Gradjanske inicijative

POPIS zla Miloševićevog režima!

Filip Mladenović RSS / 02.06.2020. u 02:13

Iz masovne grobnice u Batajnici
Iz masovne grobnice u Batajnici
Inicijativa mladih za ljudska prava (YIHR) je regionalna mreža nevladinih organizacija, koja ima programe u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i na Kosovu. Aktivistkinje i aktivisti Inicijative mladih, svesni da bez građanskog angažmana nema demokratije, štite ljudska prava i ne daju osvojene slobode.

Sedišta Inicijative mladih za ljudska prava nalaze se u Beogradu, Zagrebu, Podgorici, Sarajevu i Prištini. Od svog nastanka 2003. godine nastoje da podstaknu proces suočavanja sa prošlošću, kontinuiranu saradnju zemalja i ljudi u regionu i obrazovanje i informisanje mladih o ratnom nasleđu.

Inicijativa mladih Srbije za ljudska prava napravila je i publikovala vredan i poučan projekat - internet platformu ratusrbiji.rs.

Rezultat oružanih sukoba na području bivše SFR Jugoslavije u periodu od 1991. do 2001. godine je nasilna smrt 130 hiljada osoba, dok se više od 10 hiljada ljudi i dalje vodi kao nestalo. Zvaničnici i institucije Republike Srbije od početka ratnih sukoba do danas, uz retke izuzetke, negiraju učešće oružanih snaga SRJ i Srbije u ratnim sukobima u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, kao i postojanje ratnih zločina na teritoriji Srbije, koji su usko povezani sa ovim oružanim sukobima.

Kao kontrapunkt zaboravu ratnih strahota, platforma ratusrbiji.rs ima za cilj da  kroz povezivanje sudski utvrđenih činjenica, zvaničnih podataka državnih i međunarodnih institucija, izjava svedoka, preživelih i porodica žrtava, kao i javno dostupnih podataka koje su prikupile organizacije civilnog društva u Srbiji - informiše i obrazuje o postojanju ratnih zločina i drugih teških kršenja ljudskih prava u periodu od 1991. do 2001. godine na teritoriji Srbije, kao i o postojanju tajnih masovnih grobnica, logora, tortura, ubistava i progona pripadnika nacionalnih manjina, prisilnih mobilizacija, zločina paravojnih jedinica...

Dekonstrukcijom zvaničnog narativa da država Srbija nije umešana u ratni raspad SFR Jugoslavije, kao i da se zločini nisu događali u Srbiji, platforma ratusrbiji.rs podseća na odgovornost države Srbije, ali i na žrtve ratnih zločina, koji su danas nepriznati i nepoznati domaćoj javnosti.

Baza znanja sajta ratusrbiji.rs sastoji se od analiza zasnovanih na nizu dokumenata, sudski utvrđenih činjenica, članaka i publikacija, koje ukazuju na oblike nasilja i zločina, kao i forme otpora nasilju i ratu na terirotiji Srbije (1991-2001).

Bazu znanja čine analize na sledeće teme: tajne masovne grobnice, logori, prisilne mobilizacije, paravojne jedinice, teror i proterivanje manjina, pobuna na jugu Srbije i antiratni pokret u Srbiji.

Svedočenja porodica žrtava, svedoka i preživelih proterana su iz javnog govora, a umesto njh ratni zločinci i nekadašnji huškači rade na radikalnom zaboravu i negiranju zločina. Shodno tome, poseban deo sajta ratusrbiji.rs predstavljaju svedočanstva žrtava ratnih zločina u najširem smislu.

Jedna od najvrednijih stranica ove platforme svakako je interaktivna mapa, koja daje detaljan i potresan uvid u rasprostranjeno i sistemsko činjenje ratnih zločina na teritoriji Srbije od 1991. do 1999. godine.

 P. S.

" U Srbiji je 2. juna 2001. počelo iskopavanje masovne grobnice u Batajnici. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Ova vijest u Srbiji je nepostojeća, jer Srbija, njena javnost i dobar dio pučanstva ili ne znaju ili neće da znaju niti za Batajnicu, niti za sva druga masovna stratišta na svojoj teritoriji u kojima su skončavali svi oni koji se drugačije zovu ili na drugi način Bogu mole. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U Srbiji, sve vrijeme od devedesetih do danas vlada omerta-zakon ćutanja po kojem niko ne govori ništa, a svi znaju sve. Kada bi propričali, od portira do predsjednika zemlje, rado bi vam rekli kako je Srbija, boreći se za ideju 'velike Srbije' zaratila ili se posvađala ili je na ovaj ili onaj način okupirala gotovo sve bivše jugoslovenske republike i pokrajine. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi jasno govorili, od vlasti do medija, rekli bi vam za masovne logore za nesrbe na svojoj teritoriji poput zloglasne Šljivovice, koja se u očima srbijanske javnosti nije desila, ali koja vonja na smrt sve ove decenije. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi srpska javnost bila artikuliusana i iskrena prije svega prema svojim građanima, pa onda prema svijetu i samoj sebi, danas bi, na dan iskopavanja masovke u Batajnici, sve i jedan medij u Srbiji na svojoj naslovnici imao ovo:

„Na području Srbije do sada su otkrivene četiri lokacije na kojima se nalazi više masovnih grobnica sa ukupno 941 telom, i to: Batajnica sa 744 tela, Perućac sa 84, Petrovo Selo sa 61 i Rudnica sa 52 tela. Prve tri grobnice otkrivene su 2001, a poslednja, Rudnica, 2013. godine." (Izvor: Ratusrbiji.rs)

Danas bi bio dan žalosti u Srbiji, a zastave bi bile spuštne na pola koplja.

Ne vjerujete? Pitajate Genca.

Dobri vladar Srbije

I da je pravde, ljudskosti i pravičnosti, na čelu Srbije bi bio neko ko bi osudio sramna nacionalistička vojevanja srpske vojske pod raznim imenima i zastavama, Srpske pravoslavne crkve od Vojvodine, do samostalne sekularne Crne Gore. Taj isti, nepoznat netko, ko bi fiktivno vodio bolju Srbiju, rekao bi STOP profašističkoj kamarili koja se potpisuje imenom "Levijatan", a koja u neonaci odorama sasvim slobodno stupa gradovima iste te Srbije. Ne vjeruje? Pitajte Genca.

Dabome, taj nepoznati, periklovski "dobri vladar Srbije" ne postoji, jer se Srbija sama, odavno odmetnula u sopstvenu sramotu. U toj zemlji, narod je izdopingovan lažnim vijestima, toliko da je stvarni život odavno postao lažna vijest. Jer moćni, stvarni život, krije se iza opijatskog LED ekrana sa kojeg Mitrović, Marić, i ostali gurui nakaradne realnosti, prosipaju svoje opijate laži. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Srbija danas predstavlja evropskog fenjeraša u... birajte - od ljudskih prava, do standarda, od zakona do suočavanja sa prošlošću. Samo u takvoj zemlji, koja žudi da postane ili ruska gubernija ili po najnovijem kineska mikroprovincija, narod masovno aplaudira Trampu na njegovom zlostavljanju svog naroda, zbog drugačije pigmentacije kože. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U tom tzv. "srBskom nacionalnom korpusu", razvio se čitav jedan novogovor. Evo na primjer-znate li kako se piše i čita rečenica "Antifašista svjedoči istini"? Ne znate? Piše se i izgovara kao "Autošovinista širi laži i mržnju". Opet ne vjerujete? Pa naravno, pitajte Genca.

Srbija iz nekog čudnog razloga priča o svojoj ugroženosti i ugroženosti svog naroda, diljem svijeta i Vasione, ne znajući, što bi rekao Sveto Basara kako po nekom vansrpskom, da prostite univerzalnom zakonu, to što negdje žive Srbi, majka mu stara NE ZNAČI da je to i srpska zemlja!

Ili da citiram sarajevskog novinara i ljudinu Boru Kontića, koji veli "Kad god čujem da su Srbi ugroženi odmah obiđem podrum". Osjetio je naš Boro u fijuku granata na svojoj koži, kostima, i unutrašnjim organima u gradu Sarajevu za vrijeme najduže opsade u modernoj povijesti kako izgleda "srBska ugroženost". Ne vjerujete? Možete slobodno pitati Boru. Ali naravno, za svaki slučaj, pitajte Genca.

Ko je Genc?

Nego, do đavola, ko je taj Genc, kad se toliko pozivam na njega? Ko je taj superiorni autoritet, koji vidi krivicu i zna za krivicu velikosrpske politike, koji može presuditi po pravdi, šta jeste da jeste, a šta nije da nije-pa da ga više ne maltreitamo?

Ili i ovo da pitamo Genca?!

Vidite, Genc ima četiri godine. On se pojavljuje u društvu svog dvogodišnjeg brata Granita i trudne mlade žene Lirije. Lirija je u osmom mjesecu trudnoće, zamislite. Ali kad zamišljate, budite oprezni. Nisu Genc, Granit i Lirija nekakvi izmišljeni likovi, šta znam, niti su neke vjerske prikaze kojima bi se davale nekakve natprirodne supermoći, pa i u ovom slučaju da ocijene lokalne politke ili politiku jedne zemlje.

A ne, Genc je sa svojim bratom i drugaricom stvaran, opipljiv lik. Od krvi i mesa.

Zapravo bio je.

Na današnji dan su prije 19 godina posmrtni ostaci četvorogodišnjeg Genca Beriše, mlađeg mu brata Granita i trudne Lirije, ugledali svjetlo dana i sramotonog svijeta. Isplivali su baš u Batajnici u Srbiji, da svjedoče svijetu, urbi et orbi o konkretnim velikosrpskim politkama.

Pored Genca su pronađene dvije cucle, grickalica za nokte, nekoliko drvenih bojica i češalj. Genca, brata mu i trudnicu uz stotine drugih, ubila je regularna vojska Srbije, tada vojska Jugoslavije, a onda ga je u hladnjači, kao životinjsko meso, sve kako bi zataškla tragove prevezla u Srbiju užu, ne dajući Gencu niti u smrti smiraj.

I zato je Genc najpozvaniji svjedok na svijetu!

Držim da o politici, o sili, o zakonu o pravdi i pravičnosti, mnogo više od svih rezolucija, istorijskih komisija, okruglih i ćoškastih stolova sa sijedim glavama i akademskim titulama-mnogo više govori na primjer četvorogodišnji Genc Beriša, mrtav a glasan, ubijen, a živ, sa dvije cucle, drvenim bojicama i grickalicom za nokte.

Svjedoci su mu dvogodišnji ubijeni Granit, mrtva trudnica Lirija. Ja većih svjedoka za izvršen zločin ne poznajem!

I zato pitajte Genca, slobodno ga pitajte šta je to radila i uradila srpska politika u zadnjih tri decenije."

Dragan Bursać 

Atačmenti



Komentari (825)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 14:27 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
ono plavo tamo je bukvalno karta SFRJ

Opa!
Pripojio Maksa i Austriju.

Mada mi nekako Srbija u tom plaventnilu izgleda najplavlje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:42 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Inače, u zadnjih 20 godina nisam seo sa Čehom/Čehinjom koji posle dva popijena piva nisu počeli da se žale na Cigane. Onako, iz nevezuše, ne da ih je iko pitao bilo šta na tu temu.

Nešto mi ne deluje da se Srbi tako ponašaju u razgovoru sa strancima, čak i oni koji gaje izvesni resentiman prema njima.
Prosto nije im to neka bitna tema. Ovima očigledno jeste.

Tako da me ono češko jarko crvenilo uopšte ne čudi. U skladu je sa iskustvom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:44 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Ali tražiti izuzetke i opravdanja kada ti neko kaže nešto lepo, nije logično.

- On je baš dobar čovek, najbolji u svom selu.
- Da, ali...


Samo kažeš - hvala.

Možda se Maksa boji da ne urekne, kao njega Čaki za sekiru.
Ona izreka, ko se hvali taj se kvari:)

Da, u ovom kontekstu, kad neko nepristrasan iznese po tvoju zemlju pohvalne podatke, zaista je malo čudno to, ma ne, ne verujem, decimale, nije to ništa...

Dobro je, dobro je što je dobro, nema nekog razloga za likovanje, ali za nipodaštavanje ih još manje ima.
shmoo shmoo 14:51 04.06.2020

No country had an average score below zero

А о односу Срба према Ромима (и обратно) у Србији током свих ових протеклих деценија и пар векова имало би се заиста штошта говорити.

Додуше, матор сам па памтим да је тим истим Ромима у тој некадашњој СФРЈ народна милиција забрањивала да улазе у центар Загреба и Љубљане и редовно их терала одатле ако случајно залутају. Не сећам се да је народна милиција у СФРЈ у исто то време радила то и у Београду.

Као што, рецимо, и данас примећујем да потомци Срба из Хрватске, прецизније речено њихови родитељи јер то из породице иде, имају виши степен нетолеранције према друговима и другарицама Ромима у свом одељењу у некој школи јер обавезно, али обавезно, у свим досадашњим случајевима којима сам сведочио долазили би ми родитељи тог Српчета пореклом из Хрватске у школу и тражили да њихово дете разместим од ромског детета када бих их ставио да седе заједно. Такве захтеве сам врло ретко добијао од родитеља деце који нису дошли из Хрватске. Претпостављам да је на такав став тих људи придошлих из Хрватске доста утицало и културно окружење у којем су одрастали.

(Овде заиста морам да ставим ограду јер ово причам на основу личног искуства, због онога што сам доживљавао у тим ситуацијама којих сам имао двадесетак до сада као наставник у школи, а не на основу неког прецизног истраживања. Једноставно, то је оно кроз шта сам пролазио радећи у школама. А то онда спада у субјектиивне процене које нису релевантан доказ за било какву тврдњу.)



Култоролошки засноване предрасуде и стереотипи су уткани у саме темеље тог belief bias сваког људског бића на овој планети и свугде у свету, а не само у Србији и међу Србима.



И не само поводом боје коже.
alselone alselone 14:58 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Као што, рецимо, и данас примећујем да потомци Срба из Хрватске имају виши степен нетолеранције према друговима и другарицама Ромима.


Ovo sam i ja primetio.

Pošto živim u, jelte, dođoškom kraju, primetio sam taj stepen netolerancije koji je nekarakterističan za Vojvodinu, pa i za Srbiju. Pogotovo za Vojvodinu jer su ovde Cigani najviše prihvaćeni od cele SFRJ (po mom mišljenju) kroz folklor i tamburaše.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:02 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

alselone
Pogotovo za Vojvodinu jer su ovde Cigani najviše prihvaćeni od cele SFRJ (po mom mišljenju) kroz folklor i tamburaše.


A mi kao nemamo trubače da ih penjemo na drvo iz ljubavi? A?

maksa83 maksa83 15:03 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Pripojio Maksa i Austriju.

Beč ti je bre čista SFRJ.

Počevši od "Kosovo je Srbija" markerom na vratima U4 Heiligenstadt (true story), preko dve tinejdžerke u (verovatno istom tom) metrou koje nešto šapuću i smejulje se pa jedna u jednom trenutku usklikne "joj bona štašsnjim kad se on ne zna žvalit'!" (isto true story) pa do Tonija Makedonca konobara u piceriji Due Fratelli preko brat bratu četvoro programera iz Beograda koje poznajem a koji tamo žive i rade, a o prethodnoj generaciji gastosa da ne govorimo...
shmoo shmoo 15:10 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

alselone
Као што, рецимо, и данас примећујем да потомци Срба из Хрватске имају виши степен нетолеранције према друговима и другарицама Ромима.


Ovo sam i ja primetio.

Pošto živim u, jelte, dođoškom kraju, primetio sam taj stepen netolerancije koji je nekarakterističan za Vojvodinu, pa i za Srbiju. Pogotovo za Vojvodinu jer su ovde Cigani najviše prihvaćeni od cele SFRJ (po mom mišljenju) kroz folklor i tamburaše.



Да. Војводина је одувек била таква. И у Мађарској је, мислим, сличан однос према Ромима као и у Војводини.

А у Хрватској изгледа није исти такав однос као у Војводини. Мање су толерантни према Ромима.

(У ствари, боље да кажем за Хрватску у прошлом времену, да тај однос није био као у Војводини, јер не знам како је сада у Хрватској. Можда се нешто и променило.)

Не знам у чему је ту квака.

Само претпостављам да је у питању културолошко окружење у којем неко одраста. Јесте да су и Хрватска и Војводина културолошки обликоване по том будимпештанско-бечком обрасцу (са свим примесама осталих народа који су живели у у тој империји назовимо га онда средњеевропском културном обрасцу).

А једини разлог због чега су у Војводини ипак имали одувек толерантнији однос према Ромима него у Хрватској видим у чињеници да је Војводина, за разлику од Хрватске, некако увек и била мултинационалнија (не замери на изразу, али разумеш шта хоћу да кажем) од Хрватске.
maksa83 maksa83 15:14 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

vrabac_onaj
alselone
Pogotovo za Vojvodinu jer su ovde Cigani najviše prihvaćeni od cele SFRJ (po mom mišljenju) kroz folklor i tamburaše.


A mi kao nemamo trubače da ih penjemo na drvo iz ljubavi? A?


Ne bih se qrčio našom ljubavlju prema Romima (sad će naravno svako da se seti da ima jednog MikuŽiku sa kojim je na prst u bulju i kako su njemu Cigani prijatelji i on sa njima pio itd. itd.) ali romsko iskustvo, bar u Beogradu, nije najsjajnije, da se ne ložimo ni oko toga mnogo.
Uključivanje Roma u društvo je zajeban problem koji bi zahtevao štošta na šta se ovde poneki ježe (npr. pozitivna diskriminacija, ozbiljno angažovanje, itd. itd.), jer da je sve tako super i bez predrasuda ne bi Nataša pisala one blogove, niti nam je to uvezlo iz Hrvatske.

Nije ona scena u Ko To Tamo Peva plod nečije fantazije, nego sublimacija nečega.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:14 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

И у Мађарској је, мислим, сличан однос према Ромима као и у Војводини.


o ne, ne reci ovo dvaput.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:17 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83

sad će naravno svako da se seti da ima jednog MikuŽiku sa kojim je na prst u bulju i kako su njemu Cigani prijatelji i on sa njima pio itd. itd.)


I sad ćemo jeftinom i ofucanom forom da diskreditujemo svakog ko bi se pozvao na lično iskustvo?
shmoo shmoo 15:21 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

vrabac_onaj
И у Мађарској је, мислим, сличан однос према Ромима као и у Војводини.


o ne, ne reci ovo dvaput.


Не знам, верујем ти ако кажеш.
maksa83 maksa83 15:22 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

I sad ćemo jeftinom i ofucanom forom da diskreditujemo svakog ko bi se pozvao na lično iskustvo?

Ne, nego ćemo, kako je već to običaj na Internetu, ličnom iskustvu da pripišemo neporecivost pririodnog zakona.

Ili što bi rekao jedan moj drugar: "gledajmo stvari globalno, evo na primer ja..."
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:25 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
I sad ćemo jeftinom i ofucanom forom da diskreditujemo svakog ko bi se pozvao na lično iskustvo?

Ne, nego ćemo, kako je već to običaj na Internetu, ličnom iskustvu da pripišemo neporecivost pririodnog zakona.


Ma ne, ne radi se o tome.
Nego ćemo svakog ko zaista ima ortaka Cigana sa kojim ponekad i popije koju da prglasimo za rasistu koji traži alibi. Jel tako?
maksa83 maksa83 15:29 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Nego ćemo svakog ko zaista ima ortaka Cigana sa kojim ponekad i popije koju da prglasimo za rasistu koji traži alibi. Jel tako?

Nesviknut sam na ovakve straw man gluposti sa tvoje strane.

Ne, nego nećemo sa "imam ja prijatelja Ciganina/Jevrejina/Treće" da zamažemo nešto što ipak postoji.

Kako kaže narod: "nemoj bre tu da se ciganišeš..."
shmoo shmoo 15:33 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
I sad ćemo jeftinom i ofucanom forom da diskreditujemo svakog ko bi se pozvao na lično iskustvo?

Ne, nego ćemo, kako je već to običaj na Internetu, ličnom iskustvu da pripišemo neporecivost pririodnog zakona.



Не претеруј, у оба случаја на које се можда односи овај твој коментар, јасно је речено да се ради о личном увиду, одокативној методи, назови то како хоћеш, а не о неком истраживању као што је ово са Харварда.

Максо, а јеси ти неки пут у животу видео Рома/Ромкињу из близине осим на слици или на улици док прекопавају контејнере исто онако као што су ти мученици то радили и пре него су им променили назив народа у Роми?

Разговарао си са њима о њиховим мукама и проблемима и њиховим животима? Поверили су ти се шта их заиста тишти у овој Србији? Рекли ти да је то расистичка нетолеранција свих припадника већинског народа према мањинском народу, а не у ствари статус у друштву који имају због стања у којем јесу, а које им владајуће (економске, културне и политичке) елите у Србији намећу деценијама?
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:45 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
Nego ćemo svakog ko zaista ima ortaka Cigana sa kojim ponekad i popije koju da prglasimo za rasistu koji traži alibi. Jel tako?

Nesviknut sam na ovakve straw man gluposti sa tvoje strane.

Ne, nego nećemo sa "imam ja prijatelja Ciganina/Jevrejina/Treće" da zamažemo nešto što ipak postoji.

Kako kaže narod: "nemoj bre tu da se ciganišeš..."


Što se onog prvog tiče, ne bih rekao da se radi o straw man glupostima već o uobičajenim diskvalifikacijama na ovom mestu.

Ne, nego nećemo sa "imam ja prijatelja Ciganina/Jevrejina/Treće" da zamažemo nešto što ipak postoji.


Postoji slažem se, ali mislim da je manji nego na mnogim drugim mestima.
Evo ja odrastao u Jerkoviću, išao u O.Š. Branislav Nušić, Marinkova Bara odmah tu u blizini.
Mogao bih dosta da pričam recimo o odrastanju u takvoj sredini i koliko je bilo diskriminacije a koliko nije. Koliko smo se kao klinci družili a koliko ne, da li je bilo predrasuda i koliko.
Naravno, daleko od toga da je situacija bila sjajna.
A eto još iz tih vremena imam i ortaka Cigu sa kojim ponekad pričam o toj temi (položaju Roma u društvu), pa znam i njegove mišljenje.

Al možda malo kasnije, sad moram da radim build/deploy nekih servisa :)

P.S.
Onaj AWS-ov CodeCommit-CodeBuild-CodeDeploy pipeline je teško, ali teško sranje!
maksa83 maksa83 15:51 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Максо, а јеси ти неки пут у животу видео Рома/Ромкињу из близине осим на слици или на улици док прекопавају контејнере исто онако као што су ти мученици то радили и пре него су им променили назив народа у Роми?

U OŠ Vladislav Ribnikar sam imao u razredu Ahmeda i Seidu (brat i sestra, ona starija godinu dana). Išli su sa nama do četvrtog a onda prestali. U Radničkom dok sam trenirao basket smo isto imali jednog koji je igrao sa nama a Maša (trener, muško) ga je puštao i da se tu kupa pošto kući nije imao kupatilo. Istina u Radničkom su oni mnogo više trenirali boks, sve se dešavalo u istoj sali. Ovde gde sad živim ih ima dosta, mnogo više nego u centru gde sam odrastao, tako da, da, viđam ih svakodnevno iz baš velike blilzine, vrabac zna šta je Šabačka, treba samo da kreneš uzbrdo i videćeš njihove kućice po ćoškovima. O trenutno 5km udaljenoj Ralji da ne pričamo...

Za sublimirano romsko iskustvo preporučujem recimo ovu nit.

... ako već Natašini blogovi nisu dovoljni, a preporučujem i ako jesu.

Da ne bude sve najcrnje, isti momak kaže i:



ali kaže i:



Ali svakako preporučujem onaj linkovani niz, mrzi me da ga ja razmotavam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:00 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.

vrabac_onaj vrabac_onaj 16:05 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.



Ili malog Duška Jovanovića, seća li se neko toga uopšte i zna li o čemu pričam?
maksa83 maksa83 16:05 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.

Da jebote...

Strahota.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:18 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

vrabac_onaj
srdjan.pajic
Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.



Ili malog Duška Jovanovića, seća li se neko toga uopšte i zna li o čemu pričam?


Ja se ne sećam, jel to beše onaj klinac što su ga ubili tamo u Borisa Kidriča, Beogradskoj, valjda je to ta ulica?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:27 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz
hoochie coochie man
Ovo je bila i moja prva asocijacija

Ajde?
Otkud to jbt:)


Ja sam zatečen!

A evo i Srkija, šta je ovo danas sve iznenađenje do izmenađenja:)
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:27 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
vrabac_onaj
srdjan.pajic
Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.



Ili malog Duška Jovanovića, seća li se neko toga uopšte i zna li o čemu pričam?


Ja se ne sećam, jel to beše onaj klinac što su ga ubili tamo u Borisa Kidriča, Beogradskoj, valjda je to ta ulica?


Da oktobar 1997.
Bila je posle par dana protestna šetnja od Vuka do Trga.
Po medijima se pričalo da će skinsi i "šešeljevci" da je presretnu, pa ja poneo bezbolku u rancu.
Kada smo se okupili tamo kod Vuka, šaka jada, ako je bilo stotinak ljudi od toga maksimalno 20% nas "belih". Sreo ortaka sa devojkom, inače došao sam.

Retko kada sam se osećao tako posramljeno u Beogradu kao tada hodajući Bulevarom ka Trgu. Jebote samo prethodne zime su desetine hiljada bile na ulicama a sada(mislim, tada) kada je trebalo reagovati na najsvirepiji akt fašizma, ništa, šaka jada.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:33 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83

Ali svakako preporučujem onaj linkovani niz, mrzi me da ga ja razmotavam.

meni prvo bil čudno al onda vidim da je tip white supremacist i da mu je super što to u Srbiji može bez blama da se bude..
mislim da grješi.. to može svuda osim u zapadnoj EVvropi i sjevernoj Americi (dobro i onim dole Austrliajma) a ovde fakat ne može..
realno, ovde se malo i pretjeruje u drugu stranu.. eno pritinu mozak ispraše sa pravima žena kad sam i ja reklaa jbt stvarno više i te ženetine nek idu u peršun i one i njihova prava


edit.. e al ga odvali ja..
sad fakat jeste malo čudnije pošto je tip zapravo ciga al kapiram da opet može oboje da stoji
Beograd fakat jeste i to, moš bez blama da budeš i naci faši i ciga (ko zna možda može i oboje odjednom)..
dobro, ciga malo teže al ima i gorih mjesta
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:39 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Uključivanje Roma u društvo je zajeban problem

Jeste, mnogo je zajeban ali bi bio možda za nijansu lakši da ni tu ne postoje moralnopolitičke zabrane koje se sad zovu korektan govor.

Kad se na nož ne bi dočekivalo ako neko kaže, da, problem je odnos prema njima, ali da, i ta grupa ima svojih osobenosti koje nimalo ne doprinose uključivanju, naprotiv, otežavaju ga.

Na to politički komesari dreknu frazu, aha, znači sami su krivi, i ispadnu, za neke korektni, a za druge dosadni pinavljači fraza.

A istina jeste to, Romi, Cigani, kako god, bi itakako imali šta i sami da prorade na tom uključivanju, ako im je do toga uopšte stalo.

A nekako sam ubeđen da je dosta njih koje to i ne opterećuje previše, nije im neudobno u tom stanju, ne mere udobnost podrazumevanim metrom.
maksa83 maksa83 16:41 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

edit.. e al ga odvali ja..
sad fakat jeste malo čudnije pošto je tip zapravo ciga al kapiram da opet može oboje da stoji
Beograd fakat jeste i to, moš bez blama da budeš i naci faši i ciga (ko zna možda može i oboje odjednom)..

Pa, ako Pavle Bihaly može da bude neonacista dotle da laže ko mu je ubio dedu Jevrejina, verovatno može i neki hipotetički ciga da bude white suppremacist, ali ovaj svakako nije.

To je inače ovaj momak:




P.S. Kunem se da ga nisam našao tako što mu je Hendrix najveća inspiracija kao čovek i kao umetnik! :))))
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:44 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

hoochie coochie man

A nekako sam ubeđen da je dosta njih koje to i ne opterećuje previše, nije im neudobno u tom stanju, ne mere udobnost podrazumevanim metrom.


ja bih prije rekla da su se pomirili sa sudbinom.. ako ne možeš ništa da promjeniš udri brigu na veselje..
a slična je situacija kao sa crncima..
začarani krug siromaštva, poslijedične odsječenosti od načina zarade (kroz dobro školovanje, kroz dobre preporuke) pa onda posliejdično nove geenracije u siromaštvu..
uopšte ne sumnjam da niko od njih ne bi odbio (triple negation, beat that) white collar job i budućnost za dijete..
al ajd dobij
maksa83 maksa83 16:51 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

A istina jeste to, Romi, Cigani, kako god, bi itakako imali šta i sami da prorade na tom uključivanju, ako im je do toga uopšte stalo.

To je svakako dvosmerna ulica. Sigurno postoji među njima dobar broj koji ne bi menjao svoj način života, ali verovatno postoje i oni koji ovaj "naš svet" gledaju "kroz izlog" i voleli bi da postanu deo, ali ... sve napisao onaj dečko (Hendrix:) - "čim nešto nestane u školi - meni pretresaju ranac". To je to.



... i ceo autobus koji je ceo film bio u međusobnom trvenju složno ustaje i navaljuje da ih lema.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:06 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Sigurno postoje među njima dobar broj koji ne bi menjao svoj način života, ali verovatno postoje i oni koji ovaj "naš svet" gledaju "kroz izlog"


Ja te koji ne bi menjali ne bih ni dirao, iskreno oduvek sam im pomalo zavideo na sposobnosti da, kako kaže Huči, "ne mere udobnost podrazumevanim metrom".

Problem je kako one druge, koji žele drugačije, izvuči iz toga. Jake su privlačne sile kojim ih njihove sredine, porodice vuku nazad a isto tako jake barijere na koje naleću kod "nas ostalih", tako da uglavnom sami biju bitku bez neke organizovane pomoći. Eventualno imaju neku podršku od ortaka ili nekog nastavnika/profesora po školama. I to ako imaju sreće.
solo solo 17:53 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

да је тим истим Ромима у тој некадашњој СФРЈ народна милиција забрањивала да улазе у центар Загреба и редовно их терала одатле ако случајно залутају.


Za Slovence nisam siguran ali Croati su napredovali.


principessa_etrusca principessa_etrusca 17:59 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

mislim da grješi.. to može svuda osim u zapadnoj EVvropi i sjevernoj Americi (dobro i onim dole Austrliajma) a ovde fakat ne može..

Номинално, у деловима света које си набројала, расизам није прихватљив, али у ствари, веома је присутан у разним својим облицима, вероватно више него рецимо у Србији. Он је просто маскиран инсистирањем на политичкој коректности.

У том смислу су можда најинтересантнији Немци који су своје осећање супериорности због аријевског порекла заменили осећањем супериорности јер су "најденацификованији" од свих. Што би се рекло, plus ça change, plus c'est la même chose.
rodni rodni 18:13 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Ako ćemo se prebaciti sa "mi smo jako loši" na "možda i nismo toliko loši" onda ćemo nabrojati i druge, da nam ne bude previše pohvala. Eto, ja bih ipak primetio da smo najbolji od SFRJ, ponovo u skadu sa onim što smo pričali koje republike su šta imale u sebi tokom YU period i ko je koliko želeo mir imajuči neku mržnju u sebi.

Ti bi da prilepiš Srbiji nešto što je ipak vrlo vrlo jasna SFRJ tekovina, ono plavo tamo je bukvalno karta SFRJ. To je sve, ponavljam, rezultat otvorenosti ka svetu koju smo mi - SFRJ - imali a ovi drugi nisu nego su pravo iz komunističke zli-zli-zapad stege upali u nacionalizme i "povratke tradiciji", što se, kao što vidimo i kod nas, često svodi na slepački zilotizam koji odbacuje sve drugačije.


Ja se izvinjavam, no, nešto me zakopka ovo boldovano!
Dakle, da li ti misliš da Srbija (Srbi) nisu mogli da u onoj nakaradi od SFRJot da doprinesu i nečim dobrim, nego da je to dobro (anti-rasizam i anti-anti-ciganizam) dorinos SFRJot - po sebi!
Da nisu to dobro doneli Slovenci ili Hrvati, možda?
Ili muslimani?
Jebote!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Po meni, ima nešto posebno jadno u tome da se ponosiš time što ti je zemlja najmanje rasistička od drugih zemalja u regionu i to javno ističeš. Mislim, valjda je norma da ti zemlja ne pati od rasizma, a ako tamo neki Crnci i Afganistanici hoće da dođu da žive ovde jer im je lepo, a ne zato što nemaju gde drugo, to je onda nekakav plus. Stvarno ne znam kako smo dospeli na taj nivo.


rodni rodni 18:28 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Što se tiče pouzdanosti - ko za to još mari.

Ja marim, sve to što si napisao manje više znam (mislim, imam hidrofor koji je crk'o), ali me zanima da li neko zna marku/firmu/model koji manje jede g. tj. teže crkne (ovome konkretno je otišla sklopka pomoću koje treba da shvati da ne treba da radi, tj. odbijao je da se ugasi). Pitanje je manje više retoričko pošto sam već kupio neki Novoterm pošto ovde i ne može mnogo da se bira.

Nisam ni sumnjao da znaš!
Ja se izvinjavam.
No, priča sa pouzdanošću (bilo čega) danas je toliko devalvirana - da to dragi Bog više ne može da isprati.
Pouzdanost je (proizvodni) parametar koji se sada veoma retko radi - osim za specijalne stvari (oni koji veruju u let na mesec i određene militari asemblaje).
Sada se toliko ubrzavaju proizvodni ciklusi - da, maltene, proizvođači ne stignu dva puta da uključe neki uređaj (uključe jedanput, pa ako zasvetli i zazvrči - kažu kuul, rokaj samo dalje - pakuj i u prodaju).
Kada kupuješ, jedino o čemu bi moglo da se povede računa je - da je ipak neki brend koji ima servisnu mrežu - i da si makar jednom video njihovo servisno vozilom kako šparta drumovima.
Ja sam juče kupio neku glupost od blek & dekera iz (samo) dva razloga - zašto što sam lično pre dvadeset godina nosio neku skupu alatku (tzv. abrihter, klasificiran kao profesionalni) u njihov servis na Dorčolu (kada sam juče to pri kupovini rekoa ženi - jer je i ona htela da učestuje, rekla mi da nisam normalan, da je za 20 godina barem 200 puta mogao da nestane taj servis), a drugi razlog zašto nisam kupio 'nakitu' je što je pomenuti blek & deker bio tačno duplo jeftiniji.
Mislim stavim nakitu na kitu - ne mora baš toliko da bude skuplja.
maksa83 maksa83 18:29 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Dakle, da li ti misliš da Srbija (Srbi) nisu mogli da u onoj nakaradi od SFRJot da doprinesu i nečim dobrim, nego da je to dobro (anti-rasizam i anti-anti-ciganizam) dorinos SFRJot - po sebi!

Da, to je doprinos SFRJot - po sebi (znak uzvika ko voli), verovatno i pošto je ta SFRJot bila u Nesvrstanima pa su nam prijatelji bili Betmen Mandrak Fantom šalim se, Nehru, Naser, Kaunda i sl. tj. teško da si mogao da serviraš rasizam narodu kome je verglano i puštano na televizoru i pred svaki film u bioskopu da su nam ti obojeni predsednici i narodi najveći prijatelji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Da oktobar 1997.
Bila je posle par dana protestna šetnja od Vuka do Trga.
Po medijima se pričalo da će skinsi i "šešeljevci" da je presretnu, pa ja poneo bezbolku u rancu.


Ja tebe ne mogu da zamislim bez bejzbolke u rancu (ili bar bajle).

Da, sad sam se setio, i te neke šetnje, ali eto ja nisam učestvovao, ne sećam se više zašto, sigurno nije zbog tih šešeljevaca, jer umem dosta brzo da trčim i izvodim evasive manevere po parkovima i haustorima.

Jesu li ikad pronašli ko ga je ubio, i njega, i Maksu (ne ovog našeg, pu, pu, daleko bilo, on će to sam, sa motornom testerom, pu, pu, daleko bilo, nego glumca)?




maksa83 maksa83 18:42 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

on će to sam, sa motornom testerom,

Ne mogu bez čarlijevog agregata, ova električna je samo defanzivno oružje pošto dobacuje dokle dobacuje kabl (imam ono vitlo doduše koje nikad nisam do kraja odmotao, a odmotavao sam ga puno), dakle njom možeš eventualno da rešiš problem maslačaka u nadiranju kada probiju širi perimetar. Za sve ostalo, tu je recurve bow od 40 funti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
on će to sam, sa motornom testerom,

Ne mogu bez čarlijevog agregata, ova električna je samo defanzivno oružje pošto dobacuje dokle dobacuje kabl (imam ono vitlo doduše koje nikad nisam do kraja odmotao, a odmotavao sam ga puno), dakle njom možeš eventualno da rešiš problem maslačaka u nadiranju kada probiju širi perimetar. Za sve ostalo, tu je recurve bow od 40 funti.


A kolika ti je, da prostiš, ta testera (dužina noža, i ako znaš nominalnu snagu)?
maksa83 maksa83 18:44 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

A kolika ti je, da prostiš, ta testera (dužina noža, i ako znaš nominalnu snagu)?

40cm 1800W

Edit: šalio sam se ono za maslačke, nemoj da pokušavaš.
alselone alselone 18:46 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

A mi kao nemamo trubače da ih penjemo na drvo iz ljubavi? A?


Rekao bih da malo gore prolaze tamo nego ovde. :)


Pogrešna tema je zapravo razgovarati o tome da li je dobro ili nije. Nigde nije dobro, rasizam je sveprisutan, skiven ili otvoren, direktan ili indirektan, pogotovo u svetlu malog gradjanskog rata u Americi zapaljenog sistemskim rasizmom, fizičkim i ekonomskim. Tako da je bezpredmetno reći u ovoj raspravi kako nešto konkretno nije dobro, to i nije poenta onog istraživanja. Poenta istraživanja su proprocije i relativni odnosi. Tako da ono što se kod nas može smatrati lošim, u nekim državama je sjajno, uzimajući u obzir nivo rasizma kod njih.

I to je dobra vest zapravo. Tako i treba da bude. Treba to da objavimo i da budemo ponosni na to, pogovo, kažem ponovo, gledajući slike iz Amerike poslednjih dana. Ono je stanje u koje te sistemski rasizam može odvesti. I treba da shvatimo da nismo takvi i da se držimo toga, da nas ne iskvari Vučić sa migrantima, a verujem da će pokušati kroz svoje kerove da to uradi, jer samo raspali i razjedinjeni, jadni i bedni, možemo trpeti njegovu vlast.
rodni rodni 18:48 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
vrabac_onaj
alselone
Pogotovo za Vojvodinu jer su ovde Cigani najviše prihvaćeni od cele SFRJ (po mom mišljenju) kroz folklor i tamburaše.


A mi kao nemamo trubače da ih penjemo na drvo iz ljubavi? A?


Ne bih se qrčio našom ljubavlju prema Romima (sad će naravno svako da se seti da ima jednog MikuŽiku sa kojim je na prst u bulju i kako su njemu Cigani prijatelji i on sa njima pio itd. itd.) ali romsko iskustvo, bar u Beogradu, nije najsjajnije, da se ne ložimo ni oko toga mnogo.
Uključivanje Roma u društvo je zajeban problem koji bi zahtevao štošta na šta se ovde poneki ježe (npr. pozitivna diskriminacija, ozbiljno angažovanje, itd. itd.), jer da je sve tako super i bez predrasuda ne bi Nataša pisala one blogove, niti nam je to uvezlo iz Hrvatske.

Nije ona scena u Ko To Tamo Peva plod nečije fantazije, nego sublimacija nečega.

Dobro me podseti!
Mlađe dete mi je imalo u osnovnoj školi dobru prijateljicu sa kojom je čak razmenjivalo rođendane (jebote!).
Mama joj je bila medicinska sestra, a otac zamenik trenera drugoligaškog kluba u Nemačkoj - dakle, situirani i više nego dobro.
Ne mogu dovoljno da dočaram ushićenje njenog oca (bila pauza u prvenstvu, ili slično, pa on stigao kući, a kada je već kući, došao na roditeljski) na jednom roditeljskom sastanku, povodom polugodišta u petom razredu - kada je razredna pročitala da njegova ćerka ima prosek ocena 5.00.
A nama, ostalim roditeljima, svima do jednoga - drago!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:56 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
A kolika ti je, da prostiš, ta testera (dužina noža, i ako znaš nominalnu snagu)?

40cm 1800W


Aha, samo to je verovatno električna snaga, a jel znaš možda kolika je mehanička snaga?

Uglavnom, pazi samo da te ne ubije kikbek (vidim tamo da na listi HTZ opreme nemaš šlem, ja bih ti to toplo preporučio, ne zato što postoji velika šansa da te ubije neka grana koju si odsekao dok si stajao ispod nje, ili da naletiš na nešto u visini očiju dok gledaš u zemlju, nego što te u kikbeku testera gađa pravo u čelo, ako ne stojiš malo sa strane, inače gađa u rame. I to što će kočnica možda da zaustavi lanac nije velika uteha, tu šlem, onaj sa vizirom, može da ti spase glavu. Eto, sad sam se i ja upisao u listu ovih blogoznalaca koji dele netražene savete, iako sam siguran si problemu pristupio na pravi način, odgledao one youtube klipove kad neki malo jači mrga namerno izazove kikbek, sine, ono je delić sekunde, ko ljuta guja da te ugrize, nema šansi da je zadržiš, bar kod ovih motorki od par konjskih snaga).



rodni rodni 18:58 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Dakle, da li ti misliš da Srbija (Srbi) nisu mogli da u onoj nakaradi od SFRJot da doprinesu i nečim dobrim, nego da je to dobro (anti-rasizam i anti-anti-ciganizam) dorinos SFRJot - po sebi!

Da, to je doprinos SFRJot - po sebi (znak uzvika ko voli), verovatno i pošto je ta SFRJot bila u Nesvrstanima pa su nam prijatelji bili Betmen Mandrak Fantom šalim se, Nehru, Naser, Kaunda i sl. tj. teško da si mogao da serviraš rasizam narodu kome je verglano i puštano na televizoru i pred svaki film u bioskopu da su nam ti obojeni predsednici i narodi najveći prijatelji.

Koliko si ti imao godina kada je SFRJot krepala?
niccolo niccolo 19:05 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Beč ti je bre čista SFRJ.
Počevši od "Kosovo je Srbija" markerom na vratima U4 Heiligenstadt (true story), preko dve tinejdžerke u (verovatno istom tom) metrou koje nešto šapuću i smejulje se pa jedna u jednom trenutku usklikne "joj bona štašsnjim kad se on ne zna žvalit'!" (isto true story) pa do Tonija Makedonca konobara u piceriji Due Fratelli preko brat bratu četvoro programera iz Beograda koje poznajem a koji tamo žive i rade, a o prethodnoj generaciji gastosa da ne govorimo...


Jednom prlikom mi se desilo da je na svakom mestu na koje sam ušao prilikom tog boravka konobar/prodavac bio sa srfj prostora. Počelo je od konobara iz Požarevca koji se zove kao ja koji radi u restoranu hotela (nešto smo predveče stigli pa kao daj da prvo večeramo a da ne idemo tamo-vamo), pa onda (verovatno neću ići po redu) plavuša Riječanka i njen kolega Srbin u Zaheru, pa neki Slovak-Srbin (po majci) u Grihenbajsl...plus Bosanac prodavac u Apple Store.

Za kraj trivija - doktor koji je primio prvog kovid pacijenta u Beču je isto Srbin, muž koleginicine sestre (a i taj prvi pacijent je advokat).
rodni rodni 19:08 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
maksa83
A kolika ti je, da prostiš, ta testera (dužina noža, i ako znaš nominalnu snagu)?

40cm 1800W


Aha, samo to je verovatno električna snaga, a jel znaš možda kolika je mehanička snaga?

Uglavnom, pazi samo da te ne ubije kikbek (vidim tamo da na listi HTZ opreme nemaš šlem, ja bih ti to toplo preporučio, ne zato što postoji velika šansa da te ubije neka grana koju si odsekao dok si stajao ispod nje, ili da naletiš na nešto u visini očiju dok gledaš u zemlju, nego što te u kikbeku testera gađa pravo u čelo, ako ne stojiš malo sa strane, inače gađa u rame. I to što će kočnica možda da zaustavi lanac nije velika uteha, tu šlem, onaj sa vizirom, može da ti spase glavu. Eto, sad sam se i ja upisao u listu ovih blogoznalaca koji dele netražene savete, iako sam siguran si problemu pristupio na pravi način, odgledao one youtube klipove kad neki malo jači mrga namerno izazove kikbek, sine, ono je delić sekunde, ko ljuta guja da te ugrize, nema šansi da je zadržiš, bar kod ovih motorki od par konjskih snaga).




Ooooo - jebote!
Pa kolika bi bila ta mehanička snaga, ako je električna 1800 W?
Mogla bi da bude samo manja od toga zbog gubitaka.
Auuu, kakvo smešno pitanje!


Što se tiče sugestije da se pazi kik-beka (lepo si i dodao za šlem, a mogao bi da stavi i vizir kao oni argonski varioci ili skafander za glavu kao oni teški ronioce na velike dubine), to sam ja Maksi još juče apsolvirao.
No, nije loše da upozorenja stignu iz više izvora - kako ne bi mogao da kaže da ga je jedan izvor izbaksuziraio.
Mada ja mislim da se njemu sranje dogodilo baš zbog roga što nije slušao, a ne zbog toga što je slušao.
rodni rodni 19:13 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

niccolo
Beč ti je bre čista SFRJ.
Počevši od "Kosovo je Srbija" markerom na vratima U4 Heiligenstadt (true story), preko dve tinejdžerke u (verovatno istom tom) metrou koje nešto šapuću i smejulje se pa jedna u jednom trenutku usklikne "joj bona štašsnjim kad se on ne zna žvalit'!" (isto true story) pa do Tonija Makedonca konobara u piceriji Due Fratelli preko brat bratu četvoro programera iz Beograda koje poznajem a koji tamo žive i rade, a o prethodnoj generaciji gastosa da ne govorimo...


Jednom prlikom mi se desilo da je na svakom mestu na koje sam ušao prilikom tog boravka konobar/prodavac bio sa srfj prostora. Počelo je od konobara iz Požarevca koji se zove kao ja koji radi u restoranu hotela (nešto smo predveče stigli pa kao daj da prvo večeramo a da ne idemo tamo-vamo), pa onda (verovatno neću ići po redu) plavuša Riječanka i njen kolega Srbin u Zaheru, pa neki Slovak-Srbin (po majci) u Grihenbajsl...plus Bosanac prodavac u Apple Store.

Za kraj trivija - doktor koji je primio prvog kovid pacijenta u Beču je isto Srbin, muž koleginicine sestre (a i taj prvi pacijent je advokat).

Pa da!
Prošle godine ja nekim poslom u Minkenu - i u hotelu, za večerom, mi se obrati konobarica - rekavši da je iz Slavonije, negde, mislim, kod Županje.
Tih nekoliko dana je baš u restoranu brinula o meni - bez obzira što nije morala jer je bo 'švedski sto' sa puno ukusne i raznovrsne hrane.
Kada sam odlazio, ona se nešto snuždila i rekla - nije to to.
I rekla mi da bi se rado vratila kući.
Ja sam njoj rekao da ne prenagljuje šta god odlučila.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:16 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83

... i ceo autobus koji je ceo film bio u međusobnom trvenju složno ustaje i navaljuje da ih lema.


Nije.

U filmu jedine 2 zene u autobusu ih nisu lemale.
Neda (nemojte da tucete decu) i ona baba sto je sedela pozadi sa prasicima.
bene_geserit bene_geserit 19:16 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic

Pajiću, šta si ovo dao detetu da nosi ?

pecaros pecaros 19:18 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

rodni
konobarica - rekavši da je iz Slavonije, negde, mislim, kod Županje.


Ustašica. Ili ti računaš samo muške?
predatortz predatortz 19:20 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
rodni
konobarica - rekavši da je iz Slavonije, negde, mislim, kod Županje.


Ustašica. Ili ti računaš samo muške?


Nije nužno. Iz Slavonije je proterano dosta Srba.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:20 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

principessa_etrusca

Он је просто маскиран инсистирањем на политичкој коректности.


Javno ce da se prave korektni, vecina (a neki i nece da se prave uopste) ili ce prosto da precute neku takvu raspravu u krugu nepoznatih.

..ali zato po kuci i u svom drustvu moze biti sasvim druga prica.

A neki jesu korektni, naravno.

vcucko vcucko 19:22 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

shmoo


Такве захтеве сам врло ретко добијао од родитеља деце који нису дошли из Хрватске. Претпостављам да је на такав став тих људи придошлих из Хрватске доста утицало и културно окружење у којем су одрастали.


Ajde, ne bilo ti zapoveđeno, proguglaj - raspitaj se - šta god, npr. "ciganske rupe jasenovac", "romski logor jasenovac". Dobro proguglaj i raspitaj se, pa onda ponovo upiši.
Znači, ne iznosim vrednosne stavove, ne opravdavam, samo pokušavam da objasnim neke stvari.
Nije to što pričaš (nekakvo "hoh" srpsko hrvatstvo), kod moje pok. bake Banijke sigurno nije bilo. Mislim to svakako postoji, ali ovde nije to po sredi. I nije (bilo) najprisutnije kod Srba iz Zg-Ri-St itd. Nego upravo kod baba i đedova iz krajiških sela koji su pamtili onaj rat.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:23 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Ooooo - jebote!
Pa kolika bi bila ta mehanička snaga, ako je električna 1800 W?
Mogla bi da bude samo manja od toga zbog gubitaka.
Auuu, kakvo smešno pitanje!


Ne razumem. Pitao sam maksu kolika je mehanička snaga da uporedim sa mojom testerom, koja je sa SuS motorom, a za koju znam da mož me ubije ako ne pazim. Naravno da je manja mehanička od električne, ali ne znam koliko.

Što se tiče sugestije da se pazi kik-beka (lepo si i dodao za šlem, a mogao bi da stavi i vizir kao oni argonski varioci ili skafander za glavu kao oni teški ronioce na velike dubine), to sam ja Maksi još juče apsolvirao.


Ja imam žičani vizir na šlemu, nije to slučajno.
pecaros pecaros 19:24 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz

Nije nužno. Iz Slavonije je proterano dosta Srba.


Trebalo je odmah da pita... Sad mu ostaje trauma do kraja života.
predatortz predatortz 19:31 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
predatortz

Nije nužno. Iz Slavonije je proterano dosta Srba.


Trebalo je odmah da pita... Sad mu ostaje trauma do kraja života.


Ne pročitah da se Čarlivoje ikad izjasnio protiv Hrvata. On, poput mene, ne voli ustaše.
Daleko od toga da su svi Hrvati ustaše.
Nemoj čoveku podmetati na tako prizeman način.
rodni rodni 19:31 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
rodni
konobarica - rekavši da je iz Slavonije, negde, mislim, kod Županje.


Ustašica. Ili ti računaš samo muške?

Ustaše su za mene ustaše bez obzira na pol.
Misliš li da bih ja (i) razgovarao sa Slavonkom da je ustaša?
shmoo shmoo 19:32 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

maksa83
Максо, а јеси ти неки пут у животу видео Рома/Ромкињу из близине осим на слици или на улици док прекопавају контејнере исто онако као што су ти мученици то радили и пре него су им променили назив народа у Роми?

U OŠ Vladislav Ribnikar sam imao u razredu Ahmeda i Seidu (brat i sestra, ona starija godinu dana). Išli su sa nama do četvrtog a onda prestali. U Radničkom dok sam trenirao basket smo isto imali jednog koji je igrao sa nama a Maša (trener, muško) ga je puštao i da se tu kupa pošto kući nije imao kupatilo. Istina u Radničkom su oni mnogo više trenirali boks, sve se dešavalo u istoj sali. Ovde gde sad živim ih ima dosta, mnogo više nego u centru gde sam odrastao, tako da, da, viđam ih svakodnevno iz baš velike blilzine, vrabac zna šta je Šabačka, treba samo da kreneš uzbrdo i videćeš njihove kućice po ćoškovima. O trenutno 5km udaljenoj Ralji da ne pričamo...

Za sublimirano romsko iskustvo preporučujem recimo ovu nit.

... ako već Natašini blogovi nisu dovoljni, a preporučujem i ako jesu.

Da ne bude sve najcrnje, isti momak kaže i:



ali kaže i:



Ali svakako preporučujem onaj linkovani niz, mrzi me da ga ja razmotavam.



Е онда знаш о чему причам. И јасно ти је да је ELON потпуно у праву када каже да је тешко одрастати као ромско дете у Србији.

Неко у коментарима на том линку помену како је имао другарицу Ромкињу коју су у 7. разреду повукли из школе и удали. Свакодневно водимо такве битке. (Питај Наташу ако мени не верујеш.) Неки пут успева, неки пут не. Имај у виду да и Роми имају свој belief bias (због чега стриктна примена неких постојећих закона у Србији када су Роми у питању и не долази у обзир јер им онда нарушаваш тиме нека друга права која као заједница имају). Дакле, и Роми имају свој belief bias исто као и Срби и сви остали на овоме свету. И због тога се у тим ситуацијама, гледано кроз законе, увек тражи неко мекано решење, нешто између, да би се колико-толико закони и прописи поштовали, а да опет те људе не кажњаваш газећи по њиховом belief bias-у.

Као, уосталом, што и ти white suprematist међу Србима који се помињу због тог belief bias пролазе често некажњено за речи које ка изрекну.

(Упореди то са односом у судници према силованим женама на суђењима за та силовања када те жене у судници сви, па чак и њен адвокат и судија, гледају као на на главног кривца за силовање "јер је изазивала". Е зато се они које ELON исувише фино и културно назива white suprematist ретко кажњавају за своје речи. (За дела нисам баш сигуран да пролазе некажњено. Барем не сви. Чак не ни већина.)

А мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром? Видим ја то итекако. И борим се против тога. Неки пут и уцењујући те наставнике који тако оцењују. Једино што ме теши је чињеница да таквих наставника има мали број. Рецимо на 50 људи нађе се 2-3 таква. Али свакако их треба цурикнути у њиховој занетости својом националном и културном супремацијом.

А зашто таквих, на срећу, има мало. Па свима је јасно да је образовање једини пут у интеграцију Рома у друштво у Србији. (Где се опет уплиће и питање колико сваки од њих жели да буде интегрисан. Опет тај belief bias.)

И да, у праву је ELON, постоји огромна разлика у културолошком смислу између овдашњих Рома и Рома приспелих са Косова и Метохије због бомбардовања и пратећих му последица. Најчешће су те културолошке разлике између њих засноване на том истом belief bias заснованом пре свега на вери, али има и традиције и обичаја.

Па још када на то додаш чињеницу да се овде у државним органима (не из неке зле намере него из традицоналне незаинтересованости државних службеника плаћених из буџета за свој посао) сви ти људи који су пристигли после 1999. са КиМ трпају у Роме, а ту има и Ашкалија и Горанаца... Муслимани јесу, али нису сви по дифолту Роми, мајка му стара.

Сложеност читаве те слике најбоље ти говори чињеница да када их окупим на некој врсти допунске наставе на којој их учим српски (јер скоро сви крену у први разред основне без знања једне једине речи на српском, а то је језик на којем ће пратити наставу током свог школовања, па се одмах сударају са првом препреком на том путу своје интеграције у друштво и еманципације кроз образовање), од 30 деце у одељењу узраста 1-5. разред основне пред собом имам 4 различита ромска дијалекта који се међусобно или никако или се слабо разумеју + албански језик (албански им још понеки пут, у појединим ситуацијама, добро дође као лингва франка због тих различитих дијалекта ромског).

И када све то узмеш у обзир, схваташ и сам колико је положај ромског детета у Србији (и Рома уопште) једна врло компликована ситуација која се не решава преко ноћи и за коју не постоји неки чаробни штапић који ће одједном све те људе (по статистици 150 000 њих у Србији) одједном и преко ноћи интегрисати у ово друштво без обзира на све подстицајне мере при уписивању средњих школа и факултета и још неких позитивних механизама и мера за ту, како званично кажу, социјално депривирану групу.

Оно што може да радује јесте да се ствари по том питању ипак крећу на боље. Полако и споро, али иде то некако.

Опет кажем, док причамо о свему овоме, имај стално пред очима и тај belief bias и Срба и самих Рома јер то је оно што мора да се узима као један од главних фактора у тој ситуацији.
rodni rodni 19:34 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz
pecaros
predatortz

Nije nužno. Iz Slavonije je proterano dosta Srba.


Trebalo je odmah da pita... Sad mu ostaje trauma do kraja života.


Ne pročitah da se Čarlivoje ikad izjasnio protiv Hrvata. On, poput mene, ne voli ustaše.
Daleko od toga da su svi Hrvati ustaše.
Nemoj čoveku podmetati na tako prizeman način.

Eh, kome ti to objašnjavaš!
Jer - onaj ko kaže da nije lako biti Srbin, mora da mrzi sve Hrvate smatrajući ih (sve) ustašama - kako drugačije!
Glupsoni, šta da se radi?
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:34 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

srdjan.pajic

Po meni, ima nešto posebno jadno u tome da se ponosiš time što ti je zemlja najmanje rasistička od drugih zemalja u regionu i to javno ističeš. Mislim, valjda je norma da ti zemlja ne pati od rasizma


Norma bi bila u idealnom zivotu i drustvu O (nula) rasizma.

A kako to ne postoji, idealno drustvo, ponositi se da si na skali iskazivanja rasizma na dnu liste - jeste sasvim normalno.

E sad, ako ti je Harvard srusio sneska, moje saucesce..


rodni rodni 19:36 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

shmoo
maksa83
Максо, а јеси ти неки пут у животу видео Рома/Ромкињу из близине осим на слици или на улици док прекопавају контејнере исто онако као што су ти мученици то радили и пре него су им променили назив народа у Роми?

U OŠ Vladislav Ribnikar sam imao u razredu Ahmeda i Seidu (brat i sestra, ona starija godinu dana). Išli su sa nama do četvrtog a onda prestali. U Radničkom dok sam trenirao basket smo isto imali jednog koji je igrao sa nama a Maša (trener, muško) ga je puštao i da se tu kupa pošto kući nije imao kupatilo. Istina u Radničkom su oni mnogo više trenirali boks, sve se dešavalo u istoj sali. Ovde gde sad živim ih ima dosta, mnogo više nego u centru gde sam odrastao, tako da, da, viđam ih svakodnevno iz baš velike blilzine, vrabac zna šta je Šabačka, treba samo da kreneš uzbrdo i videćeš njihove kućice po ćoškovima. O trenutno 5km udaljenoj Ralji da ne pričamo...

Za sublimirano romsko iskustvo preporučujem recimo ovu nit.

... ako već Natašini blogovi nisu dovoljni, a preporučujem i ako jesu.

Da ne bude sve najcrnje, isti momak kaže i:



ali kaže i:



Ali svakako preporučujem onaj linkovani niz, mrzi me da ga ja razmotavam.



Е онда знаш о чему причам. И јасно ти је да је ELON потпуно у праву када каже да је тешко одрастати као ромско дете у Србији.

Неко у коментарима на том линку помену како је имао другарицу Ромкињу коју су у 7. разреду повукли из школе и удали. Свакодневно водимо такве битке. неки пут успева, неки пут не. Имај у виду да и Роми имају свој belief bias исто као и Срби и сви остали. Због чега, уосталом, и ти white suprematist међу Србима који се помињу и пролазе некажњено.

Мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром? Видим ја то итекако. И борим се против тога. Неки пут и уцењујући те наставнике који тако оцењују. Једино што ме теши је чињеница да таквих наставника има мали број. Рецимо на 50 људи нађе се 2-3 таква. Али свакако их треба цурикнути у њиховој занетости супремацијом.

А зашто таквих, на срећу, има мало. Па свима је јасно да је образовање једини пут у интеграцију Рома у друштво у Србији. (Где се опет уплиће и питање колико сваки од њих жели да буде интегрисан. Опет тај belief bias.

И да, у праву је ELON, постоји огромна разлика у културолошком смислу између овдашњих Рома и Рома приспелих са Косова и Метохије због бомбардовања и пратећих му последица. Најчешће су те културолошке разлике између њих засноване на том истом belief bias заснованом пре свега на вери, али има и традиције и обичаја.

Па још када на то додаш чињеницу да се овде у државним органима (не из неке зле намере него из традицоналне незаинтересованости државних службеника плаћених из буџета за свој посао) сви ти људи који су пристигли после 1999. са КиМ трпају у Роме, а ту има и Ашкалија и Горанаца... Муслимани јесу, али нису сви по дифолту Роми, мајка му стара.

Сложеност читаве те слике најбоље ти говори чињеница да када их окупим на некој врсти допунске наставе на којој их учим српски (јер скоро сви крену у први разред основне без знања једне једине речи на српском, а то је језик на којем ће пратити наставу током свог школовања, па се одмах сударају са првом препреком на том путу своје интеграције у друштво и еманципације кроз образовање), од 30 деце у одељењу узраста 1-5. разред основне пред собом имам 4 различита ромска дијалекта који се међусобно или никако или се слабо разумеју + албански језик (албански им још понеки пут, у пјединим ситуацијама, добро дође као лингва франка због тих различитих дијалекта ромског).

И када све то узмеш у обзир, схваташ и сам колико је положај ромског детета у Србији (и Рома уопште) једна врло компликована ситуација која се не решава преко ноћи и за коју не постоји неки чаробни штапић који ће одједном све те људе ) по статистици 150 000 њих у Србији) одједном и преко ноћи интегрисати у ово друштво без обзира на све подстицајне мере при уписивању средњих школа и факултета и још неких механизама и мера за ту, како званично кажу, социјално депривирану групу.

Оно што може да радује јесте да се ствари по том питању ипак крећу на боље. Полако и споро, али иде то некако.

Опет кажем, док причамо о свему овоме, имај стално пред очима и тај belief biasи Срба и самих Рома јер то је оно што мора да се узима као један од главних фактора у тој ситуацији.

Saglasan!
Nije lako biti Srbin!
Nije lako biti Rom!
Nije lako biti Cigan!
pecaros pecaros 19:36 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

rodni

Misliš li da bih ja (i) razgovarao sa Slavonkom da je ustaša?


E, odmah mi je lakše. Šta si je pitao - je l' si ustaša ili Srpkinja?
rodni rodni 19:38 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
rodni

Misliš li da bih ja (i) razgovarao sa Slavonkom da je ustaša?


E, odmah mi je lakše. Šta si je pitao - je l' si ustaša ili Srpkinja?

Nisam je pitao!
To ne može (meni) da se sakrije.
predatortz predatortz 19:39 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром?


Imaju i moja oba sina, kod iste nastavnice, jer su došli iz RS.
Izrekla se pred koleginicom, a ova nije čuvala tajnu.

Nije ni svesna kako ću joj jebati mater zbog toga!
Ocena me ne zanima, njen predmet je nebitan.
Osveta je stvar obraza i neće dugo čekati na nju.
Jbga, kad nas uvek ima đe treba...
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:42 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

apacherosepeacock
principessa_etrusca

Он је просто маскиран инсистирањем на политичкој коректности.


Javno ce da se prave korektni, vecina (a neki i nece da se prave uopste) ili ce prosto da precute neku takvu raspravu u krugu nepoznatih.

..ali zato po kuci i u svom drustvu moze biti sasvim druga prica.

A neki jesu korektni, naravno.


Наравно, то зависи од друштвено-економског слоја и личних ставова, али тај модел дволичног понашања је много чешћи у англосаксонском свету, него рецимо код Немаца, који су директнији.

Срби су у том смислу традиционално прилично простодушни.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

bene_geserit
srdjan.pajic

Pajiću, šta si ovo dao detetu da nosi ?



Jebote, ova stvarno liči na moje mlađe dete, samo što je plava...a sudeći po okućnici, sigurno nije privilegovana.

E, jesi slušao one boogaloo ludake, snimili neke tipove, belce, razume se, iz ovih trampovih oblasti, ne znam samo da li su to ovi tvoji white supremaciest, kako piše na wikipediji, ili neki manijaci opšteg tipa, uglavnom, kaže čovek - kad je čuo da policija koristi suzavac i gumene metke na demonstrantima, zaključio - to je to, boogaloo, sine, ide tata u rat, lepo uzeli mašinke i pancire i krenuli u Minesotu da ubijaju policajce. Priznajem da nisam nikad čuo sa taj pokret, vidim da ih vezuju za ultradesničare i white supremacists, ali izgleda da im ne smeta da budu na strani crnaca, samo dok se pali i ubija murija. Čuo sam da su ovde u Denveru uhapsili nekoliko komada tih likova, mada nisu baš stigli ovde da se istaknu. To su valjda isto neki preperi, samo radikalniji. Baš je dobro što ovde kod nas svaka budala može da kupi mašinku i snajper, jel da?


milisav68 milisav68 19:51 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Ti bi da prilepiš Srbiji nešto što je ipak vrlo vrlo jasna SFRJ tekovina,

Ne nužno, još je Knez Miloš rekao da ko stupi na srpsku zemlju - on je slobodan čovek, odnosno da u Srbiji neće biti robova.

Tako da, šta ima da pretresamo pošten svet, kad se zna ko je voleo da drži robove i na koju stranu su zapadna braća okrenuta.
pecaros pecaros 19:52 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz

Ne pročitah da se Čarlivoje ikad izjasnio protiv Hrvata. On, poput mene, ne voli ustaše.
Daleko od toga da su svi Hrvati ustaše.
Nemoj čoveku podmetati na tako prizeman način.


Napregni malo vijuge i videćeš da on reč "Hrvat", zapravo, i ne koristi.
floki floki 19:55 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

predatortz
Мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром?


Imaju i moja oba sina, kod iste nastavnice, jer su došli iz RS.
Izrekla se pred koleginicom, a ova nije čuvala tajnu.

Nije ni svesna kako ću joj jebati mater zbog toga!
Ocena me ne zanima, njen predmet je nebitan.
Osveta je stvar obraza i neće dugo čekati na nju.
Jbga, kad nas uvek ima đe treba...


моја учитељица у основној је мене, као дођошко дете, назвала "коблетном", имитирајући босански изговор...

но, ћерка јединица јој се удаде убосну, па ова ишла тамо после да дадиља унуче :)))
shmoo shmoo 19:55 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

predatortz
Мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром?


Imaju i moja oba sina, kod iste nastavnice, jer su došli iz RS.
Izrekla se pred koleginicom, a ova nije čuvala tajnu.

Nije ni svesna kako ću joj jebati mater zbog toga!
Ocena me ne zanima, njen predmet je nebitan.
Osveta je stvar obraza i neće dugo čekati na nju.
Jbga, kad nas uvek ima đe treba...



Јбт, па на чему се та њена сегрегација заснива!

Национална, расна, верска није.

Па на чему онда?

Каква лудаја.

Ако пишеш пријаву инспекцији, лакше је доказати онда сегрегацију по оним основама које ти набројах него ово.

Али и треба да јој се нане нанине кад-тад. Слажем се.

Зна ли разредна/разредни за ово? И ако зна, шта каже?
shmoo shmoo 19:56 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

floki
predatortz
Мислиш да ја не примећујем када неко ромско дете које је добар ученик има нижу оцену из неког предмета само зато што је Ром?


Imaju i moja oba sina, kod iste nastavnice, jer su došli iz RS.
Izrekla se pred koleginicom, a ova nije čuvala tajnu.

Nije ni svesna kako ću joj jebati mater zbog toga!
Ocena me ne zanima, njen predmet je nebitan.
Osveta je stvar obraza i neće dugo čekati na nju.
Jbga, kad nas uvek ima đe treba...


моја учитељица у основној је мене, као дођошко дете, назвала "коблетном", имитирајући босански изговор...

но, ћерка јединица јој се удаде убосну, па ова ишла тамо после да дадиља унуче :)))



И то су педагози, сунце му жарко!

И узори деци у учионицама у које гледају пола свог дана (другу половину дана гледају узоре у својој кући).
shmoo shmoo 19:57 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

solo
да је тим истим Ромима у тој некадашњој СФРЈ народна милиција забрањивала да улазе у центар Загреба и редовно их терала одатле ако случајно залутају.


Za Slovence nisam siguran ali Croati su napredovali.





Е?

Па то може само да нас радује. Све нас диљем овог нашег лијепог Балкана.
predatortz predatortz 19:58 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Napregni malo vijuge i videćeš da on reč "Hrvat", zapravo, i ne koristi.


Da, čovek je kristalno jasan.
Za anomalije hrvatskog društva, one koje se tiču Srba i njihovog stradanja u Hrvatskoj, on optužuje ustaše.
Ja sam tu rigorozniji od njega. Ja na spisak dodajem i hrvatske komuniste.

No, niti su svi Hrvati ustaše, niti su svi komunisti.

Sa tom većinom, a verujem da su većina u Hrvatskoj, nemamo problem. Spreman sam sa svakim od njih popiti kafu i uljudno razgovarati, kao što to i činim jer Hrvat u Srbiji i nije neka retkost.
shmoo shmoo 19:59 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
vrabac_onaj
srdjan.pajic
Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.



Ili malog Duška Jovanovića, seća li se neko toga uopšte i zna li o čemu pričam?


Ja se ne sećam, jel to beše onaj klinac što su ga ubili tamo u Borisa Kidriča, Beogradskoj, valjda je to ta ulica?


Ја се сећам. Јесте, то је.

А имамо ли некакву статистику, колико је физичких напада на Роме и насиља над њима од стране Срба било у последњих 30 година у Србији.

Најчешће се пмомиње као жртва тог насиља заснованог на различитости нације само мали Душан. (Максимовића не рачунам, то није било засновано на истој тој основи.)

Има ли негде нека статистика као што је имају Амери за ове Афро Америкабнце страдале од руке полицајаца сваке године?

Ја копао по интернету, али ништа нисам нашао осим неколико новинских чланака о нападима на Роме, али све заједно нисам сабрао ни 5-6 у последњих 30 година.
predatortz predatortz 20:01 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Национална, расна, верска није.


Nacionalna.
A ako ti kažem, zahvaljujući ovim online testovima, da sam se uverio da mi je dete na testu imalo 16/18 poena i dobilo 4. To je bio najveći broj osvojenih poena u razredu. Njegova drugarica je sa 15 poena dobila 5.

Razredna zna i kaže da je žena prilična ludača. Ona je htela da se svađa za zaključnu ocenu, rekao sam joj da to ne radi.
maksa83 maksa83 20:01 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Ne nužno, još je Knez Miloš rekao da ko stupi na srpsku zemlju - on je slobodan čovek, odnosno da u Srbiji neće biti robova.

Nije to rekao Knez Miloš, nego čl. 18 Sretenjskog ustava (koji je potrajao, koliko ono rekosmo, dve nedelje).

Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.
shmoo shmoo 20:03 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

bene_geserit
srdjan.pajic

Pajiću, šta si ovo dao detetu da nosi ?





Мене ово много подсећа на оно Je suis Charlie.
gedza.73 gedza.73 20:04 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
Možda je sad red da se setimo i ovog čoveka.


što je najgore navijači koji su ga ubili nisu nikada uhapšeni

Ujedno da podsetim na jedan ovdašnji blog u kome je opisan, sve po EU propisima, romski 'živopisni običaj'.

Pricao mi jednom moj prijatelj Zeljko Maganjic o zivopisnim obicajima livanjskih Roma, zapravo velike romske obitelji koja je cijela spavala u jednoj ovecoj sobi, gdje su braca pred odlazak na pocinak, prije nego bi se ugasila jedina sijalica u sobi, staroj majci Finki vezivala oko vrata klepku, limeno zvono za kravu. Pricajuci tu pricu, Maganja bi na tom mjestu zapalio cigaretu, ostavljajuci u krcmi prazan prostor za pitanje zasto su, pobogu, majci vezivali kravlje zvono oko vrata, a onda otpuhnuo dim i objasnio: kad bi se uvecer ugasilo svjetlo, skakao je u mraku te sobe tko je na koga stigao, nije se pitalo tko je cija zena, a tko cija snaha, tek kad bi se zaculo zvono, to je znacilo - ne diraj, to je majka Finka.

Sjetio sam se te zgodne etnografske fusnote



Da ponovim. Na blogu. Kad se uveče ugasi jedina sijalica Romi krenu da naskaču ko na koga stigne samo majku čuvaju kravljim zvonom.

Boris Dežulović je napisao tekst, Endži prenela.
rodni rodni 20:08 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Ne nužno, još je Knez Miloš rekao da ko stupi na srpsku zemlju - on je slobodan čovek, odnosno da u Srbiji neće biti robova.

Nije to rekao Knez Miloš, nego čl. 18 Sretenjskog ustava (koji je potrajao, koliko ono rekosmo, dve nedelje).

Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.

Šta su Ustavi ostalih država toga doba rekli po tom pitanju - trajali i jedna dan?
pecaros pecaros 20:08 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz

Da, čovek je kristalno jasan.
Za anomalije hrvatskog društva, one koje se tiču Srba i njihovog stradanja u Hrvatskoj, on optužuje ustaše.


Šta se praviš nevešt? Kao da nismo na istom blogu.
rodni rodni 20:10 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

predatortz
Национална, расна, верска није.


Nacionalna.
A ako ti kažem, zahvaljujući ovim online testovima, da sam se uverio da mi je dete na testu imalo 16/18 poena i dobilo 4. To je bio najveći broj osvojenih poena u razredu. Njegova drugarica je sa 15 poena dobila 5.

Razredna zna i kaže da je žena prilična ludača. Ona je htela da se svađa za zaključnu ocenu, rekao sam joj da to ne radi.

Ludača ili ne - ali đubre i gamad svakako!
Vaška!
Treba joj jebati mater - kako zbog postupka, tako i za primer!
milisav68 milisav68 20:11 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

U filmu jedine 2 zene u autobusu ih nisu lemale.
Neda (nemojte da tucete decu) i ona baba sto je sedela pozadi sa prasicima.

Ta baba je misterija filma, pošto je nestala od pucnjave na groblju, a umesto nje ulazi pop, pa se posle pojavljuje kad izađu na asfaltni put (i kad krenu da ih biju, sedi mirno).

Neka tumačenja su da je to u stvari bila smrt.

A možda je jednostavno previd, pošto je film snimljen za samo 22 dana.
rodni rodni 20:12 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
predatortz

Da, čovek je kristalno jasan.
Za anomalije hrvatskog društva, one koje se tiču Srba i njihovog stradanja u Hrvatskoj, on optužuje ustaše.


Šta se praviš nevešt? Kao da nismo na istom blogu.

Šta se ti praviš nevešt!?
Čovek ti rekao kako stoje stvari, a ti navalio 'da su Srbi narod najlošiji' ko sivonja.
Moram na spavanje, nemoj da bi neko Maksu zajebavao za električnu testeru - i Pajića za motornu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:13 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

srdjan.pajic
Jebote, ova stvarno liči na moje mlađe dete, samo što je plava...a sudeći po okućnici, sigurno nije privilegovana.

Судећи по ономе што се види на слици, т.ј. по девојчици којој се од малена усађује осећање кривице зато што је бела и по shabby chic стилу немодернизованог улаза у кућу, могла бих да девојчицу сместим у comfortable енглеску средњу класу либералне оријентације, дете родитеља снажних левичарских уверења и извесно читаоца Гардијана. Ако је кућа у Лондону, она не кошта мање од 1М фунти, а вероватно 1.5М.
predatortz predatortz 20:14 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
predatortz

Da, čovek je kristalno jasan.
Za anomalije hrvatskog društva, one koje se tiču Srba i njihovog stradanja u Hrvatskoj, on optužuje ustaše.


Šta se praviš nevešt? Kao da nismo na istom blogu.


Ne pravim se nevešt, iskreno verujem u to da Čarli ne mrzi Hrvate.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:15 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Ne nužno, još je Knez Miloš rekao da ko stupi na srpsku zemlju - on je slobodan čovek, odnosno da u Srbiji neće biti robova.

Nije to rekao Knez Miloš, nego čl. 18 Sretenjskog ustava (koji je potrajao, koliko ono rekosmo, dve nedelje).

Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.

Ma to je zbog SFRJ:)
bene_geserit bene_geserit 20:17 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Čuo sam da su ovde u Denveru uhapsili nekoliko komada tih likova, mada nisu baš stigli ovde da se istaknu.

Aha i koliko su ti navodni white supremacist popalili, lutovali i povredili policajaca ?
Eto u subotu samo u Čikagu 132 povređena policajca, jel makar jedan povređen od tih boogaloo ili kako već ? Ili je to samo standardan libtardski talking point, ono ne verujte svojim očima, verujte šta piše u Politico-u i NYTimes-u.
pecaros pecaros 20:18 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz

Ne pravim se nevešt, iskreno verujem u to da Čarli ne mrzi Hrvate.




Idi, bre, Predatore, baš me nasmeja. Po blogu već jedva da ima i Srba koji za vas nisu ustaše,
predatortz predatortz 20:20 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
predatortz

Ne pravim se nevešt, iskreno verujem u to da Čarli ne mrzi Hrvate.




Idi, bre, Predatore, baš me nasmeja. Po blogu već jedva da ima i Srba koji za vas nisu ustaše,


Ne sećam se da sam ikog lično nazvao ustašom ovde.
maksa83 maksa83 20:24 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Ma to je zbog SFRJ:)

Ja sam ti rekao već da je Sretenjski ustav bio dika i ponos, a da je naša sramota što nam se nije zapatio.
milisav68 milisav68 20:27 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Nije to rekao Knez Miloš, nego čl. 18 Sretenjskog ustava

Da, pomešao sam sa Kulukom.

I turske i srpske vlasti su više puta pokušale da zabrane ili bar ograniče kuluk.Tek je ukazom kneza Miloša Obrenovića od 16. oktobra 1837. godine ukinut svaki njegov vid, osim kuluka za održavanje puteva i mostova koji su smatrani javnim dobrom.Srbi nisu robovi i neće raditi besplatno.

shmoo shmoo 20:27 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

predatortz

Nacionalna.





Како, бре, национална? Зато што су дошли из РС?

Razredna zna i kaže da je žena prilična ludača. Ona je htela da se svađa za zaključnu ocenu, rekao sam joj da to ne radi.



Има ги разних по тој просвети. Да не растежемо сада и ту тему о потреби психо тестирања наставника којег нма, а требало би га спроводити с времена на време.

Него, не мора разредна ништа да се свађа. Разредно веће (сви наставници који предају том одељењу) може гласањем да промени на самом већу закључну оцену из било ког предмета ако сматра да њихов колега(колегиница није закључио адекватну оцену неком ученику.

Онда то зависи од састава самог већа, односно од морала и савести људи у том разредном већу.

Такав потез би можда лудају дозвао памети. Поготово ако се то понови неколико пута. Баш се ових дана рвемо са једн им таквим случајем где дете има нижу оцену само због личне нетрпељивости професорке према детету. ('Бем ти такве професионалце! )

У крајеој линији, ако разредно веће неће да иде против лудаје (из неке колегијалне квази солидарности), може родитељ да уложи жалбу на закључну оцену, па да дете полаже пред комисијом и да добије оцену какву заслужује.


predatortz predatortz 20:30 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

Како, бре, национална? Зато што су дошли из РС?


Mi jesmo Srbi, ali ona nije.
I ovo joj nije prvi takav ispad. Bilo je sličnih priča i ranije. Bije je glas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard


Idi, bre, Predatore, baš me nasmeja. Po blogu već jedva da ima i Srba koji za vas nisu ustaše

Ne znam za blog, ali znam da ustaštvo u Hrvatskoj i ustaštvo u Srbiji ne znače istu stvar.

Ovde se na to gleda kao na nešto apsolutno neprihvatljivo, a u Hrvatskoj, većinski, kao na nešto što i nije baš tako strašno.

To ide dotle da je čak i Milanović, jedan od otvorenijih antiustaški opredeljeni političara u kampanji morao da podolazi udtašluku ističući da mu je deda bio ustaša.

Hrvati ustašluk gledaju sa simpatijama ili makar kao nešto što je imalo i pozitivnih strana.

To je tako, i reći to ne znači mržnju.

Nema razloga da Srbi mrze Hrvate, posebno nema koristi od te mržnje, ali za oprez prema njima, za nepoverenje prema njima, za svest šta jesu Srbima uradili, za to svakako da ima i razloga i potrebe.
I koristi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Ja sam ti rekao već da je Sretenjski ustav bio dika i ponos, a da je naša sramota što nam se nije zapatio

Nije naša, preslabi smo bili da se odupremo međunarodnoj zajednici koja je tražila da se to "francusko seme" ukloni.

Nama je ostao ponos što smo ga uopšte imali.
pecaros pecaros 20:43 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

predatortz

Ne sećam se da sam ikog lično nazvao ustašom ovde.


Nisam ni rekao da si ti rekao. Ali, čim neko od vas nešto kaže, kao da si i ti rekao, jer svi stavljate lajk na bilo šta što neko od vas kaže.

A činjenica je da je autor ovog bloga eksplicitno nazvan ustašom i za to dobio 7 (sedam) lajkova.

Ukratko, sećanje te vara.
predatortz predatortz 20:46 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

pecaros
predatortz

Ne sećam se da sam ikog lično nazvao ustašom ovde.


Nisam ni rekao da si ti rekao. Ali, čim neko od vas nešto kaže, kao da si i ti rekao, jer svi stavljate lajk na bilo šta što neko od vas kaže.

A činjenica je da je autor ovog bloga eksplicitno nazvan ustašom i za to dobio 7 (sedam) lajkova.

Ukratko, sećanje te vara.


Rekoh skoro, jako retko nešto preporučujem. Još ređe pratim koliko preporuka dobijam.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 04.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard


A činjenica je da je autor ovog bloga eksplicitno nazvan ustašom i za to dobio 7 (sedam) lajkova.

Opet sam propustio.
Ako me ne bude mrzelo da tražim, ili ako naletim, kliknuću osmu.
shmoo shmoo 20:50 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

predatortz
Како, бре, национална? Зато што су дошли из РС?


Mi jesmo Srbi, ali ona nije.




Ааааа!

Ал' сам глуп, јбт!

Та варијанта ми никада не би пала на памет.


I ovo joj nije prvi takav ispad. Bilo je sličnih priča i ranije. Bije je glas.



Једном још и може да прође да је било у афекту.

А ако се понавља, онда афект постаје систем.

Не смем ништа да те саветујем (размишљам о евентуалним поскледицама које би клинци могли да имају следећих година, мада сам разумео да један од њих сада завршава 8. разред, у случају да акција довођења лудаје памети не успе), али рекох ти какве све могућности стоје на располагању.
predatortz predatortz 20:51 04.06.2020

Re: No country had an average score below zero

мада сам разумео да један од њих сада завршава 8.


Zapravo, 7.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana