Društvo

Ubi nas siromaštvo

natasa_tasic_10 RSS / 28.03.2021. u 18:21


2772196.jpg 
Danas sam se videla drugaricu koju nisam videla preko desetak godina. Prepoznala sam je po osmehu i počela sam da je dozivam. Potrčale smo jedna drugoj u zagrljaj.
Njene lepe oči, sada upale od umora, uokvirene tamnim kolutovima, njena divna crna kosa, proseda, uvijena u neku pundju, njene ruke koje su me grlile, i stiskale, sve mi se vratilo,sve, naša mladost, nadanja, sreća.
Nekada smo sedele satima i pricale o budućnosti, kovale planove, smišljale zemlje gde cemo ići na letovanja, koliko cemo dece imati, nekada je sve bilo drugačije.
Nekada smo šetale ulicama ovoga grada, gledale zvezde, bile zaljubljene do ušiju, ja tada vec u Sasu, a ona u nekog dečka...
Onda je otišla. Rekla mi je da je nasla posao u Crnoj Gori. Retko smo se čule, a kako je vreme prolazilo sve ređe.
Sele smo na zidić, tu u 29 Novembra, ona je držala kesu sa jogurtom,hlebom i mlekom.
Kako ti je:"Ubi me siromaštvo Nato, sve mi je odnelo".
Spustila sam pogled. 
"Živim sama sa dvoje dece u CG, muz me je ostavio".
Sedele smo i pričale, o svemu, kao da to vreme nije proslo, kao da smo opet dvadesetogodišnjakinje. Tada me je zagrlila i otišla.
Ja sam krenula kući, pešice, i svaki korak mi je bio težak, nosio teret svih godina koje su bile iza mene, i bio je urezan u ulice ovoga grada.
Duša me je bolela, a njena recenica "Ubi me siromaštvo Nato", mi se kovitlala u mislima.
Ziveli smo u snovima, nekako i sanjali bolje sutra, a opet, to bolje sutra se baš oteglo...

 
 


Komentari (192)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

zilikaka zilikaka 14:17 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

alselone
22 ari placi,

Au miline. Fali mi još par ari da baš budem zadovoljan. Optimalna veličina placa malo izvan grada rekao bih da je oko 9 ili 10 ari.

Kako ko vole. Meni je 4 ara sasvim ok. Imaš gde da izađeš, posediš, uneseš šta voliš, plus koje drvce, malo travice, cveća. I dovoljno da ker bude slobodan. Sve preko ište puno rada. Dok počistiš, pokosiš, središ...može al ako si skroz slobodan i to još voliš.
Želim tako nešto kad odem u penziju al se plašim da mi se ne izjalovi.
mariopan mariopan 15:02 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

zilikaka
alselone
22 ari placi,

Au miline. Fali mi još par ari da baš budem zadovoljan. Optimalna veličina placa malo izvan grada rekao bih da je oko 9 ili 10 ari.

Kako ko vole. Meni je 4 ara sasvim ok. Imaš gde da izađeš, posediš, uneseš šta voliš, plus koje drvce, malo travice, cveća. I dovoljno da ker bude slobodan. Sve preko ište puno rada. Dok počistiš, pokosiš, središ...može al ako si skroz slobodan i to još voliš.
Želim tako nešto kad odem u penziju al se plašim da mi se ne izjalovi.

U pravu si.
Evo ja već treba da kosim a ovih oko 7 ari mi je mnogo za ove penzionerske i zdravstvene prilike. Sto više imaš to više imas da radiš i sve je lepo dok to možeš a onda je muka kad ne možeš. I kad platiš niko ti to ne uradi lepo, kao ti. Pa se još i sekiraš.
stemajz stemajz 15:19 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

Davie
Da je zena u Srbiji zasticena kao recimo Dankinja ili Nemica


за данску не знам, али батали ово за немачку, није то баш "медецина најбоља на свету"

да не потежем један пример из комшилука овде где тата после развода неће да плати ни цента, прогуглах мало:
ево га линак овде, па може о томе да се прочита, ко хоће више детаља

толико њих после развода није хтело да плаћа алиментацију, да је држава 2014 године морала да дотира око 840 милиона евра (срећа па још може, наравно)...

неки институт и нека правница су радили истраживања, преко 2/3 очева после развода не плаћа алиментацију онако како треба, само 1/3 испуњава обавезе онако како би требало

даље ме је мрзело да читам, на које све начине се довијају да избегавају плаћање алиментације и колико се уопште закон ту ефикасно спроводи... очигледно не баш

Davie Davie 16:17 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

Bane je ukratko idiot covek, sto je u nas Srba cesta pojava a razvojem interMeta mnogi su potrcali da to i obelodane. Srbija je postala mesto na zemaljkskoj kugli gde je odsustvo empatije uobicajeno, gde se svaka prilika koristi za prevaru, dokazivanje nadmoci i gde normalne drustvene norme ne vrede pisljiva boba. Eto, idioti na ovom blogu nipodastavaju i skolovanje, diplome i rad koji su ljudi ulozili da bi stigli do njih. Sta reci na to? Idioti.
Davie Davie 16:34 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

даље ме је мрзело да читам, на које све начине се довијају да избегавају плаћање алиментације и колико се уопште закон ту ефикасно спроводи... очигледно не баш


840 miliona eura je dato u fond koji nadoknadjuje supruznicima sa decom alimentaciju koju nije uplatio bivsi supruznik. Duznici su se "izvlacili" od placanja alimentacije na osnovu licnog bankrota, na osnovu bekstva iz drzave (koliko nasih ljudi ima koji su pobegli sa Zapada nazad u Srbiju da ne bi placali alimentaciju, pa i na ovom blogu imate jednoga) ili jednostavno nisu placali alimentaciju. Drzava je uvela taj fond da bi se oni koji dobijaju alimentaciju ekspresno namirili a drzava se kasnije obracunava i namiruje dug sa prekrsiocima zakona, rasprodaje im imovinu i tera ih u kazamat ako ne plate ono sto duguju drzavi. Inace, na interMetu se mpoze naci i podatak da se godisnje u Dojclandu na ime alimentacije isplati oko 15 milijardi jurica, stravicna cifra.

I u Srbiji je bilo reci oko pravljenja ovakvog fonda ali se kao po obicaju odustalo kao od svake dobre inicijative.
stemajz stemajz 16:49 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

Inace, na interMetu se mpoze naci i podatak da se godisnje u Dojclandu na ime alimentacije isplati oko 15 milijardi jurica, stravicna cifra.


па пази, има преко 2 милиона малолетне деце разведених родитеља и још око милион пунолетних... значи, добрих 3 милиона (свако седмо дете ваљда)... онда и није чудо да се милијарде врте (колико тачно, немам појма, нисам бунарио)

не бих ја то уопште остављао ономе ко треба да плаћа алиментацију на избор, него аутоматски одбијао од плате износ који треба да плати... прво да платиш оно што си обавезан према својој деци, па теби шта претекне
milisav68 milisav68 17:28 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

zilikaka
Pa jeste ali realno koliko ti to procentualno čini trošak.

Cene po kafićima/kafanama su indikator kupovne moći stanovništva (osim u turističkim centrima).Pa tako recimo možeš da čuješ komentare Beograđana kad odu u Niš ili Leskovac - super klopa/piće za džabe pare, dok to meštanima i nije džabe.

Zaboravio sam cene na pijaci.Ljudima iz okoline Palanke se isplati da upale kola i da teraju robu tamo, a za gorivo i putarinu (ako nećeš da se mlatiš avalskim putem) ti treba 20 evra, plus što je pijačnina tamo skuplja.

Tako je i sa cenama kvadrata i kirijima - ponuda i tražnja,a primer koji sam naveo je drastičan.Cena kvadrata u mom mestu ne prelezi 500-600 u zavisnosti od lokacije.Slično je i sa kirijama, ako možeš da nađeš normalne podstanare za 150 za dvosoban stan možeš da pevaš.

A sve to je zbog gomile praznih kuća i stanova, jer se narod razbežo, što u inostranstvo, što u veće gradove.

Jeste trošak za studente, ali već posle prve godine se većina snalazi tako što nađe neki posao.

U Beogradu imaš i prevoz i infostan koji nije mala stavka.

Možda sam pretero sa duplom razlikom, ali nisam mnogo.
nikvet pn nikvet pn 17:39 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

zilikaka
trošak školivanja dece. To se u Beogradu ne oseti


... а ванбеоградски родитељи док дете донесе диплому оставе тамо леп двособан стан.
bene_geserit bene_geserit 19:33 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

tebi je jasno da je ovo o čemu pišeš luxuz? Kuća, terasa, zdrava hrana, dobra škola, dobar kraj, čist vazduh, i teretana.

To dobra škola, dobar kraj si ti dodala.
A ovo ostalo, ako je to luksuz onda svako ko živi na selu živi u "luksuzu".
Organsku hranu možeš sam da gajiš, uvek možeš da se izvučeš iz grada tamo gde su kuće jeftine, vazduh dobar. Sve zavisi od prioriteta, a oni se menjaju kad ti deca porastu i odu od kuće, ili kad odeš u penziju.
Moram da javim mom tati da živi u luksuzu, živ će da se iznenadi. Samo da ga uhvatim pre nego ujutru ode da kopa baštu.
bene_geserit bene_geserit 19:52 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

idioti na ovom blogu nipodastavaju i skolovanje, diplome i rad koji su ljudi ulozili da bi stigli do njih

Zbog čega li te je Bog dao mozak kad ga ne koristiš, a i kad ga koristiš bolje da ne, jel to tvoje razmišljanje proizvodi samo prdež ?

Diploma nije isto što i znanje. Rezultat školovanja nije diploma, diploma je samo papir.
Diploma sama po sebi ne treba da ima vrednost, jer to onda dovodi do devijacija tipa kupovina diploma i ispita, nalaženje korisnih idiota koji će da ti odrade stvari da diplomu dobiješ, fakulteta koji zahvaljujući monopolu na davanje dozvole da se nečim baviš prave biznis od toga, profesorima zaštićenim kao beli medvedi koji opet zahvaljujući tom monopolu umesto da se fokusiraju na unapređivanje prenošenja znanja nemaju neku motivaciju da to unapređuju, u firmama korišćenje diploma kao izgovora da primiš nekoga po raznim vezama i vezicama. Fokus je jednostavno na pogrešnoj stvari.

U mojoj struci sam radio sa nekoliko ljudi koji nisu imali diplomu a bilo je neverovatno koliko su dobri. Zbog čega nisu imali diplome, svako je imao neku svoju priču, često kombinacija nekih čudnih životnih puteva.
Razlog zbog čega pridajemo važnost diplomi je idenje linijom manjeg otpora i zaštita sopstvenog dupeta. Naravno statistički gledano ljudi sa odgovarajućom diplomom su oni koji ti trebaju za neki posao. Ali to ne znači da izuzetci ne postoje. I to je tako samo zbog toga što je sistem tako uspostavljen da ti je ćaga neophodna da se nečim baviš, pa je retko ko hrabar da odjebe sistem. Na fakultetima dobrim delom gubiš vreme na neke zastarele i beskorisne stvari. To vreme može da se upotrebi mnogo korisnije za samoobrazovanje (pričam konkretno o mojoj struci - elektrotehnika i računarske nauke).
haklberi_tom haklberi_tom 19:52 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

milisav68
apacherosepeacock
Šta bi danas u Srbiji bio prosek, srednja klasa?

Zavisi šta računaš u srednju klasu.

Neka moja procena je, da za normalan život bez trzavica, potrebno oko 1000 evra prihoda po četvorčlanoj porodici u provinciji, i 2000 evra po Beogradu (eventualno Novom Sadu).

To je ono što gura zvanična statistika, a što nema veze sa realnošću.

Prosek je mnogo niži.

Žena i ja imamo više od toga što si naveo za Beograd.
Deca imaju svoje prihode u inostranstvu (stipendija na Kembridžu i 'plata' na doktoratu u Parizu), tako da prema njima nemamo obaveze ... osim što im ponekada platimo avio kartu.
Ženi i meni je dovoljno 200 do 250 evra mesečno.
Firma mi plaća gorivo za automobil, te održavanje. Ne volim firmina vozila pa vozim svoj auto.
Kablovskoj televiziji 'dajem' struju na lokalnoj deonici, pa to imam u pola cene.
Struje jedva da trošimo - uglavnom što potroši bojler.
Nigde ne izlazimo - jer nam je dobro i kući.
Ženi nedostaje pozorište, jer je u vremenu pre korone imala svoju ekipu drugarica koje su išle cca svakih 15 dana u pozorište. Ja sam ih često vozio, te, dok su one u pozorištu, ja sam šetao gradom i posmatrao ljude - to je moje pozorošte.
Itd...
Naravno, ne kažem da smo žena i ja 'prototip' prosečne familije - osim da istaknem da nas ima i takvih.
Dok smo mi školovali decu, njima nikada ništa nije nedostajalo - a nama kako god bilo.
Što se tiče ishrane, nemam nikakvih prohteva.
Jedem sve od 'igle do lokomotive' - mogu da se najedem samo od suvog hleba i parčeta slanine, a mogu da jedem samo 'travuljine' danima.
Na jesen pravimo brdo zimnice - i većinu toga podelimo prijateljima, koji, ili nemaju uslove da je spreme - ili ih mrzi.
Svejedno.
haklberi_tom haklberi_tom 19:56 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

Davie
Bane je ukratko idiot covek, sto je u nas Srba cesta pojava a razvojem interMeta mnogi su potrcali da to i obelodane. Srbija je postala mesto na zemaljkskoj kugli gde je odsustvo empatije uobicajeno, gde se svaka prilika koristi za prevaru, dokazivanje nadmoci i gde normalne drustvene norme ne vrede pisljiva boba. Eto, idioti na ovom blogu nipodastavaju i skolovanje, diplome i rad koji su ljudi ulozili da bi stigli do njih. Sta reci na to? Idioti.

Bene nije idiot!
A nije ni u Srbiji, nego je u Kaliforniji.
Inženjer elektronike teško može da bude idiot.
tess1 tess1 20:45 01.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

dobar kraj si ti dodala.

:)
A ovo ostalo, ako je to luksuz onda svako ko živi na selu živi u "luksuzu".

Ne, ovo su sad varijacije.
Organsku hranu možeš sam da gajiš, uvek možeš da se izvučeš iz grada tamo gde su kuće jeftine, vazduh dobar.

I ovo, isto, karikiraš, ima i u gradu u stanovima ljudi koji jedu zdravu i skupu hranu, žive kvalitetno i udišu čist vazduh tj ne umiru od zagađenja, ima i na selu situiranih ljudi, osim bazena u dvorištu ništa kopali nisu, i hrane se zdravo iz butige zdravom hranom.
Sve zavisi od prioriteta, a oni se menjaju kad ti deca porastu i odu od kuće, ili kad odeš u penziju.

Tačno tako, o tome je riječ, tvoji ostvareni prioriteti na zapadu (koji nisu isto što i nasleđeno imanje, napominjem da je jasnije) pa još na blogu o nemanju ili malo izbora i siromaštvu žene sa dvoje djece. Osjetiš nijanse?
Moram da javim mom tati da živi u luksuzu, živ će da se iznenadi. Samo da ga uhvatim pre nego ujutru ode da kopa baštu.

Nazovi i reci, živiš kao kralj. Tako ja govorim svojima kad čujem kako su vrijedni i berićetni. Svaki čovjek je kralj na svojoj zemlji. :)
bene_geserit bene_geserit 21:24 01.04.2021

Re: izbor

Da li stvarno misliš da jedan pravi inženjer koji nešto dimenzioniše może da se proveri jednim ispitom, a ostalo samouk?

Pa to zavisi od struke do struke i kako taj jedan ispit izgleda. Ko kaže da mora da bude u jednom danu ? Reci mi da ti ne bi mogla da osmisliš kako taj ispit da izgleda u tvojoj struci tako da proveriš sve što je potrebno za konkretnu svrhu ?
Ne vidim zbog čega se veruje fakultetima kad je to u pitanju. I zbog čega se daje prednost ljudima sa formalnim obrazovanjem. Obično pre polaganja takvog ispita imaš tonu radnog iskustva koje je mnogo bitnije od fakulteta.
magnus magnus 21:44 01.04.2021

Re: izbor

Jesi li ti nesto u zivotu voleo? Recimo matematiku ili fiziku? I zbog toga si postao naucni sardanik u CERN-u ili programer u Microsoftu...
pretpostavumo da sam volio drkat kurac i fantazirat, ti misliš da bi netko trebao odvajat od usta da bi se ja educirao u drkanju da bi mi poslje držva plaćala opet otimajući nečijoj deci iz usta što ja iz ljubavi visokoeducirano drkao. e vidiš nije suština obrazovanja da ti netko plaća za ono što voliš nego zato što to nekom drugom treba
E sad zamisli da ima nekog da voli knjizevnost (drugar Tasa sa bloga recimo) pa plus voli decu i da prenosi znanje ali posto zbog tebe nije mogao da postane nuklerani naucnik u CERN-u jer si mu zauzeo mesto zaposlivsi se preko Dodik-Vucic veze, ostane mu da bude nastavnik knjizevnosti samo, jbg. A neko drugi vise od svega voli da bljacka baljezgarije po platnu i postane slikar, koji je to luzer tek, jel tako jarane?
prvo možeš babi i unjega malom da se obraćaš sa jarane , mene preskoči sa orijentalizmima .
pretpostavimo da imaš x škola i u njima ax nastavnika književnpsti recimo da godišnje treba 1/40 ax nastavnika a ti ih proizvedeš 1/5 ax šta je po tebi rješenjw. da deca imaju personalnog nastavnika jel on to voli
zilikaka zilikaka 21:48 01.04.2021

Re: izbor

Obično pre polaganja takvog ispita imaš tonu radnog iskustva koje je mnogo bitnije od fakulteta.

Pa i nije baš. To se polaže na početku karijere, uglavnom.
I za tu priliku radiš kao nekakav projekat za koji objektivno nisi sposoban nego uglavnom prerađuješ postojeći.
To jeste prilika da možda prvi put pokušaš da uđeš u suštinu da bi odbranio rad al si daleko od vladanja materijom.
A što se školovanja inženjera tiče, mislim da tu treba da postoji neki redosled.
Gomilu stvari istina učiš i ne vidiš im svrhu al mislim da formiraju način razmišljanja.
Kao što košarkaši vežbaju trbušnjake il pijanisti skale.
To samouk teško da ćeš raditi.
Naravno, ne znači da sistem ne treba poboljšavati al mislim da mora da postoji sistem (redosled) školovanja za većinu profesija.
magnus magnus 21:55 01.04.2021

Re: izbor

Onima koji imaju vise uzima se vise, onima koji imaju manje uzima se manje.
Tako je jednostavno, samo se prepise skandinavski model.
ups , samo taj model ima malo oporezivanje dobitzi , a veliko plaća pkus toga ima porez na mekretnine a i veliku pričuvu na nekretnine ( kako se to na srpskom kaže ) namet koji se plaća "Upravitelju zgrade"
magnus magnus 22:03 01.04.2021

Re: izbor

Сјајно би било имати освешћен, образован и начитан НАРОД који уме да мисли, осим тога што одлично ради оно што му је занат, о којој год се струци радило, али је проблем што немамо одговарајуће школе за то. Ово се не односи само на Србију: проблем је много шири.
vidi meni asu se sprdali u Nišu kad sam preko slovenije uspio prebaciit dio knjiga pa mi u dom došlo 6 kartonskih kutija , ne samo elektrotehnika i tehnika nego podosta psihiologije beletristike,pola studenata nije kupilo 5 knjiga godišnje pola sa ekonomije nije imalo pošten digitron. po pečatu na zadnjoj strani knjige ja sam jedini koji je u 4 godine posudio Galbrajtov Novac a biblioteka je 300 m od ekonomskog fakulteta. 80% studenata je spremalo "pitanja" za ispit . 80%ih je imalo jedinu ideju za posao u školi ili opštini.
magnus magnus 22:17 01.04.2021

Re: izbor


Jeste, za inženjere je to stručni ispitkao jedan od uslova za licencu. Ali to polažeš u toku jednog dana, iz nekoliko delova ali ppreduslov za to polaganje je da si nekih pretnodnih godina nekih 40 i kusur ispita položio.
Da li syvarno misliš dajedan pravi inženjer koji neßto dimenzioniše może da se proveri jednim ispitom, a ostalo samouk?
bar u HR ovo je problematično ,.. za neke stvari za koje se u sfrj ili sad u DE može raditi i sa zvanjem tehničatra ili Bcc u hr traže dipl ing i DVE godine u projektnom birou ( što jest problem)

principessa_etrusca principessa_etrusca 03:35 02.04.2021

Re: izbor

vidi meni asu se sprdali u Nišu kad sam preko slovenije uspio prebaciit dio knjiga pa mi u dom došlo 6 kartonskih kutija , ne samo elektrotehnika i tehnika nego podosta psihiologije beletristike,pola studenata nije kupilo 5 knjiga godišnje pola sa ekonomije nije imalo pošten digitron. po pečatu na zadnjoj strani knjige ja sam jedini koji je u 4 godine posudio Galbrajtov Novac a biblioteka je 300 m od ekonomskog fakulteta. 80% studenata je spremalo "pitanja" za ispit . 80%ih je imalo jedinu ideju za posao u školi ili opštini.

Проблем је глобални. Изгубило се некадашње значење речи "студирати", па се "студирање" данас углавном одвија без књига, кроз неке скарабуџене шестонедељне модуле, уз попуњавање "квизова".
mariopan mariopan 08:43 02.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca
vidi meni asu se sprdali u Nišu kad sam preko slovenije uspio prebaciit dio knjiga pa mi u dom došlo 6 kartonskih kutija , ne samo elektrotehnika i tehnika nego podosta psihiologije beletristike,pola studenata nije kupilo 5 knjiga godišnje pola sa ekonomije nije imalo pošten digitron. po pečatu na zadnjoj strani knjige ja sam jedini koji je u 4 godine posudio Galbrajtov Novac a biblioteka je 300 m od ekonomskog fakulteta. 80% studenata je spremalo "pitanja" za ispit . 80%ih je imalo jedinu ideju za posao u školi ili opštini.

Проблем је глобални. Изгубило се некадашње значење речи "студирати", па се "студирање" данас углавном одвија без књига, кроз неке скарабуџене шестонедељне модуле, уз попуњавање "квизова".

Iznenađena sam što ovo kažeš i da je problem globalni.

Izgleda da to nije svuda isto.

Moja ćerka je sada doktorand ekonomije (Atina), a kad pogledam gomilu knjižurina u njenoj biblioteci koje se tiču samo struke pitam se gde je to stalo u njenu glavu? Osnovne studije na grčkom jeziku a master i doktorat na engleskom.
Kako je morala i da radi puno radno vreme jer mora da se izdržava, nema stipendiju, učila je u prevozu, sat ipo do posla toliko i nazad, svaki dan, i vukla debele knjizurine u tašni jer je samo tako i mogla da uči.

Setim se kako su često do ponoći ostajali na fakultetu jer su im predavanja bila zanimljiva (za to sam bila zaprepašćena jer zamišljam studente kako ih motkom teraš da uče) kako im profa noć pred ispit šalje emajl sa posebno teškim zadacima da ih zeza, i kako su se sastajali u kafiću da ih rešavaju a ona te zadatke kao izazov šalje bratu od tetke koji je to isto studirao u americi i doktorirao...pa da odmere snage?

Ona želi doktorat da bi radila kao profesor na tom faksu.
Izgleda nije isto svuda u svetu ako su studenti zaista zainteresovani za ono što su odabrali da uče i imaju jak motiv?
Imala je pravo samo na besplatno školovanje što je oberučke prihvatila jer to nismo mogli da joj omogućimo ovde u Srbiji. Ona je uložila ogroman rad i trud da stigne do svog cilja. Važan je motiv, zašto neko uopšte studira?

Ako je neko studirao ovako kako pišeš ja ne bih imala poverenja u njihovo znanje, to je onda meni kao megatrend kod nas?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:16 02.04.2021

Re: izbor

Мариопан, проблем је што је dumbing down (ЛИНК) генерални тренд у свим областима, посебно у образовању. Сам термин потиче из 1933. и представља намерно претерано поједностављивање интелектуалног садржаја у образовању, литератури, медијима и уопште, у култури, што неминовно не погодује изузетности, већ просечности.

Ако говоримо о академији, постоје универзитети и универзитети.

У УК их има преко 140, и постоји јасно рангирање, а интересантно је да они најбољи нису у систему Болоње. Међу толиким универзитетима постоје добри, средњи, а постоји и дно. То су универзитети који нису у могућности да бирају студенте, већ примају с реда, а на њих се уписују студенти који такође не могу да бирају.
magnus magnus 12:44 02.04.2021

Re: izbor

Prosvetli me sta si mislio pod ovim?

Pa na osnnovu kojih parametara ga je izebrala za zajednički život i stvaranje potomstva ... "osjetila kemiju" ""bio mangup" "imo plave oči" " trošio pare na izlascima " ili ju babo udo za kintu. Samo u ovom zadnjem slučaju ona nema odgovornosti , u svim derugim odgovornost je uglavnom na njoj ( odgovornost izbora"

magnus magnus 12:51 02.04.2021

Re: Ubi nas siromaštvo

Da je zena u Srbiji zasticena kao recimo Dankinja ili Nemica, da joj ne bi falila dlaka sa glave od razjarenog a ostavljenog muzjaka, da bi bila sigurna da ce dobiti sigurnu i istinitu sumu za alimentaciju, da je sigurna da nece biti zigosana od sredine i rodbine, da moze da nadje posao od kog moze da prezivi sa decom... da je to sve ispunjeno, ne sumnjam da bi % razvoda bio isti ili veci u Srbistanu nego u toj truloj drzavi Danskoj.
znači po tebi je dovoljno da nađe "Bumbara punog para " pusti da je oplodi jednom ( ili da misli da je on plodio) i onda ljepo odeš od njega čačkaš kliću trušeči njegove ( i njegovih roditelja ) pare i imovinu sa zagarantiranom doživotnom rentom
mariopan mariopan 13:19 02.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca
Мариопан, проблем је што је dumbing down (ЛИНК) генерални тренд у свим областима, посебно у образовању. Сам термин потише из 1933. и представља намерно претерано поједностављивање интелектуалног садржаја у образовању, литератури, медијима и уопште, у култури, што неминовно не погодује изузетности, већ просечности.

Ако говоримо о академији, постоје универзитети и универзитеи.

У УК их има преко 140, и постоји јасно рангирање, а интересантно је да они најбољи нису у систему Болоње. Међу толиким универзитетима постоје добри, средњи, а постоји и дно. То су универзитети који нису у могућности да бирају студенте, већ примају с реда, а на њих се уписују студенти који такође не могу да бирају.

Bogami tamo biraju. Osim sto je polagala prijemni za sam upis, i za master i doktorat je birala komisija, nije mogao svako ko hoće a i teme su morale da budu odobrene. Njen drug je doktorat radio u Irskoj a ona je odbila stipendiju za doktorat na drugom, poznatom fakultetu van Grčke iz privatnih razloga, bila je već udata, nije išla lakšim putem mada je mogla. Znači negde se ipak ozbiljno uči.

Ako se taj trend o kome pišes nastavi kako ćemo da verujemo nekom ko nam projektuje kuću, pravi puteve, zida zdrade, leči nas ili predaje deci u školi?
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:38 02.04.2021

Re: izbor

Bogami tamo biraju. Osim sto je polagala prijemni za sam upis, i za master i doktorat je birala komisija, nije mogao svako ko hoće a i teme su morale da budu odobrene. Njen drug je doktorat radio u Irskoj a ona je odbila stipendiju za doktorat na drugom, poznatom fakultetu van Grčke iz privatnih razloga, bila je već udata, nije išla lakšim putem mada je mogla. Znači negde se ipak ozbiljno uči.

Наравно, Мариопан, то није спорно да се негде учи. Мој син је завршио студије и мастер на Оксфорду, једна Чарлијева ћерка је сада на Кембриџу, али многа места су субстандардна до невероватних граница.

Ево сада сам стицајем околности у прилици да изблиза гледам студирање две особе на два нискорангирана универзитета. Једна је Бугарка која чисти код мене једном недељно, стварно интелигентна и савесна жена, али заиста је мистерија како студира на језику који не говори, а веруј ми, не говори га: за обичне ствари морамо да натуцамо неку комбинацију српског и бугарског, а и да се припомогнемо пантомимом.

Друга особа студира психологију са идејом да се квалификује као психотерапеут, ради "квизове" и пише есеје где је главни посао да се у копи-пејст текст поубацују синоними да не буде препознат као плагијат, а притом је најбољи студент у својој групи. Она не да није читала Јунга или Пијажеа, него засад, на пола факултета, још није чула за Карла Роџерса, Екмана, Берна, Франкла, Маслова, па ни за популарног Јалома или Џордана Питерсона.

Ето, ово су два еклатантна примера dumbing down-a на студијама за које се ја питам чему уопште служе јер вероватно не дају много више знања од купљене дипломе.
mariopan mariopan 18:09 02.04.2021

Re: izbor

Ето, ово су два еклатантна примера dumbing down-a на студијама за које се ја питам чему уопште служе јер вероватно не дају много више знања од купљене дипломе.



Verujem ti, samo to što ne zna jezik je diskvalufikuje, to jednostavno nije noguće da neko tako "studira" i dobije diplomu a ona će je dobiti.
haklberi_tom haklberi_tom 18:22 02.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca
Мариопан, проблем је што је dumbing down (ЛИНК) генерални тренд у свим областима, посебно у образовању. Сам термин потиче из 1933. и представља намерно претерано поједностављивање интелектуалног садржаја у образовању, литератури, медијима и уопште, у култури, што неминовно не погодује изузетности, већ просечности.

Ако говоримо о академији, постоје универзитети и универзитети.

У УК их има преко 140, и постоји јасно рангирање, а интересантно је да они најбољи нису у систему Болоње. Међу толиким универзитетима постоје добри, средњи, а постоји и дно. То су универзитети који нису у могућности да бирају студенте, већ примају с реда, а на њих се уписују студенти који такође не могу да бирају.

Kaže mi mlađe dete pre neki dan - ej, ćale, završen projekt.
Sada idem da vratim neke debele knjižurine u lajbreri.
Bez obzira što ima sve na netu, na Kembridžu (Trinitiju) se još uvek uči i iz knjiga.
tess1 tess1 18:28 02.04.2021

Re: izbor

Pa na osnnovu kojih parametara ga je izebrala za zajednički život i stvaranje potomstva ... "osjetila kemiju" ""bio mangup" "imo plave oči" " trošio pare na izlascima " ili ju babo udo za kintu. Samo u ovom zadnjem slučaju ona nema odgovornosti , u svim derugim odgovornost je uglavnom na njoj ( odgovornost izbora"

Bio fascinantan, tako kao ti, Magnuse. Npr. :)
tess1 tess1 18:31 02.04.2021

Re: izbor

Bez obzira što ima sve na netu, na Kembridžu (Trinitiju) se još uvek uči i iz knjiga.

Zamisli. :)
haklberi_tom haklberi_tom 18:35 02.04.2021

Re: izbor

tess1
Bez obzira što ima sve na netu, na Kembridžu (Trinitiju) se još uvek uči i iz knjiga.

Zamisli. :)

Pa da!
I ja se začudio.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:15 02.04.2021

Re: izbor

mariopan
Ето, ово су два еклатантна примера dumbing down-a на студијама за које се ја питам чему уопште служе јер вероватно не дају много више знања од купљене дипломе.


Verujem ti, samo to što ne zna jezik je diskvalufikuje, to jednostavno nije noguće da neko tako "studira" i dobije diplomu a ona će je dobiti.


И за мене је мистерија како је уписана, али ево, већ је завршила један модул. (Студије почеле крајем фебруара, кад је био последњи рок за студенте из ЕУ да добију студентске кредите од УК, па се уписала армија источноевропљана. Лошије рангирани универзитети уписују практично без селекције и наплаћују високе школарине од државе, студенти добијају кредите од којих живе, а које никада неће вратити јер неће зарађивати довољно да почну да их отплаћују док све не застари, а у међувремену им је то лакше него да келнеришу, чисте или малају. Једино трпи квалитет, али нећемо да ситничаримо.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:03 02.04.2021

Re: izbor

"osjetila kemiju"
, Magnuse kada ovo citam ostanem bez teksta... NEMOJ MOLIM TE DA ME PROSVETLJUJES
magnus magnus 21:17 02.04.2021

Re: izbor

Bio fascinantan, tako kao ti, Magnuse. Npr. :)
ma ja što sam jebo , jebo sam na upurnost, a tamo gde sam bio naj empatičniji , bjeli vitez, dobri vilenjak. jebo je neki ološ.vremenom se pokazalo jako pogrešan.... neki misle da je za brz seks dovoljan velik kurac i crne lakovane cipele , ja često nisam imao para za dobere cipele ( u izbeglištvu ) a i kad je bilo mrzilo me da ih laštim
tess1 tess1 05:03 03.04.2021

Re: izbor

ma ja što sam jebo , jebo sam na upurnost, a tamo gde sam bio naj empatičniji , bjeli vitez, dobri vilenjak. jebo je neki ološ.vremenom se pokazalo jako pogrešan.... neki misle da je za brz seks dovoljan velik kurac i crne lakovane cipele , ja često nisam imao para za dobere cipele ( u izbeglištvu ) a i kad je bilo mrzilo me da ih laštim

Dobro, s obzirom na tvoju energičnu prisutnost na blogovima o silovanju, razvodima i siromaštvu žena, vjerovati ti il nadati se da 1) silovao nikoga nisi, 2) iza tebe je samo nekoliko razvoda tj gorka iskustva, 3) svjestan si da imaš publiku (i među njima pametnih žena) za ove performanse (mizogine, nasilne ili samo bučne i nezrele) koje izvodiš. Malo u šimikama, malo bos. Na hrvackom bi rekli, u slatkim mukama Isusovim, il?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:41 03.04.2021

Re: izbor

tess1

Нотирај да Магнус пише у прошлом времену. Изгледа да је "окачио копачке о клин".
tess1 tess1 09:32 03.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca

Нотирај да Магнус пише у прошлом времену. Изгледа да је "окачио копачке о клин".

Jaran je opasan baja, babo, ulaštenom i okačenom na klin kopačkom nama nejakim ženama dokazuje da je bolji, prosto, on ima ono što mi nemamo. A mi prestravljene, od dominacije muškosti.

Pazi ovo, zaboravih,
prvo možeš babi i unjega malom da se obraćaš sa jarane , mene preskoči sa orijentalizmima .

Hajd' sad neko fino kućno vaspitan da mi objasni u čemu je razlika, i ima li je, između bosanskog orijentalizma i hrvackog crkveno-ustaškog jezika, u odnosu na srpski jezik kojim (kako Google kaže) za sad govore samo ljudi iz Srbije i na ekavskom? Da li dva narečena jezika isto nagrđuju srpski, isto otimaju, isto prave sebi mjesta potiskujući ijekavski i ekavski srpski? Da.
mariopan mariopan 09:48 03.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca
mariopan
Ето, ово су два еклатантна примера dumbing down-a на студијама за које се ја питам чему уопште служе јер вероватно не дају много више знања од купљене дипломе.


Verujem ti, samo to što ne zna jezik je diskvalufikuje, to jednostavno nije noguće da neko tako "studira" i dobije diplomu a ona će je dobiti.


И за мене је мистерија како је уписана, али ево, већ је завршила један модул. (Студије почеле крајем фебруара, кад је био последњи рок за студенте из ЕУ да добију студентске кредите од УК, па се уписала армија источноевропљана. Лошије рангирани универзитети уписују практично без селекције и наплаћују високе школарине од државе, студенти добијају кредите од којих живе, а које никада неће вратити јер неће зарађивати довољно да почну да их отплаћују док све не застари, а у међувремену им је то лакше него да келнеришу, чисте или малају. Једино трпи квалитет, али нећемо да ситничаримо.

Moja ćerka je prvo polagala grčki jezik, to je bio uslov, bez toga ne može ni prag da pređe. Dobila je desetku, bilo je samo tri desetke a samo ona je strankinja. Imala je sreću da joj je poslodavac bio stara aristokratija pa je i starogrčki naucila od njega. On je i ubedio da može da se upiše na faks i to besplatno jer tako primaju neki mali broj studenata i stranaca, inače ona to nije znala. Tada su primili samo troje. Kada je konkurisala i prošla celu proceduru došla je kući na odomor i odavde sa mog kompa ušla u spisak primljenih, pa kad he videla svoje ime počela je da plače i da se odmah pakuje da ide nazad jer "mora da uči", iako je bio avgust, šta će tamo dok ne pocnu predavanja?

Taj poslodavac joj je sada kum, jedan stari gospodin izuzetno obrazovan i on je sa ponosom pratio njen napredak. Svaku svečanu dodelu diploma, a oni to zaista vrlo svečano urade, je pratio sedeći u publici ponosan kao da je njegovo dete. Tako on i supruga baš nju i doživljavaju.

Mene je iznenadilo da je njeno znanje iz gimnazije (matematički smer) bilo i posle deset godina, koliko je do tada već bila u Grckoj, bilo dovoljno jako da se upiše i prati predavanja, nije zaboravila šta je ovde učila. To znači da naše gimnazije izbacuju dosta kvalitetno obrazovanih za studije pogotovo ako su stvarno zaslužili onaj odličan uspeh i sve petice. Da im to nije poklanjano kao što se nekad desava.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:51 03.04.2021

Re: izbor

Jaran je opasan baja, babo, ulaštenom i okačenom na klin kopačkom nama nejakim ženama dokazuje da je bolji, prosto, on ima ono što mi nemamo. A mi prestravljene, od dominacije muškosti.

Магнус није тек неки bad boy овог блога, мислим да нагиње жангабеновском стилу.

tess1 tess1 10:01 03.04.2021

Re: izbor

Магнус није тек неки bad boy овог блога, мислим да нагиње жангабеновском стилу.

Bolja si. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:11 03.04.2021

Re: izbor

Bolja si. :)

Само спорадично. Ти си увек бриљантна!
tess1 tess1 10:23 03.04.2021

Re: izbor

Kanda se malo zacrvenih, ma nisam uvijek. No, jutros je hvala uzajamna, i lijepo je biti zajedno. :)
angie01 angie01 10:43 03.04.2021

Re: izbor

Магнус није тек неки bad boy овог блога, мислим да нагиње жангабеновском стилу.



pabogtemazo, ti ko smailovicka, sve sto ide na tvoju vodenicu, ti ces da upakujes u celofan na tufnice i jos da poprskas parfemom....

pa ti je zadrigli retrogradni narativ, koji unizava zene i vrdja inteligenciju- simpatican,...pri tome na svakom Natasinom blogu, jos dobije napad lascivnog porn izivljavanja, koji vidim isto ne smeta, nego se oko njega jos veselo cucori,...

i onda se vode "visokoumne" rasprave sa listanjem poznatih filozofa, a uredno se pokriva najgori primitivizam,...kako uobicajeno palanacko foliranje.
mariopan mariopan 10:45 03.04.2021

Re: izbor

Ala se vas dve lepo zabavljate.
tess1 tess1 11:13 03.04.2021

Re: izbor

mariopan
Ala se vas dve lepo zabavljate.

Dobrodošla si. :)


"Dobro došli ili dobrodošli

Piše se i jedno i drugo.

Dobrodošli piše se sastavljeno kad je pridev koji znači potreban, koristan, koji je došao u pravi čas: Svi predlozi su dobrodošli.
Dobro došli rastavljeno kao pozdrav pri dolasku, uzvik dobrodošlice: Dobro došli! Bolje vas našli."

Došla u pravi čas. :)
tess1 tess1 11:19 03.04.2021

Re: izbor

pa ti je zadrigli retrogradni narativ, koji unizava zene i vrdja inteligenciju- simpatican,...pri tome na svakom Natasinom blogu, jos dobije napad lascivnog porn izivljavanja, koji vidim isto ne smeta, nego se oko njega jos veselo cucori,...

Niko ništa veselo ne ćućori, smiri se.

U pravu si da je Magnus manijak, posebno ovako kad se ubaci na blogove o ženskim nedaćama i poniženjima, ispišava se po nama ali ja nikako da ga pročitam (jel stara muška budala il mlad i frustriran), ima nekoliko uloga (ovo Principessino je i pronicljivo i duhovito), šta ti predlažeš šta s njim? Da ga ukorimo fino ili ne?
vcucko vcucko 11:41 03.04.2021

Re: izbor

tess1

Hajd' sad neko fino kućno vaspitan da mi objasni u čemu je razlika, i ima li je, između bosanskog orijentalizma i hrvackog crkveno-ustaškog jezika, u odnosu na srpski jezik kojim (kako Google kaže) za sad govore samo ljudi iz Srbije i na ekavskom? Da li dva narečena jezika isto nagrđuju srpski, isto otimaju, isto prave sebi mjesta potiskujući ijekavski i ekavski srpski? Da.

Hm, kad bi oduzeo sve germanizme i turcizme, naravno i diskretan šarm mađaronike, hinim da bi malo šta ostalo od toga što se danas srpskim jezikom zove.

Preciznije, ostali bi neki iskvareni ruski koreni. Koja činjenica bi izazvala tikove kod čestitih domaćina, samozvane elite i dobrostojeće dijaspore. Zato ne čačkaj gde ti leba ne ište.
angie01 angie01 11:46 03.04.2021

Re: izbor

Niko ništa veselo ne ćućori, smiri se.


vidi, u nazalost velikoj istoriji bescasca ovog mesta, koja se ogleda u tome sto pojedinci dozvoljavaju sebi da visestruko prelaze granice normale u svojim komentarima- ti zauzimas visoko mesto i time si se uredno diskvalifikovala kao neko koga bih mogla da uzmem u obzir za bilo sta- dok se ne izvinis, ne zbog mene, nego zbog sebe.


Da ga ukorimo fino ili ne?


utomsmilu
, ja apsolutno ne zagovaram uklanjanje bilo koga, ali mi isto nije normalno da se ne primecuje, tolerise ili cak ovako pakuje u celofan nesto sto je neprihvatljivo izivljavanje...sto je na zalost postao manir, ustanoveljen u raspravama u kojima su ideoloske ostrascenosti zvede vodilje i ujedno opravdanje za svaku skaradnost i bedastocu.

svaka sredina je onakva kakvom je naprave oni koji je cine, ne zavisi ova komunikacija od nekog drugog, sad pitanje je, kakvi smo mi- da se ne lazemo previse.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:04 03.04.2021

Re: izbor

tess1
mariopan
Ala se vas dve lepo zabavljate.

Dobrodošla si. :)


"Dobro došli ili dobrodošli

Piše se i jedno i drugo.

Dobrodošli piše se sastavljeno kad je pridev koji znači potreban, koristan, koji je došao u pravi čas: Svi predlozi su dobrodošli.
Dobro došli rastavljeno kao pozdrav pri dolasku, uzvik dobrodošlice: Dobro došli! Bolje vas našli."

Došla u pravi čas. :)

A la bonne heure! (Буквално, у добар час, а осим тога сјајно, одлично!)
Дакле, sois la bienvenue, chère Mariopan!
tess1 tess1 12:04 03.04.2021

Re: izbor

Preciznije, ostali bi neki iskvareni ruski koreni.

A nek bi ostali ruski koreni vala, odmah ti lakše oko srca. Koji ti jezik pričaš da te pitam, i pišeš, ruski, hrvacki, bosanski? - m?
tess1 tess1 12:05 03.04.2021

Re: izbor

A la bonne heure! (Буквално, у добар час, а осим тога сјајно, одлично!)
Дакле, sois la bienvenue, chère Mariopan!

tess1 tess1 12:29 03.04.2021

Re: izbor

Isuse koliko si ti meni iritantna sa tim traljavim pisanjem, moralisanjem, potvorenošću, zakinuta, uvrijeđena, stalno se podmeće da je šutaju, brane, pa se urote svi protiv nje, tek kad vidim da si ti neka samozvana antifašistkinja, ej, cc, ne znam dal da te sažaljevam il da mi se gadi sve to.

Vrati se gore, manijakalni blogerski stvore, i vidi da si se ti ubacila između mene i Principesse, posprdna našem palanačkom zezanju. Podmetnula si svoju ustašku guzicu da je razvalim a ja reko ajde neka se druži s nama. Stvore.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:30 03.04.2021

Re: izbor

Tvoja decenijska i ustaška manijakalnost i kultur-fašizam na ovom mjestu mogu samo da mi popuše kurac, i meni i đeneralu Ratku Mladiću, razumiješ? Ti to od mene i tražiš i očekuješ od 2015.god, to je tvoj kalup u kojem sam ja i tu ću ostati.

Увек бриљираш!

А Анђа са једне стране не копча шта чита, а са друге је заробљеник тих својих калупа у које нас је давно спаковала.

Магнус је сиров, можда је и женомрзац, али није се лоше подсетити да нам се ствари у животу не догађају само тако, већ ми правимо изборе, добре и лоше. За добре радо примамо похвале, а лоши су увек нека "виша сила". А док не прихватимо одговорност и за једне, и за друге, остајемо заробљени у менталитету пасивних жртава.
tess1 tess1 12:32 03.04.2021

Re: izbor

Магнус је сиров, можда је и женомрзац,

:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:38 03.04.2021

Re: izbor

pa to ti velim, tvoje pravo lice nije daleko od magnusovog, jer delite tu prostacku bedastocu koju mislite da imate pravo da udeljujete naokolo, ne shvatajuci valjda da govorite samo o sebi.

a na ostale izrecene halucinacije, mogu samo da ti kazem- nisi dobro procitala,...a btw, nisam se tebi ni obratila, nego ti meni...pri tome, nisam lekar, ni pedagog, ne mogu ti pomoci...tako da zaobidji, nemam nikakvu zelju da se spustam u tvoje blato, ako nisi sposobna da bazicne stvari usvojis.

Ти заиста имаш проблем са разумевањем прочитаног, малициозна си и мајсторица замене теза, и поврх свега си остала заробљеник предрасуда научених 90-их. Анђо, најискреније ти желим да смогнеш снаге да се ослободиш.
angie01 angie01 12:53 03.04.2021

Re: izbor

, i vidi da si se ti ubacila između mene i Principesse,


nisam se ja ubacila izmedju vas dve, nego reagovala na njeno pakovanje u celofan- nista drugo, ni manje ni vise- sve ostalo pise jos u tom prvom komentaru...sve otalo sa tvoje strane je tvoj problem u glavi, rekoh ti bona, samo zaobidji, nemam nameru da se spustam na tvoje pomijanje.


А Анђа са једне стране не копча шта чита, а са друге је заробљеник тих својих калупа у које нас је давно спаковала.




dadada, ja sam zarobljenik, kaze neko ko nije izasao iz radikalizma od pre 100 godina,....ja nikoga nisam spakovala nigde, uvek reagujem na napisano,...kao sto znas, umem da podrzim i preporucim i tvoje komentare u kojima kazes nesto normalno, sto ne sadrzi ideoloski PR i mrsomudjenje seseljovskim parametrima.

u ovom konkretmo slucaju sam reagovala na amortizaciju magnusovog uobicajenog mizoginog izivljavanja, koje kao sto sam vec rekla, na Natasinom blogu,obavezno dopunjuje i porn lascivnostima, na sta niko ne reaguje, nego se eto jos ublazava,


Магнус је сиров, можда је и женомрзац, али није се лоше подсетити




ps- a obaska, na sta se odusevljavas,...to te odaje mnogo vise od svega sto se trudis da skockas u prihvatljivo.
, ne znam, tebi da neko napise onakve prostacke bedastoce, sigurno se ne bih oglasila odobravajucim prljeskom i podrskom, ako vec ne bih iskazala negodovanje-o tome se radi, ma kako se trudila da se predstavis drugacije, sustina je ova.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:56 03.04.2021

Re: izbor

Mariopan, bravo za ćerku! Na ponos ti i diku.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:06 03.04.2021

Re: izbor

Магнус је сиров, можда је и женомрзац, али није се лоше подсетити да нам се ствари у животу не догађају само тако, већ ми правимо изборе, добре и лоше. За добре радо примамо похвале, а лоши су увек нека "виша сила". А док не прихватимо одговорност и за једне, и за друге, остајемо заробљени у менталитету пасивних жртава.


Ja mislim da je magnus stariji gospodin, osobenjak, gorštak, nije sklon slatkorečivošću i formi. Vidim to na svakoj temi o kojoj diskutuje.

Slagala se ja sa njim ili ne, poštujem što ima svoj stav ma kako nepopularan bio za nekoga drugoga, to je njegov stav, na to ima pravo, a kako ga je i zašto formirao - pa na osnovu svog iskustva i viđenja sveta i ljudi oko sebe.. ma šta drugi mislili o tome.

Što bi rekao Čarli blagoglagoljivo - a možda i grešim u svom utisku.

(magnus, izvini na ovom času anatomije)
angie01 angie01 13:10 03.04.2021

Re: izbor

ti bona sama sebe autujes/ponizavas sa svime sto pises, ja ti tu nista ne mogu pomoci ba.

( jer ni bona, ni ba, kod mene nemaju negativni predznak,-jer sto bi-kao sto imaju u tvojim reakcijama ).
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:29 03.04.2021

Re: izbor

Ja mislim da je magnus stariji gospodin, osobenjak, gorštak, nije sklon slatkorečivošću i formi. Vidim to na svakoj temi o kojoj diskutuje.

Slagala se ja sa njim ili ne, poštujem što ima svoj stav ma kako nepopularan bio za nekoga drugoga, to je njegov stav, na to ima pravo, a kako ga je i zašto formirao - pa na osnovu svog iskustva i viđenja sveta i ljudi oko sebe.. ma šta drugi mislili o tome.

Što bi rekao Čarli blagoglagoljivo - a možda i grešim u svom utisku.

(magnus, izvini na ovom času anatomije)

Слажем се са тобом. Из Магнуса говори животно искуство и заиста мислим да он има један жангабеновски шарм у смислу да не увија, него право у сриду. Дефинитивно није комформиста и не труди се да се допадне.

Мислим да Магнуса није брига да ли га блогери анализирају, али се придружујем извињењу.
angie01 angie01 13:35 03.04.2021

Re: izbor

Ti stvarno ne vidiš koliko ja uživam u ovim sirovim, razgrijanim, momentima. Rasplamsanim.


rekoh ti vec- nisam ni pedagog ni lekar,...ne mogu ti pomoci.


Naravno, ustaškinje se prepoznaju preko tuđih ratova i beda, odabrala su pravu stranu pa i jezik, il?


ovakva lupetanja mogu biti proizvod samo teske zapustenosti i mozga i duse.

tes-idi svojim putem, ti sa mnom nemas nista, ne naprezi se uzaludno.
angie01 angie01 13:39 03.04.2021

Re: izbor

Слажем се са тобом. Из Магнуса говори животно искуство и заиста мислим да он има један жангабеновски шарм у смислу да не увија, него право у сриду. Дефинитивно није комформиста и не труди се да се допадне.

Мислим да Магнуса није брига да ли га блогери анализирају, али се придружујем извињењу.


kaze zena, dok fakin uredno zapisava zene po internetu,...zanimljiva reakcija, ko one babe sto su vristale braneci jutku ispred suda.
tess1 tess1 13:42 03.04.2021

Re: izbor

zapustenosti i mozga i duse.

Zapustenost mozga i duse, cc. Nemam preglednost, nezamislivo mi je, koliko bih morala olabaviti mozak i dušu da bih tebi parirala u mrcvarenju, zapustiti se pa se predati mrcvarenju. Ali to je nemoguće ako je čovjek svjestan?? Uh, teško. :)

tess1 tess1 13:44 03.04.2021

Re: izbor

kaze zena, dok fakin uredno zapisava zene po internetu,...zanimljiva reakcija, ko one babe sto su vristale braneci jutku ispred suda.

Ček malo, od mene si preuzela egzekuciju Magnusa? Svi sad gledamo samo u tebe? Ok.
tess1 tess1 13:45 03.04.2021

Re: izbor

Smaknuće Magnusa. :))
angie01 angie01 13:51 03.04.2021

Re: izbor

Uh, teško. :)


dobro tes, sve ti vec rekoh,cemu krugovi baljezganja.


Ček malo, od mene si preuzela egzekuciju Magnusa? Svi sad gledamo samo u tebe? Ok.


je l tebi ovo nije smesno?...sta sam preuzela?...do sada sam samo ja reagovala na njegove mizogine ispade, ( a i neke druge),...a ovde sam se uklucila kada je pe probala da amortizuje njegove nastupe, reagujuci samo na to,...ko tebe tacno sprecava i kako da kazes sta mislis?...umesto sto si se skoncentrisala da meni lupetas kojesta?!
tess1 tess1 13:56 03.04.2021

Re: izbor

..do sada sam samo ja reagovala na njegove mizogine ispade, ( a i neke druge),

Ok, realno Magnus mi je bliži nego ti, mislim, bliske nam manijakalnosti, energičnije, na ivici. Evo, ja ti prepuštam da se s njim obračunaš i dovedeš ga u red, učini nešto, na koncu, ovo je tvoj teren, ispratila si i gore i bolje, ne sumnjam u tebe.
vcucko vcucko 14:03 03.04.2021

Re: izbor

tess1
Preciznije, ostali bi neki iskvareni ruski koreni.

A nek bi ostali ruski koreni vala, odmah ti lakše oko srca. Koji ti jezik pričaš da te pitam, i pišeš, ruski, hrvacki, bosanski? - m?

Mogu sve narečene, i da pišem i da pričam. Kad mi zatreba, malo me hebe ruska tastatura. ali to je, kao i sve, stvar navike.

Ali stvarno mogu, bez problema, da fjumanišem, beeogradišem, čak purgerišem. Splićansko zavijanje mogu da podražavam, ali uz napor i fizičku bol, tako da izbegavam
U principu, uvek sam se trudio da se uklopim, bar po tom pitanju.
Pod uticajem TLN svojevremeno (studentarija u Opatiji) smo nas par počeli da insistiramo na "đe si jarane, vozdra jaro" priči. Pa smo posle nekog vremena skontali da su svi oko nas prihvatili. Pa je to postala opšta scena i kidanje od smeha, kod svakog pozdravljanja
U osnovi, znaš kako Šerbedžija recituje - e, to ti je najlepši spsko-hrvatski jezik koji je ikad postojao. Tako su govorili (struktura rečenice, naglasak, sve) stari zagrebački Srbi. Nažalost, taj jezik je verovatno potpuno odumro.

Engleski? Trenutno prevodim jednu obimnu i zaebanu konkursnu dokumentaciju po Pragu, prilično odgovorna stvar, velik i "život znači" poso u pitanju. Talijanski i švapski slabo imam prilike u Bg, ali kad iskrsne, veruj mi samo grune iz mene.

A ti, kako si? Zdravlje, deca? Pusta Londra?
angie01 angie01 14:08 03.04.2021

Re: izbor

Ok, realno Magnus mi je bliži nego ti, mislim, bliske nam manijakalnosti, energičnije, na ivici. Evo, ja ti prepuštam da se s njim obračunaš i dovedeš ga u red, učini nešto, na koncu, ovo je tvoj teren, ispratila si i gore i bolje, ne sumnjam u tebe.


ne znam sta pricas- sem u delu da ti je magnus blizi:),...nisam imala nikakvu drugu nameru sem ovoga sto sam rekla- i to mislim- meni nije normalno to mizogino izivljavanje i jos manje odbrana istog, pa jos od zene- i to je to.


principessa_etrusca principessa_etrusca 14:10 03.04.2021

Re: izbor

je l tebi ovo nije smesno?...sta sam preuzela?...do sada sam samo ja reagovala na njegove mizogine ispade, ( a i neke druge),...a ovde sam se uklucila kada je pe probala da amortizuje njegove nastupe, reagujuci samo na to,...ko tebe tacno sprecava i kako da kazes sta mislis?...umesto sto si se skoncentrisala da meni lupetas kojesta?!

За тебе, подметачицу и замењивачицу теза, Магнус је Господин.
Уместо што прозиваш друге, боље би било да мало смањиш тај витриол којим нас овде поливаш.
mariopan mariopan 14:16 03.04.2021

Re: izbor

Došla u pravi čas. :)

I vama lep pozdrav
angie01 angie01 14:27 03.04.2021

Re: izbor

За тебе, подметачицу и замењивачицу теза, Магнус је Господин.


ajde, ajde, niti sam sta podmetnula,niti zamenila, samo sam ti rekla da ne pakujes magnusove mizogine bedastoce u celofan sarma- jer je to gadno,...a gospodin se pre svega ne ponasa lascivno prema dmamam kojima je dosao u kucu.


Уместо што прозиваш друге, боље би било да мало смањиш тај витриол којим нас овде поливаш.


uh,uh,...pa sad hebiga, kada umes da branis nesto sto ugrozava druge, budi spremna i da na to dobijes reakciju,...kako ti nije zasipanje sonom kiselinom po drugim zenama, odbrana mizoginih eksplicitnih sadrzaja,...nego ti je to jos sarAmantno, autora tituliras gospodinom,...ma hajde molim te....bas kao babe isperd suda sto su branile onog siledziju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:39 03.04.2021

Re: izbor

ajde, ajde, niti sam sta podmetnula,niti zamenila, samo sam ti rekla da ne pakujes magnusove mizogine bedastoce u celofan sarma- jer je to gadno,...a gospodin se pre svega ne ponasa lascivno prema dmamam kojima je dosao u kucu.

Треба да знаш да мене не занимају твоје норме и шта је за тебе прихватљиво, а још мање ме интересује да тим твојим нормама уподобљавам нечије писање.

А знамо се довољно дуго да памтим како си на овом блогу шенила пред нацистом и мачо простаком за мрву прихватања и наклоности.
magnus magnus 14:39 03.04.2021

Re: izbor

kaze zena, dok fakin uredno zapisava zene po internetu
O ne , ja uredno ne zapišavam žene ali se uredno sprdam sa stereotipnim modelima kojima si ti skolona, da žene svodiš na naivna bića sa polumozgom koje svi iskorištavaju , dok ja tvrdim da između žena i muškaraca nema neke razlike u dobroti ali i "moralnim " ili egoističnom slabostima . da su jednako skloni biti manipulatori i biti izmanipulisani. biološka datost da muškarci lakše potežu šaku u čelo a žene nogu u jaja . Naravno ja neću uči u raspravu sa "ideološkim neistomišljenicima" unutar rama njihovog fantazma , njihove leksike i sa pozicije da se pravdam za "projecirane " krivnje . E takve modele ću uredno zapišavat . naravno ti možeš da me blokiraš kod sebe i da mi se drugdje ne obračaš ili ako ulaziš u rasprave koristeči svoje fašističke etike da će ti isto tako biti odgovoreno
mariopan mariopan 14:43 03.04.2021

Re: izbor

apacherosepeacock
Mariopan, bravo za ćerku! Na ponos ti i diku.



Ja sam nekad možda i neumereno ponosna na svoju decu jer znam koji su put prosli da dođu do toga gde su sada. Zato što im to nisu obezbedili tata i mama jer nisu mogli, oni su to postigli sami, u tuđoj zemlji gde nikog nisu imali. Svesna sam da je vraški teško i to ne može svako.

Kako sam bila ponosna na dodeli diplome fakulteta kada su nji prvu prozvali. Sve preko toga što se mene tiče ne mora, meni je dovoljno i toliko.

Sin je privatnik, zna svoj posao i uspešno pliva već koju godinu. Znaju ga u celom gradu i celoj Grčkoj jer je dugo radio po celoj zemlji za gazdinu firmu, sad radi za sebe.

Od kuće su mogli da ponesu samo vaspitanje i radne navike, sve drugo su sami zaradili. Mogu mirno dumrem (pu pu pu) nije se bacilo šta god da smo radili.
angie01 angie01 14:46 03.04.2021

Re: izbor


Треба да знаш да мене не занимају твоје норме и шта је за тебе прихватљиво, а још мање ме интересује да тим твојим нормама уподобљавам нечије писање.


gde sam ja trazila da te nesto zanima- ja rekoh sta mislim o tvom prenemaganju, gde se ruzno pise o zenama.


А знамо се довољно дуго да памтим како си на овом блогу шенила пред нацистом и мачо простаком за мрву прихватања и наклоности.


eh, nadam se da ces nam reci o kome se radi, kao i kako sam ja to senila, jer mi to nije karakterna osobina-niti se nekom ulagujem, niti neciju naklonst trazim- sto je valjda jasno.
mariopan mariopan 14:48 03.04.2021

Re: izbor

Дакле, sois la bienvenue, chère Mariopan!

I tebi
tess1 tess1 14:51 03.04.2021

Re: izbor

Mogu sve narečene, i da pišem i da pričam. Kad mi zatreba, malo me hebe ruska tastatura. ali to je, kao i sve, stvar navike.

Ali stvarno mogu, bez problema, da fjumanišem, beeogradišem, čak purgerišem. Splićansko zavijanje mogu da podražavam, ali uz napor i fizičku bol, tako da izbegavam
U principu, uvek sam se trudio da se uklopim, bar po tom pitanju.
Pod uticajem TLN svojevremeno (studentarija u Opatiji) smo nas par počeli da insistiramo na "đe si jarane, vozdra jaro" priči. Pa smo posle nekog vremena skontali da su svi oko nas prihvatili. Pa je to postala opšta scena i kidanje od smeha, kod svakog pozdravljanja
U osnovi, znaš kako Šerbedžija recituje - e, to ti je najlepši spsko-hrvatski jezik koji je ikad postojao. Tako su govorili (struktura rečenice, naglasak, sve) stari zagrebački Srbi. Nažalost, taj jezik je verovatno potpuno odumro.

Engleski? Trenutno prevodim jednu obimnu i zaebanu konkursnu dokumentaciju po Pragu, prilično odgovorna stvar, velik i "život znači" poso u pitanju. Talijanski i švapski slabo imam prilike u Bg, ali kad iskrsne, veruj mi samo grune iz mene.

A ti, kako si? Zdravlje, deca? Pusta Londra?


Ne znam, kad vidim ovu tvoju svježinu il jezičku vitalnost, izgleda da sam zatucana.

Prvo da se ogradim, bosanski i hrvatski jezik nisu problem, ne, nisu nikada bili (ljudi su se izborili za bosanski u ratu u BiH), ne, sve do prije neki dan kad sam prevodeći tvitove (i šta to ljudi čitaju, na njemačkom su iznenađujuće dobri prevodi, uhvate nit, na engleskom ne toliko ali dovoljno) primjetila da moj ijekavski Google prepoznaje kao bosanski ili hrvatski.

Hajde ovako, polako i bez trzavica, imali smo sh-hs, pa smo dobili bhs (bosanski-hrvatski-srpski), sad imamo samo ijekavski b-h, s je izbrisan.

Zatim, meni ekavski (jedini srpski?) ne leži, to nisam ja, ali, bosanski jezik je ne znam kako bih rekla dal so na ranu (dobro, dobro zatucana ranu), otvorenu knjigu, il pišanje ili neka groteska, zajebancija, nesto što me nadmašilo i ja sam sad tu budala i smeta mi što sam budala.

Kako bi se to moglo riješiti? Neka stave b-h-s, sigurna sam da bi Hrvati u Bosni mnogo gore od nas reagovali, ne pričaju oni bosanski nego hrvatski, il? Il, npr mogu pisati ćirilicom, oni nemaju prepoznatljivo pismo ali imaju hrvatski ijekavski koji ja na najvećem pretraživaču na svijetu nemam tj imam, njihov.

Mislim da bi mi bila gora ravnodušnost od ovog sad što me uznemirava kao ono mučenje kap po kap. :)
angie01 angie01 14:59 03.04.2021

Re: izbor

ja uredno ne zapišavam žene ali se uredno sprdam sa stereotipnim modelima kojima si ti skolona, da žene svodiš na naivna bića sa polumozgom koje svi iskorištavaju


hilarious!

gde sam ja ikada bilo sta rekla, sto bi moglo da te navede na takav zakljucak:)))

a zapisavas konstantno.


Naravno ja neću uči u raspravu sa "ideološkim neistomišljenicima" unutar rama njihovog fantazma , njihove leksike i sa pozicije da se pravdam za "projecirane " krivnje .



koga bre zabole sta ces ti ili neces, samo sam konstatovala sta radis, manje/vise reagujuci na komentar zene koja amortizuje te tvoje baljezgarije, jer joj odgovara tvoj politicki idololoski pravac, pa je jos jadnije.


ili ako ulaziš u rasprave koristeči svoje fašističke etike da će ti isto tako biti odgovoreno


koji tacno fasisticki model sam ja ikada koristila?!

ovde se radi o bazicnom mizoiginom izivljavanju, gde jos svaki put- jer si procenio stepan pristojnosti i zadrske domacice-uredno prospesi neki porn momenat, ne bi li dodatno podvukao ( pokusaj) ponizavanja...izvini, a ko to radi i zasto.
haklberi_tom haklberi_tom 14:59 03.04.2021

Re: izbor

principessa_etrusca
je l tebi ovo nije smesno?...sta sam preuzela?...do sada sam samo ja reagovala na njegove mizogine ispade, ( a i neke druge),...a ovde sam se uklucila kada je pe probala da amortizuje njegove nastupe, reagujuci samo na to,...ko tebe tacno sprecava i kako da kazes sta mislis?...umesto sto si se skoncentrisala da meni lupetas kojesta?!

За тебе, подметачицу и замењивачицу теза, Магнус је Господин.

Уместо што прозиваш друге, боље би било да мало смањиш тај витриол којим нас овде поливаш.

Ne znam o čemu se tačno na ovom blogu radi (ukapirao sam da je Magnus, implicite, rekao da ima veliki kurac i da ga je briga za crne lakovane cipele), odnosno, koliki je ukupan Magnusov mizoginizam.
Mogu samo da konstatujem da je specifičan lik, poprilično načitam, te (opet) sa specifičnim pristupom temama.
U odnosu na kojekakve njanjavce i njanjavice (da budemo rodno senzitivni), negovi postovi su poezija.
Naravno, što se mene tiče - žene su mnogo bolji deo čovečanstva - i od mene imaju sve poštovanje.
Pa čak i eklatantne govnare, kakvih, da budemo iskreni - ima i na ovom blogu.
No, na svu sreću, tu su - Mariopan, mirelarado, principesa, apačero, tess1 ...
magnus magnus 15:13 03.04.2021

Re: izbor

Ja mislim da je magnus stariji gospodin, osobenjak, gorštak, nije sklon slatkorečivošću i formi. Vidim to na svakoj temi o kojoj diskutuje.
rođen '69. valjda je to jasno ako sam bio "treća godina " 91. sklon slatkorečivosti i formi više nego što misliš . Konobaricama se uvijek obraća sa "Vi" i "ako bi ste bili ljubazni". Možeš zamisliti čuđenej i smjeh djevojke u Beogradu kojoj se na ulici obratim sa "milostiva" E sad moji jesu gorštaci ( oba roditelja su mi rođena u Lici/Dalmaciji i oba su ratna siročad ) ali ja sam rođen u "panonskom blatu" . Osobenjak svakako , djelom je to posljedica lektire, libertarijanci, psihoanalitičarke i apofaktički vizantiski teolozi
Time Bandit Time Bandit 20:38 29.03.2021

to bolje sutra se baš oteglo...

tuzno (a moze i da se napise pretuzno, kao sto sada novine pisu prelepa, preslatki, pre ovo i ono)

a tamo rece:

"... Ako ne upoznas sebe, boravices u nemastini i ti si taj koji je ta sirotinja."
angie01 angie01 22:28 29.03.2021

cela prica u jednoj slici

st.jepan st.jepan 20:59 30.03.2021

Re: cela prica u jednoj slici

angie01

Ta Kamenička identična je onoj horor Kameničkoj koja mi se, pre nestvarno mnogo godina, svakodnevno ukazivala dok sa strčavao pored Zelenjaka i zamicao u dvorište Druge beogradske.
angie01 angie01 21:59 30.03.2021

Re: cela prica u jednoj slici

Ta Kamenička identična je onoj horor Kameničkoj koja mi se, pre nestvarno mnogo godina, svakodnevno ukazivala dok sa strčavao pored Zelenjaka i zamicao u dvorište Druge beogradske.


ne secam se tih ljudi sto prodaju na ulici svoje stvari, ( pre se prodavala neka svercovana roba i djindjuve, kao i na Slaviji i na Bulevaru), a ni onog staklenog cudovista sto se nadvilo nad rekom,...a isto se ne secam istih takvih ljudi na mnogim drugim lokacijama po gradu,...u mom kraju na primer, svakoga dana vidim neke nove ljude kako namestaju kartnon na ulicu, i po njemu redjaju nake stvari iz kuce, u nadi da ce nesto prodati i preziveti dan...dok okolo nicu neke nove zgradurine udenute kasikom za cipele izmedju starih zgrada, zatvarajuci zaostale travnate povrsine na kojima su se deca iz kraja igrala.
st.jepan st.jepan 22:20 30.03.2021

Re: cela prica u jednoj slici

angie01
Ta Kamenička identična je onoj horor Kameničkoj koja mi se, pre nestvarno mnogo godina, svakodnevno ukazivala dok sa strčavao pored Zelenjaka i zamicao u dvorište Druge beogradske.


ne secam se tih ljudi sto prodaju na ulici svoje stvari, ( pre se prodavala neka svercovana roba i djindjuve, kao i na Slaviji i na Bulevaru)


Poslednjih 12 godina (od kad stanujem u G. Principa) opet svakodnevno tuda prolazim, i ti ljudi ne izgledaju mi kao neki koji prodaju stvari iz svojih domova, već više kao sakupljači koještarija iz kontejnera. Sigurno je da po gradu ima i tih što krčme svoje, ali u Kameničkoj ih nisam video.
Inače, najbolje se sećam onih koji su tu prodavali, valjda češljeve. Kroz otvorene prozore učionice najjače su prodirali povici "tri komada - sto dinara!".
angie01 angie01 23:09 30.03.2021

Re: cela prica u jednoj slici

već više kao sakupljači koještarija iz kontejnera


jos gore. kontejner & BNW


najjače su prodirali povici "tri komada - sto dinara!".


kako god-nekada su tu bili ulicni prodavci, a ovo sada su ocajnici.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:07 31.03.2021

Re: cela prica u jednoj slici

Slika kaze sve.
vcucko vcucko 14:55 03.04.2021

Re: cela prica u jednoj slici

angie01

OK, to je sirotinja koja uglavnom prodaje đubre.

Ali - prvo, buvljaka ima svuda po svetu (ako nema, znači da sa tom zemljom nešto nije u redu). Drugo, volim (ponekad) da procunjam po takvim mestima. Kao nekakav amater (wannabe, sirotinjski) kolekcionar. Ručni satovi (uglavnom ruski new old stock, ali nalazio sam i Doxe, Omege, sve za dž ili skoro za dž), upaljači, hemijske i penkala, takve stvari. Ne bi verovala, šta sve može da se nađe, a kad lepo očistiš i uglancaš, središ, bude stvarno za kolekciju. I naravno, ne krijem gde sam nabavio.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:30 31.03.2021

Siromastvo

Siromastvo kod nas nije samo materijalno, vec i duhovno. Jedno sa drugim idu ruku pod ruku i to je iskrena da budem porazavajuce.
zilikaka zilikaka 21:54 31.03.2021

Re: Siromastvo

natasa_tasic_10
Siromastvo kod nas nije samo materijalno, vec i duhovno. Jedno sa drugim idu ruku pod ruku i to je iskrena da budem porazavajuce.

Zavisi šta podrazumevamo pod duhovnim siromaštvom. Materijalno se lako izmeri al duhovno...
Meni na pamet pada niz kontra primera al verujem da je takvima udobno u svojoj koži i ne bih se njima zamajavala.
Kad čovek nema para za iole pristojan život, to se teško nosi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:00 31.03.2021

Re: Siromastvo

Kad čovek nema para za iole pristojan život, to se teško nosi.

To se bas tesko nosi, da ti kazem pravo.
Pre jedno dva meseca, na ulici, bilo je hladno gomila knjiga pored kante za djubre, i malo dalje od kante na prostirkama sedi beskucnik i cita. Sela sam i ja pored njega, uzela sam pre toga dve kafe za poneti, jer sam ga videla i dosla. Eto tako sedeli smo i pili kafu.Jos mi se na kraju zahvalio i rekao da uzmem po izboru knjige iz njegove biblioteke. I uzela sam.
Zivot je bas tezak kada nemas, mnogo je tezak, mnogo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana