Društvo| Sex| Život

Отровна женственост (Toxic Femininity), шта је то?

principessa_etrusca RSS / 11.04.2021. u 00:28

 EkK238RXYAI8m25.jpg 

Roberto Ferri, Liberaci dal male 

С времена на време, углавном подстакнути неким текућим догађајима, на блогу интензивирамо писање о родној раврноправности и мушко-женским односима. Ми онда често сасвим неспутано критикујемо мушка понашања, пре свега она која се обично подразумевају под токсичном мушкошћу. Тај термин је уосталом ушао не само у свакодневни, већ и у академски језик. О токсичној мушкости је објављено мноштво академских и популарних чланака, укључујући и један подужи на Википедији.

Ми наравно критикујемо спорна понашања са добрим разлогом јер токсична мушкост свакако није безазлена, напротив. Истовремено, следећи прихваћене стандарде и ограничења, ми ретко, ако икада, критикујемо женска понашања која исто тако могу бити отровна. На крају крајева, тек смо изашли или излазимо из патријархата, обележеног мушком доминацијом, па може да изгледа да је критика женских понашања непотребна, па чак и сурова.  

Да ли уопште постоји отровна женственост? Са једне стране, учени смо да верујемо да жене, невине жртве патријархата, имају ореол саосећајних, нежних, осетљивих и пожртвованих бића, а истовремено и разумнијих ("свет би био боље место када би било више жена у политици"), па оне нису кандидати за носиоце штетних појава. Са друге стране, женску тоскичност као тип понашања, није увек лако препознати. Док је токсична мушкост гласна, припита, бахата, везана за физичку снагу, дубок новчаник, друштвени статус, доминацију, недвосмислену тежњу ка контроли, менспрединг, агресију итд, токсична женственост је притајенија, флуиднија, лукавија и манипулативнија. Коначно, није занемарљив ни утицај данашњег феминизма који све грешке, пропусте и кривице приписује мушкарцима.  Док су модуси испољавања токсичне мушкости идентификовани и док се о њима увелико дискутује, токсична женственост остаје у некој мери табу тема.   

Наравно, као што је важно препознавати токсичне мушкарце, важно је препознавати и токсичне жене да би разне компликоване ситуације и компликовани односи били благовремено избегнути, али нас понајвише кочи савремени феминизам чији циљеви нису више борба за женска права и једнакост жена, као што је био случај раније, када је феминизам био и прогресиван, и инклузиван (тада су многи искрени феминисти били мушкарци). Данашњи феминизам је ретроградан, репресиван и токсичан, отворено се руководи мушкомржњом и тежи маргинализацији мушкараца.  

Иако се токсична мушкост и токсична женственост манифестују на различите начине, њихов корен је у истом осећању несигурности, незадовољства и беса. Ту нажалост велику улогу играју научени модели понашања, често засновани на наслеђеним културалним стереотипима.  

Ми сви знамо неки пример токсичне женствености. У односима са женама, токсична жена не може да сарађује, већ је у сталном односу такмичења, где мора да буде лепша, успешнија, паметнија, популарнија. Да би дошла то циља, ласкаће, сплеткариће и забадаће нож у леђа, често под маском некога ко жели добро. Она је свекрва из пакла, снаја из пакла или чак "пријатељица" из пакла. Уколико је раскринкана, глуми наивност и позива се на своје добре намере. У некој другој варијанти, оговараће друге жене којима ће замерати да су неамбициозне, запуштене, дебеле, лење домаћице, немарне мајке, курве, лоше у свом послу итд, или ће отворено кињити и понижавати другу жену ако је у позицији моћи (архетип зла маћеха, данас зла шефица).   

У односима са мушкарцима, токсична жена такође манипулише, а ту је онда прва жртва њен партнер, некада и њихова деца. Она манипулише пре свега својом сексуалном привлачношћу, мајчинством, беспомоћношћу, односно креирањем ситуације где јој је потребна заштита или помоћ од стране мушкарца, што онда активира његов заштитнички порив (архетип девица у проблему/damsel in distress), својом мањом физичком снагом (жена се хлади лепезом, а мушкарац посрће иза ње са два кофера и три торбе), сублиминалним порукама и Павловљевим рефлексом постиже контролу (пожељан поступак награђује омиљеном храном, сексом или нечим другим пријатним, а непожељан кажњава изостанком претходног), подривањем мушког сексуалног самопоуздања, уценама или рецимо злоупотребом прихваћеног модела да жена може да удари мушкарца, али мушкарац не сме да јој врати (колико је виђено демонстративних женских шамара у класичним филмовима) и сл. Физичка агресија је углавном одлика токсичне мушкости, док се токсична женственост ређе исказује кроз физичку, чешће кроз вербалну афресију, а  вероватно најчешће кроз пасивно-агресивна понашања.

Токсичност наравно има различите нивое, а ја сам овде навела (нај)екстремније облике, али и полуокретање леђа другој жени у малој групи на коктелу са намером да се она маргинализује такође је токсично, као и рецимо сугестивно флертовање, а онда оптуживање мушкарца да мисли само једну ствар.  

Било би све много једноставније када бисмо сви заједно идентификовали и искорењивали сва токсична понашања, и мачо-силеџијско (мушко) и манипулаторско (женско), и све друге прелазне типове, а за почетак би било потребно да се одупремо комесаркама феминизма које проповедају да није довољно да будемо равноправне, већ да треба, као Орвелове свиње, да будемо "равноправније".  

Дисклејмер: Појам токсичне женствености се односи стриктно на типове понашања и штетне културалне норме, а никако на све жене. Токсична женственост је везана за традиционалне стереотипе где жене као друштвено недоминантне, остварују своје циљеве и доминацију лукавошћу и манипулацијама.

Посебно, овај текст се не односи ни на кога појединачно.



Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:35 13.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
niccolo
И добро за планету

Gde dobro za planetu, i ovako uništavamo biljke na sve moguće načine, zamisli još da svi odjednom krenemo da jedemo isključivo njih...


pogledaj koliko biljaka otpada na ishranu stoke (za klanje), pa ti ta računica automatski pada u vodu.

Ja se i onako zezam

Mislim, ta diskusija teško da može da bude nešto naročito plodna - neko voli popa, neko popadiju. Ne verujem pretarano u mogućnost da se drugi ubedi u suprotno ovako na netu...
alselone alselone 11:36 13.04.2021

Re: Angus goveda

neću zbog životinja da bude ubijanja životinja.

što ćete vi da jedete, nebitno mi je


postmodernizam u jednom stavu
alselone alselone 11:37 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ne verujem pretarano u mogućnost da se drugi ubedi u suprotno ovako na netu...


Da, samo što bi jedna strana da razgovara i ubđuje da druga da zabranjuje.
maksa83 maksa83 11:40 13.04.2021

Re: Angus goveda

neću zbog životinja da bude ubijanja životinja.

Ali to je protivprirodno.

Životinje koje ubijaju druge životinje da bi jele su neraskidiv deo prirode.

P.S. Pazi ne kažem da je to lepo, i dobro (lepo i dobro su naši konstrukti, prirodu za to savršeno zabole), samo da je prirodno.
alselone alselone 11:41 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
i ostaje samo "neću da nešto zbog mene bude ubijeno". I to je ok.


To je sasvim ok i veoma poštujem, dok se ta rečenica ne promeni u "a neću ni zbog tebe da bude ubijena životinja".


Kako smo brzo eskalirali, zar ne. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:41 13.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
apacherosepeacock
docsumann
Nego da te pitam Doks, što bi se iko zaebavao sa tom bezmesnom ishranom?


ako mene pitaš - zbog životinja samih.

zdravost ishrane je meni lično u drugom planu.


Kod mene je 2 udarca jednim potezom, em ne volim ukus mesa em volim životinje i žao mi ih je.


nemam prava da drugome određujem kako će voditi računa o svom zdravlju, al imam pravo da dignem glas u odbranu životinja, kad već to one ne mogu same.

koliko se taj glas čuje, nebitno je.

mi smo svakako poražena strana danas. mislim svi mi koji vjerujemo i osjećamo da je svakodnevno klanje miliona životinja zločin.
neopisiva patnja i agonija za životinje i sramota za čovjeka.

no, ne mora dovjek da bude tako.



Doks, uz tebe (i istomišljenike) sam po tom pitanju 200 posto. Ma hiljadu posto!
(kao i za zabavne iracionalne snove hehe)
docsumann docsumann 11:42 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ali ti ignorišeš sve drugo što sam napisao i o zdravlju dece, i o zdravlju milijardi ljudi i sve drugo, samo eto jer neće ubiti svinju. Docs, iskreno, to je licemerno.


brkaš mnoge teme u jedan tanjir.

ništa ne mora biti prelomljeno na silu i bez društveno dogovora.
nemam pojma otkud ti tako agresivan stav, ko da si PR mesne industrije ili ko da očekuješ da će ti sutra veganska policija upasti u kuću i preturati po frižideru i skupljati uzorke po kuhinji.
- šta je ovo u tiganju? svinjska mast! hapsi ih sve!!

stvari se odvijaju suviše sporo da bi se o ikakvoj revoluciji moglo pričati. dok ideja o bezmesnoj ishranio stekne iole primat u društvu i svijesti ljudi još će mnogo krvi oteći u klaničke slivnike.

kad dođe taj čas, iza odluke će stajati i nauka i moral. ja u to vjerujem, a ti slobodno vjeruj u šta hoćeš.
docsumann docsumann 11:49 13.04.2021

Re: Angus goveda

Životinje koje ubijaju druge životinje da bi jele su neraskidiv deo prirode.


te životinje nemaju moral, tradiciju humanističkih ideja i borbe za prava potlačenih.
nemaju saznanje o patnjama drugih. ne mislim na direktan empatički kontakt, to imaju i ptice i sisari, već mislim na naučna saznanja o funkcionisanju nervnih siistema sposobnih da pate, osjećaju bol, strah.
svjesni smo dobro koji kapacitet za patnju i bol imaju životinje. pošto je on identičan našem.

mi smo odavno prestali da budemo samo dio prirode i posrtali smo bića kulture. kultura je nadgradnja prirodnog.

što reče Rambo (kod Galeba) - čovjek je ono što je njegova mašta, sve ostalo je majmun
docsumann docsumann 11:49 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
neću zbog životinja da bude ubijanja životinja.

što ćete vi da jedete, nebitno mi je


postmodernizam u jednom stavu


a treba da se vratimo na rokoko?
milisav68 milisav68 11:51 13.04.2021

Re: Angus goveda

Neues aus der Nachbarschaft
Ako cemo pravo, covek je tokom svoje istorije duze bio nemesozder nego mesozder.

A očnjaci služe da se guli kora sa drvaeća.

Jeli su i meso, kad su stigli da ulove, odnosno jelo se šta se stiglo i šta je moglo da se nađe u zavisnosti od podneblja i potrebe.Što je klima blaža/toplija, to ti treba "slabija" hrana.Zato je recimo Islam muslimanima zabranio svinjetinu (i alkohol), jer bi se pošlogiravali na onim vrućinama.

Inače, krompir se jeo tek posle otkrića Amerike.
docsumann docsumann 11:52 13.04.2021

Re: Angus goveda

apacherosepeacock
docsumann
apacherosepeacock
docsumann
Nego da te pitam Doks, što bi se iko zaebavao sa tom bezmesnom ishranom?


ako mene pitaš - zbog životinja samih.

zdravost ishrane je meni lično u drugom planu.


Kod mene je 2 udarca jednim potezom, em ne volim ukus mesa em volim životinje i žao mi ih je.


nemam prava da drugome određujem kako će voditi računa o svom zdravlju, al imam pravo da dignem glas u odbranu životinja, kad već to one ne mogu same.

koliko se taj glas čuje, nebitno je.

mi smo svakako poražena strana danas. mislim svi mi koji vjerujemo i osjećamo da je svakodnevno klanje miliona životinja zločin.
neopisiva patnja i agonija za životinje i sramota za čovjeka.

no, ne mora dovjek da bude tako.



Doks, uz tebe (i istomišljenike) sam po tom pitanju 200 posto. Ma hiljadu posto!
(kao i za zabavne iracionalne snove hehe)




alselone alselone 11:53 13.04.2021

Re: Angus goveda

nemam pojma otkud ti tako agresivan stav,

Moj stav agresivan a ti bi da uvodiš zabrane.
Moj stav agresivan a ti bi da menjaš evolutivne mehanizme.
Moj stav agresivan a ti kažem "ja marim za životinje a šta ljudi jedu nije me briga"

Kakva paradigma postmoderne u malom. Em ti uvode zabrane, em ti menjaju navike a ako se pobuniš proglase te agresivcem.

Ovde samo fali "neutralna" strana da kaže kako treba obojica da se uzdržimo od dalje rasprave. I da naravno posle toga bez rasprave bude onako kako ti predlažeš.
docsumann docsumann 11:53 13.04.2021

Re: Angus goveda

Inače, krompir se jeo tek posle otkrića Amerike.


pa Neues i reče u zadnjih 100-150 godina.
nikvet pn nikvet pn 12:00 13.04.2021

Re: Angus goveda

niccolо
Ne verujem pretarano u mogućnost da se drugi ubedi u suprotno ovako na netu...


Да покушам:

docsumann
zdravost ishrane je meni lično u drugom planu.


Доџите Апачи и Докс са веге екипом на лето да вас проведем поморавским баштованским селима и њивама да видите хемије шта једете, раундап-Хучи је за њих зилот; завршићемо на прасетини гарант

Ако помислиш да иста хемија и преко меса следује вараш се, њихова јетра нас брани.
gvozden1 gvozden1 12:07 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
i da pitam jel ovo nešto na Gvozdenov račun.


Ma kakvi. Znam da on to ne radi. On samo plavim kamenom pršće (kada mu ponestane Totala).

:)

Baš ovih dana rokam :)

Mislim, zezamo se ovde, mi to znamo, ali ako čita neko nov da kažem, tzv total, tj glifistat, nije štetan. Ja verujem da je čak i koristan za zemljište, imam neke slike u telefonu gde se vidi razlika između površina gde jeste i gde nije tretirano totalom, i zemljište gde jeste je vidno bogatije, po biljkama se primećuje, ali ipak treba iskusno oko da vidi razliku pa da ih ne postavljam.

Samo od zdrave biljke se može dobiti zdrava hrana, a biljka je zdrava samo ako se štiti od bolesti ili se leči.
Logično zar ne :)
docsumann docsumann 12:08 13.04.2021

Re: Angus goveda

Moj stav agresivan a ti bi da uvodiš zabrane.
Moj stav agresivan a ti bi da menjaš evolutivne mehanizme.
Moj stav agresivan a ti kažem "ja marim za životinje a šta ljudi jedu nije me briga"


vidi, lijepo sam ti odgovori u komentaru iznad.

tako da sve ovo što si pobrojao nema nikakvog smisla, te u tom smislu nemam namjeru da nastavim u ovom pravcu.

Kakva paradigma postmoderne u malom. Em ti uvode zabrane, em ti menjaju navike a ako se pobuniš proglase te agresivcem.


heh da, posmodernizam kao ultimativni argument pobijanja argumenata.

neka si me spakovao u tu fioku, sad ti je vjerujem lakše. znaš s kim imaš posla.

ok, onda ću i ja dati sebi za pravo, ne da kategorizuje tvoj stavove u tipizirane obrasce javnog diskursa, već da primjetim da ti možda imaš unutrašnji konflikt, koji ti izaziva nesigurnost i potiče agresiju.
vjerujem da tvoj emotivno biće podržava ovo što pišem, al se tvoj racio, a slobodno dopiši i intelektualna sujeta (ni ja se ne odričem svoje) našla napadnuta pa si se nakostriješio u bog zna kako opasnog tribuna.

a da smanjiš malo doživlaj? ipak je ovo samo blog.

i ako će te umiriti, evo, lično ti garantujem u ime vegansko-vegetarijanskog dijela čovječanstva da ti za tvoga vijeka niko neće braniti da jedeš čvarke, stek i slaninu.
gvozden1 gvozden1 12:13 13.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
Nego da te pitam Doks, što bi se iko zaebavao sa tom bezmesnom ishranom?


ako mene pitaš - zbog životinja samih.

zdravost ishrane je meni lično u drugom planu.

Ne znam....
To mi zvuči baš nategnuto, neko nekad iskonstruisao tu priču pa se sad raširila.

Teško mi je da sebe ubedim da neko, ko možda nikad nije video živo prase, više to prase voli od čoveka koji se brine o njemu, hrani ga, mazi, češka ga, daje im imena, brine da li je zdravo, razgovara čak sa njim.
Seljak iskreno voli svoje životinje, ali zna se šta je smisao čijeg postojanja.
alselone alselone 12:14 13.04.2021

Re: Angus goveda

a da smanjiš malo doživlaj? ipak je ovo samo blog.


Po čemu je moje pisanje agresivnije od tvog?
milisav68 milisav68 12:17 13.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
Inače, krompir se jeo tek posle otkrića Amerike.


pa Neues i reče u zadnjih 100-150 godina.

Ne.

kao i vecina drugih naroda u Evropi- su do pre 100-150 mnogo manje jeli mesa nego sto se danas misli. Krumpir, sociva pa onda i pasulj i kacamak su nas othranili, njima hvala.

Pasulj je isto iz Amerike.
maksa83 maksa83 12:18 13.04.2021

Re: Angus goveda

docs
te životinje nemaju moral, tradiciju humanističkih ideja i borbe za prava potlačenih.
nemaju saznanje o patnjama drugih. ne mislim na direktan empatički kontakt, to imaju i ptice i sisari, već mislim na naučna saznanja o funkcionisanju nervnih siistema sposobnih da pate, osjećaju bol, strah.

Ma dobro ti sad meni odgovaraš ozbiljno kao da ja nisam samo bezveze provocirao.

Razumem ja šta hoćeš da kažeš i moj prvi impuls je "čovek je stoka, not gona hepn" a onda sa druge strane pogledam šta je sve samo u poslednjih 2K godina bilo skroz normalno a u međuvremeu postalo globalno civilizacijski neprihvatljivo. Padaju mi na pamet Maje i Mexica (Asteci) koji su bukvalno držali u svom carstvu okružene enklave drugih plemena koja su puštali da kao žive u tim enklavama samo da bi odande za'vatali kad treba da se ušlihta Bogu prinošenjem ljudskih žrtava (a trebalo je stalno, pošto su se pred Boga postavljala velika očekivanja i stalno je bio nešto ljut).

Ko zna, možda, jednom...
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:19 13.04.2021

Re: Angus goveda

Доџите Апачи и Докс са веге екипом на лето да вас проведем поморавским баштованским селима и њивама да видите хемије шта једете, раундап-Хучи је за њих зилот; завршићемо на прасетини гарант

Ако помислиш да иста хемија и преко меса следује вараш се, њихова јетра нас брани.


Fala, ali nek se i otrujem hemijom u biljkama ali životinju ubijenu da jedem neću.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:21 13.04.2021

Re: Angus goveda

A očnjaci služe da se guli kora sa drvaeća.

Jeli su i meso, kad su stigli da ulove, odnosno jelo se šta se stiglo i šta je moglo da se nađe u zavisnosti od podneblja i potrebe.Što je klima blaža/toplija, to ti treba "slabija" hrana.Zato je recimo Islam muslimanima zabranio svinjetinu (i alkohol), jer bi se pošlogiravali na onim vrućinama.


Ma jesu, nema spora da jesu. Ali trajalo je to piiilicno dugo dok nisu postali lovci. Pre toga su bili lesinari - zvakali tetive i sisali koske. Mnogo duze nego sto mi okrecemo razanj.

Krompir je pomenut vezano za neko drugo doba.
docsumann docsumann 12:22 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
a da smanjiš malo doživlaj? ipak je ovo samo blog.


Po čemu je moje pisanje agresivnije od tvog?


uporno previđaš da ja pričam o društvenim procesima (idejama) koji će se realizovati u budućnosti (kad za to sazru uslovi (ljudi), a ne nikako komesarskim dekretima) dok si ti fokusiran na moje stavove kao na tvog konkretnog neprijatelja koji ti u sadašnjem trenutku uskraćuje prava i vrši atak na tvoj dom.

potpuno suluda postavka, iz moje vizure.
maksa83 maksa83 12:25 13.04.2021

Re: Angus goveda

Samo od zdrave biljke se može dobiti zdrava hrana, a biljka je zdrava samo ako se štiti od bolesti ili se leči.
Logično zar ne :)

U opštem slučaju - ne nužno. Npr. piletina koju jedemo (a verovatno i druga mesa) je izrokana antibioticima i koječim da bi bila zdrava. To svakako nije dobro za nas.
docsumann docsumann 12:30 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ma dobro ti sad meni odgovaraš ozbiljno kao da ja nisam samo bezveze provocirao.


jbg, ponjelo me u žaru diskusije.

no, nema frke, taman si mi da šlagvort da javno artikulišem neke stavove.

tako da - tnx


Ko zna, možda, jednom...


jednom, definitivno.

to je definitivno ideja vrijedna budućnosti.
kad pogledaš ko joj pristupa, vidiš da su to mahom visoko obrazovane osobe, bogati ljudi koji mogu da biraju kako i šta da jedu bez finansijkih ograničenja, vrhunski sportisti kojima su psiho-fizičke performanse ultimativni goal, umjetnici, intelektualci i to oni istinski progresivni (Harai, Sam Haris...) i naravno i puno običnog svijeta, al sam htio da ukažem koliki je procenat obrazovanih i informisanih među veganima/vegetarijanacima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:37 13.04.2021

Re: Angus goveda

U opštem slučaju - ne nužno. Npr. piletina koju jedemo (a verovatno i druga mesa) je izrokana antibioticima i koječim da bi bila zdrava. To svakako nije dobro za nas.


Sto? Evo recimo ovaj komad ispunjava sve standarde (cak i eticke):

ChickieNobs Advertising

“Regular chickens are raised on large-scale industrial farms, where conditions are poor and the chickens are abused. They live in filth, leading to contaminated meat, and the operations of these chicken farms waste resources and produce unhealthy amounts of waste that damage the environment. However, ChickieNobs is now here to offer a clean, ethical, efficient, but most importantly delicious alternative for chicken meat. Our [headless] chickens are grown in state-of-the-art facilities, developed to feel no pain and produce several times more the amount of real chicken meat in half the time. It’s 100% authentic chicken produced without any ethical strings attached, so you can fully enjoy your meal.”

A pri tom samo bataci:





gedza.73 gedza.73 12:40 13.04.2021

Re: Angus goveda

Npr. piletina koju jedemo (a verovatno i druga mesa) je izrokana antibioticima i koječim da bi bila zdrava. To svakako nije dobro za nas.

Ili će da nas pobije ili ćemo prirodnom selekcijom da se prilagodima ili će neke popadije da postanu popovi (prelazno androgini)
Piletina je po meni jedno od najgorih mesa za ishranu dece. Aj mi matori smo već preživeli paštetu ali viršle, salame i pile koji se u tiganju redukuje na veličinu mršavog vrapca me stvarno plaše.

Generalno je hrana nakljukana svim i svačim. Mislim da sam već pisao kako sam pre nekoliko godina gledao kako leš krave (relativno svež) koja je lečena svim mogućim i nemogućim lekovima navlače na kamion i odvoze u klanicu (čini mi se da su takve krave tada plaćali 300 eura)

p.s.
Kako li smo samo od otrovne ženstvenosti kao teme bloga došli do otrovnog mesa
gvozden1 gvozden1 12:42 13.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Samo od zdrave biljke se može dobiti zdrava hrana, a biljka je zdrava samo ako se štiti od bolesti ili se leči.
Logično zar ne :)

U opštem slučaju - ne nužno. Npr. piletina koju jedemo (a verovatno i druga mesa) je izrokana antibioticima i koječim da bi bila zdrava. To svakako nije dobro za nas.

Ma malo se zezam :)

Ti antibiotici jesu gadna stvar, u biljnoj proizvodnji oni su i zabranjeni kod nas, ali mislim da čustunci baš znaju da preteraju.

Biljke bez hemije jednostavno nije moguće ozbiljno uzgajati.
Zamislimo da za ljudsku populaciju kažemo, neka, ne treba lečiti, hemija je opasna, pusti bolest pa šta preživi to je dobro.
I biljke imaju bolesti, ništa logičnije nego štititi i njih, i životinje, i ljude, sve.

Hemija u poljoprivredi je stara oho oho, vekovima.
I plavi kamen je hemija, hemijsko jedinjenje a koristi se bukvalno vekovima, sad samo "kopriva, pepeo, sadi druge biljke koje teraju bolest" i slične alhemije i vračarine.
mariopan mariopan 12:46 13.04.2021

Re: Angus goveda

principessa_etrusca
ja pričam o stotinama milona ljudi. od kojih mnogi danas žive savremenim urbavim životom.
dodaj tom broju sve više zapadnjaka koji se okreću nemesnoj ishrani, i dobićeš više nego reprezentativan uzorak.

Сада је у току експлозија веганства. Скоро да више не знам никога ко ставља кравље млеко у кафу, већ овсено или бадемово, ретко од соје, евентуално ако је органска.

Verujem da to veliki broj ljudi radi iz pomodarstva. Tako su masu naroda ubedili da svinjska i svaka druga masnoća nije zdrava pa se prešlo na ulje, i to masovno, a kasnije saznamo da to baš i nije tako.

Još uvek kupujem domaće mleko, tek pomuženo i često još toplo kada mi ga donesu. Imam i kupovno za svaki slučaj i kada ih uporedim oni se toliko razlikuju da mi ono kupovno dođe kao voda, ni ukusa ni mirisa. Po meni bolje mi je da smanjim unos nekih drugih masnoća nego da se odrknem mleka i onog kamjaka s' prsta debelog a mladog, recimo tako da kajmak upošte ne kupujem a ranije sam ga kupovala i trošila?
alselone alselone 12:48 13.04.2021

Re: Angus goveda

Samo od zdrave biljke se može dobiti zdrava hrana, a biljka je zdrava samo ako se štiti od bolesti ili se leči.
Logično zar ne :)


A biljke se najbolje štite i leče zdravom zemljom a ne hemijom.

Da, slažemo se.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:49 13.04.2021

Re: Angus goveda

Verujem da to veliki broj ljudi radi iz pomodarstva.


Pa sve je delimicno stvar pomodarstva. Nisu svi poceli ni da rostiljaju ili okrecu prasence iz ubedjenja :)
alselone alselone 12:50 13.04.2021

Re: Angus goveda


uporno previđaš da ja pričam o društvenim procesima (idejama) koji će se realizovati u budućnosti (kad za to sazru uslovi (ljudi), a ne nikako komesarskim dekretima) dok si ti fokusiran na moje stavove kao na tvog konkretnog neprijatelja koji ti u sadašnjem trenutku uskraćuje prava i vrši atak na tvoj dom.


Ih, ih, što si mi osetljiv. Nema nikakvog neprijateljstva, razgovaramo ali "muški", o tome je i blog. Šta ima da ti pirim u ladnu čorbu da se ne naljutiš, nego ti govorim direktno i jasno šta mislim.

Što se tiče samih procesa, to je malo utopijsko verovanje. Ima da bude dekret kao i mnogo puta do sada.

I ja zaista mislim da ti "glasaš" za pogrešnu stvar. Zamisli da si SNS glasač i da to javno ovde obralažež da je baš dobra ideja. Pa isto bih ti odbrusio da je veoma pogrešna.

A i nešto ne vidim da si ti posebno blag prema meni u razgovoru. Jednog si direktan i uporan.
maksa83 maksa83 12:52 13.04.2021

Re: Angus goveda

Sto? Evo recimo ovaj komad ispunjava sve standarde (cak i eticke):

Ima u Vodiču za Autostopere kroz Galaksiju onaj momenat kada protagonisti Dent i Ford (valjda) odu na večeru u Restoran na Kraju Univerzuma gde je specijalitet Ameglian Major Cow, veštački kreirana rasa krava sa razumom i svrhom da bude pojedena, ali pošto je razumna i zna svoju svrhu bukvalno dođe do gostiju i nudi i preporučuje koji njen deo ide uz šta.
gvozden1 gvozden1 12:52 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
Samo od zdrave biljke se može dobiti zdrava hrana, a biljka je zdrava samo ako se štiti od bolesti ili se leči.
Logično zar ne :)


A biljke se najbolje štite i leče zdravom zemljom a ne hemijom.

Da, slažemo se.

Ne postoji zdrava zemlja, tj ne postoji zemlja koja ne može biti kontaminirana biljnim patogenima, jedno, a drugo, biljke mogu biti zaražene preko nadzemnog dela, na mnogo načina.

I šta onda?
Pustiti ih da se muče ili vakcina? :)
mariopan mariopan 12:53 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
Gvozden ulazi na razgovor o zdravoj hrani.
Spomenuli karencu.



Još kad čuje da sam vratila u zemlju jednog zaspalog rovca dok sam sejala cveće u baštici....
alselone alselone 12:56 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ne postoji zdrava zemlja, tj ne postoji zemlja koja ne može biti kontaminirana biljnim patogenima, jedno, a drugo, biljke mogu biti zaražene preko nadzemnog dela, na mnogo načina.


postoji ubijena zemlja i zdrava zemlja puna mikrobiologije. kada imaš mikrobiologiju onda biljka ima prirodne mehanizme odbrane. kada ubiješ mikrobiologiju hemijom, treba ti još više hemije.

jednostavan mehanizam.

kada poubijaš svoje bakterije u stomaku, treba ti probiotik. ako imaš zdravu crevnu mikrobiologiju, ne treba ti probiotik.
maksa83 maksa83 12:56 13.04.2021

Re: Angus goveda

Biljke bez hemije jednostavno nije moguće ozbiljno uzgajati.

Ma verujem. Paradoksalno, čovek koji je napravio Zyklon B kojim su ubijani Jevreji po konc logorima je isti čovek koji je izmislio azotna đubriva zahvaljujući kojim može da se proizvede hrane za zemlje trećeg sveta što ranije nije bilo moguće.

I plavi kamen je hemija, hemijsko jedinjenje a koristi se bukvalno vekovima, sad samo "kopriva, pepeo, sadi druge biljke koje teraju bolest" i slične alhemije i vračarine.

Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu da bismo mogli da je ulovimo onim lukom i strelom pravljenim od kišobrana. Inače od stvari koje jedemo hobotnica je verovatno među najinteligentnijim.

maksa83 maksa83 12:58 13.04.2021

Re: Angus goveda

A biljke se najbolje štite i leče zdravom zemljom a ne hemijom.

Da, slažemo se.

Pošto se bliži sezona setve za nas amatere, poslednji hajp hit koji sam video (a koji ću svakako da probam) je da se ispod sadnice zakopa - riba, ili bar riblja glava (ako si ribu pojeo). Ovo su navodno radili Indijanci.
alselone alselone 13:00 13.04.2021

Re: Angus goveda

Pošto se bliži sezona setve za nas amatere, poslednji hajp hit koji sam video (a koji ću svakako da probam) je da se ispod sadnice zakopa - riba, ili bar riblja glava (ako si ribu pojeo). Ovo su navodno radili Indijanci.


Video sam.

To nisam radio, pošto verujem da mi je kompost već dovoljno hranljiv. Dodam jednu koru od banane pod paradajz.

Bliži se sezona, već se radujem. Samo da raširim zemlju po bašči i krećem.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:00 13.04.2021

Re: Angus goveda

Teško mi je da sebe ubedim da neko, ko možda nikad nije video živo prase, više to prase voli od čoveka koji se brine o njemu, hrani ga, mazi, češka ga, daje im imena, brine da li je zdravo, razgovara čak sa njim.


Ne znam za druge al' meni još uvek prase draže (videla sam prase uživo), naročito ako i posle češkanja i ljubavi farmer ipak to prase ubije.. jbg. (da ga ne ubije došao bi i farmer u obzir:))


Mislim, bre, ljudi su i pogani uopšteno rečeno, prase nije nikad. (kad već porediš)
maksa83 maksa83 13:03 13.04.2021

Re: Angus goveda

Mislim, bre, ljudi su i pogani uopšteno rečeno, prase nije nikad. (kad već porediš)

Ali zato mačke...

Cats are dicks prvog reda.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:03 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ima u Vodiču za Autostopere kroz Galaksiju onaj momenat kada protagonisti Dent i Ford (valjda) odu na večeru u Restoran na Kraju Univerzuma gde je specijalitet Ameglian Major Cow, veštački kreirana rasa krava sa razumom i svrhom da bude pojedena, ali pošto je razumna i zna svoju svrhu bukvalno dođe do gostiju i nudi i preporučuje koji njen deo ide uz šta.


E to. Ono gore je iz Oryx and Crake. Iz optimistickijeg dela price.
mariopan mariopan 13:05 13.04.2021

Re: Angus goveda

Neues aus der Nachbarschaft
Verujem da to veliki broj ljudi radi iz pomodarstva.


Pa sve je delimicno stvar pomodarstva. Nisu svi poceli ni da rostiljaju ili okrecu prasence iz ubedjenja :)

Prasence na vatri je ljudima bilo poznato jos u kameno doba kao ukusna hrana, tek posle su probali biljke.
Pravda za prasiće na ražnju!

A u pravu si za pomodarstvo. I kafa je počela da se pije iz pomodarstva a kasnije su je obogatili mlekom, to jest upropastili, jer najbolja je crna, jaka i vruća, bez šećera.
gvozden1 gvozden1 13:08 13.04.2021

Re: Angus goveda

kada imaš mikrobiologiju onda biljka ima prirodne mehanizme odbrane. kada ubiješ mikrobiologiju hemijom, treba ti još više hemije.

Nije tako jednostavno.
Recimo, dođe lisna vaš, donese je nešto, vetar npr, a postoje takve da mogu i ubiti biljku, ne postoji mehanizam da biljka sama sebe zaštiti.
Imaš dve mogućnosti, ili da sipaš otrov (namerno jaka reč) i to nekoliko puta u kratkom roku, što veće količine, menjajući jedinjenje, ili da pustiš da sve propadne.
I nije to neki kardinalni slučaj, kod najobičnije šljive se to relativno često javlja, u pitanju je šljivina vaš kovrdžalica, vrlo uporna i teško savladiva.

Nema se izbora, ne pomaže ništa posredno, samo direktan fajt sa insektom.

Jedini siguran način da se biljka osposobi da se sama nosi sa insektima je GM tehnologija.
Kukuruz je takav napravljen.

apacherosepeacock apacherosepeacock 13:08 13.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Mislim, bre, ljudi su i pogani uopšteno rečeno, prase nije nikad. (kad već porediš)

Ali zato mačke...

Cats are dicks prvog reda.


E njih treba ponekad na ražnju okrenuti, što jes' jes'

Zezam se, za njih imam fajtalicu kad krenu kerefeke da izvode i misle da su boss u kući..

gvozden1 gvozden1 13:09 13.04.2021

Re: Angus goveda

videla sam prase uživo

Ne verujem ti :)

Imaš selfi ili nemaš, ništa na reč :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:10 13.04.2021

Re: Angus goveda

A u pravu si za pomodarstvo. I kafa je počela da se pije iz pomodarstva a kasnije su je obogatili mlekom, to jest upropastili, jer najbolja je crna, jaka i vruća, bez šećera.


Uf, ovo je potencijalno eksplozivna tema.
mariopan mariopan 13:10 13.04.2021

Re: Angus goveda

Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu da bismo mogli da je ulovimo onim lukom i strelom pravljenim od kišobrana. Inače od stvari koje jedemo hobotnica je verovatno među najinteligentnijim.

Plavi kamen se još uvek koristi, lako je dostupan i jeftin a radi posao.

Gledala sam hobotnicu koja otvara teglu u koju su stavili račića i zatvorili poklopcem sa navojem, trebalo joj je samo minut da ukapira da je račić u tegli, nije slobodan a tegla se otvara tako što odvrneš navoj. Pojela ga je u slast. Neverovatno je kako su pametne.
mariopan mariopan 13:11 13.04.2021

Re: Angus goveda

Neues aus der Nachbarschaft
A u pravu si za pomodarstvo. I kafa je počela da se pije iz pomodarstva a kasnije su je obogatili mlekom, to jest upropastili, jer najbolja je crna, jaka i vruća, bez šećera.


Uf, ovo je potencijalno eksplozivna tema.

gvozden1 gvozden1 13:15 13.04.2021

Re: Angus goveda


Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu

A ja po K u P.

Bordoska čorba, stari fungicid, se pravi mešanjem kreča i plavog kamena, ali tako što se kreč sipa u plavi kamen, ne obratno.

Profa iz srednje je našao način da to bude zapamćeno za ceo život, kaže, K u P uvek ide, ne može P u K.

I nema šanse da se pogreši.
maksa83 maksa83 13:16 13.04.2021

Re: Angus goveda

Zezam se, za njih imam fajtalicu kad krenu kerefeke da izvode i misle da su boss u kući..

Gdin mlađi mačak (ne mogu da kažem manji pošto više nije manji) je demonski pametan pa je ukapirao da je fajtalica Zlo, i onda je obarao sa stola dok nije pukla. Dve je tako poslao Tamo Gde Idu Fajtalice Kad Se Polome, i onda smo digli ruke.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:19 13.04.2021

Re: Angus goveda

gvozden1
videla sam prase uživo

Ne verujem ti :)

Imaš selfi ili nemaš, ništa na reč :)


Nemam.

E, kad su me roditelji prvi put odveli na selo u kevin rodni kraj (Kordun), ja negde 4-5 godina, ustala keva i vidi nema me u krevetu u jutro jako rano.. i našla me u oboru, ok. pored obora, sa gicama.
alselone alselone 13:22 13.04.2021

Re: Angus goveda

U ulici iza naše u jednoj kući drže kokoške. I onda se ovi moji pokupe i idu "da hrane koke".
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:24 13.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Zezam se, za njih imam fajtalicu kad krenu kerefeke da izvode i misle da su boss u kući..

Gdin mlađi mačak (ne mogu da kažem manji pošto više nije manji) je demonski pametan pa je ukapirao da je fajtalica Zlo, i onda je obarao sa stola dok nije pukla. Dve je tako poslao Tamo Gde Idu Fajtalice Kad Se Polome, i onda smo digli ruke.



Moja je plastikaner, mogu samo da je mrze.
maksa83 maksa83 13:29 13.04.2021

Re: Angus goveda

Moja je plastikaner, mogu samo da je mrze.

Ma i ovo su bili plastikaneri sa pijace. Samo je ne ostavljaš dovoljno visoko.
mariopan mariopan 13:36 13.04.2021

Re: Angus goveda


gvozden1

Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu

A ja po K u P.

Bordoska čorba, stari fungicid, se pravi mešanjem kreča i plavog kamena, ali tako što se kreč sipa u plavi kamen, ne obratno.

Profa iz srednje je našao način da to bude zapamćeno za ceo život, kaže, K u P uvek ide, ne može P u K.

I nema šanse da se pogreši.


pravila sam bar sto puta, pogotovo dok sam negovala špalir grožđa, i prvi put vidim kako da zapamtim recept, šta ide prvo a šta posle.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:43 13.04.2021

Re: Angus goveda

pravila sam bar sto puta, pogotovo dok sam negovala špalir grožđa, i prvi put vidim kako da zapamtim recept, šta ide prvo a šta posle.

Корисно знање за мене када будем виноградарка на Криту. :)
docsumann docsumann 13:47 13.04.2021

Re: Angus goveda

Ih, ih, što si mi osetljiv. Nema nikakvog neprijateljstva, razgovaramo ali "muški", o tome je i blog


ok je žestok razgovora al ako smo na istoj temi, i igramo istu igru, inače je rasipanjhe energije i bepotrebno dizanje pritiska.

ovako ti tražiš "korake" žučno protestvuješ, a meni nije jasno kako u vaterpolu mogu biti suđeni "koraci".

Što se tiče samih procesa, to je malo utopijsko verovanje. Ima da bude dekret kao i mnogo puta do sada.


da ponovim moj omiljeni citat - Humanizam je nastao u utopiji Ernst Bloch

I ja zaista mislim da ti "glasaš" za pogrešnu stvar. Zamisli da si SNS glasač i da to javno ovde obralažež da je baš dobra ideja. Pa isto bih ti odbrusio da je veoma pogrešna.


pa valjda je od početka jasno da simpatišemo različite "ideološke" opcije.
i naravno da sam vrlo ubjeđen da je vegetarijanko-veganski pokret budućnost. jedna od rijetkih stvari iza koje baš stojim i dušom i tijelom (bukvalno).

a što se izgleda za budućnost tiče, well, svaki humanistički pokret koji je nastao kao društvena margina, ideološki andergraund izborio se za punu društvenu afirmaciju.
naravno da u ovo uključujem i ukidanje ropstva, antikolonijalizam, ženska prava, prava LGBT, ekološki pokret, i prava životinja (zaključno sa zabranom njihovog ubijanja).
borba za prava životinja je samo još jedan ogranak humanističkog stabla.

a njegov rast je teško zaustaviti, bez velike nevolje (sile, katastrofe, džinovskog asteroida).
alselone alselone 13:55 13.04.2021

Re: Angus goveda

ok je žestok razgovora al ako smo na istoj temi, i igramo istu igru, inače je rasipanjhe energije i bepotrebno dizanje pritiska.

ovako ti tražiš "korake" žučno protestvuješ, a meni nije jasno kako u vaterpolu mogu biti suđeni "koraci".


Možda i jeste tako ali ne vidim ni da ti nešto štediš reči, nego si jednako direktan i uporan.

a što se izgleda za budućnost tiče, well, svaki humanistički pokret koji je nastao kao društvena margina, ideološki andergraund izborio se za punu društvenu afirmaciju.
naravno da u ovo uključujem i ukidanje ropstva, antikolonijalizam, ženska prava, prava LGBT, ekološki pokret, i orava životinja (zaključno sa zabranom njihovog ubijanja).
borba za prava životinja je samo još jedan ogranak humanističkog stabla.


U lepo si "se" društvo ubacio, ali ja ne mislim da nejedenje mesa pripada tamo. Mislim sa druge strane da ga ljudi veoma lako i pogrešno ubacuju u humanizam, ali da tamo prirodno ne pripada. Da pripada "pomodarski". Ili što bi ti rekao "ja se brinem za životinje a šta će biti sa ljudima zabole me". To je današnji a i budući način razmišljam i ako se u nečemu slažemo onda se slažemo da je teško zaustaviti taj rast.


Mogu ti dati sličan primer iz energetike. Eno sada svi kukaju na Rio Tinto i kako će nam nanu naninu rudnici litijuma. Jeste hteli obnovljive izvore? Jeste? Jeste hteli prave obnovljive izvore ili najlakše? Najlakše. E, vidiš, najlakši obnovljivi izvori ne idu bez baterija. Baterije ne idu bez litijuma. I jepte se sada.

A: Ajmo biti humanisti i praviti milione solarnih panela.
B: Ali ljudi to tako ne može
A: Ti si retrogradan a mi smo humanisti, moramo čuvati planetu
B: Glupani, ne čuvate je tako zapravo
A: Ua retrogradni
B: Evo vam litijum jebo vas on.
A: Ah, zakaj sada ovaj rudnik!?
niccolo niccolo 14:00 13.04.2021

Re: Angus goveda

Eno sada svi kukaju na Rio Tinto

Ja se slažem da nam je potrebna diskusija o tome da li sprovoditi takve projekte u Srbiji. To ne kažem direktno odgovarajući na tu vašu diskusiju, nego kao novo pitanje...
docsumann docsumann 14:05 13.04.2021

Re: Angus goveda

U lepo si "se" društvo ubacio, ali ja ne mislim da nejedenje mesa pripada tamo. Mislim sa druge strane da ga ljudi veoma lako i pogrešno ubacuju u humanizam, ali da tamo prirodno ne pripada. Da pripada "pomodarski". Ili što bi ti rekao "ja se brinem za životinje a šta će biti sa ljudima zabole me". To je današnji a i budući način razmišljam i ako se u nečemu slažemo onda se slažemo da je teško zaustaviti taj rast.


ovo su ekstremi, marginalni i nebitni za priču. nije novost da ima ljudi nezadovoljnih čovječanstvom, ali ovdje se radi o nečemu, što ja vidm kao potpuno suprotnu stvar - briga o životinjama je ustvari briga za dušu čovjeka.

borba za prava životinja su definitivno dio huimanističke priče jer mjenjaju čovjeke, šire njegovu empatiju izvan antropocentrične uskogrudosti.


Mogu ti dati sličan primer iz energetike.


ne kupujem...

to je prolazni tehnološki momenat, ovo je suštinska priča. mnogo dublja - i tiče se odnosa između čovjeka i drugih živih bića, sličnih njemu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:07 13.04.2021

Re: Angus goveda

borba za prava životinja je samo još jedan ogranak humanističkog stabla.

Тотално. Ми смо сада у прилици да проиведемо довољно хране без суровости према другим врстама. И не ради се само у убијању, већ о накарадности целе концепције где индустријски гајимо животиње у заробљеништву, само да би их на крају појели.

Имам колегу који је веган који не једе ни мед, производ експлоатације пчела.
tess1 tess1 14:12 13.04.2021

Re: Angus goveda

Имам колегу који је веган који не једе ни мед, производ експлоатације пчела.

Мој отац има пчеле, ја не једем мед.
alselone alselone 14:15 13.04.2021

Re: Angus goveda

što ja vidm kao potpuno suprotnu stvar - briga o životinjama je ustvari briga za dušu čovjeka.


Što se više brinemo za svoju dušu preko ljudskih prava i inih priča to smo sve okrutniji prema ljudima. Zapravo.


principessa_etrusca principessa_etrusca 14:17 13.04.2021

Re: Angus goveda

Мој отац има пчеле, ја не једем мед.

Због?
alselone alselone 14:18 13.04.2021

Re: Angus goveda

Tes ako kažeš da eksploatišu pčele, onesvestiću se majke mi.
tess1 tess1 14:18 13.04.2021

Re: Angus goveda

priče jer mjenjaju čovjeke

Мислила сам нешто више написати, не знам чему. :)
Кратко, веганство мијења човјека. Није то само не једем животиње, мијења се свијест, чула, итд.
tess1 tess1 14:22 13.04.2021

Re: Angus goveda

Због?

Tes ako kažeš da eksploatišu pčele, onesvestiću se majke mi.

Ма не, прво сам била пар год веган и узимала понекад мед и прополис више, и с временом ми престао шмекати, отприлике 5 год.

(имала сам дужи одговор шта је пчеларство мом оцу, али лијена сам:)

alselone alselone 14:23 13.04.2021

Re: Angus goveda

Dok pričamo u paraleli listam po Donesi i gledam šta da naručim pa mi je ovo zapalo za oko

mariopan mariopan 14:33 13.04.2021

Re: Angus goveda

principessa_etrusca
pravila sam bar sto puta, pogotovo dok sam negovala špalir grožđa, i prvi put vidim kako da zapamtim recept, šta ide prvo a šta posle.

Корисно знање за мене када будем виноградарка на Криту. :)

Najlakše je zapamtiti ovako kako gvozden kaže.
gvozden1 gvozden1 14:40 13.04.2021

Re: Angus goveda

mariopan

gvozden1

Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu

A ja po K u P.

Bordoska čorba, stari fungicid, se pravi mešanjem kreča i plavog kamena, ali tako što se kreč sipa u plavi kamen, ne obratno.

Profa iz srednje je našao način da to bude zapamćeno za ceo život, kaže, K u P uvek ide, ne može P u K.

I nema šanse da se pogreši.


pravila sam bar sto puta, pogotovo dok sam negovala špalir grožđa, i prvi put vidim kako da zapamtim recept, šta ide prvo a šta posle.

Ne zaboravlja se :)
zemljanin zemljanin 14:55 13.04.2021

Re: Angus goveda

pogledaj gde nas je veganstvo dovelo ... da je smazo zmijce, gde bi nam bio kraj

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:57 13.04.2021

Re: Angus goveda

(имала сам дужи одговор шта је пчеларство мом оцу, али лијена сам:)

Баш ми је пре неки дан стигао Le miel Слободана Деспота. :)
tess1 tess1 14:58 13.04.2021

Re: Angus goveda

pogledaj gde nas je veganstvo dovelo

Да, мијења свијест, постанеш љенчуга као ја. Онај троми диносаурус што је жвакао лишће, Брахиосаур. :)
docsumann docsumann 14:59 13.04.2021

Re: Angus goveda

Тотално. Ми смо сада у прилици да проиведемо довољно хране без суровости према другим врстама. И не ради се само у убијању, већ о накарадности целе концепције где индустријски гајимо животиње у заробљеништву, само да би их на крају појели.


ovo potpisujem od riječi do riječi.

Имам колегу који је веган који не једе ни мед, производ експлоатације пчела.


moram priznati, ovo je radikalno i za moje shvatanje.

rekoh već da nisam protiv korištenja životinjskih produkta u ljudskoj ishrani, ako do njih možemo doći bez maltretiranja životinja.
u mljekarskoj industriji, i proizvodnji jaja, uslovi držanja životinja nisu ni malo humaniji nego u klanicama.
ali taj problem se da riješiti i bez gašenja proizvodnje mlijeka i jaja.

stvarno nisam upoznat šta se dešava s pčelama, a i rijetko jedem med (skoro pa nikad, ne zato što ga ne volim, već nemam naviku)
tess1 tess1 14:59 13.04.2021

Re: Angus goveda

Баш ми је пре неки дан стигао Le miel Слободана Деспота. :)

Хоћу ли се много бламирати ако само слегнем раменима? :)
tess1 tess1 15:10 13.04.2021

Re: Angus goveda

Шта је ово с Деспотом, гледам управо? Нема га на српском, само француски и румунски, хм, има ли нешто интересантно што би подијелила с нама Принцезо? :)

+ рођен у Војводини, швајцарско држављанство, јел био дисидент, четник?

++ превела сам, родитељи му пише мјешовити босански Срби, отац из Хрватске, мама из Босне, од усташа побјегли у Војводину, и 1973. отишли у Швајцарску, тамо је Деспот студирао, оженио се Францускињом..
magnus magnus 15:17 13.04.2021

Re: Angus goveda

Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu da bismo mogli da je ulovimo onim lukom i strelom pravljenim od kišobrana. Inače od stvari koje jedemo hobotnica je verovatno među najinteligentnijim.
Talijani su tu posebno pogani, do odurnosti , oni kad je uhvate živu je udraju u stjenu dok je svu ne polome , jadna sva otekne , tako im je navodno mekša i sočnija , mada se isto postiže ako je normalno ubiješ i smrzneš i odmrzneš .
docsumann docsumann 15:19 13.04.2021

Re: Angus goveda

apacherosepeacock
gvozden1
videla sam prase uživo

Ne verujem ti :)

Imaš selfi ili nemaš, ništa na reč :)


Nemam.

E, kad su me roditelji prvi put odveli na selo u kevin rodni kraj (Kordun), ja negde 4-5 godina, ustala keva i vidi nema me u krevetu u jutro jako rano.. i našla me u oboru, ok. pored obora, sa gicama.



moj prvi šok vezan sa ubijanje životinja bilo je prisustvo svinjokolju kod moje babe po majci.
kad sam bio baš mali, ona je zajedno s jednim rođakom držala svinje koje su klali u novembru.
ja to nisam mogao da gledam, a samo skvičanje svinja pred smrt me proganjalo danima.

kasnije sam i pjesmu o tome napisao.



TAMNO KRVAVA PIDŽAMA


djetinjstvo je čarobno mjesto
s kojeg u Novembru
dopiru krici svinja sa sela

Tata, a zašto moramo umrijet?


30 godina kasnije, i dalje nemam odgovor na to pitanje
a otac mi više nije živ

al znam - ako ne pišem umrjeću ubrzo
umrijeću i ako pišem, samo kasnije.

a ako ne budem umro
pisaću i dalje
krvlju nevinih životinja
o nevinosti ljudi

tess1 tess1 15:29 13.04.2021

Re: Angus goveda

Talijani su tu posebno pogani, do odurnosti , oni kad je uhvate živu je udraju u stjenu dok je svu ne polome , jadna sva otekne , tako im je navodno mekša i sočnija , mada se isto postiže ako je normalno ubiješ i smrzneš i odmrzneš .

:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:31 13.04.2021

Re: Angus goveda


tess1
Шта је ово с Деспотом, гледам управо? Нема га на српском, само француски и румунски, хм, има ли нешто интересантно што би подијелила с нама Принцезо? :)

+ рођен у Војводини, швајцарско држављанство, јел био дисидент, четник?

У Швајцарској нема четника, само зубара. :)
Човек има 50+ година, преводио је код Димитријевића у L'age d'homme, тамо је почео као студент, а постао је баш познат када је његов снимак БХЛ-ом постао виралан. Има свој сајт Антипрес и свој подкаст.


tess1 tess1 15:34 13.04.2021

Re: Angus goveda

У Швајцарској нема четника, само зубара. :)

Било ми је чудно, видим да је млад, и тајанствен, па сам мало и нагађала и зезала се. :)

Ок, погледаћу шта има о њему. Хвала. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:37 13.04.2021

Re: Angus goveda

Мед је мала књига, његова прва, 150 оних малих џепних страна, а објавио му је Галимар. Све се дешава током неколико дана након пада Крајине када син долази по оца пчелара и они путују ка Београду.

Ово је снимак промоције српског превода у СКЦ-у:

tess1 tess1 15:39 13.04.2021

Re: Angus goveda

само зубара

Заборавих, ово сам схватила. :)
tess1 tess1 15:40 13.04.2021

Re: Angus goveda

Мед је мала књига, његова прва, 150 оних малих џепних страна, а објавио му је Галимар. Све се дешава током неколико дана након пада Крајине када син долази по оца пчелара и они путују ка Београду.

Хм, сад ми је већ нешто познато.

Ово је снимак промоције српског превода у СКЦ-у:

Каже да је књига прошла непримјећено. Знаш шта, ово ћу испратити, и драго ми је да траје дуго. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:42 13.04.2021

Re: Angus goveda

На Јутјубу има још интервјуа са њим:



nask nask 15:42 13.04.2021

Re: Angus goveda

Највећи "уживаоци" којима знам крвну групу су 0,

Nije tačno, uzorak n=1.
tess1 tess1 15:44 13.04.2021

Re: Angus goveda

На Јутјубу има још интервјуа са њим:

Кул, сад си размотала причу. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:50 13.04.2021

Re: Angus goveda

ali taj problem se da riješiti i bez gašenja proizvodnje mlijeka i jaja.

Наравно. Ја сам гледала неке приручнике за гајење кокошака за вегетеријанце где упозоравају да када кокошке престану да носе јаја, треба и даље да их храниш и пазиш.
docsumann docsumann 15:52 13.04.2021

Re: Angus goveda

magnus
Plavi kamen pamtim kao nešto što smo koristili na moru da ošamutimo hobotnicu da bismo mogli da je ulovimo onim lukom i strelom pravljenim od kišobrana. Inače od stvari koje jedemo hobotnica je verovatno među najinteligentnijim.
Talijani su tu posebno pogani, do odurnosti , oni kad je uhvate živu je udraju u stjenu dok je svu ne polome , jadna sva otekne , tako im je navodno mekša i sočnija , mada se isto postiže ako je normalno ubiješ i smrzneš i odmrzneš .


hhihi, mislim da sam već pričao kako sam batalio i ribu da jedem.

moj brat koji ima različita interesovanja od mene, poveo me jedan dan sa sobom na barku da mu pomognem oko vađenja mreža.
on se inače razumje i u ribanje, jedrenje, pripremanje ribe...sve te primorske majstorije za koje sam ja antitalenat (ko da sam rođen na Novom Beogradu).

i tako izvlači on mrežu, vadi ribu i baca je ispred mene da ih slažem u korpu (kašetu), kad u jednom trenutku doleti pred moje noge mala hobotnica, uz bratovljeve riječi - ubij je.
on je valjda pretpostavljao da ja znam kako se to radi (samo se prevrne ko čarapa i zvekne među oči, valjda?)

ja to naravno nisam znao i pokušao sam da je dotučem veslom.
a ono stvorenje žilavo, uvija se, koprca, biježi po barci.
i ja šta ću, sve jače mlatim onim veslom, polomih i par pajula (daske kojim se popločava pod preko rebara, da se može normalno hodati po barci), pa sam onda uzeo šiljak od odlomljenog pajula pa je tukao njima... i ništa.

onda je brat prišao, odradio već opisani postupak i počeo da se smije ko lud.

e tu sam poslo sve u kurac, i zgađen samim sobom, riješio da neću ni ribu da konzumiram - što ne mogu da ubijem, neću ni da jedem.
i nisam je više nikad okusio. to je bilo 4-5 godina nakon prestanka jedenja mesa.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:54 13.04.2021

Re: Angus goveda

Nije tačno, uzorak n=1.

Мој је 2.

Али имам другарицу која је убеђена у ту теорију.
alselone alselone 16:30 13.04.2021

Re: Angus goveda

Наравно. Ја сам гледала неке приручнике за гајење кокошака за вегетеријанце где упозоравају да када кокошке престану да носе јаја, треба и даље да их храниш и пазиш.


Voleo bih da sam u mogućnosti da zamislim svet u kom je ovo moguće. U kom smo preplavljeni staračkim domovima za kokoške i ljudima koji rade u tim domovima brinući se o kokama sa kataraktama.
alselone alselone 16:31 13.04.2021

Re: Angus goveda

što ne mogu da ubijem, neću ni da jedem.


Koji si ti Ned Stark.
haklberi_tom haklberi_tom 16:49 13.04.2021

Re: Angus goveda

bene_geserit
najukusnije meso sa roštilja, u stvari, piletina

Čarli, pojma nemaš.

Rekao sam šta je meni najukusnije sa roštilja.
Nisam rekao šta je najukusnije sa roštilja.
docsumann docsumann 17:04 13.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
što ne mogu da ubijem, neću ni da jedem.


Koji si ti Ned Stark.


nisam avsnturista, uopšte. čak ne volim ni da putujem..
sem mentalno
maksa83 maksa83 17:07 13.04.2021

Re: Angus goveda

i ja šta ću, sve jače mlatim onim veslom, polomih i par pajula (daske kojim se popločava pod preko rebara, da se može normalno hodati po barci)

haklberi_tom haklberi_tom 17:22 13.04.2021

Re: Angus goveda

apacherosepeacock
principessa_etrusca
20 godina unazad meso ne jedem uopšte ali zato sira i mlečnih proizvoda ne mogu da se odreknem. Povrće koje takođe u detinjstvu nisam htela ni da okusim sad tamanim, svo.

Ја сам нашла модус који ми одговара, вегански пост (не српски са рибом), божићњи мало мање стриктан због других празника који ту долазе, месо само изузетно, углавном само у традиционалним празничним ручковима. За Ускрс ћу рецимо правити јагњеће коленице или бут (дуго спреман на нижој температури, маст истопљена, месо сочно). Осим тога перетке (јаја, брашно, уље, кувани, па печени), руску пасху (неслани сир, павлака, кандирано воће), кулич (путер, тона ораха и бадема). Све је мега калорично и тотално антивегански, али то је само за празник, баш како су људи јели стотинама година, у смењивању fasts и feasts.


Me too. Ali eto mlečnih se ne odričem, jaja.. računam mrcvarenje životinja (free range naravno) za sir ili jaja nekako dođe sekundarno.

Jako volim i pečurke/gljive da jedem, uopšte nemam problem sa širokim spektrom jela koje volim da jedem bez mesa ili ribe.

Meni meso nije previše potrebno!
Bitno je da ima slaninice.
Sitno iseckane i dovoljno upržene, te potom 'prosute' po kačamaku.
Sa dodatkom bilo kakvog sira, a ako ga nema, može i sa pavlakom.
Uz obilje crnog luka postavljenog (u kriškama) po obodu tanjira.
I još ako ima sitno naseckanog belog luka, ovlaš rasutog po kačamaku, gozba može da počne.
Naravno, to ne znači da neću sa slašću da pojedem i meso.
Naravno, ne sa kačamakom - može i sa pirinčom, ne mora uvek krompir.
Moja žena pravi pirinač na razne načine.
No, potpuno jednostavan recept je da doda samo malo putera.
To bude toliko ukusno da nemam reči.
A bez ikakvih začina.
Neverovatno!

docsumann docsumann 17:30 13.04.2021

Re: Angus goveda

tess1
pogledaj gde nas je veganstvo dovelo

Да, мијења свијест, постанеш љенчуга као ја. Онај троми диносаурус што је жвакао лишће, Брахиосаур. :)


brahiosaurus je bio toliko masivan da je veći dio dana provodio u dubokoj vodi kako bi rasteretio zglobove.
a nozdrvu je imao na vrh glave, tako da je mogao skoro sasvim da zaroni, a i dalje diše.
tess1 tess1 17:40 13.04.2021

Re: Angus goveda

brahiosaurus je bio toliko masivan da je veći dio dana provodio u dubokoj vodi kako bi rasteretio zglobove.
a nozdrvu je imao na vrh glave, tako da je mogao skoro sasvim da zaroni, a i dalje diše.

Колико ме разумијеш. :))
alselone alselone 19:00 13.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann

nisam avsnturista, uopšte. čak ne volim ni da putujem..
sem mentalno


Ma to je šala, jasno mi je skroz šta želiš da kažeš i to je plemenito skroz, poštujem prilično. Poštovao bih još više da to ne želiš da namećeš drugima.

I meni je na primer problem da ubijem. Mislim da nisam ubio ništa osim insekata godinama, čak ni ne jedem ono što upecam poslednjih 7, 8 godina nego vraćam. A i pre toga sam ubijao samo ribe i to samo one koje bih potom pojeo.

Klinci su pitali da im kupimo kokoške (kao one komšijske) i žena i ja smo realno razmatrali da uzmemo par cverglana, bilo bi zanimljivo. Ali nam je isto tako jasno da bi te koke morale dočekati prirodnu smrt pošto nema šanse da bih ih nas dvoje klali, čerupali (sećate se mirisa vrele vode preko perja, to se ne zaboravlja), vadili iznutrice i sve ostale zanimljivosti, pa smo ipak odlučili da ne kupimo koke.


Ali mi nije problem da neko drugi ubije i ja da pojedem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana