Hronika

Tvit koji je spasio svet

jinks RSS / 03.05.2021. u 12:38

tv1.jpg

Desetog januara 2020. godine ugledni kineski stručnjak za zarazne bolesti prof. Džang Jungdžen, nakon neprekidnog rada na sekvenciranju genoma tada još uvek svetu manje-više nepoznatog koronavirusa, čekajući u redu na aerodromu telefonom šalje rezultate istraživanja prijatelju, virusologu Ediju Holmsu sa Sidnejskog univerziteta. Nakon desetominutnog telefonskog razgovora koji je usledio, i dozvole koju je prof. Džang dao Ediju da slobodno raspolaže pomenutim podacima, prof. Holms je objavio čuveni tvit u kome je čitavom svetu obznanio genom novog virusa, i tako ga učinio opštim dobrom. Viralna objava je prikazana na gornjoj slici, i po mnogima će ostati zapamćena kao tvit koji je spasio svet.

Naime, globalnoj naučnoj zajednici je u osvit nove pandemije bilo ključno da što ranije dođe do genetske mape koronavirusa, i procena je da bi kašnjenje u razvoju vakcine bilo gotovo nenadoknadivo da je informacija o genomu došla samo dva-tri meseca kasnije. Naravno, gledajući iz pomenutog ugla, kao i iz mnogih drugih, podaci koje je prof. Džang pružio u tom su trenutku verovatno predstavljali neke od najvrednijih koju je iko i sa kim uopšte i mogao da podeli - ali, on je to svejedno učinio bez ikakve naknade. Što, u stvari, i jeste jedno od obeležja rada u nauci. Da neretko jeste komercijalizovana, ali i da opet više nego često zavisi od neplaćenog rada mnogih, kao i od slobodne razmene informacija i nesputane saradnje među naučnicima.

Sad, možda bi i samo ova priča mogla bar donekle da razuveri armije Nevernih Toma, čije je nepoverenje u, između ostalog, i COVID-19 vakcinu dobrim delom zasnovano i na tome da neko želi na njima da zaradi ili da ih iskoristi. Sad, zašto i kako nekome nije razumljivo da ljudi ne moraju da sarađuju isključivo motivisani materijalnim interesima, već i iz nekih drugih pobuda (što priča o profesorima Džangu i Ediju na određeni način možda upravo i govori) teško je reći, koliko god posledice toga na kraju neretko bile i katastrofične.

Opet, kad već pomenusmo univerzitete, institute, istraživače i antivaksere, interesantno bi bilo pogledati šta nauka uopšte i može da kaže o poreklu ove, sada već uveliko globalne pojave. Naime, antivakserski pokreti odavno već zbunjuju države širom sveta, te su pokušaji da se nešto tako razume i stavi u određeni kontekst postali sve učestaliji, posebno zadnjih godina uoči pojave koronavirusa. Štaviše, ne radi se samo o pojedinačnim i izolovanim istraživanjima, već o opsežnim međunarodnim studijama, koje su, uprkos značajnim kulturološkim, ekonomskim i drugim razlikama izgleda ipak uspele da iznađu određene zakonomernosti antivakserskih pokreta širom sveta.

Između ostalih, u studiji koja je obuhvatila 24 država različitih miljea, autori naglašavaju da suštinsko pitanje nije zašto ljudi odbijaju dokaze o korisnosti vakcinacije, već pre zašto ljudi žele da odbiju dokaze o korisnosti vakcinacije. Takođe, slične studije su pokazale da je većina dosadašnjih pokušaja da se antivakseri razuvere bila krajnje ograničenih dometa. Jer, polazna pretpostavka da se u osnovi antivaksa nalazi neinformisanost ispostavila se krajnje pogrešnom - radilo se o ljudima svih slojeva obrazovanja, od kojih su mnogi ozbiljno vreme ulagali u samoedukaciju i u filtraciju informacija o vakcinama. Štaviše, pokušaji da se karakteristični antivakserski mitovi pobiju činjenicama više nego često su završavali jačanjem nečijih uverenja, pošto ona neretko uopšte i nisu bila zasnovana na racionalnim odlukama, već pre na intuiciji, emocijama ili na osećajima.

U tom smislu, javila se potreba da se detaljnije analizira šta sve u stvari uopšte i može da se nađe u osnovi antivakserskih ideja. One se, po autorima, sastoje kako od spoljašnjih pojavnih oblika, tako i od nekakve unutrašnje osnove, odnosno korena karakterističnih antivakserskih stavova. Spoljašnji pojavni oblici sadrže uveliko već prepoznatljive sumnje, mitove i uverenja, ali je za studiju bitnije bilo ono što se nalazi u korenu pomenutih manifestacija - a to su nečiji strahovi i pogledi na svet, kao i osnovna identitetska pitanja.

Shodno tome, kao rezultat studije izdvojila su se sledeća četiri uzroka antivaksa:

(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije zauzima centralno mesto. Bitno za pomenutu studiju jeste da antivakseri često ne veruju isključivo u farmaceutsku zaveru, već su i inače skloni da svet posmatraju iz ugla zavera koje su protiv njih usmerene.

(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ..., koji kod njih razvijaju zaštitne mehanizme kako bi opravdali izbegavanje istih. Što neretko završava negiranjem tehno-medicinskih dostignuća generalno.

(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti, po kome postoji potreba da se okruženju predoči stav da neko, između ostalog i negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.

(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa. U individualističkom pristupu pojedinci su skloniji uverenjima po kojima bi oni sami trebalo da donose odluke koje ih se tiču, pre nego što bi tako nešto trebalo da se prepusti državi ili bilo kome drugom. Sa druge strane, postoji i odnos prema hijerarhijskom uređenju, u kome se ljudi određuju u odnosu na to da li pre prihvataju hijerarhijski organizovane sisteme upravljanja, ili su više za jednakost u odlučivanju u okviru nekakvih egalitarističkih zajednica.

I, što je interesantno, antivakseri se mogu naći na naizgled suprotstavljenim ekstremima gledano iz oba pomenuta ugla. Na primer, ima ih kako među izraženim individualistima (koji se protive jakoj državi), tako i među egalitaristima, koji opasnost kako po zdravlje, tako i za čitavu okolinu generalno, vide pre u krupnom kapitalu i u bogatim multinacionalnim kompanijama, farmaceutskim ili kojim već drugim.

Ipak, pored navedenih postoje i istraživači koji problem antivaksa ne posmatraju isključivo kao identitetski, već pre kao moralni. I, po njima, između ostalog se i četiri gore navedena uzroka mogu na određeni način svesti manje-više samo na jedan. Onaj, koji verovatno upravo i jeste jedan od naših nastarijih družbenika od samih osvita civilizacije, u kome se ljudi razlikuju po tome da li sebe, ili nekog i nešto drugo vide u centru svega.

Sad, prema autorima, ljude sklonije prvom pristupu lakše je naći među antivakserima. Opet, šta bi sve uopšte i moglo da se nađe u centru pomenute potrebe nije tačno na kraju ni rečeno - što u principu i nije nešto preterano ni bitno.

Sem, nažalost, kada je u pitanju pandemija, u kojoj između ostalog i odbijanje vakcinacije za jednu od posledica upravo to i ima.

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:55 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

aureus


To se zove informisanost :) Hvala na ovome.

Evo jos malo usporedbe:

Hint: kliknuti da bi se uvecala slika.



Jedan drugi dijagram pokazuje da je u feb Srbija bila jedina zemlja uz UK gde je procenat vakcinisanih bio veci od evropskog proseka. Od druge polovine marta to vise nije slucaj (iznad su jos Madjarska, Austrija, Belgija, Nemacka...). Ispada da poslednjih nedelja neke druge evropske zemlje ubrzavaju a u Srbiji tempo vakcinisanja ostaje isti. To je izgleda ukapirao i AV pa otuda njegova nedavna kampanja sa vakcinisanjem u nekoj maloj mesnoj zajednici.
milisav68 milisav68 08:15 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
To za mene nije dobra obavestenost.

Interesantno razmišljanje, izneseš teoriju bez ikakvog osnova, i onda se ljutiš što ti neko protivreči takođe bez ikakvog osnova :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:28 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Interesantno razmišljanje, izneseš teoriju bez ikakvog osnova, i onda se ljutiš što ti neko protivreči takođe bez ikakvog osnova :)


Nisi shvatio. Nisam se ja ljutio. Iznenadjen sam ovim 'sta ima ti da komentarises?'.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:32 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ono što mene iznenađuje je starost tamošnjeg stanovništva od 65 godina naviše koji čine jednu trećinu Japana i najugroženija su starosna grupa, i minimalna vakcinacija.


Dobro primeceno. Nisam upoznat sa tim da li su postojale posebne mere za 65+.
alselone alselone 08:53 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Japan je jedan od boljih primera kako funkcionise uspesna komunikacija izmedju vlasti i pucanstva. Tamo su gradjani svakodnevno preko telefona dobijali relevantne informacije. Tracking retko gde tako dobro funkcionise.


Bolje nego u Mađarskoj?
Milan Novković Milan Novković 08:59 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Ono što mene iznenađuje je starost tamošnjeg stanovništva od 65 godina naviše koji čine jednu trećinu Japana i najugroženija su starosna grupa, i minimalna vakcinacija.


Dobro primeceno. Nisam upoznat sa tim da li su postojale posebne mere za 65+.

Ono što retko (skoro nikad) ne kažu je da je imuni sistem zdrave osobe u ranim 60tim skoro na vrhuncu.

50+ su riskantna kategorija zato što do tada mnogi od nas kompromituju zdravlje lošim životnim stilom.

Imuni polako počinje da opada on 70+, u 75 je primetno opao iako još uvek potentan, 80+ su no-go zona

Dijagram ispod je ilustrativan, šteta koju sebi pravimo spada u očigledne - bizarna ishrana, zapušteni krvni sudovi, (pre)dijabetesi itd, .... i ezoteričnija - sedenje kao životni stil (fizička aktivnost je wonder drug, plus odlično korelisana sa provođenjem vremena na suncu i zdravijom dozom vitamina D - skoro sve vrste ćelija imaju naglašen broj receptora za Vit D, on je i inače isto wonder drug - oko 1000 gena, direktno, a pogotovo indirektono, zavisi od vitamina D, tj genetska transcripcija), sitnice u ishrani tipa micro-nutrients, npr cink - kojega u zapadnoj dijeti ima dosta, ali nema ionophones koji mu pomažu da uže u ćeliju (neki smatraju da ga Japanci i ostali istočnjaci unose kroz zeleni čaj, ima ih i u borovnicama, crnom grožđu - neko zdrav s prirodnim instinktom ka raznovrsnoj ishrani će po pravilu biti ok, tako smo i evoluirali.

Isto, polako se preispituju ponovo teorije da nam thymus žlezda (T-cell++) munjevito atrofira sa starošću genetski, sada smatraju mnogi da je to isto rezultat sistematskog nedostatka cinka u ishrani ...





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:12 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Bolje nego u Mađarskoj?


Ne znam, moraces to da vidis u onim tvojim udzbenicima sto ih pisu Nemci kako bi manipulisali decom u srpskim skolama.
Milan Novković Milan Novković 09:13 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
Japan je jedan od boljih primera kako funkcionise uspesna komunikacija izmedju vlasti i pucanstva. Tamo su gradjani svakodnevno preko telefona dobijali relevantne informacije. Tracking retko gde tako dobro funkcionise.


Bolje nego u Mađarskoj?

Ja mislim da su informisanost i disciplina bitni faktori u uspehu Japana, Južne Koreje i Tajvana (oni su ti gore u grafu najveći vaccine sceptics/"antivakseri".

Ali mislim da je ishrana glavni faktor - ne zaboravi da što dobiju na disciplini Japanci bi morali da izube na:

- Oni skoro sve vreme normalno rade, tj nisu imali national lockdowns

- Ako nisi bio u Tokiju ili gledan na TV pogledaj kako se vozi u metrou i prelazi ulica na zeleno - oni su gori od Londona, u početku su svi malo znali, a mismo imali lockdowns, ... i završili sa 24 PUTA više mrtvih







alselone alselone 09:14 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ne znam

Ih, ne znaš...
gedza.73 gedza.73 09:22 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

vakcinacija od jutros


milisav68 milisav68 09:24 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

aureus

Slabo tebi ide matematika.

Ako ti je 1/3 (svejedno) + 8% sinofarm, to ti je 41% od broja ukupnih, što znači da je 39% od 2/3 25% ukupnih i to je manje od 2 miliona koliki je ugovor za Sputnjik.

Srbija ima 6,9 miliona stanovnika, od toga je milion ispod 16 godina (ne može da primi vakcinu).

Nemoj da te buni broj glasača, pošto 1,7 miliona živi u inostranstvu.

Tako da možeš slobodno da se vratiš na početak sa brojanjem.
milisav68 milisav68 09:28 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft

Nisi shvatio. Nisam se ja ljutio. Iznenadjen sam ovim 'sta ima ti da komentarises?'.

Ima smajli :)

Evo još jedan sa slamčicom
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:31 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

50+ su riskantna kategorija zato što do tada mnogi od nas kompromituju zdravlje lošim životnim stilom.


Znaci, manje prejedanja losim mesom, sedenja i voznje autom a vise povrca, kretanja i bicikliranja (makar do 75e ne e-bikom :)).

Ovo tvoje me podseti na nesto drugo. Rizik od ozbiljnih povreda ili smrti zbog gubitka ravnoteze ubrzano raste kod 50+. Ali nije samo starost u pitanju nego kao sto kazes i zivotni stil. Sve vise ljudi u ovom nasem delu sveta se ozbiljno povredjuje ili strada zbog obicnih padova. Dok stoje ili hodaju. Recimo.

Globally, falls are the second biggest cause of accidental death after traffic accidents. Between 1990 and 2017, the total number of deadly falls around the world nearly doubled. Risk of losing your balance increases with age, so you might think this simply reflects the huge number of baby boomers entering their twilight years. But recent estimates suggest the incidence of falls is rising at a rate that outstrips what would be expected from a growing, ageing population.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:34 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ih, ne znaš...


Ih, ne znam.

Kazem ti, curni u one tvoje knjige. Sve ce ti se kasti.
alselone alselone 09:38 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Kazem ti, curni u one tvoje knjige. Sve ce ti se kasti.


Ne može te čovek lepo priupitati da mu uporediš Mađarsku i Japan a da se ne naljutiš.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:38 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ima smajli :)



Pardoniram. Kod tebe da. :)

Ovi drugi su mrtvi ozbiljni + neduhoviti + uvek im nesto hvali. Da se to predstavi trebao bi neki tomanikolic-smajli.

Evo još jedan sa slamčicom


Blagodarim!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:40 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Ne može te čovek lepo priupitati da mu uporediš Mađarsku i Japan a da se ne naljutiš.


Opet ljutnja

Sta vi je danas!?!

Samo posmatram. I uživam, zapravo.
alselone alselone 09:44 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
a da se ne naljutiš.


Opet ljutnja



Šta si ti, eho?

Lepo te pitam čoveče, u polufinalu Mađarska dobila Srbiju, Japan takođe bolji od Srbije, daj da vidimo finale - Mađarska:Japan. I ti se oma udidio ko ostavljena maloletnica posle tri đus votke.

Lepo te pitam za stručno mišljenje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:51 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

alselone
Neues aus der Nachbarschaft
a da se ne naljutiš.


Opet ljutnja



Šta si ti, eho?

Lepo te pitam čoveče, u polufinalu Mađarska dobila Srbiju, Japan takođe bolji od Srbije, daj da vidimo finale - Mađarska:Japan. I ti se oma udidio ko ostavljena maloletnica posle tri đus votke.

Lepo te pitam za stručno mišljenje.



haklberi_tom haklberi_tom 10:21 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Milan Novković
alselone
Japan je jedan od boljih primera kako funkcionise uspesna komunikacija izmedju vlasti i pucanstva. Tamo su gradjani svakodnevno preko telefona dobijali relevantne informacije. Tracking retko gde tako dobro funkcionise.


Bolje nego u Mađarskoj?

Ja mislim da su informisanost i disciplina bitni faktori u uspehu Japana, Južne Koreje i Tajvana (oni su ti gore u grafu najveći vaccine sceptics/"antivakseri".

Ali mislim da je ishrana glavni faktor - ne zaboravi da što dobiju na disciplini Japanci bi morali da izube na:

- Oni skoro sve vreme normalno rade, tj nisu imali national lockdowns

- Ako nisi bio u Tokiju ili gledan na TV pogledaj kako se vozi u metrou i prelazi ulica na zeleno - oni su gori od Londona, u početku su svi malo znali, a mismo imali lockdowns, ... i završili sa 24 PUTA više mrtvih



Kako je to moguće?!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:26 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

vakcinacija od jutros


Odlicno! Vesic citao blog pa pozurio da demantuje. Neke od nas:)
Ako.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:51 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

... i završili sa 24 PUTA više mrtvih


Da.

alselone alselone 11:04 06.05.2021

Antivakseri

aureus aureus 11:13 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

milisav68
aureus

Slabo tebi ide matematika.

Ako ti je 1/3 (svejedno) + 8% sinofarm, to ti je 41% od broja ukupnih, što znači da je 39% od 2/3 25% ukupnih i to je manje od 2 miliona koliki je ugovor za Sputnjik.

Srbija ima 6,9 miliona stanovnika, od toga je milion ispod 16 godina (ne može da primi vakcinu).

Nemoj da te buni broj glasača, pošto 1,7 miliona živi u inostranstvu.

Tako da možeš slobodno da se vratiš na početak sa brojanjem.

Joj što lupetaš.
Nit logike nit matematike.

Pitaju ljude šta će, pa onda kad među opredijeljenima 8 posto kaže Sinofarm, oni naruče najviše Sinofarma.

Da, to je najlogičnije, zar ne?

A za matematiku...0,08x67=5,3.
5,3+33 (iako je glupo ovo raditi) = 38,3.
A isto si mogao raditi i sa onih 39 (Sputnjik), 31 (Fajzer-Biontek), 10-11 (Moderna i AZ) i svaki put bi bilo više od Sinofarma.

I kod političkih anketa (za koju ste stranku) odstrane se neopredijeljeni i računaju se opredijeljeni.

Ne buni mene ništa. Po zavodu za statistiku, Srbija je 2020. imala 6,93 miliona stanovnika. Sad ima manje. Pošto ima negativan prirodni priraštaj, omladine je, na žalost malo...možda 18 posto ovih mlađih od 18 godina...pa je onih sa 18+ možda 5,6-5,7 miliona. (Birača je kudikamo više.)

I da, Fajzer-Biontek može i sa 16+, ali to u ovom momentu ne igra bitnu ulogu s obzirom da samo on može a njega ima malo, naročito u usporedbi sa Sinofarmom, a i ne vidim da ti šesnaestogodišnjaci trče da se vakcinišu.
Ne znam što si onda spominjao te ispod 16.
To u Izraelu može da ima veze jer je tamo glavna vakcina Fajzer-Biontek, i zato što su oni obavili posao.*


*) Da iskoristim priliku...Izrael ima mladu populaciju. Oko 25 posto ima manje od 16 godina, a samo 11 preko 65+. Pa iako je prvu dozu primilo 60 posto populacije, kad se posmatraju oni preko 16 - to je zapravo 80 posto od onih koji su uopšte mogli da vakcinu prime, s obzirom na starosnu grupu.
A od onih 20 posto koji nisu primili, neki ne mogu jer su nedavno preležali Kovid-19, neki ne mogu iz drugih zdravstvenih razloga, neki dabome ne žele. Najviše je problema bilo sa ortodoksnim Jevrejima (osmina populacije). Tako da 80 posto nije loše. (Takođe, u Izraelu se zaraza računa kao prva vakcina, pa onda posle nekog vremena možeš primiti jednu dozu i smatrati se potpuno vakcinisanim.) Kad se posmatra populacija od 50+, koja je objektivno najugroženija i u kojoj je najbitnjije obaviti dobar posao, tu je vakcina+zaražavanje na nivou od 95 posto. (U UK je vakcinacija u ovoj starosnoj grupi 95 posto! Prva doza.)

Ima sad naznaka da mladunci ispod 16 iako mogu i da se zaraze i prenose virus ipak nisu bitni drajveri epidemije jer pošto ih u Izraelu ima četvrtina (a nisu vakkcinisani) oni bi, tako nevakcinisani, mogli da kvare situaciju. Međutim, to se za sada ne dešava. Izrael je za samo stotinak dana od januarskog vrhunca oborio dnevni broj novozaraženih 100 puta a broj umrlih 50 puta.
zemljanin zemljanin 11:30 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

"Сладост православља" не пролази и не нестаје.


ali akonto onih 10 i kusur vekova, sto je neka trecina egipatskih bozanstava a na planetarnoj istoriji vrste, samo mala stranputica ... cak su i slovenska bozanstva bila dugotrajnija ... to su one religije kojih su se neki odrekli po direktivi, onako usput



Dating to roughly 78,000 years old, the grave is the oldest human burial discovered in Africa to date.

u temi koja ni dodira nema sa religijom, ti uvodis SPC, stvarno cemu?

tess1 tess1 11:34 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Nemoj da te buni broj glasača, pošto 1,7 miliona živi u inostranstvu.

Da li je moguće da ih ima toliko?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:52 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Dobra vest!

US declares support for patent waiver on Covid-19 vaccines

The US has declared its support for a patent waiver on Covid-19 vaccines to boost their production and distribution around the world.

https://www.theguardian.com/world/2021/may/05/us-declares-support-for-patent-waiver-on-covid-19-vaccines
aureus aureus 12:00 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Jedan drugi dijagram pokazuje da je u feb Srbija bila jedina zemlja uz UK gde je procenat vakcinisanih bio veci od evropskog proseka. Od druge polovine marta to vise nije slucaj (iznad su jos Madjarska, Austrija, Belgija, Nemacka...). Ispada da poslednjih nedelja neke druge evropske zemlje ubrzavaju a u Srbiji tempo vakcinisanja ostaje isti. To je izgleda ukapirao i AV pa otuda njegova nedavna kampanja sa vakcinisanjem u nekoj maloj mesnoj zajednici.

Mislim da je on kao čovjek koji poznaje situaciju, stanje svijesti, ankete itd, davnih dana odlučio da vakcinaciju samog sebe ostavi za kasnije, da pusti druge - Brnabić, Kisić, Dačića i tu garnituru da se vakcinišu u prvom talasu, a da on da malo boosta kad vakcinacija posustane. I donekle je dao, samo i dejstvo tog čina se izgleda potrošilo, pa se sad prelazi na novčanu stimulaciju. Posle novčane ostaće, ako bude povuci-potegni, uprezanje partijske mašinerije. Dio se možda vakciniše i zbog putovanja, na primjer, u Grčku.

Neće on, čini mi se, još uvijek žuriti jer Srbija nije turistička zemlja, o osim toga, za njega u ovim mjesecima čak i nije loše da ne bude navala na postojeće vakcine jer tako ostaje više za dijeljenje vakcina okolo, a tu su dobri politički poeni.

Inače si u pravu. U januaru i februaru u Evropi je, posle UK, najbolje sa vakcinisanjem gurala Srbija. Odjednom je došlo milion vakcina iz Kine, pa onda početkom februara još pola miliona. U februaru je bilo perioda kad je dnevni prosjek u Srbiji bio oko 70 hiljada, to jest 1 vakcina dnevno na 100 stanovnika. Tad je u EU bilo malo vakcina pa su sa svojih 445 miliona dnevno davali 600-700 hiljada, odnosno - trebalo im je 7 dana da postignu ono što je Srbija postizala u jednom danu.
Sad stvari stoje drugačije jer se u EU administrira oko 3 miliona doza dnevno, a u Srbiji 30 hiljada. S obzirom da su mnoge evropske zemlje prešle na britansku formulu već ih ima desetak koje su u rangu sa Srbijom ili su je nadmašile u administriranju prve doze. I taj će se trend sustizanja i prestizanja najvjerovatnije nastaviti.

Ali možda važnije od toga je redoslijed davanja vakcine: od prioritetnih grupa ka manje prioritetnim. Tu je pitanje šta je tačno Srbija uradila.
Ostaje i pitanje učinkovitosti vakcina koje je u nekoj magli.
aureus aureus 12:14 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Neues aus der Nachbarschaft
Dobra vest!

US declares support for patent waiver on Covid-19 vaccines

The US has declared its support for a patent waiver on Covid-19 vaccines to boost their production and distribution around the world.

https://www.theguardian.com/world/2021/may/05/us-declares-support-for-patent-waiver-on-covid-19-vaccines

Dobra je vijest, samo isto tako, mogli su da urade i još nešto prije toga a čak i sad.

Mogli su da ne sjede na 60 miliona AZ vakcina koje najvjerovatnije neće ni trošiti. AZ čak nije ni predala zahtjev za hitnu upotrebu.
I mogli su da bolje osmotre kako će koristiti onaj svoj ratni zakon jer su uslijed njegove prenaglašene primjene otežali stvari u jednom dijelu svijeta. Zbog problema u nabavci svega potrebnog za proizvodnju Novavax je maksimum proizvodnje pomjerio za čitav kvartal, probleme će u početku vjerovatno imati i Curevac, a direktor indijskog Instituta za serume je preko tvitera molio tri-četiri sedmice ranije ("Respected POTUS..." ) da američka administracija njegovom institutu (koji proizvodi znatne količine vakcina) ne otežava nabavku od američkih proizvođača.

Povoljna okolnost je što Amerikanci imaju vakcina, što su trećinu stanovništva potpuno vakcinisali, što su im stokovi popunjeni, a potražnja ispod ponude pa sad mogu da pokažu veličinu prema ostatku svijeta.
milisav68 milisav68 12:16 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

aureus

Da, to je najlogičnije, zar ne?

He, he, a ona 1/3 kojima je svejedno - puj pike ne važi, naročito kad mora što pre da se reaguje.

Znači 1/3 = 33% + 8% = 41% vakcina koje su u ruci, a nisu na grani.

A mnoge članice EU i danas gledaju u te grane, pa neke od njih naručuju ovo što mi imamo u ruci.

Ovo o mladima ću kasnije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:18 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Dobra je vijest, samo isto tako, mogli su da urade i još nešto prije toga a čak i sad.


U pravu si. Vakcinalni nacionalizam je jako gadan. Nadam se da ce ova inicijativa proci.
aureus aureus 12:39 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

milisav68
aureus

Da, to je najlogičnije, zar ne?

He, he, a ona 1/3 kojima je svejedno - puj pike ne važi, naročito kad mora što pre da se reaguje.

Zamisli koji se broj dobija kad se ta trećina doda na onaj procenat koji najvole Sputnjik ili Fajzer, a?

Nemoj, bre, Milisave, da krivotvoriš istoriju!
milisav68 milisav68 15:45 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

tess1

Da li je moguće da ih ima toliko?

To je bilo na poslednjim izborima, i nije ono baš-baš precizan podatak, pošto je bilo pitanje odakle toliko glasača( 6,5 miliona), kada ima 6,9 miliona stanovnika.

E sad, neki idu sezonski, a neki žive tamo, i nisu svi odjednom van zemlje, ali svi imaju srpsko državljanstvo.

Mlađih od 18 ima oko milion i dvesta trista hiljada, a oni ne glasaju, pa odatle zbrka.

Naravno, tu ima i muvanja sa mrtvima i lažnim LK, pa je teško utvrditi baš tačan broj glasača, odnosno stanovnika.

U slučaju vakcinacije, ima i onih koji ne smeju da prime, pa je ukupan broj koji bi mogli da prime smanjen za bar milion i po stanovnika.
milisav68 milisav68 15:51 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

aureus

Zamisli koji se broj dobija kad se ta trećina doda na onaj procenat koji najvole Sputnjik ili Fajzer, a?

Nemam šta da zamišljam, to su već zamislilu Mađari pa se zajebali i okrenuli ka istoku :)

I to je istorija, a ne tvoje sanjarenje :)
aureus aureus 15:59 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

milisav68
aureus

Zamisli koji se broj dobija kad se ta trećina doda na onaj procenat koji najvole Sputnjik ili Fajzer, a?

Nemam šta da zamišljam, to su već zamislilu Mađari pa se zajebali i okrenuli ka istoku :)

I to je istorija, a ne tvoje sanjarenje :)

Kako ti nižeš besmislice.

Ovo nema posebne veze s onim što sam pričao.
Jednostavno si ti tvrdio da je Srbija pitala građane pa onda odlučila u skladu sa odgovorima.

A pitali su građane da bi se ovi osjetili lijepo što ih nešto pitaju. U stvarnosti su uradili kako su htjeli ili kako su mogli.
Mogli su mirne duše ništa da ne pitaju. Imaš tri i po miliona Sinofarma i bodi. I milion svega ostalog.

Morao sam da reagujem da se ne bi zapatila pogrešna istorija.
milisav68 milisav68 16:33 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

aureus
A pitali su građane da bi se ovi osjetili lijepo što ih nešto pitaju. U stvarnosti su uradili kako su htjeli ili kako su mogli.

Kako su mogli.

U februaru je potpisan ugovor sa Fajzerom na ukupno 2,4 miliona doza do kraja godine.

Slično je potpiasabo i sa Rusima (samo mislim da je nešto kraći rok isporuke).

Šta su trebali da urade, da čekaju ispred fabrike i da otimaju vakcine da bi se Aureliju ostvarili vlažni snovi?

Ne ide to tako.
aureus aureus 17:21 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Dobro, pošto je Milisav počeo da zajebava, da se vratimo ozbiljnijim stvarima.

Prvo vijesti iz regiona, kako to mediji vole da kažu.

Hrvatska je odlučila da podijeli 50 tisuća vakcina, i to 30.000 BiH, 10.000 Kosovu* i 10.000 Crnoj Gori.

Što se tiče Crne Gore, u nju je do sad ušlo:

- 4.000 Sputnjika (donacija Srbije)
- 10.000 Sputnjika (kupovina, ugovor na 50.000)
- 30.000 Sinofarma Vuhan (donacija Kine)
- 24.000 AZ (kupovina preko Kovaksa)
- 10.000 AZ (donacija Srbije)
- 2.000 Fajzer-Bionteka (donacija EU preko Austrije)
- 201.000 Sinofarma Vuhan (kupovina).

To mu dođe sad...281 hiljada doza.
Rusi treba da isporuče još 40 hiljada (O, Sputnjiče Ve, ima li te više?), s njima je valjda dogovoreno još vakcina, a isto i sa Kinezima.
Danas je Vlada CG objavila da je postignut dogovor sa Fajzerom za 150.000 doza.
Uz 40 hiljada obećanih doza FB-a od EU do kraja avgusta, 10 hiljada vakcina od Hrvatske i 226 hiljada iz Kovaksa...trebalo bi da bude dovoljno ove godine. Ili skoro dovoljno.

Zaključno sa 3. majom u CG je administrirano oko 65 hiljada doza, a onda je grunulo. 4. maja 9,3 hiljade, pa je tako Crna Gora postavila novi evropski rekord (broj vakcinacija po glavi stanovnika u jednom danu) koji je onda dan kasnije oborila sa 10,5 hiljada.

Slično kao u slučaju sa Srbijom, ljudi su se nekog vraga prijavljivali i kao išlo se po prioritetima u početku, ali čim je stiglo više vakcina odjednom, bilo je "navali, narode, ne mora prijava, ne mora ništa. Ko doša' dobro doša'."

Sad ćemo da se pozabavimo malo matematikom...zabave radi. 140 punktova, jedan doktor i jedan tehničar u smjeni. Dvije smjene. To mu dođe oko 70 doza po punktu.
tess1 tess1 18:13 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

To je bilo na poslednjim izborima, i nije ono baš-baš precizan podatak, pošto je bilo pitanje odakle toliko glasača( 6,5 miliona), kada ima 6,9 miliona stanovnika.

E sad, neki idu sezonski, a neki žive tamo, i nisu svi odjednom van zemlje, ali svi imaju srpsko državljanstvo.

Mlađih od 18 ima oko milion i dvesta trista hiljada, a oni ne glasaju, pa odatle zbrka.

Naravno, tu ima i muvanja sa mrtvima i lažnim LK, pa je teško utvrditi baš tačan broj glasača, odnosno stanovnika.

U slučaju vakcinacije, ima i onih koji ne smeju da prime, pa je ukupan broj koji bi mogli da prime smanjen za bar milion i po stanovnika.

Blagodarim. :)
tess1 tess1 18:15 06.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

Sad ćemo da se pozabavimo malo matematikom

Ovako. :)

aureus aureus 03:19 07.05.2021

Uticaj vakcine - presjek

Deset zemalja (to jest 9, Gibraltar nije zemlja) koje su do sad vakcinisale najviše stanovništva. 06-05-2021.

Situacija nije nimalo jednoobrazna. Zabrinjavaju Sejšeli, Maldivi možda i neke arapske zemlje. Donekle i Čile.

1. GIBRALTAR (33,7 k stanovnika)
127,25 zar/1.000 st
2.791 um/M
testova 6.991/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 111,7
druga vakcina na 100 st: 102,0
*SPEC. Do sad imali 7 puta više testiranja nego stanovnika, Britanci podmirili vakcinama.




2. Sejšeli (98,9 k stanovnika)
66,45 zar/1.000 st
283 um/M
testova 208/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 70,9
druga vakcina na 100 st: 62,2
KOM. Prvi čudan slučaj. Imaju zaista dosta vakcinisanog stanovništva, a rastu umjesto da padaju.
Donirano im 100 hiljada doza AZ od Indije i 50 hiljada Sinforma iz UAE. Zahvaljujući tim donacijama (dovoljnim za 75 posto populacije) započeli vakcinaciju u januaru i prilično brzo se vakcinisali, ali i otvorili prema spoljnom svijetu (u martu).
*SPEC. Mala, ostvrska zemlja, okrenuta turizmu.



3. Izrael (9,3 M stanovnika)
91,20 zar/1.000 st
693 um/M
testova 1.556/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 59,8
druga vakcina na 100 st: 56,0
KOM. Najbrže odrađena, potpuna vakcinacija (do mjere u kojoj su ljudi bili spremni da prime vakcinu), i to u sred velikog talasa. Od januarskog prosjeka, broj zaraženih pao 100 puta a umrlih 50. 80 posto stanovništva starijeg od 16 godina primilo prvu vakcinu. 95 posto starijih od 50 ili vakcinisano ili zaraženo.
Vakcinisali se Fajzer-Biontekovom vakcinom.
Vakcinaciju započeli oko 20. decembra 2020.




4. Maldivi (549 k stanovnika)
60,83 zar/1.000 st
140 um/M
testova 1.367/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 80,7
druga vakcina na 100 st: 33,2
KOM. Druga čudna situacija. Jeste da ljudi još nisu potpuno vakcinisani, ali ipak nije 33 posto loše, a pri tom, 80 posto je primilo prvu dozu (osim ako im neko nije dolazio sa strane ili ako loše vode evidenciju).
Kakogod, i ovdje rast novozaraženih, čak priličan zadnjih dana.
Što bi Grunf rekao, moraću tu pojavu temeljno proučiti.
Vakcinaciju su započeli sa AZ vakcinom prvog februara (donacija Indije) a nastavili sa Sinofarmovom (donacija Kine).
Imali su i 350 hiljada turista ove godine, ponajviše iz Indije. Možda to ima ima neke veze sa ovim brojevima zadnjih dana.
Rekli su da će praktikovati vakcinalni turizam.
SPEC. Tek oko 5 posto stanovništva starije od 65 godina, ali zato 60 posto mlađe od 30.





5. UAE (9,991 M stanovnika)
53,14 zar/1.000 st
161 um/M
testova 4.523/1.000 st
vakcina za: 50,7 posto stanovništva (nema podatka o prvim i drugim dozama)
KOM. Emirati otpočetka imaju dosta svega, dosta testova, nikad im se skoro ništa nije otelo kontroli (vječito ispod 2 posto pozitivnih testova). I vakcinaciju su započeli među prvima, u decembru.
Troše: Sinofarm, Fajzer-Biontek, AZ i Sputnjik V, mislim ponajviše Sinofarm.
Sinofarm je radio testiranja, između ostalog, i u Emiratima.
SPEC. Imaju demografsku piramidu boli glava (strani radnici...)






NASTAVIĆE SE.


aureus aureus 00:04 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

6. San Marino (34.000 stanovnika)
149,074 zar/1.000 st
2.648 um/M
testova 1.817/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 62,4
druga vakcina na 100 st: 34,3
KOM. Kad se pogleda broj zaraženih i umrlih, San Marino je dosta postradao, ali mala je to populacija pa su zaključci nesigurni.
Troše Sputnjik Ve već 2-2,5 mjeseca, čak mislim da im je to jedina vakcina. Do sad je došlo preko 37.000 doza.
Talas oboren, što se vidi na grafiku.
SPEC. Nisu podržali sankcije Rusiji. U normalna vremena 100 hiljada Rusa posjeti San Marino godišnje. Kad su vakcine u pitanju, u početku su mislili da se oslone na Italiju, ali su stvari išle dosta mrljavo s papirologijom na relaciji San Marino - Italija - EU - proizvođači, pa su se sredinom februara okrenuli Sputnjiku Ve o kojem je bio izašao članak u Lancetu malo prije toga.





7. Bahrein (1,751 M stanovnika)
105,48 zar/1.000 st
383 um/M
testova2.392/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 52,0
druga vakcina na 100 st: 37,9
KOM. U mnogočemu slična situacija kao sa UAE: dosta testova, dosta radne snage sa strane, muške pogotovo, što se vidi na demografskoj piramidi, koja može da objasni i malu smrtnost spram slučajeva infekcije: malo starog stanovništva i mnogo radno sposobnog.
S vakcinacijom su počeli još u decembru i guraju ravnomjernim ritmom, uvijek su negdje u vrhu, ali nisu u galopu.
Koriste Sinofarm Peking, Fajzer-Biontek, AZ Indija, Sputnjik Ve, a odobrena je i J&J. Ako želite da se vakcinišete u Bahreinu, morate se prijaviti. Očekivani poziv je posle 3 dana za Sinofarm, 24 dana za Sputnjik V, 30 za Fajzer-Biontek i 31 za AZ.

Nešto se ipak čudno događa. 10,5 posto populacije zvanično zakačilo virus, 38 posto potpuno vakcinisano a broj zaraženih raste...



aureus aureus 00:30 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

8. Čile (19,25 M stanovnika)
63,84 zar/1.000 st
1.397 um/M
testova 694/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 44,3
druga vakcina na 100 st: 37,0
KOM. U Čileu je bilo dosta opuštanja (omladina, putovanja unutar zemlje) tokom ljeta (na južnoj polulopti) što je vjerovatno rezultiralo novim talasom. Započeta je trka između virusa i vakcine.
Čile je sa svojih malo više od 19 miliona stanovnika došao do ugovora za 90 miliona doza. Jednostavno su dozvolili proizvođačima da kod njih obavljaju studije i zauzvrat dobili ugovore i doze. 60 miliona otpada na Sinovak (mrtav virus, Sinofarmov rođak, al' radi u privatnoj firmi), a ostalo se dijeli između Fajzer-Bionteka, AZ i CanSino (kineski rođak J&J, ovu su davali kineskoj vojsci još prošlo ljeto).
5/6 svih datih doza su od Sinovaka i vakcinacija je išla baš brzo dok je vakcina bilo mnogo. Sad to ide sporije.

Dosta je bilo glavobolje oko učinkovitosti sinovca, rasponi su bili veliki u kliničkim studijama, no pošto je to glavna vakcina u Čileu i već ju je u toj zemlji potrošeno preko 10 miliona, i to tokom talasa...Čileanci su došli do sledećeg zaključka. Prva vakcina posle 2. sedmice pruža samo 17 posto zaštite, ali zato druga posle 2. sedmice podiže zaštitu na prihvatljivih 67 posto. Ovo je važno znati: vrlo malo zaštite posle prve doze. Mora čovjek da čeka da primi drugu i da bude miran još bar dvije sedmice do pune učinkovitosti. Koja...nije baš najveća na svijetu. No bolje išta nego ništa.

SPEC. 30 posto stanovništva ispod 18 godina (slično kao u Izraelu) i 10 starije od 65 (slično kao u Izraelu).

tess1 tess1 00:53 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

Eal si pedantan.
aureus aureus 01:07 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek


9. Sjedinjene Američke Države (332,6 M stanovnika)
100,31 zar/1.000 st
1.786 um/M
testova 1.366/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 45,3
druga vakcina na 100 st: 33,4
KOM. Još jedna zemlja koja je i zvanično dotakla 10 posto registrovanih. Nakon teškog zimskog talasa koji je obaran od druge sedmice januara, konstantno naredna dva mjeseca, došlo je u martu do novog rasta, što je objašnjeno novim sojevima. Ipak, čini se da vakcinacija za sada odnosi pobjedu.Počela je sredinom decembra 2020, a onda se ubrzala dolaskom Bajdena koji tvrdi da je pošteno pobijedio Trampa. Donedavno je bilo dana sa prosjekom od 3,3 miliona doza, a sad je to palo na 2 miliona datih doza dnevno. Interesantno je da se nekih 7-8 posto ljudi ne vrati po drugu dozu.
4 posto dosadašnjih doza otpada na J&J (jedna doza, vektorska vakcina), a ostalo je fino podijeljeno između mRNA vakcina Moderne i Fajzer-Bionteka.

SPEC. Što se tiče stanovništva, šestina je starija od 65 godina, a 21 posto mlađe od 16. Fajzer-Biontek je za 16+. Tako da ovih 45,3 što su primili prvu dozu zapravo predstavlja 57 posto onih koji su uopšte u mogućnosti da je prime, shodno starosnoj grupi.
Kad je u pitanju dostupnost vakcina, ona je trenutno odlična. Fajzer je dužan da isporuči 300 miliona doza do kraja juna (do sad bio pouzdan), Moderna isto toliko (do sad bila pouzdana) a do kraja juna J&J treba da isporuči 100 miliona, samo su ovi kašljucali s isporukama.





10. UK (68,2 M stanovnika)
64,95 zar/1.000 st
1.871 um/M
testova 2.375/1.000 st
prva vakcina na 100 st: 52,5
druga vakcina na 100 st: 25,1
KOM. UK je prva registrovala Fajzer-Biontekovu vakcinu (2. decembra 2020.), prva počela da koristi AZ vakcinu i prva krenula sa praksom velikog razmaka među dozama (i do 12 nedelja) kako bi što prije vakcinisala što više građana u ugroženim grupama makar s jednom vakcinom. Neke studije su joj dale to za pravo u slučaju AZ vakcine, a u slučaju Fajzer-Biontekove...neka vrsta stručnog kockanja.
Elem, raspolažući u kontinuitetu sa oko pola miliona doza dnevno, strpljivo i marljivo su vakcinisali grupu po grupu i 15. aprila ostvarili svoj cilj: vakcinisali su sve prioritetne grupe (50+ godina + ovi sa bolestima) sa makar jednom dozom. Donekle fascinira podatak da je 95 posto ljudi iznad 50 godina odlučilo da se vakciniše, a u nekim starosnim grupama to je i 99 posto.
Sad su na redu revakcinacije (ne smije se baš previše odugovlačiti sa drugom dozom) tako da je količina vakcina za zdravu mladež još uvijek ograničena.
Koriste AZ i Fajzer-Biontek, skoro u jednakim omjerima.

No talasi su uredno oboreni, i oni koji se odnose na dnevni broj novih infekcija (tridesetak puta) i oni koji se odnose na broj smrtnih slučajeva (sto puta).

U zaista su dobroj situaciji jer oni koji pune bolnice (stari i bolesni) već su u ogromnom procentu vakcinisani (pola njih potpuno), ne oskudijevaju niti škrtare u testovima.
Jedino što još uvijek budalešu pa lete okolo (primjer donedavnih letova iz Indije).

aureus aureus 01:13 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

tess1
Eal si pedantan.

Kad pređem na kompjuter, koristim IMGUR. Slike smanjim na 612 piksela širine.

Nerviraju me sajtovi koji mi nude 640. Na ovom blogu se 640 preliva, to jest zarije se u stranu.

Loše se osjećam kad se slika zarije u desni kraj.
tess1 tess1 01:32 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

Loše se osjećam kad se slika zarije u desni kraj.

Hoćeš reći da te nervira milimetar gore kod moje slike? :)

I mene bi do danas kad sam postavila olovke i isto se desilo, dok ne primjetih da je taj milimetar-dva živa interakcija, kako-lako, između npr tebe i greške (ili čovjeka s druge strane ekrana), pomjeri, vidiš, razumiješ na šta mislim?
aureus aureus 01:44 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

tess1
Loše se osjećam kad se slika zarije u desni kraj.

Hoćeš reći da te nervira milimetar gore kod moje slike? :)

I mene bi do danas kad sam postavila olovke i isto se desilo, dok ne primjetih da je taj milimetar-dva živa interakcija, kako-lako, između npr tebe i greške (ili čovjeka s druge strane ekrana), pomjeri, vidiš, razumiješ na šta mislim?

Eee, vidio sam tvoje olovke.
Samo, nećemo interakciju gdje baš ne mora. Mač mora lijepo da uđe u korice, a ne nešto...

Da parafraziramo tvog Kurta: čitalac mora što prije da dobije sliku u pravoj veličini. Nek se s njom desi vizuelna interakcija, a prsti nek ostanu za pripremu tijesta za picu ili za vođenje ljubavi.


Ne znam što su mi na pamet pali prsti kad prste pomenula nisi, govorila si samo o pomjeranju.
tess1 tess1 02:03 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

Eee, vidio sam tvoje olovke.
Samo, nećemo interakciju gdje baš ne mora. Mač mora lijepo da uđe u korice, a ne nešto...

Da parafraziramo tvog Kurta: čitalac mora što prije da dobije sliku u pravoj veličini. Nek se s njom desi vizuelna interakcija, a prsti nek ostanu za pripremu tijesta za picu ili za vođenje ljubavi.

Hajde, hajde, ne boj se milimetra-dva mimo ivice. :)

Ne znam što su mi na pamet pali prsti kad prste pomenula nisi, govorila si samo o pomjeranju.

Dobro, nezgodno je za one koji pomjeraju mišom, kuvaju i ljubav vode, ili?

Hm, da nisam lijena patentirala bih međudjelovanje. :)
aureus aureus 02:15 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

Hajde, hajde, ne boj se milimetra-dva mimo ivice. :)

Ne bojim se, ali zamisli da ti neko odsječe Mona Lizu dva centimetra od desne ivice.
Da je Leonardo napravio neki mehanizam za interakciju, da moraš sliku da pomjeraš tamo-amo.



P.S. Ko želi, može da obavi interakciju s Mona Lizom.
tess1 tess1 07:08 08.05.2021

Re: Uticaj vakcine - presjek

Ko želi, može da obavi interakciju s Mona Lizom.

Ual si našao primjer, pogrešan. Nije interakcija prvo sa njom nego sa tobom, drugo, našao si najgledaniju sliku na svijetu, ona je nestala od gledanja, povukla se tamo na horizont, možda i utopila u zelenu površinu iza, gledamo utopljenicu, daleku, nedodirljivu, hladnu kao led.

Pisci koji su ostajali kasnije su pisali više, ranoranioci su dobijali više nagrada. Razmisli o tome Aureuse. :)
zaharaga zaharaga 23:06 09.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

shmoo



Зашто је српска црква 1730. званично декретом са српскословенског (варијанта старословенског настала у нашим манастирима и коришћена скоро 8 векова за преписивање и печатање књига) прешла на рускословенски (данас га називају још и црквенословенски) језик којим је и данас одштампан Оче наш чак и у оним малим црквеним календарима поред верзије и на српском модерном језику?







Zbilja, zasto?

I koliko se ruskoslovenski i srpskoslovenski razlikuju? U u cemu se razlikuju?

A za crkveni jezik, dobro je, crkva je presla na narodni. Sada umesto: Smert poprav, pop stekece: Smrrrrrrrt. Ko Prle sa smajserom.
zaharaga zaharaga 23:38 09.05.2021

Re: koja je fora sa hov.

zemljanin
"Сладост православља" не пролази и не нестаје.


ali akonto onih 10 i kusur vekova, sto je neka trecina egipatskih bozanstava a na planetarnoj istoriji vrste, samo mala stranputica ... cak su i slovenska bozanstva bila dugotrajnija ... to su one religije kojih su se neki odrekli po direktivi, onako usput



Dating to roughly 78,000 years old, the grave is the oldest human burial discovered in Africa to date.

u temi koja ni dodira nema sa religijom, ti uvodis SPC, stvarno cemu?




Stvarno, Taso, a lepo si mogao da pises kakvu si testeru video u katalogu i da pitas da li valja.
bene_geserit bene_geserit 04:52 04.05.2021

četiri uzroka antivaksa

četiri uzroka antivaksa:
(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije ...
(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ...
(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti,... negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.
(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa.
... ima ih kako među izraženim individualistima (koji se protive jakoj državi), tako i među egalitaristima

Ne znam kako bih nazvao ljude koji veruju farmaceutskim kompanijama: naivni, neobavešteni, nezainteresovani, ovce, moglo bi to i mnogo gore.
Recimo Purdue Pharma i opioid kriza (OxyContin i sl.), jel potrebno pomenuti još nešto, a primera koliko hoćeš.

Individualisti ne žele na državu da prenesu odluke koje se tiču njih, što je jako razumno, ko god želi na Vučića da prebaci odluke bitne za sopstveno telo samo napred i sa srećom.
Ali to nema veze sa anti-vaxerizmom. Samo sa ličnim slobodama i neugrožavanjem od strane totalitarističke države. Većina individualista će sama da odluči da primi vakcinu kada odvagaju za i protiv.

Nekoformizam nema veze sa "negiranjem nauke" ali ima sa razumevanjem kako nauka funkcioniše danas, kako se dobijaju grantovi za istraživanja i ko ih finansira. Takođe i ko finansira medijske kampanje koje formiraju "opšteprihvaćena uverenja".
alselone alselone 06:16 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Ne znam kako bih nazvao ljude koji veruju farmaceutskim kompanijama: naivni, neobavešteni, nezainteresovani, ovce, moglo bi to i mnogo gore.
Recimo Purdue Pharma i opioid kriza (OxyContin i sl.), jel potrebno pomenuti još nešto, a primera koliko hoćeš.


Teško je jebanje u mozak to što treba bespogovorno da prihvatimo vakcinu, jer svaki komentar označava da si antivakser što označava da imaš tri zuba i 70 IQ uz verovanje u neosnovane teorije zavere (neosnovane, pošto teorije zavere postoje od kada je sveta i veka). Jebem mu kruške, toliko je farmaceutskih afera, nemojte još to tražiti pored svega. Svesno ću se vakcinisati zato što je to najbolje za populaciju, ali me nemojte karati uglavu da ćutim i da ne smem da izrazim nikakvu sumnju da je prva vakcina u potpuno novoj tehnologiji u potpuno prvoj iteraciji u potpuno najbržoj proizvodnji ikada - apsolutno u svim slučajevima ispravna.

Pa i aspirin kad uzmeš, kažeš kako lek šteti ali ga uzimaš je je dobar protiv neke od bolesti.
alselone alselone 06:22 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Razvede se Bil Gejc. Da nije od vakcine?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:03 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Svesno ću se vakcinisati zato što je to najbolje za populaciju, ali me nemojte karati uglavu da ćutim i da ne smem da izrazim nikakvu sumnju da je prva vakcina u potpuno novoj tehnologiji u potpuno prvoj iteraciji u potpuno najbržoj proizvodnji ikada - apsolutno u svim slučajevima ispravna.

Па зашто се вакцнишеш тим вакцинама?
Ово је вирус, стара животиња, и за тај курац ми већ деценијама правимо вакцине. Кинези су старом технологијом направили вакцину: развију вирус да се намножи, умртве га, и онда трпају у тело.
И?
Па таквих смо се вакцина напримали...
alselone alselone 08:18 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Па зашто се вакцнишеш тим вакцинама?

I neću se vakcinisati tom vakcinom, nego jednom od dve tradicionalne.

Ali ne govorim o time čime ću se ja vakcinisati nego kakav je narativ oko vakcinacije. Jesi primetio možda drugačiji narativ oko tradicionalnih i novih? Ja nisam, šta više, tradicionalne se čak ismevaju kao "ruske" i "kineske".

Fajzer je Fajzer, Sputnjik je "ruska".
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:25 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Мислим да се произвољно користи термин "антиваксер" за свакога ко се није или не жели да се вакцинише против ковида.

У УК је 20 или 25% здравствених радника у државном здравственом систему изабрало да се не вакцинише (ради се о стотинама хиљада људи). Да ли су баш сви они "антиваксери"?
tetris tetris 09:12 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

У УК је 20 или 25% здравствених радника у државном здравственом систему изабрало да се не вакцинише (ради се о стотинама хиљада људи). Да ли су баш сви они "антиваксери"?


U Londonu do 5. marta 21%. U celoj Engleskoj obuhvat vakcinisanih u NHS je bio 93%, ako je verovati bbc-u.
Milan Novković Milan Novković 09:42 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

tetris
У УК је 20 или 25% здравствених радника у државном здравственом систему изабрало да се не вакцинише (ради се о стотинама хиљада људи). Да ли су баш сви они "антиваксери"?


U Londonu do 5. marta 21%. U celoj Engleskoj obuhvat vakcinisanih u NHS je bio 93%, ako je verovati bbc-u.

Nije verovati BBC-ju, to ti je ko vaš Kurir na neke, i ove teme, samo gore.

I baš je dobar primer, evo objavljeno juče, Cambridge University Press, povrh istih tih podataka zaključno sa 5. martom:

There was a 71% vaccination rate among all hospital employees as of March 10, 2021. Age over 50 (odds ratio 1.85, 95% CI 1.53 to 2.24, p<0.01), working in a clinical department (odds ratio 1.19, 95% CI 1.01 to 1.42, p = 0.02), and white race compared to black/African American race (odds ratio 4.55, 95% CI 3.74 to 5.52, p<0.01) were all significant factors for receiving vaccination. Gender (odds ratio 1.12, 95% CI 0.94 to 1.35, p=0.10) was not significant.

A kad bi čovek imao info i o tome koliko im se uvrću ruke i preti otkazima ...

Iako je na ovom teško oceniti koliko je BBC đubre postao, Principeza je dala primer sa 500,000 protestanata u Londonu prejavljenih na BBC-ju kao 10,000, pa neće da pričaju o tome, pa novinari bezobrazno i drsko prekidaju stručnjake i ne dozvoljavaju im da dovrše nepioželjo izlaganje ...

Oni su ti, velikim delom, ono što sad zovu presstitutes - press prostitutes, imaju ogromne plate od javnih pretplata, ćute i rade što im se kaže, inače ih poremaju do zahvaljuju im se na uslugama.

Who’s Vaccinated? A Closer Look at Healthcare Workers’ COVID-19 Vaccine Hesitancy and Demographics

Ja mislim da bi ove cifre bile značajno niže ako bi novinari bili u prilici da pošteno rade svoj posao, gde bi i mnogi koji su u vrhu profesije a imaju "nepoželjna" mišljenja mogli da dođu do glasa.

tetris tetris 09:52 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

I baš je dobar primer, evo objavljeno juče, Cambridge University Press, povrh istih tih podataka zaključno sa 5. martom:


Izgleda da nisi ni otvorio članak na koji se pozivaš. Cambridge University Press je izdavač, a podaci su o vakcinisanom osoblju iz Virginia Hospital Center, Arlington, Virginia, koji nemaju dodirnih tačaka sa NHS-om.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:55 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

alselone
Па зашто се вакцнишеш тим вакцинама?

Ja nisam, šta više, tradicionalne se čak ismevaju kao "ruske" i "kineske".



Pa ni Sputnjik nije tradicionalna vakcina, baš kao ni Astra Zeneka.

Inače ja primio AZ početkom marta, evo me još živ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:11 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Inače ja primio AZ početkom marta, evo me još živ.

А да причекамо још мало?


Шалим се, наравно, пу-пу-пу...
Реално је рећи да ми сада још увек не знамо ни стварне последице вакцина нити стварне последица вируса. Тек ћемо видети колика су оштећења код прележалих, колико се скратио животни век. (Тај феномен је доцније, после Шпанског грипа, бележен и праћен.)

Мислим да су бриге за згрушавањем преувеличане, пошто исту ствар, али много чешће и опасније, ради вирус.
Мислим да су бриге око уградње РНК у нас неосноване, пошто вирус нема потребни протеин који би му тако нешто омогућио, да се трајно угради у наш ДНК, као вирус ХИВа или ко још оно беше тај тип...

Ипак, помало жалим што је мој син примио Астра Зенеку, требало је да га водим ка Кинеској. Био сам се успавао.
Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.

Milan Novković Milan Novković 10:31 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

tetris
I baš je dobar primer, evo objavljeno juče, Cambridge University Press, povrh istih tih podataka zaključno sa 5. martom:


Izgleda da nisi ni otvorio članak na koji se pozivaš. Cambridge University Press je izdavač, a podaci su o vakcinisanom osoblju iz Virginia Hospital Center, Arlington, Virginia, koji nemaju dodirnih tačaka sa NHS-om.

Nisam otvorio, sorry, nego su slične i UK cifre (ja sam mislio da je u US cifra bliža 50%). Evo, onda, Gardian članka od pre nekoliko dana - nisam pročitao, sorry, a i nisu oni bolji od BBC-ja, iako nisu ni gori, bore se za Kurir-zlato.

Dakle, moj komentar ostaje, Guardian je još radnije od BBC-ja otišao pod palac moćnika, članak je od pre nekoliko dana ... u stvari toliko se ovde bar kod nas laže, petlja, ili igra neka igra koja mora da se igra da samo gubim i tvoje i moje vreme ...

Nearly a quarter of British health workers wary of Covid-19 vaccine

Ps: Guardian je do nedavno bio naj-đubre ovde, nije uvek tako bilo, imaju na webu, bar su bile, kao interesantan case study, priče kako su ih ukrotili i stavili pod svoje.



Milan Novković Milan Novković 10:48 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Predrag Brajovic
Inače ja primio AZ početkom marta, evo me još živ.

А да причекамо још мало?


Шалим се, наравно, пу-пу-пу...
Реално је рећи да ми сада још увек не знамо ни стварне последице вакцина нити стварне последица вируса. Тек ћемо видети колика су оштећења код прележалих, колико се скратио животни век. (Тај феномен је доцније, после Шпанског грипа, бележен и праћен.)

Мислим да су бриге за згрушавањем преувеличане, пошто исту ствар, али много чешће и опасније, ради вирус.
Мислим да су бриге око уградње РНК у нас неосноване, пошто вирус нема потребни протеин који би му тако нешто омогућио, да се трајно угради у наш ДНК, као вирус ХИВа или ко још оно беше тај тип...

Ипак, помало жалим што је мој син примио Астра Зенеку, требало је да га водим ка Кинеској. Био сам се успавао.
Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.


Ovo sa praćenjem neće tako lako da ide

Počeli su da vakcinišu i test grupe kojima je davan placebo - kažu "nije" etički da se njima ne da vakcina.

Sada ima sve više znanja - jeste, virus, ali i vakcine, izolovani spike ptroteini ... umeju da prave microugruše. Pojavljuju se radovi na tu temu.

Čak, da ne poveruješ, neki radovi su napisani pre skoro 10 godina, ali, koja slučajnost, niko ih nije primetio dok sad neki "antivakser" nije isčeprkao.

Ti neki kapilari u mozgu i u potkožnom masnom tkivu su glavne mete.

UK: ako se ne računaju ljudi iz staračkih domava sve više ih je "izračunalo" da je smrtnost ispod one koju grip donosi. Ovde se računaju i stari ljudi koji nisu u staračkim domovima, pa oni sa boljkama, a mlađi.

Kod onih bez boljki a ne preterano starih se kao ubedljivo najbirniji razlozi navode dva:

- Nedostatak vitamina D

- Preterana težina - ne treba svi elegantno popunjeni sad previše da paniče, uglavnom su opasne masne ćelije napunjene do pucanja - taj ako si nateži ikad sad, pa u tom stanju bar recimo 3+ nedelje, pa si zastao na toj težini iako i dalje preterano jedeš - naime, organizmu treba nekoliko nedelja kako nabiješ postojeće masne ćelije da počne da ti razmožava nove (broj skoro nikad ne ide dole, samo gore). Tačnije, ako neko ima 30Kg viška, a dugo je imao 35 pa smršao 5, naglo opada rizik, bar ovaj molekularno-biološki deo rizika.

Uguravanje RNK u nas je daleko od trivijalnog - naravno, svo vreme pričamo o jako malim verovatnoćama

Idu sad svakojake priče, ja mislim da je ovo jako mračna priča, idu i prvi hormonalni problemi prvih nevakcinisanih žena kako su počele ozbiljnije da se druže sa vakcinisanim muškarcima, ... pa odjednom ide pažnja i u smeru istraživanja zvanog ...

gene drive technology - kako modifikovati genom tako da se modifikacija efikasno širi kroz populaciju - galvni, ili bar veliki, iza istraživanja - Bill Gates i američka vojska ...

... alternativni searh terms su "shedding and spredding"
alselone alselone 10:58 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Pa ni Sputnjik nije tradicionalna vakcina, baš kao ni Astra Zeneka.


Dobro, na pola puna izmedju najtradicionalnije i najmodernije.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:02 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Predrag Brajovic

Мислим да су бриге за згрушавањем преувеличане, пошто исту ствар, али много чешће и опасније, ради вирус.
Мислим да су бриге око уградње РНК у нас неосноване, пошто вирус нема потребни протеин који би му тако нешто омогућио, да се трајно угради у наш ДНК, као вирус ХИВа или ко још оно беше тај тип...

Ипак, помало жалим што је мој син примио Астра Зенеку, требало је да га водим ка Кинеској. Био сам се успавао.
Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.


Ja blage veze o tome nemam pa sam svo svoje poverenje poklonio najboljem ortaku i kumu koji sedi u dalekom Hajdelbergu đe je i doktorirao i gradio naučnu karijeru a skoro opsesivno je pratio i razvoj svih tipova vakcina i sve kontroverze kasnije vezivane za njih.

Sad ne bih da prepričavam njegove reči, a objašnjavao mi je kako koja radi detaljno, pošto bih se sigurno kao potpuni laik nešto nalupetao. Ali ukratko:


Za tu ugradnju RNK u slučaju mRNK vakcina (Fajzer i ostale te vrste) kaže da je urnebesna glupost, potuno smešna priča, da je to jednostavno nemoguće.

Za vektorske (AZ i Sputnjik) za koje su vezane te priče o zgrušavanju (uglavnom indikovane kod žena), kaže da je veća verovatnoća da se to desi od nekih vrsta kontraceptivnih pilula. Daje malu prednost Sputnjiku pošto je dvokomponentna (revakcinacija se vrši drugim vektorom).

Za ove klasične kaže da su ok, čista klasika, ali da im je nešto niža efiksanost.

On je inače fan ovih mRNK, dakle najnovijih, tvrdi da je to budućnost vakcinacije generalno gledajući.
Međutim to je već neobjektivno, pošto je kao bilo iz bilo koje struke fascinaran novom tehnologijom (dobio veliki dečak novu igračku).

Kada sam mu ja postavio pitanje o nedovoljno dugom periodu testiranja za tako novu tehnologiju odgovorio mi je bukvalno: "E jebiga brate, neko je i u avion morao prvi da sedne, šta sad zanovetaš?!"
Inače, on sam (i žena mu) se vakcinisao Fajzerom, tako da je bar dosledan :)
tetris tetris 11:14 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Milan Novković
Evo, onda, Gardian članka od pre nekoliko dana - nisam pročitao, sorry, a i nisu oni bolji od BBC-ja, iako nisu ni gori, bore se za Kurir-zlato.

Dakle, moj komentar ostaje...


Ja sam na brzinu pročitao. Zanimljiv članak čija je grupa ispitanika znatno proširena i uključuje Allied Health Professionals, Dental i Admin/estates/other. Ja sam se osvrnuo na komentar o zdravstvenim radnicima.

Ovo je summary istraživanja:
"11,584 clinical and non-clinical staff working for the NHS and other health providers, such as dental practices and pharmacies... found that 23% of health staff, were hesitant about Covid-19 vaccines."

Moj osvrt je da 23% hesitanat u ovoj studiji uopšte nije loše kad se uzme u obzir period istraživanja, broj i tip učesnika. Od preko milion poslatih upitnika od decembra do 19. februara (kraj quantitative dela istraživanja), 15151 ispitanik je počeo da popunjava, a 11584 (uzorak 1.1%) je kompletiralo upitnik. 5000 ne rade u bolnici. Preko 6000 su Allied Health Professionals, Dental i Admin/estates/other. Preko 7000 su unexposed to COVID-19 patients at work. Prosek godina starosti 45 a starostna dob ispitanika od 34 do 54. 25% ženskih i 75% muških ispitanika. Upitna (sa reprezentativne strane) etnička raspodela ispitanika. 20% ispitanika je bilo testirano pozitivno na Covid. Koga zanima može ceo članak da nađe ovde
alselone alselone 11:15 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Ипак, помало жалим што је мој син примио Астра Зенеку, требало је да га водим ка Кинеској. Био сам се успавао.
Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.


Mojoj ženi su "ozbiljni lekari" preporučili kinesku a ja se dvoumim izmedju Sputnjika i kineske, najviše zbog efikasnosti.
zilikaka zilikaka 11:21 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.

Da, osim kad ne radi. Evo kum se testirao, ništa antitela. Ni-šta. Sad, znam da je imunitet složen i da ne ude tek tako al to njegovo jeste neki pokazatelj, i to ne dobar.
Tu mi se nekako uklapa priča da i ako se razboliš posle uredne obe doze...
Prvo mi bilo blesavo, kako da se rezbolišil prenosiš vakcinisan, al sad (mislim da) vidim šta su hteli da kažu.
Uzgred, kod mene Kinez pa sasvim pristojno odradio.
Milan Novković Milan Novković 11:41 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

vrabac_onaj
Predrag Brajovic

Мислим да су бриге за згрушавањем преувеличане, пошто исту ствар, али много чешће и опасније, ради вирус.
Мислим да су бриге око уградње РНК у нас неосноване, пошто вирус нема потребни протеин који би му тако нешто омогућио, да се трајно угради у наш ДНК, као вирус ХИВа или ко још оно беше тај тип...

Ипак, помало жалим што је мој син примио Астра Зенеку, требало је да га водим ка Кинеској. Био сам се успавао.
Кинеска је као точак: не лети, али -- ради.


Ja blage veze o tome nemam pa sam svo svoje poverenje poklonio najboljem ortaku i kumu koji sedi u dalekom Hajdelbergu đe je i doktorirao i gradio naučnu karijeru a skoro opsesivno je pratio i razvoj svih tipova vakcina i sve kontroverze kasnije vezivane za njih.

Sad ne bih da prepričavam njegove reči, a objašnjavao mi je kako koja radi detaljno, pošto bih se sigurno kao potpuni laik nešto nalupetao. Ali ukratko:


Za tu ugradnju RNK u slučaju mRNK vakcina (Fajzer i ostale te vrste) kaže da je urnebesna glupost, potuno smešna priča, da je to jednostavno nemoguće.

Za vektorske (AZ i Sputnjik) za koje su vezane te priče o zgrušavanju (uglavnom indikovane kod žena), kaže da je veća verovatnoća da se to desi od nekih vrsta kontraceptivnih pilula. Daje malu prednost Sputnjiku pošto je dvokomponentna (revakcinacija se vrši drugim vektorom).

Za ove klasične kaže da su ok, čista klasika, ali da im je nešto niža efiksanost.

On je inače fan ovih mRNK, dakle najnovijih, tvrdi da je to budućnost vakcinacije generalno gledajući.
Međutim to je već neobjektivno, pošto je kao bilo iz bilo koje struke fascinaran novom tehnologijom (dobio veliki dečak novu igračku).

Kada sam mu ja postavio pitanje o nedovoljno dugom periodu testiranja za tako novu tehnologiju odgovorio mi je bukvalno: "E jebiga brate, neko je i u avion morao prvi da sedne, šta sad zanovetaš?!"
Inače, on sam (i žena mu) se vakcinisao Fajzerom, tako da je bar dosledan :)

Dakle, za ovo boldovano: isto tako je mislio do pre nekoliko meseci i nobelovac koji je otkrio "reverse transcriptase" kategoriju enzima koji pomažu ugradnji stranog DNA/RNA u naš DNK. Recimo iz retro-virusa, i smatralo se da to nije moguće kod ne-retro virusa.

Onda su se pojavila dva rada u poslednjih godinu dana, nešto manje.

Jedan je u našem DNK, na trećem hromozomu, tamo nekom mestu, naštao ugrađenbe delove Sars-CoV-2 - reputable firma, ali posle nisam uspeo da izguglam taj članak.

Drugi, mislim MIT tim je radio sa kulturom, može da se radi reverse transcripcija Sars-CoV-2, čak su našli i koji se reverse-transcriptaze enzim koristi: jedan za čiju se sintezu koristi code koji je već u našem DNK, a dobili smo ga, kao i dosta drugog živog, pre mnogo miliona godina od tamo nekog drugog virusa (retro-virusi (često?!) dolaze sa kodom za reverse-transcriptase enzim).

Ovo nije ništa čudno, ovo gde vrhunski stručnjaci odjednom budu pobijeni - bar ovi nobelovci ne bi bili vrhunski da u prošlosti nisu i sami pomerili granice nauke.

Ako nešto može da im se prigovori to je isključiv stav po nekom pitanju gde nema previše osnova za isključiv stav, pogotovo kad ih okolina naglašeno sluša.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:55 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Milan Novković



aj priznaj da ti frka svaki put kad treba da sedneš u avion

zezam se, i ja sam pomalo skeptičan prema tom tipu vakcina za sada ali opet da je Fajzer bio na meniju umesto AZ kada je na mene došao red sigurno ga ne bih odbio.
jebiga, boj se se ovna, boj se govna...

inače, da sam ja neka vlast ja bih angažovao vojsku da skuplja ljude po ulicama i sabira ih na stadionima, kao Pinoče.
samo što je on streljao, ja bih samo vakcinisao :)
gvozden1 gvozden1 13:02 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

samo što je on streljao, ja bih samo vakcinisao :)

Joj razlike!
:)
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:06 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

gvozden1
samo što je on streljao, ja bih samo vakcinisao :)

Joj razlike!
:)


ma moram Milančeta malo da provociram
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:22 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Tu mi se nekako uklapa priča da i ako se razboliš posle uredne obe doze...

Мој случај.

Ток моје болести: два дана 38.5, сатурација све време 100%, CRP био 11 па пао. Исцрпљен, мислим да ми је пала кондиција. Требало би ове недеље да почнем да се враћам у пун тренинг.

Је ли ме Кинез тотално омашио, био неефикасан?
Не знам, нисам пратио антитела после ревакцинације.
Је ли ми омогућио лак ток болести?
Не знам ни то.

Углавном, циљ је остварен: претекао сам.
Цела светска популација, мање више, мора да прође кроз ово. Тј. скоро цела.

Узгред, мислим да Милан даје преоптимистичне бројке о смртности од овог вируса.
На нивоу Србије ми смо већ дошле до 30+ хиљада COVID умрлих. Мислим да ћемо изаћи на 50+ хиљада. То је 0,70% становништва.

Када сви будемо прокужени, овај вирус ће бити вероватно бениган. Не знамо то са сигурношћу, због микроугрушака и проблема са њима.



apacherosepeacock apacherosepeacock 13:23 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

and white race compared to black/African American race (odds ratio 4.55, 95% CI 3.74 to 5.52, p<0.01)



Dokle bre više ovo naprđivanje? Gde su onda ostali, azijati, nativ American.. itd, što nisu onda prošarali malo po liniji religiozni (I koji) vs ateisti i sve ostale moguće podele i razvrstavanja sa spiska budalaština.
milisav68 milisav68 13:37 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Predrag Brajovic
На нивоу Србије ми смо већ дошле до 30+ хиљада COVID умрлих. Мислим да ћемо изаћи на 50+ хиљада. То је 0,70% становништва.

Ne samo to, umiru ljudi i zbog nemogućnosti lečenja, jer su bolnice zauzete.

Ukupna razlika umrlih u Srbiji mart 2020/21 je oko 5000, gde je ove godine u martu umrlo skoro 13 hiljada ljudi.
Milan Novković Milan Novković 14:08 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

vrabac_onaj
Milan Novković



aj priznaj da ti frka svaki put kad treba da sedneš u avion

zezam se, i ja sam pomalo skeptičan prema tom tipu vakcina za sada ali opet da je Fajzer bio na meniju umesto AZ kada je na mene došao red sigurno ga ne bih odbio.
jebiga, boj se se ovna, boj se govna...

inače, da sam ja neka vlast ja bih angažovao vojsku da skuplja ljude po ulicama i sabira ih na stadionima, kao Pinoče.
samo što je on streljao, ja bih samo vakcinisao :)

Moj prvi čas letenja je bio u vetar od 60 i neku milju na sat, oko 100Km/sat. Pita instruktor dal da odložimo, ja pitam jel riskantno, kaže nije, i mi uzletimo. Ja uvek tako pitam iskusnog, i z plivanje sa desetinama ajkula, mi smo se brčkali i među desetinama raža (spominjali ovih dana), ... a da mi ti kažeš kako neka litica nije fatalna koliko izgleda, ima puno lakih mesta i za noge i za ruke i amaterima, ja bih ne trepnuvši krenuo za tobom i uživao u adrenalinu.

Cenim da u tom adrenalinu uvek postoji i doza straha, inače gas ne bi bilo toliko

Ipak, kad spominješ, da sad sednem u Boing 737 MAX ne bih zaboravio na njihove probleme, i rekao bih u sebi "što baš meni da se zalomi". I onda se setim verovatnoća i krntija u kojima smo sve leteli ....

Mi smo sada u nekom phyopu, ceo svet i dobre su šanse, uvlači se i meni kolektivni sentiment pod kožu, ali onda se stavim pod kontrolu, pošto em nam je mlađa ćerka u prvom talasu 6 nedelja bila bez čula mirisa i ukusa, a za trpezarijskim stolom ne zaklapa, em sam sve (meni) interesantno pročitao o Covidu, em više nemam ni prehlade mnogo godina ...

Al nismo ignorantni, posmatramo razvoj događaja, čitamo, i periodično razmislimo
Milan Novković Milan Novković 14:34 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Predrag Brajovic
Tu mi se nekako uklapa priča da i ako se razboliš posle uredne obe doze...

Мој случај.

Ток моје болести: два дана 38.5, сатурација све време 100%, ЦРП био 11 па пао. Исцрпљен, мислимда ми је пала кондиција. Требало би ове недеље да почнем да се враћам у пун тренинг.

Је ли ме Кинез тотално омашио, био неефикасан?
Не знам, нисам пратио антитела после ревакцинације.
Је ли ми омогућио лак ток болести?
Не знам ни то.

Углавном, циљ је остварен: претекао сам.
Цела светска популација, мање више, мора да прође кроз ово. Тј. скоро цела.

Узгред, мислим да Милан даје преоптимистинлне бројке о смртности од овог вируса.
На нивоу Србије ми смо већ дошле до 30+ хиљада COVID умрлих. Мислим да ћемо изаћи на 50+ хиљада. То је 0,70% становништва.


Када сви будемо прокужени, овај вирус ће бити вероватно бениган. Не знамо то са сигурношћу, због микроугрушака и проблема са њима.


Iako se ponavljam tebi se verovatno desio Antibody-dependent enhancement (ADE), suboptimal antibodies od vakcine pomažu, u stvari, wild virusu da lakše uđe u ćeliju. Opet sam zaboravio iem te druge vaše kineske vakcine, onomad mi dal Atomski dao iem i ja sam malo izguglao i našao da su Kinezi, dok su razvijali tu vakcinu, baš u sred posla menjali ađuvans zato što im je ADE bio problem.

Al ti, tako, sad ima dosta jači imunitet, i to što te je to kratko držalo, i nije bilo dramatično, je neka opšta potvrda da ti je imuni sistem moćan.

Kao što rekoh kod Vrapca zastrašivanje se svima nama uvlači pod kožu, ali je dobro s vremena na vreme potsetiti se da su ozbiljniji problemi relativno retki.


A ove cifre, za UK pričam. Te vaše stvarno strašno zvuče.

U UK se objavljuju zvanični podaci periodično na državnim sajtovima. Dosta su upetljani često i treba jako mnogo vremena da se konsoliduju, ali neki ljudi to ponekad urade. Ovo da je smrtnost kod ljudi koji nisu bili u staračkim domovima manja od gripa su izveštaji napravljeni iz tih državnih podataka.

Ovde i dalje zvanično stoji da je neko registrovan kao umro od Covida ako je u poslednjih 28 dana bio testiran pozitivan. Testovi greše, ljudi umru u 88. godini posle više srčanih napada u poslednjih n godina, i dalje kažu Covid.

Sada se malo plaše da će jednog dana u nekoj formalnijoj analizi, biti optuženi kako su žrtvovali jako mnogo starih ljudi pa malo veslaju unazad, kažu nije dobra ova definicija smrti od Covida, testovi greše.

Još se ne modifikuju stare cifre, ali mislim da su nove (ne)formalne procedure već na delu, a od starih mogu da skinu oko 25% umrlih sa ove liste ako im zatreba za neku političku egzibiciju.

Isto, ogradili su se kako laboratorije biraju PCR prag za testiranj, i bio je onomad na 45 termalnih ciklusa, sa tad, mnogi su pričali, preko 90% false positives - ali dovoljno je da se laboratorijama "namigne" i taj prag se nagla obara.

Sve u svemu, UK, 66 miliona ljudi, juče imali jednog umrlog, London, 9 miliona, pre nekoliko nedelja u jednom danu ni jednog.

Ove su cifre relativno nelogične i manje verovatne, iako je sredina jako umrežena pa smo tako imali uzak i naglašen i prvi u drugi talas (ovaj drugi, pored svog pisanja, ja nisam nešto primećivao u Londonu).

A možda su, pored vakcina, kako su pobili te naslabije stare ljude počeli i da popravljaju protokole za lečenja sada ih ima više koji naglo smanjuju rizik ako se sa njima krene pri prvim simptomima.

Imuni je i dalje najbolji prijatelj, sada se sve više zna i o mehanizmima bolesti - pometanje noge metaboličkim putevima u koje je uklučen ACE2 receptor, a koje onda vodi do podrivenog rada mitohondrija, ... ali i pored dužne brige i onih koji su već iamli covid ne treba zaboraviti da je naš organizam dosta spretan u oporavljanju, i kod gripa se osećamo loše kako se osećamo zbog "divljanja" imunog sistema, koji pravi i kolateralnu štetu, pa se, opet, oporavimo i zaboravimo
alselone alselone 14:37 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

Sve metrike koje imamo mogu da se tumače na različite načine i nikada nećmo imati objektivnu analizu šta se zaista desilo, niti mislim da je to moguće post mortem. Ali ono što možemo porediti je broj umrlih u jedinici vremena, prethodnih desetinu godina, uprosečeno i prošle i ove godine. To nam može zaista puno reći.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:46 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

alselone
Sve metrike koje imamo mogu da se tumače na različite načine i nikada nećmo imati objektivnu analizu šta se zaista desilo, niti mislim da je to moguće post mortem. Ali ono što možemo porediti je broj umrlih u jedinici vremena, prethodnih desetinu godina, uprosečeno i prošle i ove godine. To nam može zaista puno reći.

То су оне моје бројке: 50.000 на крају.
alselone alselone 14:51 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

То су оне моје бројке: 50.000 на крају.


Siguran sam da je tako (ne mislim na konkretan broj nego da je bilo znatno). Za sve ove godine nisam tako često čuo da je neko umro. Sada - malo, malo.

I ponoviću ono što sam govorio i na prethodnim blogovima. Kod kovida nije problem samo smrtnost nego i trošak lečenja, bolovanja, kasnijih lečenja, izgubljene poslovne aktivnosti i tako dalje. Kovid razara državu kao ni jedna bolest ranije (u modernom dobu).
shmoo shmoo 14:54 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

alselone
Sve metrike koje imamo mogu da se tumače na različite načine i nikada nećmo imati objektivnu analizu šta se zaista desilo, niti mislim da je to moguće post mortem. Ali ono što možemo porediti je broj umrlih u jedinici vremena, prethodnih desetinu godina, uprosečeno i prošle i ove godine. To nam može zaista puno reći.



Оно што знам од раније јесте да у Србији у последњој деценији годишње умре око 100 000 људи. Од тог броја сваки други умире од последица болести срца и крвних судова,а 20% посто људи умре због канцера.

ЛИНК

Сви остали узроци смрти су на знатно нижем постотку од тог броја умрлих на годишњем нивоу.

Ево овде има детаљније по месецима и периодима ако некога занима. (ЛИНК)


milisav68 milisav68 15:13 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

shmoo
Од тог броја сваки други умире од последица болести срца и крвних судова

Koje može biti uzrokovano dijabetesom, a to se retko uvodi u statistićke kolone.

Jbga, statistika je kao bikini :)

Slično je i sa Kovidom, mnogo ljudi ne može kod lekara zbog drugih problema jer su lekari prezauzeti.

Jedino što će stvarno vidljivo je ukupan broj umrlih.

shmoo shmoo 16:43 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

milisav68
shmoo
Од тог броја сваки други умире од последица болести срца и крвних судова

Koje može biti uzrokovano dijabetesom, a to se retko uvodi u statistićke kolone.

Jbga, statistika je kao bikini :)

Slično je i sa Kovidom, mnogo ljudi ne može kod lekara zbog drugih problema jer su lekari prezauzeti.

Jedino što će stvarno vidljivo je ukupan broj umrlih.




Да, врло често иду у пару. Дијабетес и болести срца и крвних судова...

(И то оба основна типа дијабетеса, али много чешће онај тзв. "старачки шећер", тип 2, јер нам навике у исхрани остану исте као и у младости иако после 50. године живота код свакога од нас буде повишен ниво шећера у крви па онда тим непромењеним навикама у исхрани само додатно подстичемо тај дијабетес тип 2)

И онда стварно једино што видимо јесте укупан број умрлих.

tetris tetris 22:32 04.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

shmoo

Ево овде има детаљније по месецима и периодима ако некога занима. (ЛИНК)


Super link, pogotovo dva fajla: Живорођени и умрли, јануар-март 2021. i Живорођени и умрли, јануар-децембар 2020.

Porede samo sa mesečnim brojem umrlih u prethodnoj godini. Mart, april i maj 2020 imaju 8% manje, 5% više i 4% manje umrlih u odnosu na 2019. Jun 8% više, jul +20%, avgust +15%, septembar +9%, oktobar -1%, novembar +36%, decembar +97%.

Od početka ove godine: januar +20%, februar +11% i mart +58%.

Ukupno umrlih od april 2019. - mart 2020.: 99582
Ukupno umrlih od april 2020. - mart 2021.: 122472

23% više umrlih.

Milan Novković
U UK se objavljuju zvanični podaci periodično na državnim sajtovima. Dosta su upetljani često i treba jako mnogo vremena da se konsoliduju, ali neki ljudi to ponekad urade. Ovo da je smrtnost kod ljudi koji nisu bili u staračkim domovima manja od gripa su izveštaji napravljeni iz tih državnih podataka.


A evo ga i primer "upetljanih" podataka iz Engleske (LINK). Razlika je što su naši u tabeli stavili podatke u odnosu na prethodnu godinu, a englezi imaju malo kompleksniju metodologiju koja uzima u obzir prethodnih 5 godina, kretanje demografije stanovništva, bogatstvo, etnicitet, starostnu dob... kada određuju očekivan broj preminulih na nedeljnom nivou. Spominju i kome piše Covid19 na smrtovnici. Kome to smeta, može da se fokusira samo na broj umrlih. Pikovi se jasno vide. Ako se ode na place of death i klikne care home (starački dom), evidentan je prvi pik i manji drugi pik. Excess death u bolnicama isto oslikava pikove koji prate excess death cele populacije. Interesantan je dijagram za excess death kod kuće koji je konstantno u plusu. 33% umrlih u kući više nego očekivano, što pobija tvrdnju da ako nisi u staračkom domu onda je smrtnost manja od nego od gripa.

Meni lično je zanimljiva tabela excess mortality po starostnoj dobi (age group). Najveći je broj preminulih starijih od 85 godina; 36000 više od očekivanog broja. Ali je najveći procentualni skok umrlih u odnosu na očekivan broj umrlih u populaciji od 50 do 64 godine. 12400 (22%) više umrlih. Čak je i u mlađoj populaciji (25-49 god.) taj broj pozitivan. Nepunih 3000 više (14%). Isto je zanimljiva distribucija po etničkoj pripadnosti.

shmoo shmoo 19:24 05.05.2021

Re: četiri uzroka antivaksa

tetris

23% više umrlih.


Поражавајуће.

Али на жалост, тако стоје ствари.

alselone alselone 09:08 04.05.2021

Trol

9 godina, otišao kod babe i dede za uskrs, smorio ga Windows 7, podešava sebi virtuelnu masinu sa Ubuntu. Prčkao po BIOSu da podesi virtuelizaciju i ispravlja engleski na BIOSu.



Ali ono što je meni najzanimljivije je to da je treća poruka potpuno pisana u engleskom redosledu reči, prevedena na srpski. A časa engleskog nije imao, niti smo ga terali na engleski, naprotiv.


jinks jinks 09:32 04.05.2021

Re: Trol

Da li iz Linuks virtuelne mašine može da se šeruje disk na Windows host mašini ... ovde više engleskih reči ima nego srpskih.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:38 04.05.2021

Re: Trol

Ali ono što je meni najzanimljivije je to da je treća poruka potpuno pisana u engleskom redosledu reči, prevedena na srpski. A časa engleskog nije imao, niti smo ga terali na engleski, naprotiv


ovde više engleskih reči ima nego srpskih.


Ok, u tehnickoj komunikaciji je koriscenje termina iz drugih jezika normalno. Ono sto trecu poruku cini zanimljivom je manje redosled reci (koji nije specificno engleski) koliko izraz 'velika razlicitost'. Otkud to? Vuce na major difference. Ali otkud razlicitost?
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:53 04.05.2021

Re: Trol

Da li iz Linuks virtuelne mašine može da se šeruje disk na Windows host mašini


Može.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:15 04.05.2021

Re: Trol

Ali otkud razlicitost?

Ми лајк ит.
Јер прави разлику између разлике и различитости.
Разлика је општи појам, различитост успоставља однос између два или више појма.
Бар би тако мој осећај за језик рекао.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:36 04.05.2021

Re: Trol

Ми лајк ит.
Јер прави разлику између разлике и различитости.
Разлика је општи појам, различитост успоствља однос између два или више појма.
Бар би тако мој осећај за језик рекао.


I meni se pojam dojmio ali mi je zanimljivo da ga devetogodisnjak koristi.
alselone alselone 11:00 04.05.2021

Re: Trol

vrabac_onaj
Da li iz Linuks virtuelne mašine može da se šeruje disk na Windows host mašini


Može.


A radi i Majnkraft, Java edition. :)
alselone alselone 11:02 04.05.2021

Re: Trol

Разлика је општи појам, различитост успоствља однос између два или више појма.
Бар би тако мој осећај за језик рекао.


Zanimljivo objašnjenje. Može biti i to da je razlika računska operacija a različitost kvalitativno poređenje.
Atomski mrav Atomski mrav 08:38 06.05.2021

Re: Trol

Zanimljivo objašnjenje. Može biti i to da je razlika računska operacija a različitost kvalitativno poređenje.


A možda je to tvoj uticaj... radiš od kuće, sin te je sigurno čuo kako pričaš sa kolegama...
tess1 tess1 09:50 04.05.2021

Unosno

Ostavila sam biciklo na reparaturi, neplanirano. Odem samo pitati za šaraf ispod sica, majstor primjeti da nemam prednje kočnice i zadnje neće da se odvoje od točka, kaže, ostavite biciklo, nazvaću vas ja.

Razmišljam poslije koračajući s rukama u džepovima, ovako teška srca muškarci ostavljaju ženu u rađaoni, a vani proljeće. :)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:44 04.05.2021

Re: Unosno

Odem samo pitati za šaraf ispod sica, majstor primjeti da nemam prednje kočnice i zadnje neće da se odvoje od točka, kaže, ostavite biciklo, nazvaću vas ja.


Ispada da si se vozila kao da vuces prikolicu za sobom. Sto i nije toliko lose ako ti prednje kocnice nisu radile :) Kad dobijes natrag bicikl ima da letis.
tess1 tess1 11:44 04.05.2021

Re: Unosno

Ispada da si se vozila kao da vuces prikolicu za sobom. Sto i nije toliko lose ako ti prednje kocnice nisu radile :) Kad dobijes natrag bicikl ima da letis.

I zadnja je bila istrošena, ostane onako uz točak, prokliže al se ne odvaja od točka. Kočila sam patikama. :)

Jel ti trčiš? Tražim App, da me ne košta ništa, prvo to, drugo, bitna je mapa (genijalna mapa sa stranama svijeta) i precizno računanje pređenih kilometara, bitna je preglednost (hm, razmislim li malo bolje i ne znam šta će mi tehnologija, al hajde dobro, na ovom nivou na kojem sam i 500 metara cijenim, to je mojih 500 m :)

Prijavila sam se na Maraton, polu, u Septembru, prije par dana, i sinoć pogledam neke blogove maratonaca, napravili su oni poređenja, sve fino objasnili, šta nude šta ne (jedan kaže da je od par dobrih npr Runtastic, Endomondo, RunKeeper najbolji Strava), odem provjeriti kako ljudi ocenjuju, kad tamo glavobolje, žale se, to su sve 1-2 zvjezdice što bi rekli kod nas k'o ni sebi ni svome.. vidim da nisam šušu foliranjem opsjednuta, ili nisam još:), i ni slučajno da bih plaćala App, da me nešto cima ka uzme mi 500 metara, il kupovala novi telefon (ovaj mi je slupan, ispadao iz džepa vozeći biciklo, neću ga mijenjati dok se ne ugasi), imam stari Polar sat, i itd..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:06 04.05.2021

Re: Unosno

Kočila sam patikama. :)


Esktremni sport :)

Jel ti trčiš? Tražim App, da me ne košta ništa, prvo to, drugo, bitna je mapa (genijalna mapa sa stranama svijeta) i precizno računanje pređenih kilometara, bitna je preglednost (hm, razmislim li malo bolje i ne znam šta će mi tehnologija, al hajde dobro, na ovom nivou na kojem sam i 500 metara cijenim, to je mojih 500 m :)


Uf, ja ne koristim te Apps - nemam ni gde posto i dalje odolevam kupovanju glupfona. Sto se trcanja tice, ja idem na osecaj ali verujem i da taj Polar moze posluziti. Poslednjih meseci trcanje sam smanjio na racun Erwachsenenroller.




Edit: Srecno na (polu)maratonu!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana