Društvo| Hronika

Aska i Vuk

angie01 RSS / 20.01.2021. u 15:29

images?q=tbn:ANd9GcR33r0Sm5XW0tHCaVhkDgeWI495CmSuXcaF8g&usqp=CAU
 
  

Prica o jacem, vecem i mocnijem, koji  lovi manjeg, slabijeg i bespomocnog, je stara koliko i svet.

Ti slabiji i nezasticeniji u svim drustvima su zene i deca.

Najgori  oblik ugrozavanja i maltretiranja, je seksualno  zlostavljanje, jer jednako povredjuje i telo i dusu.

No razvojem civilizacije, ljudsko drustvo je raznim pisanim i nepisanim zakonima, etickim i moralnim kodeksima ustanovilo pravila po kojima se takvo ugrozavajuce ponasenje po druge, smatra neprihvatljivim i proglasilo ga kaznjivim.

Tamo gde je i dalje moguc ovaj vid nasilnog ponasanja i cesto se desava, su zemlje u kojima su ljudska prava zanemarena, pravosudni  sistem slabo funkcionise, a  tradicionalna sredina precutno zataskava problem i zrtve prakticno nemaju kome da se obrate u tako ustanovelnom funkcionisanju drustva.

U strahu od osude,  nepoverenja,  prolaska kroz novi krug maltretiranja,  zbog nesigurnosti, osecaja stida i  licne krivice, zrtve cesto cute i tako nesvesno odrzavaju predatora u igri, dok same pokusavaju da se izbore sa svojim bolom, traumama, nepravdom i oziljcima.

U tom celom kontekstu, zanimljiva je pojava gde se sredina ponasa kao da nista ne primecuje, pa se obicno komsiji, iz cijeg  su se stana  prethodne noci culi uzasni krici, koji nedvosmisleno gorovore sta se iz zida desava, sutradan sa smeskom javimo i produzimo dalje,  umesto da smo zvali policiju jos sinoc.

Vezano za aktuelni slucaj manipulativnog predatora, koji je stvorio uvazeni kult licnosti i  u nasoj palanci, bio postovan, cenjen i dizan na pijedestal,  dok je iza zatvorenih vrata uredno odrzavao svoju tvorevinu,  elitnu grupu dece koju je poducavao glumi, a koja nisu ni znala da su lukavim tehnikama postala poslusni clanovi sekte  koji moraju da veruju svom bogu,  primetila sam par stvari koje su se izdvojile:

-          -Kako je moguce da su svi skocili kao po komandi,  cim se obelodanio slucaj zlostavljanja, bez trunke sumnje da je sve to istina,  bez zadrske, a do juce su se kleli u cenjnog kolegu, koji je, sto je bilo poznato, bio prvi, skoro kljucni filter za ulazak na FDU,…a kao niko do sada nije nista znao ni sumnjao,…kao da je mala igla probusila u sekundi  veliki balon, koji je samo cekao da pukne.

-          -Kako je bilo moguce odrzati sistem kao zatvoren, bez dozvole prilaska i provere od strane roditelja ni u najmanjem segmentu,  a da se radilo o pedasgoskom radu sa maloletnicima, ako  su roditelji po zakonu staratelji te dece I kao takvi snose morlanu I materijalnu  I svaku drugu odgovornost za njih,

-        -  Kako se odobravala i jos velicala, kao”specijalni model” pedagoskog rada, psihicka tortura dece, za koju se znalo, (jer se o njoj pricalo po gradu i postojali su dostupni snimci kako to sve izgleda), za koju bi svaki nastavnik u nekoj skoli izgubio posao.

-          -Kako je moguce, da neko odrzi imidz vrhunskog pedagoga I ne poremeti poverenje zajednice, cinjenicom da je bio podrzavalac arkanovih tigrova I sa njima isao po ratistu I snimao razne uzase koji su se tamo desavali,

-         - Kako se odobravao  ocigledan nepotizam  pri upisu na FDU, s obzirom da je nasilnikova zena profesor glume na tom fakultetu I ispalo je po prici, da je predavala-znacii primila na prijemnom-upravo djake iz skole svog supruga….zar to nije onaj znacajan beocug zabog koga se cutalo na sve drugo,…zar to nije novo nasilje nad svim drugim kandidatima, koji sa tako uspostavljenom “kombinacijom”,  gube svoju sansu u startu,….da ne pominjem decu svih glumaca, koji naprosto nisu imala nikakav problem da prodju prijemni,  na drzavnom fakultetu, na kome se, kako cujem, godisnje prijavi oko 500 kandidata za odsek glume, za prijemni  placa 100 evra,  a posle se na spisku primljenih nadju  poznata prezimena,  dok ova ostala boranija, nije ni uzimana u obzir,….neke slucajeve koje znam od prijatelja, da izuzetni kandidti na BGD FDU ne prodju ni prvi krug, a posle osvanu prvi na listi, recimo u NS akademiji,  nekako mi je nemoguce da je kriterijum bas toliko razlicit…sta se tu u stvari desava,

-          -Kako se sada razni profesori FDU zgrazvaju i presamicuju iznenadjeni i zgrozeni, kada su i ranije neke glumice pricale o svojim slicnim iskustvima koja su dozivele na samom fakultetu,…povodom ovog sada skandala, svoje  “kontakte trece vrste“  tokom studiranja, ponovo  je iznela jedna glumica, kao i to zasto je dala otkaz u pozoristu Dusko Radovic,  kada je za direktora bio postavljen upravo otkrivani predator…. Ne secam se da je ranije javnost imala bilo kakve reakcije  na ovakve iskaze.

-          -Ono sto mi je najvise neverovatno je to, da li smo mi toliko hipnostisani  laznim elitizmom , pa je moguce da su  roditelji  decinijama pristajali na zavet cutanja svoje dece ne proveravajuci  sta se iza toga krije, jer to svakako nije normalno ustrojstvo.

Ceo ovaj sistem laznih autoriteta, sprega, kombinacija, manipulacija, lazi, cutanja i poslusnosti  uredno funkcionise.  Odrasli su ga napravili i odrzavaju ga, sto znaci da nema bas puno potpuno  nevinih, sem sto su potpuno nevine same zrtve.  Vukovi  napadju  zasticeni celom tom uspostavljom konstrukcijom, a Aske ostaju same da se bore  svojim plesom protiv odgajane zveri-nadam se barem istom zavrsetku kao onom u pripoveci  Ive Andrica.

“I danas, posle toliko godina,  igra se taj njen cuveni balet u kom umetnost I volja pobedjuju svako zlo, pa i samu smrt”.

 

 



Komentari (507)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 12:25 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

Anđin post nije direktno o Aleksiću i svakako nije poziv da mi ovde treba da se izjasnimo o njemu. Njegovi zločini su jasni. Post je o reakciji i (ne)akciji društva na njegove zločine.

Da, lepo si skrenuo paznju na suštinu.

Predatori su postojali oduvek i postojaće dok se ne otkriju i dok im se po zakonu ne sudi, to je jasno i u ovom slučaju.

Mene je s mesta pomerila reakcija dela javnosti koji se pita šta su do sada čekale, koji maliciozno zaključuje da su prvo čekale da ostvare karijeru pa onda da progovore, kao da se insinuira da su voljno pristale na takav odnos, iako su tada bile deca ili vrlo mlade devojk, bez ikakvog iskustva sa takvim likovima, kao da nisu bile ucenjene, premlade da znaju da se nose sa problemom i da su nekad i decenije potrebne da smognu snage da se obrate policiji, tužilaštvu i na kraju javnosti?

Taj deo javnosti mi nije jasan. Kao da još uvek imamo veliki broj ljudi koji misle da mlade devojke ako nose mini suknju i treba da budu silovane, šta su trazile to su dobile? Bilo je čak i takvih komentara, kao zašto su uopšte htele da budu glumice?
A zašto ne bi bile?

Da li bi predatori odustali ako one odustanu od svojih snova i talenata, od lepe odeće i šminke? Ne bi. Predatori postoje na svim mestima gde vide da imaju vlast i moć da je ostvare, i prostora za svoje bolesno iživaljavanje, u sportu, u porodici, u svetu zabave, na radnom mestu (slucaj Jutka)....dopišite još.

Po meni jedini način da se predatorima stane na put je mnogo oštriji zakon pogotovo ako su u pitanju deca, osobe sa posebnim potrebama ili nemoćna lica. Kazne moraju biti takve da odvrate buduće silovatelje od namere da nekoga spopadnu i da eventualno zarade robiju.
jedi-knight jedi-knight 13:46 21.01.2021

Kada smo kod sporta...

srdjan.pajic
Roditelji su često glupi, zaslepljeni svojim očekivanjima od deteta.


Eh, danas ćaskam sa mojom fizioterapeutkinjom, i ona se požali da ima pacijentkinju od 10 godina, koja trenira gimnastiku, i stalno se povređuje, ali je majka uredno tera na to, posle je dovodi na tretmane i popravke kod ove moje tetke. Ova ne može ništa da kaže majci, nije njeno dete, a i protivno je svim kodeksima valjda.

Ali je zato kod ćere u školi prošle godine nastavnik fizičkog (inače bivši fudbaler) sazvao roditeljski sastanak i održao jako lepo predavanje o tom ranom usmeravanju dece na vrhunski sport, koje bi se moglo sažeti u: ajde, bre, matorci, oladite malo sa decom i sportovima od malih nogu, pustite ih da budu to što jesu. I sve je lepo argumentovao. No, problem je tu, svi ti vrhunski sportovi izgleda traže da se sa njima rano počne, da bi od deteta nešto ispalo (ja sam tako u Srbiji dobio nogu na hokeju, rekli mi da sam suviše mator da bi na mene gubili vreme, a bio sam neki 7. ili 8. razred, i baš sam voleo da jurcam za pakom na sličugama, uglavnom po Kaloviti, i da se makljam, mada sam uglavnom ja dobijao batine. No, sad mi nije žao, hokej je zajeban).





Kada bi se po sportu zagrebalo...
angie01 angie01 14:09 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

Ето и Милисава, дакле - р о д и т е љ и.


sto se roditelja tice,ne znam da li je jasno iz onoga sto sam rekla, ja njima zameram to sto su dopustili da nemaju kontrolu, da budu iskljuceni, jer to prosto NIJE normalno,...primere koje su dali predator i milisav,...pa naravno, o tome nema razgovora, razmisljanja, da li treba ili ne,...sama postavka stvari da te neko uslovljava da budes iskljucen iz necega sto se tice tvog malolenog deteta, za koje si ti zakonski odgovoran, ako vec nista drugoi da dete jos ima zabranu da bilo sta isprica o desavanjima na casu je nedopustivo i pali crvenu lampicu,....ali je tu bila kao faktor pristajanja i izgradjena fama o najboljoj skoli, koja je prolaz za akademiju,...o njoj su na sva usta pricali najlepse razni poznati u medijima, o miki se snimala emisija Agape i Dok andjeli spavaju i slicno,...pa su roditelji valjda mislili da tako treba,....tako da su po mom misljenju, sporniji svi drugi koji su imali neka saznanja o situaciji, koji su bili deo lanca i imali odgovornost da vrse neku kontrolu u privatnoj skoli koja se bavi maloletnicima.


izvinjavam se, baguje mi spejs, pa su mi cesto slepljene reci, ne uspevam sve da iskontrolisem.
angie01 angie01 14:13 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


Kada bi se po sportu zagrebalo...


uvek pomislim na Najdu Komaneci,....
mariopan mariopan 14:36 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01

Kada bi se po sportu zagrebalo...


uvek pomislim na Najdu Komaneci,....

I ja sam se setila nje.
docsumann docsumann 14:46 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01

Kada bi se po sportu zagrebalo...


uvek pomislim na Najdu Komaneci,....


al nju nije maltretirao trener, koliko mi je poznato, već Čaušeskuov sin.
oću reći, jest užasno, ali to nije bio problem sporta, već politike.

cijenim da je džedaj mislio na nešto malo drugačije
jedi-knight jedi-knight 15:05 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

al nju nije maltretirao trener, koliko mi je poznato, već Čaušeskuov sin.
oću reći, jest užasno, ali to nije bio problem sporta, već politike.


Mislio sam na ono sta prozivljavaju deca koja se bave sportom. Mnoga su u paklu jer zadovoljavaju ambicije i trenera i roditelja, a da nemaju ni jedan mehanizam zastite.
Primere imamo svuda oko nas, od davljenja igraca, preko lomljenja clip-borda o glavu, cupanja, dreke...cesto u direktnim prenosima, cesto od eminentnih trenera.
Oni su uzori trenerima mladjih kategorija, koji, kao po pravilu, pokupe ono najgore od njih i primenjuju na deci, cak u prisustvu roditelja.
Pa onda roditelji, u svom "ludilu", znaju recept, pa bude decu u 5-6h, sami ih treniraju po sistemu "tovari", "ako moze Lebron, mozes i ti", "no pain no gain" itd.
... ovo sto sam napisao je skoro pravilo.

A sto se tice gimnastike, imate dokumentarac o lekaru americke reprezentacije u zenskoj gimnastici i onu najcrnju stranu rada sa decom...
angie01 angie01 15:29 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


al nju nije maltretirao trener, koliko mi je poznato, već Čaušeskuov sin.
oću reći, jest užasno, ali to nije bio problem sporta, već politike.


nisam mislila na nekog posebno,nego na splet okolnosti i mogucnost zloupotrebe nekog slabijeg,...pri cemu su njen talenat i trud bili presudni za uspeh koji je postigla, ali su sumovi okolo bili nasilnicki,...prosto su te manipulativne,koristoljubive konstrukcije postavljene i odrzavaju se,....ja to hocu da kazem i za aktuelni slucaj,...ako je sve tacno-nije samo mika kriv, jer je prosto nemoguce to sve raditi tolike godine, a da ne postoji ceo sistem kao podrska...makar on bio sastavljen samo od cutnje, pristanka, koristoljublja,...


gvozden1 gvozden1 15:43 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Dakle sport, dakle gluma, dakle roditelji, treneri, ambicije, pogrešno definisan pojam uspeha... u tom krugu treba tražiti uzroke i rešenja, razumeti da ni jedna nacija s tim nikakve veze nema, da toga ima i u Srbiji, Americi, Rusiji, Hrvatskoj....

A kako to rešiti dok ima mudraca (ma kakvih mudraca, budaletina) koji uzroke traže u srpskoj kulturi mačo mužjaka.
petargli petargli 15:58 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Mislio sam na ono sta prozivljavaju deca koja se bave sportom. Mnoga su u paklu jer zadovoljavaju ambicije i trenera i roditelja, a da nemaju ni jedan mehanizam zastite.
Primere imamo svuda oko nas, od davljenja igraca, preko lomljenja clip-borda o glavu, cupanja, dreke...cesto u direktnim prenosima, cesto od eminentnih trenera.
Oni su uzori trenerima mladjih kategorija, koji, kao po pravilu, pokupe ono najgore od njih i primenjuju na deci, cak u prisustvu roditelja.
Pa onda roditelji, u svom "ludilu", znaju recept, pa bude decu u 5-6h, sami ih treniraju po sistemu "tovari", "ako moze Lebron, mozes i ti", "no pain no gain" itd.
... ovo sto sam napisao je skoro pravilo.


Nažalost ima ovoga, npr. iz mog iskustva kao roditelja čije se dete bavi takmičarskim sportom, i koje je doživelo psihičko i verbalno nasilje, prisustvujući ne malom broju treninga (3 do 4 treninga nedeljno) i oko 40 utakmica po sezoni, to je pre pravilo u malom (ili vrlo) malom broju slučajeva. Bar ovde gde smo mi, vrlo malo ljudi tretira decu kao buduće superstarove tj primenjuje "no pain no gain" princip. Za sve ove godine možda sam sreo jednocifren broj roditelja od stotine drugih sa kojim sam došao u kontakt tokom utakmica i treninga. Takođe, u našem okruženju, ako skreneš pažnju na problem ili se obratiš adekvatnim strukturama za pomoć niko (opet da naglasim, iz mog iskustva i priča koje sam čuo) se nije oglušio ili pokušao da zataška stvar - ako postoji problem trude se da ga reše.

Tako da verujem, da je to i u Srbiji (ili bilo gde) moguće, ako postoji čvrst stav roditelja da ne žele da im neko teroriše i maltretira dete. Uz takav stav izgradi se i kultura da svi mi, ili bar velika većina nas, roditelji, deca i treneri sport treba da posmatraju kao igru.
petargli petargli 16:08 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Dakle sport, dakle gluma, dakle roditelji, treneri, ambicije, pogrešno definisan pojam uspeha... u tom krugu treba tražiti uzroke i rešenja, razumeti da ni jedna nacija s tim nikakve veze nema, da toga ima i u Srbiji, Americi, Rusiji, Hrvatskoj....

A kako to rešiti dok ima mudraca (ma kakvih mudraca, budaletina) koji uzroke traže u srpskoj kulturi mačo mužjaka.

... i ne samo van-školske aktivnosti (sport, gluma, muzika, ples i slično) nego i školske aktivnosti ... I slažem se sa tobom, toga ima svuda, ljudi su svuda isti, jedina mala razlika koja nekad pravi ogromnu razliku je da su neki sistemi dostigli veliki stepen servisabilnosti. Tu je po meni problem, Srbija kaska za većinom drugih ...

angie01 angie01 16:09 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

Taj deo javnosti mi nije jasan. Kao da još uvek imamo veliki broj ljudi koji misle da mlade devojke ako nose mini suknju i treba da budu silovane, šta su trazile to su dobile? Bilo je čak i takvih komentara, kao zašto su uopšte htele da budu glumice?
A zašto ne bi bile?


pa ovde je najspornijaa strucna javnost- da je tako nazovem:(


evo, sada su jos izasli sa podatkom- pored svaga sto sam vec rekla, da se ne ponavljam-kako su se u Mikinoj skoli za polaznike birala samo lepa deca,... sta to tacno treba da znaci, neka mi neko objasni, da li su glumci obavezno lepi,...pa onda recimo Harvi Kajtel ne bi trebalo da je glumac, Glen Klouz,...Tasko Nacic, Mira Banjac,....i kakvi su to glumci ove nove generacije,...sestre Micalovic, ili Marko Janketic i Vuk kostic,...svi deca glumaca,...pa ja ovu dvojicu ne razumem ni sta izgovaraju, kako lose govore, a o glumi da ne pricamo....ili sada cuvena Peletova deca, isto kao sto su nekada bila Jeftoviceva,...pa je l recimo Tamara Dragicevic sa njenim nesnosnim prenemaganjem dobra glumica, ili sta,...da izlistam ostale, Sebastijanovic, Orasanin,...nemam nista protiv nikoga od njih, samo konstatujem da nestu nije bas u redu u odabiru kandidata, ako su najbolji ovakvi, a bilo ih je 500 na prijemnom,....i ladno tu sad pice neke karijere, uzasno lose serije, ali zato polularen, filmovi, naslovne strane, emisije,...neki zatvoreni krugovi, klanovi,...
angie01 angie01 16:15 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

razumeti da ni jedna nacija s tim nikakve veze nema,


a gde je pomenuta nacija,...ono u tragovima, bilo kako???

pomenuto je je drustvo- koje jeste shebano na mnogo nivoa,....to sto se neke lose stavri desavaju i negde drugde , ne pokriva postojanje problema, ne pravda ga- sto ti uporno i na sve moguce teme stalno radis,...pa ko je onda u stvari ta budaletina, kako stalno castis nekog drugog.
milisav68 milisav68 16:42 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

.i ladno tu sad pice neke karijere, uzasno lose serije, ali zato polularen, filmovi, naslovne strane, emisije,...neki zatvoreni krugovi, klanovi,...

Ovo ti je malo široka četka.

Te popularne serije su uglavnom na privatnim televizijama, a ako su na državnoj, često bude neka koprodukcija, što će reći od privatnih para.

A kad su privatne pare u pitanju, onda vlasnik gleda da prođe što jeftinije i da što više zaradi, pa se onda angažuju jeftiniji glumci (da ne kažem lošiji, jer nisu svi loši), a popularnost se veštački naduvava da bi serija bila gledana.

Mi tu ne možemo ništa, osim da izaberemo da to ne gledamo.

Ako se malo odmakneš, i pogledaš po okruženju - situacija je slična, osim što recimo hrvatske serije imaju bolju produkciju, a i na svetskom nivou je slično, samo je produkcija još bolja, ali i tamo ima klanova, kao i silovanja i maltretiranja.

Što će reći, koliko para toliko i muzike.
angie01 angie01 17:38 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

A kad su privatne pare u pitanju, onda vlasnik gleda da prođe što jeftinije i da što više zaradi, pa se onda angažuju jeftiniji glumci (da ne kažem lošiji, jer nisu svi loši), a popularnost se veštački naduvava da bi serija bila gledana.


pa ovde nema jeftinijih glumaca, nema ni dovoljno posla, oni koji su angazovani po pozoristima i tamo imaju mala primanja, ako su jos pausalci, onda su i neredovna, tako da svako pristaje na svaki honorar, samo da se radi- obicno su ti honorari vezani za velicinu budzeta i nista drugo, pa sad ili radis ili ne radis.
milisav68 milisav68 18:16 21.01.2021

Re: roditeljski pristanak

pa ovde nema jeftinijih glumaca

Nema, zato što su se razbežali po svetu ili ušli u neke druge isplativije poslove ili su se jednostavno povukli što zbog zdravlja (neki su i umrli), što zbog toga što neće da učestvuju u svemu tome, a neki su ušli u politiku...

Branka Katić, Ana Sofrenović, Dragan Mićanović, Vesna Trivalić, Nikola Kojo, Dragan Bjelogrlić, Žika Todorović, Milena Pavlović, Nikola Đuričko...

Ovo mi je onako na prvu loptu, neka srednja generacija, a verujem da ih ima još među ostalim generacijama koji ne bi igrali za mali honorar izgovarajući neke glupave dijaloge, trpeći svaku budalu.
docsumann docsumann 18:20 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

petargli
Mislio sam na ono sta prozivljavaju deca koja se bave sportom. Mnoga su u paklu jer zadovoljavaju ambicije i trenera i roditelja, a da nemaju ni jedan mehanizam zastite.
Primere imamo svuda oko nas, od davljenja igraca, preko lomljenja clip-borda o glavu, cupanja, dreke...cesto u direktnim prenosima, cesto od eminentnih trenera.
Oni su uzori trenerima mladjih kategorija, koji, kao po pravilu, pokupe ono najgore od njih i primenjuju na deci, cak u prisustvu roditelja.
Pa onda roditelji, u svom "ludilu", znaju recept, pa bude decu u 5-6h, sami ih treniraju po sistemu "tovari", "ako moze Lebron, mozes i ti", "no pain no gain" itd.
... ovo sto sam napisao je skoro pravilo.


Nažalost ima ovoga, npr. iz mog iskustva kao roditelja čije se dete bavi takmičarskim sportom, i koje je doživelo psihičko i verbalno nasilje, prisustvujući ne malom broju treninga (3 do 4 treninga nedeljno) i oko 40 utakmica po sezoni, to je pre pravilo u malom (ili vrlo) malom broju slučajeva. Bar ovde gde smo mi, vrlo malo ljudi tretira decu kao buduće superstarove tj primenjuje "no pain no gain" princip. Za sve ove godine možda sam sreo jednocifren broj roditelja od stotine drugih sa kojim sam došao u kontakt tokom utakmica i treninga. Takođe, u našem okruženju, ako skreneš pažnju na problem ili se obratiš adekvatnim strukturama za pomoć niko (opet da naglasim, iz mog iskustva i priča koje sam čuo) se nije oglušio ili pokušao da zataška stvar - ako postoji problem trude se da ga reše.

Tako da verujem, da je to i u Srbiji (ili bilo gde) moguće, ako postoji čvrst stav roditelja da ne žele da im neko teroriše i maltretira dete. Uz takav stav izgradi se i kultura da svi mi, ili bar velika većina nas, roditelji, deca i treneri sport treba da posmatraju kao igru.


rekoh već, na drugom blogu, da sam prisustvovao maltretiranju koje je Jelica Dabović doživljavala od svog oca na treninzima.
on je i meni bio trener, samo što prema nama (vaterpolistima) nije bio ni izblza toliko surov. a bio je sajko. fanatik.
petargli petargli 18:44 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

rekoh već, na drugom blogu, da sam prisustvovao maltretiranju koje je Jelica Dabović doživljavala od svog oca na treninzima.
on je i meni bio trener, samo što prema nama (vaterpolistima) nije bio ni izblza toliko surov. a bio je sajko. fanatik.


Ne znam ni sam koliko puta sam razmišljao o tim nekim stvarima, pričao sa suprugom i sinom, razgovarao sa drugim roditeljima i trenerima, i nekako se uvek pojavi trag ka zaključku da je za sve kriva kultura ili bolje rečeno industrija profesionalnog sporta koja generiše enorman novac. Tu gde ima enormnog novca, ili bar naznaka da ti možeš da budeš deo toga, sve se izvitoperi i granice isčeznu. Potrebna je ogromna snaga da se zadrži stav da je sport pre svega igra i da ti igrajući uživaš. Motivaciju da budeš bolji i napreduješ treba da crpiš iz toga da što bolje igraš više ćeš da uživaš.
docsumann docsumann 18:49 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Ne znam ni sam koliko puta sam razmišljao o tim nekim stvarima, pričao sa suprugom i sinom, razgovarao sa drugim roditeljima i trenerima, i nekako se uvek pojavi trag ka zaključku da je za sve kriva kultura ili bolje rečeno industrija profesionalnog sporta koja generiše enorman novac.


novac ovakvim ljudima samo da vjetra u jedra, otvori im prostora da se razmahnu.

al ovo o čemu sam pričao je bio čist amaterizam. pionirski uzrast pivanje/vaterpolo.
tu para nema na vidiku ni iza horizonta
angie01 angie01 18:52 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

sport pre svega igra i da ti igrajući uživaš. Motivaciju da budeš bolji i napreduješ treba da crpiš iz toga da što bolje igraš više ćeš da uživaš.

angie01 angie01 18:54 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

novac ovakvim ljudima samo da vjetra u jedra, otvori im prostora da se razmahnu.


da, ja to isto mislim.
petargli petargli 19:05 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

al ovo o čemu sam pričao je bio čist amaterizam. pionirski uzrast pivanje/vaterpolo.
tu para nema na vidiku ni iza horizonta


Roditelji često leče komplekse tj pokušavaju da se ostvare preko svoje dece. To ode ne retko u krajnost da bivaju suroviji prema svojoj deci nego prema drugoj.
angie01 angie01 19:18 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


Roditelji često leče komplekse tj pokušavaju da se ostvare preko svoje dece. To ode ne retko u krajnost da bivaju suroviji prema svojoj deci nego prema drugoj.


po meni, svako bavljenje decom bi moralo da bude organizovano i odradjivano po nekim standardima i nadzorom-kako drzavne skole, tako i privatne,...stvarno ne znam kako je to regulisano u zakonu,...al znam da jeste u slucaju da roditelj zlostavlja dete, ili ga zapusta i slicno,...sto je isto regulisano i u drzavniminstitucijama koje se bave decom,( zasto bi bilo drugacije u privatnom sektoru)- nista od toga ne funkcionise kako treba u praksi, celu drustvo je ustrojeno "tradicionalno" po zakonu jaceg.

btw- kako je uspeo da se izvuce onaj smrad pahomije.
milisav68 milisav68 19:32 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01
btw- kako je uspeo da se izvuce onaj smrad pahomije.

Zastarelo, krili po fiokama.

To je standardna procedura za sve "odabrane" (ne samo u SPC, već u svim oblastima, i pod bilo kojom vlasti).


angie01 angie01 19:38 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

To je standardna procedura za sve "odabrane" (ne samo u SPC, već u svim oblastima, i pod bilo kojom vlasti).


bas lepo,...i onda se pojedini ovde bune, kako samo budalcine ne razumeju da je sve ok.
petargli petargli 19:39 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

po meni, svako bavljenje decom bi moralo da bude organizovano i odradjivano po nekim standardima i nadzorom-kako drzavne skole, tako i privatne,...stvarno ne znam kako je to regulisano u zakonu,...al znam da jeste u slucaju da roditelj zlostavlja dete, ili ga zapusta i slicno,...sto je isto regulisano i u drzavniminstitucijama koje se bave decom,( zasto bi bilo drugacije u privatnom sektoru)- nista od toga ne funkcionise kako treba u praksi, celu drustvo je ustrojeno "tradicionalno" po zakonu jaceg.

btw- kako je uspeo da se izvuce onaj smrad pahomije.


Veliki deo problema je što ti nigde ne učiš da budeš roditelj, kao što npr učiš da postaneš doktor, pravnik, bankar, nastavnik, policajac itd, uglavnom ti kupiš vaspitni modus od svojih roditelja kao što su oni pokupili od svojih. Većina ljudi uspe da se nadogradi u bolju verziju svojih roditelja ali čak i tada se ponavljaju neke greške koje su usvojene. Zato je ključ što bolja edukacija i jasno isticanje i stalno ponavljanje dobrih društvenih vrednosti.
angie01 angie01 19:49 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Veliki deo problema je što ti nigde ne učiš da budeš roditelj, kao što npr učiš da postaneš doktor, pravnik, bankar, nastavnik, policajac itd, uglavnom ti kupiš vaspitni modus od svojih roditelja kao što su oni pokupili od svojih. Većina ljudi uspe da se nadogradi u bolju verziju svojih roditelja ali čak i tada se ponavljaju neke greške koje su usvojene


hvala ti, jer sam preskocila da naznacim zasto sam napisala sve ono u komentaru na koji si replicirao- upravo zbog toga, sto si sada rekao, moraju da postoje zakoni, pravila i kontrola u radu sa decom, a ne da to neko radi onako kako zamislja da je dobro,...ili nedajboze, sa nekim losim namerama.


Zato je ključ što bolja edukacija i jasno isticanje i stalno ponavljanje dobrih društvenih vrednosti.


mozda ne bi bilo lose, da postoji neki novi predmet u skoli i da bude obavezan, o lepom ponasanju, moralnim vrednostima, eticnosti, o formiranju zdrave licnosti, jacanju samopouzdanja, pravilima roditeljstva, pravilima dobre komunikacije, gradjanskim pravima i slicno... sa raznim predavacima, radionicama,...ja stavrno ne zna na koji drugi nacin, sem kroz obavezne institucije sistema je moguce da se nekako popravi ovo sveopste posrnuce.
petargli petargli 20:29 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01

Mislim da su retke zemlje u modernom svetu koje nemaju te institucije, ali je veliki problem, kao što sam naveo u nekom od prethodnih komentara, nivo servisabilnosti tih institucija. Srbija očigledno ima problem i nivo nije kao u nekim drugim zemljama.

To je u principu sve lepo smišljeno od vrtića preko osnovnih i srednjih škola do univerziteta. Postoji šansa da se edukuješ i postaneš čovek ali samo kroz tesnu saradnju roditelja i institucija. Institucije moraju da rade i sa roditeljima i sa decom, od vrtića pa do srednje škole.

Kako je to izgledalo kod mene ... Npr zvali su nas iz vrtića kada se moj sin naljutio i pocepao čaršaf za spavanje da popričamo a onda da uzmemo taj čaršaf i zašijemo ga, . Onda, ćerka koja je još mala dve i po godine, je đavo živi, što bi rekli moji, i ne znam koliko puta smo pričali sa vaspitačicom da poštujući njen karakter i individualizam nekako dođemo do toga da se ona uspešno socijalizuje i da ona prihvati drugu decu i oni nju takva kakva je, šica mala ... Pa smo prošle godine dobili poziv od direktorke da se sin igrajući fudbal pobio sa jednim od drugova i to se baš popesničili ... Ceo razgovor je bio u prijateljskom tonu. Kaznu smo naravno prihvatili, on dobio ukor, a interesatno je bilo, da je počeo da plače kada je čuo da će ovaj drugi da dobije suspenziju od tri dana, bilo mu krivo što su se uopšte pobili i što je ovaj drastičnije kaženjen od njega. Naravno, izmirili su se i nije bilo nikakvih problema posle.

Poenta je da se insitucije aktivno bave i decom i roditeljima i da insistiraju na razgovoru ne bi li mi svi nešto naučili i došli do nekog modusa vaspitanja koji je dobar za dete poštujući njegov individualizam i integritet.
angie01 angie01 20:57 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Kako je to izgledalo kod mene


izvini, a gde ti zivis?


koja je još mala dve i po godine, je đavo živi,




a interesatno je bilo, da je počeo da plače kada je čuo da će ovaj drugi da dobije suspenziju od tri dana, bilo mu krivo što su se uopšte pobili i što je ovaj drastičnije kaženjen od njega. Naravno, izmirili su se i nije bilo nikakvih problema posle.


sto znaci da kapira stvari i ima normalna, zdrava osecanja.




Poenta je da se insitucije aktivno bave i decom i roditeljima i da insistiraju na razgovoru ne bi li mi svi nešto naučili i došli do nekog modusa vaspitanja koji je dobar za dete poštujući njegov individualizam i integritet


pa da,to i kazem,kada pocnes da ucis od malena,od vrtica, pa kroz skolu sve ono sto sam navela, nekako ima vise sansi da svi usvoje barem one najvaznije stvari,, pa i kada jednog dana postanu roditelji.
gvozden1 gvozden1 21:13 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


a gde je pomenuta nacija,...ono u tragovima, bilo kako???

pomenuto je je drustvo

Koje društvo?
Srpsko, ja podrazumevam.
A na koje si ti mislila?

pa ko je onda u stvari ta budaletina

Onaj koji pljuje a nema pojma šta, pljuje redom i podjednakim žarom, i silovanje i dril i kriterijume za prijem, sve.

Jer je trenutno in pljuvati sve što je u bilo kakvoj vezi sa njim.

E to su budaletine.

Birao lepe.
Pa šta ako je birao lepe.

Njegova škola njegova pravila, hoće da prima samo lepe, a šta je lepo odlučuje on.

Sviđaju ti se pravila, upisuj, ne sviđaju, traži drugog.

Ili bi bolje bilo da neki centralni komitet propisuje koga će on u njegovu školu da prima?

Kad i ko uspe da razdvoji bitno od nebitnog, dopustivo od nedopustivog, zabranjeno od ne zabranjenoh, e taj je kompetentan da traži i rešenja.
Ti u te ne spadaš.

Ostalo je dreka palanke, a to teško da promeni stvari.

Ti u te spadaš.
angie01 angie01 21:43 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Koje društvo?
Srpsko, ja podrazumevam.
A na koje si ti mislila?


ti prvo nauci razliku u terminima, sta znaci pojam nacija, a sta drustvo,...pa onda dodji da nekome solis pamet,...inace je to gradivo za osnovnu skolu.


Onaj koji pljuje a nema pojma šta, pljuje redom i podjednakim žarom, i silovanje i dril i kriterijume za prijem, sve.


pa onda poradi na kognitivnim sposobnostima- sto nisam sigurna da je moguce-jer ocigledno nisi bas najbolje razumeo ni post ni moje komentare.


Kad i ko uspe da razdvoji bitno od nebitnog, dopustivo od nedopustivog, zabranjeno od ne zabranjenoh, e taj je kompetentan da traži i rešenja.


kaze neko,ko bi vitlao nozem po tudjim vratovima,jer su druge nacionalnosti.


Ti u te spadaš.



e da,...ako ne moze da budes pristojan u komunikaciji, nemoj vise da dolazis.


gvozden1 gvozden1 22:01 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


ti prvo nauci razliku u terminima, sta znaci pojam nacija, a sta drustvo,...pa onda dodji da nekome solis pamet,...inace je to gradivo za osnovnu skolu.

Dobro hoću.
A ne reče mi, na koje društvo si mislila?

pa onda poradi na kognitivnim sposobnostima- sto nisam sigurna da je moguce-jer ocigledno nisi bas najbolje razumeo ni post ni moje komentare.


Možda sam i shvatio ali učitavam :)


kaze neko,ko bi vitlao nozem po tudjim vratovima,jer su druge nacionalnosti.


E sad, da se radi o nekome drugom, a ne o tebi, ovo bi zavredelo čak i teranja u tri lepe.

Ali pošto si ti u pitanju onda, kako si Endži?
:)


ako ne moze da budes pristojan u komunikaciji


Otvorenost, iskrenost smatraš nepristojnim?

Pristojno je, onda, pretvaranje i ogovaranje iza leđa.

Pa da, palanka.
angie01 angie01 22:30 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

A ne reče mi, na koje društvo si mislila?


na koje drustvo sam mislila kada sam rekla sta?

evo da ti pomognem, posto si ti sigurno zaboravio, jer uvek udaras na bilo sta sto je receno,


Tamo gde je i dalje moguc ovaj vid nasilnog ponasanja i cesto se desava, su zemlje u kojima su ljudska prava zanemarena, pravosudni sistem slabo funkcionise, a tradicionalna sredina precutno zataskava problem i zrtve prakticno nemaju kome da se obrate u tako ustanovelnom funkcionisanju drustva.


na ovo si skocio jos u prvom komentaru, a sadrzaj je preprican iz dela studije o seksualnom nasilju, ako je uopste potrebno da se to kaze, jer je toliko logicno,....da li je nase drustvo takvo- jeste.

Možda sam i shvatio


ne nisi,jer ti mnogo toga ne znasi ne razumes bas najbolje, kako si pokazao tokom ovih godina, ali zato volis da budes zlonameran i da se kurcis.





E sad, da se radi o nekome drugom, a ne o tebi, ovo bi zavredelo čak i teranja u tri lepe.


a sto,ja sam samo ponovila ono sto si ti sam rekao.



Otvorenost, iskrenost smatraš nepristojnim?


dadada-ti se bazicno primitivno ponasas...i svestan si toga,al volis,...pre nekog vremena sam otvorila neki bas stari blog, gde kiptis od ljubaznostii sve na trepavicama govoris, jer prosto nisi smeo drugacije,...sada kada je popustila kontrola od kada su ovi tvoji ustoliceni, sada si pustio na volju svojoj pravoj prirodi.

da se ne bi vise preganjali,jer je kretenski,...ako hoces normalno da komuniciras-dobrodosao,...ako neces,...idi negde gde to ljudi vole i tolerisu.
zemljanin zemljanin 22:42 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

ebo vas sistem ... sve mora sistem da vam resi i da vam sazvace ... pa evo kod mene nema nikakvog sistema, N I K A K V O G. ... sva deca su nasa deca, svi brinu o svakom detetu, niti drugi gledaju gde su im deca, niti smo mi to radili, naravno kad smo se privikli na to ... stabilna i cvrsta zajednica, nema nikakvih ekscesa niti bilo cega sto bi ugrozilo decu ... znaci nije do sistema nego do odraslih ljudi i njihovih vrednosti ... ovde je zajednica i postovanje najveca vrednost a ne novac i titule ... klinci zaglave celu noc na teleskopu koji sam im dao, svi znaju da su kod mene i da je to kao i da su kod svoje kuce, tu klopaju, dremaju, igraju se ... uvek sam imao vremena za decu, kako moju tako i drugu, kad god, oni su gospodari mog vremena ... a mislim da svi znaju da ih imamo prilican broj .. a sad dolaze i unuci koji su u soku prve nedelje, dok se ne prilagode na slobodan zivot i detinjstvo kako bi svako dete trebalo da ima.

znaci nije sistem, nego zajednica i ljudi i vreme.
gvozden1 gvozden1 22:51 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...



Tamo gde je i dalje moguc ovaj vid nasilnog ponasanja i cesto se desava, su zemlje u kojima su ljudska prava zanemarena

Aha, to znači.
Pa dobro, evo imamo primere za Kanadu, Ameriku i Srbiju.

Jesi li na ta društva mislila?

jer ti mnogo toga ne znasi ne razumes bas najbolje,


Pa zato te i pitam da mi objasniš.
Hajd ono što te pitah gore, kako to da pričaš o "našem" srpskom društvu, kad se i gore stvari dešavaju u drugima, a njih ne smatraš primitivnim.

Jel razlika u silovanju, jel kod nas primitivno siluju, a kod njih emancipovano?


a sto,ja sam samo ponovila ono sto si ti sam rekao.


A da navedeš to, naravno, ne možeš.
Ili možda možeš?

Ili bi sad da se ja pravdam?

Endžika, mala si ti za to :) 2
.sada kada je popustila kontrola od kada su ovi tvoji


A dok nisu došli moji nisam smeo jer bi me tvoji kaznili?

Što nisam smeo, čega sam se bojao?

Ne upetljavaj se više, leba ti i soli.
angie01 angie01 22:58 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...


stabilna i cvrsta zajednica, nema nikakvih ekscesa niti bilo cega sto bi ugrozilo decu ... znaci nije do sistema nego do odraslih ljudi i njihovih vrednosti ... ovde je zajednica i postovanje najveca vrednost a ne novac i titule


pa to jeste sistem- postavljene su vrednosti na svoje mestoi odrastanjem su takve usvojeneiispostovane-to je to.

znaci nije sistem, nego zajednica i ljudi i vreme.


da dodam- pitoma zajednica samosvesnih ljudi koji postuju ustanovljene vrednosti svi zajedno- svaka cast

...al je neuporedivo sa bilo cime ovde, gde sve to nekako treba prvo da se vrati na noge i uspostavi red.
angie01 angie01 23:00 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

huci- ne smaraj.
gvozden1 gvozden1 23:26 21.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Sunce ti žareno koja promena :)
Od klanja i listanja po starim blogovima, do ne smaraj.

Dobro evo neću, samo mi objasni što je silovanje u Srbiji posledica zanemarivanje ljudskih prava, a silovanje u Americi posledica nečeg drugog?
angie01 angie01 00:19 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

Dobro evo neću, samo mi objasni što je silovanje u Srbiji posledica zanemarivanje ljudskih prava, a silovanje u Americi posledica nečeg drugog?


da li ti shvatas, pod jedan, da svaki put, a to radis UVEK, kada se ukaze na neki problem koji FAKAT postoji, a ti kazes, pa tako je i u, pa sta god navedes, da ti relativizujes taj problem, kao da je on-problem, ma kako strasan bio po nas- bolji i manje dramatican, ako takvih primera ima i negde drugde.

pod dva, porediti bilo koju zemlju u kojoj funcionisu institucije sistema i nasu u kojoj su one maltene ugasene- je glupavo.

pod tri- da li si ti svestan odijuma koji se obrusava u svoj svojoj grozoti na zene u nasoj sredini koje prijave nasilnika,....i sramotu i prezir kroz koji treba posle da prodju,....a nasilnik, ako uopste bude priveden pravdi, zrtva izdrzi celu torturu- dobije neku zanemarljivu kaznu,

da li hoces da kaze da nasa sredina nije prema zani suvise "tradicionalna", da zene ne trpe nasilje na svakom koraku i da ne trpe neravnopravnost, da policija ne reaguje skoro pa, ajde nemoj vise
kada zena prijavi nasilnika, na sta se jedva odluci, i radije trpi,nego da bude izlozena novoj torturi, jer je tako navikla i boji se, da sudovi nisu neupotrebljivi, da nase drustvo nije primer u kome su ljudska prava ugrozena u svakom segmentu, sem za odabrane,...da ne tupim vise,....sve to ne mozes da pokrijes svojom brigom za nacionalno, nego uredjenim sistemom koji funkcionise, vladavinom prava,....
petargli petargli 04:04 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

ebo vas sistem ... sve mora sistem da vam resi i da vam sazvace ... pa evo kod mene nema nikakvog sistema, N I K A K V O G. ... sva deca su nasa deca, svi brinu o svakom detetu, niti drugi gledaju gde su im deca, niti smo mi to radili, naravno kad smo se privikli na to ... stabilna i cvrsta zajednica, nema nikakvih ekscesa niti bilo cega sto bi ugrozilo decu ... znaci nije do sistema nego do odraslih ljudi i njihovih vrednosti ... ovde je zajednica i postovanje najveca vrednost a ne novac i titule ... klinci zaglave celu noc na teleskopu koji sam im dao, svi znaju da su kod mene i da je to kao i da su kod svoje kuce, tu klopaju, dremaju, igraju se ... uvek sam imao vremena za decu, kako moju tako i drugu, kad god, oni su gospodari mog vremena ... a mislim da svi znaju da ih imamo prilican broj .. a sad dolaze i unuci koji su u soku prve nedelje, dok se ne prilagode na slobodan zivot i detinjstvo kako bi svako dete trebalo da ima.

znaci nije sistem, nego zajednica i ljudi i vreme.

Pa ti si ovde upravo opisao jedan SISTEM na koji si po svom priznanju morao da se prvo navikneš, pa prihvatiš i na kraju gajiš - inače bi završio u nečijoj čorbi, . Znači i kod vas, negde Bogu iza nogu, , postoji SISTEM koji svi vi održavate jer tako oćete i tako ste u mogućnosti. Isto tako i mi, sem što naš sistem ima mnogo više ljudi, ali daleko mnogo više ljudi, a među njima ima i onih koji nisu dobri pa nanose zlo drugima i onda da mi ne bi morali da potegnemo za onim prastarim oko-za-oko ili već kako moramo da imamo neke jebene institucije i budemo u interakciji sa njima. I ti sad zameraš nama, što hoćemo da te institucije sistema rade svoj posao?
petargli petargli 04:10 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

izvini, a gde ti zivis?

U Severnoj Americi
zemljanin zemljanin 04:25 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01
pa to jeste sistem


petargli
opisao jedan SISTEM


u pravu ste, po difoltu je meni, sistem = drzava ... moja greska
gvozden1 gvozden1 19:40 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

ako takvih primera ima i negde drugde.

Ako takvih ima svud, a ima, to nije specifikum "našeg" društva pa samo budala može na osnovu tih slučajeva procenjivati kakvo je "naše" društvo.
Isto je kao i druga gde takvih slučajeva ima, a ima ih svud.

To nije karakteristika "našeg" društva nego ljudskog društva.

pod dva, porediti bilo koju zemlju u kojoj funcionisu institucije sistema i nasu u kojoj su one maltene ugasene- je glupavo.


E da bi se napisala ovako prazna i glupa fraza, i pri tom da se smatra nečim pametnim, mora se biti ozbiljna budala.

A za ovo
da li si ti svestan odijuma koji se obrusava u svoj svojoj grozoti na zene u nasoj sredini koje prijave nasilnika,.


ne znam šta treba da se bude, verovatno neki ozbiljniji problemi.

Koji bre odijumi, jesi li ti normalna?
Ako se i može govoriti o odijumu, on je na suprotnoj strani, protiv silovatelja, a ne žena, kao u ovom slučaju npr.

Od kad je Srba i srpskog društva silovatelji su tretirani kao dno, talog, ološ, kakvi bre odijumi protiv silovane žene?

Karađorđe je brata zbog toga ubio, Vojvoda Vuk streljao svoje i zabranjivao četnicima da bilo kakav kontakt sa ženama imaju, bilo kakav, ni da ih pitaju ništa nisu smeli, Voja Tankosić batinao očeve i braću silovane što je nisu zaštitili.

Pa jbt i u zatvorima silovatelji bivaju maltretirani od drugih robijaša, to je srpska kultura i odnos prema "muškarčinama" a ti pričaš o odijumu podrške..

Ajd što nemaš veze sa životom, ali je bre bezobrazno propisivati Srbima, pardon "našem društvu" to što im pripisuješ.


angie01 angie01 20:33 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

, to nije specifikum "našeg" društva


prvo,nisam to rekla,nego sam navela strucnu procenu u kakvim sredinama je to najcesce moguce-na sta si ti odmah skocio sa Srbi, nacionalno, pa i drugi,...sto vidim da nastavljas-jer ni ne umes drugacije.


E da bi se napisala ovako prazna i glupa fraza,


ti izgleda ne znas ni sta znaci pojam fraza-ja sam napisala konstataciju, a ne frazu.





ne znam šta treba da se bude, verovatno neki ozbiljniji problemi.



sta bi ovo uopste moglo da znaci???


Koji bre odijumi, jesi li ti normalna?
Ako se i može govoriti o odijumu, on je na suprotnoj strani, protiv silovatelja, a ne žena, kao u ovom slučaju npr.


pa je l citas ti komentare na ovu vest- na bilo kojoj strani,....ovo sto smo ovde izneli i sto gostuju neki poznati, to nije odijum.

sta je bilo u slucaju jutka, leba ti?...sto je jedan od poslednjih javnih slucajeva, pa smo svi mogli da vidimo sramotu reakcija ljudi.

pogledaj sta o svemu- narocit o opolozaju zena u nasem drustvu kaze Nenad Jezdic-imas na youtube,...a i on zagovara dobre domacine, pa ti zato preporucujem.


angie01 angie01 20:48 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

upravo traje Crvena linija, na N1 sa ovom temom-pa pogledaj.
gvozden1 gvozden1 20:59 22.01.2021

Re: Kada smo kod sporta...

angie01
upravo traje Crvena linija, na N1 sa ovom temom-pa pogledaj.

A to ono, region?

Fala, ali ne, zbog mentalnog zdravlja.

A šta Jezdić priča, leba ti?

Znam ga, i ne bih baš njega imao ni za prijatelja, a bogami ni za gurua.

Ne znam šta o ovome priča, možda se i slažem sa tim, al Jezdić...


A ovo mi je isto sjajno "nije fraza nego konsatacija" :)

Dobra si, dobra :)
petargli petargli 18:17 20.01.2021

FDU

- Kako je moguce, da neko odrzi imidz vrhunskog pedagoga I ne poremeti poverenje zajednice, cinjenicom da je bio podrzavalac arkanovih tigrova I sa njima isao po ratistu I snimao razne uzase koji su se tamo desavali,

Ovo mi malo nategnuto ...

- Kako se odobravao ocigledan nepotizam pri upisu na FDU, s obzirom da je nasilnikova zena profesor glume na tom fakultetu I ispalo je po prici, da je predavala-znacii primila na prijemnom-upravo djake iz skole svog supruga….zar to nije onaj znacajan beocug zabog koga se cutalo na sve drugo,…zar to nije novo nasilje nad svim drugim kandidatima, koji sa tako uspostavljenom “kombinacijom”, gube svoju sansu u startu,….da ne pominjem decu svih glumaca, koji naprosto nisu imala nikakav problem da prodju prijemni, na drzavnom fakultetu, na kome se, kako cujem, godisnje prijavi oko 500 kandidata za odsek glume, za prijemni placa 100 evra, a posle se na spisku primljenih nadju poznata prezimena, dok ova ostala boranija, nije ni uzimana u obzir,….neke slucajeve koje znam od prijatelja, da izuzetni kandidti na BGD FDU ne prodju ni prvi krug, a posle osvanu prvi na listi, recimo u NS akademiji, nekako mi je nemoguce da je kriterijum bas toliko razlicit…sta se tu u stvari desava,


Ovo je kompleksna tema i nije da nema raznih kombinacija ali kvalifikacije kao očigledan nepotizam itd smetaju da se sagleda problem.

Npr. u klasi mog rođenog brata na FDU-u u Beogradu ne znam da je bilo ijedno dete poznatih ili moćnih roditelja, čak su većina njegovih kolega i on sam bili iz unutrašnjosti iz "običnih" porodica. Moj brat, bez ikakvog prethodnog glumačkog iskustva, se čak nije ni spremao nešto preterano i posebno, možda nekoliko meseci pre prijemnog, izašao, položio. Pele je npr bio oduševljen njegovom mogućnosću transformacije (da se pohvalim malo ... :))


angie01 angie01 20:07 20.01.2021

Re: FDU

Ovo mi malo nategnuto ...


u kom smislu?

Npr. u klasi mog rođenog brata na FDU-u u Beogradu ne znam da je bilo ijedno dete poznatih ili moćnih roditelja, čak su većina njegovih kolega i on sam bili iz unutrašnjosti iz "običnih" porodica. Moj brat, bez ikakvog prethodnog glumačkog iskustva, se čak nije ni spremao nešto preterano i posebno, možda nekoliko meseci pre prijemnog, izašao, položio. Pele je npr bio oduševljen njegovom mogućnosću transformacije (da se pohvalim malo ... :))


ovo neka Andersen verzija prijemnog na FDU:)))
petargli petargli 20:18 20.01.2021

Re: FDU

Nije Andersen verzija prijemnog nego istina! Neverovatno, ako kažeš nešto što se ne uklapa u narativ koji se promoviše odmah te optuže da lažeš. Ne znam, čemu onda blog, ako je jedini cilj da se diskredituje sagovornik? Dovoljno je samo nekoliko komentara i da bude jasno da ovde niko nema želju da razmeni mišljenje i polemiše!
angie01 angie01 20:33 20.01.2021

Re: FDU

Nije Andersen verzija prijemnog nego istina!


pa nije mi uopste namera da ti kazem da lazes- zato sam bila nezna:)-niti da diskreditujem sagovornika-jednostvano zanm suvise mnogo o tim prijemnim ispitima, kroz suvise primera i situacija i od mnogo ljudi-da ne objasnjavam sada,jer nemam dozvolu za tako nesto.

...a bez svega toga,kako je moguce da su apsolutno sva deca glumaca prosla, svi su "pretalentovani"i nija bilo problema za njih, jedan se hvalio da je upisao FDU da bi izbegao vojsku, kako molicu lepo,kada se tamo najteze prolazi bez kombinacije, a on bio siguran,...znaci od prosecno 500 kandidata u onih deset primljenih udje 5 dece poznatih i njihovih, ostatak su "mikina deca" i jedan, dvoje srecnika,...
petargli petargli 16:38 21.01.2021

Re: FDU

...a bez svega toga,kako je moguce da su apsolutno sva deca glumaca prosla, svi su "pretalentovani"i nija bilo problema za njih, jedan se hvalio da je upisao FDU da bi izbegao vojsku, kako molicu lepo,kada se tamo najteze prolazi bez kombinacije, a on bio siguran,...znaci od prosecno 500 kandidata u onih deset primljenih udje 5 dece poznatih i njihovih, ostatak su "mikina deca" i jedan, dvoje srecnika,...

Pa ne moraš da budeš pretalentovan jedino što moraš je da spremiš prijemni i ako ga spremiš u top 10 budeš primljen. Deca glumaca su tu u prednosti, imaju pristup iskustvu i resursima da spreme prijemni najbolje što mogu ili bar bolje od drugih koji nemaju tu mogućnost. Taj prijemni je vrlo kompleksan u smislu da nije kompletno metrički, kao npr. prijemni za Matematički fakultet, već postoji i deo subjektivnog. Npr. Pele gleda tu decu i dok ih evaluira po kriterijumima koji postoje on isto procenjuje sa kojim od njih može da ostvari punu saradnju i taj neki porodični odnos. To je on i rekao u onom klipu što si linkovala. Sem toga, Pele je uputio otvoren poziv novinarima ili bilo kom drugom da bude prisutan 5 dana na prijemnom i da se uveri da li ima mućki ili nema. Ja da sam novinar i da me to interesuje bi prvom prilikom otišao tamo.


Evo sad mog ličnog iskustva, npr. znam ne mali broj dece profesora sa fakulteta koji sam završio koji su upisali isti taj fakultet. I nikom ništa nije bilo čudno ...
milisav68 milisav68 16:48 21.01.2021

Re: FDU

Evo sad mog ličnog iskustva, npr. znam ne mali broj dece profesora sa fakulteta koji sam završio koji su upisali isti taj fakultet. I nikom ništa nije bilo čudno ...

Ne samo to, deca lekara su često lekari, sudija - sudije, i ima tih primera puno samo je manje vidljivo.

Pa evo i politici imamo primer dinastije Krkobabić.

petargli petargli 17:08 21.01.2021

Re: FDU

Pa evo i politici imamo primer dinastije Krkobabić.




bene_geserit bene_geserit 05:12 23.01.2021

Re: FDU

Npr. u klasi mog rođenog brata na FDU-u u Beogradu

U klasi mog brata na FDU-u (istina režija, ne gluma) je dvoje od petoro bilo deca ultra poznatih iz struke (jedan je upisao apsolutno zasluženo, verovatno najtalentovaniji u nekoliko generacija, što kažeš "pristup iskustvu i resursima da spreme prijemni najbolje", drugi nezasluženo - taj je i prvi snimio film iz klase i naravno niko nije sumnjao da će prvi da ga snimi, neku budalaštinu naravno, mislim da se i ne bavi režijom više).
nije kompletno metrički, kao npr. prijemni za Matematički fakultet, već postoji i deo subjektivnog

E evo ti je duhovito. Pa struku učiš na fakultetu, ono što procenjuju je talenat, fizička i psihološka sposobnost da se baviš tim poslom. Tako da nije ni malo metrički već potpuno subjektivan.

Koliko god su besplatni fakulteti dobri, imaju taj problem da, pošto je ograničeni resurs u pitanju, u strukama u kojima nema egzaktnog kriterijuma, uvek neko daje ćagu da možeš da se baviš nekim poslom, a u elitnim zanimanjima (u koje, iz nekog čudnog razloga, gluma spada) tu naravno ima nepotizma i uticaja moći koliko hoćeš.
Черевићан Черевићан 19:24 20.01.2021

normalnost ustrojstva

ili,ono što mi je najviše neverovatno

у недорек друштву нашем
чуди ме ......да'с неко чуди,
закон мора имати Душана
да ....по мери.... грех осуди


п.с.
много тог нам измиче контроли
па углавном ....сазнање заболи,
јербо богме мањка...превентива
преостаје ........ето........ куратива
angie01 angie01 20:09 20.01.2021

Re: normalnost ustrojstva

јербо богме мањка...превентива
преостаје ........ето........ куратива


bas tako,...jedino sto kada su deca u pitanju, to ne smemo nikako dozvoliti.
zaharaga zaharaga 21:52 20.01.2021

Re: normalnost ustrojstva

Черевићан
ili,ono što mi je najviše neverovatno

у недорек друштву нашем
чуди ме ......да'с неко чуди,
закон мора имати Душана
да ....по мери.... грех осуди


п.с.
много тог нам измиче контроли
па углавном ....сазнање заболи,
јербо богме мањка...превентива
преостаје ........ето........ куратива


Kad smo vec kod stihova, poslusaj ove:



Na osnovu cega li su spevani?
zemljanin zemljanin 22:56 20.01.2021

Re: normalnost ustrojstva

Na osnovu cega li su spevani?

spevani na osnovu izbora, svesnog izbora da ne kazes NE ... podsmeh drustvu (apsolutno bilo kom drustvu) jer to su pravila ... ako hoces brzo gore, moras i brzo dole ... to je recept i on se ne menja ... prava zena nisu ugrozena njenom odlukom da nesto prihvati vec ne-prihvatanjem njene odluke ... licno znam mnogo zena koje su i same inicirale takve situacije ako im je to moglo doneti korist ... ali to je dogovor punoletnih osoba ... mozda nije fer prema onima koji vrede vise ali sve dok postoje drustveni oblici firmi i politika i stranke, popularnost i mediji - to ce biti deo tog miljea ...
magnus magnus 22:23 20.01.2021

javno privatno partnerstvo

- Kako se odobravao ocigledan nepotizam pri upisu na FDU, s obzirom da je nasilnikova zena profesor glume na tom fakultetu I ispalo je po prici, da je predavala-znacii primila na prijemnom-upravo djake iz skole svog supruga
, uvijek je tako kad se "raspolaže tuđom mukom", gluma baš i nije nešto na šta bi država trebala da dreši kesu, sasvim lepo bi bilo da za to postoje privatne škole ( uslov za glumu u Holivudu nije akademija ) a akademijama je zbog prestiža u interesu da primaju najbolje i one koji bi puno da plate . Na kraju tržište odluči. inaće ovakvi oblici javno privatnog obiteljskog ortakluka bili su iz doba komunizma , ugledni slovenački poduzetnik mi je pričao kako je on u socijalizmu imao privatnu firmu a žena direktorica škole, u suštinu uvijek je bio oslobođwn "terora" države jer je uvijek neko od poreznika ili inspektora imao problematično djete . Inače tamo gdje se arči poreski novac uvijek ima trgovine i ucjenjivanja seksom . od Bolnica, škola,opčina , fakulteta , vlada određeni tip meritokracije , ali ta meritokracija se zasnivama na "mešanju" tamo gdje je profit bitan , i svojem se parom upravlja to je puno ređe ( osim kafančuga i dragstora) , jer svaki ozbiljan privatnik zna "ako jebeš slugu, dobiješ gospodara"
a posle se na spisku primljenih nadju poznata prezimena, dok ova ostala boranija, nije ni uzimana u obzir,
PTT , ELETRODISTRIBUCIJA , ti je isto takva kod zapošljavanja , obiteljske firme
dolazel dolazel 22:47 20.01.2021

nista novo

Samo to sto se sada razotkrilo na FDU postoji i postojalo je na svim fakultetima i visim skolama u Bgd. A i celo drustvo je ranije bilo raspolozeno vise prema silovateljima (jer oni upadaju u matricu Srbina kao maco muskarca) nego zrtve (koja je sama po sebi kurva cim je dopustila da bude silovana). Pogotovo je problem u krugovima gde se krecu mocni i poznati jer se na Balkanu i inace njima gleda kroz prste.
Ta psihopatologija postoji vec dugo vremena i vec decenijama niko ne zeli nista tu da menja. S tim sto je to samo vrh ledenog brega kao si navela - ogroman nepotizam na svim fakultetima gde vladaju citave dinastije i gde se desava da radi nekoliko generacija cele familije u istoj zgradi cak i na istom predmetu - onda korupcija, uslovljavanje prolaska na ispitu raznim uslugama (od seksualnih pa na dalje).
Iz svog iskustva studiranja pocetkom 90tih u Bgd dobro se secam da je bilo slucajeva devojaka iz unutrasnjosti, obicno iz siromasnih porodica i bez ikakvog uticaja ili zastitnika, koje su toliko bile ubijene u pojam da se skoro nisu ni bunile protiv svakojakog seksualnog i drugog nasilja i iskoriscavanja jer je sistem tako bio podesen protiv njih da apsolutno nisu imale cime da se suprotstave. Taj sistem postoji i sada, mozda malo promenjen i ovo sto se desilo Mileni je samo opomena da i dalje postoji.
Nadam se da je ovaj potez ove hrabre zene konacno pocetak kraja tog sistema da i ce svest, moral i drustveni kodeks konacno poceti da se menja na bolje u Srbiji.

Evo samo primera: Poznati psihijatar i "seksolog" Jovan Maric - uvek jurcao za studentkinjama medicine, na kraju je i ozenio jednu - i intervju za casopis NIN 2001g:

S druge strane, ima autora koji smatraju da su Srbi nesto posebno, narocito u krevetu. Nebeski narod! Jedna Zagrepcanka preporucila je prijateljici: ako hoces brutalan seks, idi u Beograd! Na toj liniji deluje psihijatar Jovan Maric, sef katedre i veciti gost Ruske Jakic. Prof. dr Maric je naucnim istrazivanjem ustanovio da Srbin preferira grub seks, dok Srpkinja u zrelim cetrdesetim postaje nesnosna u postelji. Pre toga glumi cednost, "ti si mi drugi", da bi impresionirala partnera.
Iako brutalan u onim stvarima, Srbin nedovoljno poznaje potrebe zene, pa to nadoknadjuje iscrpljivanjem...
U daljem naucnom radu doktor Maric je dosao do zakljucka da se muski i zenski hormoni razlikuju i da je zato zenski pogled na svet drukciji od muskog. Priroda je, veli, muskarcu dala misice, a zeni lukavstvo, narocito u ljubavnim odnosima.


Ovako je nazalost mislio jedan od vodecih psihijatara u Srba...strasno.
angie01 angie01 23:21 20.01.2021

Re: nista novo

Samo to sto se sada razotkrilo na FDU postoji i postojalo je na svim fakultetima i visim skolama u Bgd. A i celo drustvo je ranije bilo raspolozeno vise prema silovateljima (jer oni upadaju u matricu Srbina kao maco muskarca) nego zrtve (koja je sama po sebi kurva cim je dopustila da bude silovana). Pogotovo je problem u krugovima gde se krecu mocni i poznati jer se na Balkanu i inace njima gleda kroz prste.


mojne ti dodje huci, da ti kaze, sram te bilo sto tako govoris.



Ovako je nazalost mislio jedan od vodecih psihijatara u Srba


onaj lakrdijas,koji je sam sebe zvao skeselencija dok je bio ambasador u Africi,...i koga je smotala i iskoristila studenkinja, upravo po suprotnom modelu od onog koji on zagovara, svadjajuci se sa svojim vecnim oponentom Jovom Tosevskim.
gedza.73 gedza.73 23:38 20.01.2021

Re: nista novo

angie01
koga je smotala i iskoristila studenkinja

'mojne ti dodje Anđa, 'da ti kaze, sram te bilo sto tako govoris.'
dolazel dolazel 23:40 20.01.2021

Re: nista novo

onaj lakrdijas


Taj lakrdijas je bio Profesor na Medicinskom Fakultetu Univerziteta u Beogradu dugo godina i vedrio i oblacio na predmetu Psihijatrija. Kazu da je tokom ispita pogotovo zgodnih studentkinja imao obicaj da lagano prelistava casopis "Erotika" i onda otvori stranu na kojoj je njegov intervju i kaze "a sad najuzbudljiviji deo". Moja sestra je srecom polagala kod drugog profesora ali me ne bi cudilo da se razotkrije citavo klupko oko Marica. Ogavan lik.
gvozden1 gvozden1 23:50 20.01.2021

Re: nista novo

mojne ti dodje huci, da ti kaze, sram te bilo sto tako govoris.

A što ti to mene pominješ kad mi brišeš komentare?

Obriše komentar pa posle polemiše s njim, misli, jadna, da će tako "pobediti"

Palančanka ostaje palančanka.

zemljanin zemljanin 00:04 21.01.2021

Re: nista novo

ima sam tu privilegiju da odrzim par 'predavanja' na filozofskom, psiholoski smer ... strucnog karaktera, sve su bile devojke ... hah, jedva zivu glavu izvukoh ... to je bila parada provokacija, audio i vizelnih ... koliko se secam bile su druga godina ... znaci, smejao sam se posle toga ali mogao sam da shvatim kako se oseca zena u cisto muskom auditorijumu ... ne znam da li im je to bio cilj, da li su imale dogovor, ali bilo je, recimo, zanimljivo ... ok, tada sam i ja imao 28-29 i nije bilo drugih predavaca, ali bila je galerija provokacija ... tako da studentkinje nekih smerova mogu biti 'osinje gnezdo' ... nije naivno biti predavac (on/ona) u takvim sredinama ... nema veze sa Maricem

PS. moram da ispravim, ono 'strucno' nije odgovarajuce, to su bile vise informativno-konsultantska 'predavanja' na inicijativu Min i Zavoda, nebitno.
angie01 angie01 00:10 21.01.2021

Re: nista novo

Obriše komentar pa posle polemiše s njim, misli, jadna, da će tako "pobediti"


nisam ti obrisala taj gde me pitas da li me nije sramota, jer sam napisala nesto sto apsolutno stoji- i nije moj zamisljaj.

a obrisala sam onaj u kome si nastavio da meni licno pises kojesta- rekoh ti vec, sem sto je prostacki, malo je i kretenski na ovakvu temu,...mada je i inace.
gvozden1 gvozden1 00:23 21.01.2021

Re: nista novo

sem sto je prostacki

Da ga postavim pa da drugi vide ima li išta prostačko u njemu, ili ti se više sviđa da ga ne vide a da ti kažeš da je prostački?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:42 21.01.2021

Dragan Bjelogrlić:

"Devojke, do juče devojčice, žrtve monstruoznog zločina su progovorile. Nisu samo izašle hrabro u javnost sa svojim bolom i dubokim ožiljcima, nego su se organizovale i odlučile da zločinca pošalju u zatvor.

Divim im se i klanjam dok mi se srce grči zbog njihovog ogomnog bola. Zahvaljujem im se do neba, što za razliku od prethodnih generacija, koje ne osuđujem, nisu htele da kroz život koračaju pognute glave, mireći se činjenicom da žive u društvu koje je naviklo na nepravdu gomilanu decenijama. Nisu pristale na ćutnju i ravnodušnost koja bi u godinama koje slede polako metastazirala u gubljenje vere u čoveka, pravdu, čast, u smisao postojanja.

U ime generacije koja nije našla snage da se odupre cunamiju istorijskih potresa, u ime generacije koja je zbunjena i jadna dozvolila izgradnju poremećenog sistema vrednosti u kome će zločinci, ubice, secikece i moralne nakaze biti ljudi od ugleda, izvinjavam im se i klanjam, ne tražeći da nam oproste. Nismo zaslužili njihovo razumevanje.

Veliko hvala što su nas, bar ne trenutak, probudile iz duboke uspavanosti i ravnodušnosti, koju smo prihvatili kao filosofiju života."

bene_geserit bene_geserit 07:46 21.01.2021

Re: Dragan Bjelogrlić:

Jel i Bjela beše prošao kroz Mikinu školu ?
shmoo shmoo 08:40 21.01.2021

Re: Dragan Bjelogrlić:

bene_geserit
Jel i Bjela beše prošao kroz Mikinu školu ?



То не знам.

Знам да је Којо прошао.

А Бјела је доспео до глуме прво као Сирогојно у филму "Бошко Буха". Не знам како је доспео на аудицију (данас се ваљда то каже кастинг) за тај филм. После средње школе уписао је био прво грађевину, па се после пар година ипак одлучио да оде на ФДУ. Каже моја жена да је у основној и средњој (ишла је са њим у исто одељење у основној и прве две године средње па их после шуварица разбацала по Београду као и све нас из тих генерација на трећој и четвртој години средње) био међу најбољим математичарима у граду.

Али не знам да ли је ишао код Мике. Није ми никада то помињао за разлику од Николе Која и Бранке Катић.

angie01 angie01 16:24 21.01.2021

Re: Dragan Bjelogrlić:

Jel i Bjela beše prošao kroz Mikinu školu ?


ne znam, al sam cula, da njegov sin nije ni morao, da je imao obezbedjen prolaz kod tatinog klasica u Peletovoj gupi:)

od tih prosecno 500 prijavljenih kandidata, tih 10 srecnika koji udju na klasu, se ne bira od celog tog broja, nego se kandidati podele na grupe, pa se svakog dana iz grupe pre i popodne odaberu jedna devojka i jedan mladic- pa ako nema srece da upadnes u grupu u kojoj je reciom poznati sin, hebiga i tvoj talenat i strast i ljubav prema glumi,...natrcao si nalose bacene karte u vec postavljenom sistemu,....tako barem pricaju upuceni...
petargli petargli 16:46 21.01.2021

Re: Dragan Bjelogrlić:

ne znam, al sam cula, da njegov sin nije ni morao, da je imao obezbedjen prolaz kod tatinog klasica u Peletovoj gupi:)

od tih prosecno 500 prijavljenih kandidata, tih 10 srecnika koji udju na klasu, se ne bira od celog tog broja, nego se kandidati podele na grupe, pa se svakog dana iz grupe pre i popodne odaberu jedna devojka i jedan mladic- pa ako nema srece da upadnes u grupu u kojoj je reciom poznati sin, hebiga i tvoj talenat i strast i ljubav prema glumi,...natrcao si nalose bacene karte u vec postavljenom sistemu,....tako barem pricaju upuceni...


Znači ti nisi imala direktnog iskustva sa prijemnim na FDU nego si samo čula, pretpostavljam od roditelja čija deca nisu položila, a oni dali grdne pare za spremanje?

Talenat, strast i ljubav prema nečemu nisu dovoljni za uspeh sami po sebi.
angie01 angie01 17:06 21.01.2021

Re: Dragan Bjelogrlić:

Talenat, strast i ljubav prema nečemu nisu dovoljni za uspeh sami po sebi.


pa to ti i govorim,...a trebalo bi:),

jer
Pa evo i politici imamo primer dinastije Krkobabić.


je model krkobabic uspostavljen svuda-i to nije za pohvalu,...u umetnosti je to prilicno tragicno resenje, jer je talenat za bilo koju vrstu umetnosti,ono sto nekog odredjuje i ako mu se uskrati mogucnost da se time bavi, nepotizmom na primer, to jeste vrsta nasilja.

a to kako izgleda prijemni- vrlo dobro znam iz vise ivora, najtragicniji sam ovde pomenula, kada je vrlo talentovana devojcica, koja se godima bavila glumom u amaterskom studiju i punila sve dvorane u kojima su oni igrali svoje predstave, na prijemnom na FDU izgubila bitku odmah, iako je bila dobra-po prici prisitnih i njenog profe, koji ju je spremao,...a odmah posle je u NS osvanula kao prva na listi....a o onima koji primaju klase- za sve po na osob ima prica koliko hoces,...ono sto hocu da kaze, da ispada da za decu glumaca taj prijemni nije sporan, samo je za sve ostale neizvestan,....u tom kontekstu je i mikina skola s obzirom na prolaznost na akademiju, njegovu zenui ostale kombinacije, to bio jedan od puteva do zeljenog cilja.
petargli petargli 18:01 21.01.2021

FDU

Ovo zaslužuje da se istakne:

Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu pokreće platformu “FDU - Protiv nasilja”, sa namerom da se aktivno bavi prevencijom i sprečavanjem svake vrste zlostavljanja i zloupotrebe u obrazovnim procesima, a posebno problemima vezanim za seksualno uznemiravanje.

Pozivamo sve studentkinje i studente, ukoliko su imali bilo kakvo loše iskustvo koje ukazuje na nasilničko ponašanje ili smatraju da je došlo do zloupotrebe položaja u obrazovnom procesu ili u prostorijama FDU, da nam se obrate i takvo ponašanje prijave".


Obavezujemo se da ćemo potpuno poštovati principe poverljivosti, zaštititi svaku studentkinju i studenta i pokrenuti mere kojim se takva ponašanja obustavljaju, sprečavaju i sankcionišu.

Radna grupa u okviru platforme “FDU - Protiv nasilja” čine dr Divna Vuksanović, redovna profesorka, Srdan Golubović, redovni profesor, Biljana Srbljanović, redovna profesorka, dr Irena Ristić, vanredna profesorka, Stefan Ivančić, docent, Andrea Pjević, studentkinja prodekanka, Jovana Jankov, članica studentskog parlamenta i Nemanja Obrenović, član studentskog parlamenta. Sve poruke i prijave možete poslati putem elektronske pošte na adresu protivnasilja@fdu.bg.ac.rs.

[url=https://mondo.rs/Info/Drustvo/a1425880/mika-aleskic-silovanje-milena-radulovic-fakultet-dramskih-umetnosti-fdu.html][/url]
angie01 angie01 18:16 21.01.2021

Re: FDU

lepo, bilo je ikrajnje vreme,

glumac-progovorio-o-zlostavljanju-na-fdu

ovu prvu pricu je potvrdila jos jedna poznata glumica,koja je bila napastvovana od istog pokojnog profesora, ali posto nema podataka o tome na netu, necu reci imena.

glumica-jelena-tinska-navela-imena-profesora-zlostavljaca-sa-fdu-jedan-je-gurnuo-katedru-na-vrata-i-poceo-da-je-svlaci-
petargli petargli 18:46 21.01.2021

Re: FDU

angie01
lepo, bilo je ikrajnje vreme,

glumac-progovorio-o-zlostavljanju-na-fdu

ovu prvu pricu je potvrdila jos jedna poznata glumica,koja je bila napastvovana od istog pokojnog profesora, ali posto nema podataka o tome na netu, necu reci imena.

glumica-jelena-tinska-navela-imena-profesora-zlostavljaca-sa-fdu-jedan-je-gurnuo-katedru-na-vrata-i-poceo-da-je-svlaci-


Da, po meni bi ovo trebala da bude praksa na svakom fakultetu tj na univerzitetskom nivou.
angie01 angie01 20:29 21.01.2021

,

angie01 angie01 21:25 21.01.2021

i poklon obozavaocima,

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 04:26 22.01.2021

Pele, Pele...

Pele mi je uvek bio simpatichan. Malo mi je bilo muchno gledati ovaj njegov intervju... malo sam bljucnuo u usta. Pitao sam se zashto je uopshte pristao... da li je zaista toliko glup...
A i reakcija ove novinarke je, chini mi se, bila iste vrste.
Otpustila ga je kao da je gubav...


[youtube]https://youtu.be/aOdlCc6NawQ?t=1267[/youtube]
angie01 angie01 10:27 22.01.2021

svedocenje,

"Povraćala sam svaki put kada mi se vrati slika od toga dana. Ubedio me je da mu ne mogu ništa…": počela je svoje svedočenje anonimna devojka.

"Došla sam u taj studio kao jako mala devojčica. Još od tih malih nogu neke stvari bile su mi usađene u glavu u vezi s njim, kako je Mika najpametniji i najbolji čovek na svetu, kako je merilo svega vrednog, dobrog, lepog. Ljudi koji nisu išli u studio ne znam koliko mogu da razumeju šta je za sve nas bio on. Bez ikakvog preterivanja smatrali smo ga božanstvom i bio nam je očinska figura. Kada te vređa, smatraš da te vređa sa razlogom, njegova reč za mene bila je zapovest, usled manjka samopouzdanja što je njegovo ophođenje prema meni i dovelo… Nisam gradila svoje stavove već prihvatala njegove nekritički", rekla je ona i dodala:


"Njegovo mišljenje o meni je određivalo za mene kakva sam ja. Kada me je prvi put pozvao u kancelariju i izvršio svoja zlodela, bila sam preplašena. Izašla sam iz kancelarije, pokušavajući svim silama da ubedim sebe da je to bilo pedagoški, da je to Mika, njegov način rada, da mi on želi samo dobro i da me nikad ne bi na bilo kakav način povredio, naravno sećajući se njegove napomene da o ovome ne smem nikome da pričam jer se tajne čuvaju i da se u suprotnom neće dobro završiti po mene. Neobjašnjivo je koliko sam bila izmanipulisana i koliko sam mu verovala, uz dodatak ogromnog straha. Počela sam svakodnevno da povraćam, nekad i po tri-četiri puta dnevno jer kad mi se vrati neka slika od toga dana, moje telo tako reaguje. Bilo me je sramota, stidela sam se i bila sam uplašena. Nisam imala hrabrosti da podelim ovo sa nekim, da nekome kažem, a kamoli da uradim nešto protiv njega. Ubedio me je da mu ne mogu ništa. Ovo je godinama planiran zločin, gde ti od malih nogu slušaš kako svaka žena mora da ima jednu tajnu da bi bila žena, kako roditelji nisu naši prijatelji i kako je strogo zabranjeno da im se priča šta se dešava unutar tog studija, kako žensko samopouzdanje ne postoji… Moram priznati da mi je dugo trebalo da prikupim snagu i hrabrost da sve ovo ispričam, ali spoznaja da su mnoge devojke prošle ono što i ja, a da on i dalje to radi i priprema ih za zadovoljavanje svojih bolesnih seksualnih potreba, nas pet se osnažilo da kaže šta nam se dogodilo kako se nikome više to ne bi dogodilo"
angie01 angie01 10:45 22.01.2021

Re: svedocenje,

da li je jos nekome ovo skandalozno,




st.jepan st.jepan 11:49 22.01.2021

Re: svedocenje,


E, konačno sam i video, ne samo (traljavo) čuo, taj snimak sa decom.
Utisak mi je sada prilično do mnogo drugačiji.
To ništa ne valja.
Povlačim ono "ničeg ekstremnog".
angie01 angie01 12:09 22.01.2021

Re: svedocenje,

ne znam,...kakvo smo mi to drustvo,...vise od trideset godina postoji ovaj studio, koji se od ljudi koji se ovim poslom bave, raznih poznatih autoriteta i onih manje poznatih, apsolutno uvek i svima prporucuje kao sigurna karta za ulazak na akdemiju- koja sama za sebe ima taj neki cudan koneksn, merila, famu vezane za upis, od kojih se sada neubedljivo pere-gde se uvek davala naznaka, upozorenje, da je mika malo nezgodan i strog, pazi molim te,....ceo sistem je ustolicen, prihvacen i velican i sada najednom niko nije nista znao i svi su zgrozeni i gade se,...i niko nije imao nikakve veze s tim,...

evo sta recimo kaze Seka Sablic,

- Srećom, nikada ga nisam poznavala, niti sam ikad videla tu budalu. To je jedan toliko tanan teren, da radiš sa mladim ljudima, pogotovo tim mladim ljudima koji su okrenuti lepoti, umetnosti i glumi. Pojavljuje se jedan diktator moćni, mostrum, imala sam prilike da vidim tu njegovu emisiju pre mnogo godina, i odmah sa videla da je on monstrum i čudila sam se roditeljima koji to ne proveravaju. Ali, ne osuđujem roditelje uopšte zbog toga - istakla je ona pa dodala:
- Čestitam devojkama, mada, to su stvarno neizbrisivi užasi i teško mogu da se zaleče rane - rekla je glumica za "Srbiju Danas".



malo pre sam cula, kako mika nije bio samo podrzavalac arkana i njegovih tigrova, nego je bio 5. na listi njegove stranke, kao uvazeni clan.

shmoo shmoo 12:24 22.01.2021

Re: svedocenje,

st.jepan
da li je jos nekome ovo skandalozno,

E, konačno sam i video, ne samo (traljavo) čuo, taj snimak sa decom.
Utisak mi je sada prilično do mnogo drugačiji.
To ništa ne valja.
Povlačim ono "ničeg ekstremnog".




Е, јбг!

Што ме онда намучи онолико да испишем и ископипејстујем све оно? Да сам знао, не бих се ни јављао...

(EDIT: Ред је да добијем макар једно хвала за уложени труд. Неку похвалу, можда, то је по принципима модерне педагогије = радио не радио, свира ти радио, то јест следује ти похвала ма колико год лош био.)

Сад си ме овако зезнуо и никада више.

st.jepan st.jepan 12:40 22.01.2021

Re: svedocenje,

Сад си ме овако зезнуо и никада више.




Dobro je što sam te zeznuo, tvoj prilog je dragocen.
Verujem, ne samo za mene.
nikvet pn nikvet pn 13:07 22.01.2021

Re: svedocenje,

Стјепане придружујем ти се у похвали.
У др Џекил фази Таса јесте драгоценост овдашња.
shmoo shmoo 13:14 22.01.2021

Re: svedocenje,

st.jepan



nikvet pn



Хвала вам обојици.

Надам се да је то тако како кажете.

Ако је то што сам толико куцкао и копипејстовао значило макар и једном читаоцу тих коментара у било ком свом делу или у целини, онда мој труд и није био баш узалудан.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:02 22.01.2021

Re: svedocenje,

st.jepan

E, konačno sam i video, ne samo (traljavo) čuo, taj snimak sa decom.
Utisak mi je sada prilično do mnogo drugačiji.
To ništa ne valja.
Povlačim ono "ničeg ekstremnog".


Baška što sve vreme dok onako sadistički sere po deci, purnja onu cigaru, jebala ga ona.

Ovo što on radi direktno pravi psihopate od te dece, da ne pominjemo pipkanje i silovanje. Srećom da se većina verovatno nekako oporavi kasnije u životu, mada je i to veliko pitanje, da li zato moraju posle da šljokaju i gutaju lekove.

angie01 angie01 21:32 22.01.2021

Re: svedocenje,

Infidel
@SerbianInfidel
Ovo napadno ograđivanje FDU od zlostavljača Aleksića postaje vrlo aprijatno.

Usiljeno isticanje da osoba čija žena je profesorka na FDU, u čiju klasu GLE ČUDA, redovno upadaju polaznici zlostavljačeve škole, nema veze sa FDU-om, ostavlja ružan i jadan utisak.
bene_geserit bene_geserit 02:39 23.01.2021

Re: svedocenje,

zato moraju posle da šljokaju i gutaju lekove

Da bre, glumci šljokaju zbog toga što su prošli kroz Mikinu školu.
Istina i režiseri šljokaju, ali to je zato što su ljudi boemi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:13 23.01.2021

Re: svedocenje,

bene_geserit
zato moraju posle da šljokaju i gutaju lekove

Da bre, glumci šljokaju zbog toga što su prošli kroz Mikinu školu.
Istina i režiseri šljokaju, ali to je zato što su ljudi boemi.



Za režisere je jasno, šljokaju jer su u društvu glumaca . A boem je obično samo eufemizam za notornu šljokaru.
mariopan mariopan 19:35 24.01.2021

Re: svedocenje,

nikvet pn
Стјепане придружујем ти се у похвали.
У др Џекил фази Таса јесте драгоценост овдашња.

I ja se pridružujem.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:05 22.01.2021

I ona je bila žrtva nasilja

Bila je Glorija, bila je Vranka, bila je Eva Horvatek bila je sjajna, jedna od najboljih i bila je protjerana zbog tog što je voljela. Otišla je prerano.


Počivaj u miru hrabra, velika ženo.
zemljanin zemljanin 14:44 22.01.2021

Re: I ona je bila žrtva nasilja

umrla Mira?! ... jbg
angie01 angie01 15:10 22.01.2021

Re: I ona je bila žrtva nasilja

tuzno.

evo sta je Mira Furlan rekla svojevremeno o seksualnom nasilju,


- I ja sam se, kao i svi ženski građani, od detinjstva naučila ne videti prostačke poglede, ne čuti ponižavajuće komentare, ne obazirati se na uvrede.

Seksualno zlostavljanje je bio zrak koji smo udisali, nešto što si morao shvatiti kao činjenicu s kojom se živi (kao zagađenje zraka, npr.), inače se nije dalo opstati.

Uglavnom smo sve radili da bismo zaštitili muškarce od njihovog vlastitog samoponiženja. Što je neverojatno: bilo je nekako važnije da opresoru ne bude neugodno nego da mu se, recimo, udari šamar.

U tom smislu smo svi, i žene i muškarci, zapravo podupirali seksistički sistem ugnjetavanja žena. ALI: ja nisam imala nikakve sumnje da ću JA pobediti sve te glupe prepreke i da ću pokazati svetu da sam isto toliko vredna kao i bilo koji muškarac. Ta mi je vera ušla u glavu s mačinim mlekom. I na tome sam beskrajno zahvalna.

Gledala sam u mladosti svoju prijateljicu sa Akademije kako se muči sa ultrakonzervativnim, patrijarhalnim očekivanjima svoje familije. Gledala sam tu njenu familiju kao čudne primerke ljudske rase, zatočene u okovima davno odbačenih predrasuda i zastarelih uvjerenja. Žalila sam ih.

Sad kad se prisjetim te mlade, ambiciozne, odlučne mlade devojke koja je mislila da sve može, moram se nasmejati. Zapravo se može tako malo - rekla je tada Mira.
angie01 angie01 15:16 22.01.2021

Re: I ona je bila žrtva nasilja

sada su progovorile i zrtve mikinog prethodnika, bate miladinovica - koji je isto bio toliko postovan i do sada samo glorifikovan,... pamajkomila, ceo sistem traje mnogo duze, uredno funkcionise, a navodno niko nije imao pojma,...a sprema se otkrivanje i treceg poznatog lika- sto je najgore, cini mi se da znam o kome se radi,....

zemljanin zemljanin 16:25 22.01.2021

Re: I ona je bila žrtva nasilja

Jelica Kovacevic, svaka joj cast ... da ne komentarisem ostatak, pogotovo voditeljku, otici cemo u neke druge sfere, nebitno.
solo solo 16:33 22.01.2021

Re: JUGOSLOVENKA

evo sta je Mira Furlan rekla svojevremeno


"Ja sam bila od onih koji su zaista vjerovali u takozvano bratstvo i jedinstvo, ali ne samo naših naroda, nego svih ljudi na svijetu. I još uvijek vjerujem da je to jedina opcija za opstanak ljudske rase. Sve drugo vodi u nasilje, patnju i uništenje. Ne razumijem nacionalizam, ne vibriram na toj žici. Možda je to proizvod moga odgoja u obitelji koja je bila ateistička i antinacionalistička, možda je to proizvod moga etničkog sustava gđe je svaki moj đed i svaka baka bio druge nacionalnosti.
angie01 angie01 16:38 22.01.2021

Re: I ona je bila žrtva nasilja


da ne komentarisem ostatak, pogotovo voditeljku, otici cemo u neke druge sfere, nebitno.


bas tako- zbog cega sam se uopstei mislila da li da postavljamovaj video, al nisam nasla iste podatke o bati nigde drugde, a smatram da je bitno da se zna za kontinuitet, znaci mnogo veci broj godina u kome je funkcionisala sprega , najbolje skole za glumce' i upisa na fdu...od cega se sada svi brane....pa hebote, citam danas izjavu poznatog glumca, koji je licno mom ortaku preporucio mikinu skolu, ako dete ima nameru da se upisuje na fdu- i tada rekao, kako je on strog i malo nezgodan i grub i da dete nece primiti u godini pred ispit, nego mora da se upise ranije, a sada je kao oduvek bio protiv takvih metoda, nije znao nista, nema pojama, ju bas je strasno i neverovatno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana