Budućnost| Društvo| Filozofija| Ljudska prava| Politika

It's OK

little_radojica RSS / 10.01.2021. u 10:57

Наслов текста као мој одговор на питање које се од 6. јануара најчешће чује: да ли је у реду ограничавати слободу говора?

Овим одговором сам изненадио и самог себе, јер ми је први инстинк говорио - не, никако, пупупу! Ту је позната максима Волтера, о брањењу права саговорника на мишљење и поред неслагања, као нека врста светионика при замагљеном расуђивању одиграла улогу. Како је време пролазило, друга страна тог новчића је постала очигледнија - нетолеранција се не сме толерисати јер води легитимизовању нетолеранције.

Импликације су драматичне колико и отрежњујуће и руше цео један свет и систем изграђен на миту о представничкој демократији и слободи изражавања идеја као врхунском праву грађанина и главном услову за његову суштинску слободу. Кажем - мит, јер, поред све лирске лепоте тог конструкта, докази су неумољиви да та веза не постоји. Поготово је у Америци тешко прихватити те импликације, јер је тамо нарочито јак тај мит, због свог просперитета који је та нација доживела у последњих 150 година и све време заслуге приписавала том истом миту. Други су били сумњичави и пре, али су се можда надали да ако довољно дуго и јако буду веровали, да ће они доћи до исте "истине". Још теже је било доводити исти у сумњу због константног етикетирања другачијих система као тиранских и нехуманих, пре свега Кина, Совјетски Савез, Иран, Северна Кореја. Мислим, сетимо се само хистерије око учешћа руских хакера у изборима 2016. Последњих двадесетак година се сигурно отвореније и аргументованије прича о лицемерству таквог етикетирања, указује на неконзистентност заштитника мита, али се то губи у мору теорија завере које га нападају из погрешних разлога. Међутим, сад кад је америчка јавност оберучке прихватила уклањање вербалног штеточине из свог јавног дискурса, бришући гумицом њега и његово дело као да никад није ни постојао, Рубикон је пређен и више нема назад.

Сад се још озбиљније морају прихватити и разматрати модели контроле јавног простора на којим упорно инсистира, рецимо, Кина - национална безбедност, јавни дискурс и интерес државе у јавном простору није остављен некаквој корпорацији за модерисање, нити групи лабаво удружених блогера да сецирају без икаквих граница и последица. (Ту је итекако битно и питање употребе огромне базе личних података која се природно прикупља на тај начин, али то је у овом моменту небитно за тему). Рецимо да је сад утврђено да је нешто роба за продају и да је сад остало само још цењкање.

Дакле, где повући линију? Шта је то јавни простор у безграничном сајбер простору? Да ли су неке форме комуникације инхерентно јавно добро, на пример: блоговање, микро-блоговање (Твитер, Инстаграм, Фејсбук, итд.)? Да ли је платформа у таквим ситуацијама мање битна и има универзалну обавезу да остане неутрална према садржају, ако не шта и колико сме да модерише? Има ли одговорност за "прекорачење овлашћења" у тој модерацији? Може ли бити анонимности на таквим платфомрмама и под којим условима?

Ја признајем да сам шокиран што морам да признам самом себи да је у реду бановати трајно неког иако му је већ пружена фер шанса па чак иако је испуцао све кредите. На више других примера је у последњих двадесет година већ јасно показано да широке народне масе не могу магично да исфилтрирају истину од лажи, већ да се њима и у ери доступности информација може екстремно манипулисати. Анти ваксери, равноземљаши, нафташки лобисти, иако само понављају као папагаји једне те исте оборене аргументе, чак и неорганизовани и несвесни успевају да блокирају важне здравствене програме и да посредно, коштају живота многе. За мене лично би граница требало да буде у омогућавању идеје или аргумента да продре у јавни простор, али да се после извесног времена њихов домет може ограничити, ако га нека нова институција означи као штетног. Намерно не кажем комисија, јер контролна институција може бити далеко шири појам. Простор за злоупотребу је огроман, али тако је са сваком институцијом делегираној држави у име народа па опет са тим може да се живи.

Друга ствар која ми је тешка за признати самом себи је да је опет Америка показала највећу жилавост на Западу и, иако лицемерно и љигаво до бола, уз најчешће помињани аргумент о "приватна компанија па нек раде шта хоће", прихватила нова правила преко ноћи остављајући Европу да се слепо држи принципа које је сама себи наметнула пратећи Великог брата са друге стране Атлантика. Тај систем са полу-кичмом и четири главе којима гледа на све стране света у потрази искључиво за својим интересом се још једном показао агилнијим. Следеће је можда да се обрачунају са политичком коректношћу, не би ме чудило.

Далеко од тога да завидим Американцима на њиховој ситуацији (далеко им лепа кућа), али крајње прагматично гледано, у будућности ће сигурно бити потребна јака анти-тежа Далеком Истоку као гаранција глобалног мира. А мир и безбедност, је како се већ брзо научи на Далеком Истоку, предуслов било каквог просперитета. Са подељеном Америком у предворју грађанског рата би Европи, а и нама са њом било јако тешко да очувамо мир, достојанство и какав-такав квалитет живота.



Komentari (845)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:08 10.01.2021

Re: Обрисао коментар


A ako se već uplićeš u poređenja, smisliš na gašenje Parlera ili skidanje sa stora ili gašenje hostina? Da, ako napraviš pravilo - uđi u restoran i ima da pričaš ono što ja želim da čujem i da si beo i da se zoveš Džo inače jebiga, ne mogu da te uslužim.


Nadam se da će sve ovo na kraju doneti nove regulative pošto su one očigledno neophodne a situacija je mutna.
Inače, ja sam veliki pristalica one: "Moja kuća i u njoj imam pravo da radim šta hoću". Više puta sam baš ovde na blogu branio pravo domaćina da banuje, briše komentare, zaključa komentare čak i ako se u konkretnoj situaciji ne slažem sa tim merama. Dosta dugo sam imao blog na wordpress-u i bio sam i sam vrlo nemilosrdan ponekad :)

E sad, tviter definitivno nije blog. Vremenom je postao kanal komunikacije tj. servis. Tu bi trebalo da važe neka druga pravila. Nisam se udubljivao u njihov "Terms of Service" ali ako je njihovo pravno uporište za banovanje Trampa jedino ono saopštenje, meni se čini da to svaki advokat može da obori "levom rukom". Verovatno imaju neki jači bekap u u ToS jer tužba bi mogla ozbiljno da ih košta.
Monopoli kod takvih servisa su opet posebna priča.

Onda imamo treću dimenziju a to je AWS i onaj rok od 24 sata koji su dali Parleru su skandalozna. Jebote, pa i gajbu kada iznajmljueš ne možeš da izbaciš ljude na ulicu sutra. Postoji neki otkazni rok, ja nisam ćuo za mani od mesec dana.

I pazi sad ludilo. Da li treba pravo na prisustvo na društvenim mrežama definisati kao jedno od ljudskih prava?
freehand freehand 23:09 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

(Баш да видим да ли ће Радојица да обрише и твоје коментаре... Живо ме занима од каквог је он материјала.

Zašto bi?
solo solo 23:10 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Трамп је успео да мобилише и изманипулише масу да изврши неку врсту напада на државу (каква год да је) и у том смислу је неком прекипело и обрисало га. Координиран начин на који је после спречен да се повеже на било коју мрежу је застрашујући, али то је шира тема.


Jel isto misliš i za 5 oktobar?
little_radojica little_radojica 23:13 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

solo
Обрисао сам један Чарлијев коментар због простачења.
Следећи пут ће у ћошак са Трампом.

Мислим, псовке су океј, простачење није, а граница, јбг, то је тема блога, ја ту имам само мишљење, не и све одговоре.


Tu je patka.

Da si obrisao Čarlijevo prostačenje kako kažeš i perfidni komentar koji je (inače već viđan i ustaljen sa onim ,,Slađan,, što ima neko perfidno skriveno značenje)
prethodio i izazvao Čarlija sve bi bilo ok. Bar meni.
Ovako imaš dvostruke aršine servirane kao,,hranu za veverice,,
Jeste,ovo parče je tvoja virtualna kuća i možeš da radiš u njoj šta oćeš.

Ali da dobiješ aplauz za ovakvu zajebanciju bilo bi ti baš previše.
Aplauz protivnika i neistomišljenika ima veću specifičnu težinu.
Omanuo si na vlastitoj temi.


Е видиш, патка је у томе што има "неко перфидно, скривено значење" а не експлицитнно простачко значење. Шта ја знам о скривеним значењима и шта то њима двојици интерно значи.Ти, ако пак мислиш да треба брисати и коментаре са перфидним скривеним значењем, обрати се вишој модерацији.

П.С. Ја нисам Алсов обожавалац, а ни он мој, и често се покачимо, али у граници доброг укуса. Научимо нешто и он и ја из размене.
По мени, перфидно провоцирање је ово што ради Чарли већ десет година под разним надимцима, али нека га.




svarog svarog 23:13 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

tužba bi mogla ozbiljno da ih košta.

Meni je kod cele ove akcije indikativno što ovo deluje potpuno kontra poslovnih interesa ovih kompanija. Kažem deluje, zato što je moguće da će u zamenu za ovo dobiti neke druge benefite, pa troškovi neke tužbe i kazne su u tom smislu beznačajni
alselone alselone 23:13 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Da li treba pravo na prisustvo na društvenim mrežama definisati kao jedno od ljudskih prava?


Sa svim iznad se slažem i to sam napisao samo drugim rečima a na ovo bih se osvrnuo.

Ja sam za to da se današnji utility-ji (kako bi bio dobar prevod na srpski?) proglase za ljudska prava. Dakle energija, voda, saobraćaj, pa možda bih išao čak i dalje u dodatne infrastrukturne sisteme, ali neka ostanu ovi sigurno za početak.

A onda bih IT sisteme kao što su osnovne socijalne mreže, internet provajderi i cloud provajteri proglasio za utilities, što bi značilo da veoma teže mogu uskratiti servis nekome. Jer ono što bi čoveku lično značilo ukidanje struje devedesetih, danas bi mu značilo ukidanje interneta ili pristupa mejlu, klaudu ili mesindžerima i socijalnim mrežama.
alselone alselone 23:14 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Meni je kod cele ove akcije indikativno što ovo deluje potpuno kontra poslovnih interesa ovih kompanija. Kažem deluje, zato što je moguće da će u zamenu za ovo dobiti neke druge benefite, pa troškovi neke tužbe i kazne su u tom smislu beznačajni


Sećas se kada je Microsoft kupio Skajp koji im uopšte nije trebao i plate ga 16 milijardi?
teslana teslana 23:16 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Da li treba pravo na prisustvo na društvenim mrežama definisati kao jedno od ljudskih prava?

To bi bilo to, otprilike.
zemljanin zemljanin 23:16 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

I pazi sad ludilo. Da li treba pravo na prisustvo na društvenim mrežama definisati kao jedno od ljudskih prava?

pravo na pristup internetu je vrlo bitno, drustvene mreze su opcija ... to su virtuelni rijaliti programi
teslana teslana 23:17 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Radojice, ne lovi svoj rep. Živ bio.
little_radojica little_radojica 23:18 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

freehand
(Баш да видим да ли ће Радојица да обрише и твоје коментаре... Живо ме занима од каквог је он материјала.

Zašto bi?


Ја сам само два пута обрисао коментар, оба пута иста садржина. Само псовка, без икакве луцидности или контра-аргумента. То се сад ни на Јутјуб коментарима не дозвољава, а ја се надам да је ово место изнад Јутјуб коментара.

Чак ни Таси нисам обрисао сличан увредљив пост горе јер је имао и неку (небулозну) аргументацију, ето од каквог сам материјала. Лицимур.



svarog svarog 23:19 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Znam ali nisam pratio detaljno. Zar nije upola od toga?
shmoo shmoo 23:19 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

solo

Kakav bre dijalog,koga vi zajebavate,kakva demokratija,sloboda govora i mišljenja - batina i sila iz raja izašla. Najviše kmeče ovi što bi da ,,biju,, ako im se ukaže prilika.



Па да, али кмече само када неко то њима ради и онда то зову тиранијом.

А када они некоме то раде, онда то зову демократијом.

Лепо то рече неко овде пре мене.

И још преко свега очекују и аплауз за то.

И у томе је квака.

Знаш, матори, ја када већ морам да једем говна, барем не подригујем од задовољства. Не знам како ти стојиш по том питању...

Али уме страшно да ме изнервира када ме неко упорно пребацује преко свог рамена само да бих ја задовољно подригнуо тако наједен њиховим говнима.

То већ није нешто с чиме се бих могао тек тако лако да се помирим и да им аплаудирам на њиховом просеравању.

freehand freehand 23:21 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica
freehand
(Баш да видим да ли ће Радојица да обрише и твоје коментаре... Живо ме занима од каквог је он материјала.

Zašto bi?


Ја сам само два пута обрисао коментар, оба пута иста садржина. Само псовка, без икакве луцидности или контра-аргумента. То се сад ни на Јутјуб коментарима не дозвољава, а ја се надам да је ово место изнад Јутјуб коментара.

Чак ни Таси нисам обрисао сличан увредљив пост горе јер је имао и неку (небулозну) аргументацију, ето од каквог сам материјала. Лицимур.




Ma njega pitam, pošto u pet komentara kukumavči o nanetoj mu nepravdi, a onda - vidi vraga?! - od tebe traži da reaguješ banovanjem. Patetični folirant, u sedam hiljada istih nastavaka.
solo solo 23:25 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Е видиш, патка је у томе што има "неко перфидно, скривено значење" а не експлицитнно простачко значење. Шта ја знам о скривеним значењима и шта то њима двојици интерно значи.Ти, ако пак мислиш да треба брисати и коментаре са перфидним скривеним значењем, обрати се вишој модерацији.


Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.

teslana teslana 23:27 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.

:))
alselone alselone 23:27 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

На групним фотографијама се толико тога види.

Tagujem se kao ovaj visoki klempavi.
little_radojica little_radojica 23:28 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

solo
Трамп је успео да мобилише и изманипулише масу да изврши неку врсту напада на државу (каква год да је) и у том смислу је неком прекипело и обрисало га. Координиран начин на који је после спречен да се повеже на било коју мрежу је застрашујући, али то је шира тема.


Jel isto misliš i za 5 oktobar?


Познато је да је 5. октобра Твитер одиграо пресудну улогу.
Не померај голиће, зна се о чему овде причамо.


А ако хоћеш 5. октобар да уведеш у причу, може и то. Само тад је скупштину напала маса којој су покрадени избори од стране власти па је поређење веома незгодно. Да су били манипулисани до неке мере, сигурно јесу, али су избори заиста били покрадени и то су касније актери са стране власти и потврдили.

teslana teslana 23:28 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ma njega pitam, pošto u pet komentara kukumavči o nanetoj mu nepravdi, a onda - vidi vraga?! - od tebe traži da reaguješ banovanjem. Patetični folirant, u sedam hiljada istih nastavaka.

Ali pazi ovog demona, ccc.
freehand freehand 23:33 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Ma njega pitam, pošto u pet komentara kukumavči o nanetoj mu nepravdi, a onda - vidi vraga?! - od tebe traži da reaguješ banovanjem. Patetični folirant, u sedam hiljada istih nastavaka.

Ali pazi ovog demona, ccc.

Šta si mi rekla, i što?
C,c,c...
A bašsam pre nekin dan dobio jednog Malufa, jes da je na latinici i da ja ne znam latinicu al se osećam nekako hoch i takoreći uzvišeno, kao jedna Frau Šilovićka takoreći, intelektualno ali na ijekavici.
Kisdihand, gnedige. :)
little_radojica little_radojica 23:34 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.

:))



Дешава се и најбољима. Он је то свакако поднео боље него Таса.
solo solo 23:37 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

А ако хоћеш 5. октобар да уведеш у причу, може и то.


Ne, nema svrhe, samo onako usput. Imamo mi svoje dvorište.Trump je daleko.
shmoo shmoo 23:39 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica

Чак ни Таси нисам обрисао сличан увредљив пост горе јер је имао и неку (небулозну) аргументацију,




Ако ти није тешко, можеш ли да ми покажеш који је тачно то мој увредљиви коментар био и кога сам то тачно увредио?

Сећам се једног коментара у којем сам рекао "ко их јебе, нека сами поједу говна која су изасрали", али то није било упућено никоме од овде присутних саговорника. Односило се на оно што је NNN написао:


NNN

cenzura je generalno kontraproduktivna,
a u konkretnom slučaju (čak i da je bilo etički) su napravili žrtvu od Trampa,
umesto da on (nastavi da) sam od sebe pravi budalu na Tviteru.


А колико знам, никоме нисам рекао да је глуп... Мада су мени неки лицимури то рекли у свом коментару.

Нема везе, не секирај се, нека те не гризе савест, рекао си оно што мислиш, а доживљавао сам ја овде и горе увреде... Ниси ни први ни последњи... Навикао сам на такав однос неких блогера на Блогу Б92 према мени. Навикао и огуглао... У почетку сам такве, замисли, још и озбиљно схватао, па покушавао у демократском дијалогу (стварно јесам глуп, у праву си ти, јебо ми пас матер због тога што сам то уопште и покушавао!) да се разјасним са њима... Али одавно сам одустао. Поготово што њих нико не банује нити им брише коментаре када мене вређају, али зато мене одмах банују и обришу ми коментаре чим им ја узвратим увредом на увреду. Занимљива је та слобода говора с двоструким аршинима, зар не? Кључно питање ове наше демократије и (нео)либерализма и демократског дијалога на друштвеним мрежама.

А успут ако још можеш, наведи тачно шта је то небулозно у тој мојој аргументацији у том "увредљивом посту", како кажеш, којег си поменуо.

Унапред ти се захваљујем на твом труду јер ја то не могу нигде да нађем о чему ти причаш.

freehand freehand 23:41 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Šta si mi rekla, i što?

Pazi kera kako se uzvrpolji a od njega miris sumpora isparava, traži slabu tačku.


Kuš tamo, mamu ti jebem zlu i bijednu. Kuš.

Pardon, Madam?!
Da li bi jedna bona popravila Vaše raspoloženje?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:42 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica
Трамп је успео да мобилише и изманипулише масу да изврши неку врсту напада на државу (каква год да је) и у том смислу је неком прекипело и обрисало га.


Tramp je uspeo da mobiliše masu. Neko drugi je očigledno jedva čekao takvu priliku i sklonio muriju. Tramp jeste dileja i zato je bilo lako postaviti mu zamku.
Država niti jedan sekund nije bila u opasnosti.




А ако хоћеш 5. октобар да уведеш у причу, може и то. Само тад је скупштину напала маса којој су покрадени избори од стране власти па је поређење веома незгодно. Да су били манипулисани до неке мере, сигурно јесу, али су избори заиста били покрадени и то су касније актери са стране власти и потврдили.



Zamisli da nisu potvrdili. Ja naime ni dan danas nisam baš siguran da je Koštunica pobedio u prvom krugu a sam sam jurišao i na skupštinu i na RTS tog dana.
shmoo shmoo 23:43 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica
teslana
Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.

:))



Дешава се и најбољима. Он је то свакако поднео боље него Таса.





Ти стварнио мислиш да сам се ја нешто овде потресао?

Дуго те овде није било Мали Радојице... Ко зна откада... Па изгледа да и не знаш неке ствари.


teslana teslana 23:44 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

Pardon, Madam?!
Da li bi jedna bona popravila Vaše raspoloženje?

Keru.
freehand freehand 23:47 10.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Pardon, Madam?!
Da li bi jedna bona popravila Vaše raspoloženje?

Keru.

Bečki maniri. Moj naklon. Bona? Može? Svilena.
shmoo shmoo 00:04 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ако ти није тешко, можеш ли да ми покажеш који је тачно то мој увредљиви коментар био и кога сам то тачно увредио?

А успут ако још можеш, наведи тачно шта је то небулозно у тој мојој аргументацији у том "увредљивом посту" како кажеш којег си поменуо.



Шта би, Литл Радојица Биг Лицимур?

Нема одговора на ово?

Па да, слобода мисли и изражавања је у питању.

shmoo shmoo 01:10 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

freehand

Ma njega pitam



Питај, питај слободно. Настави да питаш и даље.

Можда ће ти се и кас'ти једног дана.

Онако, само од себе, ничим изазвано.

Догађа се то свакоме па ће можда и теби.

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:39 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

.greška



pecaros pecaros 06:28 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

alselone
а уместо тога је Блог Б92 постао место на ком се чопори хијена са Блога Б92 окупљају и нападају недужне неистомишњенике са Блога Б92.


Ovako?

newimprovedtadejus

meni bi recimo plašilo kako bi reagovala na fazu kad djevojcice odluce malo da se poigraju svojim uticajem na muški rod pa prigle "droca" stil..
neka i ne ali vecina da (ja definitivno jesam)..


alselone
Cudiš se, je li? E, pa dobro, imaceš vremena da se cudiš i nadalje. Kad god te "sretnem" na blogu.

Za malu plavu devojcicu od 5 godina si rekla da ce biti droca kad poraste, samo zato što njenog oca ne podnosiš pa da mu napakostiš, budalo pogana.



teslana teslana 08:05 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Da, mislim da me zdravlja koštalo što sam ovo iskulirala.
maliperica maliperica 08:27 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica


Највише кмече ови што појма немају шта се десило, али мисле да знају све.

Јел смем ја да се пожалим да су им глупи постови (сваком на свој начин)?

Највећа штета коју релативизатори свих боја праве је то што коче или суспендују продуктивну дискусију.

........

Трамп је успео да мобилише и изманипулише масу да изврши неку врсту напада на државу (каква год да је) и у том смислу је неком прекипело и обрисало га.


О судару многих глупих и - једног паметног.
magnus magnus 09:09 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

A onda bih IT sisteme kao što su osnovne socijalne mreže, internet provajderi i cloud provajteri proglasio za utilities, što bi značilo da veoma teže mogu uskratiti servis nekome. Jer ono što bi čoveku lično značilo ukidanje struje devedesetih, danas bi mu značilo ukidanje interneta ili pristupa mejlu, klaudu ili mesindžerima i socijalnim mrežama.

Ovo će tržište odradit kao neku open source platformu , možda čak i kao blok čejn čije će djelove čuvat milioni privatnih kompova ,
pazi skayp su kupiki zato što je PtoP mreža nema čuvanja sadržaja na serveru
alselone alselone 09:18 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ovako?


Pecaros, ti si stvarno siroma glup.

- ovo sa Tasom je zezanje na njegovo spominjanje čopora, ja to ne radim
- ovde svakako ni nema čopora nego 1 na 1 svađa
- nikad nisam vređao grubo za deceniju i nešto na blogu osim u ovom jednom slučaju, pošto mi je ćerku od pet godina spominjala i to u ovom odvratnom kontekstu, a vidim da i ti to citiraš i prostireš ovde ponovo, pa sam na ivici da se i tebi načestitam mile nove godine, ali neću pošto si ti u principu jadan a onaj je makar imala herca za fajt
- sve što imam oko toga mogu ponovo sa njom da rasčistim, nemam šta sa tobom o tome da pričam, ali mogu ako želiš, tako da izvoli, šta ti nije jasno u ovom događaju
- možemo da se svađamo koliko je potrebno 1 - 1 ali nemoj biti đubrov i uvlačiti decu ni na koji način
nikvet pn nikvet pn 09:51 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

alselone

Ja sam za to da se današnji utility-ji (kako bi bio dobar prevod na srpski?) proglase za ljudska prava


Смисленије би било да се интернет са припадајућим акцесоаром прогласи за - јавно добро. Осим материјалних (река, шума, пут...) постоје и нематеријална јавна добра - тржиште нпр. па би ово ово отприлике ту и припало.
pecaros pecaros 09:59 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

alselone

- ovde svakako ni nema čopora nego 1 na 1 svađa


Nemoj da zezaš?

alselone
- nikad nisam vređao grubo za deceniju i nešto na blogu osim u ovom jednom slučaju


Nisam pratio tvoj razvojni put, ali je ovo bilo nedavno i baš odvratno.

alselone

ali nemoj biti đubrov i uvlačiti decu ni na koji način


Ali biće da tebi podmetačine i zamene teza idu sasvim spontano pa ih i ne primećuješ. Gedžina škola.
predatortz predatortz 10:01 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

ali nemoj biti đubrov i uvlačiti decu ni na koji način


Da!
Deca bi nam svima trebala biti crvena linija, ako smo ljudi.
Ko ima šta sa mnom, neka izvoli.
Moja/tvoja/njegova deca nemaju nikakve veze sa ovim što mi radimo ovde, a i šire.
Generalno, to važi za porodicu, ne samo decu.
Ali, uplitanje nečije dece zarad lične netrpeljivosti, to pristojan čovek neće uraditi.
Budala hoće! Zato i jeste budala...
pecaros pecaros 10:24 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

predatortz

Ali, uplitanje nečije dece zarad lične netrpeljivosti, to pristojan čovek neće uraditi.
Budala hoće! Zato i jeste budala...


Da se razumemo - ovo je kritika na račun Alselonea što nameće razgovor o sopstvenom detetu, iako to nije tema? Tema je podmetanje i učitavanje, a ovo tvoje mi isto miriše na to.

Da podvučem - na kraj pameti mi nije da razgovaram o Alseloneovom detetu i neće vam uspeti da me navučete na tanak led, jer ovde završavam.

Samo da konstatujemo da je misija bila uspešna, Tadejuš se više nije pojavila na blogu.
alselone alselone 10:31 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ali, uplitanje nečije dece zarad lične netrpeljivosti, to pristojan čovek neće uraditi.


Tako je. Par komentara iznad onog vrabac je dao primer ali na svom detetu i to je pošteno. Pričalo se o pubertetu i ispričao je kako se bori sa tim.

Super, veoma poštujem deljenje ličnih iskustava.

Ali reći kao će nečija tuđa ćerka biti droca ili sin heroinski zavisnik ili dizelaš ili šta već, samo zato da bi podbo "verbalnog neprijatelja" po meni je apsolutno dno. To je ono kad ne možeš ništa direktno pa udariš nisko, dokle dobacuješ, po deci.

Meni se zaista gadi da dalje obrazlažem ovo jer sam nastavljam o onome o čemu sam rekao da ne treba pričati, tako da stvarno neću više.
teslana teslana 10:34 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Samo da konstatujemo da je misija bila uspešna, Tadejuš se više nije pojavila na blogu.

Da, bez riječi se povukla pred nasilnikom. Nikakvog tu fajta nije bilo, niti je razlog njenog uklanjanja neki viši cilj nego prosto njen trenutak slabosti iskorišten protiv nje da se blog očisti, jer je 1) šovenski, iz Bosne 2) mizogino, žena koja koristi svoje pravo glasa.
predatortz predatortz 10:44 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Par komentara iznad onog vrabac je dao primer ali na svom detetu i to je pošteno. Pričalo se o pubertetu i ispričao je kako se bori sa tim.


I ja, neretko, pomenem moje sinove. To je tako prirodno i roditeljski. Koliko se sećam, i ona je pominjala svoju decu, tri sina, čini mi se.
Čak, to su teme a kojim, uglavnom, pričamo kao ljudi i na kojim imamo širok konsenzus. Dece, njihova dobrobit, obrazovanje, naši strhovi, želje...
Pričati o tome nije nikakav jeres.

No, pomenuti dete u kontekstu u kom je pomenuto, to nije normalno.

I nema tu iz Bosne je, iz pičke materine je, uspešna pa smeta...
Nema!

alselone alselone 10:47 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

I nema tu iz Bosne je, iz pičke materine je, uspešna pa smeta...
Nema!


Nema. To je prosto podmukao komentar - "mene (da je na mom mestu) bi plašilo kako će moja ćerka od 5 godina reagovati i da li će prigrliti droca stil kad poraste". Pazi jebote. Ona se brine da li će moja ćerka postati ili neće droca stil i da je na mom mestu brinula bi se.

O da ti je BMW.
predatortz predatortz 10:48 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Predatorz, ne seri.


Čekaj, ja tu raspravu nisam ispratio. Sve manje sam ovde. Postaje mi dosadno, da prostiš.
Ali, ne vidim kontekst u kom je nečijoj petogodišnjoj devojčici ok reći da će biti droca.
Izvini, jbga, ali ja ga ne vidim.
teslana teslana 10:55 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

On to uopšte nije rekla. Drugo, ljudi sa ćerkama ovde su uglavnom reagovali govoreći da im ćerka zna više od uključiti i isključiti daljinski.

Vrabac je rekao da mu je ćerka u pubertetu (veoma lijepo, toplo, objasnio da se nešto dešava i da se on sa tim ne zna nositi), idem korak dalje i mislim da bi mi život bio pakao sa ćerkom sličnom meni, neke žene imaju fazu droce (kao što je Tadejus priznala, i to je vjerovatno u očima oca nezgrapno zvuči, ali pravi razlog njenog progona to nije, na koncu ona ima tri sina pa nagađa šta bi bilo kad bi bilo, ovako kao ja), neke imaju neke druge faze, i itd..
alselone alselone 11:00 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

nagađa šta bi bilo kad bi bilo, ovako kao ja

Nagađa šta bi bilo sa mojim detetom?

Evo, ako već imaš tu žensku solidarnost, što razumem, kako je nemaš prema toj devojčici?
teslana teslana 11:03 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Alse, ne podmeći.
alselone alselone 11:06 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Alse, ne podmeći.

Zaista ne podmećem, lepo te pitam.
Pročitaj njen komentar ponovo i pogledaj. Šta ima ona da se pita kako će moje dete reagovati u pubertetu. I još pogotovo da me savetuje kako treba da se zabrinem.

Pazi, jasno je meni šta je htela da kaže i to je zaista problem prilikom odrastanja. Ali to se onda moglo i reći neutralno, na primeru bilo kog oca i bilo koje devojčice, najbolje nje same i ne postoji ni jedan jedini razlog da uzima mene i moje dete kao primer osim da mene iznervira i podbode. Iskreno se nadam da ti je to jasno.
teslana teslana 11:13 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Jasno mi je, i šta je ona rekla (i šta pogrešno) i donekle tvoja očinska reakcija, sve preko toga je nasilje na koje ona nije imala šta reći sve i da je priznala "pogriješila sam".
alselone alselone 11:16 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Jasno mi je, i šta je ona rekla i donekle tvoja reakcija, sve preko toga je nasilje na koje ona nije imala šta reći sve i da je priznala "pogriješila sam".


Nasilje nije pošto smo mi pre toga razmenili bar 50 komentara u kojima smo se jednakom žestinom svađali. To se dešavalo godinama unazad i na ovom i na prethodnom niku koji je imala. Tako da nije odjednom upao njen komentar, ja je napao i ona otišla.

Jedno "izvini" ili "pogrešila sam" uopšte ne bi bilo zgoreg i sigurno ne bi produbilo svađu, naprotiv. Na blogu sam znao više puta i da se izvinim kada sam preterao a i da prihvatim kada to meni neko kaže.
teslana teslana 11:34 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ok.. te vaše sukobe 1:1 nisam vidjela (da je Tadejus moj favorit pa da se vadim na pristrasnost, ali nije), samo nju koja ne zna šta bi ti rekla, dal što je zbunjena jer ne zna gdje griješi, il vidi da je tu borbu unaprijed izgubila (i ne prvi put), ona droca, ti nepokolebljiv, to je to..

Ok, nje nema. Idemo dalje. Ko je sledeći? Emsi. Evo mogu i ja, prije 15 dana sam rekla moderatoru da me obriše, on ništa, cc..
alselone alselone 11:39 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ok, nje nema. Idemo dalje. Ko je sledeći? Emsi. Evo mogu i ja, prije 15 dana sam rekla moderatoru da me obriše, on ništa, cc..


Sledeći je Frihend.

Od brisanja nema ništa, takva funkcionalnost ne postoji. Mislio sam da postoji jer su brisali neke od viđenijih blogera kompletno, ali je to po svemu sudeći rađeno ručno.
gedza.73 gedza.73 11:55 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

predatortz
Čekaj, ja tu raspravu nisam ispratio

Ta rečenica mi je upala u oči. Čak mislim da je Alselone dosta smireno reagovao.
predatortz predatortz 12:08 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

gedza.73
predatortz
Čekaj, ja tu raspravu nisam ispratio

Ta rečenica mi je upala u oči. Čak mislim da je Alselone dosta smireno reagovao.


Ubeđen sam da ona uopšte nije loš čovek. Samo, ima taj neki agresivan način komunikacije. Ili napada, ili se nepotrebno brani, opet napadima.
Ume da pretera, no to umemo svi.
No, za ovo sam iskreno iznenađen.
Verovatno je to jedan od onih momenata u kojim mislimo da svi stanuju u našoj glavi, pa kažemo nešto što u ušima drugih dobije sasvim drugu konotaciju od onoga što smo zapravo želeli da kažemo.
Skratimo misao, kao u matematici razlomak, pa se postupak, koji je u ovom slučaju prevod, izgubi.
teslana teslana 12:24 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Čak mislim da je Alselone dosta smireno reagovao.

Veliš, par šamara?
teslana teslana 12:26 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ubeđen sam da ona uopšte nije loš čovek. Samo, ima taj neki agresivan način komunikacije. Ili napada, ili se nepotrebno brani, opet napadima.
Ume da pretera, no to umemo svi.
No, za ovo sam iskreno iznenađen.
Verovatno je to jedan od onih momenata u kojim mislimo da svi stanuju u našoj glavi, pa kažemo nešto što u ušima drugih dobije sasvim drugu konotaciju od onoga što smo zapravo želeli da kažemo.
Skratimo misao, kao u matematici razlomak, pa se postupak, koji je u ovom slučaju prevod, izgubi.

Ma da, tačno tako, sažmo si. :)


E, izvini što sam ti napisala "ne seri", prvo, ne govorim to često (ovde čini mi se nikad nikom), drugo, k'o da smo ovce zajedno čuvali, ponijelo me. :)
teslana teslana 12:29 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Sledeći je Frihend.

Nemoj njega, gdje će ti duša. Obilazi oko tebe i umiljava se mučen, neka i njega neko voli. Ja ne, meni se gadi, fuj.
predatortz predatortz 12:29 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

E, izvini što sam ti napisala "ne seri", prvo, ne govorim to često (ovde čini mi se nikad nikom), drugo, k'o da smo ovce zajedno čuvali, ponijelo me. :)



Bez brige.
angie01 angie01 13:05 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ubeđen sam da ona uopšte nije loš čovek. Samo, ima taj neki agresivan način komunikacije. Ili napada, ili se nepotrebno brani, opet napadima.


pazi sad ovo-a za razliku od vas neagresivnih i bez besmislenih napada:)))

ako bas insistirate- kao sto je poznato, tadejus i ja nismo bas najbolje drugarice, al sam videla taj poslednji cin, posle koga se vise nije pojavila, sto mi je krivo i zato cu reci sta mislim o tome.

- to sto je postovao pecaros- a ja nisam pre videla-meni lici na njen specifican nacin izrazavanja i to "droca" pod navodnicima apsolunto nije znacilo nista bukvalno u tom slimslu upuceno devojcici, nego se misli na fazu kada devojcice krenu da se izazovnije oblace i da je to prilicno zaheban period za roditelje-znam pricu mog druga, kada im je cerka upala u tu fazu i kako su se oni borili sa tim i sa izlascima i cekanjem u sitne sate ispred kluba i slicnim stvarima-,...da priznajem, malo se nespretno izrazila i doslo je do reakcije koja bi se verovatno drugacije odvijala, da je postojala neka volja u razumevanju da je nesporazum u pitanju-znam iz licnog iskustva, kada se krene sa tim insistiranjem na pogresnu stranu, koje je ovde dosta rasireno.

Pri tome, ja sam na devojcice prilicno osetljiva- s obzirom da mi se nije ispunila zelja da imam jednu i ja:),...pa kada ovde recimo, kace slike svojih princeza, Pajke, Alse, vrabac...,ja se stavrno odusevim,...verovatno bih bila jos gori kobac/kvocka keve da imam cerku, nego sto sam sada najstrasnija utomsmsilu sa sinovima.


predatortz predatortz 13:10 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

ako bas insistirate


Ne insistiramo.


i zato cu reci sta mislim o tome.


Navikli smo.

Pri tome, ja sam na devojcice prilicno osetljiva- s obzirom da mi se nije ispunila zelja da imam jednu i ja:),...


I ja sam ti takav. Voleo bih da smo gospoja i ja izrodili i jednu pevaljku, čisto da burazerima pomrsimo račune.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:19 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

predatortz

No, za ovo sam iskreno iznenađen.
Verovatno je to jedan od onih momenata u kojim mislimo da svi stanuju u našoj glavi, pa kažemo nešto što u ušima drugih dobije sasvim drugu konotaciju od onoga što smo zapravo želeli da kažemo.
Skratimo misao, kao u matematici razlomak, pa se postupak, koji je u ovom slučaju prevod, izgubi.


Ja sam pratio tu diskusiju i meni se čini da je tu ipak postojala namera, prema Alseloneu.
Ne zbog toga što ona misli da će klinka da mu zaista postane droca nego da da bi mu onako sa visine objasnila kako nema pojma ni o čemu pa ni o tome šta ga čeka kao roditelja. Što je čak verovatno i tačno** ali način izabran da se to kaže je bio prilično podmukao.
Eto to je moj utisak.


** - Sam poslednjih meseci ne mogu da se načudim ovom mom čudovištvu, doduše ona trenutno više vuče u neki gangsta rep, uličarski fazon od čega ja naravno hoću da popizdim.
angie01 angie01 13:22 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ne insistiramo.

Navikli smo.


ne budi pandur-to je receno iz fazona,...ako bas moram da ti crtam.


I ja sam ti takav


ne znam da l me Bog pogledao, da spreci ono najgore:)...al eto, nadam se da ce jednog dana stici bar neka unuka-...slobodno mogu da je ostave kod mene:)).
predatortz predatortz 13:23 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

** - Sam poslednjih meseci ne mogu da se načudim ovom mom čudovištvu, doduše ona trenutno više vuče u neki gangsta rep, uličarski fazon od čega ja naravno hoću da popizdim.


Moj stariji bi da ratuje, da sveti Kosovo.
Mlađi bi da svima objasni suštinu postojanja.
Sve te kapiram.

angie01 angie01 13:42 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Što je čak verovatno i tačno** ali način izabran da se to kaže je bio priličmo podmukao.

ne znam, po meni bi bas morao biti zlonameran da razumes "podmuklost" u onome sto stoji u tom komentaru,...pristup u intonaciji jeste njen uobicajen, al zasto bi sada to smetalo,...i kako ne smeta kod drugih, kada se obracaju onima koje bas ne volimo.


- Sam poslednjih meseci ne mogu da se načudim ovom mom čudovištvu, doduše ona trenutno više vuče u neki gangsta rep, uličarski fazon od čega ja naravno hoću da popizdim.


fora je sto se drustvo u to pretvorilo i deca normalno zele da se uklope i budu prihvacena- tesko je da vecina vuce na jednu stranu, a da roditelji sami vuku na drugu,....tu sada treba puno strpljenja i taktike i ono sto je po meni najvaznije, ne izgubiti poverenje deteta, da sta god da je problem, ono dodje i kaze kod kuce, a ne da resava na ulici sa drustvom,...znaci, hod po jajima....sigurno ce sve doci na svoje, al treba izdrzati,...mi smo pribegavali primerima iz nase mladosti prilikom objasnjavanja,...ili nekim drugim konkretnim primerima, gde se jasno vidi situacija, uzroci, reagovanja i posledice,...prvo ide otpor, al to ostane pohranjeno i izadje u prvi plan kada treba,...takodje je pomoglo pokazivanje razumevanja za stavri sa kojima se bas nismo slagali, al nisu opasne, stetne,....znaci, negde malo popustis, jer nije dobro da si u svemu opozit, moras da ostanes dobrodosao za ispovedanje, ako me razumes...naravno i licni primeri u kojima si ti pogresio, jer si je l te mislio,....pokazes kako je to normalno, da u nekim godinama pogresno percipiras.


EDIT: mi smo deci dozvoljavali da svoje drustvo okupljaju kod nas, od malena,...tako da smo poznavali sve,- sto nije nevazno,...nikada mi nije bilo tesko da im spremim neko posluzenje, organizujem desavanje,...kod nas se pricalo o svemu, resavalo, razvozavalo, docekivalo,...uspeli smo da ostvarimo bliskost i poverenje,...evo sada svi dolaze kao prijatelji kuce.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:52 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


ne znam, po meni bi bas morao biti zlonameran da razumes "podmuklost" u onome sto stoji u tom komentaru


pa mogao se izabrati neki drugi primer a ne "droca stil" kada se priča sa ocem petogodišnje devojčice.
a moj utisak je da je namerno odabran da bi se ujelo gde najviše boli.
eto to je moj utisak bio i tada a i sada mi tako izgleda kada premotam film.
naravno, ostavljam mogućnost da i grešim
angie01 angie01 14:06 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

pa mogao se izabrati neki drugi primer a ne "droca stil" kada se priča sa ocem petogodišnje devojčice.


slazem se i rekoh vec da je to nespretno upotrebljen izraz, ali i da se uklapa u njen nacin izrazavanja- apsolutno mislim da je nesporazum u pitanju.


a moj utisak je da je namerno odabran da bi se ujelo gde najviše boli.


ne zna da l kapiras koliko je ovo,...ne znam kako da nazovem,...koliko bi neko trebalo da je bolestan- sto tadejus svakako nije- da ima takvu nameru.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:10 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

angie01

ne zna da l kapiras koliko je ovo,...ne znam kako da nazovem,...koliko bi neko trebalo da je bolestan- sto tadejus svakako nije- da ima takvu nameru.


pazi, uvek ostaje mogućnost da sam ja "toliko" bolestan zbog toga sto sam video ili mi se učinilo da vidim takvu nameru.
to je isto sasvim validna pretpostavka.
alselone alselone 14:16 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

O da ti je BMW.


Kako niko da prokomentariše ovu sjajnu foru nego sam sebi moram šlagvort da pravim za balaševićeve zajebancije:



angie01 angie01 14:19 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


pazi, uvek ostaje mogućnost da sam ja "toliko" bolestan


ne mislim ni da si ti "toliko" bolestan,...nego ovde generalno vlada neki taj manir da se zauzimaju strane i lako oprasta "svojima", a jos lakse optuzi "neprijatelj",...o mizoginiji da ne govorim, koliko je drugacija komunikacija sa muskim "neprijateljem", u odnosu na zenu....pa sve ste zene oterali, sem dve tri, koje povremeno nesto kazu, al bez da se upustaju u raspravu...narocito na nezgodne teme,...a toliko vristite o slobodi govora....koja se u grupi poklopi uvredljivom agresijom...malo postenja ne bi skodilo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:22 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

angie01

pazi, uvek ostaje mogućnost da sam ja "toliko" bolestan


ne mislim ni da si ti "toliko" bolestan,...nego ovde generalno vlada neki taj manir da se zauzimaju strane i lako oprasta "svojima", a jos lakse optuzi "neprijatelj",...o mizoginiji da ne govorim, koliko je drugacija komunikacija sa muskim "neprijateljem", u odnosu na zenu....pa sve ste zene oterali, sem dve tri, koje povremeno nesto kazu, al bez da se upustaju u raspravu...narocito na nezgodne teme,...a toliko vristite o slobodi govora....koja se u grupi poklopi uvredljivom agresijom...malo postenja ne bi skodilo.


ja ne primecujem da ja pravim neku razliku u odnosu na pol.
drkadzija, pa drkadzija...kako god da uzmes.
angie01 angie01 14:32 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


ja ne primecujem da ja pravim neku razliku u odnosu na pol.


blog je vec dugo mizogin-to je cinjenica.


drkadzija, pa drkadzija...kako god da uzmes.


cudno je utomsmilu, kako nikada ne vidimo sebe.

to kako je u poslednje duze vreme ovde uspostavljen nacin komunikacije i na kome se insitira i jos predstavlja kao sloboda govora, nije ni za onu najgoru kafanu na Ibarskoj.

najsmesniji mi je manir, kada neko ispolji najnizi vid prostkluka prema nekom, i onda ode na drugi blog i glumi neku finocu i nivo, a sve u roku od par minuta.
gedza.73 gedza.73 15:25 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Čak mislim da je Alselone dosta smireno reagovao.

Veliš, par šamara?

Ne, nego da joj postavi bombu pod auto u Londonu. Naravno da mislim na par šamara.
(Ovo čisto da ti ne izneverim očekivanja)

Mislim da se tad debelo zaletela i da je odvalila ne obraćajući preterano koju će rekaciju da izazove, da je baš ovo što je napisano htela da ujede.

predator
Verovatno je to jedan od onih momenata u kojim mislimo da svi stanuju u našoj glavi, pa kažemo nešto što u ušima drugih dobije sasvim drugu konotaciju od onoga što smo zapravo želeli da kažemo.
Skratimo misao, kao u matematici razlomak, pa se postupak, koji je u ovom slučaju prevod, izgubi.

Ima i ovoga. Meni se nekoliko puta desilo da uradim nešto slično što i ona.
Ubeđen sam da ona uopšte nije loš čovek.

Saglasan. Čak mi se činilo iz naknadne rasprave da ona nije shvatila šta je napisala.

Al' opet kažem da Alsu na njegovu priču o malom zvrku nije trebalo onako da se odgovori




gedza.73 gedza.73 15:32 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

ja ne primecujem da ja pravim neku razliku u odnosu na pol.
blog je vec dugo mizogin-to je cinjenica.

E sad mi stvarno ništa nije jasno. Zar se feministkinje, borci i borikinje za ženska prava ne zalažu za jednakost u polovima?
Kakvo je sad to uvođenje nejednakosti u komunikaciji spram blogera i blogerki?


Stop polnoj diskriminaciji



Obrati pažnju Anđo na transparent. A uz prava idu i obaveze tako da se mani te 'uspavana princeza' priče i budi mufko


teslana teslana 15:39 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Naravno da mislim na par šamara.
(Ovo čisto da ti ne izneverim očekivanja)

Ma nije moja očekivanja, nego šta si ti očekivao više od Alsa? Ozbiljno, ništa mi nije palo na pamet od onog što je već rečeno, i s obzirom da je nema i sasvim efikasno, šta još? Šta bi ti?
teslana teslana 15:42 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Upali i ugasi daljinski, uključih rernu pa mi sinu..
angie01 angie01 15:59 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

E sad mi stvarno ništa nijue jasno


ti prvo poradi na razumevanju onog sto je napisano, pa onda dodji da nesto "dodas", kako bi to imalo smisla,...sa duhovitoscu ce ici malo teze, za to ipak treba imati i slifa.
gedza.73 gedza.73 17:03 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Anđa
ti prvo poradi na razumevanju onog sto je napisano

Kako bi ovde leg'o neki softver koji bi izlistao spisak svih blogera kojima si napisala čuvenu tvoju blogersku rečenicu - poštapalicu 'ne razumeš napisano' koju pišeš u nekoliko klon varijanti sa istim značenjem. Mislim da bi spisak bio impresivan.
sa duhovitoscu ce ici malo teze, za to ipak treba imati i slifa

Neduhovit sam tim se dičim
gvozden1 gvozden1 17:05 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


Kako bi ovde leg'o neki softver koji bi izlistao spisak svih blogera kojima si napisala čuvenu tvoju blogersku rečenicu - poštapalicu 'ne razumeš napisan

I učitavaš, i učitavaš
:)
angie01 angie01 17:25 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

koju pišeš u nekoliko klon varijanti



ajd navedi jednu moju klon varijantu,...znaci jednu, ne moras nekoliko, kako kazes da ih imam,...lazuci, kao i obicno.




'ne razumeš napisano'


pa kada se replicira bez bilo kakve veze sa onim sto je napisano, onda je ovakva konstatacija jos i nezna, s obzirom da je namera sa druge strane ocigledno losa....ili hoces dakazes da se stvarno radi o vidno smanjenim kognitivnim sposobnostima:).



I učitavaš, i učitavaš



a kako bi ti tacno nazvao zlonamerno izvrnuto znacenje necega sto je receno, ili prozivanjem za nesto sto ne postoji, sto ste uveli kao omiljeni manir u blogovanju,...kao i ovaj primitivni bedak, da nesto radite, a onda optuzujete kako se neko na to nesto zali, jer je glasno reako o cemu se radi,...seljacka posla.
gedza.73 gedza.73 17:29 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

I učitavaš, i učitavaš

To joj je ultimativni argument. K'o Indijanci kad kažu 'Haug' samo sad je u upotrebi novi izraz... ako neko napiše na blogu... uf kako ono beše umesto amen rodnoravnopravno womejn?

nešto sam se juče setio kad se pričalo o odlukama tvitera.
Momak sa drugom otvori restoran. Pošto je restoran manji, okružen drugima zbog konkurencije stavi natpis-reklamu u izlog divljač je novi kelj ili zamena za kelj.

Onda mu se na grbaču okači grupa khm grupa boraca vegetarijanaca tako što je redovno protestvovala ispred restorana. Vrištali su
'ubice'
gostima koji su ulazili unutra, sve vreme skakutali ispred izloga sa parolama što je počelo da odbija mušterije.

Lik popizdi, iznese srneći but u izlog i pred njima počne da ga tranžira. Oni pozovu policiju da se nehigijenski ponaša.

Organizuju se preko FB, naprave grupu i tek onda počinje maltretiranje. Čak su tražili od njega da u izlog restorana stavi natpis kako je ubijanje životinja pogrešno i da životinje imaju dušu.






gedza.73 gedza.73 17:35 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Anđa
seljacka posla

Kako je ovo mizogino-desničarsko-rasističko-nacoški stav i ruralnofomofobna izjava.

Stop šovinizmu na blogu. Sramota je da se na blogu dozvoljavaju ovakvi izlivi mržnje i netolerancija prema celoj jednoj grupi naših građanki i građana.

Još jednom sa gnušanjem moram da podvučem da je sramota imati ovakav stav kao i da se nadam da će naići na oštru osudu blogovske zajednice.
Pravda za seljake.


gvozden1 gvozden1 17:41 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Kako je ovo mizogino-desničarsko-rasističko-nacoški stav i ruralnofomofobna izjava.

Stop šovinizmu na blogu. Sramota je da se na blogu dozvoljavaju ovakvi izlivi mržnje i netolerancija prema celoj jednoj grupi naših građanki i građana.

Još jednom sa gnušanjem moram da podvučem da je sramota imati ovakav stav kao i da se nadam da će naići na oštru osudu.


:)
Dobar!

Endžika, pucaš u prazno, ne pogađa to onde gde gađaš.



gedza.73 gedza.73 17:45 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Gvozden
Endžika, pucaš u prazno, ne pogađa to onde gde gađaš.

Maši skroz.
p.s.
Aj neću da budem džiber veći nego što jesam
gvozden1 gvozden1 18:11 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Maši skroz

Zanimnjiv je taj fenomen, i nije retko, kad se neko pokušava omalovažiti po tom osnovu, sela, seljaka, bilo po rođenju bilo po poslu (ja sam 2in1:)

Sad će Endži o tome kako nije to mislila al dobro, neka nje.

Uvek se setim prote Mateje i njegovog, sa carevima sam slobodno pričao, a nekad me običan kmet zbunio.

Al šta je prota naspram Endži :)

Ali, iskreno, naravno da me nekad šamarao taj kompleks, samo mnogo davno sam to prevazišao.

Sad posmatram recimo Endži i njen vidljiv, sasvim lako vidljiv kompleks neke više vrednosti jer je rođena bem li ga gde, Beograd valjda, te iskvariše Beograd seljaci, prostaci akcenti, naglasci, i kao ona žali za nekim starim gospodskih Beogradom i prezire došljake.

Ne kapira koliko je sama sa sobom u koliziji, i da je recimo meni, seljaku, iskrenije žao beogradske gospode nego njoj.

Ona podržava vreme kad se Beograd najviše poseljačio u svojoj istoriji, kad se enormno brzo uvećao, a ogroman procenat pridošlih su bili neobrazovani primitivci, direktno okrenuti protiv svega što je bilo urbano, gospodsko.
Naravno da pričam o komunističko vremenu.

Sadašnji seljaci koji pristižu u Beograd su daleko obrazovaniji, emancipovaniji od ondašnjih, mnogo je manja razlika između njih i starosedelaca Beograda, nego što je bila razlika između komunističkih "oslobodilaca" i beogradske gospode koju su isterali iz njihovih kuća.
A ovi čak nikoga ne isteruju.

Njoj opet bliži oni.

Mislim, Endži i njeni pogledi na svet me samo iniciraše da razmišljam o tom zanimnjivo fenomenu, nije ona ni bitna ni jedina, pojava je to.
haklberi_tom haklberi_tom 19:19 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

solo
Е видиш, патка је у томе што има "неко перфидно, скривено значење" а не експлицитнно простачко значење. Шта ја знам о скривеним значењима и шта то њима двојици интерно значи.Ти, ако пак мислиш да треба брисати и коментаре са перфидним скривеним значењем, обрати се вишој модерацији.


Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.


Ja sneg obožavam.
Ne znam da li je poznato da ja idem veoma rano na spavanje ... uglavnom zaspim oko 20.30.
U subotu je bilo drugačije, te sam blejao do ponoći 'gledajući' TV.
Pošto zavese ne volim (uopšte ne znam čemu to služi, umesto da gledam kroz prozor i da mi što više svetla 'uđe' kroz prozore, treba da gledam u krpu koja se zove zavesa), pogledam napolje kroz balkonska vrata i učini mi se da na krovu komšijskog auta vidim belinu.
Protrljam oči i pogledam pažljivije 'naspram' sijalice ulične rasvete - i shvatim da pada sneg - jebote.
Da nije bila prošla ponoć, obukao bih se i izašao da šetam po snegu.
Jer - obožavam (baš) kada pada sneg.
A mamu nisam pomenuo zbog toga što sam pre Nove godine obećao da ću dati svoj doprinos da se ovo mesto 'popravi' - šta god to popravljanje značilo.
Jer - ja inače nemam mnogo primedbi na ovo mesto.
Kao i inače u životu, moj prinicip je trivijalan - kaži svoje, ali se bori da i drugi mogu da kažu svoje.
A gnjide i pičke znaju, ionako, šta o njima kao takvima mislim.
Što se tebe tiče, pozdravljam tvoje zalaganje za konzistentnost i anti-perfidnost - bez obzira na tvoje simpatije dragoga druga Tite.
Jer - i pod Titom je bilo ljudi.

haklberi_tom haklberi_tom 19:30 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica
teslana
Jeste, Čarli se zajebao na eksplicitetu obično je znao samo da pozdravi gospođu mamu ili sestru i onda bi sve bilo u kontekstu perfiditeta. Izgleda je meteoropata pa ga ovaj sneg malo unervozio.

:))



Дешава се и најбољима. Он је то свакако поднео боље него Таса.

Iskustvo čini čuda.
haklberi_tom haklberi_tom 19:43 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Samo da konstatujemo da je misija bila uspešna, Tadejuš se više nije pojavila na blogu.

Da, bez riječi se povukla pred nasilnikom. Nikakvog tu fajta nije bilo, niti je razlog njenog uklanjanja neki viši cilj nego prosto njen trenutak slabosti iskorišten protiv nje da se blog očisti, jer je 1) šovenski, iz Bosne 2) mizogino, žena koja koristi svoje pravo glasa.

Nadam se povratku Tadejus.
Jer - je pametna osoba.
Šta god ja o ekonomistima mislio.
Čak (i) kada bi ukinuli ekonomiste, Tadejus bi i dalje ostala pametna osoba.
Šta ima veze što je žena i što je iz Bosne!?
Jer - niko od nas nije mogao da bira mesto gde će biti rođen. A čak i da je mogao, šta fali mestu rođenja koje je u Bosni?!

bene_geserit bene_geserit 20:00 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Sam poslednjih meseci ne mogu da se načudim ovom mom čudovištvu, doduše ona trenutno više vuče u neki gangsta rep, uličarski fazon od čega ja naravno hoću da popizdim.

Ja to ovako kapiram - i mi kad smo bili klinci smo se ložili na neki pank iako realno to sa nama nikakve veze nije imalo, ali to je bio neki pokret gde vidiš neku borbu protiv sistema, a dobar procenat tinejdžera prosto mora da se buni protiv sistema, odrastanje jbga.
Ako gledaš šta mu je slična stvar tome danas, pa na žalost "gangsta rep" koliko god se meni ili tebi to ne sviđalo.
Jedino što "gangsta rep", kad malo zagrebeš kroz tekstove, stvarno jeste da popizdiš ...
haklberi_tom haklberi_tom 20:01 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

vrabac_onaj
angie01

ne zna da l kapiras koliko je ovo,...ne znam kako da nazovem,...koliko bi neko trebalo da je bolestan- sto tadejus svakako nije- da ima takvu nameru.


pazi, uvek ostaje mogućnost da sam ja "toliko" bolestan zbog toga sto sam video ili mi se učinilo da vidim takvu nameru.
to je isto sasvim validna pretpostavka.

Vidi!
Što god dalje vreme odmiče, moja sposobnost diskusije o bilo čemu (ne u ovim virtuelnim prostorima) pada u vodu - jer veoma brzo počnem da pričam o svojoj deci.
Ja mislim da je to normalno kod svakog roditelja.
Imam nekoliko prijatelja/ica koji nemaju decu - i gotovo uvek se prenem kada u razgovoru počnem da 'smaram' o deci.
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.
No, bilo kako bilo, postoje ljudi koji će preći taj Rubikon i navoditi nešto što nije do njih - takvi su.
O tuđoj deci se ne sme.
Zašto je to toliko trivijalno pravilo teško nekome da prihvate.
Moj princip kada se radi o tuđoj deci je jednostavan - sve što mogu da kažem je da im poželim sve najbolje - kao i svoj deci na svetu.
I tu priča o tuđoj deci za mene završava.
solo solo 20:28 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

tvoje simpatije dragoga druga Tite.


Samo se zajebavam Čarli i znam da znaš.

Ebeš sve faraone ovog sveta.

alselone alselone 22:24 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

bene_geserit
Sam poslednjih meseci ne mogu da se načudim ovom mom čudovištvu, doduše ona trenutno više vuče u neki gangsta rep, uličarski fazon od čega ja naravno hoću da popizdim.

Ja to ovako kapiram - i mi kad smo bili klinci smo se ložili na neki pank iako realno to sa nama nikakve veze nije imalo, ali to je bio neki pokret gde vidiš neku borbu protiv sistema, a dobar procenat tinejdžera prosto mora da se buni protiv sistema, odrastanje jbga.
Ako gledaš šta mu je slična stvar tome danas, pa na žalost "gangsta rep" koliko god se meni ili tebi to ne sviđalo.
Jedino što "gangsta rep", kad malo zagrebeš kroz tekstove, stvarno jeste da popizdiš ...

Moj sin je večeras shvatio uticaj imigranata na lični dohodak.
Skuplja za novi telefon i samo gleda gde može da uštine koji dinar. "100 dinara ako očistim sneg", "50 dinara bacanje smeća" i tako dalje. I mi mu izlazimo u susret. I videla to njegova sestra i sad hoće i ona.

Kad je zavapio - ako ako i ona krene da radi ja ću imati manje posla pa ću manje i zaraditi.

Eeeeee, bez zezanja prvo sam se bloga i Benea setio.
freehand freehand 22:28 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

O tuđoj deci se ne sme.

Ni o majkama, ni o sestrama, ni o porodici i familiji generalno. U stvari, normalni ljudi o tuđoj ličnosti generalno vode računa.
To patetično insistiranje na deci kao tabuu svakako te neće približiti normalnosti.
predatortz predatortz 22:34 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


Kad je zavapio - ako ako i ona krene da radi ja ću imati manje posla pa ću manje i zaraditi.


Da je Zemunac, brzo bi počeo da joj uzima reket!
Ja sam primetio da stariji njihov štek tretira kao njegov.

Napravim popis blagajne, ispitam ko je šta kupovao, izračunam i kažem:
Toliko i toliko duguješ bratu!
Odvojim tu cifru i razdvojim im buđelare.
Neću da mi se sutra po kući igraju "di su moji novci"...
gvozden1 gvozden1 22:35 11.01.2021

Re: Обрисао коментар


Kad je zavapio - ako ako i ona krene da radi ja ću imati manje posla pa ću manje i zaraditi.

Ne mora da bude manje
Razmisli u kom poslu nema konkourenciju, šta on može a sestra ne može, i tu digne cenu.
Treba koristiti monopolski položaj, nije fer, al se isplati :)
zilikaka zilikaka 23:14 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Moj stariji bi da ratuje, da sveti Kosovo.
Mlađi bi da svima objasni suštinu postojanja.

E, a kakvih smo se mi "muzičkih uradaka" i snimaka svih mogućih budala sa interneta silom prilika naslušali.
Ovo kad pomisliš da dno ne postoji.
I zlatno pravilo da je najbolji lek da ne reaguješ. Svakako ideš dole al ako se mičeš onda bude mnogo brže, ko živo blato.
Onda jednom samo prestane, ko rukom odneto.

apacherosepeacock apacherosepeacock 23:31 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:33 11.01.2021

Re: Обрисао коментар

.
haklberi_tom haklberi_tom 06:31 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

freehand
O tuđoj deci se ne sme.

Ni o majkama, ni o sestrama, ni o porodici i familiji generalno. U stvari, normalni ljudi o tuđoj ličnosti generalno vode računa.
To patetično insistiranje na deci kao tabuu svakako te neće približiti normalnosti.

Što bi rekao Dodik - aj ne seri!
haklberi_tom haklberi_tom 06:34 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

apacherosepeacock
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).

Nisam.
Saznala si od nekih drugih koji su to saznali nekako.
Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana