B92 Blog    Članovi    gordanac    Dan Evrope

gordanac
20:43
PET
09
MAJ

Dan Evrope

Dan Evrope slavi se 9.maja od 1986. godine, kao sećanje  na 9.maj 1950. kada je usvojena Deklaracija koju je predložio francuski ministar spoljnjih poslova Robert Schuman

"...It proposes that Franco-German production of coal and steel as a whole be placed under a common High Authority, within the framework of an organization open to the participation of the other countries of Europe. ..."

Sve o Evropi može se pročitati u (sad već prilično čuvenoj brošuri) "Evropa u 12 lekcija"

ili u "Kratkoj istoriji Evrope", po dekadama od 1945. do danas.

A skoro sve informacije o Evropi mogu se naći na odličnoj web strani "The EU at a glance" .

Prva dokumenta vezuju se za dvojicu ljudi, Jean Monnet i Robert Schuman slove za utemeljivače današnje Evrope i nezaonilazni su u svim tekstovima, pregledima i istorijskim osvrtima na poslednjih 63 godine Evrope.

Čuveni su i citati koje je izrekao Monnet i koji su o njemu izrečeni:

"There is no real peace in Europe, if the states are reconstituted on a basis of national sovereignty. (...) They must have larger markets. Their prosperity is impossible, unless the States of Europe form themselves in a European Federation." — Jean Monnet (1943)

"There is no future for the people of Europe other than in union." — Jean Monnet

"Nothing is possible without men; nothing is lasting without institutions." — Jean Monnet

"People only accept change when they are faced with necessity, and only recognise necessity when a crisis is upon them." — Jean Monnet

"[Monnet was] someone with a pragmatic view of Europe's need to escape its historical parochialism." -Dean Acheson 

"Building Union among people not cooperation between states"

Credited with coining the phrase "Arsenal of Democracy" which was used by, and credited to, Franklin D. Roosevelt

U jednom od svojih poslednjih intervjua Jean Monnet je rekao: "Kad bih mogao ponovo da počnem da radim na izgradnji ujedinjene Evrope, počeo bih od kulture, a ne od uglja i čelika, kako smo to ućinili Robert Schuman i ja".

Šta bi bilo da su krenuli od - evropske kulture? Sa čime i kime bi počeli, šta su "ugalj i čelik" te naše zajedničke, evropske kulture? Da li bi bilo moguće dogovoriti se o postojanju jednog zajedničkog temelja nad kojim bi ujedinjavanje teklo jednako uspešno? Šta bi bilo uzidano u te temelje? Antika, Rim, rensansa, crkvena umetnost, filozofi, dramski pisci, slikari, graditelji, pesnici svih jezika? Alhemičari i naučnici? Kako bi odabrali samo jednog u kojem se nalaze - svi? Kako bi "pomirili" nacionalne ponose na stvaraoce čija su dela već ugrađena u sve nas, jer pripadamo toj jednoj, zajedničkoj, evropskoj civilizaciji koja vuče svoje korene i iz Azije i sa bliskog i dalekog istoka, hiljadugodišnjim mešanjima kultura i civilizacija? Šta sve u toj ogromnoj šarolikosti jezika (23 zvanična, za sada), posebnih i ukrštenih istorija, sukobljenih i brakovima i rodbinskim vezama spojenih nestalih evropskih kraljevskih loza, zajedničkih i surevnjivih univerzitetskih centara od koji neki imaju skoro hiljadu godina, osvajača i osvajanih, šta bi to među svima njima (nama) bilo (i da li bi uopšte bilo moguće) tako nesporno zajedničko pa da bude prepoznato kao - kameni temeljci evropske kulture, kao nezaobilazni omeni jedne civilizacije kojom i u kojoj nalazimo i sopstveni kulturni i civilizacijski identitet? 

Ovu 2008. godinu, Evropa je proglasila "Godinom međukulturnog dijaloga" i obeležiće je nizom događaja na kojima će se baviti sličnim pitanjaima.

Za sada imamo jedan odgovor sa kojim su svi saglasni - himna Evrope je Betovenova "Oda radosti". Nije loše za početak razmišljanja o tome šta nam je sve zajedničko. I kao povod da se setimo svoje sopstvene, a i Evropi poznate - naše evropske kulture.Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?





Komentari (130)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Drago Kovacevic  20:56 09.05.2008
Preporuka: 0

Lep tekst...

#Link  Replika: 12
Lep tekst...
Samo mala primedbica...Formalno se dan Evrope slavi vezano za deklaraciju od 9. maja 1950. godine, ali se on suštinski slavi zato što je to dan pobede nad fašizmom...civilizacijskim dostignućem koje je omogućilo i 9. maj 1950. i onaj 1986. i Evropu kakvu sad imamo i onu koja će tek biti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:05 09.05.2008
Preporuka: 0

---

Saglasna.
Dan Pobede je veliki upravo zbog ideje koja se, negujući antifašizam, javila neposredno nakon II svetskog rata - da bi se izbeglo "zlo ponavljanje istorije" kojim je Evropa opustošena tokom I, a ubrzo i II svetskog rata - dakle ili drugačiji pristup (o kojem je reč u tekstu) ili - III svetski rat. Zato je 9.maj, Dan Evrope - dvostruki praznik.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  23:30 09.05.2008
Preporuka: 6

Živela Evropa! Živela Srbija!



Sinoć u 8 održana je svečana akademija na Kolarcu povodom Dana pobede. Pokrovitelj akademije bilo je Ministarstvo rada i socijalne politike - malo neobično, ali razumljivo, s obzirom na prilike u Vladi. Skup je pozdravnim govorom otvorio drugi ministar - naime ministar kulture Vojislav Brajović. On je pozdravio prisutne pozvane narodne heroje, borce narodnooslobodilačkog rata i ostale zvanice i građane. (Na pozvinici za akademiju je slika ovog odlikovanja)



Ministar Brajović je ekratko evocirao teška vremena borbe protiv fašističkih okupatora i njihovih domaćih slugu, pomenuo je Belu Crkvu i ustanak 7. jula, i izgovorio termin za koji nisam verovao da ću ga ikad više čuti iz usta nekog zvaničnika u Srbiji: narodnooslobodilačka borba.
Zatim se ukratko osvrnuo na antifašističke vrednosti, na njihov značaj za Evropu i za Srbiju, pozvao još jednom na razum i zaključio uzvikom:
Živela Evropa! Živela Srbija!

Nakon toga izveden je koncertni program sastavljen od popularnih komada (Hristić - Glinka - Rosini - Bizeova svita iz opere Karmen - Bramsova mađarska igra br.5, Dvoržakova slovenska igra). Program je počeo intoniranjem himne Srbije, a zaključen Odom radosti. Za bis smo dobili zanimljivu orkestraciju Marša na drinu. Pod utiskom ministrovih reči, ova muzika delovala je još svečanije i uzbudljivije.

Zaista neočekivan i prijatan doživljaj - pravo osveženje posle prilično jadne tribine "antifašizam u Srbiji" u CZKD-u.
Hvala ministru Brajoviću.
Smrt fašizmu, druže Tihi!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  23:41 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

pomenuo je Belu Crkvu i ustanak 7. jula,


samo Vuk da ne pošizi......
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  05:11 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

samo Vuk da ne pošizi......

Ovde su pobednici WWII bili partizani sa
KP i JB Titom na čelu.
Normalno je bilo da i za Dan ustanka u Srbiji,
bude proglašen neki datum, a što je odabran 7. juli
i Žikica Jovanović - Španac, sasvim je normalno,
i više je vezano za njega samog, nego za sam događaj,
(za koji se kače svi koji su protiv tog datuma).

Vuk može da "šizi" koliko hoće, ali ne verujem da bi
uopšte "šizio", da mu je žena kojim slučajem osoba
slična MM. ili bar neutralna.
Ni Vuk ni pok. Sloba se ne mogu pohvaliti da im žene
nisu bitno uticale na shvatanja i tok života,
to samo zbog toga koliko su sami bili (jedan je još uvek)
jake ličnosti. Hm.




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  12:33 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

Ni Vuk ni pok. Sloba se ne mogu pohvaliti da im žene
nisu bitno uticale na shvatanja i tok života,


ovaj deo nisam baš najbolje razumeo....
je l' treba da se stide što su im žene uticale na "shvatanja i tok života" ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  13:39 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

ovaj deo nisam baš najbolje razumeo....
je l' treba da se stide što su im žene uticale na "shvatanja i tok života" ?
*novo


To kakav su one imale uticaj na njih - nije za stid
to je još gore.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
navodno  13:56 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

gorran
On je pozdravio prisutne pozvane narodne heroje, borce narodnooslobodilačkog rata i ostale zvanice i građane. (Na pozvinici za akademiju je slika ovog odlikovanja) Ministar Brajović je ekratko evocirao teška vremena borbe protiv fašističkih okupatora i njihovih domaćih slugu, pomenuo je Belu Crkvu i ustanak 7. jula, i izgovorio termin za koji nisam verovao da ću ga ikad više čuti iz usta nekog zvaničnika u Srbiji: narodnooslobodilačka borba.



:))))))))

Zar jos ima tih "narodnih heroja"? Ako je neko bio tamo neka prenese utiske i dal je mozda bilo reci kad ce "heroji" da se isele iz otetih kuca i stanova, ali i u koju masovnu grobnicu su polozili cekicem ubijenog zanatliju Miljovica sa Dorcola te Profesora Jovanovica ali i apotekara Jovanovica koji je bio toliko bezobrazan da se raspituje za svog brata, profesora Jovanovica?

Mislim, ovo sto se tice selidbe, ne moraju da zure, ma ne moraju ni da se sele, nek im je alal, al ovo za grobnice bi stvarno voleo da znam, cisto svecu da zapalim. Ja i jos stotinjak hiljada ljudi.

Smrt fasizmu drugovi revoPolucionari:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  14:04 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

opet ne razumem :
je li loše ako žena utiče na shvatanje i tok života svoga muža ?
ne pričamo ovde o političkoj ulozi pomenutih supruga, njihovim stavovima i shvatanjima - u to neću da ulazim
ali,
hajde - jakaotakav, da malo odbranim neka ženska ....prava (mada nisam siguran da to o čemu pričam uopšte spada u neka "prava"), i to od samih žena !!!!!
dakle : mislim da je logično i "normalno" (ne volim ovaj izraz jer se mnogo zloupotrebljava) da žena ima uticaj na svog supruga. Kao i on na nju, uostalom
Kakav je taj uticaj - od mnogo stvari zavisi
Ali - ne kupujem priču da bi Cobe bio bolji da se Mira nije mešala, no way !
To mi zvuči kao ono "ma dobar je Sloba, nego ovi oko njega ne valjaju"
Ne kupujem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  17:09 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

Hvala ministru Brajoviću.


Beše li to onaj Aukcionar na TV aukciji o Uskrsu čini mi se na kojoj su bili prisutni :

Fam. Karić
Fondacija Karić
Dragoljub Karić
Stranka Karić
Milanka Karić
Ostali Karići
koji kupiše sve što bi bagatelno a i skupo od ovog slavnog aukcionara?????
Ja mislio da je on avanzovao u aukcionara Sotbija ili makar Kristis. Što ti je život.
druže Tihi!

Sa ovakim junakom je teško izgubiti revolucionarnu borbu.
dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  17:19 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

ne pričamo ovde o političkoj ulozi pomenutih supruga, njihovim stavovima i shvatanjima - u to neću da ulazim


Ja sam samo baš na to mislila, kad su oni u pitanju.
Slobino i Mirino poreklo su potpuno različiti, iz različitih
miljea, dijametralno suprotnih.
Sami donesite odluku ko je bio jača ličnost od njih dvoje.

Uopšte gledano, kada bi stvari bile idealne - onda što se tiče
međusobnog uticaja, ne bi trebalo da bude prevage, već
normalne komunikacije, posle koje niko ne bi trebalo da "trpi",
ili se povlači. Bez razgovora - stvari se ne podrazumevaju,
jer kada se nešto podrazumeva - a pre tog ne razgovara-
uglavnom se donose pogrešni zaključci.
"Ja mislim da ti misliš (si mislio ili mislila) - garantovani
je promašaj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  18:02 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

samo Vuk da ne pošizi......

a da li je sizeo kada je radio u kabinetu iz onog doba zbog koga sada sizi?
pusti nas tih salonskih disidenata...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  19:10 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Živela Evropa! Živela Srbija!

a da li je sizeo kada je radio u kabinetu iz onog doba zbog koga sada sizi?

"...samo kamenje oblik ne menja.." - što bi Pesnik rek'o....
pa, dozvolimo i Čoveku da malo promeni mišljenje
Bio je on i u SKJ, pa više nije...
kao i mnogi drugi
Ne razumem zašto nečija sposobnost adaptacije ili unapređivanja razmišljanja i stavova izaziva diskvalifikujuće reakcije, to mi malo liči na "spomeničarski" pristup materiji
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  21:05 09.05.2008
Preporuka: 1

Po drugi put...

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  13:40 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: Po drugi put...




Tu je negde i Evropa, ali kako se slavi sa
slatkišima , eto malog doprinosa
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  21:08 09.05.2008
Preporuka: 2

Bitka za Beograd ... jun 1456.godine.

#Link  Replika: 1
Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?

Shajka.

Gore ,na bregu, utvrdjen je grad ...
dole ,na uscu, spajaju se reke,
Na istoku ,ispred ,spremna je vojska ...
na zapadu, iza , siri se ravnica,
a Dunavom plovi malena sajka....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Malanika  23:32 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: Bitka za Beograd ... jun 1456.godine.

Ja sam za vojsku samo ukoliko je ona nebeska, sa cetama andjela... sto pesmom vojuju...
Onda nestaje strah i potreba za tvrdjavom, a sajka se propne, pa zarije kljun, pa se opet izdigne - u vodi se zrcaleci, ka nebu i suncu gledajuci :-)))))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Moj Tvoj  21:18 09.05.2008
Preporuka: 0

Dan Evrope

#Link  Replika: 0
U jednom od svojih poslednjih intervjua Jean Monnet je rekao: "Kad bih mogao ponovo da počnem da radim na izgradnji ujedinjene Evrope, počeo bih od kulture, a ne od uglja i čelika, kako smo to ućinili Robert Schuman i ja"

Šteta što nije bilo tako.

Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?

Inat.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mara  21:25 09.05.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 7
Хм,

Одлично питање, мада тешко. Чини се да понекад, имамо проблем са "припадношћу": јесмо ли исток Запада или запад Истока?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:37 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ...

he-he
Maro
ma nije teško, što?
Kreneš od nečeg skroz ličnog, nekog privatnog pogleda na najbolje što imamo ili jesmo, pa....ko zna, možda nas ima više koji delimo sličan stav, to sam mislila
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  21:39 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Mara
Хм,

Одлично питање, мада тешко. Чини се да понекад, имамо проблем са "припадношћу": јесмо ли исток Запада или запад Истока?


Mi smo i jedno i drugo...mozda je to bogatstvo koje treba da svima obznanimo pa da nas tako gledaju i sa Zapada i sa Istoka...kao nesto svoje a ne tudje.Mozda bismo im onda bili blizi u srcu, kada bi znali da smo mi njihovi zaista.Mozda bi mi mogli da spajamo a ne da razdvajamo Istok i Zapad? Samo kako?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  21:56 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ...

a ko to kome to treba biti blizu srca?
mislim da je pitanje shta je to specifichnost jednog evropljanina... a to je dosta teshko pitanje jer se narodi evrope dosta kulturoloshki razlikuju. mozhda je to specifichna istorija umetnosti kojoj pridajemo veliki znachaj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mara  21:59 09.05.2008
Preporuka: 1

Re: ...

gordanac
he-heMaroma nije teško, što?Kreneš od nečeg skroz ličnog, nekog privatnog pogleda na najbolje što imamo ili jesmo, pa....ko zna, možda nas ima više koji delimo sličan stav, to sam mislila


Гоцо,

Ту се негде и врти мој одговор. Можда та наша тескоба да нас се држи строго у "задатим оквирима", тај немир и потреба да се припада негде, а не припада никоме, да се буде свој и само свој, а отворен и опет са другима...Међутим, не знам колико је то само нама својствено, а колико је то опште место...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:59 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ...

...mozhda je to specifichna istorija umetnosti kojoj pridajemo veliki znachaj....

Na primer?
Koga ili šta bi ti izdvojio? Neka tri ili neko samo jedno?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  22:11 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ...


.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  19:49 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: ...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  22:07 09.05.2008
Preporuka: 2

QQ

#Link  Replika: 2
Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?


Kako sta?!



Da nije bilo sto je bilo, ne bi sada pisala o toj Jevropi, vec recimo ... kako bih to nazvala ... nekom Otomanistanu!?
Vidish, to je po meni bio dovoljan razlog da Srbiju preko reda prime u EU!
Zar nije?

Sad mi sledi ili: sedi edi 5!
ili pali edi: banchina:)))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zeks  22:12 09.05.2008
Preporuka: 0

Edi-va

Kad ces da napises nesto originalno,nadahnuto & interesantno?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  22:25 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Edi-va

Zeks
Kad ces da napises nesto originalno,nadahnuto & interesantno?



Kad porastem:)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KafaJeGotova  22:38 09.05.2008
Preporuka: 0

more me pitanja

#Link  Replika: 0
da li je u srbiji pobedjen fasizam? ali ovaj 'prosveceni', savremeni, prisutan.
koje su, recimo, akcije drzave srbije u borbi protiv fasizma? ako su to ovi naivni plakati i koncerti, koji mazu oci znajuci za knjige istorije u osnovnim skolama, preko optuzbe za nesprecavanje genocida, pa do ekoloskog zagadjivanja u pancevu, nista mi zapravo ne radimo. sve je ovo smesno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Malanika  22:50 09.05.2008
Preporuka: 2

ECCE HOMO

#Link  Replika: 0
Pokusacu da prepricam ukratko - nedavno gledah na jednoj evropskoj televiziji jedan talk-show popularne provenijencije u kojoj je jedan covek, tamnoput i resen da bude jak i sretan svojom sudbinom, a imajuci stalno nad sobom senu ponizenja svojih predaka zbog svoje boje koze, govorio, jako emotivno o:

mogucnosti da se otvaramo, primajuci i davajuci, prema svakom coveku. O jednoj ( zapravo ostvarivoj) utopijskoj ideji - da svi mi treba da napisemo knjigu, naravno, kako drugacije - vrlo licnu, iskrenu, u kojoj bismo opisali svoj zivot. Ali svako, bas svako, govorio je uzbudjeno, treba da je napise. I onda bismo trebali da citamo knjige koji su napisali drugi, da bismo, neko odmah, a neko malo kasnije, shvatili tugu i lepotu, raznolikost i istovetnost COVEKA, na bilo kojem delu ove planete. I onda, ustvrdio je on, nikada vise ne bi bilo rata, nikada vise ponizavanja coveka, nikada vise ubistava Drugosti, jer bismo znali da si i ti i ti i ti i ti i ja isti u svojim svekolikim ljubavima, patnjama, radostima, bolovima, dobicima i gubicima, da cineci zlo drugima, mi ga cinimo zapravo sebi.

Stoga odlucujuci je li ovaj svet najbolji ili najgori od svih mogucih svetova, mi ga stvaramo onakvim kakav jeste i kakav ce nam biti. I jug severa i sever juga, i istok zapada i zapad istoka, da se pomesaju i dodirnu u centru covecnosti vazda jednake, po meri onog merila svemira sto nas sve povezuje - postovanja zivota.

Evo ja poceh da verujem da cemo to shvatiti do nedelje.





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kuki  22:58 09.05.2008
Preporuka: 0

Kultura

#Link  Replika: 0
Slozio bih se da je kultura upravo nesto oko cega bi se Evropljani najlakse i najbrze povezali. Kulturne tekovine i tvorevine su univerzalne i cene se i prihvataju na osnovu svojih vrednosti a ne porekla. Jeste da postoji patriotizam ali ne i nacionalizam. Ekonomija kao osnov ujedinjenja je, zbog jakih interesa, prouzrokovala da je proces bio dugotrajan i mukotrpan. Verovatno je i razlog za preglomaznu birokratiju i nemerljive kolicine propisa.

Tako ja razumem: "Kad bih mogao ponovo da počnem da radim na izgradnji ujedinjene Evrope, počeo bih od kulture, a ne od uglja i čelika..."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  23:01 09.05.2008
Preporuka: 1

Posmatrano sa ove strane bare

#Link  Replika: 8
Europa je svakako napravila svoj identitet. Medju Amerima, i evolucija je "samo teorija" (u glavi preCednika, na primer), ali Europa vise nije teorija, I zbunjuje ove domorodce.
Da li ce, i kako, opstati na duze staze, to je drugo pitanje. Posebno je sumnjivo vojno pitanje, jer se Veliki Brat mrgodi, zahteva i buni.
Neka nam je sa srecom!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  23:56 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: Posmatrano sa ove strane bare

Posebno je sumnjivo vojno pitanje, jer se Veliki Brat mrgodi, zahteva i buni.


Pa da, buni se mozda i sa pravom.Amerika ne razume Evropejce dobro.Ali razume ipak dovoljno da bez EU ne moze na vascelom svetu.Mozda je Amerima to i nametnuto,kruto i strano, ali se oni lako mire sa trenutnim problemima.E,tu je velicina USA kao lidera slobodnog sveta.Iako naravno volim EUniju kao najplemenitiju ideju savremene civilizacije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  23:59 09.05.2008
Preporuka: 6

Re: Posmatrano sa ove strane bare

velicina USA kao lidera slobodnog sveta

Mozes li da definises ovo "slobodnog" (sada kad nema Sovjetskog izgovora)?

Na primer, u vreme Sovjeta, ta retorika o "slobodnom svetu" se mnogo raubovala. Da li je Saudijska Arabija deo slobodnog sveta? Pakistan? Nikaragva pod Somozom? Cile pod Pinoceom? Ili je u pitanju sloboda i demokratija kakva danas vlada u Iraku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  17:31 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Posmatrano sa ove strane bare

EUniju kao najplemenitiju ideju savremene civilizacije.


Da je Napoleo bio skromniji. ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan M. Ćirković  19:21 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: Posmatrano sa ove strane bare

nsarski
velicina USA kao lidera slobodnog sveta

Mozes li da definises ovo "slobodnog" (sada kad nema Sovjetskog izgovora)?

Na primer, u vreme Sovjeta, ta retorika o "slobodnom svetu" se mnogo
raubovala. Da li je Saudijska Arabija deo slobodnog sveta? Pakistan?
Nikaragva pod Somozom? Cile pod Pinoceom? Ili je u pitanju sloboda i
demokratija kakva danas vlada u Iraku?

Hajde bre, NSarski, raspravljali smo vec mnogo o tome. Hajde da vidimo da li su se vise krse ljudska prava u SVIm tim zemljama koje si nabrojao tokom perioda hladnog rata, nego u jednoj jedinoj Enver Hohxinoj Albaniji. Ja tvrdim: u Albaniji. E sad, ako hocemo da izadjemo iz doba hladnog rata i zahvalimo se Svevisnjem (a to je jedino moralno da uradimo), sto je unistio tu zlikovacku tvorevinu kao sto je bio bivsi sssr (da podsetim: uzrokovao znatno vise nasilnih smrti od nacisticke Nemacke ili bilo koje druge monstruozne tvorevine u istoriji), onda treba da ividimo da je tranzicija u Cileu obavljena uz punu saglasnost SAD, kao uostalom i slicne tranzicije u Nikaragvi i drugim ex-diktaturama Latinske Amerike. I opet da priupitam: da li se vise krse ljudska prava u svim americkim saveznicima zajedno ili u jednom jedinom delu Kine - Tibetu? Ja tvrdim: na Tibetu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:53 10.05.2008
Preporuka: 4

Re: Posmatrano sa ove strane bare

da li se vise krse ljudska prava u svim americkim saveznicima zajedno ili u jednom jedinom delu Kine - Tibetu? Ja tvrdim: na Tibetu...


Može nešto malo konkretnije na ovu temu? Ni na kraj pameti mi ne pada da Amerikance prozivam za sva zla na svetu (naprotiv, smatram da su Ameri najmanje loš, aj da kažemo, "svetski diktator") ali stvarno mi je teško da prihvatim da se stanje ljudskih prava u Saudi Arabiji proglašava superiornijim u odnosu na Tibet (ako ništa drugo, ono je na Tibetu bolje makar za 50% populacije).

Drugo, ako je i tačno da je "tranzicija u Cileu obavljena uz punu saglasnost SAD" isto je tako tačno da ista (tranzicija) nikad ne bi bila ni potrebna da nije bilo SAD. Kao što je i ova pošast komunizma koja trenutno vlada Južnom Amerikom u velikoj meri stvorena upravo SAD podrškom fašističkim režimima diljem tog kontinenta.

Treće, SAD iz doba hladnog rata nisu isto što i SAD iz doba novog svetskog poretka. Ako su onda i imali elemenata "zaštitnika demokratskih vrednosti" sada su samo imperijalna sila (koja, po mom skromnom sudu, odbrojava poslednje decenije, ako ne i godine, svoje dominacije).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  02:16 11.05.2008
Preporuka: 2

Re: Posmatrano sa ove strane bare

E sad, ako hocemo da izadjemo iz doba hladnog rata

Pa, to i kazem: ako hocemo da izadjemo iz doba hladnog rata, onda treba da ostavimo te hladnoratovske termine. "Slobodan svet" u vreme hladnog rata je oznacavao zemlje koje su bile usa sateliti, klijenti, ili pitbulovi - kako je kome dopalo. I to veze sa slobodom nema.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  13:41 11.05.2008
Preporuka: 0

Re: Posmatrano sa ove strane bare

nsarski
E sad, ako hocemo da izadjemo iz doba hladnog rata

Pa, to i kazem: ako hocemo da izadjemo iz doba hladnog rata, onda treba da ostavimo te hladnoratovske termine. "Slobodan svet" u vreme hladnog rata je oznacavao zemlje koje su bile usa sateliti, klijenti, ili pitbulovi - kako je kome dopalo. I to veze sa slobodom nema.


sarski,
inercija zla dugo traje a i kada se završi neko drugo zlo ga odmah nasledi.
Ljudska prava se krše svuda a najviše u državama koje sebe nominiraju za "slobodne" upravo zbog toga kako bi svoju nosinu koju trpaju u tuđe stvari na neki način opravdale.
Termin "slobodne nacije" omiljena Bušotina, u Evropi se odavno pretvorio u "demokratski svet" ali je modus operandi zla zvanog naturanje svog stava na silu drugome ostao.

Političku osnovu nacionalne demokratije(?) na sve strane već uveliko zamenjuje korporativna demokratija i interesi Karavan Kapitalizma kovnica je (iz nemačkog jezika) koja je prvi put upotrebljena da bi se označilo ponašanje firme Nokia u Nemačkoj koja je ukinula preko 3.000 radnih mesta (ostavila ljude na ulici) a preselila se u Rumuniju zbog bagatelne radne snage i novčano zemljišnih subvencija koje je ponudila Rumunija.

Političari koji moljakaju CEO transnacionalnih korporacija da im zaposle proletarijat za bagatelu nije novo i u zemlji Srbiji.
dragan7557
na izborni dan 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  16:31 11.05.2008
Preporuka: 2

Re: Posmatrano sa ove strane bare

inercija zla dugo traje a i kada se završi neko drugo zlo ga odmah nasledi.

Slazem se ja s tim. Ali, ako cemo da promenimo nesto (da pravimo "revoluciju", kako kaze Gandi), onda je najpre potrebno nazvati stvari peavim imenom.
Slazem se da Rumunija, recimo, u doba Sovjeta nije bila slobodna zemlja. U isto to vreme, Juzna Afrika, sa svojim Bantustanima, zvanicnom diskriminacijom i rasizmom je spadala u "slobodne zemlje". Ili Indonezija koja je sistematski pobila 1/2 miliona svojih gradjana u periodu od 1 godine je bila slobodna zemlja. Ili, najzad Usa iz pedesetih, gde su Crnci bili zvanicno gradjani drugog reda, i gde je segregacija bila zakon, je sebe zvala "liderom slobodnog sveta".
Batalimo, dakle, taj vokabular hladnogh rata,
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
stefan.vizantin  23:22 09.05.2008
Preporuka: 1

za evropsku srbiju :)

#Link  Replika: 1
Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?


Ideologija: BRATSTVO JEDINSTVO (nikako nemojte da me pogresno shvatite da predvidjam istu sudbinu i EU, naprotiv, mi smo odlican los primer kako je dobra ideja unistena u krvavom sukobu, pa sad oni znaju da se ne zaj@$^)

definitivno je puno razlicitosti medju evropskim narodima pa ni mi nismo izuzetak. ne mislim da nas emocionalno nesto veze recimo za Dance (a i njih za nas) ali su svi ipak citali Andersena i znaju za Malu Sirenu. neko je tom kulturnom miljeu dao manje, neko vise, ali su svi u njemu ucestvovali (tj. bilo je trenutaka kada je i srpska kulturna i naucna elita bila izuzetno lepo primljena u Evropi e.g. zenitizam i sl.) nekada su price ko je i kako na koga uticao prosto neverovatne (npr. vizantijski Grci kao pioniri renesanse na zapadu, slovenski/balkanski crkveni pisci u temeljima ruske kulture...). Evropa je mala a krcata istorijom. mi smo na podrucju koje posebno pati od njenog viska. ali sve to je nebitno jer u saradnji svako (normalan) moze videti buducnost svetliju i lepsu. Za ujedinjenu Evropu! Za evropsku Srbiju!
:)))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  13:49 11.05.2008
Preporuka: 0

Re: za evropsku srbiju :)

Evropa je mala


Vala jes' svega 10.400.000 km2. Nema mesta okrenut' se !!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  23:34 09.05.2008
Preporuka: 0

ecce

#Link  Replika: 40
ecce
cit
kao nezaobilazni omeni

ma šta bre stalno o tebi

cit

jedne civilizacije kojom i u kojoj nalazimo i sopstveni kulturni i civilizacijski identitet

završen cit

a sad bez šale

ti stvarno misliš da u njoj, a ne nasuprot njoj ,nalazimo svoj sopstveni kulturni i civilizacijski identitet

ili

ako ga već imamo

Nomen est omen

a Srbi su...........

Gordanac ,
oćemo friškije ili starije konotacije

ili da ostavimo za ponedeljak

Monday, Bloody Monday

ili

I Don't Like Monday's

ne mogu više ni da lepim

We Will ....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  23:53 09.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

cit
kao nezaobilazni omeni

ma šta bre stalno o tebi

:))))))
Idi, bre!
a sad bez šale

ti stvarno misliš da u njoj, a ne nasuprot njoj ,nalazimo svoj sopstveni kulturni i civilizacijski identitet

Mislim.
Kao što mislim da nam nedostaje - samopoštovanja za kulturna, civilizacijska dela koja prepoznajemo kao "svoja", pa ma šta bila...Recimo - Dositej Obradović, zar ne bi spadao u temelje evropske kulture? Ili braća Lacković? Ili Vuk Karadžić? Ili Orfelin? Ili Branko Miljković? Ili....dodaj, oduzimaj, ima ih s dovoljno stvorenog da je dotaklo i nas i druge evropejce...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  00:14 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce


Recimo - Dositej Obradović, zar ne bi spadao u temelje evropske kulture?

Al ti je primer

pitanje

I danas ,u kojoj meri i naše(kulture) .

Ili....dodaj, oduzimaj, ima ih s dovoljno stvorenog da je dotaklo i nas i druge evropejce...


Koje nas ? Da ne citiram sad Rajsa Čujte Srbi ! Čuvajte se sebe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Radojicic  00:20 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: ecce

Al ti je primer

pitanje

I danas ,u kojoj meri i naše(kulture)


Cherevichan?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  00:30 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

Al ti je primer

Što?
Šta ne valja? Prosvetitelj, sam` takav, meni mnogo mio!
Nemamo samopoštovanja kad je on u pitanju?
Pa to sam napisala.
I daleko da je on jedini primer za nedostatak kulture samopoštovanja.
Ali to ni njega ni druge nimalo ne umanjuje u značaju onoga što su stvorili, što jeste (tako ja mislim) deo evropske kulture.
Koje nas ?

Koje god hoćeš.
Sve nas.
Ne "merim" ja kulturni doprinos Francuza po tome što su zabranjivali Bodlera ili se sramotili aferom Drajfus, već onim što su stvorili kao deo (civilizacijski) evropske kulture. Samo vidim kod drugih više samopoštovanja nego kod nas u tkz. "krugovima poznavalaca". Ima potomaka onih koji su spalilili Bruna i hteli da spale Galileja, da li njima to oduzima pravo da znaju šta su "uneli" u evropsku kulturu?
Budala i rušitelja ima svugde (Gauss-om raspoređenih) ali nisu mi oni tema - već neki deo opšteg dobra koji i mi nosimo Evropi, prosto mislim da ga mora biti.
Eto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  00:58 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

Ne razume Florian
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  01:00 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

Izvinjavam se ovo je pitanje za Radojicic
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  01:04 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  01:15 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

:))
Znala sam jednog jednom što je bio lud (sa)za Zappa ...
(npr. računa li se RnR istotakođe u - deo evropske kulture?)
a za izvinjavanje
ništa, ništa :))
Sve je to negde "East Of The Sun (And West Of The Moon)" :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Radojicic  01:22 10.05.2008
Preporuka: 1

Re: ecce

florian
Izvinjavam se ovo je pitanje za Radojicic


Radojicic veceras pece lebac i voli da cita Cherevichana, a ostavljam mogucnost da nisam shvatio o cemu se radi
bitno je da sutra uspe sastanak RUK i da konacno se resi ko je upropastio umetnost u Srbiji
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  01:23 10.05.2008
Preporuka: 3

Re: ecce

konacno se resi ko je upropastio umetnost u Srbi

Mangupi u necijim redovima - to je uvek resenja!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Radojicic  01:37 10.05.2008
Preporuka: 0

Re: ecce

nsarski
konacno se resi ko je upropastio umetnost u Srbi

Mangupi u necijim redovima - to je uvek resenja!


pa jes,
evo sta Pekic kaze o doticnima (hvala Cirkovicu i Gospodji Ljiljani Pekic na podsecanje)

Ako umetnik mora strojeve da slika da bi revolucija pobedila, pod uslovom, naravno, da je odobrava, to je još i razumljivo, ali ako te proklete strojeve mora da slika i posle pobede, čitavog života da ih preslikava, a da ne sme dočarati neki izlazak sunca, pa i ako mu se to dozvoli, sunce uvek da bude crveno, mada je uistini zeleno, onda će se morati jednom pobuniti. Moraće se zauzeti za svoju slobodu.

A onda mu se kaže: “Kakvu vi to slobodu hoćete u razorenoj, demoliranoj, razjedinjenoj, gladnoj, goloj i bosoj zemlji?”

A kasnije kad se zemlja podigne, ujedini nahrani?

“Pa tek kada moćni postanemo, svet će nam o glavi raditi: bićemo opkoljeni intervencionistima, naseljeni špijunima i saboterima, kljukani neprijateljskom propagandom. Kakva sloboda u ždrelu tigra?!”

Ali kasnije kad se zemlja opet sa svetom izmiri?

“Onda će, uvidjajući da spolja pomoći nema, klasni neprijatelj dići glavu. Moraćemo se boriti protiv izdajničkog činovništva, ravnodušnog seljaštva, kolebljive inteligencije, nesavesnog proletarijata, a o buržujima i da ne govorimo. Pa kakva je to sloboda moguća sa tigrom u trbuhu?!”

Nikakva – tada, razume se, ali kasnije kad se zemlja... Pa mi tako možemo do sudnjeg dana da se natežemo!

zagorece mi hleb
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.