Ljudska prava

Размишљање једног обичног српског антиваксера

omega68 RSS / 14.04.2021. u 20:16

         Да, данас је више од годину дана  од када је  цео свет захватило ово лудило...

 

Једни лекари кажу да смо сви већ изумрли, други кажу да имају антитела они који су прележали корону, трећи говоре да нису важна антитела него вакцина, четврти сведоче да су Т ћелије прележалих најважније при имунолошком одговору ...и сви су у праву и нису у праву.

Јер, кад се политика умеша, а увек се умеша у сваку ствар, онда је најбитније шта би рекао политачар од формата који не говори ,,ни по бабу ни по стричевима већ по правди Бога истинога'':

 -Сви сте ви, децо, у праву, рекао би Баја Пашић, највећи међу највећима, политикантима

И једини би био у праву.

Ово је ствар која подлеже баш таквим умовима. То је оно што наш народ назива ситном памећу или што би грађани рекли - сељачка мудрост.

Сви смо свесни да се над нама врши трећа фаза испитивања свих могућих вакцина на Covid 19 коју су у сврху неколико циљева смислили самозвани владари света. Некада, не давно, вакцине су испитиване прво на покусним животињама, па после на добровољцима и на крају, кад би све већ било обелодањено, вакцинисани би били људи.

Сада и овде је све наопако и то ми рађа, благо речено, налагоду. Шта нелагоду - нећу због тога да се жигошем $%#&/ ли вам #$/% ону ненормалну!

Неко је обећао и добио гаранције или паре за обећање да ће над његовим народом да се изврши експеримент. Знате да је и Броз то исто урадио са вакцином против великих богиња? Двадесет и нешто милиона људи су били заморчићи који с,у не питајући ништа, били део великог опита у режији владара света. Тито је то могао јер је био диктатор. Данас су средства манипулације лепша и жешћа. Много је радника на одређено радно време и душу дало за уцењивање. Оно, као,, не мораш ти да се жигошеш али размисли ко ће имати предност при запошљавању за стално.''

Или:

- Не мораш ти да се вакцинишеш јер си здравствени радник али ћеш морати сваки трећи дан, о свом трошку, да радиш PCR   тест који кошта четвртину твоје плате.

ЗА ПЕТНАЕСТ ДАНА ДА ПОТРОШЕ ПЛАТУ САМО НА ТЕСТОВЕ!

Нобеловци, академици, независни научници и стручњаци широм света и земаљским шаром причају и моле да се заустави лудило звано смртност које је испод 1%.

Хало, испод 1% !

Мени су моји деда и баба причали о кобности преступне године коју су називали ,,редњом'' и када се очекивала повећана смртност и без короне. 2020. не само да је била преступна године него је те године била најслабија сунчана ативност задуго:

Istraživanja pokazuju da se pandemije mogu javiti samo u periodu između dva ciklusa aktivnosti, kada je aktivnost Sunca najmanja, odnosno kada je snaga UV zračenja u zimskom periodu najslabija. Epidemije se javljaju samo na početku i kraju sunčevog ciklusa. Grip sezonskog karaktera promenljive gradacije virusa zavisi od trenutne vrednosti aktivnosti Sunca. Najslabija gradacija virusa je u vreme najveće aktivnost Sunca.

Na dezinfekciju atmosfere ima veliki značaj upadni ugao UV i H zračenja jer određuje snagu zračenja po jedinici površine u toku dana.
Treba naglasiti da je prelazni period između 24. i 25. ciklusa aktivnosti Sunca izuzetno dug. Aktivnost Sunca je dostigla neobično dubok minimum. Dubina minimalne aktivnosti Sunca u toku 2019. i 2020. godine je najmanja od 1810. godine. Toplota nema nikakvog uticaja na COVID-19.

Ako se ostvari prognoza NASA, onda kroz 10 godina treba očekivati ponovo gradaciju virusa.

Дакле шта?

Треба читати Миланковића и друге научнике а одјебати лобисте и кориснике провизија који плаше и слуђују народ.

Умреће онај који се родио.

Умреће онај коме није суђено да живи 100 година

                                                              *

,,Равнодушан према плачу,

и коначно сасвим сам

Обожавам иловачу,

не може ми ништа шљам.''

                                                              *

Говорио сам на часу српског језика и, ваљда, књижевности, код Душанке Јанковић најозлоглашеније професорке матерњег језика од ослобођења. Тада сам јој рекао да више немам страх од смрти.

Немам ни сад. Пишљивих мање од 1 % ?

Ко га јебе, ако ми је суђено да умрем на свој дан - умрећу.

Само једно знам - не спавам близу вакцинисаних

Omega

 

 

 

 



Komentari (314)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 15:25 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

Сви овде воле ћирилицу.

Проблем је у томе што је се многи само радо (при)сећају.



Prilog 2 - pravda za ćirilicu.

Butna azbuka za fanove


kick68 kick68 17:41 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

На велику и неизмерну тугу и бол многобројних ошишаних латиничара које ја одмах сврстам у групу под називом "неписмени".

Али сами су криви. Ради се искључиво о лењости и ни о чему другом.

Па ако хоће да их због и те лењости, поред оне духовне, сматрају неписменима, нека им буде.



Zaista si sad zasluzio da dobijes odgovor, i to bas ovako i to od osobe koja je pismena na tri jezika.

Najsvetliji primer duhovne lenjosti (i ogranicenosti) si upravo ti, mada si bez ikakvog valjanog razloga veoma zadovoljan sobom i svojim udav komentarima na ciju bezvrednost su ti mnogi ovde cesto skretali paznju (red ovoga, red onoga... u sustini nista). Tvoja pojava ovde vodi do gubljenja smisla ovog mesta.

Forma u pisanju nije za zanemarivanje, ali recnik, izrazavanje i originalnost daleko su vazniji. Stoga ovom prilikom mogu slobodno da izjavim (mada nisam sklona pljuvanju prosvetnih radnika), da su jadna deca kojoj ti pregledas i ocenjujes pismene zadatke. U moje vreme profesori knjizevnosti, filozofije i stranih jezika bili su cool tipovi. Ne mogu da zamislim nekog od njih da je specijalno ponosan na sebe jer je ovladao necim tako jednostavnim kao sto je Google ucionica?!

I ovaj komentar sasvim slucajno procitah, jer cim vidim tvoj avatar to preskacem i setim se stihova: vas san je ukakan, vas dan dosadan
bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
mene niko i onako ne uzima za ozbiljno


Ni blogove ti iz istih razloga nisam citala.

Ah, da: dj, dj, dj, dj, dj, dj



freehand freehand 19:00 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

kick68
На велику и неизмерну тугу и бол многобројних ошишаних латиничара које ја одмах сврстам у групу под називом "неписмени".

Али сами су криви. Ради се искључиво о лењости и ни о чему другом.

Па ако хоће да их због и те лењости, поред оне духовне, сматрају неписменима, нека им буде.



Zaista si sad zasluzio da dobijes odgovor, i to bas ovako i to od osobe koja je pismena na tri jezika.

Najsvetliji primer duhovne lenjosti (i ogranicenosti) si upravo ti, mada si bez ikakvog valjanog razloga veoma zadovoljan sobom i svojim udav komentarima na ciju bezvrednost su ti mnogi ovde cesto skretali paznju (red ovoga, red onoga... u sustini nista). Tvoja pojava ovde vodi do gubljenja smisla ovog mesta.

Forma u pisanju nije za zanemarivanje, ali recnik, izrazavanje i originalnost daleko su vazniji. Stoga ovom prilikom mogu slobodno da izjavim (mada nisam sklona pljuvanju prosvetnih radnika), da su jadna deca kojoj ti pregledas i ocenjujes pismene zadatke. U moje vreme profesori knjizevnosti, filozofije i stranih jezika bili su cool tipovi. Ne mogu da zamislim nekog od njih da je specijalno ponosan na sebe jer je ovladao necim tako jednostavnim kao sto je Google ucionica?!

I ovaj komentar sasvim slucajno procitah, jer cim vidim tvoj avatar to preskacem i setim se stihova: vas san je ukakan, vas dan dosadan
bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
mene niko i onako ne uzima za ozbiljno


Ni blogove ti iz istih razloga nisam citala.

Ah, da: dj, dj, dj, dj, dj, dj




Ovo mesto sam nekad davno zavoleo zbog blogerki: Visprenih, duhovitih, hrabrih i oštrih.
haklberi_tom haklberi_tom 20:05 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

kick68
На велику и неизмерну тугу и бол многобројних ошишаних латиничара које ја одмах сврстам у групу под називом "неписмени".

Али сами су криви. Ради се искључиво о лењости и ни о чему другом.

Па ако хоће да их због и те лењости, поред оне духовне, сматрају неписменима, нека им буде.



Zaista si sad zasluzio da dobijes odgovor, i to bas ovako i to od osobe koja je pismena na tri jezika.

Najsvetliji primer duhovne lenjosti (i ogranicenosti) si upravo ti, mada si bez ikakvog valjanog razloga veoma zadovoljan sobom i svojim udav komentarima na ciju bezvrednost su ti mnogi ovde cesto skretali paznju (red ovoga, red onoga... u sustini nista). Tvoja pojava ovde vodi do gubljenja smisla ovog mesta.

Forma u pisanju nije za zanemarivanje, ali recnik, izrazavanje i originalnost daleko su vazniji. Stoga ovom prilikom mogu slobodno da izjavim (mada nisam sklona pljuvanju prosvetnih radnika), da su jadna deca kojoj ti pregledas i ocenjujes pismene zadatke. U moje vreme profesori knjizevnosti, filozofije i stranih jezika bili su cool tipovi. Ne mogu da zamislim nekog od njih da je specijalno ponosan na sebe jer je ovladao necim tako jednostavnim kao sto je Google ucionica?!

I ovaj komentar sasvim slucajno procitah, jer cim vidim tvoj avatar to preskacem i setim se stihova: vas san je ukakan, vas dan dosadan
bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
mene niko i onako ne uzima za ozbiljno


Ni blogove ti iz istih razloga nisam citala.

Ah, da: dj, dj, dj, dj, dj, dj




Ko najutijo?
kick68 kick68 20:08 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...




Ovo mesto sam nekad davno zavoleo zbog blogerki: Visprenih, duhovitih, hrabrih i oštrih.

Pa eto nadam se da sam i ja jedna od takvih:)))

Bespredmetno je raspravljati o nečem tako jednostavnom kao što je promena tastature. Uostalom, kao što neko reče, i telefon je tu. Ja sam ošišanu latinicu napustila iz dva razloga. Prvo, odavno me niko nije zayebavao što je koristim, a drugo, najzad sam dobila dozvolu da nosim školski kompjuter kući u oktobru kad sam prebačena u virtuelnu školu. Zapravo, samo sam obavestila direktorku da ga nosim, a ona me je ispratila pogledom:))) Lični sada koristim za blogovanje.

Pitam se da li je moguće da moderacija ne zna da se iza dva naloga krije jedan te isti lik koji se sam sa sobom dopisuje iz bloga u blog? Ne bih znala kasti...
kick68 kick68 20:11 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

Ko najutijo?


Najutio nevaljali Tasa, čika Tomo.
haklberi_tom haklberi_tom 20:20 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

kick68
Ko najutijo?


Najutio nevaljali Tasa, čika Tomo.

Taso, pod hitno da odljutiš!
shmoo shmoo 20:22 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

kick68
Najutio nevaljali Tasa, čika Tomo.



Срам га било!

Тог Тасу, мислим, не Чича Тому Хаклберија.

Ја бих њему, Таси, одмах лупио један укор пред искључење.

Ма шта укор, одмах искључење. Шта има да чекамо.

Тасу избацити одавде!

И ја сам за то.

Само нас нервира овде својим безобразним и неваљалим коментарима у којима каже оно што заиста и мисли не сакривајући се иза лицемерних пренемагања.

Избацити га одмах без обзира на колико год он то језика био писмен.

freehand freehand 20:24 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

Тасу избацити одавде!

To je učinjeno, na njegov više puta ponovljeni izričiti zahtev.

shmoo shmoo 20:26 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

haklberi_tom
kick68
Ko najutijo?


Najutio nevaljali Tasa, čika Tomo.

Taso, pod hitno da odljutiš!



Hocu.

Evo trcim, sve se sutiram nozicama u sopstvenu straznjicu koliko sam pozurio.

shmoo shmoo 20:30 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

freehand
Тасу избацити одавде!

To je učinjeno, na njegov više puta ponovljeni izričiti zahtev.





На његов или на твој захтев?

(Подржан свесрдно од стране још неких теби сличних овде на Блогу Б92.)

Ја сам другачије запамтио та догађања од тебе.

Па сад... Неко овде спинује.

Или ти или ја.

Нема трећег.


П.С. - Ја не скупљам и не чувам скриншотове туђих коментара по Блогу Б92 да би их употребио "тамо где треба". Нити сам то икада радио.

А ти?

Радиш ли ти то или си можда радио некада?

Па ти сада досадило...

freehand freehand 20:32 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

На његов или твој захтев?

Na njegov, pobogu. Desetinu ponovljen, javno, uz onoliko gađenje prema blogu i blogerima.
shmoo shmoo 20:34 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

freehand
На његов или твој захтев?

Na njegov, pobogu. Desetinu ponovljen, javno, uz onoliko gađenje prema blogu i blogerima.



Е?

Стварно?

А па добро онда.

И јесте тај скот заслужио да буде избачен.

Овде има толико финих, културних, образованих и паметних људи, а он тако...

Вала, и нека сте га избацили.

Тако му и треба, сам је крив.

freehand freehand 20:36 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

Вала, и нека сте га избацили.

Ma sam se izbacio, moderacija mu uvažila zahtev.

Тако му и треба, сам је крив.

Pa dobro, svakako je mrzeo ovo mesto. Al nema veze, mlad si bloger. ne možeš da znaš te stvari od ranije.
shmoo shmoo 23:43 17.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

freehand
Вала, и нека сте га избацили.

Ma sam se izbacio, moderacija mu uvažila zahtev.

Тако му и треба, сам је крив.

Pa dobro, svakako je mrzeo ovo mesto. Al nema veze, mlad si bloger. ne možeš da znaš te stvari od ranije.



Знам, ал' зато си ти ту да ми кажеш, куко стара блогерска.

Па с коленца на коленце (уколико су коленца артритична, онда од увцета до увцета), па к'о епска народна песма...

На крају крајева...

Ма ко га јебе, и тог Тасу. Ионако није он за ово наше друштво.

Исувише је он некако... Како да кажем... Па тако некако...

А уз то, и не воли нас.

(Због љубитеља вестерн филмова и партизанских филмова морам да допуним, нисам рекао да нас мрзи. Само нас не воли.)

haklberi_tom haklberi_tom 08:04 18.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

shmoo
freehand
Вала, и нека сте га избацили.

Ma sam se izbacio, moderacija mu uvažila zahtev.

Тако му и треба, сам је крив.

Pa dobro, svakako je mrzeo ovo mesto. Al nema veze, mlad si bloger. ne možeš da znaš te stvari od ranije.



Знам, ал' зато си ти ту да ми кажеш, куко стара блогерска.

Па с коленца на коленце (уколико су коленца артритична, онда од увцета до увцета), па к'о епска народна песма...

На крају крајева...

Ма ко га јебе, и тог Тасу. Ионако није он за ово наше друштво.

Исувише је он некако... Како да кажем... Па тако некако...

А уз то, и не воли нас.

(Због љубитеља вестерн филмова и партизанских филмова морам да допуним, нисам рекао да нас мрзи. Само нас не воли.)


Ја сам зато да се Таса дебели врати.
Био је блогер штогод!
shmoo shmoo 22:28 18.04.2021

12 неписмених?

Preporuči / Preporuka: 12 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori



Видим, скупило се овде чак 12 неписмених да preporucuje неписменост?

Честитам.

Пардон, cestitam.

kick68 kick68 05:22 19.04.2021

Re: 12 неписмених?

Видим, скупило се овде чак 12 неписмених да preporucuje неписменост?


12 gnevnih ljudi...
Ne primecujem da na blogu ima nepismenih. Retko se nekom nesto omakne, neka slovna greska ili lapsus. Komentari i blogovi vecinom su lepo sroceni i interesantni (nekad, istina, i gnevni).
Svako ima pravo da u brzini, ili vec kako, ostavi svoj komentar. Ne treba ljudima pljuckanje sa visine i prozivanje.
Sto se mene tice rasprava je zavrsena. Idem na spavanje, dockan je, sutra radim. Laku noc.

PS. I jos da kazem da ne znam ko je koga terao i oterao sa bloga i da ja takve stvari nikad nisam inicirala, niti sam u tome ikada ucestvovala. I nekako nisam uverena da je to uopste moguce.

shmoo shmoo 13:06 19.04.2021

Re: 12 неписмених?

kick68

dockan je, sutra radim. Laku noc.



Доцкан? У 6:22 ујутро?

Добро. Лаку ноћ

То јест, лаку ноц.

П.С. - Једино сам ово цитирано успео да прочитам и преведем на ћирилицу иако је ошишана латиница. Остатак коментара ич.

Јбг.

Вероватно онда то остало у коментару и није нешто нарочито битно.

sweet64 sweet64 12:00 20.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

kick68





Ja sam ošišanu latinicu napustila iz dva razloga. Prvo, odavno me niko nije zayebavao što je koristim, ...


Povratak na ošišanu, zinat Tasi.
shmoo shmoo 18:05 20.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...

sweet64
kick68





Ja sam ošišanu latinicu napustila iz dva razloga. Prvo, odavno me niko nije zayebavao što je koristim, ...


Povratak na ošišanu, zinat Tasi.



Тај исти инат нас је и довео до овде где смо сада.

sweet64 sweet64 01:16 21.04.2021

Re: Размишљање једног обичног српског...





Тај исти инат нас је и довео до овде где смо сада.




Naravno. Sve što radimo sebi radimo.
Черевићан Черевићан 00:49 15.04.2021

мааа, по qrzu одосмо

јер сви су у праву ....и нису

политику богме....немо'ш одјебати
фармакомафија .......веле да ћари,
биолошки рат к'о канда ....започет
недореком звуче Теме коментари,

а можда све знано тако и није
у футуру одговор се крије
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:52 15.04.2021

H zračenja

Na dezinfekciju atmosfere ima veliki značaj upadni ugao UV i H zračenja jer određuje snagu zračenja po jedinici površine u toku dana.


Шта је "Х зрачење"?
omega68 omega68 09:58 15.04.2021

Re: H zračenja

vlad_aleksh
Na dezinfekciju atmosfere ima veliki značaj upadni ugao UV i H zračenja jer određuje snagu zračenja po jedinici površine u toku dana.


Шта је "Х зрачење"?


Ne znam, možda:
izloženost zračenju (H) - jeste vremenski integral iradijanse, izražen u džulima po kvadratnom metru (J m-2);. 8) radijansa (L) - jeste fluks zračenja ili izlazna ...
solo solo 11:03 15.04.2021

Re: H zračenja

Шта је "Х зрачење"?


Zračenje suprotnog pola od Y zračenja.
maliperica maliperica 07:01 15.04.2021

О размишљању једног обичног српског ...

...вола ?


maliperica maliperica 18:37 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .
Данас се неки замајавају утврђивањем броја идиота у једном виртуелном простору какав је овај блог.

Јалов посао.
За обичног српског вола.

Јер је чак и он, такав какав је, здравији од претходних јер је то што јесте , док ови други нису то што се представљају - људи.

Многе функције организма су им атрофирале.

Поздрав свима који са злурадошћу извештавају о смрти једног човека, па макар био и " антиваксер"

Глупост људска је безгранична, а мишљење је као и дупе - свако га има.
Или боље речено - мисли да га има.

docsumann docsumann 18:44 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?
maliperica maliperica 18:54 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

docsumann
Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?

Зар има разлике ?

Иза "анђела" су често чучале вештице, а у речима оних на које су упирали прстом да су вештице - глас разума и спасоносног није препознаван.

Све остало је питање приступа и тумачења.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:00 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

docsumann
Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?


Ma isti qrc..
freehand freehand 19:00 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

docsumann
Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?
I pripisivano skolastičarima, mada pre kao podsmeh zbog uzaludnosti besmislenih rasprava.
maliperica maliperica 19:15 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

srdjan.pajic
docsumann
Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?


Ma isti qrc..


Nego Srđane, nama koji sve češće sa arogancijom po ugledu na Velike Manipulatore gledamo na nekadašnji ljudske rod kao na marvu koja bezbrižno pase genetski modifikovanu travu dok joj se stavlja brnjica i zaključavaju moždane ćelije - nama Svevidećima, sve se češće javlja - da je AmeriKKKa na pijedestalu žrtve, poput Nemačke u prvoj polovini dvadesetog veka.

Čamaca za spasavanje biće premalo za sve .

Evakuacija je više nego spasonosno rešenje.

Dok još ima vremena.

U narodu se priča - vara je dupe da izgubi glavu !





srdjan.pajic srdjan.pajic 19:21 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

maliperica
srdjan.pajic
docsumann
Некада су се мислећи људи замајавали између осталог и тиме колико вештица може да стане на врх чиоде .


zar ne bješe koliko anđela?


Ma isti qrc..


Nego Srđane, nama koji sve češće sa arogancijom po ugledu na Velike Manipulatore gledamo na nekadašnji ljudske rod kao na marvu koja bezbrižno pase genetski modifikovanu travu dok joj se stavlja brnjica i zaključavaju moždane ćelije - nama Svevidećima, sve se češće javlja - da je AmeriKKKa na pijedestalu žrtve, poput Nemačke u prvoj polovini dvadesetog veka.

Čamaca za spasavanje biće premalo za sve .

Evakuacija je više nego spasonosno rešenje.

Dok još ima vremena.

U narodu se priča - vara je dupe da izgubi glavu !







Ništa ja tebe, pod milim bogom, ne razumem perice.

freehand freehand 19:23 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

Ništa ja tebe, pod milim bogom, ne razumem perice.

Ne znaš šta je pijedestal žrtve?!
Bože, Šabane...
maliperica maliperica 19:36 15.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

Ništa ja tebe, pod milim bogom, ne razumem perice.

Jebiga , kad ne umem da se izražavam algoritmima.

Kad naučim, plašim se, biće kasno.
Za mnoge, koji nisu razumeli prost seljački govor.


bene_geserit bene_geserit 00:36 16.04.2021

Re: О размишљању једног обичног српског ...

Ni ja ga ne razumem, al me baš razveseli kad pročitam.
aureus aureus 14:29 15.04.2021

Vakcine

MRNA vakcine su, kako se meni čini, budućnost.

Doduše, već su i sadašnjost, ali su pravo malo biološko-sintetičko-tehnološko...sko čudo.
Iako im je mehanizam djelovanja u osnovi toliko jednostavan da se čovjek zapita - gdje su bile do sad?

Evo jednog videa koji mjesecima planiram da okačim, i sve nešto, evo danas ću evo sutra ću...

solo solo 14:37 15.04.2021

Re: Vakcine

MRNA vakcine su, kako se meni čini, budućnost.


Tvoja.

Da mi uvedemo novu terminologiju. Prvovakseri i drugovakseri. Ovo ,,anti,, je malo izlizano.

Svaka sličnost i uporedba je slučajna.

Ako me pitaš baš Zlaćani(a ne pitaš) dojmiš mi se ko drugovakser.
docsumann docsumann 15:19 15.04.2021

Re: Vakcine

Ako me pitaš baš Zlaćani(a ne pitaš) dojmiš mi se ko drugovakser.


to bi u CG bili ovi što čekaju rusku il kinesku vakcinu. a Astra NeNeka
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:22 15.04.2021

Re: Vakcine

a Astra NeNeka

aureus aureus 15:44 15.04.2021

Re: Vakcine

solo

Ako me pitaš baš Zlaćani(a ne pitaš) dojmiš mi se ko drugovakser.

Samo ću te pogledati i neću ništa reći.

Eee...da dodam i ovo.
Ova Pfizer-Bioentech mRNA vakcina ima i prilično malo sastojaka.
Što smanjuje broj osumnjičenih za slučaj nekih teških nuspojava.

Pored onog osnovnog - mRNA elementa, koji je suština, i koji tvojoj ćeliji preda informaciju kako da napravi S-protein virusa, tu su još i nano-lipidne čestice koje tvore omotač oko mRNA jedinice i bez koje ova ne bi ni ušla u ljudsku ćeliju.
I još nešto malo pratećeg materijala, čisto da vakcina bude vakcina.

Evo, od Isidore Stanković (zaposlena je u američkom "Weill Cornell Medicine" u Njujorku)


– BNT162b2 iRNK – modifikovani RNK spajk (S) proteina virusa korona, ovde pod nazivom BNT162b2.

– Polietilen glikol (PEG) – molekul koji se nalazi u brdo prirodnih proizvoda i milijardu lekova. Koristi se i u laksativima ili npr. da omekša sladoled (onaj na točenje). Ovde je u grupi masti.

– ALC-0315 = (4-hidroksibutil) azanedil)bis (heksan-6,1-dil)bis(2-heksildekanoat); ALC-0159 = 2-[(polietilen glikol)-2000]-N,N-ditetradecilacetamid; 1,2-Distariol-sn-glicero-3-fosfoholin holesterol. Ovo su masti.

Prave lipidni mehur oko RNK molekula i tako ga štite od razgradnje.

- Kalcijum hlorid, kalcijum-dihidrogen-fosfat, natrijum hlorid, dinatrijum-hidrogen-fosfat-dihidrat. Ovo su soli.

Prave koncentraciju jona u mehuru povoljnom.

– Sukroza – šećer. Radi isto što i soli. Ako koncentracija šećera i soli nije optimalna RNK se lako razgrađuje.

– Dihidrogen monooksid – voda. Rastvarač.
aureus aureus 15:48 15.04.2021

Re: Vakcine

docsumman
a Astra NeNeka

Danska definitivno odustala od primjene AZ vakcine.
docsumann docsumann 15:56 15.04.2021

Re: Vakcine

aureus
docsumman
a Astra NeNeka

Danska definitivno odustala od primjene AZ vakcine.


sad mi javljaš, kad mi je stara već primila prvu dozu

aureus aureus 16:02 15.04.2021

Re: Vakcine

docsumann
aureus
docsumman
a Astra NeNeka

Danska definitivno odustala od primjene AZ vakcine.


sad mi javljaš, kad mi je stara već primila prvu dozu


Šta ću vam kad ste zaboravili šta je govorio Hamlet: "Nešto je trulo u državi Danskoj. AZ vakcina."
solo solo 17:46 15.04.2021

Re: Vakcine

Samo ću te pogledati i neću ništa reći.


Nemoj ništa reći-napiši.
aureus aureus 22:43 15.04.2021

Re: Re:Aureus

solo

Ti ko da si primio Rajfajzena.


Ćuti, Solo.

Nisu ljudi krivi što im vlast i mediji non-stop govore o ruskim i kineskim vakcinama s jedne strane a Fajzeru, Astrazeneki, Moderni, Džonsonu i Džordanu s druge. Lakše bi popamtili da su sve po nazivu država. E, ali to se i radi namjerno.

A kad smo kod Fajzera, nemoj nikom pričat' da im se u vakcinama nalaze (4-hidroksibutil) azanedil)bis (heksan-6,1-dil)bis(2-heksildekanoat); ALC-0159 = 2-[(polietilen glikol)-2000]-N,N-ditetradecilacetamid; 1,2-Distariol-sn-glicero-3-fosfoholin holesterol.

Odmah će skočiti broj antivaksera za još deset procentnih poena.
bene_geserit bene_geserit 00:43 16.04.2021

Re: Re:Aureus

Nego Zlatko, pošto ti već sve pratiš, kako stoje stvari sa ovim adenovirus baziranim vakcinama (Jovanov sin pa na kvardat, AstraZeneka, Sputnjik5) ?
Koliko ima tih trombova u odnosu na broj vakcinisanih ?
Jel su u pitanju samo žene u reproduktivnim godinama (tj. ima neke veze sa pilulama za kontracepciju) ili svi redom ?
I jel su ti trombovi short term ili long term problem ?

A što se tiče ovih mRNA vakcina, o dugoročnim efektima ćemo tek da pričamo.

p.s. ja sam prvovakser
aureus aureus 01:35 16.04.2021

Re: Re:Aureus

bene_geserit
Nego Zlatko, pošto ti već sve pratiš, kako stoje stvari sa ovim adenovirus baziranim vakcinama (Jovanov sin pa na kvardat, AstraZeneka, Sputnjik5) ?
Koliko ima tih trombova u odnosu na broj vakcinisanih ?
Jel su u pitanju samo žene u reproduktivnim godinama (tj. ima neke veze sa pilulama za kontracepciju) ili svi redom ?
I jel su ti trombovi short term ili long term problem ?

A što se tiče ovih mRNA vakcina, o dugoročnim efektima ćemo tek da pričamo.

p.s. ja sam prvovakser

Eno, dole ispod, u jednom komentaru sam napisao nešto o tome.

Ali sam pisao samo o AZ i J&J.
Jebiga kad se te vakcine daju u zemljama gdje su stvari transparentne pa se nešto može i saznati.
Vektorska vakcina je i Sputnik V, ali i ona koju je razvila kineska kompanija CanSino (isto se daje u jednoj dozi, kao i J&J, i ima učinkovitost od 65 posto - kod starog soja). CanSino vakcinu je kineska armija koristila još od juna prošle godine, nakon završene druge faze, i to je prva vakcina koja je eksperimentalno davana većoj grupi ljudi na svijetu. (Ne postoji javno objavljen podatak koliko pripadnika vojske ju je primilo do prave registracije u Kini.)

Ako se sjećaš, FDA je u septembru zaustavila fazu III u Americi za AZ vakcinu nakon par neugodnih slučajeva (neke bolesti) i tek nakon mjesec i po dana su rekli "OK, nema dokaza da su slučajevi povezani sa vakcinom, vi nastavite a mi ćemo pratiti". Na desetak dana je iz sličnog razloga (smrtni slučaj) bila stopirana i faza III za J&J vakcinu. I sve smo to znali, i to je bilo u javnosti. Mogao si da čitaš, mogao si da pratiš, mogao si da spekulišeš, štagod - bar si nešto imao. Znalo se skoro u realnom vremenu.
U međuvremenu, Rusi registrovali vakcinu (tobože prva vakcina u svijetu), tepaju joj ruska, dodali slavno ime Sputnik iz zlatne sovjetske ere i tek u februaru ove godine izašao članak u Lancetu o preliminarnim rezultatima faze III. Skinem da pročitam, kad tamo: tokom faze III umrlo, čini mi se, troje ljudi - naravno bez jasne povezanosti sa vakcinom.
Znači, isto se desilo kao u slučaju AZ i J&J, samo što toga nije bilo u medijima niti su informacije iz Rusije curile u realnom vremenu. Tek u stručnom članku se to pojavilo.

S tim što - meni nije čudno da tokom faze III koja uključuje par desetaka hiljada odraslih ljudi u periodu od tri mjeseca neko umre, doživi srčani udar ili mu registruju neku bolest.

Preostaje mi samo da se nadam da Sputnik V nema ovaj problem kao AZ i J&J, dijelom zbog toga što nam je u svjetskoj borbi protiv pandemije potrebna svaka korisna vakcina, a dijelom jer se ta vakcina konzumira u ovim blesavim zemljama Zapadnog Balkana koje su izgleda spremne mjesecima da svom stanovništvu daju vakcine na bazi dozvole za uvoz (!) umjesto da ljudski registruju vakcinu i daju joj dozvolu za hitnu upotrebu, za početak.

I kad smo kod Sputnika V, kad će više poslati dogovorene vakcine u RS, Srbiju i Crnu Goru?
Svake sedmice "evo sad će, evo početkom naredne, evo do kraja mjeseca"...
Gori su od AZ u smislu ispunjavanja obaveza.
aureus aureus 16:12 16.04.2021

Re: Re:Aureus

Htio bih da javim Docsu da je, nakon njegove mame, a možda čak i ohrabrena primjerom iz Docsove porodice, danas i Angela Merkel primila AZ vakcinu.

Evo i kakvog-takvog dokaza.



Ovo bi trebalo da znači da će kad bude potpuno vakcinisana Angela moći da slobodno putuje i prelazi granicu.
haklberi_tom haklberi_tom 18:49 16.04.2021

Re: Re:Aureus

solo

Ti ko da si primio Rajfajzena.


Ја јуче примио другу туру Руса.
Ништа није болело!

Знам, знам - баш сам се добро наместио.
aureus aureus 19:58 16.04.2021

Re: Re:Aureus

haklberi_tom

Ја јуче примио другу туру Руса.
Ништа није болело!

Знам, знам - баш сам се добро наместио.

Šta su ti to tačno radili?
solo solo 20:16 16.04.2021

Re: Re:Aureus

Htio bih da javim Docsu da je, nakon njegove mame, a možda čak i ohrabrena primjerom iz Docsove porodice, danas i Angela Merkel primila AZ vakcinu.

Evo i kakvog-takvog dokaza.



Što je žut pasoš? Slučajnost?
solo solo 20:41 16.04.2021

Re:haklberi_tom

Ја јуче примио другу туру Руса.
Ништа није болело!

Знам, знам - баш сам се добро наместио.


Za sve pare! Tolko o tome.

Pozdrav od Tase i mene.

solo solo 20:54 16.04.2021

Re: Re:Aureus

Ја јуче примио другу туру Руса.
Ништа није болело!

Знам, знам - баш сам се добро наместио.


Šta su ti to tačno radili?



Rano je. Tek će se čuti.



Сначала он идет посмотреть мавзолей Ленина
aureus aureus 21:16 16.04.2021

Re: Re:Aureus

solo


Šta su ti to tačno radili?



Rano je. Tek će se čuti.

Сначала он идет посмотреть мавзолей Ленина

Nije njemu do Lenjinovog mauzoleja, on bi da ga s tom vakcinom puste u UK, u EU...
A ja mu držim palčeve.

Расцветали яблони и груши
Поплыли туманы над рекой
Выходила на берег Катюша
На высокий берег, на крутой
aureus aureus 22:15 16.04.2021

Re: Re:Aureus

Bloomberg piše da neke države u SAD polako ulaze u problem sa neiskorišćenim dozama. Problem je za sada lokalne prirode i ogleda se u tome da je recimo u nekom gradu 45 posto primilo prvu dozu, a samo stotinak kilometara dalje u drugom gradu prvu dozu je primilo 29 posto iako u njemu svi stanovnici preko 16 godina mogu da prime vakcinu već desetak dana.

Izgleda da ideje o imunutetu Malog Perice, Omege68 i Vlada Aleksha još uvijek mogu napraviti dosta problema u slobodarskoj Americi.

Na saveznom nivou počinju da razmišljaju da ubuduće vakcine više ne šalju shodno broju stanovnika već potražnji.

Inače, Amerikanci (330 miliona) do sad su iskoristili 202 miliona doza, potpuno je vakcinisano 24,3% stanovništva a prvu dozu je primilo 38,5%.
Trenutni ritam je otprilike 1 doza na 100 stanovnika dnevno.
Povoljna okolnost za blogovsku zajednicu je to što su i Kalifornija i Kolorado na 40+ posto sa prvom dozom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:29 17.04.2021

Re: Re:Aureus

solo
Ја јуче примио другу туру Руса.
Ништа није болело!

Знам, знам - баш сам се добро наместио.


Šta su ti to tačno radili?



Rano je. Tek će se čuti.


Сначала он идет посмотреть мавзолей Ленина


Evo onda jedna samo za tebe i milog pericu.

aureus aureus 01:07 17.04.2021

Re: Re:Aureus

Dobro je da video iznad sadrži tekst.
Jer nije lako sve uhvatiti na slušanje. Komplikovano je.
solo solo 08:34 17.04.2021

Re:Aureus/srdjan.pajic

Jer nije lako uhvatiti



docsumann docsumann 12:10 17.04.2021

Re: Re:Aureus/srdjan.pajic

solo
Jer nije lako uhvatiti


Don't panic...


...i iskoristi ovo kartonsko jezgro kao šparhtlu
nsarski nsarski 15:14 17.04.2021

Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...


Danas sahranjujemo ovog značajnog lika. Evo njegovih misli.




Naravno, ovo dole je samo za pospano društvo u ćošku


bene_geserit bene_geserit 19:57 17.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

Evo njegovih misli.

Deluje da bi, kad bi se stvarno "reinkarnirao kao virus", njegov IQ ostao sličan.
Nego ipak se prvo pojavila korona pa je tek on capnuo, dakle nije on ovaj put.
NNN NNN 00:52 18.04.2021

Re: Re:Aureus

Koliko ima tih trombova u odnosu na broj vakcinisanih ?
Jel su u pitanju samo žene u reproduktivnim godinama (tj. ima neke veze sa pilulama za kontracepciju) ili svi redom ?
Ovu sliku je okačila Ana Banko virusolog:
Milan Novković Milan Novković 10:32 18.04.2021

Re: Re:Aureus


NNN
Koliko ima tih trombova u odnosu na broj vakcinisanih ?
Jel su u pitanju samo žene u reproduktivnim godinama (tj. ima neke veze sa pilulama za kontracepciju) ili svi redom ?
Ovu sliku je okačila Ana Banko virusolog:

Ovo je marketinška besmislica.

UK državni sajt prijavljuje kao simptome AZ vakkcine, ali kao normalne, i one koji mogu da budu rezultat mikro ugrušaka u 10% do preko 50% slučajeva.

Nije isklučeno da će vakcinu i oni, iako u AZ ima dosta UK interesa, prestati da koriste za mlađe od 50 godina.

Sa zvaničnog UK sajta:

4.8 Undesirable effects
Summary of the safety profile

The overall safety of COVID-19 Vaccine AstraZeneca is based on an interim analysis of pooled data from four clinical trials conducted in the United Kingdom, Brazil, and South Africa. At the time of analysis, 23,745 participants ≥18 years old had been randomised and received either COVID-19 Vaccine AstraZeneca or control. Out of these, 12,021 received at least one dose of COVID-19 Vaccine AstraZeneca. The median duration of follow-up in the COVID-19 Vaccine AstraZeneca group was 105 days post dose 1, and 62 days post dose 2.

Demographic characteristics were generally similar among participants who received COVID-19 Vaccine AstraZeneca and those who received control. Overall, among the participants who received COVID-19 Vaccine AstraZeneca, 90.3% were aged 18 to 64 years and 9.7% were 65 years of age or older. The majority of recipients were White (75.5%), 10.1% were Black and 3.5% were Asian; 55.8% were female and 44.2% male.

The most frequently reported adverse reactions were injection site tenderness (63.7%); injection site pain (54.2%), headache (52.6%), fatigue (53.1%); myalgia (44.0%), malaise (44.2%); pyrexia (includes feverishness [33.6%] and fever ≥38°C [7.9%]), chills (31.9%), arthralgia (26.4%) and nausea (21.9%). The majority of adverse reactions were mild to moderate in severity and usually resolved within a few days of vaccination. By day 7 the incidence of subjects with at least one local or systemic reaction was 4% and 13% respectively. When compared with the first dose, adverse reactions reported after the second dose were milder and reported less frequently.

Reactogenicity events were generally milder and reported less frequently in older adults (≥65 years old).

If required, analgesic and/or anti-pyretic medicinal products (e.g. paracetamol-containing products) may be used to provide symptomatic relief from post-vaccination adverse reactions.
Tabulated list of adverse reactions
Adverse drug reactions (ADRs) are organised by MedDRA System Organ Class (SOC). Within each SOC, preferred terms are arranged by decreasing frequency and then by decreasing seriousness. Frequencies of occurrence of adverse reactions are defined as: very common (≥1/10); common (≥1/100 to <1/10); uncommon (≥1/1,000 to <1/100); rare (≥1/10,000 to <1/1000); very rare (<1/10,000) and not known (cannot be estimated from available data).

Adverse drug reactions
MedDRA SOC: Blood and lymphatic system disorders

Frequency: Uncommon
Adverse reactions: Lymphadenopathy (a)
MedDRA SOC: Immune system disorders

Frequency: Not known
Adverse reactions: Anaphylaxis (b)
MedDRA SOC: Metabolism and nutrition disorders

Frequency: Uncommon
Adverse reactions: Decreased appetite (a)
MedDRA SOC: Nervous system disorders

Frequency: Very common
Adverse reactions: Headache
MedDRA SOC: Nervous system disorders

Frequency: Uncommon
Adverse reactions: Dizziness (a)
MedDRA SOC: Gastrointestinal disorders

Frequency: Very common
Adverse reactions: Nausea
MedDRA SOC: Gastrointestinal disorders

Frequency: Common
Adverse reactions: Vomiting, diarrhoea (a)
MedDRA SOC: Gastrointestinal disorders

Frequency: Uncommon
Adverse reactions: Abdominal pain (a)
MedDRA SOC: Skin and subcutaneous tissue disorders

Frequency: Uncommon
Adverse reactions: Hyperhidrosis (a), pruritus (a), rash (a)
MedDRA SOC: Musculoskeletal and connective tissue disorders

Frequency: Very common
Adverse reactions: Myalgia, arthralgia
MedDRA SOC: General disorders and administration site conditions

Frequency: Very common
Adverse reactions: Injection site tenderness, injection site pain, injection site warmth, injection site pruritus, injection site bruising (c), fatigue, malaise, pyrexia (d), chills
MedDRA SOC: General disorders and administration site conditions

Frequency: Common
Adverse reactions: Injection site swelling, injection site erythema, injection site induration, influenza-like illness (a)(e)
(a) Unsolicited adverse reaction

(b) Identified from post-authorisation experience

(c) Injection site bruising includes injection site haematoma (uncommon, unsolicited adverse reaction)

(d) Pyrexia includes feverishness (very common) and fever ≥38°C (common)

(e) Post-authorisation reports of influenza-like illness: some recipients have reported chills, shivering (in some cases rigors), and increased body temperature possibly with sweating, headache (including migraine-like headaches), nausea, myalgia and malaise, starting within a day of vaccination. These effects usually last for a day or two. If a patient reports unusually high or prolonged fever, or other symptoms, alternative causes should be considered and appropriate advice should be provided for diagnostic investigation and medical management as required.

Very rare events of neuroinflammatory disorders have been reported following vaccination with COVID-19 Vaccine AstraZeneca. A causal relationship has not been established.

Very rare events of major venous and/or arterial thrombosis with thrombocytopenia, sometimes accompanied with bleeding, have also been reported following vaccination with COVID-19 Vaccine AstraZeneca (see section 4.4).


Izveštaji profesionalaca sa lica mesta su mnogo dramatičniji, nego se njima preti otkazima pa se retki usuđuju da kažu šta misle (ako se ne varam tu se smatra da ako si u jako lošem stanju nekoliko desetina sati posle vakcinacije, pa se vratiš u normalu, da je to sasvim ok - moguće da jeste, ali u opasnom procentu je sasvim moguće da je vaccine injury netrivijalan)
Milan Novković Milan Novković 11:17 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

nsarski

Danas sahranjujemo ovog značajnog lika. Evo njegovih misli.




Naravno, ovo je samo za pospano društvo u ćošku



U UK imaš eugeničara da se smrzneš.

Iako sam ja to znao pre nekoliko dana sam ipak zanemeo u jednom intervjuu interesantnog Kanađanina (ako ga još nisi čitao) Matthew Ehret, na sad koju bejaše temu - dal origins of deep state (na trenutke mi se čini ne kako UK vuču mnoge bitne konce, nego sve bitne konce).

Taj mesijanski, kripto-prosvetiteljski sentiment, sa manjim ili većim sadržajem eugenike, ako mu je ovaj kripto prefiks uopšte potreban, je evolutivno usađen svima nama, ali jako moćni ljudi posle neke dosadne na kraju jurnjave za milijardama, ili života u bogom danim milijardama, i moći, ozbiljno kreću u akcije ...

Ja neretko kažem kako su oni polu-ludi, npr Bill the G je meni polu-lud sada, a njihov frame of mind lepo opisuje jedan drugi interesantan autor, Brandon Smith, i evo članka, cool, ima i boljih, ali ovo je popularno ...

Globalists Will Need Another Crisis In America As Their Reset Agenda Fails
Milan Novković Milan Novković 11:31 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

bene_geserit
Evo njegovih misli.

Deluje da bi, kad bi se stvarno "reinkarnirao kao virus", njegov IQ ostao sličan.
Nego ipak se prvo pojavila korona pa je tek on capnuo, dakle nije on ovaj put.


On se vakcinisao, pa nedugo posle toga završio u bolnici. Aj, 99 godina, srce, slučajnost, ... ali to ne spominju, samo kažu da mu ti problemi nisu bili zbog Covida.

On je, i pored ovakvih lupetanja koja mogu da budu i nepromišljena, iznenadna "verbalna aktivnost" u specifično-neočekivanom konteksu bio relativno pozitivan lik - to je samo moj najplići utisak, tj o njemu baš ništa ne znam.

principessa_etrusca principessa_etrusca 13:43 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

On je, i pored ovakvih lupetanja koja mogu da budu i nepromišljena, iznenadna "verbalna aktivnost" u specifično-neočekivanom konteksu bio relativno pozitivan lik - to je samo moj najplići utisak, tj o njemu baš ništa ne znam.

Он је био изузетно позитиван лик у сваком смислу, интелигентан, духовит и веома духован. То се рефлектовало у његовим интересовањима и добротврним пројектима и организацијама које је подржавао, од конзервације на Галапагосу (доста је сарађивао са Атенбором), преко подршке за ветеране, до рецимо патронства над Гардијским поло клубом или Друштвом пријатеља Свете Горе.

На површном нивоу је био познат по својим политички некоректним изгјавама и рискантном хумору, а то је вероватно било неопходно да се разбије монотонија строгог протокола.

Његова баба тетка је била руска светитељка-мученица Јелисавета Фјодоровна коју су убили бољшевици, а његова мајка, принцеза Алиса, умрла је као грчка монахиња и сахрањена у руском манастиру Марије Магдалене на Маслинској гори. Његова сестричина, Маргарета од Бадена, прва жена Томислава Карађорђевића, била је парохијанка српске цркве у Лондону.

alselone alselone 14:11 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

npr Bill the G je meni polu-lud sada


Vest od pre par godina.

Gejts podržava ideju o zatamnjenju Sunca – prahom krede

I vest od prošle, postavljam je ponovo jer je bilo - jao vidite dekicu u džemperu kako je divan i sve radi zbog nas.
Bill Gates is spending $150 million to try to make a coronavirus vaccine as cheap as $3
maksa83 maksa83 15:43 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

или Друштвом пријатеља Свете Горе.

On je valjda i po rođenju na Krfu i kršten u Grčkoj Pravoslavnoj Crkvi i odgajan je kao Pravoslavac.
haklberi_tom haklberi_tom 16:13 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

maksa83
или Друштвом пријатеља Свете Горе.

On je valjda i po rođenju na Krfu i kršten u Grčkoj Pravoslavnoj Crkvi i odgajan je kao Pravoslavac.

Р.И.П.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:07 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

On je valjda i po rođenju na Krfu i kršten u Grčkoj Pravoslavnoj Crkvi i odgajan je kao Pravoslavac.

Да, рођен је као Филипос од Грчке и Данске, у јуну 1921. као последње, пето дете. Имао је четири доста старије сестре, мислим да су све биле рођене пре Балканских ратова у којима је мајка, иначе глува од рођења, помагала у пољским болницама где је буквално било крви до колена. Филип је на Крфу и крштен, али су већ '23. морали да иду из Грчке у изгнанство у Париз.

Након неколико париских година, мајка му је скоро деценију провела у швајцарским менталним болницама, прво добровољно, па онда присилно, и тада је и Фројд дошао из Беча као консултант за њен случај. Отац је за то време живео са љубавницама на Азурној обали, мислим у Монте Карлу, све сестре су се удале за немачке аристократе, а Филип је ишао у енглеске бординг школе и почео службу у енглеској морнарици као кадет. У енглеској морнарици је и провео рат.

У међувремену, монархија је обновљена у Грчкој, његов брат од стрица Ђорђе II је постао краљ, мајка му је отпуштена из болнице и вратила се у Атину где је држала народну кухињу и крила Јевреје током рата. Једна сестра је пре рата погинула са мужем и децом у авионској несрећи, а мислим да су сва три остала зета била у немачкој војсци.

Када се женио принцезом Елизабетом 1947, одрекао се грчких и данских титуала и ушао у Англиканску цркву, чији је поглавар Елизабета постала крунисањем 1953. Иако се увек крстио са три прста, сматра се да се вратио у Православље раних 90-их. Тада се сретао са владиком Антонијем Блумом, једним од највећих православних духовника 20. века у Енглеској, али и са московским и васељенским патријарсима. Ишао је на Свету гору са Чарлсом, мислим у Ивирон, што је Чарлс и наставио.

Онај руски кондак који сам горе окачила, он сам је одабрао да буде отпеван током његовог опела.
nsarski nsarski 17:56 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

Његова баба тетка је била руска светитељка-мученица Јелисавета Фјодоровна коју су убили бољшевици, а његова мајка, принцеза Алиса, умрла је као грчка монахиња и сахрањена у руском манастиру Марије Магдалене на Маслинској гори.


principessa_etrusca principessa_etrusca 18:18 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

Филип је својевремено давао ДНК да би се потврдило да су неки пронађени остаци заиста од царске породице.
stemajz stemajz 18:24 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

уф... можда је је унутар британске породице могао и да пита зашто су окренули леђа својим рођацима романовима и нису их евакуисали из русије у периоду док су прозападни либерали владали русијом (керенски, између фербруарске и октобарске револуције)

прво обећавали да ће спасити, па после ни мукајет... такви су још гори и од оних који су ухапсили романове (бели корнилов) и касније побили

можда је и питао једном, па скапирао да више никад ни приватно тако нешто не сме да пита, а поготово не јавно
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:25 18.04.2021

Re: Razmišljanja običnog kraljevskog antiva...

У Океанији на неком од острва постоји култ принца Филипа који је за њих божанство.

Prince Philip Movement (ЛИНК)
freehand freehand 14:36 15.04.2021

Srbski Mančester

Pošto se ovaj vakseraj i antivakseraj nešto umuljao i ututao da iskoristim priliku da postavim jednu ilustraciju za sve one hvalospeve tehnološkim čudima, modernizatorskim iskoracima i emancipatorskim dometima blaženopočivše Kreljavine u kojoj ne samo da su trpali kamenje u buriće sa suvim šljivama nego su i brižni domaćini-kapitalisti gradili stanove za radnike. Od 7 do 77 godina.




I onda dođu komunisti i sve to razjebu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:16 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

I onda dođu komunisti i sve to razjebu.

Фотографија мале деце из 1914. Питам се колико је од њих дочекало 1944, колико их је било у Лесковцу почетком септембра те године и колико их је погинуло у оном бомбардовању које, како беше, Коча није тражио, али га је одобрио. (У оном бомбардовању које је посматрао са брда, када је Лесковац сравњен са земљом.)
freehand freehand 18:28 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

principessa_etrusca
I onda dođu komunisti i sve to razjebu.

Фотографија мале деце из 1914. Питам се колико је од њих дочекало 1944, колико их је било у Лесковцу почетком септембра те године и колико их је погинуло у оном бомбардовању које, како беше, Коча није тражио, али га је одобрио. (У оном бомбардовању које је посматрао са брда, када је Лесковац сравњен са земљом.)


Ček samo da presaberemo informacije i spinove, da vidim da li sam dobro razumeo: nije bitno kako je funkcionisala dična supermoderna srbska industrija u kojoj su deca robovala, nego ćemo da pričamo koliko je tu decoždersku industriju te tuberkulozne dece preživelo, do'18, i koliko ih je ovako






... preživljavalo kad se dokopalo slobode ko bez ruku ko bez nogu?
I to uz dozvolu kralja lično da mogu na ulicama da prose pošto su ih pre toga jurili da ne ruže sliku nove države?
A koliko ih je u Leskovcu dočekalo savezničke bombe koje je na njih bacao Koča Popvić lično što je u stvari jedino važno?

Jel to pitaš?
Ko bi rekao da imaš tako uvrnut smisao za humor...


gvozden1 gvozden1 20:54 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

koliko ih je ovako






... preživljavalo kad se dokopalo

Ne zna čovek čemu da pripiše kad komunisti i Jugosloveni, bez trunke srama krenu da postavljaju ovakve slike, bezobrazlzku ili samo gluposti.

Đubrad ste bre, da trunku obraza imate makar se ne bi usuđuvali da se koristite ovim mučenicima i junacima.

Što su tako prolazili?
Pa zato što vaši Hrvati nisu dali da se srpski ratnici posebno ističu, da imaju ikakve privilegije, jer je napravljena vaša jebena Jugoslavija.
I ta dozvola za prošenje je bila izdata kao neki vid ustupaka, ni na to vaši Hrvati nisu baš blagonaklono gledali.

A kako su vaši komunisti postupali sa srpskim ratnicima?
Tako što su im rušili groblja i spomenike.

I sad komunisti i Jugosloveni kao žale nad sudbinom.

Stoka ste bre.
freehand freehand 21:09 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

Stoka ste bre.

Džukele hrvatske i komunističke. Eto mala je sreća da nam se na kralja i ministre i decu im nisu navrzli pa su mogli neku crkavicu i na stranu da stave za dvorce, zlato, kocku i kurve.
Aj mrš.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:26 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

freehand
principessa_etrusca
I onda dođu komunisti i sve to razjebu.

Фотографија мале деце из 1914. Питам се колико је од њих дочекало 1944, колико их је било у Лесковцу почетком септембра те године и колико их је погинуло у оном бомбардовању које, како беше, Коча није тражио, али га је одобрио. (У оном бомбардовању које је посматрао са брда, када је Лесковац сравњен са земљом.)

Ček samo da presaberemo informacije i spinove, da vidim da li sam dobro razumeo...

Разумео нешто или не, перфидно гураш причу да су комунисти спаситељи деце чију си фотографију објавио.

Нико не одобрава дечји рад, али са лесковачким бомбардовањем, вероватноћа је да је комуниста Коча био саучесник у убиству неке од те деце, а не њихов спаситељ.
freehand freehand 21:30 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

Разумео нешто или не, перфидно гураш причу да су комунисти спаситељи деце чију си фотографију објавио.

Ma jok. Perfidno je ovde sa onih koji su tu decu držali i tretirali kao roblje priču prebacivati na komuniste. Čak perfidnije nego decu čija se kasnija sudbina ne zna poturati kao potencijalne žrtve ali ne onih koji su bombe bacali nego onih za koje se laže da su sa tim bacanjem ikakve veze imali. Ito je kudikamo grđe i perfidnije nego kad Filip Mladenović, na primer, za ubistvo osoblja Televizije Beograd u Aberdarevoj sa NATo prebacuje na Miloševića.
gvozden1 gvozden1 21:38 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

freehand
Stoka ste bre.

Džukele hrvatske i komunističke. Eto mala je sreća da nam se na kralja i ministre i decu im nisu navrzli pa su mogli neku crkavicu i na stranu da stave za dvorce, zlato, kocku i kurve.
Aj mrš.

Ne hrvatske i komunističke, nego jugoslovenske i komunističke.

Hrvati nisu dali da se srpskim ratnicima pomaže, razumljivo, ratovali su protiv njih.

Ali nije moguće razumeti kad vi, komunisti i Jugosloveni, kao kukate nad sudbinom onih za koje vas zapravo zaboli klinac.
Taj bezobrazluk nije moguće otrpeti.

Oni su bre listom bili protiv onoga čemu se vi divite, od vojvoda do poslednjeg redova, svi su oni za Srbiju ratovali, a ne da sa Hrvatima prave državu.

I ogromna većina njih ili njihovih sinova je u četnike otišla u sledećem ratu, a ne u komunistički vojsku.

Ti na strani njihovih neprijatelja, a kao žao ti.
Prenemaganje, ali bezobrazno prenemaganje, uvredljivo.

A i ovo što ti ovako jadno pokušavaš da patetišeš, ove slike, to im je tvoja Jugoslavija uradila.

Uradila tako jer drugačije nije mogla da se napravi.

Pa odluči jednom, jel dobro praviti državu sa Hrvatima u kojoj će srpski obogaljeni ratnici prositi za hleb, ili praviti Srbiju.

I ne reče, kako su ti koje žališ prolazili kad je petokraka uzjahala?
gvozden1 gvozden1 21:58 15.04.2021

Re: Srbski Mančester


Regent, Vlada, Narodna skupština

Niška deklaracija :)
Opet!
Jesi li ti pročitao još nešto u životu jbt?
Ajd za početak izguglaj značenje reči deklaracija.

I mani se bre više tih komunističkih fora sa ispucavanjem parola tipa "ratnici prose" ili "dečiji rad", "niška deklaracija"
Ništa to ne znači ako se ne zna pozadina.
A ti je ne znaš, očigledno.

Zato baš gadno izgleda kad ti takav kreneš da se prenemažeš da ti je kao bitno da su deca radila ili ratnici prosili.

gvozden1 gvozden1 22:16 15.04.2021

Re: Srbski Mančester


Ovako izgledaju argumenti lažljivog govečeta, u beskrajnom ponavljanju.

Jok tebi ću da objašnjavam sa li se na dečiji rad gledalo isto na početku dvadesetog veka i sad.


Niška deklaracija je komunistička fora

Ne nego je deklaracija.
A deklaracija je izjava, a ne odluka.
Radi se o rangu skupštinskih akata, deklaracija je najniži, ne obavezuje, usvaja se često i bez ikakve rasprave.
Nešto ranga, može da bidne ali ne mora da znači.
Rezolucija je akt višeg ranga, to je odluka skupštine, deklaracija je deklarativni stav.

Da je Srbija tu svoju deklaracija zanemarila, kao što je zanemarila stotine drugih, niko je ne bi ni popreko pogledao, jer je to obična stvar.

Eto, nešto si naučio.
freehand freehand 22:23 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

Eto, nešto si naučio.



Aj što si glup ko qratz, al što si na svoju glupost ponosan...

Inače, za pismene je jasno da su tom deklaracijom najviši organi Kraljevine Srbije definisali ratne ciljeve i političke namere Srbije.
Eto, nisu pitali ogromnu većinu i sve do i jednog borca kako se to uvek ali nikad nije radilo, već samo komuniste koji su im to podmetnuli, pa zato ništa od toga i ne važi, sem što je deklaracija ostvarena i ispunjena u celosti.
gvozden1 gvozden1 22:41 15.04.2021

Re: Srbski Mančester

to, nisu pitali ogromnu većinu i sve do i jednog borca kako se to uvek ali nikad nije radilo, već samo komuniste koji su im to podmetnuli, pa zato ništa od toga i ne važi, sem što je deklaracija ostvarena i ispunjena u celosti.

Kakvi klinac komunisti podmetnuli, nije tog ološa ni bilo u Srbiji tad.
Nametnule prilike, malo da podignu letvicu očekivanim saveznicima zbog Bugara i Italijana, malo da pometu moral među vojskom AU, i sve to spakuju u formu neobavezunućeg akta da bi ostavili prostor za dogovaranja.

A onda dođu komunistički fićfirići na blog pa počnu da viču, a deklaracija, a deklaracija!

Mora da vojvode nisu znali za da su za te ratne ciljeve ratovali, pa ni jedan od njih nije bio oduševljen što su ostvarili zacrtane ciljeve.

Na koliko svečanosti zbog ostvarenog cilja je bio Stepa?

nikvet pn nikvet pn 09:50 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Нелагодно ми је умешати се у плодну дискусију али... Тек да почетну тезу, непристојно мањкаву, допуним, она је део шире слике.

Датум је дакле 5.(18.) мај 1914. Шта је ту претходило 1912. и 1913.? Па да, било је нешто омањих догађаја као например два Балканска рата и то поприлично близу Лесковца. Ко је попуњавао Моравску дивизију српске војске првог, другог и трећег позива? Је ли та војска била распуштена до ето наредног месеца јуна 1914. кад су кренули следећи догађаји? Фабрика текстила у ратно време равна се као производња оружја. Ни Енглези ни Руси пред Хитлером нису баш нешто пробирали фабричку радну снагу.

Конструкти од полуистина могу да одвуку далеко од истине.
gedza.73 gedza.73 10:05 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Датум је дакле 5.(18.) мај 1914. Шта је ту претходило 1912. и 1913.? Па да, било је нешто омањих догађаја као например два Балканска рата и то поприлично близу Лесковца

Još Bugari.

I slike sa vojnim invalidima i decom posle 1918. su posledice. Srbija nije naplatila ratnu odštetu.

Cela porodicu mu pobila regiJonska vojska.

1933. Krug Bajlonijeve pivare. Pomoć humanitarnog udruženja tramvajdžija Dobro srce



gedza.73 gedza.73 10:07 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

freehand
prebacuje na Miloševića.

jebo te i komunista Slobodan Milošević i komunistkinja Mirjana Marković.
freehand freehand 10:20 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Конструкти од полуистина могу да одвуку далеко од истине.

Šta su tačno "poluistine" u citiranom tekstu, na osnovu kojeg si ti napravio svoj konstrukt?
niccolo niccolo 10:31 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Датум је дакле 5.(18.) мај 1914. Шта је ту претходило 1912. и 1913.? Па да, било је нешто омањих догађаја као например два Балканска рата и то поприлично близу Лесковца. Ко је попуњавао Моравску дивизију српске војске првог, другог и трећег позива? Је ли та војска била распуштена до ето наредног месеца јуна 1914. кад су кренули следећи догађаји? Фабрика текстила у ратно време равна се као производња оружја. Ни Енглези ни Руси пред Хитлером нису баш нешто пробирали фабричку радну снагу.

Ne samo to, nego 1914. još uvek nisu postojali međunarodni akti koji brane rad dece, čak je i na nacionalnom nivou trajala borba oko ograničenja dečijeg rada. Tako da je slika dečijeg rada iz 1914. tipično komunjarsko podmetanje - koliko god bilo negativno, tada je to bilo u skladu sa dostignutim nivoom ljudskih prava. Za razliku od negacije dostignutog nivoa ljudskih prava, naročito u vezi sa pravima okrivljenog u krivičnom postupku, u komunističkim državama nakon drugog svetskog rata
freehand freehand 10:44 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Srbija nije naplatila ratnu odštetu.

Srbija nije. Pašići jesu.

Osim ukupnog iznosa, utvrđeni su i udeoni procenti u sumi ratne odštete, prema
kojima je Francuska participirala sa 52%, Velika Britanija sa 22%, Italija sa 10%,
Belgija sa 8%, Japan i Portugal sa po 0,75%, dok je za Grčku, Rumuniju i Kraljevinu
SHS (koja je via facti predstavljala Kraljevinu Srbiju) – koje nisu bile zastupljene na
ovoj konferenciji – određen iznos koji je procentualno odgovarao udelu od 6,5%.
Kraljevina SHS je prihvatila odluku o deobnom udelu koju je donela konferencija
u banji Spa, ali ne i da bude na taj način isplaćena, jer je nekoliko meseci ranije (13. januara
1920. godine) u Parizu potpisan sporazum Drašković–Lušer, kojim je dogovoreno
da Kraljevina SHS participira u ukupnoj sumi koju naplate Francuska i Engleska
od Nemačke sa 6%.2 Prema ovom ugovoru između francuske i engleske vlade, s jedne,
i vlade Kraljevine SHS, s druge strane, predviđeno je da se udeli u naplaćenoj šteti sve
tri zemlje sabiraju, što je pretpostavljalo da bi od sume ukupno obračunatih reparacija
ovoj „koaliciji“ pripalo nešto više od ¾ iznosa, u čemu bi Srbija participirala sa 6%.
Prevladava mišljenje da je ovaj sporazum bio dvostruko koristan po Srbiju, jer je
sudbinu svojih reparacija vezala za realizaciju štete Francuske i Engleske i u slučaju
da Reparaciona komisija ne dodeli nikakvu odštetu Srbiji ona bi ipak na osnovu ovog
sporazuma
Kraljevina je odmah nakon ujedinjenja pristupila evaluaciji ratom pričinjene štete na celokupnom području
nove države, premda su na kraju samo Srbija i Crna Gora dobile pravo na naknadu. Tokom 1919.
godine bili su prikupljeni svi podaci od pravnih i fizičkih lica o visini pričinjene ratne štete. Problem su
bili jedino predmeti podložni restituciji, zato što pojedinci i državne ustanove nisu bili u mogućnosti
da pribave sve potrebne informacije neophodne za pronalaženje i identifikaciju odnetih predmeta, kao
i materijalne dokaze da su ih uopšte posedovali (kao, na primer, trofejno oružje iz Vojnog muzeja u
Beogradu, čiji su eksponati odneti u Beč i Budimpeštu). Prikupljeni podaci o načinjenoj ratnoj šteti
iznosili su preko 13 milijardi zlatnih franaka i sa tim odštetnim zahtevom je delegacija Kraljevine SHS
– predvođena Miloradom Draškovićem – otišla u Pariz polovinom januara 1920. godine.


Tako je na osnovu forfet ugovora od 3. juna 1921. godine dobijeno od Nemačke
avansno 60 miliona maraka za odvedenu stoku, a ugovorom od 30. septembra 1921.
godine dodatno je kompenzovano još 9.320.227,47 zlatnih maraka kroz kontingent
od 11.563 konja. Na osnovu Trijanonskog ugovora primljeno je od Mađarske do 1. juna
1922. godine ukupno 37.303,5 tona uglja (iako je sporazumna obaveza predviđala
isporuku od 100.000 tona). I sa Bugarskom su na osnovu Nejskog ugovora potpisivani
forfet aranžmani, na osnovu kojih je Kraljevini SHS liferovano 50 bikova, 12.000
ovaca, 5.000 konja, 6.000 krava muzara, 4.000 volova za vuču, a umesto 1.000 mazgi
isporučeno je dodatno još 400 goveda. Ova stoka je prodata, i za nju je primljeno
13.150.500 dinara, odnosno – po odbitku troškova – unet je u državni budžet kao čist
prihod za 1922. godinu iznos od 11.868.295 dinara [AС, 37, сигн. 33-244].
Kako se uglavnom radilo o kompenzacionoj restituciji, prihodi od reparacija su
vođeni kao vanbudžetska sredstva, na osnovu kojih su mogli biti trošeni bez izrađenog
opšteg plana – najčešće prema momentalnim potrebama. Usled ovakve „recipročne“
politike i odnosa prema novcu dobijenom na ime ratne odštete, sasvim je bilo
prirodno očekivati da će se stvoriti brojne afere oko zloupotrebe i nenamenskog trošenja
sredstava primljenih na ime ratnih reparacija. Odsustvo kontrole o namenskom
korišćenju ovog novca bilo je uzrokovano i činjenicom da se raspolaganje reparacionim
sredstvima nalazilo u nadležnosti ministarstva trgovine i industrije i ministarstva
pravde sve do 1927. godine, kada je na osnovu Finansijskog zakona za 1927/28.
godinu usvojena Uredba o primanju i upotrebi sredstava od ratne odštete, kojom je
novoformirani Odsek za ratne reparacije bio uključen u rad ministarstva finansija
[Костић, Максимовић, 1939: 341–396].
Tako su u finansijskom smislu reparacije tretirane kao prihodi nezavisni od budžeta,
jer su pristizali sukcesivno i neredovno, često na osnovu tzv. forfet ugovora (u
paušalnom iznosu), iako su neretko upotrebljavani da popune one „praznine“ za koje
su bila predviđena budžetska sredstva.
U cilju izvršenja obaveza prema svojim građanima po osnovu prijavljenih ličnih
CIVITAS | broj 1 MMXI
Ratne reparacije i njihova sudbina nakon Prvog svetskog rata… 13
i materijalnih gubitaka nastalih kao posledice ratnih razaranja, Kraljevina SHS je raspisala
zajam koji je imao službeni naziv „2,5% državna renta za ratnu štetu“, na osnovu
koga su u toku 1923. godine emitovane državne obveznice sa rokovima dospeća do
1974. godine, u ukupnom iznosu od 4.916.590.000 dinara. Kamatna stopa po ovim
vrednosnim papirima iznosila je 2,5% godišnje, a celokupna amortizacija se zasnivala
na očekivanim uplatama nemačkih reparacija, koje su, prema proceni vlade, za Srbiju
i Crnu Goru trebale da iznose oko 6.600 miliona dinara (vezanih za marke u zlatu).
Naime, kalkulisalo se da taj iznos Nemačka treba da isplati Kraljevini SHS u narednih
50 godina – do kraja 1974. godine. Tako je stvoren lanac obaveza, čije karike nisu
mogle biti čvrsto povezane. Kraljevina SHS je de iure bila garant za isplatu sopstvenih
obveznica, dok su de facto izvori sredstava za njihovu amortizaciju očekivani od nekog
drugog – na čije izvršenje obaveza se nije moglo uticati [Kršev, 2007: 155–163].


E sad postaje zanimljivo:


Tako se priča sa obveznicama „ratnog zajma“ neslavno završila. Izdate u cilju obeštećenja
građana, akcije su postale sredstvo njihovog potpunog osiromašenja, jer nakon
objavljivanja moratorijuma na plaćanje reparacija – obveznice ratne štete, kao
hartije od vrednosti sa najvišom državnom garancijom, postale su gotovo bezvredne.
Na drugoj strani, špekulantima – koji u ratu nisu pretrpeli nikakvu štetu, omogućile
su enormno bogaćenje. Otkupljivane pre roka dospeća uz neverovatan diskont od
preko 90% (na nominalni iznos od 1.000 dinara plaćalo se donosiocu između 60 i 120
dinara), ubrzo su kod naroda izgubile značaj koji im se u početku pridavao [Muzej
Vojvodine, Fond Roberta Paulovića, sign. 1300].
Javni nastupi ministra finansija Milana Stojadinovića (1888–1961) nedvosmisleno
su govorili tome u prilog, jer je izražavao skepticizam u pogledu mogućnosti državnog
servisiranja i amortizovanja zajma. Ubrzo su se u ovu kampanju uključile i
državne (privilegovane) banke –Poštanska štedionica i Jadransko-podunavska banka,
koje u cilju „brige o svojim građanima i očuvanja ugleda zemlje pobednice“ intervenišu
na tržištu, kako bi „spasle ono što se spasti može“. U beznađu, vlasnici obveznica
požurili su u banke ne bi li ih što pre prodali i na taj način izbegli njihovo potpuno
devalviranje.
Ubrzo nakon toga – kada je većina obveznica promenila svoje vlasnike – usledila
je nova Stojadinovićeva mahinacija, u vidu izjave „da je država ipak uspela da obezbedi
sredstva za pokriće isplata obveznica ratne štete u što realnijem iznosu“, što je
dovelo do njihovog naglog skoka na berzi, na kojoj su prodavane, ali sada po pet puta
većoj ceni od one po kojoj su bile otkupljene. Na taj način država je uspela da amortizuje
do 1933. godine obveznica u nominalnoj vrednosti od 1.162.142.000 dinara
(nešto manje od jedne četvrtine ukupnog iznosa zajma), odnosno, prema procenama
tadašnje opozicije, špekulanti su na ovom poslu zaradili gotovo čitavu milijardu dinara4
[AС, 37, сигн. 41-287].
Pored ovih „berzanskih mahinacija“ javnost je bila iritirana i brojnim aferama
koje su se odnosile na manipulacije sa materijalnim sredstvima dobijenim na ime
kompenzacije novčanih potraživanja. Tako je, na primer, preduzeće „Omnium Serb“
(na čijem se čelu nalazio Rade Pašić, sin Nikole Pašića), ostvarilo monopolski položaj
na uvoz robe (poput ratnog naoružanja, šećera i žive stoke) koja se dopremala u zemlju
na ime naknade za isplatu ratne štete. Čitav drugi kontingent goveda i ovaca koji
je dobijen iz Nemačke bio je ustupljen ovoj firmi, i to po ceni od 455 dinara za jednu
ovcu i 1.510 dinara za jedno goveče. Ukupan kontingent brojao je 17.500 goveda i
60.000 ovaca. Ekonomsko-finansijski komitet pri Ministarstvu finansija, koji je odlučivao
o ovakvim preferencijalima, doneo je odluku da protekcionizovani „Omnium
Serb“ ne plati nikakvu carinu prilikom uvoza ovog kontingenta. Zarada ovih špekulanata
na osnovu dobijenih privilegija lako se mogla izračunati ako se zna da je cena
4 Upravo zbog finansijskih mahinacija sa obveznicama ratne štete Stjepan Radić je jednom prilikom u
Narodnoj skupštini rekao za Milana Stojadinovića da je „fina glavica ali veliki lopov“, dok ga je Ljuba
Davidović prozvao „ocem korupcije“.
16 Boris Kršev
CIVITAS | broj 1 MMXI
jedne ovce u Vojvodini iznosila 900, a goveda 3.000 dinara [Политика, 3. фебруар
и 18. новембар 1925].
Kraljevina je u periodu od 1921. do 1931. godine primila od zemalja članica bivšeg
Centralnog bloka ratnu odštetu u ukupnom iznosu od 670 miliona zlatnih maraka.
Od Nemačke je dobijeno 479.135.580 zlatnih maraka u naturi (lokomotive, vagoni,
hemikalije, poljoprivredne mašine, građevinski materijal i živa stoka) i 2.317.285 zlatnih
maraka u gotovom novcu. Njene prosečne godišnje obaveze prema Jugoslaviji do
1988. godine određene su u iznosu od 22,6 miliona zlatnih maraka. Od Mađarske je
dobijen avans u gotovom novcu u iznosu od 47 miliona zlatnih kruna, a kroz robu
je isporučeno ukupno 417.354 tona uglja, 3.000 konja, 1.285 goveda i 5.000 ovaca.
Mađarske reparacije prema Jugoslaviji proračunate su u godišnjem anuitetu od 13,5
miliona zlatnih kruna, koje je ona morala plaćati do 1966. Bugarski dug utvrđen je u
iznosu od 2.250 miliona zlatnih franaka, koji je u naturalnom obliku izmiren u celosti.
Preostale bugarske obaveze raspoređene su u jednake godišnje anuitete u iznosu
od 12,5 miliona zlatnih franaka, sa rokom otplate takođe do 1966. godine [Узелац,
1931: 64–69].
freehand freehand 10:46 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

Ne samo to, nego 1914. još uvek nisu postojali međunarodni akti koji brane rad dece, čak je i na nacionalnom nivou trajala borba oko ograničenja dečijeg rada.

E pa dobro, onda je ok.
Zar nije logično zaključiti da su komunjare išle korak ispred vremena, i u smislu slobode i u smislu humanizma?
freehand freehand 10:47 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

gedza.73
freehand
prebacuje na Miloševića.

jebo te i komunista Slobodan Milošević i komunistkinja Mirjana Marković.

Ljotićevac - paljba.
gedza.73 gedza.73 10:53 16.04.2021

Re: Srbski Mančester


Srbija nije. Pašići jesu.

Pročitaj ti malo više o Pašiću pa vidi koju stranu je zastupao (socijalista Bajatović). I šta mu je bila Rusija i ruski interesi. I što se bunio protiv železnice (koju je nazivao 'nemačka guja u našim nedrima' ako se ne varam) i ko mu je od Rusa u ekipi pomagao miniranje železnice a kako je sam izbegao glasanje.



freehand freehand 11:02 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

gedza.73

Srbija nije. Pašići jesu.

Pročitaj ti malo više o Pašiću pa vidi koju stranu je zastupao (socijalista Bajatović). I šta mu je bila Rusija i ruski interesi. I što se bunio protiv železnice (koju je nazivao 'nemačka guja u našim nedrima' ako se ne varam) i ko mu je od Rusa u ekipi pomagao miniranje železnice a kako je sam izbegao glasanje.




Ništa ne razumem. Jel ovde piše da Srbija stvarno nije naplatila ratnu odštetu kako si gore tvrdio, a da Nikola Pašić višestruki ministar i predsednik vlada Srbije i SHS, koga mnogi smatraju najvećim političarem moderne Srbije - bio nekakav ruski špijun (skoro pa kao Karađorđe) i samim tim srpski domaćin ne oseća odgovornost za ponašanje njegovo, njegove familije i njegovih ministara?
Da ne pominjem stranku?
Biran i kralj mu mandate davao deklaracijom pa se ne važi?




gedza.73 gedza.73 11:03 16.04.2021

Re: Srbski Mančester

freehand
gedza.73
freehand
prebacuje na Miloševića.

jebo te i komunista Slobodan Milošević i komunistkinja Mirjana Marković.

Ljotićevac - paljba.


Ti si postao moralna gromada čim si na blogu počeo da veličaš Miloševića i pravdaš Čaušeskua. Sledeće je da pričaš kako se super živi u komunističkoj Koreji.

Opet kažem jebo te Slobodan Milošević i celi komunistički Politbiro.

Ne čudi me što je devedesete imao onoliko podršku kad i danas blogeri komunisti podržavaju njegove stavove koji su upropastili Srbiju

Drugarice i drugovi,
ovako veliki miting nije bio u Beogradu od kad je oslobođen. Poslednji put ovoliko ljudi na beogradskim ulicama okupljenih na nekoj velikoj ideji bilo je 20. oktobra 1944. godine. Tada je narod na ulicama Beograda slavio pobedu u ratu i kretao u veliku bitku za obnovu ratom razorene zemlje. I tada su, kao i danas, ovde bili zajedno pripadnici svih jugoslovenskih naroda i narodnosti. Drugarice i drugovi, mnogi ovde danas pamte, kako u tim danima ništa nije bilo teško i kako se ljudima činilo da je sve lako i moguće u slobodi. I u toj slobodi građani Beograda, kao i čitave naše zemlje uspeli su mnogo da urade. Danas gnevni zbog krize u kojoj se nalazimo, skloni smo da zaboravimo sve dobro i vredno što smo u dugim i teškim godinama sami i sa radošću stvorili. Istina je da smo stali na putu za društvo koje smo u Revoluciji želeli, ali nije istina da to društvo ne možemo da ostvarimo, da od puta treba da odustanemo.
Slobodan Milošević Ušće


gvozden1 gvozden1 12:09 16.04.2021

Re: Srbski Mančester


Ne samo to, nego 1914. još uvek nisu postojali međunarodni akti koji brane rad dece, čak je i na nacionalnom nivou trajala borba oko ograničenja dečijeg rada. Tako da je slika dečijeg rada iz 1914. tipično komunjarsko podmetanje

Naravno.
Dečiji rad je čak bio poželjna stvar u ondašnjem poimanju stvari, od rada u kući, njivi, domaćinstvu, preko zanatskih radnji (šegrt, znači dete, desetak godina ili manje, je radio sve što mu majstor naredi, ne samo zanat, još je i batine dobijao)
Preci moje tazbibe su imali građevinske mašine, pravili puteve, put za vrh Goča su oni probili pred rat, i dan danas se priča o tome kako su bili uspešni da su celo selo zapošljavali, i, naglašava se u pozitivnom smislu, decu.
Deca su nosila vodu za radnike i dobijala za to neku siću.

Jasno je da je iz današnjeg ugla to loše, ali to je tad bilo normalno, i samo komunisti neznalice mogu ispaljivati glupe parole o tome gađajući patetiku, jao, deca radila.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana