da se razbolis. Da li je to uopste zivot.

Nije.
Ako tako razumes rezultate "citanja" DNK.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:32 10.05.2008
Preporuka: 0

Najnovija vest

21:33
НЕПОЗНАТА БОЛЕСТ МЕЂУ ПУТНИЦИМА ВОЗА У КАНАДИ

МОНТРЕАЛ - Једна жена је преминула, а неколико путника се разболело у возу са 200 путника у канадској провинцији Онтарио, након чега је цела композиција стављена у карантин, саопштила је канадска полиција.

„Обавестили смо хитну помоћ и одлучено је да се воз заустави у селу Фолеје”, око 600 километара северозападно од Отаве, рекао је портпарол полиције Марк Депаси

Једна жена од око 60 година је преминула у возу компаније Виа Рејл, на релацији Ванкувер-Торонто.

Према незваничним изворима, преминула жена је имала симптоме грипа, када је ушла у воз.

Портпарол полиције је рекао да седам путника има сличне симптоме и додао да је један од њих пребачен у болницу.

„Путници воза су у карантину и лекари покушавају да открију шта је у питању”, рекла је локални званичник Дебора Дероше

Према њеним речима, сви путници сарађују са медицинским службама.

Бета


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  00:36 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Najnovija vest

Pa, ovo zvuci kao neki virus (pticiji grip, sars, legionares disease, ili slicno). A moze da bude nesto sasvim banalno, ili, opet, neki novi virus, nepoznat. To sve, rekao bih, nema veze sa genima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  00:40 10.05.2008
Preporuka: 0

Three men in a boat

Ja je osecam, ne znam za druge..

Ima ona sjajna pričica o bolovanju svih bolesti (osim vode u kolenu) na početku "Tri čoveka u čamcu" - i receptu koji je "bolesniku" dao lekar :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:45 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Živeo si 79. godina u očekivanju smrti, takođe - koja je razlika?


Alo bre, pre nego što se neko rodi je Smrt jedini siguran događaj u životu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  00:48 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

nsarski na prvoj slici je Triniti
Otac, Sveti duh a onaj repati je valjda sin????????[b][/b]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  01:01 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Najnovija vest

Mozda je ona umrla od necega sasvim drugog a ostale je dohvatila panika? Sta sa psiholoskim aspektom cele price? Da li znate da placebo leci gotovo kao i lek i kako objasniti njegov efekat osim psiholoskim faktorom? A onda da zamislimo kontraefekat, naime onaj kada se nekome ko jos nije bolestan kaze da ce biti i to od te i te bolesti? Zar nece odmah da pocne da osluskuje svoje telo i da panici sve dok se stvarno ne razboli?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  01:14 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Otac, Sveti duh a onaj repati je valjda sin????????[b][/b]

Ovo je slika Huga Van der Goes-a. Meni se taj treci lik svideo kao neodredjen, pa sam postavio.
Inace, Vidosav Stevanovic: "Zena je zivotinja bez krzna i biljka bez lisca, i nema morala, ali nije kaznjiva". (Nisci). Na taj mi je opis ta prilika zalicila.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:18 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Ime ruže

Živeo si 79. godina u očekivanju smrti, takođe - koja je razlika?


Ako samo to čekaš, nema potrebe onda čekati toliko dugo
gubiš vreme u čekanju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  08:40 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Ime ruže

Da, to je bez veze kombinacija. Medjutim, ako covek zna da je podlozan nekoj bolesti, moze da pokusa to da spreci, ili umanji sanse da se ona razvije.


A propo, ne mora se sve reći što se može saznati iz genetskog koda,
svako neka izabere šta može da podnese kao saznanje,
šta želi da zna - a šta ne.
Sudbina se ne određuje genetskim kodom,
sam je oblikuješ - trudeći se pri tom da joj ne trčiš u susret,
a neka saznanja bi pomogla da se loše stvari izbegnu, zašto da ne ?

Genetski kod su naši pradedovi sami znali da odrede,
dozvoljavajući ili ne brakove svoje dece.
Nisu uvek bili materijalni razlozi u pitanju, već često baš
nasledne bolesti, za koje su znali da one to jesu.

Mada je i siromaštvo u suštini, odraz genetskog koda.
Trust me.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  09:14 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Najnovija vest

A onda da zamislimo kontraefekat, naime onaj kada se nekome ko jos nije bolestan kaze da ce biti i to od te i te bolesti? Zar nece odmah da pocne da osluskuje svoje telo i da panici sve dok se stvarno ne razboli?


Negativan placebo efekt. U "kulturi" konzumerizma "slobodnog" sveta se naziva verskom zatucanošću, magijom koja ne dolikuje "modernom", "prosvećenom" i nadasve arogantnoj Zapadnoj čovečurdi i njegovoj konzumerizmom i robovlasniči orjentisanoj eliti.
dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  09:39 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Najnovija vest

nsarski
Pa, ovo zvuci kao neki virus (pticiji grip, sars, legionares disease, ili slicno). A moze da bude nesto sasvim banalno, ili,