Društvo| Kultura| Obrazovanje

Muzika uvek nađe svoj put

natasa_tasic_10 RSS / 02.05.2020. u 22:35

i73LdhQXZbret7Gw77A0IU0omQr6UhT6VKKi5wmda41Rp_IFIWukRdK9mgX_-qkl9zwx3JL7YDFEiP1AMEPe_UcxxLX_XAjijyKqd5UW-2pXAVMNnw

 

Pre par godina sam bila prisutna, kada je jedna od naših prestižnih modnih kreatorki šila i poklonila haljinu i to prelepu haljinu Avi Karabatić jer je smatrala i smatra da je ona pripadnica visokog društva i društvene elite.

Nedugo zatim, shvatila sam da za Zvezde Granda, Pinkove zvezde i razne druge rijaliti zvezde, pripadnice društvene „elite“, ne samo da šiju i poklanjaju fantasične haljine, već im i razne usluge čine, potpuno nesvesne svojih postupaka,  i sve to u nadi da će njihove kreacije nositi u svečanim prilikama, na scenama koje u mnogim slučajevima samo izazivaju grčenje stomaka, mučninu i glavobolju.

Ovo stanje i zamena teza, počelo je devedesetih, kada je naprasno kultura bila gurnuta pod tepih, i počela pojava novokomponovane elite, koja je često bila okružena osobama ne samo sumnjivih karaktera, već i sumnjivih poslova.

Početak Diva i njihovih kultova.

Taj trend nije nestao, a da budem iskrena, narodnu muziku slušam, i ne libim se da kažem da sam molila mamu da mi kupi Barbi Brenu, u periodu kada se pojavio film „Hajde da se volimo“, i da pesme Dragane Mirković ne sve, ali neke volim, i da smo svi koji smo išli u Petar Drapšin školu znali da i Dzej tu ima kafić, u koji nismo doduše išle, jer su se spominjali neki sumnjivi likovi, ali u kafanu Oskar na „pauzama“, na kafu jesmo.

U to vreme se nekako pored RTS –a pojavio Pink, TV Palma, B 92 i još neki kanali, ali je RTS i dalje imao jako dobar i izuzetno kvalitetan program i svi smo ga pratili. Imali smo izbor, nismo rasli uz rijaliti kanale pune nasilja i eksplicitnih scena.

Od devedesetih,cini mi se nekako da se i dalje ništa nije promenilo, „Dive“ su postajale sve bahatije, praćene skandalima, novinski naslovi sve „sočniji“, a kultura je bila sve manje vidljiva.

Klasična muzika, balet, dramska umetnost kao i svaka druga su deo svih nas, i svima treba budu dostupne, ali dok god je vidljiva samo jedna strana, a druga u isto vreme kaska, guši se, pokušava da neprikladnim potezima bude primećena, dotle ćemo imati  elitu u Starom dvoru, a neke druge na mestima gde im ipak nije mesto.

Narod, svi, seljaci, ratari, stočari, čistači, učitelji, svi  treba da budu u hramovima kulture, okruženi lepim i da im bude dostupna magija pozorišta u dvoranama i salama, koje će im ispuniti dušu, očistiti srce i vratiti ih u život pun vrednosti.

Kultura i obrazovanje su iznad svega,a samo kulturan, dobar i obrazovan čovek može koračati sa glavom podignutom visoko, shvatajući da je sve prolazno, sve sem obraza.

Kultura nije za cenkanje, kultura ima svoje mesto, a muzika, ona nadje svoj put, uvek.

 

 



Komentari (109)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 23:27 02.05.2020

Porediš neuporedivo

Umetnost i estradu.
Ništa se to kod nas ne razlikuje u odnosu na ostatak zapadnog sveta.
Posmatraj to kao švedski sto. Uzimaš ono što voliš, na ostalo se ne obazireš.
Bitno je samo da te niko ne ograničava.
A to da je vrhunska kultura za široke mase, izvini to je floskula.
Nije, nikad nije bila, nikad neće biti i ne treba da bude.
Ona je za one, i samo one, koji osećaju iskrenu potrebu za njom.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:43 02.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Ne znam, mozda gresim, ali sam mnogo puta vidjala ljude koji kada udju u pozoriste ostanu posle toga omamljeni lepotom.
Sve ima svoje, ali ja ne ocekujem, da kada odem u kafanu da slusam operu, ali isto tako kada udjem u koncertnu salu, ne ocekujem da slusam narodnu pevacicu.

Dobar primer vrhunskih muzicara na jednom mestu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:32 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

natasa_tasic_10

Sve ima svoje, ali ja ne ocekujem, da kada odem u kafanu da slusam operu, ali isto tako kada udjem u koncertnu salu, ne ocekujem da slusam narodnu pevacicu.


... ili Nišku banju, npr..

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:45 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

predatortz
A to da je vrhunska kultura za široke mase, izvini to je floskula.
Nije, nikad nije bila, nikad neće biti i ne treba da bude.



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:19 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Ali pogledaj koji je to aranzman za Nisku banju:).
Da budem iskrena danima slusam o koncertima na Starom dvoru i stvarno su podignuti na najvisi producentski nivo i pri tom nikoga od njih to nista ne kosta.
Pod uslovom da klasicari dobiju salu besplatno nas ocekuje placanje obezbedjenja, garderobara, klavirstimera i jos nekih pratecih sadrzaja bez kojih se ne moze. Ukoliko nemamo nikoga da nam podrzi koncert, a uglavnom nemamo onda su nasi troskovi oko 300 e minimum...
Pa se posle svi pitaju zasto propadamo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:21 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Na otvorenom kada drzi koncerte svo dolaze. Sednu na travu i slusaju. Ja bih volela kada bi to jednog dana bilo i kod nas
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:48 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

mentol mentol 13:44 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo


predatortz

A to da je vrhunska kultura za široke mase, izvini to je floskula.
Nije, nikad nije bila, nikad neće biti i ne treba da bude.

Uvek je bila, uvek će biti i treba da bude.

Ko je to i kada presudio da su cover band-ovi starih majstora vrhunskiji od savremenih autora?

The grass was greener
The light was brighter
................................
the endless river


Atomski mrav Atomski mrav 15:58 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Ona je za one, i samo one, koji osećaju iskrenu potrebu za njom.

Skoro sam čitao članak o Miji Aleksiću, u njemu je bila ispričana priča o tome koji je bio njegov prvi kontakt sa pozorištem. Mija je ispričao da je njegov otac, kada se vrati sa njive i nakon što se umije i napije vode na bunaru, imao običaj da pozove svoju ženu i Miju uzvikom "počinje pozorište!" - njih dvoje bi tada seli na tronošce a Mijin otac bi njima recitovao pesme i izvodio razne tačke koje je naučio kao ranjenik u Bizerti.

Da bi zavoleo nešto i da bi osećao iskrenu potrebu sa nečim, moraš doći u kontakt s tim. Zoran Radmilović je osmislio onu akciju "Selu u pohode" nakon kratke turneje beogradskog Ateljea 212 sa monodramom “Živeo život Tola Manojlović” po selima čačanskog kraja. Ideja nije bila da se gostuje po selima sa već "gotovim" predstavama nego da grupa glumaca, ali i drugih umetnika, muzičara i zabavljača provede određeno vreme na selu, gde bi pripremala predstavu, živela sa meštanima i izvodila za njih program nastao na području gde se i izvodi. Tako je pozorišna grupa Zorana Radmilovića "Selu u pohode" dobila je utočište u Maloj Sugubini, selu kraj Trstenika. Ovde je dala tri predstave i za deset dana pripremila "svetsku premijeru" predstave "Baš Čelik". Učesnici su bili meštani sela Mala Sugubina i glumci: klasa studenata III godine profesora Minje Dedića: Danilo Lazović, Gordana Marić, Irfan Mensur, Nada Blam, Milan Erak, Rade Marjanović, Miroslava Ilić, Zorica Mirković, Zinaid Memišević, Dijana Šporčić, Slobodanka Marković, Dušan Vojnović, zatim Zoran Radmilović, Bora Đorđević sa grupom "Zajedno", kostimogaraf Zagorka Stojanović, vajar Đorđe Crnčević, novinar Živadin Mitrović i drugi...

Danas se kultura i umetnost ne promovišu a ljudi se obasipaju nekulturom, prostaklukom i ostalim "rijaliti tekovinama". No, ono što nema na TV, može da se nađe na YT:

Profesionalac

Balkanski špijun

Korešpondencija

Otac

Živeo život Tola Manojlović

Tri sestre

Zlatno runo

Buba u uhu

Očevi i oci
angie01 angie01 17:23 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Danas se kultura i umetnost ne promovišu a ljudi se obasipaju nekulturom, prostaklukom i ostalim "rijaliti tekovinama".


bas tako- htedoh i da pitam, a sta su tacno umetnici uradili da se izbore za sebe i svoju umetnost?


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:35 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Mi se svi borimo, ali estrada je jaca. Da se ne borimo ne bi bilo svih ovih predstava koje se emituju online i muzike koja uprkos svemu traje, slikarstva, vajarstva. Stvar je u tome sto mi nemam likove sumnjivih proslosti uz nas da nam budu mecene. Van Srbije je to malo drugacije.
solo solo 17:42 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Stvar je u tome sto mi nemam likove sumnjivih proslosti uz nas da nam budu mecene


Koliko para toliko i muzike. Šta je tu novo.
predatortz predatortz 18:20 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Mi se svi borimo, ali estrada je jaca.


Aman! Zbog čega uporno pokušavaš da praviš poređenja između umetnosti i estrade?

Evo ti plastičan primer.
Pankeri, u većini slučajeva, jedva znaju par akorda i po neki rif.
Nisu umetnici, nisu školovali glas, nisu proveli stotine sati vežbajući sviranje svog instrumenta pod budnim okom/uhom maestra.

Ja sve to znam, ipak volim pank.

Na Kolarcu bih se smorio.

Neko voli pank, neko pevaljke sa Ibarske, neko uživa u operi.
Ne mogu, i ne treba, svi da gotive sve.
Ti si školovala glas, trudila se, odricala si se mnogo čega zbog toga. Ja to cenim i poštujem. Imaš svoju publiku.
Ne kontam šta i ko bi trebao da radi da bi te publike bilo još više, od vas samih?
Država?
To joj nije posao.
Ministarstvo kulture?
Oni se bave kulturom, a ne estradom.
Slažem se da bi to mogli i bolje, ali nije im posao da nešto nameću, da uređuju poslovnu politiku privatnih kompanija, da uređuju medije i da određuju ljudima u čemu će da uživaju.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:30 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Nisi shvatio poentu. Pre svega ja isto slusam pank. Nema to veze sa mojom skolovanjem i odricanjem. Kad bih ti samo rekla koliko sam casova nasim pevacima koji pevaju i pank odrzala ne bi mi verovao. Poenta je da je seljana od devedesetih tu i pri tom ne mislim da vredjam seljake vec mislim na mentalitet. Ako mislis da kultura nema veze sa svim sto se desava grdno se varas. Kulturu prati i obrazovanje a sve je manje obrazovanih.
predatortz predatortz 18:39 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Poenta je da je seljana od devedesetih tu i pri tom ne mislim da vredjam seljake vec mislim na mentalitet.


Ono što ti zoveš "seljana", a ja zabava prijemčiva narodu, oduvek je tu i oduvek je većinska.

Ili ćeš me ubeđivati da su Šabani, Šemse, Sinani, Fahrete, Silvane, Jašari i ostali bili umetnost?

A i za obrazovane grešiš. Sve ih je više. O kvalitetu bi se dalo raspravljati, ali verovanje da obrazovan čovek mora imati istančane estetske kriterijume je, takođe, pogrešno.
Dobro se sećam kako su lekari, profesori, ekonomisti, u mom rodnom gradu, išli da slušaju Fahretu jednako kao i rudari.
A Fahreta je urbanom, ali stvarno urbanom, strana koliko i trn u nozi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:01 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

A Fahreta je urbanom, ali stvarno urbanom, strana koliko i trn u nozi.


Neobjašnjiv fenomen je ta Fahreta.
Šta je nju održalo svo ovo vreme pojma nemam, a sećam se jednog razgovora sa drugarom posle onog Čačak Čačak, u kom sam ja tvrdio da je to prolazna glupost koja nema šanse da traje.
predatortz predatortz 19:08 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Neobjašnjiv fenomen je ta Fahreta.
Šta je nju održalo svo ovo vreme pojma nemam, a sećam se jednog razgovora sa drugarom posle onog Čačak Čačak, u kom sam ja tvrdio da je to prolazna glupost koja nema šanse da traje.


Narod voli jeftinu zabavu. A Fahreta je oličenje toga. Mozak na pašu, đipaj, podvriskuj... Nek' ide život!

Taj deo mi je jasan.
Onaj drugi deo "fenomena Fahreta" mi nikad neće biti jasan - kako je nešto onako konjasto i neženstveno bilo seks simbol?!
angie01 angie01 19:12 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Stvar je u tome sto mi nemam likove sumnjivih proslosti uz nas da nam budu mecene. Van Srbije je to malo drugacije.


ovo si bas pojednostavila.

prvo, tacno je da se od devdesetih ovde forsira najgori sund, tacno je da estrada ima neki cudan status- recimo oko placanja poreza i slicno, tacno je da drzava- oni koji su odgovorni- ne pokazuju nikakvu zelju da se stvari menjaju i da je celo to polje vrlo politizovano,...pa je recimo estradni lik na celu svih znacajnih festivala u Srbiji, jer je eksponent snsa i sl,...da se izdvaja sramotna svota novca za projekte u kulturi i da je ona targetirana kao vrlo sporedna stvar.

...no moje pitanje je bilo upuceno bas zbog toga- sta su umetnici konkretno uradili da nesto promene, je l su se oragnizovali i zahtevali zajedno neki drugaciji tretman, ili stvari ipak ostaju u okvirim kakvi su postavljeni,...sta je uredio bilo koji umetnik na mestu ministra kulture da bi se nesto popravilo,...ili se samo za vreme svog mandata trudio da bude dovoljno na liniji da bi opstao na tom mestu-najvece razocarenje tasovac,...

...onda, zasto se pozorista- Pozoriste na Teraziajma je cini mi se uspesno primenilo taj princip-ne okrenu trzisnom poslovanju, umesto sto cekaju malu kintu od ministarstva,...tako mogu da funkcionisu i svi samostalni projekti,...pre par godina, Kada je Kokan Mladenovic hteo da tako organizuje Atelje 212, glumci navikli na svoje ustaljene seme, su ga oterali kao najveceg zlotvora,...

opet, pre par godina kada se odrzao protes kulturnih radnik zbog stanja u kulturi- nista jadnije i bednije i bez inventivnosti, enregije i ideje nisam videla,...umesto da je organizovan spektakl, da grmi ceo grad i privuce paznju.

razna udruzenja su vec decenijema vezana creva raznih svojih, te je njihova specificna tezina potpuno izgubljena,...recimo laganim dupeuvlakackim uclanjivanjem dragice nikolic-nisam cula da se bilo ko od umetnika u znak protesta isclanio, pobunio, trazio da se to ne dozvoli, smenio rukovodstvo,...

slucaj kultne Galerije grafickog kolektiva je posebna prica potpune nebrige i zakasnelih reakcija upravo udruzenja, ministarstva,...

...mogu ovako do prekosutra...

a sa druge strane- da bi neko imao potrebu da slusa Mocarta, Baha i da gleda Labudovo jezero i obilazi galerija, da cita knjige,...mora da mu sve to bude blisko, a bliskost takve vrste se stice tokom odrastanja,...kako se ne bi oslanjali na ukuse i prioritete u bilo cijij porodici, a pri tome znamo kako je stanje povodm te sitnice poslednjih 30 godina, zar ne bi bio neki proritet, da se bar nastava muzicke i likovne kulture u skolama odvija malo drugacije od ovog sadasnjeg otaljavanja.

...pade mi na pamet Pozoriste Dvoriste Petra Zeca u Kapetan Misinom zdanju,, nekih davnih leta, gde reditelj i ansaml nisu cekali nista, nego organizovali predstave na otvorenom, skoro putem stapa i kanapa, koje se i dan danas prepricavaju,...Bogojavljansku noc smo geldali bukvalno svako vece- jer su se predstave igrale mesec dana svaki dan- pa sam jedno vece, kada nas je s nevericom ponovo video u prvom redu, od Ivice Klemenca dobila jednu fronclu sa kostima koju i danas cuvam.

evo, ima snimak Musice.




hocu reci, ne razlikuju se vecinski umetnici od ostalih gradjana drugih profesija u ovoj zemlji- sto je tuzno...
zilikaka zilikaka 19:59 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

- da bi neko imao potrebu da slusa Mocarta, Baha i da gleda Labudovo jezero i obilazi galerija, da cita knjige,...mora da mu sve to bude blisko, a bliskost takve vrste se stice tokom odrastanja,...kako se ne bi oslanjali na ukuse i prioritete u bilo cijij porodici,

Dobro, ima toga, ali ima i ono da dobar deo tih koji su naučili to često slušaju zato što se smatra prigodnim.
Za muziku, kao i za ostale umetnosti treba imati i neki osećaj. Ja mogu do sutra da klimoglavim po galerijama al slabo ću zaista nešto upiti. Nije mi dato.

S druge strane, ta potreba za dobrom muzikom je prirodna i ja volim da prepričavam epizodu kad je moj drugar po selu skupljo publiku za nastup gudačkog kvarteta, i sve to bilo mršavo dok oni nisu počeli dobro da sviraju a prolaznici da se spotano zaustavljaju i slušaju.
I na kraju bilo publike kolko voliš, i to one prave, koja je tamo jer joj je lepo.

Ja mislim da RTS, koji svi plaćamo, mora da radi i te stvari, da pušta kvalitetnu muziku. Pre svega, jer nam je to nacionalni interes, kvalitetnu narodnu, kao deo kulturne baštine koju smo dužni da sačuvamo, pa onda i ostalo, uključujući klasiku.
Onaj ko malo ima uvo sam će osetiti razliku. Ma osetiće većina.
Ne treba biti mnogo pametan, samo pronaći snimke nekadašnjih radio pevača, koji su birani sa pažnjom i učeni kako da pevaju.
Oni su bili i kvalitetni i popularni. Znači, može se. A odatle se sasvim lako nadoveže na neku popularnu arijicu il nešto slično, što je prijemčivo i gde se lako prepozna i dobro pevanje.


E, sad, to što se danas serviraju loše interpretacije, jer je važnije da zapeva neko od zvezdica u usponu, često sumnjivih pevačkih kvaliteta il stara garda koja više ne može da peva pa to izaziva sažaljenje, to je drugi par opanaka.

angie01 angie01 21:40 03.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Za muziku, kao i za ostale umetnosti treba imati i neki osećaj. Ja mogu do sutra da klimoglavim po galerijama al slabo ću zaista nešto upiti. Nije mi dato.


taj osecaj se razvija, uci,...svako reagjue nezainteresovano na stvari koje su mu strane, ono sto mu je blisko rado konzumira.

...pao mi je napamet primer iz filma, Osmeh Mona Lize, u kome Dzulija Roberts igra profesorku umetnosti u skoli za devojke i pristupa nastavi tako da joj je cilj da ih nauci kako da posmatraju umetnicko delo i kako da ga osete, dozive...

...druga stvar je kada si sa necim rodjen, kada ti je nesto dato-kako si ti rekla, to je talenat.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:43 05.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Angie i ja se slazem sa tobom. Pozoriste na Terazijama je napravilo bum, ali je ono mnogo manjeg obima od npr.opere ili baleta, pogotovo sto ponekad nastupaju na matricu. Zamisli samo operske pevace da pevaju na matricu predstave a ima nas na samoj sceni sa horom i statistima ponekad po 150 osoba. Sve bi se raspalo.
Sama dramska pozorista mogu da naprave manje forme i to moze da ispadne fantasticno sa svedenim kostimima.
Kod nas najvise kosta scenografija i kostim izmedju ostalog. S obzirom da nema zaposljavanja u kulturi sem ako neko ne ode u penziju, ili ne daj Boze umre onda se angazuju honorarni saradnici koji su svi na minimalcu. To znam jer sam otpevala Karmen za 15000 dinara dok su mi odbili neki porez bilo je jos manje.
Klasicari dosta cine za promociju muzike i zaista daje rezultata, ali sve ide sporo.
Jedva smo se izborili sa slobodni umetnici dobiju pomoc i svi smo se udruzili za to. Sva nasa udruzenja ULUS, UMUS, muz.omladina su na samoj ivici gasenja.
angie01 angie01 13:59 05.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Pozoriste na Terazijama je napravilo bum, ali je ono mnogo manjeg obima od npr.opere ili baleta, pogotovo sto ponekad nastupaju na matricu.


Natasa, jasna je meni razlika,...ali nisam govorila o tome, nego kako sami umetnici nisu dovoljno angazovani oko promene odnosa prema kulturi-mahom se kao i ljudi iz ostalih profesija snalaze metodom pristanka i podanistva, sa sve eksponentima u ministarstvu i ostalim telima koja bi trebalo da su organizovanija,

pojedinac tesko moze sam,...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:45 05.05.2020

Re: Porediš neuporedivo

Tu si apsolutno u pravu. Van Srbije postoje agenture, udruzenja, kod nas je sve nekako spalo na pojedinca, a pojedinac kao individua stvarno ne moze nista sam.
Onda je tu i pitanje ega. Kada je izbila frka u NP cela drama i svi glumci iz drugih pozorista su se udruzili, dok klasicari cute.
Egoisticki i pre svega nekriticki stav prema nasoj umetnosti nas je i doveo do granica opstanka.
aureus aureus 00:05 03.05.2020

Truuu!!!

Kako da čovjek ne sluša Lepu Brenu kad ona ima toliko veselih pjesama?



A i kakve je spotove pravila još onda.
Черевићан Черевићан 00:54 03.05.2020

sve u nadi

ili,stasanje uz rijaliti kanale

младима је избор вазда на изволте
зови брзог успеха богме чула мааме,
многи се усмерe понесени трендом
скрајнути од закона ка граници таме
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:20 03.05.2020

Re: sve u nadi

Upravo :)
solo solo 09:35 03.05.2020

Samo da te obavestim

Pre par godina sam bila prisutna, kada je jedna od naših prestižnih modnih kreatorki šila i poklonila haljinu i to prelepu haljinu Avi Karabatić jer je smatrala i smatra da je ona pripadnica visokog društva i društvene elite.


Ava je evoluirala u međuvremenu - više nije u toj haljini.

Poradila je na ,,pjevanju,, sada pjeva za sve pare.



Put uvek nađe svoju muziku.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:41 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Sada joj rade markirani ves
Uzas.
solo solo 10:21 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Sada joj rade markirani ves


Moram da prepričam jedan okrugli sto na ovu teme tamo negde 90 tih godina na TV u. Tema je bila klasična i turbofolk muzika.Među ostalima bio gost i Džej Ramadanovski. Svašta su nešto filozofirali kao i mi ovde na blogu ali u jednom trenutku Džej je to objasnio vrlo slikovito.Pokušao sam da nađem na netu ali nisam uspeo pa ću da prepričam.

Kaže Džej vidi o čemu se radi. Sve je emocija kad je muzika u pitanju.

U Kolarcu koncert klasične muzike,Mocart,filharmonija,u publici desetak ljudi raštrkanih po sali, pola ušlo nije ni kartu platilo, neko došo da se ugreje i drema,publika mirna,sluša i na kraju mlaki aplauz.

Koncert Sinana Sakića (bilo gde) desetine hiljada ljudi,jedva se došlo do karte,počne koncert, prvi taktovi, Sinan pusti glas u prvom redu nekoliko njih ,,seče vene,, al' bukvalno. Eto to je emocija ( kaže Džej) Kad se budu sekle vene na Mozarta onda možemo da pričamo šta je emocija i šta je muzika.
Tako je to video u ono vreme Džej.


Evo prošlo je 30 godina od tada.
Džej slabo peva i nastupa a još manje drži okrugle stolove o muzici i kulturi. Zato su tu Aca Lukas i ostali koji razvaljuje po areni i po nacionalnim frekvencijama. Jedno je konstanta na ovim prostorima - nikada nam nije nedostajalo ,,gurua i prosvetitelja,,.
Zašto ste im dozvolili da se nametnu? Oni su samo iskoristili ponuđenu priliku što im i nije za zameriti.A možda mnogi ne kapiraju gde žive i šta ovaj narod voli.
Ko zna, možda jednog dana i ti budeš pevala kao gost Aci Lukasu u areni (kod Bajage si već bila) što da ne. Muzika uvek nađe svoj put.



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:00 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Ne da nisu isto nego nemaju veze sa vezom. Da leba nemam da jedem, a da mi kazu dobices kule i gradove pa pre bih crkla gladna nego stala na scenu sa Lukasom. Drugo ja ne bezim od narodne muzike, slusam je, ali klasika je zaista slusana.
solo solo 11:12 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Drugo ja ne bezim od narodne muzike, slusam je, ali klasika je zaista slusana.


Muzika (u datom trenutku) ti ili prija i želiš da je slušaš ili ne. To je tako lična i intimna percepcija da je suvišno raspravljati o tome.

Imao sam priliku da čujem od jednog profesionalnog muzičara stranca da mi kaže da skoro nije čuo bolji blues vokal i izvedbu od Šabana Bajramovića.

U to ime da ga se setimo. Muzika će sama da nađe svoj put.




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:15 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim



jedna od najomiljenijih pesama.
Umirem za tobom devojko,
koliko te volim...
Covek zbog ljubavi lezao na Golom otoku.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:18 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Nismo im mi dozvolili da se nametnu, isti ovi su i tada bili na vlasti, u raznim uredjivackim rubrikama, televiziji, svuda, a najlakse ne kontrolisati neobrazovane. Tako je i pocelo, ovo sada je samo jos veca propast, koja moze da se zaustavi sa dobrom uredjivackom i kultuirnom politikom, koju ja nisam videla kod nas jos od osamdesetih.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:30 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Eto to je emocija ( kaže Džej) Kad se budu sekle vene na Mozarta onda možemo da pričamo šta je emocija i šta je muzika.
Tako je to video u ono vreme Džej.


Gluposti preispoljne, sto bi rekao Carli..

Taj bilmez, koji god da je, ocito nije cuo da su Italijani (i ne samo oni naravno) vrlo vatreni ljubitelji opere.. (kod njih je i nastala)

Cista emocija.
(klasicna muzika takodje)

I majmun bi pre prepoznao (kvalitet muzike) od citiranog..




hoochie coochie man hoochie coochie man 12:01 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Uzas

Užas?
Pa ne kažem da nema i boljih, al baš užas nije.
Daleko od toga.

Mislim, ko to još sluša, to se gleda. :)
solo solo 12:07 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Mislim, ko to još sluša, to se gleda. :)


Može i da se ,,pipne,, ako si solventan


izvor Alo.rs/G.T. DATUM I VREME: 15.12.2019

kamilo_emericki kamilo_emericki 19:13 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

solo
Sada joj rade markirani ves


Moram da prepričam jedan okrugli sto na ovu teme tamo negde 90 tih godina na TV u.


Sredinom sedamdesetih RTS je poceo sa emitovanjem emisije Kino oko.(kratka istorija)
Jedna od mnogih tema je bila, naslov malo preprican; Da li je poplava sund muzike uvod i priprema za promjenu nekih drustvenih vrijednosti. Koliko se sjecam voditelj je bio Dragan Babic.
Tada su Toma Zdravkovic, Saban Saulic, Bora Spuzic smatrani sund pjevacima.
angie01 angie01 19:19 03.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Sredinom sedamdesetih RTS je poceo sa emitovanjem emisije Kino oko.(kratka istorija)
Jedna od mnogih tema je bila, naslov malo preprican; Da li je poplava sund muzike uvod i priprema za promjenu nekih drustvenih vrijednosti. Koliko se sjecam voditelj je bio Dragan Babic.


nevidjena emisija- kvalitetno koncipirana, profesionalno vodjena,...nikada nadmaseni Dragan Babic.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:28 05.05.2020

Re: Samo da te obavestim

Koliko vidim, ona je digla ruke od haljina...i od svih ostalih odevnih predmeta.
solo solo 11:26 03.05.2020

Au fatamorgana


To ti kažem, sve ostalo su ,,multimedijalne manipulacije,, plus agresivno propagandno ispiranje mozga sa zadatkom.

Jednom Džej reče ,,ajde više poskidajte se svi goli pa da onda vidimo ko peva i kako,,.

Zato je ova priča malo deplasirana. Umetnost je jedna priča a estrada,mediji,lova...politika je neki drugi glib.
Svako bira svoj svet.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:31 03.05.2020

Re: Au fatamorgana

Pa nije. Mi mnogo popustamo, svi i nas svet ce postati estrada na Starom dvoru, a opera na pijaci.
solo solo 11:39 03.05.2020

Re: Au fatamorgana

a opera na pijaci.


Pa neke tvoje kolege su pevale na pijaci pre neki dan. To je pitanje za njih ako je problem što pevaju na pijaci.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:41 03.05.2020

Re: Au fatamorgana

znam...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:15 03.05.2020

Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Natasha, rekli ste:
"...Nedugo zatim, shvatila sam da za Zvezde Granda, Pinkove zvezde i razne druge rijaliti zvevde, pripadnice društvene „elite“, ne samo da šiju i poklanjaju fantasične haljine, već im i razne usluge čine, potpuno nesvesne svojih postupaka, i sve to u nadi da će njihove kreacije nositi u svečanim prilikama, na scenama koje u mnogim slučajevima samo izazivaju grčenje stomaka, mučninu i glavobolju.

Ovo stanje i zamena teza, počelo je devedesetih, kada je naprasno kultura bila gurnuta pod tepih, i počela pojava novokomponovane elite, koja je često bila okružena osobama ne samo sumnjivih karaktera, već i sumnjivih poslova.

Početak Diva i njihovih kulteva..."


Ova tema o kulturi i tzv. "subkulturi" se chesto povampiri u javnosti. Kako neko mlado, ambiciozno bice stigne u "te godine" adolescencije, arogancije, i polu-zavrshenosti - skoro je osudjeno da se otisne u vode self-righteous debate o tome kako, eto, neki tamo (mi nikako) "ne slushamo klasichnu muziku, i to sve zbog ovih muzikanata".
Kada je chovek svedok dve ili vishe iteracija ove banalne razvojne vezbice - on/ona obichno preskochi i ne obrati paznju.
Ali ne ja.
Pa, Natashice - da pochnemo.
Ne moze se popovati o kulturi a biti funkcionalno nepismen.
Gramatiku za osnovnu shkolu u ruke pa na posao. Da se nauchi upotreba zareza, interpunkcije, sintaksa slozene i prosto-proshirene rechenice, upotreba "velikih slova", osnovna pravila promene imenica po upotrebi, itd.

Da ne bi bilo "rugala se sherpa loncu" potrebno je malo dodatnog napora i samosvesti.
Malo intelektualnog poshtenja i discipline.

Lichno - ne znam ni jednu pesmu tog Lukasa, a od Dzeja sam chuo jednu ili dve.
Nishta od Shabans i od vecine ostalih "krvnika nashe kulture" mi nije poznato takodje.
Zbog nechega - to me je nekako zaobishlo.
Na drugoj strani - dobro poznajem pozorishte i, josh bolje, klasichnu muziku (hvala tata i mama... i malo suprugice najbolja).
Ako su Lukas+Dzej+starlete problem Srpskoj kulturi, onda ta "kultura" nikad nije ni imala shansu.
Svejedno, i vec sam se "smorio" (nadam se da koristim ovaj izraz prikladno), kultura pochinje sa pismenoshcu i pristojnoscu... I sa self-awareness.


pecaros pecaros 22:38 03.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
pismenoshcu i pristojnoscu...


Koja od ove dve reči je neispravno napisana, osim što nije ni jedna?
pecaros pecaros 07:51 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Hm... i meni se potkrala greška, i to u domenu logike, u kojem se, inače, dosta dobro snalazaim. Mada je u pitanju dvostruka negacija, nekim čudom, i ovako zvuči dosta logično i jasno.

Još par reči o Canetovom nadmenom nastupu. Gde je reč o jeziku, reč je i o pismu. Ležernost ili informatička nepismenost mogu da opravdaju ovakvo pisanje na blogu, ali ne daju prostora za držanje vakele o jeziku drugima.

Ne znam da li je Natašin maternji jezik srpski, ali je veoma čest slučaj da pripadnik etničke manjine prvo nauči svoj jezik, pa mu ovaj "naš" dođe nekako drugi po redu. Uprkos tome, kad bi se dalo svim stanovnicima Srbije iznad petnaest godina da napišu tekst ove dužine, svima je jasno da bi Natašin, sadržajem i pismenošću, bio u prvih nekoliko posto. A ne bih rekao da i na blogu odskače po nečemu.

Zatim, iako klasična (umetnička?) muzika nije dovoljna, moglo bi se reći da ni savršeno poznavanje jezika nije dovoljno. Zato se pitam, da li Cane ume da čita note, a čak i ako ume, da li je na sceni bolji od Nataše?

Izvinjavam se zbog eventualnih grešaka u pisanju.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:14 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna


Hvala Pecaros, sad tek videh sta je napisao Cane.

Prvo za njega ja nisam Natasica, vec gospodja Natasa Tasic Knezevic, da se razumemo.
Drugo sa dve akademske diplome i zavrsenim specijalistickim studijama, mislim da nisam nepismena, trece, svaka osoba koja se na ovakav nacin obraca nekome, je funkcionalno i apsolutno bezobrazna.
rodni rodni 14:24 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

natasa_tasic_10

Hvala Pecaros, sad tek videh sta je napisao Cane.

Prvo za njega ja nisam Natasica, vec gospodja Natasa Tasic Knezevic, da se razumemo.
Drugo sa dve akademske diplome i zavrsenim specijalistickim studijama, mislim da nisam nepismena, trece, svaka osoba koja se na ovakav nacin obraca nekome, je funkcionalno i apsolutno bezobrazna.

Ma nije Cane loš!
Ponelo ga!
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:28 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Evo i mene je ponelo
predatortz predatortz 16:14 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Prvo za njega ja nisam Natasica, vec gospodja Natasa Tasic Knezevic,


Nepisani kodeks na ovom mestu je da jedni drugim ne persiramo, da se ne razmećemo titumama i da razgovaramo opuštenije nego što se to čini u nekoj zvaničnijoj komunikaciji.

Takođe, izbegavamo da budemo jezička policija, osim u slučajevima kada je nečija nepismenost upadljiva, a to ga ne sprečava da drugima soli pamet i drži banku.

Ti, po meni, lepo pišeš. Što mi je važnije od toga, braniš ono u šta veruješ i činiš to iskreno.
Cane je malo preterao. Jezički čistunci i njemu često osporavaju način na koji piše. Mogao je, baš zbog toga, biti malo kolegijalniji prema tebi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:29 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Iskrena da budem ni ja se ne razmecem sa dr.mr.
Sad sam se i sama zainteresovala, pa cu poslati jednoj lektorki tekst.
predatortz predatortz 16:57 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Sad sam se i sama zainteresovala, pa cu poslati jednoj lektorki tekst


Ovo je blog. Ne opterećuj se takvim stvarima.
U skoro svakom mom komentaru nađem nešto što bih menjao. Negde ispustim zapetu, negde je stavim a da baš i nije neophodna, negde bih posle menjao redosled reči u rečenici...

U svakom slučaju, više analiziram svoj stil i pravopis nego li stil i pravopis drugih blogera.

Što bi rekli klinci - opušteno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:00 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

U svakom slučaju, više analiziram svoj stil i pravopis


I ja.
Kad me ne mrzi :)
A nekad vidim kardinalnu grešku, ali me baš mrzi da je ispravljam, posebno kad kucam po telefonu, lakše mi da kažem, ma baš me briga nego da nabadam :)
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:02 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

ista stvar. Kod mene je problem sto sve radim na tel.retko kad sednem za komp. i onda se zaista potkrade greska, ili slovna, ili zarez.
rodni rodni 19:15 04.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

hoochie coochie man
U svakom slučaju, više analiziram svoj stil i pravopis


I ja.
Kad me ne mrzi :)
A nekad vidim kardinalnu grešku, ali me baš mrzi da je ispravljam, posebno kad kucam po telefonu, lakše mi da kažem, ma baš me briga nego da nabadam :)

Mene ne mrzi.
Kada god uočim da sam napravio grešku, ja ispravim.
Što mi teško?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 06:25 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Vidim razvila se diskusija... Nije "neka" ali je diskusija. Sve je bolje od mutavog rezanja, jel da?

Anywho - re "dve diplome i specijalistichke..." - nadam se da se slazemo da se "singidunum", "megatrend" i slichni ne rachunaju?
Takodje, chak i u moje (bolje) vreme "Petar Drapshin" je bio vishe rezervat za delikvente u perspektivi i sl. nego srednja shkola.

So, ni ovde ni tamo.

Ali da se ne udaljavam od teme - meni je zasmetalo da je o Avi Karabatic, Dzeju, Lukasu i vaskolikoj srpskoj kulturi napisan esej prepun pravopisnih, sintaksichkih, slovnih, pa i logichkih "issues".
Valjda su gore navedene institucije zasluzile barem relativno pismen hvalospev, ako ne bolje?

Ovako, od sherpe do lonca i vojvode do serdara, i sve in between - chitalac moze ostati zbunjen namerom autora.

A mozda i ne. Mozda tako to, tu, treba da bude. Kad je bilo drugachije?


mentol mentol 08:02 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
Sve je bolje od mutavog rezanja, jel da?


i od nezarezivanja,,,,,,,dvopostotnog,,,,,,,

pecaros pecaros 09:03 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
i sve in between


Ispravno se piše "i sve dazwischen".
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:04 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Pa ovako nisam zavrsila Megatrend itd, ali jesam Saobracajni fakultet i specijalisticke studije na Fakultetu muzickih umetnosti u Bg.
Doticnim osobama uopste nije napisan hvalospev, vec naprotiv, dok nas skolovane guraju na pijacu, doticni dobijaju paznju koja nije u skladu sa ponudjenim kvalitetom.
Elem, Violeta Babic mi je sinoc iscitala tekst i sem dva zareza nije nasla ni jednu gresku,a za vas je iz komentara rekla da ste u najmanju ruku maliciozni.
Sad vas ja lepo pitam, da li ocekujete da Romi budu funkcionalno nepismeni?
Imam jednu stvar da vam kazem, od osnovne skole pa do zavrsenih specijalistickih studija sam bila odlicna ucenica, a u osnovnoj skoli sam dobila Vukovu nagradu za pricu" Kad bi smo svi bili jednaki", imala sam samo 9 godina tada.
Prijatno.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:05 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Apsolutno
Atomski mrav Atomski mrav 10:12 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

natasa_tasic_10
Apsolutno


Nataša, kad odgovaraš nekome u nizu komentara, klikni na "Citiraj" (kao što sam ja ovom prilikom uradio), pa će svi znati na koji komentar si odgovorila. Ovako, ostaje da se nagađa kome je upućeno ovo "Apsolutno", na primer.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:22 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Ne znam to da uradim sa mobilnog tel. Previse su mi sitna slova. Moram da odem po naocare, a sve cekam da prodje korona.
predatortz predatortz 10:59 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Sad vas ja lepo pitam, da li ocekujete da Romi budu funkcionalno nepismeni?


Nataša, ovo nije korektno. Cane nigde nije pominjao Rome. Obratio se tebi, kritikujući tvoj način pisanja. Po njemu je nepismen. Po meni, sasvim korektan budući da je ovo ipak blog i nešto opušteniji vid komunikacije.
Cane je ove stvari spočitavao mnogim, kao što mnogi njemu spočitavaju to što ne koristi specifična slova naše azbuke.

Dakle, tvoja etnička pripadnost nema nikakve veze sa vašom raspravom.

Da si duže na ovom mestu, znala bi i to da nismo imuni na to da se dohvatimo i oko toga. No, to se radi prilično direktno i bez rukavica.

Znajući kako Cane nastupa na ovom mestu, da mu smeta to što si Romkinja, siguran sam da se ne bi libio da ti to otvoreno stavi do znanja.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:34 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Pa ja sam na blogu dve godine i nikada nisam spominjala nacionalnu pripadnost. Danas prvi put. i stvarno sam poslala Violeti Babic blog. Ona je spisateljica, lektorka, napisala je nekoliko knjiga vezanih za srpski jezik, i sem dva zareza nije nista rekla da je problem.
Meni nije bio blam da pitam nekoga kome je profesija bas sve ovo o cemu Cane prica za savet jer me je zaista zainteresovao pojam “funkcionalne nepismenosti”.
Moje je da se izvinim, Cane ako zeli neka prihvati izvinjenje.
angie01 angie01 14:08 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Moje je da se izvinim,


Natasa,...u stvari, ne treba da reagujes na prozivke takve vrste, jer one jesu maliciozne, kao i nipodastavanje obrazovanja- to je ovde sportska disciplina,...koliko vidim, sad ti daju savete oni koji to isto rade:))).

uopste taj grama naci fazon je glupost, u krajnjoj liniji, kome se svidja, neka dodje, kome ne, neka preskoci, nije obavezno,...ja se iskreno ne secam caneta u tom fazonu, ume da zahebava, al obicno u drugom pravcu,...

ne znam- toliko je sve shebano, da ne kapiram potrebu za mnogim ispadima koji se ovde desavaju...nekako je postalo pozeljno i normalno da smo zli.

(cane, ne mislim na tebe).
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:23 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
Sad vas ja lepo pitam, da li ocekujete da Romi budu funkcionalno nepismeni?


Nataša, ovo nije korektno. Cane nigde nije pominjao Rome. Obratio se tebi, kritikujući tvoj način pisanja. Po njemu je nepismen. Po meni, sasvim korektan budući da je ovo ipak blog i nešto opušteniji vid komunikacije.
Cane je ove stvari spočitavao mnogim, kao što mnogi njemu spočitavaju to što ne koristi specifična slova naše azbuke.

Dakle, tvoja etnička pripadnost nema nikakve veze sa vašom raspravom.

Da si duže na ovom mestu, znala bi i to da nismo imuni na to da se dohvatimo i oko toga. No, to se radi prilično direktno i bez rukavica.

Znajući kako Cane nastupa na ovom mestu, da mu smeta to što si Romkinja, siguran sam da se ne bi libio da ti to otvoreno stavi do znanja.


Auuuu... eto mene, fashiste autovanog, u nebranom grozdju.
Jes' vala Natasa, ja sam ti romomrzac.
Ko shta radi, ja romomrzim.
Mada, koja korist da vuchesh taj adut u raspravi sa mnom!?
Ti cesh kao da me malo "shaming", a ja cu onda kao da ti se izvinjavam, poshaljem neke pare, paket, ... shta?

Nisam ti ja mushterija za to - nego, gramatiku u ruke, da ne morash da se vadish na "sitna slovca" i "kuckam u kupatilu, na 'mobu', a sholja neudobna".

I vidish - kad si rekla muzichka akademija, to me nije ni malo iznenadilo... Da si rekla "likovna akademija" - josh manje. Pismenost se na muzichkoj nauchi otprilike isto koliko i mikrobiologija na "singidunumu".

Ali, da si rekla "filoloshki fakultet, Srpska knizevnost", zaplakao bih momentalno.

Ukratko, pusti lamente o kulturi. Kazem, mnogi su je tako branili i vidi gde je stigla.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:43 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

(cane, ne mislim na tebe).


Ne mislish na mene?
So, mi smo sad kao na time-out or something?

E da znash, i da ti je krivo, ja cu u inat da mislim na tebe.
angie01 angie01 22:58 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

So, mi smo sad kao na time-out or something?




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:22 05.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Laku noc Cane, lepo spavaj.
bene_geserit bene_geserit 01:08 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Sve i sve ali da Cane o tome piše,
oni njegovi ch-ovi i sh-ovi ubiše,
nema goreg silovanja jezika od toga ovde na Blogu,
oči me bole svaki put kad njegov uradak treba da pročitam.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:46 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

bene_geserit
Sve i sve ali da Cane o tome piše,
oni njegovi ch-ovi i sh-ovi ubiše,
nema goreg silovanja jezika od toga ovde na Blogu,
oči me bole svaki put kad njegov uradak treba da pročitam.


Bole okice, jel? Kad si navalila da chitash moj "uradak" ko mutava. Pace yourself. Ne mora sve odjednom, odmori malo okice pa nastavi sutra, vazi?
pecaros pecaros 07:01 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

[quote=bene_geserit
nema goreg silovanja jezika od toga ovde na Blogu,


On, bre, vlada materijom, pa može kako hoće.

Ko je dasa u ekstazi
kada preko stotke gazi
Floyd, Floyd, Floyd, Floyd, Floyd
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 07:42 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

On, bre, vlada materijom, pa može kako hoće.


Eh ti zarezi... Muka ziva, jel da?

Nek si mi ti ziv i zdrav.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:10 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Ona je spisateljica, lektorka, napisala je nekoliko knjiga vezanih za srpski jezik, i sem dva zareza nije nista rekla da je problem.


Prvo - knjige se ne vezuju. Volovi, krave, sitna i krupna stoka se vezuju. Knjige se "bave", chitaju i sa njih se brishe prashina (izmedju ostalog).
Drugo - Violeta, koja je lektorka, je interesantan primer. U tvom tekstu nema ni jedne rechenice bez jedne ili vishe greshaka.
Violeta, koja je lektorka, je uspela da nadje samo dve.
Quite an accomplishment if I can say so myself.
Pretty impressive.
Trece i poslednje - ne vidim mnogo svrhe u ovom razgovoru. Tvoja relativna polupismenost mi ne bi smetala, narochito na ovom mestu - ali drzati vakelu o kulturi i upirati prstom dok smo sami "bushni ko resheto" je malo degutantno i ne posebno poshteno. Da ne pominjem predvidljivo i dosadno.

rodni rodni 08:33 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
bene_geserit
Sve i sve ali da Cane o tome piše,
oni njegovi ch-ovi i sh-ovi ubiše,
nema goreg silovanja jezika od toga ovde na Blogu,
oči me bole svaki put kad njegov uradak treba da pročitam.


Bole okice, jel? Kad si navalila da chitash moj "uradak" ko mutava. Pace yourself. Ne mora sve odjednom, odmori malo okice pa nastavi sutra, vazi?

Izvinjavam se!
No, bene ne može da bude mutava, nego (može da bude) mutav.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:49 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Izvinjavam se!
No, bene ne može da bude mutava, nego (može da bude) mutav.


E znao sam... Bilo je 50/50... Bene Geserit je red u kome su iskljuchivo zene. S druge strane - njegov avatar je Klint Istvud.
Mislio sam se - ili je neka veshtica iz reda BG sa fiksacijom na Klinta - ili je u pitanju sluchaj gender, kako da kazem, ambiguity.

So, I flipped a coin.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:57 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Laku noc Cane, javi se kada svane.
predatortz predatortz 09:14 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Drugo - Violeta, koja je lektorka, je interesantan primer. U tvom tekstu nema ni jedne rechenice bez jedne ili vishe greshaka.
Violeta, koja je lektorka, je uspela da nadje samo dve.


Dobro, recimo da Violeta jeste bila malo površna.
Čak i meni, čoveku od tehnike, a mi nismo poznati po osobitoj pismenosti, pada u oči da u Natašinom tekstu ima dosta nepotrebnih zareza. Zapeta, kako Cane više voli da kaže.

Ono što čini jednu misao ne bi trebalo da se razdvaja zarezom. Nataša to često čini.

No, opet kažem - ovo je blog.
Ja često kuckam sa telefona. Tu je preglednost teksta prilično ograničena i nabaca čovek svašta. Greši se stilski i pravopisno.
Novo, brzo vreme.
Verujem da bi i u ovih mojih par rečenica ozbiljan lektor našao priličan broj grešaka.
Ne cepidlačim ako mi je misao jasna.
Sa druge strane, kada neko poput Anđe nadrobi svašta, onda reagujem.
Ne zbog grešaka, reagujem zbog toga što je teško pratiti misao.
pecaros pecaros 09:15 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
On, bre, vlada materijom, pa može kako hoće.


Eh ti zarezi... Muka ziva, jel da?

Nek si mi ti ziv i zdrav.


Svi su oni upravo tamo gde im je mesto. Tvoje je da se, prilikom čitanja, držiš mojih uputstava. Uostalom, moja nastavnica ne bi imala primedbi.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:18 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

natasa_tasic_10
Laku noc Cane, javi se kada svane.


Hmmm... Ovo je drugi put za redom da mi poruchujesh "Laku noc".
Ili hocesh da me poshto-poto strpash u krevet, ili ti je neshto drugo na pameti.

Which is it?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:21 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Svi su oni upravo tamo gde im je mesto. Tvoje je da se, prilikom čitanja, držiš mojih uputstava. Uostalom, moja nastavnica ne bi imala primedbi.


Nastavnica pod hitno da ti vrati pare. Pod hitno!

A ti ih odmah prosledi mami i tati. Da ne bude da su se dzabe muchili.

Cool?
pecaros pecaros 09:30 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic

Cool?


Tvoje mišljenje protiv mojeg.

Ne piše se "cool" nego "hladno".
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:32 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
Drugo - Violeta, koja je lektorka, je interesantan primer. U tvom tekstu nema ni jedne rechenice bez jedne ili vishe greshaka.
Violeta, koja je lektorka, je uspela da nadje samo dve.


Dobro, recimo da Violeta jeste bila malo površna.
Čak i meni, čoveku od tehnike, a mi nismo poznati po osobitoj pismenosti, pada u oči da u Natašinom tekstu ima dosta nepotrebnih zareza. Zapeta, kako Cane više voli da kaže.

Ono što čini jednu misao ne bi trebalo da se razdvaja zarezom. Nataša to često čini.

No, opet kažem - ovo je blog.
Ja često kuckam sa telefona. Tu je preglednost teksta prilično ograničena i nabaca čovek svašta. Greši se stilski i pravopisno.
Novo, brzo vreme.
Verujem da bi i u ovih mojih par rečenica ozbiljan lektor našao priličan broj grešaka.
Ne cepidlačim ako mi je misao jasna.
Sa druge strane, kada neko poput Anđe nadrobi svašta, onda reagujem.
Ne zbog grešaka, reagujem zbog toga što je teško pratiti misao.


Ne znam Violetu, ali znam "Violete". Don't care about them. There's just too many and they're unstoppable.
Ne potresa me ni nepismenost kao nekada... Nekako sam se pomirio sa tim da je to u nas progressive condition.
Dodushe, josh uvek mi smeta hipokrizija.
Sherpa-lonac i tako to.

A Andju mi ne diraj. Da se ne bi ozbiljno zamerili.
predatortz predatortz 09:36 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

A Andju mi ne diraj. Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Nemam nameru. Samo, stvarno bi mogla da poradi na kompoziciji.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:41 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
A Andju mi ne diraj. Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Nemam nameru. Samo, stvarno bi mogla da poradi na kompoziciji.


Ja ti rekoh, vodi rachuna.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:55 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Da prespavas dok ne prodje korona, i da se probudis kao stari Cane
pecaros pecaros 09:56 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic
Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Pojasni. Ko i kome da se ne bi zamerio?
predatortz predatortz 10:10 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

pecaros
cane.srbljanovic
Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Pojasni. Ko i kome da se ne bi zamerio?


Valjda on i ja. Vidiš da sam se, u strahu, povukao iz rasprave.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:20 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Znas sta ti ja predlazem predator, a i njemu, to isto,♡♡♡a , to je, da sipate, casu vina, svojim, polovinama, i da pustite laganu, muziku, Pa Da, Zaigrate,,,, i pustite , da lepota , OSVOJI, SVeT.
Misl lim, da sam ... stavila dovoljno... i tacaka i zareza ? I uzvicnika ♡♡♡ koje koristim kao srca, jer ne mogu da ih nadjem . na tel.
predatortz predatortz 10:22 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Znas sta ti ja predlazem predator, a i njemu, to isto,♡♡♡a , to je, da sipate, casu vina, svojim, polovinama, i da pustite laganu, muziku, Pa Da, Zaigrate,,,, i pustite , da lepota , OSVOJI, SVeT.


Brat Cane i ja jesmo i ovakvi i onakvi, no pederi nismo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:25 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

[youtube]https//youtu.be/d2vBh6_h7WE[/youtube] nasmeja me majke mi.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:43 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
Znas sta ti ja predlazem predator, a i njemu, to isto,♡♡♡a , to je, da sipate, casu vina, svojim, polovinama, i da pustite laganu, muziku, Pa Da, Zaigrate,,,, i pustite , da lepota , OSVOJI, SVeT.


Brat Cane i ja jesmo i ovakvi i onakvi, no pederi nismo.


Uf... This has taken the wrong turn it seems... About to get out of hand.

Natasha, odoh ja da spavam - a ti kako hocesh.

Laku noc.
pecaros pecaros 10:43 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
pecaros
cane.srbljanovic
Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Pojasni. Ko i kome da se ne bi zamerio?


Valjda on i ja. Vidiš da sam se, u strahu, povukao iz rasprave.


Dok dlanom o dlan, ispade Cane funkcionalno nepismen, greška je baš pacerska. I nije ono - omaklo mi se na tastaturi. Ali će elegantno da je oćuti.

Inače, priznajem da ću angažovati lektora i korektora kada budem napisao knjigu. Pogotovo što se, po pitanju zareza, politika menjala u poslednjih pedeset i kusur godina, otkako sam učio te stvari.
predatortz predatortz 10:45 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Pogotovo što se, po pitanju zareza, politika menjala u poslednjih pedeset i kusur godina, otkako sam učio te stvari.


Da! Manje je rigidna.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:58 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

pecaros
predatortz
pecaros
cane.srbljanovic
Da se ne bi ozbiljno zamerili.


Pojasni. Ko i kome da se ne bi zamerio?


Valjda on i ja. Vidiš da sam se, u strahu, povukao iz rasprave.


Dok dlanom o dlan, ispade Cane funkcionalno nepismen, greška je baš pacerska. I nije ono - omaklo mi se na tastaturi. Ali će elegantno da je oćuti.

Inače, priznajem da ću angažovati lektora i korektora kada budem napisao knjigu. Pogotovo što se, po pitanju zareza, politika menjala u poslednjih pedeset i kusur godina, otkako sam učio te stvari.


Mladicu, nije ovo tvoja liga takmichenja. Ne utrpavaj se. Nastavi da vezbash pa za neko vreme, ko zna?

Odoh na spavanje. Imam tenis ujutru a totalno sam van forme.

A ti vezbaj. I veruj.
pecaros pecaros 11:00 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

predatortz
Pogotovo što se, po pitanju zareza, politika menjala u poslednjih pedeset i kusur godina, otkako sam učio te stvari.


Da! Manje je rigidna.


Ne sećam se da smo ikada biflali neka pravila za pisanje zareza vezana za strukturu rečenice, osim onih uobičajenih (nabrajanje i sl.). Naglasak je bio na sluh. Ono - kako ćeš izgovoriti, šta naglasiti. Moguće je i da sam imao pogrešnu nastavnicu.
pecaros pecaros 11:02 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

cane.srbljanovic

Odoh na spavanje. Imam tenis ujutru a totalno sam van forme.


A objašnjenje?
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:04 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

Ne sećam se da smo ikada biflali neka pravila za pisanje zareza vezana za strukturu rečenice, osim onih uobičajenih (nabrajanje i sl.). Naglasak je bio na sluh. Ono - kako ćeš izgovoriti, šta naglasiti. Moguće je i da sam imao pogrešnu nastavnicu.


Jesmo. Formiranje recenice, proste, prostoprosirene i slozene. Tu su i zarezi/zapete od odlucujuce vaznosti.
pecaros pecaros 11:19 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

apacherosepeacock

Jesmo. Formiranje recenice, proste, prostoprosirene i slozene. Tu su i zarezi/zapete od odlucujuce vaznosti.


To jesmo, naravno, ali ima i više od toga. Ono - suprotne, umetnute, rečenice u inverziji...

Treba za to truda i prakse da se sve prepozna, ako ti je bitno u životu.
angie01 angie01 12:05 06.05.2020

Re: Zashto "klasichna muzika" nije dovoljna

kada neko poput Anđe




eh, kako bi inace bilo sta moglo da prodje, da se ne spomene grozna Andja.

bogtemazo, koja faca mora da je u pitanu, kada je uvek na pameti.

priznajem da ću angažovati lektora i korektora kada budem napisao knjigu


kao sto vec rekoh, gluposti oko prozivanja za pravopis su potpuno nepotrebne i uvek su maliciozne provinijencije,...pa i akademici, kada izdaju knjige- sto sa tekstovima na blogu nije slucaj-prodju prvo kroz redakcijski dril, znaci, urednik moderise, lektori lektorisu, korektori odrede korekturu,...sve u svemu, ozbiljan rad drugih profesija je ukljucen u tu rabotu.

na zapadu je jos zahebaniji princip u izdavastvu, s obzirom da im je profit u fokusu- prvo marketinska sluzba skenira zeljenu publiku, da izdvoji temu koja bi bila najpozeljnija, pa onda napravi istrazivanje o najboljem pristupu temi, pa se onda selektuju autori koji bi bili najadekvatniji, pa se onda ukljucuje cela masinerija koja odlucuje u kakvom ce se tacno izdnju pojaviti publikacija, koji dizajn, kakva promocija- ovo sve nevezano za uobicajeni redakcijski rad.

pa je onda zameranje vezano za tekstove i komenatre pisanih u jednom dahu u nekom mimohodu izmedju nekih drugih poslova, nekada i sa telefona prilicno bizarno....cudno je kako je buling, stalkiranje, spamovanje prosto prihvatljivo, pozeljno i sa radoscu prihvaceno,...ali zato neki pogresan zarez i slicno, kopaju oci.

ja bih svima dala autorske opcije, pa bi izmedjuostalog, bilo jasnije sta i kako umeju kritizeri:),...meni licno bi bilo drago sto bi tako i neki izvanredni ljudi dobili svoj prostor na ovoj platforim i time je obogatili.


A Andju mi ne diraj.




cane razbija monotoniju,... cini mi se.:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana