Jubileji| Politika| Život| Životinjski svet

25. maj, Dan mladosti od 80 leta i ukus radioaktivnog cveća

loader RSS / 25.05.2021. u 17:21

25. мај се најбоље славио у Северној Кореји, па код нас, југосоцијалиста, до неке тамо године. Северна Кореја је остала доследна, а ми смо издали. 

Црвени теписи и поњаве које се радосно вијоре, метузалем који више личи на корњачу са белом маршалском капом, умерена срећа ликова око њега, омладина која је месецима вежбала да би на стадиону најпрецизније извела сваки покрет кореографије, радиоактивно цвеће свуда, бело и црвено, нација која трепти пред телевизором уз позајмљено печење, озареност, егзалтираност, празне улице... Кога затекну на улици воде га у подрум супа. Е, то је био догађај. А наредних недељу дана репризе на телевизији и нација све време опијена. Троструки народни у фотогреј стаклима и фризуром зафарбаном у колорит какав поседује, отприлике, ирски сетер. Стиже штафета и нека девојка којој срце лупа толико да јој зауставља дах, па хиљаду пута увежбаван текст хоће и да запне у грлу. Е, тада матори хоштаплер хоће и да се осмехне, пободри, пружи подршку.., јер он у бити воли омладинке. Штафета је учинила да ми се скоро огади олимпијска бакља. 

Где смо данас? 

Половина људства се некако отргла од тог бајатог, лепљивог цвећа, од те смртоносне радијације, а друга половина људства упркос гајгеровом бројачу каже да је то најздравија радијација у њиховом животу, и радо би јој се вратили. Е, сад, што би се вратили они, што је заиста трагично, него би, да могу, вратили и ову половину која је таман извршила какву-такву деконтаминацију.  

Дакле, пола-пола. Пола удаси носталгије, а пола страха због балансирања злог времена које је прошло и истог тог времена које се некако пребацило и на ову страну, коју је требало да заузме будућност, па се смешка и вреба. 



Komentari (148)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kamilo_emericki kamilo_emericki 14:51 27.05.2021

Re: Imam pitanja


U mom kraju važi pravilo da pravi ljudi, bez obzira na pol, "podvežu muda", izađu na megdan i biljegu a ne kriju se pod suknje i čekaju da neko drugi uradi ono što bi oni uradili ali nemaju muda za to.
Mladobosanci su izašli na biljeg carevini, založili svoje živote za ideju i uradili šta su mislili da treba. Komunisti bili spremni robijati i izaći golih ruku pred najmoćniju i najsuroviju silu Evrope. Jedan od njih, Koča Popović, "jebivetar sa pariških bulevara", ostavio sve te bulevare i otišao u Španiju da zaustavlja nadiruće zlo bez obzira na značajne šanse da nikad više ne vidi te bulevare.
Danas je nmogo od onih što žale kako neko, mjesto njih, nije svojim qrcom izmješao vruć katran ali nisu se spremni ni poseksati u divljoj, nepokošenoj travi zbog straha da ih mrav iz trave ne ujede za goli guz.
cmix909 cmix909 10:02 28.05.2021

Re: Imam pitanja

kamilo_emericki
...Koča... mrav...

Jedva da išta znam o tom Koči -- ovde su iznete neke zanimljivosti o njemu, ali se crtice iz biografije takvih likova spontano razbeze iz memorije. On je, dakle, bio dovoljno odvazan da izaziva marabunte na nudistickoj plazi, a imao i pristup, pa opet nista.
gedza.73 gedza.73 12:07 28.05.2021

Re: Imam pitanja

apacherosepeacock
A tek nosanje štafete

Ni to nisu mogli da smisle nego su ukrali i prekrečili sokolsku štafetu iz Kraljevine.
S obzirom da im je Velikan Vođa bio obijač kioska... ne kioska nego je obio crkvu sa još jednim pajtosem i drukara saboraca stranoj agenturi u Moskvi zbog čega su mnogi stradali nije ni čudan toliki lopovluk.

Inače ova

štafeta je krenula iz Slovenije 1940. godine.

Ona je posebno zanimljiva jer su naša braća Slovenci poslednju štafetu u SFRJ jubilarno obeležili mapom kraljevine Jugoslavije i rečima da je tim prugama preneta štafeta iz svih župa u čast uzvišenog starešine i kralja Petra II.

Slovenci, braćo, moj dubok naklon i poštovanje.


Takođe su komunisti izbacili tenkove na ulice i pohapsili mnogobrojne Albance koji su socijalnim i pravdoljubivim zahtevima tražili svoja prava baš u trenutku Titove Štafete. Protesti su bili medijski poprilično 'ignorisani'. Postoje priče da je u te proteste bila umešana jedna velika sila. A nije SAD. Čak po tvrdnjama nekih učesnika došlo je do ogromne upotrebe prekomerne sile (ako se to tako kvalifikuje u stručnim vojnim bezbedonosnim krugovima)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:25 28.05.2021

Re: Imam pitanja

gedza.73
apacherosepeacock
A tek nosanje štafete

Ni to nisu mogli da smisle nego su ukrali i prekrečili sokolsku štafetu iz Kraljevine.
S obzirom da im je Velikan Vođa bio obijač kioska... ne kioska nego je obio crkvu sa još jednim pajtosem i drukara saboraca stranoj agenturi u Moskvi zbog čega su mnogi stradali nije ni čudan toliki lopovluk.

Inače ova

štafeta je krenula iz Slovenije 1940. godine.

Ona je posebno zanimljiva jer su naša braća Slovenci poslednju štafetu u SFRJ jubilarno obeležili mapom kraljevine Jugoslavije i rečima da je tim prugama preneta štafeta iz svih župa u čast uzvišenog starešine i kralja Petra II.

Slovenci, braćo, moj dubok naklon i poštovanje.


Takođe su komunisti izbacili tenkove na ulice i pohapsili mnogobrojne Albance koji su socijalnim i pravdoljubivim zahtevima tražili svoja prava baš u trenutku Titove Štafete. Protesti su bili medijski poprilično 'ignorisani'. Postoje priče da je u te proteste bila umešana jedna velika sila. A nije SAD. Čak po tvrdnjama nekih učesnika došlo je do ogromne upotrebe prekomerne sile (ako se to tako kvalifikuje u stručnim vojnim bezbedonosnim krugovima)



freehand freehand 12:49 28.05.2021

Re: Imam pitanja

ogromne upotrebe prekomerne sile



bezbedonosnim

Na srpskom je to "bezbednosnim".
Inače, jedna od reči-lakmusa u srpskom jeziku, na kojima se obavezno spotiču polupismeni filozofi-palamuderi, poneteri za društvo u ćošku.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:04 28.05.2021

Re: Imam pitanja

gedza.73



Gedžo ponetiraš.

Lakmus.
freehand freehand 13:09 28.05.2021

Re: Imam pitanja

Lakmus.

I lapsus calami je lakmus, takođe.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:17 28.05.2021

Re: Imam pitanja

freehand
Lakmus.

I lapsus calami je lakmus, takođe.



Ne cerekaj se drugima dok sam praviš iste greške. Lakmus takođe.
freehand freehand 13:29 28.05.2021

Re: Imam pitanja

apacherosepeacock
freehand
Lakmus.

I lapsus calami je lakmus, takođe.



Ne cerekaj se drugima dok sam praviš iste greške. Lakmus takođe.

BezbedOnosno je lakmus nepismenosti i neznanja.
Lapsus calami je lakmus sindroma druge vrste, orijentisan ka ličnosti i karakteru.


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:46 28.05.2021

Re: Imam pitanja

BezbedOnosno je lakmus nepismenosti i neznanja.


Tim aršinom je i tvoje poNEtiraš.
freehand freehand 13:49 28.05.2021

Re: Imam pitanja

apacherosepeacock
BezbedOnosno je lakmus nepismenosti i neznanja.


Tim aršinom je i tvoje poNEtiraš.

Ma jok.
Ali to je, izgleda, i test inteligencije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:59 28.05.2021

Re: Imam pitanja

freehand
apacherosepeacock
BezbedOnosno je lakmus nepismenosti i neznanja.


Tim aršinom je i tvoje poNEtiraš.

Ma jok.
Ali to je, izgleda, i test inteligencije.


Jeste, kad požuriš drugome da se smeješ za grešku u kucanju pa pri tom i sam napraviš jednu.



freehand freehand 14:17 28.05.2021

Re: Imam pitanja

Jeste, kad požuriš drugome da se smeješ za grešku u kucanju pa pri tom i sam napraviš jednu.

Ne. BezbedOnosno je iskrivljena reč standardna za wanabe analitičare a neznalice.
Podsmevanje slovnoj grešci je odlika plitkoumlja, a manipulacija slovnim greškama već ukazuje na kvarove u karakteru. Skoro pa nivo manipulacije "socijalnim zahtevima" albanskih demonstranata u Prištini, ne bi li se ciljana žrtva navukla na mentalni ringišpil.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:18 28.05.2021

Re: Imam pitanja

freehand
Jeste, kad požuriš drugome da se smeješ za grešku u kucanju pa pri tom i sam napraviš jednu.

Ne. BezbedOnosno je iskrivljena reč standardna za wanabe analitičare a neznalice.
Podsmevanje slovnoj grešci je odlika plitkoumlja, a manipulacija slovnim greškama već ukazuje na kvarove u karakteru. Skoro pa nivo manipulacije "socijalnim zahtevima" albanskih demonstranata u Prištini, ne bi li se ciljana žrtva navukla na mentalni ringišpil.



Sve ovo iznad nabrojano što zameraš/primećuješ kod drugih (ne kod svih, samo kod onih koji ti nisu simpatični - blago rečeno, obaška razlike u mišljenju) radiš i sam i tvoje su odlike. To ti govorim od početka ovog niza.

I to je kvar u karakteru kad za sebe uvek nalaziš opravdanja za omalovažavanje drugih bez ikakvog povoda (gedža i ja smo razmenili komentare, pa šta, i kakav je tebe tu neizdrž spopao da se umešaš sa izrugivanjem, mogao si i nešto konstruktivno da kažeš, ali avaj..) i tako učestalo.

Krajnje si neprijatan i sav u nekom grču kome ćeš da spustiš' a ti da poentiraš i imam utisak kao da se time i ponosiš.
gedza.73 gedza.73 19:10 28.05.2021

Re: Imam pitanja

apacherosepeacock
Sve ovo iznad nabrojano što zameraš/primećuješ kod drugih (ne kod svih, samo kod onih koji ti nisu simpatični - blago rečeno, obaška razlike u mišljenju) radiš i sam i tvoje su odlike. To ti govorim od početka ovog niza.

Svestan sam ja da ponekad odvalim debelo. Sve češće hvatam sebe da koristim 'lokalizme'. Mada mi u ovom slučaju deluje kao omaška... ponavljam u sebi i baš mi se čini da ne bi' pogrešio... kako god, ONO i DSZ terminologija mi nije bliska niti me preterano zanima.
A Frihend inače ide za mnom i lovi greške pri tom preskačuči ono što je bitno. A nekoliko puta se isprovaljivao (iako mu je kao navodno to struka) insistiranjem pa su mu skretali pažnju da greši neki blogeri daleko upućeniji i od njega i od mene zajedno.

Kad ga pritisnu Frihend Klajn obično pokuša da završi diskusiju kako je možda to tačno ali se njemu ne sviđa jer rogobatno zvuči. Moš misliti.

p.s.
Pitanje je postavljeno gde su ljudi hapšeni prilikom nosanja Štafete. Komunisti bre brisali, prepravljali i lažirali istoriju i sad neko očekuje da imenom i prezimenom piše koga su sve 'preventivno' apsili. Oni nabijali ljude po onom članu 133 u ludnice sa lažnim dijagnozama koje su potpisivali podobni doktori pa se jedva to saznalo i otišlo van granica SFRJ a ovamo 'dajte podatke ili nije se desilo jer mi smo u školi učeni o poštenju i jednakosti'.

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:22 28.05.2021

Re: Imam pitanja

cmix909
kamilo_emericki
...Koča... mrav...

Jedva da išta znam o tom Koči -- ovde su iznete neke zanimljivosti o njemu, ali se crtice iz biografije takvih likova spontano razbeze iz memorije. On je, dakle, bio dovoljno odvazan da izaziva marabunte na nudistickoj plazi, a imao i pristup, pa opet nista.

O čemu pričamo?
Ti si napisala ili napisao ovo:
Ja sam se nadao da ce nekom predavacu u magnovenju sinuti da ga jedan zamah palicom, pa i nekoliko nenaucenih reci, iz ponizne kreature pretvara u narodnog multiheroja i ukorenjuje u slavnu istoriju dublje od Obilica.

Ja napisao da ljudi sa karekternim osbinama koji neki nazivaju pizda maštaju da neko uradi nešto što bi oni željeli a nemaju hrabrosti, dok ljudi iskovanog karaktera urade ono što misle da treba. Bez obzira na cijenu.
Ti sad bacaš dimne bombe, pričaš kako ti crtice iz Kočine biografije spontano razbježe iz memorije ali igleda da ti se druge vrzmaju po glavi.


cmix909 cmix909 10:17 31.05.2021

Re: Imam pitanja

kamilo_emericki
... O čemu pričamo?...

Kako ko. Ja o tome da ni u mastanju (sto je malko prejaka rec) nisam mogao da zveknem Druga Starog po glavi, jer bih prethodno morao da izmastam kako trckaram ulicama s bronzanom motkicom dok mi okolo upucuju povike odobravanja, a toliko bujnu mastu nisam imao. Plus, nikome nije padalo na pamet da mi ponudi ni najsporedniju ulogu u tom kosmickom besmislu, iako nisam bio zauzet vidanjem junackih rana od mravljih ujeda. Stoga sam u masti morao da angazujem nekoga ko je to prihvatao i zasluzio, a bilo bi i vise komike u takvom atentatu. No, nevezano za datum, svakako bih i tebe postedeo zrtvovanja; pravedno bi bilo da se vitez Koča zauzeo oko te stvari.
Черевићан Черевићан 02:30 26.05.2021

дани бивших младости

или,уздасима носталгије

будућност нам ...по свем' ...неизвесна
оно прошло....... вратит' с'тешко може,
опречне су анализе пута бољем сутра
тешко наћи битан кворум да се сложе

freehand freehand 08:37 26.05.2021

Original

freehand freehand 08:39 26.05.2021

Original 2

benedykt benedykt 15:34 26.05.2021

Re: Original 2

freehand

Samo za druga Tite piJonire u međuvremenu uznapredovale u velike SrBende i putriJote…

Oćemo li u kolo braćo… Uživajmo braćo draga, neka ide sve do vraga…
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:47 28.05.2021

Molim

četnike početnike i ostale poznavalice i poznavaoce partizanskih smicalica u prisvajanju antifašističkih uspjeha četničkog pokreta da mi objasne jesu li Nijemci imali pogrešne obavještajne podatke gdje se ko nalazi.
Meni nekako budalasto izgleda da su Nijemci četiri godine po Bosni lovili partizane i Vrhovni štab, pokretali ofanzive, podizali silu i ordiju, da zatru taj pokret ako taj pokret nije bio antifašistički. Sa druge strane, ne vidim da puno pričate o ofanzivama protiv gerilaca kojima je vođa bio Dragoslav Mihajlović.
Pošto ja nisam bog zna kako istorijski obavješten, molim da me uputite na cifre i izvore, po mogućnosti Njemačke, o okupatorskim gubicima u borbama sa Dražinim gerilcima. Može i informacija o okupatorskim gubicima, ako ih je bilo, u borbama sa partizanskim pokretom.

gvozden1 gvozden1 10:38 29.05.2021

Re: Molim

Može i informacija o okupatorskim gubicima, ako ih je bilo, u borbama sa partizanskim pokretom.

E tu su brojke zanimnjive :)

Pogledaj malo odnos žrtava partizana i Nemaca, recimo Kadinjaču ili Sutjesku.
Pa razmisli što je to tako, i probaj da shvatiš da li je to svetla istorija ili budalaština sa tragičnim posledicama.

A borbe četnika i Nemaca, ima toga naravno, ali ti je pitanje takvo da je besmisleno polemisati.

Ovo ti, blago meni, pogledaj, što su komunisti padali ko snoplje a Nemac tek po koji, a tako nekako i četnici.

Razmisli malo o stručnosti i diletantizmu dok budeš gledao brojke.
gedza.73 gedza.73 11:05 29.05.2021

Re: Molim


gvozden1
Pa razmisli što je to tako, i probaj da shvatiš da li je to svetla istorija ili budalaština sa tragičnim posledicama.

Dobro, Kamilo priča o susednoj nezavisnoj državi Bosni a nas dvojica pričamo o Srbiji.
Na prostoru Srbije partizana je vrlo malo bilo dok nisu došli iz Bosne (ne razumem baš najbolje šta su tražili u Srbiji iz Jajca). Skoro je Čanak pomenuo da je prostor na kome je stvorena moderna Srbija na koju se većina danas kači bio sedamdesetih monarhistički a da su Vojvodinom hteli malo to da ublaže.
Iako sam ja naišao na podatak da je nakon rata u Srbobranu na prvim posleratnim izborima pobedio kralj.

U nekim mestima, opet pričam o Srbiji a ne nekim drugim okolnim državama, Tito čak i uz pomoć njegovih elitnih jurišnih odreda sa drugih prostora uspevao da nakupi tek tridesetak posto i da tako manjinski osvoji vlast u državi koju je zajedno opet sa jurišnicima koji su bili u okupatorskoj KuK vojsci napao u prethodnom ratu Srbiju čineći svi zajedno teške zločine nad srpskim civilima. Dva puta u tri decenije.

Otud nerazumevanje tebe i Kamila. I generalno partizanskih komunističkih pripadnika van Srbije kao i njihovih saradnika u Srbiji. Koji su pretežno najveći zagovornici Velike Srbije u okviru SFRJ koju jednostavno niko od drugih naroda i narodnosti nije baš nešto želeo i bilo im je uglavnom prelazno rešenje ka samostalnosti pa je njihovo opiranje decentralzaciji još jedan od potpronih stubova građanskog rata devedesetih.

To ti je uglavnom ovaj tip 'Srbina'


Zajedno smo se u Habsburškoj Monarhiji borili za cara.
Branko Mamula

Na novinarsko pitanje... kako ocjenjuje utjecaj brojnih generala JNA, Srba porijeklom iz Hrvatske, Kordunaša, Ličana i Banijaca, kao najjače skupine u generalskom koru JNA, na vođenje poslijeratne kadrovske politike u JNA... admiral flote Mamula je odgovorio:

“To je rezultat oružane borbe iz Drugog svjetskog rata i odrastanja ljudi kroz borbu. Srbi u Hrvatskoj bili su ključni dio te borbe, ne zanemarujući da je političko vodstvo partizanske borbe bilo uglavnom sastavljeno od Hrvata. Srbi su dali podršku tom rukovodstvu i pomogli mu da vodi borbu protiv fašista. (...) S druge strane, Srbi iz Srbije su sve do 1944. bili izvan oslobodilačke borbe


gvozden1 gvozden1 11:47 29.05.2021

Re: Molim

Dobro, Kamilo priča o susednoj nezavisnoj državi Bosni a nas dvojica pričamo o Srbiji.

Ono što mi je bilo na umu nije vezano za Srbiju ili Bosnu, pre za opštu sliku tog rata i vojski.
A da, nesporno je ovo o čemu pišeš, to da se komunistička vojska nije primila u Srbiji.
I platila je Srbija takav svoj stav komunističkim osvetnicima.

A ono što sam hteo je da pre brojki, koje Kamilo traži, treba sagledati opšti odnos i generalnu strategiju vojski.
Brojke su manje važne jer je nemačka vojna sila bila toliko nadmoćnija da nije bilo moguće oslabiti ih ili se nje osloboditi sve i da su te brojke bile deset puta veće.

Njih je mogao slomiti samo onaj ko ih je na kraju i slomio, najveće svetske sile.
Jer, da li je rajh uopšte osetio gubitak od jednog čoveka na Kadinjači, ili desetak na Sutjesci?
Pa naravno da nije.
A komunisti su za to dali hiljade glava, uglavnom srpskih.

Zar nije logično zapitati se čemu, i da li je to bila greška?

Sve to proizilazi iz komunističkog fanatizma da se dokopaju vlasti, i njihovog vojničkom apsolutnog diletantizma.

Dražina strategija, pošto Nemce ne možemo da pobedimo, hajde da sačekamo one koji mogu, da to zajedno uradimo, a dotle napadaj gde je mekše, čuvaj se odmazde, čuvaj vojsku i narod, pravi mobilizacione planove i spiskove, spremaj vojsku za taj trenutak, je jedini logičan i razuman.

Ali ko je to mogao u komunistima da smisli, šloseri i opančari sigurno ne.
A druge imali nisu.
gedza.73 gedza.73 14:03 29.05.2021

Re: Molim

Ono što mi je bilo na umu nije vezano za Srbiju ili Bosnu, pre za opštu sliku tog rata i vojski.

A ono što sam hteo je da pre brojki, koje Kamilo traži, treba sagledati opšti odnos i generalnu strategiju vojski.

Po meni se treba pogledati geneza. Zašto Srbi u Srbiji nisu baš bili spremni na ponovne pogibije? Zato što su već bili ubijeni i i opljačkani od strane austrougarske vojske u kojoj su se nalazili muslimani, Hrvati i Srbi. Oni su napali Srbiju i bili potučeni između ostalog i od četničkih odreda (iako su i Vojvoda Vuk i Tankosić pomagali ustanike u aneksiranoj Bosni i Hercegovini).

Ostala je zapisana priča
. Када је, након протеривања непријатеља преко Дрине, позвао заробљене Србе из Аустроугарске да се придруже његовом одреду, њихова незаинтересованост толико га је разбеснела „да је левом руком једном Србину који се побунио отчупао уво.“


Sad zamisli te Srbe (ovde isključivo mislim na partizane komuniste) u partizanskim jedinicama koji imaju političke časove koje im drže politički komesari, polaznici kurseva Megadensa u Moskvi, koji zaboravljaju da je trećina Srbije ubijena a da su tom ubijanju i oni posredno dali svoj doprinos ali se uče da je Srbija velikohegemonistička, da iskorišćava narode i narodnosti, da Srbija nije dovoljno krvavila svoje gaće i da tamo žive četnici protiv kojih su se borili njihovi očevi i dedovi u Austrougarskoj vojsci. A onda zajedno sa Jugoslovenskom brigadom formiranom u Moskvi (kao boljševičkom stvorenom tokom I svetskog rata takođe u Rusiji koja je prenela njihovu ideologiju) kojom komanduje domobranski legionar i nosilac nacističkog Gvozdenog krsta Marko Mesić (za razliku od Žanke Stokić i mnogih drugih) i ostalim dolaze u državu Srbiju da se svete i sprovode neku svoju pravdu jer Srbi u Srbiji nisu dovoljno 'krvavili' gaće.
Zaboravljajući svoju ulogu u okupatorskoj vojsci u prethodnom ratu.
(naravno da je u okviru tog pokreta bilo ljudi koji su jednostavno branili goli život a i mnogi od njih su kasnije nagrabusili kad su počeli da se protive zvaničnoj politici jer su uvideli kuda vodi pa su neki visoki partijski funkcioneri zbog postavljanja pitanja zašto se srpskim krajevima ne posvećuje pažnja i ne ulaže u razvoj zaglavli Goli otok)

Možda se najjasnije ta podela (pričam o komunističkom sovjetskom bloku koji generalno imao najveće uporište u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini) i politička dalekovidost vidi na primeru Vojvodine. Jaša Tomić je bio da se Vojvodina prvo ujedini sa Srbijom pa da posle vide šta će biti sa zajednicom a neki drugi političari (Stajić ako se ne varam) da ujedinjenje ide preko Zagreba.

Zamisli posledice druge odluke u devedesetim godinama.

gvozden1 gvozden1 18:16 29.05.2021

Re: Molim

Zašto Srbi u Srbiji nisu baš bili spremni na ponovne pogibije? Zato što su već bili ubijeni i i opljačkani od strane austrougarske vojske u kojoj su se nalazili muslimani, Hrvati i Srbi


Sav razum je govorio da u tu vojsku ne treba ići.
To što ti govoriš je jedan od razloga, drugi, isto tako razuman je da je postojala vojska koja se suprotstavljala agresoru.
Postojao je rat, postojao neprijatelj, postojala domaća vojska, za trećeg tu nema mesta, on smeta, višak je, opasnost, njega treba ukloniti a nikako podržati.

Tako je građanska i domaćinska Srbija i postupila, i tom nam je za ponos.

Uz to, tu vojsku su činili, posebno njen vrh, probisveti i neradnici, to pošten svet nije mogao podržati.
Da je to tako jasno govori socijalna struktura jedne i druge vojske.
Građansko, domaćinsko, obrazovani, čestito, to je podržavao vojsku svoje države, svoju vojsku, ono drugo je podržavalo avanturiste koji bi da sve ruše i da svet po svom ćefu pravi.

A tako je, na žalost, na kraju ispalo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:30 29.05.2021

Re: Molim

Gvozdene, već si pokazao koliko možeš nisko ali danas prevazišao samog sebe.
Tolike salve pljuvačke, riječi, kurvanjskog izbjegavanja odgovora na dva jednostavna pitanja.
Koliko su fašista ubili Dražini "antifašisti" a koliko komunistički "probisvjeti i neradnici" i zbog čega su Nijemci pokretali ofanzive da unište partizanski pokret ali ih nisu pokretali protiv "antifašista"?
Razočarao si me danas kao istoričar a o ljudskim osobinama nisam rad pričati.
gvozden1 gvozden1 08:58 30.05.2021

Re: Molim

kamilo_emericki
Gvozdene, već si pokazao koliko možeš nisko ali danas prevazišao samog sebe."antifašista"?

Što bre Kamilo?
Šta je nisko, to što kažem da je u ratu normalno da postoje dve a ne tri vojske.
Pa naravno da to jeste normalno i da onaj ko u ratu puca na domaću vojsku treba da bude likvidiran, ako je ikako moguće.
Komunistički vojsku je trebalo likvidirati, Draža, kao školovani oficir kome je to bilo jasno, je to i pokušavao, ali na žalost nije uspeo.

Zamisli da je 99. neko iz opozicije formirao svoju vojsku i krenuo da puca na vojnike SRJ u nameri da uzme vlast.

Da li bi takav bio ubijen?

Pa naravno da bi, u svim državama na svetu bi.
A to su, baš to, radili komunisti.
To je nisko, a ne ovo što ja pišem.

A brojke.
Ne znam ih precizno ali znam da su nemački gubici od strane partizana zanemarljivi. Navedoh masakr u Užucu i Sutjesci u kojima su Nemci bilo praktično bez gubitaka, a komunisti to slave kao neke svoje uspehe.

Nisu oni bili sposobni da udare na Nemce i da im nanesu gubitke, oni su od Nemaca bežali.
Draža je, za razliku od komunista, to radio.
Udario je na Loznicu, obaveštajnim radom, (za koji komunisti nisu znali šta je to) je saznao da je Loznica slabo branjena, udario, zauzeo, zarobio Nemce koji su tu bili (prvi nemački zarobljenici) naneo im više gubitaka nego što ih je on imao.

To je vojnički napad, pobeda, a toga kod komunista nema, oni su samo bežali i tamanjeni.

I naravno da su Nemci imali ofanzive protiv četnika, Ravna Gora je opkoljavana, pored operacije vajs je sprovedena i operacija švarc, i još mnoge nemačke akcije protiv četnika (jadar, Valjevo, Morava.....) ali ne znam koliko je tvoj um sposoban da to prihvati.
Bojim se da je trajno oštećen komunističkom propagandom, pa nema smisla govoriti.
gedza.73 gedza.73 09:53 30.05.2021

Re: Molim

gvozden1
Tako je građanska i domaćinska Srbija i postupila

U takvoj Srbiji su postojala različita politička opredeljenja. Ono što su komunisti uradili i što je štetilo srpskom nacionalnom korpusu je prihvatanje Lenjinovih direktiva i Kominterne. Za razliku od nekih drugih evropskih komunističkih organizacija. Pa su se u okviru svog pokreta, nakon dobijenih izbora na jednoj političkoj socijaldemokratskoj platformi, razračunali sa neistomišljenicima tvrdeći da su fašizam i socijaldemokratija za njih isti neprijatelji.

ono drugo je podržavalo avanturiste koji bi da sve ruše i da svet po svom ćefu pravi.

Ta tupavost i fanatizam njihovih sledbenika se ogleda i u podršci palestinskim fundamentalističkim pokretima, naoružavanju, logistici i podršci muslimanskim terorističkim organizacijama, čak su jugoslovenski zvaničnici pozdravljali socijalističku, progresivnu orijentaciju Ujedinjene Arapske Republike.

Prekid odnosa sa Izraelom je usledio nakon sastanka Tita u Moksvi gde su bili prisutni sovjetski sateliti, Koča Popović je nakon sastanka otišao u Egipat a SFRj je dozvolila prelet sovjetskih aviona sa naoružanjem za Egipat. Ujedno je taj sastanak pokazao da baš SFRJ i nije nezavisna od Moskve na način na koji je želela da se predstavi u svetu.

Neku godinu ranije je izbio skandal jer je Savez studenata Jugoslavije (kad nije smelo da se kine bez odobrenja Druga velikana) sa palestinskom organizacijom studenata u desetak tačaka negirao prava na postojanje države Izrael (provlačili su se stavovi da je Izrael imperijalistička tvorevina). Skupljao se novac pa su 'radni ljudi i poštena intelegencija' poslali pomoć Jordanu, Siriji i Egiptu.

Svi ti postupci zajedno su naišli što na osude što na neodobravanje čak i u socijaldemokratskim krugovima zapadne Evrope koji su tada bili na strani Izraela.

Zvanični Izrael je ponašanje SFRJ protumačio kao vraćanje Jugoslavije pod sferu uticaja Moskve (što je imalo dalekosežne posledice na dešavanja u ratu devedesetih) čak je i udruženje Jugoslovena u Izraelu poslalo protest Šobajiću koji je bio poslednji poslanik u Izraelu.

Razlika u pristupu dve poltike se upravo ogleda u rezultatima srpskog nacionalnog pitanja. Srbija je još 1917. godine kao prva država nakon Britanije priznala pravo Izraelu na postojanje države dok je komunistička Jugosaqlvija pomagala stranu koja je ratovala protiv Izraela.

Devedesetih oni čiju je stranu držala SFRJ odnosno 'internacionalno' komunističko rukovodstvo su odabrali drugu zaraćenu stranu od srpske a Izrael nije imao razloga da podrži komunistički blok u Beogradu.

Rezultat srpskih borbi je oslobađanje Srbije od Turaka i Austrougara, stvaranje jedne države u skladu i sa pravcima razvoja ostalih modernih evropskih država dok je komunistička borba dovela do... ničega.

I jedino im je ostao antifašizam kao uporište. Koji je upitan jer su kao poslušnici Moskve bili saradnici okupatora u skladu sa paktom Ribentrop - Molotov sve do trenutka dok Hitler nije prekršio sporazum a ne do trenutka kad je Jugoslavija napadnuta.

i dalje verujem da je neslaganje između tebe i Kamila u tome što je bilo drugačije na prostoru države Srbije i na prostorima ostalih država u okruženju. Srbija je imala vek slobode više, mnoge ratove za slobodu Srbije u kojima su ginuli podjednako srpski civili i srpski vojnici, Beograd je po njima bio neprijatelj i trebalo je slomiti srpski hegemonizam. Oličen između ostalog u četničkim pokretima protiv kojih su ratovali tokom 1914 - 1918.
freehand freehand 10:19 30.05.2021

Re: Molim

četnike početnike i ostale poznavalice i poznavaoce partizanskih smicalica u prisvajanju antifašističkih uspjeha četničkog pokreta da mi objasne jesu li Nijemci imali pogrešne obavještajne podatke gdje se ko nalazi.

Ti se, izugleda, jedini ovde ne držiš one nemačke direktive da se nigde ne koristi naziv "partizani" već isključivo "komunisti" i "crvena banda".
Pošten građanin i domaćin će na to gledati sa podozrenjem.

gedza.73 gedza.73 10:45 30.05.2021

Re: Molim

Draža je, za razliku od komunista, to radio.

Iza ove izložbe je stala ambasada Velike Britanije.
Posetioci izložbe moći će da vide i slike sabotaža koje su pripadnici SOE sa pripadnicima Jugoslovenske vojske u otadžbini Draže Mihailovića izvodili na jugu Srbije na taj način uništavajući rutu snabdevanja Romelovog Afričkog korpusa, ali i na Zapadu Srbije u rejonu Mokre Gore gde su uništili nekoliko mostova prekidajući rutu snabdevanja na relaciji Beograd- Sarajevo.

General Aleksander dao je naređenje Draži Mihailoviću koje datira od 20. septembra 1942. da zaustavi snabdevanje Afričkog korpusa koje se vršilo preko Srbije do Soluna. Od zime 1942. do početka 1943. pripadnici SOE i JVuO izvršili su niz sabotaža. Prema našim podacima, jedna trećina vozova je stavljena van upotrebe, kao i 50 odsto vagona. Jedan od velikih problema bio je kako sprečiti da Nemci u znak osvete ne ubijaju civile.

Svako ko poseti izložbu moći će da vidi fotografiju britanskog oficira, koja se ne bi razlikovala od stotine hiljada drugih, da to nije osoba koja je bila mnogo opasnija od Kima Filbija – koji je ostao upamćen kao čovek koji je izdao Britaniju i zapadne saveznike svojim agenturnim delovanjem. Za razliku od Filbija, koji je skrivao da je komunista, major Džejms Klugman to nije krio. Naprotiv, o tome je otvoreno govorio i propagirao komunističke ideje.

Klugman je radio na pripremi izveštaja koje su agenti SOE i vojne misije slale u Kairu da se dalje pošalju u London. Prava istina otkrivena je 1996. godine, znači 51 godinu od završetka Drugog svetskog rata, kada su otvorene arhive i kad su neki preživeli agenti SOE otišli da pogledaju dokumente i izveštaje koje su sa terena slali.

Tad su otkrili da nijedan izveštaj koji su oni poslali nije bio pravi. Naime, Klugman je, kako je kasnije otkrio, sve te izveštaje priređivao u korist partizana i komunističkog pokreta.

Povodom 75 godina od završetka Drugog svetskog rata, u Maloj galeriji Doma Vojske u Beogradu otvorena je izložba fotografija „Britanci i Drugi svetski rat u Jugoslaviji“, koju su, u saradnji sa Institutom za strategijska istraživanja Univerziteta odbrane i Upravom za tradiciju, standard i veterane Ministarstva odbrane, organizovali Medija centar „Odbrana“ i Ambasada Ujedinjenog kraljevstva Velike Britanije i Severne Irske u Beogradu.





gvozden1 gvozden1 14:07 30.05.2021

Re: Molim


Tad su otkrili da nijedan izveštaj koji su oni poslali nije bio pravi. Naime, Klugman je, kako je kasnije otkrio, sve te izveštaje priređivao u korist partizana i komunističkog pokreta.

Nije to dovoljno da pojedini shvate, baš shvate, ne priznaju, shvate, da je komunistička verzija drugog rata čista laž.

Ovo sa Klugmanom je jasno ko sunce, čovek lagao, slao izveštaje da su komunisti radili ono što su zapravo radili četnici, i ti izveštaji, lažni, su bili jedan od razloga da saveznici podrže komuniste, ali to do njihovog uma ne može da dopre.
Zagađen je, zapušen, komunističkom propagandom, i to je beznadežno.

Oni će uvek ponavljati floskule o bradatim četnicima i neustrašuvim prepametnim komunistima.
A argumenti su im ili komunističke čitanke za decu, ili, moj deda bio s njima.

I onda Kamilo traži brojeve, navede mu se par konkretnih brojeva i događaja, on to prećuti i traži još.

E to je taj komunistički mozak, činjenice ga ne dotiču, ne postoji način da se oni dovedu u poziciju da se zapitaju, stani jbt, izgleda da nije bilo onako kako su nama pričali, deda i učitelj.

Ne, oni za to nisu sposobni.
freehand freehand 17:15 30.05.2021

Re: Molim

Ovo sa Klugmanom je jasno ko sunce, čovek lagao, slao izveštaje da su komunisti radili ono što su zapravo radili četnici,


Dakle - nisu komunisti srljali protiv Švaba i time izazivali odmazde protviu naroda, već su sedeli i čekali iskrcavanje u skladu sa tvojim strateškim mudrostima, dok su četnici radili sve nasuprot onome što si dva komentara iznad savetovao.
Samo to niko nije ni video ni znao, nego si ti sad kad je kolega-sindrom citirao bibisijev prikaz knjige koji sam ja onomad linkovao kao još jedno viđenje a on iskopirao ono što mu se sviđa kao dokaz svojih moždanih oluja - spoznao duboke istine i izveo dalekosežne zaključke za razliku od glupih Britanaca, Amerikanaca i Sovjeta koji su svoju politiku vodili na osnovu lažiranih izveštaja.
gvozden1 gvozden1 17:40 30.05.2021

Re: Molim

To je taj um nesposoban da shvati, um zagađen komunizmom.
Za njega je sve crveno ili crno, ako kažeš nisu srljali(četnici) , zagađen um to shvati kao, ništa nisu radili, ako kažeš srljali su (komunisti) pogan um shvati, sve su oni uradili.

Pa ti razgovaraj sa takvima (ako si blesav)
gedza.73 gedza.73 17:42 30.05.2021

Re: Molim

kolega-sindrom citirao bibisijev prikaz knjige koji sam ja onomad linkovao kao još jedno viđenje a on iskopirao ono što mu se sviđa kao dokaz svojih moždanih oluja

Postavljao sam na blogu dan ili dva nakon vesti o izložbi. Osim toga niti sam šta prepravljao, niti šta dodavao. Ako ti se ne dopada traži od britanske ambasade da se ogradi od izložbe.

A i Britanci kažu
sve te izveštaje priređivao u korist partizana i komunističkog pokreta.

Jel' su i oni po tebi Švabe?
Inače u biltenima jevrejske zajednice postoje svedočenja o antisemitskom ponašanju u partizanskim jedinicima kao i o strogoj zabrani (pretnja smrću) prilaska britanskim vojnicima u danima pred kraj rata.

Što je sasvim u skladu sa
Vrhovni komandant Tito je pripremio razgovore, ali je ovlašćenje pregovaračima potpisao v.d. načelnika Vrhovnog štaba Velimir Terzić. Partizanska delegacija bila je na najvišem nivou i činili su je: Koča Popović, komandant Prve proleterske divizije, Milovan Đilas (pod pseudonimom Miloš Marković), član Vrhovnog štaba NOVJ i Politbiroa CK KPJ, i dr. Vladimir Velebit (pod pseudonimom Vladimir Petrović)

a) Da u sadašnjoj situaciji nema razloga zbog kojeg bi nemački Vermaht vršio ratne akcije protiv Narodnoslobodilačke vojske Jugoslavije, pogotovo u svetlu položaja, neprijatelja i interesa obe strane - prema tome, bilo bi u interesu obe strane kad bi neprijateljstva prestala. U vezi s tim, nemačka komanda i ova delegacija trebaju odrediti svoje predloge koji se tiču eventualne zone i navesti ciljeve ekonomskih i drugih interesa.
b) Narodnoslobodilačka vojska Jugoslavije smatra četnike glavnim neprijateljima.

Čak se nije stalo samo na jednom sastanku nego
U međuvremenu su nemačkim avionom u Zagreb stigli Đilas i Velebit i nastavili pregovore sa Kašeom i generalom Glaiseom vor Horstenauom, nemačkim vojnim izaslanikom u NDH. Kaše je Berlinu predložio sklapanje trajnijeg sporazuma sa partizanima. Ovo je odbijeno od pretpostavljenih.


Koča Popović je u svom dnevniku pisao da "posle Nemačke, drugo mesto u našoj mržnji zauzima Engleska"




gedza.73 gedza.73 17:45 30.05.2021

Re: Molim

gvozden1
To je taj um nesposoban da shvati, um zagađen komunizmom.

On koristi aposlutno istu retoriku prema neistomišljenicima koji su tada bili na liniji Karagaće i Gorrana.
Samo je sad iz nekih ličnih interesa promenio stranu. Martinović, Jelena Trivan i Gojkovićka u jednom. Klasičan primer preletača.
Prvi se bunio protiv izjednačavanja ustaša i četnika a nakon te njegove metamorfoze ih on uporno izjednačava.
gedza.73 gedza.73 17:47 30.05.2021

Re: Molim

freehand
koji sam ja onomad linkovao kao još jedno viđenje

'linkovao' si tako i Milana Stojadinovića pa se ispostavilo da nemaš pojma nego da slepo veruješ ideološkoj istoriji koja je prikrila najvažnije podatke.
gvozden1 gvozden1 18:01 30.05.2021

Re: Molim


Samo je sad iz nekih ličnih interesa promenio stranu.

Saznao nove detalje koji idu u prilog komunistima, skrivani do sada :)
gedza.73 gedza.73 18:07 30.05.2021

Re: Molim

Saznao nove detalje koji idu u prilog komunistima, skrivani do sada :)

Pa evo mu onda još.
Na sajtu

stoji slika

Ozbiljna revizija istorije jer američki oficir stoji ispred spomenika na kome su i oznaka JuVO i OSS.
i tekst
US commemorates Serbian support during WWII

A evo i četnika Jevreja

Na obe slike stoji godina. 1944.



gvozden1 gvozden1 18:24 30.05.2021

Re: Molim

A evo i četnika Jevreja

Uh bilo je toga.
I u vrhovnoj komandi

Ovo su Jevreji četnici


Jedan od

Чим су крајем априла 1941. године Немци почели да сакупљају све Јевреје у окупираном Београду, Мика Лехтрест је успео да побегне код Драже на Равну Гору са породицом (женом и сином) као прекаљени српски борац са великим војничким педигреом. Цео рат је провео са четницима, који преживљава. 1945. се са породицом повлачи пред комунистима у Италију. Из Италије као избеглица одлази у Израел 1948. и учествује у стварању ове државе. Био је познат по томе да је у руској цркви Светог Апостола Петра у Тел Авиву сваке године 17. јула организовао православни парастос генералу Михаиловићу. На његовој надгробној плочи на гробљу у Тел Авиву и данас се налазе уклесани Давидова звезда и четничка кокарда.
freehand freehand 18:15 30.05.2021

Pušenje

gedza.73 gedza.73 18:26 30.05.2021

Re: Pušenje

freehand

Da. Ovo je još jedan primer tupavih 'gutača' i idolopoklonika. Vlast je vest servirala 'radničkoj klasi' na koju su se primili kao mladi majmuni.
Dobro, ti si staro majmuno.

u to vreme nije postojala stroga zabrana pušenja u Beloj kući. Tačnije, do sredine 1970-ih bio je svojevrsni običaj da predsednik svojim gostima u Zelenoj sobi Bele kuće ponudi cigaru. Posebno strastven pušač bio je Džon F. Kenedi.







freehand freehand 18:30 30.05.2021

Re: Pušenje

Da. Ovo je još jedan primer tupavih 'gutača' i idolopoklonika. Vlast je vest servirala 'radničkoj klasi' na koju su se primili kao mladi majmuni.


gvozden1 gvozden1 18:34 30.05.2021

Re: Pušenje

freehand
Da. Ovo je još jedan primer tupavih 'gutača' i idolopoklonika. Vlast je vest servirala 'radničkoj klasi' na koju su se primili kao mladi majmuni.



Eto, kad ne zna kako da se izbavi iz gluposti koju odvali on traži neke reči koje će da podeblja. :)

I šta je pogrešno u vlast / vest?
gedza.73 gedza.73 18:43 30.05.2021

Re: Pušenje

Gvozden
Eto, kad ne zna kako da se izbavi iz gluposti koju odvali on traži neke reči koje će da podeblja.


Lyndon B. Johnson stank up the Oval Office every day with cigarette smoke, according to the San Diego Reader.

Dvajt Ajzenhauer, Nikson...

A F. mora da se uprepodobi inače će da ga izbace iz 'udruženja'.


freehand freehand 20:07 30.05.2021

Paralelni svetovi

... susjedstvo, građansko i domaćinskao.
Istomišljenici i kolege:

"Prokleti bili zauvijek, kurve zagrebačke. I doseljeni od 1945., a još više HDZ "domoljubi" iz '90-ih. Titograd. Još vam treba 10 potresa, JUGOSLOVENČINE."

"Zagreb je sramota hrvatske"

"Split za kralja, Zagreb za Tita!"

"Laku noć Titograde!"

"To je to..mi Hrvati suverenisti smo postali manjina u Zagrebu"

"Hrvati su zapusten narod kojemu malo promidzbe zacas ispere mozak. A mi smo vec desetljecima izlozeni ozbiljnoj protuhrvatskoj promidzbi."

"Maturanti ce maturalni ples od sada otvarati sa kozarackim kolom, a ne sa beckim valcerom.
Na zalost to je zagrebacka stvarnost."
"Pobijedili su potomci i sljedbenici onih, koji su 1945.godine okupirali Zagreb i srušili hrvatsku državu. Vjerujem u Boga i dolazak hrvatskog Francisca Franca koji će se, za sva vremena, obračunati sa komunistima i lijevoliberalnim degenericima!"

"Zagreb se nije uspio iščupati iz svoje crvene krvave kaljuže!"

"Treba iseliti iz ove udbaške vukojebine. svi koji možete!"










freehand freehand 21:18 30.05.2021

Inglourious bastards

"Jevrejska partizanska brigada na maršu kroz Baniju"



U svojoj kapitalnoj studiji, objavljenoj 1965, Borili se i sagorjeli u revolucionarno-oslobodilačkoj borbi naroda Jugoslavije Nisim Albahari, i sam učesnik NOB-a, objasnio je razloge zbog kojih su Jevreji stupali u partizanske jedinice i odrede. Razobličavajući propagandni mit kako su Jevreji bili kapitalistička bogata klasa nezainteresovana za socijalne reforme, Albahari je opisivao razloge i načine na koje su Jevreji postajali dio NOB-a. U partizanske odrede stupali su podjednako prijeratni intelektualci lijevih uvjerenja, jevrejski radnici nadničari i članovi bogatih trgovačkih porodica svjesni da je NOP jedina vojno-politička organizacija koja se ne zasniva na rasizmu, nacionalnoj isključivosti i otvorenom i agresivnom antisemitizmu.

“Nisu Jevreji bili komunisti i socijalisti niti su isključivo iz političkih ubjeđenja otišli u partizane nego jednostavno jer je to bila jedina strana koja ih je primala u svoje redove, jer objektivno nisu mogli biti ni u ustašama ni u četnicima, ali su mogli biti u partizanima i boreći se sa partizanima. Među partizanima bio je dobar broj Jevreja, uključujući više od 200 nosilaca partizanske spomenice, bilo je i narodnih heroja. Među partizanima su, da li zato da se ne bi izazivalo čudo kod ostalih ili u slučaju zarobljavanja, uglavnom imali druga imena. Tako, recimo, čuvenog Mošu Pijadea niko nije zvao tako nego ‘čika Janko’. Narodni heroj Engel dobio je ime Ilija, Lerer je dobio prezime Todorović.”

...

Finci kaže da su Jevreji partizani po svemu bili uzorni i da se veliki broj Jevreja iz Bosne i Hercegovine uspio priključiti NOB-u. Sarajevo, kao mjesto s najvećim brojem Jevreja, dalo je daleko najviše partizana i mnogi od njih izgubili su živote u borbama s neprijateljem.


Itd, itd...




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana