Ljudska prava| Porodica| Sex| Život

„А šta je čekala do sada?!“

loader RSS / 19.01.2021. u 14:41

Српску јавност је почетком јануара потресао случај силованих и на друге начине напаствованих девојчица, девојака у глумачкој школи где су вешто злоупотребљавани образовање, религија, уметност ... и, изнад свега, нежно младалачко поверење - како би се реализовале изопачене склоности "васпитача". Силовања, узнемиравања и омаловажавања девојчица су се понављала, и планирана су, брижљиво, систематски! Око тог случаја је ових дана скоро све речено. Не бих ја ту ништа чачкао ни придодавао да се већ више пута у јавности није појавила фамозна реченица из наслова: А зашто су чекале до сада?  

Заиста, зашто су чекале до сада? Иако они који овим или оним тоном постављају то питање имају сасвим другачију, нечасну мотивацију - морам да кажем да је само питање одлично, баш право, и гађа право "у срце", откривајући став о улози жене у силовању, односно откривајући једну прилично раширену, углавном прикривену аномалију, која наравно не важи за све људе, али заступљена је довољно да се може прогласити неким видом друштвене девијације.  

То што су "чекале до сада" указује на читав низ разлога за које баш нимало нису криве силоване девојчице, девојке. А кроз поменуто питање се добрим делом импутира баш то, да ни са њихове стране ту није баш све чисто...  

Прво, изузетно је тешко силованој девојчици, девојци да већ наредног часа, или дана, зове полицију, изађе у јавност .., јер зна да је чека неизбежна измена личне слике у јавности, и пред породицом, и пред партнером, и пред комшијама, и пред генерацијом из школе и пред ко зна којим све лицима које ствар схватају свако на свој начин. Многим силованим особама је лакше да ћуте, него да прођу кроз то. Упркос томе што ће углавном добијати подршку за храброст, овај социјални фактор остаје. Силована девојчица, девојка, жена која са тим не жели да се суочи вероватно ће прећутати оно што се десило. Или ће, тек након дуго времена, кад буде спремна на то, одлучити да ипак јавно каже шта јој се десило. 

И, тако, "добронамерни" питају - Шта је чекала? Све до сад?!  

Шта се крије иза оваквог питања? Из угла неких људи (нарочито из угла постављача оног чудесног питања) - вероватно се чини да је силована девојчица већ унапред била спремна на то, чак можда и прижељкивала, јер зна да по тим затвореним, нарочито глумачким, манекенским и другим школама на путу ка еманциповању најчешће мора да се прође и кроз кревет мушког света од ког зависи будуће уметничко образовање или каријера. Испада да самим тим и оне сносе део одговорности за силовања. Ако су уопште била класична силовања. - Тако резонује свет који поставља питање - А шта су чекале до сад? Не питају - Шта ће матори коњ са девојчицом од 16-17 година?! И, хипотетички (извињавам се жртвама силовања и наглашавам да је ствар само симболичка, реторичка), чак и да има елемената да је девојчица у својој незрелости и нејасним узбуђењима и испитивањима живота била на ивици да уђе у ту врсту авантуре, опет се мора поставити у суштини једино питање које је везано за целу ту ствар - А шта ће матори коњ са девојчицом? Чак и ако се у целој причи десила и нека обострано искрена наклоност, еротска. Јер наспрам њега је ипак недовољно свесна и недовољно зрела девојчица, само девојчица, осетљива, лако повредива, којој је он као старији, као васпитач дужан, апсолутно дужан да укаже на ту чињеницу, те да је одврати од евентуалних, неприличних мисли. Уместо тога, силовање! И то не услед некаквог наглог патолошког помрачења, већ након плана да се то учини. Дакле, ту заиста нема адекватног коментара, адекватне речи.

Зашто је ћутала све до сад? Један од бројних разлога је и тај што силована девојчица, девојка, жена мора да изађе на суђење и да кроз изјаве и суочавања са чињеницама опет проживи тренутак силовања. Такође, мора да се суочи са лицем злочинца, што је за силовану особу још један, прилично компликован стрес. И, на крају, остане јој помисао да наше правосуђе овакву врсу деликта, пре бих рекао злочина, не санкционише довољно оштро, чиме се, у ствари, "умањује" оно што се догодило. А остаје и страх да ће неко ко је на било који начин близак силоватељу можда покушати да се у неком смислу свети њој, особи која је силована и која је силоватеља пријавила, и тиме му, како се са оне, насилничке стране гледа, упропастила живот, породицу, каријеру.   

Коначно, силована особа има право да одлучи када ће да пријави силовање. Потпуно је бесмислено, и у истој мери нечасно, поставити питање шта је толико чекала, а са негативним предзнаком.  

Ето, то је у најкраћем. Има још ко зна колико разлога зашто је "чекала све до сад". Свака је особа осетљива на свој начин, има своје животне контексте, од којих зависи да ли ће, како и када рећи шта јој се догодило. Занимљиво, ретко се помене реч стид.  

Утолико је ово фамозно питање безобразније, морбидније. 

Ако ти неки поједини немају мозга да схвате изврнутост својих гледишта, онда их треба потерати да замисле како би се осећали да им неко силује сестру, мајку, супругу, ћерку... 

 



Komentari (932)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 19:42 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

bog brine o dušama, a životinje su za pod nož.

Nije ovako, ovo je previše strogo što govoriš.

Isus je veoma pažljiv i blag prema životinjama. Da, one nemaju besmrtnu dušu kao čovek ali imaju dah života, tako neka formulacija je u pitanju.

Životinje su prosto morale da se jedu, jer ljudi ne bi preživeli u to vreme.

Dodatno, Prva knjiga Mojsijeva, sam početak starog zaveta. Vidi lepu formulaciju.

А свим зверима земаљским и свим птицама небеским и свему што се миче на земљи и у чему има душа жива, дао сам сву траву да једу. И би тако.
alselone alselone 20:46 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Ako bismo decu pitali, mislim da bi deca bila sigurna da životinje imaju dušu.
freehand freehand 20:56 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
Ako bismo decu pitali, mislim da bi deca bila sigurna da životinje imaju dušu.

I ne samo deca.
Duša
docsumann docsumann 21:34 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Isus je veoma pažljiv i blag prema životinjama.


ne bi mu pristajalo da bude drugačiji. njegova priroda je blaga i plemenita.

a i neprimjerena surovost prema životinjama može loše da se reflektuje na ličnost čovjeka.
a tadašnji mudraci su se dobro razumjeli u bazičnu psihologiju.
ne treba uskurac potpirivat ni raspirivati krvoločnost i surovot kod čovjeka.

Životinje su prosto morale da se jedu, jer ljudi ne bi preživeli u to vreme.



u isto vrijeme na istoku imaš džainizam i budizam koje propovjedaju vegetarijanstvo
freehand freehand 21:42 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann
Isus je veoma pažljiv i blag prema životinjama.


ne bi mu pritajalo da bude drugačiji. njegova priroda je blaga i plemenita.

a i neprimjerena surovot prema životinjama može loše da se reflektuje na ličnost čovjeka.
a tadašnji mudraci su se dobro razumjeli u bazičnu psihologiju.
ne treba uskurac potpirivat ni raspirivati krvoločnost i surovot kod čovjeka.

Životinje su prosto morale da se jedu, jer ljudi ne bi preživeli u to vreme.



u isto vrijeme na istoku imaš džainizam i budizam koje propovjedaju vegetarijanstvo

... i zato je demone oterao u svinje i prokleo maslinu što ne rađa. Ok.
alselone alselone 21:50 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

u isto vrijeme na istoku imaš džainizam i budizam koje propovjedaju vegetarijanstvo


Ništa pametno i dobro ne vidim u ovome, naprotiv, mislim da ih je to puno koštalo sa strane napretka.
docsumann docsumann 21:52 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

freehand
docsumann
Isus je veoma pažljiv i blag prema životinjama.


ne bi mu pritajalo da bude drugačiji. njegova priroda je blaga i plemenita.

a i neprimjerena surovot prema životinjama može loše da se reflektuje na ličnost čovjeka.
a tadašnji mudraci su se dobro razumjeli u bazičnu psihologiju.
ne treba uskurac potpirivat ni raspirivati krvoločnost i surovot kod čovjeka.

Životinje su prosto morale da se jedu, jer ljudi ne bi preživeli u to vreme.



u isto vrijeme na istoku imaš džainizam i budizam koje propovjedaju vegetarijanstvo

... i zato je demone oterao u svinje i prokleo maslinu što ne rađa. Ok.


a znate za ono kad je s' izvesnim baronom igrao četiri dana
to je bio rat
...
docsumann docsumann 22:00 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
u isto vrijeme na istoku imaš džainizam i budizam koje propovjedaju vegetarijanstvo


Ništa pametno i dobro ne vidim u ovome, naprotiv, mislim da ih je to puno koštalo sa strane napretka.


u brate, ti sve trpaš u tu evoluciono-razvojnu evaluaciju.
a mi ni ne znamo kako ta priča završava, ni gdje ide. ne bih se ja zalećao sa konačnim procjenama.
budizam kao religija (il filozofija života, svejedno) ima mnogo bolju perspektivu u pogledu koegzistencije sa naučnim napretkom i otkrićima na području svijesti.
alselone alselone 22:02 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

u brate, ti sve trpaš u tu evoluciono-razvojnu evaluaciju.


Pa da. :)

To je jedino merilo. Radili ili ne radi. Može biti koliko god hoće i najbolje i najplemenitije, ali ako ne radi ispada iz igre.
docsumann docsumann 22:09 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
u brate, ti sve trpaš u tu evoluciono-razvojnu evaluaciju.


Pa da. :)

To je jedino merilo. Radili ili ne radi. Može biti koliko god hoće i najbolje i najplemenitije, ali ako ne radi ispada iz igre.


al ti u ovom trenutku nemaš pojma kako će današnji tokovi da se raspetljavaju čak ni u skoroj budućnosti.
a kompletna prošlost može biti resetovana već sutra.

krhko je to. i nepouzdano.
alselone alselone 22:10 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

al ti u ovom trenutku nemaš pojma kako će današnji tokovi da se rapetljaju čak ni u skoroj budućnoti.
a kompletna prošlost može biti resetovana već sutra.

krhko je to. i nepouzdano.


Dozvoli da sumnjam da če džainizam i budizam pobediti.
docsumann docsumann 22:13 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
al ti u ovom trenutku nemaš pojma kako će današnji tokovi da se rapetljaju čak ni u skoroj budućnoti.
a kompletna prošlost može biti resetovana već sutra.

krhko je to. i nepouzdano.


Dozvoli da sumnjam da če džainizam i budizam pobediti.


hrišćanstvo?

garant

za džainizam nisam siguran, mada je veganski pokret u globalnoj ekspanziji
alselone alselone 22:16 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Za sada tako deluje, i to možda čak pravoslavlje pre nego druge sekte. Protestanti su voli trku stotinama godina ali mi se čini da su se te ideje iztoperile. Čak je i Džordan P. u jednom momentu rekao kako mu se čini kako pravoslavlje ima najviše od originalnog hrišćanstva.

Mislim, moram se ograničiti na vremenskoj skali. Hrišćanstvo će možda pobeđivati ali će sigurno biti zamenjeno univerzalnijom religijom. Pričali smo već o tome da kako narodi i civilizacije evoluiraju tako i njihove religije evoluiraju postajući sve univerzalnije.
freehand freehand 22:21 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
al ti u ovom trenutku nemaš pojma kako će današnji tokovi da se rapetljaju čak ni u skoroj budućnoti.
a kompletna prošlost može biti resetovana već sutra.

krhko je to. i nepouzdano.


Dozvoli da sumnjam da če džainizam i budizam pobediti.

Pobediti - u čemu?
alselone alselone 22:27 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Pobediti - u čemu?

U igri evolucije.
docsumann docsumann 22:30 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Mislim, moram se ograničiti na vremenskoj skali. Hrišćanstvo će možda pobeđivati ali će sigurno biti zamenjeno univerzalnijom religijom. P


oko ovog bih se složio, al bih se takođe složio i s Ajnštajnom oko toga da je budizam najbliži toj hipotetičkoj univerzalnoj (kosmičkoj) religiji.
i najvjerovatnije će biti njena praosnova.

mislim koliko su ovjde vjerovatnoće uopšte izgledne
alselone alselone 22:40 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

mislim koliko su ovjde vjerovatnoće uopšte izgledne

Prvi broj je sigurno nula. A i drugi, a i treći. :=)

Mada je lepo divaniti i maštati.

Sećam se kada si ti jednom rekao kako serijalu Star Wars najviše zameraš manjak sociologije. Baš sam tada pomislio kako si ubo suštinu i kako to jako fali SF žanru generalno. TBP to ima i to je kul, ali mnogi mnogi nemaju.

Pa onda ovako filozofiramo na blogu da nas želja mine.
zemljanin zemljanin 22:55 21.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

hriscanstvo jos par stotina godina do 10 generacija maksimalno ... vec u ovom veku ce islam da izdominira a posle toga i on ce da se urusi ... budizam, ako ga zovemo religijom, je ono sto ce, onima kojima je to potrebno, postati svakodnevnica ... on nije napadan, ekcesan, nema tih ultra nice i ultra harsh mesta ... a i sto Docs napominje, u mnogo boljoj je poziciji i gledano sa strane razvoja i dostignuca civilizacije ... i ne treba ti clanska karta.
docsumann docsumann 06:59 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Sećam se kada si ti jednom rekao kako serijalu Star Wars najviše zameraš manjak sociologije. Baš sam tada pomislio kako si ubo suštinu i kako to jako fali SF žanru generalno. TBP to ima i to je kul, ali mnogi mnogi nemaju.


taj sam utisk stekao još kao klinac. tj. nisam do njejga došao nekom dubljom analizom, već mi zasmetala ta neusklađenost, u tamo nekom ko zna kom vremenu, i ko zna gdje u komsosu, imaš humor sa američkih ulica, onako pomalo rezignirano ciničan. fale još samo reference na neke selebritije ili pop-ikonične momente.

a sociologiju je teže anticipirati nego tehnologiju. jednostavno je nevidljivija, nelineranija, kompleknsnija.

u TBP, što veliš, sociologija pokreće tehnologiju i obrnuto, baš kao u životu
milisav68 milisav68 08:36 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann
u tamo nekom ko zna kom vremenu, i ko zna gdje u komsosu, imaš humor sa američkih ulica, onako pomlo rezignirano ciničan. fale još samo reference na neke selebritije ili pop-ikonične momente.

Zato što vanzemaljci sleću samo u USA.
shmoo shmoo 10:01 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
Ako bismo decu pitali, mislim da bi deca bila sigurna da životinje imaju dušu.






Немају?

Немогуће!


alselone alselone 10:06 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi


Немају?

Немогуће!


Naša beba i naš pas su par meseci bili ljubomorni jedno na drugo pošto se doživljavaju kao konkurenciju, i jedno i drugo su naša deca. :) A sada sarađuju. On pušta nju da ga mazi onako nezgrapno kako to bebe rade a za uzvrat ona njemu baca čvarke sa stola kada jede. E, sad, najgore je kada se on isprasvi pa ga ona hrani tim čvarcima pa joj on obliže ruku i onda ona nastavi da jede tom rukom, pošto ne stignemo svaki put to da sprečimo.
docsumann docsumann 10:32 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi


emocije životinja




EDIT: bebe i psi su mi omiljeni klipovi na tjubetu
alselone alselone 10:47 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

O Bože kakav video.
loader loader 19:51 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone

Немају?

Немогуће!


Naša beba i naš pas su par meseci bili ljubomorni jedno na drugo pošto se doživljavaju kao konkurenciju, i jedno i drugo su naša deca. :) A sada sarađuju. On pušta nju da ga mazi onako nezgrapno kako to bebe rade a za uzvrat ona njemu baca čvarke sa stola kada jede. E, sad, najgore je kada se on isprasvi pa ga ona hrani tim čvarcima pa joj on obliže ruku i onda ona nastavi da jede tom rukom, pošto ne stignemo svaki put to da sprečimo.


Ne može da se spreči.

Na osnovu svog slučaja shvatio sam u jednom času da smo (i) mi ukućani deo čopora. Bukvalno. Od tada je bilo mnogo lakše praviti "relacije". Iako ima druge mogućnosti, ona spava unutra. Mrak, čuješ u tišini kako diše... Čudo jedno to sa životinjama. Da, imaju dušu bez ikakve dileme. Ne, ljudsku i ne treba da imaju, već najbolju po njih i po nas - pseću.

loader loader 20:01 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

hriscanstvo jos par stotina godina do 10 generacija maksimalno ... vec u ovom veku ce islam da izdominira a posle toga i on ce da se urusi ... budizam, ako ga zovemo religijom, je ono sto ce, onima kojima je to potrebno, postati svakodnevnica ... on nije napadan, ekcesan, nema tih ultra nice i ultra harsh mesta ... a i sto Docs napominje, u mnogo boljoj je poziciji i gledano sa strane razvoja i dostignuca civilizacije ... i ne treba ti clanska karta.


Reinkarnacija. Isto koje stalno i iznova prolazi kroz isto. Hm. Nije li to malo preprosto?


Pa, hrišćanstvu su loše prognoze davane čak i u trenutku kad se prvi i jedini za sada savršeni hrišćanin borio da obznani ustrojstvo sveta. Brojnost ne znači ništa. Može se svet za neki period ponovo uterati u epohu Starog zaveta, i još dalje unazad, ali težnja života za razvitkom će ostati i ponovo će nići čim se pepeo malo ohladi.
docsumann docsumann 21:11 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Reinkarnacija. Isto koje stalno i iznova prolazi kroz isto. Hm. Nije li to malo preprosto?


naravno da je ova tvoja interpretacija preprosta
vcucko vcucko 22:02 22.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

zemljanin
hriscanstvo jos par stotina godina do 10 generacija maksimalno ... vec u ovom veku ce islam da izdominira a posle toga i on ce da se urusi ... budizam, ako ga zovemo religijom, je ono sto ce, onima kojima je to potrebno, postati svakodnevnica ... on nije napadan, ekcesan, nema tih ultra nice i ultra harsh mesta ... a i sto Docs napominje, u mnogo boljoj je poziciji i gledano sa strane razvoja i dostignuca civilizacije ... i ne treba ti clanska karta.



Ovi likovi nisu napadni i ekscesni i nemaju cit. ultra nice i ultra harsh mesta?!

Hrabro rečeno. U stvari, ukazuje na razliku u poimanju napadnosti i ekscesivnosti. A meni baš vrište na tu neku ultra-dvojnost...

zemljanin zemljanin 00:21 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

i nemaju cit. ultra nice i ultra harsh mesta?!

raj i pakao
vcucko vcucko 09:28 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

zemljanin
i nemaju cit. ultra nice i ultra harsh mesta?!

raj i pakao

Ono, miran ko bubica i smeška se. A ako mu pređeš crtu, dohvati mačetu, krene da vrišti i kotrlja se ko tasmanijski đavo i otfikari ti glavu.
Pa joj posle mantra. Mislim, glavi
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:08 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vcucko
zemljanin
i nemaju cit. ultra nice i ultra harsh mesta?!

raj i pakao

Ono, miran ko bubica i smeška se. A ako mu pređeš crtu, dohvati mačetu, krene da vrišti i kotrlja se ko tasmanijski đavo i otfikari ti glavu.
Pa joj posle mantra. Mislim, glavi


Da, da, i kod mene te priče o navodnoj "nenasilnosti" budizma izazivaju salve smeha.

Čitao sam pre više godina ispovesti nekih bivših narkomana koji su se skidali po buditičkim manastirima, pa jebote, ovi naši lopataši iz Crne Reke su "slobodna deca Samoe" za njih.
alselone alselone 17:13 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Ma da. Ima gomila svedocanstava i o genocidima koje su cinili.

Holivud bazirano znanje.
freehand freehand 17:41 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj
vcucko
zemljanin
i nemaju cit. ultra nice i ultra harsh mesta?!

raj i pakao

Ono, miran ko bubica i smeška se. A ako mu pređeš crtu, dohvati mačetu, krene da vrišti i kotrlja se ko tasmanijski đavo i otfikari ti glavu.
Pa joj posle mantra. Mislim, glavi


Da, da, i kod mene te priče o navodnoj "nenasilnosti" budizma izazivaju salve smeha.

Čitao sam pre više godina ispovesti nekih bivših narkomana koji su se skidali po buditičkim manastirima, pa jebote, ovi naši lopataši iz Crne Reke su "slobodna deca Samoe" za njih.

Šta ovo tačno znači?
Kakvo je nasilje primenjivano prema njima?
freehand freehand 17:46 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Ono, miran ko bubica i smeška se. A ako mu pređeš crtu, dohvati mačetu, krene da vrišti i kotrlja se ko tasmanijski đavo i otfikari ti glavu.

Mislim da je tu dosta dobra ideja da mu ne prelaziš crtu,koja po pravilu nikad nije u tvom dvorištu. Za razliku od tvoje, zapadnjačke, koja se uvek nekako nađe u njegovom dvorištu i sve dalje i sve više.
Pomenuo sam jednom Opijumske ratove pa nekima ovde to baš nije bilo jasno, i tražili sui razjašnjenje kao da Vikipedija nije dovoljna.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:56 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

freehand

Šta ovo tačno znači?
Kakvo je nasilje primenjivano prema njima?


Za početak ulemaju te ko vola bambusovim štapovima kako prekoračiš vrata manastira. U fazonu, ovo je samo zato što si došao. Onako preventivno, da ti objasne da si manji od makovog zrna, jedan tako reći brabonjak a ne čovek.

To je za početak. Posle toga tek sledi tortura. Cilj je da se u potpunosti slomi onaj stari čovek, da ostane samo ljuštura, da bi u nju mogao da se ulije drugi sadržaj.

Ona priča na je koju večina verovatno naletela tokom života, o učitelju i šolji čaja zvuči onako "mudro" kada se čita u knjizi, praktična primena je mnogo surovija.

U ostalom, ko god je malo ozbiljnije trenirao neku od tradicionalnih istočnjačkih borilačkih veština i malo čitao izvorne tekstove jasno mu je o čemu pričam. Al da je samo u tom slučaju (borilačke veštine) to izraženo, kao praviš ratnike pa aj nekakako, ne bi bio problem.

Doživljaj budizma (i generalno dalekog istoka) među nama zapadnjicama kao nečeg miroljubivog i nenasilnog je klasični primer, aj da ga tako nazovemo, "ružičastog" orijentalizma.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:01 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj
freehand

Šta ovo tačno znači?
Kakvo je nasilje primenjivano prema njima?


Za početak ulemaju te ko vola bambusovim štapovima kako prekoračiš vrata manastira. U fazonu, ovo je samo zato što si došao. Onako preventivno, da ti objasne da si manji od makovog zrna, jedan tako reći brabonjak a ne čovek.

To je za početak. Posle toga tek sledi tortura. Cilj je da se u potpunosti slomi onaj stari čovek, da ostane samo ljuštura, da bi u nju mogao da se ulije drugi sadržaj.

Ona priča na je koju večina verovatno naletela tokom života, o učitelju i šolji čaja zvuči onako "mudro" kada se čita u knjizi, praktična primena je mnogo surovija.



Da ne bude zabune, ovo je priča o manastirima u koje dođeš da se skineš sa droge a ne da postaneš kung fu majstor.
Da nekoga ne zbuni kasnije pominjanje borilačkih veština.
vcucko vcucko 19:02 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

freehand
Ono, miran ko bubica i smeška se. A ako mu pređeš crtu, dohvati mačetu, krene da vrišti i kotrlja se ko tasmanijski đavo i otfikari ti glavu.

Mislim da je tu dosta dobr aideja damu ne prelaz iš crtu,koja po pravilu nikad nije u tvom dvorištu. Za razliku od tvoje, zapadnjačke,koja se uvek nekako nađe u njegovom dvorištu i sve dalje i sve više.
Pomenuo sam jedno Opijumske ratove pa nekima ovde to baš nije bilo jasno, i tražili sui razjašnjenje kao da Vikipedija nije dovoljna.

Ta zapadnjačka je zašla u moje dvorište odavno. Od devedes'prve je pravo podivljala. Ja bih rado da krenem mačetom, ali su mišljenja o tome u okviru populacije koja nastanjuje neodređenu teritoriju omeđenu granicama drugih država, a koju neki vabe Er-Es, blago rečeno podeljena.

Ovo čisto onako, just passing by...
docsumann docsumann 19:08 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Doživljaj budizma (i generalno dalekog istoka) među nama zapadnjicama kao nečeg miroljubivog i nenasilnog je klasični primer, aj da ga tako nazovemo, "ružičastog" orijentalizma.


i budisti su ratovali, i ubijali, ništa sporno. živi ljudi.
no, nikad nisu ratovali u ime religije.

a i u poređenju sa hrišćanima i muslimanima, neuporedivo su manje krvoločni
vcucko vcucko 21:08 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann
Doživljaj budizma (i generalno dalekog istoka) među nama zapadnjicama kao nečeg miroljubivog i nenasilnog je klasični primer, aj da ga tako nazovemo, "ružičastog" orijentalizma.


i budisti su ratovali, i ubijali, ništa sporno. živi ljudi.
no, nikad nisu ratovali u ime religije.

a i u poređenju sa hrišćanima i muslimanima, neuporedivo su manje krvoločni

Pogotovo jedan njihov ogranak, oni što se vabe šintoisti.
Oni ni mrava ne bi zgazili...



vrabac_onaj vrabac_onaj 21:17 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vcucko

Pogotovo jedan njihov ogranak, oni što se vabe šintoisti.



Šintoisti nisu budisti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:19 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann


a i u poređenju sa hrišćanima i muslimanima, neuporedivo su manje krvoločni


Misliš kao ljudi ili misliš da je religija u svojoj doktrini manje krvoločna?
alselone alselone 21:21 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Dajte nekog trola novog na novom blogu. Docs pokreni. :)

Teško je na trećoj strani pratiti.
docsumann docsumann 21:28 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj
docsumann


a i u poređenju sa hrišćanima i muslimanima, neuporedivo su manje krvoločni


Misliš kao ljudi ili misliš da je religija u svojoj doktrini manje krvoločna?


čak ne ni u doktrini, koliko u praksi.
recimo, hrišćanstvo ima najplemenitije moguće poruke, pa je opet kroz istoriju bilo pokrovitelj silnih zločina.
budizam se nije širio ognjem i mačem, iako je bilo vladara-ratnika koji su bili i budisti.

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:29 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

alselone
Dajte nekog trola novog na novom blogu. Docs pokreni. :)

Teško je na trećoj strani pratiti.


Eno tamo na samom kraju šeste možete da se nadovežete.
Samo ja idem da se izvrnem, nemam više snage da raspravljam o ovim stvarima, jedno isto ponavljam skoro petnaest godina. Naročito o feminizmu i njegovim frakcijama i "talasima".
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:33 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

recimo, hrišćanstvo ima najplemenitije moguće poruke, pa je opet kroz istoriju bilo pokrovitelj silnih zločina.
budizam se nije širio ognjem i mačem, iako je bilo vadara-ratnika koji su bili i budisti.


biće da je ovo do organizacione strukture.
Mada eno u Burmi se zadnjih godina trude da nadoknade propušteno.
alselone alselone 21:37 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Samo ja idem da se izvrnem

Eto ti. A ja se taman nameračio pošto su pospali.
docsumann docsumann 21:42 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

biće da je ovo do organizacione strukture.


palo mi i to na pamet.

al nisam stručan. kad sam govorio o dobroj predipoziciji budizma za neku buduću kosmičku religiju, imao sam na umu da su budisti vrlo otvoreni za najfundamentalnija naučna pitanja.
da zdušno učestvuju u eksperimentima u vezi sa problemmom svijesti. gostuju na naučnim tribinama.
budizam nije nikad prestavljao prepreku šireju naučne istine.
nisu tek tako pioniri kvantne fizike imali simpatije prema istočnjačkim filozofijama (Bor, Šredinger, Hajzenberg). Tesla takođe, i već pomenuti Ajnštajn.

imam utisak da fenomen posmatrača u kvantnoj mehanici dođe budistima kao kec na desetku. nešto slično kao što je hrišćanima legala teorija o Big Bengu
docsumann docsumann 21:53 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj
recimo, hrišćanstvo ima najplemenitije moguće poruke, pa je opet kroz istoriju bilo pokrovitelj silnih zločina.
budizam se nije širio ognjem i mačem, iako je bilo vadara-ratnika koji su bili i budisti.


biće da je ovo do organizacione strukture.
Mada eno u Burmi se zadnjih godina trude da nadoknade propušteno.


i u budizmu ima frakcija, od kojih neke po načinu djelovanja , bar meni laiku, ponekad potpuno odudaraju od izvorne ideje budizma.
recimo onaj sveštenik, čije samozapaljenje (iz političkog protesta), tj. fotku tog čina, su RATM stavili na omot prvog albuma, a po budizmu život bi trebao da predstavlja najsvetiju stvar (samoubistvo je opravdano samo kao izbjegavanje mučenja u zarobljništvu, i sl.)
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:58 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann

nisu tek tako pioniri kvantne fizike imali simpatije prema istočnjačkim filozofijama (Bor, Šredinger, Hajzenberg). Tesla takođe, i već pomenuti Ajnštajn.


Ovo sigurno, samo tek kasnije kada su već u dobroj meri uspostavili teoriju.

Lično, mislim da je ono što je u dobroj meri pripremilo mozak evropskog čoveka za kvantnu mehaniku (odnosno svu tu apstrakciju) upravo priča o trojednom Bogu i njegovim licima (ipostasima). U tim teološkim raspravama se kalio čelik :)

P.S.
Sad stvarno odoh, umoran sam :)

EDIT:
Moram da de navatam jednom kada budem silazio dole da se negde ispričamo ko ljudi. Ono...celo veče :)
docsumann docsumann 22:00 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Ovo sigurno, samo tek kasnije kada su već u dobroj meri uspostavili teoriju.


tim prije
docsumann docsumann 22:02 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

EDIT:
Moram da de navatam jednom kada budem silazio dole da se negde ispričamo ko ljudi. Ono...celo veče :)


još ako si spreman da zapališ lulu (sve)mira...
alselone alselone 22:04 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Možemo i zajedno tempirati ako bude nablizu.
zemljanin zemljanin 22:17 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

pripremilo mozak evropskog čoveka za kvantnu mehaniku (odnosno svu tu apstrakciju) upravo priča o trojednom Bogu i njegovim licima (ipostasima).

upravo suprotno ... judaizam i potomci, su prepreke u razumevanju, zbog svoje konacnosti i zatvorenosti ... i taj konfort koji je proistekao iz BB, postaje prepreka daljem razumevanju ... to je kalup, nista-pocetak-kraj ... sa direktnim osloncem na bog-stvaranje-apokalipsa.

zato je budizam mnogo prijemcljiviji kod naucnika. dozvoljava slobodu razmisljanja van kutije. I nemam nameru da potrosim narednih 100 komentara oko toga, dostupne su informacije.

edit. ispravka je, da se to ne odnosi iskljucivo na budizam, vec i na taoizam, daoizam itd., maltene klasicna kineska i azijska skola filozofije
docsumann docsumann 22:36 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vec i na taoizam


ako je išta od sveukupne ljudske filozofije primjenljivo u DMT svijetu, to je taoizam.
alselone alselone 22:51 23.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj vrabac_onaj 00:21 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

zemljanin
pripremilo mozak evropskog čoveka za kvantnu mehaniku (odnosno svu tu apstrakciju) upravo priča o trojednom Bogu i njegovim licima (ipostasima).

upravo suprotno ... judaizam i potomci, su prepreke u razumevanju, zbog svoje konacnosti i zatvorenosti ... i taj konfort koji je proistekao iz BB, postaje prepreka daljem razumevanju ... to je kalup, nista-pocetak-kraj ... sa direktnim osloncem na bog-stvaranje-apokalipsa.

zato je budizam mnogo prijemcljiviji kod naucnika. dozvoljava slobodu razmisljanja van kutije. I nemam nameru da potrosim narednih 100 komentara oko toga, dostupne su informacije.

edit. ispravka je, da se to ne odnosi iskljucivo na budizam, vec i na taoizam, daoizam itd., maltene klasicna kineska i azijska skola filozofije


e nek si se i ti javio...

jednom sam ti objasnio da uglavnom nemaš pojma o čemu pričaš.
smara me da to ponovo radim.
zemljanin zemljanin 02:19 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj

smara me ...

i mene ... al' nek si ziv i zdrav
alselone alselone 07:03 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

E, zemljanine, jesi ti sada borac protiv svi religija ili samo protiv hrišćanske?

Nešto mi se ovde ne uklapa, kao kada smo pričali o tehnofeudalističkoj diktaturi. Nikako da uhvatim princip nego samo izolovana tumačenja sa različitim pravcima uverenja.

freehand freehand 09:39 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

vrabac_onaj
vrabac_onaj
freehand

Šta ovo tačno znači?
Kakvo je nasilje primenjivano prema njima?


Za početak ulemaju te ko vola bambusovim štapovima kako prekoračiš vrata manastira. U fazonu, ovo je samo zato što si došao. Onako preventivno, da ti objasne da si manji od makovog zrna, jedan tako reći brabonjak a ne čovek.

To je za početak. Posle toga tek sledi tortura. Cilj je da se u potpunosti slomi onaj stari čovek, da ostane samo ljuštura, da bi u nju mogao da se ulije drugi sadržaj.

Ona priča na je koju večina verovatno naletela tokom života, o učitelju i šolji čaja zvuči onako "mudro" kada se čita u knjizi, praktična primena je mnogo surovija.



Da ne bude zabune, ovo je priča o manastirima u koje dođeš da se skineš sa droge a ne da postaneš kung fu majstor.
Da nekoga ne zbuni kasnije pominjanje borilačkih veština.

Prijatelj, Austrijanac, dva puta je bio u budističkim hramovima u pokušajima da se reši alkoholizma. Jednom u vijetnamu, drugi put ne znam gde. Nikakvo premlaćivanje nije pominjao. Dapače, koliko sam razumeo "surovost" svakako ne bi bila reč kojom bio opisao domaćine tamo. "Upornost svakako,
docsumann docsumann 11:05 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

Nikakvo premlaćivanje nije pominjao.


rekao bih da nije lopata opšte mjesto ni u hrišćanskim centrima za odvikavanje.
prije bih je pripisao ličnoj inicijativi
zemljanin zemljanin 20:14 24.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

E, zemljanine, jesi ti sada borac protiv svi religija ili samo protiv hrišćanske?

veru ne mozes ukinuti ili iskoreniti, to je cinjenica ... mozda u nekoj nebioloskoj formi je to moguce ali medju ljudima - tesko ... ali zato ljudi imaju i taj savrseni poriv za moc pa su tu mogucnost ili predispoziciju ili propust, institucionalizovali i iskoriscavaju i zloupotrebljavaju ... nemam dileme oko toga.

budizam, dilemu da li je ispravniji budizam ili nauka, resava sa - veruj nauci ...

hriscantvo tu istu dilemu, resava sa - imas slobodnu volju da neverujes ali na*ebao si posle.

negde je u centru covek a negde bog ... ocito da navijam na stranu coveka a izbacivanju boga/bogova i boginja ... jos kad to religije uviju u banalni misticizam - mogu samo da sam protiv ... cak i da strpamo budizam u religiju po nekoj osnovi.

PS. i opste ne proteziram budizam ili neku slicnu formu, vec je spomenuta buducnost religija, izneo sam moje misljenje koliko ce jos dominacija nekih religija trajati ... ne njihovo izumiranje vec opadanje.
loader loader 14:32 25.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

budizam




Evo budizma na delu... Ogromna zlatna stena i gomile idolopoklonika.

No, pustimo ljude. U bilo kom delu sveta ljudi će napraviti zlatno tele.

Religija, naročito hrišćanska, i naročito pravoslavna kao najmanje otuđena od sopstvenog razloga postojanja - govori nešto drugo.

Vi podrazumevate da je čovek taj koji je Bog, pa kroz dela čovečija vi govorite o Bogu. Zapravo ne čovečija, generalno, nego ona koja čine najgori među nama. I, vidim, tu je neki vaš limit. Barem tako pokazuju vaši iskazi.

Religija je nešto drugo, drugačije. Ona je, između ostalog, stalno traganje i stalno usavršavanje prema najvišem uzoru koji je zamisliv.
freehand freehand 22:02 25.01.2021

Re: duboki koreni i gorki lekovi

docsumann
loader
bez duše si niko, bez duše si ništa


životinje su ništa


Sve ima dušu, svoju, primerenu. Da znate.


nemam šta za prigovorit, no to nije hrišćanstvo

Ne zakeraj. Ti ćeš sad hrišćane da učiš šta su paganizmi i animizmi.

Inače, Svetlana Slapšak je više nego fascinantna. Bogatstvo meandara kojima njena misao plut aje neverovatan, čak i kad stvari ne domisli do kraja.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:02 20.01.2021

Zakon tišine i okretanja glave

Nasilnika je uvijek bilo i biće. Nažalost.
U Francuskoj je trenutno u javnosti buknula afera oko seksualne zloupotrebe sina Bernarda Kušnera (Bernard Kouchner) kojeg je zloupotrijebio očuh, visoko pozicioniran u intelektualno-političkim krugovima. Afera je postala javna kada je sestra oštećenog progovorila i objavila knjigu o tom događaju.
Zapanjuje činjenica o broju ljudi koji su znali za to a koji su šutjeli. Uklhučujući i roditelje. Majka, tada dječaka a danas odraslog čovjeka, je čak prekinula veze sa svojom sestrom, poznatom glumicom, jer je ova htjela da prijavi nasilnika. Kušner, otac, sad pozdravlja hrabrost sestre da progovori o bratovoj patnji ali bez ikakvog srama nalazi opravdanja za svoju tišinu.
Siguran sam da su mnogi znali šta radi i taj "učitelj" glume, kao i što su mnogi znali šta rade onaj filmski producent ili podvodač maloljetnica što "se objesio" u zatvoru. I svi su šutjeli, svako iz svog razloga ali kad nasilnik padne u blato ti šutljivi obično prvi pritrče da ga cipelare.
gedza.73 gedza.73 11:02 20.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave



Andrej Čikatilo
Nevolje su počele kada se Andrej Čikatilo zaposlio kao učitelj u jednoj školi... Seksualno frustriran i nesiguran, Andrej je počeo da maltretira učenike – i devojčice i dečake. Kada je vest o tome stigla do direktora škole, umesto da ga prijavi, on ga je samo otpustio.


Andrejev šablon ubijanja se nikada nije promenio – svoje žrtve, mlade žene ili decu, pronalazio je na železničkim ili autobuskim stanicama i namamljivao ih u šumu. Zatim bi ih vezao, kasapio do smrti i silovao. Na telima žrtava je uvek ostavljao prepoznatljive tragove, i skoro sve bi kastrirao. Verovatno se vraćajući na događaje iz detinjstva, Andrej je žrtvama odsecao jezike i jeo ih.

. Za vreme 12 godina, policija je ispitala preko pola miliona ljudi, često koristeći i surove metode mučenja, ali nije otkrila ništa.

Kako? Lokalni ogranci policije nisu sarađivali međusobno niti su razmenjivali podatke iz straha da će biti optuženi kao nesposobni i kažnjeni. Nikakve druge državne institucije, pre svega ozloglašeni KGB, nikada se nisu uključile u istragu jer, zvanično, “Ubica iz šume” nije postojao!

Andrej Čikatilo bio je “anomalija” neprihvatljiva za sovjetsko društvo u kome stopa kriminaliteta stalno pada, nema tuča i krađa, a kamoli ubistava. Komunistička propaganda je ulagala ogromne napore da serijske ubice prikaže isključivo kao produkt “trulog kapitalizma” i iskrivljenih zapadnih vrednosti, pa samim tim ni Andrej Čikatilo nije mogao da postoji!



Тело погибшей местные жители нашли вскоре после убийства и тут же сообщили в милицию. Но выехавшая опергруппа описанное место не нашла — и чтобы не продолжать поиски, стражи порядка предпочли уничтожить заявление очевидцев.


loader loader 11:09 20.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave


Da. Pre nekoliko godina sam gledao dokumentarac o tom slučaju.


gedza.73 gedza.73 11:25 20.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave

Da. Pre nekoliko godina sam gledao dokumentarac o tom slučaju.

Samo sam se setio jer je počelo frljanje nacionalnostima psihopata. Ali više upada u oči zloupotreba.
«Витебское дело» о злоупотреблениях полномочиями в МВД и прокуратуре БССР
За преступления Михасевича (serijski ubica) до его ареста были осуждены 14 человек: один из них, Николай Тереня, был казнён, другой, Владимир Горелый, осуждённый на 12 лет лишения свободы, отсидел 6 лет и ослеп, после чего был освобождён как не представляющий опасность, четверо провели в местах лишения свободы более 10 лет

Сам главный фигурант уголовного дела о злоупотреблении должностными полномочиями Жавнерович фактически никакой ответственности не понёс: в ноябре 1987 года, в связи с амнистией по случаю 70-летия Октябрьской революции, уголовное дело в отношении Жавнеровича было прекращено, а он сам отправлен на пенсию с сохранением всех званий и наград.






apacherosepeacock apacherosepeacock 12:59 20.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave

..(2x)
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:10 20.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave

Andrej Čikatilo


On je valjda rekorder među mas-ubicama (tkzv. slobodni strelci) sa na stotine žrtava, uglavnom dece.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:36 21.01.2021

Re: Zakon tišine i okretanja glave

kamilo_emericki
Nasilnika je uvijek bilo i biće. Nažalost.
U Francuskoj je trenutno u javnosti buknula afera oko seksualne zloupotrebe sina Bernarda Kušnera (Bernard Kouchner) kojeg je zloupotrijebio očuh, visoko pozicioniran u intelektualno-političkim krugovima. Afera je postala javna kada je sestra oštećenog progovorila i objavila knjigu o tom događaju.
Zapanjuje činjenica o broju ljudi koji su znali za to a koji su šutjeli. Uklhučujući i roditelje. Majka, tada dječaka a danas odraslog čovjeka, je čak prekinula veze sa svojom sestrom, poznatom glumicom, jer je ova htjela da prijavi nasilnika. Kušner, otac, sad pozdravlja hrabrost sestre da progovori o bratovoj patnji ali bez ikakvog srama nalazi opravdanja za svoju tišinu.
Siguran sam da su mnogi znali šta radi i taj "učitelj" glume, kao i što su mnogi znali šta rade onaj filmski producent ili podvodač maloljetnica što "se objesio" u zatvoru. I svi su šutjeli, svako iz svog razloga ali kad nasilnik padne u blato ti šutljivi obično prvi pritrče da ga cipelare.


Moram priznati da me zabole Q za francusku i sina Bernarda Kushnera.

Ne znam zashto, ali bash me zabole.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:00 20.01.2021

Svedocenja sa Nisam trazila

Nije mi jasno zasto se u komentarima skrece paznja sa glavne teme i troluje se.

Svima sto postavljuju gore pomenuto pitanje preporucujem da procitaju ispovesti sa FB stranice "Nisam trazila". Ovaj Aleksic nije zasluzio nista manje od ovoga sto u javnosti dobija. Nadam se da ce ovo pokrenuti i promene u sadasnjim zakonima u Srbiji.

Svedocenje I:

"Prvi put se desilo sa 15 godina.
Ja, ludo zaljubljena a do srži iskompleksirana djevojčica.
On, gradski zajebant od 25 u kog su bile zaljubljene i druge, puno ljepše od mene djevojčice.
Razmjenjivali smo SMS poruke kroz koje niko nikad ne bi naslutio nesto osim da se i ja njemu dopadam.
Bio je slatkorječiv a to
godi petnaestogodišnjakinji od bilo koga a posebno od osobe koja joj se u tom trenutku dopada.
Otac mu je bio vlasnik sportske radnje u gradu u koju me pozvao da dodjem. Mene.
Ja sam samo željela da me poljubi, da osjetim kako je.
Jesam, željela sam taj poljubac, bio mi je simpatija. Bio je svakom simpatija a meni je slao poruke i pozvao da se vidimo.
Imala sam paž frizuru i crnu kosu a taj dan blijedorozu pamučnu majicu, onu što otkriva oba ramena. S natpisima.
Bilo je ne tako toplo proljeće; svijetle jeans farmerke koje se šire prema dnu, jeans mantil sa kapuljačom i Lacoste patike u boji trule višnje. Na čičak.
U sportskoj radnji je bio dio za prodaju i onaj dio “iza”, mini kancelarija. Tu me uveo. I poljubio.
Meni se ostvario svaki san i želja i to je bilo sve što sam htjela, samo da me poljubi da se osjećam više vrijednom djevojčicom od svih djevojčica.
Počeo je da mi otkopčava hlače a ja da se bunim i branim. Uzeo je svojim rukama moje ruke i mislila sam da je to to, da želi da ih drži ali je on iskoristio priliku da obe uhvati i blokira, mene okrene preko stola sa hlačama spuštenim do koljena a drugom rukom je skidao svoju trenerku.
Nisam mogla da vičem. Vrtila sam se i pokušala tijelom izbjeći ono što sam vidjela da slijedi.
Izvijala sam se kao zmija jer mi je držao ruke ali me u tom trenutku opkoračio s ledja preko stola i blokirao; jednom rukom mi je blokirao usta a drugom i dalje držao moje na ledjima.
Uradio je to. Ja sam se i dalje vrpoljila kao zmija i samo htjela da prestane jer su mi oči odavno zamaglile od suza.
Uradio je to.
Ugrizla sam ga za tu šapu preko mojih usta i pustio je. Imao je i kondom. Ne sjećam se kad je to uspio da uradi.
Ugrizla sam ga, nažalost nisam mogla toliko jako da mu barem dio prsta otkinem.
Pustio me i rekao “ŠTA JE TEBI, JESI LI NORMALNA, ŠTO NAS PREKIDAŠ, TO SI I HTJELA DA DOBIJEŠ”
NISAM HTJELA! NISAM HTJELA DA MOJe GUBLJENJE NEVINOSTI TAKO IZGLEDA.
Nisam ni željela da je izgubim. Ni tad, ni sa njim, ni uopšte.
Samo sam sam htjela da me poljubi da se osjećam više vrijednom od drugih djevojčica koje nije ljubio.
Samo sam htjela da budem neko poseban u njegovom životu.
Nadam se da nije i drugim djevojčicama priuštio tu vrstu posebnosti.
Nikad se nisam osjećala tako prljavo. Došla sam kući i uzela sodu bikarbonu da se okupam. Trljala sam svaki dio tijela ali nisam plakala. Nisam plakala jer da jesam mama bi me pitala zašto plačem a ne bih mogla reći.
Okupala sam se sodom bikarbonom i vrelom vodom da saperem prljavštinu sa sebe!
Evo sad dok ovo tipkam mi dodje da uradim isto a prošlo je 15 godina. Dodje mi da se okupam kiselinom.
Znala sam i tad da je to silovanje ali nisam mogla reći.
Mogla sam, niko mi ne bi vjerovao.
15 godina poslije nisam sigurna da bi mi i danas neko povjerovao.
NISAM HTJELA I NISAM TRAŽILA, samo sam bila zaljubljena..."


Svedocenje II:
Nisam tražila
19.05.1978.godina
Imam 16 godina. Kako je XIII gimnazija iz Trnja premještena u zgrade Građevinskog školskog centra u Novom Zagrebu, tako mi je škola bila preko puta.
Bio je veliki odmor i ja sam "na brzaka" pretrčala do doma po bilježnicu iz biologije.
Utrčala sam u parni lift (neboder 17 katova) u kojem je bio susjed sa desetog kata.(Z. H.).
Ja sam stisla br. 6.
Čim je lift krenuo, susjed (čovjek od nekih 50-ak godina) se nasmijao, nešto promrmljao i uhvatio me za prsa.
Sjećam se da su mu se ruke neopisivo tresle.
Istog trena sam podigla ruke i izgrebala ga po licu.
Na 6.om katu sam istrčala van, spustila se kat niže, ušla u stan, prošla mimo mame♥️uzela bilježnicu i otrčala nazad u školu.
Stigla sam na sat kojeg je držala prof. Smiljanić koja je bila i moja razrednica.
Međutim, nakon desetak minuta, tražim izlaz. Na meni se očito vidjelo da se nešto dogodilo, jer je razrednica izašla za mnom.
Sve sam joj rekla
Zvala je moje roditelje. Tata je išao na policiju.
Tamo su mu rekli da se ostavi toga jer se ništa nije ni dogodilo, a ionako ne bi ništa mogao jer :" Zvonko, pa zar vi ne znate da je on javni tužilac?!"
KAZNA I KARMA
Drugi dan, poslije nastave, dio dečkiju iz mog i susjednog razreda, odlaze sa mnom pred vrata spomenutog Halambeka. (tko zna što smo onda mislili da ćemo napraviti
loader loader 15:44 21.01.2021

Re: Svedocenja sa Nisam trazila

Neues aus der Nachbarschaft

Nije mi jasno zasto se u komentarima skrece paznja sa glavne teme i troluje se.

Svima sto postavljuju gore pomenuto pitanje preporucujem da procitaju ispovesti sa FB stranice "Nisam trazila". Ovaj Aleksic nije zasluzio nista manje od ovoga sto u javnosti dobija. Nadam se da ce ovo pokrenuti i promene u sadasnjim zakonima u Srbiji.

Svedocenje I:


Ogroman je broj komentara i u takvim slučajevima raspričanosti sasvim je uobičajeno da se ne mali broj komentatora uhvati neke digresije, na to se prikače i neki ostali ... i eto situacije. Na prvim svojim blogovima sam uglavnom insistirao da se ostane na temi, ali danas shvatam da je em neizbežno, em nije iz zle namere ... tako da više ne intervenišem. Svaka tema zaslužuje da bude ispoštovana, no, ovde to nije znak nepoštovanja, već znak nemirluka među blogerima.


Eto, da znate moj stav.
shmoo shmoo 10:06 22.01.2021

Re: Svedocenja sa Nisam trazila

Neues aus der Nachbarschaft

Ovaj Aleksic nije zasluzio nista manje od ovoga sto u javnosti dobija.



Не треба да добије у јавности него на суду.

А јавност би могла да остави мало на миру суд да обави свој посао.

Па тек када суд обави свој посао, онда нека се јавност укључи да се просерава на утврђеним чињеницама, а не на рекла-казала по таблоидима за таблоидиоте.

Такјо би то барем требало да функционише у земљама у којима не влада малограђанско лицемерје као основни принцип и модел понашања и у јавном и у приватном животу.

loader loader 14:36 25.01.2021

Re: Svedocenja sa Nisam trazila

Не треба да добије у јавности него на суду.


Apsolutno saglasan.


Uzgred, to me podseti da naglasim - ovaj blog sam pisao ne da bi se na njemu sudilo unapred, van suda, već da bi se pričalo o stavu- A šta su čekale do sad?!
Dakle, dva potpuno različita sporta.
teslana teslana 10:44 21.01.2021

..

"S obzirom na tolike razmere nije čudo što ne postoji tipičan konzument dečje pornografije. Mada postoje neki opšti trendovi – gotovo svi su muškarci i to često obrazovani – oni potiču iz svih društvenih slojeva.*Jedan naučnik je zabeležio devet različitih vrsta prestupnika, među koje spadaju tragači, koji traže slike, bezbedni kolekcionari, koji su opsednuti tajnošću i sakupljaju velike zbirke, i proizvođači, koji sami snimaju slike i šire ih.. "

"Majkl ima pedesetak godina, uredno je odeven i obrijan. Samopouzdano ulazi u prostoriju i srdačno se rukuje sa mnom. Donedavno je imao zahtevan posao u jednoj kompaniji u blizini Birmingema. Oženjen je i ima odraslu kćerku, voli fudbal i vodi aktivan društveni život. „Veoma prosečan, heteroseksualan muškarac“, kaže mi. „Nikada – ali nikada me nisu ni izbliza zanimale devojčice. To mi prosto nikada nije palo na pamet.“ Pornografiju je počeo povremeno da gleda kada mu je bilo dvadesetak godina i vraćao joj se kasnije i u svojim tridesetim. „Ali tek sam u svojim četrdesetim godinama počeo da redovno gledam pornografiju na netu.“ Tvrdi da ga je na to navela smrt bliskog prijatelja i sve slabiji seksualni život, ali da je ta njegova navika bila nešto sasvim obično. Sem sklonosti ka tinejdžerkama. „Prosto me je privlačila mladost; mlađa lica, mlađa tela. Prosto su mi tinejdžerke privlačnije od žena mojih godina.“"

"Jednom prilikom, negde oko tri godine posle svog prvog susreta sa džejlbejt pornografijom, kliknuo je na pop-ap prozor koji ga je odveo do stranice sa koje je preuzeo i sačuvao dve datoteke. Jedna je bila video-snimak muškarca kako ima penetrativni odnos sa osmogodišnjim detetom. „Sećam se kako sam tada pomislio da je to nešto užasno. Da tako nešto ne želim nikada više da vidim. Ali sam ga ipak sačuvao, za svaki slučaj.“
Majkl sebe smatra za istinski moralnog čoveka, i nekoliko puta ponavlja da nikada nikome ne bi učinio nešto nažao, a posebno ne nekom detetu. „To mi nije delovalo stvarno“, kaže mi. „Sada prihvatam da je to lažna razlika, ali na slikama ili snimcima uvek su delovali kao da im se ne dešava ništa loše. Sâm sam sebi smišljao izgovore zašto je to u redu. Neko vreme sam govorio sebi da to što radim nije čak ni ilegalno.“"

"Godine 2013. dva američka naučnika, Ogi Ogas i Sai Gadam, analizirali su gotovo pedeset miliona termina koje su korisnici interneta koristili za pretragu na jednom popularnom pretraživaču između 2009. i 2011. Svaki šesti se odnosio na uzrast, i daleko najpopularniji bio je „tinejdžerke“, a za njim „mlade“. Ogas i Gadam su takođe sakupili slučajeve kada je u pretrazi navedeno tačno određeno godište. *Tri uzrasta koje muškarci najčešće traže na netu jesu, po redu popularnosti, trinaest, šesnaest i četrnaest."

"Kada je Tink počela da radi u toj oblasti, pre interneta, najčešći model pripremanja žrtve zvao se „Finkelhorov model“. On opisuje pripremanje žrtve za seksualno zlostavljanje kao ciklus od četiri faze. Prvo je tu motivaciona faza, kada zlostavljač razvija želju za delovanjem. Druga faza zahteva savlađivanje unutrašnjih inhibicija – emocionalnih i moralnih prepreka koje možda ima. Kada jednom to sebi opravda, mora da prevaziđe i spoljašnje inhibicije: porodicu, susede, okruženje, zaključana vrata. Četvrta i poslednja faza je savlađivanje otpora žrtve."

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Iz knjige Darknet, nemam vremena citirati, kopirati, prepričavati bitno, svaki pasus je dobar ovog dijela o pedofiliji i predatorima na Netu, knjiga je o počecima mraka tj do danas prevaziđena, i predator su postali sofisticirani ali i oni koji ih love, kaže, u agenciji ili tom birou za Lov, nemaju slike porodice na stolovima, strašne stvari gledaju..

Ukratko, sve to postoji oko nas, izučeno je, profilisano, meni nije jasno, prvo, plaćaš školu u kojoj će ti neko dijete maltretira, drugo, ne pitaš dijete šta mu je kada dođe kući, ej, ne vidiš na njegovom/njenom licu da se nešto dešava, hm, petlja koju evo već nekoliko dana ne razumijem..
loader loader 15:51 21.01.2021

Re: ..

Ukratko, sve to postoji oko nas, izučeno je, profilisano, meni nije jasno, prvo, plaćaš školu u kojoj će ti neko dijete maltretira, drugo, ne pitaš dijete šta mu je kada dođe kući, ej, ne vidiš na njegovom/njenom licu da se nešto dešava, hm, petlja koju evo već nekoliko dana ne razumijem..


Da, da ...
ALi drugačije je to kad se nakon nekog drastičnog slučaja tema aktuelizuje, pa deluje kao da je samo pitanje male količine volje da se ceo taj lanac zla raskrinka,
u odnosu na svakodnevnicu, gde ni roditelji ni većina ostalih i ne pomišljaju da toga ima. I kad ih neko podseti da ima, obično se zavrti glavom, negoduje, i ide se dalje, na posao, u prevoz, u svakodnevne muke većine ljudi... Pažnja je, realno negde drugde (sve dok se ne desi nešto ovakvo). I kad ova kampanja prođe, brzo će se ljudi vratiti nekim uobičajenim jurnjavama i zaboraviti na slučaj. Kako to malo promeniti? Pa, što češće naglašavati da to postoji i da to može biti i dete koje ti je blizak rod, ili tvoje dete... Takođe valja naglasiti da značajnom broju ljudi deca nisu "ovoga" ili "onoga", već su im sva deca deca, kako i treba razmišljati.
teslana teslana 16:50 21.01.2021

Re: ..

Ne znam, iz ove nevjerice i zbunjenosti samo bi mi pomoglo da vidim ili čujem roditelje - djece sa snimka koje sadista maltretira - kako govore: ispisali smo dijete iz škole.. šta je bilo sa njima, sa djecom što su glupi, debeli? Njih roditelji nisu ispisali iz škole nego su ispadali kao netalentovani? Nevjerovatno. Pogledam i sve mislim Skrivena kamera, postavljam sama sebi pitanja i odgovora nema..

Dalje, ne znam koliko ti je poznat svijet glumaca, a meni veoma, oni su sve ali najmanje zatvorene ličnosti, ili svaka njihova ličnost traži pažnju, voli dramu, pričati o sebi, ili uspostaviti kontakt sa drugom senzibilnom dušom, pomoći joj da se otvori, povjeri, sve je kod njih i više i niže, slobodnog duha, nekonvencionalni, i ne uspijevam povezati ili smjestiti ih u vojnu školu za glumce, u nekakav glumački zilotizam, kakve bre suknje za glumice i hlače za glumce i molitve, ej, (!!), nevjerovatno, da li su njih roditelji slali kod autoritativnog profesora da im potkreše krila ili šta? Očinska figura koja arogantno dominira životima glumica, od malih nogu njemu je plaćen metod da ih vaspitava, postrojava, ureduje, oblikuje po patrijarhalnom kalupu i na koncu i siluje.. Jezivo.

Zatim, ako je on imao toliko hrabrosti da naudi ćerkama bogataša, poznatog advokata, šta je sa sirotinjom talentovanom koja bi došla iz provincije (iz kasabe Jagodine, po onom splitskom prdonji Dežuloviću) trbuhom za kruhom, bez oca ili zaštitnika, ona bi se ili slomila ili odustala odmah, pf, znači da je izopačenost tog mehanizma privatne škole glavnog grada u koju si išli privilegovani postala pravilo tj nesaglediva.

Mislim da muškarci ne mogu shvatiti (a ni ja puno ne vjerujem velikim riječima i dobrim namjerama, posebno na Netu, da smo jasno) koliku štetu je taj i njemu slični, ne znam kako bih ga nazvala, napravio. I prave, u ovom trenutku neko pod krinkom uzornog, moralnog čovjeka pravi štetu u nečijem životu. Što bi rekao Andrić u Prokletoj avliji, da ti zalogaj grkne.
loader loader 17:40 21.01.2021

Re: ..

Dalje, ne znam koliko ti je poznat svijet glumaca, a meni veoma, oni su sve ali najmanje zatvorene ličnosti,...

Poznato mi je (i iz direktnog kontakta).

Očinska figura koja arogantno dominira životima glumica, od malih nogu njemu je plaćen metod da ih vaspitava, postrojava, ureduje, oblikuje po patrijarhalnom kalupu i na koncu i siluje.. Jezivo.


Pa, to je patološki slučaj u skoro svakom smislu. Potreba da se bude nadmoćan, da se ...

koliku štetu je taj i njemu slični, ne znam kako bih ga nazvala, napravio.


I kad se ova mučna kampanja stiša - ostaće podozrenje prema krugovima pozorišta, glume... Uvek će se imati utisak da se tamo, iza zavese, događa ko zna šta. Kultura je kod nas ionako sistematski zapostavljana. Sada ide za još stepen prema lošijem. Prost svet će svojoj deci reći - Ma, kakva gluma, umetnost ... Ideš ti blago meni da učiš ovo!
Da, šteta, kako nije šteta. I to velika.
Ljudi su ionako uplašeni od svega i svačega, ubijeni u pojam. Sada će ta frustracija, a najveća je radi dece, biti još produbljena, i to generalno.
haklberi_tom haklberi_tom 20:19 21.01.2021

Re: ..

teslana

...

Mislim da muškarci ne mogu shvatiti (a ni ja puno ne vjerujem velikim riječima i dobrim namjerama, posebno na Netu, da smo jasno) koliku štetu je taj i njemu slični, ne znam kako bih ga nazvala, napravio. I prave, u ovom trenutku neko pod krinkom uzornog, moralnog čovjeka pravi štetu u nečijem životu. Što bi rekao Andrić u Prokletoj avliji, da ti zalogaj grkne.

Nazovi ga đubre!
A možeš i gad.
Nema greške ako ga nazoveš i nakaza!
teslana teslana 09:37 22.01.2021

Re: ..

Ljudi su ionako uplašeni od svega i svačega, ubijeni u pojam.

Da, i još uvijek lakovjerni.
teslana teslana 09:40 22.01.2021

Re: ..

Nazovi ga đubre!
A možeš i gad.
Nema greške ako ga nazoveš i nakaza!

Emsi, i ovo malo što sam napisala izgleda, ili osjećam, kao da mi je oteo dragocjeno vrijeme.
shmoo shmoo 10:22 22.01.2021

Re: ..

teslana

Ne znam, iz ove nevjerice i zbunjenosti samo bi mi pomoglo da vidim ili čujem roditelje - djece sa snimka koje sadista maltretira - kako govore: ispisali smo dijete iz škole.. šta je bilo sa njima, sa djecom što su glupi, debeli? Njih roditelji nisu ispisali iz škole nego su ispadali kao netalentovani? Nevjerovatno. Pogledam i sve mislim Skrivena kamera, postavljam sama sebi pitanja i odgovora nema..






Да, и ја бих волео да чујем те родитеље.

Колико видим по неким вестима, родитељи садашње групе која похађа те часове су и сутрадан по хапшењу учитеља поослали своју децу у ту приватну школу па им је час одржала супруга учитеља.

А већ данас по таблоидима за таблоидиоте иде питање како то да ниједан државни орган не може да затвори ту приватну учионицу која је постала одједном (судећи по медијској поплави изјава многих који су годинама ћутали о томе) мучионица. (ЛИНК)

М'слим, о чему се, бре, овде ради?

Кога сви они на гомили овако ђутуре зајебавају оваквим медијским праћењем те пријаве (или их је две беше?) за силовање?

Шта је, бре, ово у последњих 4-5 дана око овог случаја?

Лудница је, канда, широм остала отворена?



SKANDALOZNI HIRURG Brutalno je izvređao i psovao Mikine žrtve, a njegovi suludi stavovi i gadosti koje priča teško se mogu prepričati (ЛИНК)



И при свему томе нико не раздваја голу информацију од коментара те информације.

Јбт, докле је ово отишло!

И сада се већ питам, а са чега је то потребно скренути пажњу јавности толиким и таквим окретањем рефлектора на овај случај силовања у приватној школи при чему сви суде и пресуђују, а нико не чека да суд пресуди на основу чињеница и доказа, па тек онда да коментаришу?

Шта то у ствари крију оволиким развлачењем по медијима овог случаја (ни првог ни последњег откако је света и века) и то толико да је чак доспело и до иностраних медија (Дојче Веле) који иначе немају баш тај таблоидни за таблоидиоте образац преношења информација ( а у ствари, информација нигде, него све само коментари на основу једног делића информације - пријава и проивођење због силовања - који сеонда у коментарима спинује до бесвести)?

Какав је то механизам покренут?

Осим лицемерја једне малограђанске средине оваплћене по медијима и друштвеним мрежама на интернету у виду руље спремне за јавни линч до сада ништа није јасно изашло на видело и није поуздано утврђено колико видим.

Откуд баш толико малограђанштине и лицемерја?

Да није ово неки експеримент којим хоће да нам покажу колико смо подложни мануипулацији свести, те да имамо да их слушамо или нас неће бити?



EDIT: Прочитам јуче негде у у тим таблоидима за таблоидиоте да сада за исте ствари оптужују и глумачку школу покојног Бате Миладиновића.

Ало, бре! Докле ћемо тако?






nsarski nsarski 12:30 22.01.2021

Re: ..

EDIT: Прочитам јуче негде у у тим таблоидима за таблоидиоте да сада за исте ствари оптужују и глумачку школу покојног Бате Миладиновића.

Ало, бре! Докле ћемо тако?


Taske, moram da se umešam u ovaj tvoj EDIT, a i da dodam još par komentara na tvoje teze. Čekao sam da se na ovom postu pojaviš, jer mi je gadno da idem na onaj drugi (gde si neke od teza obrazložio) - tamo vonja na primitivizam i kultur-fašizam. Veoma neprijatno, a ne luftiraju.

Nažalost, sada moram da izađem na kratko, ali ću se javiti popodne.

Samo jedno da kažem: Bata je rodonačelnik ovog ponašanja o kome je reč, a Mika je njegov učenik. Batina "škola" je zatvorena, odnosno Bata je dao ostavku kada ga je jedna veoma maloletna učenica, pred roditeljima i nastavnicima, suočila sa njegovim ponašanjem. On se nije branio samo je ustao, prebledeo, i dao otkaz.
Do suđenja, nažalost, nije došlo (ali mislim da je optužnica podignuta) jer je Bata blagovremeno umro.

EDIT za tebe:
Dok se ne vratim, raspitaj se, recimo, zašto su onog Mirinog M. pajtaša, koga su ukokali pre mnogo godina, zvali Zoran Kundak. Hint: ima veze sa odnosom prema studentkinjama.
shmoo shmoo 12:59 22.01.2021

Re: ..

nsarski

Taske, moram da se umešam u ovaj tvoj EDIT, a i da dodam još par komentara na tvoje teze. Čekao sam da se na ovom postu pojaviš, jer mi je gadno da idem na onaj drugi (gde si neke od teza obrazložio) - tamo vonja na primitivizam i kultur-fašizam. Veoma neprijatno, a ne luftiraju.



Мислиш на Анђин пост?

Тамо се нисам уопште ни бавио овим случајем пријављивања силовања и немам намеру да било шта о томе кажем ни тамо ни овде док не чујуем судску пресуду.

Ни овде се не бавим самом пријавом за силовање него медијском сликом целокупног догађаја која је отворила један вентил из којег напросто по медијима и по друштвеним мрежама шикља лицемерна малограђанштина овог друштва у којем живимо, а која, како ти кажеш, итекако


vonja na primitivizam i kultur-fašizam. Veoma neprijatno, a ne luftiraju.



А тај воњ нас све води, знаш и ти како то иде, у онај прави, не само култур него прави, фашизам и тоталитаризам.


Samo jedno da kažem: Bata je rodonačelnik ovog ponašanja o kome je reč, a Mika je njegov učenik. Batina "škola" je zatvorena, odnosno Bata je dao ostavku kada ga je jedna veoma maloletna učenica, pred roditeljima i nastavnicima, suočila sa njegovim ponašanjem. On se nije branio samo je ustao, prebledeo, i dao otkaz.
Do suđenja, nažalost, nije došlo (ali mislim da je optužnica podignuta) jer je Bata blagovremeno umro.



Претпостављам да ти то поуздано знаш?

Питам те зато што се ја не сећам да сам икада чуо за тај случај, па ме занима на који си ти начин то чуо?

У приватним разговорима? Рекла-казала исто као и ово сада по медијима и друштвеним мрежама?


Batina "škola" je zatvorena, odnosno Bata je dao ostavku kada ga je jedna veoma maloletna učenica, pred roditeljima i nastavnicima, suočila sa njegovim ponašanjem. On se nije branio samo je ustao, prebledeo, i dao otkaz.



Знаш, Шарски, својевремено две моје ученице на првој години средње школе, 15 година, пријаве мог колегу, професора информатике, човека који је у том тренутку имао десетак година до пензије, да их непристојно додирује на часовима.

Још један проблем у томе је био што је тај колега само годину-две пре тога изгубио своје дете, дечака у пубертету, који је преминуо услоед неке болести. Човек је још увек носио црни флор и изгледао потпуно скрхано када су га ове две девојчице оптужиле за непристојне додире.

Потегне се истрага у школи. Пре него што се истрага завршила, колега је доживео гомиле и гомиле осуда свих у школи.

Колега се такође није бранио. Само је ћутао, а шта је у себи преживљавао, то само он зна.

Истрага је установила, односно девојчице су на крају и саме признале, да није било никаквог непристојног додиривања него да се човек током часова нагињао да откуца нешто на тастатури или да кликне мишем да би им помогао у томе што раде на компјутеру, а бујна машта тих девојчица је тај тренутак када се он нагне изнад њих претворила у својој уобразиљи да их он непристојно додирује. И на крају, кажем, обе девојчице рекоше, препричавајући те ситуације са часова, да су претерале у својој уобразиљи.

То ипак није помогло што се тиче колеге. После ћутања током истраге, одмах чимм се ствар разјаснила, напустио је посао и више никада није радио у школи, отишао је у пензију из неке фирме. Не због деце у школи и њихових родитеља него због просечног профила људи са којима је радио и пио кафу у зборници, дружио се... А који су га осудили и пре пресуде.

Не знам како су у очи гледали тог колегу они људи у тој школи који су му својим рекла-казала прњесудили и пре него се истрага завршила. Не знам нио да ли је ико од њих нашао за сходно да му се извини за такво своје понашање.

Знам само да је колега без речи покупио своја документа и отишао из те школе исто као што је и овај Бата Миладиновић реаговао на оптужбе.

И такве случајеве нисам видео једанпут током 30 година колико радим у школама.

И зато не знам шта бих ти рекао поводом овога сада... Није да ти не верујем за Бату Миладиновића. И није ни да не верујем овој нашој младој глумици која је пријавила Мику Алексића за силовање.

Али једноставно не желим, због онога што сам до сада виђао по школама у сличним ситуацијама, да пресуђујем пре него суд пресуди на основу чињеница и доказа.

Отуд такво моје реаговање и на ову медијску хистерију поводом овог случаја са Миком Алексићем.

Понављам, не кажем ништа, никога не оптужујем јер и не знам ништа.

И зато не бих ни да пресуђујем пре него суд пресуди на основу чињеница и доказа.

apacherosepeacock apacherosepeacock 13:03 22.01.2021

Re: ..

EDIT: Прочитам јуче негде у у тим таблоидима за таблоидиоте да сада за исте ствари оптужују и глумачку школу покојног Бате Миладиновића.



Mene je na Batu Miladinovića i njegovu lošu reputaciju spram devojaka upozorio tata (poznavao ga je od negde..) još odavno kad sam bila tinejdžerka i čula za njegovu 'školu' i pomenula je pred roditeljima. To je tada bilo samo informativno jer nisam imala ambicija za FDU (ali jesam za Primenjenu, uspešno srećom)
shmoo shmoo 13:10 22.01.2021

Re: ..

apacherosepeacock
EDIT: Прочитам јуче негде у у тим таблоидима за таблоидиоте да сада за исте ствари оптужују и глумачку школу покојног Бате Миладиновића.



Mene je na Batu Miladinovića i njegovu lošu reputaciju spram devojaka upozorio tata (poznavao ga je od negde..) još odavno kad sam bila tinejdžerka i čula za njegovu 'školu' i pomenula je pred roditeljima. To je tada bilo samo informativno jer nisam imala ambicija za FDU (ali jesam za Primenjenu, uspešno srećom)




Кажем, Апачи, и ти и Шарски сте вероватно по том питању боље обавештени него ја.

Вероватно то што кажем може да се примени и сада на овај случај са Миком Алексићем.

И зато што сам необавештен (јер овим и оваквим медијима са све друштвеним мрежама не верујем) сачекаћу судску пресуду.

А дотле, покушаћу да макар самом себи разјасним ову медијску хистерију око овог случаја и да покушам да схватим шта је узрок томе осим оне поменуте лицемерне малограђанштине друштва у којем живимо, а што нам није ништа ново, знали смо то и пре овог случаја.


teslana teslana 13:31 22.01.2021

Re: ..

Лудница је, канда, широм остала отворена?

Vidiš da jeste, čim sam ja tu. :)

Колико видим по неким вестима, родитељи садашње групе која похађа те часове су и сутрадан по хапшењу учитеља поослали своју децу у ту приватну школу па им је час одржала супруга учитеља.

Dobro, potvrđuju sumnje koliko je bitna njihova uloga u cijeloj propasti..
teslana teslana 13:31 22.01.2021

Re: ..

Čekao sam da se na ovom postu pojaviš,

:)
zemljanin zemljanin 14:31 22.01.2021

Re: ..

negde sam vec napisao, da sam njhov advokat, rekao bih im da idu u medije, da javno nastupe ... to je recept za pobedu ... jer ovakvi procesi nisu bas laki za dokazivanje ... ali svi su videli sta se desavalao sa #MeToo i zna se kakva ce reakcija biti ... sve to nema veze sa cinjenicom da su neke osobe pretrpele ili trpe ponizavanja i da se tome mora stati na kraj ... i da o tome treba da se prica ali ne u toku i na temu sudskog procesa
nsarski nsarski 18:39 22.01.2021

Re: ..

Кажем, Апачи, и ти и Шарски сте вероватно по том питању боље обавештени него ја.

Вероватно то што кажем може да се примени и сада на овај случај са Миком Алексићем.

И зато што сам необавештен (јер овим и оваквим медијима са све друштвеним мрежама не верујем) сачекаћу судску пресуду.

А дотле, покушаћу да макар самом себи разјасним ову медијску хистерију око овог случаја и да покушам да схватим шта је узрок томе осим оне поменуте лицемерне малограђанштине друштва у којем живимо, а што нам није ништа ново, знали смо то и пре овог случаја.


Kad se pročulo ovo o Miki, ja sam sedeo sa drugom koji je dramaturg, reditelj, poznat, pa mu ne pominjem ime. Veoma aktivan i dan danas u pozorištima, novinama, itd. Celo to društvo već decenijama poznaje. On mi je odmah rekao: Ih, Mika je amater u odnosu na Batu. On je Batu nasledio, kao i njegov "metod".
E, nekoliko dana kasnije se pročulo za Batu (pokojnog).
Pojavila se žena na TV, baš ta koju je Bata strasno ljubio "s jezikom", i koja je onda dovela roditelje, sazvali nastavnike i Bata tada dao otkaz. On je tom skupu rekao:"Ja sam u nju zaljubljen, u stvari, zaljubljen sam u njen talenat, poneo me zanos prema umetnosti, i morao sam da je poljubim, nisam mogao da odolim". Ovo se dešavalo kad je devojčici bilo oko 12 godina. To je ona rekla na TV, ja gledao.

U jednom se s tobom svakako slažem: ova tabloidna histerija je odvratna i odbojna na svaki način. Tim putem se ne može doći do bilo kakve istine. Posebno sada kad se pominju sekte i, lele majko, svakojaka poređenja sa Džim Džonsom, itd. Nema to veze, ubeđem sam.
Mika je koristio njihovu mladost i neiskustvo i veliku želju (i njih i njihovih roditelja) da uspeju, i tako ih je "zaveo". Kod nas se, međutim, pominje "kult ličnosti". Kakav bre kult ličnosti? To je klizav teren. Pod Titom je bio kult ličnosti, pa i pod Miloševićem, pa sada pod ovim. Bolje da ne povlače paralele i koriste termine koji su neprimereni, ali pale maštu tabloidiota.


Takođe, znam za mnogo slučajeva da su ženske osobe, različitog godišta, tužile svoje učitelje, reditelje, šefove, itd., samo radi neke koristi i celu stvar naduvale bez smisla. Toga zaista ima. Ja sam čak prevodio na nekim suđenjima u usa gde su takve optužbe odbacivane od strane porote. Ima toga, ima. Seti se samo Asanža. Ona je na sve pristala, ali je on bio suviše surov pa joj se nije javio cela dva dana posle seksa u kome su oboje uživali. Na kraju je sve optužbe povukla, a Asanž će verovatno da istrune u zatvoru.
Primerice, slučaj sa Monikom Lewinski, je direktna nameštaljka. Ona nije bila ni primorana, ni silovana, a eto završilo se kako se završilo. Da nije bilo tog "napastvovanja" niko na svetu ne bi čuo za tu debeljucu. A sada je poznata. Jbg, cena slave.

Međutim, ovo ne znači da su uvek u pitanju prevare. Ja sam naveo čuveni skandal sa američkom gimnastičarskom reprezentacijom (ženskom).

Malo kasnije ću da pređem na tvoje teze, plasirane drugde.

P.S. A da dopunim tvoju priču, evo jedne iz Katara. Na američkom univerzitetu gde sam ja radio u poslednje vreme, neki stari profa (blizu 80 godina star) dao studentima pismeni ispit. Penzija ga čekala iza ćoška.
Zna se da arapski studenti vole da prepisuju i varaju na ispitima.
Šeta se on tako između srudenata, prati ko šta radi i primeti da neka devojka (ono, šišmiš, hidžab i sve)nešto mulja. Približi se, a ona pokrije rukom svesku. On joj blago skloni ruku da bi video šta je napisala.
Dva sata posle toga je pakovao svoje stvari i napustio kancelariju. Dobio šut kartu, naravno. Usmenu, od dekana.
Jebiga - druga zemlja, drugi običaji.
loader loader 18:51 22.01.2021

Re: ..

nsarski

pale maštu tabloidiota.

Tabloidi su zadovoljni. Veoma.
Vaspitani, normalni ljudi, većina, zgroženi su.

Malo su i ova tijanja međuglumačka presladunjava. Znao sam čoveka, verovao u njega, a sad sam toliko šokiran. Upropastio nam profesiju... I slično tome. Ne zna se da li se više žali zbog glumačke branše, ili zbog skrhavanja ovih devojaka (da li u svakom slučaju, ili samo ako se dokaže?), što realno jesu (obe) teme, ali ne u isto vreme i u paketu.
Inače, ja mislim da to blage veze nema sa profesijom, već sa iščašenom xxx željom i još ponekom pridruženom patologijom pojedinca. Čak i kad je zaštićen za to "povoljnim ambijentom".
shmoo shmoo 19:34 22.01.2021

Re: ..

nsarski

Malo kasnije ću da pređem na tvoje teze, plasirane drugde.




На шта то конкретно мислиш?

На оно што сам написао о педагогији уопштено код Анђе?

Ако на то мислиш, молим те да то што сам написао посматраш одвојено од овог конкретног случаја који се сада овако отужно разлачи по медијима и друштвеним мрежама јер то што сам написао уопштено о педагошким методама није ни у каквој вези са пријављеним случајем силовања јер је повод за то што сам написао о педагошким методама другде могао да буде и неки учитељ Пера кога нико не оптужује за силовање.

Две одвојене ствари су у питању.

А што се тиче овог самог конкретног случаја, Мика Алексић и силовање, не бих ни реч о томе док не чујем пресуду суда.

О медијској хистерији и лицемерној малограђанштини у Србији која се тренутно по медијима и друштвеним мрежама оголила у овом тренутку до коске можемо да сеиримо. То спада у домен комуникације, а то јесте тема која ме интересује.

Једном речју, ако већ причамо о нечему, ја бих да јасно раздвојимо теме и да знамо о чему причамо и да ли су обе стране у твојој и мојој комуникацији овде заинтересоване за тему о којој причамо.

Ни за Бату Миладиновића ја се нисам питао да ли је истина то што ти знаш или није истина него сам се чудио докле је та садашња тренутна хистерија отишла када су потегли у свеопшетм лудилу и тај случај иако је главни кривац (недоказани кривац јер суђења није ни било) мртав већ 23 године.

Да разјаснимо нешто, нити кажем да Мика Алексић и Бата Миладиновић нису то радили и да нису криви нити кажем да су криви.

Кажем само да због читаве медијске хистерије која се направила не верујем у свему томе више никоме ни реч, ни једној ни другој страни, ни оптуженима ни тужиоцима док се суђење не заврши.

(У случају Бате Миладиновића то је мало теже извести јер суђења неће ни бити пошто је он умро, као што рекох, пре 23 године што. Додуше, у стварању ове садашње медијске хистерије некима није сметало да и тај случај извуку из архиве и да га опет актуелизују.)

solo solo 21:28 22.01.2021

Re: ..

Какав је то механизам покренут?



El definitivo.

У преводу на ћирилици све је отишло у пичку миле матере.

Памет у буљу и главу уза зид - због короне.

ТИХОВАЊЕ!

nsarski nsarski 23:43 22.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

...[to je] ono detinjstvo od koga se posle celog života lečimo I. Andrić - Deca



Тамо се нисам уопште ни бавио овим случајем пријављивања силовања и немам намеру да било шта о томе кажем ни тамо ни овде док не чујуем судску пресуду.


Neću ni ja tim slučajem, muka mi je već od svega, ali sam hteo da se bavim nekim od tvojih teza.

Da počnemo:
Teza 1.
Не видим ни ја ту ничега толико екстремног осим делова речника учитеља.

Дакле, спољна форма у комуникацији, а поступак и намера је сасвим у реду, по мени.

Конкретно, то "глупердо", "дебели" или такве сличне епитете никада не користим у обраћању деци.

Иако су, рецимо, мене откада знам за себе моји најближи у кући, мајка, отац, сестра, па сада жена, називали Дебели и мени то није никаква увреда. Чак сам у Тринаестој то истицао да бих се разликовао од друге двојице Таса у мојој генерацији - Таса Нос и Мали Таса. Начин да будем свој и да сви знају ко сам - Таса Дебели.

Јер, брате, и јесам дебео, није то ништа што је у нескладу са стварношћу, вазда сам и био, тако ме направили, вазда вишак кила, морао да смањујем килажу да би ме пустили у чамац да веслам итд.).


Dobro je i pedagoški korektno da ti takve termine "gluperdo", "debeli" i slično ne koristiš. Tvoja dalja razrada je problem. Tebi možda ne smeta da te neko, ili svi, zovu debeli, ali nekom možda smeta. Možda mu/joj je to osetljiva tema o kojoj radije ne bi da se razgovara.

Vidiš, detetu (učeniku) možeš da prebaciš za stvari koje može da ispravi - ovde si bio nesmotren, bio si lenj pa nisi završio, nisi dobro prepisao - te stvari, rečene s taktom, se mogu popraviti. Veliki nos ili ušati ili ćora se ne mogu popraviti. Kada detetu kažeš da je suviše brzao nije, u načelu, sadizam. Kad mu kažeš da je nosonja (pa zar nisi?! - evo pogledaj se u ogledalo!) to je sadizam. Po mom mišljenju. Ako bi ti došlo crnačko dete u razred i požalilo ti se da je druga deca zovu "bleki", recimo, potpuno je bezdušno mu/joj reći: pa, jesi crna. Ne znam kako je ovde, ali u Americi bi sigurno izgubio posao zbog takvog načina "čeličenja deteta".

Teza 2.
...да их често родитељи, не схватајући ту своју грешку, васпитавају тако да многи од њих одрасту све мислећи о себи да су савршени, непогрешиви и центар света, па онда знам и колико то уме да их повреди када им се сурова истина о њима и свету око њих одједном, нагло и без успутних објашњења зашто им се то каже, саопшти у лице да нису такви каквим себе замишљају и како су их у кућама убедили да јесу, већ да је стварност мало другачија и да су им, не из зле намере већ из слабости према њима, у њиховим кућама стварали лажну слику о њима и свету око њих. Знам и колико их то онда шокира, а то већ није потребно. Корак по корак и доћи ће и дете само до тога да прихвати себе таквим какво јесте, а не како су му његови у кући то рекли. (Мали принц/принцеза на пиједесталу обожавања.)

Неки после због тога и таквог васпитавања кроз које их нису баш набилдовали за сусрет са светом око њих, читавог живота живе у вечитом сукобу и неразумевању и са тим светом и, што је још много горе, са самим собом.

После када та деца пођу у школу и када им окружење више нису мама, тата, баба, деда, па их сурова средина суочи са стварношћу (нпр. дугари му кажу "дебели", "глупане" итд. - ови моји седмаци и осмаци се један другоме обавезно обраћају са "ретарде"


Da, neki roditelji drže svoje dete pod staklenim zvonom, pa se dete posle traumira u susretu sa realnošću. Međutim, sasvim je različito ako tom detetu drugovi kažu "gluperdo!", ili ako mu to kaže nastavnik kao što je Mika. Dete može drugaru da uzvrati sa: "a, šta si ti, kretenu!", dok jednom Miki to ne može da kaže. Razlika je ogromna. Deca se tako međusobno časte, i neka se časte - to je valjda stvar odrastanja -da te citiram: нема ту лептирића, медведића и цветића, ali potpuno je pogrešno ako ih tako časti Veliki Mika.

Teza 3:
Кажем, осим тих пар епитета (дебели, глупердо) које никада нисам рекао ниједном детету и то једноставно није речник и начин на који бих се обраћао деци (јер су то ипак деца, а не војска или спортска екипа) не видим у овом клипу ништа посебно екстремно.

Ne znam šta podrazumevaš pod "ekstremno", ali ako Mika nastavlja sa "a, koliko si glup?", "a, da li imaš perje u mozgu?", "a, zašto si to rekao?" i tako u nedogled dok dete polako propada u zemlju - to nije ukor, niti savet, to je policijsko istraživanje najgore vrste.
Evo da ti kažem: ja bih želeo da Miku tako sada ispituju u panduraciji. To je dovoljna kazna za početak. "A kojom rukom si je zagrlio oko struka? Što levom kad si ti dešnjak? Šta si onda radio desnom rukom? Udžepusi držao, a koliko duboko u džepu? Pokaži kako si je držao u džepu? Da li si glup? Pokaži mi kako si joj prišao - polako kreni od ulaska na vrata...što si krenu levom nogom? koliko tačno koraka si napravio da stigneš do nje? kada si joj saopštio da se sagne? S koje strane si joj prišao?", itd., itd., tako 5 sati uz snimanje. Neka malo okuša sam tu svoju medicinu.
To bolno analiziranje do u najsitnije detalje nečijeg "prestupa" je čist sadizam.
Tebi to, izgleda, ne smeta. Jer, kažeš,
Све друго је, по мени сасвим у реду и легитимно ако ти је намера да од детета правиш човека, а не говно од човека.

Od deteta treba praviti (kako odvratna reč!) čoveka, a ne zgaziti ga kao govno da bi ga naučio da čovek nije govno.
Tako ja mislim.

P.S. Ja nemam tvoje pedagoško iskustvo, mada sam često i mnogo držao predavanja učenicima. Istina, uglavnom su u pitanju bili studenti i postdiplomci, neki čak stariji od mene, pa nisam morao da se susrećem sa problemima koje si ti imao tokom svoje učiteljske prakse.

Oko jedne stvari, međutim, sigurno možemo da se složimo. Kada razgovaraš sa učenikom, ili naprosto detetom, apsolutno je neophodno da uvažavaš ličnost tog deteta. Ličnost. Da ne gaziš po njoj.

Da li ti misliš da veliki mag, Mika, uvažava ličnosti dece kada sa njima razgovara onako kako je prikazano na onim klipovima? Ja na njihovom licu vidim da njih jedino zanima da se taj "razgovor" što pre završi. Ili da propadnu u zemlju.








solo solo 00:15 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

Oko jedne stvari, međutim, sigurno možemo da se složimo.


Tvoja anliza i zamerke Tasi kao i Tasino ,,viđenje stvari,, se jednostavno rešava doktrinarnim pristupima,algoritmima i zovite ih kako god hoćete - jednostavno pravilima koja se definišu od neospornih autoriteta struke i ostalih učesnika javne rasprave kao korektiva sugestijama na zadatu temu (u ovom slučaju ophođenja prosvetara prema učenicima i obrnuto). Nikakva velika filozofija.

Definišeš pravila koja budu većinski prihvaćena, implementiraš u zakonsku regulativu,organizuješ organe kontrole i odrediš mere sankcionisanja.

Preduslov je da se dogovorena pravila sprovode u delo bez nepotizma,korupcije i ostalih manifetluka.

Što bi to bilo tako komplikovano u sređenom društvu 21 veka.

Treba samo početi raditi na tome.

nsarski nsarski 00:47 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

jednostavno pravilima koja se definišu od neospornih autoriteta struke i ostalih učesnika javne rasprave kao korektiva sugestijama na zadatu temu (u ovom slučaju ophođenja prosvetara prema učenicima i obrnuto). Nikakva velika filozofija.

Definišeš pravila koja budu većinski prihvaćena, implementiraš u zakonsku regulativu,organizuješ organe kontrole i odrediš mere sankcionisanja.


Naravno, u idealnom svetu je tako. U ovom našem, krivom i kljakavom, malo šta te vrste može da se sprovede.

Mikine metode neko može da proglasi za "stroge, a uspešne" i cela priča više ne stoji. Ključan je Mikin odnos prema učenicima - on njih tretira kao podređene subjekte, a ne kao ličnosti koje treba uvažavati. Tako se tretiraju zatvorenici ili regruti u vojsci. Cilj ti je da ih dresiraš, da ih podrediš, da nametneš svoj autoritet. Za to je ipak potrebno da budeš po malo i sadista.

Moguće da je Mika, koji ima razna disciplinska iskustva u svom životu, stekao taj manir "obuke" u Erdutu, gde se zahteva potpuna pokornost podređenih, i to presikao u svoju "školu". Uzgred, dok je bio direktor pozorišta "Duško Radović", gde su se, kažu, skupljali "disidenti" (jebo takve disidente koje je udba postavila), on terao glumce da ribaju podove po hodnicima. Mnogi su jednostavno otišli zbog takvih metoda ophođenja.

solo solo 01:27 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

Naravno, u idealnom svetu je tako. U ovom našem, krivom i kljakavom, malo šta te vrste može da se sprovede.


Naravno da nema idealnog ali treba pokušati.

Evo primer. Mi smo na poslu potpisali kodeks ponašanja koji dosta precizno definiše ponašanje,obaveze,garderobu na poslu etc. Postoje i mere sankcionisanja u slučaju kršenja pravila kao i ovlašćena lica koja to kontrolišu i prijavljuju. Naravno kao i mnoge druge stvari je prepisano i verovatno dosta toga pogrešno prevedeno u prepisivanju evropskih protokola u nekim procesima ,,pridruživanja,, i ostalih bulšitova bez iskrene želje da to ovde zaživi i učini nas boljima. I to slabo funkcioniše.Mrtvo slovo na papiru.

Često se pozivam na ,,amandman,, lička noga u bečku cipelu.
Uleteli smo nespremni i ,,nesazreli,, u tehnologiju i napredne kulture bez prelaznog perioda i postepenog sazrevanja. I zasto smo u ovom kakofonskom specifikumu. Što je najgore vrtimo se u krugu bez pomaka.

Da se vratim na početak. Kriva Drina se ne da ispraviti ali treba pokušavati.
nsarski nsarski 01:31 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

Da se vratim na početak. Kriva Drina se ne da ispraviti ali treba pokušavati.


"Sve su Drine ovog svijeta krive; nikada se one neće moći sve ni potpuno ispraviti; nikada ne smijemo prestati da ih ispravljamo.” - I. Andrić

solo solo 01:41 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

nsarski
Da se vratim na početak. Kriva Drina se ne da ispraviti ali treba pokušavati.


"Sve su Drine ovog svijeta krive; nikada se one neće moći sve ni potpuno ispraviti; nikada ne smijemo prestati da ih ispravljamo.” - I. Andrić



Andrić naravno (skraćena verzija) znakovi pored puta.

Ima i o Kazanovi kad su ga pitali zašto se udvara i menja toliko žena kad sve žene ovoga sveta teško može imati.
Odgovorio je ,,znam da je nemoguće ali vredi pokušati,,
zemljanin zemljanin 01:42 23.01.2021

Re: .. Also sprach Tasa

nikada se one neće moći sve ni potpuno ispraviti;

za milijardu g +/- neki mesec ( ), Sunce ce dovoljno narasti da planetu prigreje i ostavi je bez reka, tako da je i to relativno, a problem krive 'Drine' bice trajno resen ... za cca 3mlrd samo pesak i kamenje a posle toga propast ... sto naravno, nema blage veze sa temom, ali eto

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana