Eksperimenti u blogovanju

Opet podela među Srbima

zilikaka RSS / 17.05.2020. u 17:44

Mirođija u grašku, za ili protiv? 



Komentari (601)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:19 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Onda njih tako i zovi. Mene nemoj.


ja tebe nisam ni zvala, ni Bosanac ni nikako drugacije- ti si sam govorio da nisi Bosanac-iako ti stoji objasnjenje da ta rec ne oznacava etnicku pripadnost.


To što bi ti da izjednačiš nas dvojicu, jer "poznaješ neke ljude iz Bosne", to je tvoj problem, ne naš.


alo bre, ti si nicim izazvan dosao i dao taj primer sa sovinistickim objasnjenjem, a na sasvim legitimnu rec koju je upotrebila tadejus i u tom kontekstu ti nije smetalo, nego si jos pritrcao i rekao da se slazes za nesto sto je meni ucitano a upravo ti radis, pokazujes animozitet prema Bosancima:), (i da verovao ili ne, postoje ljudi koji nisu nacosi i ne srbuju na svaku temu i koji svoje oceve zovu babo i ne dobijaju grdnju zbog toga),...a svakako, ako cemo po logci stvari- obojica su Bosanci, ako su sa te teritorije ili ispunjavaju parametre date u objasnjenju, ...gde lepo stoji koje konstitutivne narode razlikujemo.


principessa_etrusca principessa_etrusca 17:21 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Генерално, подразумевање ичијег идентитета може да буде веома незахвална работа, од тога да ли је неко жена или мушкарац, па надаље.

У Енглеској, државне службе често анкетирају грађане након пружања неке услуге. Те анкете су увек необавезне и анонимне, и укључују питање да ли се анкетирани сматра црнцем, белцем, Европљанином, Британцем, Африканцем, женом, мушкарцем, нечим трећим итд.

У Србији постоји тенденција да се идентитет сматра фиксним, а не флуидним, и да је могуће одредити га споља.
angie01 angie01 18:19 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Генерално, подразумевање ичијег идентитета може да буде веома незахвална работа, од тога да ли је неко жена или мушкарац, па надаље.


ja licno ne podrazumevam niciji idnentitet- i u Srbiji ti mozes prilikom popisa da se izjasnis kao Marsovac, ( barem je moglo)-znam lika koji se jednom izjasnio kao Shoshon...tako se covek intimno osecao:)...mozes i da se ne izjasnis...kako god, svacije nacionalno opredelenje i vera su njegova licna stvar i osnovno pravo da se oseca kako hoce i veruje u sta hoce... i kao takvo ne bi trebalo da bude predmet interesovanja i prezvakavanja bilo koga-eto, moze da bude predmet statistickih podataka.

u gornjem thread-u:) su se zamenile teze-meni se spocitavalo nesto sto nisam ni rekla ni mislila, a i od strane osobe, koja upravo tako nesto i misli i govori.


У Србији постоји тенденција да се идентитет сматра фиксним, а не флуидним, и да је могуће одредити га споља.


u Srbije postoji tendencija da se ljudi dele na Srbe i ostale,...sa svim posledicama tog zamisljaja....a iz cega proizilazi podela na nase i njihove- one koje podrzavaju takve besmislice i one koji sa takvim razmisljanjem nemaju nista,...koji se proglasavaju neprijateljima....vrlo poznat manir iz davne i ne tako davne proslosti, a sa tragicnim posledicama.
alselone alselone 18:23 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

У Србији постоји тенденција да се идентитет сматра фиксним, а не флуидним, и да је могуће одредити га споља.

Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.

predatortz predatortz 18:48 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.


Ja bih je čak zvao krizom identiteta.
Zamisli, pitaš crnca da li se oseća kao crnac!
milisav68 milisav68 19:07 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

u Srbije postoji tendencija da se ljudi dele na Srbe i ostale,.

Rasim Ljajić se ne slaže sa tobom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:28 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
У Србији постоји тенденција да се идентитет сматра фиксним, а не флуидним, и да је могуће одредити га споља.

Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.

Али она рефлектује стварност.

Ја бих рекла да у зависности од особе, постоји нешто што је идентитетско језгро које је мање подложно промени, и постоји флуиднији део који је рецимо везан за професију (коју данас значајан број људи мења у току радног века), систем веровања и вредности (сви смо видели људе који у одраслим годинама постану верници или то престану да буду), политичка уверења, породични статус, национални идентитет (макар смо ми видели трансформације те врсте, рецимо из југословенског у српски), па онда неки географски идентитет (Шумадинац, Земунац, Ера) итд.
rodni rodni 19:38 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.


Ja bih je čak zvao krizom identiteta.
Zamisli, pitaš crnca da li se oseća kao crnac!

Pa da.
Pitam ja jednog drugara kako se oseća?
On pridigne ruku, nakrivi nos ka pazuhu, ponjuši i reče - osećam se!
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:43 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.

Ja bih je čak zvao krizom identiteta.
Zamisli, pitaš crnca da li se oseća kao crnac!

Без обзира да ли то зовемо кризом идентитета, чињеница је да постоје људи који се из различитих разлога не идентификују са својом расом, друштвеном класом или етничком припадношћу.
predatortz predatortz 20:09 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
predatortz
Идеја флуидног идентитета је веома проблематична и упитна.

Ja bih je čak zvao krizom identiteta.
Zamisli, pitaš crnca da li se oseća kao crnac!

Без обзира да ли то зовемо кризом идентитета, чињеница је да постоје људи који се из различитих разлога не идентификују са својом расом, друштвеном класом или етничком припадношћу.


Postoje, ali to je već lični izbor ili neka frustracija.
Ono, odlučim ja da se malo osećam kao crnac. Može, ali nije baš u vinklu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:09 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Kada se Braca devetneste vrno, s dalekog fronta di soldat je bivo


ja sam uvek mislio da misli na (dosta) starijeg brata - jer mi smo bili derani...

mozda nisam u pravu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:57 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Pretprošle sam godine tamo vodio ženu i klinku (tura je bila malo duža, išli smo do Foče, ustvari smo hteli do Višegrada, ali sam imao loše iskustvo u Goraždu pre dosta godina pa smo odustali, negopreko Drine, na Pivsko jezero i okolo, nazad na more, ova druga mala se još nije rodila, zapravo jeste nekoliko meseci kasnije. Išli smo dole iz zaliva onim putem kod Herce Novog, pa gore u brda.


auf al ste me naterali da obnovim gradivo i otvorim google mape (ne samo ti, nego i vrabac i ostali).

koje su to rute bile, koja nadrealna priroda - foca pa tjentiste starim putem kroz sumu penjanje po snegu i ledu do gackog - a kad se popnes gore, plato, puca pogled, ravnica. kad je zima, sneg i led - kao u ruskom romanu (doduse tada bez zene i sina)... neki put nocu, mesecina kad izbijes na plato a ono vidi se kao po danu. rece tad onaj ludi amer sto isao sa mnom - 'only now I can say that I understand wolves'. a leti kad je suv put pa se razvije brzina, neopisiv osecaj... skoro kao kad zimi na istom tom putu kroz prasumu posle tjentista pokusavas u krivini da obidjes centreksove konvoje (bez tablica, naravno). nadrealno.

pa pogled odozgo na bilecko jezero, i ukapiras da tu negde izvire trebisnjica - bese najduza ponornica dal u evropi, ili na svetu... i onda spustanje pored leotara do trebinja... a leotar posadjen iznad trebinja kao shasta pored azalee. trebinje, urbano trebinje. stari grad; njeguski u hotelu (zaboravih mu ime). da, to je grad u kome je ziveo jedan srdjan aleksic. sta vise reci. znam da su petparacke price ali bese dobra ona neka serija po romanu mirjam sa radnjom u trebinju. jeste, tearjerker, ali neka ga... jer je trebinje tako verno prikazano, bas onako kako ga se secam.

pa onda nazad istim putevima do gackog, pa u ljubinje. ajde dalje i do borackog jezera. e ko nije dosao tim putem do boraca ne zna sta je propustio. do konjica se nije moglo, a nocna voznja po mesecini do boraka gde je i improvizovana vojna bolnica koju vodi bugarin dobrovoljac - hirurg iz sofije. neverovatan lik i jos jedan zacin u celoj hercegovackoj nadrealnosti.


ah da, zaboravih kad bude detour od foce ka crnoj gori na pluzine, pa one kafanice pored brane...pa preko savnika i boana do nikisica (pozdrav za misura!)
ili i ovo sto vrabac pomenu od trebinja na viluse, pored serdar janka...

secanja lepa, kao u snu.

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:03 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ili onima koji kažu da paor nije za soldata stvoren.


Nije dok ne treba.





zao mi konja.

nb: paor laszlo iz temerina je jedan od moja dva ratna druga.
kad smo obarali a10 iznad leskovca.

pravi, urbani lik, paor. koji se nije krio kad je bilo gusto.
zao mi je sto smo izgubili posle kontakt, nadam se da je dobro i zdravo i da su mu sve godine rodne.

laszlo je paor koji zna kad treba, i za koga.
i protiv koga.


dragosevacsutra dragosevacsutra 22:13 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A kad zatreba on ide preko Karpata,
Pričo nam kako su prešli Karpate

neki išli preko Prokletija.


ne bih rekao da je bas isao svojom voljom preko karpata.

nemoj huci, nije na mestu da izvlacis iz konteksta.

Prič o nam Braca o mirisu mora
i o patroli od koje je bež o
pa kako je opsov o nekog majora
i zbog tog posle na robiji ležo

A mi, a mi smo bili derani

Pričo nam kako je prešo Karpate
zujali meci k o rojevi pčela
Reko je: “Rat vam je krvav, da znate
al nije mi žao ni ljudi, ni sela

Ej, žao mi konja…”

--------

Oberst kao lud olovo rasipa
fotograf jedva kat-kad okine sa nasipa
na nadosloj Visli se soldati stisli
i svima su nam pomisli, daleko

U sumrak je sa njine strane obicno zal
zatuzi adjinokaja k'o ranjeni zdral
al' postane krotka kad drmne je votka
onako na belo

Pod mojom sapkom lavovi se baskare
u snu mi pletes beli sal za maskare
sva se pobrka predja kad te obgrlim s ledja
kao violoncelo

I tek da znas, mesec u zici je
zvone na vecernje zvona Galicije
i neka mi to ne uzme nebo za zlo
al' ti si jedino cemu se molim


Brinucu vec ja, nemoj ti brinuti
ma, da sam 'teo, vec sam sto put mog'o ginuti
dok otice Visla, natraske, van smisla
i krecu jata pokisla, daleko

-----------

Na mostu smena straže,
znao sam da me traže,
žandara nema koji ne zna moj lik.

Zar moja glava vredi sto forinti,
gospodo draga?
Pod slikom toliko piše,
vredi bar krajcaru više.

Dobre smo krčme znali,
dobre smo konje krali,
dobra nas neka zvezda pratila svud.

Ostajte zbogom zeleni Karpati,
drumovi carski.

Dugo sam bio daleko,
dal' me poželeo neko?

Dolazim, sto dukata donosim,
i kašmirsku maramu čudesnih boja.

Dolazim, da te opet zaprosim,
dok te drugom ne daju, ljubavi moja.

Talasi lađe lome,
šta srce zna o tome?

I te sam noći preplivao Dunav,
dubok i strašan.
Oprosti velika reko,
al' ja sam morao preko!


----

ovo ne peva neko ko sa radoscu ide u borbu za kralja i otadzbinu.
i ovo ne peva moj ratni drug laszlo paor iz temerina.
koji takodje nece ici sa radoscu u borbu za kralja.
niti za slobodana milosevica.
ali hoce za svoju drzavu.
hvala ti laszlo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:18 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

E da, domaća serija "Dug moru", ostala nekako nezapažena, a odlična je. Odigrava se na Luštici i Beogradu.


propustio. poceh da gledam neku epizodu, ukapiram da je vec peta i odustadoh. a zaista je delovalo jako dobro.

i onaj crnogorski (ako se moze nazvati crnogorskim) - grudi. maestralno odradjen, teska i jako poucna prica. ako se na neki nacin moze uticati na svest stanovnistva,to je to.

by the way, ne mogu sad da pohvatam - jel to juzni vetar film sada ima i serija? jel film razvucen u seriju, ili je to nastavak filma?

ne mogu da pohvatam te sequele - mislim da je i sa grudima ista prica.

gde to uopste gledate? jel ima neka dobra platforma a da moze relativno lako da se nakaci na (samsung) tv?
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:19 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

имају неке домаће серије "јужни ветар" и "тајкун", јел гледао неко?


gde gledas to floki?
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:22 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Да останемо на језику, има много примера где Хрвати користе изворну словенску/српску реч, а Срби туђицу, коју после бране више него било коју своју (тисућа-хиљада).

Генерално, код Срба има много препуштања својих речи другима. Такав пример је и “бабо”, о коме смо говорили, што нити може бити бошњачки назив, нити може бити турцизам, јер смо је као прото индо-европску морали имати много пре доласка Турака.

Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик.


susjed - komsija.

za ceo komentar

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:25 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Gotovo je braćela, možemo samo da se izvrnemo na leđa i pustimo da ide svojim tokom. Ja sam godinama bio ljut na taj novogovor, toliko da sam na prezentacijama u ogromnim salama koje primaju preko 200 ljudi na pitanje - ima li neko pitanje, javljao se sa pitanjem koji jezik pričaju učesnici, pošto nije ni engleski a ni srpski, nego neki odvratni mutant.

I onda od cele sale se čuju dvojica koji bojažljivo viknu - tako je! a ostali kuliraju, zabole ih. I godina za godinom i digo sam ruke.

To je prirodan proces, izješće nam jezik. Ako se prepustimo to će biti za 10 godina a ako se jako grčevito budemo borili biće za 20.

Bemliga.


alse



mene panika hvata kako ce mi klinci usvojiti maternji jezik i nauciti da ga postuju. i vole.

a kad to usvojimo, kako ce razumeti stihove kao ove sto sam citirao huciju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:29 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Navedoh vam i primer nekih imena. Ovde je sasvim normalno da je Jasmina Srpkinja. U Bosni su Jasmine, Jasminke, Jasne bile muslimanke. Ako ih je bilo među Srbima, bilo je to u promilima, kao što su i reč "babo" Srbi koristili na nivou statističke greške.


kapiram. a sto se jasmine tice, sad cujem da je u srbiji moderno akcentovanje na prvom slogu.

svojevremeno u gorazdu, tamo gde pajic lose proveo, upoznah dr begovica. objasnise mi da je tacno da se on preziva kao ena i mia, ali nema nikakve veze i da to nije isto prezime jer njegovo je sa naglaskom na drugom slogu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:33 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ne znam više oko čega se tačno prepiremo ali fakat je u životu prije rata nisam nikad, nikog čula da je rekao babo, nana, amidža, daidža.. to u BL nije postojalo ni kod muslimana..


pa bl je skroz nesto drugo, u secanju mi ostaje jos urbanije od trebinja. kafici, devojke, hotel bosna koji se tako sve vreme zvao, cini mi se.

banski dvori...

jeste da ga je njen babo uz'o na nisan... ali ovde tebi vise verujem, tadejus.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:35 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Oca bosanskog Hrvata-ako je to uopste bitno, je zvao babo,...oba roditelja su mu obrazovani,..babo dipl ekonomista.


znaci nije ih lag'o da mu je babo direktor?

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:41 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

delis ljude u Bosni po nacionalnosti, veri i obrazovanju i dajes im kvalifikacije.

ja nikada nista ruzno o Bosancima nisam rekla- kao uostalom ni o bilo kom drugom narodu.


kakav greh, deliti ljude u bosni po nacionalnosti?
sta to uopste znaci?

sto bas u bosni? jel samo tamo zabranjeno deliti ljude po nacionalnosti, veri i obrazovanju?

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:46 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Tru stori:

Svojevremeno je u društvu okupljenom oko pozorišta Dadov bio jedam momak, glumac, koga su svi zvali Turčin, a on se nije bunio. Često smo se tako sastajali, blejali po kafanama, zezali se, ko i sva studentarija.
Jedne večeri tako sedimo u nekoj kafani, i tu nam se pridruži Goran Sultanović. Zevzečimo se mi, a Goran primeti da drugara zovemo Turčin, pa reče: Što, bre, zovete čoveka Turčin? Kakve on veze ima sa Turcima?
Pa se okrete našem "Turčinu" i upita: "Kako je tebi pravo ime?"
A Turčin kaže: Zinajid.
Sultanović: Pa, jbg - i nisi baš neki Srbin brate Zinajide!


a ne znam bas i koliko je sultanovic srpsko prezime!

inace, koleginica mi valjda isla u razred ili znala lika, rodjenog u beogradu koji se zove hrvoje horvat, i koga su svi zvali srba.

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:48 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

nicim izazvan


ni sa cim



dosao


to tebi smeta, andzi.

bosanac. i dosao.

nsarski nsarski 22:56 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

inace, koleginica mi valjda isla u razred ili znala lika, rodjenog u beogradu koji se zove hrvoje horvat, i koga su svi zvali srba.


Ma, u to vreme je to bila zajebancija. Iskren da budem ja do tada nisam znao kako se istina zove taj naš drugar Turčin. Niti me je zanimalo. Tako važi i za mnoge. Kviz pitanje: kako se zove Žika Živac?
pecaros pecaros 00:09 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

dragosevacsutra
nicim izazvan


ni sa cim




ničim ili ni sa čim
Piše se i jedno i drugo.

Zamenice složene sa ni- pišu se spojeno u padežima bez predloga: ništa, ničega, ničemu, ničim. Ničim se nije mogao opravdati.


LINK

EDIT: Mada bi najispravnije bilo "ničim neizazvan".
razmisljam razmisljam 00:12 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

dragosevacsutra
nicim izazvan


ni sa cim



Ипак ничим







alselone alselone 04:52 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ja sam uvek mislio da misli na (dosta) starijeg brata - jer mi smo bili derani...


I ja sam. Kod nas se nikad nije koristilo to "braca" za ćaleta, tako da sam bio siguran da je brat. Mada se ni za brata nije koristilo braca, pa ipak ko zna...
alselone alselone 04:55 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Али она рефлектује стварност.


Po meni je besmislena za veliki procenat identiteta. OK, poslovni ili verski ili neki drugi mogu se menjati ali postoje neki koji veoma veoma teško mogu biti fluidni.

I ono što si napisala o tome kako se problematično ocenjivati identitet spolja, to je takodje teško pomodarstvo danas makrističke levice. Pazi, šta je uvredljivo u tome ako nekome pogrešiš identitet? Kažeš nekoge gospodjo ko je gospodin ili obrnuto? Bože moj, ali ne, danas je to uvreda bokte, ogromna.

A ako nećemo tako onda ćemo praviti neke glupe složenice tipa "significant other" ili "front hole" da zamenimo normalne termine.
alselone alselone 04:57 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

a kad to usvojimo, kako ce razumeti stihove kao ove sto sam citirao huciju.


Ne znam, to i mene brine.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:59 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone

Po meni je besmislena za veliki procenat identiteta. OK, poslovni ili verski ili neki drugi mogu se menjati ali postoje neki koji veoma veoma teško mogu biti fluidni.

И ја мислим да код здравих индивидуа постоји неко, мање или веће, идентитетско језгро које је неподложно или мање подложно промени.

I ono što si napisala o tome kako se problematično ocenjivati identitet spolja, to je takodje teško pomodarstvo danas makrističke levice. Pazi, šta je uvredljivo u tome ako nekome pogrešiš identitet? Kažeš nekoge gospodjo ko je gospodin ili obrnuto? Bože moj, ali ne, danas je to uvreda bokte, ogromna.

Да, некада је то доведено до апсурда, посебно када се ради о родном идентитету и дешава се да нас мали проценат трансџендера држе као таоце. Да не говорим колико ту има могућности за манипулације. Прошле године, у Енглеској и Велсу је било 90.000 затвореника од којих 1500 самоидентификованих као транс-жене, па су затворску казну служили у женским затворима. Међу њима је било и сексуалних напасника који су тако имали директан приступ женама затвореницама и чуваркама и прилику да наставе да силују, што су неки и радили (ЛИНК).

Са друге стране, код нас постоји тенденција да се олако одређује нечији идентитет споља, на основу географије или ДНК, што би се рекло, крвних зрнаца. Горан Иванишевић је Хрват, без обзира на очево порекло, а Кустурица је Србин јер он каже да је то (не може Весна Пешић да одређује његов идентитет).

A ako nećemo tako onda ćemo praviti neke glupe složenice tipa "significant other" ili "front hole" da zamenimo normalne termine.

Могуће је, чак и вероватно, да ће се клатно вратити.
vcucko vcucko 08:08 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

dragosevacsutra
Да останемо на језику, има много примера где Хрвати користе изворну словенску/српску реч, а Срби туђицу, коју после бране више него било коју своју (тисућа-хиљада).

Генерално, код Срба има много препуштања својих речи другима. Такав пример је и “бабо”, о коме смо говорили, што нити може бити бошњачки назив, нити може бити турцизам, јер смо је као прото индо-европску морали имати много пре доласка Турака.

Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик.


susjed - komsija.

za ceo komentar


Svezi glede hiljada - tisuća.

Hiljada je od grčkog iliona (Ilijada - hiljadu stihova).
Tisuća je stara slovenska reč, većina Slovena tako i kaže.
Imaš (nekad bilo, bio baš davno) u Vojnom muzeju na Kalemegdanu šemu vojske Cara Dušana. Oficir - komandant nad tim brojem vojnika zvao se tisućnik.
Međutim...
Mene su u prvom osnovne, za Savkinog proljeća, izvodili pred tablu, evo ga magarac koji piše "Prvi maj" umesto "Prvi svibanj".
E pa moje elementarno ljudsko pravo je da budem magarac koji takve stvari ne zaboravlja. I ja tu T-Word nikad nisam hteo da prevalim preko usta.


dragosevacsutra dragosevacsutra 18:33 20.05.2020

Re: Правда за мирођију!

E pa moje elementarno ljudsko pravo je da budem magarac koji takve stvari ne zaboravlja. I ja tu T-Word nikad nisam hteo da prevalim preko usta.


za ceo komentar, i pogotovo omot


mariopan mariopan 10:07 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

kamilo_emericki
mariopan
angurija = lubenica,

U Grckoj anguri su krastavci, pa lubenica i jeste neka vrsta povrća, kad je zelena najvise podseća po ukusu na krastavac.

Lubenica je voce



Lubenica je povrće.
mariopan mariopan 10:18 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

kad alse pomenu med, jesu pravili vama medene kore? meni je taj kolač bio super, mama je pravila redovno, kod rusa se zove medovik:

Meni je to i dalje jedan od najlepših kolača. Kada se nafiluje i odstoji kao torta je, nijedan "nedeljski kolač" mu nije ni prineti...osim možda štrudle s'makom.
mariopan mariopan 10:31 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
Ma nisam to nikada sporio.

A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.


I ja, ne znam zašto, mada sam bio samo par puta, niti imam nekog, niti znam gde treba da se ide, šta da se vidi.

Pretprošle sam godine tamo vodio ženu i klinku (tura je bila malo duža, išli smo do Foče, ustvari smo hteli do Višegrada, ali sam imao loše iskustvo u Goraždu pre dosta godina pa smo odustali, negopreko Drine, na Pivsko jezero i okolo, nazad na more, ova druga mala se još nije rodila, zapravo jeste nekoliko meseci kasnije. Išli smo dole iz zaliva onim putem kod Herce Novog, pa gore u brda.

A bili smo par dana pre toga toga u Dubrovniku i onda smo hteli odande da se popnemo u Trebinje, ali smo odustali, ne mogu da se setim zašto, da, klinka bila malo umorna za toliko putovanje pa smo onda podelil na dva izleta.


Pre dve godine sestra i ja letujemo u Crnoj Gori, i ona predloži da odemo u Trebinje, ide jedna grupa turista sa vodičem, organizovano, što znači da ćemo imati prevoz i ne moramo da brinemo za povratak.
Da vidimo odakle nam potiču preci.

U busu sve sami Rusi i Ruskinje, vodič(ica) Ruskinja, savršeno govori srpski, sve priča detaljeno o svakom delu puta, istorija, geografija, poljoprivreda...šta se tu uzgaja i slično, i kako se topla morska struja tu zadržava pa je pogodno i rodno za duvan, vinovu lozu i slično. I bilo me sramota što ona o istoriji tog kraja, i uopšte, našoj istoriji, zna više nego ja.

Obišli smo sa njima sve što je vredelo videti i bilo je mnogo toga, pa umesto da ti pričam bolje sam da vidiš ako te put nanese. Da ne odustaneš iz nekog banalnog razloga jer vredno je truda.
vcucko vcucko 10:36 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

mariopan
srdjan.pajic
Ma nisam to nikada sporio.

A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.


I ja, ne znam zašto, mada sam bio samo par puta, niti imam nekog, niti znam gde treba da se ide, šta da se vidi.

Pretprošle sam godine tamo vodio ženu i klinku (tura je bila malo duža, išli smo do Foče, ustvari smo hteli do Višegrada, ali sam imao loše iskustvo u Goraždu pre dosta godina pa smo odustali, negopreko Drine, na Pivsko jezero i okolo, nazad na more, ova druga mala se još nije rodila, zapravo jeste nekoliko meseci kasnije. Išli smo dole iz zaliva onim putem kod Herce Novog, pa gore u brda.

A bili smo par dana pre toga toga u Dubrovniku i onda smo hteli odande da se popnemo u Trebinje, ali smo odustali, ne mogu da se setim zašto, da, klinka bila malo umorna za toliko putovanje pa smo onda podelil na dva izleta.


Pre dve godine sestra i ja letujemo u Crnoj Gori, i ona predloži da odemo u Trebinje, ide jedna grupa turista sa vodičem, organizovano, što znači da ćemo imati prevoz i ne moramo da brinemo za povratak.
Da vidimo odakle nam potiču preci.

U busu sve sami Rusi i Ruskinje, vodič(ica) Ruskinja, savršeno govori srpski, sve priča detaljeno o svakom delu puta, istorija, geografija, poljoprivreda...šta se tu uzgaja i slično, i kako se topla morska struja tu zadržava pa je pogodno i rodno za duvan, vinovu lozu i slično. I bilo me sramota što ona o istoriji tog kraja, i uopšte, našoj istoriji, zna više nego ja.

Obišli smo sa njima sve što je vredelo videti i bilo je mnogo toga, pa umesto da ti pričam bolje sam da vidiš ako te put nanese. Da ne odustaneš iz nekog banalnog razloga jer vredno je truda.

Trebinje najlepši srpski grad.
Još Pančevo i HN (da se docsumman ne naljuti, ja HN tako vidim).
49 41 49 41 12:28 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
auuu kakva je ovo pogača, šta je ovo..
podrška za trud al što je puno puno je, prvo pitu sa sirom nazivati burekom pa onda još ovo podastirati na uvid..
ne znam..


Ispalo je skroz ok, nije kao pita, ni gibanica, nego stvarno ima teksturu bureka (recept sam našao na jutjube od neke bosanke, mada su se tamo pola sata prvo prepirali da li je to sirnica ili burek, pošto preko Drine se to sa sirom ne sme nazivati burekom, burek je uvek sa mesom, evo priznajem da nisam to znao).


Kafa, pardon kahva; se ne kuva, vec pec(h)e.
Noge ne smrde, vec se chuju
Mantije su iskljucivo sa mesom

Mantije se razmilele, Podgoricom, Beogradom...Beranama


https://youtu.be/GYw6djJ_yhU
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:16 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Mantije se razmilele, Podgoricom, Beogradom...Beranama


jel ti smeta mozda?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:26 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Trebinje najlepši srpski grad.
Još Pančevo i HN (da se docsumman ne naljuti, ja HN tako vidim).


Pa ne znam baš, a i ne bih ja tamo voleo da živim, povremene posete su sasvim dovoljne.

(a i Kotor mi je lepši od HN-a, kao što je Dubrovnik najlepši od svih, mada je odavno postao tourist trap).
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:47 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

U busu sve sami Rusi i Ruskinje, vodič(ica) Ruskinja, savršeno govori srpski, sve priča detaljeno o svakom delu puta, istorija, geografija, poljoprivreda...šta se tu uzgaja i slično, i kako se topla morska struja tu zadržava pa je pogodno i rodno za duvan, vinovu lozu i slično. I bilo me sramota što ona o istoriji tog kraja, i uopšte, našoj istoriji, zna više nego ja.


E, tačno bih mogao sebe da zamislim u busu punom pijanih Rusa...

Ne razumem, kakve veze ima morska struja sa gajenjem duvana na kopnu? Mislim, Trebinje i okolina nisu na morskoj obali. Možda je mislila na povoljne vetrove...

*ne znam da li sam pričao, pre par godina svratim u onu kafanu u Morinju, Ćatovića mlini (bila je nekad dosta dobro mesto da se klopa, mada sam posle čuo da je tu bio neki logor za mučenje i ubijanje zarobljenika tokom poslednjeg rata). I uđemo tamo, a ono sve puno Rusa. I sad neki majmun koji je tu bio sa nekom očigledno maloletnom sponozorušicom, zahteva da mu se da astal tamo uz samu vodu, gde imaju one neke lampe pod vodom pa deluje kao malo romantično. Ali, avaj, taj sto je bio rezervisan, verovatno za nekog političara, ili verovatnije ruskog tajkuna mafijaša većeg ranga, pa su konobari rekli, izvinte ne može.

Au, što se ovaj guzonjin sin ljutio, i bahatio, ona njegova cicica se jadna trudila da ga smiri, ali za malo i ona šamarčinu da popije. Na kraju se ovaj seljober delimično smirio, dali mu onaj neki sto za šesnaest ljudi, da deluje kao veći baja, ali je ovaj bio vidno besan do kraja večere jer ga keše nisu ispoštovale. Doneli i im tanjir školjki ili šrimpova, kuća častila (verovatno su im i šlajmaricu zalepili), ali je ovaj tip to besno pojeo, to jest hranila ga ova cicica, sve sa istom viljuškom, malo njemu malo sebi, a ja za malo da se ispovraćam, ne znam ko me naterao da obraćam pažnju. Uglavnom, od tada u Ć mline više ne idem.





rodni rodni 18:18 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
Trebinje najlepši srpski grad.
Još Pančevo i HN (da se docsumman ne naljuti, ja HN tako vidim).


Pa ne znam baš, a i ne bih ja tamo voleo da živim, povremene posete su sasvim dovoljne.

(a i Kotor mi je lepši od HN-a, kao što je Dubrovnik najlepši od svih, mada je odavno postao tourist trap).

Meni taj Dubrovnik ostao u sećanju po zapišanim ćoškovima na zidu.
Eee, da - i po govnima na plaži hotela Libertas ... jer se tu ulivala knalizacija u more.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:40 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Meni taj Dubrovnik ostao u sećanju po zapišanim ćoškovima na zidu.
Eee, da - i po govnima na plaži hotela Libertas ... jer se tu ulivala knalizacija u more.


Kad sam bio pre par godina toga nije bilo, grad je bio vrlo čist i prijatan, sem što je naći parking bilo dosta komplikovano (i bezobrazno skupo, kao i sve ostalo u Dubrovniku).
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:24 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vcucko
Да останемо на језику, има много примера где Хрвати користе изворну словенску/српску реч, а Срби туђицу, коју после бране више него било коју своју (тисућа-хиљада).

Svezi glede hiljada - tisuća.

Hiljada je od grčkog iliona (Ilijada - hiljadu stihova).
Tisuća je stara slovenska reč, većina Slovena tako i kaže.
Imaš (nekad bilo, bio baš davno) u Vojnom muzeju na Kalemegdanu šemu vojske Cara Dušana. Oficir - komandant nad tim brojem vojnika zvao se tisućnik.
Međutim...
Mene su u prvom osnovne, za Savkinog proljeća, izvodili pred tablu, evo ga magarac koji piše "Prvi maj" umesto "Prvi svibanj".
E pa moje elementarno ljudsko pravo je da budem magarac koji takve stvari ne zaboravlja. I ja tu T-Word nikad nisam hteo da prevalim preko usta.

Ја сасвим разумем твоје разлоге што не желиш да користиш ту конкретну реч (или неке друге, нпр. сијечањ, вељача,...) јер си очигледно као дете био изложен дискриминацији. Међутим, све те речи које су у употреби код Хрвата и које Хрвати доживљавају као ексклузивно своје, то у ствари нису. Срби се истовремено повлаче, користе позајмице из других језика уместо аутохтоних израза и тако губе речи које нису ништа мање српске него што су хрватске.

Некаква паралела са препуштањем речи је нешто што сам чула да каже српски министар спољних послова Дачић у вези неког поновног хрватског својатања Тесле. Тим поводом, он је негде, некоме послао ноту у којој је рекао дословце "Тесла јесте рођен у Хрватској, али..."

Да ли је то уопште реално? Тесла наравно НИЈЕ рођен у Хрватској, већ у Аустријском царству (Kaiserthum Oesterreich).
rodni rodni 19:51 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
Meni taj Dubrovnik ostao u sećanju po zapišanim ćoškovima na zidu.
Eee, da - i po govnima na plaži hotela Libertas ... jer se tu ulivala knalizacija u more.


Kad sam bio pre par godina toga nije bilo, grad je bio vrlo čist i prijatan, sem što je naći parking bilo dosta komplikovano (i bezobrazno skupo, kao i sve ostalo u Dubrovniku).

Ma - ovo što sam ja rekao je bilo davno.
Još dok sam išao na more.
Eee, da - meni uopšte nije jasno zašto ljudi idu na more?!
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:54 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic
Meni taj Dubrovnik ostao u sećanju po zapišanim ćoškovima na zidu.
Eee, da - i po govnima na plaži hotela Libertas ... jer se tu ulivala knalizacija u more.


Kad sam bio pre par godina toga nije bilo, grad je bio vrlo čist i prijatan, sem što je naći parking bilo dosta komplikovano (i bezobrazno skupo, kao i sve ostalo u Dubrovniku).

Ја Дубровник волим, мада више не волим да идем тамо - тужно ми је да видим недостатак енергије које је раније било, а сада је једноставно више нема.

Не знам за уливање канализације у море код Либертаса, слабо је вероватно, али ко зна, можда је и могуће јер су струје на Бонинову такве да све односе ка пучини. Ово не бих знала да случајно нисам била у Дубровнику када је двоје Американаца из Либертаса нестало са плаже где су последњи пут виђени да пливају. Било је врло ветровито и претпостављало се да су удавили и да тела неће бити пронаћена баш због струја на том месту, и заиста нису била, макар следеће две недеље.

Бониново је иначе одлично место за посматрање заласка сунца.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:07 21.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ја Дубровник волим, мада више не волим да идем тамо - тужно ми је да видим недостатак енергије које је раније било, а сада је једноставно више нема.


Ja tu energiju ne mogu da vidim nigde, ne radi mi detektor. Nama je bilo ok, mada prevruće, a i malo ga preteraše sa onim Gejm ov Trons atrakcijama i turama, kao da se do snimanja te serije u Dubrovniku nije ništa dešavalo, niti imalo šta videti.

A popeli smo se, na veliku dečiju radost, i gore na onu gornju tvrđavu, gondolom, odakle je baš lep pogled na Jadran i stari grad, a tamo sad ima i muzej pozvećen onom nemilom događaju kad su ovi naši divljaci bombardovali stari grad, napraviše od toga Hrvati epsku bitku protiv nadmoćnog okupatora, četničko komunističkih falangi, falili su samo zmajevi, razaranje je bilo potpuno, i promovisaše to u zločin protiv čovečnosti vredan muzeja.




principessa_etrusca principessa_etrusca 07:55 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A popeli smo se, na veliku dečiju radost, i gore na onu gornju tvrđavu, gondolom, odakle je baš lep pogled na Jadran i stari grad,

Пели сте се гондолом на Срђ? Лети, усред дана, тешко је без гондоле, а иначе није, рецимо у цик зоре када се диже измаглица изнад воде. Одличан је и поглед на залазеће сунце, и наравно на кровове града и зидине.

Својевремено су у палати Спонза држали изложбу о домовинском рату, могуће да је то постало трајни музеј.

А то са ГоТ је донекле неминовност када је то што туристичке масе препознају. То се догодило и са Салцбургом и The Sound of Music,. Прича се онда раби годинама и деценијама, да и не примете да долазе нове и нове генерације које више не знају о чему се говори. Који гилм, која серија?

Најзанимљивији Дубровник је пренаполеоновски, као пројекат четрдесетак породица које су га организовале град по својој мери, ослоњен, а одвојен од залеђа, и вешто позициониран према тадашњим силама у свету. Они су били све, само не забарикадирани у своје зидине, а и свакодневни живот се одвијао добрим делом ван њих, са свим летњиковцима у свежини Ријеке Дубровачке, преко Затона, па до Трстеног.

Следећи пут немојте да заобиђете Требиње и Вишеград (у Андрићграду имаш и копију Страдуна).
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:04 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Најзанимљивији Дубровник је пренаполеоновски, као пројекат четрдесетак породица које су га организовале град по својој мери, ослоњен, а одвојен од залеђа, и вешто позициониран према тадашњим силама у свету. Они су били све, само не забарикадирани у своје зидине, а и свакодневни живот се одвијао добрим делом ван њих, са свим летњиковцима у свежини Ријеке Дубровачке, преко Затона, па до Трстеног.

Чини ми се да се ипак мало зна у ширим круговима о том делу наше историје, осим као о Дубровчанима, вештим дипломатама, трговцима и поморцима у компликованим спољним околностима. У Дубровнику ни унутрашње околности нису биле једноставне. Постојала су два супротстављена табора, саламанкези и сорбонези, који су кохабитирали и борили се за превласт. Узбудљивије од ГоТ!
maksa83 maksa83 09:10 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

А то са ГоТ је донекле неминовност када је то што туристичке масе препознају. То се догодило и са Салцбургом и The Sound of Music,.

To se desilo i sa Brižom (Bruges).
niccolo niccolo 09:14 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

To se desilo i sa Brižom (Bruges).

Dobar je centar Briža, bio sam po' dana sad u oktobru. Lepo se čovek parkira u podzemnoj garaži tamo na obodu centra i onda lepo peške po centru. Kul piva i čokolade...
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:32 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

maksa83
А то са ГоТ је донекле неминовност када је то што туристичке масе препознају. То се догодило и са Салцбургом и The Sound of Music,.

To se desilo i sa Brižom (Bruges).

Нисам гледала In Bruges. Да ли препоручујеш?

А случај са Салцбургом је већ трагикомичан: ентузијастични домаћини и клинци посетиоци који нису чули за филм који јесте био планетарни хит, али пре 50+ година.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:41 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

niccolo
To se desilo i sa Brižom (Bruges).

Dobar je centar Briža, bio sam po' dana sad u oktobru. Lepo se čovek parkira u podzemnoj garaži tamo na obodu centra i onda lepo peške po centru. Kul piva i čokolade...




maksa83 maksa83 09:43 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Нисам гледала In Bruges. Да ли препоручујеш?

Preporučujem, odličan evropski film sa sjajnim glumcima, ne znaš ko je bolje uradio posao.


А случај са Салцбургом је већ трагикомичан: ентузијастични домаћини и клинци посетиоци који нису чули за филм који јесте био планетарни хит, али пре 50+ година.

Da, Austrijanci prevrću očima na te Moje Pesme Moji Snovi asocijacije, njima je toga muka. Beč recimo ima turu Tragovima Trećeg Čoveka, a ne verujem da je iko mlađi od 30 godina gledao taj film bez da ga je neko naterao (meni je jedan od 5-10 omiljenih).
maksa83 maksa83 09:46 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Dobar je centar Briža, bio sam po' dana sad u oktobru. Lepo se čovek parkira u podzemnoj garaži tamo na obodu centra i onda lepo peške po centru. Kul piva i čokolade...

Jeste, ali je pregažen turistima, i imam utisak da je ceo pretvoren u tourst trap. Gent je po meni mnogo bolja fora, manje izvikan (nema filma "In Gent" ) a zapravo živopisniji.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:44 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Gent je po meni mnogo bolja fora, manje izvikan (nema filma "In Gent" ) a zapravo živopisniji.

Горњи Жак Брел се односи и на Гент/Ган.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:49 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Preporučujem, odličan evropski film sa sjajnim glumcima, ne znaš ko je bolje uradio posao.

Знам да је ту Реиф Фаинс, а он пробира шта ради.
rodni rodni 11:08 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

maksa83
Dobar je centar Briža, bio sam po' dana sad u oktobru. Lepo se čovek parkira u podzemnoj garaži tamo na obodu centra i onda lepo peške po centru. Kul piva i čokolade...

Jeste, ali je pregažen turistima, i imam utisak da je ceo pretvoren u tourst trap. Gent je po meni mnogo bolja fora, manje izvikan (nema filma "In Gent" ) a zapravo živopisniji.

Makso, ti sve nešto mimo sveta - te ne valja Verona (Milano, Torino) nego Bergamo, te idite u Portugal, to je vrh, ... te sada ne valja ni Briž, nego Gent ... kako to?!
rodni rodni 11:10 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
Најзанимљивији Дубровник је пренаполеоновски, као пројекат четрдесетак породица које су га организовале град по својој мери, ослоњен, а одвојен од залеђа, и вешто позициониран према тадашњим силама у свету. Они су били све, само не забарикадирани у своје зидине, а и свакодневни живот се одвијао добрим делом ван њих, са свим летњиковцима у свежини Ријеке Дубровачке, преко Затона, па до Трстеног.

Чини ми се да се ипак мало зна у ширим круговима о том делу наше историје, осим као о Дубровчанима, вештим дипломатама, трговцима и поморцима у компликованим спољним околностима. У Дубровнику ни унутрашње околности нису биле једноставне. Постојала су два супротстављена табора, саламанкези и сорбонези, који су кохабитирали и борили се за превласт. Узбудљивије од ГоТ!

Da li to znači da je u tom Dubrovniku bilo i naših?
Da ne kažem - Srba.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:05 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Da li to znači da je u tom Dubrovniku bilo i naših?
Da ne kažem - Srba.

Чарли, све је то добро документовано (ЛИНК).
rodni rodni 19:20 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
Da li to znači da je u tom Dubrovniku bilo i naših?
Da ne kažem - Srba.

Чарли, све је то добро документовано (ЛИНК).

Oooo, jebote!
Pa čitaju li ovo blogovski antiSrbi!?
Ako pročitaju, odmah će te proglasiti velikospkinjom ljotićevkom koja samo srbuje i uzurpira istoriju bratskom hrvatskom narodu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:30 22.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Пели сте се гондолом на Срђ? Лети, усред дана, тешко је без гондоле, а иначе није, рецимо у цик зоре када се диже измаглица изнад воде. Одличан је и поглед на залазеће сунце, и наравно на кровове града и зидине.


Nisam ni razmišljao da li može peške, a i bila je gadna vrućina i omorina, malo previše za klnku (kao i gospoju u finalnim mesecima trudnoće, za mene nije problem, to je vrlo mala nadmorska visina, zanemarljiva).








Evo i jedna za čarlija:




principessa_etrusca principessa_etrusca 14:17 23.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Nisam ni razmišljao da li može peške, a i bila je gadna vrućina i omorina, malo previše za klnku (kao i gospoju u finalnim mesecima trudnoće, za mene nije problem, to je vrlo mala nadmorska visina, zanemarljiva).

Одличне су фотографије, Дубровник на длану.

А Срђ није много висок (око 100 метара нижи од Авале, додуше, Пиносава и Бели Поток су сигурно на 250-300, што даје head start.)
Jukie Jukie 18:00 17.05.2020

Protiv

Naravno da ništa što liči na dlake ili bubine noge ne želim da mi se nađe u tanjiru
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:33 18.05.2020

Re: Protiv

Samo da prijavim da sam posle ove burekštine morao da opalim ekstra biciklističku turu da sagorim sve te masnoće, holesterol i ostale karakondžule i autofage. Evo par panorama:





I biomasa:

bene_geserit bene_geserit 02:50 18.05.2020

Re: Protiv

U pravu si, dokle više samo o hrani, mora malo i da se vežba.
Evo na kraju šta sam stavio u dvorištu (to inače ne stoji sve tu nego me žena naterala da donesem za slikanje).

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:19 18.05.2020

Re: Protiv

bene_geserit
U pravu si, dokle više samo o hrani, mora malo i da se vežba.
Evo na kraju šta sam stavio u dvorištu (to inače ne stoji sve tu nego me žena naterala da donesem za slikanje).



A šta ti je ovo skroz levo, kao mala trampolina?

Vidim da imaš i ovu gej loptu za pilates, imam i ja, to mi dali da radim fizikalnu terapiju na njoj kad sam ono nešto sjebo kuk. Jedva sam dočekao da je se otarasim. Ali srećom je nisam bacio, nego sam je aktivirao kad se rodilo dete No 2, pošto je odlična da baunsuješ u sitan sat na njoj da se mali drekavac umiri, sve vreme bindžujući neku dobru seriju na netfliksu ili prajmu.

Evo i neka lepa cica biciklističkinja kako pokušava da uslika planine u kontrasuncu, ali ne ume, trebalo je da ponesem mog nikona da joj pokažem kako se to radi.
A ova kapija levo je (očligledno) maximal security ulaz na property Lockheed Martina. Piše na tabli da ne sme da se ulazi, slika, unosi lično i grupno naoružanje, alkohol, droga, i pornografski materijal (I shit you not!).



Evo uspeo sam da zumiram:

bene_geserit bene_geserit 05:26 18.05.2020

Re: Protiv

A šta ti je ovo skroz levo, kao mala trampolina?

Ma to mi je nešto u šta se gađa onim medicinkama za rehabilitaciju ramena (plajometriks vežbe). To je žena bezveze dodala u sliku, kao i loptu "za pilates" (nju moram nešto da tapakam u zid opet zbog ramena). A kupio je za -8 dolara (tj. kad sam kupovao vreću i nosač, bila neka minimalna suma preko koje je džabe shiping i handling, a inače 150 baka, tako da sam morao nešto da dodam, pa sam to dodao). Zapravo mi je prilično korisna vežba sa time.

Nego, nemoj neko da je rekao da je ženska teretana jer nema dvoručne tegovce (Docs, ti da preskočiš ovo). A šipku za zgibove imam unutra montiranu, ne možeš da je izneseš za slikanje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 05:42 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
Samo da prijavim da sam posle ove burekštine morao da opalim ekstra biciklističku turu da sagorim sve te masnoće, holesterol i ostale karakondžule i autofage. Evo par panorama:

I biomasa:



jel moguće da još nije prolistalo?
e da vidiš moju lokalnu šumu, nema šaje da mi ko izađe na megdan sa slikama krajolika..
al kad sam nepismena ni sliku ne umijem da postavim a i fakat nemam ih neki golemi broj..
telefon više nikud ne nosim google mobility može da računa da ja uredno sjedim kući
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 05:44 18.05.2020

Re: Protiv

bene_geserit
A šta ti je ovo skroz levo, kao mala trampolina?

Ma to mi je nešto u šta se gađa onim medicinkama za rehabilitaciju ramena (plajometriks vežbe). To je žena bezveze dodala u sliku, kao i loptu "za pilates" (nju moram nešto da tapakam u zid opet zbog ramena). A kupio je za -8 dolara (tj. kad sam kupovao vreću i nosač, bila neka minimalna suma preko koje je džabe shiping i handling, a inače 150 baka, tako da sam morao nešto da dodam, pa sam to dodao). Zapravo mi je prilično korisna vežba sa time.

Nego, nemoj neko da je rekao da je ženska teretana jer nema dvoručne tegovce (Docs, ti da preskočiš ovo). A šipku za zgibove imam unutra montiranu, ne možeš da je izneseš za slikanje.


izvlači te ova vreća inače je fakat malo faggy..
ko nije gledao idiocracy da gleda
alselone alselone 05:50 18.05.2020

Re: Protiv

A šta ti je ovo skroz levo, kao mala trampolina?


Pajiću naravno smeta trampolina.

Slobodno je zovi tramBolina, manje će ti biti odbojna.
bene_geserit bene_geserit 05:58 18.05.2020

Re: Protiv

al kad sam nepismena ni sliku ne umijem da postavim

Idi na imgur.com i sve će ti se samo kasti.
bene_geserit bene_geserit 06:04 18.05.2020

Re: Protiv

izvlači te ova vreća inače je fakat malo faggy

Pazi spinning bajs je super, znaš kako možeš da se izmoriš sa time, nije to ono na šta sedneš uvališ se i gledaš televiziju dok voziš, ovo pola vremena voziš na nogama.
bene_geserit bene_geserit 06:14 18.05.2020

Re: Protiv

ko nije gledao idiocracy da gleda

Ja uvek ne znam dal da plačem il da se smejem kad to gledam. Suviše mi istinito deluje pa mi se pre plače.

alselone alselone 06:21 18.05.2020

Re: Protiv

Pazi spinning bajs je super


Spining bajs je super ali su meni bolje sprave za nordijsko skijanje jer ti radi celo telo + ona sprava za veslanje sa zamajcem ali neću je više spominjati pošto sam utulio sa tim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:21 18.05.2020

Re: Protiv

Nego, nemoj neko da je rekao da je ženska teretana jer nema dvoručne tegovce

Ja neću, pošto se em ič ne razumem, em kad god se nateram da odem u teretanu, da ubijem vreme dok čekam ćeru sa bazen uvek sednem na one sprave (cybex) što su mi posle znalci objasnili da je samo za devojčice, a ne za prave bildere. A baš sam se pitao zašto tu vežbam samo ja, onda neke debele babe ruskinje i jedan namrgođeni deda, ne znam odakle je on.

Imam i ja tu šipku, to je ustvari jedina sprava pored ove lopte koju imam u kući, ona je na ramu od vrata. Jedno vreme sam vežbao, ali od kad sam sjebao ove TFFC-ove onda ne mogu da radim zgibove sa pothvatom, samo sa nathvatom, a to mi je mučenje pa sam odustao. A i za sklekove isto moram koristim one neke ručice, ne mogu na dlanovima, iz istog razloga, tako da je i to eto sprava (jedva čekam da usavrše tu hirurški operaciju na zglobovima pa da lepo kao Luk Skajvoker, kad mu je Dart Vejder odsekao ruku, odem tamo da mi zamene to sve, stave bioničke, i gotovo).

A, da, imam i trenažer za biciklu, ali ne ovakav kao tvoj nego neki kao kurac u koji staviš svoj bicikl pa vrtiš i mestu. E, to mi je ubitačno dosadno, sem ako ne pustim Kesića ili Državni Posao da gledam dok pedalam (obično zimi kad je napolju gadno za bajs).

Nisam ni Sredoja odavno vežbao, zatvoriše mi streličanu zbog korone, a ne smem u dvorištu pošto sa tri stane opkoljen sa komšijama (četvta gleda na biciklističku stazu) pa se bojim da nekog ne nataknem na strelu, nedajbože.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 06:26 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic

A, da, imam i trenažer za biciklu, ali ne ovakav kao tvoj nego neki kao kurac u koji staviš svoj bicikl pa vrtiš i mestu. E, to mi je ubitačno dosadno, sem ako ne pustim Kesića ili Državni Posao da gledam dok pedalam (obično zimi kad je napolju gadno za bajs).


spinning je definitivno druga stvar u odnosu na klasični sobni bic..
tu je bene u pravu..
ja kad idem u teretanu jednom nedeljno idem na spinning i to je jedina stvar sa koje izađem baš mokra..
cjenim da spinning u kontinuitetu može dobro da istopi salce.
jedino ne znam kako to radi kad nema nekog da viče na tebe.. dal može čovjek da se pogoni sam ko što može na tim classovima..
alselone alselone 06:29 18.05.2020

Re: Protiv

i jedan namrgođeni deda, ne znam odakle je on


Šta kaže o vakcinama i koronavirusu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:32 18.05.2020

Re: Protiv

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
Samo da prijavim da sam posle ove burekštine morao da opalim ekstra biciklističku turu da sagorim sve te masnoće, holesterol i ostale karakondžule i autofage. Evo par panorama:

I biomasa:



jel moguće da još nije prolistalo?
e da vidiš moju lokalnu šumu, nema šaje da mi ko izađe na megdan sa slikama krajolika..
al kad sam nepismena ni sliku ne umijem da postavim a i fakat nemam ih neki golemi broj..
telefon više nikud ne nosim google mobility može da računa da ja uredno sjedim kući


Da, ti ash-ovi (ne znam kako se to zove na srpskom) kasno prolistaju. Imam ih dva komada u inventaru u mom dvorištu i još uvek ni lista nemaju, uvek se zabrinem za njih, ali kad krenu, onda su najlepše drveće u kraju. Ne znam da li si videla nekad to drvo, listopadno, a masivno, ono, ogromne debele grane, kao iz gospodara prstenova, ni hrastovi ne mogu da se mere sa tim čudovištem. Ali pre nekoliko godina uvezosmo iz Kine neku gadnu bubu (emerald ash borrer) koja tog diva sjebe dok si rekao keks, uđe mu pod koru i tamo izede sve što ima, taj tanak sloj ispod kore je najvažniji deo drveta, to jede ova buba, to jest napravi kanale koji prekinu cirkulaciju važnih životnih sokova, i onda drvo ckne. Ovde kod nas u Bolderu je i neki lokalni epicentar te bubetine, gradske vlasti rade redovnu godišnju kontrolu drvoreda pod njijovom jurisdikcijom, pa seku kad se buba zapati. I ja svake godine gledam moja stabla, da snimim na vreme tog uljeza. Ima i neka hemikalija sa kojom zalijem koren od drveta, onako obilato, i to ona drvo posrče i bude donekle zaštićeno od tog kineskog govneta, i to mora svake godine da se radi. Bilo bi mi baš žao da ih izgubim, oni su, mislim, i najstarije drveće u mom dvorištu, verovatno i u celom komšiluku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:40 18.05.2020

Re: Protiv

spinning je definitivno druga stvar u odnosu na klasični sobni bic..
tu je bene u pravu..


A u čemu je tačno razlika?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:44 18.05.2020

Re: Protiv

alselone
i jedan namrgođeni deda, ne znam odakle je on


Šta kaže o vakcinama i koronavirusu?


Ne znam, ja kad vežbam ne pričam nisakim, nego se namrgodim, kao i svi drugi, jedino sam se jednom posvađao za ovom babom ruskinjom jer ćurka nije ukapirala (ili se pravila blesava) da je u tom krugu vežbanje na tajmer, pa kad sat otkuca 1 minut moraš da menjaš spravu. I onda kad neko ne menja, sjebe svima u tom krugu koncepciju. Video sam posle da se svađala i sa još nekoliko vežbača, neki su je čak i prijavili kod obezbeđenja, e, tek se onda malo dovela u red.
alselone alselone 06:45 18.05.2020

Re: Protiv

Ruska posla. Nije se to gulaga nagledalo, emigriralo u ameriku pa se osililo. Drugačiju bi pesmu pevala da joj neko dekretom zabrani da puni auto uveče.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:49 18.05.2020

Re: Protiv

alselone
Ruska posla. Nije se to gulaga nagledalo, emigriralo u ameriku pa se osililo. Drugačiju bi pesmu pevala da joj neko dekretom zabrani da puni auto uveče.


Ma jok, ne mora, samo da se malo civilizuje, da shvati da ne živi više u nekom komsomolu podno Urala, nego u zabiti ispod St.planina.

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:53 18.05.2020

Re: Protiv

Spining bajs je super ali su meni bolje sprave za nordijsko skijanje jer ti radi celo telo + ona sprava za veslanje sa zamajcem ali neću je više spominjati pošto sam utulio sa tim.


Naročito kad te pojure lutalice, kao mene onomad na Adi Ciganliji, to govno ne moš da skineš sa nogu u cilju bežanja ili ravnopravnog suprotstavljanja kerovima. Dobro, bar imaš one štapove pa ako znaš neki lep suburi, možeš da zbuniš čopor.
docsumann docsumann 06:56 18.05.2020

Re: Protiv


Nego, nemoj neko da je rekao da je ženska teretana jer nema dvoručne tegovce (Docs, ti da preskočiš ovo).


jesi probao ovu najnoviju ekspanziju HoMM3, HoTA (Horn of The Abyss)?

odlična!


za razliku od WoG-a i svih onih novotarija () ovo je dalja nadogradnja osnovih ekspanzija.
tj, manje će ti trebati da vidiš šta i gdje, maltene već sve znaš. nove artifakte , bića i objekt povataš s prvom mapom.

dopada mi se što su ubacili biće iz Lavkraftovih knjiga. a Horn of The Abyss je zapravo ultra moćan artifakt koji je s njim povezan.

odvalio sam jedno 3-4 ultra velike mape, pošto imaju nove XXL, XXXL, XXXXL veličine, i zabavio se kao nekad. ima baš sjajno odrađenih.


PS možda ću početi ponovo da pravim jednu s Jim Voganom. ustvari to bi bila ona moja WoG XXL mapa, ali dorađena. možda i ponovo odrađena...
bene_geserit bene_geserit 07:22 18.05.2020

Re: Protiv

Ja samo da napomenem filozofiju mog tate što se tiče mišićne mase (pa ću posle da se bavim ekspanzijama HoMM3).
Ide ovako, što si matoriji to ti je kostima i tetivama teže to da nose a srcu i plućima teže da opslužuju velike mišiće, tako da mišićna masa treba da bude minimalna ali jebitačna.
Što će reći nikakvi dvoručni tegovi ili bilo šta što služi nabijanju mase nema smisla.
Ja sam samo stavio nešto onih jednoručnih tegova ne prevelike težine (do 30 funti) zbog sina mahom i onu klupicu koja je odlična za trbušnjake.
docsumann docsumann 08:26 18.05.2020

Re: Protiv

Što će reći nikakvi dvoručni tegovi ili bilo šta što služi nabijanju mase nema smisla.
Ja sam samo stavio nešto onih jednoručnih tegova ne prevelike težine (do 30 funti) zbog sina mahom i onu klupicu koja je odlična za trbušnjake.


wrong.

dvoručni tegovi su upravo najbolji za snagu, pošto omogućuju izvođenje bazičnih vježbi (čučanj, mrtvo dizanje, veslanje u preklonu, militari pres...)
sad, da li će efekat biti veći za hipertrofiju mase ili popvećanje snage, zavisi od tipa treninga, doziranja...

ne treniram već 9-10 mjueseci, opet rame. al savjetujem brata koji je počeo da diže tegove pod stare dane. manje-više improvizacuija, zatvorski trening + neki tegovi u šupi.

a opet rezultati već vidljivi nakon mjesec-dva.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:54 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
spinning je definitivno druga stvar u odnosu na klasični sobni bic..
tu je bene u pravu..


A u čemu je tačno razlika?


meni se čini da je osnovna razlika u položaju sica u odnosu na upravljač i pedale..
tjera te da sjediš maksimalno napeto, da ti je kor stegnut.. prosto ne možeš da se održiš u njemu oklembešen tako da ti cijelo vrijeme radi i kor i gornji dio tijela, posebno možda stomak, gornji dio leđa i ramena..
time automatski trošiš mnoge više energije..
mislim da je i zamajac inoviran, da manje koristi inerciju, ali to već možda umišljam..
guglecni malo..
moguće da i stari sobni bic može da se namjesti na te proporcije da te tjera da budeš aktivniji u sjedalu..
maksa83 maksa83 09:58 18.05.2020

Re: Protiv

moguće da i stari sobni bic može da se namjesti na te proporcije da te tjera da budeš aktivniji u sjedalu..

Razlika je koliko se sećam dok sam spinovao u robustnoj čeličnoj konstrukciji koja će da izdrži drndanje ozbiljnog spinning treninga, oni kućni ketleri a verovatno ni obični teretanski ne bi preživeli dve takve sesije, raspali bi se k'o rad iz OTO-a.
Milan Novković Milan Novković 10:33 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
... ti ash-ovi (ne znam kako se to zove na srpskom) ...

Jasen.

Ja sam kao klinac (6-7) imao jedan ispred kuće u Prigrevici i sećam se kako smo se igrali sa karakterističnim mu semenom
Milan Novković Milan Novković 10:58 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
bene_geserit
U pravu si, dokle više samo o hrani, mora malo i da se vežba.
Evo na kraju šta sam stavio u dvorištu (to inače ne stoji sve tu nego me žena naterala da donesem za slikanje).



A šta ti je ovo skroz levo, kao mala trampolina?

Vidim da imaš i ovu gej loptu za pilates, imam i ja, to mi dali da radim fizikalnu terapiju na njoj kad sam ono nešto sjebo kuk. Jedva sam dočekao da je se otarasim. Ali srećom je nisam bacio, nego sam je aktivirao kad se rodilo dete No 2, pošto je odlična da baunsuješ u sitan sat na njoj da se mali drekavac umiri, sve vreme bindžujući neku dobru seriju na netfliksu ili prajmu.

Evo i neka lepa cica biciklističkinja kako pokušava da uslika planine u kontrasuncu, ali ne ume, trebalo je da ponesem mog nikona da joj pokažem kako se to radi.
A ova kapija levo je (očligledno) maximal security ulaz na property Lockheed Martina. Piše na tabli da ne sme da se ulazi, slika, unosi lično i grupno naoružanje, alkohol, droga, i pornografski materijal (I shit you not!).



Evo uspeo sam da zumiram:


Jbt, a ja mislio mi u ranim 60tim već dedice, a vidi vas u 20tim?!

Ja sam teretanu i rekvizite uvek organiski nepodnosio - ipak se učlanim i odem po prvi put sa 53 godine, u proseku išao svakih 6-8 nedelja, i na kraju se, s gnušanjem, isčlanio

I kakvi su ti ovo "pejzaži" (ja sam vam do malopre zavidio na prostranisvima i prirodi (zavidim i dalje nego ste vas dvojica, možda, malo zastranili)).

Moj novi abode, duplo jeftinije od Londona, a višestruko bolje - nisam sredio underfloor heating još, solarne panele u zabiti bašte, the kineske, 20 kW (zapadnjački konvertor, ajd) (Alse će biti ponosan na mene) i ostalo pa "prašinarim" za sada - selo, zabit, skoro ko Prigrevica (tj Prigrevica je metropola za ovo), iako na obodu Londona+koja milja. I će gi IoT-juzijem totalno, našim hardverom, ima da pričam sa travnjakom iz kancelarije, preko mobilnog



alselone alselone 11:02 18.05.2020

Re: Protiv

lse će biti ponosan na mene


U ovom momentu mi je zanimljivija ona visterija na slici.
maksa83 maksa83 11:04 18.05.2020

Re: Protiv

Jbt, a ja mislio mi u ranim 60tim već dedice, a vidi vas u 20tim?!

Ako je verovati srpskim medijima vi u ranim šezdesetim ste sveže prošli adolescenciju, tj. otprilike ste na trećini puta.





Milan Novković Milan Novković 14:45 18.05.2020

Re: Protiv


maksa83
...vi u ranim šezdesetim ste sveže prošli adolescenciju, tj. otprilike ste na trećini puta.


Može tako
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:57 18.05.2020

Re: Protiv

maksa83
Jbt, a ja mislio mi u ranim 60tim već dedice, a vidi vas u 20tim?!

Ako je verovati srpskim medijima vi u ranim šezdesetim ste sveže prošli adolescenciju, tj. otprilike ste na trećini puta.


ja sinoć odgledala novog Seinfelda na netfilxu..
ko ga ja volio i prije njemu će biti ok, ko nije, možda i ne mora..
elem..
čova ima 65 godina i izgleda skoro potpuno isto kao kad je imao 35..
vidi se da je operisao lice plus je presadio kosu ali gipkost i linija.. stvarno da ne vjeruješ..
taj NY je čudo..
bukvalno izgleda 20 godina mlađi a realno i za većinu 45-godišnjaka izgleda natprosječno dobro..
rodni rodni 15:34 18.05.2020

Re: Protiv

newimprovedtadejus
maksa83
Jbt, a ja mislio mi u ranim 60tim već dedice, a vidi vas u 20tim?!

Ako je verovati srpskim medijima vi u ranim šezdesetim ste sveže prošli adolescenciju, tj. otprilike ste na trećini puta.


ja sinoć odgledala novog Seinfelda na netfilxu..
ko ga ja volio i prije njemu će biti ok, ko nije, možda i ne mora..
elem..
čova ima 65 godina i izgleda skoro potpuno isto kao kad je imao 35..
vidi se da je operisao lice plus je presadio kosu ali gipkost i linija.. stvarno da ne vjeruješ..
taj NY je čudo..
bukvalno izgleda 20 godina mlađi a realno i za većinu 45-godišnjaka izgleda natprosječno dobro..

Ja se uz Sajnfelda svako veče uspavljujem!
Sada kada su budalčine izbacile iz programa Saut Park!
Kreteni!
bene_geserit bene_geserit 18:13 18.05.2020

Re: Protiv

wrong.
dvoručni tegovi su upravo najbolji za snagu, pošto omogućuju izvođenje bazičnih vježbi (čučanj, mrtvo dizanje, veslanje u preklonu, militari pres...)

Nemoj bre da me pokopavaš, još ću na kraju da dodam dvoručne tegove, a ako nešto mrzim to su tegovi i ionako pola ovih vežbi što si nabrojao ne mogu da radim zbog ramena.

Nego evo slike mog tate od pre 60 godina sa ... "tegovima" iz tog vremena.

vcucko vcucko 22:16 18.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
Samo da prijavim da sam posle ove burekštine morao da opalim ekstra biciklističku turu da sagorim sve te masnoće, holesterol i ostale karakondžule i autofage. Evo par panorama:





I biomasa:


Ja sam nešto tvoj kraj zamišljao mnogo brdovitije. A ovi pejzaži k'o stvoreni za film "Twister 2".

Jel' oće nekad da udari tornado?
bene_geserit bene_geserit 23:45 18.05.2020

Re: Protiv

a sam nešto tvoj kraj zamišljao mnogo brdovitije

Pa valjda se nekad i pomerio sa one planine odakle je. Nemam pojma odakle je slika.
Možda iz vojske, bio je u mornarici, ali ne deluje po frizuri.
A na planini sa koje je tegovi mu, veruj, nisu bili potrebni. Kad bi ga (moj) deda video sa takvim sranjima poslao bi ga da nacepa još koji metar drva ako mu treba vežba i to bez onih specijalnih sekirčeta i ne ko ove babe danas sa hidrauličnim cepačem od koju desetinu tona.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:16 19.05.2020

Re: Protiv

bene_geserit
a sam nešto tvoj kraj zamišljao mnogo brdovitije

Pa valjda se nekad i pomerio sa one planine odakle je. Nemam pojma odakle je slika.
Možda iz vojske, bio je u mornarici, ali ne deluje po frizuri.
A na planini sa koje je tegovi mu, veruj, nisu bili potrebni. Kad bi ga (moj) deda video sa takvim sranjima poslao bi ga da nacepa još koji metar drva ako mu treba vežba i to bez onih specijalnih sekirčeta i ne ko ove babe danas sa hidrauličnim cepačem od koju desetinu tona.


Mislim da je pitanje bilo upućno meni... (22 tone cepač, da budemo precizni, jer sila boga ne moli).

A slike su sa staze blizu mog posla, tu prolazi jedna od lokalnih džada ima mislim jedno 30 kilometara staze, čak do drugog sreza. Ovo je otprilike 10 km od podnožja Stanovitih, dakle prerija, malte ne Kanzas. Volim ja nekad i na tu stranu da odpedalam, a ne samo u brda (moji su poreklom iz Bačke... pa sam u večitom procepu između brda i ravnice, mada mislim da više naginjem ka brodovitim predelima i pejzažima).

Ovo je blizu moje bivše kuće u Bolderu:



A ovo je iza ovog brda na slici:






I onda tek kreću prave planine... ovo je najviši vrh u našem srezu, Longs Peak, on se vidi od moje kuće, mada ima ~40 km do njega.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana