Život| Životni stil

Eskapizam

Spiridon RSS / 11.09.2020. u 08:25

medium-ashd-wall-poster-the-life-and-times-of-grizzly-adams-original-imaek7xxayrdp3cc.jpeg?q=70

Razmisljam ovih dana o likovima koji o likovima koji napustaju sve i odlaze da zive sami u prirodu?

1. Od cega beze?
2. Da li odlaze zato sto su se "lose snasli u civilizaciji" ili odlaze bas zato sto su se dobro snasli i shvatili da im tamo nije mesto.
3. Zasto parave youtub kanal i na neki nacin obesmisljavaju tu njihovu odluku da se pobegnu od svega.

4. Koliko zaista izdrze pre nego sto se vrate.

5. Da li covek moze da poludi kada se na taj nacin izoluje?

6. Da li o ovome svemu treba razmisljati ili treba samo "dići (ili ne dići sidro)" ?

 



Komentari (329)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:11 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

vcucko
newimprovedtadejus

to te pitam.. zašto bi ti to želio?
kako tebi sada izgleda dan i šta je u njemu bolje u odnosu na ono kad si svaki dan išao u kancelariju (slažem se da bi 5 dana bilo mnogo, ja sam išla 4 a mogla bih i 3 ali manje od toga ne bih)..
dakle šta ti je sada bolje? šta u toj tvojoj Ralji je takav plezir odnosno šta je bilo toliko grozno u kancelariji u kojoj si radio da ne želiš da se vratiš..
zašto to ranije nisi uradio ako je bolje.. šta si sad spoznao što prije nisi znao..

Ako nemaju leba neka jedu kolače.

Kad si već spomenula Ralju. Imaš li predstavu (imaš sigurno, samo možda i podsvesno ne želiš da se sećaš nečega, ali tvoje pravo) kako izgleda putovanje na posao u Bg iz neke prigradske v-jebine? Kroz pustinju, prašumu i najvećma blato do rasklimanog busa koji ide s mene pa na uštap, u kome stojiš na jednoj nozi. Pa dođeš na štajgu ili gde je već terminal pa sa još deset hiljada drugih čekaš novi, gradski bus i novo kompaktovanje do negde. Sat i po do dva mučenja od kućnih vrata do kancelarije (nasuprot uvreženom mišljenju, ne putuju tako samo spremačice, ima dosta i tzv. kancelarijskog sveta).
I tako svaki dan, tamo i nazad.

Pričaš o šetnji pored Temze i Parlamenta i porediš sa navedenim


dobro bre vucko i ti ga kenjaš.. cijelo vrijeme i pričamo o kancelarijskim poslovima.. ogromna većina tih ljudi ne jaše tri dana do posla..
raja koja na posao stiže sa tri dana jahanja nije nikad ni primirisala šansu da radi od kuće..
dobar dio više ne primirisava ni bil okakvom poslu, od kuće il ne od kuće
vcucko vcucko 17:19 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus

pominjala sam da sam počela da radim na primjeni ml algoritama na ekonomske podatke.. u onih par mjeseci što smo pokušavali da to izvedemo od kuće sve što sam postigla postigla sam sama..
bukvalno bi se svaki pokušaj kolaboracije zakucavao u zid u startu a ono malo što sam uspjela da izvučem od kolega izvlačila sam uz deset i više ponavljanja šta mi tačno treba, pisanja mejlova, razgovora koji nikako nisu postizali razumjevanje..
za ove dve nedelje koliko dva dana nedeljno sjedimo zajedno uradili smo oko recimo 50 puta više..

A da razmisliš o onim Kinezima?

U svakom slučaju, on-line je lakše i odhebati nekoga ko ne zadovoljava potrebe i standarde. Čak mnogo lakše. Imaš sve u fajlovima, crno na belo i u koloru plus 3D. Ovo sam uradila ja, ovih 25% vi, izvinite koji ćete mi qrac (mislim ako je dotle došlo)...
zemljanin zemljanin 17:32 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

verovatno je ovaj period izolacije i samoizolacije, mnoge ljude doveo u situaciju preipitivanja ... kad su svi iz jedng stana/kuce, naviknuti na periode odsustva ili poslovnog aranzmana, ireverzibilni postupak je komplikovan ... a postoji i problem slobodnog vremena ... mnogim ljudima je potrebna rutina ... a neki su, moranjem ili izborom, navuceni na obrasce ... zivot u gradu podrazumeva socijalni aspekt ... verovatno je to problem sa privikavanjem na manji broj live interakcija ... ali ljudi su adaptivni, samo je pitanje stepena pritiska na usvajanje novog obrasca.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:16 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus



Evo samo da prijavim da meni ne prija rad od kuće a radim u istoj "industriji" ko Maksa. Sto ljudi sto ćudi.
Doduše, sa tako nekom vikendicom blizu Beograda možda bi se stvari promenile. Doduše imam ngde oko Kosmaja ali to je totalno zapušteno jako dugo.


maksa83 maksa83 18:24 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Evo samo da prijavim da meni ne prija rad od kuće a radim u istoj "industriji" ko Maksa. Sto ljudi sto ćudi.

Apsolutno bih flipnuo da radim od kuće a ne odavde.

Doduše imam ngde oko Kosmaja ali to je totalno zapušteno jako dugo.

To kreni da opravljaš i sređuješ sada, da imaš gde da odeš kad dete hoće da pravi žurke. Nemoj da si bezveze.

Inače je ovde bilo prilično mrtvo, ali od kad je sve ovo počelo zapušteni placevi i kuće se masovno sređuju. Otpr. jednom nedeljno nabasaju ljudi koji se raspituju je l neko nešto prodaje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:09 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83

To kreni da opravljaš i sređuješ sada, da imaš gde da odeš kad dete hoće da pravi žurke. Nemoj da si bezveze.

Opravljanje i renoviranje starih kuca ili sjenika-ambara moze dati jako lijepe i udobne stambene objekte.



gedza.73 gedza.73 21:21 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Meni je samo glupo da mi objašnjavaš kako funkcioniše svet u kome plivam i koji poznajem dosta dobro od kad je nastao (dogovorili smo se da imam 1300 godina),

Verujem da je dokumentarac urađen za 'dobro poznatu grupu' (nešto poput Ancient aliens) i da nije ništa novo ali kao da itijevci kažu 'samo sam slušao naređenja i radio svoj posao'.



edit
Smorilo me što kažu klinci pa nisam odlgedao do kraja, možda sam nešto zanimljivo propustio


gedza.73 gedza.73 21:25 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

mnogim ljudima je potrebna rutina

prošle godine pričam sa momkom koji radi u jednoj velikoj gvožđari. Znamo se dugo i reč po reč kaže mi kako mu je plata 1400 eu plus trinaesta. Znam da živi nekih 60 kilometara dalje, da svaki dan putuje na i sa posla, ima pauzu na podne od dva sata i da subotom radi do 12.
Njemu je verovatno dobro jer je na tom mestu nekih 15-ak godina.
Meni deluje strašno da čovek tako živi 40 godina samo da bi otišao u penziju.
s moje tačke gledišta jebeš takav život. S njegove verovatno slično misli o mom izboru.

Što kaže jedan od pokojnika u 'Čitulji' mi proživimo za nekoliko dana ono što neki ni za ceo život. SVako budala za sebe.
mirelarado mirelarado 21:51 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop.


To bi se moglo nazvati filantropija s odstojanja. Imam ponekad taj osećaj: što manje viđam ljude, to bolje mogu da ih podn... tj, to ih više volim. :)
bene_geserit bene_geserit 04:31 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

filantropija s odstojanja

bene_geserit bene_geserit 05:07 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Evo samo da prijavim da meni ne prija rad od kuće a radim u istoj "industriji" ko Maksa. Sto ljudi sto ćudi.

Evo i ja da se učipim - nema ništa bolje od rada od kuće.
Ne moram da ulazim u kola i gubim vreme u saobraćaju, mogu u šetnju kad hoću (i to plažom) ili da vozim bajs, kada negde zaribam odem u dvorište da malo lupam u vreću a može i da okopavam baštu, mogu da radim razgaćen, evo planiram da stavim đakuzi u dvorište pa ću da vidim jel moguće prisustvovati mitinzima iz njega, kad imam idiotske mitinge kojima sam morao da prisustvujem fizički sad se kao ulogujem a radim šta hoću, jedem isključivo domaću hranu, kuvam kafu sebi kakvu želim, mogu da pojačavam ili smanjujem klimu po želji, imam radni sto i stolicu i monitore kakve želim, instalirao sam sebi 2 identična radna mesta (u dva različita dela kuće) pa mogu da se prebacujem u slučaju potrebe (još mi se nije desilo da mi smetaju deca ili žena), kad treba nešto da se pomogne po kući bilo da se sinu proveri domaći ili definišu neki detalji sa majstorom ili dete odveze na sport ili šta god pri ruci sam.

Još uvek nisam primetio ni jednu manu.
Možda za nekog ko ne ume sebi da organizuje vreme ili ko je dosta socijalan. Meni je posao u grupi sa 50 Kineza i 50 Indusa ionako slabo služio za socijalnu interakciju .
Mada vidim da deci u tinejdžerskim godinama jako smeta - to razumem.
Verovatno ovim što su tek pristigli sa fakulteta na poslu isto jako smeta. Pogotovo ako nisu u braku ili ako žive u manjim stambenim jedinicama. Jedan je instalirao radno mesto u hodniku pa se non stop sudara za ženom koja je na putu ka kuhinji. Drugome non stop kreče mala deca na mitinzima u pozadini. Njima verovatno nije baš drago što rade od kuće. Kao ni onima koji su imali ekipu sa posla da idu uredno na Happy Hour, ručaju zajedno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:07 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

bene_geserit


Jebiga ti si "privilegovan".

Ali nema veze, kad tad će ti osvešćene mase vođene pravdeničkim gnevom porušiti sve baštenske patuljke u dvorištu.
Milan Novković Milan Novković 11:08 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

srdjan.pajic
Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.
Dakle, podržavam po ovom pitanju Tadejus, u načelu i pojedinostima, i njenu elaboraciju.



Ja imam slično iskustvo, tri meseca sam radio od kuće, i to baš nije išlo. Ali kuća nikad urednije nije izgledala, jer čim negde zapnem, ja uzmem usisivač u ruke ili neki alat da popravim ovo ili ono... Pa kad smo prve pare zaradili najmili smo prostor. Od tad samo kad je loše vreme, ili me nekad mrzi da idem na posao, ostanem kod kuće pa završim ono što može na računaru.

Dobro, moj posao je takav da mi treba lab, koji je sad već suviše veliki da bi stao u kuću, čak i mnogo veću od ove moje, pa nemam izbora. Ako ništa drugo ove tehničare treba nadgledati, i kinjiti redovno, da se ne ubuđaju.

No, znam i mnogo ljudi kojima rad od kuće baš odgovara, razumem zašto, i to je sasvim ok dokle god se posao završi kako treba.



Ni meni kuća ne moće da zameni dobar office sa dobrim kolegama.

Al sad radim skoro isključivo od kuće, pošto smo se malo raštrkali, i prija mi .

Al dobre kolege ko u indijskim melodramama, raštrkamo se, pevamo, pevamo, pevamo, ... i opet se sastanemo
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:01 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Čarli

Ma naravno!
Rad od kuće je teška idiotarija.


Nije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:04 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.


Amin.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:12 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

srdjan.pajic

Ako ništa drugo ove tehničare treba nadgledati, i kinjiti redovno, da se ne ubuđaju.


Dok ti ne uvedu tamo komunjarizam..
posle ćeš da vidiš bogasvoga.
Milan Novković Milan Novković 12:12 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

apacherosepeacock
maksa83
stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.


Amin.

Dobro, de, Maksimović se ovde brutalno i nedrugarki zanabacio na poentiranje, al kad sa kolegom na poslu svako malo utanačiš detalje sarajevskih i banjalučkih čevapa i lepinja, pa sličnog, pa izađeš iz kancelarije i za tri minuta si u Gordon Ramzijevom Bread Street Kitchen restoranu ... šta tu biva, drugarice i drugovi

A i svaki geek što drži do sebe ne putuje u špicevima, nego odlazi na posao u 11am, a vraća se posle ponoći
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:17 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

al kad sa kolegom na poslu svako malo utanačiš detalje sarajevskih i banjalučkih čevapa i lepinja, pa sličnog, pa izađeš iz kancelarije i za tri minuta si u Gordon Ramzijevom Bread Street Kitchen restoranu ... šta tu bila, drugarice i drugovi


Pa to može i bRez kancelarije.
Milan Novković Milan Novković 12:19 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

apacherosepeacock
al kad sa kolegom na poslu svako malo utanačiš detalje sarajevskih i banjalučkih čevapa i lepinja, pa sličnog, pa izađeš iz kancelarije i za tri minuta si u Gordon Ramzijevom Bread Street Kitchen restoranu ... šta tu bila, drugarice i drugovi


Pa to može i bRez kancelarije.

Može, al to samo za dijetalne ćevape, ne sa mesom nego sojama i drugim modernim dijetetno-aktivnim otrovima
maksa83 maksa83 13:47 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa izađeš iz kancelarije i za tri minuta si u Gordon Ramzijevom Bread Street Kitchen restoranu

Remzi - Šemzi, da viš ti kak'i su škembići u saftu Kod Moše u Ralji. Vrlo, što bi rekli tu kod Remzija, unassuming kafana i poštena, nema espreso, samo turska kafa s ratluk na čačkalicu kako bog zapoveda.
tetris tetris 14:15 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83

Ne, Ceca je sa druge strane stadiona...


Šala mi nije uspela . Kad si rekao vila kod Zvezdinog stadiona setio sam se neke afere od pre par godina sa ekskurzijom (LINK), pa mi se urezala u pamećenje "važnost" tog toponima. Skoro pa kao pitanje iz supkulture u Milioneru - Q: Ko živi u vili pored Zvezdinog stadiona? A: Ceca (mada ni Brega nije daleko)
j_grandson j_grandson 14:20 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

apacherosepeacock
Čarli

Ma naravno!
Rad od kuće je teška idiotarija.


Nije.

Jeste!
maksa83 maksa83 14:21 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Skoro pa kao pitanje iz supkulture u Milioneru - Q: Ko živi u vili pored Zvezdinog stadiona? A: Ceca (mada ni Brega nije daleko)

Ova Bregina je stvarno velelepno zdanje, u zamak fazonu. Neverovatno kako je taj lik ništa specijalno, a zgrnuo kamaru para. Inače je kupio i stan u Beogradu na Vodi a u zamenu dobio da održi nekih pet koncerata ovde kojima ga je isplatio.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:10 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

bene_geserit
Evo samo da prijavim da meni ne prija rad od kuće a radim u istoj "industriji" ko Maksa. Sto ljudi sto ćudi.

Evo i ja da se učipim - nema ništa bolje od rada od kuće.
Ne moram da ulazim u kola i gubim vreme u saobraćaju, mogu u šetnju kad hoću (i to plažom) ili da vozim bajs, kada negde zaribam odem u dvorište da malo lupam u vreću a može i da okopavam baštu, mogu da radim razgaćen, evo planiram da stavim đakuzi u dvorište pa ću da vidim jel moguće prisustvovati mitinzima iz njega, kad imam idiotske mitinge kojima sam morao da prisustvujem fizički sad se kao ulogujem a radim šta hoću, jedem isključivo domaću hranu, kuvam kafu sebi kakvu želim, mogu da pojačavam ili smanjujem klimu po želji, imam radni sto i stolicu i monitore kakve želim, instalirao sam sebi 2 identična radna mesta (u dva različita dela kuće) pa mogu da se prebacujem u slučaju potrebe (još mi se nije desilo da mi smetaju deca ili žena), kad treba nešto da se pomogne po kući bilo da se sinu proveri domaći ili definišu neki detalji sa majstorom ili dete odveze na sport ili šta god pri ruci sam.

Još uvek nisam primetio ni jednu manu.
Možda za nekog ko ne ume sebi da organizuje vreme ili ko je dosta socijalan. Meni je posao u grupi sa 50 Kineza i 50 Indusa ionako slabo služio za socijalnu interakciju .
Mada vidim da deci u tinejdžerskim godinama jako smeta - to razumem.
Verovatno ovim što su tek pristigli sa fakulteta na poslu isto jako smeta. Pogotovo ako nisu u braku ili ako žive u manjim stambenim jedinicama. Jedan je instalirao radno mesto u hodniku pa se non stop sudara za ženom koja je na putu ka kuhinji. Drugome non stop kreče mala deca na mitinzima u pozadini. Njima verovatno nije baš drago što rade od kuće. Kao ni onima koji su imali ekipu sa posla da idu uredno na Happy Hour, ručaju zajedno.


a jebalo mater pa jel ne možeš na poslu da tražiš da ti daju monitor i stolicu kakav ti hoćeš..
kod mene u zgradi I shit you not imamo i jacuzzi.. al ne idem, to držim za pretjerivanje mada sam bila planirala da se slikam u jacuzziju i okačim sliju na linkedin.. nego nisam jer cjenim da je malo ipak previše intimizacije sa kolegaam da se baš i u jacuzziju gledamo no me nije sprječilo da idem u saunu (nekako mi sauna ipak intimnija atmosfera)..
tj. kapiram da se nikome ne sjedi u kancelariji sa Šojićem i Pantićem.. al danas više mahom i nisu takve.. a opet negdje i jesu al jeste i to da onda možda i kod kuće radni sto je zapravo krevet ili još bolje jedan od junoša kod mene kaže da koristi sto za peglanje da radi.. brate.. pa uradi nešto..

al ajd na stranu to..
meni je trenutno socijalni aspekat rada od kuće najveći problem..
nije da ja ne volim svog muža al smatram da nikako nije zdravo za brak da day in day out sjedimo zajedno, radimo zajedno, jedemo zajedno..
jeste to što kažeš i ja kuham 10 puta više sad kod kuće i baš sam se uživila (čak sam usavršila i knedle sa šljivama jer su se pojavile neke uk šljive koje sasvim mogu u knedlu samo su malo krupnije od savki koje su za knedlu ideal)..
al nisam ni na poslu jela sranje, to stvano danas nije neki strašan izazov da se nađe pristojna hrana.. štaviše..
ali najviše socijalni konktest..
ne samo kolege nego i susreti sa drugim ljudima, čak i ne posebno zanimljivim, prosto meni zaista treba i neka promjena i nekakav socijalni kontakt..
možda mogu da zamislim nekad u nekoj starosti da se osamimo u neku prirodu i tamo razvlačimo pite od šljiva i šetamo po šumi..
ali sada mi to zaista djeluje totalno nepojmljivo..
prosto rečeno, ne želim..
valjda pomalo razmišljam i u smislu da jbt ako ću sad početi da budem u fazonu odradim svoje i onda ja i muž bazamo po šumi do besvjesti.. pa šta ću da radim narednih 50 godina.. ili možda i može, samo ako to tako sebi složiš u glavi.. ne znam

j_grandson j_grandson 17:35 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
bene_geserit
Evo samo da prijavim da meni ne prija rad od kuće a radim u istoj "industriji" ko Maksa. Sto ljudi sto ćudi.

Evo i ja da se učipim - nema ništa bolje od rada od kuće.
Ne moram da ulazim u kola i gubim vreme u saobraćaju, mogu u šetnju kad hoću (i to plažom) ili da vozim bajs, kada negde zaribam odem u dvorište da malo lupam u vreću a može i da okopavam baštu, mogu da radim razgaćen, evo planiram da stavim đakuzi u dvorište pa ću da vidim jel moguće prisustvovati mitinzima iz njega, kad imam idiotske mitinge kojima sam morao da prisustvujem fizički sad se kao ulogujem a radim šta hoću, jedem isključivo domaću hranu, kuvam kafu sebi kakvu želim, mogu da pojačavam ili smanjujem klimu po želji, imam radni sto i stolicu i monitore kakve želim, instalirao sam sebi 2 identična radna mesta (u dva različita dela kuće) pa mogu da se prebacujem u slučaju potrebe (još mi se nije desilo da mi smetaju deca ili žena), kad treba nešto da se pomogne po kući bilo da se sinu proveri domaći ili definišu neki detalji sa majstorom ili dete odveze na sport ili šta god pri ruci sam.

Još uvek nisam primetio ni jednu manu.
Možda za nekog ko ne ume sebi da organizuje vreme ili ko je dosta socijalan. Meni je posao u grupi sa 50 Kineza i 50 Indusa ionako slabo služio za socijalnu interakciju .
Mada vidim da deci u tinejdžerskim godinama jako smeta - to razumem.
Verovatno ovim što su tek pristigli sa fakulteta na poslu isto jako smeta. Pogotovo ako nisu u braku ili ako žive u manjim stambenim jedinicama. Jedan je instalirao radno mesto u hodniku pa se non stop sudara za ženom koja je na putu ka kuhinji. Drugome non stop kreče mala deca na mitinzima u pozadini. Njima verovatno nije baš drago što rade od kuće. Kao ni onima koji su imali ekipu sa posla da idu uredno na Happy Hour, ručaju zajedno.


a jebalo mater pa jel ne možeš na poslu da tražiš da ti daju monitor i stolicu kakav ti hoćeš..
kod mene u zgradi I shit you not imamo i jacuzzi.. al ne idem, to držim za pretjerivanje mada sam bila planirala da se slikam u jacuzziju i okačim sliju na linkedin.. nego nisam jer cjenim da je malo ipak previše intimizacije sa kolegaam da se baš i u jacuzziju gledamo no me nije sprječilo da idem u saunu (nekako mi sauna ipak intimnija atmosfera)..
tj. kapiram da se nikome ne sjedi u kancelariji sa Šojićem i Pantićem.. al danas više mahom i nisu takve.. a opet negdje i jesu al jeste i to da onda možda i kod kuće radni sto je zapravo krevet ili još bolje jedan od junoša kod mene kaže da koristi sto za peglanje da radi.. brate.. pa uradi nešto..

al ajd na stranu to..
meni je trenutno socijalni aspekat rada od kuće najveći problem..
nije da ja ne volim svog muža al smatram da nikako nije zdravo za brak da day in day out sjedimo zajedno, radimo zajedno, jedemo zajedno..
jeste to što kažeš i ja kuham 10 puta više sad kod kuće i baš sam se uživila (čak sam usavršila i knedle sa šljivama jer su se pojavile neke uk šljive koje sasvim mogu u knedlu samo su malo krupnije od savki koje su za knedlu ideal)..
al nisam ni na poslu jela sranje, to stvano danas nije neki strašan izazov da se nađe pristojna hrana.. štaviše..
ali najviše socijalni konktest..
ne samo kolege nego i susreti sa drugim ljudima, čak i ne posebno zanimljivim, prosto meni zaista treba i neka promjena i nekakav socijalni kontakt..
možda mogu da zamislim nekad u nekoj starosti da se osamimo u neku prirodu i tamo razvlačimo pite od šljiva i šetamo po šumi..
ali sada mi to zaista djeluje totalno nepojmljivo..
prosto rečeno, ne želim..
valjda pomalo razmišljam i u smislu da jbt ako ću sad početi da budem u fazonu odradim svoje i onda ja i muž bazamo po šumi do besvjesti.. pa šta ću da radim narednih 50 godina.. ili možda i može, samo ako to tako sebi složiš u glavi.. ne znam


Saglasan!
bene_geserit bene_geserit 18:36 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

kod mene u zgradi I shit you not imamo i jacuzzi.

U te javne đakuzije ja ne bi prst umočio a ne ceo ušao, to je bre leglo zaraze.
I moraju da budu napolju da bi valjalo.
Imamo i mi bazen na poslu (ogroman), pa opet ...
pa jel ne možeš na poslu da tražiš da ti daju monitor i stolicu kakav ti hoćeš

a ne ide to tako kod nas u firmi, kao ni u svim prethodnim firmama gde sam radio
sto koji ide gore dole sam dobio posle nekog vremena uz laganje za probleme sa kičmom
stolicu, nema dobrih varijanti
monitor, najbolje što sam uspeo da izvučem je neki stari 30-inčni Dell-ov koji greje ko rerna, pa ga udaljim 2 metra od sebe
to ti je poseban division koji nas snabdeva svime time i koji ima vrlo tight budžet
deluje idiotski da te plaćaju velike pare a onda ciganišu na monitoru od 500 dolara ali je tako
nije da ja ne volim svog muža al smatram da nikako nije zdravo za brak da day in day out sjedimo zajedno, radimo zajedno, jedemo zajedno

Ma gde bre, viđam ženu možda malo više nego kad sam radio iz office-a.
Mada sam počeo da više primećujem koliko joj smeta što ne radi (poslednjih 10-tak godina), valjda su i deca u pubertetu pa su postala nemoguća, a ona je slično kao ti od tih kojima treba socijalna interakcija.
j_grandson j_grandson 19:01 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

bene_geserit

...
monitor, najbolje što sam uspeo da izvučem je neki stari 30-inčni Dell-ov koji greje ko rerna, pa ga udaljim 2 metra od sebe
to ti je poseban division koji nas snabdeva svime time i koji ima vrlo tight budžet
deluje idiotski da te plaćaju velike pare a onda ciganišu na monitoru od 500 dolara ali je tako.
...

Kako bi ti iz tog divižna gledali da sam doneseš monitor?
Jukie Jukie 20:09 12.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Mi smo dva puta bili na radu od kuće i dva puta smo se vraćali na radno mesto. Tamo sedimo svako u svom sobičku za računarom, isto kao i ovde kod kuće. Neki su povremeno odlazili na posao jer tamo stoje neki fizički predmeti koje je trebalo pregledati ili odneti iz tačke A u tačku B, ja nisam morao jer radim sa tekstom.
Razlike:
1) kod kuće mogu da napravim pauzu za dremku, na poslu ne mogu
2) na poslu nemam frižider da držim hranu sem flaše vode jer su unutra neke nejestive stvari
3) na poslu mogu da kucnu na vrata pa me zamole za pomoć kada nose neke kutije
4) do posla moram da hodam do autobuske stanice i od autobuske stanice, a kod kuće se samo prebatrgam sa kreveta do računara
5) imamo neki sistem gde nam je početak radnog vremena klizni ali onda moramo da sedimo 8 sati i onda stalno brojim minute (upisujemo se u sveščicu i plus portir upisuje za slučaj da lažemo); kod kuće niko ne zna kad sam tačno "pošao" pa mogu da kažem da sam počeo u 7 ujutru, važno je da sam odradio dnevnu dozu posla

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:08 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Jukie

5) imamo neki sistem gde nam je početak radnog vremena klizni ali onda moramo da sedimo 8 sati i onda stalno brojim minute (upisujemo se u sveščicu i plus portir upisuje za slučaj da lažemo); kod kuće niko ne zna kad sam tačno "pošao" pa mogu da kažem da sam počeo u 7 ujutru, važno je da sam odradio dnevnu dozu posla


potpuno mi je jasno zašto se nekom ne bi išlo na posao ako mu je šef debil koji se iživljava a kolege ubijeni u pojam i cijela stvar radi na principu tu sam jer me plaćaš a da ima način da nekako drugačije zaradim te pare ja tu više nikad kročio ne bih..
i ne bahatim se u smislu da mi je skroz jasno da toga u Srbiji ima baš dosta.. ovde ipak malo manje, ako nisi baš baš lijen skoro je sigurno da ćeš vremenom naći posao koji ćeš moći da radiš s ljubavlju..
nego sam poprilično ubjeđena da dobar dio ljudi koji realno imaju dobre radne uslove, ok kolege, ok šefove i uopšte ok im je radni dan a pride imaju i slobodu da sami odrede broj radnih dana koji će provesti u kancelariji opet odlučuju da sad ne žele da dolaze (a ranije su dolazili više nego što su morali)..
bilo je dijelom sigurno i toga da se percepiralo da ko neće da dolazi u kancelariju neće ni da napreduje..
al nije ni to..
bukvalno se okinuo neki talas povlačenja u kuća tvrđavu koji meni nije skroz jasan..
i očito ne podržavam

edit: a taj komi specijalitet da se bar kontroliše koliko sjediš kad već ne može koliko radiš to je hit.. moja mama pred kraj karijere radila u elektroprivredi i dođe neki balvan za generalnog i odredi da moraju svi na poslu da se nacrtaju u 6 ujutro..
samo što nije razvukao i parolu ko rano rani dve sreće grabi nad ulaznim vratima..
mama je srećom bila u prilici da se lijepo zahvali na saradnji i ode..
šta reći..


maksa83 maksa83 10:22 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

bilo je dijelom sigurno i toga da se percepiralo da ko neće da dolazi u kancelariju neće ni da napreduje..

Da, u firmama i poslovima u kojima je office politics ključan za napredovanje, tamo gde je autput lako merljiv možeš da radiš sa Neptunovog meseca Tritona s gaćama na glavi i čarapom na đoci (ne osuđujem, samo predlažem da čarapa bude čista), nikog nije briga.

edit: a taj komi specijalitet da se bar kontroliše koliko sjediš kad već ne može koliko radiš

To nije komi specijalitet, videćeš ga često i u stranim korporacijama, opet tamo gde autput nije lako merljiv. Zato je recimo charging by the hour jedna od najluđih self defeating metrika, pošto će neko za 2 sata uraditi nešto što će neko drugi da mrsi bukvalno tri dana. Mereno.

zilikaka zilikaka 11:33 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

sad se kao ulogujem a radim šta hoću

Tako sam i ja mislila dugo. Kad me povežu prvo isključim ton, onda isključim kameru, i onda povremeno uključujem tom kad baš treba mene da čuju.
..i tako nas jednom priključi tip preko 20, ja nisam obratila pažnju na vrstu poziva, prihvatila mehanički, i vidim nema opcije kamere. Dobro, računam da je audio veza, odlično...i nastavim da se ponašam u skladu sa tim. Odmah sledeći sastanak.ista šema, ne prikazuje opcije kamere, (mislim se, bogufala što su se setili da uključuju samo ton), kad u nekom prekidu opušteno komentarišemo kako je bolje kad se ne vidimo a kolega kaže "ali ja vas sve odlično vidim sve vreme."

E, prvo što sam uradila je da uzmem hanzaplast i PRELEPIM preko kamere. Mehanika je mehanika.
Sad sigurno znam da mogu da me vide samo kad ja hoću.
j_grandson j_grandson 11:34 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
bilo je dijelom sigurno i toga da se percepiralo da ko neće da dolazi u kancelariju neće ni da napreduje..

Da, u firmama i poslovima u kojima je office politics ključan za napredovanje, tamo gde je autput lako merljiv možeš da radiš sa Neptunovog meseca Tritona s gaćama na glavi i čarapom na đoci (ne osuđujem, samo predlažem da čarapa bude čista), nikog nije briga.

edit: a taj komi specijalitet da se bar kontroliše koliko sjediš kad već ne može koliko radiš

To nije komi specijalitet, videćeš ga često i u stranim korporacijama, opet tamo gde autput nije lako merljiv. Zato je recimo charging by the hour jedna od najluđih self defeating metrika, pošto će neko za 2 sata uraditi nešto što će neko drugi da mrsi bukvalno tri dana. Mereno.


Na žalost, postoji masa poslova koje je teško fragmentovati i kvantifikovati.
Jer su veoma zavisni od drugih takvih poslova.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:44 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

možeš da radiš sa Neptunovog meseca Tritona

Samo vas gledam, sve bih ja to u rudnik :)

Nego, izgleda da baš i nije tako, sinoć baš razgovaram.
Kaže mi, fejsbuk je, kad je korona stisla, rekao, aj, mili moji kud koji, do prvog januara.
Ali ne baš kud koji, recimo iz Srbije ne može, (ni iz Hrvatske, pa mi lakše:) a od prvog januara, valjda maksimalno 400 milja od mesta boravka.

To mi priča ćera, stigla sinoć pa je pitam može li odavde da radi, kaže ne, mora da se vrati, i tako nešto mi na brzinu ispriča.
Ili sam je ja makar tako razumeo.
maksa83 maksa83 13:09 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ali ne baš kud koji, recimo iz Srbije ne može, (ni iz Hrvatske, pa mi lakše:) a od prvog januara, valjda maksimalno 400 milja od mesta boravka.

Pa dobro, znači može iz Međunarodne Svemirske Stanice, ona je tu negde, nekad 400 nekad 420km...
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:18 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Al to je rusko.?
Ipak bih se ja raspitao pre puta.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:12 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...


sta je spiro - nece da puste lokalce da idu tamo odakle su dosli?

dragosevacsutra dragosevacsutra 23:33 13.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..


aman sta fali konjarniku

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:33 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

dragosevacsutra
ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..


aman sta fali konjarniku



šta će faliti.. naveo ga neko kao neki reprezent prosjeka valjda..
što ti misliš da mi milismo da mu nešto fali?
nikvet pn nikvet pn 12:24 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus

prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.


Моја пок. г-ђа ташта је последњих 10-12 радних година путовала Церак-Симина сат и по правац. Тај ужас да ујутру отвориш очи и да те чека зицер три сата Бг-превоза то мој мозак и даље не прима.

al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku


Није ни чудо што првих пет година пензије није хтела у град ни до лекара, нити на Грзу као опозитну дестинацију; путовање јој допиздило као помисао.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:17 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

šta će faliti.. naveo ga neko kao neki reprezent prosjeka valjda..
što ti misliš da mi milismo da mu nešto fali?


al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku


ako mu nista ne fali, onda nije problem provesti 24 sata u 50 kvadrata.

na konjarniku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:35 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

dragosevacsutra
šta će faliti.. naveo ga neko kao neki reprezent prosjeka valjda..
što ti misliš da mi milismo da mu nešto fali?


al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku


ako mu nista ne fali, onda nije problem provesti 24 sata u 50 kvadrata.

na konjarniku.


učitavaš bezveze gluposti..
provoditi dane i dane u 50 kvadrata prosječnog prebivališta bilo gdje nije bog zna kako super prjatan način provođenja vremena..
sad dal ćemo taj prosjek radi slikovitosti nazvati Konjarnik (mislim da nisam ja odabrala al sasvim je ok primjer) ili recimo Rohempton ili Ciglane ili Borik ili Prozivka ili kako hoćeš.. skroz nebitno..
osim ako ne bi da tu sad nešto bezeveze učitavaš..
al valjda je normalnije da pitaš ili bar kažeš šta si došao da kažeš..
a ne da se tu pravimo francuske sobarice
Atomski mrav Atomski mrav 15:25 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ne znam što bi neko provodio 24 sata u stanu zato što radi od kuće sem u slučaju vanrednog stanja i policijskog časa - a u tom slučaju je svakako pametnije raditi od kuće ko može. Ovako, u "normalnim" okolnostima, pre i posle posla možeš da džogiraš ili odeš u obližnju teretanu, obaviš kupovinu, odvedeš/dovedeš decu u/iz vrtića/škole, prošetaš psa, prošetaš se bez psa...

mislim da nisam ja odabrala al sasvim je ok primjer

Odabrao sam ja kao primer kada neko treba da putuje na posao sa jednog kraja Beograda na drugi. A ne mora Konjarnik, prijateljica koja živi na Dušanovcu a radi na Novom Beogradu i ne može da radi od kuće se žalila da je putovala i po 2 sata na posao prošle godine. E sad, pre nego što neko kaže da je rešenje da se preseli na NBG - šta ako posle toga promeni poslodavca pa sa NBG mora na posao na Dorćol?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:37 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
Ne znam što bi neko provodio 24 sata u stanu zato što radi od kuće sem u slučaju vanrednog stanja i policijskog časa - a u tom slučaju je svakako pametnije raditi od kuće ko može. Ovako, u "normalnim" okolnostima, pre i posle posla možeš da džogiraš ili odeš u obližnju teretanu, obaviš kupovinu, odvedeš/dovedeš decu u/iz vrtića/škole, prošetaš psa, prošetaš se bez psa...

mislim da nisam ja odabrala al sasvim je ok primjer

Odabrao sam ja kao primer kada neko treba da putuje na posao sa jednog kraja Beograda na drugi. A ne mora Konjarnik, prijateljica koja živi na Dušanovcu a radi na Novom Beogradu i ne može da radi od kuće se žalila da je putovala i po 2 sata na posao prošle godine. E sad, pre nego što neko kaže da je rešenje da se preseli na NBG - šta ako posle toga promeni poslodavca pa sa NBG mora na posao na Dorćol?


ako je stvarno neko putovao dva sata na i sa posla brate taj neko je trebao da vidi po svaku cijenu da recimo ide biciklom.. al meni to zvuči više kao izvlačenje najgoreg mogućeg dana i navođenje toga kao prosjeka..
no dobro to na stranu..

ne mora bukvalno 24 sata ali nije ni puno manje..
ako radiš tu za nekim malim stolom 8 sati plus spavaš 8 sati plus recimo spremaš obrok plus jedeš plus recimo čitaš ili gledaš neki tv ili neki net par sati..
pa da si najaktivnija osoba na svijetu ti si ubio minimum 20 sati u tih 50 kvadrata..
point being..
ako porediš loše uslove prevoza i to je razlog neidenja na posao ok ali uzmi u obzir i loše uslove stanovanja..
jer kako u tih 50 da organizuješ radni prostor za sebe i supružnika plus i za djecu kad dođu iz te škole..
tj. poredi uporedivo sa uporedivim..

ispade sad da je ljudska egzistencija u urbanoj sredini čist jad i čemer..
ja sam samo htjela da skrenem pažnju na činjenicu eto kao u BG saobraćaj ne valja pa bolje da svi ostanemo kod kuće..
maksa83 maksa83 17:19 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ispade sad da je ljudska egzistencija u urbanoj sredini čist jad i čemer..

Pa i jeste.
Atomski mrav Atomski mrav 17:27 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ispade sad da je ljudska egzistencija u urbanoj sredini čist jad i čemer..

E jbg, nisu London ili Oslo i Beograd urbanizovani na isti način. Da Beograd ima metro, taj jad i čemer putovanja na posao bi bio umanjen za značajan broj ljudi. Kad sam radio u Novom Sadu, imao sam običaj da na posao idem peške jer mi je trebalo 20 - 25 minuta do posla. Gradski prevoz nisam maltene ni koristio, kad bi bilo neko loše vreme naručio bih taksi. Da su mi one godine i ona pamet (copyright Đorđe Čvarkov), ne bih voleo da radim od kuće jer sam tada živeo sam a atmosfera na poslu je bila super. Sad je situacija na mom ličnom planu drugačija i veoma mi odgovara da radim od kuće (a firma mi je opet u NS). I u Oslu mi je odgovaralo pre korone da radim od kuće, opet zbog lične i porodične situacije al' šef mi nije dao da to upražnjavam često, što nije bilo fer jer sam imao dosta kolega koji su radili non-stop od kuće takođe zbog realnih i opravdanih razloga. To je naravno dovelo do toga da u kancelariju idem kao po kazni. Uz to, zbog jebenog open spejsa nikad nemaš mira sem ako ne natakariš slušalice i slušaš muziku pa posle par sati cediš znoj iz ušiju, zbog toga što niko nema svoj radni sto nikad ne znaš gde ćeš sesti, hoćeš li imati monitor i tastaturu, da li su lenštine iz IT sektora pečovale LAN kabl ili ćeš se morati zadovoljiti WiFi-jem koji će da "štucne" u odsudnom trenutku, uz odvratnu kafu iz automata i mizernu klopu u kantini koju ti bajdvej odbijaju od plate. Kad ti zazvoni mobilni trčiš u najbliži "silent room" ili eventualno i slobodnu salu za sastanke (who am I kidding, nijedna nikad nije slobodna). Mogao bih ovako kao u skeču Pajtonovaca u turističkoj agenciji:

j_grandson j_grandson 17:43 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
ispade sad da je ljudska egzistencija u urbanoj sredini čist jad i čemer..

E jbg, nisu London ili Oslo i Beograd urbanizovani na isti način. Da Beograd ima metro, taj jad i čemer putovanja na posao bi bio umanjen za značajan broj ljudi. Kad sam radio u Novom Sadu, imao sam običaj da na posao idem peške jer mi je trebalo 20 - 25 minuta do posla. Gradski prevoz nisam maltene ni koristio, kad bi bilo neko loše vreme naručio bih taksi. Da su mi one godine i ona pamet (copyright Đorđe Čvarkov), ne bih voleo da radim od kuće jer sam tada živeo sam a atmosfera na poslu je bila super. Sad je situacija na mom ličnom planu drugačija i veoma mi odgovara da radim od kuće (a firma mi je opet u NS). I u Oslu mi je odgovaralo pre korone da radim od kuće, opet zbog lične i porodične situacije al' šef mi nije dao da to upražnjavam često, što nije bilo fer jer sam imao dosta kolega koji su radili non-stop od kuće takođe zbog realnih i opravdanih razloga. To je naravno dovelo do toga da u kancelariju idem kao po kazni. Uz to, zbog jebenog open spejsa nikad nemaš mira sem ako ne natakariš slušalice i slušaš muziku pa posle par sati cediš znoj iz ušiju, zbog toga što niko nema svoj radni sto nikad ne znaš gde ćeš sesti, hoćeš li imati monitor i tastaturu, da li su lenštine iz IT sektora pečovale LAN kabl ili ćeš se morati zadovoljiti WiFi-jem koji će da "štucne" u odsudnom trenutku, uz odvratnu kafu iz automata i mizernu klopu u kantini koju ti bajdvej odbijaju od plate. Kad ti zazvoni mobilni trčiš u najbliži "silent room" ili eventualno i slobodnu salu za sastanke (who am I kidding, nijedna nikad nije slobodna). Mogao bih ovako kao u skeču Pajtonovaca u turističkoj agenciji:


Meni se rad od kuće ne dopada.
Mislim da je to pogodno samo za asocijalne ličnosti.
alselone alselone 17:44 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

jebenog open spejsa

Najgora izmišljotina.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:24 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

sad dal ćemo taj prosjek radi slikovitosti nazvati Konjarnik (mislim da nisam ja odabrala al sasvim je ok primjer) ili recimo Rohempton ili Ciglane ili Borik ili Prozivka ili kako hoćeš.. skroz nebitno..


ili recimo vracar, knez mihajlova ili beograd na vodi.

sasvim nebitno.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:26 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

E sad, pre nego što neko kaže da je rešenje da se preseli na NBG - šta ako posle toga promeni poslodavca pa sa NBG mora na posao na Dorćol?


pa preseli se na dorcol, jebote

ti si mogao zbog poslodavca da odes i u novi sad i u norvesku, ona ne moze na dorcol, mislim stvarno...


maksa83 maksa83 19:02 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Meni se rad od kuće ne dopada.
Mislim da je to pogodno samo za asocijalne ličnosti.

Ovo ti je u rangu sa onim "programiranje trigeruje autizam".
zemljanin zemljanin 19:04 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

kad odete u penziju sve ce biti lakse
alselone alselone 19:11 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

kad odete u penziju sve ce biti lakse


Sa 55, to je moj plan.
Doduše ne potpunu, nikad poptunu, nego recimo da radno vreme bude 10 do 15 sati nedeljno.
svarog svarog 19:15 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zbog toga što niko nema svoj radni sto nikad ne znaš gde ćeš sesti,

A ovo ko je smislio... Primilo se u nekoliko banaka kod nas.
j_grandson j_grandson 19:22 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Meni se rad od kuće ne dopada.
Mislim da je to pogodno samo za asocijalne ličnosti.

Ovo ti je u rangu sa onim "programiranje trigeruje autizam".

Nije!
Nije čak ni blizo onome tvojem 'konjino'.
No, to je moje mišljenje, tvoje mišljenje sam pročitao povodom toga nekoliko puta.
Pa da se ne ubeđujemo.
Povodom programiranja sam ti objasnio - radio sam to, istina delimično (no svakim danom sve više), uz projektovanje nekog hardvera - i, sve više bivajući u tome, sve mi se manje dopadalo - upravo zbog ljudi.
Pa sam napustio.
I ja sam, delimično, asocijalna ličnost - i, delimično i zbog toga, mi je rad od kuće kerov kurac i pičkin dim.
j_grandson j_grandson 19:22 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
kad odete u penziju sve ce biti lakse

Penzija je za dokone ljude.
maksa83 maksa83 19:26 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

A ovo ko je smislio... Primilo se u nekoliko banaka kod nas.

Tako je recimo u Valve, nemaš sto nego neku dasku na točkićima, da možeš da je odguraš gde hoćeš i sediš gde hoćeš. U tom ekstremnom kujundžijskom svetu (a nema ekstremnije od gejming firmi) se i to tretira kao perk. Valve je doduše baš autlajer, težak komunizam, potpuno flat, bez hijerarhije. To ti objasne i u onboarding dokumentu.
svarog svarog 19:32 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
A ovo ko je smislio... Primilo se u nekoliko banaka kod nas.

Tako je recimo u Valve, nemaš sto nego neku dasku na točkićima, da možeš da je odguraš gde hoćeš i sediš gde hoćeš. U tom ekstremnom kujundžijskom svetu (a nema ekstremnije od gejming firmi) se i to tretira kao perk. Valve je doduše baš autlajer, težak komunizam, potpuno flat, bez hijerarhije. To ti objasne i u onboarding dokumentu.

Drugo je to, to je tvoja daska, pa je vozaš okolo ako hoćeš. Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana. Svaki dan mini selidba. Ja aam u fazonu ježurke ježića, moja kućica moja slobodica (ovo se ne odnosi na rad od kuće nego volim da imam svoje mesto)
alselone alselone 19:44 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Valve je doduše baš autlajer, težak komunizam, potpuno flat, bez hijerarhije. To ti objasne i u onboarding dokumentu.


Potpuno neverovatno.
zilikaka zilikaka 19:46 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

alselone
jebenog open spejsa

Najgora izmišljotina.

Jeste.
Kod nas jedno vreme svako renoviranje pravilo sve više takvih prostora.
Sad pa uvode pregrade od pleksiglasa, šalju ljude na rad od kuće, ne znaju šta će na duže staze.
Ja imam sreću da ne samo imam svoj komotan prostor, nego je on i u lepom okruženju. Prizemlje, mir, puca pogled na zelenilo.
Ako kažem da nam je izazov skupljanje svih vrsta afričkih ljubičica, da imamo i "službenu mačku", koja se tu dovukla i uredno svakog jutra čeka pred vratima jutarnji obrok a posle lovi svakog ko izađe na puš pauzu da se i pomazi sa njom..pa imamo i sličnog kera, koji oma nešto veći rejon, al navrati s istom namerom...
Tek kad odem kod dugih shvatim koliko to naše mnogo znači koliko imamo sreće da je tako.
svarog svarog 19:49 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Pa nema formalne hijerarhije, ali izgleda da oni omogućavaju pravljenje spontanog poretka. Ali za ovo je potrebno rigorozno zapošljavanje i genije od psihologa za procenu ličnosti
Edit: bliže katalaksiji nego komunizmu
zilikaka zilikaka 19:57 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana

Zašto to tako organizuju?
Dobro, uvek imaš nekog da je odsutan, na godišnjem recimo, pa neki procet prostora mogu da uštede, al meni nekako to više liči na svesno slanje poruke svima da su zamenljivi do mere da se ne zna da li će bukvalno sutra tu raditi.
alselone alselone 20:00 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Jeste.
Kod nas jedno vreme svako renoviranje pravilo sve više takvih prostora.
Sad pa uvode pregrade od pleksiglasa, šalju ljude na rad od kuće, ne znaju šta će na duže staze.
Ja imam sreću da ne samo imam svoj komotan prostor, nego je on i u lepom okruženju. Prizemlje, mir, puca pogled na zelenilo.
Ako kažem da nam je izazov skupljanje svih vrsta afričkih ljubičica, da imamo i "službenu mačku", koja se tu dovukla i uredno svakog jutra čeka pred vratima jutarnji obrok a posle lovi svakog ko izađe na puš pauzu da se i pomazi sa njom..pa imamo i sličnog kera, koji oma nešto veći rejon, al navrati s istom namerom...
Tek kad odem kod dugih shvatim koliko to naše mnogo znači koliko imamo sreće da je tako.


Posle dugog niza godina provedenih u kancelariji sa po 5, 6 pa u jednom momentu i 20 momaka (open space), upitnih higijenskih i prehrambenih navika, premestilo me u kancelariju sa tri žene/devojke. Pamtim taj dan i danas. :)

Sa druge strane, fakultet je napravio dugoočekivanu novu zgradu naučno-tehnološkog parka. Zaista je jako moderna.
alselone alselone 20:03 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Zašto to tako organizuju?

Toliko su im dinamični timovi i toliko su im dinamični poslovi, da moraju svakodnevno da se agilno prilagođavaju.

Jededu govna, ako mene pitaš.
svarog svarog 20:06 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zilikaka
Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana

Zašto to tako organizuju?
Dobro, uvek imaš nekog da je odsutan, na godišnjem recimo, pa neki procet prostora mogu da uštede, al meni nekako to više liči na svesno slanje poruke svima da su zamenljivi do mere da se ne zna da li će bukvalno sutra tu raditi.

Ne znam, meni se čini da pokušavaju da prodaju zaposlenima utisak kao da im radna mesta liče na it firme, a u stvari je moguće da im šalju i takvu poruku (ovo što si napisala).
zilikaka zilikaka 20:27 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Toliko su im dinamični timovi i toliko su im dinamični poslovi, da moraju svakodnevno da se agilno prilagođavaju.

E, kad čujem te floskule momentalno me vata povraćka.
Ovako matora, sagomilom preturenih problema koje je moralo rešiti momentalno, u uslovima u kojima si zatečen, odlično znam da to možeš sa odrađenom vrstom ljudi, uz podrazumevajuće veštine svakog od njih, a da to ni najmanje ne zavisi od prostora u kojem ti ljydi sede.
One koji su po prirodi drugačiji, nećeš učiniti boljim promenom stola ali ove prvemožeš prilično da unervoziš, jar umesto da rade ono što treba jrcaju okolo i traže gde će sesti.
Verujem da je to poteklo iz kujne HR stručnjaka, a koji nikad nisu sami trpeli rezultat svojih uradaka.
Rekoh već puno puta, ako mi nešto krati živce, onda su to ti šetajući stručnjaci sa opisom posla: objasni mi šta ti radiš pa ću ti kazati kako to bolje da radiš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:37 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav

E jbg, nisu London ili Oslo i Beograd urbanizovani na isti način. Da Beograd ima metro, taj jad i čemer putovanja na posao bi bio umanjen za značajan broj ljudi. Kad sam radio u


Ja sam davno, kad sam došla da živim u Holandiju, živela u Amsterdamu a radila u Harlemu. Ništa strašno 20 kilometara razdaljine.

Ali..
Izađem iz kuće u 7 ujutro a uđem u kuću ponovo oko 7 uveče.

Biciklom do glavne železničke 10 minuta, voz sve redovno po voznom redu pola sata do Harlema, od ž. stanice u Harlemu busom do posla još pola sata. Isto tako nazad.

Bus ide na svakih 15 minuta tamo, voz za Amsterdam nazad na svakih pola sata (otprilike).

Još su u to vreme devedesetih i kusur samousluge radile samo do 6 popodne, pa ajd uklopi i kupovinu u taj raspored.

Oću reći, blizu, sve vozi redovno ali opet izgubljenog vremena u putovanju i-haaa

Autom ne menja mnogo na stvari jer ovde postoji detaljan izvestaj o svakodnevnim zastojima na auto-putu i koliko se i gde čeka.

Mala zemlja, mali gradovi, sve povezano ali čekanje i zastoj ti ne gine.

Isti slučaj s kraja na kraj Amsterdama. Samo 900.000 stanovnika ali ako ti se zalomi da u jednom kraju živiš a na drugom radiš - može da se otegne na sat, sat i po u jednom pravcu putovanje na posao i toliko nazad.

Jbg. Zato kažem, ovo je super, rad od kuće, mnogima.
j_grandson j_grandson 22:09 14.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zilikaka
Toliko su im dinamični timovi i toliko su im dinamični poslovi, da moraju svakodnevno da se agilno prilagođavaju.

E, kad čujem te floskule momentalno me vata povraćka.
Ovako matora, sagomilom preturenih problema koje je moralo rešiti momentalno, u uslovima u kojima si zatečen, odlično znam da to možeš sa odrađenom vrstom ljudi, uz podrazumevajuće veštine svakog od njih, a da to ni najmanje ne zavisi od prostora u kojem ti ljydi sede.
One koji su po prirodi drugačiji, nećeš učiniti boljim promenom stola ali ove prvemožeš prilično da unervoziš, jar umesto da rade ono što treba jrcaju okolo i traže gde će sesti.
Verujem da je to poteklo iz kujne HR stručnjaka, a koji nikad nisu sami trpeli rezultat svojih uradaka.
Rekoh već puno puta, ako mi nešto krati živce, onda su to ti šetajući stručnjaci sa opisom posla: objasni mi šta ti radiš pa ću ti kazati kako to bolje da radiš.

Budalćine.

Atomski mrav Atomski mrav 10:21 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Al to je rusko.?

Verovatno misliš na rahmetli svemirsku stanicu Mir, koja je bila ruska a sad se nalazi na dnu Indijskog okeana.



Atomski mrav Atomski mrav 10:28 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Pamtim taj dan i danas. :)


Ja sam samo jednom u životu imao sopstvenu kancelariju i to kod jednog klijenta gde sam radio on-site dva dana nedeljno. Sa sve imenom na vratima. Šta da vam kažem, osećao sam se kao veliki Getsbi.

Sa druge strane, fakultet je napravio dugoočekivanu novu zgradu naučno-tehnološkog parka. Zaista je jako moderna.


E, jel' to gotovo? Prolazio sam pre neki dan Bulevarom Cara Lazara pored fakulteta ali nisam obratio pažnju... jbg, saobraćaj u NS je na nivou video igrica, nema šanse da zveraš okolo kad voziš.
Atomski mrav Atomski mrav 10:34 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

alselone
Zašto to tako organizuju?

Toliko su im dinamični timovi i toliko su im dinamični poslovi, da moraju svakodnevno da se agilno prilagođavaju.

Jededu govna, ako mene pitaš.


Biće više dana nego kobasica... u suštini, u mojoj firmi je to bila igra muzičkih stolica, tj. bilo je manje mesta za sedenje nego zaposlenih jer je dosta nas radilo on-site pa samo povremeno dolazilo u kancelariju. Kad se desi da nemaš mesto u delu velike fuckin' open space kancelarije koje kao pripada tvom timu, možeš da sedneš na prvo slobodno mesto u delu koje pripada nekom drugom timu. Tehnički, problem je time rešen jer imaš gde da sedneš, ali sediš okružen ljudima koje ne poznaješ a i rizikuješ da sendeš nekome na mesto ko je u tom trenutku na sastanku pa je pokupio/la sve svoje pinkle sa sobom... druga varijanta je da okupiraš neku od tih "silent room"-ova pošto neke od tih prostorija imaju stolove i stolice. Ja sam par puta sedeo u nekom lab-u pored 3D printera. Na kraju, možeš da sedneš i za sto nekog od menadžera ako nije zauzet iako oni imaju "svoje" stolove. No jebeš sve to kad nemaš neki svoj kutak...
Atomski mrav Atomski mrav 10:42 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Autom ne menja mnogo na stvari jer ovde postoji detaljan izvestaj o svakodnevnim zastojima na auto-putu i koliko se i gde čeka.


U firmi u Utrehtu za koju moja firma radi ima jedan veeeeliki ekran na centralnom mestu veeelikog open space-a a na njemu je mapa puteva na kojem su obeleženi zastoji. Dakle, to je najvažniji piece of information za zaposlene.

P.S. Vozio sam se četiri puta vozom u Holandiji, dvaput nisam stigao na odredište - jednom je voz stao nadomak Groningena pa su nas potrpali u autobuse koji su nas odveli do železničke stanice a drugi put nismo stigli do Dordrehta već samo do Roterdama i bilo je - svi napolje pa se snalazite kako znate i umete. Kolega iz Groningena mi je rekao da je ranije železnica mnogo bolje funkcionisala dok je bila državna a sad su pruge u nadležnosti jedne firme a vozovi druge firme... doduše, šta znam - kolege iz Dordrehta su nam rekle jednom kako su svi u Groningenu komunisti.

E da, u vreme kad sam bio u Groningenu, menadžeri iz te firme su bili u Srbiji na nekom sastanku sa našim menadžerima. I pita me taj kolega da li su i oni putovali vozom u Srbiji. Moja reakcija:
- He... he he he... hahahhahahah.... buuaaaahahahhahaah! Kh, kh, kh... ovaj, nadam se da nisu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:48 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav

E jbg, nisu London ili Oslo i Beograd urbanizovani na isti način.

ovo nisi u pravu.. gledala neki dan Quake norveški i nisu se braća pokazala, baš bezveze film o kao nekom tragičnom zemljotresu u Oslu (a skroz mi je dobar onaj njihov triler od prije deset godina kad tip ukrade sliku i dalje se niš ne sjećam al bilo kul)..
i elem..
prikazuje panoramu Osla i ono bre selo, mada ok, nije da nisam znala, imam par dobrih drugara odatle, al svejedno Oslo je mali grad.. tu prevoz ne može biti problem da ga hebeš..
London pak je veći jedno cjenim desetak puta od Beograda tako da opet ne treba Beogradu prevoz kakav treba Londonu..
šta mu tačno treba ne znam baš da kažem.. pretpostavljam da ne bi škodila podzemna ali meni je sasvim izgleda ideja i da bi bila dovoljna i nadzemna sa većom flotom, pametnije osmišljenom mrežom (trenutna je tragikomična i bazira se na principu svi na Terazije) i deranjem ljubitelja ličnih automobila..
to bi onda mogla biti sasvim druga priča i bez podzemne..


Atomski mrav

Sad je situacija na mom ličnom planu drugačija

ovo naravno, uvijek će biti ličnih priča svih vrsta, meni je čudna masovna pojava da se ljudi zatvaraju u kuća tvrđave i povlače iz društva..
možda je privremeno al ja bih rekla da tu ima nekih jačih struja u podlozi a meni lično taj način života u ovoj životnoj dobi nimalo blizak nije..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:54 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zilikaka
Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana

Zašto to tako organizuju?
Dobro, uvek imaš nekog da je odsutan, na godišnjem recimo, pa neki procet prostora mogu da uštede, al meni nekako to više liči na svesno slanje poruke svima da su zamenljivi do mere da se ne zna da li će bukvalno sutra tu raditi.


ušteda drugarce ušteda..
istina, dosta banaka u BG prelazi na taj režim..
što kažeš odmori plus putovanja to ti proizvede da recimo umjesto 100 stolova (i isto toliko kvadrata) sad ti treba recimo plafon 80 a u firmama gdje se puno putuje i 50..
treba da vidiš kako izgledaju konsultantske kuće u Londonu (pošto oni tipično jako malo sjede u svojoj kancelariji)..
to su sad košnice, rijetko ko sjedi..
a vlasnici samo kaćing, kaćing, broje parice
Atomski mrav Atomski mrav 10:55 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

al svejedno Oslo je mali grad

Oko 700.000 duša, što bi rekao pokojni Risto Kubura. Ali je razuđen do bola, šta znam - možda zauzima površinu sličnu onoj koju zauzima i Beograd. Amsterdam ima oko 900.000 stanovnika ali to ne znači da je lako preći sa jednog kraja grada na drugi.

meni je čudna masovna pojava da se ljudi zatvaraju u kuća tvrđave i povlače iz društva..
možda je privremeno al ja bih rekla da tu ima nekih jačih struja u podlozi a meni lično taj način života u ovoj životnoj dobi nimalo blizak nije..

Pa pandemija i dalje traje, realno ako ćeš se negde zaraziti onda je to gradski prevoz... a ko zna, možda su ljudi prvo prisilno radili od kuće a onda skontali da im to odgovara. Pazi, ne kažem da svima njima mora to nužno i da prija, dovoljno je da im odgovara više nego da putuju na posao... ili im dođe svejedno pa ih mrzi da se cimaju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:58 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
kad odete u penziju sve ce biti lakse


a ti ćutiš ko mudra ljisic..
daj kaži al ne slaži, šta ti je sada bolje u odnosu na dane kad si radio s ljudima a šta ti možda nedostaje..
il nema ništa da nedostaje..
ja imam u glavi neki plan za daleku budućnost koji podrazumijeva kuću iz koje se ni snajperom ne vidi sledeća, jedan veliki konzervatorij i mnogo kilometara šumskih staza u blizini.. i tu bi mogla da savijam pite od šljive i čitam uz vatricu..
al to u nekoj dalekoj budućnosti ako i tad..
moja mama kaže da to sad samo mislim dok imam energije a kad stvarno omatorim da neću htjeti da mrdnem 300 metara od centra.. moguće je i to..
no danas tako negdje da odem mislim da ne bih izdržala duže od mjeseca..
možda bih i pola godine..
Atomski mrav Atomski mrav 10:59 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

to su sad košnice, rijetko ko sjedi..

Pa ne mora ni da sedi onaj ko sa sobom nosi neki od onih fensi super lightweight notebook računara veličine sveske A5 formata a od softvera im ne treba ništa više od Office-a, ti mogu da zuje koliko hoće. Ja sam na posao često vukao po dva laptopa, meni su za komforan rad trebala barem dva monitora i dve tastature...
alselone alselone 11:06 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

jednom je voz stao nadomak Groningena pa su nas potrpali u autobuse

Haha ili im se ovo više puta dešavalo ili smo bili u istom vozu.
alselone alselone 11:07 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

E, jel' to gotovo?

Velikim delom. Deo ljudi se već preselio/uselio i manji deo učionica je spreman. Deluje sasvim OK.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:15 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

apacherosepeacock

Ali..
Izađem iz kuće u 7 ujutro a uđem u kuću ponovo oko 7 uveče.


ja u samom odsustvu iz kuće od 12 sati ne vidim problem..
pa šta ima toliko sjajno u 4 zida da mora toliko da se maksimizira provedeno vrijeme..
druga priča naravno koga tamo čeka neko ko od njega zavisi.. al realno to je ipak manji dio života.. veći dio tamo ne čeka niko.. samo zidovi.. šta je postalo toliko magično u tim zidovima da se ne možemo zasititi
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:17 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zilikaka

Verujem da je to poteklo iz kujne HR stručnjaka, a koji nikad nisu sami trpeli rezultat svojih uradaka.


a drugarce pa ti si baš naivna ako misliš da oni o nečemu takvom (ičemu) odlučuju..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:20 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

svarog
zilikaka
Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana

Zašto to tako organizuju?
Dobro, uvek imaš nekog da je odsutan, na godišnjem recimo, pa neki procet prostora mogu da uštede, al meni nekako to više liči na svesno slanje poruke svima da su zamenljivi do mere da se ne zna da li će bukvalno sutra tu raditi.

Ne znam, meni se čini da pokušavaju da prodaju zaposlenima utisak kao da im radna mesta liče na it firme, a u stvari je moguće da im šalju i takvu poruku (ovo što si napisala).


šta vam je ljudi, al ste razvedeni od realnosti..
pa poslodavca trošak prostora košta u visini trećine i više tvoje plate..
pa jasno je ko dan zašto bi on htio da vas dvojica podjelite jedan sto..
aman
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:16 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
P.S. Vozio sam se četiri puta vozom u Holandiji, dvaput nisam stigao na odredište - jednom je voz stao nadomak Groningena pa su nas potrpali u autobuse koji su nas odveli do železničke stanice a drugi put nismo stigli do Dordrehta već samo do Roterdama i bilo je - svi napolje pa se snalazite kako znate i umete. Kolega iz Groningena mi je rekao da je ranije železnica mnogo bolje funkcionisala dok je bila državna a sad


Jeste. Dok sam tada putovala na posao u Harlem 2x je voz riknuo pa sam kasnila pola sata (hvatala sledeći).

Posle drugog kašnjenja na posao ljubazno su me obavestili da na pos'o ne sme da se kasni. Ja krenula da objašnjavam viša sila i to, ali sam dobila pogled read my lips - na posao ne može da se kasni - tačka (čitaj (ja) bole ih q. za NL. železnicu i njene probleme).


E da, u vreme kad sam bio u Groningenu, menadžeri iz te firme su bili u Srbiji na nekom sastanku sa našim menadžerima. I pita me taj kolega da li su i oni putovali vozom u Srbiji. Moja reakcija:
- He... he he he... hahahhahahah.... buuaaaahahahhahaah! Kh, kh, kh... ovaj, nadam se da nisu.



Jes vala, taj doživljaj su propustili da iskuse
Što je najbolje, ili najsmešnije - kad je moja baba bila devojka, prva polovina 20. veka, železnica je radila ko švajcarski sat. (ili tu negde..)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:30 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
apacherosepeacock

Ali..
Izađem iz kuće u 7 ujutro a uđem u kuću ponovo oko 7 uveče.


ja u samom odsustvu iz kuće od 12 sati ne vidim problem..
pa šta ima toliko sjajno u 4 zida da mora toliko da se maksimizira provedeno vrijeme..
druga priča naravno koga tamo čeka neko ko od njega zavisi.. al realno to je ipak manji dio života.. veći dio tamo ne čeka niko.. samo zidovi.. šta je postalo toliko magično u tim zidovima da se ne možemo zasititi


Ja bome vidim.
(prvih 40 godina minus detinjstvo kuću sam videla samo kad dođem da prespavam, pa mi se s vremenom malo i dosadilo, taj tempo)

Ama nije 4 zida, imam i bašču jasmina. A i inače nisam vezana kući za radijator, izađe se i napolje u šetnju, bicikl, prijatelji i tako dalje..
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:34 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav

Pa pandemija i dalje traje, realno ako ćeš se negde zaraziti onda je to gradski prevoz


E, u Olandiji po 1200 slučajeva dnevno.. (ovih dana)
Kafići krcati i ovog leta, bila nesnosna vrućina danima.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:40 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
al svejedno Oslo je mali grad

Oko 700.000 duša, što bi rekao pokojni Risto Kubura. Ali je razuđen do bola, šta znam - možda zauzima površinu sličnu onoj koju zauzima i Beograd. Amsterdam ima oko 900.000 stanovnika ali to ne znači da je lako preći sa jednog kraja grada na drugi.


Da, idu u širinu jer je uglavnom niska gradnja. Nema solitera i onih poslovnih/stambenih zgrada od 100 spratova po centru kao po megapolisima (London, Njujork, itd.)
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:39 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

sad ti treba recimo plafon 80 a u firmama gdje se puno putuje i 50..
treba da vidiš kako izgledaju konsultantske kuće u Londonu (pošto oni tipično jako malo sjede u svojoj kancelariji)..


kod nas doveli neke klince madjare kao premeravaju sa nekim ic olovkama koliko stolova je zauzeto u kom trenutku. i tako mi se setkali jedno 5-6 puta u toku dana. naravno kao i sve drugo, cilj je bio potrositi pare namenjene za konsultante, bez ikakvog korisnog zakljucka nakon njihove studije.
Atomski mrav Atomski mrav 15:12 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa šta ima toliko sjajno u 4 zida da mora toliko da se maksimizira provedeno vrijeme..

Pa ne svodi se svačiji dom na 4 zida, pobogu.

ja u samom odsustvu iz kuće od 12 sati ne vidim problem..

Ja vidim. Jer ako si odsutna 12 sati a spavaš 8 sati, ostaje ti 4 sata dnevno sa porodicom i to bruto. A deca budu u vrtiću od 7 do 17h...
alselone alselone 15:16 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

4 sata dnevno sa porodicom


Upravo tako, to je ono što pričam za rad od kuće.

Ako ti neko uzme sat vremena dnevno, nije ti uzeo samo jedan sat, uzeo ti je 25 posto slobodnog vremena.
svarog svarog 15:34 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
svarog
zilikaka
Ovamo danas sediš za jedim stolom sutra ti sedne neko drugi a ti traži gde ćeš. Pinkle potrpaš u sanduče na kraju svakog dana

Zašto to tako organizuju?
Dobro, uvek imaš nekog da je odsutan, na godišnjem recimo, pa neki procet prostora mogu da uštede, al meni nekako to više liči na svesno slanje poruke svima da su zamenljivi do mere da se ne zna da li će bukvalno sutra tu raditi.

Ne znam, meni se čini da pokušavaju da prodaju zaposlenima utisak kao da im radna mesta liče na it firme, a u stvari je moguće da im šalju i takvu poruku (ovo što si napisala).


šta vam je ljudi, al ste razvedeni od realnosti..
pa poslodavca trošak prostora košta u visini trećine i više tvoje plate..
pa jasno je ko dan zašto bi on htio da vas dvojica podjelite jedan sto..
aman


Ja sam bio u obilasku dve banke koje su uvele ovaj sistem. Obe su to uradile sa useljavanjem u novi prostor (nove i zgrade) i sigurno skuplji od prethodnog. Sve je opremljeno da deluje pomalo casual, tipa boje. Meni je delovalo da bi da pokušaju da odvuku jedan deo informatičkog kadra od IT kompanija (sve više zapošljavaju takve, još ako znaju šta finansija uz IT bingo). Ne mogu da tvrdim, ali mislim da nema manjka stolova, deluje mi da za svakog ima mesta, samo nema da pušta korenje. Opet možda se i varam, možda je stvarno samo do kinte na zakupu prostora. U svakom slučaju ne bih voleo da radim u takvom sistemu
Atomski mrav Atomski mrav 15:43 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

možda je stvarno samo do kinte na zakupu prostora.

Ma to je motiv, sve ostalo su samo šarene laže - tipa, da ne misle zaposleni da smo škrtice, neka to bude zbog poboljšane komunikacije sa članovima projektnog tima, bolje radne atmosfere, ozonskih rupa i mira u svetu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:08 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

alselone
4 sata dnevno sa porodicom


Upravo tako, to je ono što pričam za rad od kuće.

Ako ti neko uzme sat vremena dnevno, nije ti uzeo samo jedan sat, uzeo ti je 25 posto slobodnog vremena.


pa dobro, postoje vikendi.
Atomski mrav Atomski mrav 16:25 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa dobro, postoje vikendi.

Malo, kume...
g.radicevic g.radicevic 16:31 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

To bi se moglo nazvati filantropija s odstojanja. Imam ponekad taj osećaj: što manje viđam ljude, to bolje mogu da ih podn... tj, to ih više volim. :)


dadada
čak mi i nedostaju, a onda posle sedam-osam dana
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:27 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
pa dobro, postoje vikendi.

Malo, kume...


Taman da ih se uželim, mislim porodice.
Zezam se, žena mi već nekoliko meseci ide na posao (sama je tamo u prostoriji), al zato mi klinka ulazi u pubertet. Dakle, i na čedomorstvo pomišljam. Ako ne lajemo jedno drugo, ono bar režimo.
zilikaka zilikaka 17:47 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Dakle, i na čedomorstvo pomišljam. Ako ne lajemo jedno drugo, ono bar režimo.


Pazi kad odlično znam o čemu pričaš.
Taj period je najgori, a traje.
Ne kažem, možda nije kod svih tako al nama je pojelo živaca, ne zna se.
Kako god mu priđeš on bode, laje, ujeda.
Ja sam imala taktiku ignorisanja koja se pokazala nešto bolje od drugih al ni to baš nije spašavalo.
Sklonim se, ne komuniciram, al se žderem u sebi.
Jednog momenta pričaš sa detetom, sledećeg sa odraslim, i nikad ne znaš ko je sa druge strane.
Što muž reko, pet minuta bi gledo porniće a drugih pet Sunđer Boba.
Pri čemu pravih problema i nije bilo, kad sa strane gledaš, dobro dete, al u kući da poludimo, sve uskurac, da prostiš.
Srećom, mi smo skoro na kraju. Mnogo je lakše nego nekad.
...il smo se navikli
Atomski mrav Atomski mrav 18:59 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Srećom, mi smo skoro na kraju. Mnogo je lakše nego nekad.


Mala deca jedu čokoladu a velika džigericu...
Atomski mrav Atomski mrav 19:03 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Jednog momenta pričaš sa detetom, sledećeg sa odraslim, i nikad ne znaš ko je sa druge strane.


Preselite se u Norvešku, tamo će dete moći da dobije F-dijagnozu i šarene pilule za lilule (a vi, sluđeni roditelji takođe).
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:17 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

vrabac_onaj
Dakle, i na čedomorstvo pomišljam.


Mene iskreno čudi da moji roditelji nisu kad sam ja bila u pubertetu.

Ili.. jesu al plan nije uspeo.
zemljanin zemljanin 20:54 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
zemljanin
kad odete u penziju sve ce biti lakse


a ti ćutiš ko mudra ljisic..
daj kaži al ne slaži, šta ti je sada bolje u odnosu na dane kad si radio s ljudima a šta ti možda nedostaje..
il nema ništa da nedostaje..

sta mi nedostaje? ... to bih morao da razmislim, ima toga ali nista bitno ... birao sam gde cu ici i ovo mesto je ispunjavalo sve moje kriterijume ... verovatno mnogima to ne bi bilo OK, meni je ovo najbolja odluka ...supruga i deca nisu bas bili mnogo srecni ali danas kazu, da kad pogledaju unazad i okolo sebe, ovo je najbolja stvar koja je mogla da im se desi ...

sta je bolje? ... svakodnevni zivot je uvek drugaciji i nikada nema ponavaljanja, nema rutine ... trosim nekih par sati na plivanje, par sati na ucenje, ostalo su deca, prijatelji i zezanje ... putujemo kad nas uhvati neizdrz i generalno prosto uzivamo u zivotu ... prekinuo sam da radim jos sa nepunih 40 a i pre toga sam radio samo za sebe ... bilo je tada puno interakcija sa ljudima (uglavnom poslovna) ali je to faza koja je zavrsena ... povremeno sam na berzi, sad smo nabavili neki brod pa cemo malo da plovimo i to je to ...

bio je taj period mladosti kada sam razmisljao samo o poslu (i zenama naravno) i ziveo sam za to, tako da mogu da razumem taj motiv
,
j_grandson j_grandson 21:01 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
newimprovedtadejus
zemljanin
kad odete u penziju sve ce biti lakse


a ti ćutiš ko mudra ljisic..
daj kaži al ne slaži, šta ti je sada bolje u odnosu na dane kad si radio s ljudima a šta ti možda nedostaje..
il nema ništa da nedostaje..

sta mi nedostaje? ... to bih morao da razmislim, ima toga ali nista bitno ... birao sam gde cu ici i ovo mesto je ispunjavalo sve moje kriterijume ... verovatno mnogima to ne bi bilo OK, meni je ovo najbolja odluka ...supruga i deca nisu bas bili mnogo srecni ali danas kazu, da kad pogledaju unazad i okolo sebe, ovo je najbolja stvar koja je mogla da im se desi ...

sta je bolje? ... svakodnevni zivot je uvek drugaciji i nikada nema ponavaljanja, nema rutine ... trosim nekih par sati na plivanje, par sati na ucenje, ostalo su deca, prijatelji i zezanje ... putujemo kad nas uhvati neizdrz i generalno prosto uzivamo u zivotu ... prekinuo sam da radim jos sa nepunih 40 a i pre toga sam radio samo za sebe ... bilo je tada puno interakcija sa ljudima (uglavnom poslovna) ali je to faza koja je zavrsena ... povremeno sam na berzi, sad smo nabavili neki brod pa cemo malo da plovimo i to je to ...

bio je taj period mladosti kada sam razmisljao samo o poslu (i zenama naravno) i ziveo sam za to, tako da mogu da razumem taj motiv
,

Od čega živiš, pošto ne radiš?
Imaš štek u slamarici ili šta?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana