Gost autor| Zabava| Životinjski svet

Pelikan

zilikaka RSS / 05.05.2021. u 15:41

eKXyZXi.png

Als


Inače? 

 



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

crossover crossover 22:25 07.05.2021

Re: иначе - да

zilikaka

Onomad sam uhvatila jednu meni odličnu definiciju zdrave ishrane.
Kaže, dobra i zdrava hrana je ono što bi i vaša baba (il prababa) umela da prepozna kao hranu.


Код мене у кући зејтин се користи само за кандило. Добро, немамо кандило али да имамо само због тога бисмо куповали биљно уље. Трошимо само свињску и пачију маст, на пачију маст су нас навадили Французи по фамилији, и уопште није лоша. Скроз добра дефиниција ово са бабом, моја нана кад је видела да стављам мајонез у сендвич рекла: дете, немој да једеш те помаде, узми кајмак.
principessa_etrusca principessa_etrusca 03:01 08.05.2021

Re: иначе - да

Kako stoji stvar sa industrijskom biljnom mašću. To trpaju bukvalno u sve, od slatkiša i peciva, preko svih mogućih premaza do onih praškastih "kafa".

Aко мислиш на хидрогенисане или транс масти, оне су сада у већини земаља макар делимично забрањене. Прва је почела да их ограничава Данска, а не знам како ствари стоје у Србији.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:37 08.05.2021

Re: иначе - да

principessa_etrusca
Kako stoji stvar sa industrijskom biljnom mašću. To trpaju bukvalno u sve, od slatkiša i peciva, preko svih mogućih premaza do onih praškastih "kafa".

Aко мислиш на хидрогенисане или транс масти, оне су сада у већини земаља макар делимично забрањене. Прва је почела да их ограничава Данска, а не знам како ствари стоје у Србији.


Kod nas od 2018 (sudeći po wikipediji), a nisam video ni u jednoj namirnici da ih ima, pa bar jedno 15 godina, dobro, ne kupujem namirnice na benzinskoj pumpi, nego u samiški. Sem u jednom proizvodu, našim (zapravo bosanskim) ćevapima i sudžuku. link. Nisam siguran da li se to uvozi ili se pravi ovde. A i nema puno, 1g, šta je to, ništa.

alselone alselone 06:22 08.05.2021

Re: иначе - да

Aко мислиш на хидрогенисане или транс масти, оне су сада у већини земаља макар делимично забрањене. Прва је почела да их ограничава Данска, а не знам како ствари стоје у Србији.


Siguran sam da se sada pravi nešto još gore, po principu Zero Kokakole.

Saznaćemo za 10 godina.

Margarin je i napravljen za sirotinju koja nema para da kupi puter. Ne možeš od babe devojku napraviti koliko god se trudili. Logika o zamenama je nesporna. Na kraju će ulje iako nezdravo biti najmanje nezdravo od naredno procesiranih stvari. To je takodje dodatna logika koja se može pratiti. Svako naredno procesiranje neke sirovine pravi nezdraviju namirnicu. (procesiranje je ključna reč, ne prirodan proces). Prirodni procesi često prave još zdraviju namirnicu.

Sir je zdraviji od mleka, ima manje laktoze i često ima više dobrih bakterija (slično važi za jogurt).

Rafinisano ulje je nezdravije od suncokrete, ali je manje nezdravo od margarina.

Itd.
alselone alselone 06:39 08.05.2021

Re: иначе - да

Zanimljiv je i taj veganski trip - hoću da se jebem a da mi ne udje, pa ću da jedem meso i sir, samo što meso neće biti od mesa a sir od sira, nego će da budu neke zamene, samo zdravije.


Jesi vegan, jesi? Ne voliš meso, ne voliš? Ne voliš sir, ne voliš? WTF onda burger, wtf onda šnicla, wtf onda sir?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:01 08.05.2021

Re: иначе - да

Zanimljiv je i taj veganski trip - hoću da se jebem a da mi ne udje, pa ću da jedem meso i sir, samo što meso neće biti od mesa a sir od sira, nego će da budu neke zamene, samo zdravije.


А тек "ћурка" која мора да изгледа као права ћурка!



principessa_etrusca principessa_etrusca 08:39 08.05.2021

Re: иначе - да

crossover

Код мене у кући зејтин се користи само за кандило. Добро, немамо кандило али да имамо само због тога бисмо куповали биљно уље. Трошимо само свињску и пачију маст, на пачију маст су нас навадили Французи по фамилији, и уопште није лоша. Скроз добра дефиниција ово са бабом, моја нана кад је видела да стављам мајонез у сендвич рекла: дете, немој да једеш те помаде, узми кајмак.

Наше бабе и прабабе су јеле оно што је било доминантно тамо где су живеле, па је моја баба је од масноћа користила пре свега уље, а извесно и моја прабаба. (Памтим да је и за моју бабу, старију од мене око 70 година, односно рођену у 19. веку, куповни мајонез био сумњива намирница, па га је ручно правила, додајући кап ко кап уља у смесу.) Иначе, баба није водила никакв рат против масти, имала је неке рецепте са машћу, а памтим и приче о времену немачке окупације када је канта масти била највеће богатство.

И ја имам теглицу гушчије масти у фрижидеру за нешто посебно, а осим тога лепу селекцију уља: маслиново, кокосово и сусамово увек, и још понеко, моментално од авокада.

Na kraju će ulje iako nezdravo biti najmanje nezdravo od naredno procesiranih stvari. To je takodje dodatna logika koja se može pratiti. Svako naredno procesiranje neke sirovine pravi nezdraviju namirnicu. (procesiranje je ključna reč, ne prirodan proces). Prirodni procesi često prave još zdraviju namirnicu.

Наша (средоземна) цивилизација је створена на уљу. Мени су фасцинантне намирнице које археолози ископају, као неки египатски мед, да не говорим о уљу и вину из запечаћених амфора које извуку са морског дна, па се испостави да је све то употребљиво после пар хиљада година.
nikvet pn nikvet pn 09:02 08.05.2021

Re: иначе - да

Прозван дозван, дакле - крпељи. Конкретно - средства за борбу.

Repelentia (одбијаче) одмах да прецртамо као неозбиљне.

Парентерална (инјекциона) апликација invermectin-a моментално даје одличне резултате али мора се понављати на пар недеља, уз растући ризик интоксикације.

Инсектицидни раствор је јефтина, добра и ефикасна ствар. То су контактни отрови, туку моментално. Пас се мора сквасити и то темељно. Лоше је што је то у стану или зими тешко изводљиво, ризик од прехладе. Друга мана је што трају пар недеља, или тачније - до прве кише па ајде Јово наново.

Наредни ниво је инсектицидна огрлица. Пре пар деценија кад су се појавиле биле су хит и стварно добро и трајно браниле пса. Током година крпељи су се навикавали па је летва токсичности препарата подизана све више. И данас раде али заиста добре су за наше тржиште прескупе и по мом суду претоксичне. Остаје им мана да се дају украсти, изгубити, покидати а мачкама доносе и смртну опасност од вешања.

Спот-он препарати или капи на кожу леђа. То су препарати које кожа упије и држи месецима. Пас је практично импрегниран инсектицидом и све што налети на њега моментално погине. Имају и додатни бонус чишћења простора где се пас креће, нема потребе за додатним прскањем наоколо. Трајност је реално дужа од декларисаних месец дана, има паса који са две или чак само са једном апликацијом прегурају сезону. Однос цена-квалитет је разуман, токсичност минимална.

Таблете. Принцип дејства сличан је спот-он препаратима али апликација је лакша и сигурнија. Штите одлично, дуже од декларације. Једина мана је цена; засада. Остаје и даље питање токсичности на дужи рок.

Све ово односи се на квалитетне препарате (има и имитација) тачно апликоване. Али и ту има квака. После вишегодишње употребе на истом подручју и најбољи препарат постане безвредан зато што ретки преживели ектопаразити створе отпорну популацију. По мом искуству препарат који конкретног пса штити биће ефикасан 3-4-5 сезона, преко тога мора се мењати.
alselone alselone 09:06 08.05.2021

Re: иначе - да

Principesa, mislim na rafinisano suncokretovo ulje. Mislio sam da je to jasno. Ili palmino.
Atomski mrav Atomski mrav 09:48 08.05.2021

Re: иначе - да

Na šta misliš?

Dok smo živeli u Norveškoj, konzumirali smo lososa u dosta velikim količinama sve dok nismo, sasvim slučajno, naleteli na jednu studiju sa Univerziteta u Bergenu o količini teških metala i ostalih toksina u morskoj ribi, gde se ne preporučuje konzumacija npr. lososa trudnicama i maloj deci... ta studija i njena autorka su bili prilično skrajnuti, jer govoriti nešto protiv ribolova u Norveškoj je jeres.
Atomski mrav Atomski mrav 09:55 08.05.2021

Re: иначе - да

alselone
Zanimljiv je i taj veganski trip - hoću da se jebem a da mi ne udje, pa ću da jedem meso i sir, samo što meso neće biti od mesa a sir od sira, nego će da budu neke zamene, samo zdravije.

Jesi vegan, jesi? Ne voliš meso, ne voliš? Ne voliš sir, ne voliš? WTF onda burger, wtf onda šnicla, wtf onda sir?


Moja prijateljica koja živi u UK, veganka, je objavila jednom post na FB kako je išla u neki veganski restoran i probala je veganski burger i oduševila se jer je ukusan "a tekstura ne podseća na meso, inače bi joj se povraćalo". Ne razumem to, ako imaš toliku averziju prema mesu, zašto jedeš hranu koja imitira meso? Evo, ja imam averziju prema boraniji i nikada nisam pomislio - baš bi bilo kul kada bi neko napravio jelo od krompira, pirinča i/ili mesa ali da liči na boraniju, s tim da me ukus i tekstura tog jela ni slučajno ne podseća na boraniju.

Razumem one koji i dalje vole ukus mesa i sira ali ne žele da konuzumiraju te namirnice pa bi hteli da te zamene budu što sličnije originalu... mada mi se čini da su takvi ljudi samo "half-hearted" vegani/vegetarijanci...
nikvet pn nikvet pn 11:32 08.05.2021

Re: иначе - да

alselone

Kod ovih zidanih ima problem da odžak ne vuče kako treba,

Imate li neki savet, o mudri savetu blogera?


Да не промакне.

Кад је зидао огњиште од камена мој матори, грађевинац, читао је књиге староставне и тамо изнашао формулу. Елементи су дубина и ширина ложишта, косина-сужење према димњаку и висина димњака (ваљда). Има и неке мале толеранције али све ван тога је - дим у очи. Испоштовао је и ено ради ко сат. Формулу немам али оџак за мерење и проучавање - имам.

Према томе мајстора који то не зна љубазно испратиш до капије.
docsumann docsumann 12:12 08.05.2021

Re: иначе - да

Jesi vegan, jesi? Ne voliš meso, ne voliš? Ne voliš sir, ne voliš? WTF onda burger, wtf onda šnicla, wtf onda sir?


nikad nisam imao problem s ukusom mesa



evo nešto mnogo alarmantnije



zilikaka zilikaka 13:02 08.05.2021

Re: иначе - да

дете, немој да једеш те помаде, узми кајмак.

Pa to, preplavljeni smo prouzvodima koji se prave od nepoznatih sastojaka. Ne treba biti pametan, nekad je i industrijski majonez stajao po frižiderima i umeo da se pokvari čak i tad. Pre desetak godina shavtim da se čuva u rafovima kao da su cipele. Mogu misliti zašto. Slično kao jogurt il kiselo mleko. Dobro pamtim ukus kiselog mleka koje je odstajalo neotvoreno nedelju dana u frižideru. To bilo kiselo, ne moš jesti. Danas mu je u startu rok trajanja po mesec dana.

Evo, ja htela svojevremeno da proivodim dinstani luk, pakujem ga i prodajem. Probala, proverila, samo uz dodatak soli opstaje po 6 meseci dobro zatvoren bez frižidera. Ja odustala al se raspitivala okolo zašto to niko ne uzme da radi pa mi objasnili da se ne isplati jer moraš da staviš luk. Nema lažnih sastojaka koji bi dali efekat a bili mnogo jeftiniji. Načelno, za sve te proizvode koje kupujemo jedna od manjih stavki u ceni je cena sirovine, zato jedemo đubre lepo smućkano i zato priča o babi koja to nije imala.
crossover crossover 16:40 08.05.2021

Re: иначе - да

principessa_etrusca
Наша (средоземна) цивилизација је створена на уљу.


Маслина није биљка. Маслина је материјални доказ да Бог постоји и да нас тај Бог воли, чак и овакве никакве какви смо.
haklberi_tom haklberi_tom 17:01 08.05.2021

Re: иначе - да

maksa83
Mene zanima koliko ima krpelja tamo gde nema stoke. Sad ako bih pustio dvorište da delimično zaraste, da li bi tu bilo krpelja?

Oko mene nema stoke, ali krpelja ima itekako, zakače se na nas ponekad (mene pupupu mahom zaobilaze) ali ih po ovim kučićima viđam mnogo više, Čkalju smo doduše počeli da mažemo onim frontlajnom za krpelje i buve i od tad ih na njemu nešto i nema, tu i tamo se neki uhvati pošto se ovaj zavlači i valja kojekuda. Krpelja inače ima po travi i žbunju i šikari, ali i po drveću, tj. zaskaču te bez problema i odozgo.

Odvratna živuljka!
haklberi_tom haklberi_tom 17:12 08.05.2021

Re: иначе - да

maksa83
Ili je gaje (ako je moguće, kao npr. lososa), pa je masna ubi Bože...

Farmed salmon from Norway, the most toxic food on the planet.

Norveška je inače najveći proizvođač atlantskog lososa.


Volim losos, ali tunjevinu najviše!
Baš me briga da su i norveški.
Usput - ispada da više ništa nije za jelo.
Pa kako to?!
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:59 08.05.2021

Re: иначе - да

crossover
principessa_etrusca
Наша (средоземна) цивилизација је створена на уљу.


Маслина није биљка. Маслина је материјални доказ да Бог постоји и да нас тај Бог воли, чак и овакве никакве какви смо.

Баш лепо речено!
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:47 09.05.2021

Re: иначе - да

haklberi_tom
maksa83
Ili je gaje (ako je moguće, kao npr. lososa), pa je masna ubi Bože...

Farmed salmon from Norway, the most toxic food on the planet.

Norveška je inače najveći proizvođač atlantskog lososa.


Volim losos, ali tunjevinu najviše!



Pazi se, Čarli:

Mercury levels in fish are measured as parts per million (ppm). Here are the average levels in different types of fish and seafood, from highest to lowest (5Trusted Source):

Swordfish: 0.995 ppm
Shark: 0.979 ppm
King mackerel: 0.730 ppm
Bigeye tuna: 0.689 ppm
Marlin: 0.485 ppm
Canned tuna: 0.128 ppm
Cod: 0.111 ppm
American lobster: 0.107 ppm
Whitefish: 0.089 ppm
Herring: 0.084 ppm
Hake: 0.079 ppm
Trout: 0.071 ppm
Crab: 0.065 ppm
Haddock: 0.055 ppm
Whiting: 0.051 ppm
Atlantic mackerel: 0.050 ppm
Crayfish: 0.035 ppm
Pollock: 0.031 ppm
Catfish: 0.025 ppm
Squid: 0.023 ppm
Salmon: 0.022 ppm
Anchovies: 0.017 ppm
Sardines: 0.013 ppm
Oysters: 0.012 ppm
Scallops: 0.003 ppm
Shrimp: 0.001 ppm

link

A usput, video si verovatno kako ih love, nemilosrdno. Ja volim i tunu i lososa, naročito presne na sušiju, ili pak na roštilju, ali bogami gledam da se ne prežderavam sa istim, ono, bocnem porciju sušija jednom mesečno možda, ili izroštiljam kraljevskog lososa pa ga polako gunstiram na sendviču. Mada sam nedavno odlučio da neću ni toliko. Jedva čekam da naprave lososa od neke zdrave zamene, tipa indijski orah, ili protein iz graška, a ne da jedem ovo za živom i stroncijumom.



srdjan.pajic srdjan.pajic 04:58 09.05.2021

Re: иначе - да

Ja odustala al se raspitivala okolo zašto to niko ne uzme da radi pa mi objasnili da se ne isplati jer moraš da staviš luk. Nema lažnih sastojaka koji bi dali efekat a bili mnogo jeftiniji. Načelno, za sve te proizvode koje kupujemo jedna od manjih stavki u ceni je cena sirovine, zato jedemo đubre lepo smućkano i zato priča o babi koja to nije imala.


Jel tebi ovo nije malo kontradiktorno? Ako sam te dobro razumeo, prvo kažeš da je problem što u dinstani luk moraš da staviš - luk, a to je valjda skupo, a onda kažeš da je cena sirovine jedna od manjih stavki u konačnoj ceni proizvoda?

Meni se čini da to niko ne pravi jer se niko nije setio, ili je prosto zarada suviše mala, ako je u opšte ima, jer nije to samo ispržiti luk, nego sve ostalo, kako si i sama rekla, dakle pakovanje, konzerviranje, transport, kontrola, obezbeđivanje mesta na rafu na prodajnom mestu, itd. A seckanje i prženje luka od strane domaćicu ne košta ništa, sem njenog vremena i života, a to je uvek bilo jeftino, zapravo besplatno. Mislim da to nema mnogo veze sa nekim našim babama i njihovim znanjem o tome šta je zdravo a šta nije, baška što se i to, kako si sama primetila više puta menjalo od onda do danas.

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:09 09.05.2021

Re: иначе - да

Razumem one koji i dalje vole ukus mesa i sira ali ne žele da konuzumiraju te namirnice pa bi hteli da te zamene budu što sličnije originalu... mada mi se čini da su takvi ljudi samo "half-hearted" vegani/vegetarijanci...


Ma, ne traže oni ničije razumevanje, ni merenje veganstva, a još manje ninačemu osnovana mišljenja o tome šta je zdravo a šta nije, i agresivno iznošenje istih.

Rekoh gore da nisam ni vegan ni vegatrijanac, ali mislim da je zdravo da drastično smanjim količinu mesa i mlečnih proizvoda, iako volim i ukus i teksturu istog, ako ne i da ga sasvim eliminišem. I zato tražim i isprobavam šta ima, da nađem ono što mi odgovara i na šta mogu da se naviknem. I mogu da izvestim da se se ponuda znatno poboljšava, da veganske zamene za meso i mlečne proizvode nemaju nikakve veze sa margarinom, da ne sadrže nikakve "sumnjive" supstance, iako je jasno da pljeska od graška ili pasulja i ona od mesišta sa flokijevnog videa možda nikad neće imati isti ukus, boju i miris. So what?!


haklberi_tom haklberi_tom 07:07 09.05.2021

Re: иначе - да

srdjan.pajic
haklberi_tom
maksa83
Ili je gaje (ako je moguće, kao npr. lososa), pa je masna ubi Bože...

Farmed salmon from Norway, the most toxic food on the planet.

Norveška je inače najveći proizvođač atlantskog lososa.


Volim losos, ali tunjevinu najviše!



Pazi se, Čarli:

Mercury levels in fish are measured as parts per million (ppm). Here are the average levels in different types of fish and seafood, from highest to lowest (5Trusted Source):

Swordfish: 0.995 ppm
Shark: 0.979 ppm
King mackerel: 0.730 ppm
Bigeye tuna: 0.689 ppm
Marlin: 0.485 ppm
Canned tuna: 0.128 ppm
Cod: 0.111 ppm
American lobster: 0.107 ppm
Whitefish: 0.089 ppm
Herring: 0.084 ppm
Hake: 0.079 ppm
Trout: 0.071 ppm
Crab: 0.065 ppm
Haddock: 0.055 ppm
Whiting: 0.051 ppm
Atlantic mackerel: 0.050 ppm
Crayfish: 0.035 ppm
Pollock: 0.031 ppm
Catfish: 0.025 ppm
Squid: 0.023 ppm
Salmon: 0.022 ppm
Anchovies: 0.017 ppm
Sardines: 0.013 ppm
Oysters: 0.012 ppm
Scallops: 0.003 ppm
Shrimp: 0.001 ppm

link

A usput, video si verovatno kako ih love, nemilosrdno. Ja volim i tunu i lososa, naročito presne na sušiju, ili pak na roštilju, ali bogami gledam da se ne prežderavam sa istim, ono, bocnem porciju sušija jednom mesečno možda, ili izroštiljam kraljevskog lososa pa ga polako gunstiram na sendviču. Mada sam nedavno odlučio da neću ni toliko. Jedva čekam da naprave lososa od neke zdrave zamene, tipa indijski orah, ili protein iz graška, a ne da jedem ovo za živom i stroncijumom.




Ma!
Ko to više može da prati koliko je šta od hrane nezdravo?!
Pa to ni Maksa nije u stanju.
Stoga - zaključak se (sam) nemeće.
alselone alselone 07:45 09.05.2021

Re: иначе - да

nikad nisam imao problem s ukusom mesa


Super, i ne želiš da jedeš meso ali opet želiš. Logično.
Ali dobro, kontam ja tebe skroz a i nisi nežna snowflake dušica pa može da se priča sa tobom (iako si mlatio veslom po nesretnoj hobotnici ko curica :p)


evo nešto mnogo alarmantnije

Slično tome, veliki problem je i hemija kojom se tretira i zemljšte a i same biljke. Time se uništava i "ubija" sama zemlja, paraziti svih fela postaju sve otporniji, a biljke genetski sve dalje od inicijalnih biljaka i samim tim sve manje hranjive kompleksnihm nutrijentima na uštb onoga što se meri (UH, protein). Bioviverzitet mikrobiologije zemlje postaje sve uži.


Sve ode dođavala, ne samo proizvodnja mesa.

Mislim, ako bismo uzeli svako svoj mikrokosmos, mi možemo reći kao zbog nas nema puno patnje i stradanja. Pa ja kupujem maxom meso i prerađevine od malih privatnih prozivođača koji se "po starinski" odnose prema životinjama. Ti jedeš vege hranu a imaš, verujem, veoma hranjihve kombinacije u toj ishrani. I raznovrsne. Ali to su samo naši mikrokosmosi. Treba da razgovaramo o tome koje su opcije za 7.5 milijardi ljudi.


Nemam odgovor, da se razumemo.
Milan Novković Milan Novković 08:19 09.05.2021

Re: иначе - да

alselone
...Mislim, ako bismo uzeli svako svoj mikrokosmos, mi možemo reći kao zbog nas nema puno patnje i stradanja. Pa ja kupujem maxom meso i prerađevine od malih privatnih prozivođača koji se "po starinski" odnose prema životinjama. Ti jedeš vege hranu a imaš, verujem, veoma hranjihve kombinacije u toj ishrani. I raznovrsne. Ali to su samo naši mikrokosmosi. Treba da razgovaramo o tome koje su opcije za 7.5 milijardi ljudi.
Nemam odgovor, da se razumemo.

Ne bi 7.5 milijardi ili i mngo više, čak u ovom trenutku, trebao da bude prevelik problem, ... teoretski

U US se baca koliko, oko 40% hrane, nekoliko stotina milijardi godišnje, UK 30%. "Baca" je pogrešna reč pošto je svašta u ovom problem, uključujući i delove koji ostanu na njivama ili voćnjacima.

Logistika je veliki deo. A deo probelma si rešio i sam - odeš opušteno u lokalu umesto ogromnih, periodičnih kupovina u samoposlugama.

Polako će i cene koje će uskoro da rastu postati deo rešenja, počećemo više da pazimo, i nećemo stavljati u tanjir porcije koje su nam 30% prevelike.

A posle će doći energija, 3D proizvodnja, itd.

Logistika nači je jako interesantna tema danas, tu su i neminovni Great Resetaši, AI, .... i evo sa sajta jedne od boljih istraživačkih novinara, u svetlu sad već, od Švaba, skoro pa najavljene cyber security krize koja će "biti veća od Covida":

Whitney Webb: AI and the War on Agriculture with Christian Westbrook

Videćeš, to jest čućeš ovde i kako jedan rib-eye stejk ume da ode od US do Kine i nazad pre nego što se, ipak, pripremi ili ne u US

Al sad će fuzija, samo što nije
Milan Novković Milan Novković 08:33 09.05.2021

Re: иначе - да

Ne treba propustiti, ko "voli" geo-političke bitke na temu Evroazijske integracije, gde je pritisak da se to saseče i svet podeli na dva dela ogroman, odjednom su i nemački Zeleni adut u rukama resetaša pošto i Nemačka sad na trenutke ignoriše "instrukcije" iz Brisela, iako delovi briselske panike (ako pratiš pretnje Rusiji) ukazuju na nekomntrolisanost - sad više nije samo nelogično da se Evropa urušava zarad još uvek neocon/neokolonijalnih fantazija, nego sve više igrača kaže njet Sorosima, Švabovima i ostalim, ... dok su Australijske ratobornosti prema Kini i slično samo poslušno bulažnjenje ...

... ako skupiš sat++ da odslušaš podkast videćeš /čuti) i ideje o "potpisivanjima" hrane bakterijama, sporama, ... u imke logistike, jbg, mi smo play-ground tehno...errrrm, dodaj šta hoćeš od na-ivici-i-monstruoznog na trenutke...

... ko misli da kasni sa znanjima na IoT temu neka požuri sa obrazovanjem, dolazi polako i IoBodies.
alselone alselone 08:44 09.05.2021

Re: иначе - да

Videćeš, to jest čućeš ovde i kako jedan rib-eye stejk ume da ode od US do Kine i nazad pre nego što se, ipak, pripremi ili ne u US


Evo upravo sam stigao do tog dela. Pa to je potpuno besmisleno. Uopšte mi nije jasno kako je moguće da to bude isplativo.

Nego, jesi video da Ameri opet prete Rusima izbacivanjem iz SWIFTa? To je toliko glupo da mi nije jasno kako uopšte i prete takvim ćorcima. Pa samo će ih naterati da sa Kinezima naprave svoj svift, kao što su Huavei naterali da napravi svoj stor.
Milan Novković Milan Novković 08:59 09.05.2021

Re: иначе - да

alselone
Videćeš, to jest čućeš ovde i kako jedan rib-eye stejk ume da ode od US do Kine i nazad pre nego što se, ipak, pripremi ili ne u US


Evo upravo sam stigao do tog dela. Pa to je potpuno besmisleno. Uopšte mi nije jasno kako je moguće da to bude isplativo.

Nego, jesi video da Ameri opet prete Rusima izbacivanjem iz SWIFTa? To je toliko glupo da mi nije jasno kako uopšte i prete takvim ćorcima. Pa samo će ih naterati da sa Kinezima naprave svoj svift, kao što su Huavei naterali da napravi svoj stor.

To je sad u poprilično paničnom paketu sada, da vidiš ceo paket pretnji - EU stala iza toga ogromnom većinom (ali, kao što rekoh, sve češće pojedinačne EU zemlje idu protiv briselskih odluka, u Briselu su svi prepodobni poslušnici pošto su velikim delom plaćenici).

Pretnje vezane za Ukrajinu, tako da je false-flag u Ukraniji poprilično verovatan u bliskoj budućnosti (Ukronazies su "sitan" problem pošto EU niej luda za njima).

Rusija im je jako opasna zbog sve veće strategijske saradnje sa Kinom (ulimativni neprijatelje) i sve efikasnije spoljne politike na sveckom nivou, pa promovisanja evroazijske integracije.
Milan Novković Milan Novković 09:31 09.05.2021

Re: иначе - да

alselone
...kao što su Huavei naterali da napravi svoj stor...

Na ovu temu - usporili su Kinu značajno taktički na tu čip-techie foru, ali samo će ih naterati da razviju, sa Rusima (koji se poprilično diversifikuju, u hrani npr, pošto ovde pričamo) svoje tehnologije.

I dalje su Holanđani jedini u EUV litografiji (ako ideš u prošlosti videćeš kako im je "slučajno" izgorela jedna zgrada/fabrika kako su počeli da diskutuju i saradnju sa Kinezima), preko 100M mašina, dal sad par godina lista čekanja, ali to može da traje samo neki jednocifreni sada broj godina.

Iako, u ime sad ovog techno-feudalizma i suludog štampanja novca dosta će otići i u opipljivi R&D (si vido da je IBM "proradio" na 2nm čipovima - doduše njihv R&D je formidable, dok glavni na bizmis nisu uvek prepametni).

Pošto si ti trekkie primetio si sigurno da je SpaceX raketa za Mesec i Mars konačno promrdala. Imaš interesantnu priču o oxigen-rich "motoru" (zato se onako zapaljivala - u kiseoniku svašta hoće da gori), problemima sa pumpama, gaskets (jbt, ne mogu više da se setim srpske reči, ne koristim engleske uvek namerno) ...

... oni su dal oko par decenija koristili one mptpre dal od Ruskog Space shuttlea, koji nije zaživeo, ali je motor bio cool - imali su tu veliku varijantu za shuttle, i manju kasnije korišćenu dosta. Kako se Sovjetski Savez raspao ta neka frabrika (kompleks) ostala bez kinte - milijardu im trebalo da životinjare godišnje i ušli u dilove sa Amerima ... do Ukrajine, kad su Ameri rešili, Pentagon verovatno, da su im Rusi riskantni.

Al nikako da naprave taj motor (oxigen rich nudi nešto bolje iskorišćenje goriva, a u space tehnologiji je svaki procenat bitan).

A onomad u Sovjetskom Savezu to vodio lik Valentin Glushko, 1908-1989, čudan genijalac kažću pošto sa svim ovim sad simulacijama na superkompjuterima posao je vanredno težk, a on, kažu, prosto mentalno "video" kako se sve to kreće kroz engine ...

Ima interesantan MIT Tech Review članak:

Can SpaceX and Blue Origin best a decades-old Russian rocket engine design ...

Poenta ovog skretanja u stranu: U jednom trenutku su razni kongremeni, senatori, ko već ... (ugalvnom političari tamo, u US bar pravnici, u UK pure career politiciants) počeli da broje NASA kintu, kao treba štedeti -bizaran primer ultimativne zapadne inverzije vrednosti na vrhu, NASA kao ultimativna R&D firma.

Plus imamo ove saradnje, najbolje iz jedne države, pa najbolje iz druge ...

... da bi, ipak, sve to žestoko pucalo na trenutke (ide dalje, ali sa manje podrške u gladnim godinama ili decenijama) pod dirigentskom palicom raznih sorosa, rokfelera,rotšilda i ostalih, često u junačim devedesetim godinama života, žednih kontrole nad svetom do poslednjeg daha ...
zilikaka zilikaka 10:03 09.05.2021

Re: иначе - да

Jel tebi ovo nije malo kontradiktorno? Ako sam te dobro razumeo, prvo kažeš da je problem što u dinstani luk moraš da staviš - luk, a to je valjda skupo, a onda kažeš da je cena sirovine jedna od manjih stavki u konačnoj ceni proizvoda?

Nije kontradiktorno nego ti ne čitaš pažljivo. Dakle, ne isplati se u dinstani luk staviti luk, jer on ima cenu, ne baš malu po kilogramu. Kada bi postojao neki prah u koji dodaš vodu, masnoću...pa da to može da zameni dinstani luk, garant bi ga bilo da se kupi u svakoj trafici. Najmanje se isplati kada moraš pošteno da staviš to što prodaješ.
nikvet pn nikvet pn 10:24 09.05.2021

Re: иначе - да

zilikaka
Najmanje se isplati kada moraš pošteno da staviš to što prodaješ.


Тако је Зили, то је кредо произвођача хране. Месари ми са поносом показују најновија достигнућа. Стави 100кг сирове а скида 117кг суве димљене сланине; њему супер. Баштованци исто, ако не и горе. Има поред Мораве један произвођач кечапа, садило се парадајза ихај док није скапирао да је прашак из Кине мања јебада већа зарада.
alselone alselone 10:41 09.05.2021

Re: иначе - да

Najmanje se isplati kada moraš pošteno da staviš to što prodaješ.





Moj sin ima jednog drugara čiji ćale se bavi distribucijom high tek opreme i hemije za poljoprivredu. Pričao mi je u par navrata šta sve sada postoji od hemije, ljudi moji to je horor. Od pospešivanja zrenja do usporavanja zrenja. Kompletan ciklus i sve usput ima neku hemaru koja tu nešto kao optmizuje i poboljšava.
alselone alselone 10:42 09.05.2021

Re: иначе - да

@Milan

Jako zanimljive informacije, Milane. Čini mi se da se sve ubrzava a Amerika u svom hropcu sve više greši.
Milan Novković Milan Novković 11:27 09.05.2021

Re: иначе - да

alselone
@Milan

...Čini mi se da se sve ubrzava a Amerika u svom hropcu sve više greši.

Отприлике. Иако су потези донекле изнуђени у светлу основних претпоставки текуће западне гарнитуре на власти - Амери на врху, али, уз разне тежинске факторе ту су и разне друге, мање или веће, националне па наднационалне групације.

Неоконзерватизам, свест о посебности и грозничаво неиспуштање идеје о хегемонији из руку само појачавају еволутивно да је ...

... однос тежинских фактора неуспеха и успеха код људи несиметричан. Ми болније доживљавамо неуспех него што уживамо у успеху, и то нас онда увек гурка ка поприлично неминовној win-lose стратегији.

То често радимо и у тренуцима кад би нам минимална инстроспекција сугерисала да би више уживали и већу корист извукли из win-win стратегије, осим ако не гледамо не даље до испред носа.

И ми онда просто заобиђемо минималну интроспекцију
haklberi_tom haklberi_tom 13:07 09.05.2021

Re: иначе - да

Milan Novković

...

Pošto si ti trekkie primetio si sigurno da je SpaceX raketa za Mesec i Mars konačno promrdala. Imaš interesantnu priču o oxigen-rich "motoru" (zato se onako zapaljivala - u kiseoniku svašta hoće da gori), problemima sa pumpama, gaskets (jbt, ne mogu više da se setim srpske reči, ne koristim engleske uvek namerno) ...
...

'Gasket' na srpskom ti je zaptivka ili zaptivač.
Ili na najsrpskijem - dihtung.
docsumann docsumann 14:43 09.05.2021

Re: иначе - да

(iako si mlatio veslom po nesretnoj hobotnici ko curica :p)


više ko viking na pečurkama

Treba da razgovaramo o tome koje su opcije za 7.5 milijardi ljudi.



lično mislim da mi prvenstveno možemo i trebamo da mjenjamo svoj mikrokosmos. globalna problematika zna da sludi i pametna čovjeka

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:35 09.05.2021

Re: иначе - да

Nije kontradiktorno nego ti ne čitaš pažljivo. Dakle, ne isplati se u dinstani luk staviti luk, jer on ima cenu, ne baš malu po kilogramu.


A, ok, kad kažeš "sirovina", ne misliš na luk nego na tu neku eventualnu zamenu za luk. Malo ti je neprecizna ta formulacija, pa mi se učinilo kontradiktorno.

No, ja i dalje mislim da je tu cena luka + dinstanja ne tako velika stavka, kad kupuješ na veliko, plus jeftina radna snaga koje ima u izobilju, a u odnosu na sve ostalo što moraš da platiš da bi se tvoj proizvod našao na rafovima i trpezama. Jesi li napravila neki proračun, ili to onako odoka?

Meni u toj ideji malo bode oči i to koliko bi se plastike potrošilo za dristribuciju takvog proizvoda, a to sve posle završi u kitovima i lososima, Ibru, ili na deponiji u Vinči. Možda da se koristi neko pakovanje koje može da se više puta upotrebi, pa na kauciju. Ili da se od ljusaka napravi neki kontejner... ali dobro, da ne razrađujemo ovo ako si već odustala od projekta.






alselone alselone 17:37 09.05.2021

Re: иначе - да

više ko viking na pečurkama


Kad to reče, što bih voleo da se uputim u gljivarstvo, pa da spojim planinarenje sa tim. Bilo bi sjajno.
maksa83 maksa83 19:36 09.05.2021

Re: иначе - да

Kad to reče, što bih voleo da se uputim u gljivarstvo, pa da spojim planinarenje sa tim. Bilo bi sjajno.

Ja bih ti od srca savetovao da se ne baviš sakupljanjem pečuraka u divljini, tu se i iskusni zajebu.

Edit: kao ocu troje dece.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 09.05.2021

Re: иначе - да

maksa83
Kad to reče, što bih voleo da se uputim u gljivarstvo, pa da spojim planinarenje sa tim. Bilo bi sjajno.

Ja bih ti od srca savetovao da se ne baviš sakupljanjem pečuraka u divljini, tu se i iskusni zajebu.


Jednom sam listao neku lepu knjigu o pečurkama u knjižari, u kojoj su pečurke rasporedili tako da su jedne naspram drugih otrovne i jestive, vrste koje liče jedne na druge. I tad sam shvatio da to nije hobi za mene. Ima ih previše koje jako liče, jedne jestive, druge smrtno otrovne.

Mada, priznajem da sam par puta klopao one morel pečurke kojih ima ovde kod nas u brdima a koje je skupila moja jedna pajtašica pećinarka, pa ih spremala na logorskoj vatri za sve. To je bilo prste da poližeš. I sad ih ponekad kupim u prodavnici kad imaju sveže, mada su jezivo skupe.

bene_geserit bene_geserit 22:07 09.05.2021

Re: иначе - да

tu se i iskusni zajebu.

Zajebu se onda kad se uskurče pa misle da sve znaju.
Prvo pravilo - skupljaj samo par jestivih vrsta a ne 20. Recimo vrganje i lisičarke, ili samo vrganje. Vrganje je nemoguće pomešati sa drugim pečurkama ako si oprezan.
Drugo pravilo - kad god je iole sumnjivo koristi sva čula uključujući čulo mirisa. Vrganj ima vrlo karakterističan miris, nema šanse da možeš da pomešaš sa nekim otrovnjačama koje slično izgledaju. Odlomi parče kapice, ima i vrlo karakterističnu teksturu. Naravno ima puno vrsta vrganja, ali ne moraš sve da ih bereš, beri one za koje si siguran.
Treće - kad god je išta sumnjivo baci pečurku.
Četvrto - čuvaj se zmija, ne guraj ruku tamo gde nisi prvo razdžaro štapom.
Peto - beri vrganj po pravilima da povećaš verovatnoću da će na tom mestu da izrastu drugi vrganji. Ja sam imao neku tetku, ta je uvek na istim mestima brala vrganje, ali uvek lepo tako da nastave da se razmnožavaju pa posle sledeće kiše ona opet svrati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:32 09.05.2021

Re: иначе - да

Ja sam imao neku tetku, ta je uvek na istim mestima brala vrganje, ali uvek lepo tako da nastave da se razmnožavaju pa posle sledeće kiše ona opet svrati.


E, to je sustainable pečurking!

edit: a mogu izgleda i da se gaje. link
tess1 tess1 08:53 10.05.2021

Re: иначе - да

alselone
Zanimljiv je i taj veganski trip - hoću da se jebem a da mi ne udje, pa ću da jedem meso i sir, samo što meso neće biti od mesa a sir od sira, nego će da budu neke zamene, samo zdravije.


Jesi vegan, jesi? Ne voliš meso, ne voliš? Ne voliš sir, ne voliš? WTF onda burger, wtf onda šnicla, wtf onda sir?


Misliš na ovaj veganski doručak? I u pravu si, dijelom.. :)

Atomski mrav Atomski mrav 10:26 10.05.2021

Re: иначе - да

Pa to, preplavljeni smo prouzvodima koji se prave od nepoznatih sastojaka. Ne treba biti pametan, nekad je i industrijski majonez stajao po frižiderima i umeo da se pokvari čak i tad. Pre desetak godina shavtim da se čuva u rafovima kao da su cipele. Mogu misliti zašto.


Krstio sam se i levom i desnom rukom kad sam to prvi put video.

Dobro pamtim ukus kiselog mleka koje je odstajalo neotvoreno nedelju dana u frižideru. To bilo kiselo, ne moš jesti. Danas mu je u startu rok trajanja po mesec dana.


Jedan stari lekar iz mog grada je rekao još pre desetak godina, na nečiju opasku da "jogurt više ne valja" (misleći na ukus):
- Znate otkad jogurt ne valja? Otkako su tehnolozi počeli da ga prave.
Atomski mrav Atomski mrav 10:28 10.05.2021

Re: иначе - да

Ma, ne traže oni ničije razumevanje, ni merenje veganstva, a još manje ninačemu osnovana mišljenja o tome šta je zdravo a šta nije, i agresivno iznošenje istih.


Izvini, ali vegani uopšte ne zaostaju u agresivnom iznošenju "ninačemu osnovanih mišljenja".
maksa83 maksa83 11:43 10.05.2021

Re: иначе - да

- Znate otkad jogurt ne valja? Otkako su tehnolozi počeli da ga prave.

Jedna od najgorih prevara je onaj low fat jogurt - to znači da je nakrkan skrobom toliko da skoro da možeš da ga zamesiš.
Atomski mrav Atomski mrav 12:06 10.05.2021

Re: иначе - да

Jedna od najgorih prevara je onaj low fat jogurt - to znači da je nakrkan skrobom toliko da skoro da možeš da ga zamesiš.


Ne čudi me. Moja ćerka je jedno vreme bila na bezglutenskoj ishrani pa smo se iznenadili na kojim sve namirnicama piše "gluten free" - ne zato što je po prirodi bez glutena pa se trgovci dosetili da to izreklamiraju već zato što proizvođači inače u te namirnice dodaju brašno ili nešto drugo što u sebi ima glutena...
Milan Novković Milan Novković 15:16 10.05.2021

Re: иначе - да

Atomski mrav
...

Dobro pamtim ukus kiselog mleka koje je odstajalo neotvoreno nedelju dana u frižideru. To bilo kiselo, ne moš jesti. Danas mu je u startu rok trajanja po mesec dana.


Jedan stari lekar iz mog grada je rekao još pre desetak godina, na nečiju opasku da "jogurt više ne valja" (misleći na ukus):
- Znate otkad jogurt ne valja? Otkako su tehnolozi počeli da ga prave.

I ja se sećam tih kiselih mleka, mi bi onomad rekli: "uzvrištilo se"

Ipak, ja mislim da je nešto drugo u pitanju, naime:

- Mi ovde, tj uglavnom ja iz zabave, pošto žena kaže da se ne isplati, ponekad pravimo jogurt/kiselo mleko.

- Imamo mašinicu, sve lepo u staklenim posudama, prokuvamo organic-freerange mleko prvo, kontrolišemop onda temperature i vremena fermentacije.

- I rezultat je besprekoran.

- Ali, ni ono se nikad ne "uzvrišti" ako se duže ne potroši. Probao sam ja da ga fermentiram duže, ostavljam na sobnoj temeraturi ... njet, uvek je cool.

Mislim da je sve isprogramirano tako da u procesu sve što je za fermentiranje ja isfermentiram, i nema više prostora za dalju fermentaciju, osim ako ga ne bih ostavio predugo na toplom pa krenu i neke druge bakterije da rade radnju dok se ne potrujemo ko kučići.

Ovo nas sad navodi na pitanje šta se onomad događalo sa našim mlekom u selu?

Nije isključeno (gde su sad Huči Inc i slični) da se sada koriste druge kulture, tj onomad davno, kako sve isfermentiraš ti dobiješ to nepodnošljivo kiselo.

To mi je nagađanje, pa nagađam i dalje, cenim i da, kako maje/kulture, nosiš od generacije do generacije, kao onomad na selu, vremenom mu ga dodaš na timskom koktelu bakterija u toj maji, dok mi sada svakih 5-6 cilusa uzmemo novi, mali organic joigurt iz prodavnice od 200-250ml i koristimo ga kao maju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:08 10.05.2021

Re: иначе - да

Atomski mrav
Ma, ne traže oni ničije razumevanje, ni merenje veganstva, a još manje ninačemu osnovana mišljenja o tome šta je zdravo a šta nije, i agresivno iznošenje istih.


Izvini, ali vegani uopšte ne zaostaju u agresivnom iznošenju "ninačemu osnovanih mišljenja".


Ma, čini ti se, pa evo pogledaj samo ovde na blogu, na kojoj strani je agresija, drčnost i nervoza. A veganska ishrana i prednosti su prilično dobro zasnovane i poznate i zato taj način ishrane ima sve više sledbenika. Teško ćeš ti među veganima naći nekog ko nije zainteresovan, obrazovan i upućen u zdravstvene aspekte svega toga i doneo je racionalnu odluku da batali meso i mlečne proizvode.
milisav68 milisav68 19:55 10.05.2021

Re: иначе - да

srdjan.pajic
Teško ćeš ti među veganima naći nekog ko nije zainteresovan, obrazovan i upućen u zdravstvene aspekte svega toga i doneo je racionalnu odluku da batali meso i mlečne proizvode.

Jeste, veganstvo je zdravo ko rudnik litijuma.
zilikaka zilikaka 21:37 10.05.2021

Re: иначе - да

osim ako ga ne bih ostavio predugo na toplom pa krenu i neke druge bakterije da rade radnju dok se ne potrujemo ko kučići.

Za ovo postoji istinita priča. Ljudi kretali na odmor i u kupovini i pakovanju žena na terasi zaboravi voćni jogurt u čaši..
Sve vreme zamišljala kako će izgledati terasa kad se vrate. Ono, izvrilo je, razvilo gasove ispod poklopca,pocepalo poklopac...
Čim su stigli otrčala gore-terasa čista. Uzme jogurt, nije naduvan. Otvori ga, ne smrdi. Na kraju i proba, on isti ko inače samo vruć.
A ima isto i sa paradajzom koji je pao iza zamrzivača i 6 meseci čekao veliko spremanje. Pričo mi čovek, uredno je istao isti, samo se tek malo sparušio.
Pa ti vidi...
bene_geserit bene_geserit 00:54 11.05.2021

Re: иначе - да

Ma, čini ti se, pa evo pogledaj samo ovde na blogu, na kojoj strani je agresija, drčnost i nervoza.

Agresija je iključivo na strani onih koji bi nekome drugom da diriguju šta da radi.
Kako može prosečan blogovski mesožder da bude agresivan, kad njega ljubitelji zečje hrane ne zanimaju, neka pasu travu, jedu alge, rade šta hoće, koga briga a još će i cena čvaraka i jagnjetine da bude niža jer je manja potražnja.
Onda naravno blogo vegani zauzmu poziciju moralne superiornosti. Blogo mesožder opet kaže boli me Đoka šta ovi tupe, da te preživanje trave pravi pametnim svetom bi vladali zečevi i krave a ne ljudi.
Onda jadni blogo vegani, pošto ih niko ne zarezuje dva posto, moraju da podignu ulog. Oni manje agresivni a više pasivno-agresivni krenu o tome kako eto ne bi oni da uvode zabrane ali će društvo da evoluira ka tome kad ljudska svest itd.
Oni više agresivni krenu o carbon footprintu, mesu iz laba, uvođenjem taksi na meso, lepe plakate okolo i sl.
A najagresivniji krenu ciglama na mesare i da maltretiraju jadan mesožderski narod.
U tom trenutku to je stvar čiste samoodbrane da im se najebeš nane nanine, nema tu nikakve agresije i nervoze. Agresivni majmuni tj. zečevi dok ne dobiju po nosu će teško da ukapiraju tako da šta da se radi.
tess1 tess1 04:15 11.05.2021

Re: иначе - да

U tom trenutku to je stvar čiste samoodbrane da im se najebeš nane nanine, nema tu nikakve agresije i nervoze. Agresivni majmuni tj. zečevi dok ne dobiju po nosu će teško da ukapiraju tako da šta da se radi.

Cc, bože sačuvaj..
alselone alselone 05:30 11.05.2021

Re: иначе - да

Bene je suptilan kao prakljača (tako je meni moj deda govorio - nežan si kao prakljača), ali je u pravu. U najvećem broju slučajeva, ne naravno u svim, vegani su ti koji bi da menjaju ove druge i da im nešto ukidaju. Oni su ti koji kidišu na restorane, teraju ljude iz njih, napadaju vlasnike, tuže vlasnike i slično. Ovi drugi samo jedu svoje i ne smaraju - imaju svoju slobodu i daju drugima slobode da odlučuju šta će da jedu a šta neće.

Pazi, divna deca cveća prete smrću farmerima.


Generalno pravilo o životu je da ko o ćemu baba o uštipcima ili kurve o poštenju, tako da oni koji bi najviše da zabranjuju, po pravilu pričaju o slobodama.

Isto je i u politici. Libtardija je ta koja jedino što razume i poštuje je zakon sile i ukidanja, zabranjivanja i kažnjavanja. Veoma ironično pošto se zovu libtardima.
milisav68 milisav68 06:47 11.05.2021

Re: иначе - да

Oni više agresivni krenu o carbon footprintu,

Da, i zdravlju.

A blage veze nemaju o poljoprivrednoj proizvodnji, i koliko tu ima hemije, i narušavanja biodivirziteta, i šta se sve radi da bi se to koliko toliko povratilo.

Preključe gledam Memedovića u emisiji Sasvim prirodno o insektima.

Zanimljiva emisija, vredi pogledati.

docsumann docsumann 07:27 11.05.2021

Re: иначе - да

milisav68
srdjan.pajic
Teško ćeš ti među veganima naći nekog ko nije zainteresovan, obrazovan i upućen u zdravstvene aspekte svega toga i doneo je racionalnu odluku da batali meso i mlečne proizvode.

Jeste, veganstvo je zdravo ko rudnik litijuma.


teško da se može mjeriti sa štetnošću industrije mesa.

milisav68 milisav68 08:02 11.05.2021

Re: иначе - да

docsumann
teško da se može mjeriti sa štetnošću industrije mesa.

Eto, veganstvo uništava i smisao za humor.

Štetno je sve čega se čovek dohvati, a industrija mesa je masovnija i vidljivija, pa ti se čini i da je štetnija.

Zato sam napravio paralelu sa rudnicima litijuma, koji su tamo negde, van našeg vidokruga, a mi vozimo električne automobile i postavljamo panele na krovove.

I mislimo da čuvamo životnu sredinu.

Svojevremeno je krenula kampanja o brizi životinja, pa se zgražavalo nad upotrebom kože i krzna, i u taj prostor su uleteli veštački materjali od plastike, koji lagano truju celu planetu, ali bitno je da je naša savest mirna, jer mi to ne vidimo.

Mislim, pođi od sebe i svoje okoline, i pogledaj šta sve od plastike imaš na sebi i oko sebe.
docsumann docsumann 08:12 11.05.2021

Re: иначе - да

Štetno je sve čega se čovek dohvati, a industrija mesa je masovnija i vidljivija, pa ti se čini i da je štetnija.


ne, ne, govorim o egzaktnim pokazateljima. i latentno i konkretno, i relativno i apsolutno, industrija mesa je masivniji zagađivač.

imaš sve to u onom okačenom klipu (in a nutshell).
tess1 tess1 08:19 11.05.2021

Re: иначе - да

Bene je suptilan kao prakljača (tako je meni moj deda govorio - nežan si kao prakljača), ali je u pravu. U najvećem broju slučajeva, ne naravno u svim, vegani su ti koji bi da menjaju ove druge i da im nešto ukidaju. Oni su ti koji kidišu na restorane, teraju ljude iz njih, napadaju vlasnike, tuže vlasnike i slično. Ovi drugi samo jedu svoje i ne smaraju - imaju svoju slobodu i daju drugima slobode da odlučuju šta će da jedu a šta neće.

Bane je siledžija, rekla bi moja baba.

Njena baba da je jutros u 5 kao ja vidjela šta piše ne bi ništa, samo bi ovako:




Prošli put rekoh da su mi teme o veganstvu sa ljudima koji bi grkljan kidali zubima da im neko uskrati meso u nizu "sve ono što ne radim na Netu" (na ovoj listi su i perverzne poruke nepoznatim ljudima:)

Kako najednom nisam bio u prilici
da urazumim ljude,
potražio sam sreću podalje od njih.

Volter


Neprijatno je upoređivati jednu ili pet aktivistkinja sa milionima milijardi hektolirata prolivene krvi govečeta il svinjčeta, životinje skviče i muču oko planete u svemiru, zvuk iz svemira je krkljanac smrti, mi živimo u kla'nici, sad u ovom trenutku dok ovo pišem neko je povukao nož preko vrata i pustio krv, sad u ovom trenutku milijardu ljudi u stomaku vari mrtvo meso.. Do veganstva od kojeg strahuješ će dovesti ljudska mesožderska (i muška) pohlepa, ne ove djevojčice (kojima bi siledžija Bane nanu naninu) jer vole malo jagnje milovati i šaptati mu na uvo..

Na slici gore je šunka (sa grilovanim povrćem) i sir (blag i grk), kupila sam prvi put neke vrste da probam, poslije dva puta samo da bih slikala (znači, ovo je treći).

Istina je da vegani, pravi vegani, ne žele zamjene za meso i sir, ne, i mislim da ne vrijedi koliko je skupo, ne vrijede cijene, dalje, ova dva jogurta jede moje dijete, mesožder je ali uzme od vegana ono što mu se sviđa i ima faze kad sam hoće da odmori od mesa, npr za jogurte misli da su bolji, kremasti, imaju više voća, manje slatki i nisu žestoki kao kravlji, ni jogurte ne jedem često, ali ovu čokoladu da, dovoljno i gorku i slatku, crnu, odlična je. I namaz lijevo sa strane je odličan, svi su delikates, jutros sam kupila jedan sa orasima.


Generalno pravilo o životu je da ko o ćemu baba o uštipcima ili kurve o poštenju, tako da oni koji bi najviše da zabranjuju, po pravilu pričaju o slobodama.

Isto je i u politici. Libtardija je ta koja jedino što razume i poštuje je zakon sile i ukidanja, zabranjivanja i kažnjavanja. Veoma ironično pošto se zovu libtardima.


Ne razumijem, ovde su potrebni konkretni primjeri, šta vam je ukinuto sa stola? Meso? Ili iz života? Sloboda jesti meso? Kako? Imaš neznatnu tj mizernu grupicu ljudi, entuzijasta (nekad su to bili hipici pa ni u onolikom broju nisu spriječili Vijetnam) koji bi nešto pametnije, čak ni ne idu prečicom nego naivno u ništa, uvjereni prvo da će sve popraviti pričom pa se usude na sulud korak a to je ciglom na mesnicu, na svetinju, pf, pa to je kao mašta vs činjenice, ali dobro, imamo više pogleda na svijet, da li ti i Bane želite svijet po vašoj mjeri? Koja je to mjera? Desničarska, konzervativna? Sa njima je svaka logika logika varalice i hvatanja lopova, logika perverzne lojalnosti, ruku bi odsjecali ako se posegne za jabukom kad nije vrijeme užini, il? :)
tess1 tess1 08:29 11.05.2021

Re: иначе - да

Preključe gledam Memedovića

milisav68 milisav68 08:31 11.05.2021

Re: иначе - да

docsumann
ne, ne, govorim o egzaktnim pokazateljima. i latentno i konkretno, i relativno i apsolutno, industrija mesa je masivniji zagađivač.

Od čega, od poljoprivredne proizvodnje?

Od zamene kože plastikom?
milisav68 milisav68 08:36 11.05.2021

Re: иначе - да

tess1
ali ovu čokoladu da, dovoljno i gorku i slatku, crnu, odlična je.

Valentino i Renato
Čokolada i kakao
Tako slatka su mi oba
Pa izabrat ne znam koga :)

Doduše tu nema krvi, samo deca robovi.
tess1 tess1 08:37 11.05.2021

Re: иначе - да

Doduše tu nema krvi, samo deca robovi.

Pa da, da nema djece robova ne bi se mi sad dopisivali ovako drugarski, zar ne? :)
milisav68 milisav68 08:51 11.05.2021

Re: иначе - да

Pa da, da nema djece robova ne bi se mi sad dopisivali ovako drugarski, zar ne? :)

Mali ljudi su radiju, a mala deca u telefonima :)
Atomski mrav Atomski mrav 08:53 11.05.2021

Re: иначе - да

Bane je siledžija, rekla bi moja baba.

Ne sporim da mu je takav nastup ali i ovaj tvoj pljuc sa moralne visine nije ništa bolji.
tess1 tess1 09:04 11.05.2021

Re: иначе - да

Ne sporim da mu je takav nastup ali i ovaj tvoj pljuc sa moralne visine nije ništa bolji.

:))

Ma nisam tako gruba prema Banetu, bila sam na Dunavu jutros, sve miriši na mulj i ribu. Uživancija. Zato. :)
alselone alselone 09:08 11.05.2021

Re: иначе - да

ne, ne, govorim o egzaktnim pokazateljima. i latentno i konkretno, i relativno i apsolutno, industrija mesa je masivniji zagađivač.

imaš sve to u onom okačenom klipu (in a nutshell).


Zato što je to najveća industrija na svetu. Kada budemo imali samo biljke, to će biti najveći zagađivač. Sada je to takođe i industrija energije, pa samom revolucijom koja se na sličan način agresivno propagira, ne dobijamo mnogo, ako se pogleda holistički cela planeta i cela industrija energije. Pojedinačno, neke elektrane manje emituju.

alselone alselone 09:08 11.05.2021

Re: иначе - да

šta vam je ukinuti sa stola?

Još uvek ništa, ali razgovor nije o tome kakvo je stanje danas, nego kuda idemo.
docsumann docsumann 09:10 11.05.2021

Re: иначе - да

milisav68
docsumann
ne, ne, govorim o egzaktnim pokazateljima. i latentno i konkretno, i relativno i apsolutno, industrija mesa je masivniji zagađivač.

Od čega, od poljoprivredne proizvodnje?




upoređivah industriju ishrane baziranu na biljkama, od industrije mesa.


Od zamene kože plastikom?


ih, pa valjda smo odmakli dalje od skaja

alselone alselone 09:13 11.05.2021

Re: иначе - да

Takodje, moram da dodam nešto.

Postoji "narativ" kako su vegani najposvećeniji zdravoj ishrani.

Ja bih dodao na to da se sve više pojavljuju dijete ljudi koji "još više" paze šta jedu i koje ne izbacuju meso, upravo zbog zdravlja. E, sad, priča je slična kao i u energetici, o tome nema puno razgovora (ima i onaj Majkl Mur film koji sam kačio pa ga pogledala jedna i po osoba, jer se ne uklapa u mantru), i veoma se agresivno napadaju oni koji o tome pričaju. Veoma agresivno.

Stvar je u tome, da se žitarice a i neke druge industrijske biljke, genetiskim mutacijama veoma udaljavaju od originalnih biljaka i da postaju veoma agresivne po zdravlje. Postoji ceo pravac istraživanja autoimunih bolesti, kojih realno ima sve više, i koje povezuje industrijske biljke i ove bolesti. Prvenstveno se tu misli na žitarice, pseudožitarice ali i mnoge druge biljke koje su praktično nezaobilazne u svakodnevnoj ishrani.
docsumann docsumann 09:19 11.05.2021

Re: иначе - да

Zato što je to najveća industrija na svetu. Kada budemo imali samo biljke, to će biti najveći zagađivač.


ok, fer enough.

al valjda nam je cilj da prelazimo na manje štetna rješenja.
ako je vjerovati podacima iz tog nut shell klipa, ako bi krave posmatrali kao zasebnu idnustriju, bile bi 3. po redu najveći emiter štetnih gasova.

evo nekih globalnim ekonomskih predviđanja s veganskog aspekta



docsumann docsumann 09:31 11.05.2021

Re: иначе - да

Postoji "narativ" kako su vegani najposvećeniji zdravoj ishrani.

Ja bih dodao na to da se sve više pojavljuju dijete ljudi koji "još više" paze šta jedu i koje ne izbacuju meso, upravo zbog zdravlja. E, sad, priča je slična kao i u energetici, o tome nema puno razgovora (ima i onaj Majkl Mur film koji sam kačio pa ga pogledala jedna i po osoba, jer se ne uklapa u mantru), i veoma se agresivno napadaju oni koji o tome pričaju. Veoma agresivno.


ne vidim problem da ljudi od struke, o tome razgovaraju u akademskoj atmosferi, bez upadanja u varru, trans i bjes.

problem je kako filtrirati uticaj lobija, i jedne i druge industrije, i usresrediti se na činjenice i analize.

što se pravilne ishrane tiče, ona je globalni trend.
i složio bih se da vegani prednječe u promovisanju zdravih i ekoloških načina ishrane.
al imaš i tamo onih koji samo ne žele da se životinje ubiajju, al će rado jesti pomfrit i paštu.
baš kao što i među mesojedima ima onih koji vade računa o kvalitetu svoje dijete.

simpatična priča. pametna žena...

vegan is what I eat, not what I am



otprilike se kuvam na ovoj vatri zadnjih sedmica.
definitivno sam prešao samo na domaći sir, indistrijska jaja sam davno odbacio.

sad tek primjećujem koliko slabo stojimo s alternativnim proizvodima za veganski način ishrane, bar u Crnoj Gori.
tess1 tess1 09:36 11.05.2021

Re: иначе - да

Još uvek ništa, ali razgovor nije o tome kakvo je stanje danas, nego kuda idemo.

Ok, to već izgleda kao prvi voz il željezni konj, ili ono da će dijete raslo sa dva geja il dve lezbejke biti gej ili lezbejka, možda oboje. Vegani ni milimetar ne utiču na budućnost, tvrdim.

U realnosti veganstvo nije virus, moje dijete je primjer, i u realnosti vegan i mesožder prave kompromis, prvo, vegan više trpi kraj mesoždera, ja sve kuvam normalno sa mesom, pečem, bez probavanja, pravim po osjećaju (I kupam se jer ne mogu podnijeti miris pečenog mesa u kosi), drugo, mesožder sam upoređuje šta hoće šta ne, on nije radikalan, u stvari svaštojed je, za razliku od mene..

Upoređuje, to je riječ ili situacija u kojoj rastu zdrava djeca, mislim, zdrava u glavu, i to je budućnost djece (bila bi, trebalo bi), da oni vide hoće li npr meso jesti ili ne, ali, ako im prije toga roditelji ne upadnu amok zato što je mesar njihovu davno rezervisan teleću plećku greškom dao Savki. Naravno da će djeca kad vide kolike traume izaziva ručak bez mesa pomisliti da drugo ne postoji, il? Druga budućnost ne postoji.

alselone alselone 09:43 11.05.2021

Re: иначе - да

docsumann
Zato što je to najveća industrija na svetu. Kada budemo imali samo biljke, to će biti najveći zagađivač.


ok, fer enough.

al valjda nam je cilj da prelazimo na manje štetna rješenja.
ako je vjerovati podacima iz tog nut shell klipa, ako bi krave posmatrali kao zasebnu idnustriju, bile bi 3. po redu najveći emiter štetnih gasova.

evo nekih globalnim ekonomskih predviđanja s veganskog aspekta


Hocu da kazem da ti je argument o neubijanji sasvim dovoljan. Ovi o zdravlju i zagadjenju su jako problematicni.
milisav68 milisav68 09:55 11.05.2021

Re: иначе - да

upoređivah industriju ishrane baziranu na biljkama, od industrije mesa.

Pa to je poljoprivredna proizvodnja.

Eno u klipu kod Memedovića kažu da su smrdibube prošle godine u Italiji napravile štetu na voću i povrću od 600 miliona evra.

Smrdibube nemaju prirodnog neprijatelja, i šta misliš, kako će to da se reši?

Pa nekim novim otrovom koji će kroz jabuku da dođe na tvoj sto.

A usput će da pobije sve insekte koji se nađu u blizini.

Juče u selu kod mene, traktori sa cisternama ceo dan prskaju po njivama.Pšenicu i ječam napala Lema, pa gledaju da sačuvaju ono malo roda što je ostalo.

U bašti, krompirova zlatica, koliko hoćeš, a ti možeš da gledaš i da se nerviraš ili da prskaš...

Na pijaci ili marketu - naravno da ništa nije prskano, i sve je zdravo i sve organski...

Kad bi stvarno bilo organsko, kilo jabuka bi bilo 100 evra.
milisav68 milisav68 10:01 11.05.2021

Re: иначе - да

alselone

Hocu da kazem da ti je argument o neubijanji sasvim dovoljan. Ovi o zdravlju i zagadjenju su jako problematicni.

Pa da.

Čak ni ubijanje nije toliko problematično, jer se to danas radi koliko toliko humano vazdušnim pištoljima sa iglom, gde je smrt trenutna.

Veći problem su velike farme i nehumani uslovi života tih životinja koje tamo žive.
docsumann docsumann 10:10 11.05.2021

Re: иначе - да

alselone
docsumann
Zato što je to najveća industrija na svetu. Kada budemo imali samo biljke, to će biti najveći zagađivač.


ok, fer enough.

al valjda nam je cilj da prelazimo na manje štetna rješenja.
ako je vjerovati podacima iz tog nut shell klipa, ako bi krave posmatrali kao zasebnu idnustriju, bile bi 3. po redu najveći emiter štetnih gasova.

evo nekih globalnim ekonomskih predviđanja s veganskog aspekta


Hocu da kazem da ti je argument o neubijanji sasvim dovoljan. Ovi o zdravlju i zagadjenju su jako problematicni.


meni lično jesu. to sam davno sa sobom rješio.

no, o ovim drugim problemima se da raspravljati analitički i racionalno.

meni drago što smo prešli na taj nivo dikusije i da ne moramo više da se pačamo u ličnu moralnost & ispravnost svakog od nas.


docsumann docsumann 10:17 11.05.2021

Re: иначе - да

milisav68
upoređivah industriju ishrane baziranu na biljkama, od industrije mesa.

Pa to je poljoprivredna proizvodnja.

Eno u klipu kod Memedovića kažu da su smrdibube prošle godine u Italiji napravile štetu na voću i povrću od 600 miliona evra.

Smrdibube nemaju prirodnog neprijatelja, i šta misliš, kako će to da se reši?

Pa nekim novim otrovom koji će kroz jabuku da dođe na tvoj sto.

A usput će da pobije sve insekte koji se nađu u blizini.

Juče u selu kod mene, traktori sa cisternama ceo dan prskaju po njivama.Pšenicu i ječam napala Lema, pa gledaju da sačuvaju ono malo roda što je ostalo.

U bašti, krompirova zlatica, koliko hoćeš, a ti možeš da gledaš i da se nerviraš ili da prskaš...

Na pijaci ili marketu - naravno da ništa nije prskano, i sve je zdravo i sve organski...

Kad bi stvarno bilo organsko, kilo jabuka bi bilo 100 evra.


koliko se sjećam, niko ovdje nije ustvrdio da je okretanje isključivo biljnoj ishrani ekološki sjajno rješenje, bez ikakvih problema i lošeg uticaja na prirodu.

jbg, tehnološki smo tu gdje smo, i svaki naš proces proizvodnje vrši negativan uticaj na biosferu.
jednostavno, to nam je usud.

pitanje je samo - možemo li te negativne uticaje držati u okviru vrijednosti od kojih priroda u jednom godišnjem ciklusu može da se oporavi?

dok se ne dočepamo neke savršenije i bezbjednije tehnologije, moramo se potruditi da ne spržimo sebe i planetu.
milisav68 milisav68 10:31 11.05.2021

Re: иначе - да

dok se ne dočepamo neke savršenije i bezbjednije tehnologije, moramo se potruditi da ne spržimo sebe i planetu.

To ja pričam od početka.

Bez veze je upirati prstom u mesnu industriju ili fosilna goriva, ako je alternativa ista, samo malo manje vidljiva.

Za početak je dovoljno da se traži da se izbace plastične flaše, kese i sva ambalaže od plastike, kao i da se forsira reciklaža elektronike.
docsumann docsumann 10:38 11.05.2021

Re: иначе - да

Bez veze je upirati prstom u mesnu industriju ili fosilna goriva, ako je alternativa ista, samo malo manje vidljiva.

Za početak je dovoljno da se traži da se izbace plastične flaše, kese i sva ambalaže od plastike, kao i da se forsira reciklaža elektronike.


ako je ekološki uticaj tu negdje (ajde, da zamrznemo diskusiju oko toga, na trenutak) ne treba zanemarivati ni etičku komponentu.

to ti je kao trka za MVP nagradu u NBA.
ako su individualne statistike (i standardne i napredne) izjednačene, gleda se pozicija tima na tabeli, pa ako je i to manje-više tu negdje, gleda se koji je igrač značajniji za ekipu (šta bi uradili bez njega,m koliko još supsrstarova ima pord sebe, itd.

dakle, go Jokara!


milisav68 milisav68 10:50 11.05.2021

Re: иначе - да

docsumann
ako je ekološki uticaj tu negdje (ajde, da zamrznemo diskusiju oko toga, na trenutak) ne treba zanemarivati ni etičku komponentu.

Ne treba, i to je ok kad usavršimo - ne ubij, ne laži, ne kradi...
docsumann docsumann 11:01 11.05.2021

Re: иначе - да

milisav68
docsumann
ako je ekološki uticaj tu negdje (ajde, da zamrznemo diskusiju oko toga, na trenutak) ne treba zanemarivati ni etičku komponentu.

Ne treba, i to je ok kad usavršimo - ne ubij, ne laži, ne kradi...


kad usavršimo je pogrešan termin, jer ga nikad nećemo usavršiti
al usavršavanje je ok, jer označava permanentno poboljšavanje postojećeg načina.
pa makar to bili mali pomaci. al ako su mogući, ne treba ih odbacivati.

to da treba čekati da postanemo moralno besprekorni u svakom pogledu kako bi i od drugih zahtjevali (steknuvši pravo na bačanje kamenom, kao prvi) da se koriguju je besmislica.
na taj način ni do kave promjene nikad ne bi doščo, sve čekajući na pravi trenutak i sazrele uslove.

inače, ne kaže se ne laži. to je velika zabluda, mislim u hriušćanskom civilizacijskom krugu, Biblija kaže - ne svjedoči lažno protiv bližnjeg svog, što je tehnički bitno različito.
zaharaga zaharaga 22:29 11.05.2021

Re: иначе - да

tess1



Neprijatno je upoređivati jednu ili pet aktivistkinja sa milionima milijardi hektolirata prolivene krvi govečeta il svinjčeta, životinje skviče i muču oko planete u svemiru, zvuk iz svemira je krkljanac smrti, mi živimo u kla'nici, sad u ovom trenutku dok ovo pišem neko je povukao nož preko vrata i pustio krv, sad u ovom trenutku milijardu ljudi u stomaku vari mrtvo meso.. Do veganstva od kojeg strahuješ će dovesti ljudska mesožderska (i muška) pohlepa, ne ove djevojčice (kojima bi siledžija Bane nanu naninu) jer vole malo jagnje milovati i šaptati mu na uvo..




Eto, veganci a naci. Mogu milioni jevreja u krematorijum, i milioni srba pod srbosijek, ali jagnje da se ne dira. Fuj, pogane duse veganske.

I koliko je to krava tih milion milijardi hektolitara krvi?





pa se usude na sulud korak a to je ciglom na mesnicu, na svetinju, pf, pa to je kao mašta vs činjenice, ali dobro, imamo više pogleda na svijet, da li ti i Bane želite svijet po vašoj mjeri? Koja je to mjera? Desničarska, konzervativna? Sa njima je svaka logika logika varalice i hvatanja lopova, logika perverzne lojalnosti, ruku bi odsjecali ako se posegne za jabukom kad nije vrijeme užini, il? :)




Pa da li je tebi neki mesozder polupao imovinu zato sto ti meso ne jedes, u svom suludom pokusaju da te preumi? Nije? E pa onda si ti zlocinac, stetocina i nasilnik, sto unistavas drugome mogucnost da radi, dok ti, besposleni parazit, nemas druga posla nego da smisljas zlobu nekome zato sto se s tobom ne slaze.

zaharaga zaharaga 22:35 11.05.2021

Re: иначе - да

docsumann
Zato što je to najveća industrija na svetu. Kada budemo imali samo biljke, to će biti najveći zagađivač.


ok, fer enough.

al valjda nam je cilj da prelazimo na manje štetna rješenja.
ako je vjerovati podacima iz tog nut shell klipa, ako bi krave posmatrali kao zasebnu idnustriju, bile bi 3. po redu najveći emiter štetnih gasova.

evo nekih globalnim ekonomskih predviđanja s veganskog aspekta






Pa sta se bunis?

Da ljudi ne ubijaju goveda, napunio bi se svet metanom, svi bismo izgoreli na mah, kad prvi pusac zapali. Ovako, klanice nas spasavaju od globalnog spaljivanja.
bene_geserit bene_geserit 01:56 12.05.2021

Re: иначе - да

ako je ekološki uticaj tu negdje ne treba zanemarivati ni etičku komponentu.

To što bi ti istrebio domaće životinje i ne bi im dozvolio da postoje, da se rađaju i umiru, i misliš da je to etički je tvoj problem, mišljenje je kao dupe, svako ga ima.
Imaš pravo i da ga propagiraš naravno kao što i ja imam pravo da ti kažem da samo moroni imaju želju da uređuju život drugima i da sa na pozicije moralne superiornosti sude i dele nekakve etičke lekcije. Pogotovo ako pri tome ne žele da žrtvuju ništa od svoje udobnosti u tehnološkoj civilizaciji koja ubija i istrebljuje razne životinjske vrste svakoga dana.
solo solo 17:19 05.05.2021

His Majesty - Pelikan





p.s.


kamilo_emericki kamilo_emericki 18:33 05.05.2021

Re: His Majesty - Pelikan

solo

p.s.

Eh.
Ribozom Ribozom 18:45 05.05.2021

Re: His Majesty - Pelikan

Zar se od pelikana ne prave gumice?

Odslusah podcast 'snaga uma' sa Dzamicem, i preporucujem. Posle cuh da Mali planira rast bdp-a od 10% u drugom kvartalu, pa me u'vati jeza. A velikani-pelikani su mi neka davna, davna vremena.

ps. Ne mogu da mecem link.



solo solo 19:11 05.05.2021

Re: His Majesty - Pelikan

Zar se od pelikana ne prave gumice?



Pelikan gumica
Kondom navučen na poveću patku.

Prodavačica u DM-u: "Kakve želite kondome, možda ove fešn flejvor ultra pležr sa ukusom šljive džanarike i erotičnim ekstraktima aloa vere?"

Preldžija: "Ma jok - pelikan veličina, što jeftinije!"


Pelikani ne prave razliku između slane i slatke vode, ali prave razliku između plitke i duboke.
tess1 tess1 18:13 05.05.2021

Goruće

Svaki potez pogoršava situaciju i Njemci to nazivaju cugcvang (Zugzwang), svaki potez vodi ka matu, do sinoć, sinoć čujem da je to Dilema Atsutskog (Rusa? Japanca?), na Netu nema tragova o njemu.
(postoji irskog pisca R. Beneta krimić Zugzwang o šahovskom turniru 1914. u S. Peterburgu)

Ok, idemo dalje,
Pomislim prvo na olovku Pelikan, pa tek vidim da je pelikan iznad velikana. Znači, tako. Dobra volja i drskost su dovoljni za progrešne poteze. :)
alselone alselone 18:14 05.05.2021

Re: Goruće

Njemci to nazivaju cugcvang (Zugzwang)

To je oficijelni šahovski termin.
tess1 tess1 18:18 05.05.2021

Re: Goruće

To je oficijelni šahovski termin.

Shvatila sam, Atsutskog nema.
zilikaka zilikaka 18:36 05.05.2021

Re: Goruće

Pomislim prvo na olovku Pelikan, pa tek vidim da je pelikan iznad velikana. Znači, tako. Dobra volja i drskost su dovoljni za progrešne poteze. :)

Ja još pokušavam da dešifrujem šta je "gost autor" hteo da kaže, i ovo tvoje mi je prilična pomoć.
alselone alselone 18:37 05.05.2021

Re: Goruće

Atsutskog nema.

Nisam ovaj deo razumeo.
docsumann docsumann 18:43 05.05.2021

Re: Goruće

alselone
Njemci to nazivaju cugcvang (Zugzwang)

To je oficijelni šahovski termin.


možda ti bude interesantno.

tess1 tess1 18:51 05.05.2021

Re: Goruće

Ja još pokušavam da dešifrujem šta je "gost autor" hteo da kaže, i ovo tvoje mi je prilična pomoć.

Kao ulaz i izlaz algoritma. :)
tess1 tess1 18:52 05.05.2021

Re: Goruće

Nisam ovaj deo razumeo.

Nisam ni ja, tražim Atsutskog. :)
alselone alselone 18:53 05.05.2021

Re: Goruće

možda ti bude interesantno.


Solidno objašnjenje ali senzacionalistički klikbejt naslov. Ovo nije objašnjenje kojim se neko ko već dobro zna da igra unapredio za 200 bodova. Ali dobro, simpatično je za početnike i malo bolje od početnika.

Škola šaha ima jako dobrih, ja bih izdvojio Masterklass i Kasparova (hvala maksi od srca još jednom što mi je to kupio na poklon).

Pored toga šahovski programi su nekada imali jako dobre škole. Sećam se Chessmastera, mislim da je 9000 verzija bila (a 2000 sam igrao još na Atariju početkom devedesetih).
docsumann docsumann 19:08 05.05.2021

Re: Goruće

meni se dopalo što je ovaj pristup lak za upamtiti.
naravno, vjerujem da pali u šahovskom polusvijetu, a ja sam ga davno batalio, tako da čak ni tu ne pripadam

inače, ne pratim šah na YT, pa ne znam kako me algoritam pronašao s ovim. možda neki davni trag
alselone alselone 19:48 05.05.2021

Re: Goruće

meni se dopalo što je ovaj pristup lak za upamtiti.


Ево ти још бољи принцип - уместо да тераш противника да се брани, терај га да се пасивизира. Да, обрана је одличан начин да се нако пасивирира, али није једини. На пример "издувавање" напада је такође одличан начин да се противник пасивизира. Ако на пример играте напад за напад што се дешава код супротних рокада, неком простом жртом можеш да му веома успориш напад, тако да постане пасиван и да мора да тражи други начин а времена нема.
docsumann docsumann 20:30 05.05.2021

Re: Goruće

neobični portretisti...



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana