Gost autor

BRAVAR JE BIO BOLJI!

Filip Mladenović RSS / 22.05.2020. u 00:59

PORUKA TRANZICIJE
PORUKA TRANZICIJE
Ovih dana, povodom četrdesetogodišnjice smrti Josipa Broza Tita, raspravljalo se o tome šta nam je donela "komunistička diktatura". Zapravo, rasprave tu i nije bilo, pošto "narativ" nije bio pluralistički nego monistički - svi su se manje-više slagali u manje ili više negativnim ocenama. Ovo je, međutim, zgodna prilika i da se osvrne na ono što nam je donelo 30 godina demokratije, jer toliko je približno proteklo od uvođenja političkog pluralizma i prvih (posle Drugog svetskog rata) višestranačkih izbora. Pa i, zašto da ne, da se uporede ta dva razdoblja: tri decenije diktature sa isto toliko godina demokratije.

STOPAMA RASTA: Da počnemo od koliko-toliko egzaktnog - ekonomije. Od 1990. do 2020. (čak i da benevolentno izostavimo ovu poslednju, očigledno lošu) Srbija je ostvarila prosečan godišnji rast bruto domaćeg proizvoda od oko jedan odsto. Praktično - stagnirala je. Sa druge strane, od 1945. do 1975. BDP je prosečno godišnje rastao oko šest odsto. Ako se uzme u obzir samo poslednjih 20 godina, prosečan rast privrede Srbije iznosio je oko tri odsto; ako uzmemo razdoblje od 1950. do 1970. onda je rast iznosio 7-7,5 odsto. Zaključak je očigledan, komentar je suvišan.

Ova razlika u "stopama rasta" zapravo je posledice jedne druge činjenice. Prve decenije komunističke vladavine odlikuje ubrzana industrijalizacija; dok je glavna karakteristika privrednog razvoja nakon 1990. - dezindustrijalizacija.

Pri čemu Srbija dobija neke vrlo lukrativne privredne grane. Najpre, Beograd postaje centar jugoslovenske industrije motora, mašinske industrije, projektovanja (IMR, "21. Maj", Lola, Energoprojekt). Istovremeno, Šumadija postaje centar jugoslovenske automobilske industrije. To je izuzetno važno jer proizvodnja automobila zahteva razvoj i mnogih pratećih industrijskih grana, pa otud vrlo stimulativno deluje na ukupnu ekonomiju. Prvu fabriku automobila Slovenija dobija tek 12 godina kasnije, 1967. (Industrija motornih vozila IMV, Novo mesto - Reno), a Bosna i Hercegovina (TAS - Tvornica automobila Sarajevo proizvodi "golf" po licenci Folksvagena). Krajem sedamdesetih Srbija dobija još jednu fabriku automobila - IDA Kikinda, u saradnji s nemačkim Opelom, koji je tada bio u vlasništvu američkog Dženeral motorsa.
Sredinom pedesetih sa nastankom Elektronske industrije u Nišu istočna Srbija postaje centar razvoja proizvodnje koja predstavlja sam svetski tehnološki vrh. Ističemo ovde ove primere ne samo zbog njihovog uticaja na razvoj ekonomije nego i obrazovanja. Jer ubrzo, već 1960. godine u Nišu i Kragujevcu dolazi do otvaranja fakulteta - elektronskog, odnosno mašinskog. Najzaslužniji za to su utemeljivači EI odnosno CZ - njihovi direktori Vladimir Jasić i Prvoslav Raković.
Ogromne pare ulagane su i u industrijalizaciju Kosova, ali ćemo se ovde više zadržati na Vojvodini, gde je Novi Sad između 1950. i 1960. doživeo neviđeni investicioni bum. Izgrađeno je u kratkom roku čak dvadesetak fabrika koje su Srpsku Atinu od panonske varoši pretvorile u srednjeevropsku metropolu.

ZA PRVIH 30 GODINA KOMUNISTIČKE DIKTATURE ZABELEŽEN JE RAST OD ŠEST ODSTO; ZA PRVIH 30 GODINA NACIONALISTIČKE DEMOKRATIJE SRBIJA JE OSTVARILA PROSEČAN GODIŠNJI RAST OD JEDAN ODSTO

Čitav taj proces industrijalizacije odvijao se u tesnoj vezi sa zapadnim kompanijama od kojih su kupovane licence. To je značilo ne samo osavremenjavanje tehnike i tehnologije, kao i "kadrova", nego je razvijalo i spoljnu trgovinu. Glavna spoljnotrgovinska preduzeća; čuveni Genex i Inex, sa osnivačima Vladimirom Višnjićem i Aleksandrom Čizmićem, ostala da ne pominjemo, koncentrisana su u Beogradu. Gde je trgovina - tu su i finansije, tako da Srbija postaje sedište najvećih jugoslovenskih (posebno investicionih) banaka i osiguravajućih kuća, a Beograd finansijski centar zemlje.
Jedan od glavnih razloga "hrvatskog proljeća" krajem šezdesetih bila je upravo ta koncentracija najlukrativnijih ekonomskih poslova u Beogradu (jer su, recimo, i sve devize zarađene u narastajućem turizmu odlazile put prestonice).

MARKETING: Tada počinje i ubrzani razvoj još jedne delatnosti neraskidivo povezane sa ekonomskom konkurencijom - marketinga. Prema neprikosnovenom doajenu srpskih (i jugoslovenskih) tržišnih komunikacija Žozefu Lončaru, prva izložba jugoslovenske propagande održana je krajem 1964. u Domu sindikata (danas Kombank dvorana). Udruženje propagandista Srbije osnovano je 26. decembra 1960. Godinu dana posle pomenute izložbe, 1965, osnovan je Savez ekonomskih propagandista Jugoslavije. "Kada je 1968. u Opatiji osnovano Jugoslovensko udruženje za marketing, Tito je bio pokrovitelj, a njegov lični izaslanik bio je predsednik Saveznog izvršnog veća Mitja Ribičič", ispričao je jednom prilikom Lončar. Sredinom šezdesetih, kada je u drugim socijalističkim zemljama bila po jedna državna agencija, u Jugoslaviji ih je bilo 43.
Otvaranje privredne saradnje sa Zapadom na ekonomskom planu donela je neminovno otvaranje na kulturnom. I to, što je s obzirom na okolnosti bilo paradoksalno, najpre na polju masovne kulture. To jest - rok muzike. Prva gitarijada u Jugoslaviji održana je u Hali 1 Beogradskog sajma 1966. Manifestacija nije dočekana sa dobrodošlicom. Ali napadi nisu došli, što verovatno većina očekuje, pre svega iz partijskih organa nego od kulturologa i muzikologa, da im ne pominjemo i danas ugledna im imena. Protiv gitarijade bili su i nacionalni mejnstrim mediji, poput Politike, ali i opoziciona Književna reč. Praktično jedine novine koje su branile pravo mladih da se zabavljaju na svoj način bio je tržišno orijentisani nedeljnik Ekonomska politika.

U PRVE TRI DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI DVE TREĆINE VREMENA NA VLASTI SU, U RAZLIČITIM ARANŽMANIMA, ISTE POLITIČKE SNAGE: JEDNOM KAO SOCIJAL-NACIONALISTI, DRUGI PUT KAO NACIONAL-SOCIJALISTI

U drugu polovinu šezdesetih godina sežu i koreni velikih kulturnih manifestacija kojima se Beograd i Srbija i danas ponose. Bitef (Beogradski internacionalni teatarski festival) osnovan je 1967; dve godine kasnije nastaje Bemus (Beogradske muzičke svečanosti); u januaru 1971. kreće veliki filmski festival Fest, pod sloganom "Hrabri novi svet", a od 31. oktobra do 3. novembra iste godine prvi put se održava replika čuvenog njujorškog džez festivala pod nazivom Njuport u Beogradu, temelj današnjeg Beogradskog džez festivala.
Sve su to bile manifestacije koje su tadašnju (socijalističku) Jugoslaviju, ali pre svega Srbiju i Beograd povezivale sa svetom. I koje su Beograd činile jednim od svetskih kulturnih centara.

PAD: Naravno, sve to ne znači da tadašnja Jugoslavija nije imala krupnih mana. Goli otok će, ma koliko sam otpor Staljinu bio herojski čin sa dugogodišnjim blagotvornim dejstvom, ostati velika mrlja na njenom obrazu. Takođe, sudbine Milovana Đilasa, Mihajla Mihajlova i stotina, pa i hiljada drugih ljudi koji su zatvarani zbog političkih stavova ne smeju nikako biti izuzete iz tog bilansa. A bilo je i "misterioznih smrti", poput advokata Jovana Barovića, na primer.

Sa druge strane, ipak ne treba ispustiti iz vida ni da u to vreme demokratija krasi mali broj zemalja u svetu. Čak i u zapadnoj Evropi (o istočnom bloku da se i ne govori) tada egzistiraju profašistička Frankova Španija i Salazarova Portugalija, dok je u Grčkoj na vlasti vojna hunta.

Ako se vratimo na ekonomiju, jasno je da sistem socijalističkog samoupravljanja zasnovan na društvenoj svojini nije bio održiv, da su mnogi džinovi bili na staklenim nogama i da je privreda u celini bila vrlo neefikasna. Zbog toga je SFRJ neprekidno patila od visoke inflacije, a od sredine sedamdesetih te rupe počinju da se pokrivaju spoljnim zaduživanjem. Mada je, opet, istina i da je celokupni prethodni razvoj ostvaren bez velikih kredita. Spoljni dug Jugoslavije iznosio je sredinom sedamdesetih oko pet milijardi dolara, Srbije otprilike polovinu te sume (tako je bilo 1990), što odgovara današnjoj vrednosti od oko 15 milijardi dolara. Današnji dug Srbije (da čak ne računamo zaduživanje koje će uslediti zbog ekonomske krize izazvane epidemijom korone) od oko 27 milijardi dolara gotovo je dvostruko veći.

RAT NEMINOVNO RAĐA I RATNE PROFITERE. OD KOJIH SU NEKI U MEĐUVREMENU POSTALI I MEDIJSKI MAGNATI, PA DANAS, KRAJEM TREĆE DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI, SA SVOJIH PRVIH SREĆNIH RUŽIČASTIH TELEVIZIJA ŠIRE ISTO ONO KRVOLOČNO BESKRUPULOZNO POKVARENJAŠTVO

Povećanom zaduživanju, međutim, prethodio je događaj koji je po svoj prilici opredelio sudbinu južnoslovenske federacije. Reč je o obračunu s liberalnim snagama u partiji, zagovornicima suštinskih privrednih i društvenih reformi, koje su - i snage i reforme - početkom sedamdesetih oduvane s političke scene. Porazila ih je, neki bi rekli neprincipijelna, ali u biti ideološki-interesno povezana koalicija partijskih dogmata, nacionalista i novolevičara. Kao žrtve pali su ne samo Marko Nikezić i ekipa zbog "anarholiberalizma" nego i pomenuti Raković i Jasić zbog "tehno-menadžerstva". A uz njih i još više hiljada (između pet i deset, različite su procene) drugih privrednih i političkih, viših i nižih rukovodilaca. Čistka je, što bi se reklo, bila temeljna.

TRANZICIJA: Dakle, i pred Jugoslavijom, tj. Srbijom, kao i pred celom istočnom Evropom krajem osamdesetih stajalo je doba tranzicije. Pad Berlinskog zida označio je start, ali je Srbija krenula u smeru suprotnom od ostalih trkača. U stvari, moglo bi se reći da brzi razvoj Srbije/Jugoslavije nije bio ništa posebno, ona je samo pratila (i to, kad se uporedi sa drugim zemljama, ne sasvim uspešno) ono što se dešavalo u razvijenom svetu. Početkom devedesetih, međutim, ona se razminula sa svetom. Umesto u izgradnju demokratije, ona je njene prve rudimentarne oblike, poput političkog pluralizma, iskoristila kao paravan za promociju i realizaciju nacionalnog, tačnije nacionalističkog programa. Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica bila je granica koju je Šešelj samo glasno izgovarao, ali koju je srpski intelektualni i politički krem manje ili više otvoreno zagovarao.

Pola veka ranije, 1945, Srbija je stajala rame uz rame s najdemokratskijim zemljama. Imala je, posle raskida sa Staljinom 1948, njihovu snažnu podršku, pa i divljenje; početkom devedesetih, kao i na njihovom kraju, ona je iz tog sveta bila izopštena i uživala je jedino prezrenje. Konačno, svojevrsna osveta istorije da je je Srbija nastradala od mača kojeg se prva latila: uvela je ekonomske sankcije Sloveniji, da bi onda ceo svet uveo sankcije Srbiji.

Borbu za velike nacionalne ciljeve prate veliki troškovi koje neko mora da plati. Devedesetih su to bila srpska preduzeća i srpski građani. Privreda je materijalno razorena preko hiperinflacije. A građani preko piramidalnih štedionica, Jezde i Dafine. Na to su se samo nadovezale sankcije i bombardovanje 1999. Tako je iz 20. veka Srbija izašla sa desetkovanom privredom i osiromašenim stanovništvom. Bruto domaći proizvod bio je 2000. godine 25-30 odsto manji nego 1990, industrijska proizvodnja je prepolovljena. Prema računici Stojana Stamenkovića, (ne)formalna crveno-crna koalicija Miloševića i Šešelja nanela je Srbiji direktne i indirektne gubitke od oko 750 milijardi evra.

PROTIV BEOGRADSKE GITARIJADE 1964. BILI SU I NACIONALNI MEJNSTRIM MEDIJI, POPUT POLITIKE, ALI I OPOZICIONA KNJIŽEVNA REČ

Nisu, razume se, svi u toj katastrofi ostali kratkih rukava. Rat neminovno rađa i ratne profitere. Jedan mali sloj ljudi, njih nekoliko stotina, možda nekoliko hiljada izašli su iz nacionalne kataklizme kao bogataši. Od kojih su neki u međuvremenu postali i medijski magnati, pa danas, krajem treće decenije demokratije u Srbiji, sa svojih prvih srećnih ružičastih televizija šire isto ono krvoločno beskrupulozno pokvarenjaštvo.

ATENTAT: Na "prelomu vekova" život u Srbiji obeležila su politička ubistva. Prvo, pre rata sa "dojučerašnjim saveznicima", Slavka Ćuruvije, drugo, posle toga - Ivana Stambolića. Već je to bio krupan znak nacionalne "posuvraćenosti". Petooktobarska "revolucija" i dolazak na vlast Zorana Đinđića, pre svega, učinili su da se zaboravi na one znake. Zbilja, početak druge decenije demokratije doneo je promenu. I to radikalnu: Srbija se opet okrenula ka zapadu i modernizaciji. I u celini gledano: prvih desetak godina 21. veka predstavljalo je doba najpre prilično brzog ekonomskog razvoja, a onda i kakve-takve izgradnje institucija. Kada je reč o onom prvom, primer Industrije motora Rakovica, o kojoj je nedavno na stranicama Novog magazina bilo reči, prosto je paradigmatičan. Đinđićeva vlada je, pokušavajući da spase što se spasti može, dovela na čelo praktično ugašene kompanije čoveka koji je za kratko vreme napravio neverovatan uspeh i bio na najboljem putu da IMR vrati na staze stare slave. Ali Đinđić je ubijen, a Vlastimir Dedović, o kome je reč, smenjen. I IMR je definitivno propao.

Ovo treće političko ubistvo za svega četiri godine imalo je, pokazalo se, najdalekosežnije posledice. Nakon atentata na Zorana Đinđića, Vojislav Koštunica potpuno preuzima dizgine Srbije. Koliko je on lično bio umešan u sva zbivanja, nije ni bitno; uglavnom, to je vreme kada se postavljaju temelji kleptokratsko-patriotskog režima koji će aktuelna vlast do neslućenih granica usavršiti. Činjenica da su praktično sve od one 24 (navodno ili stvarno, svejedno) sporne privatizacije nastale za njegovog vakta o tome najbolje svedoči. Takođe, Koštunica izbacuje mantru o "pljačkaškoj privatizaciji" i prebrzoj liberalizaciji nakon 2000. - što će posle ući u masovnu upotrebu - iako upravo tih godina Srbija beleži najbrži rast (šest odsto za osam godina, do svetske ekonomske krize). Konačno, za njega je saradnja sa Evropskom unijom ubrzo postala "deveta rupa na svirali". Tako je praktično pripremio teren za povratak na vlast snaga poraženih 5. oktobra.

Malo je falilo da se to desi odmah po Koštuničinom povlačenju, već 2008, ali je Tadić ipak "pregrizao jezik" i napravio dil sa socijalistima. Posle naredne četiri godine, međutim, 2012, pretpetooktobarske snage ponovo dolaze na vlast u Srbiji. Doduše, ne kao crveno-crna nego u obrnutom redosledu boja, kao crno-crvena koalicija, sa Šešeljevim i Miloševićevim naslednicima Vučićem i Dačićem na čelu (plus julovski dvojac Vulin - Mitrović). Vučić je, preuzevši upravljanje zemljom posle nekoliko godina krize i niskog rasta, zapravo imao ogromnu šansu da ponovi rezultate iz dvehiljaditih. Umesto toga, sa prosečnim rastom od oko dva odsto godišnje, najnižim u celoj jugoistočnoj Evropi, on je doveo do daljeg zaostajanja Srbije. Istovremeno, demokratija je sve više slabila, pa se danas o Srbiji govori kao o zemlji sa "zarobljenom državom", u kojoj je "autokratija na pragu da postane diktatura".

Sve u svemu, u prve tri decenije demokratije u Srbiji dve trećine vremena (a možda i više) na vlasti su, u različitim aranžmanima, iste političke grupacije: jednom kao socijal-nacionalisti, drugi put kao nacional-socijalisti.

Josipa Broza su, kao što je poznato, uglavom pežorativno zvali bravar. Mada je to čovek, fakat, bio. Štaviše, i radio je krajem dvadesetih godina u nekadašnjem gigantu, danas nepostojećoj fabrici "Goša" u Smederevskoj Palanci. Milošević je pak bio pravnik, a Vučić čak "najbolji ikad". Kada se, međutim, uporede njihovi učinci na polju društvenog razvoja, zaključak je poražavajući. Po drugu dvojicu, razume se.

Jugoslavija je bila (relativno) uspešna jer je bila relativno liberalna. To jest, liberalnija od devet desetina tadašnjeg sveta. Sada je situacija obrnuta. Iako formalno demokratska, tačnije višepartijska, Srbija danas upravo u tom pogledu zaostaje za ogromnim brojem zemalja. Relativno gledano, manje je slobodna od Srbije pre pola veka. Iz toga bi se moglo izvući neko naravoučenije. Ali šta vredi kada je liberalizam danas u Srbiji neomiljen, kako na levici tako na desnici, kako u vlasti tako i u opoziciji.

Ono je bilo neodrživo, ovo je neizdrživo!

Mijat Lakićević

Atačmenti



Komentari (765)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:23 23.05.2020

Kad smo kod Đuđara

... na slovo, na slovo... P. Ferdinand Porše:
An important contributor to the German war effort during World War II,[1] Porsche was involved in the production of advanced tanks such as the VK 4501 (P), Tiger I, Tiger II, Elefant, and Panzer VIII Maus, as well as other weapon systems, including the V-1 flying bomb.[2] Porsche was a member of the Nazi Party, and was called the "Great German Engineer" by Nazi officials.[3][4] He was a recipient of the German National Prize for Art and Science, the SS-Ehrenring and the War Merit Cross.

Da ne pominjemo sad Huga Bosa.
apostata apostata 00:40 24.05.2020

Re: Kad smo kod Đuđara

freehand
... na slovo, na slovo... P. Ferdinand Porše:
An important contributor to the German war effort during World War II,[1] Porsche was involved in the production of advanced tanks such as the VK 4501 (P), Tiger I, Tiger II, Elefant, and Panzer VIII Maus, as well as other weapon systems, including the V-1 flying bomb.[2] Porsche was a member of the Nazi Party, and was called the "Great German Engineer" by Nazi officials.[3][4] He was a recipient of the German National Prize for Art and Science, the SS-Ehrenring and the War Merit Cross.

Da ne pominjemo sad Huga Bosa.

A jel' znaš da je Porše '32. bio u SSSR-u.
Došao je tamo na zvanični na poziv vlasti i nema gdje ga nisu vodili - bio je čak i na Bajkalu.

No najvažnije su naravno bile posjete pogonima automobilske i traktorske industrije. Po izvorima on je posjetio sve zavoda te vrste, pa čak i nekoliko avionskih fabrika i metalurških kombinata.

Pred sam kraj posjete Josif sin Visariona mu je preko jednog člana sovjetske vlade uputio poziv da ostane u SSSR-u praktički u statusu ministra mašinske industrije, odnosno glavnog konstruktora automobilske, tenkovske i traktorske industrije.

Taj poziv je važio za cijeli njegov Štutgartski biro.

Ferdinand je malo razmislio i odbio ponudu.

Za vrijeme VOV-a često je bio zvan u Abver, gdje su pokušavali iz njega izvući najmanje sitnice u vezi onoga što je vidio kada je riječ o proizvodnji čelika i varenja.

Međutim on im tu nije mogao pomoći, jer te inovacije koje zu zabezeknule Švabe, pojavile su se u SSSR-u nešto kasnije.
freehand freehand 08:19 24.05.2020

Re: Kad smo kod Đuđara

apostata
freehand
... na slovo, na slovo... P. Ferdinand Porše:
An important contributor to the German war effort during World War II,[1] Porsche was involved in the production of advanced tanks such as the VK 4501 (P), Tiger I, Tiger II, Elefant, and Panzer VIII Maus, as well as other weapon systems, including the V-1 flying bomb.[2] Porsche was a member of the Nazi Party, and was called the "Great German Engineer" by Nazi officials.[3][4] He was a recipient of the German National Prize for Art and Science, the SS-Ehrenring and the War Merit Cross.

Da ne pominjemo sad Huga Bosa.

A jel' znaš da je Porše '32. bio u SSSR-u.
Došao je tamo na zvanični na poziv vlasti i nema gdje ga nisu vodili - bio je čak i na Bajkalu.

No najvažnije su naravno bile posjete pogonima automobilske i traktorske industrije. Po izvorima on je posjetio sve zavoda te vrste, pa čak i nekoliko avionskih fabrika i metalurških kombinata.

Pred sam kraj posjete Josif sin Visariona mu je preko jednog člana sovjetske vlade uputio poziv da ostane u SSSR-u praktički u statusu ministra mašinske industrije, odnosno glavnog konstruktora automobilske, tenkovske i traktorske industrije.

Taj poziv je važio za cijeli njegov Štutgartski biro.

Ferdinand je malo razmislio i odbio ponudu.

Za vrijeme VOV-a često je bio zvan u Abver, gdje su pokušavali iz njega izvući najmanje sitnice u vezi onoga što je vidio kada je riječ o proizvodnji čelika i varenja.

Međutim on im tu nije mogao pomoći, jer te inovacije koje zu zabezeknule Švabe, pojavile su se u SSSR-u nešto kasnije.

To nisam znao, ali sećam se da mi je bilo više nego čudno kad sam prvi put, davno još, pročitao da je on konstruisao kupole za neke od najboljih tenkova Drugog svetskog rata.
angie01 angie01 14:24 24.05.2020

Bolje/losije

parametri koji se broje po kojima se klasifikuju sve zemlje sveta na nekim potrebnim tabelama jasno pokazuju sve o cemu se ovde prica, i meni deluje da to nije previse optional.

sto se mene tice- vise mi se dopadalo da su Bled, Ljubljana, Opatija, Rovinj, Sarajevo, Dubrovnik, Mljet, Kotor, Perast, Ohrid, Skoplje,...dopisi,...nasi i nije mi smetalo to veliko lepo dvoriste-naprotiv,

ako mi je sada prioritet usmeren na decu- vise mi je odgovaralo solidno normalno skolovanje, koje je- pokazalo se kasnijim odlascima skolovanih odavde- uredno pariralo i onome u svetu,....vise mi je odgovaralo da nema dilera ispred svake skole, stavise, nije ih bio uopste, da nije kriminal u ekspanziji i preplavio ulice, na kojima vise nisi siguran, jer na svaka dva koraka naleces na tetoviranog celavca i vise nema sigurnih zona gde krimosi ne zalaze- naprotiv, sada je sve njihovo....vise mi je odgovaralo da je drustvo bilo usmereno na neke vrednosti, za razliku od sada, kada su one brojane u negativan skor...vise mi je odgovaralo da ulicama setaju pristojne devojke gradjanske provinijencije o one budu uzor, umesto sto ih sada nema ni u tragovima, jer se tim istim ulicama sada svrckaju plasticne napumpane prostakuse, kojima su uzori likovi iz farmi i parova.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:32 24.05.2020

Re: Bolje/losije

sto se mene tice- vise mi se dopadalo da su Bled, Ljubljana, Opatija, Rovinj, Sarajevo, Dubrovnik, Mljet, Kotor, Perast, Ohrid, Skoplje,...dopisi,...nasi

Možda bi i moglo da se uzme, samo treba dosta vojske i oružja.
vcucko vcucko 15:25 24.05.2020

Re: Bolje/losije

angie01

vise mi je odgovaralo da ulicama setaju pristojne devojke gradjanske provinijencije o one budu uzor, umesto sto ih sada nema ni u tragovima, jer se tim istim ulicama sada svrckaju plasticne napumpane prostakuse, kojima su uzori likovi iz farmi i parova.

Mnogo toga što si nabrojala stoji. Ali rođenom Fjumanu koji je vojsku služio u Beogradu ovo citirano, hm.

I u jednom i u drugom gradu bilo je mnogo (ali mnogo) organizovane, faktički legalne prostitucije. I one ulične šetačke i ćoškarske i restoranske i na poziv.

Ne znam koliko ti je Rijeka bila poznata kao grad, ali da si se zatekla posle osam uveče na Rivi znala bi o čemu pričam. Te žene su imale posebne medicinske kartone i redovne preglede, niko ih u principu nije jurio (naravno službe su ih uredno koristile) i bilo ih je na hiljade. Kažu blizu petocifrenom broju (sam grad je imao/ima oko 150.000 pa računaj).
Beograd 82./83. gde god izađeš u uniformi neko te vuče za rukav i nudi. Svaki taksista obavezno, neki su imali kataloge baš kao na Dalekom Istoku.
Jesi li ikad bila u kafani Smederevo, tamo preko puta Cvetka? iskreno se nadam da nisi. A nama najbliža kad zavrneš kroz žicu uveče na pivo.
Krčma dno života.
vcucko vcucko 15:26 24.05.2020

Re: Bolje/losije

hoochie coochie man
sto se mene tice- vise mi se dopadalo da su Bled, Ljubljana, Opatija, Rovinj, Sarajevo, Dubrovnik, Mljet, Kotor, Perast, Ohrid, Skoplje,...dopisi,...nasi

Možda bi i moglo da se uzme, samo treba dosta vojske i oružja.

angie01 angie01 16:05 24.05.2020

Re: Bolje/losije

I u jednom i u drugom gradu bilo je mnogo (ali mnogo) organizovane, faktički legalne prostitucije. I one ulične šetačke i ćoškarske i restoranske i na poziv.


izvini me utomsmsilu- nisam bas ispratila taj deo, niti vidjala nocne dame u nekom zabrinjavajucem broju, ako je taj "problem" uopste specifican za to neko vreme i zemlju, a nije recimo sada u mnogo masovniji i u gorem obliku, nelegalan i kao takav otvoren za razne druge malverzacije, probleme i kojesta drugo.


Ne znam koliko ti je Rijeka bila poznata kao grad


meni je Rijeka bila super- tokom boravka nisam vidjala nista od opisanog- mozda jer nisam bila musko u uniformi,...


Jesi li ikad bila u kafani Smederevo, tamo preko puta Cvetka? i


kada kazes kafana Smederevo- to u mom kraju znaci ona nedaleko od PMFa- gde se super klopalo,...i to su unistili....Cvetko je za mene suvise daleko:).
angie01 angie01 16:09 24.05.2020

Re: Bolje/losije



takvo destruktivno razmisljanje je idovelo do toga da nam se smanjilo dvoriste za sve pomenuto, a i vise od toga,...uz najgore moguce posledice, koje su jos uvek na snazi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:34 24.05.2020

Re: Bolje/losije


takvo destruktivno razmisljanje je idovelo do toga da nam se smanjilo dvoriste za sve pomenuto, a i vise od toga,...uz najgore moguce posledice, koje su jos uvek na snazi

Ne, tvoje razmišljanje kako Bled može da bude naš je napravilo haos.
Da se razmišljalo normalno, da je svakoga u Srbiji bolelo dupe šta će biti sa Bledom i Zagrebom, jer to nije naše pa neka se ebu kako znaju, da nisu voleli, kao ti, da to bude naše, sad bi mnogo bolje bilo.

Čuj, volela bi da Bled bude naš.
I ja bih voleo da je naš Sant Peterburg, al nije.
gedza.73 gedza.73 18:43 24.05.2020

Re: Bolje/losije

Mlad i zdrav kao ruža je jugoslovenski igrani film snimljen 1971. u režiji Jovana Jovanovića. Protagonist, koga tumači Dragan Nikolić, je mladi beogradski kriminalac koji se bavi "pozajmljivanjem" automobila i sitnim prestupima, ali, nakon što privuče pažnju milicijskog inspektora (koga glumi Aleksandar Gavrić) i postane njegov saradnik, brzo preuzima organizovani kriminal u gradu.


Radnja prikazuje kako sa vremenom jača njegova moć, uticaj i popularnost, te postaje ne samo slavna ličnost nego i idol mladim sledbenicima koji za njega doslovno preuzimaju objekte u gradu.


. Kada je film pak konačno prikazan sredinom 2000-ih, zbog završnih reči protagonista "Ja sam budućnost" je od dela kritike proglašen "proročanskim", pre svega zbog sličnosti glavnog lika sa kasnijim "slavnim" kriminalcima kao što su Arkan, kao i aluzija na bliske veze jugoslovenskih tajnih službi sa organizovanim kriminalom koje će imati značajan uticaj na događaje u Jugoslaviji i Srbiji 1990-ih.



solo solo 17:42 24.05.2020

Bi Bi - Tu Tu...





gedza.73 gedza.73 18:19 24.05.2020

Re: Bi Bi - Tu Tu...





hoochie coochie man hoochie coochie man 18:39 24.05.2020

Re: Bi Bi - Tu Tu...

solo





Prve dve slike su mi jasne, Tita bio ebač, to je najvažnije, ako je kresnuo ove dve, onda je sve u redu, neka nas je gazio, nismo mi važni, on je bitan.

Ali ova treća, šta ona pokazuje, da je bio šmeker, ili da je bio đubre?

solo solo 19:10 24.05.2020

Re: Bi Bi - Tu Tu...

Ali ova treća, šta ona pokazuje, da je bio šmeker, ili da je bio đubre?


Zar imaš dilemu ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:14 24.05.2020

Re: Bi Bi - Tu Tu...

solo
Ali ova treća, šta ona pokazuje, da je bio šmeker, ili da je bio đubre?


Zar imaš dilemu ?

Obzirom ko je postavo i u kom kontekstu, da, imam.

Mislim nije sporno da je on bio đubre, ne treba nikakva slika da to dokazuje, nego, kontekst.
solo solo 19:26 24.05.2020

Re: Bi Bi - Tu Tu...

Mislim nije sporno da je on bio đubre, ne treba nikakva slika da to dokazuje, nego, kontekst.


Apsolutno se slažem sa tvojim zaključkom.
Ali unatoč svemu bilo je bolje.
bene_geserit bene_geserit 22:01 24.05.2020

Jel ste ga vaskrsli već jednom ?

Samo sam svratio da proverim.
nsarski nsarski 22:33 24.05.2020

Re: Jel ste ga vaskrsli već jednom ?

bene_geserit
Samo sam svratio da proverim.


Kao neurotični povratak duha Hamletovog oca, tako se već 40 godina mrtav Tita, u obliku duha, oživljava na ovim prostorima.

I to ne samo od strane ovakvih vanzemaljaca, već i od strane mlađeg sveta. Zabrinjavajući fenomen.



EDIT.
Budući da smo već zašli u 25. maj, čestitam Dan Mladosti svima koji slave!
gedza.73 gedza.73 10:38 25.05.2020

Re: Jel ste ga vaskrsli već jednom ?

nsarski
I to ne samo od strane ovakvih vanzemaljaca, već i od strane mlađeg sveta. Zabrinjavajući fenomen.

Samo da povežem tvoj i Predatorov komentar
U pet zatvora, gdje je od aprila 1949. do oktobra 1951, od nje su tražili da promijeni mišljenje i prizna krivicu. Ispisana je potom i iz Udruženja novinara

Taj 'mlađi svet' je povezan na neki način (mada se ti podaci iz biografija kriju i zamazuju) sa 'vanzemaljcima' koji su Ženi Lebl hapsili i izbacili iz novinarskog udruženja.

NJima je bilo dobro, oni su odrastali srećno, oni danas pričaju o novinarskom kodeksu, građanskom društvu, slobodi govora i medija, kulturi, srećnim vremenima, evropskoj perspektivi, zgražavaju se nad paljenjem kuće novinara koji je istraživao mutne radnje partijskih moćnika i veličaju vreme kad zbog vica devojka robija dve godine.
Milan Novković Milan Novković 11:06 25.05.2020

Re: Jel ste ga vaskrsli već jednom ?

nsarski
bene_geserit
Samo sam svratio da proverim.


Kao neurotični povratak duha Hamletovog oca, tako se već 40 godina mrtav Tita, u obliku duha, oživljava na ovim prostorima.

I to ne samo od strane ovakvih vanzemaljaca, već i od strane mlađeg sveta. Zabrinjavajući fenomen.



EDIT.
Budući da smo već zašli u 25. maj, čestitam Dan Mladosti svima koji slave!

Kenjkava forma neverovatnog duhovnog siromaštva!

Kad si već spomenuo i mlade uradim Google search na temu pobednika raznih takmičenja, sa "Srbija" u search terms i dobijem 1,090,000 rezultatas (ok, nisu svi rezultati vezani za Srbiju i skočim odmah zato na 10. stranicu, pa, smešna strana sveta, na sreditni stiji ...

Studenti iz Srbije pobednici debatnog turnira u Oksfordu

Srpski studenti pobedili su u finalu debatnog turnira u Oksfordu, jednog od najprestižnijih i najstarijih debatnih takmičenja koje se održava više od pola veka.

Studenti Pravnog fakulteta u Beogradu Miloš Marjanović i Janko Đorđević osvojili su prvo mesto u finalu u otvorenoj kategoriji, glavnoj kategoriji takmičenja.

U otvorenoj kategoriji pretežno se takmiče studenti kojima je engleski maternji jezik, a prvi put u istoriji turnira tim koji nije sa engleskog govornog područja pobedio je u finalu.

...Njih dvojica pobedili su na debati o Berlinskom zidu, odnosno da li je nakon pada bilo dobro što su se dve nemačke države ujedinile....

...Veštinu debatovanja Marjanović i Đorđević su uvežbavali na beogradskom Pravnom fakultetu, koji ima ugledni debatni klub više od dve decenije. ..

...Takmičili su se protiv timova s Univerziteta Harvard (SAD), LSE Univerziteta (Ujedinjeno Kraljevstvo) i Univerziteta Hart House (Kanada). Miloš Marjanović je proglašen za najboljeg govornika turnira, dok je Janko Đorđević osvojio 6. najbolje govorničko mesto, prenela je organizacija "Otvorena komunikacija", koja se bavi unapređenjem kulture javnog dijaloga..
.

Pa ti vidi, a zamisli da smo im poslali mešanu ekipu sa ovog našeg bloga?!

Nije bitno, važno je da smo pocepali Harward i LSE ko mače muškatlu


predatortz predatortz 09:03 25.05.2020

Srećan Dan mladosti!

Svima koji slave i nostalgični su, srećan Dan mladosti. Za bolje i nisu.


Dan mladosti za vrijeme Jugoslavije slavio se 25. maja. Tito se u to vrijeme slavio kao božanstvo, pjevane su mu pjesmice, a jedna od najpoznatijih, "Druže Tito, ljubičice bela", koštala je mladu novinarku Ženi Lebl dvije i po godine robije na Golom otoku, gdje je završila sa samo 22 godine.

O novinarki Ženi Lebl, Beograđanki jevrejskog porijekla koja je preživjela i nacistički logor i Goli otok, rijetko se govori u mainstream medijima. Jedan od rijetkih tekstova o njoj 2013. godine objavila je srpska Politika, list u kojem je radila dok je nisu uhapsili zbog vica o Josipu Brozu Titu koji je jednog jutra prepričala u redakciji.

"Kolega joj je jednom ispričao šalu kako je Jugoslavija pobijedila na međunarodnom takmičenju u cvijeću jer je uzgojila ljubičicu bijelu od 100 kilograma, aludirajući na pjesmu 'druže Tito, ljubičice bela, tebe voli omladina cela'. Pošto je prepričala vic u redakciji, po Ženi Lebl dolaze dva udbaša jer je, rekoše, govorila protiv Tita i nije prijavila narodnog neprijatelja od kojeg je čula sporni fazon. Odvode je u zatvor UDB Glavnjača, potom u logor Ramski rit, pa u Zabelu, Grgur i Goli otok. U pet zatvora, gdje je od aprila 1949. do oktobra 1951, od nje su tražili da promijeni mišljenje i prizna krivicu. Ispisana je potom i iz Udruženja novinara", stoji u tekstu o Lebl objavljenom u Politici u julu 2013. godine.


IZVOR
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:30 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Autor teksta pesme o ljubičici beloj je Dušan Radović.
predatortz predatortz 11:35 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Filip Mladenović
Autor teksta pesme o ljubičici beloj je Dušan Radović.


Tebe čekam!

Kakvo je tvoje mišljenje o prirodi režima u kom novinar zaglavi koncentracioni logor jer je ispričao benigni vic?
pecaros pecaros 11:42 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Je l' to iz ove priče?

Policija došla po novinarku Nova.rs zbog teksta o Kliničkom centru Vojvodine

solo solo 11:45 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

.
predatortz predatortz 12:28 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

solo


Ne bih ja, zemljače, ni nad čijom nesrećom seirio.
Tuzli danas do slavlja nije.
Ma ko da je uradio, njima je tragedija i najtužniji dan u godini.
predatortz predatortz 12:29 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
Je l' to iz ove priče?

Policija došla po novinarku Nova.rs zbog teksta o Kliničkom centru Vojvodine



Ni slično. Nemoj me hvatati na foru, kao ja sad nešto branim ove gmazove, ali nije ni slično.
pecaros pecaros 12:40 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

predatortz
pecaros
Je l' to iz ove priče?

Policija došla po novinarku Nova.rs zbog teksta o Kliničkom centru Vojvodine



Ni slično. Nemoj me hvatati na foru, kao ja sad nešto branim ove gmazove, ali nije ni slično.


Naravno da nije ni slićno. S obzirom na to kakve su bile tada okolnosti, kao i da je, u međuvremenu, napravljen civilizacijski iskorak(?) od 70 godina, trebalo bi da se više zabrineš.

A i inače je već otužno vaditi proverene adute sa revolucionarnog početka epohe, a govori se o periodu od 45 godina.
predatortz predatortz 12:44 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

A i inače je već otužno vaditi proverene adute sa revolucionarnog početka epohe, a govori se o periodu od 45 godina.


Ma nemoj! A nije otužno da oni koji preskaču taj "revolucionarni početak" za stvaranje RS cepaju dlaku na četvoro?
pecaros pecaros 12:49 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

predatortz
"revolucionarni početak" za stvaranje RS


Ima tu neke razlike, ali ne bih o tome, da me opet ne bi gledao preko nišana, kao onomad.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:07 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
predatortz
"revolucionarni početak" za stvaranje RS


Ima tu neke razlike, ali ne bih o tome, da me opet ne bi gledao preko nišana, kao onomad.

Pa ima i to drastične, RS ja napravljena jer je tako narod koji je čini želeo, a revoluciju izveo belosvetski ološ protiv volje naroda, po instrukcijama ideologa na čijoj je duši najveći broj žrtava u ljudskoj istoriji.
solo solo 13:08 25.05.2020

Re: predatortz

Zato ti rekoh, Tuzla i pesma na 25. maj ne idu pod ruku.
Kako je to urađeno, ko je to uradio, polemike se još vode i svaka strana ima svoju istinu.


Ne idu, tu si u pravu zato sam i obrisao klip koji sam postavio. Zaboravih šta se desilo na ovaj datum jer sam davno pre tog ludila otišao iz Tuzle. Zahvaljujem na upozorenju.

Tuzlu pamtim pre ratnog ludila, posleratnih polemičara i ,,ovih i onih strana,, jer im nikada nisam ni pripadao niti učestvovao.
predatortz predatortz 13:33 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ja pamtim Tuzlu 80ih godina kada se slavio dan mladosti i prilog je tomu. Šta se sada slavi il' ne slavi na dušu novim kreatorima života.


Ponoviću, za Tuzlu je 25. maj najtužniji dan u godini.
Tog dana, 1995., poginuo je 71 mladih, oko 200 je ranjeno.

kako je to urađeno, ko je to uradio, polemike se još vode i svaka strana ima svoju istinu.
No, činjenica je da su te osobe nastradale.
Zato ti rekoh, Tuzla i pesma na 25. maj ne idu pod ruku.
nask nask 14:53 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kakvo je tvoje mišljenje o prirodi režima u kom novinar zaglavi koncentracioni logor jer je ispričao benigni vic?

Da te citiram: to društvo nije ni za qratz i vodi ga diktator. Mislim da ne bi trebalo da bude neke velike rasprave oko karaktera takvih režima. Ali mene kopka jedna druga stvar, šta ova i slične priče kazuju o nama samima. Ženi Lebl je neko cinkao, neko iz njenog najužeg radnog okruženja, pretpostavljam da redakcija Politike nije bila ozvučena. Prošlog leta se raspravljam sa burazerom (Montenegro) o tim nekim vremenima, o tome gde je ko bio iz naše familije za vreme i posle II SR, a naročito o onim našim rođacima što završiše na Golom, četiri muška i jedn žensko, jedan se nije vratio. U jednom momentu će moj buraz: e moj brate, ovde kod nas služba nije morala mnogo da se angažuje sve smo sami sebe špijali dok su recimo po Sloveniji morali da prave špijunski aparat. E sad to je njegovo mišljenje, mada se on bavi tim istorijama iz hobija ali mu je rođeni šura univerzitetski profesor istorije. Mene zanima koliko smo mi sami sebe cinkarili, a koliko je služba zaista morala da se trudi (po raznim republikama).
nask nask 15:03 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Pa ima i to drastične, RS ja napravljena jer je tako narod koji je čini želeo, a revoluciju izveo belosvetski ološ protiv volje naroda, po instrukcijama ideologa na čijoj je duši najveći broj žrtava u ljudskoj istoriji.

Mislim da grešiš u proceni raspoloženja običnih ljudi po tom pitanju i to je ono što je vrlo bolno da se prihvati. A kako je došlo do toga da se u tim godinama (od 41. pa nadalje) nije mnogo lamentiralo nad prethodnom Jugoslavijom verovatno ima veze, između ostalog, i sa time kako su obični ljudi živeli i bili tretirani od te prethodne vlasti.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:08 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Mene zanima koliko smo mi sami sebe cinkarili, akoliko je služba zaista morala da se trudi.


Mislim da su drukare ravnomerno rasprostranjene svuda, globalno. (sta je to u ljudskom bicu sto ga tera ___ dopisite sami..)

Jos ako ih sistem okurazi, nesto, nekad da i kao nagradu, ihaa, eto ti lukrativne zabave ili dobiti za ustve.

E sad, tacno je i to da su Srbi i Crnogorci bili najiskrenije zalegli za komunizam/socijalizam i taj bulsit, od drugih bratskih naroda i narodnosti.

Zasto je to tako, bemliga, osim sto je tuzno i, kako vidimo, neumrlo (Djekna jos nije umrla a ka' ce, ne znamo).
nsarski nsarski 15:09 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Mene zanima koliko smo mi sami sebe cinkarili, a koliko je služba zaista morala da se trudi (po raznim republikama).


Fundamentalno pitanje. Nažalost, arhive udbe nisu otvorene, bivši (a i sadašnji!) cinkaroši su i dalje anonimni i zaštićeni. U svim bivšim komunističkim državama je otvaranje arhiva obavljeno, osim kod nas.
U nedavnom intervjuu, Dragoslav Mihajlović ("Kad su cvetale tikve" ), Golootočanin, kaže da je uspeo da dođe do svojih dosijea i da je bio zgranut kad je otkrio ko ga je sve pratio i cinkario. Međutim, kaže, ne želi da ta imena pominje, suviše je depresivno.

Na šta nas to upućuje, drugovi i drugarice? Pa, na to da i danas, kao i tokom poslednjih 75 godina, poluge vlasti drži ista nomenklatura (duboka država, ako želite). Ništa se, zapravo, nije promenilo.
A ovo fingiranje i šibicarenje multipartizma i demokratije je samo dim i magla. Sumorna misao.
predatortz predatortz 15:22 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


Na šta nas to upućuje, drugovi i drugarice? Pa, na to da i danas, kao i tokom poslednjih 75 godina, poluge vlasti drži ista nomenklatura (duboka država, ako želite). Ništa se, zapravo, nije promenilo.
A ovo fingiranje i šibicarenje multipartizma i demokratije je samo dim i magla. Sumorna misao.


To i ja tvrdim, odavno.
Srbija još uvek nije napravila otklon od komunističkog režima. Onaj suštinski. Mi istinu o WWII ns ovom prostoru još uvek ne znamo. Pijan ministar jedne evropske države, i to ministar koji nas predstavlja u svetu, drekenja se kao jarac. Razvalio debelu gubicu i peva druže Tito mi ti se kunemo!
Kome se kuneš, stoko besprizorna?! Onom koji je Srbiju delio, čerečio, decu joj na Sremski front u smrt slao, onom koji je fabrike iz Srbije odvozio u Hrvatsku, Sloveniju?

Ja se sve češće pitam da li smo mi normalan narod. Kod nas samo imbecili vlast dobijaju, kod nas pametan čovek ne prolazi.
freehand freehand 15:39 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Na šta nas to upućuje, drugovi i drugarice? Pa, na to da i danas, kao i tokom poslednjih 75 godina, poluge vlasti drži ista nomenklatura (duboka država, ako želite). Ništa se, zapravo, nije promenilo.
A ovo fingiranje i šibicarenje multipartizma i demokratije je samo dim i magla. Sumorna misao.

Što svakako ne znači da je "Sumnjivo lice" pisano o tom periodu, odnosno da je ono pre bilo manje upečatljivo sa stavnovišta svojih žbirovsko-špiclovskih a bogami i dostignuća oličenih u diktaturi, gaženju i ukidanju svih građanskih prava a bogami i direktnom teroru uključujući ubistva i koncentracione logore za političke protivnike.
Nego, kad rekoh teror pojam Velikog terora vezuje se za temelje građanskog društva i građanske demokratije, koja, gle čuda - počiva na nečemu što se zvalo "Zakon o sumnjivcima" i Komitetima javnog spasa. Reč je o specifičnim merama gde je potkazivanje samo bilo dovoljan osnov da se insanu glava rastavi od trupla.
I nije manje interesantno da je država koja voli da se predstavlja kao svetionik slobode a što bez zadrške prihvataju i ovdašnji masnobradi domaćini -dakle da je ta država za predsednika imala imala jeftinog glumca i još jeftinijeg špiju i potkazivača.
Nikad kraja čudesima, zar ne?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:02 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Mislim da grešiš u proceni raspoloženja običnih ljudi po tom pitanju i

Naravno da ne grešim.
Dva su elementa koja govore u prilog tome, prvi, kad je bilo u prilici, 1941. narod iz Srbije je taj ološ proterao, nije ih bilo do '45.
Drugo, da ih je narod hteo izašli bi na izbore, a ne bi silom uzimali vlast.

. A kako je došlo do toga da se u tim godinama (od 41. pa nadalje) nije mnogo lamentiralo nad prethodnom Jugoslavijom

Lamentiralo se jeste, od '45. manje jer se za to gubila glava ili završavalo na robiji.

Malo je smešno tvrditi da nije bilo lamentiranja ako se zna šta su komunisti radili sa tima koji lamentiraju.

Za naznaku da je u "truloj kraljevini" bilo išta pozitivno su stizali kožni mantili, a sad, nije bilo lamentiranja.
Ne zna čovek šta da kaže na to, naivnost ili bezobrazluk.
nsarski nsarski 16:10 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Nikad kraja čudesima, zar ne?


Iskren da budem, free, nemam pojma šta ovaj tvoj tekst znači. Nekako je pisan u zagonetkama i alegorijama koje mi nisu u ovom trenutku bliske. (Da ne citiram ceo komentar - glupo je).

"Sumnjivo lice" - to me asocira na Nušića i međuratno vreme. Ja o tom vremenu nisam ništa napisao, niti komentarisao.
Rekao sam jasno i glasno prostu stvar: od Oslobođenja pa na ovamo, jedna te ista policijska nomenklatura je na vlasti, bez obzira na to kako se u javnosti predstavljala - komunisti, socijalisti, demokrate, naprednjaci - ista su to govna, Stari, kako napisa D. Mihajlović u "Tikvama" i Tita mu zabranio predstavu. Eto, ja sam to rekao jer tako mislim.

I ne tvrdim da sam sigurno u pravu, već da se tako meni čini i to sam rekao. A šta si ti rekao?

freehand freehand 16:16 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

I ne tvrdim da sam sigurno u pravu, već da se tako meni čini i to sam rekao. A šta si ti rekao?

Ja sam rekao - ne sporeći ništa od onoga što si ti napisao, čak i ne osporavajući izrečene stvari koje su neupitno tačne - da bi pogrešno bilo takve stvari vezivati samo za jednu epohu, jednu grupaciju, jednu naciju ili jednu državu.
Uostalom


nask nask 17:11 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

kao i tokom poslednjih 75 godina,

Ja bih to ipak malkice ekstrapolirao barem jedno 50 godina dublje u prošlost, znači ozbiljno duboka država.

1941. narod iz Srbije je taj ološ proterao

Mislim da to nije uradio narod već Nemci. A što se tiče onih što su digli kuku i motiku 1941. bilo je i jednih drugih.

Malo je smešno tvrditi

Zar je tebi toliko teško biti korektan u razgovoru pa da ne prekrajaš napisano, gore sam napisao nije mnogo i između ostalog. A pripisivati promenu vlasti isključivo teroru crvenih je ipak onako malkice neozbiljno.
milisav68 milisav68 18:21 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

E sad, tacno je i to da su Srbi i Crnogorci bili najiskrenije zalegli za komunizam/socijalizam i taj bulsit, od drugih bratskih naroda i narodnosti.

Pa sad, nije baš tačno da su najiskrenije zalegli, malo im je i pokazano.

A nije bilo ni slobodnih izbora da se to proveri.
rodni rodni 18:27 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
kao i tokom poslednjih 75 godina,

Ja bih to ipak malkice ekstrapolirao barem jedno 50 godina dublje u prošlost, znači ozbiljno duboka država.

1941. narod iz Srbije je taj ološ proterao

Mislim da to nije uradio narod već Nemci. A što se tiče onih što su digli kuku i motiku 1941. bilo je i jednih drugih.

Malo je smešno tvrditi

Zar je tebi toliko teško biti korektan u razgovoru pa da ne prekrajaš napisano, gore sam napisao nije mnogo i između ostalog. A pripisivati promenu vlasti isključivo teroru crvenih je ipak onako malkice neozbiljno.

Ma.
Bilo kako bilo, glavno je da je crko maršal!
A kako je izgledalo - bilo nategnuto.
I komunjare se rasplakale - jer su ga volele više od mama i tata.
A na današnji dan bi išli na slet!
Eeee, moj Srbine!
nsarski nsarski 19:15 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
kao i tokom poslednjih 75 godina,

Ja bih to ipak malkice ekstrapolirao barem jedno 50 godina dublje u prošlost, znači ozbiljno duboka država.




Pa, moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno. Konkretno, postoji ono "zavetno" pismo koje je Vuk Karadžić napisao 1832. mislim, "da se otvori za 100 godina", u kome je detaljno otkrio korupciju, bedastoću, i sve svinjarije koje su krasile vladavinu Knjaza Miloša.
Zapravo, sve što je Vuk zamerao tadašnjem vladaru se može, skoro doslovce, zameriti današnjim Kurtama i Murtama. Neverovatna sličnost se može videti ovde:
Vukovo pismo knjazu Milošu: Zavetni tekst moralnog uzdizanja

Postoji i dobra knjiga na tu temu



Klik na slik.

Ukratko, nikad nije bilo sjajno, posebno onima koji su primećivali mane režima. Ali, majkumu, valjda smo malo napredovali za tih 150-200 godina. Ili da zažmurimo na ceo problem i srećni odemo na letovanje u Makarsku, a da nam tokom tog leta Vesići ulepšavaju Beograd.

apacherosepeacock apacherosepeacock 19:21 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

milisav68
E sad, tacno je i to da su Srbi i Crnogorci bili najiskrenije zalegli za komunizam/socijalizam i taj bulsit, od drugih bratskih naroda i narodnosti.

Pa sad, nije baš tačno da su najiskrenije zalegli, malo im je i pokazano.

A nije bilo ni slobodnih izbora da se to proveri.


Nije bilo izbora, tacno, ali reci kakav je tvoj utisak oko toga?
nask nask 19:56 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom. Ko Biblija: u početku beše K., i onda nevinom Adamosrbinu uvali ona prevrtljiva kučka Wotevereva crvenu jabuku, a evo sada znamo i da ga je varala sve vreme dok je on mislio da su raju, pri razvodu mu uzela svu decu i dan danas jadni baja otplaćuje njene dugove sa kreditne kartice ... ju get d pikčr.

rodni rodni 20:00 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom. Ko Biblija: u početku beše K., i onda nevinom Adamosrbinu uvali ona prevrtljiva kučka Wotevereva crvenu jabuku, a evo sada znamo i da ga je varala sve vreme dok je on mislio da su raju, pri razvodu mu uzela svu decu i dan danas jadni baja otplaćuje njene dugove sa kreditne kartice ... ju get d pikčr.


I mene to nervira.
apostata apostata 20:07 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni
nask
moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom. Ko Biblija: u početku beše K., i onda nevinom Adamosrbinu uvali ona prevrtljiva kučka Wotevereva crvenu jabuku, a evo sada znamo i da ga je varala sve vreme dok je on mislio da su raju, pri razvodu mu uzela svu decu i dan danas jadni baja otplaćuje njene dugove sa kreditne kartice ... ju get d pikčr.


I mene to nervira.
A tek mene.

predatortz predatortz 20:07 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom.


Mene takođe. Uporno pokušavam komuno-nostalgičarima da ukažem na apsurdnost njihovog naricanja za tim (izgubljenim) vremenom naše istorije.
Milan Novković Milan Novković 20:09 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom. Ko Biblija: u početku beše K., i onda nevinom Adamosrbinu uvali ona prevrtljiva kučka Wotevereva crvenu jabuku, a evo sada znamo i da ga je varala sve vreme dok je on mislio da su raju, pri razvodu mu uzela svu decu i dan danas jadni baja otplaćuje njene dugove sa kreditne kartice ... ju get d pikčr.

Evo, Irac sve objašnjava


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:13 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Mislim da to nije uradio narod već Nemci. A što se tiče onih što su digli kuku i motiku 1941. bilo je i jednih drugih.


Znam da je teško ukloniti naslage komunističke propagande o nekakvom oduševljavanju običnog naroda konunistima i skidanju "okova kapializma", ali možda u tome pomogne jedan od vođa te vojske i ideologije, on je najdirektnije pričao o tome kako su oni uSrbiji tretirani, od strane baš tog običnog naroda

OVAJ serijal je dosta dobar, traje, baš traje, ali vredi ga odgledati, pre nego neke serijice.
Pa ako budeš imao vremena, i ako ti nije žao da srušiš iluzije, preporučujem.

A ako ipak odlučiš da živiš u iluziji evo samo jedan detalj.
Milovan Đilas o odnosu Srbije prema njima kaže sledeće:

Mislili smo da će nas seljajci primati onako prijateljski, ili bar ne zlonamerno, da će nam prilaziti novi borci itd.
Mi smo u tim iluzijama oko Srbije živeli duže vremena


To imaš na linku oko šetog minuta, kasnije i direktnu izjavu "Srbija je bila četnička"
Govori se i o tome šta je oteralo partizane iz Srbije, što su otišli i što je rasformiran njihov najjači odred, valjevski.
Kaže se decidno, ne zbog nekih borbi, nego zbog besciljnog tumaranja i nedostatka podrške u narodu.
A pripisivati promenu vlasti isključivo teroru crvenih je ipak onako malkice neozbiljno.


A ozbiljno je šta?
Na vlast se dolazi ili izborima ili terorom.
Komunisti nisu na vlast došli izborima.
Kako su došli, i jesu li sprovodili teror?
nask nask 20:18 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Uporno pokušavam

da objasnim kako su smešni i jedni i drugi, ali ovi anti nekako prave veću galamu na ovom blogu. Samo da budem jasan na koga sam pre svega mislio.
nask nask 20:22 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

A ozbiljno je šta?

Ajd da ti nacrtam, što se mene lično tiče nije bitno ko šta ovde misli o tim ili bilo kojim drugim vremenima ili pojavama, ono što meni lično jeste bitno je to kako ćemo da razgovaramo na neku temu. Kako vidim ti i dalje uporno pričaš sam sa sobom.
predatortz predatortz 20:23 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
Uporno pokušavam

da objasnim kako su smešni i jedni i drugi, ali ovi anti nekako prave veću galamu na ovom blogu. Samo da budem jasan na koga sam pre svega mislio.


Da li ti je palo na pamet da su ti anti porodice žrtava tog sistema?
Ceniš da im treba uzeti pravo da kažu svoj stav ili da su njihovi razlozi smešni?
Jer, glasni su jbga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kako vidim ti i dalje uporno pričaš sam sa sobom.


Eto ti ga sad.
Kažeš da je neozbiljno tvrditi da su komunisti na vlast došli silom, ja kažem, dobro, a koja tvrdnja je ozbiljna, ti, pričaš sam sa sobom.
Ne, pitam tebe.

Pa, šta je ozbiljno ako je ono što sam napisao neozbiljno?
gedza.73 gedza.73 20:34 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
da objasnim kako su smešni i jedni i drugi, ali ovi anti nekako prave veću galamu na ovom blogu.


Znam da je običaj da se tema bloga ne čita ali baš ovaj blog se zove

BRAVAR JE BIO BOLJI!

koji je napisao Mijat Lakićević, 'ekonomski komentator'.

A u tekstu, između redova i pored budalaština šta obavezno staviti u noći punog meseca ispod jastuka kako bi vam ujutru iznikao čaroban pasulj, Slobodan Milošević, komunista sa dugogodišnjim partijskim stažom i partizanskim pedigreom postaje nacionalistički četnik sa bradom i redenicima koji rovari protiv gitarijade.



predatortz predatortz 20:39 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Slobodan Milošević, komunista sa dugogodišnjim partijskim stažom i partizanskim poreklom postaje nacionalistički četnik sa bradom i redenicima koji rovari protiv gitarijade.


Da, bre!
Sloba četnik, Mladić četnik,Tuđnan ustaša, Kučan nacionalista, Vlasi iredentista, Bulatović i Milo...

Jbte, pa ko je onda bio komunista?
Milan Novković Milan Novković 20:40 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

predatortz
Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom.


Mene takođe. Uporno pokušavam komuno-nostalgičarima da ukažem na apsurdnost njihovog žaljenja za tim (izgubljenim) vremenom naše istorije.

Ja mislim da vi kidišete na vetrenjače, tj nema takvih, nego ih uporno izmišljate.

Ja ne znam blogera koji NE misli da je Tito bio diktator, viši komunisti ukrali imovinu koja im ne pripada, ubijali nevine, i nevine slali na goli otok.

Ti što vi vidite kako ljubitelje komunista vide većinu raje koja se danas pati, pa većinu raje onomad, ne zlikovce, vide Srbe u koje se kunete, tj ljubav prema njima, kojima bi moralo danas biti bolje nego onomad, bez monotonog straha za osnovnu egzistenciju, a ne Srbe koji žele da se odreknu Interneta i vrate u 70.

Ti si rizikovao glavu za Srbe i mislim da se samo nepotrebno zalećeš među kenjkavce siromašnog duha kojima je svaki drugi Srbin danas sumnjiv i koji samo unose razdor među Srbe sada, a upljuvaše se se od balave hvale Srbima iz prvog svetskog rata.

Pogledaj kako je Pecaroš počeo da priča sa vama, staloženo, razborito i pomirljivo - gde ti vidiš bilo kakvu ponudu sloge kod ovih što su se "okomili" na virtuelne komuniste - morao bi opet čovek da pazi leđa da dođe do nekog ozbiljnijeg rata.

Nemaš pojma koliko su desničari siromašni duhom (ne konzervativci, to nije isto, konmzervativci su samo konzervativni, zaziro od brzih, naglih promena i srljanja u budućnost).

Desničari su sebični ljudi, oni svuda vide ljude kao opasnost da nešto izgube, i uopšte je sebičnost izvor svog zla - proveri, svaku Božju zapovest možeš da podriješ nekom vrstom sebičnosti.

Ima na blogu mnogo konzervativaca nedesničara, i mnogo su fini ljudi.

Ima i puno ne nešto darežljivih ljudi, ali nisu ni sebični ...

... al da ne ponavljam više šta su ovi najlajaviji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

kojima bi moralo danas biti bolje nego onomad,


Pa jeste im bolje.
I tu je osnovni nesporazum.
Kad neko kaže da im je bilo bolje pod komunistima, šta drugo da se zaključi nego da taj NE misli da je Tito bio diktator i sve ostalo?
maksa83 maksa83 20:50 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nsarski
Vukovo pismo knjazu Milošu: Zavetni tekst moralnog uzdizanja


Hvala za ovo, nisam imao pojma.

Tek sad sam ubeđen da je ova i ovakva Vučićeva Srbija njeno iskonsko prirodno stanje. Ovo Vukovo i priča o Milanu Stojadinoviću + ono sa atentatom i Radikalima su komadi pazla koje spojiš i dobiješ jasnu sliku ko smo, šta smo i otkud ovaj Dan Mrmota koji živimo već, koliko, 2 veka. Bukvalno tapkanje u mestu. BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.
milisav68 milisav68 20:54 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Nije bilo izbora, tacno, ali reci kakav je tvoj utisak oko toga?

Pa, nije jednostavno objasniti (a da ne uletiš u neki -izam).

Bilo je tu svega i svačega.Od želje da se živi ravnopravnije, preko želje da svi Srbi žive u jednoj državi, trulih kompromisa u kraljevini, oduzimanja državnosti Crnogorcima, događanja (naročito u NDH) tokom WW2, do geopolitike, odnosno prepuštanja ovog područja Crvenoj Armiji - Staljinu.

Posle je to otišlo u efe, kao i sve ostalo kada se lomi preko kolena, pa je moglo (tiho) da se čuje - nismo se za to borili.

Sa druge strane, u WW1 je stradala trećina najvitalnijeg stanovništva, u WW2 manje, ali opet prilično, da bi posle rata mnogi pobegli, a mnogi stradali od komunista (što direktno, što indirektno), onda dobiješ sumornu sliku nekog, hajde tako da kažem, mislećeg naroda, kojim je lako manipulisati.

Rezultat toga imaš šizofreniju od razmišljanja, gde deo građanskog društva hvali vreme diktatorskog režima.
gedza.73 gedza.73 20:55 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

predatortz
Da, bre!
Sloba četnik, Mladić četnik,Tuđnan ustaša, Kučan nacionalista, Vlasi iredentista, Bulatović i Milo...

Jbte, pa ko je onda bio komunista?

Na ovim prostorima ideju humanističke, pravedne, demokratske, socijalne levice su uništili komunisti. I to oni koji su poubijali svoje saborce koji se nisu slagali sa njima.

Čoveku koji je bio mrtav već sedam godina su nosili Štafetu Mladosti. Uz parolu 'I posle TIta Tito'.



freehand freehand 20:57 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Nemaš pojma koliko su desničari siromašni duhom

Pa to je nekakav upetljani razlog. Da nisu siromašni duhom imali bi pojma.
al veći je tu problem nešto drugo: što od ovdašnjih domaćina-desničara jedno dvojica odgovaraju opisu tog siromaštva duhom, a a bar trojica su šovinistički lažovi, muljatori i spineri koji do besvesti vrte uvek iste laži i izmišljotine kojima bi da pravdaju idiotske mantre kojima zaseravaju javni prostor neštedimice. Šovinizam, ksenofobija, homofobija - to su im srednja imena i prezimena. Mutljaga, jednom rečju.
freehand freehand 21:00 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apostata
rodni
nask
moguće je ići u nazad do beskraja, ali mislim da nije poučno

Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom. Ko Biblija: u početku beše K., i onda nevinom Adamosrbinu uvali ona prevrtljiva kučka Wotevereva crvenu jabuku, a evo sada znamo i da ga je varala sve vreme dok je on mislio da su raju, pri razvodu mu uzela svu decu i dan danas jadni baja otplaćuje njene dugove sa kreditne kartice ... ju get d pikčr.


I mene to nervira.
A tek mene.


Ma njemu je zato što se koristi "komunizam" umesto "komunjarizam". Ne loži se.
gedza.73 gedza.73 21:02 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Hvala za ovo, nisam imao pojma.

Imaš od Vuka Karadžića isto opis Miloša Obrenovića, samo u hvalospevima.

Bukvalno tapkanje u mestu.

Pročitaj i Pomenik od Milana Milićevića, tamo se nalaze najznačajniji ljudi sa kratkim biografijama i događajima. Kao i Slobodana Jovanovića. I šta se desilo sa socijaldemokratama koji se nisu slagali sa sovjetskim načinom vođenja KPJ u danima stvaranja radničkih pokreta.

Videćeš da su Srbi sličniji evropskim narodima u tim razdobljima nego Korejancima, Kinezima, ili od Švaba potplaćenim poluludim avanturistima ubicama.
nask nask 21:03 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ceniš

Ne.
razlozi smešni

Ne. Ali argumentacije prečesto jeste i to me najviše nervira jer na taj način se samo daje materijal da se, konkretno mislim na period komunizma, donese zaljučak kako nikome ne treba verovati jer svi nešto muljaju.

Ja imam tu sreću (ili nesreću) da potičem iz porodice (sa ćaletove strane) gde je bilo i jednih i drugih. Pisao sam već ovde o mojoj babi kojoj je jedan brat ubijen kao četniči kapetan dok joj drugi brat bio partizanski prvoborac plus rođeni sin, moj ćale, u partzanima od 1944. To se nije krilo, i slika onog ubijenog je visela na zidu u kući i niko nije pravio problem oko toga. Ja to pamtim svesno od '70. Na kevinoj strani je takođe bilo svega i svačega ali je kod njih dominirala ipak činjenica da joj je ujak zaklan od Zvorničkih četnika. Mislim ko sa ovih prostora nema slične priče u bližoj ili daljoj familiji.
freehand freehand 21:04 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ukratko, nikad nije bilo sjajno, posebno onima koji su primećivali mane režima. Ali, majkumu, valjda smo malo napredovali za tih 150-200 godina. Ili da zažmurimo na ceo problem i srećni odemo na letovanje u Makarsku, a da nam tokom tog leta Vesići ulepšavaju Beograd.

To sam hteo da ti kažem profo.
Znaš, kad se to ovde ne bi uvek u dva komentara pretvorilo u besomučni ljotićevski rant lokalnih domaćina i domaćica svašta bi, u ozbiljnom razgovoru moglo o tom vremenu da se kaže. Ali kako se otvori tema tako krene besomučno najprizemnije i besprizorno laganje i onda bilo kakva razložna diskusija potpuno izgubi smisao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.


Ne, nego su Srbi loš genetski materijal.
Daj bre Makso, ima li ikoga da ne zna za Miloševu samovlast?

Ali Miloševa karakteristika je i to da je itakako vodio računa o narodu.
On pa narod, ono između, "praviteljstvo" administraciju, popečitelje i ostale je kinjio i maltretirao.

Uostalom, zbog tog stava, da su važni samo on i narod, je i ukinuo feudalizam.
Baš to "praviteljstvo" je tražilo da oni uzmu turske posede, da sad oni budu veleposednici, a Miloš im je rekao da je narodu svejedno ko će mu biti spahija, Turčin ili Srbin, i baš zbog naroda otkačio te vojvode.
predatortz predatortz 21:11 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

zaklan od Zvorničkih četnika.


Tako nešto nije postojalo.
Zvornik su držale ustaše i manja nemačka posada. Četnici ga jesu zauzeli septembra '43. godine i neko kraće vreme držali. Neka posada zvorničkih četnika nikad nije postojala, niti u Cersko-Majevičkom korpusu neka zasebna zvornička jedinica.
Misliš verovatno na lokalne jedinice iz srpskih sela oko Zvornika, na Majevici i Birču.

Edit:
Ako bi mi rekao selo, znao bih mnogo više.
milisav68 milisav68 21:12 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.

Dve stavke prave razliku.Privatna svojina/imovina, katastar i porez, i privatnik je državni neprijatelj broj jedan (što je recimo i sad pokazala ova situacija sa Koronom).

U represivnim državama, apsolutno je poželjno držati privredu u šaci. Koliko god se trudio da radiš normalno, država te konstantno forsira da ideš u ilegalu, da bar deo ne bude kako treba, oni to naravno znaju, ali puštaju, jer žele da te imaju u šaci, i onda kada god im zatrebaš, zasmetaš, ako porasteš pa treba da daješ a neceš, oni imaju mehanizme da ti nameste pregršt privrednih prestupa i da te kažnjavaju ili krivično gone.
freehand freehand 21:14 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Misliš verovatno na lokalne jedinice iz srpskih sela oko Zvornika, na Majevici i Birču.

To, naravno, nisu zvornički četnici. Jer ko bi normalan četnika iz Zvornika i okoline tako nazvao?
nask nask 21:16 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ali Miloševa karakteristika je i to da je itakako vodio računa o narodu.

I Titina i Slobina i Vučkova. Ali ajd da ostavimo one koji nažalost nisu više među nama, zamislite blogove budućnosti gde se raspravljamo o današnjoj vlast u Srbiji. I recimo da je Vučko posle priznavanja Kosova neslavno završio kao ... huever. Koliko će biti blogera prvoboraca u borbi pritiv nenarodnog režima AV, mislim barem jedno 80%, a danas glasa barem 60% ljudi u Srbiji za njega. I ko će na tim blogovima biti k.
nask nask 21:18 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Tako nešto nije postojalo.

Evo sada sam javio kevi da joj ujak nije ubijen, kako se samo obradovala.
freehand freehand 21:23 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
nsarski
Vukovo pismo knjazu Milošu: Zavetni tekst moralnog uzdizanja


Hvala za ovo, nisam imao pojma.

Tek sad sam ubeđen da je ova i ovakva Vučićeva Srbija njeno iskonsko prirodno stanje. Ovo Vukovo i priča o Milanu Stojadinoviću + ono sa atentatom i Radikalima su komadi pazla koje spojiš i dobiješ jasnu sliku ko smo, šta smo i otkud ovaj Dan Mrmota koji živimo već, koliko, 2 veka. Bukvalno tapkanje u mestu. BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.

Pogleda li ti ono o Radi Pašiću?
Inače, ovo sam imao, al je u nekom seljenju nestalo. No kupiću je ponovo. Valja je imati pod rukom.

POLITIKA I KORUPCIJA U KRALJEVSKOJ JUGOSLAVIJI

VREMEPLOV - I.Korupcija kao sistem i smisao vlasti II."Ocean korupcije" ili tzv. "Našička afera" III.Hiljadu i jedna afera Rade Pašića (sina Nikole Pašića) IV.Najjači predstavnik grabeža i nereda Puniša Račić V.Otac korupcije dr Milan Stojadinović
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

I Titina i Slobina i Vučkova.


Da, tako to izgleda kad porediš devetnaesti, prva polovina, i dvedeseti, druga polovina, vek.
I kažeš, Miloš i Tita bili isti.
A onda nekome TI spočitavaš neozbiljnost.
predatortz predatortz 21:27 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
Tako nešto nije postojalo.

Evo sada sam javio kevi da joj ujak nije ubijen, kako se samo obradovala.


Ujak joj jeste ubijen, kso što su i mog dedu zaklali birčanski partizani (to su oni što nisu klali a streljali su za uzbranu šljivu).

Samo ti kažem ko je držao Zvornik tokom rata. Četnici nisu. Neka sela okolo jesu, a Majevicom su suvereno vladali (većim delom) do '45. Poslednji se predao '54. godine.

Zbog toga sam te i pitao za selo. Znam da je bilo teškog klanja, obostranog, između partizana i četnika oko Drinjače, Papraće, Šekovića, Osmaka...
maksa83 maksa83 21:28 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ne, nego su Srbi loš genetski materijal.

Srbi su genetski materijal kao i svaki drugi, ali su na gomili, tu gde su, očigledno nesposobni da urede društvo ikako osim ovako, sa manjim varijacijama, što je zastrašujuće imajući u vidu da je 2020. godina.

Ja sam se naslušao iks razloga zašto je to tako od 'krivi su Komunisti' (najplići razlog, vrlo površno ideološki zaslepljeno razmišljanje, najčešće povezano sa nepoznavanjem istorije, zato me gedža recimo čudi, on očigledno zna sve te stvari ali ih ne povezuje sa ovim sada, film mu počinje 1945. kao da pre toga ničeg nije bilo), preko toga da 'nismo imali kršten feudalizam gde je feudalni sloj bio autoritet i zato smo neštonešto', pa do toga da smo 'pod Turcima stvorili antagonistički odnos prema Upravljačima i gledali da ih zajebemo na svakom koraku, i oni nas', itd. itd.

Može biti nešto od toga, ništa, sve to zajedno, pola, štagod, u krajnjoj liniji je nebitno, bitno je da je to reklo bi se nepromenjiv usud.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
Tako nešto nije postojalo.

Evo sada sam javio kevi da joj ujak nije ubijen, kako se samo obradovala.


A tvoja keva i njena osećanja su dokaz nad dokazima?
maksa83 maksa83 21:30 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Pogleda li ti ono o Radi Pašiću?

Pogledao sam, ali znao sam od pre da je bio ološ i bahata budala, postoji iks viceva iz tih vremena na temu njegovog rasipanja i ponašanja, a čak je dobio i epizodicu u Montevideu.
nask nask 21:34 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pitao za selo

Verovatno sam reagovao malkice prenaglo. Ubijen je u okolini Zvornika 1943., pa stoga Zvornički, zna se da su bili lokalni četnici, ne ovi pod direktnom komandom Draže.
nask nask 21:36 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

A tvoja keva i njena osećanja su dokaz nad dokazima?

Tebi zaista ne polazi za rukom da ubodeš šta je poenta priče, tako da ne bih više ovom prilikom da ti crtam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

očigledno nesposobni da urede društvo ikako osim ovako


Ali to nije tačno.
Uređivali su ga i to dobro uređivali, značajno bolje i neuporedivo pre nego mnogi drugi.
To nije stvar procene, to je stvar činjenica.

Tako da je postavka, Srbi loše uređuju društvo, pogrešna, pa traženje razloga za tu pogrešnu postavku ne može biti smisleno.

Smatrati loše uređanom Miloševu Srbiju, u vreme kad je vladavina monarha bila normalna stvar, pa i apsolutna vladavina, bez ustava i ograničenja, meriti uređenost tog društva današnim merilima, je bez veze.

Šta je falilo Mihailovoj Srbiji, šta Milanovoj, Petrovoj?
Ili Srbiji kneza Aleksandra, koga su građani, pazi sad, USTAVOBRANITELJI, oterali sa prestola?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:38 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Tebi zaista ne polazi za rukom da ubodeš šta je poenta priče, tako da ne bih više ovom prilikom da ti crtam.


Poenta tvoje priče je loša patetika.
Jao moja mama, ujak zaklan, pa ko na to da udari.

nask nask 21:43 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Poenta

je u tome da ovde unižavaš samog sebe. Eto.
gedza.73 gedza.73 21:43 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedža recimo čudi, on očigledno zna sve te stvari ali ih ne povezuje sa ovim sada, film mu počinje 1945. kao da pre toga ničeg nije bilo

Povezujem. Glava šećera je istinit događaj.

Ima na primer uporedna analiza nataliteta Srbije i Bugarske. Više pretpostavka. Ono što je Miloš Obrenović uradio dovelo je do priraštaja, što prirodnog što doseljavanjem zbog liberalnih zakona oko obradivih površina, oko 2 procenta. ubrzano se povećavao broj sve do početka XX veka.
Naravno da je bilo sirotinje, naravno da su se ljudi bunili protiv vlasti, naravno da je bilo korpucije (afera oko francuskog podmićivanja kralja u vezi železnice), uticaja stranih sila, unutrašnjih sukoba ali od izvoznika pšenice i uvoznika brašna mi u nekoliko godina postavljamo mlinove (organizuju se strukovne škole i zadruge) i postajemo izvoznici brašna. Opisi stranih putopisaca iz tog vremena nisu toliko loši, čak su u nekim delovima pohvalni.


Što je za mene presek 45-ta. Da uzmemo kako loše funckionišemo na gomili, da smo svojeglavi sa dosta mana... U većini evropskih zemalja posleratni politički život se zasniva na pluralizmu i demokratiji. Jednostavno taj put ih je gurao sve u nekom pravcu.

Kod nas neki žbir ocrni Milutina Milankovića, Zogović (pominjao sam) drži u stavu mirno Krležu, Isidora Sekulić ne sme da izađe iz kuće u strahu za svoj život zbog nekog benignog teksta, predratnog antifašistu, sorbonskog diplomca samo zato što se usprotivio uvođenju svojetskih zakonskih odredbi u oblast poljoprivrede osuđuju na deset godina robije, doktorku iz Šapca (slučajem pronađen njen dnevnik iz posleratnih logora nasleđenih od nacista... jedan je čak na prostoru Krušila bio ako s ene varam... širom Srbije u kojima opisuje zlodela nad drugim logorašima) osuđuju na robiju, streljaju glumce Crvenog krsta.

Mi smo imali dva puta. Jedan sa evropskim narodima i siguran sam kako bi se prilagodili tom putu, prihvatili kao neminovan, sa oscilacijama danas mi i naša deca ne bi imali ove probleme koje smo imali i koja će ona zasigurno imati.

Drugi put je bio ovaj koji smo preživeli i živimo.

meni je 45-ta godina sudbonosna godina. Možda grešim ali gledajući i upoređujući mislim da sam u pravu. Srbi u drugačijem sistemu funkcionišu najbliže 'optimalnom'. Srbi se svuda adaptiraju, prilagođavaju, prihvataju oblike ponašanja zemlje u kojoj se nalaze, njene zakone, prava i obaveze.





predatortz predatortz 21:43 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

nask
pitao za selo

Verovatno sam reagovao malkice prenaglo. Ubijen je u okolini Zvornika 1943., pa stoga Zvornički, zna se da su bili lokalni četnici, ne ovi pod direktnom komandom Draže.


Svi su oni bili pod komandom Čiče. Čiča je na taj kraj poslao Leku Damjanovića, on je komandovao korpusom. Bilo je tu još aktivnih oficira vojske i žandarmerije. Jedan od njih je bio i moj pokojni deda. Rat ga je zatekao u činu žandarmerijskog poručnika. I on je jedan od tih "zvorničkih", u širem smislu.
maksa83 maksa83 21:45 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

To nije stvar procene, to je stvar činjenica.

Ne možemo sad kroz beskonačni krug gde će svako da iznosi svoje činjenice i viče LALALALALALA pred tuđim, mislim, može ali ja u tome ne učestvujem, ima ko voli.

Smatrati loše uređanom Miloševu Srbiju, u vreme kad je vladavina monarha bila normalna stvar, pa i apsolutna vladavina, bez ustava i ograničenja, meriti uređenost tog društva današnim merilima, je bez veze.

Ne, bezveze je kada i 200 godina kasnije imaš ISTU tu stvar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

je u tome da ovde unižavaš samog sebe. Eto.


Ma da.
Kad neko počne o svojim tetkama i ujacima, i da tako tumači društvene procese, on se ne unižava.
Pazi, mamin ujak.
Dokazuje šta.
Da su četnici klali.
E da ne bi ujke ne bih znao.

Ginulo se u ratu, paz majku mu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:48 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ne, bezveze je kada i 200 godina kasnije imaš ISTU tu stvar.


A što je to tako (nije ista al hajd)?
Zbog Jugosalvije i komunizma, ili Miloša i Srba?
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:50 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Milan Novković

Pogledaj kako je Pecaroš počeo da priča sa vama, staloženo, razborito i pomirljivo


pecaros
12:41 22.05.2020


Svi ovi blogerski vajni antikomunisti, rojalisti, četnici, ljotićevci su, ako ne lično, onda srcem bili na Slobinom mitingu na Gazimestanu.



Stvarno?


Meni ovo ne lici na pristojno obracanje i zelju za razgovorom vec na etiketiranje.


Pre ovoga mu se niko ni obratio nije. (kad si vec njega poturio kao primer)


Biras da previdis i ostale ispade, uvrede, etiketiranje bez zadrske, tj. vidis ih samo na jednoj strani.


I ti to zoves razgovorom? Stalozenim, razboritim i pomirljivim?


Ja stvarno ne znam sta da ti kazem na ovo sve sto si napisao, ako si vec pristrasan, budi, ali nemoj samo da drzis predavanja ovde i glumis objektivost.


Desnicari, konzervativci, kenjkavci, siromasnog duha, okomili se, sebicni, balave -
ovo je tvoja, nazovi, objektivna, nepristrasna i inteligentna opservacija komentara na ovu temu?


Bravo.


Sa kakvom samo sigurnoscu ovde poturas svoje licne veze sa nekim blogerima o kojima imas lepo misljenje a koje si valjda upoznao tokom ovih godina, samo sto to ostaje tvoja procena i tvoj licni utisak koji nikoga ne obavezuje niti treba da interesuje.


I s kojom hrabroscu i bez ikakve sumnje ocenjujes gro ostalih koje niti poznajes (kao i tvoj 'stalozeni' i 'razboriti' pecaros), i trpas u fijoke, tako pun sebe, kao da si popio svu pamet ovog sveta.


PS. Pitaj Filipa zasto otvara ovakve teme + cetnici/revizije bla, bla (ne vidim da je neko drugi skoro), verovatno zato sto ga ne zanima a i da mu blog zvrji prazan, ne znam stvarno onda ko je opsednut pricama o SFRJ, Titom, cetnicima i ljoticevcima - pitaj malo i svoje 'progresivce' i kvazi levicare zasto se pale ko hepo kocke na temu..












predatortz predatortz 21:53 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Dokazuje šta.
Da su četnici klali.
E da ne bi ujke ne bih znao.


E, pazi sad.
Mog dedu je štab kaznio što je popustljiv prema partizanima. Jednom mu čak i glava bila u torbi zbog toga.
Maja '45., računajući na to, preda se sa 80 četnika. Na reč.
Pobiju ih sve, noževima, maljevima, kočevima. Baš onako kao ustaše što su radile.
Jebali ga partizani! I što je žmurio kad su Sremci bežali, i što je onog majevičkog bizgova sigurne smrti spasao pa volini dopalo i zemlju da vodi, i što je u njihovu reč verovao.
Još povede ljude u smrt, umesto da su se probijali, pa šta kome zapadne.
Njihova reč!
Ajde, molim te!
gedza.73 gedza.73 21:57 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

I dodatak. Fabrike nastale između dva rata su jednim delom fabrike koje su nacionalizovane nakon II svetskog rata. Iz opljačkane i opustošene 1918. Srbije u dve decenije se stvara privreda koja čini skoro trećinu posleratne nacionalizovane.

Teorijski je nemoguće da su svi sarađivali sa Nemcima, da su svi lopovi i barabe i da su svi korbačima tukli radnike.

Prvi vinjak napravio je Dragoljub Marković iz Aleksandrovca (Srbija), 1933. godine po povratku iz Pariza nakon završetka studija u Francuskoj, 1932. godine.

Dragoljub je osuđen na osam godina zatvora sa prinudnim radom, i pet godina gubitka građanskih i političkih sloboda po izlasku iz zatvora, a njegov sin Milutin na pet godina i tri meseca zatvora sa prinudnim radom, i kompletnu obespravljenost na tri godine posle izdržavanja kazne.

Na upućen žalbu branilaca, Vrhovni sud Srbije u Beogradu je Dragoljubu Markoviću povećao zatvorsku kaznu na 15 godina. Tako je počela, ničim zaslužena, golgota ove ugledne porodice, kojom se vinorodna Župa ponosila. Uz rečene presude, Markovićima je konfiskovana celokupna imovina, pokretna i nepokretna.

Moj pradeda Milisav je, nasledivši svoje pretke vinare i vinogradare, bio domaćin, čovek od ugleda i časti. Izvozio je vino u Francusku i Italiju još 1890. godine, kada je u to vreme u ovim zemljama čokote kosila bolest “filoksera”.


Zamisli u svakom kraju po jednog ovakvog. Neka je propao, drugi bi krenuo. Mi danas motamo kablove.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Mog dedu je štab kaznio što je popustljiv prema partizanima.


Zasluženo :)

Ma kakva njihova reč.
Oni su hiljadu puta pokazali da im je ubijanje ko dobar dan.
Ne može normalan čovek da ubija masovno kao oni što su ubijali po Blajburgu.

Pazi, ubijati žene, decu, poražene, nenaoružane, masovno, u hiljadama.
Pa ko god da je bio i šta god da je radio, ustaša, mudžahedin, ko god.
Masa ljudi, beži, vrišti, strah, očaj, i ti pucaš u njih.

A posle se kao zgražavaju nad klanjem neprijatelja u ratu, osetljive dušice jebte.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:01 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Na ovim prostorima ideju humanističke, pravedne, demokratske, socijalne levice su uništili komunisti. I to oni koji su poubijali svoje saborce koji se nisu slagali sa njima.


Potpis.
Milan Novković Milan Novković 22:02 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
kojima bi moralo danas biti bolje nego onomad,


Pa jeste im bolje.

Ja u UK živim od 1987. Ali često tamo dolazim (ajd,m usporio sam poslednji 12-18 meseci).

Ako zanemarimo 90. u ovom veku mi to što ti kažeš niko nije rekao u četiri oka, od jedno 100 ljudi, ogromna većina normalni do naglašeno vredni i pošteni.

Naprotiv.

I tu je osnovni nesporazum.
Kad neko kaže da im je bilo bolje pod komunistima, šta drugo da se zaključi nego da taj NE misli da je Tito bio diktator i sve ostalo?

Ne, ovo je loša logika gde mešaš realan kvalitet života i propagandu - nije bitno šta je neko onomad mislio o Titu sa 2 TV kanala državne televizije.

Ja bih, npr, tog Titu odavno potpuno zaboravio da nije bloga gde ga neki svako malo potežu.

Ja se, u stvari, ne sećam nikakvih komunista u Prigrevici u 70tim. Do te mere niko o tome i njima nije pričao da nemam pojma da li je neko bio komunista ili ne - bukvalno, ne sećam se, a živeo do 18. godine, ni jednog čoveka koji je bio komunista.

Mi smo svi pričali smešne fazone o komunizmu (meni je simpatičniji kao utopijska ideologija sada, al više zbog Star Treka nego čitanja nekih "spisa" i ubeđenja

E sad, ja sam levičar, mogu da ti pričam o tome, al to bi bilo hvalisanje s obzirom da sam se izjasnio o desničarima.

Pa sam progresivac, ali sam navijao za Trampa, Kilary bih skratio za glavu - a i oni si svi manipulatorsko zlo i zlikovci, gde ...

... iskrene konzervativce sasvim dobro razumem, što stariji to bolje

Uopšte je totalno besmisleno vrteti se oko đubreta od političara, skoro 99.9% njih, potpuno nerealne i besmislene argumente i paralele izmišljamo - zovi se kako hoćeš ako me nećeš tući, opljačkati i ostaviti da umrem od gladi na ulici kako ti se zateknem na 200m od kuće.
predatortz predatortz 22:06 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


A posle se kao zgražavaju nad klanjem neprijatelja u ratu, osetljive dušice jebte.


Nije njima nož i malj bio stran ni malo. Punio je Miro Popara jame po Hercegovini, sve maljem. Mislim da još ima ulicu u Beogradu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ako zanemarimo 90. u ovom veku mi to što ti kažeš niko nije rekao u četiri oka, od jedno 100 ljudi, ogromna većina normalni do naglašeno vredni i pošteni.


Premali uzorak da bi se ikakav zakljušak izvukao.
Predlažem sledeće
Ljudi se o otme šta žele najjasnije izjašnjavaju na izborima, a na svim ili skoro svim izborima je bila neka lista komunista, ovakvih ili onakvih.
Komunistička partija, Nova kom partija, bilo je i Titinih unUka sinova, ma sve je bilo u ponudi.
I dobijali su..ništa, neće ih ljudi.

Koliko je od tih tvojih sto koji tvrde da im je tad bilo bolje glasalo za to da se vrati?
Skoro niko, verovatno.

Ali onda stignu "istraživanja" kako u Rumuniji preko pedeset posto, ovde preko ovoliko, onoliko posto, smatraju da je bilo bolje.
Pa što ne glasaju?

Ne glasaju jer nije sve u socijalnom, zdravstvenom i redovnoj plati, ima nešto i u slobodi, pa ljudi neće neslobodu, neće centralne komitete i doživotne predsednike, a i to je, i to prvenstveno to, je ono "srećno" vreme, nesloboda i centralni komiteti.

Da li ste pričali viceve ili ne, kakve i koliko smele, ne znam, ali znam da je postojao član zakona koji je to decidno zabranjivao.
Ne samo u početku, do kraja tog sistema je bio na snazi i bio primenjivan.
Čuveni 133. član krivičnog zakona, tretirao verbalni delikt, dakle i viceve o komunizmu.

Ja bih, npr, tog Titu odavno potpuno zaboravio da nije bloga gde ga neki svako malo potežu.


I ti naravno to zameraš desničarima, konzervativcima, ali ne videh da si Filipa oterao u materinu što ga je u naslov stavio.
Ako obratiš pažnju videćeš da ga neuporedivo češće pominju titoisti komunonostalgičari, pristalice tiranije, oni kojima je pre bilo bolje, nego desničari i konzervativci, kojima ti zameraš.

A što primećuješ jedne a ne druge, što zameraš jednima a ne drugima, i to je dosta zanimnjivo :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana