Ljudska prava| Porodica| Sex| Život

„А šta je čekala do sada?!“

loader RSS / 19.01.2021. u 14:41

Српску јавност је почетком јануара потресао случај силованих и на друге начине напаствованих девојчица, девојака у глумачкој школи где су вешто злоупотребљавани образовање, религија, уметност ... и, изнад свега, нежно младалачко поверење - како би се реализовале изопачене склоности "васпитача". Силовања, узнемиравања и омаловажавања девојчица су се понављала, и планирана су, брижљиво, систематски! Око тог случаја је ових дана скоро све речено. Не бих ја ту ништа чачкао ни придодавао да се већ више пута у јавности није појавила фамозна реченица из наслова: А зашто су чекале до сада?  

Заиста, зашто су чекале до сада? Иако они који овим или оним тоном постављају то питање имају сасвим другачију, нечасну мотивацију - морам да кажем да је само питање одлично, баш право, и гађа право "у срце", откривајући став о улози жене у силовању, односно откривајући једну прилично раширену, углавном прикривену аномалију, која наравно не важи за све људе, али заступљена је довољно да се може прогласити неким видом друштвене девијације.  

То што су "чекале до сада" указује на читав низ разлога за које баш нимало нису криве силоване девојчице, девојке. А кроз поменуто питање се добрим делом импутира баш то, да ни са њихове стране ту није баш све чисто...  

Прво, изузетно је тешко силованој девојчици, девојци да већ наредног часа, или дана, зове полицију, изађе у јавност .., јер зна да је чека неизбежна измена личне слике у јавности, и пред породицом, и пред партнером, и пред комшијама, и пред генерацијом из школе и пред ко зна којим све лицима које ствар схватају свако на свој начин. Многим силованим особама је лакше да ћуте, него да прођу кроз то. Упркос томе што ће углавном добијати подршку за храброст, овај социјални фактор остаје. Силована девојчица, девојка, жена која са тим не жели да се суочи вероватно ће прећутати оно што се десило. Или ће, тек након дуго времена, кад буде спремна на то, одлучити да ипак јавно каже шта јој се десило. 

И, тако, "добронамерни" питају - Шта је чекала? Све до сад?!  

Шта се крије иза оваквог питања? Из угла неких људи (нарочито из угла постављача оног чудесног питања) - вероватно се чини да је силована девојчица већ унапред била спремна на то, чак можда и прижељкивала, јер зна да по тим затвореним, нарочито глумачким, манекенским и другим школама на путу ка еманциповању најчешће мора да се прође и кроз кревет мушког света од ког зависи будуће уметничко образовање или каријера. Испада да самим тим и оне сносе део одговорности за силовања. Ако су уопште била класична силовања. - Тако резонује свет који поставља питање - А шта су чекале до сад? Не питају - Шта ће матори коњ са девојчицом од 16-17 година?! И, хипотетички (извињавам се жртвама силовања и наглашавам да је ствар само симболичка, реторичка), чак и да има елемената да је девојчица у својој незрелости и нејасним узбуђењима и испитивањима живота била на ивици да уђе у ту врсту авантуре, опет се мора поставити у суштини једино питање које је везано за целу ту ствар - А шта ће матори коњ са девојчицом? Чак и ако се у целој причи десила и нека обострано искрена наклоност, еротска. Јер наспрам њега је ипак недовољно свесна и недовољно зрела девојчица, само девојчица, осетљива, лако повредива, којој је он као старији, као васпитач дужан, апсолутно дужан да укаже на ту чињеницу, те да је одврати од евентуалних, неприличних мисли. Уместо тога, силовање! И то не услед некаквог наглог патолошког помрачења, већ након плана да се то учини. Дакле, ту заиста нема адекватног коментара, адекватне речи.

Зашто је ћутала све до сад? Један од бројних разлога је и тај што силована девојчица, девојка, жена мора да изађе на суђење и да кроз изјаве и суочавања са чињеницама опет проживи тренутак силовања. Такође, мора да се суочи са лицем злочинца, што је за силовану особу још један, прилично компликован стрес. И, на крају, остане јој помисао да наше правосуђе овакву врсу деликта, пре бих рекао злочина, не санкционише довољно оштро, чиме се, у ствари, "умањује" оно што се догодило. А остаје и страх да ће неко ко је на било који начин близак силоватељу можда покушати да се у неком смислу свети њој, особи која је силована и која је силоватеља пријавила, и тиме му, како се са оне, насилничке стране гледа, упропастила живот, породицу, каријеру.   

Коначно, силована особа има право да одлучи када ће да пријави силовање. Потпуно је бесмислено, и у истој мери нечасно, поставити питање шта је толико чекала, а са негативним предзнаком.  

Ето, то је у најкраћем. Има још ко зна колико разлога зашто је "чекала све до сад". Свака је особа осетљива на свој начин, има своје животне контексте, од којих зависи да ли ће, како и када рећи шта јој се догодило. Занимљиво, ретко се помене реч стид.  

Утолико је ово фамозно питање безобразније, морбидније. 

Ако ти неки поједини немају мозга да схвате изврнутост својих гледишта, онда их треба потерати да замисле како би се осећали да им неко силује сестру, мајку, супругу, ћерку... 

 



Komentari (932)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 13:43 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Super, super.

Ovo citirano je argument onome što sam ja želeo da kažem.
alselone alselone 13:50 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Овај податак сврстава Србију међу земаље са најнижим платним јазом у Европи.

Samo da podvučem još jednom.

freehand freehand 13:53 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

посматрају према степену образовања или занимањима, разлике у зарадама
између жена и мушкараца су знатно веће од просечног платног јаза, најчешће
у корист мушкараца.

Hoće to, kad biraš meso a ostavljaš kupus.
посматрају према степену образовања или занимањима, разлике у зарадама
између жена и мушкараца су знатно веће од просечног платног јаза, најчешће
у корист мушкараца.
solo solo 13:53 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Тог 5. октобра само је једна гарнитура људи на власти сменила другу гарнитуру људи на власти и то је било све што се догодило.



Sve reke teku u more,
more se nikad ne prepunja.
Odakle teku reke,
onamo idu da opet teku:
što je bilo to će i biti
i nema ništa novo pod Suncem.

Naraštaj jedan nečujno odlazi,
a za njim drugi u trenu dolazi.
Sve ima vreme svoje
i Sunce izlazi i Sunce zalazi,
što je bilo to će i biti
i nema ništa novo pod Suncem.

Kao ptica let,
život zatvara čudni krug
samo misao snagu mi daje.
Kao reka tok,
život zatvara čudni krug,
samo misao vodi me dalje,
izvoru svom.






То, наравно, не значи и да сам одустао од даље борбе.


“Sve su Drine ovog svijeta krive; nikada se one neće moći sve ni potpuno ispraviti; nikada ne smijemo prestati da ih ispravljamo.”

Ivo Andric


bocvena bocvena 13:54 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

teslana
Razmišljam, možda su imali neki sukob prije sa Bocvenom - izmiče mi razlog kritike - možda je bila extremna (ovako kao ja, dobro, tad bi i kritika bila surovija), možda prije nije bila u ovom prosvjetiteljskom fazonu tj talasu, ovako sjajna. Ko zna? :)

ma mi na ovu temu svaki put ovako - ja u klin, oni u ploču:)
oni se napušavaju svako malo, ali sam ja agresivna. ko neka dosadna muva zunzara - ženska prava, ženska prava...a sto puta su mi objasnili da nemam oko čega da se brinem, problema skoro i da nema...problem je, u stvari, u meni.

baaaam, mika!

ostalo možeš da pročitaš i sama.
alselone alselone 13:57 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

oće to, kad biraš meso a ostavljaš kupus.


Ne ostavljam kupus. Ni u jednom momentu nisam negirao da problem postoji. Samo sam rekao da su dimenzije manje što neki tvrde.

I ovo što si citirao upravo tako i čitam. Kao pohvalu Srbiji za neke od najboljih rezultata u Evropi. Voleo bih da vidim kakvi su rezlutati u Evropi kada se pogleda prema stepenu obrazovanja, možda je i tamo situacija gora kada se tako gleda.

Ako ćemo tako i ti si ostavio kupus, jer u redovima ispod piše da je samo 3 posto razlike u učešću sa niskim zaradama u ukupnom broju.
solo solo 14:02 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

А суштина је нешто друго - промена свести.




"Сви смо ми Божја створења."

Taso kako ti komentarišeš ovu Shmoovu analizu?

freehand freehand 14:05 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ako ćemo tako i ti si ostavio kupus, jer u redovima ispod piše da je samo 3 posto razlike u učešću sa niskim zaradama u ukupnom broju.

Ni slučajno. Ja volim kupus.
alselone alselone 14:12 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ni slučajno. Ja volim kupus.


Volim i ja, i čak ću konstatovati da je to nasleđe komunizma koji je mnoge nejednakosti izravnao.

Japan je tu na primer najgori, oni su teško mizogino društvo. Evo sada guglam, 25 posto je razlika.

Kapitalističke zemlje su često imale te tradicionalne podele polova, komunističke nisu. U Americi je to čak i proklamovano kao državna doktrina, jedna plata je bila dovoljna za kuću.

Tako da će se po svemu sudeći ispostaviti da ipak jesmo kao Skandinavci, čak možda i bolji od nekih od njih.

gedza.73 gedza.73 14:27 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Kapitalističke zemlje su često imale te tradicionalne podele polova, komunističke nisu.

Dok na primer kod nas u komunizmu nisu imala ista prava trudnice iz kategorije 'radnih ljudi' i one druge za razliku od kapitalizma.
Najbolje bi bilo kad bi se usvojila pravila iz različitih sistema, nezavisno od ideolgoije, koje bi praktično unapredile društvo.

Što je na žalost skoro nemoguće.
freehand freehand 14:34 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


Volim i ja, i čak ću konstatovati da je to nasleđe komunizma koji je mnoge nejednakosti izravnao.

to što smo imali bilo je socijalizam, a emancipacija mu svakako jeste bila drugo ime, u svim oblastima.
A što se ovoga o čemu je ovde bilo govora tiče - ja sam sklon da o tome ipak slušam žene. Bocvena je tu više nego dobar sagovornik, i valja je vrlo pažljivo čitati. Procenti su ok, statistika pokazuje stanja i trendove, ali živi ljudi su ipak živi ljudi. A 5, 6 ili 8 nekih procenata nikad ne oslikavaju sam život.
shmoo shmoo 14:42 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone

sociološki sistemi nisu jednodimenzionalni. Znači, ne možemo posmatrati samo pol i onda izvlačiti zaključke. To bi bilo jako pogrešno. To je kao kada bismo posmatrali samo nacionalnost ili rasu i izvlačili zaključke.

Po jeste jedan od stepeni slobode u sociološkim sistemima i to veoma važan, ali ne jedini. Ako imamo dve osobe na istim radnim mestima a različitog pola, hajde da to razbijemo na dalju analizu pa pogledamo njihovu starost, pa pogledamo njihovo iskustvo, pa pogledamo njihove ličnosti (ratoborniji ljudi se jače bore za svoje plate), pa pogledamo obrazovanje, pa pogledamo istoriju uspeha na tom konkretnom poslu u toj konkretnoj firmi. To je zove Multivariate analysis, analiziramo više parametara i izlaza iz nekog sistema.

Ponovo naglašavam - ne govorim da problem ne postoji, itekako postoje predrasude, pogotovo kod starije i niže obrazovane populacije i radnih mesta koje nude i koja popunjavaju, nego da su dimenzije problema manje.




Да, овде се у потпуности слажемо.

Али бих волео да видим нека теренска (социолошка) испитивања, податке и закључке.

Било би занимљиво да имамо и то.

Нешто као она социо и андрагошка истраживања о маргиналним групама у друштву (проституција, наркоманија итд.) али сада на широј скали јер не ради о маргиналној групи него о половини друштва - женама.

shmoo shmoo 14:46 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Tako je. Ali pošto ne možemo da razgovaramo uvek o svemu onda kad govorimo o problemu jednakosti polova taj momenat izdvojimo kao primerni, a kontekstualno sagledavanje se podrazumeva.


Dobro, i, šta je zaključak? Muškaci imaju veće plate zato što su muškaci ili tu ima još nešto? Kolike su dimenzije tog problema u Srbiji?



Е, то!!!

На то мислим!

alselone alselone 14:52 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Procenti su ok, statistika pokazuje stanja i trendove, ali živi ljudi su ipak živi ljudi. A 5, 6 ili 8 nekih procenata nikad ne oslikavaju sam život.

Eto sada procenti nisu važni a do malopre je bilo "postoje izveštaji i u njima je sve jasno", nego treba da slušamo Bocvenu sa bloga.

Šala mala, Bo je inteligentna žena.

Pojedinačni primeri mogu da zavaraju zato što ona uvek može biti baksuz pa da je naišla na baš takvo ponašanje i takve slučajeve.

Kako i sam kažeš, socijalizam je doneo emancipaciju i uveren sam da je naše društvo dobrano iznad proseka ne samo u svetu nego i među razvijenim zemljama po ovim kriterijumima.

Sa druge strane, zašto sam zapeo ovoliko, pa iz tog razloga što je naše društvo sa hiljadu i jednom manom, ali hajde da mu onda ne tražimo manu tamo gde je objektivno nema (u odnosu na svetske trendove), nego da dobre stvari konstatujemo i pohvalimo a loše kudimo.
shmoo shmoo 14:54 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Ni slučajno. Ja volim kupus.


Volim i ja, i čak ću konstatovati da je to nasleđe komunizma koji je mnoge nejednakosti izravnao.






Да, и ту се слажемо. То и ја рекох у оном дугачком коментару:

(усуђујем се да кажем да је период од 1945. до данас ипак много тога променио по питању статуса жена у нашем друштву и да је све то много другачије него пре Другог светског рата што само потврђује тезу да је питање статуса жена у друштву пре свега економско питање, а не политичко питање (број жена и мајки које су запослене и имају своја примања - економску независност од мушке главе у породици - много је већи после 1945. него пре Другого светског рата); није идеално, али је боље него у неким другим заједницама);



И да поновим, то само потврђује да питање статуса жена у друштву није никакво политичко питање иако га у јавности увек и искључиво само тако постављају.

То је економско питање, пре свега, па за њим културолошко, па тек негде тамо на крају свих осталих и између осталих и политичко питање.

Али свакако није само и искључиво политичко питање.


freehand freehand 14:59 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Eto sada procenti nisu važni a do malopre je bilo "postoje izveštaji i u njima je sve jasno", nego treba da slušamo Bocvenu sa bloga.

Naravno da su važni, i oni pokazuju stanje i trendove. To sam i rekao.

Sa druge strane, zašto sam zapeo ovoliko, pa iz tog razloga što je naše društvo sa hiljadu i jednom manom, ali hajde da mu onda ne tražimo manu tamo gde je objektivno nema (u odnosu na svetske trendove), nego da dobre stvari konstatujemo i pohvalimo a loše kudimo.

Ovo je takođe tačno. Ali kad si u nečemu pristojan taj kvalitet mora da bude "gorivo" za akciju da društvo bude još bolje. Onom ko je životno u podređenoj poziciji i svakodnevno žvi neki od procesa nepravde grafikoni i poređenja između država ne znače baš ništa.
shmoo shmoo 15:03 24.01.2021

А и Таса и Шму мисле следеће

па онда тако и кометаришу:


solo
А суштина је нешто друго - промена свести.




"Сви смо ми Божја створења."

Taso kako ti komentarišeš ovu Shmoovu analizu?





Онако како ти и рекох:


"Сви смо ми Божја створења."



Е сад, пошто сам ја теби одговорио на твоје питање, ред би био да и ти мени одговориш на моје питање.

Шта би ти рекао и урадио да затекнеш овакву слику свога сина са још једним момком на двоседу у вашој дневној соби?

Али пре него ми одговориш, добро и пажљиво размисли шта ћеш рећи и буди искрен када ми одговараш на ово питање, а потпуно занемари да то што ћеш одговорити читају и други... Није поента да будеш духовит и забављаш и задивиш пучанство него замисли да ово само ти и ја разговарамо у четири ока и да сам те ја ово питао.

bocvena bocvena 15:39 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Šala mala, Bo je inteligentna žena

hahaha, ne zaboravi talentovana!

je li, bre, je l radite vi nesto po kuci nedeljom? ja dve masine, oprala i prostrla, dorucak i rucak spremila, sa sinom raslojavanje jezika ucila, goblen zapocela (dobro, serem za goblen:) i sad cu da se posvetim muzu (evo ga prebledeo:), a vi biste u statistiku da me metnete!

ne mogu sad i feminizmu da se posvetim! sutra cu.

inace, als i tasa zvuce ko marksisticke feministkinje, prvo klasna borba i ekonomija, a onda ostAlo:)



Milan Novković Milan Novković 15:59 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

bocvena
... sa sinom raslojavanje jezika ucila ...

Ostavi dete na miru
freehand freehand 16:21 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Milan Novković
bocvena
... sa sinom raslojavanje jezika ucila ...

Ostavi dete na miru

Vidiš ti šta ti je život: Žrtva a dželat?!
alselone alselone 18:25 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

je li, bre, je l radite vi nesto po kuci nedeljom? ja dve masine, oprala i prostrla, dorucak i rucak spremila, sa sinom raslojavanje jezika ucila, goblen zapocela (dobro, serem za goblen:) i sad cu da se posvetim muzu (evo ga prebledeo:), a vi biste u statistiku da me metnete!


Ovu nedelju apsoluno ništa. Samo bele semenke, laptop i tevelizor.

Ali zato juče od zore, prvo odveo decu na posao, preselili smo se pa da vide novo mesto "gde tata radi", onda doručak po gradu, pa pijaca sa njima, a onda vozi na trening, pa posle i mlađe u igraonicu da se istrče. Pola dana smo bili van kuće, tako da je moja talentovana žena mogla malo da dane dušom. Zato ja danas danjivam, mada i ona, generalno nedeljom danjivamo.
haklberi_tom haklberi_tom 18:51 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

bocvena
Šala mala, Bo je inteligentna žena

hahaha, ne zaboravi talentovana!

je li, bre, je l radite vi nesto po kuci nedeljom?
ja dve masine, oprala i prostrla, dorucak i rucak spremila, sa sinom raslojavanje jezika ucila, goblen zapocela (dobro, serem za goblen:) i sad cu da se posvetim muzu (evo ga prebledeo:), a vi biste u statistiku da me metnete!

ne mogu sad i feminizmu da se posvetim! sutra cu.

inace, als i tasa zvuce ko marksisticke feministkinje, prvo klasna borba i ekonomija, a onda ostAlo:)


Ja sam oprao auto, zamenio gumicu na česmi i usisao dobar deo kuće.
shmoo shmoo 19:36 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

bocvena

inace, als i tasa zvuce ko marksisticke feministkinje, prvo klasna borba i ekonomija, a onda ostAlo:)




Алс је млад дечко и уопште не знам одакле му то осим ако му није од домаћег васпитања.

А за мене је разумљиво. Поред тог поменутог домаћег васпитања прво сам имао у мојим школама само марксизам, па онда марксизам и социјалистичко самоуправљање, а завршио сам наобразбу у том правцу с предметом и уџбеником који се звао "Филозофија и истинска заједница", а у ствари опет марксизам само овај пут са дашком маестрала са Корчуле, из чувене летње филозофске школе '68. Цитирам професора са тих факултетских предавања:"А онда изађе Маркузе пред нас, леп као Бог!"

Није ни Милан много бољи као најстарији од нас тројице. Он све појаве и дан-данас у свету објашњава токовима новца. И то је њему такође нуспоследица узимања толиког марксизма у младости, и то све на супене кашике.

Фрија, Геџу, Солоа и Хаклберија не морам да ти објашњавам Код њих нам је свима све одавно јасно. То знаш од раније...






alselone alselone 19:45 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

"Филозофија и истинска заједница"


Au brate kakav pretenciozan naslov.
shmoo shmoo 20:11 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
"Филозофија и истинска заједница"


Au brate kakav pretenciozan naslov.



Професор Ратко Нешковић, Филолошки факултет 1984/1985.


(Овде број 8.)



Можда је наслов заиста и био претенциозан, треба имати у виду да је то прва половина осамдесетих прошлога века у Београду и СФРЈ. Али је садржај уџбеника био одличан.


Социологију културе и уметности полагао код Сретена Петровића.

(број 3)

Психологију на стручном (државном) испиту за наставника полагао код Жиропађе.

(број 6)

У гимназији социологију учио из средњошколског и факултетског уџбеника Милоша Илића.

(број 1)

Са Зорицом Томић пио кафу у Народној библиотеци у паузама читања и учења док је она спремала магистарски, а ја ишчитавао социолингвистику за мој испит. Иначе, идемо код истих људи на рођендане још откада сам ја ишао у основну школу, а она у гимназију.

(број 11)


Тренутно читам Комуникација и култура Јасне Јанићијевић. Била је асистент Сретена Петровића када сам код њега полагао.

(број 4)


Живјеле све женице,
њежне, згодне, миле!
Нека живе дјеве младе,
јер нам оне живот сладе,
као бајне виле.











solo solo 20:23 24.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

Шта би ти рекао и урадио да затекнеш овакву слику свога сина са још једним момком на двоседу у вашој дневној соби?

Али пре него ми одговориш, добро и пажљиво размисли шта ћеш рећи и буди искрен када ми одговараш на ово питање, а потпуно занемари да то што ћеш одговорити читају и други... Није поента да будеш духовит и забављаш и задивиш пучанство него замисли да ово само ти и ја разговарамо у четири ока и да сам те ја ово питао.


Vidiš možda slučajno a možda i namerno si kresno suštinu problema.

Šta bi bilo kad bi bilo.

Ovo društvo pa i ovaj blog upada u tu zamku. Bavi se samo ,,šupljim,, projekcijama (šuplje analize da ne pominjem).

Prvo treba da se dogodi pa ću ti onda reći šta mislim o tome (ako odlučim da to podelim sa nekim) jer ću tek tada stvarno i iskreno moći da znam šta mislim i šta treba da radim. Sve ostalo je bulšitovanibulsej.

Malo šire od tvog pitanja a opet ima veze sa pitanjem.
Na ovim prostorima su ključne reči nerad,neznanje koje se prikriva i kompenzuje ,,nadrkanošću,, po egocentričnoj metodologiji ,,imam stav,, a svi ostali su budale. U nedostatku sređene,organizovane države kao korektivnog faktora individualnim zajebancijama pojedinaca imaš društvo koje modelira država preferirajući partijski nepotizam i sve ostale zajebancije.Opet se ponavljam jer mislim da je sve to posledica ,,ličke noge u bečku cipelu,, Brzo smo ušli na ,,naš način,, preskačući ,,lekcije,, u nove tehnologije i napredne civilizacijske tekovine kojima iz opravdanih razloga nismo dorasli još uvek.

Dokle smo stigli? Pa recimo evo:



Sve je moderno i svrsishodno samo ga malo hebe raspored.
Hu kerz.

Није поента да будеш духовит и забављаш и задивиш пучанство.Шта би ти рекао и урадио да затекнеш овакву слику свога сина са још једним момком на двоседу у вашој дневној соби?


Nemam dvosed u dnevnoj sobi jbg.


Milan Novković Milan Novković 20:33 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo
... женице ...

Moja majka je reč "ženica" koristila kao ultimativni izraz gotivljenja i bezrezerni kompliment drugoj ženi Nikad je nisam pitao zašto.

zemljanin zemljanin 20:36 24.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

Шта би ти рекао и урадио да затекнеш овакву слику свога сина са још једним момком на двоседу у вашој дневној соби?

a sto mora da mu bude sin, jel moze tata ili brat?
alselone alselone 20:40 24.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

Milan Novković Milan Novković 21:01 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo
...
Није ни Милан много бољи као најстарији од нас тројице. Он све појаве и дан-данас у свету објашњава токовима новца. И то је њему такође нуспоследица узимања толиког марксизма у младости, и то све на супене кашике.
...

Ma svašta ja koristim kao "promenljive", pa upetljavam ...

A kad smo kod novca evo kreće i Covid, pa Great Reset igranka, a založili peć i u Davosu ovih dana iako se preko Zooma domunđavaju. Ne znam da li ste primetili:

- Prvo su optužili Evropu da kilavi sa vakcinisanjem

- Pa je WHO (Svecka Zdravstvena Organizacija) rekla kako ct threashold u testiranju nije dobar i generiše previše false positives (rutinski idu preko 90% - ovo ja dodajem)

- Pa su počele da gore neke zgrade u Indiji gde AstraZeneca (Oksordska vakcina) pravi najviše Covid vakcina, i brže blje su rekli da "nije bitno".

- Pa je izraelski glavni na mlaznjak što se tiče zdravstva rekao da je efikasnost Moderna vakcine upola od onoga što se promoviše (a ko se seća i definiciju "efikasnosti" kriju ko zmija noge). Normalno, munjevito su ga ućutkali i rekli da nije ukapirao (on im je chief scientist)

- Pa su krenuli iz svog oružja (the Davos crowd) da pričaju u zdravstvenom pasošu i uvrću ruke državama, avio firmama ....

- A akcije, kad reče novac, i nesretnoj Moderni je akcija donela nesretnu crkavicu od 50tak milijardi dolara pa su ...

- ... korisnog idiota Bilija brže bolje prebacili i na geo-inženjering, Šveckoj uvrnuli ruku i izgleda da će tamo da pumpaju kalcijum karbonat u prahu u više slojeve atmosfere da vide šta-kako ...

- ... ko ne zna - ogromna tema svakog Davosa i lova još veća od Covida, čak je i nesrećni Al Gore na povremeno klimanje glavom zaradio nesrećnih pola milijarde dolara

- (a klima je ok, thank you very much, nepodobni su ućutkani čak i ako su sa MIT-ja, najbolji od najboljih, i u 100godišnjem ciklusu smo pri vrhu kako bi bilo i da su nas sve pobili pre 100 godina - kako stvari stoje za par decenija su veće šanse da ćemo početi da se ladimo polako, pa ubrzano).

Ko je reko feminizam?!

Vidi gospođu, Elizabeth Hobson, anti-feministička borkinja za ravnopravnost, tačnije "... Antifeminist Gender Equality Activist, Libertarian, Individualist ..." (mrze je feministkinje ko Nemca) i jedan od vodećih igrača iza pokreta: , Justice for Men & Boys (and the women who love them).

Dobro, de, kao što vidimo naaamerno kreiram konfuziju, ko zna zašto je to dobro

A njeni argumenti u ovom clipu, The History of Feminism, sa Cambridge Univerziteta - zapamti 6es komada i imaš garantovanu oklagiju po glavi svako malo, za tvoje dobro




vrabac_onaj vrabac_onaj 21:43 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
U Americi je to čak i proklamovano kao državna doktrina, jedna plata je bila dovoljna za kuću.


Nemci to isto pomalo rade kroz sistem oporezivanja, pa se mnogim parovima više isplati da jedno ne radi ili radi pola radnog vremena. Doduše, nigde se ne kaže ko treba da radi "ali zna se ko treba da bude u kuhinji i brine o deci".

Tako da će se po svemu sudeći ispostaviti da ipak jesmo kao Skandinavci, čak možda i bolji od nekih od njih.


Skandinavci se nasuprot uvreženim zabludama tek poslednjih desetak godina popravljaju. Pre nekih 15 godina su bili na vrhu neravnopravnosti u EU. Sa druge strane Italija je bila, što je kod mnogih opet izazvalo čuđenje, najbolja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:29 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

A kad smo kod Srbije (možda je i drugde tako, ne znam), ono što ja vidim kao jedan od večih problema je licemerje (mada to kao problem prevazilazi pitanje položaja žena u društvu).

Nisam jednom doživeo da muškarci koji se javno vrlo bučno deklarišu kao veliki pobornici ravnopravnosti kada su u užem krugu u kojem mogu da govore u "atmosferi poverenja" ispoljavaju vrlo mizogine stavove. Naravno, u skladu s tim i deluju.

Tako da, možeš ti izjednačiti plate formalno ali to je samo jedan aspekt.
solo solo 22:50 24.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

a sto mora da mu bude sin, jel moze tata ili brat?


Verovatno to ,,sin,, više treba da zaboli u mogućoj ponudi pa mu daje na katarzi.
nsarski nsarski 22:50 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

у ствари опет марксизам само овај пут са дашком маестрала са Корчуле, из чувене летње филозофске школе '68. Цитирам професора са тих факултетских предавања:"А онда изађе Маркузе пред нас, леп као Бог!"


Auuuuu,lep?! Leptiebem!



On, Adorno i cela Frankfurtsko kultur-fašistička škola koja za svoje sledbenike danas ima likove poput Bernarda Anri-Levija su zaslužni za ono što danas živimo. Kad već govorimo o silovanju, i ovo neo-marksističko silovanje je slično Mikinom (a to je tema, zar ne), a opšte ćutanje je zaglušujuće. Šta se čeka, pobogu?!
I opet će biti iznenađenja i govora da se nije imalo pojma.

solo solo 22:56 24.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

А за мене је разумљиво. Поред тог поменутог домаћег васпитања прво сам имао у мојим школама само марксизам, па онда марксизам и социјалистичко самоуправљање,
Фрија, Геџу, Солоа и Хаклберија не морам да ти објашњавам Код њих нам је свима све одавно јасно. То знаш од раније...



Nigde nisi spomenuo Engelsa kamarad Taso. Uz Marksa pola odgovornosti ima i Engels. Nije ok.

shmoo shmoo 00:01 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

solo

Vidiš možda slučajno a možda i namerno si kresno suštinu problema.



Случајно. Нумем ја то с предумишљајем.


Malo šire od tvog pitanja a opet ima veze sa pitanjem.
Na ovim prostorima su ključne reči nerad,neznanje koje se prikriva i kompenzuje ,,nadrkanošću,, po egocentričnoj metodologiji ,,imam stav,, a svi ostali su budale.

U nedostatku sređene,organizovane države kao korektivnog faktora individualnim zajebancijama pojedinaca imaš društvo koje modelira država preferirajući partijski nepotizam i sve ostale zajebancije.Opet se ponavljam jer mislim da je sve to posledica ,,ličke noge u bečku cipelu,, Brzo smo ušli na ,,naš način,, preskačući ,,lekcije,, u nove tehnologije i napredne civilizacijske tekovine kojima iz opravdanih razloga nismo dorasli još uvek.

Dokle smo stigli? Pa recimo evo:

Sve je moderno i svrsishodno samo ga malo hebe raspored.
Hu kerz.




Историја је код нас покушала да замени индивидуалистички патријархализам (где је свако домаћинство, односно породична задруга, производило скоро све што им треба) колективистичким тоталитаризмом (где смо сви изненада морали да се ослањамо на непоуздане 'друге'). Нисам ни на који начин заговорник било какве романтичне прошлости, посебно не породичне задруге као врло неефикасног и немодерног начина уређивања друштва, али једна ствар коју је задруга имала је била стабилност и заштита појединца, члана те задруге. Он је на њу могао да рачуна.

У нашем посттурском националном експерименту – да, овде мислим на наше слављене вождове, књажеве и краљеве – та стабилност се изгубила и замењена је небирократским ауторитарним системом који је био мешавина бечке бирократије и турске самовоље. Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.

Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.

Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп.



(Нисам ја. Лазар Џамић је.)



Nemam dvosed u dnevnoj sobi jbg.



А тросед?

Неко воли и у тројку.

Нека цвета хиљаду цветова.

У нашој башти.

shmoo shmoo 00:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Milan Novković
shmoo
... женице ...

Moja majka je reč "ženica" koristila kao ultimativni izraz gotivljenja i bezrezerni kompliment drugoj ženi Nikad je nisam pitao zašto.




И моја мајка исто.

И обе бабе.


shmoo shmoo 00:02 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

zemljanin
Шта би ти рекао и урадио да затекнеш овакву слику свога сина са још једним момком на двоседу у вашој дневној соби?

a sto mora da mu bude sin, jel moze tata ili brat?



Ма може!

Слобода, човече, слобода!

А одговорио ти је Соло. Због катарзе.

У слободи.

shmoo shmoo 00:10 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
у ствари опет марксизам само овај пут са дашком маестрала са Корчуле, из чувене летње филозофске школе '68. Цитирам професора са тих факултетских предавања:"А онда изађе Маркузе пред нас, леп као Бог!"


Auuuuu,lep?! Leptiebem!



On, Adorno i cela Frankfurtsko kultur-fašistička škola koja za svoje sledbenike danas ima likove poput Bernarda Anri-Levija su zaslužni za ono što danas živimo.





Ма тај Бернар Анри Леви и слични му, они су само случајни следбеници те франкфуртске школе. Као што имамо и случајне Србе, онда морамо да имамо и случајне следбенике Адорна, Маркузеа и осталих.


Kad već govorimo o silovanju, i ovo neo-marksističko silovanje je slično Mikinom (a to je tema, zar ne), a opšte ćutanje je zaglušujuće. Šta se čeka, pobogu?!
I opet će biti iznenađenja i govora da se nije imalo pojma.



Рекох ти већ да нећу о томе док се судки процес не заврши и док не чујем пресуду изведену на доказима и чињеницама.

Зато га и не зовем још увек силовање. Зваћу га тако када дође време за то, по завршетку судског процеса ако се утврди да треба тако да га зовем.

А медији и коментатори на друштвеним мрежама нека га зову како год хоће и пре суђења.

Ово је слободна земља.

shmoo shmoo 00:16 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

solo
А за мене је разумљиво. Поред тог поменутог домаћег васпитања прво сам имао у мојим школама само марксизам, па онда марксизам и социјалистичко самоуправљање,
Фрија, Геџу, Солоа и Хаклберија не морам да ти објашњавам Код њих нам је свима све одавно јасно. То знаш од раније...



Nigde nisi spomenuo Engelsa kamarad Taso. Uz Marksa pola odgovornosti ima i Engels. Nije ok.





Па ја се заиста искрено извињавам, али још увек нисам чуо израз енгелсизам.

Чак и да кажу енглесизам, разумео бих то одмах. То је оно када се неко прави Енглез као да је од енглеског оца којег у Србији нико не сме да псује под претњом законом, а не од некаквог и никаквог српског оца којег свако у Србији може да псује, боже ме се прости, до миле воље.

Али за енгелсизам нисам још увек чуо.

А за марксизам и за лењинизам јесам. И за троцкизам, такође. Чак и за титоизам.






nsarski nsarski 00:25 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Рекох ти већ да нећу о томе док се судки процес не заврши и док не чујем пресуду изведену на доказима и чињеницама.

Зато га и не зовем још увек силовање. Зваћу га тако када дође време за то, по завршетку судског процеса ако се утврди да треба тако да га зовем.


OK, nećemo da upotrebimo tu reč. Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici prelepog Markuzea i klike oko njega. To jest
Markuzea


i njegovih lulastih sledbenika/mudraca





Ljudi kao što je Timoti Snajder, autor onog teksta iz NY Timesa, a već citiranog od strane kultur-fašista na ovom mestu, tj., uradka The American Abyss.

Nemoj posle da kažeš da te nisam opomenuo.

P.S. Nadam se da si se vakcinisao.
shmoo shmoo 00:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
A kad smo kod Srbije (možda je i drugde tako, ne znam), ono što ja vidim kao jedan od večih problema je licemerje (mada to kao problem prevazilazi pitanje položaja žena u društvu).

Nisam jednom doživeo da muškarci koji se javno vrlo bučno deklarišu kao veliki pobornici ravnopravnosti kada su u užem krugu u kojem mogu da govore u "atmosferi poverenja" ispoljavaju vrlo mizogine stavove. Naravno, u skladu s tim i deluju.

Tako da, možeš ti izjednačiti plate formalno ali to je samo jedan aspekt.




А лицемерје је, Ђуро, шта?

Основни образац међуљудских односа у једном друштву (нашем друштву, сваком друштву?) дубоко укорењен у свест појединца јер погодује ситносопственичком менталитету сакупљачког карактера.

Дакле, промена свести нам треба.


vrabac_onaj vrabac_onaj 00:32 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.


Da, to bi bio adekvatan termin.
shmoo shmoo 00:38 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski

OK, nećemo da upotrebimo tu reč. Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.

Ljudi kao Timoti Snajder, autor onog teksta iz NY Timesa, a već citiranog od kultur-fašista na ovom mestu, tj., uradka The American Abyss.

Nemoj posle da kažeš da te nisam opomenuo.



Нисмо се разумели. Ја причам о случају учитеља глуме, а ти о неомарксистима и европској салонској левици.

За њих слободно можемо да користимо реч силовање, слажем се.

А за учитеља глуме ја ћу ипак још мало сачекати пре него почнем да користим ту реч.


P.S. Nadam se da si se vakcinisao.



Баш причах ономад Солоу... Много сам алергичан, брате, на разноразне пеницилине, антибиотике, аспирине,... Што оне из апАтеке, што оне друштвене.

Па зато и не подлежем тој дневној заповести пелцовања за широке народне масе свих слојева, узраста и оба пола која нам се свакодневно саопштава путем медија уз сексуалне скандале, хороскопе и интимне фотке звезда Фарме и Парова које се још увек нису удале па их треба богато удомити.

А ти?

Јеси ли поступио по тој дневној заповести или и ти имаш неки овако јак разлог да изврдаш тај доживљај у свом животу?

nsarski nsarski 00:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Али за енгелсизам нисам још увек чуо.


Pa, kad nisi studirao prave nauke. Nas su kinjili sa "Dijalektilom Prirode" u kojoj on, između ostalog kaže, da ne postoji takva stvar kao što je prazan skup jer se taj pojam ne slaže sa dijalektičkim materijalizmom (štagod to značilo).
Kada je Ajnštajnu dat rukopis knjige (ona nije bila kompletirana za Engelsovog života), on je rekao da je pogrešna i "konfuzna" u domenu fizike i matematike, ali da se, sve u svemu, može predstaviti čitaocima.

Engels wrote most of the manuscript between 1872 and 1882, which was a melange of German, French and English notations on the contemporary development of science and technology. However, it was not published within his lifetime. In later times, Eduard Bernstein passed the manuscripts to Albert Einstein, who thought the science confused (particularly the mathematics and physics) but the overall work worthy of a broader readership. After that in 1925, the Marx–Engels–Lenin Institute in Moscow published the manuscripts.

Šta sad kažeš sekularni humanisto?!
shmoo shmoo 00:42 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.


Da, to bi bio adekvatan termin.




Ту можемо сасвим оправдано и да поставимо питање да ли је онда тај мозак здрав?

Мислим, кад већ допушта да га јебу, а он то у ствари неће. А ипак пристаје да га јебу из ко зна којих разлога... Најпре из сопственог конформизма, рекао бих.

Да ли онда може да носи тај епитет "здрав"? Тај мозак, мислим.

nsarski nsarski 00:44 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

А ти?

Јеси ли поступио по тој дневној заповести или и ти имаш неки овако јак разлог да изврдаш тај доживљај у свом животу?


Ja sam, da kažemo, bio skoro primoran.
Planiram da ekstenzivno putujem ove godine (da produžim vozačku dozvolu, na primer, i završim neke poslove sa bankom), a Ameri se spremaju da uvedu pasoše i slična sranja. Jedino što imam kineski hemiju u sebi pa ne znam kako će anti-Kinezi reagovati na kineska antitela. Možda će me naterati da se opet vakcinišem.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:52 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo
vrabac_onaj
Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.


Da, to bi bio adekvatan termin.




Ту можемо сасвим оправдано и да поставимо питање да ли је онда тај мозак здрав?

Мислим, кад већ допушта да га јебу, а он то у ствари неће. А ипак пристаје да га јебу из ко зна којих разлога... Најпре из сопственог конформизма, рекао бих.

Да ли онда може да носи тај епитет "здрав". Тај мозак, мислим.



Ako se ne varam, nisam ti se obratio niti se nadovezao na neki od tvojih komentara.
shmoo shmoo 01:10 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
А ти?

Јеси ли поступио по тој дневној заповести или и ти имаш неки овако јак разлог да изврдаш тај доживљај у свом животу?


Ja sam, da kažemo, bio skoro primoran.
Planiram da ekstenzivno putujem ove godine (da produžim vozačku dozvolu, na primer, i završim neke poslove sa bankom), a Ameri se spremaju da uvedu pasoše i slična sranja. Jedino što imam kineski hemiju u sebi pa ne znam kako će anti-Kinezi reagovati na kineska antitela. Možda će me naterati da se opet vakcinišem.




Ма неће те терати да мењаш кинеску хемију.

Па је л' тамо победио Бајден или није?

Кад већ то поменусмо, укуцај у претраживачу:

www.antifa.com





(cursed trump)

shmoo shmoo 01:18 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
shmoo
vrabac_onaj
Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.


Da, to bi bio adekvatan termin.




Ту можемо сасвим оправдано и да поставимо питање да ли је онда тај мозак здрав?

Мислим, кад већ допушта да га јебу, а он то у ствари неће. А ипак пристаје да га јебу из ко зна којих разлога... Најпре из сопственог конформизма, рекао бих.

Да ли онда може да носи тај епитет "здрав". Тај мозак, мислим.



Ako se ne varam, nisam ti se obratio niti se nadovezao na neki od tvojih komentara.



Право да ти кажем, нисам ни приметио ко је написао тај коментар на који сам се надовезао.

Јебање у здрав мозак (мада не мора ни да буде здрав, нисам пробирљиве природе) звучало ми је много примамљивије као начин да се квалитетно проведе време на Блогу Б92 од самог имена аутора тог коментара.

shmoo shmoo 01:20 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski

Šta sad kažeš sekularni humanisto?!








vrabac_onaj vrabac_onaj 01:24 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo


Право да ти кажем, нисам ни приметио ко је написао тај коментар на који сам се надовезао.



Zamolio bih te da sledeći put ipak obratiš pažnju.
shmoo shmoo 01:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
shmoo


Право да ти кажем, нисам ни приметио ко је написао тај коментар на који сам се надовезао.



Zamolio bih te da sledeći put ipak obratiš pažnju.



Трудићу се.

Мада не смем ништа да обећам јер знам себе... Чим угледам неку могућност за секс, заборавим све остало.

'Ајде, пробаћу накнадно да ти учиним тај плезир мада знаш и сам да после никада не може да буде па зато и нема кајања...

nsarski nsarski 01:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ма неће те терати да мењаш кинеску хемију.

Па је л' тамо победио Бајден или није?

Кад већ то поменусмо, укуцај у претраживачу:

www.antifa.com


Ne pominji mi. Eto šta se desi kad te mrzi da odeš na glasanje u ovom vremenu korone.

Pobedio je. Pisalo u Glasniku Cije, snajka. Pobedio. Dolaze nova vremena.

Sada je vreme radosti.

Ili, kako reče Vidosav: Uzmu li nam pšenicu, kukuruz, ječam i raž, i sve, što ćemo u godinama gladi jesti, ako ne jedni druge?

Ali sve su to samo tlapnje, reči poluludih i skudoumnih, i zato je bolje da jedemo, pijemo i veselimo se, braćo pometena!


Aj' živeli!


(Kad može solo da citira Bibliju, mogu i ja CigaNJsku Bibliju).
shmoo shmoo 01:34 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo

nsarski

Ali možemo, na primer, jebanje u zdrav mozak da izaberemo kao termin koji će precizno da opiše šta rade ti sledbenici.


Ту можемо сасвим оправдано и да поставимо питање да ли је онда тај мозак здрав?

Мислим, кад већ допушта да га јебу, а он то у ствари неће. А ипак пристаје да га јебу из ко зна којих разлога... Најпре из сопственог конформизма, рекао бих.

Да ли онда може да носи тај епитет "здрав". Тај мозак, мислим.
vrabac_onaj vrabac_onaj 01:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo


Трудићу се.



Hvala.
nsarski nsarski 01:38 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Да ли онда може да носи тај епитет "здрав". Тај мозак, мислим.


Nemoj da si sitničar. Kao što loš zubar može da ti izvadi zdrav zub, tako mogu i ovi mudraci da te "kavaju u mozak" kako bi rekao Šešelj, zdrav ili ne. Ako je zdrav, razboleće ti ga, ako je bolestan, tek ćeš videti šta znači "bolestan". Tu ni respirator ne pomaže.
shmoo shmoo 01:41 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
Ма неће те терати да мењаш кинеску хемију.

Па је л' тамо победио Бајден или није?

Кад већ то поменусмо, укуцај у претраживачу:

www.antifa.com


Ne pominji mi. Eto šta se desi kad te mrzi da odeš na glasanje u ovom vremenu korone.

Pobedio je. Pisalo u Glasniku Cije, snajka. Pobedio. Dolaze nova vremena.

Sada je vreme radosti.

Ili, kako reče Vidosav: Uzmu li nam pšenicu, kukuruz, ječam i raž, i sve, što ćemo u godinama gladi jesti, ako ne jedni druge?

Ali sve su to samo tlapnje, reči poluludih i skudoumnih, i zato je bolje da jedemo, pijemo i veselimo se, braćo pometena!


Aj' živeli!


(Kad može solo da citira Bibliju, mogu i ja Ciganjsku Bibliju).



Јес, вала!

Не знам како је код тебе, али од мене може да се нахрани неколико породица, а не само ови моји најближи. Радио сам стрпљиво и предано на томе много година.

'Ај живели!

П.С. - Сећаш се романа Перл Бак? И како описује глад у Кини крајем 19. века и почетком 20. века? Са канибализмом у породицама из нужде и због опстанка?

Ти Кинези су одатле почели свој пут, а ми ваљда сада треба тако да завршимо свој пут?

shmoo shmoo 01:45 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
Да ли онда може да носи тај епитет "здрав". Тај мозак, мислим.


Nemoj da si sitničar. Kao što loš zubar može da ti izvadi zdrav zub, tako mogu i ovi mudraci da te "kavaju u mozak" kako bi rekao Šešelj, zdrav ili ne. Ako je zdrav, razboleće ti ga, ako je bolestan, tek ćeš videti šta znači "bolestan". Tu ni respirator ne pomaže.



Знам, знам... Ни респиратор ни реаниматор.


nsarski nsarski 02:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

П.С. - Сећаш се романа Перл Бак? И како описује глад у Кини крајем 19. века и почетком 20. века? Са канибализмом у породицама из нужде и због опстанка?

Ти Кинези су одатле почели свој пут, а ми ваљда сада треба тако да завршимо свој пут?


Zezaj se ti, zezaj, ali evo šta kaže tvoj prijatelj, drug i kolega Čomski u jednom skorašnjem intervjuu (sredina novembra).

Čomski

World-renowned political dissident, linguist, and author Noam Chomsky, who says decades of neoliberal policies that shredded the social safety net and public institutions left the country ill-prepared for a major health crisis.

Drugim rečima,


Malo je ostario ovih dana

shmoo shmoo 08:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
shmoo


Трудићу се.



Hvala.



Молим, и други пут.

(Уз наду да неће бити прилике за тај други пут.)


shmoo shmoo 08:13 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
П.С. - Сећаш се романа Перл Бак? И како описује глад у Кини крајем 19. века и почетком 20. века? Са канибализмом у породицама из нужде и због опстанка?

Ти Кинези су одатле почели свој пут, а ми ваљда сада треба тако да завршимо свој пут?


Zezaj se ti, zezaj, ali evo šta kaže tvoj prijatelj, drug i kolega Čomski u jednom skorašnjem intervjuu (sredina novembra).

Čomski

World-renowned political dissident, linguist, and author Noam Chomsky, who says decades of neoliberal policies that shredded the social safety net and public institutions left the country ill-prepared for a major health crisis.







Говорио он то одавно.

Ал' џабе, неће нико у тој Америки да га слуша.

Барем нико битан за одлучивање у ком ће правцу та Америка да заврти читав глобус.


Drugim rečima,

Malo je ostario ovih dana



Године нам свима иду, па ето чак и њему.

И Бајдену такође.

Зато је Камала млада к'о пупољак.

Камала и ја смо вршњаци. Ишли смо, бре, у исто обданиште, играли се доктора, па показивали пише једно другом у клозету.

Додуше, она је млађа од мене 13 дана (јбт, како је кренуло, могли би још да ме оптуже и за завођење малолетница а само се играли доктора) јербо смо Путин и ја рођени на исти датум, али је Волођа 12 година старији од мене.

Не знам само када је рођен Сиђинпингпонг... Да л' пре или после нулте године када је произведена прва вакцина против ковида и од када је и почело рачунање Новог Доба...








П.С. - Не мораш да ми се јављаш где си када будеш путовао, знаћу то преко Гуглете... Сада је то барем лако сазнати пошто си пелцован.





docsumann docsumann 10:08 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Justice for Men & Boys (and the women who love them).


velika je zabluda da feministkinje ne vole muškarce.


solo solo 10:10 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

docsumann docsumann 10:16 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

šta rade ti sledbenici prelepog Markuzea


čekaju izručenje, pa na robiju



tamo će imati dovoljno vremena da razmisle gdje su pogriješili u filozofskoj teoriji, a i praksi
nsarski nsarski 10:19 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Говорио он то одавно.

Ал' џабе, неће нико у тој Америки да га слуша.

Барем нико битан за одлучивање у ком ће правцу та Америка да заврти читав глобус.


Kako neće?! Evo, Nacionalna Garda, njih mnogo hiljada, će ostati u Vašingtonu sve do marta meseca, a možda i kasnije, da spreče mogući državni udar. Posebno kada budu opet impičovali Vladimira Vladimiroviča Trampa (zamisli, kako reče Bili, Dva impičmenta, a nijedno pušenje!? ) Sada svi mogu mirno da spavaju, vojska ih čuva.
Ja sam za to da se vojska ostavi na ulicama opasnih i buntovnih gradova za stalno. Tako smo svi bezbedni, jer...nikad se ne zna.

Možda će i naši da se prizovu pameti i učine isto. Jer, prvo si prisluškivan, a posle ko zna kakve planove kuju. Neprijatelj nikad ne spava. Zato, duge cevi na ulice, brate, i svi smo mirni i ušuškani.

Evo ti pa čitaj: Thousands Of National Guard Troops To Remain In D.C. Through March

solo solo 10:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ово је слободна земља.


A blog? I on?

Kad se vraćaš iz Kinšase
shmoo shmoo 10:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski

Neprijatelj nikad ne spava.



Мој човек!

Стара школа! Такорећи бечка!

Види се то одмах.

shmoo shmoo 10:27 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

solo
Atomsko Skloniste-Ne Daj Sina Za Musku Drolju (1981)








(1979)

solo solo 10:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

а ти о неомарксистима и европској салонској левици.За њих слободно можемо да користимо реч силовање, слажем се.


Jel dokazano? Gde im se sudilo?
Jesu bili vakcinisani?
solo solo 10:32 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Чим угледам неку могућност за секс, заборавим све остало.


Oćeš i ti na naslovne strane. Man' se ćorava posla.

shmoo shmoo 10:33 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

solo
Ово је слободна земља.


A blog? I on?





Који блог? Какав блог?

Не сећам се никаквог блога. Ни Блога.



Kad se vraćaš iz Kinšase



Дан после сутра.


Надам се да си добио моју разгледницу из Киншасе?






solo solo 10:43 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Дан после сутра.

Надам се да си добио моју разгледницу из Киншасе?


Ebe se tebi - radiš od kuće.

shmoo shmoo 10:44 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

solo
Чим угледам неку могућност за секс, заборавим све остало.


Oćeš i ti na naslovne strane. Man' se ćorava posla.





Боже ме сачувај!

Не желим!

Мојих ворхоловских 15 минута никада није ни било, нема ни сада и неће ни бити нигде, па ни у мојој глави. Као ни у осталим деловима тела позиционираним ми рођењем ближе или даље од главе, небитно.

А је л' ти идеш у цркву да сечеш славски колач или радиш то сам код куће, у сопственој режији и извођењу и са својим сопственим дијалозима с Богом, а не по туђим написаним сценаријима?






nsarski nsarski 10:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

shmoo
nsarski

Neprijatelj nikad ne spava.



Мој човек!

Стара школа! Такорећи бечка!

Види се то одмах.



Naravno. Treba se obezbediti.
Evo, naš vekovni prijatelj, Turčin, okružio se Otomanskom gardom da ga brani od zlih neprijatelja. Evo ga, prima strane izaslanike



Vidiš li tu silu iza njega! Takvi su nam Lazara na Kosovu ubili, Taso moj! I Miloša.

shmoo shmoo 10:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

solo
Дан после сутра.

Надам се да си добио моју разгледницу из Киншасе?


Ebe se tebi - radiš od kuće.





Ма јок, идем сада у школу свакога дана. Комбиновани модел наставе.

Пола одељења данас, пола одељења сутра.

То само деца из оне половине која данас не иде у школу раде од куће.

Ниси ваљда мислио да ће нама да дају плату да бисмо радили од куће?

Одох да се спремам за школу данас.


docsumann docsumann 10:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

gedza.73
Kapitalističke zemlje su često imale te tradicionalne podele polova, komunističke nisu.

Dok na primer kod nas u komunizmu nisu imala ista prava trudnice iz kategorije 'radnih ljudi' i one druge za razliku od kapitalizma.
Najbolje bi bilo kad bi se usvojila pravila iz različitih sistema, nezavisno od ideolgoije, koje bi praktično unapredile društvo.

Što je na žalost skoro nemoguće.



odgledaj prvih par minuta od 1:50 pa do...



naravno, preporučujem kompletan intervju.
shmoo shmoo 10:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nsarski
shmoo
nsarski

Neprijatelj nikad ne spava.



Мој човек!

Стара школа! Такорећи бечка!

Види се то одмах.



Naravno. Treba se obezbediti.
Evo, naš vekovni prijatelj, Turčin, okružio se Otomanskom gardom da ga brani od zlih neprijatelja. Evo ga, prima strane izaslanike



Vidiš li tu silu iza njega! Takvi su nam Lazara na Kosovu ubili, Taso moj! I Miloša.






Па ћеш о стења тврдом камену
Бријане главе теме ћелаво
У заносноме страху лупати!



solo solo 10:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

А је л' ти идеш у цркву да сечеш славски колач или радиш то сам код куће, у сопственој режији и извођењу и са својим сопственим дијалозима с Богом, а не по туђим написаним сценаријима?




ps

shmoo shmoo 10:59 25.01.2021

Него!

solo
А је л' ти идеш у цркву да сечеш славски колач или радиш то сам код куће, у сопственој режији и извођењу и са својим сопственим дијалозима с Богом, а не по туђим написаним сценаријима?






Јебеш ти све то и овакав Блог и све када Тито, Вељко Булајић, партизани и четници сваки пут скупе минимум 1000 коментара, а ови блогови о силовању тешко да ће да догурају и до 800 иако смо у 2021. години.

Јбг, ето нам га!

То нам је па да смочимо.







docsumann docsumann 10:59 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)




Ovo je ozbiljan grad
ovde su ozbiljni ljudi
solo solo 11:00 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ма јок, идем сада у школу свакога дана. Комбиновани модел наставе.

Пола одељења данас, пола одељења сутра.

То само деца из оне половине која данас не иде у школу раде од куће.

Ниси ваљда мислио да ће нама да дају плату да бисмо радили од куће?

Одох да се спремам за школу данас.


Onda veselo debeli uz pjesmu. Ona nas je održala njojzi....

shmoo shmoo 11:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

solo


Onda veselo debeli uz pjesmu. Ona nas je održala njojzi....




Фала.

Молим, и други пут, каже на то песма.

(Уз наду да неће бити прилике за тај други пут.)

solo solo 11:05 25.01.2021

Re: Него!

Јебеш ти све то и овакав Блог и све када Тито, Вељко Булајић, партизани и четници сваки пут скупе минимум 1000 коментара, а ови блогови о силовању тешко да ће да догурају и до 800 иако смо у 2021. години.

Јбг, ето нам га!


Citiram jednog mudrozborućeg čoveka.

Neme ništa odvratnije od takvih nedela.
Ali
„Ne mogu ništa posebno da komentarišem posebno zbog obaveza da poštujem pretpostavku nevinosti.„Sve drugo što bih rekao neko bi mogao da protumači pogrešno da se mešam u sudski postupak“
shmoo shmoo 11:10 25.01.2021

Re: Него!

solo
Јебеш ти све то и овакав Блог и све када Тито, Вељко Булајић, партизани и четници сваки пут скупе минимум 1000 коментара, а ови блогови о силовању тешко да ће да догурају и до 800 иако смо у 2021. години.

Јбг, ето нам га!


Citiram jednog mudrozborućeg čoveka.

Neme ništa odvratnije od takvih nedela.
Ali
„Ne mogu ništa posebno da komentarišem posebno zbog obaveza da poštujem pretpostavku nevinosti.„Sve drugo što bih rekao neko bi mogao da protumači pogrešno da se mešam u sudski postupak“




Видео сам.

Што га наравно ипак није спречило да уопште и даје било какве изјаве медијима иако је један од главних актера тог будућег судског процеса који није ни започео, а камоли се завршио, а истражне радње су још увек у току.

Фини неки господин, је л' да?

Не само што је мудар, него је и поштен, искрен и частан.

(Као и сви адвокати, уосталом. Они су по томе познати откако је света и века.)

Уопште се не бави манипулацијама другим људима и притисцима на суд користећи при томе медије.

solo solo 11:13 25.01.2021

Re: Него!

Што га наравно ипак није спречило да уопште и даје било какве изјаве медијима иако је један од главних актера судског процеса који није ни започео, а камоли се завршио.

Фини неки господин, је л' да?

Уопште се не бави манипулацијама.


Uz punu odgovornost odbijam sa rezignacijom insinuacije druga debelog i ograđujem se od njegove percepcije ideološki obojene ničim izazvane.

Nego šta će tebi druže Taso ruska radio stanica ispod kreveta?
Nisam video ali ,,priča se,,


shmoo shmoo 11:14 25.01.2021

Re: Него!

solo
Што га наравно ипак није спречило да уопште и даје било какве изјаве медијима иако је један од главних актера судског процеса који није ни започео, а камоли се завршио.

Фини неки господин, је л' да?

Уопште се не бави манипулацијама.


Uz punu odgovornost odbijam sa rezignacijom insinuacije druga debelog i ograđujem se od njegove percepcije ideološki obojene ničim izazvane.





Јудо!


Nego šta će tebi druže Taso ruska radio stanica ispod kreveta?



Руси имају најбољу технику.


EDIT: Nisam video ali ,,priča se,,


EDIT: Ма нека се прича.

Боље него да се заћути.

Знаш ти сигурно то правило још од Коџе Милоша којем смо ти и ја још ономад давали савјете иако смо већ тада обојица били престари да особно водимо те битке модерне Србије оног доба.






solo solo 11:21 25.01.2021

Re: Него!

Руси имају најбољу технику.


Jes vala. Obavesti Nsarskog ako mu je promaklo.




milisav68 milisav68 11:38 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

Polemika oko Broza (zbog koje se ja sprdam sa napaljenim antikomunjarama) je što je jako bolno da se prizna da je jedino za njegovog ,,mandata,, stvoren taj privid konsenzusa oko bar nečega.

Oko čega?

Postojeći problemi su gurani pod tepih, a nova rešenja stvarala nove probleme, pa onda dobiješ "prostor za izdavanje", gde je čučavac usred kuhinje.

Nekad se znao red, pa se u nedostatku javnih WC-a sralo po parkovima.

Divlja gradnja nije produkt devedesetih (i nasilno useljavanje*), već je to kao sistem nastalo od "oslobođenja", pa je tek osamdesetih isplivalo na površinu, kroz neke filmove/predstave/knjige.



Dok pametni pametuju, ludi uživaju, a posle odu na robiju.

Samo što je malo njih otišlo na robiju, barem onih na vrhu.

*gomila objekata čuvenih pod imenom ustanove kulture su oteti objekti, gde si samo trebao da dovodeš podobne "kulturne radnike" da dižu "nivo kulture".

A ti slobodno nastavi da se sprdaš, dok ne ukapiraš da se za Brozovo vreme ni to nije smelo, nego se odgovaralo za verbalni delikt ili se gubio posao jednim telefonskim pozivom.

„Ako već možemo i moramo bez Tita, možemo i bez mnogih drugih",


„Ja jesam mali čovek sa radija, ali nisam onaj koji se pali i gasi na dume"


Emisija „Beograde, dobro jutro" skinuta je sa programa radija Studija B novembra 1982. godine.

milisav68 milisav68 11:58 25.01.2021

Re: Него!

shmoo
Јебеш ти све то и овакав Блог и све када Тито, Вељко Булајић, партизани и четници сваки пут скупе минимум 1000 коментара, а ови блогови о силовању тешко да ће да догурају и до 800 иако смо у 2021. години.

Zato što nema suprostavljenih mišljenja (niko ne podržava silovanje), i zato što je promašena tema, odnosno uzrok nerešavanja problema, a to je pravosuđe.

Mislim, pravosuđe je generalni problem u svim segmentima društva pa i za ignorisanje silovanja (pa i u mozak).

Poslednji primer za to je - Jutka, gde je za sve ono što je radio, osuđen na tri meseca zatvora.

Na osnovu takve presude, većina manijaka može da se opusti.

solo solo 12:08 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

Nekad se znao red, pa se u nedostatku javnih WC-a sralo po parkovima.


Jesi siguran da stvar nije malo ,,kompleksnija,,

Moć navike



Jedno je sigurno Milisave. Svako se češa tamo gde ga svrbi a tuđa ruka svrab ne češe.

Sve se to dešavalo pre Broza i posle Broza,princip je isti nijanse su u tehnologijama zajebancije. Potpuno je legitimna fiksacija pojedinih za brozovo vreme.

Ja ne osporavam tvoja ili bilo čija loša iskustva tog vremena.
Teško je osporiti ,,većinske suze,, koje je raja prolivala na sahrani tog diktatora.
Postoje video zapisi. Ako je i to bila laž po diktatu i moranju - šta da ti kažem.
Sve si u pravu.

milisav68 milisav68 12:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
odgledaj prvih par minuta od 1:50 pa do...

Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Doks, dalje nisam mogao da slušam, ovo je tipičan prelazak sa verbalnog delikta na verbalno nasilje.

milisav68 milisav68 12:21 25.01.2021

Re: А и Таса и Шму мисле следеће

solo
Moć navike

Navika čitanja ljubavnih romana, dok mrda guzicama levo-desno?

Teško.
Ja ne osporavam tvoja ili bilo čija loša iskustva tog vremena.

Ma nisu to loša iskustva, već iznošenje činjenica odakle je sve počelo.

Naravno, nisu svi problemi nastali sa tim vremenom, samo treba da se razdvoji šta je od tad, a šta je bilo pre.

Zato je problem velika kakofonija ekstremnih mišljenja od "Nekad se znao red" do "Tamnice naroda".

Nije bilo ni jedno ni drugo.
gedza.73 gedza.73 12:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

milisav68
docsumann
odgledaj prvih par minuta od 1:50 pa do...

Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Doks, dalje nisam mogao da slušam, ovo je tipičan prelazak sa verbalnog delikta na verbalno nasilje.


Gledao sam. Večeras ću da odgledam ceo.
Primer onog što sam ja mislio se nalazi u tih prvih par minuta govora Svetlane Slapšak.

Za razliku od nje ja mislim na drugu jednakost. Ona kaže kako su porodilje u Jugoslaviji imale četiri godine porodiljskog (ako nisam pogrešio) a na Zapadu tri nedelje.

Nekad su porodilje iz kategorije 'radnih ljudi' imale plaćeno, one druge porodilje nisu.

Sad je 'radnim porodiljama' smanjen period nakon porođaja ali sve porodilje imaju neka primanja (opet ako ne grešim)

Dakle nije jednakost ono o čemu priča Slapšak jer se odnosi na jednu kategoriju
a ne na sve. S pozicije onih koje su uživale povlastice je korak u nazad, sa pozicija onih koje nisu bile obuhvaćene (u stvari bile su diskriminisane) je korak napred.

Osim toga po sopstvenom priznanju jednog visokog komunističkog funkcionera on i njegove kolege su 'tucali' žene koje su izgubile građanska prava.

Antropolog poput Svetlane Slapšak (da ne vraćam unazad, kažem pogledaću ponovo... čeka me žena i preteći koluta očima... što može lako da se izrodi svašta) priča o tome da je moderna, postblokovska stvarnost izrodila želju da žene budu lepe.

Antropolog koji nikad nigde nije naleteo ni na jednu umetničku sliku, ni na jednu jedniu ogrlicu ili pojas u muzeju?






gedza.73 gedza.73 12:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Čoueče al' mi uterala strah u kosti na 'oćemo li' sam kliknuo dva puta 'objavi'
docsumann docsumann 12:37 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Doks, dalje nisam mogao da slušam, ovo je tipičan prelazak sa verbalnog delikta na verbalno nasilje.


kako hoćeš, meni je taj intervju sjajan.

ne moraš baš sa svakim detaljem da se složiš. čak ne moraš ni s većinom stavova, al ako u njemu otkriješ bar par novih detalja, ideja, znači da i više nego vrijedi.

a vjerujem da Svetlana zna o čemu priča.


EDIT: ponovo sam odgledao taj dio, i vidim ona jasno naglašava da su se takva (i njima slična) stajališta pojavljivala u nacionalističkoj publicistici 80-tih
docsumann docsumann 12:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

dječki, ne bih da budem grub, al bocvena je 100% u pravu.

vi (nažalost) ne razumjete šta vam feministkinje poručuju, i džaba se trudite da u svojim racionalnim analizama dokažete suprotno.

i to nije stvar "argumentovanja činjenicama", već psihologije, rekao bih.
alselone alselone 13:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

i to nije stvar "argumentovanja činjenicama", već psihologije, rekao bih.


nova moda agumenata.

"Ja sam moralno u pravu"

docsumann docsumann 13:08 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
i to nije stvar "argumentovanja činjenicama", već psihologije, rekao bih.




ma jok, uopšte nisam mislio na to.

mi obično smatramo da su podaci kojima raspolažemo dovolji da rasvjetle neki problem i potrkijepe naše stajalište.
nemamo razmjevanja za stajalište drugog, o hodanju u tuđim cipelama čak i par koraka, da ne govorim.
niccolo niccolo 13:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

o hodanju u tuđim cipelama

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana