Mediji

Za PRESS

Jelica Greganović RSS / 11.07.2020. u 17:25

 

press-media.jpg 

Drage kolege, novinari, pročitajte savete mog druga Vasketa, iskusnog novinara i izveštača sa demonstracija, i iz ratnih zona, Aleksandra Vasovića koji sada radi za čuvenu medijsku kuću, »Zaustavite Rojters«. Ja bih samo da dodam neke sitnice:

 

 -       Kad i ako trčite prema policiji, dignite ruke ili ih raširite, ali otvorenih šaka, a press karticu, koja vam inače visi o vratu, stavite u usta i to tako da se vidi natpis Press. Policajci gledaju u lice i ruke, tako će najbrže videti da ste novinar ili neće imati izgovor da nisu primetili. Tome me je na štrajku »A sad svi na svoje radne zadatke«, 1988. godine, naučio stari novinar RTS-a: »Dete, stavi tu karticu u zube, ako te dohvate nećeš znati ni ruke gde su ti, a kamoli kartica«.

 

 -       Ne oblačite odeću jarkih i upadljivih boja, jer ako se ispostavi da je okolina neprijateljski i nasilnički raspoložena prema novinarima, možete da skinete prsluk ili jaknu na kojima piše Press i utopite se u masu. Press karticu zadržite o vratu, samo je sakrijte pod odeću ili u džep.

 

-       Situacija je takva da je vreme da medijske kuće ne brendiraju novinare i njihovu tehničku opremu. Sada je najvažnije da novinar ne bude povredjen i da odradi svoj posao, za to je sasvim dovoljno da nosi jako vidljiv natpis Press, nije potrebno da dobije batine samo zato što neko ne voli firmu za koju on radi. O slobodi štampe se priča kad prodju vremena u kojima novinar može da bude obogaljen ili da nastrada. Zato to i slikanje svoje firme ostavite za kasnije.

 

-       Ne gurajte se izmedju mase i policije. Ja sam tako, jedared, glumila hrabrost i dobila pendrekom jer sam sa vokmenom stala izmedju radnika-štrajkača i policajca. Jeste da su nadležni posle tvrdili da policija nije tukla, ali meni se ruka crnela i zelenela još mesec dana.

 

A, sada, saveti Aleksandra Vasovića, blago rečeno iskusnog novinara:

 

Mladim novinarima:

 

-       Nijedna vest nije vredna vaše glave, ni povrede.

Činjenica da ste povredjeni je samo to da ste postali ilustracija šire priče, koja pak vredi tačno onoliko vremena koliko je publici potrebno da je čuje/pročita, i ode da kuva boraniju za ručak. Povredjeni niste od koristi ni sebi, ni vašoj firmi, niti vašoj obavezi prema javnosti za koju radite.

 

-       Ako firma za koju radite nema para da vas opremi, onda to morate sami, jer o vama se radi.

Gradjevinski/rudarski šlemovi su odlični. Iskreno preporučujem za proteste kakvi su ovih dana u Beogradu. Nikakva para, a investicija u sopstvenu glavu, koja složićete se je skuplja od šlema.

Jednako valja i biciklistički šlem.

Metnite ih u ranac dok ne krene da pada ozgo...

 

-       Nikada ne dolazite na ovakve i slične dogadjaje u šorcevima i japankama. To je već pola puta do urgentnog centra.

-       Ne nosite sintetičku odeću, ako krenu Molotovljevi kokteli, već višeslojnu, pamučnu (teže se pali, a lakše gasi).

 

-       Nosite boce sa vodom ili 5% rastvorom sode bikarbone za ispiranje lica.

 

-       Gas maska je idealna, svaka druga pomaže donekle. Bolje ju je imati nego nemati, posebno zbog virusa.  Obične HTZ naočare su takodje korisne iz očiglednih razloga. Ne mogu dovoljno da naglasim da je hirurška maska obavezna. Ne igrajte se ovim virusom.

 

-       Opremu nosite pravilno ili je nemojte nositi uopšte, jer od nje u suprotnom nema nikakve koristi.

 

-       Obeležite se jasno. Policija će bar 5 dodatnih sekundi oklevati pre no što primeni silu protiv jasno obeleženog novinara (vidljiv je – šefovima verovatno ne treba skandal, a ni individualnom policajcu po kazni 10% od plate).

 

-       To, medjutim, u neprijateljski nastorjenoj masi odmaže, tako da – igrajte na uvo. Slušajte i gledajte oko sebe.

 

-       Ako policija namenski napada novinare – prsluk se skine i baci. Ionako košta koliko i paklica boljih cigareta.

 

-       Ako vas napadaju demonstratnti – pridjite bliže policiji, probajte da prodjete kroz kordon, tražite zaštitu. Obično pomognu, osim ako ne rade zajedno, u kom slučaju izadjite na obode mase.

 

-       Žuti prsluk, na kome markerom najdebljim slovima napišete Press, spreda i pozadi, je sasvim dovoljan.

 

-       Najavite se policiji, na početku, pokažite legitimaciju.

»Dobar dan, ja sam novinar/fotograf/snimatelj, gde da stanem da vam ne smetam?«

Ako su ljubazni, poslušajte ih, lakše njima, lakše vama. Stanite tamo gde vam kažu ili ako su neljubazni i ne saradjuju, napravite bezbednu distanu.

 

-       Ne inatite se. Probajte sa policiijom, obezbdjenjem, kime god da pregovarate, ako vidite da vam ne ide, odustanite. Više ih je, imaju pendreke i ili oružje, a sloboda štampe im je prilično nejasna kategorija. Nadjite drugi put, a ima kad naprosto ne može i tačka.

 

-       Kordoni su uvek na nekoj udaljenosti i rade po naredjenju, njihovo kretanje se može predvideti. Masa uglavnom ne.

 

-       Koliko gledate u horizontalnoj ravni, gledajte i gore – odozgo padaju cigle, suzavac, itd...

 

-       Tekstopisci ne moraju da pridju kao fotografi ili snimatelji. Nikakve potrebe nema da se nalazite izmedju kordona i mase. Rečenica: »Policija je upotrebila suzavac i pendreke da rastera masu« je ista i za Slaviju i Glavnu poštu i Karaburmu ali uz nju mora da stoji zašto se to dešava – šta je šira slika.

 

-       Naučite šta je Hamer, a šta Landrover, šta je BOV, ko ih koristi, kad i zašto, simbole jedinica, naučite policijsku opremu, jer ako znate šta su izneli, znaćete šta će raditi.

 

-       Jednako naučite svojstva, na primer, suzavca – da li je CS ili pepper spray... kada se i zašto koristi konjica, šta je vod, a šta eskadron, kao i da vodeni topovi često koriste vodu sa nekim iritirajućim agensom, a da mlaz vode može ozbiljno da povredi... zapamtite gde su policajci ili civili sa dve – tri – četiri motorole ili telefona (nekome verovatno komanduju) - gledajte šta rade (ako pozivaju starešine vodova, nešto će se ubrzo desiti).

 

-       Naučite da razlikujete policiju u civilu ili agente provokatore (jasno se vide ako znat karakter mase), jednako i one koji su iz drugih razloga došli da naprave problem/preotmu protest. Odmaknite se jer možete da budete prva meta.

 

-       Ponesite rezervni telefon, neki najjeftiniji, glupo je ostati bez mogućnosti da javite urgentne stvari. Ponesite kablove, baterije, blok, olovku.

 

-       Dodjite na dogadjaj sat vremena ranije i obidjite celu oblast, par blokova okolo, proverite gde je policija i kuda možete brzo da se udaljite ako zatreba. Policija to sve verovatno zna mnogo pre vas ali je glupo da se nadjete zarobljeni.

 

-       Za javljanje uživo – smirite se – što nije lako ako ste pod adrenalinom ali to je vaš posao.

 

-       Nema dreke. Smislte šta ćete da kažete u jednoj minuti. Mislite na jezik.

 

-       Napravite live poziciju, malo podalje od najgore gužve. Ako nemate asistenta – reporter gleda šta je snimatelju iza ledja i obratno. Ako ga imate – asistent to radi za sve u ekipi.

 

(Pogledajte snimak hapšenja CNN na protestu u Americi onomad. Knjiški primer kako treba raditi.)



Komentari (447)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:06 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

au, u šta se pretvori uputstvo za novinarsku upotrebu demonstracija...
j_grandson j_grandson 17:10 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

vrabac_onaj
au, u šta se pretvori uputstvo za novinarsku upotrebu demonstracija...

Pa da!

I u to ime za tebe, Gedžu, Predatortza, Hučija, Mariopan - i ostalo srpsko i nesrpsko društvo!



I naravno, u paketu - meni najdraži basista ... Nadin.



I da ne smaram više!
Najtamnije je pred svitanje!




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:38 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

floki
newimprovedtadejus
floki

па у праву је човек да је југославија била идиотарија, али за нас србе, ту смо испали баш много глупа стока

тито му ту дође као последњи хабсбурговац

није ту чудно да нас тај твој лик гледа као гамад***, неће то никад престати нити се због тога треба узбуђивати, ко му јебе матер

највећи проблем међу нама су они "немачка медицина је најбоља"

***Da sperete krv, blato, vaške, smrad što vas guši od same pomisli na gamad koju je Bog greškom stvorio. Imate veliku misiju očišćenja svijeta. Ah, Izabrani! Sad ćete vidjeti sebe. Dok očistim ogledalce. U punoj ljepoti. Nikad nijeste bili ljepši nego u Staljingradu. Namjestite se za fotografiju. Sad će Čujkov da nazdravi.


pa i jeste i nije..
poenta mi je da je totalno šuplja priča kako mi i Hrvati nemamo ništa zajedničko ili se kao vjekovima mrzimo dok se Francuzi i ENglezi vole i imaju nebrojeno mnogo sličnosti.. da ne pominjemo recimo sad ENgleze i Škote ili Velšane ili Irce..
sve su to zajednice iz interesa..
a nama je pomognuto da vidimo kako nam je mnogo bolje da se uzajamno koljemo a kame da kupujemo od Austrijanaca..
a kako smo pametni mi smo to sve fino i prihvatili da je tako, kako bi drugačije bilo..
nije nama Austrijanac radio o glavi 1000 godina nego Hrvat..
tako i oni..
i sad imaš šta imaš..
ovaj te prejebava i žednog preko vode prevodi vijekovima i ti čak to ni ne kapiraš..
komedija je jedino dijelom u tome što i njih dosta to ne vidi i ne zna..
ma jad i bijeda sve u svemu


па пази, та прича да ништа заједничко нема је управо циљана, јер им је тако лакше, завади па владај...

не, него ће да прича како смо исти и тиме да можда за неких 20так година добије и хрвате против себе, поред ове српске гамади...

овако је лакше, наложиш искомплексиране хрвате да су таман мало исти као и беч, култура и тај рад, само треба прво да наоштре србосек и ето, слуге одрадиле део посла за газду...

и дај батали то "узајамно" - нема јасеновца, олуја и покрштавања која су срби радили хрватима, неупоредиво је, како год окренеш

у чему је проблем јбт да се ствари назову онаквим какве јесу?

зашто бисмо ми морали неком да доказујемо да смо слични хрватима?
па баш ме брига, шта ми срби од тога имамо?
јбт, ала је та југословенска кутија тешка за извући се из ње...

ја не причам "нашки" овде, него причам српски и тачка, при томе немам ама баш ништа против да свако други зове језик којим прича како год му се ћефне...


ne znam, meni je to luzerska politika..
kao jao jesu me klali, kako su me klali, jadna majko, crni sine..
te uloge žrtve se grozim..
ja bih na svaki mogući način gledala da napravim saveze pa kako god da me više ne može niko klati (ni bukvalno ali ni metaforički)..
no mi se čini da se Srbija uporno namješta bukvalno golom guzicom međ pijane Turke.. nije da nema pomoći sa strane al to je ta pozicija..
sad gole guzice stajati i lelekati ja ne vidim da može da donese nekakav rezultat..
mada ne vidim ni da to može da se promjeni tako da sve u svemu mi se čini samo pitanje hoćemo li doživjeti da Srbija kao takva nestane il će to ipak da se desi poslije naših života..
tako kako je sad stanovništvo se ubrzano osipa, saveznika nema, prosto ne vidim kako to može dobro da završi..
a sad hoće li tih 100 godina provesti lelečući nad pretrpljenim žrtvama..
luzeraj..
nezamislivo za bilo koju drugu naciju u EVropi a nije da nije bilo klanih
floki floki 17:50 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

шта је лузерски, да игноришеш историју?

не ради се овде уопште о јадној мајци како су ме клали, нити о кукању над судбином и неправедним светом, него је то једноставно било тако, па памет у главу и дупе уза зид да нам се то не деси поново, о томе се ради

онај ко је довољно глуп да игнорише историју, има да је понавља као песмицу

не можеш да правиш савез са неким ко тебе не види као савезника

ово да се србија намештала голом гузицом, јесте, највише стварајући југославију, јбг, сами криви, сад памет у главу, па у се и у своје кљусе и гради здрава савезништва тамо где можеш и где има интереса за твој народ, а не тамо где су ти децу у јаме бацали

опет, не ради се о лелекању, да не буде забуне, него о томе да не понављаш грешке које су нас коштале толико мртвих

j_grandson j_grandson 18:02 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

newimprovedtadejus

...

A kao da je juče bilo kada mi je burazer od tetke pustio Džetro Tal na nekoj od Toski!


niccolo niccolo 18:38 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

I u to ime za tebe, Gedžu, Predatortza, Hučija, Mariopan - i ostalo srpsko i nesrpsko društvo!

majkutijebem, pa ovaj džej ispred crte je čarli! I on prodao i stavio sliku psa umesto mačke...a onoliko je prozivao Koštunija zbog toga...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

не ради се овде уопште о јадној мајци како су ме клали, нити о кукању над судбином и неправедним светом, него је то једноставно било тако, па памет у главу и дупе уза зид да нам се то не деси поново, о томе се ради

Da, i ja ne vidim da Srbi igraju na neku ulogu žrtve, vidim da se sećaju toga da su bili žrtve, ali da od toga ne očekuju ništa.

To je normalna pozicija, ne bi valjalo da se to zaboravi, i čak, čini mi se da to još jače treba naglašavati sve dok postoje oni koji to ili negiraju ili preporučuju da se to ostavi po strani.

A jesmo li slični ili različiti od Hrvata, pa i slični smo i različiti.
Dovoljno različiti da smo razdvojeni, posebni, da nismo isto, a uz to imamo i veoma neprijatno iskustvo sa njima.

Ne vidim nikakve benefite po Srbe ako bismo insistirali na sličnostima a olako prelazili preko razlika, naprotiv, to smatram štetnim i opasnim.
zilikaka zilikaka 19:24 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

niccolo
I u to ime za tebe, Gedžu, Predatortza, Hučija, Mariopan - i ostalo srpsko i nesrpsko društvo!

majkutijebem, pa ovaj džej ispred crte je čarli! I on prodao i stavio sliku psa umesto mačke...a onoliko je prozivao Koštunija zbog toga...

I onda ti veruj u bolje sutra i bori se za njega, a nigde tračka nade.
alselone alselone 19:45 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

j_grandson j_grandson 19:57 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

zilikaka
niccolo
I u to ime za tebe, Gedžu, Predatortza, Hučija, Mariopan - i ostalo srpsko i nesrpsko društvo!

majkutijebem, pa ovaj džej ispred crte je čarli! I on prodao i stavio sliku psa umesto mačke...a onoliko je prozivao Koštunija zbog toga...

I onda ti veruj u bolje sutra i bori se za njega, a nigde tračka nade.

Taj se uvek borio za sebe - i izborio.
I onda kada je to bilo mnogo zajebanije.
A stizao je da se bori i za druge.
I gle čuda - neda se ni sada.

Da.
Zanimljivu stvar si pokrenula ovim komentarom.
Na primer - šta bi se dogodilo da svaki građanin (da ostavimo malo Srbe i Srpkinje na miru) svoj posao radi samo sa 10% više posvećenosti, odgovornosti, ozbiljnosti, lojalnosti (ka tom svom poslu) - da li bi nam to pomoglo 10% ili bi došlo do mutiplikacije i kumulativnog efekta - te koliko?
zilikaka zilikaka 20:27 15.07.2020

Re: Tvoj kolega

Zanimljivu stvar si pokrenula ovim komentarom.

Možda, al temu si promašio.

I onda ti veruj u bolje sutra i bori se za njega, a nigde tračka nade.
Njega - sutra a ne njega - Čarlija.
Ni na pamet mi nije palo da iko može kreirati tako egocentrično tumačenje, al dobro...
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:42 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

predatortz
pajke


Pajke zvuči kao dnevnik Alijine ratne televizije.


Ti zvučiš ko Spomenka Jović (a huči tercira, ko Mile Komrakov), Slobina ratna televizija.

Umesto da mi se zahvaljuješ što sam brinuo o tebi tamo u redu sa Ženama u crnom (što je povremeno bilo opasnije nego biti na frontu), ti sad ovako. Jebote, 30 godina prođe, ništa naučili nismo (a tadejus je i muža upropastila, udavila ga sa blajnd spotom dok na kraju nije rekao: da, draga). Evo, onaj tamo i dalje mašta o Prijedoru i Zagrebu, privremeno digo ruke od teranja preko Prokletija, i kontemplira da li smo ista govna kao Hrvati ili ipak postoje neke manje razlike i da li je to dobro ili loše, i što se ne bismo mobilisali, to jest za početak obavezan vojni rok uveli, da im hebemo milu majku svima, za sve, i čiča Dražu da istaknemo na vr' brda kad završimo. A deca mu, kao i mojim roditeljima, evo saće i sestri, pobegla glavom bez obzira u inostranstvo, za koju godinu ni korona neće imati šta da traži u Srbiji.








j_grandson j_grandson 07:09 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
predatortz
pajke


Pajke zvuči kao dnevnik Alijine ratne televizije.


Ti zvučiš ko Spomenka Jović (a huči tercira, ko Mile Komrakov), Slobina ratna televizija.

Umesto da mi se zahvaljuješ što sam brinuo o tebi tamo u redu sa Ženama u crnom (što je povremeno bilo opasnije nego biti na frontu), ti sad ovako. Jebote, 30 godina prođe, ništa naučili nismo (a tadejus je i muža upropastila, udavila ga sa blajnd spotom dok na kraju nije rekao: da, draga). Evo, onaj tamo i dalje mašta o Prijedoru i Zagrebu, privremeno digo ruke od teranja preko Prokletija, i kontemplira da li smo ista govna kao Hrvati ili ipak postoje neke manje razlike i da li je to dobro ili loše, i što se ne bismo mobilisali, to jest za početak obavezan vojni rok uveli, da im hebemo milu majku svima, za sve, i čiča Dražu da istaknemo na vr' brda kad završimo. A deca mu, kao i mojim roditeljima, evo saće i sestri, pobegla glavom bez obzira u inostranstvo, za koju godinu ni korona neće imati šta da traži u Srbiji.



Zanimljiva organizacija te 'Žene u crnom'.
Da se sada izmišlja anti-propaganda, za primer bi služila ta organizacija.
predatortz predatortz 07:19 16.07.2020

Re: Tvoj kolega


Zanimljiva organizacija te 'Žene u crnom'


Ratno-profiterska.
Sa selektivnim vidom.
U događajima oko građanskog rata u SFRJ, videle su samo dve stvari. Zločine jedne od zaraćenih strana i novac.

Za sve drugo, naročito za zločine ostalih strana, bile su potpuno slepe. A i gluve.

One su frižidere krale žiralno. Zarađivale naricanjem nad tuđim grobovima i zapišavanjem svega ovdašnjeg.

Zato ih ja zovem Kučke u crnom.
Žene u crnom su majke u Skelanima, Kamenici, Podrinju...
Mnogo ih je, ali su tihe i neprimetne u svom bolu.
Ovih drugih, Kučki u crnom, nema puno. Ali su do te mere glasne da se stiče dojam da ih ima na hiljade. Jedno im priznajem - kao narikače po profesiji, s obzirom da nikog svog izgubile nisu, nariču pošteno i odrade svaku doznakicu. Veoma profesionalan ljudski nesoj.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:43 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
a tadejus je i muža upropastila, udavila ga sa blajnd spotom dok na kraju nije rekao: da, draga


nije tačno!
on ništa valjao nije ni prije, nisam ja kriva..


gedza.73 gedza.73 10:45 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

newimprovedtadejus
a tadejus je i muža upropastila

nije tačno!
on ništa valjao nije ni prije, nisam ja kriva..



Ima par onih čuvenih
'što li sam se ja udala za tebe'
'da se ja nisam udala ti bi danas bio samac'
'znaš li ti za koga sam ja sve mogla da se udam'
nikad mi nije bilo jasno kako muževi kad uđu u raspravu sa suprugom sa neoborivim argumentima na kraju izgube bitku i još pojma nemaju šta su hteli da kažu
gedza.73 gedza.73 11:06 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
A deca mu, kao i mojim roditeljima, evo saće i sestri, pobegla glavom bez obzira u inostranstvo, za koju godinu ni korona neće imati šta da traži u Srbiji.

Znaš koja je ironija u celoj priči?
Da roditelji koji su ceo život, zbog sitnih povlastica, podržavali sistem koji je pričao kako je Zapad zlo, samo što nije propao, kako se nigde ne živi kao kod nas dočekali da vide raspad svega onoga što su oni napravili (a u ukupnom zbiru nisu ništa) i da im deca odu, ne na Istok koji su podržavali ceo svoj život, nego baš na taj truli Zapad.
Kako su oni uspeli da ukroje taj sukob u glavi kao uspeh nije mi jasno a još je znaimljivije kad neki od njih odu kod dece pa se vrate puni priče kako je tamo sve tip top a onda na kraju kažu 'ne bi' ja mogao da živim tamo'

Zamisli da ti Amerikancu objašnjavaš kako si živeo u državi koja je imala Staljinov sovjetski ustav, da je ta država imala samo jednu partiju i to komunističku sa plebiscitarnom podrškom na izborima, doživotnog predsednika, politički-moralno podobne sudije, da je bila zabranjena privatno preduzetništvo i da bi, kako bi povezao celu priču vlasnika Nordeusa taj sistem nabio u zatvor, oduzeo svu imovinu ili mu zabranilo da se bavi poslom kojim se bavi.


Normalno je da se beži u inostranstvo kad ti u vreme najvećeg razvoja Evrope i sveta kod nas imaš samoupravljačku verziju sovjetskih kolhoza-solhoza pa danas imaš vrlo krhu demokratiju i skoro nepostojeću privredu. Nemaš razvijeno tržište rada nego ostatke nekih kvazi giganata iz 19. veka u kojima se znalo do koje granice sme da se ide.

A za to je Đuro kriv ko?

Neko od kanadskih pisaca (bio je napoznatiji nešto na engleskom govornom području tog doba) je napisao priču (prepričavam po sećanju) oko 1918. u kojoj pisac sedi u sobi dok napolju veje sneg i priča sa Vremenom. Upada Deda mraz, sav pogubljen, promrzao, priča nepovezano o stradanjima, ratovima i pita se da li će stići na vreme da podeli igračke jadnoj srpskoj i belgijskoj deci.

Srpski nacionalisti su stvorili Srbiju. Oni su joj proširili ganice, oslobodili teritorije, u nju se narod doseljavao a onda su ih sovjetski agenti proglasili za velikosrpske imperijaliste i mi smo zaboravili imena svojih šrtava, zabravili stradanja i za razliku od izjava američkih zvaničnika u kojima oni jasno stavljaju do znanja da je srpski narod bio njihov saveznik u dva svetska rata (simbolično birajući mesto na kome to kažu) mi delovanjem srpskih komunista dolazimo u situaciju da jugokomuno'srpsko-crnogorsko' vojno i političko rukovodstvo beži ili u Moskvu ili odlazi u Hag dok ekonomsko donosi zakone o privatizaciji i stvara privredno okruženje.

Znam da će neki blogovski Crveni Kmer da tvrdi kako sve izdajnike treba pobiti zbog svetske revolucije i bratstva i jednistva ali meni ovako ugrubo je monolitna opcija (koja ima zaštitnike i na blogu) daleko od sistema vrednosti normalne države i normalne demokratije.





predatortz predatortz 11:18 16.07.2020

Re: Tvoj kolega


Znaš koja je ironija u celoj priči?



Ja se tebi Gedžo divim na strpljenju i gospodstvenom, onom urođenom, miru kada pokušavaš ovako argumentovano da objasniš onima koji neće da čuju.

Ironija je što će odgovor na sav tvoj trud biti - bela tehnika!

Onda će da ti spočitava Slobodana Miloševića - njihov!
Ratka Mladića - njihov!
Arkana - opet dete njihovog DB i sin njihovog oficira.
Šešelja - najdosledniji komunjara na ovim prostorima, opet njihovo DB čedo...


Nema to obraza, nema morala, nema ljudskosti da prizna ko je svemu ovome kumovao...
Pa će da svoje idiotske eksperimente nad živim ljudima i njihovim sudbinama, zvane SFRJ, socijalističko samoupravljanje, usmereno obrazovanje i sve ovo što je iz tog sranja proisteklo, da natovari na vrat tebi, meni, hučiju, uz obaveznu opasku da si nekome ukrao frižider ili da si sistematski silovao.
Kao da si ti, ja, Huči, vodili celu priču, a ne čovek kojeg su sa 14 godina uzeli u njihove škole, doveli ga do čina generala, i dali mu komandu.
On je radio ono što su ga tamo i učili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:50 16.07.2020

Re: Tvoj kolega


Znaš koja je ironija u celoj priči?

Da, to.
Ironija je da Srki odlazi na zapad a divi se i kuje u zvezde kojekakav ološ koji je ratovao za to da Srbiju smesti u Staljinove skute.
Kako on te stvari pomiri u glavi teško je dokučiti.

Nekako mi je logično da moja deca teže zapadu, takva im porodična istorija, vaspitanje, od njihovog pradede pa do njih, i ja tu ništa čudno ne vidim.

A druga stvar, nije pobegla ni od čega, nije bežala uopšte, samo je birala bolje.

Ima slučajeva sigurno da ljudi odlaze jer nemaju izbor, jer su primorani, ali dosta je i onih koji ne beže odavde, nego hoće i malo pogače preko hleba.
Što da ne ako mogu, to nije za osudu.

I dobro je što je Srbija takva, što se i iz nje može birati, što se i njena škola negde računa, što se može školovati u Beogradu a sa tim znanjem biti dovoljno dobar i za San Francisko.


floki floki 12:07 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

добро, нису ти бандити по србији ратовали зарад гурања у стаљинове скуте, него зарад освајања власти и привилегија за сопствено дупе (видело се 48. колико им је стало до ссср идеологије, кад су добили ногу од стаљина па после љубили руке за паре са запада)

е истог профила су све ове београдске нарикаче за титом и сфрј
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:05 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

gedza.73
newimprovedtadejus
a tadejus je i muža upropastila

nije tačno!
on ništa valjao nije ni prije, nisam ja kriva..



Ima par onih čuvenih
'što li sam se ja udala za tebe'
'da se ja nisam udala ti bi danas bio samac'
'znaš li ti za koga sam ja sve mogla da se udam'
nikad mi nije bilo jasno kako muževi kad uđu u raspravu sa suprugom sa neoborivim argumentima na kraju izgube bitku i još pojma nemaju šta su hteli da kažu

to je sve luk i voda..
moj muž meni lijepo objasni kako je on bio lijep i mlad kad je mene upoznao a otad sve nekako nizbrdo krenulo..
mada je za promjenu mujo fati objasnio još efikasnije..

Posle mesec dana provedenih u komi, budi se Mujo i vidi Fatu svu uplakanu kako sedi pored kreveta.

- Fato dođi bliže da ti nešto kažem.

Fata sva srećna:

- Šta je Mujo dragi?



- Sećaš li se ono kad sam izgubio pos'o i svi su mi se smejali, a jedino si ti bila uz mene?

- Sećam se...

- A sećaš li se kad sam krenuo u privatni biznis i propao, ti si opet bila uz mene?

- Sećam se.

- A sećaš li se kad sam im'o sudar i ti 10 dana nisi išla kući iz bolnice, nego si sve vreme bila uz mene?

- Sećam se...

- I sad si opet, posle ove nesreće, bila uz mene?

- Naravno.

- I znaš, Fato, šta sam ja skont'o?

- Šta ljubavi?

- Fato, ti si meni baksuzna!
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:01 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
a tadejus je i muža upropastila, udavila ga sa blajnd spotom dok na kraju nije rekao: da, draga


nije tačno!
on ništa valjao nije ni prije, nisam ja kriva..




Ne znam, kako si ga opisala, odmah sam osetio srodnu dušu...
freehand freehand 19:07 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
newimprovedtadejus
srdjan.pajic
a tadejus je i muža upropastila, udavila ga sa blajnd spotom dok na kraju nije rekao: da, draga


nije tačno!
on ništa valjao nije ni prije, nisam ja kriva..




Ne znam, kako si ga opisala, odmah sam osetio srodnu dušu...

I meni ga je bilo malo žao
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:11 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Ratno-profiterska.
Sa selektivnim vidom.
U događajima oko građanskog rata u SFRJ, videle su samo dve stvari. Zločine jedne od zaraćenih strana i novac.


Nemaš, bre, pojma, nisu se one bavile zločinima, to je radila Kandićka i njena organizacija, i svaka joj čast za to, nego su protestvovale protiv rata, i Miloševićevog krvavog pohoda. I nisu one nikog zapišavale, to su radili ovi naši "heroji", što su išli tamo da kolju i pljačkaju, i da se svete Tucima, posle opet malo da pljačkaju da ispate sebi te ratne napore, pa su onda malo sustali, iz razumljivih razloga, pa su morali da love Bosance po Beogradu da idu tamo da spašavaju stvar.



srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Nego, jeste vas dvojica opet nešto srali tamo kod Jelice, pa je morala da pobriše i stavi objavu da ima se priča samo o komarcu?

Sad tek vidim da ovde ima >400 komentara, a sve je krenulo od pominjanja Vasketa i Krkara.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:31 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Znaš koja je ironija u celoj priči?
Da roditelji koji su ceo život, zbog sitnih povlastica, podržavali sistem koji je pričao kako je Zapad zlo, samo što nije propao, kako se nigde ne živi kao kod nas dočekali da vide raspad svega onoga što su oni napravili (a u ukupnom zbiru nisu ništa) i da im deca odu, ne na Istok koji su podržavali ceo svoj život, nego baš na taj truli Zapad.


Ne, ironija je da posle 30 godina od rata koji je nastao kao posledica nacionalizma, i u kome smo mi manjeviše pukli, preda i ja se koljemo oko karaktera svega toga, a neko i dalje mašta o osvajanju teritorija, pravljenju Velike Srbije Again, mobilizacijama, vojnim rokovima, a deca pobegla u inostranstvo. Pa ni to nećeš da priznaš, nego kažeš, nije to, nego oće pogaču preko leba, a deca zapucala preko pola sveta da se nikad više ne vrate. Kao da se to radi zbog pogače ili jagode na torti. Mislim, mogu da razumem, dok i sam ne odeš, ne možeš da shvatiš koliki je to lom, i prestrojavanje u životu, koje se, ako odeš kasnije, verovatno nikad i na završi. I to se sigurno ne radi zbog toga da bi imao "malo više".
j_grandson j_grandson 19:43 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
Nego, jeste vas dvojica opet nešto srali tamo kod Jelice, pa je morala da pobriše i stavi objavu da ima se priča samo o komarcu?

Sad tek vidim da ovde ima >400 komentara, a sve je krenulo od pominjanja Vasketa i Krkara.

Nisu oni k'o ti da se striktno drže teme.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

j_grandson
srdjan.pajic
Nego, jeste vas dvojica opet nešto srali tamo kod Jelice, pa je morala da pobriše i stavi objavu da ima se priča samo o komarcu?

Sad tek vidim da ovde ima >400 komentara, a sve je krenulo od pominjanja Vasketa i Krkara.

Nisu oni k'o ti da se striktno drže teme.


Mislim da ni drug predator nije očekivao ovakav odziv na kritiku koju je uputio na račun druga Vasketa, odsutnog, i druga krkara, banovanog.

predatortz predatortz 20:14 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
j_grandson
srdjan.pajic
Nego, jeste vas dvojica opet nešto srali tamo kod Jelice, pa je morala da pobriše i stavi objavu da ima se priča samo o komarcu?

Sad tek vidim da ovde ima >400 komentara, a sve je krenulo od pominjanja Vasketa i Krkara.

Nisu oni k'o ti da se striktno drže teme.


Mislim da ni drug predator nije očekivao ovakav odziv na kritiku koju je uputio na račun druga Vasketa, odsutnog, i druga krkara, banovanog.



Nisam. Što znači, bez ljutnje Jelice, da se ljudima više govori o drugim stvarima nego o temi.

Na novom Jelinom blogu o komarcima, kad već pitaš, nisam ostavljao komentare. Iskreno, nisam ga ni pročitao.
Verovatno ne bih ni na ovom, da ga nije pisao čovek koji me je iznenadio onim što mi je nekad rekao.
gedza.73 gedza.73 20:19 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
Ne, ironija je da posle 30 godina od rata koji je nastao kao posledica nacionalizma, i u kome smo mi manjeviše pukli

Rat je počeo mnogo pre devedesete tada je samo bila kulminacija. I nisu samo nacionalizmi bili razlog nego je to bio splet okolnosti i rezultat dugogodišnjeg jednopartijskog sistema.

Naše 'pucanje' je takođe rezultat ali negativne selekcije kojom smo dobili elitu koja nas je vodila devedesete. Svi odreda okrenuti ka Moskvi, svi komunisti, Jugosloveni i antifašisti. JNA. Imam negde memoare Jovića samo mi nisu na vidiku da ti citiram šta on piše ali on, Kadijević i Milošević nisu bili nacionalisti. čak mi se čini da se Kadijević bunio zbog promene naziva Komunističke partije Srbije u SPS.


Ti i Predator se ne razumete iz jednog prostog razloga. Predator je branio svoju kuću a nas su 'denacifikovali' da je Predator napao neku tamo muslimansku BOsnu.
Sve ovo što pričaš o odlaženju mi je poznato. A probaj da se staviš u Predine cipele jer je on bio u još goroj situaciji.

Decu su oterali roditelji jer nisu stvorili okruženje u kome je moglo da se slobodno radi, slobodno živi i slobodno govori.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Mislim, mogu da razumem, dok i sam ne odeš, ne možeš da shvatiš koliki je to lom, i prestrojavanje u životu,

Ne mogu da tvrdim iz ličnog iskustva, ali mi izgleda da ti po sebi meriš sve.

Nemam lično iskustvo, ali i iskustvo sopstvene ćerke mi daje neko pravo da zaključujem, i u tom njednom iskustvu ne vidim nikakve strašne lomove.

I ovde imala sasvim sasvim pristojne uslove, mogla da radi, radila, ali odlučila da ode. Malo stvar duha, radoznalost, izazov, svega ima, nužde najmanje.

Druga ćera drugačijeg karaktera, pa iako imaju isto obrazovanje i iste mogućnosti odlučila da ostane ovde.
I ne kaju se ni jedna ni druga.

Ne znam Srki, ali ti ili sve po sebi i svojim lomovima meriš, ili te tvoj antisrpski "narativ" tera da svaki odlazak van Srbije zoveš bežanje od Srbije jer je ona loša.

To što si ti otišao ili pobegao nikako nije dokaz da svi beže, neki to rade iz sasvim drugih razloga, i kad odu uopšte ne misle ništa loše o Srbiji.
gedza.73 gedza.73 20:27 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

predatortz
Pa će da svoje idiotske eksperimente nad živim ljudima i njihovim sudbinama, zvane SFRJ, socijalističko samoupravljanje, usmereno obrazovanje i sve ovo što je iz tog sranja proisteklo, da natovari na vrat tebi, meni, hučiju, uz obaveznu opasku da si nekome ukrao frižider ili da si sistematski silovao.
Kao da si ti, ja, Huči, vodili celu priču, a ne čovek kojeg su sa 14 godina uzeli u njihove škole, doveli ga do čina generala, i dali mu komandu.
On je radio ono što su ga tamo i učili.


Eksperiment im je uspeo. Pogledaj kad na blogu krene priča i iznesu se neke činjenice onda po pravilu ide 'izdajnici, svi su oni ćetnici, vi Srbi nacionalisti ste nam rasturili Jugu, kućemo sad na more a i fabrike ste nam pozatvarali, nekad se znao red...'

I aj što su prepravili onu istoriju, pokrali datume i zataškavali neke događaje nego sad za njihov šljam koji je odlučivao i vodio državu oće da kažu kako nije njihov.
hoochie coochie man
Nekako mi je logično da moja deca teže zapadu, takva im porodična istorija, vaspitanje, od njihovog pradede pa do njih, i ja tu ništa čudno ne vidim

ma naravno (ko da je bitno ko gde živi). Još jedna zanimljiva stvar da u onoj nikakvoj Kraljevini Srbiji i još grđoj imperijalistićkoj Srbiji u SHS su mnogi išli u inostranstvo, na fakultete i gle čuda vraćali su u tu i takvu Srbiju.
A posle 'oslobođenja' se bežalo stavljajući torbu u glavu preko granice dok se ona silesija koja je poblega sedamdesetih vratila tek u penziji.
Pa kažu kako smo imali sve uslove da napredujemo kao ekonomija, privreda, oaza slobode...
predatortz predatortz 20:30 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Sve ovo što pričaš o odlaženju mi je poznato. A probaj da se staviš u Predine cipele jer je on bio u još goroj situaciji.


Ne volim to da potenciram jer je Srbija moj izbor, niko me ni na šta nije prisiljavao. Svojom voljom, čak željom, sam došao, ostao, porodica mi je ovde. Nije da nisam imao druge izbore. Ovde sam i ne kajem se.

Ali, šta misliš kako sam dočekan od raznih Srđana i Anđi, a u Beogradu ih nije malo?

Ovde postoji jedna stvar koju nikad neću skapirati. Ljudi bi da grad bude velika metropola, a opet da niko ne dolazi, pogotovo da se zaposli ili nešto započne sam da radi. Onda si odmah "uzeo od njih i njihove dece". Bez volje da se preispitaju ima li nešto i do njih pa si ti odmakao dalje.
To nije duh metropole, niti je mentalitet ljudi iz grada.
gedza.73 gedza.73 20:39 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

newimprovedtadejus
mada je za promjenu mujo fati objasnio još efikasnije..

Čitam ženi vic.
Kaže ona, citiram,
-Strašno. To bi ti meni rek'o.
Od čega li vas prave da ste sve tako iste
Dal to dođe s godinama ili je 5G mreža pojačala dejstvo ne znam ali svi mi muškarci smo takvi sapatnici da me čudi što još nismo počeli da plačemo na ulici kad se sretnome jadajući se jedan drugome u naručju.

Pre nekog vremena svraćaju muž i žena. Ona seda, on nešto gleda sa mnom.
-Miki, gde su mi cigare?
-Pa ja sam mislio da si ponela.
-Nisam miki, idi molim te donesi.
'Miki' donese tašnu.
-Pa miikiii nisu u tašni, u vratima su.
Miki ode i donese.

A ova moja samo snima.
kad su otišli
-A?
-šta 'a'?
-Pa jel vidiš kakvih žena ima.
a tačno sm znao šta će da mi kaže i osećao se kao Frodo kad ga juri onaj pauk. Nešto se vućam, bežim a znam da sam se upleo u mrežu.
freehand freehand 20:40 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Ali, šta misliš kako sam dočekan od raznih Srđana i Anđi, a u Beogradu ih nije malo?

Teško, bogami, da su ti Anđe i
Srđani vodu naplaćivali. A teško da Anđe i Srđani prebrojavaju kooliko koga ima po Srbijici i pitaju se o poreklu direktora, ministara i predsednika. To ti je viče ova domačinska, bratska škvadra što te lupa po ramenu ali bi ti ruku odsekla ako mu se na tarabu nasloniš. Jer njegova taraba je granica njegove otadžbine, sem kad se sere u kafani i na mreži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:03 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

Ljudi bi da grad bude velika metropola, a opet da niko ne dolazi,

Pominjao sam ga već, naletim na neki njegov intervju i ureže mi se u pamćenje.

Beograđanin, stari, verovatno među najstarijim u Beogradu, Lazar Šećerović, potomak Jevrema Grujića, Gedžinog zemljaka:)

Pitam Lazara, koji ima toliko bogato iskustvo sa ljudima, u čemu je specifičnost lepote Beograđana i dobijam odgovor sa stavom – u duhu, šarmu, u tome da ovde ne morate biti rođeni.


LINK
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:33 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

gedza.73
newimprovedtadejus
mada je za promjenu mujo fati objasnio još efikasnije..

Čitam ženi vic.
Kaže ona, citiram,
-Strašno. To bi ti meni rek'o.


imam onda jedan taman za taj slučaj

-Mujo je'l se tebi ikad dogodilo da napraviš lapsus?
-Šta da napravim?
-Lapsus bolan, jedno misliš a drugo kažeš?
-Ne znam Haso, kako bolan to.
-Pa eto idem ti ja neki dan da kupim kartu za Sarajevo i dok sam čeko u redu
vidim ona prodavačica, sise ko lubenice i dok sam došo na red tolko sam se
smoto pa umjesto da kažem molim vas kartu do Sarajeva, ja tražim sartu do
Karajeva.
-Joj jeste. Sjedim ja tako i gledam televiziju, kad popio bi pivu. I taman da
zaustim: Fato, sunce moje milo, jel bi mi donjela pivu, ja se okrenem i kažem:
Fato kurvo, život si mi upropastila.



apacherosepeacock apacherosepeacock 21:49 16.07.2020

Re: Tvoj kolega

gedza.73

Od čega li vas prave da ste sve tako iste



srdjan.pajic srdjan.pajic 00:17 17.07.2020

Re: Tvoj kolega


Druga ćera drugačijeg karaktera, pa iako imaju isto obrazovanje i iste mogućnosti odlučila da ostane ovde.
I ne kaju se ni jedna ni druga.

Ne znam Srki, ali ti ili sve po sebi i svojim lomovima meriš, ili te tvoj antisrpski "narativ" tera da svaki odlazak van Srbije zoveš bežanje od Srbije jer je ona loša.

To što si ti otišao ili pobegao nikako nije dokaz da svi beže, neki to rade iz sasvim drugih razloga, i kad odu uopšte ne misle ništa loše o Srbiji.


E, bre, huči, vodoinstalatere više nemate, svi otišli u Nemačku, dobro, korona ih vratila privremeno, i to sve mnogo godina posle mene, a ja kad sam odlazio mislio sam da je bilo sranje i da ne može da se živi. A ti i dalje tupšiš o Prijedoru, Peći, granicama i teritorijama, i gde ćemo spomenik čiča Draži, da ima lep pogled na srpske zemlje. I umesto da te ovi pajtaši koji su tu nacionalističku avanturu pregurali preko svojih leđa, i dobro platili cenu, ovde narane govnima, oni ti još i terciraju i povlađuju.



predatortz predatortz 07:08 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

da te ovi pajtaši koji su tu nacionalističku avanturu pregurali preko svojih leđa, i dobro platili cenu, ovde narane govnima, oni ti još i terciraju i povlađuju.


Plitkoumo misliš.
U BiH, nama Srbima, nisu nudili ništa. Ako se složimo sa tim da nama ta zemlja pripada koliko i muslimanima i Hrvatima, onda se stavi u poziciju onih koje su hteli izostaviti iz odlučivanja u njihovoj kući.
Nakon proglašenja nezavisnosti, na referendumu koji po važećem zakonu nije uspeo jer na njega nije izašlo više od 2/3 stanovnika, usledio je naš odgovor.
Rezultat je da imamo pola Bosne na 31% stanovništva i političku poziciju da bez našeg glasa ne može ništa u Bosni.
Ja to ne bih zvao lošim poslom.

A sloboda nije besplatna, Srđane.
Neko je spreman da se bori za nju, neko pobegne pa sere po onima koji su se borili.
Ja svoju poziciju u ovoj priči ne bih menjao za tvoju.

principessa_etrusca principessa_etrusca 07:55 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
Znaš koja je ironija u celoj priči?
Da roditelji koji su ceo život, zbog sitnih povlastica, podržavali sistem koji je pričao kako je Zapad zlo, samo što nije propao, kako se nigde ne živi kao kod nas dočekali da vide raspad svega onoga što su oni napravili (a u ukupnom zbiru nisu ništa) i da im deca odu, ne na Istok koji su podržavali ceo svoj život, nego baš na taj truli Zapad.


Ne, ironija je da posle 30 godina od rata koji je nastao kao posledica nacionalizma, i u kome smo mi manjeviše pukli, preda i ja se koljemo oko karaktera svega toga, a neko i dalje mašta o osvajanju teritorija, pravljenju Velike Srbije Again, mobilizacijama, vojnim rokovima, a deca pobegla u inostranstvo. Pa ni to nećeš da priznaš, nego kažeš, nije to, nego oće pogaču preko leba, a deca zapucala preko pola sveta da se nikad više ne vrate. Kao da se to radi zbog pogače ili jagode na torti. Mislim, mogu da razumem, dok i sam ne odeš, ne možeš da shvatiš koliki je to lom, i prestrojavanje u životu, koje se, ako odeš kasnije, verovatno nikad i na završi. I to se sigurno ne radi zbog toga da bi imao "malo više".

Срђане, ти, као и многи други из сличних генерација, који су били у Србији почетком/током 90-их, и из те Србије отишли, ниси транцендирао поглед на распад Југославије, рат и Слободана Милошевића који вам је тада сервиран.

То је и разумљиво, једном када оду, људи живе своје животе, уче, раде, стварају породице, купују куће итд, али ви сте остали замрзнути у времену, мало као неки диносауруси. У међувремену су пристигле нове генерације, а нису сви били студенти Дубравке Стојановић или Флоријана Бибера.

Наивна је твоја прича о национализму као узроку рата. Демонтажа Југославије је почела 1943. у Јајцу (само што Југословени, набављајући фармерке у Трсту, кафу у Грацу и возећи пар-непар, то углавном нису ни приметили), а "национализам" о коме говориш је само активиран као инструмент у завршници.

ЕДИТ: Само да појасним, ја говорим о словеначком, хрватском, муслиманском и албанском национализму, чија је ватра пажљиво одржавана све време током трајања Југославије, а онда у завршници распламсана. Срби, не да нису рушили Југославију, него у први мах нису схватили шта их је снашло. Мене у ствари фасцинира брзина са којом су се Срби и поред свега оријентисали и одговорили на изазов.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:06 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

. A ti i dalje tupšiš o Prijedoru, Peći, granicama i teritorijama, i gde ćemo spomenik čiča Draži, da ima lep pogled na srpske zemlje.

I dalje razmišljam o svojoj naciji i svojoj državi?
A kad je trenutak kad treba o tome prestati da se misli?

Vidim i ti o tome intenzivno razmišljaš samo sa druge strane. Nisi od onih koji kažu baš me briga za nacije i države, ne, ti o srpskoj naciji i državi razmišljaš, ali samo kako da ih uniziš, osudiš, kazniš ako se može, a druge, muslimansku npr. ili hrvatsku, albansku, podržavaš upravo u onome gde osuđuje mene što mislim o srpskim, o granicama, teritorijama.

Ne videh, a siguran sam da nikad nisi osudio Hrvate što su uzeli Knin, Albance što su uzeli Peć, muslimane za Drvar, ali ti mnogo smetaju oni koji o srpskim granicama i srpskim interesima misle.
Toliko si antisrpski pristrasan da i opšte procese migracija prema zapadu pripisuješ srpskom nacionalizmu.
Pa jel se i iz Rumunije, Bugarske, Hrvatske, Albanije ljudi iseljavaju zbog Slobe, Vučića, Draže, mene...?

Samo ti Srbi trn u oku.
Ja bih, da sam na tvom mestu, razmislio malo.
j_grandson j_grandson 08:51 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic

...
granicama i teritorijama,
...


Izdvojio sam samo ovo, jer su ostalo tvoje standardne gluposti.
Zašto ti misliš da teritorije nisu važne za Srbiju?
Kako objašnjavaš tu diskrepancu u odnosu na sve ostale države u svetu kojima su teritorije važne?
predatortz predatortz 09:04 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

j_grandson
srdjan.pajic

...
granicama i teritorijama,
...


Izdvojio sam samo ovo, jer su ostalo tvoje standardne gluposti.
Zašto ti misliš da teritorije nisu važne za Srboju?
Kako objašnjavaš tu diskrepancu u odnosu na sve ostale države u svetu kojima su teritorije važne?


Hajde i da kažemo, ok granice su takve kakve jesu. To je realnost i teško da će se u skorije vreme menjati, naročito ne u našu korist.
Mene zanima sledeće:
Zbog čega Srđan i njegovi istomišljenici smatraju de, mimo ostalih država, Srbija kao krovna država srpskog naroda nema pravo da iskazuje zainteresovanost kako žive Srbi u drugim državama, pa i u Prijedoru?
Zašto im je to pravo prihvatljivo kada to čine druge države, a skaču kao opareni kada Srbija radi isto, uzgred međunarodnim poveljama i sporazumima garantovanim pravom?

Tu vrstu autošovinizma nikad neću moći da razumem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:54 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

angie01
Лично никоме не замерам дезертерство јер нема свако храбрости, родољубља и одлучности за ратовање, али од дезертера не треба правити хероје јер то обесмишљава борбу оних који су остали.


sto ti licno nisi bila u prvim redovima, sa svom familijom, pa da onda drzis ovakve govore, a iz Londre, kako su i sta trebali drugi, te da l su kukavice, izdajice i neodlucni za ratovanje....a i otkud dezerteri u ratu koji se navodno nije vodio...

isto ovako su agitovali razni smutljivci po javnim preduzecima i pravili spiskove za odlazak tudje dece u rat, dok su svoju sklonili u inistranstvo,...pa prvi je mali marko jadan nosio gajbice, dok su tudja deca, ciji roditelji nisu ni zeleli ni podrzavali rat, ginuli na frontu.

Како је згодно када неко живи ван Србије, па може све и свашта да му се подметне!

ЗТИ, ми смо се ВРАТИЛИ у Србију у августу 1991, а мој муж, падобранац, одмах је мобилисан и послан у Славонију. Да је било издаје у његовом гарнизону, немам сумњу да би по правилима ухапсио, или можда и убио командујућег официра који издаје. (Његово ратовање је ипак трајало само неколико дана јер је био потребан за нешто друго, па су га вратили у Бг чим су успели да га лоцирају на фронту.)
gedza.73 gedza.73 12:17 17.07.2020

Re: Tvoj kolega


freehand
To ti je viče ova domačinska, bratska škvadra što te lupa po ramenu ali bi ti ruku odsekla ako mu se na tarabu nasloniš. Jer njegova taraba je granica njegove otadžbine, sem kad se sere u kafani i na mreži.

Zamisli scenu kad ljudi pričaju a pacovče ispod stola gleda koga će na kvarno da ugrize za nogu.

Prešao si put od 'Šabane' preko 'Srđane' kakva si jajara za mesec dana će da bude 'Srki, rođeni'.

Evo kako se 'sere' u kafani i na mreži

freehand
nema pravne egzekucije

E pa tu se stvari bitno menjaju.
Prisustvo druga Kapičića sluti na znantno popravljanje rezultata po pitanju egzekucije.

Frihend o komunizmu
freehand
I našta liče zemlje na planeti, usrećene tom finom ideologijom.

Frihend o Đilasu (blog o kampanji 'Očistimo Srbiju)'
freehand
Ael zna neko kolka je lova odvojena za kampanju?!
i ko če da bude promoter?
Opet Nole? Divac? Možebiti Džilas, on je poznat kao prijatelj i branilac ugroženih?

freehand
Teba pitati đilasa koliko se prajm tajma može tom lovom zakupiuti!

a tek ona dripčina od Đilasa, sa njegovim komentarom a propos sajta i izbora... Kakva bitanga!

Frihend aka Vesna pešić pre Vesne Pešić
E stvarno smo dopali jada, jebote, kad i ja počinjem da razmišljam o Tominom mitingu kao načinu da se ovi besprizornici rasteraju!

freehand
Džilas preuzima inicijativu od zbunjenog Dulića - uveoka koji počinje da muca na pitanja o baneru i kaže, parafraziram - biće izbora pa vi kažite na njima šta mislite.
Onako Džilasovski, kurčevito.



freehand
po mnogim pitanjima počinjem da menjam dioptriju i sve mi češće na pamet padaju one Miloševićeve rečenice na odlasku o drugačijem sagledavanju stvari u budućnosti.

freehand
Milošević je, izgleda, pokušao da događajima krene u susret i na vreme zauzme poziciju. Da sačuva Jugoslaviju a ako ne da sačuva ono što bi bio kostur nečega što bi se zvalo "srpskim zeljama" bez obzira na naziv te države.
U ocenjivanju snage njegovih poteza i dometa njegove politike svakako je neophodno imati u vidu situaciju u kojoj je delovao, od političkog okruženja, promena društveno-političkog sistema, multinacionalne države, okoštale političke strukture, vojske takve kakva je bila sa oficirskim kadrom do pola uronjenim u KP ideologiju od pola u nove nacionalne zanose; a ond ai mnoštvo spoljnih i unutrašnjih događaja i fakotra koji njegovom projektu nikako nisu išli na ruku. On je sistem rušio iznutra, koristeći parole i slogane za koje nisu mogli da ga ideološki napadaju, od odbrane socijalizma, Jugoslavije, bratstva i jedinstva do demokratskog principa "1 čovek - 1 glas" u završnoj fazi prekomponovanja stare u novu državu.

freehand
Hm... A vidiš koliko je ovde bilo nostalgičnih zahteva za cenzurom i snatrećih sećanja na Titovo vreme i Titovu udbu kad nije mogla svaka šuša protiv države, kad se znalo kome, kad, koliko i od koga para stiže, ko i zašto putuje u inostranstvo, kome ko i odakle iz inostranstva dolazi?


freehand
Moj izbor, a u skladu sa pravilima portala jeste da moje reči ovde napisane budu moja biografija. Iza svake napisane u ovih pet godina stojim i dalje
.

Iza čega?


freehand freehand 12:40 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

gedza.73

freehand
To ti je viče ova domačinska, bratska škvadra što te lupa po ramenu ali bi ti ruku odsekla ako mu se na tarabu nasloniš. Jer njegova taraba je granica njegove otadžbine, sem kad se sere u kafani i na mreži.

Zamisli scenu kad ljudi pričaju a pacovče ispod stola gleda koga će na kvarno da ugrize za nogu.

Prešao si put od 'Šabane' preko 'Srđane' kakva si jajara za mesec dana će da bude 'Srki, rođeni'.

Evo kako se 'sere' u kafani i na mreži

freehand
nema pravne egzekucije

E pa tu se stvari bitno menjaju.
Prisustvo druga Kapičića sluti na znantno popravljanje rezultata po pitanju egzekucije.

Frihend o komunizmu
freehand
I našta liče zemlje na planeti, usrećene tom finom ideologijom.

Frihend o Đilasu (blog o kampanji 'Očistimo Srbiju)'
freehand
Ael zna neko kolka je lova odvojena za kampanju?!
i ko če da bude promoter?
Opet Nole? Divac? Možebiti Džilas, on je poznat kao prijatelj i branilac ugroženih?

freehand
Teba pitati đilasa koliko se prajm tajma može tom lovom zakupiuti!

a tek ona dripčina od Đilasa, sa njegovim komentarom a propos sajta i izbora... Kakva bitanga!

Frihend aka Vesna pešić pre Vesne Pešić
E stvarno smo dopali jada, jebote, kad i ja počinjem da razmišljam o Tominom mitingu kao načinu da se ovi besprizornici rasteraju!

freehand
Džilas preuzima inicijativu od zbunjenog Dulića - uveoka koji počinje da muca na pitanja o baneru i kaže, parafraziram - biće izbora pa vi kažite na njima šta mislite.
Onako Džilasovski, kurčevito.



freehand
po mnogim pitanjima počinjem da menjam dioptriju i sve mi češće na pamet padaju one Miloševićeve rečenice na odlasku o drugačijem sagledavanju stvari u budućnosti.

freehand
Milošević je, izgleda, pokušao da događajima krene u susret i na vreme zauzme poziciju. Da sačuva Jugoslaviju a ako ne da sačuva ono što bi bio kostur nečega što bi se zvalo "srpskim zeljama" bez obzira na naziv te države.
U ocenjivanju snage njegovih poteza i dometa njegove politike svakako je neophodno imati u vidu situaciju u kojoj je delovao, od političkog okruženja, promena društveno-političkog sistema, multinacionalne države, okoštale političke strukture, vojske takve kakva je bila sa oficirskim kadrom do pola uronjenim u KP ideologiju od pola u nove nacionalne zanose; a ond ai mnoštvo spoljnih i unutrašnjih događaja i fakotra koji njegovom projektu nikako nisu išli na ruku. On je sistem rušio iznutra, koristeći parole i slogane za koje nisu mogli da ga ideološki napadaju, od odbrane socijalizma, Jugoslavije, bratstva i jedinstva do demokratskog principa "1 čovek - 1 glas" u završnoj fazi prekomponovanja stare u novu državu.

freehand
Hm... A vidiš koliko je ovde bilo nostalgičnih zahteva za cenzurom i snatrećih sećanja na Titovo vreme i Titovu udbu kad nije mogla svaka šuša protiv države, kad se znalo kome, kad, koliko i od koga para stiže, ko i zašto putuje u inostranstvo, kome ko i odakle iz inostranstva dolazi?


freehand
Moj izbor, a u skladu sa pravilima portala jeste da moje reči ovde napisane budu moja biografija. Iza svake napisane u ovih pet godina stojim i dalje
.

Iza čega?



ovo je već ozbiljna patologija, bokte.
j_grandson j_grandson 12:45 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

freehand
gedza.73

freehand
To ti je viče ova domačinska, bratska škvadra što te lupa po ramenu ali bi ti ruku odsekla ako mu se na tarabu nasloniš. Jer njegova taraba je granica njegove otadžbine, sem kad se sere u kafani i na mreži.

Zamisli scenu kad ljudi pričaju a pacovče ispod stola gleda koga će na kvarno da ugrize za nogu.

Prešao si put od 'Šabane' preko 'Srđane' kakva si jajara za mesec dana će da bude 'Srki, rođeni'.

Evo kako se 'sere' u kafani i na mreži

freehand
nema pravne egzekucije

E pa tu se stvari bitno menjaju.
Prisustvo druga Kapičića sluti na znantno popravljanje rezultata po pitanju egzekucije.

Frihend o komunizmu
freehand
I našta liče zemlje na planeti, usrećene tom finom ideologijom.

Frihend o Đilasu (blog o kampanji 'Očistimo Srbiju)'
freehand
Ael zna neko kolka je lova odvojena za kampanju?!
i ko če da bude promoter?
Opet Nole? Divac? Možebiti Džilas, on je poznat kao prijatelj i branilac ugroženih?

freehand
Teba pitati đilasa koliko se prajm tajma može tom lovom zakupiuti!

a tek ona dripčina od Đilasa, sa njegovim komentarom a propos sajta i izbora... Kakva bitanga!

Frihend aka Vesna pešić pre Vesne Pešić
E stvarno smo dopali jada, jebote, kad i ja počinjem da razmišljam o Tominom mitingu kao načinu da se ovi besprizornici rasteraju!

freehand
Džilas preuzima inicijativu od zbunjenog Dulića - uveoka koji počinje da muca na pitanja o baneru i kaže, parafraziram - biće izbora pa vi kažite na njima šta mislite.
Onako Džilasovski, kurčevito.



freehand
po mnogim pitanjima počinjem da menjam dioptriju i sve mi češće na pamet padaju one Miloševićeve rečenice na odlasku o drugačijem sagledavanju stvari u budućnosti.

freehand
Milošević je, izgleda, pokušao da događajima krene u susret i na vreme zauzme poziciju. Da sačuva Jugoslaviju a ako ne da sačuva ono što bi bio kostur nečega što bi se zvalo "srpskim zeljama" bez obzira na naziv te države.
U ocenjivanju snage njegovih poteza i dometa njegove politike svakako je neophodno imati u vidu situaciju u kojoj je delovao, od političkog okruženja, promena društveno-političkog sistema, multinacionalne države, okoštale političke strukture, vojske takve kakva je bila sa oficirskim kadrom do pola uronjenim u KP ideologiju od pola u nove nacionalne zanose; a ond ai mnoštvo spoljnih i unutrašnjih događaja i fakotra koji njegovom projektu nikako nisu išli na ruku. On je sistem rušio iznutra, koristeći parole i slogane za koje nisu mogli da ga ideološki napadaju, od odbrane socijalizma, Jugoslavije, bratstva i jedinstva do demokratskog principa "1 čovek - 1 glas" u završnoj fazi prekomponovanja stare u novu državu.

freehand
Hm... A vidiš koliko je ovde bilo nostalgičnih zahteva za cenzurom i snatrećih sećanja na Titovo vreme i Titovu udbu kad nije mogla svaka šuša protiv države, kad se znalo kome, kad, koliko i od koga para stiže, ko i zašto putuje u inostranstvo, kome ko i odakle iz inostranstva dolazi?


freehand
Moj izbor, a u skladu sa pravilima portala jeste da moje reči ovde napisane budu moja biografija. Iza svake napisane u ovih pet godina stojim i dalje
.

Iza čega?



ovo je već ozbiljna patologija, bokte.

Čija?
gedza.73 gedza.73 13:02 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

Nije patologija nego čoveče pričaš kontradiktorne stvari i prozivaš skoro svakog blogera koji ti kaže ono što ti se u tvom trenutnom psihičkom stanju ne sviđa. Na tvojim blogovima nema koga nisi vređao. Sad iznosiš suprotne stavove a ostalo je standardno tvoje vređanje i prozivanje. Nu-lo.

Na ovom blogu pričaš jedno, na blogu o Oluji kako ste mogli da stignete (JNA) do pola Hrvatske a sa Gorranom si se svađao oko stepena razaranja VUkovara (ti da je opravdano, on da je nesrazmerno), za Borka Stefanovića si napisao
freehand
Onda je dovoljno da vidimo jadnu Stefanovićevu facu dok guta ono što mu u Briselu serviraju a za šta je srpska reč malo bezobrazna, da bismo znali zašto.

a i pored onih reči o 'Džilasu' pre neki mesec pišeš kako, kao svaki misleći i častan čovek slušaš njegove savete o bojkotu.
freehand
svako malo upotrebljavaš ove tvoje nacističko-boljševičke besmislene kovanice, koje loše zvuče i ništa ne znače.

freehand
Iza svake napisane u ovih pet godina stojim i dalje.

i? Iza koje napisane reči stojiš? Kog stava?
gedza.73 gedza.73 20:17 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

apacherosepeacock



srdjan.pajic srdjan.pajic 20:48 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

Zbog čega Srđan i njegovi istomišljenici smatraju de, mimo ostalih država, Srbija kao krovna država srpskog naroda nema pravo da iskazuje zainteresovanost kako žive Srbi u drugim državama, pa i u Prijedoru?
Zašto im je to pravo prihvatljivo kada to čine druge države, a skaču kao opareni kada Srbija radi isto, uzgred međunarodnim poveljama i sporazumima garantovanim pravom?


Ko to kaže, ko to laže? Naravno da je ok da se bude zainteresovan, i da se pomaže, i trguje i putuje bez ograničenja i da ljudi dolaze da žive u Srbiji ako im to više odgovara, to niko ne spori. Ali to nema veze sa onim o čemu drug huči ovde mašta, kao i ti ponekad kad te uvati, a to je prekrajanje granica, silom, pošto milom ne može kako si i sam lepo zaključio, što sve ide sa zavijanjem nekog u crno, bilo da su to žene u Podrinju (svih nacionalnosti) ili mi, žene u crnom, to jest beogradski pederčići koji se plašimo od oružja, i jer smo korektno predvideli i posle videli šta se dešava kad ga neukima a napaljenima u ruke daš.

Nema, dakle, tu ni a od autošovinizma, šta god to bilo.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:00 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

Nakon proglašenja nezavisnosti, na referendumu koji po važećem zakonu nije uspeo jer na njega nije izašlo više od 2/3 stanovnika, usledio je naš odgovor.
Rezultat je da imamo pola Bosne na 31% stanovništva i političku poziciju da bez našeg glasa ne može ništa u Bosni.
Ja to ne bih zvao lošim poslom.


Ja to ne bih tako nazvao, kad pogledaš koliko je to koštalo i kakve je posledice ostavilo, i za čije babe zdravlja, i ako priznaš da je sa malo više fleksibilnosti i racionalnog razmišljanja umesto nacionalističke zaslepljenosti (da se osvetimo Turcima) verovatno moglo biti izbegnuto. Da ne pominjem sad što i iz Bosne od onda uglavnom ljudi beže, bez obzira na nacionalnost, a koliko su se međusobno klali mislio bi čovek da im je ta zemlja jako važna iz nekog razloga i da odatle nikad nikad niko otići neće. Zato ja mislim da je taj nacionalizam u suštini jako šuplja priča, koja dovodi samo do sranja kakvo je i to devedestih godina bilo, idealna da se iskoristi od strane onog kome u tom trenutku najviše odgovara. I zato sam ja toliko kivan na celu tu priču, a ne na tebe lično.






milisav68 milisav68 21:10 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

a to je prekrajanje granica, silom, pošto milom ne može kako si i sam lepo zaključio

Ali silom možeš da izbaciš svoje građane iz ustava ili da im ne daš državljanstvo, da im daš otkaz, da ih totalno obespraviš, pa kad se pobune da ih silom isteraš iz zemlje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:15 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

a to je prekrajanje granica, silom, pošto milom ne može

Što ne može milom?
Ako prihvatimo princip da ljudi koji žive na nekoj teritoriji imaju pravo da o njoj odlučuju, što Srbi ne bi mogli da odluče i da tu odluku milom sprovedu?

Ne mogu sad, jasno je, ne daju ovi koje ti podržavaš, ne daju samo Srbima, svima drugima to dopuštaju osim tvom narodu, a ti ih i dalje podržavaš.
Ne znam kako se to zove ali to je tako.

I pošto ne može milom, ok, ne treba pokušavati ni silom, jer ni silom ne može. Za sada.

Ali iako ne može ni milom ni silom, od toga ne treba odustajati, ne treba odustajati od težnje da i Srbi budu u poziciji kao i svi ostali, da o sebi sami odlučuju, pa kad jednom dođe vreme da to bude moguće milom ili silom to i učiniti.
Ili smatraš da Srbi ipak treba da prihvate da njima nije dopušteno što i Jupiterima?
crossover crossover 21:53 17.07.2020

Re: Tvoj kolega

srdjan.pajic
mi, žene u crnom, to jest beogradski pederčići koji se plašimo od oružja


Жене у вуненом. ©
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:57 11.07.2020

......

Činjenica da ste povredjeni je samo to da ste postali ilustracija šire priče,.

Ma kakvi, eno tamo na blogu to postade glavna tema, neka novinarka uletela u suzavac.
Nije važno šta će biti sa protestima, ko i s kojim ciljevima tu dolazi, ne važna je neka Barbara, Tamara, kako li.
Ja nešto mislim, pa to joj je posao, sama ga je birala, a ako joj je teško ili ne zna da ga radi neka ga menja.
predatortz predatortz 20:04 11.07.2020

Re: ......

Ja nešto mislim, pa to joj je posao, sama ga je birala, a ako joj je teško ili ne zna da ga radi neka ga menja.


Savet se može sažeti u onu narodnu mudrost:

Ne idi golim dupetom međ' pijane Turke!

Kad krene stampedo, opšta tuča, u zavesi od suzavca, pandur neče gledati šta nosiš u ustima.

Izmakni se i izveštavaj sa strane.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:04 11.07.2020

Re: ......

Pa, jeste ga birala, al zato ne treba da izgine, kao što može da proba i da nauči nešto pre no što ga promeni.
Na kom blogu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:07 11.07.2020

Re: ......

To izveštavanje unapred sa strane si probao? Iz iskustva savetuješ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 11.07.2020

Re: ......

Pa, jeste ga birala, al zato ne treba da izgine, kao što može da proba i da nauči nešto pre no što ga promeni

To svakako, treba da uči da se čuva, normalno, ali nikako da očekuje da ona, njen problem, njene suze od suzavca, budu tema.

(na blogu kod Endži se neka curica sa N1 stavlja u prvi plan, kao vidi šta su joj uradili, pa kače sličice)
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:12 11.07.2020

Re: ......

I ti zato misliš da batalimo temu kako da se novinari sačuvaju? Koliko ja znam, bez Endzinog bloga kao merila, novinarska bezbednost do danas nije bila tema.
predatortz predatortz 20:15 11.07.2020

Re: ......

Jelica Greganović
To izveštavanje unapred sa strane si probao? Iz iskustva savetuješ?


Nikad nisam izveštavao. Mislim, jesam depešom.
Ali ponešto znam o tome kako je kad ludilo krene, počne opšta tuča i kada su ljudi pod visokim emotivnim nabojem.
Mislim da neće trpeti "naše pravo da znamo" ako se reporter/ka povuče desetak, dvadeset metara i sa te pozicije prenese ono što vidi.

A izveštavanje unapred nigde nisam spomenuo, mada ga svi koriste koliko vidim.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:19 11.07.2020

Re: ......

Jelica Greganović
I ti zato misliš da batalimo temu kako da se novinari sačuvaju? Koliko ja znam, bez Endzinog bloga kao merila, novinarska bezbednost do danas nije bila tema.

Ne ne, nismo se razumeli, bezbednost novinara jeste važna tema, ali to je više praktična, zanatska, a manje politička tema.

Politička stvar su protesti, oni treba da budu u centru političkih priča, ne novinari na protestu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:24 11.07.2020

Re: ......

Pa, eno ti kod loadera blog o političkoj strani, ne mogu svi da budu, ovaj je recimo o bezbednosti novinara.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:25 11.07.2020

Re: ......

Jelica Greganović
Pa, eno ti kod loadera blog o političkoj strani, ne mogu svi da budu, ovaj je recimo o bezbednosti novinara.

Ok sad smo se razumeli.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:25 11.07.2020

Re: ......

Dobro je
angie01 angie01 20:42 11.07.2020

Re: ......

(na blogu kod Endži se neka curica sa N1 stavlja u prvi plan, kao vidi šta su joj uradili, pa kače sličice)

bez Endzinog bloga kao merila,


na mom blogu je receno, kako su novinarke koje su izvestavale o protestima bile sjajne, hrabre i da su bez obzira na razne opasnosti u kojima su se nalazile, a koje su se smenjivale iz minuta u minut, trudile da izveste o svemu i da nista ne propuste, te su se nagutale suzavca, dobile udarce, uvrede,...i nakacena je jedna slika novinarke koja je oznacena kao najrevnosnija,...ukupno par komentara,...a sada se o tome ovde ruzno i lazno govori,...ne razumem zasto bi nekome smetala pohvala nekome ko dobro radi svoj posao- sem da je upravo to problem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:07 11.07.2020

Re: ......

E, vidiš, stvari na terenu se brzo menjaju, ti možeš da se odmakneš, a oni još brže i neočekivano da ti se primaknu. Zato je dobro pročitati šta je Vaske napisao.
Ne izveštavanje unapred, nego unapred sa strane.
Lako izgleda kad se gleda, al kad se radi na ulici, u takvoj atmosferi, sa toliko ljudi...nije to baš poredivo sa depešama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:12 11.07.2020

Re: ......

Endzi, ne potrisaj se, bar što se mene tiče, ja o njoj ništa ružno, ni lažno rekla nisam. Ono što sam rekla je to da to što se o novinarkama piše na tvom blogu, nije merilo ovog bloga, baš kao što ni ta dva bloga ne mogu da budu odvlačenje od "prave teme". Moj blog, a koliko shvatam i tvoj, za teme imaju novinare, i ne vidim šta je tu problem.
predatortz predatortz 21:20 11.07.2020

Re: ......

Lako izgleda kad se gleda, al kad se radi na ulici, u takvoj atmosferi, sa toliko ljudi...nije to baš poredivo sa depešama.


Nije. Kod depeše, pre nego što je pošalješ, moraš dobro da razmisliš.

Ovo što se danas zove novinarstvo, sve manje razmišljanja zahteva. I pismenosti, i informisanosti...
Kao i kod pandura, bitnija je poslušnost.
Mi, ljudi od tehnike, nikad nismo bili poznati po preteranoj pismenosti ili rečitosti.
No, lepo me sramota koliko je danas znatan broj novinara nepismen i neelokventan.
Jbte, kad to meni smeta, koliko li tek smeta ljudima kojima je poznavanje jezika, pravopisa, dikcije i ostalog profesija?

No, ko ih šiša?! Sve su to njihovi đaci.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:24 11.07.2020

Re: ......

Ne, nisu to sve njihovi djaci. To je samo najlakši zaključak.
I više no kod depeše moraš da razmisliš pre no što se uključiš u program uživo. Za razliku od depeše, ne možeš da se vratiš i popraviš greške. Pa i da nije uživo, teška je javna reč.
A da uši otpadaju, otpadaju od svega šta danas može da se čuje.
freehand freehand 21:53 11.07.2020

Re: ......

Nije. Kod depeše, pre nego što je pošalješ, moraš dobro da razmisliš.

Zato policija ima pse i konje.
angie01 angie01 22:12 11.07.2020

Re: ......

Endzi, ne potrisaj se,


ne potresam se- samo sam imala potrebu da kazem kako stvari stvarno stoje- moj blog je o protestima, sa tezustem na brutalnost koju je policija iskazala prema gradjanima... a na kojima su novinari sa terena pokazali veliku profesinolanost, hrabrost i snalazljivost, kako bi svi oni koji nisu bili prisutni bili sto bolje informisani i znali sta se desava,...a sto je ocigledno nekim blogerima zasmetalo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:39 12.07.2020

Re: ......

Sanjaru, budeš li moj blog shvatao kao teren za nadjebavanje i premeravanje čiji je veći, blokiraću te i to sa najboljim namerama. Dakle, zakopčaj pantalone, skrati jezik, čitaj i onda komentariši.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:00 12.07.2020

Re: ......

Sanjaru, ajd da se nešto dogovorimo, od skoro si ovde, zato se ne poznajemo,

:)

Slušaj Jelice, previše ti odsustvuješ sa bloga, nije to lepo, moraš biti redovnija ovde.

Ma bre Čaki, kakav novi:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:50 12.07.2020

Re: ......

hoochie, novi, stari, kako god, na mom blogu više neće upražnjavati svoje shvatanje istog, niti sa mnom tako razgovarati, niti ja hoću tako da razgovaram i sa kim, niti mi se na to gubi vreme.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:58 13.07.2020

Re: ......

hoochie coochie man
Jelica Greganović
I ti zato misliš da batalimo temu kako da se novinari sačuvaju? Koliko ja znam, bez Endzinog bloga kao merila, novinarska bezbednost do danas nije bila tema.

Ne ne, nismo se razumeli, bezbednost novinara jeste važna tema, ali to je više praktična, zanatska, a manje politička tema.

Politička stvar su protesti, oni treba da budu u centru političkih priča, ne novinari na protestu.

Безбедност новинара је важна тема, али истовремено је депласирано стављати новинаре у први план, посебно када смо видели сцене ужасне полицијске бруталности. (А паде ми на памет и Мари Колвин.)
shmoo shmoo 20:42 11.07.2020

Новоговори и новоговорници



Nema dreke. Smislte šta ćete da kažete u jednoj minuti. Mislite na jezik.



Јао, јесте!

У праву је човек!

Мени су се баш смучили ови што са ових протеста последњих дана извештавају тако тензично. И френзично. Исто као и са коференција за медије одлазеће премијерке и осталих одлазећих и неодлазећих чланова Владе или летећег председника државе.


Него, Јелице, је л' може један савет преко везе од искусног колеге?

Како да у маси разликујемо службенике Службе од обичних смртних (пу, пу далеко било!) или само крварећих ( "усрало ме, брате!" ) демонстраната?










Jelica Greganović Jelica Greganović 21:08 11.07.2020

Re: Новоговори и новоговорници

Može
shmoo shmoo 21:21 11.07.2020

Re: Новоговори и новоговорници

Jelica Greganović
Može



Хвала унапред и пренеси моју захвалност и саветодавцу.

Педесет и пет година сам спрцао у... сам спрцао, а то још увек нисам научио.

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 11.07.2020

Re: Новоговори и новоговорници

Biće učinjeno.
Черевићан Черевићан 22:37 11.07.2020

тое Оно

što se danas zove novinarstvo

госпа Јела наброја ............многотог
уистину треба имат' уз муда и дара,
ал' гле новост ...положиш за дрона
и ето нам ...................тазе новинара

упс
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:40 12.07.2020

Re: тое Оно

Hvala, gazda Čer za novost
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:13 12.07.2020

pendrečenje

Panduri, ovi batinaši, koji su poseban soj ljudi koji veoma vole svoj posao i uživaju u njemu, ne podnose novinare, kao ni bilo koja druga ljudska bića sem ako nisu policajci u civilu, tako da je to držanje novinarske legitimacije u ustima beskorisno, štaviše i opasno. Da će neko murkanu da skine 10% od plate jer je olešio novinara, to su priče za malu decu, možda u nekim civilizovanim državama, ali sad ne bih mogao da se setim nijedne.

Ono čega se sećam iz vremena Slobe, kad su panduri dolazili sa namerom da biju demonstrante, nosili su uvek one neke pendreke duže od ovih običnih, skoro kao motke. I po tome je moglo da se prepozna šta se sprema, pa da se pripremi taktički uzmak. Tad je najbolje bilo stajati izvan mase, i po mogućstvu na nekoj visini. A masa kad krene, tu više nema bežanja, to nosi kao reka, dok ne padneš, a kad padneš, onda sledi gaženje, a posle lešenje kad panduri stignu do tebe. Tako da naglasak treba da bude na anticipiranju. A novinar može posle priču i da izmisli ili ulepša u kafiću, a ne da gine uludo.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:43 12.07.2020

Re: pendrečenje

Srki, suština i jeste u neginjavanju uludo i uspevanju da se dobro odradi posao.
Kad smo kod pendreka, meni su od tih dugačkih bili gori jedni na lakat, pojma nemam kako se zovu, njima se udara kratko i izbliza.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:50 12.07.2020

Re: pendrečenje

Jelica Greganović
Srki, suština i jeste u neginjavanju uludo i uspevanju da se dobro odradi posao.
Kad smo kod pendreka, meni su od tih dugačkih bili gori jedni na lakat, pojma nemam kako se zovu, njima se udara kratko i izbliza.


Za te kratke pendreke na lakat pandur mora da priđe dosta blizu, zato njih valjda koriste kad ocene da su demonstranti neki slabašni i da je mala šansa da se okrenu da uzmu da se brane. Pogotovu ako imaju one štitove, oda im treba duža alatka.

Ne znam, mene je to opažanje spaslo sigurnog batinanja bar dva puta, jednom ono na Brankovom mostu, kad su Vesnu Pešić bacili niz stepenište. Snimio sam ih kad sam dolazio na protest u onim okolnim ulicama sa tim motkama, i onda ostao u pozadini za svaki slučaj, pa klisnuo na vreme kad je to počelo. Ali, ok, to je >20 godina staro iskustvo, moguće je da su tehnika i taktika do sada uznapredovali.

A vole oni i bejzbol palice, kad idu da biju u civilu, tako da je i to siguran znak da treba uzmaći.

j_grandson j_grandson 18:25 12.07.2020

Re: pendrečenje

srdjan.pajic
Jelica Greganović
Srki, suština i jeste u neginjavanju uludo i uspevanju da se dobro odradi posao.
Kad smo kod pendreka, meni su od tih dugačkih bili gori jedni na lakat, pojma nemam kako se zovu, njima se udara kratko i izbliza.


Za te kratke pendreke na lakat pandur mora da priđe dosta blizu, zato njih valjda koriste kad ocene da su demonstranti neki slabašni i da je mala šansa da se okrenu da uzmu da se brane. Pogotovu ako imaju one štitove, oda im treba duža alatka.

Ne znam, mene je to opažanje spaslo sigurnog batinanja bar dva puta, jednom ono na Brankovom mostu, kad su Vesnu Pešić bacili niz stepenište. Snimio sam ih kad sam dolazio na protest u onim okolnim ulicama sa tim motkama, i onda ostao u pozadini za svaki slučaj, pa klisnuo na vreme kad je to počelo. Ali, ok, to je >20 godina staro iskustvo, moguće je da su tehnika i taktika do sada uznapredovali.

A vole oni i bejzbol palice, kad idu da biju u civilu, tako da je i to siguran znak da treba uzmaći.


Dužina pendreka nije slučajna - nego proračunata.
A proračun je ekstremno jednostavan.
Što je duži pendrek, to je periferna brzina njegovog daljeg kraja veća.
Prenešena (kinetičaka) energija udara je direktno proporcionalna kvadratu (periferne) brzine - koja je, dakle, proporcionalna dužini pendreka, odnosno, poluprečniku putanje rotacije. Dakle, što veći poluprečnik, odnosno, dužina pendreka - to udarac više zaboli.
No - jebeš državu u kojoj se demokratski procesi ostvaruju bitnom ulogom pendreka.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:58 12.07.2020

Re: pendrečenje

j_grandson
srdjan.pajic
Jelica Greganović
Srki, suština i jeste u neginjavanju uludo i uspevanju da se dobro odradi posao.
Kad smo kod pendreka, meni su od tih dugačkih bili gori jedni na lakat, pojma nemam kako se zovu, njima se udara kratko i izbliza.


Za te kratke pendreke na lakat pandur mora da priđe dosta blizu, zato njih valjda koriste kad ocene da su demonstranti neki slabašni i da je mala šansa da se okrenu da uzmu da se brane. Pogotovu ako imaju one štitove, oda im treba duža alatka.

Ne znam, mene je to opažanje spaslo sigurnog batinanja bar dva puta, jednom ono na Brankovom mostu, kad su Vesnu Pešić bacili niz stepenište. Snimio sam ih kad sam dolazio na protest u onim okolnim ulicama sa tim motkama, i onda ostao u pozadini za svaki slučaj, pa klisnuo na vreme kad je to počelo. Ali, ok, to je >20 godina staro iskustvo, moguće je da su tehnika i taktika do sada uznapredovali.

A vole oni i bejzbol palice, kad idu da biju u civilu, tako da je i to siguran znak da treba uzmaći.


Dužina pendreka nije slučajna - nego proračunata.
A proračun je ekstremno jednostavan.
Što je duži pendrek, to je periferna brzina njegovog daljeg kraja veća.
Prenešena (kinetičaka) energija udara je direktno proporcionalna kvadratu (periferne) brzine - koja je, dakle, proporcionalna dužini pendreka, odnosno, poluprečniku putanje rotacije. Dakle, što veći poluprečnik, odnosno, dužina pendreka - to udarac više zaboli.
No - jebeš državu u kojoj se demokratski procesi ostvaruju bitnom ulogom pendreka.



Jeste, ali kraćim pendrekom se brže barata, i veći je asortiman udaraca na raspolaganju, pa možeš više slabijih udaraca da isporučiš i tako nadoknadiš nedostatak kinetičke energije. Ali kad drot ima duži pendrek onda ne možeš da mu priđeš, ja mislim da je to ključno.

A jesi gledao kako oni demonstranti u Hongkongu ili gde već beše leše svoje pandure sa onim nekim dugačkim motkama, ovi ne mogu da im priđu uopšte da bi pendrečili.


budjelar budjelar 08:43 12.07.2020

Urušena profesija

Verovatno dobri saveti, nekome će pomoći. Međutim, pravi novinari skoro da više i ne postoje, čast malobrojnim izuzecima.

Istraživanja pokazuju da manje od 10% publike veruje medijima, a time i novinarima. Ljudi više veruju onom što dobijaju preko izvora koje smatraju kredibilnim na društvenim mrežama i slično.

Zašto je to tako?

Istraživanja kažu da su:
- u velikom procentu potkupljeni, potplaćeni
- mediji štite svoje prihode pa ne objavljuju ili menjaju novinarske izveštaje
- cenzura, autocenzura

Džaba im profesija, samougasili su se.

Evo na šta liči ovaj B92, gomila smeća. Jedino ovaj blog čuva malo autentičnosti.
freehand freehand 08:55 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Džaba im profesija, samougasili su se.

Interesantan je ovaj pogled u kome novinari imaju ekskluzivitet pa su se oni, za razliku od policajaca, doktora, pravnika, vojnika i popova "samougasili" a sve ove druge profesije koje su poklekle pod silom ucena i političkog gnječenja se nisu "samougasile".
Prosto je fantastično - a ta navika datira od početka ratova na ovom prostoru - da se od novinara očekuje i zahteva sve na šta oni koji očekuju i zahtevaju sami u svom životu i profesiji niu spremni.
I ljudi generalno nemaju pojma koliko košta novinarska hrabrost, od pritisaka do gladne porodice.
Vlast u Srbiji čitavu je priču dovela na do sad neviđeni nivo, i to kako za novinare tako i za sve nepodobne političke organizacije i njihove pripadnike.
I to svakako valja imati na umu kad se potegne kamen na novinare i "opoziciju".
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:45 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Jeste sanjaru, odgovorniji su lekari i inženjeri. Samo što se jednog dana oni probude na frontu, na koji ih je nečija reč oterala.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:03 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Jedna verovatno naivna ideja, možda pomalo utopistička, ali usudiću se da napišem.

Da li bi imalo smisla da čitaoci finansiraju novine?

Recimo skupi se nas nekoliko hiljada i unapred uplatimo elektronsku pretplatu na godinu-dve. Skupi se ekipa novinara profesionalaca, oformi online novine, sa obavezom da nas informišu istinito i objektivno.

Da li bi to radilo kao model? Verovatno je negde već isprobano?
predatortz predatortz 10:08 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Dragan Pleskonjic
Jedna verovatno naivna ideja, možda pomalo utopistička, ali usudiću se da napišem.

Da li bi imalo smisla da čitaoci finansiraju novine?

Recimo skupi se nas nekoliko hiljada i unapred uplatimo elektronsku pretplatu na godinu-dve. Skupi se ekipa novinara profesionalaca, oformi online novine, sa obavezom da nas informišu istinito i objektivno.

Da li bi to radilo kao model? Verovatno je negde već isprobano?


I onda ti kao "akcionar" kažeš da je objektivno, a ja da nije. Prosto, različito gledamo na neke stvari.
Onda se ja povučem, prestanem da plaćam, a dođe neko ko razmišlja poput tebe. Vremenom, finansiraju samo istomišljenici i ćao objektivnosti.
freehand freehand 10:08 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Dragan Pleskonjic
Jedna verovatno naivna ideja, možda pomalo utopistička, ali usudiću se da napišem.

Da li bi imalo smisla da čitaoci finansiraju novine?

Recimo skupi se nas nekoliko hiljada i unapred uplatimo elektronsku pretplatu na godinu-dve. Skupi se ekipa novinara profesionalaca, oformi online novine, sa obavezom da nas informišu istinito i objektivno.

Da li bi to radilo kao model? Verovatno je negde već isprobano?

Šta fali pretplati na Vreme ili NIN kao već postojećim novinama koje upravo to čine - izveštavaju objektivno i nepristrasno?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:30 12.07.2020

Re: Urušena profesija

predatortz
I onda ti kao "akcionar" kažeš da je objektivno, a ja da nije. Prosto, različito gledamo na neke stvari.
Onda se ja povučem, prestanem da plaćam, a dođe neko ko razmišlja poput tebe. Vremenom, finansiraju samo istomišljenici i ćao objektivnosti.


Da, baš tako. Naivna i utopistička ideja.

freehand
Šta fali pretplati na Vreme ili NIN kao već postojećim novinama koje upravo to čine - izveštavaju objektivno i nepristrasno?


Pa kada sam po drugi put, u dotičnim novinama (jednim i drugim) pročitao stvari koje baš nisu ni objektivne niti nepristrasne, čak su materijalno bile netačne, onda sam odustao. Radi se o nečemu u šta sam, sticajem okolnosti, tada bio prilično upućen.
freehand freehand 10:34 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Pa kada sam po drugi put, u dotičnim novinama (jednim i drugim) pročitao stvari koje baš nisu ni objektivne niti nepristrasne, čak su materijalno bile netačne, onda sam odustao. Radi se o nečemu u šta sam, sticajem okolnosti, tada bio prilično upućen.

Odrasli ljudi znaju da ne postoji idealno. Ni Žena, kamoli čovek ili medij. Ne znam o čemu je reč ali znam nešto drugo: u navedenim novinama to su sigurno bile greške, nikako pravilo.
A probaj da zamisliš kako bi išlo formiranje toga o čemu maštaš - ko bi bili selektori i ko bi i kako formirao kriterijume za to o čemu govoriš. Skapiraćeš da manje-više približne redakcije već postoje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:40 12.07.2020

Re: Urušena profesija

freehand
Odrasli ljudi znaju da ne postoji idealno.


OK. Priznajem da sam naivan u tom pogledu i da treba da odrastem i shvatim da je normalno da novine pišu neistine. To su tada bile laži i nisu mogle baš slučajno da se potkradu.

U svakom slučaju hvala na sugestiji. Mislim da je vreme da se isključim iz ove diskusije, žaleći što sam uopšte ušao u nju.
freehand freehand 10:46 12.07.2020

Re: Urušena profesija

OK. Priznajem da sam naivan u tom pogledu i da treba da odrastem i shvatim da je normalno da novine pišu neistine.

Ovo je spin, to niko nije rekao. Upravo je suprotno -nije normalno da novine pišu neistine ali treba razumeti da se i u najboljim novinama potkrade tako nešto, bez obzira na uzrok. I da se desi da i najbolji nasednu na prevare. Činjenica je, međutim, da te novine na osnovu fakata pišu iz broja u broj ono što je realnost, i tako desetinama godina. I da se za greške - male ili velike - svojim čitaocima izvinjavaju.

U svakom slučaju hvala na sugestiji. Mislim da je vreme da se isključim iz ove diskusije, žaleći što sam uopšte ušao u nju.

Čemu ovo?
predatortz predatortz 10:58 12.07.2020

Re: Urušena profesija

Čemu ovo?


Zato što je ljudima na vrh qrtza tvojih pridika, pametovanja, vređanja, obraćanja sa visina Olimpa...

Neko to ume ovako pristojno, poput Dragana, da ti stavi do znanja.

Neki, poput mene, to urade sa dosta manje takta.

No, suština je ista. Ljudi su skužili tvoju potrebu za stalnim konfliktom, zapišavanjem nekoga, praćenjem ljudi sa teme na temu da bi ih smarao. A nisu dužni to da trpe.
shmoo shmoo 11:01 12.07.2020

Re: Urušena profesija

predatortz
Dragan Pleskonjic
Jedna verovatno naivna ideja, možda pomalo utopistička, ali usudiću se da napišem.

Da li bi imalo smisla da čitaoci finansiraju novine?

Recimo skupi se nas nekoliko hiljada i unapred uplatimo elektronsku pretplatu na godinu-dve. Skupi se ekipa novinara profesionalaca, oformi online novine, sa obavezom da nas informišu istinito i objektivno.

Da li bi to radilo kao model? Verovatno je negde već isprobano?


I onda ti kao "akcionar" kažeš da je objektivno, a ja da nije. Prosto, različito gledamo na neke stvari.
Onda se ja povučem, prestanem da plaćam, a dođe neko ko razmišlja poput tebe. Vremenom, finansiraju samo istomišljenici i ćao objektivnosti.







Kad mi urednik jednih velikih novina kaže da dve agencije kontrolišu preko sedamdeset odsto oglasnog prostora njegovih novina i da on nije u mogućnosti da pokreće teme koje bi bile kritične prema vlasti i pojedinim političkim strankama, jer to može da ga košta gubitka zarade od oglasa, onda mi je jasno da je moja lična potreba da reagujem na neke stvari potpuno besmislena. Kada se u društvu stvori takva ravnoteža straha, korupcije i kontrole, onda je individualna pobuna preko medija pre odraz panike i očajanja nego stvarni otpor.




(Текст је из 2010. године.)




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana