Život| Životni stil

Eskapizam

Spiridon RSS / 11.09.2020. u 08:25

medium-ashd-wall-poster-the-life-and-times-of-grizzly-adams-original-imaek7xxayrdp3cc.jpeg?q=70

Razmisljam ovih dana o likovima koji o likovima koji napustaju sve i odlaze da zive sami u prirodu?

1. Od cega beze?
2. Da li odlaze zato sto su se "lose snasli u civilizaciji" ili odlaze bas zato sto su se dobro snasli i shvatili da im tamo nije mesto.
3. Zasto parave youtub kanal i na neki nacin obesmisljavaju tu njihovu odluku da se pobegnu od svega.

4. Koliko zaista izdrze pre nego sto se vrate.

5. Da li covek moze da poludi kada se na taj nacin izoluje?

6. Da li o ovome svemu treba razmisljati ili treba samo "dići (ili ne dići sidro)" ?

 



Komentari (329)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:05 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ja sam samo jednom u životu imao sopstvenu kancelariju i to kod jednog klijenta gde sam radio on-site dva dana nedeljno. Sa sve imenom na vratima. Šta da vam kažem, osećao sam se kao veliki Getsbi.


Ja sam imao svoju kancelariju nekoliko godina, koju sam delio sa kumom, teksašaninom, i uvek smo se svađali i prepirali oko svega živog, ko rogovi u vreći, a volim ga kao najrođenijeg, mislim i on menem, samo je tvrdoglavi Irac, prznica.

Posle, kad smo napravili našu firmu pre, huh, 11 godina, odustao sam od kancelarije, jer je bilo nepraktično, nego mi je sto uvek bio u labu, u nekom ćošku, open space takoreći, a tu sede i tehničari. Pa i sad, kad sam preselio firmu u moj gradić, i proširio se, i dalje sedim u labu, a kancelariju na spratu koristi sekretarica, tu mi je i biblioteka i sala za konferencije gde primam mušterije, a od aprila je koristi i moja gospoja, koja odatle radi remotely svake druge nedelje (usput, baš je lepo ponovo ići na posao sa ženom, na biciklama, kao u dobra stara vremena kad smo bili studenti).

U labu i dalje imam poljski krevet, i vreću za spavanje, da mogu da dremnem kad mi se oće, tu je najbolje za knjavanje (ladovinka, mrak jer nema prozora, i beli šum instrumenata uz koji se lako zaspi, kao na obali mora).
zemljanin zemljanin 21:29 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Od čega živiš, pošto ne radiš?

ako te posao ispunjava i cini zadovoljstvo, onda si verovatno dobar ili jako dobar u tome ... posledica je da si i dobro placen za to ... to opet za posledicu ima i da moze da sednes i preracunas koliko novca ti je potrebno da ne radis, ili radis, nesto sasvim drugo ... pa kad stignes dotle, onda imas apsolutno slobodan izbor za dalje ... nema pogresne odluke, jedino nema iznudjene odluke ... a posto su ljudi razliciti, nekome je potrebno 100 ili 500 hiljada ili milion a nekom nije dovoljno ni 100 ili 500 miliona a neko prosto voli da radi

PS. a sve to nema veze sa izolacijom, ovde je to nemoguce
zilikaka zilikaka 22:16 15.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Zemlhanine, čoveče, ti si dosanjao san. Toliko je to tvoje dobro, da je prosto nestvarno da se može.
Svaka čast na umeću života!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:58 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
Od čega živiš, pošto ne radiš?

ako te posao ispunjava i cini zadovoljstvo, onda si verovatno dobar ili jako dobar u tome ... posledica je da si i dobro placen za to ... to opet za posledicu ima i da moze da sednes i preracunas koliko novca ti je potrebno da ne radis, ili radis, nesto sasvim drugo ... pa kad stignes dotle, onda imas apsolutno slobodan izbor za dalje ... nema pogresne odluke, jedino nema iznudjene odluke ... a posto su ljudi razliciti, nekome je potrebno 100 ili 500 hiljada ili milion a nekom nije dovoljno ni 100 ili 500 miliona a neko prosto voli da radi


ja definitivno još uvijek imam ciljeve vezane za posao sam.. još nisam stigla tamo gdje bih htjela po pitanju znanja i umjeća a posebno po pitanju izgradnje reputacije (jer džaba znanje i umjeće ako niko ne vjeruje da ga ti imaš)..
kad stignem možda se počešem po glavi..
ali često razmišljam da bih se srušila ko kula od karata da nemam neki konkretan cilj da me pogoni.. pa i materijalni..
ne u smislu e sad ću da kupim vilu ima da pocrkaju miševi od zavisti, nego u smislu ne znam tačno ni ja kom..
razmišljam i o tom koliko treba pomoći djeci..
i sve u svemu poprilično imam motiva koji me guraju da radim više i duže..
ali ima i toga što kažeš da mi je jasno da će u dogledno vrijeme moći da se podvuče crta ali se ja nadam da je neću podvlačiti..
ja bih iskreno (sada tako mislim) voljela da umrem radeći..
ne u smislu rintam 10 sati dnevno i umrem za kompom ali u smislu i u nekoj dubokoj starosti i dalje sam agilna i sposobna da moje znanje neko hoće da plati i hoće da me nađe u toj šumi i tamo mi te pare i ponudi..
možda i fantaziram, možda mi se ništa od toga neće dati kad još malo pomatorim i radije ću se baviti baštom, unucima i pravljenjem krofni (meni je jedna od najživljih uspomena iz djetinjstva bakin sto sa krofnama koje bi ona razvijala u bašti)..
ko zna..
ali mi svakako nije nimalo strana misao da radim do kraja života pa mi je u tom smislu bliže to nego da sve batalim i odem stvarno isključivo mjesiti krofne..
tj alava sam pa bih ja oboje

hoochie coochie man hoochie coochie man 09:20 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ja bih iskreno (sada tako mislim) voljela da umrem radeći

Valjda većina bi?
A i ovde sasvim paše ona o sto ljudi i sto ćudi (sto žena.... kako ono bi? :))

Retki su, verujem, oni koji rade posao koji znaju da rade, vole ga, uspešni su, plaćeni, i u punoj snazi, tek onako kažu, neću više.

Ja ne mogu u tu logiku da uskočim, skroz mi je to strano.
Al dobro, sto ljudi......
maksa83 maksa83 09:30 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Valjda većina bi?

Niko nikad na samrtnoj postelji nije rekao "trebalo je da provodim više vremena u kancelariji".

Niko. Nikad.
maksa83 maksa83 09:30 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:30 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

hoochie coochie man
ja bih iskreno (sada tako mislim) voljela da umrem radeći

Valjda većina bi?
A i ovde sasvim paše ona o sto ljudi i sto ćudi (sto žena.... kako ono bi? :))

Retki su, verujem, oni koji rade posao koji znaju da rade, vole ga, uspešni su, plaćeni, i u punoj snazi, tek onako kažu, neću više.

Ja ne mogu u tu logiku da uskočim, skroz mi je to strano.
Al dobro, sto ljudi......


pa pazi sistem te tjera da kažeš baš to, dosta mi je, neću više..
nemali broj ljudi znam (muški posebno) koji su teško podnjeli penziju i bili bukvalno otjerani u nju..
a mali broj uspije da održi privilegiju da i iz penzije ipak nešto radi..to nije lako uopšte..
e sad ima i toga da se sistem mijenja, sve je manje onih koji održavaju te matore i njihove penzije tako da će vjerovatno i taj pritisak da se mijenja.. možda će za koju deceniju biti poželjno da radiš što duže..
trenutno se radni vijek produžava ali je stav i dalje da najstariji treba manje više da se vuku okolo kao sjene i gledaju da ne smetaju
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:30 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

.
zilikaka zilikaka 10:24 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

e sad ima i toga da se sistem mijenja, sve je manje onih koji održavaju te matore i njihove penzije tako da će vjerovatno i taj pritisak da se mijenja.

Kod inženjera, bar ovde, je krajem devedesetih pa do skoro, napravljen period da je na tehniku odlazilo manje dece i to često jer nisu mogli nešto drugo. Jednostavno, tržište je bilo takvo da malo šta radi i malo kome trebaš. Rezultat toga je da imamo mnogo manje iskusnih, od kojih se može učiti, nego u vreme kad sam ja počinjala. Zato nije retkost da ljude iz penzije angažuju za ozbiljnije stvari. Zapravo mislim da su nam i samo solidni inženjeri, gde i sebe svrstavam, postali retkost.
Sad polako tehnika opet diže glavu, ali treba te poletarce naučiti praksi.
Ja bih lično volela da poslednje godine provedem u takvom poslu, da prenesem način razmišljanja kojem su mene učili doajeni svog posla.
Jedino tako nešto bi me grejalo da radim sa voljom. Ovo tekuće je prežvakano i radi se jer treba leba jesti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:27 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Valjda većina bi?

Niko nikad na samrtnoj postelji nije rekao "trebalo je da provodim više vremena u kancelariji".

Niko. Nikad.

Ne znam ni da li je rekao mnogo sam radio, trebao sam manje.
Ali ne govorim o tom trenutku, nego o starosti, da li aktivnost ili vegetiranje, posao ili dosada.

Naravno, misli se na ljude koji rade posao koji im nije muka. Svakako da će oni koji rade nešto jer moraju, nemaju izbor, jedva dočekati trenutak kad više ne moraju.
alselone alselone 10:44 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ne znam ni da li je rekao mnogo sam radio, trebao sam manje.

Ja znam više njih koji su to rekli. To je česta rečenica i ide u paraleli sa:
- Puno sam radio, trebao sam imati više dece
- Puno sam radio, trebao sam više vrmena provoditi sa decom
- Puno sam radio, sjebao sam zdravlje, trebao sam se više odmarati i uživati
- Puno sam radio, zapostavio sam ženu
- Puno sam radio, zapostabio sam svoje potrebe, hobije i druženje

Itd.
maksa83 maksa83 10:45 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ali ne govorim o tom trenutku, nego o starosti, da li aktivnost ili vegetiranje, posao ili dosada.

Naravno, misli se na ljude koji rade posao koji im nije muka. Svakako da će oni koji rade nešto jer moraju, nemaju izbor, jedva dočekati trenutak kad više ne moraju.

Ljudi koji su život proveli vegetirajući na autopolotu će najverovatnije tako provesti i starost, ko je voleo to što radi i mora NEŠTO da radi će da radi i u starosti ako bude mogao, ako bude u tom fazonu. Možda će da radi i nešto sasvim drugo, ili ne radi uopšte. Ja ne bih osuđivao nijedan od tih izbora.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:41 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zilikaka
e sad ima i toga da se sistem mijenja, sve je manje onih koji održavaju te matore i njihove penzije tako da će vjerovatno i taj pritisak da se mijenja.

Kod inženjera, bar ovde, je krajem devedesetih pa do skoro, napravljen period da je na tehniku odlazilo manje dece i to često jer nisu mogli nešto drugo. Jednostavno, tržište je bilo takvo da malo šta radi i malo kome trebaš. Rezultat toga je da imamo mnogo manje iskusnih, od kojih se može učiti, nego u vreme kad sam ja počinjala. Zato nije retkost da ljude iz penzije angažuju za ozbiljnije stvari. Zapravo mislim da su nam i samo solidni inženjeri, gde i sebe svrstavam, postali retkost.
Sad polako tehnika opet diže glavu, ali treba te poletarce naučiti praksi.
Ja bih lično volela da poslednje godine provedem u takvom poslu, da prenesem način razmišljanja kojem su mene učili doajeni svog posla.
Jedino tako nešto bi me grejalo da radim sa voljom. Ovo tekuće je prežvakano i radi se jer treba leba jesti.


vjerujem da hoćeš.. moji i mama i tata još uvijek rade, 76 i 74 godine.. iako su se penzionisali formalno poodavno..
ima nažalost i dosta struka kod kojih to teže ide a kod nas još nije zaživilo da ljudi koji ne moraju da rade za platu a ne mogu više da rade ono što su radili tokom karijere uzmu da volontiraju u nečemu što im se sviđa a ne traži neko posebno znanje..
od zoo vrta do biblioteke pa možda i nekog rada sa djecom ili starima a koji stariji još uvijek mogu da rade (mada ovo poslednje teško ali moglo bi kad bi se uložilo truda)
Atomski mrav Atomski mrav 11:46 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ja sam imao svoju kancelariju nekoliko godina, koju sam delio sa kumom

Onda to nije bila tvoja kancelarija, već vaša kancelarija. Ja sam imao baš svoju kancelariju, sa imenom na vratima i to je potrajalo nekoliko meseci dok u nju nisu ubacili jednog klinca koji je stigao preko agencije za zapošljavanje. Ali bilo nam je OK, to je onaj lik što je imao devojku iz Zaječara pa smo brzo našli zajednički jezik i kasnije smo jako dobro sarađivali. Nakon nekog vremena se ta firma preselila u novu zgradu sa open spejs uređenjem i to je bilo zbogom kancelarijo... ali bilo je lepo dok je trajalo.
docsumann docsumann 12:09 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

nemali broj ljudi znam (muški posebno) koji su teško podnjeli penziju i bili bukvalno otjerani u nju..


ja bih sutra otišao da mogu...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:13 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Valjda većina bi?

Niko nikad na samrtnoj postelji nije rekao "trebalo je da provodim više vremena u kancelariji".

Niko. Nikad.


al zato je mnogi uz zadnji dah ispustio i vapaj "eh kud ne napravih više baštenskog namještaja a onakvu sam makitu sa depth limiterom imao"
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:15 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

docsumann
nemali broj ljudi znam (muški posebno) koji su teško podnjeli penziju i bili bukvalno otjerani u nju..


ja bih sutra otišao da mogu...


daj kaži i šta bi onda radio, šta si se stiso..

edit: samo nemoj da bude ko u onom vicu sa japancem
maksa83 maksa83 12:16 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

al zato je mnogi uz zadnji dah ispustio i vapaj "eh kud ne napravih više baštenskog namještaja a onakvu sam makitu sa depth limiterom imao"

E to već recimo mogu da zamislim.

Bez da sam na samrtnoj postelji (bar da ja znam), žao mi je što ovo nisam počeo ranije da radim.
zilikaka zilikaka 12:41 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Što se samo kancelarije tiče, ne bih da vam kvarim dan, al mislim da ovakav pogled niko nema, ni blizu.

NAs dvoje smo u tridesetak kvadrata. Onako, solidno, valjalo bi okrečiti i promeniti laminat jer se prilično načeo ALI, što se okoline tiče, bolje verovatno ne može.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:49 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
al zato je mnogi uz zadnji dah ispustio i vapaj "eh kud ne napravih više baštenskog namještaja a onakvu sam makitu sa depth limiterom imao"

E to već recimo mogu da zamislim.

Bez da sam na samrtnoj postelji (bar da ja znam), žao mi je što ovo nisam počeo ranije da radim.


ha uživaj onda, šta drugo
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:50 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

al mislim da ovakav pogled niko nema, ni blizu

Nema :)

Sećam se jedne, nekad davno bila moja, pola grada iz nje video, plus, Medvednik, Povlen, i brdo na kom je poginuo Pavlović (njega si znala, čini mi se) to pored ostalog, a ostalog je bilo ihahaj :)

Vojvođani i njihova predstava o pogledu :)
zilikaka zilikaka 13:14 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

hoochie coochie man
al mislim da ovakav pogled niko nema, ni blizu

Nema :)

Sećam se jedne, nekad davno bila moja, pola grada iz nje video, plus, Medvednik, Povlen, i brdo na kom je poginuo Pavlović (njega si znala, čini mi se) to pored ostalog, a ostalog je bilo ihahaj :)

Vojvođani i njihova predstava o pogledu :)


Alo bre, neću da pravim busiju nego da odmaram oči.

maksa83 maksa83 13:25 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
maksa83
al zato je mnogi uz zadnji dah ispustio i vapaj "eh kud ne napravih više baštenskog namještaja a onakvu sam makitu sa depth limiterom imao"

E to već recimo mogu da zamislim.

Bez da sam na samrtnoj postelji (bar da ja znam), žao mi je što ovo nisam počeo ranije da radim.


ha uživaj onda, šta drugo

Nemoj da misliš da je ovaj život sve pesma, mora čovek da pravi i neke ozbiljne kompromise. Recimo, imam enormne količine nane (polumrtva gola žila koju sam zasadio u treset pre 2 meseca i timario svaki dan postala je faking džungla koja je navalila da pojede sve ostalo, koliko god da je trošim - a ja je baš puno trošim - kao da ništa ne trošim, samo džiklja) i onda jasno ti je svaki dan napunim onu IKEA teglu od 5l sa pipom, napravim u njoj limunadu (sa nekim sirupom od četinara sa Zlatara umesto šećera, kažu da je to valjda med, mada je dosta ređi od meda) i ubacim santu leda i goooomilu iscepkane nane, i to je naravno super ... ali ali ali ne lezi vraže, shvatiš da je sa tom količinom nane glupo ne praviti i mojito. Ok, nađeš beli rum, ok, gomila leda u sanduku, ok ali drugovi šta - u mojito ide - sok od lajma, ne od limuna. A nema lajma ni u Ralji, ni u Sopotu, moooožda kad bih se protegao do IDEA u Mladenovcu, ali mogu lako i tu da se razočaram. I onda kompromis - mojito sa limunom umesto lajmom, ćutiš, trpiš, štadaradiš. Ista stvar i sa parmezanom umesto pecorinom.

Dakle you win some, you lose some, moraju kompromisi da se prave.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:35 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
glupo ne praviti i mojito..


nemoj samo da bude pet piva za momke iz pilane
maksa83 maksa83 13:42 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
maksa83
glupo ne praviti i mojito..


nemoj samo da bude pet piva za momke iz pilane

Ne brini, to samo kad sunce već zalazi.

Inače malo lažem, juče sam bio do grada i nabavio lajm, ali pecorina nije bilo na tri mesta na kojima bi moralo da ga bude. Belgrad trua puan.

Edit: kad sam već krenuo da kukam - imam i dušogrizje oko bosiljka, naime jedna od stabljika koja je najdalje iždžikljala (ima smisla, dobija vremenski najviše sunca) već nedeljama pokušava da se ostvari kao majka a ja joj ne dam, pošto jo je to onda kraj, kad procveta i napravi semenke umre.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:02 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
imam i dušogrizje oko bosiljka, naime jedna od stabljika koja je najdalje idžikljala (ima smisla, dobija vremenski najviše sunca) već nedeljama pokušava da se ostvari kao majka a ja joj ne dam


nije lako..
nama se u dimnjaku ovjeveričila vjeverica.. neko vrijeme je gore haos pravila i tresla čuda u dimnjak i muž pizdio i nakanjivao se (po komšijkinom savjetu) da je istjeruje kad provalim da je neobično debela i vjerovatno trudna te ih uspijem osujetiti u njihovu podlu planu..
poslije je sinak vidi sa dva vjeverčeta kako silaze sa krova no ne lezi vraže nema je više..
dal napuste gnjezdo kad malo porastu, šta li..
kažu da nemaju prirodnih neprijatelja bog zna koliko jer valjda nisu ukusne al ko zna.. lokalne mačke su pravi pravcati zlikovci..

niccolo niccolo 14:49 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

polumrtva gola žila koju sam zasadio u treset pre 2 meseca i timario svaki dan postala je faking džungla koja je navalila da pojede sve ostalo

Da, to sam već od nekoga čuo da je to ozbiljan korov...
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:56 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Kod inženjera, bar ovde, je krajem devedesetih pa do skoro, napravljen period da je na tehniku odlazilo manje dece i to često jer nisu mogli nešto drugo. Jednostavno, tržište je bilo takvo da malo šta radi i malo kome trebaš. Rezultat toga je da imamo mnogo manje iskusnih, od kojih se može učiti, nego u vreme kad sam ja počinjala.


Jesam li pričao kad je ćale od mog dobrog drugara sa faksa dobio zelenu kartu na lutriji. Bio je direktor emisione tehnike u RTS-u, kad je Tijanić pokojni tamo zaseo i sve te starije koji su nešto znali razjurio. Pravi inženjer, a nebudža i jagnječa brigada, jako dobar, moja bivša firma je sarađivala sa RTSom a on nam je bio glavni tehničku kontakt, on i još neki Mika, zaboravih mu prezime.

I došao ovde u Kolorado, sam, našao neki stančić u Aurori, i krenuo da traži posao, čovek od 60 godina. Ja mu prevodio neke papire jer mu engleski nije bio perfektan, ali je znao znanje, a CV, sine, kao da traži posao za direktora Harris Broadcast-a. Na kraju je našao posao u nekoj firmi gde prave opremu za radioamatere, dosta ozbiljna kompanija, radio je tamo nekoliko godina, valjda dok nije dobacio do penzije, kupio taj stančić u kome je živeo i vratio se deci to jest unucima u Europu.

S njim je baš moglo da se priča o radiotehnici, i da se nauči puno, i on sam je rekao da ovi koji su ostali iza njega, a pogotovu oni koje je Tijanić zaposlio, mladi, mahom nemaju pojma, jer to se uči tek pomalo u školi, nego kad kreneš da radiš zaduži te neki senior inženjer pa ti polako pokazuje šta i kako. Pogotovu što pristup toj tehnici nema svako, jer je u Srbiji postojao samo RTS i još par nekih emitera u to vreme pa je i mogućnost da se zaposliš i da onda naučiš zanat bila minimalna. No, eto, RTS je preživeo bez njega...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:08 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

srdjan.pajic
i vratio se deci to jest unucima u Europu..


pa dobro to je onda malo i tugaja priča, ja sam mislila ispričaćeš kako se super snašao..
nego nevezano za to moram da se pohvalim..
pričala sam kako se u Londonu pojavio koncept igranja na ulici otkad je korona pozatvarala u kuće..
i elem, to sad uzelo maha tako da nam se po dvorištu vazda družina pere kvržice okuplja..
i elem, uzmem ja nintendo a koji stoji u dnevnoj sobi da pobijem nešto djece po fortnajtu radi relaksacije i elem naiđe banda i stane da gleda i čujem ih sa ulice kako teče razgovor..
who's playing..
it's their mum..
mum's playing? (nevjerica ide, pa onda izgleda ovi moji potvrde da im mama igra)..
look at this man, mum's playing..
još nevjerice..
onda se izgleda skupi još raje..
SHE'S GOOD
look at this, it's their mum playing..
onda ide tu još nevjerice i još publike..
prolazi neko vrijeme i ulicom se raliježe
MUM DIED MAN.. MUM DIED.. (pritisak je prosto bio prevelik)
ukratko, moj street cred sad je neuništiv.. malo je reći da se osjećam accomplished
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:31 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
docsumann
nemali broj ljudi znam (muški posebno) koji su teško podnjeli penziju i bili bukvalno otjerani u nju..


ja bih sutra otišao da mogu...


daj kaži i šta bi onda radio, šta si se stiso..

edit: samo nemoj da bude ko u onom vicu sa japancem


Ама човек је из Црне Горе
maksa83 maksa83 20:14 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ukratko, moj street cred sad je neuništiv.. malo je reći da se osjećam accomplished

Bravo mum!

(U iskušenju sam da batalim "Matlab" kome se više ni ne sećam porekla i da ga zamenim sa "Mum", ali još nisam prelomio)

Nego ješčitala ti onog Piketija, Capital in the Twenty-First Century, da li to da uzmem i (zamalo da napišem pročitam a onda sam se setio kako to ide) stavim na gomilu svega što stoji na gomili i čeka?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:06 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa dobro to je onda malo i tugaja priča, ja sam mislila ispričaćeš kako se super snašao..


Pa ja, bre, samo tužne priče ovde pričam, ako ne tragedije.

Samo, ovo je, mislio sam, primer uspešne priče, ostvarenje američkog sna (posle znalci seru kako to ne postoji), čovek bi umro od gladi ili bi prodavao na buldevaru švercovani wc papir i ženske gaće iz Rumunije, žvake i novine, jer se od državne penzije nije moglo preživeti bez da ne moraš ponešto da bocneš iz kontejnera, da mu se sreća nije osmehnula da dobije zelenu kartu, dođe ovde, snađe se čak i tako mator, radi pet godina, praktično u struci, mada ne kao direktor nego kao serviser radiouređaja, dobije američku minimalnu penziju, kupi stan koji sad izdaje za iljadudve mesečno i vrati se u EU (pošto su mu tamo u međuvremenu odmaglila deca) da na miru čuva unuke i ne misli šta će sutra biti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:12 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

MUM DIED MAN.. MUM DIED.. (pritisak je prosto bio prevelik)



Genijalno!

Nisam nikad igrao taj fortnajt, jel valja to nešto, da uzmem detetu za plejstejšn. Sad igramo dirt rally 2, pazi, prvo odradi siumulator na PS4, a onda uzme ovaj bagi što sam joj kupio pa se trka sa dečacima ovde pored nas na stazi. Ne mogu da kažem da ih pobeđuje, ali je ukapirala kako da sa bagijem napravi wheelije, i eno je, sva deca voze bagije normalno, a ona njen na dva točka.

A ja jedva čekam da nešto polupa pa da popravljam i menjam mu delove sa ovim after market kojekakvim koji su od metala, mnogo bolji no originali.
zemljanin zemljanin 22:27 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ali mi svakako nije nimalo strana misao da radim do kraja života pa mi je u tom smislu bliže to nego da sve batalim i odem stvarno isključivo mjesiti krofne..

nema tu pogresne odluke ... meni je izbor jako bitan ... cak i to, da izaberem da nesto ne radim iako me jednim delom vuce da upravo to uradim ... ne bih da zvuci megalomanski ali mogao sam ovde da pokrenem posao i da napravim cudo, maltene da promenim drzavu ... i nije da me to nije vuklo ali onda pustis da odlezi pa sam sebi postavim pitanje, a cemu to? ... ako cu da promenim ovo mesto koje sam izabrao zbog svih drugih stvari i da ga pretvorim u ono iz cega sam otisao, onda sto sam uopste dolazio i sta to nije u redu samnom

sve u svemu imam ja motiva za jos tri zivota i volje i zelje ali sve to mogu postici i bez posla i obaveze ... i potrosicu silno vreme za neke ciljeve ali ti ciljevi nemaju dodirne veze sa novcem ili karijerom ili priznanjem ...

ogorman broj ljudi mi govori da mi zavide i kad god zapocnemo takvu pricu ispostavi se da imaju sve sto je potrebno za takvu promenu ... e onda dolaze izgovori i razlozi ... ne odnosi se na blogere/ke vec na ljude koje licno poznajem ... ljudi su, skoro, nikad spremni na velike promene, bez obzira sta te promene donose ...
zilikaka zilikaka 22:55 16.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ljudi su, skoro, nikad spremni na velike promene, bez obzira sta te promene donose ...

Tačno, ovo tvoje pre svega zahteva dobru ocenu situacije i hrabrost da se na to osloniš.
j_grandson j_grandson 04:52 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
ali mi svakako nije nimalo strana misao da radim do kraja života pa mi je u tom smislu bliže to nego da sve batalim i odem stvarno isključivo mjesiti krofne..

nema tu pogresne odluke ... meni je izbor jako bitan ... cak i to, da izaberem da nesto ne radim iako me jednim delom vuce da upravo to uradim ... ne bih da zvuci megalomanski ali mogao sam ovde da pokrenem posao i da napravim cudo, maltene da promenim drzavu ... i nije da me to nije vuklo ali onda pustis da odlezi pa sam sebi postavim pitanje, a cemu to? ... ako cu da promenim ovo mesto koje sam izabrao zbog svih drugih stvari i da ga pretvorim u ono iz cega sam otisao, onda sto sam uopste dolazio i sta to nije u redu samnom

sve u svemu imam ja motiva za jos tri zivota i volje i zelje ali sve to mogu postici i bez posla i obaveze ... i potrosicu silno vreme za neke ciljeve ali ti ciljevi nemaju dodirne veze sa novcem ili karijerom ili priznanjem ...

ogorman broj ljudi mi govori da mi zavide i kad god zapocnemo takvu pricu ispostavi se da imaju sve sto je potrebno za takvu promenu ... e onda dolaze izgovori i razlozi ... ne odnosi se na blogere/ke vec na ljude koje licno poznajem ... ljudi su, skoro, nikad spremni na velike promene, bez obzira sta te promene donose ...

Ne odgovori ti od čega živiš, pošto ne radiš.
alselone alselone 05:43 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Zemljanine je l ti stigo teleskop? :d
docsumann docsumann 05:56 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
docsumann
nemali broj ljudi znam (muški posebno) koji su teško podnjeli penziju i bili bukvalno otjerani u nju..


ja bih sutra otišao da mogu...


daj kaži i šta bi onda radio, šta si se stiso..

edit: samo nemoj da bude ko u onom vicu sa japancem


bavio bih se nečim kreativnim, kao što sam to, uostalom, i činio cijeli život (u alternativnom modu).


EDIT: nikad nisam imao muda da živim kao umjetnik.
alselone alselone 06:11 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

EDIT: nikad nisam imao muda da živim kao umjetnik.


Bio ti ja reko pre par meseci da si se odvažio da monetizuješ tu kreativnost, verovatno bi bio milioner.

Napraviti rez u životu nije jednostavno, ali kapiram da ću uraditi taj neki veći u jednom momentu kada bude trebalo. Uradio sam više manjih i srednjih kada su bili na redu.

Samo prelazak u kuću je bio u mnogo manjoj ruci to što zemljanin kaze. Te "kako ćete tamo, nikad nisi živeo u kući", "trebaće decu stalno voziti", "znaš li ti da majstorišeš", "tu uvek ima neplaniranih troškova", pa do prostih "kako ćeš travu kositi kada dugo ostaješ na poslu", "šta ako krov procuri" itd itd. I onda kada kada pričaš kako ti izgleda dan, onda ti mnogi zavide. Pogotovo kada je krenula korona, od tada je pomama za kućama, ali samo na rečima. Od svih tih priča, znam samo jednog drugara koji je kupio plac. A mnogi su kupili stanove u međuvremenu.

Tako to ide.
zaharaga zaharaga 08:18 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
Spiridon

Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...


kud ne pomenuh.. naravno, onda im je jeftinije da ousorsuju boga oca..
što bi te on plaćao Londonsku/Ženevsku/Njujoršku platu ako ćeš ti da sjediš negdje u šumi..
i onda tu stvar postane još komplikovanija..
ne može on baš da nađe u Indiji ljude koji umiju da rade to što radi pola njih u Londonu/Ženevi/NY..
ali može onu drugu polovinu..
a onda tu stvar zakomplikuje dodatno Kinez koji neće da jede govna po šumama nego će da dođe u jebenu kancelariju i da pusti da ga peer preassure natjera da da svojih 95% a ne 45% koliko uloži prosječan freelancer..
i ti onda ostani na tom tržištu..
kreativna industrija da.. ali ne iz šume, ne od kuće..
ne znam.. od svega mi izvjedno djeluje jedino da će prosječan zaposleni tu da postane malo više jebena strana no što je bio








newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:28 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zemljanin
ljudi su, skoro, nikad spremni na velike promene, bez obzira sta te promene donose ...


da, ima toga.. no nije kod mene slučaj, ja ne da lako režem nego imam pomalo i potrebu da presječem i kad ne bi moralo..
al sad sam poprilično uvučena u realizaciju nekih svojih planova i onda mi sve sa strane djeluje kao wtf o čemu uopšte pričamo..

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:30 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

zaharaga
.


da, ne bi vjerovao koliko ih je ovdeu fazonu al sam uštedio.. šta bre jedeš govna..
nije priča tako prosta kao u stripu ali korona definitivno jeste pokrenula promjene koje sad vjerovatno ni da sagledamo ne možemo..
no ko što već rekoh cjenim da je slaba šansa da radnici ne ostanu u toj priči još kraćih rukava
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:08 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

srdjan.pajic
MUM DIED MAN.. MUM DIED.. (pritisak je prosto bio prevelik)



Genijalno!

Nisam nikad igrao taj fortnajt, jel valja to nešto, da uzmem detetu za plejstejšn. Sad igramo dirt rally 2, pazi, prvo odradi siumulator na PS4, a onda uzme ovaj bagi što sam joj kupio pa se trka sa dečacima ovde pored nas na stazi. Ne mogu da kažem da ih pobeđuje, ali je ukapirala kako da sa bagijem napravi wheelije, i eno je, sva deca voze bagije normalno, a ona njen na dva točka.

A ja jedva čekam da nešto polupa pa da popravljam i menjam mu delove sa ovim after market kojekakvim koji su od metala, mnogo bolji no originali.


besplatan je, tako da nemaš nešto puno da se misliš dal da uzmeš il ne..
a na zalasku je.. vrhunac im je bio prije jedno godinu dana kad su podjelili i neke ozbiljne pare na takmičenjima i otada je krenulo nizbrdo..
sad već malo milkuju i marvel junake i slične trikove, koriste i botove i dosta su duža vremena za logovanje ako nećeš botove u igri (manje je igrača)..
tako da šta znam..
meni je major fun.. ja baš volim.. ali traži bar pola godine igranja da se nauče mnogi trikovi i malo uvježbaju prsti..
mada bi to sad trebalo da ja lakše jer je sad skill matched..
možete da skinete probate pa ako se ne primi briši i to je to
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:11 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

docsumann

EDIT: nikad nisam imao muda da živim kao umjetnik.


umjetnost je valjda jedina oblast u kojoj ne važi don't quit your day job (u smislu ne odustaj od redovnih primanja dok ne vidiš dal možeš da živiš od alternativnih)..

tako da, no excuses!

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:19 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83

Nego ješčitala ti onog Piketija, Capital in the Twenty-First Century, da li to da uzmem i (zamalo da napišem pročitam a onda sam se setio kako to ide) stavim na gomilu svega što stoji na gomili i čeka?


nisam, evo sam je sad rezervisala u biblioteci da prolistam..
a nisam jer znam šta je osnovna premisa i nije da mi je nepoznato a znam i to da je bilo i osporavanja metodologije i podataka tako da onda treba čitati pažljivo, više kao ideju nego kao ultimativni dokaz..

čitam sad this is your brain on music
za mene kao muzičkog laika super je zanimljivo (a zapravo bi trebalo biti malo manje laik da bi se pohvatalo sve što on ima da kaže)..
i otkrila sam Bila Brajsona.. mislila sam da je to neka davež smorež literatura međutim čiča je skroz otrovan..
pogledala film prema njegovom romanu sa Retfordom i Noltijem, i dobar je skroz, pa uzmem i Little island i ima dosta hilarious momenata.. a onda ću i the body.. dobar je čile skroz
Milan Novković Milan Novković 12:05 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
...
čitam sad this is your brain on music
za mene kao muzičkog laika super je zanimljivo (a zapravo bi trebalo biti malo manje laik da bi se pohvatalo sve što on ima da kaže)...

I ja sam je s uživanjem onomad pročitao, pre tačno 20 godina evo Amazon me podseća, pa tako i mnogo zaboravio, iako sam je kupovao i kao rođendanske i božićne poklone neko vreme.

Meni iz godina naglašenog interesovanja za multidisciplinarnost, Santa Fe institut, edge.org i sličnih.
predatortz predatortz 16:34 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina


ja bih sutra otišao da mogu...


Pani mi na grudi!
Jedina stvar zbog koje žalim što sam napustio MUP je ta što sam mogao rano u penziju. A onda da radim kad mi se radi, šta mi se radi i koliko mi se radi...
maksa83 maksa83 16:43 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Jedina stvar zbog koje žalim što sam napustio MUP je ta što sam mogao rano u penziju. A onda da radim kad mi se radi, šta mi se radi i koliko mi se radi...

Zakupiš raskrsnicu pa radiš privatno...
predatortz predatortz 16:54 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Jedina stvar zbog koje žalim što sam napustio MUP je ta što sam mogao rano u penziju. A onda da radim kad mi se radi, šta mi se radi i koliko mi se radi...

Zakupiš raskrsnicu pa radiš privatno...


Eh, ti stereotipi...
j_grandson j_grandson 17:16 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

predatortz
maksa83
Jedina stvar zbog koje žalim što sam napustio MUP je ta što sam mogao rano u penziju. A onda da radim kad mi se radi, šta mi se radi i koliko mi se radi...

Zakupiš raskrsnicu pa radiš privatno...


Eh, ti stereotipi...

Kamo sreće da su 'stereotipi'.
zemljanin zemljanin 20:10 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

alselone
Zemljanine je l ti stigo teleskop? :d

nema nista. transport je prilicna cifra a instalacija (petoclana ekipa iz Kanade) je slag na toj torti ... a i zena me zvala na konsultacije ... kupili smo neki 'camac' pa cemo da vidimo
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:59 17.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Jedina stvar zbog koje žalim što sam napustio MUP je ta što sam mogao rano u penziju. A onda da radim kad mi se radi, šta mi se radi i koliko mi se radi...

Zakupiš raskrsnicu pa radiš privatno...


E, setrin klinja (dobro, nije klinja, ima 25 godina) polagao vozački pre neki dan. I u kolima pandur sedi pored njega i pandurka iza. I sad murkan krene da ga zavlači po nekim ulicama po Dušanovcu, sve dublje i dublje, ovaj mali se znoji, ali vrti gde mu ovaj kaže, murkanka pozadi ćuti. U jednom trenutku kaže ona panduru, jeli, Miki, jesi li se ti to izgubio? I krenu da se svađaju, tu pred klincen, jeste, nije, da bi se na kraju ispostavilo da se ovaj stvarno izgubio, pa ih je murkanka vratila na poligon. Klinja je naravno pao vozački.
mlatisa mlatisa 11:19 11.09.2020

Одговори?

Човек је друштвено биће. Сам човек тешко да може да опстане у природи на дуге стазе осим ако није јако добро припремљен. Постоји и градација тога "у природу", па имамо степен зависности од природе. Ако човек жели баш да буде сам мора сам и храну да лови, узгага, сади, ... То није лак и једноставан посао па се управо зато људи удружују.

1. Има разних људи који беже, па има и разних разлога. Има ових интернет делатника који оду да би се тамо снимали и онда то наплатили. Има оних којима је доста свакодневне журбе и хаоса и желе да мало успоре и мисле да је то могуће у природи. Постоје и фенсери који имају довољно средстава и негде су успоставили базу у природи са свим благодетима савремене технологије (струја, интернет, грејање ...) Може бити да има и оних који су успоставили неки свој филозофски поглед на свет у који се град не уклапа. Било како било, мислим да људи беже од себе.

2. У зависности од типа личности може бити и да су се лоше или добро снашли у цивилизацији. При чему фенсери у суштини и нису у изолацији. Само живе у природи.

3. Youtube канал праве фенсери и интернет делатници.

4. Издрже до првих тешкоћа које не могу да превазиђу. Највероватније одустају због болести, хране, грејања....

5. Човек може да полуди ако има капацитет за "полуђивање". Мислим да боравак у природи не би требало да прави проблем код чврстих личности. Али код граничних случајева тешкоће могу да буду окидач. А и та лудост има разне облике.

6. Мислим да се нико на то није одлучио без размишљања. Ипак је то велики организациони проблем.

Ево и Youtube за оне хардкор Гризли Адамсе





А ево рекламе за пригодни филм. За филм се снађите сами




j_grandson j_grandson 11:56 11.09.2020

Re: Одговори?

mlatisa
Човек је друштвено биће. Сам човек тешко да може да опстане у природи на дуге стазе осим ако није јако добро припремљен. Постоји и градација тога "у природу", па имамо степен зависности од природе. Ако човек жели баш да буде сам мора сам и храну да лови, узгага, сади, ... То није лак и једноставан посао па се управо зато људи удружују.

1. Има разних људи који беже, па има и разних разлога. Има ових интернет делатника који оду да би се тамо снимали и онда то наплатили. Има оних којима је доста свакодневне журбе и хаоса и желе да мало успоре и мисле да је то могуће у природи. Постоје и фенсери који имају довољно средстава и негде су успоставили базу у природи са свим благодетима савремене технологије (струја, интернет, грејање ...) Може бити да има и оних који су успоставили неки свој филозофски поглед на свет у који се град не уклапа. Било како било, мислим да људи беже од себе.

2. У зависности од типа личности може бити и да су се лоше или добро снашли у цивилизацији. При чему фенсери у суштини и нису у изолацији. Само живе у природи.

3. Youtube канал праве фенсери и интернет делатници.

4. Издрже до првих тешкоћа које не могу да превазиђу. Највероватније одустају због болести, хране, грејања....

5. Човек може да полуди ако има капацитет за "полуђивање". Мислим да боравак у природи не би требало да прави проблем код чврстих личности. Али код граничних случајева тешкоће могу да буду окидач. А и та лудост има разне облике.

6. Мислим да се нико на то није одлучио без размишљања. Ипак је то велики организациони проблем.

Ево и Youtube за оне хардкор Гризли Адамсе





А ево рекламе за пригодни филм. За филм се снађите сами





Mudro zboriš čoveče!
U principu - ozbiljnim ljudima nije problem da se osame i u milionskim gradovima.
Isto tako - nema više usamljenosti nego u milionskim gradovima.
Sve je u glavi i srcu.
Invajerment je relativno nebitan.
mlatisa mlatisa 12:10 11.09.2020

Re: Одговори?


@j_grandson

U principu - ozbiljnim ljudima nije problem da se osame i u milionskim gradovima.
Isto tako - nema više usamljenosti nego u milionskim gradovima.
Sve je u glavi i srcu.
Invajerment je relativno nebitan.

Вала баш.

Ево илустрације зашто неки иду у дивљину


Узгред, филм је из 1936. Шта ли би сада снимио да је жив?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:14 11.09.2020

Re: Одговори?

mlatisa

Ево илустрације зашто неки иду у дивљину

Узгред, филм је из 1936. Шта ли би сада снимио да је жив?


pa sam si rekao.. 1936... ovako se danas ne radi nigdje a tamo gdje se i radi slično uskoro će raditi mašina..
danas je pandan tome možda recimo rad niskokvalifikovanih radnika na infrastrukturi velih gradova (od recimo zaposlenih po podzmenim, njima je posebno gadno, do zaposlenih po brojnim lancima brze hrane, slabo plaćeni, repetitivni poslovi u teškim uslovima.. i njima naravno niko ne nudi da rade od kuće)



kamilo_emericki kamilo_emericki 13:32 11.09.2020

Ted Kaczynski

Prije nekoliko mjeseci procitao sam zivotnu pricu najmladjeg profesora matematike u istoriji univerzitetz Berkli.
Ted Kaczynski je prosao put od profesora matematike na univerzitetu Berkli preko visegodisnjeg boravka u sumi, slanja bombi onima koje je smatrao odgovornim za unistavanje prostora na kojem je zivio do sadasnjeg mjesta boravka, valjda, u Pajicevom komsiluku.
U "maksimalno čuvanom zatvoru ADX Florence u saveznoj državi Kolorado, zatvor poznat pod nazivom "Alcatraz u planinama".
Tamo izdrzava 8 dozivotnih robija.
Prica
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:30 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

kamilo_emericki
Prije nekoliko mjeseci procitao sam zivotnu pricu najmladjeg profesora matematike u istoriji univerzitetz Berkli.
Ted Kaczynski je prosao put od profesora matematike na univerzitetu Berkli preko visegodisnjeg boravka u sumi, slanja bombi onima koje je smatrao odgovornim za unistavanje prostora na kojem je zivio do sadasnjeg mjesta boravka, valjda, u Pajicevom komsiluku.
U "maksimalno čuvanom zatvoru ADX Florence u saveznoj državi Kolorado, zatvor poznat pod nazivom "Alcatraz u planinama".
Tamo izdrzava 8 dozivotnih robija.
Prica


ne valja ti link al ajde može da se potraži no braća Hrvati oće da naplate čitanje..
a djeluje zanimljivo..

docsumann docsumann 15:20 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

a djeluje zanimljivo..


i jeste zanimljivo. lik je objavio rat tehznološkom napretku i modernom društvu...

nsarski nsarski 15:59 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Prije nekoliko mjeseci procitao sam zivotnu pricu najmladjeg profesora matematike u istoriji univerzitetz Berkli.


Bolje bi ti bilo d si pročitao njegov manifesto koji je u celosti objavljen u NY Timesu. Posle su ga pronašli u nekoj zabiti u Montani pošto ga je brat, građanin pokorni i lojalni, cinkario. Ja sam sve vreme navijao za njega, ali ga pizda od burazera izdao..

Unabomber-manifesto
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:05 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

nsarski
Prije nekoliko mjeseci procitao sam zivotnu pricu najmladjeg profesora matematike u istoriji univerzitetz Berkli.


Bolje bi ti bilo d si pročitao njegov manifesto koji je u celosti objavljen u NY Timesu. Posle su ga pronašli u nekoj zabiti u Montani pošto ga je brat, građanin pokorni i lojalni, cinkario. Ja sam sve vreme navijao za njega, ali ga pizda od burazera izdao..

Unabomber-manifesto


čekaj, navijao si da ne stane na 3 mrtva i 23 ranjena nego da postigne 23 mrtva i 300 ranjenih ili neki veći broj?
nsarski nsarski 16:08 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

čekaj, navijao si da ne stane na 3 mrtva i 23 ranjena nego da postigne 23 mrtva i 300 ranjenih ili neki veći broj?


Ja sam anarhista u duši. I navijam za Covid 19.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:41 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

nsarski
čekaj, navijao si da ne stane na 3 mrtva i 23 ranjena nego da postigne 23 mrtva i 300 ranjenih ili neki veći broj?


Ja sam anarhista u duši. I navijam za Covid 19.


every man for himself još i ajde de.. od nečeg mora i da se mre ali s leđa je trulo.. a on je suštinski rokao s leđa..
jebeš to
gavros gavros 18:42 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Uf, priča o Unabomberu mi je poznata iz istoimene igrane mini serije, vrlo dobro urađena, topla preporuka za gledanje.
gavros gavros 18:45 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

nsarski nsarski 20:51 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

gavros
Uf, priča o Unabomberu mi je poznata iz istoimene igrane mini serije, vrlo dobro urađena, topla preporuka za gledanje.


Da, iz miniserija se najtačnije nauči o istorijskim događajima. Holivud je u tome nenadmašan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:12 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Ima i na srpskom:

Industrijsko društvo i njegova budućnost

Ja odavno pročitao.

Moje mišljenje je da čovek naprosto lud.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:27 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Nazalost, slabo divanim engleski, znaci, nikako a u clanku su prepricali njegove ideje i reakcije na njih.

O mjestu njegove kolibe clanak kaze:
"
1971. seli. Gdje? U usamljenu i udaljenu kolibicu, koju je sam izgradio, u okolici malog gradića Lincoln (populacija oko 1,000 stanovnika) u saveznoj državi Montana."

Prije odlaska u prirodu desilo mu se:

"Zanimala ga je i psihologija te se na Harvardu uključio u eksperiment kontroverznog profesora psihologije Henrya Murraya. Ukratko, riječ je o eksperimentu koji je uključivao testiranje subjekata na stres i ponižavanje. Neki smatraju da je taj period ostavio traga na Tedu. Naime, prema pojedinim izvorima, eksperimenti profesora Murraya bili su uvertira kontroverznog projekta MKUltra (opširnije: Projekt MKUltra: CIA-in tajni program kontrole uma)"

Uloga brata:

"Naime, David je neko vrijeme bio fasciniran svojim bratom te je i sam pokušao živjeti u divljini, ali kasnije je odustao. No, bio je upoznat s idejama svog brata. Kada je pročitao manifest, sve mu je postalo jasno. Javio se FBI-u, prikupio neke bratove rukopise, i krenula je detaljna analiza. Forenzičari za rukopis otkrili su da zaista postoje određene podudarnosti, u načinu pisanja, u stavljanju naglaska na pojedine riječi i činjenicu da je neke važne stavke Ted pisao velikim štampanim slovima. David je pak rekao da je voljan surađivati jedino ukoliko ostane anoniman, no informacija je procurila do medija i nakon Tedovog uhićenja otkriveno je da je njegov brat donio ključan trag..."
"
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:34 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Nazalost, slabo divanim engleski, znaci, nikako a u clanku su prepricali njegove ideje i reakcije na njih.



Imaš prevod na srpski pa pročitaj.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:43 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

newimprovedtadejus


ne valja ti link al ajde može da se potraži no braća Hrvati oće da naplate čitanje..



Ne znam sto link ne radi, sve sam uradio uobicajeno.
Da, citanje ovog portala se placa i ja mislim da vrijedi svaku paru koju im platim.
Ima puno autorskih clanaka iz raznih oblasti a vijesti su im kratke, samo informacija.

Uostalom. Koliko znam danas jedini imaju tekst o 11. septembru, ne onom 2001. nego onom 1973.

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:45 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

vrabac_onaj
Ima i na srpskom:

Industrijsko društvo i njegova budućnost

Ja odavno pročitao.

Moje mišljenje je da čovek naprosto lud.

Hvala
gavros gavros 21:49 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

nsarski
gavros
Uf, priča o Unabomberu mi je poznata iz istoimene igrane mini serije, vrlo dobro urađena, topla preporuka za gledanje.


Da, iz miniserija se najtačnije nauči o istorijskim događajima. Holivud je u tome nenadmašan.


U pravu si, ko zna šta su tu sve upleli u funkciji drame ali eto dobre teme za blog za nas manje upućene.
nsarski nsarski 22:11 11.09.2020

Re: Ted Kaczynski

U pravu si, ko zna šta su tu sve upleli u funkciji drame ali eto dobre teme za blog za nas manje upućene.


Hvala na predlogu, ali ja u ta šipražja ne ulazim bez preke i neodložne nužde. Nužde, kapiraš.
bene_geserit bene_geserit 05:25 12.09.2020

Re: Ted Kaczynski

priča o Unabomberu mi je poznata iz istoimene igrane mini serije, vrlo dobro urađena, topla preporuka za gledanje.

Da, serija je OK.
Da, iz miniserija se najtačnije nauči o istorijskim događajima. Holivud je u tome nenadmašan.

Nego po seriji je ključna za hvatanje Unabombera bila analiza jezika kojim se služio u Manifestu (tj. onoga što je u jeziku falilo a ne čega je bilo) - pa su još dali primer toga kako se zaključilo odakle su Sloveni poreklom tako što su analizirali koje su reči izvorno iz staro-slovenskog a koje su "pozajmljene" iz drugih jezika, pa su na osnovu reči za razni biljni svet zaključili da su iz nekih močvarnih delova Ukrajine originalno (recimo reč za hrast je pozajmljena od suseda jer ga u tim delovima nema). Malo mi delovalo nategnuto ovo za Slovene, al ajde.
Industrijsko društvo i njegova budućnost
Ja odavno pročitao.
Moje mišljenje je da čovek naprosto lud.

Pa verovatno je lud inače ne bi slao bombe ali to ne znači da Manifest nije zanimljiv i da u njemu nema istine.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:22 12.09.2020

Re: Ted Kaczynski

bene_geserit

Pa verovatno je lud inače ne bi slao bombe ali to ne znači da Manifest nije zanimljiv i da u njemu nema istine.


To nisam rekao, naprotiv ima dosta istine. Preporučujem za čitanje, mada je to manje više komplacija stvari koje je on sam čitao.
Bio je vrlo aktivan član lokalne biblioteke koliko se sećam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:32 12.09.2020

Re: Ted Kaczynski

pa su na osnovu reči za razni biljni svet zaključili da su iz nekih močvarnih delova Ukrajine originalno (recimo reč za hrast je pozajmljena od suseda jer ga u tim delovima nema). Malo mi delovalo nategnuto ovo za Slovene, al ajde.


Ovo je baš nategnuto, dub ili dab je stara slovenska reč hrast (od toga dubrava, Dubrovnik). A sam hrast tj. dub je kod starijh Slovena zauzimao posebno mitološko mesto.

Ribozom Ribozom 15:32 12.09.2020

Re: Ted Kaczynski

Projekt MKUltra


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:18 14.09.2020

Re: Ted Kaczynski

kamilo_emericki
newimprovedtadejus


ne valja ti link al ajde može da se potraži no braća Hrvati oće da naplate čitanje..



Ne znam sto link ne radi, sve sam uradio uobicajeno.
Da, citanje ovog portala se placa i ja mislim da vrijedi svaku paru koju im platim.
Ima puno autorskih clanaka iz raznih oblasti a vijesti su im kratke, samo informacija.

Uostalom. Koliko znam danas jedini imaju tekst o 11. septembru, ne onom 2001. nego onom 1973.



vjerovatno ti link ne radi jer si bio ulogovan na tom sajtu kad si ga kopirao..
anyhows jeste, djeluje da ima zanimljviog štivca ali realno ako bih parlao engleski onda tog zanimljivog štivca toliko bude da je ovo kap u moru i time naplaćivati tu kapu postane nema šaje..
trenutno ne plaćam bukvalno ništa od pretplata na pisani sadržaj i opet ne mogu da postignem ni deseti dio onog što bi pročitala da ima vremena
Ribozom Ribozom 17:25 11.09.2020

...

alselone alselone 21:30 11.09.2020

Kasparov

Upravo izvuče remi protiv Karlsena. Matori je lud.

Da, vratio se da odigra još jedan turnir.

I to je izvukao remi iz-2 situacije.

Stvarno je najveći ili drugi najveći.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:53 11.09.2020

Re: Kasparov

alselone
Upravo izvuče remi protiv Karlsena. Matori je lud.

Da, vratio se da odigra još jedan turnir.

I to je izvukao remi iz-2 situacije.

Stvarno je najveći ili drugi najveći.

Nisam sahista, pacer sam, ali za mene je Fiser najveci.
Covjek je dosao u Ljubiju da igra simultanku i glupavo slijepo crijevo ga u tome sprijecilo. Hitno prebacen u Banja Luku na operaciju.
alselone alselone 11:11 12.09.2020

Re: Kasparov

Nisam sahista, pacer sam, ali za mene je Fiser najveci.


I po meni i verovatno bi i bio zvanično da nije tako rano poludeo.
Sjajan tip, imao je i karakter (pokazao ga u Jugoslaviji), imao je zanimljivu ličnost, ekscentrik, imao je i dobru dušu, a i ubedljivo je najbolje igrao tih par godina. A igrao je i u vreme nekih od najvećih legendi, nije federerski igrao dok je bio jedini na svetu. Kasparov je u neku ruku bio jedini godinama (osim naravno Karpova), a Karlsen verovatno jeste već dugo i još dugo će biti.
Milan Novković Milan Novković 11:16 12.09.2020

Re: Kasparov

alselone
Nisam sahista, pacer sam, ali za mene je Fiser najveci.


I po meni i verovatno bi i bio zvanično da nije tako rano poludeo.
Sjajan tip, imao je i karakter (pokazao ga u Jugoslaviji), imao je zanimljivu ličnost, ekscentrik, imao je i dobru dušu, a i ubedljivo je najbolje igrao tih par godina. A igrao je i u vreme nekih od najvećih legendi, nije federerski igrao dok je bio jedini na svetu. Kasparov je u neku ruku bio jedini godinama (osim naravno Karpova), a Karlsen verovatno jeste već dugo i još dugo će biti.

Uvek se uzvrpoljim kad vidim neki tvoj kometar o šahu -poslednja partija 1986, dok sam tražio UK posao.

A i baš mi je vreme da nađem neki svoj Kalemegdan
alselone alselone 11:28 12.09.2020

Re: Kasparov

poslednja partija 1986

Kao Milenijalsu, meni je danas čudno da igram na tabli. :)

Tek ponekad odigram na tabli, možda u par godina jednu partiju, i sve mi bude čudna perspektiva da tako gledam figure. Navikao sam online, uspravno da stoji tabla.

Online je super igrati zato što te algoritam uvek tera da igraš protiv protivnika bliskih po snazi. I onda si uvek na prstima kao patuljak ispred pisoara. :)
shmoo shmoo 10:29 12.09.2020

Да размишљамо заједно?

1. Od cega beze?


Можда од људи?

2. Da li odlaze zato sto su se "lose snasli u civilizaciji" ili odlaze bas zato sto su se dobro snasli i shvatili da im tamo nije mesto.


Зависи. Од случаја до случаја.

Шведска теорија љубави - филм, документарни, титловани превод.

Кога мрзи да гледа све, онда макар од 51. минута. Као одговор на ово твоје питање.(ЛИНК)


3. Zasto parave youtub kanal i na neki nacin obesmisljavaju tu njihovu odluku da se pobegnu od svega.



То ни мени није јасно. Можда не би баш да залупе врата за собом, него их остављају одшкринутим?

4. Koliko zaista izdrze pre nego sto se vrate.


Како ко.

Падоше ми овде на памет они монаси самци који за разлику од монаха у братствима по манастирима живе на врло неприступачним местима и ретко контактирају са другима.

И тако до краја овоземаљског живота.

Milorad Pavić:"Pisati u ime Oca, u ime Sina, ili u ime Duha bratstva?" (ЛИНК)



5. Da li covek moze da poludi kada se na taj nacin izoluje?



Лудило је релативан појам. Зависи из ког угла се посматра. (ЛИНК)



6. Da li o ovome svemu treba razmisljati ili treba samo "dići (ili ne dići sidro)" ?



Тјах, као што видиш, ипак размишљамо о томе. Заједно размишљамо.






alselone alselone 11:12 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Можда од људи?


Ja bih rekao da traže jednostavniji život. Danas je život jako komplikovan i brz.
cassiopeia cassiopeia 13:34 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Ja bih rekao da traže jednostavniji život.


Ovo je i moj glavni utisak nakon gledanja desetak emisija na nekom BBC kanalu, zaboravih kojem. Tip je obilazio ljude, koji su otišli u divljinu, neki sami, neki u paru. Živeo sa njima po nekoliko dana.

Mogu da razumem ljude koji se na to odluče, ali ne razumem potrebu da to prenosiš drugima snimajući se ili pišući o tome. To mi nekako ne ide jedno sa drugim
nikvet pn nikvet pn 14:29 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Имао сам прилике да упознам читаву класу, екипу; не умем тачан назив, људи баш таквих. Усамљеника.

У потпланинским селима Јужног Кучаја био је обичај да најстарији из куће иду на колибу. То је планинско имање од пар десетина хектара шуме и ливаде са колибом и шталом за летњу испашу стоке. Ти матори су водили скроман, здрав, миран али поприлично усамљенички живот, најближи комшија је на следећем брду. Зиму би провели у селу. Сеоска и кућна врева није пријала и једва су чекали пролеће да оду горе.

Тако је текло док један не оде богу на истину. Ако прво оде деда, бакута би силазила обавезно а на колибу иде следећа генерација. Ако прво оде она старац би остао код колибе сам; појма немам зашто, такав обичај ваљда. Поједини самци су тако деценијама колибарили, ко орлови, па и зиму горе зимовали. И некако су били смирени, просветљени; имало се шта од њих чути и никад се нинашта нису жалили. Стоку су држали сјајно, ситу и смирену. Новац их није занимао. Од јесење продаје сира и стоке брдо пара очас би разделили укућанима.

(Када би те ондашње фаце погледале ове данашње преживљаторе на тевеју, Бер Грилс, Стафорд и та екипа - попадали би од смеха)

Издвојени, боље речено издигнути од световног живота приближавали су се богу корак по корак. Та скромна жилава чичишта фамилија је ретко посећивала; чешће планинари, ловци и печуркари. Знао се и ред, код колибара у посету нешто се однесе, дарује, и кутија шибица је нешто. И, занимљиво, никако нису умирали у планини; тек једнога памте умро код колибе. Као да су знали шта следује сишли би са стоком у село, опростили се од фамилије и кроз који дан преселили на сеоско гробље.
alselone alselone 18:04 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Ja sam bio kod jednog takvog na Tari. Vrabac verovatno zna gde je Zborište na Tari. Taj toponim postojao je još za vreme Turaka, tako kažu.

Ugavnom, deda Milan je živeo sam gore, imao je jednu kozu i ovce.

Izneo nam je rakiju u kojoj je bio veliki pauk, kao što Meksikanci imaju tekile sa zmijama i čudima. To nisam video do sada, niti sam čuo da to neko radi. Uz kafu smo naravno popili i kafu i uzeli po kocku šećera. Popričali smo pola sata i nastavili prema najvišem vrhu Tare.
bene_geserit bene_geserit 18:23 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Izneo nam je rakiju u kojoj je bio veliki pauk

"Paukovača", ko u filmu pokojnog Uroša Stojanovića !
shmoo shmoo 21:04 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

alselone
Можда од људи?


Ja bih rekao da traže jednostavniji život. Danas je život jako komplikovan i brz.



А шта нам то друго чини живот компликованим него људи око нас?

А тек ако не пратиш тај темпо којим ти други људи иду кроз своје животе!

Е онда се твој живот још више компликује.


shmoo shmoo 21:07 12.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

cassiopeia

Mogu da razumem ljude koji se na to odluče, ali ne razumem potrebu da to prenosiš drugima snimajući se ili pišući o tome. To mi nekako ne ide jedno sa drugim



Кажем, ни мени то никако није јасно.

Ваљда не би да баш у потпуности оду па зато то раде да би ипак имали какав-такав контакт с другим људима.

Ништа друго ми не пада на памет.

Atomski mrav Atomski mrav 09:12 14.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Имао сам прилике да упознам читаву класу, екипу; не умем тачан назив, људи баш таквих.


Čitam ovo a pred očima mi deda, mamin otac. Nije bio usamljenik per se, živeo je u selu ali nije bio previše socijalan - baba i on bi se posećivali samo sa kumovima, koliko me pamćenje služi. Bio je majstor raznih zanata, po ceo dan je nešto radio i uradio bi puno toga nikud ne žureći. Stoka i živina ga je neverovatno slušala a on mi je jednom rekao da je mnogo lakše raditi sa stokom nego sa ljudima. Inače nije pričao puno, no kad bi nešto rekao to je ostajalo urezano u sećanje.
nikvet pn nikvet pn 07:27 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

То некадашње планинско сточарство ако бацимо на папир показаће неке изненађујуће цифре. Последњи Мохиканац пре десетак година задње сезоне дотерао је у село уобичајених пар бикова, пар десетина јагњади и пар стотина кила сира. Укупно чистих 14к евра. Таквих је било на стотине у свакоме од пар стотина села Источне Србије на отприлике 150х100км подручју. Збирно то је неколико ми-ли-јар-ди евра (наш буџет је 11млрд ако се не варам) које је тихо и неприметно правило пар десетина хиљада људи старијих од 60 година. Та економија је држала Србију стотинама година и изнедрила сточне трговце Милоша и Карађорђа.

Ту мегацифру овде нико није приметио за разлику од ЕУ планина где је то поштовано и очувано. Њихова математика је рекла да је општекорисније потплатити их да седе горе и раде то што знају; 40% ЕУ буџета иде у аграр. Узгред, и иначе развијен сеоски туризам сада у доба короне потукао је све рекорде.

(У Аустрији одавно су провалили да су им најбољи угоститељски радници Срби. Зашто? Славе славу. То су деца порасла у кући која једном годишње врхунски угости десетине гостију, ето знања одмалена. А знају још, кад нема гостију и да покосе и превуку дрва; служе Швабу уместо свога деду код колибе).

Овдашња увозничка математика је тотално супротна, планине су нам опустеле и урасле.
j_grandson j_grandson 07:44 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

nikvet pn
То некадашње планинско сточарство ако бацимо на папир показаће неке изненађујуће цифре. Последњи Мохиканац пре десетак година задње сезоне дотерао је у село уобичајених пар бикова, пар десетина јагњади и пар стотина кила сира. Укупно чистих 14к евра. Таквих је било на стотине у свакоме од пар стотина села Источне Србије на отприлике 150х100км подручју. Збирно то је неколико ми-ли-јар-ди евра (наш буџет је 11млрд ако се не варам) које је тихо и неприметно правило пар десетина хиљада људи старијих од 60 година. Та економија је држала Србију стотинама година и изнедрила сточне трговце Милоша и Карађорђа.

Ту мегацифру овде нико није приметио за разлику од ЕУ планина где је то поштовано и очувано. Њихова математика је рекла да је општекорисније потплатити их да седе горе и раде то што знају; 40% ЕУ буџета иде у аграр. Узгред, и иначе развијен сеоски туризам сада у доба короне потукао је све рекорде.

(У Аустрији одавно су провалили да су им најбољи угоститељски радници Срби. Зашто? Славе славу. То су деца порасла у кући која једном годишње врхунски угости десетине гостију, ето знања одмалена. А знају још, кад нема гостију и да покосе и превуку дрва; служе Швабу уместо свога деду код колибе).

Овдашња увозничка математика је тотално супротна, планине су нам опустеле и урасле.

Govna nepismena ne znaju da su za ekonomiju najvažniji ljudi.
Jebeš sve ostalo, ako nema ljudi.
Atomski mrav Atomski mrav 10:45 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Ту мегацифру овде нико није приметио за разлику од ЕУ планина где је то поштовано и очувано. Њихова математика је рекла да је општекорисније потплатити их да седе горе и раде то што знају; 40% ЕУ буџета иде у аграр. Узгред, и иначе развијен сеоски туризам сада у доба короне потукао је све рекорде.


Pred parlamentarne izbore u Norveškoj 2013., jedna političarka iz nji'ove SNS (tada opozicione partije) je tvrdila kako je sistem subvencija za poljoprivredu u toj državi čist komunizam. Nakon izbora je postala ministarka za poljoprivredu - i nije promenila ništa što se tiče subvencija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:54 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

Nakon izbora je postala ministarka za poljoprivredu - i nije promenila ništa što se tiče subvencija.

U pravu je, jeste čist komunizam i to treba ukinuti.
Ekonomska logika to nalaže ali je politička drugačija, i ne usuđuju se.
Ali polako se to dovodi u red, prestalo je takmičenje ko će više dati, sad pričaju o smanjenju ali se još ne usuđuju da zagrizu.


Nego,
Tražim rupu o ovome što Nik piše, deluje logično i lako a mora da postoji rupa.
Biće da je u tome što bi taj čiča kod kolibe morao da se takmiči sa raznim Imlecima, Matijevićima, a teško da može da ih dobije na tržištu.
Mora da je zato čiča propao.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:05 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

nikvet pn
Последњи Мохиканац пре десетак година задње сезоне дотерао је у село уобичајених пар бикова, пар десетина јагњади и пар стотина кила сира. Укупно чистих 14к евра. Таквих је било на стотине у свакоме од пар стотина села Источне Србије на отприлике 150х100км подручју. Збирно то је неколико ми-ли-јар-ди евра (наш буџет је 11млрд ако се не варам) које је тихо и неприметно правило пар десетина хиљада људи старијих од 60 година. Та економија је држала Србију стотинама година и изнедрила сточне трговце Милоша и Карађорђа.


o brate nikola ti kad ga odvališ primjer, aman..
kakvih par milijardi dal si poludio..
sa strane ponude..
par bikova, par desetina jagnjadi i par stotina kila sira kažešda vrijedi 14 hiljada evra..
ja bih prije rekla pola od toga u vrh glave i to na Kaleniću da prodaš al ajde de, nek bude 14..
al to da bi u zbiru navuklo na jednu milijardu treba da takvih čiča bude 17 hiljada i još koja stotina čiča..
da bi bilo milijarde onda brate Nikola tih čiča dole ima 50 hiljada a možda i više..
aman..
a sa strane ponude.. pa ko aman nikola po Srbiji kupuje milijarde evra sira i jagnjetine.. aman zaman..
e sad ako bi da kažeš pa da izvezemo, poješće Austrijanac, što da ne pojede koliko je juče hasao one naše svinjetine sigurno će sad i jagnjetine..
možda i bi..
al sam si rekao, to je tržište u EU jako precizno regulisano.. tamo više ne možeš da izvezeš principom prošao kamion po selima pa pokupio od čiča..
a kad treba drugačije da se organizuje tu šrkipi i štuca na sve strane..
prosto nismo se u to kolo uvatili kad je trebalo a hoćemo li ikad.. vidjeće se..
to jeste.. šta hoću reći jest da svakako mi agrarnu politiku (baš kao i sve ostale) bolje i da ne vodimo kakvi su nam rezultati..
al da se stvar da lako rješiti ne da..
baš kao i sve ostalo u društvu..
traži mnogo znanja i još više rada a mi nismo spremni ni jedno ni drugo da uložimo i to ti je to
nikvet pn nikvet pn 12:49 15.09.2020

Re: Да размишљамо заједно?

teško da može da ih dobije na tržištu.
Mora da je zato čiča propao.


Није чича пропао на тржишту него у земљицу црну, лака му била. А његове колеге тамо су пословно итекако живахни.

[/url][url=https://www.races-montagnes.com/fr/races/salers.php]
Приступ „ Традиција продаваца “ има за циљ да посебно идентификује сиреве направљене искључиво од млека Салерс.

Против великаша боре се квалитетом и бољом ценом, има публике итекако.

А како уопште опстају ево пример из Швице: тип на преко 1000мНВ са 25 крава и 50-так хектара вуче преко 50к франака субвенција. То је једна (тања) плата довољна да покрије трошкове производње; све преко тога је чист приход домаћинства. Село има све комуналије. Још кад ту придода неколико апартмана који раде и лети и зими (домаћа храна наравно) не пада му на памет да сиђе у велики прљави град. И има кинту довољну да не саломи ребра од посла него још и да запосли ове наше.

Колико је ту комунизма а колико капитализма стварно не бих знао да проценим. Али голим оком видно добро функционише. Узгред, у истим планинама до пре мање од сто година повремено је владала глад. У нашим? Никад, до сад.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana