Ljudska prava| Porodica| Sex| Život

„А šta je čekala do sada?!“

loader RSS / 19.01.2021. u 14:41

Српску јавност је почетком јануара потресао случај силованих и на друге начине напаствованих девојчица, девојака у глумачкој школи где су вешто злоупотребљавани образовање, религија, уметност ... и, изнад свега, нежно младалачко поверење - како би се реализовале изопачене склоности "васпитача". Силовања, узнемиравања и омаловажавања девојчица су се понављала, и планирана су, брижљиво, систематски! Око тог случаја је ових дана скоро све речено. Не бих ја ту ништа чачкао ни придодавао да се већ више пута у јавности није појавила фамозна реченица из наслова: А зашто су чекале до сада?  

Заиста, зашто су чекале до сада? Иако они који овим или оним тоном постављају то питање имају сасвим другачију, нечасну мотивацију - морам да кажем да је само питање одлично, баш право, и гађа право "у срце", откривајући став о улози жене у силовању, односно откривајући једну прилично раширену, углавном прикривену аномалију, која наравно не важи за све људе, али заступљена је довољно да се може прогласити неким видом друштвене девијације.  

То што су "чекале до сада" указује на читав низ разлога за које баш нимало нису криве силоване девојчице, девојке. А кроз поменуто питање се добрим делом импутира баш то, да ни са њихове стране ту није баш све чисто...  

Прво, изузетно је тешко силованој девојчици, девојци да већ наредног часа, или дана, зове полицију, изађе у јавност .., јер зна да је чека неизбежна измена личне слике у јавности, и пред породицом, и пред партнером, и пред комшијама, и пред генерацијом из школе и пред ко зна којим све лицима које ствар схватају свако на свој начин. Многим силованим особама је лакше да ћуте, него да прођу кроз то. Упркос томе што ће углавном добијати подршку за храброст, овај социјални фактор остаје. Силована девојчица, девојка, жена која са тим не жели да се суочи вероватно ће прећутати оно што се десило. Или ће, тек након дуго времена, кад буде спремна на то, одлучити да ипак јавно каже шта јој се десило. 

И, тако, "добронамерни" питају - Шта је чекала? Све до сад?!  

Шта се крије иза оваквог питања? Из угла неких људи (нарочито из угла постављача оног чудесног питања) - вероватно се чини да је силована девојчица већ унапред била спремна на то, чак можда и прижељкивала, јер зна да по тим затвореним, нарочито глумачким, манекенским и другим школама на путу ка еманциповању најчешће мора да се прође и кроз кревет мушког света од ког зависи будуће уметничко образовање или каријера. Испада да самим тим и оне сносе део одговорности за силовања. Ако су уопште била класична силовања. - Тако резонује свет који поставља питање - А шта су чекале до сад? Не питају - Шта ће матори коњ са девојчицом од 16-17 година?! И, хипотетички (извињавам се жртвама силовања и наглашавам да је ствар само симболичка, реторичка), чак и да има елемената да је девојчица у својој незрелости и нејасним узбуђењима и испитивањима живота била на ивици да уђе у ту врсту авантуре, опет се мора поставити у суштини једино питање које је везано за целу ту ствар - А шта ће матори коњ са девојчицом? Чак и ако се у целој причи десила и нека обострано искрена наклоност, еротска. Јер наспрам њега је ипак недовољно свесна и недовољно зрела девојчица, само девојчица, осетљива, лако повредива, којој је он као старији, као васпитач дужан, апсолутно дужан да укаже на ту чињеницу, те да је одврати од евентуалних, неприличних мисли. Уместо тога, силовање! И то не услед некаквог наглог патолошког помрачења, већ након плана да се то учини. Дакле, ту заиста нема адекватног коментара, адекватне речи.

Зашто је ћутала све до сад? Један од бројних разлога је и тај што силована девојчица, девојка, жена мора да изађе на суђење и да кроз изјаве и суочавања са чињеницама опет проживи тренутак силовања. Такође, мора да се суочи са лицем злочинца, што је за силовану особу још један, прилично компликован стрес. И, на крају, остане јој помисао да наше правосуђе овакву врсу деликта, пре бих рекао злочина, не санкционише довољно оштро, чиме се, у ствари, "умањује" оно што се догодило. А остаје и страх да ће неко ко је на било који начин близак силоватељу можда покушати да се у неком смислу свети њој, особи која је силована и која је силоватеља пријавила, и тиме му, како се са оне, насилничке стране гледа, упропастила живот, породицу, каријеру.   

Коначно, силована особа има право да одлучи када ће да пријави силовање. Потпуно је бесмислено, и у истој мери нечасно, поставити питање шта је толико чекала, а са негативним предзнаком.  

Ето, то је у најкраћем. Има још ко зна колико разлога зашто је "чекала све до сад". Свака је особа осетљива на свој начин, има своје животне контексте, од којих зависи да ли ће, како и када рећи шта јој се догодило. Занимљиво, ретко се помене реч стид.  

Утолико је ово фамозно питање безобразније, морбидније. 

Ако ти неки поједини немају мозга да схвате изврнутост својих гледишта, онда их треба потерати да замисле како би се осећали да им неко силује сестру, мајку, супругу, ћерку... 

 



Komentari (932)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:14 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
već ne izbjegavanje lažnog deklarisanja


Stvarno, ko određuje šta je prava/pravi feministkinja/feminista?

Znaš i sam koliko se krstaških ratova vodilo, a i dalje se vodi oko toga.


ma nisam ni mislio na moderne tendencije, 4. pik drugog talasa feminizma. slabo sam ti teorijski potkovanm za ine tehničke detalje.

mišljah, prije svega, na bazično opredjeljene, ono kad samom sebi priznaš - jbt, ja sam peder, komunista, vjernik... šta god.

e od tog trenutka tvoj pogled na svijet se tiho presloži, pa i ako si do juče mislio slično, odjednom ti je taj pogled jasniji, dublji i sveobuhvatniji.

i onda više nema laganja. kao što vjernik ne može da sakrije u svojim nastupim (na religiozne teme) da je vjernik.
e baš tako to ne može da sakrije ni autentični zatupnik bio koje (velike) ideje, dok oponašatelji i oni koji bi samo da se očešu o nju, ispadnu na prvoj krivinu.

zato više vjerujem u refleksnu psihološku raekciju, nego u sociološke blog-referate



shmoo shmoo 18:31 25.01.2021

Него, добар, бре, овај наш сабирни центар

овде!

Од-лич-ан!


solo
Руси имају најбољу технику.


Jes vala. Obavesti Nsarskog ako mu je promaklo.





Хоћу. Ево, одмах ћу то...







Овааааај,... "Докторе"!

А је л' и Ви мислите исто пре и после смрти?






docsumann docsumann 18:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
ako hoćeš da budeš vegan ne možeš da jedeš meso.

tako da, niko nikoga ne bije po ušima da bude feminista.

Ko je proglasio šta je meso u feminističkim stavovima i zašto misliš da si to ti i da je jedino saglasiti se sa tobom merilo pravog feminizma?



trudim se da ne postvaljm sebe u centar stvari.


možda je lakše odrediti šta nije autentični feminizam. i to bez velike teorije.

recimo, osnovno bi bilo da kad ti deklarisana (aktivna) feministinja objašnava kako ona (one) vidi stanje stvari o položaju žena u srpskom društvu, ne započinješ odgovor sa ali, stani čekaj malo, ni mušarcim nije bolje (mogu da se složim, no frks, al je reakcija indikativna, baš kao što će srpski nacionalista na spomen srpskih zločina, skočiti sa - a šta su oni nama činjeli).

milisav68 milisav68 18:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

stvarno možeš se prisjetiš komentara iz 80-tih!!?

Pa takvu glupost bih sigurno zapamtio, naročito što bi bar neko (radio/tv/štampa) pravio sprdnju na to.

docsumann docsumann 18:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Pasoš joj je bio oduzet 1968-73, 1975-76. i 1988-89.


Ne sumnjam, ali to je već problem komunista (socijalista, ajde dobro, mada nisam ubeđen).

a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.

Znam, znam, nego an pasan dodajem, kako je svaka šuša danas radikalni levičar. Ali samo na papiru, dok njih ne dirneš u uvereenja.


Bili ste jedna od troje urednika studentskog časopisa Frontisterion. Šta ste toliko strašno objavili u tom časopisu pa da bude zabranjen posle prvog broja?

O: Ismejavali smo sve, uključujući i Tita, sa pseudo-antičkim imenima. Kad smo došli u štampariju, grafički radnici su međusobno izmenjivali štosove iz časopisa, dakle odlično su razumeli. Frontisterion je ”mislionica”, ona korpa obešena o plafon u kojoj sedi Sokrat u Aristofanovoj komediji Oblakinje…Blagovremeno smo ukrali nekoliko primeraka. Časopis je docnije spaljen u dvorištu štamparije (Kosmos, malo iznad Slavije). U procesu Vladi Mijanoviću, godinu dana kasnije, to je bila tačka optužnice. Ja sam na saslušanju rekla da sam ja odgovorna za časopis, ali me nisu pozvali ni kao svedoka. Jasno, jer sam na saslušanju od preko osam sati održala nekoliko predavanja o grčkoj etimologiji i ludo se zabavljala: to nisu mogli rizikovati u sudskoj dvorani. Advokat Srđa Popović, koji je delom prisustvovao, rekao je da bih bila savršen svedok…
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:55 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

recimo, osnovno bi bilo da kad ti deklarisana (aktivna) feministinja objašnava kako ona (one) vidi stanje stvri o položaju žena u srpskom društvu, ne započinješ odgovor sa ali, stani čekaj malo, ni mušarcim nije bolje (mogu da se složim, no frks, al je reakcija indikativna, baš kao što će srpski nacionalita na sapomen srpskih zločina, skočiti sa - a šta su oni nama činjeli).



eh.
sve zavisi kako ta "deklarisana aktivna feministinja" nastupi.
ako sam protivnik rasizma i pri tome belac, ne znači da ne treba crnom rasisti da kažem da je rasista samo zato što sam ja beo.
docsumann docsumann 19:05 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

recimo, osnovno bi bilo da kad ti deklarisana (aktivna) feministinja objašnava kako ona (one) vidi stanje stvri o položaju žena u srpskom društvu, ne započinješ odgovor sa ali, stani čekaj malo, ni mušarcim nije bolje (mogu da se složim, no frks, al je reakcija indikativna, baš kao što će srpski nacionalita na sapomen srpskih zločina, skočiti sa - a šta su oni nama činjeli).



eh.
sve zavisi kako ta "deklarisana aktivna feministinja" nastupi.
ako sam protivnik rasizma i pri tome belac, ne znači da ne treba crnom rasisti da kažem da je rasista samo zato što sam ja beo.



malo smo se zaigrali u ovim analogijama. oću reći - ne vidim da su stvari bile otišle tako daleko.

EDIT:

ima još indikativnih momenata koji ukazuju na feministički potencijal blogera.
od čitavog Svetlaninog intervjua (za koji tvrdim da je sjajan), uhvatili su se jedne rečenice (il dvije).
naravno, prvo one u kojoj je potkačila srpski nacionalizam i druge o pornografii kao ventilu za muški dio domaće radničke klase.
i kompletan intervuju je procjenjen kroz ta dva repera, u smislu - dalje nisam ni mogo slušati.


i da ponovim, nije nužno biti feminista (mada je ok ), niti iko to od vas zahtjeva.

al je bzv, nastupati kao simptizer (ii bar poštovalc) feminističke misli, a onda, na prvu, olako odbaciti intervju sa jednom od najpoznatiih i najuticajnih feminitkinja sa ex-yu prostora.

reci brate, pošteno - nije ovaj feminizam za mene. a ne da ispravaljaš prekaljene feministkinje u tome šta i kako žene treba traže i kako da se za to bore.
haklberi_tom haklberi_tom 19:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
Na Savskom Trgu je do skoro stajao jedan prilično bezličan spomenik "Žrtvama rata i braniocima otadžnine 1990-1999" koji sklonjen tokom ove rekonstrukcije. Niko ga nije ni primećivao mnogi nisu imali pojma da uopšte postoji prolazeći pored njega.

U najnovijem Vremenu ima članak o spomeniku Stefanu Nemanji.

U njemu postoji doslovno sledeća rečenica:

"Tako su bageri, kojima su iskopavane i zatrpavane masovne grobnice u koje su su polagana tela ubijene dece, žena i muškaraca, na kraju poravnali i prostor na kome je izveden pokušaj njihovog samo formalnog komemorisanja".

Čisto da zagolicam maštu, za par nedelja će biti dostupan i ceo tekst online. A ko želi može i da kupi Vreme, još uvek je taj broj u prodaji.

Prvo sam hteo da bacim novine u prvu kantu (čitao u kafani posle pijace) ali sam ga odneo kući da podelim sa ženom taj članak. Čak sam odlučio da sačuvam ovaj primerak, takvu dragocenost poput tog teksta treba čuvati.


Zašto sada o ovome pišem? Pa eto tako.

Koje đubre je napisalo tu rečenicu?
haklberi_tom haklberi_tom 19:33 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.



Meni ta deluje kao ortodoksna komunjara.
A time je jasno kakva joj je analitička sposobnost i 'sagledavanje stvari'.
haklberi_tom haklberi_tom 19:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.


Znam, znam, nego an pasan dodajem, kako je svaka šuša danas radikalni levičar. Ali samo na papiru, dok njih ne dirneš u uvereenja.


slažem se, al mislim da je ona primjer osobe koja nije u javnom životu iz mode, zbog globalnog trenda, već iz uvjerenja.
ona je živjela to što zagovara.

spominjao sam već epizodu kada je u njenoj kući U Sloveniji broravilo desetine izbjeglice od rata u Bosni, a ona i muž su i sami ekonomski stajali nikako.
Svetlana Slapšak je autentični humanista, pa i ako je u nekim stvarima ideološki zasljepljena, il naam se neki njeni stavovi ne dopadaju, a joj skidam kapu do poda.

Možda je humanista, ali antiSrbin sigurno (bez možda).
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann


malo smo se zaigrali u ovim analogijama. oću reći - ne vidim da su stvari bile otišle tako daleko.



Ma ne bre, ne mislim na ovo ovde. Sad vidim da se tako može i tako tumačiti a nije mi u opšte bila namera.
Ili otvorenije, ne mislim da je Bocvena ženski šovinista, niti da je tako nastupila. Naprotiv, mislim da se u suštini bori za pravu stvar ali pogrešnom retorikom.
Ili da malo parodiram njen viktimološki rečnik, da je žrtva loše ideološke matrice :)

A što se tiče samog komentara na koji si reagovao, da, postoje ženske šovinističke svinje baš kao i muške i nisu ni malo retke među tim "deklarisanim aktivnim feministkinjama".
Ako treba ponavljam, zaista ne mislim da je Bocvena jedna od njih.
docsumann docsumann 19:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

haklberi_tom
docsumann
Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.



Meni ta deluje kao ortodoksna komunjara.
A time je jasno kakva joj je analitička sposobnost i 'sagledavanje stvari'.




Bili ste jedna od troje urednika studentskog časopisa Frontisterion. Šta ste toliko strašno objavili u tom časopisu pa da bude zabranjen posle prvog broja?

O: Ismejavali smo sve, uključujući i Tita, sa pseudo-antičkim imenima. Kad smo došli u štampariju, grafički radnici su međusobno izmenjivali štosove iz časopisa, dakle odlično su razumeli. Frontisterion je ”mislionica”, ona korpa obešena o plafon u kojoj sedi Sokrat u Aristofanovoj komediji Oblakinje…Blagovremeno smo ukrali nekoliko primeraka. Časopis je docnije spaljen u dvorištu štamparije (Kosmos, malo iznad Slavije). U procesu Vladi Mijanoviću, godinu dana kasnije, to je bila tačka optužnice. Ja sam na saslušanju rekla da sam ja odgovorna za časopis, ali me nisu pozvali ni kao svedoka. Jasno, jer sam na saslušanju od preko osam sati održala nekoliko predavanja o grčkoj etimologiji i ludo se zabavljala: to nisu mogli rizikovati u sudskoj dvorani. Advokat Srđa Popović, koji je delom prisustvovao, rekao je da bih bila savršen svedok…



ometana joj je akademska karijera, 3 puta joj oduzimn pasoš.

zbog otpora vlasti morala da se preseli iz Beograda u Ljubljanu, a zatim zbog iste stvari iz Ljubjane u USA.

praćena, hapšena, premlaćivana (doduše, jednom. je l se to pika?)



je l' i dalje jasno, il da nastavim...
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:52 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

al je bzv, nastupati kao simptizer (ii bar poštovalc) feminističke misli, a onda, na prvu, olako odbaciti intervju sa jednom od najpoznatiih i najuticajnih feminitkinja sa ex-yu prostora


struja feminističke misli koju ta žena zastupa je ona koja već potpada pod onaj moj komentar o rasizmu.
izvini, ali ja tu priču ne pušim.
bene_geserit bene_geserit 19:56 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
našem društvu (a vjerujem da su nam države ideološki u sličnom stadijumu) fali još dosta vrijednosti koji Slapšak promoviše.
možda imamo deklarativnih liberala, ljevičara, al u društvu ima malo vrijednosti koje bi oni trebalo da promivišu - solidarnosti, otvorenosti i tolerancije.
baš suprotno.

Solidarnost nije isto što i uravnilovka i kvote za sve i svašta. I pogotovo nije pravljenje sistema u kome armija birokrata odlučuje o svemu živom.
Tolerancija je suporotno od onoga kada neistomišljeniku zabraniš da priča, kad mu ukidaš naloge po socijalnim medijima i kad ga progoniš zbog drugačijeg mišljenja.
Ako već pokušavate da prikačite te atribute levici, makar nemojte da podržavate one koji su deklarativno levica a rade sve suprotno.
U današnjem globalizovanom svetu otvorenosti ima i previše - ono što fali je očuvanje svoje kulture, tradicije, jezika.
docsumann docsumann 19:59 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
al je bzv, nastupati kao simptizer (ii bar poštovalc) feminističke misli, a onda, na prvu, olako odbaciti intervju sa jednom od najpoznatiih i najuticajnih feminitkinja sa ex-yu prostora


struja feminističke misli koju ta žena zastupa je ona koja već potpada pod onaj moj komentar o rasizmu.
izvini, ali ja tu priču ne pušim.


nemaš se šta meni izvinjavat. a Svetlana te ionako ni ne čuje...

debelo se ne slažemo, i to je to.
docsumann docsumann 20:12 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

U današnjem globalizovanom svetu otvorenosti ima i previše - ono što fali je očuvanje svoje kulture, tradicije, jezika.



RSE: Nastavljamo razgovor o Vašem ženskom pogledu na svet. Vi, za razliku od, kako kažete, nacionalističkog i rasističkog mita o Kosovu, ukazujete na drugačiji, ženski pogled na rat u kosovskom epskom ciklusu. Šta se prećutkuje iz kosovskog ciklusa, nasuprot muškom, ratničkom pokliču?

Slapšak: Pre svega se prećutkuje 13 godina vladavine dve žene. Milice, koja je postala monahinja i Jefimije. To su dve vladarke koje su držale Srbiju u dogovoru sa Turcima, sa ostalima. Milica je poudavala svoje kćeri na "strateškim mestima", tako da je održavala mir i negovala svoga sina do njegovog punoletstva, kada je on preuzeo vladarski posao. Tih trinaest godina je potpuno prećutano. Kako su te dve žene vodile diplomatiju, gde su išle, šta su donosile u Srbiju?

Recimo, kult Svete Petke iz Trnave koji je prenesen u Srbiju, imao je čistu političku ulogu da ublaži ženske patnje i probleme i da, istovremeno, preko žena uspostavi neku vrstu normalnosti u državici, u maloj jedinici u kojoj je veliki broj muškaraca poginuo.
haklberi_tom haklberi_tom 20:16 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
haklberi_tom
docsumann
Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.



Meni ta deluje kao ortodoksna komunjara.
A time je jasno kakva joj je analitička sposobnost i 'sagledavanje stvari'.




Bili ste jedna od troje urednika studentskog časopisa Frontisterion. Šta ste toliko strašno objavili u tom časopisu pa da bude zabranjen posle prvog broja?

O: Ismejavali smo sve, uključujući i Tita, sa pseudo-antičkim imenima. Kad smo došli u štampariju, grafički radnici su međusobno izmenjivali štosove iz časopisa, dakle odlično su razumeli. Frontisterion je ”mislionica”, ona korpa obešena o plafon u kojoj sedi Sokrat u Aristofanovoj komediji Oblakinje…Blagovremeno smo ukrali nekoliko primeraka. Časopis je docnije spaljen u dvorištu štamparije (Kosmos, malo iznad Slavije). U procesu Vladi Mijanoviću, godinu dana kasnije, to je bila tačka optužnice. Ja sam na saslušanju rekla da sam ja odgovorna za časopis, ali me nisu pozvali ni kao svedoka. Jasno, jer sam na saslušanju od preko osam sati održala nekoliko predavanja o grčkoj etimologiji i ludo se zabavljala: to nisu mogli rizikovati u sudskoj dvorani. Advokat Srđa Popović, koji je delom prisustvovao, rekao je da bih bila savršen svedok…



ometana joj je akademska karijera, 3 puta joj oduzimn pasoš.

zbog otpora vlasti morala da se preseli iz Beograda u Ljubljanu, a zatim zbog iste stvari iz Ljubjane u USA.

praćena, hapšena, premlaćivana.




je l' i dalje jasno, il da nastavim...

Rokaj samo!
Ja sam svoje rekao.
Meni i nekima koje sam ja poznavao nije bilo toliko zabavno kao njoj.
alselone alselone 20:17 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

RSE: Nastavljamo razgovor o Vašem ženskom pogledu na svet. Vi, za razliku od, kako kažete, nacionalističkog i rasističkog mita o Kosovu, ukazujete na drugačiji, ženski pogled na rat u kosovskom epskom ciklusu. Šta se prećutkuje iz kosovskog ciklusa, nasuprot muškom, ratničkom pokliču?

Slapšak: Pre svega se prećutkuje 13 godina vladavine dve žene. Milice, koja je postala monahinja i Jefimije. To su dve vladarke koje su držale Srbiju u dogovoru sa Turcima, sa ostalima. Milica je poudavala svoje kćeri na "strateškim mestima", tako da je održavala mir i negovala svoga sina do njegovog punoletstva, kada je on preuzeo vladarski posao. Tih trinaest godina je potpuno prećutano. Kako su te dve žene vodile diplomatiju, gde su išle, šta su donosile u Srbiju?


Nadam se da shvataš koliki je ovo bulšit. I upravo ono što sam ja zamerao ikao ne znam opus, tačno sam znao da ovakav bulšit mogu očekivati.

Mnoge žene se u srpskoj istoriji prećutkuju ali Milica sigurno nije jedna od njih.
alselone alselone 20:22 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Recimo, kult Svete Petke iz Trnave koji je prenesen u Srbiju, imao je čistu političku ulogu da ublaži ženske patnje i probleme i da, istovremeno, preko žena uspostavi neku vrstu normalnosti u državici, u maloj jedinici u kojoj je veliki broj muškaraca poginuo.


Državici.
docsumann docsumann 20:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
RSE: Nastavljamo razgovor o Vašem ženskom pogledu na svet. Vi, za razliku od, kako kažete, nacionalističkog i rasističkog mita o Kosovu, ukazujete na drugačiji, ženski pogled na rat u kosovskom epskom ciklusu. Šta se prećutkuje iz kosovskog ciklusa, nasuprot muškom, ratničkom pokliču?

Slapšak: Pre svega se prećutkuje 13 godina vladavine dve žene. Milice, koja je postala monahinja i Jefimije. To su dve vladarke koje su držale Srbiju u dogovoru sa Turcima, sa ostalima. Milica je poudavala svoje kćeri na "strateškim mestima", tako da je održavala mir i negovala svoga sina do njegovog punoletstva, kada je on preuzeo vladarski posao. Tih trinaest godina je potpuno prećutano. Kako su te dve žene vodile diplomatiju, gde su išle, šta su donosile u Srbiju?


Nadam se da shvataš koliki je ovo bulšit. I upravo ono što sam ja zamerao ikao ne znam opus, tačno sam znao da ovakav bulšit mogu očekivati.

Mnoge žene se u srpskoj istoriji prećutkuju ali Milica sigurno nije jedna od njih.


a da se ne zalećeš malo? nije ona rekla da se Milica nigdje ne pominje, već da se ne zna na koji je način vladala, kako je donosila odluke...

moram priznati da si prilično ostrašćen u iznošenju stavova. mislim sam nastup ti odiše netrpeljivošću. i to sve s pozicija, tačno sam znao, to je taj kliše

čemu toliki jed?

šta vas toliko nervira?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:25 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Recimo, kult Svete Petke iz Trnave koji je prenesen u Srbiju, imao je čistu političku ulogu da ublaži ženske patnje i probleme i da, istovremeno, preko žena uspostavi neku vrstu normalnosti u državici, u maloj jedinici u kojoj je veliki broj muškaraca poginuo.


Državici.


Ma ne, bolje je ono nacionalističkog i rasističkog mita o Kosovu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:29 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nije ona rekla da se Milica nigdje ne pominje, već da se ne zna na koji je način vladala, kako je donosila odluke...


Pa gde se u samom mitu pominje kako je vladao Lazar? Gde se u narodnoj epici pominje kako je zaista vladao Dušan ili Marko Hrebljanović?

U ozbiljnoj istoriji se naravno govori i o tom Miličinom periodu i to ne od juče.
alselone alselone 20:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

čemu toliki jed?

Od smora. Dozlogrdilo mi iskreno.
docsumann docsumann 20:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
čemu toliki jed?

Od smora. Dozlogrdilo mi iskreno.


pa brate batali. ružno ti stoji
alselone alselone 20:33 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Pa gde se u samom mitu pominje kako je vladao Lazar? Gde se u narodnoj epici pominje kako je zaista vladao Dušan ili Marko Hrebljanović?

U ozbiljnoj istoriji se naravno govori i o tom Miličinom periodu i to ne od juče.


Upravo tako vrabac.

Ako ćemo da pogledamo epiku, Milica je možda najzastupljenija žena srpske istorije i to je zastupljena na isti način kao i njeni muški savremenici.

Ako ćemo da pogledamo zvaničnu istoriju, Milica je jedna od najzastupljenijih žena.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:37 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Dakle, kad se već citira moram i ja. Uzdržavam se već neko vreme pošto je ovaj tekst već postao previše popularan pa i zloupotrebljavan od nekih koji se ladne duše mogu okarakterisati i kao fašisti i kao (ovog puta prave) muške šovinističke svinje.
(ja sam ga pročitao davno, pre nekih 15 godina kada ga je Aleksa preveo i objavio na Kontrapuktu)

Međutim, te zloupotrebe ga ne čine manje vrednim ni danas.

Dakle, Bob Blek (američki anarhista) o radikalnom feminizmu. Tekst sa početka osamdesetih godina prošlog veka.


Feminizam kao fašizam

Kao što piše u jednoj poznatoj dečijoj knjizi, svinja je svinja, bez obzira na oblik polnog organa. Ilze Koh je bila naci, a ne “sestra”.[2] Ljubav nije mržnja, rat nije mir, sloboda nije ropstvo, a spaljivanje knjiga nije vesnik slobode. Antiautoritarci koji žele da postanu revolucionari suočavaju se s mnogim teškim pitanjima. Zato bi, za početak, trebalo da ispravno odgovore na nekoliko lakših.

Ako ostavimo po strani sve hiperbole i metafore, ono što se danas plasira kao “radikalni feminizam” jeste čist fašizam. Radikalni feminizam promoviše šovinizam, cenzuru, maternalizam, pseudoatnropologiju, stalno traženje žrtvenih jarčeva, mistično poistovećivanje s prirodom, pseudopagansku religioznost, aparthejd, naglašenu uniformnost misli, čak i izgleda (u nekim četvrtima salon lepote HERA nudi svoje usluge feministkinjama koje žele da izgledaju posebno “feministički”).

Zlokoban pokazatelj konituiteta u odnosu na klasični fašizam jeste i karakteristična kombinacija lične inicijative i državnog nasilja. Tako je „Open Road“, anarhistički „Rolling Stone“, snažno podržao nedavne antipornografske akcije u Vankuveru, doduše ne kao primer direktne akcije, jer to već ne bi bilo korektno, već kao pritisak na vlast i njene organe gonjenja da konačno počnu da rade svoj posao – da progone. To je pozdravljeno kao veliki uspeh. U Italiji, posle Prvog svetskog rata, fašističke bande napadale su socijalističke i sindikalne aktiviste uz prećutno odobravanje policije, koja bi ponekad intervenisala, ali uvek protiv levičara. Na sličan način je i u Americi vođen rat protiv nekada moćne International Workers of the World. Zato sam se jednom upitao: “Zašto te žene neće da idu krevet ni sa kim drugim osim sa tipovima iz Direktne akcije?”

Nije stvar u tome da mi je previše stalo do porno industrije, do njenog profita, do njenog “prava” na slobodu govora ili njenog vlasništva. To je potpuno van pitanja koje se ovde postavlja, a koje glasi: zašto baš ta i samo ta industrija? Izbor ove mete ukazuje na postojanje plana i liste prioriteta, tako da se ne može prihvatiti kao spontani izliv antikapitalisčkog raspoloženja. Oni koji vode promišljenu politku nemaju pravo na žalbu, ako tu politku neko dovede u pitanje.

Fašistička ideologija se svojim mušterijama, svom izabranom narodu, uvek obraća u isto vreme kao potlačenima i kao superiornima. Nemci, u stvari, nisu izgubili Prvi svetski rat. Kako bi tako nešto uopšte bilo moguće? Oni su po definiciji superiorna rasa. Prema tome, neko im je zabio nož u leđa (iako onda ostaje nejasno kako je jedna superiorna rasa uopšte mogla da se nađe u takvoj situaciji?). Muškarci su, i samo oni, kako piše u žalopojci Antipornografskog Pokreta (APP) objavljenoj u „Kick It Over“ (Toronto), “stvorili ovu po prirodu destruktivnu i mržnjom prema ženi ispunjenu kulturu.” Ako je tako, onda je ili doprinos žena ljudskoj kulturi ravan nuli ili u toj kulturi ima još nešto, možda čak i nešto sasvim drugo, što je čini destruktivnom po prirodu i ispunjenom mržnjom prema ženi.

Zbog svojih ciljeva (od kojih su neki sasvim prizemni, na primer, seksualno rivalstvo sa heteroseksualnim muškarcima oko žena na koje i jedni i drugi bacaju oko) samozvane radikalne feministikinje zapravo svode ženu na bespomoćno, vegetativno stvorenje, pasivnu žrtvu muškog prezira i nasilja. Ovaj po ženu duboko uvredljiv stav daleko nadmašuje dostignuća najcrnjih patrijahalnih ideologija – jervrejsku predstavu o ženi kao o izvoru nečistoće ili noćnu moru hrišćana, ženu kao ovaploćenje Iskušenja i neukrotivu prirodnu, seksualnu silu. Oni su ženu videli kao oličenje zla, ali ne i kao bespomoćnu. Ovaj novi stereotip, o ženi kao žrtvi, direktno se nastavlja na viktorijansko patrijahalno stanovište koje je (buržoasku) ženu svodilo na inertan ukras. Osporavajući ženi kreativnu moć, svojstvenu svakome, radikalne feministikinje stavljaju problem žena u istu ravan sa, recimo, slučajem beba-foka.

*

Pretpostavimo za trenutak nešto što mogu da ospore samo najdementnije feministkinje i ženomrsci: da stvari nisu baš tako loše, u smislu da su žene bile ne samo pasivne, već i aktivne učesnice istorije. Kako je onda moguće da žene – ili bilo koja druga potlačena grupa, radnici, crnci, urođenički narodi – budu u potpunosti amnestirane od odgovornosti za postojanje aranžmana u kojem su osuđene na nečiju dominaciju. To znači da je osim otpora, tu bilo i mnogo prilagođavanja. Niko nema pravo da pred time zatvara oči.

Samo kratak komentar povodom jedne zapanjujuće imbecilnosti iz članka objavljenog u „Kick It Over“. Opšte raširena pretpostavka, koju znači ne zagovaraju samo sledbenici priče “Kada je Bog bio žena”, jeste da su verovatno žene te koje su izmislile poljoprivredu. Jedna od posledica tog otkrića – da sad ostavimo po strani državu, klasno društvo, vlasništvo, itd. – bilo je uništenje većine do tada cvatućih ekosistema. Poljoprivreda je već uništila najveći deo biosfere, stvarajući pustinje i iscrpljujući staništa ne samo bezbrojnih biljnih i životinjskih vrsta, već i poslednjih slobodnih društava bez države i klasne podele. Šta posle ovoga ostaje od priče o suštinskoj povezanosti između žene i prirode? Ako je Bog zaista nekada bio žena, onda ga je upravo tada trebalo ukinuti.

Nikada mi nije smetalo to što neke žene ne vole muškarce, čak ni ako ih potpuno izbegavaju. Ni sam nisam nešto lud za njima, a posebno za onim arhetipskim “muškarčinama”. Ipak, ne mogu da ne primetim da ogromna većina žena voli upravo takve. To primećuju i radikalne feministkinje i to ih dovodi do ludila. Prvi sam koji će se složiti da većina često nije u pravu. Ali, u tom slučaju, kritikovaću stav većine; neću se pretvarati da govorim u njeno ime. Nasuprot tome, radikalne feministkinje sebe vide kao predvodnice. Kao takve, one moraju da nekako racionalizuju svoje animozitete: zato im i uspeva da od svojih predrasuda naprave demonologiju jednog kurcem determinisanog sveta. Mrzeći muškarce, one nužno mrze i žene.

Izjednačavanjem pornografije sa silovanjem – a to je, izgleda, glavni aksiom APP – postiže se samo to da pornografija deluje ozbiljnije nego što zaista jeste. S druge strane, ako su muškarci gazde i ako je suštinska tendencija sistema (kako one tvrde) “denaturacija” svake opozicione inicijative, čiji su najrevolucionarniji izdanak upravo radikalne feministkinje, onda to za posledicu može da ima da silovanje, u poređenju s tako čudovišnim nasiljem, deluje prilično trivijalno. Biće da je to ipak samo stara priča o ženi koja je rasplakala vuka.

Prema feminoidnoj epistemologiji muškarci ne znaju ništa o pravoj prirodi žene. Iz ovoga bi logično moglo da se pretpostavi da otuđenje polova, koje stvara diskriminaciju i koje im dodeljuje različite uloge, deluje obostrano, što većina nas izričito i tvrdi na osnovu sopstvenog iskustva. Ali, ne: muškarci ne znaju ništa o ženama, ali zato žene, ili barem njihova feministička avangarda, znaju sve o muškarcima. One tačno znaju šta je to pornografija i kakvo značenje ona ima za muškarce koji je pišu i čitaju, što lezbo-separatistkinje, koje na svaki izbegavaju seks sa muškarcima, posebno cene. Što je vaše iskustvo udaljenije od stvarnog života konkretnih muškaraca, to ih bolje razumete. Najzad, zar nije Papa, kako barem sam tvrdi, vrhovni autoritet po pitanju žena i seksualnosti?

Kada feministkinje ne bi postojale, konzervativci bi morali da ih izmisle. Zašto su – sto mu gromova! – sve muške legislature uvek kriminalizovale “opscenost”, a svi muški sudovi je izuzimali od ustavne zaštite? Kada bi APP harpije samo malo više pažnje poklanjale stvarnim ljudima, a ne samo svojim histeričnim projekcijama, otkrile bi da pornići ne igraju veliku u životu u većine postpubertetlija; i to ne zbog njihove političke korektnosti, već zato što pornografiju smatraju preteranom, ljigavom i, najzad, potpuno inferiornom u odnosu na pravu stvar.

Feministikinje-spaljivačice knjiga su najobičnije oportunističke kukavice. Ako je ono protiv čega se bune prisilna socijalizacija žena u smislu nametanja podređene uloge u odnosu na muškarce (pri čemu se ista uloga u odnosu na dominantne lezbejke smatra za bezazlenu igrariju), onda bi njihova glavna ili čak jedina preokupacija trebalo da budu Cosmopolitan, romani Barbare Kortland i ogromna produkcija popularne, kriptopornografske literature namenjene ženama, koju ove gutaju kao lude.

Pre petnaest godina, tadašnje radikalne aktivistkinje (koje su u međuvremenu postale istaknute sveštenice, pravnice i birokratese u usponu) barem su napadale uticajne neprijatelje, poput Hjua Hefnera i Endija Vorhola. Danas njihove naslednice terorišu klince, anarhopankere, zato što je na njihovim kolažima Margaret Tačer prikazana kao diktator, kao “majka hiljadu mrtvih”, a ne kao “sestra”. To je logika tog bizarnog, biološkog determinizma: svaka životinja opremljena vaginom jeste jedna od nas, a svaki privilegovani kurčić jeste jedan od njih. Prisećam se pitanja iz jednog skeča The Firesign Theatre: “Ali, ko sam to mi?”

Muškarci-levičari rado i lako daju podršku ovom feminističkom siledžijstvu. Reč je o kombinaciji, tako tipičnoj za levičare, osećanja krivice zbog svih prošlih nepravdi (generalno, oni koji se osećaju krivim prema ženama, crncima, strancima ili kome god, obično i jesu krivi) i aktuelne ambicije da uskoče u levičarsko-feminističke pantalone. Tako u Berkliju, Kalifornija, gde sam nekada živeo, sve vrvi od preobraćenih muških “feminista” koji se nadaju da će im to pomoći da lakše povale nešto. Izgleda da se isti cirkus dešava i u Torontu, a nema sumnje i drugde. Ove skrivene ambicije same po sebi ne diskredituju ideologiju za koju pokušavaju da se vežu; do pravog odgovora možemo doći sledeći najgore namere. Ma koliko ova priča delovala idiotski svakome sa strane, inače neobjašnjiv paroksizam ovih (muških) intelektualaca postaje jasan tek kada se u njemu prepozna jedna sebična i krajnje neiskrena racionalizacija.

*

Moguće je da su za neke ljude ovde žigosane ideologije nešto kroz šta moraju da prođu da bi se oslobodoli u dovoljnoj meri i uključili u borbu za opšte oslobođenje. Već se dogodilo da su se neke feminističke učenice pridružile zajedničkoj potrazi za slobodom, pri čemu je prethodno iskustvo neke od njih samo obogatilo. Svako od nas, kada se osrvne za sobom, ima svoje razloge za nelagodnost: marksizam, libertinizam, sindikalizam, objektivizam (An Ryand), itd. Da nismo prošli kroz sito i rešeto tih ideologija možda nikada nebi smo došli dotle da mislimo svojom glavom. Biti (i ostati) trockista ili jeuzita, znači biti vernik, drugim rečima – tikvan. A opet, uporno probijanje kroz bilo koji sistem može da nam u nekom trenutku ukaže i na mogućnost izlaza iz samog Glavnog sistema.

Ipak, za to su male šanse sve dok se ženski kritičari tretiraju kao otpad, a muški ignorišu ili klevetaju iz principa. (Sličnu praksu upražnjavaju i cionisti: strani kritičari su uvek “antisemite”, dok kritičari Jevreji mogu da budu samo “jevrejski auto-šovinisti”.) Separatizam kao društveni program je potpuno apsurdan i opterećen brojnim kontradikcijama. Ali, delimična izolacija može da olakša regrutaciju novih iskušenika i da lakše ućutka oni koji imaju drugačije dokaze i argumente – pristup koji feministkinje dele sa sledbenicima Munija, Hare Krišne i drugim kultistima. Srećom, njihova doktrina i kulturni milje krajnje su neprivlačni. Zaista, među radikalnim feministkinjama primećujem sve više sedih glava: kako se odjeci politike i kulture 1960-ih sve više gube, sve manje žena pokazuje interesovanje za feminističko ispiranje mozga. Radikalnih feministkinja u ranim dvadesetim godinama uvek je bilo malo, a sada ih je sve manje.

Radikalni feminizam (nema svrhe raspravljati o samom pojmu sa onima koji na njemu insistiraju) jeste idiotska, mrziteljska, autoritarna, seksistička, dogmatska konstrukcija koja svoju ničim zasluženu revolucionarnu reputaciju duguje samo onima koji je uzimaju za ozbiljno. Krajnje je vreme da se prestane s podrškom ovim teroristkinjama trivijalnog i da se konačno utvrdi njihova odgovornost zbog propovedanja genocidne histerije i upražnjavanja istog zla za koga tvrde da je usmereno protiv njih (čak i silovanja, ako ćemo pravo!).

Kako stati za vrat femino-fašizmu? To je barem lako: samo ih držite za reč i tretirajte kao jednake... i onda ih slušajte kako cvile! Carica je gola – to je ono što bih ja nazvao opscenim.


alselone alselone 20:38 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

pa brate batali. ružno ti stoji


Dobro u pravu si ali realno ti non stop guraš prst u oko ovakvim formulacijama. Pazi bogati, Milica nije dovoljno zastupljena u srpskoj istoriji. Pa ko jeste ako ona nije?

Evo njen sin na primer nije iako je bio jedan od najvećih vojskovođa i vitezova tadašnje Evrope. Naravno, niko neće tvrditi da je to zato što je muškarac.
haklberi_tom haklberi_tom 20:38 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
alselone
čemu toliki jed?

Od smora. Dozlogrdilo mi iskreno.


pa brate batali. ružno ti stoji

Pa i tebi ružno stoji da braniš komunjaru i antiSrpkinju, pa ne odustaješ.
Usput - koji je tvoj motiv da braniš takve i proglašavaš njihovo palamuđenje vrhunskim štivom?
docsumann docsumann 20:43 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ok je ovo. iako ot uopšteno, no na šta cilja.
meni je svaki radikalizam sujmiV, al cijenim de je naše društvo "bezbjedno" daleko od tog stadijuma.

da prvo poradimo na osnovama.


a ja i ne vidim Svetlannu u tom svjetlu
docsumann docsumann 20:44 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Pa i tebi ružno stoji da braniš komunjaru i antiSrpkinju, pa ne odustaješ.


iskoristiću tvoju omiljenu poštpalicu - aj ne seri.
milisav68 milisav68 20:50 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ako ćemo da pogledamo epiku, Milica je možda najzastupljenija žena srpske istorije i to je zastupljena na isti način kao i njeni muški savremenici.

Ako ćemo da pogledamo zvaničnu istoriju, Milica je jedna od najzastupljenijih žena.

A ako ćemo da gledamo svakodnevicu, u skoro svakoj prodavnici možemo da nađemo vina Car Lazar i Carica Milica.
docsumann docsumann 20:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Dakle, Bob Blek (američki anarhista) o radikalnom feminizmu. Tekst sa početka osamdesetih godina prošlog veka.


na drugo čitanje, imam i pokoji komentar

recimo ovaj dio

Pretpostavimo za trenutak nešto što mogu da ospore samo najdementnije feministkinje i ženomrsci: da stvari nisu baš tako loše, u smislu da su žene bile ne samo pasivne, već i aktivne učesnice istorije. Kako je onda moguće da žene – ili bilo koja druga potlačena grupa, radnici, crnci, urođenički narodi – budu u potpunosti amnestirane od odgovornosti za postojanje aranžmana u kojem su osuđene na nečiju dominaciju. To znači da je osim otpora, tu bilo i mnogo prilagođavanja. Niko nema pravo da pred time zatvara oči.


ovo pomalo liči na - a što nije prijavila silovanje ranije?


docsumann docsumann 20:55 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
pa brate batali. ružno ti stoji


Dobro u pravu si ali realno ti non stop guraš prst u oko ovakvim formulacijama. Pazi bogati, Milica nije dovoljno zastupljena u srpskoj istoriji. Pa ko jeste ako ona nije?

Evo njen sin na primer nije iako je bio jedan od najvećih vojskovođa i vitezova tadašnje Evrope. Naravno, niko neće tvrditi da je to zato što je muškarac.



prvo, formulacia nije moja.
citirni dio je bio komentar na benetov stav da se treba okrenuti sopstvenoj tradiciji i kulturi.

alselone alselone 20:58 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

prvo, formulacia nije moja.
citirni dio je bio komentar na benetov stav da se treba okrenuti sopstvenoj tradiciji i kulturi.


Što si je iskoristio ako ne veruješ u nju?
docsumann docsumann 21:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
prvo, formulacia nije moja.
citirni dio je bio komentar na benetov stav da se treba okrenuti sopstvenoj tradiciji i kulturi.


Što si je iskoristio ako ne veruješ u nju?


kao primer da se Slapšak bavi i srpskom kulturom i tradicijom.

haklberi_tom haklberi_tom 21:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
Pa i tebi ružno stoji da braniš komunjaru i antiSrpkinju, pa ne odustaješ.


iskoristiću tvoju omiljenu poštpalicu - aj ne seri.

Nije problem!
Ali mi stvarno nije jasno!
Jebote - te plitke, i naoko pitke, frazetine neko (poput tebe) proglašava visokoumnostima.
Izvini, ali to mi ne ide uz tebe.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

al cienim de je naše društvo "bezbjdno" daleko od tog stadijuma.

da prvo poradimo na osnovama.


tako je.
dakle da budemo konstruktivni.
već sam rekao i ponoviću, diskriminacija žena u srpskom društvu (pošto sam nacoš tu ubrajam i vas dole ) postoji. stvari su bolje nego pre 50 godina, ali i dalje se na nju može naleteti ne tako retko.

protiv toga se treba boriti i ličnim primerom pokazati neslaganje svaki put kada se to desi.
raditi na osveščivanju po tom pitanju i muškaraca ali i žena. i biti svestan da to neće nestati ko rukom odneseno već da je u pitanju proces.
a najmanje će se uspeti ako se skače odmah u oči sa ideološkim floskulama.

i još nešto treba imati na umu, često same žane brane takvo stanje stvari. razlozi su različiti, nije uvek samo u pitanju "stokholmski sindrom", već proračunata odbrana položaja u kojem se osećaju lagodno i privilegovano. ne sve žene, ali neke žene da.
alselone alselone 21:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

kao primer da se Slapšak bavi i srpskom kulturom i tradicijom.

Aha, hteo si nama da daš argument da se bavi pogrešno.

Hvala Docs brate, konačno se slažemo oko nečega danas.
haklberi_tom haklberi_tom 21:06 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
al cienim de je naše društvo "bezbjdno" daleko od tog stadijuma.

da prvo poradimo na osnovama.


tako je.
dakle da budemo konstruktivni.
već sam rekao i ponoviću, diskriminacija žena u srpskom društvu (pošto sam nacoš tu ubrajam i vas dole ) postoji. stvari su bolje nego pre 50 godina, ali i dalje se na nju može naleteti ne tako retko.

protiv toga se treba boriti i ličnim primerom pokazati neslaganje svaki put kada se to desi.
raditi na osveščivanju po tom pitanju i muškaraca ali i žena. i biti svestan da to neće nestati ko rukom odneseno već da je u pitanju proces.
a najmanje će se uspeti ako se skače odmah u oči sa ideološkim floskulama.

i još nešto treba imati na umu, često same žane brane takvo stanje stvari. razlozi su različiti, nije uvek samo u pitanju "stokholmski sindrom", već proračunata odbrana položaja u kojem se osećaju lagodno i privilegovano. ne sve žene, ali neke žene da.

Većinom saglasan!
gedza.73 gedza.73 21:07 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a ja i ne vidim Svetlannu u tom svjetlu

Jesi li je slušao kako objašnjava bajku Snežana i sedam patuljaka?

Samo sam čekao kako će da kaže da ako u 33 minutu krenete da slušate Snežanin monolog unazad čućete način za prizivanje Sotone

Posebno mi se dopalo kako je opaprila po nasilju i osudila 'divlji seks' u Igri prestola.

I njen stav na početku intervjua kad kaže da su se 'neke' socijalističke feministkinje prodale Zapadu zarad novca a onda bi prepravila bajku Snežana i sedam patuljaka jer je glavna tema suprostavljenost dve žene.

A tek Meduza i ogledalo? Objekat u prinčevim rukama?


Ovo moram da citiram. Ovakva kritika jedne bajke zaslužuje poseban pasus

Snežana nudi svoj besplatni rad i svoje devičanstvo kao nagradu muškarcu koji će zapravo učiniti nesposobnom.
Svetlana Slapšak


oko 25 minuta





vrabac_onaj vrabac_onaj 21:07 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

Pretpostavimo za trenutak nešto što mogu da ospore samo najdementnije feministkinje i ženomrsci: da stvari nisu baš tako loše, u smislu da su žene bile ne samo pasivne, već i aktivne učesnice istorije. Kako je onda moguće da žene – ili bilo koja druga potlačena grupa, radnici, crnci, urođenički narodi – budu u potpunosti amnestirane od odgovornosti za postojanje aranžmana u kojem su osuđene na nečiju dominaciju. To znači da je osim otpora, tu bilo i mnogo prilagođavanja. Niko nema pravo da pred time zatvara oči.


ovo pomalo liči na - a što nije prijavila silovane ranije?




ne, to samo razbija mit koji ide uz klasični radikalno feministički narativ o patrijarhatu.
docsumann docsumann 21:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

haklberi_tom
docsumann
Pa i tebi ružno stoji da braniš komunjaru i antiSrpkinju, pa ne odustaješ.


iskoristiću tvoju omiljenu poštpalicu - aj ne seri.

Nije problem!
Ali mi stvarno nije jasno!
Jebote - te plitke, i naoko pitke, frazetine neko (poput tebe) proglašava visokoumnostima.
Izvini, ali to mi ne ide uz tebe.


izvini, al se uopšte ne slažem s gore citiranim, tako da sam potpuno onomogućen (neviđenjem smisla) da u tom smislu dalje raspljavam
docsumann docsumann 21:10 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

Pretpostavimo za trenutak nešto što mogu da ospore samo najdementnije feministkinje i ženomrsci: da stvari nisu baš tako loše, u smislu da su žene bile ne samo pasivne, već i aktivne učesnice istorije. Kako je onda moguće da žene – ili bilo koja druga potlačena grupa, radnici, crnci, urođenički narodi – budu u potpunosti amnestirane od odgovornosti za postojanje aranžmana u kojem su osuđene na nečiju dominaciju. To znači da je osim otpora, tu bilo i mnogo prilagođavanja. Niko nema pravo da pred time zatvara oči.


ovo pomalo liči na - a što nije prijavila silovane ranije?




ne, to samo razbija mit koji ide uz klasični radikalno feministički narativ o patrijarhatu.


a to je?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:14 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

a to je?


ukratko:
žene su u patrijarhatu bile isključivo žrtve bez ikakve moći i uticaja.
stvarnost je ipak malo složenija. pogledaj kraj mog prethodnog komentara.
docsumann docsumann 21:16 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Zapadu zarad novca a onda bi prepravila bajku Snežana i sedam patuljaka jer je glavna tema suprostavljenost dve žene.

A tek Meduza i ogledalo? Objekat u prinčevim rukama?


Ovo moram da citiram. Ovakva kritika jedne bajke zaslužuje poseban pasus


drago mi je si odgledao.

a taj dio kako je prerađena jedna originalna germanka bajka da bi nalegala na pozicju žene u amerikom potrošakom bumu, je baš zanimljivo feminističkoo dekodiranje.

kad se taj citat stavi u kobtekst kompletnue pričue (objašnjena) ne djeluje baš tako naivno
alselone alselone 21:17 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ukratko:
žene su u patrijarhatu bile isključivo žrtve bez ikakve moći i uticaja.
stvarnost je ipak malo složenija. pogledaj kraj mog prethodnog komentara.


ukratko, 95% ljudi je u prošlosti bilo oppressed. pored male grupe aristokratije, svi ostali su bili u totalno potčinjenom položaju.

slobode su krenule pre 200ak godina i u jednom momentu su postojali debalansi, muškarci jesu imali veće slobode, pogotovo na zapadu. ali to je samo tračak vremena gledajuć i sa istorijske distance i već danas je sasvim blizu da bude ispeglan.
docsumann docsumann 21:18 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

a to je?


ukratko:
žene su u patrijarhatu bile isključivo žrtve bez ikakve moći i uticaja.
stvarnost je ipak malo složenija. pogledaj kraj mog prethodnog komentara.


za ovo prvi put čujem.
ok, ne družim se sa radikalnim feministkinjama.

ovo ti onda dođe kao srpski generali u ustaškom stožeru.
suštinski nebitni.
docsumann docsumann 21:22 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

slobode su krenule pre 200ak godina i u jednom momentu su postojali debalansi, muškarci jesu imali veće slobode, pogotovo na zapadu. ali to je samo tračak vremena gledajuć i sa istorijske distance i već danas je sasvim blizu da bude ispeglan.


alse, dopusti da ovo feministkinje bolje znaju od tebe. ipak je to predmet nihovog proučavanja.
mislim, ako vjerueš da ih ima objektivnih.

alselone alselone 21:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alse, dopusti da ovo feministkinje bolje znaju od tebe. ipak je to predmet nihovog proučavanja.
mislim, ako vjerueš da ih ima objektivnih.


non stop se zaklanjaš nekim "autoritetima" i "čuvarima kapije".

"čuvar kapije" je u internet slengu onaj koji ne pušta druge koji nisu kao on, da se bave temama od njegovog interea


- danas deca ne poznaju pravo igranje napolju zato što su se rodili posle 1990.
- ako ti se sviđa druga trilogija start wars ti si nemaš pojma, samo mi pravi poznavaoci volimo prvu trilogiju
- ako ne znaš odgovore na ovih 10 pitanja onda nisi pravi fan Nirvane

znaš već kako to ide

i onda dođe docs sa

ne možeš komentarisati feminizam ako nisi feminista

e oću namerno :)
alselone alselone 21:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Evo ti jedan gatekiping koji će ti se svideti




Za više možeš posetiti redit

https://www.reddit.com/r/gatekeeping/
docsumann docsumann 21:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
kao primer da se Slapšak bavi i srpskom kulturom i tradicijom.

Aha, hteo si nama da daš argument da se bavi pogrešno.

Hvala Docs brate, konačno se slažemo oko nečega danas.


bavi se onako kako ona misli da treba.

naše pravo je da možemo da sudimo o njenom radu,
Milan Novković Milan Novković 21:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
... često same žane brane takvo stanje stvari...

Evo jednog pasusa koji može lepo da zameni reč "brane". Vanredno inteligentna žena sa doktoratom iz filozofije sa Oxforda koju sam ja bar jednom već u nekom kontekstu spominjao al u preletanju (piše u Philosophy Now ponekad) pa evo kratke biografije prvo:

"... T M Murray is an American essayist, author and educator. She earned her Master of Theology degree from University of London in 1997 with a specialism in Christian Ethics. She has taught philosophy, critical reasoning, religious studies and film studies in London, UK for over ten years. She earned her doctoral degree in philosophy from Oxford Brookes University in 2012, specializing in social and contextual theology. She is a regular contributor to Philosophy Now magazine and The New Humanist and has blogged for The Rationalist Association, The Center for Progressive Christianity and The Yurica Report. Murray currently works at Hampstead College of Fine Arts and Humanities in London, where she is Director of Studies. ...".

Pa, na temu The ‘Mind-Body-Spirit’ Industry Has Lobotomised a Generation of Women u jednom trenutku kaže:

"... The saddest part of this narcissistic culture of “inner strength” and outer powerlessness is that the luxury of enjoying the freedom to choose this self-immolation voluntarily has come at such a huge cost to strong, courageous women of past generations. Womens’ liberation is a privilege that many Muslim women today risk their lives to achieve under threat of death. Despite this, many European and American women think they are following in the footsteps of great feminists of past generations when they defend regressive religions or merely post slogans on social media, or wear a “this is what a feminist looks like” T-Shirt – yet another symbol of the way that all attempts at resistance to the dominant culture have been commodified and sold to them so that consumerism and empty gestures become the only responses to real-world problems.

Even when women do actually step out of their interior bubbles to do something active in their real, three-dimensional communities, this is instantly transformed, on social media, into a virtue-signalling advertisement about the act. Time spent advertising one’s virtues to a virtual community of like-minded cheerleaders for the cause replaces time spent in the actual world doing things that might bring about real change. One starts to wonder whether the motive of all activism is really to change aspects of the real world, or merely to change one’s status update on FaceBook. Real-world actions have ceased to be ends-in-themselves and must constantly be made into opportunities for narcissism and self-image improvement, in a virtual world that consumes the would-be activist’s energies as she fixates on her image as “activist” as yet another aspect of her personal appearance.
...".

Disklajmer: ovo je iz konteksta, dotaknutog u ovom članku i šire, ko od nje ništa do sada nije čitao, koji se dotiče uglavnom/donekle ispranznog, kontra-produktivnog aktivizma povrh bušnog shvatanja realnog sveta.
alselone alselone 21:32 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

bavi se onako kako ona misli da treba.

naše pravo je da možemo da sudimo o njenom radu,

Ja obično kada citiram nešto to radim zato što se slažem sa tim mišljenjem pa iskoristim nečije upečatljive reči da kažu ono što nisam sam mogao tako lepo formulisati.

Mislim da nikada nisam citirao nekog sa čijem mišljenjem se ne slažem ali u kontekstu argumenata mojim stavovima, ali da ne budem gatekeeper, neću se čuditi tome.
docsumann docsumann 21:34 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

i onda dođe docs sa

ne možeš komentarisati feminizam ako nisi feminista


oo, opet pogrešna interpretacija.

ne znam zašto ti treba ovo, a baš se trudim da izbegavam nepreciznoti koje vode u nesporazum.

dakle, još jednom - nemoj se pretvrati da simptišeš feminizam ako ne dijeliš njihove stavove.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone


Mislim da nikada nisam citirao nekog sa čijem mišljenjem se ne slažem ali u kontekstu argumenata mojim stavovima


Ja jesam, poslednji put danas :)
(onaj tekst iz Vremena, ali izgleda nisu svi shvatili :) )
alselone alselone 21:37 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nemoj se pretvrati da simptišeš feminizam ako ne dijeliš njihove stavove.

pa opet to radiš, opet stavljaš granicu ko je pravi feminista a ko ne i opet imaš ono "ili si bezrezervno sa nama, ili si protiv nas".

prvo, ne simpatišem feminizam nego poštujem borbu za ženska prava
drugo, neke stavove te borbe delim, druge ne delim, zavisi od stava a ne od formalne pripadnosti grupi
milisav68 milisav68 21:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a onda bi prepravila bajku Snežana i sedam patuljaka

A i karte za igru će biti prepravljene.

Gender neutral playing cards see king removed

Pa onda:

Dutch ID Cards To Become Gender Free – Could More Of Europe Follow?

I dok se okreneš - biće samo serijski broj ko u Aušvicu.
docsumann docsumann 21:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
bavi se onako kako ona misli da treba.

naše pravo je da možemo da sudimo o njenom radu,

Ja obično kada citiram nešto to radim zato što se slažem sa tim mišljenjem pa iskoristim nečije upečatljive reči da kažu ono što nisam sam mogao tako lepo formulisati.

Mislim da nikada nisam citirao nekog sa čijem mišljenjem se ne slažem ali u kontekstu argumenata mojim stavovima, ali da ne budem gatekeeper, neću se čuditi tome.


kad čovjek insitira na nerazumjevanju (il spočitavanju), veoma mu je teško nešto objasniti. s malo dobre volje ovo bi se dalo lako apsolvirati.

baviti se nečim, ne znači nužno baviti se onako kako ja to zamišljam, pa bilo to i izučavanje nacionalne kulture i tradicije.
dakle, akcent je bio na ŠTA, a ne na KAKO.
gedza.73 gedza.73 21:41 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Samo ne znam kako je uspela u moderne feminističke tokove da uglavila antičku Meduzu koja 'mora' da se gleda u ogledalo najverovatnije kao posledicu delovanja zavereničke lože Mizogin Grk
a taj dio kako je prerađena jedna originalna germanka bajka da bi nalegala na pozicju žene u amerikom potrošakom bumu, je baš zanimljivo feminističkoo dekodiranje.

Ovom logikom 'ladno mogu da se obrišu dve trećine svetske umetnosti. Osim toga film je snimljen nekako u vreme (možda ne na vrhuncu) Velike depresije.




vrabac_onaj vrabac_onaj 21:43 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

momci, aj se samo potrudite da se ne zakrvite na krv i nož.
ljubi vas brat :)
docsumann docsumann 21:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
nemoj se pretvrati da simptišeš feminizam ako ne dijeliš njihove stavove.

pa opet to radiš, opet stavljaš granicu ko je pravi feminista a ko ne i opet imaš ono "ili si bezrezervno sa nama, ili si protiv nas".

prvo, ne simpatišem feminizam nego poštujem borbu za ženska prava
drugo, neke stavove te borbe delim, druge ne delim, zavisi od stava a ne od formalne pripadnosti grupi



ovo prvo sam već objasnio, ono kako ga ja vidim, pa slagao se ti s tim ili ne.

sa vrabcem sam, kroz to, detalhjno prošao, pa mi se ne da opet.

prvo, ne simpatišem feminizam nego poštujem borbu za ženska prava
drugo, neke stavove te borbe delim, druge ne delim, zavisi od stava a ne od formalne pripadnosti grupi


valjda ti je jasano da bez feminizma od te borbe ni K ne bi bilo. poštuj bar to.

ovo sam pokupio od osobe koja me je uvela u feminizam - kada neko u diskusiji o ženskim pravima kaže - nisam feminista, ali...
ja ga pitam - a zašto?



EIDIT: ova diskuija nije ni započela s tobom, ti si se samo priključio jednoj strani koja je foromiral ovaj dijalog
gedza.73 gedza.73 21:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

A i karte za igru će biti prepravljene.

Mene je Slapšakova sa analizom svetske muške zavere u antifeminističkim bajkama podsetila na nastup Nade Kostić u Skupštini

To je samo plan te satanske, moram da kažem, obzirom na kanibalizam, oni su jeli žive ljude, oni su silovali decu od dve do četiri godine, oni su krali bebe, oni su gojili bebe a onda su ih pekli u specijalnim restoranima tamo po Americi su naručivano pečeno ljudsko meso... Oni su bolesni


alselone alselone 21:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ova diskuija nije ni započela s tobom, ti si se samo priključio jednoj strani koja je foromiral ovaj dijalog

ja se izvinjavam.

ja sam se uključio tako što sam tasi odgovorio na wage gap. i dokazao ono što sam formulisao u prvom komentaru.
docsumann docsumann 21:52 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a taj dio kako je prerađena jedna originalna germanka bajka da bi nalegala na pozicju žene u amerikom potrošakom bumu, je baš zanimljivo feminističkoo dekodiranje.


Ovom logikom 'ladno može da se obrišu dve trećine svetske umetnosti. Osim toga film je snimljen nekako u vreme (možda ne na vrhuncu) Velike depresije.


pa baš i ne može. ovdje imaš konretne intervencije na originalu, a sve su u duhu pasivizacije žene.

mjesto žene u američkom društvu, tog vremena, odlično je opisano pomenutom alegorijom.
gvozden1 gvozden1 21:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
momci, aj se samo potrudite da se ne zakrvite na krv i nož.
ljubi vas brat :)

A kako da se dođe do hiljadu?

Samo vatra momci, pustite Vrapca :)
docsumann docsumann 21:56 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

gedza.73
A i karte za igru će biti prepravljene.

Mene je Slapšakova sa analizom svetske muške zavere u antifeminističkim bajkama podsetila na nastup Nade Kostić u Skupštini

To je samo plan te satanske, moram da kažem, obzirom na kanibalizam, oni su jeli žive ljude, oni su silovali decu od dve do četiri godine, oni su krali bebe, oni su gojili bebe a onda su ih pekli u specijalnim restoranima tamo po Americi su naručivano pečeno ljudsko meso... Oni su bolesni




bzv
Milan Novković Milan Novković 21:59 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
...

valjda ti je jasano da bez feminizma od te borbe ni K ne bi bilo. poštuj bar to.

ovo sam pokupio od osobe koja me je uvela u feminizam - kada neko u diskusiji o ženskim pravima kaže - nisam feminista, ali...
ja ga pitam - a zašto?


Ih, pa ti se se. izgleda, zaustavio na iz ove perspektive danas vrlo arhaičnoj definicije fenimizma, onoj na koju i mi što kažemo da "jesmo feministi, ali ..." mislimo.

Nas nekoliko pričamo o "modernom" feminizmu, 4. talas.

Dao ti je Vrabac paralelu kad je rekao da moderni feministi feminizmu čine uslugu ko Bler levici.

Ok ti je to, nije ovo nikakva kritika, i ja često kažem da sam levičar, ... ali... zbog "moderne" levice ...

... koja nije levica ko što ni 4. wave feminizam nije feminizam, sad iz tog arhaičnog koordinatnog sistema.

Pa imaš i na ovom blogu materijala na tu temu, prilažemo polako, materijala ozbiljnijih ljudi od nas amaterskih blogera, al mrzi te da čitaš, slušaš, ... ok, tako i ja najčešće
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ovo sam pokupio od osobe koja me je uvela u feminizam - kada neko u diskusiji o ženskim pravima kaže - nisam feminista, ali...
ja ga pitam - a zašto?


ovo sam upravo pokupio od osobe koju sam slučajno oženio (a koja jeste završila vajarstvo na akademiji u NS ali je kasnije i završila master na "Teoriji kulture i roda" na BU).

"O čemu rapravljate? O Svetlani Slapšak? Daj bre, pa takve su nas žene u crno zavile"

gedza.73 gedza.73 22:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

mjesto žene u američkom društvu, tog vremena, odlično je opisano pomenutom alegorijom.

A onda kaže kako su u istom vremenu snimani filmovi o jakoj ženi, često razvedenoj, bogatoj koja spašava dekintiranog muškarca ispod kapitalističke čizme (u istoj rečenici spaja nespojiv spoj stavljajući bogatu ženu kao nešto pozitivno naspram negativne kapitalističke čizme pa bi neko mogao da bira da li se žena obogatila nekim patentom, udajom ili možda izrabljivanjem siromašnih radnika)

Onda Meri Popins pristaje na ulogu poslušne sluškinje, De Vito i Švarceneger se izruguju ženskom rodu izigravanjem trudnoće, sve slike sa punačkim ženama treba povući iz muzeja, Mona Lizi ofarbati kosu u lubičasto...

i da podsetim kako su blogerke napale Gordanu Čomić, ministarku za dijalog i borkinju za rodnu ravnopravnost, malo bezobraznije nego neki muški blogeri.
niccolo niccolo 22:06 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Gordanu Čomić, ministarku za dijalog i borkinju za rodnu ravnopravnost

gedza.73 gedza.73 22:08 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Docs
bzv

Jeste, priznajem. Udarac ispod pojasa na kvarno. Izvini.

Al' kaži iskreno jeste malo smešno način na koji tumači što su Snežani noge otkazale poslušnost.
docsumann docsumann 22:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Milan Novković
docsumann
...

valjda ti je jasano da bez feminizma od te borbe ni K ne bi bilo. poštuj bar to.

ovo sam pokupio od osobe koja me je uvela u feminizam - kada neko u diskusiji o ženskim pravima kaže - nisam feminista, ali...
ja ga pitam - a zašto?


Ih, pa ti se se. izgleda, zaustavio na iz ove perspektive danas vrlo arhaičnoj definicije fenimizma, onoj na koju i mi što kažemo da "jesmo feministi, ali ..." mislimo.

Nas nekoliko pričamo o "modernom" feminizmu, 4. talas.

Dao ti je Vrabac paralelu kad je rekao da moderni feministi feminizmu čine uslugu ko Bler levici.

Ok ti je to, nije ovo nikakva kritika, i ja često kažem da sam levičar, ... ali... zbog "moderne" levice ...

... koja nije levica ko što ni 4. wave feminizam nije feminizam, sad iz tog arhaičnog koordinatnog sistema.

Pa imaš i na ovom blogu materijala na tu temu, prilažemo polako, materijala ozbiljnijih ljudi od nas amaterskih blogera, al mrzi te da čitaš, slušaš, ... ok, tako i ja najčešće



nismo mi absorbovali ni 1. talas.

a vrabc jedini (po mom mišjenju) osjeća feminizam, a ne samo da ga deklarativno zastupa.
jedino ga jebe nacionalno pitanje.

opet, vjeruem kad bi na neviđeno preispitivalii konkretne stvaove, po poeinačnim temama, da bi sa Svetlanom imao oko 80% poklapanja
gedza.73 gedza.73 22:12 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

niccolo
Gordanu Čomić, ministarku za dijalog i borkinju za rodnu ravnopravnost


Samo se ti smej. A videćemo kad te budu propitivali rodnoravonpravnu gramatiku.
docsumann docsumann 22:12 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

gedza.73
Docs
bzv

Jeste, priznajem. Udarac ispod pojasa na kvarno. Izvini.

Al' kaži iskreno jeste malo smešno način na koji tumači što su Snežani noge otkazale poslušnost.


to je samo detalj.

no, ako praviš uporednu analizu izvorne (njemačke) bajke i Diznijeve verzije, sva ta mjesta u kojima se žena pretvara u objekat bez slobodne volje, postaju očigledniji
freehand freehand 22:15 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

no, ako praviš uporednu analizu izvorne (njemačke) bajke i Diznijeve verzije, sva ta mjesta u kojima se žena pretvara u objekat bez slobodne volje, postaju očigledniji

Ali to nikako Svetlani Slapšak (koja nije srbskog roda) ne daje pravo da tradicionalnom srbskom domaćinu ruši iluziju o vrednoj devici koja je uz pomoć lovca mekoga srca pobegla od zle maćehe tako što je utočište našla među sedmoricom patuljaka-rudara.
Mislim, kuda to vodi i šta ćemo sa Banović Strahinjom?
docsumann docsumann 22:16 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

gedza.73
mjesto žene u američkom društvu, tog vremena, odlično je opisano pomenutom alegorijom.

A onda kaže kako su u istom vremenu snimani filmovi o jakoj ženi, često razvedenoj, bogatoj koja spašava dekintiranog muškarca ispod kapitalističke čizme (u istoj rečenici spaja nespojiv spoj stavljajući bogatu ženu kao nešto pozitivno naspram negativne kapitalističke čizme pa bi neko mogao da bira da li se žena obogatila nekim patentom, udajom ili moćda izrabljivanjem siromašnih radnika)

Onda Meri Popins pristaje na ulogu poslušne sluškinje, De Vito i Švarceneger se izruguju ženskom rodu izigravanjem trudnoće, sve slike sa punačkim ženama treba povući iz muzeja, Mona Lizi ofarbati kosu u lubičasto...

i da podsetim kako su blogerke napale Gordanu Čomić, ministarku za dijalog i borkinju za rodnu ravnopravnost, malo bezobraznije nego neki muški blogeri.


pa bilo je raznih tendencija, struja, ideologija.

ako imaš na umu je Dizni bio mizogeni rasist, možda stvari postanu još zeru očiglednije
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:18 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

jedino ga jebe nacionalno pitanje.


Odakle ti to? Naprotiv, slobodan i uspravan srpski narod je moguć samo sa slobodnim i uspravljenim Srpkinjama!

(malo bacam na zajebanciju, ali ja to ozbiljno mislim)
alselone alselone 22:20 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ako imaš na umu je Dizni bio mizogeni rasist, možda stvari postanu još zeru očiglednije

A i konstatovali smo da problem jeste postojao, pogotovo na zapadu, pogotovo u to doba. To nije ništa novo.

Sa druge strane, Dizni je kasnije ogromnu većinu svojih crtaća posvetio hrabrim princezama.
docsumann docsumann 22:22 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

"O čemu rapravljate? O Svetlani Slapšak? Daj bre, pa takve su nas žene u crno zavile"


pazi kad sam rad čuti zbog čega.

koji je to njen društveni uticaj, i koja su to činjena, kojim ona unazađuje srpko društvo?

meni se njen društveni angažman baš dopada. kako onaj nekadašnji ovdašnji, tako i ovaj sadašnji u Sloveniji.

gedza.73 gedza.73 22:24 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

no, ako praviš uporednu analizu izvorne (njemačke) bajke i Diznijeve verzije, sva ta mjesta u kojima se žena pretvara u objekat bez slobodne volje, postaju očigledniji

A ako napravimo uporednu analizu originalne Grim bajke gde Pepeljugina posestrima seče prste na nogama kako bi uspela da ugura nogu u malenu cipelicu došli bi do toga da su žene sponzoruše koje su spremne na najstrašnije zločine i krvava samopožrtvovanja kako bi se bogato udale.

Antropolog poput Svetlane Slapšak je izostavila vrlo bitnu stvar iz originalne verzije kod kraljice (čini mi se da ju je nazvala samostalnom). Kraljica (po njoj jedna fina ženica koja je nervozna jer je u klimaksu) u originalnoj verziji jede srce i jetru srne misleći da su to organi ubijene Snežane (ili beše samo traži od lovca da joj donese tranžirane organe). Ozbiljan previd ako se već bavi ovom temom na način na koji se bavi.



docsumann docsumann 22:24 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
ako imaš na umu je Dizni bio mizogeni rasist, možda stvari postanu još zeru očiglednije

A i konstatovali smo da problem jeste postojao, pogotovo na zapadu, pogotovo u to doba. To nije ništa novo.

Sa druge strane, Dizni je kasnije ogromnu većinu svojih crtaća posvetio hrabrim princezama.



samo rekoh da meni pomenuta analiza nije uopšte smiješna. naprotiv.
alselone alselone 22:26 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

samo rekoh da meni pomenuta analiza nije uopšte smiješna. naprotiv.

Je l' Svetlana pričala i o Diznijevim crtaćima devedesetih, dvehiljaditih i ovim novijim?
docsumann docsumann 22:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

jedino ga jebe nacionalno pitanje.


Odakle ti to? Naprotiv, slobodan i uspravan srpski narod je moguć samo sa slobodnim i uspravljenim Srpkinjama!

(malo bacam na zajebanciju, ali ja to ozbiljno mislim)


to nije sporno, kao ni to da znaš dobro na što sam mislio.
freehand freehand 22:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


meni se njen društveni angažman baš dopada. kako onaj nekadašnji ovdašnji, tako i ovaj sadašnji u Sloveniji.

Odslušao sam klip i fasciniran sam bogatstvom meandara njenog čitanja stvarnosti u svakom od segmenata ovde pominjanih, plus ono o kuhilnji i njenom mestu u savremenoj kulturi i medijskoj mitologiji. Nesputanost misli i sloboda njenog toka očarava čak i tamo gde se sa njom ne slažem.
docsumann docsumann 22:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
samo rekoh da meni pomenuta analiza nije uopšte smiješna. naprotiv.

Je l' Svetlana pričala i o Diznijevim crtaćima devedesetih, dvehiljaditih i ovim novijim?


konretno, u tom intervju, samo o Snežani

koliko se sjećam. nisam ga gledao odavno
gedza.73 gedza.73 22:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

freehand
Ali to nikako Svetlani Slapšak (koja nije srbskog roda) ne daje pravo da tradicionalnom srbskom domaćinu

Pa eto sa Svetlanom Slapšak ('koja nije srpskog roda') se samo ne slažem al' za tebe (koji si srpskog roda) mislim da si glupi debil.

jel' to znači da sam ipak negde u duši bar malo iskreni feminista?
freehand freehand 22:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
samo rekoh da meni pomenuta analiza nije uopšte smiješna. naprotiv.

Je l' Svetlana pričala i o Diznijevim crtaćima devedesetih, dvehiljaditih i ovim novijim?

Dizni je umro 1966.
alselone alselone 22:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

konretno, u tom intervju, samo o Snežani


Čeripiking. Gedža je spominjao još nešto ali nema veze.

Hoću da kažem ako već treba da se uhvatimo crtaća i to Diznijevih, toliko lepih primera o slobodama imamo, pogotovo za devojčice, i pogotovo u poslednjih 30 godina, da je nefer izolovati samo jedan slučaj. Šta je sada tu novo, da su stereotipi tridesetih postojali? Wow, super. Da li na tom crtaću bazirati narativ kako postoje danas? Nefer.

alselone alselone 22:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Dizbni je umro 1966.

Dizni kao firma.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
"O čemu rapravljate? O Svetlani Slapšak? Daj bre, pa takve su nas žene u crno zavile"


pazi kad sam rad čuti zbog čega.



E to kad dođemo dole porodično, pa zasednemo sa sve lulom svemira :)

Ja stvarno ne mogu da budem kurir Jovica da prenosim poruke a ona neće da se registruje da komentariše.
A njena zamerke na ceo taj krug su uglavnom povezane sa socijalnim separtizmom ili ono što se zove danas "identiteska politika".

Elem još kaže, ako se već bavite tom strujom feminizma kod nas, bavite se Žaranom Papić, mnogo je ozbiljniji lik (u teorijskom smislu) od Svetlane.
docsumann docsumann 22:31 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

freehand
alselone
samo rekoh da meni pomenuta analiza nije uopšte smiješna. naprotiv.

Je l' Svetlana pričala i o Diznijevim crtaćima devedesetih, dvehiljaditih i ovim novijim?

Dizbni je umro 1966.


imao je sreće da se upokoji prije 4. talasa
gedza.73 gedza.73 22:32 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Gedža je spominjao još nešto ali nema veze.


Igra prestola i Meduza.
freehand freehand 22:34 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Dizbni je umro 1966.

Dizni kao firma.

Pa da. Dizni kao gazda (ne čak ni kao autor) i Dizni kao firma su dve potpuno različite stvari. Naročito ovo što si pomenuo, dakle moderno doba. Kompanija se menjala i prilagođavala, oslobođena predrasuda tog vremena i svog osnivača.
gedza.73 gedza.73 22:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

imao je sreće da se upokoji prije 4. talasa

Taman kad ga odlede stiže na vreme za deseti talas
gvozden1 gvozden1 22:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ona neće da se registruje

Neće?
Ona neće?

Zna li se bre ko je muško kod vas u kući?

Čuj, žena pa hoće ili neće.
docsumann docsumann 22:38 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann
"O čemu rapravljate? O Svetlani Slapšak? Daj bre, pa takve su nas žene u crno zavile"


pazi kad sam rad čuti zbog čega.



E to kad dođemo dole porodično, pa zasednemo sa sve lulom svemira :)

Ja stvarno ne mogu da budem kurir Jovica da prenosim poruke a ona neće da se registruje da komentariše.
A njena zamerke na ceo taj krug su uglavnom povezane sa socijalnim separtizmom ili ono što se zove danas "identiteska politika".

Elem još kaže, ako se već bavite tom strujom feminizma kod nas, bavite se Žaranom Papić, mnogo je ozbiljniji lik (u teorijskom smislu) od Svetlane.


e jbg, toliki poznavalac tematike nisam. šta je to konkretno socijalni separatizam u ovom slučaju?
Svetlana mi baš djeuluje kao neko ko vodi brigu o socijalno najugroćženijim.
ponekad je čak i prenaglašeno pro-proleterski nastrojena.

bilo bi baš interesantno kad bi ti žena gostovala s tom temom.
docsumann docsumann 22:41 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

gedza.73
Gedža je spominjao još nešto ali nema veze.


Igra prestola i Meduza.


oko GOT-a se nisam složio sa njenim stavom, iako nisam fan serije.

al mi u principu bio nakrivo postavljen.
tu bih joj zamjerio radikalizam
gedza.73 gedza.73 22:48 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

tu bih joj zamjerio radikalizam



I da proširim sliku profašističkih pogleda Volta Diznija u svetlu muško-ženskih odnosa u crtaćima

Nemilosrdne i odane nacistima
U koncentracionim logorima u Drugom svetskom ratu i žene radile kao nadzornice.
Tamo je osnovala devojački orkestar koji je svirkom morao da prati transporte logoraša i pogubljenja.
arija Mandl tukla jednu stariju ženu. Kada joj je druga logorašica pritekla u pomoć, završila je u bunkeru i Mandl ju je mesecima svakog dana udarala po licu govoreći joj: „Ti si dama, ali ja mogu da te tučem.“



DW





docsumann docsumann 22:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Nemilosrdne i odane nacistima


blisko, a opet različito...

odličan roman



vrabac_onaj vrabac_onaj 22:54 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

šta je to konkretno socijalni separatizam u ovom slučaju?


Pa ne samo u ovom konkretnom slučaju. To je cela struja, koja inicirala ono u čemu danas živimo. Razlaganje društva na izdvojene entitete, okarakterisane jednim svojstvom.
Danas se to zove "identiteska politika" (Identity politics).

Svetlana je pripadnik te struje, a to je taj famozni drugi talas feminizma. Koji je čak utabao stazu za sve ostale identitetske separacije.

Nego da te pitam nešto, da li misliš da je dojenje bebe (i instikt i potreba majke da to radi) u potpunosti "socijalni konstrukt" ili ima tu nešto i do biologije, prirode kao takve?
Ne pitam bezveze.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana