Ljudska prava

Zakon ukidanja prava

zilikaka RSS / 25.05.2021. u 20:32

Usvojen je Zakon o rodnoj ravnopravnosti.

Njegov član 37 kaže:

 Organi javne vlasti i poslodavci koji, u skladu sa zakonima i drugim propisima, obavljaju poslove u oblasti obrazovanja i vaspitanja, nauke i tehnološkog razvoja dužni su da: 

st. 4.

 preduzimaju, u skladu sa zakonom, mere koje obuhvataju:

 3)   korišćenje rodno osetljivog jezika u udžbenicima i nastavnom materijalu kao i u svedočanstvima, diplomama, kvalifikacijama, zvanjima, zanimanjima i licencama, kao i u drugim oblicima vaspitnog rada;

 Meni u diplomi piše da sam stekla zvanje diplomiranog mašinskog inženjera i time stekla sva prava koja mi po zakonu pripadaju.

Isto to su napisali kolegama muškarcima, koji su isto to zvanje pod istim uslovima stekli.

 Imala bih povodom ovog jedno pitanje .

Da li će buduće koleginice imati priliku da se bar izjasne šta žele da im piše u diplomi, da li žele da se ovaj član zakona na njih primeni ili će morati da se primeni bez obzira na njihov lični stav.

Mislim da bi elementarna stvar prihvatanja raztličitosti morala da prepozna i predvidi mogućnost da neka od nas žena ne želi da im se  u svedočanstvima, diplomama, kvalifikacijama, zvanjima, zanimanjima i licencama primeni to pravilo?

Evo, trenutno slušam raspravu o tome da zagovornici ovog zakona znaju da postoji značajan broj žena koje imaju stav kao ja ali  očigledno ne prihvataju da im se dozvoli da biraju.

 Ovaj blog je početak moje borbe protiv toga.



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jaril Jaril 21:46 25.05.2021

Наслов

Ја колико капирам, ти то право ниси имала ни пре, а написала наслов као да си га имала, па ти одузели.

Подржавам увођење тог права, па да видимо резултат.
zilikaka zilikaka 22:05 25.05.2021

Re: Наслов

Ја колико капирам, ти то право ниси имала ни пре, а написала наслов као да си га имала, па ти одузели.

Zavisi šta ko vidi kao pravo.
Po meni, ako smo ravnopravni, onda nam je i diploma i sve ostalo isto. Pol je u toj priči potpuno nebitan. Mogu ja recimo da se zovem Saša i da na osnovu dokumenata ne može da se zaključi da li sam muško ili žensko. I upravo to i jeste suština. Moj pol je moja privatna stvar a zvanje je isto za sve.
Uvođenjem ovog zakona ukidaju mi pravo da je pol nebitan.

I ne samo diploma, recimo treba da mi napišu da sam odgovorna projektantkinja i odgovorna izvođačica radova, verovatno će tako sročiti.

Dakle, do sada nije bilo razlike i zvanje nije podrazumevalo pol. Sada uvode da mora da podrazumeva.
Ja samo hoću pravo da tako neću, a zakon to nije predvideo.
Jaril Jaril 22:44 25.05.2021

Re: Наслов

Ja samo hoću pravo da tako neću, a zakon to nije predvideo.


Подржавам. Ако будеш правила петицију или неку акцију било ког типа, јави.

А
pravo da je pol nebitan

такође ниси имала, и подржавам да га добијеш.
loader loader 00:21 26.05.2021

Re: Наслов

ako smo ravnopravni, onda nam je i diploma i sve ostalo isto. Pol je u toj priči potpuno nebitan.


Наравно. Испаде да је полност, чулност, сексуалност изнад сваког вида живота. Ту и јесте проблем целе ове Теме. Она може да се тиче било које области живота. Полност изнад свега. Сексуални нагон изнад свега. Чудесно.
cmix909 cmix909 12:23 26.05.2021

Re: Наслов

loader
... Полност изнад свега...

Bice i film Špijunka/Špijunica koja me je volela.
Pri tom nas Tesla sasvim indiferentan.
angie01 angie01 21:53 25.05.2021

sto se mene tice,

rodno osetljiv jezik je, sem sto kretenski zvuci, cista podmetacina celofanskog pakovanja-jer unutra tog paketa se nista ne menja, a to je jedino vazno...dojma se kao folirantsko comickino uspostavljaje dijaloga, koje je samo politikansko zamajavenje.

...kakva bre ..rac inzenjerka i ostale skinje, daj ti meni pravo na rad bez zahebavanja oko udaje i trudnoce, ista prava za napredovanje i istu platu za isti posao sa muskarcima, zastiti me od mizoginije, sexualnog zlostavljanja i ostalih tradicionalnosti, sa sve podrskom za sve situacije vezane za opstanak i roditeljstvo samohranih majki- sto je mozda najranjiviji deo=rodno osetljiva stvarnost, gde je drzava skoro potpuno zatajila.

ps-ja ne bih volela, istokao ni zili,da mi u diplomama pise bilo sta sto se zavrsava ka, skinja,...sasvim mi je dobro ovako kako sada stoji, jer se radi o profesiji, koja se valjda isto zove i racuna, bez obzira na pol vlasnika diplome.
zilikaka zilikaka 22:08 25.05.2021

Re: sto se mene tice,

rodno osetljiv jezik je, sem sto kretenski zvuci, cista podmetacina celofanskog pakovanja-jer unutra tog paketa se nista ne menja, a to je jedino vazno...dojma se kao folirantsko comickino uspostavljaje dijaloga, koje je samo politikansko zamajavenje.

I odlično polje za promociju likova koji će na tom talasu jahati i odlično živeti od nečeg što nema blage veze.
Otuda grozničava borba da mora onako kako su oni osmislili.

A za ostalo, naravno da se slažem, prodaja magle koja veze nema sa suštinom.
angie01 angie01 22:18 25.05.2021

Re: sto se mene tice,

I odlično polje za promociju likova koji će na tom talasu jahati i odlično živeti od nečeg što nema blage veze.


pa evo comicka tries godina zivi na grbaci ovog naroda, isklucivo ovakvim palamudjenjem.
zilikaka zilikaka 22:24 25.05.2021

Re: sto se mene tice,

Pa ona jeste jedna od vatrenih promoterki svega ovog.
I ne samo ona. Sad kad krene redom prepravljanje udžbenika, dokumenata i svega, biće tu leba za armiju sličnih, nešto sitnijih.
A da bi poso bolje išao, slutim da će se organizovati i jezička policija koja proverava primenu zakona.
angie01 angie01 22:42 25.05.2021

Re: sto se mene tice,

Pa ona jeste jedna od vatrenih promoterki svega ovog.


ona je sama paradigma besmislene demagogije i parazitiranja na takvom palamudjenju, kao i njeno preko noci sklepano ministarstvo koje je dobila u zamenu za nepostenje i izdaju,...pa se onda od takvog sranjane moze praviti pita- sto bi rekli nasi mudri stari.


A da bi poso bolje išao, slutim da će se organizovati i jezička policija koja proverava primenu zakona


ne verujem, ovo je samo uobicajeno zamazivanje ociju nebitnim stvarima, na racun resavanja stvarnih onolikih problema...ono, igrokaz.
loader loader 00:42 26.05.2021

Re: sto se mene tice,

A da bi poso bolje išao, slutim da će se organizovati i jezička policija koja proverava primenu zakona.


Та слутњава иде право ка центру "мете".


predatortz predatortz 07:47 26.05.2021

Re: sto se mene tice,

A da bi poso bolje išao, slutim da će se organizovati i jezička policija koja proverava primenu zakona.



Nenene! Nikako policija! Milicija! Kao Komunalna milicija, a da se na vozila natpis turi crvenom bojom. Pa, kad vidiš vozilo i milicionara da definitivno shvatiš da ovom zemljom vladaju idioti.
budjelar budjelar 15:59 29.05.2021

Re: sto se mene tice,

angie01
dojma se kao folirantsko comickino uspostavljaje dijaloga


Trener / Trenerka
Dopisnik / Dopisnica
General / Generalka
... nastavite niz

Hoće li svih nekoliko hiljada zanimanja i titula sada da bude u nekom rečniku, da znamo šta sme, a šta ne sme?

Čomićka koja nas je ovde sve za**bavala, a na državnoj je sisi već preko 30 godina. Još su joj neki ovde hvalospeve pisali, kada je napadala stručne i normalne blogere.

Da li je nekome sada bolje, od tog novogovornog jezika i od njenog trućanja o dijalogu per se. Da li se neko oseća lepše, bolje, ima više da pojede, obuče, bolji standard?

I još nešto: da li su nam sada informacije od javnog značaja dostupnije, a o ličnima da li vode više računa, po zasluzi vrlog nam bivšeg poverenika, blogera ovdašnjeg? Baj d vej: Gde je Šabić, još jedan koji je decenimajama sisao državnu sisu i primao suludo veliku platu od naših para?

Vidite šta ste (smo) "izrodili" na ovom blogu. Pametne ljude oterali, pijavice ugurali u vladu i državne i ine organe.



predatortz predatortz 18:41 29.05.2021

Re: sto se mene tice,

Baj d vej: Gde je Šabić, još jedan koji je decenimajama sisao državnu sisu i primao suludo veliku platu od naših para?


Bavi se advokaturom.
angie01 angie01 18:16 30.05.2021

Re: sto se mene tice,

Što bi rekli Hrvati: "Ženska momčad".
magnus magnus 22:37 30.05.2021

Re: sto se mene tice,

angie01
Što bi rekli Hrvati: "Ženska momčad".
djevojčad

Черевићан Черевићан 02:15 26.05.2021

по чл. Закона

imaо bih opasku

Комисије нек' само ажурно
.….......обавезе своје врше,
..флексибилним Законима
да мо'ш ...……..да се крше

predatortz predatortz 07:32 26.05.2021

Neće mašinka...

...da bude žeMsko, pa to ti je!

Šta zam... Mi izBosne smo nekako navilkli na tu rodnu ravnopravnost, tako da su kod nas zanimanja oduvek imala svoja imena u ženskom rodu. Činjenica, većina se završavala sa ica, ali sam u školi imao nastavnice i profesorice, kad zaserem, a bivalo je i toga, slali su me kod direktorice, lečile su me doktorice, dokumenta izdavale službenice, pevale mi pjevačice...
Jbga, Zapad

Šta hoću da kažem? Da sam žena, uopšte mi ne bi smetalo da mi u diplomi stoji da sam inženjerka, ili lekarka, ili profesorka...
zilikaka zilikaka 10:13 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

Šta hoću da kažem? Da sam žena, uopšte mi ne bi smetalo da mi u diplomi stoji da sam inženjerka, ili lekarka, ili profesorka...

A ja hoću da se spram posla nikog ne tiče da li sam žena. Taki mi poso.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:05 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

zilikaka
Šta hoću da kažem? Da sam žena, uopšte mi ne bi smetalo da mi u diplomi stoji da sam inženjerka, ili lekarka, ili profesorka...

A ja hoću da se spram posla nikog ne tiče da li sam žena. Taki mi poso.


Ne bih da kvarim revolucionarni duh, ali meni to liči na ono: dokon pop i jariće krsti... usput rizikuješ da se pojavi onaj Gebels Milisav i stavi ti sliku gladne dece u Africi. Onaj koga se tiče da li si žena ili samo ličiš, će to da ustanovi iz tvog imena, a titula manje više.

Ne kažem da nisi u pravu i da treba da prihvatiš to da od danas nisi više mašinac nego mašinka, nego mi ovo deluje malo kao inaćenje.


zilikaka zilikaka 20:37 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

Ne kažem da nisi u pravu i da treba da prihvatiš to da od danas nisi više mašinac nego mašinka, nego mi ovo deluje malo kao inaćenje.

Nije bre, nego nisam ni maloletna ni maloumna da neko u moje ime treba da odlučuje šta je za mene bolje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:19 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

zilikaka
Ne kažem da nisi u pravu i da treba da prihvatiš to da od danas nisi više mašinac nego mašinka, nego mi ovo deluje malo kao inaćenje.

Nije bre, nego nisam ni maloletna ni maloumna da neko u moje ime treba da odlučuje šta je za mene bolje.



Aeajeeabote, zili, ako je ovo nekakvo bitno odlučivanje u tvoje ime, onda nek ide sve dođavola, daj odma ustanak da se diže. Bre, ovi vas u dužničko ropstvo vode, i ne pitaju ništa, i niko se ne buni, nego će da se bunite zbog ovih rodnih zajebancija, i što vas nervira G. Č.

A i ja mislim da ti "mašinka", "inženjerka", baš nekako lepo stoji. . Ali dobro, nema veze, ako ti je to toliko važno, ok, buni se, piši peticije, evo i ja to podržavam, ovako teorijski, a i ako treba neka peticija da se potpiše tu sam.
zilikaka zilikaka 23:26 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

Bre, ovi vas u dužničko ropstvo vode, i ne pitaju ništa, i niko se ne buni, nego će da se bunite zbog ovih rodnih zajebancija, i što vas nervira G. Č.


Šta konkretno predlažeš spram toga, šta nam je činiti a da može doneti nekakav rezultat?
Davie Davie 23:57 26.05.2021

Re: Neće mašinka...

Bio ja na zurci za Novaka kod drugara iz gimnazije, on bio brucos na Masincu i uglavnom mu doslo drustvo sa faksa, smer aero-kosmonautika (sad se valjda zove vazduhoplovni, kolega mu bio i buduci student prorektor i isto tako buduci gradonacelnik Drvosek Djilas) i sve odreda muski na zurci (Pedja Azdejkovic bi se osecao divno na toj zurci). A onda bammm, pravi rafal za nas neupucene, pojavi se jedina Mashinka na tom smeru (i na zurci), Marta, izgleda kao avion, supersonicni.

I dan-danas kad neko spomene rec Masinka, Marta mi iskoci pred oci, ehh..
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

zilikaka
Bre, ovi vas u dužničko ropstvo vode, i ne pitaju ništa, i niko se ne buni, nego će da se bunite zbog ovih rodnih zajebancija, i što vas nervira G. Č.


Šta konkretno predlažeš spram toga, šta nam je činiti a da može doneti nekakav rezultat?


Pa daj da sastavimo za početak neku lepu peticiju. Dobro, kenjam malo, ali rekoh - da ne gubimo energiju na ove relativno nevažne teme, to su vam zato i uvalili, da se gložite između sebe umesto da se fokusirate na važne stvari.

Ajde, dobro, to zaduživanje teško da može da se spreči, ali evo, vidim Cecu Bojković tamo kako zaleže ispred buldožera, golim rukama brani moju favelu od odlaganja onog građevinskog krša. Vrlo sam zahvalan, ne znam kako da pomognem izdaleka, ali ako ona može tamo da ide i bije sa bagerima i buldožerima, zašto ne bi mogli i drugi?


crossover crossover 00:31 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Davie
Bio ja na zurci za Novaka kod drugara iz gimnazije, on bio brucos na Masincu i uglavnom mu doslo drustvo sa faksa, smer aero-kosmonautika (sad se valjda zove vazduhoplovni, kolega mu bio i buduci student prorektor i isto tako buduci gradonacelnik Drvosek Djilas) i sve odreda muski na zurci (Pedja Azdejkovic bi se osecao divno na toj zurci). A onda bammm, pravi rafal za nas neupucene, pojavi se jedina Mashinka na tom smeru (i na zurci), Marta, izgleda kao avion, supersonicni.

I dan-danas kad neko spomene rec Masinka, Marta mi iskoci pred oci, ehh..


Аеро-космо техника се звао некада. Све ти верујем, ја знам чак две инжењерке са тог смера, пар генерација пре Ђиласа, обе су имале такав аеропрофил да сличан квалитет не би лако нашао чак ни на филолошком. Због једне од њих сам пропулзоре, конструкцију летелице и механику флуида држао у малом прсту. Онај виц са машинкама и морским прасетом је тешка заблуда.
predatortz predatortz 07:40 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

A onda bammm, pravi rafal za nas neupucene, pojavi se jedina Mashinka na tom smeru (i na zurci), Marta, izgleda kao avion, supersonicni.

I dan-danas kad neko spomene rec Masinka, Marta mi iskoci pred oci, ehh.


Ja sam jednom otišao sa burazerom na vežbe, Tehničko crtanje beše. Vilica mi pala kakva je asistentkinja riba bila! Oni crtaju neke zarđale ventile, ne dao Bog da se posečeš o njih, a ja oči odmaram gledajući u nju.

Ako me sećanje dobro služi, bila je to '93., ja imao neke slobodne dane između dva terena, pa došao u civilizaciju.
Ko je studirao u tom periodu na Mašincu, verovatno zna koja je to osoba. Meni tad bila nestvarno lepa i zgodna.
gedza.73 gedza.73 11:16 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Davie
pojavi se jedina Mashinka na tom smeru (i na zurci), Marta, izgleda kao avion, supersonicni.

I dan-danas kad neko spomene rec Masinka, Marta mi iskoci pred oci, ehh..

Ako ti se okače one NV organizacije zbog ove seksističke i mizigine izjave spram ženske populacije beri kožu na šiljak.

Moraš ovo malo da rodno neutralno uprepodobiš sa savremenim tendencijama o polno neodređenim osobama.

p.s.
Gle i ovu dvojicu.
crossover
обе су имале такав аеропрофил да сличан квалитет не би лако нашао чак ни на филолошком.

predatortz
Vilica mi pala kakva je asistentkinja riba bila! Oni crtaju neke zarđale ventile, ne dao Bog da se posečeš o njih, a ja oči odmaram gledajući u nju.


A jeste postalo nezgodno vreme. Plastičari rade punom parom, žene na sebe stavljaju botokse, silikone, hijalurone, veštačke kose, veštačke trepavice, veštačke obrve za čije babe zdravlje. Da im zavide druge žene?

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:56 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Momci, nemam pojma o čemu pričate, ja sam na tom mašincu non stop visio, jer je tamo bila najbliža menza, plus smo zarađivali pare, polagali im ispite, ne sećam se da sam žensko stvorenje video tamo (a pošto sam sa etf-a, jasno je da mi kriterijumi nisu bili naročito visoki). Jeste li vi sigurni da ste ušli u pravu zgradu, pošto je tu pored bio i Tehnološki, tu je i mogla da se nađe po neka devojka, na mašincu, teško.

Ne znam, možda godine čine svoje, pa se sad prisećate i onog što je bilo i onog što nije.





gvozden1 gvozden1 15:07 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

gedza.73
Davie
pojavi se jedina Mashinka na tom smeru (i na zurci), Marta, izgleda kao avion, supersonicni.

I dan-danas kad neko spomene rec Masinka, Marta mi iskoci pred oci, ehh..

Ako ti se okače one NV organizacije

Zato što zavide Marti :)

Kakva god da je ta Marta bila, sigurno je bila bolja riba od većine iz nvo.

Mašinac : NVO, dileme nema, dobijaju ih mašinke glat.
predatortz predatortz 15:09 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Mašinac : NVO, dileme nema, dobijaju ih mašinke glat.


Ako ništa drugo, ono na snagu!
Davie Davie 16:07 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

pošto je tu pored bio i Tehnološki, tu je i mogla da se nađe po neka devojka, na mašincu, teško.


Martu sam upoznao na zurci za N.godinu, prvi radni dan posle praznika sam odmah kao otisao na Masinac kod drugara i, koje li slucajnosti, naleteo na nju i napravio kontakt, drugarski doduse, klontakt koji traje vec 30 godina. Ona i njen muz su danas jedine osobe koje znam na Novom Zelandu i eno ih medju fb kontaktima.

Ne, ribe na Masincu nisu fatamorgana, pre je vreme u kom smo tad ziveli. Ponekad kad se setim tih slika pitam se da li su to moje uspomene ili neki film koji sam odgledao pre koji mosec.






zilikaka zilikaka 16:14 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

plus smo zarađivali pare, polagali im ispite

Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome. Il ste možda širili poso na mehanike i otpornosti materijala?
zilikaka zilikaka 16:33 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

predatortz
Mašinac : NVO, dileme nema, dobijaju ih mašinke glat.


Ako ništa drugo, ono na snagu!

Plus odlično umemo da koristimo poluge svih fela, pa ti vidi...
Davie Davie 17:23 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome. Il ste možda širili poso na mehanike i otpornosti materijala?


Iz Tesle dobri u matematici?!? Zato su i isli u Teslu, da su znali matematiku isli bi u Matematicku gimnaziju. Na ETF-u je bilo pravilo kad neko ko je dosao iz Tesle polozi matematiku 1 taj onda uspe i da zavrsi faks. Dosta momaka iz osnovne koji su isli u Teslu a upisali ETF zaglavili tamo zbog matisa pa se prebacili na FON, informatiku. A sto se tice devojaka Tesla je bila gora nego masinski fakultet, tamo su postojala iskljucivo muska odeljenja, kazu da je i danas slican odnos.
crossover crossover 17:43 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

zilikaka
Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome.


Теслу и математику ниси могао да чујеш у истој реченици, бар у моје време. У Теслу су ишли они што су дотакли дно живота и сад верују у судбину.
predatortz predatortz 17:59 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

crossover
zilikaka
Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome.


Теслу и математику ниси могао да чујеш у истој реченици, бар у моје време. У Теслу су ишли они што су дотакли дно живота и сад верују у судбину.


Ne znam kakve su prilike ovde vladale, ali na našoj gimnaziji, tada jedinoj u gradu, neko je nekad napisao:

Ovo jeste kaubojska škola ali konje držimo u drugim školama!
Davie Davie 18:05 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

crossover
zilikaka
Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome.


Теслу и математику ниси могао да чујеш у истој реченици, бар у моје време. У Теслу су ишли они што су дотакли дно живота и сад верују у судбину.


Jeste, Tesla je nekad (u moje usmerenjacko vreme) bila skola koja se upisvala jer si dobijao zvanje elektrotehnicara pa ako ne odes dalje sa studijama onda bar imas papir u dzepu sa kojim mozes da se zaposlis na neki kancelarijski posao. No oni su bili klasa za Rade Koncar, drugu elektrotehnicku skolu u BGD, doduse u Koncaru su vise skolovali za elektroinstalaterska zanimanja, Tesla je bila iskljucivo tehnicarska skola. No vremena su se promenila, danas je Teslu teze upisati nego 80% beogradskih gimnazija pa momci koji zavrse tu skolu 'ladno zavrsavaju ETF ili FON. Situacija sa devojkama se i dalje nije izmenila, kroz prozor gledaju devojke koje idu ulicom Narodnog Fronta u uciteljsku skolu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:10 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

crossover
zilikaka
Iz matematike pretpostavljam. Vi iz Tesle i sličnih stručnih škola ste bili poznati kao sjajni u tome.


Теслу и математику ниси могао да чујеш у истој реченици, бар у моје време. У Теслу су ишли они што су дотакли дно живота и сад верују у судбину.


E, brate, nisi ti video šta je išlo u Končar, a tek u EPŠ.

Tesla je bila velika škola, pa si imao i one banderaše što se na fizičkom penju na specijalno za njih postavljene bandere, ali si imao i nas, računarce, gde je pola razreda upisalo ETF bez ikakvih problema, i to u ono vreme kad je prijemni ispit bio ozbiljan ispit a ne kao sad ove abcd pitalice.

A mašincima smo radilli uglavnim matiš, i onaj neki njihov smešni OET, zaboravio sam kako se to zvalo. Ne možeš da veruješ koji je to biznis bio, u ona teška ratna vremena. Ali menza je bila glavni razlog da se u tu zgradu uopšte ulazi, zato i kažem da me čude ove vaše tvrdnje o nekakvim avionskim seks bombama od koleginica i asistentkinja. Ja to nisam video. A i kod nas je za to postojao Arhitektonski fakultet (kod građevinaca je bilo gore nego kod nas...)



srdjan.pajic srdjan.pajic 18:16 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

drugu elektrotehnicku skolu u BGD, doduse u Koncaru su vise skolovali za elektroinstalaterska zanimanja, Tesla je bila iskljucivo tehnicarska skola.



Nije, bre, imao si u tesli te montere mreža i postrojenja, u Končaru su radili liftove i rashladnu tehniku. A i ovo "sedenje u kancelariji posao" nije tačno. Pa ja sam u 4. razredu samostalno popravljao monitore, štampače, radiouređaje svih vrsta. Ne, zezanje na stranu, Tesla je uvek bila odlična stručna škola, verovatno najbolja koju smo tad imali.
Davie Davie 18:23 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

A mašincima smo radilli uglavnim matiš, i onaj neki njihov smešni OET, zaboravio sam kako se to zvalo. Ne možeš da veruješ koji je to biznis bio, u ona teška ratna vremena. Ali menza je bila glavni razlog da se u tu zgradu uopšte ulazi, zato i kažem da me čude ove vaše tvrdnje o nekakvim avionskim seks bombama od koleginica i asistentkinja. Ja to nisam video. A i kod nas je za to postojao Arhitektonski fakultet (kod građevinaca je bilo gore nego kod nas...)

Napisao sam: "jedina na smeru (i na zurci)", ne znam mnogo masinaca sem te ekipe sa avio smera i jos par ljudi koje sam upoznao kasnije u profesionalnom radu pa ne znam koliko je tamo uopste bilo devojaka. Zili to bolje zna.

Ne znam za % odnos devojaka na ETF i Gradjevini, no danas znam vise zena gradjevinaca nego eletroinzenjera (inzenjerka? kako rogobatno zvuci) ali Arhitektura je tradicionalno kod nas bila zenska skola, pocevsi od srednje ATS pa do faksa. Mojoj sestri je otac stalno govorio da je to fino zanimanje za zene, poslusala ga upisala i zavrsila faks ali nikad nije radila u toj struci. No kvaka je u sledecem, posto sam dolazio kod mladje setre na faks naravno da sam upoznao i njene drugarice, jedna od njih je i moja supruga :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:28 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Napisao sam: "jedina na smeru (i na zurci)", ne znam mnogo masinaca sem te ekipe sa avio smera i jos par ljudi koje sam upoznao kasnije u profesionalnom radu pa ne znam koliko je tamo uopste bilo devojaka. Zili to bolje zna.



Pa, da, vidiš da se svi ovde sećaju te jedne iste avion mašinke, znači, anomalija je u pitanju.



Davie Davie 18:40 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Nije, bre, imao si u tesli te montere mreža i postrojenja, u Končaru su radili liftove i rashladnu tehniku. A i ovo "sedenje u kancelariji posao" nije tačno. Pa ja sam u 4. razredu samostalno popravljao monitore, štampače, radiouređaje svih vrsta. Ne, zezanje na stranu, Tesla je uvek bila odlična stručna škola, verovatno najbolja koju smo tad imali.

Ne secam se tih zanatlijskih zanimanja kad sam se ja dvoumio da li da upisujem Teslu ili gimnaziju, bila su zanimanja u stilu elektrotehnicar jake, slabe struje, telekomunikacija itd. Mozda me nisu interesovala jer nisu imala prohodnost ka faksovima. U Koncaru je moj brat od strica, dve godine stariji, zavrsio zanat za elektronstalatera (razvlacenje kablova, razvodni ormani itd), nastavio porodicnu tradiciju jer mu je i otac to isto zavrsio u Koncaru, tamo je to bilo osnopvno zanimanje, liftadzije i frigo-eletricari su bili mnogo manje zastupljeni.

"Kancelarijski posao" je i sedenje u radionici i popravka monitora ili stampaca, ne radis na banderi ili u trafostanici.

Da, Tesla je bila odlicna strucna skola ali i srednje masinske i gradjevinske skole su bile odlicne, mnogi momci (i devojke) su tamo stekli solidno strucno obrazovanje.


Davie Davie 18:43 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Pa, da, vidiš da se svi ovde sećaju te jedne iste avion mašinke, znači, anomalija je u pitanju.


Cross se seca 2, u starijoj generaciji, uz Martu to je 3 avion ribe. Mnogo vise nego sto je upisalo Teslu za 10 godina
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:50 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Na ETF-u je bilo pravilo kad neko ko je dosao iz Tesle polozi matematiku 1 taj onda uspe i da zavrsi faks. Dosta momaka iz osnovne koji su isli u Teslu a upisali ETF zaglavili tamo zbog matisa pa se prebacili na FON, informatiku.



Pa niko ko ne položi Matematiku 1, kao ni bilo koji drugi ispit, ne može da završ fakultet.

Ja sam očigledno položio (kod Cvetković Dragoša, devetku sam ubo, ako se dobro sećam) i to onako još poludivalj posle služenja vojske, i nisam se nešto grozno namučio (predavanja jesu bila mučenje, jer je Dragoš malo frfljao u bradu pa ga je bilo teško čuti i razumeti), mada istina je da su mi tu i tamo pomogle malo neke koleginice iz Matematičke, ja sam im se posle svima odužio već na OET-u, a pogotovu na elektronici.



srdjan.pajic srdjan.pajic 18:53 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Davie
Pa, da, vidiš da se svi ovde sećaju te jedne iste avion mašinke, znači, anomalija je u pitanju.


Cross se seca 2, u starijoj generaciji, uz Martu to je 3 avion ribe. Mnogo vise nego sto je upisalo Teslu za 10 godina


U mom razredu u Tesli je bilo 5 devojaka. I Laza (imao dugačku kosu). Doduše u prvom razredu samo jedna, plus Laza.



zilikaka zilikaka 19:06 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

A mašincima smo radilli uglavnim matiš


Pa to sam i mislila.
Mi što smo bili nekakve matematičke, i dve poslednje godine cepali samo matematiku, slabo smo se hvatali tog biznisa. Bilo je da tu i tamo pomognemo nekom ko je bio manje utreniran, sedneš sa njim i vežbaš i objašnjavaš, ako ti je stalo, al zato vi iz Tesle to očas posla.
Uđeš "za druga" i položiš. I još čučne kinta.
Svaka čast!
Davie Davie 19:07 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

srdjan.pajic
Davie
Pa, da, vidiš da se svi ovde sećaju te jedne iste avion mašinke, znači, anomalija je u pitanju.


Cross se seca 2, u starijoj generaciji, uz Martu to je 3 avion ribe. Mnogo vise nego sto je upisalo Teslu za 10 godina


U mom razredu u Tesli je bilo 5 devojaka. I Laza (imao dugačku kosu). Doduše u prvom razredu samo jedna, plus Laza.


Ocito je Laza bio avion u odnosu na njih ako ga se tako rado secas...

Pa niko ko ne položi Matematiku 1, kao ni bilo koji drugi ispit, ne može da završ fakultet.

Mojim drugarima koji su iz Tesle upisali ETF je matis 1 bio problem pa su se prebacili na FON a svi njihovi klasici iz Tesle koji su uspeli dati matis 1 su i zavrsili ETF - ovo u stilu da u Tesli nisu bas u rangu gimnazija bili obuceni u matematici. No i to je sve individualno, dokaz je i Pajic.

OET - osnovi elektrotehnike? Kod Caje?

zilikaka zilikaka 19:09 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

pa ne znam koliko je tamo uopste bilo devojaka. Zili to bolje zna.

NA mom smeru koji se birao na trećoj godini, tačno nas je bilo trećina.
Al dobro, to su uvek zvali ženski smer.
I dan danas smo svi u kontaktu i gledamo da se okupimo kad god možemo, kao maturanti.
Davie Davie 19:15 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

NA mom smeru koji se birao na trećoj godini, tačno nas je bilo trećina.
Al dobro, to su uvek zvali ženski smer.
I dan danas smo svi u kontaktu i gledamo da se okupimo kad god možemo, kao maturanti.

Tako je bilo i na nekim tradicionalno "muskim" fakultetima, na Gradjevini na smeru za vodovod su devojke bile vecina, na konstrukcijama su bile polovicno. Na Rudarsko-Geoloskom devojke su bile vecina na svim geoloskim smerovima, cak i na nekim rudraskim smerovima (ILMS, nafta). Secam se kad smo bili brucosi da su za mis brucosijade BU izabrali neku devojku sa RG fakulteta.
zilikaka zilikaka 19:16 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

posto sam dolazio kod mladje setre na faks naravno da sam upoznao i njene drugarice, jedna od njih je i moja supruga :)

Lolo jedna!
Davie Davie 19:18 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Lolo jedna!

Ko ce ti smestiti nego rod rodjeni.
I zasta sluze mladje sestre nego za njihove drugarice?



zilikaka zilikaka 19:20 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Davie
NA mom smeru koji se birao na trećoj godini, tačno nas je bilo trećina.
Al dobro, to su uvek zvali ženski smer.
I dan danas smo svi u kontaktu i gledamo da se okupimo kad god možemo, kao maturanti.

Tako je bilo i na nekim tradicionalno "muskim" fakultetima, na Gradjevini na smeru za vodovod su devojke bile vecina, na konstrukcijama su bile polovicno. Na Rudarsko-Geoloskom devojke su bile vecina na svim geoloskim smerovima, cak i na nekim rudraskim smerovima (ILMS, nafta). Secam se kad smo bili brucosi da su za mis brucosijade BU izabrali neku devojku sa RG fakulteta.

PA eto, mi ženske smo birale. Na proizvodnim smerovima nas skoro nije ni bilo.
Ko će bre da uči strugove i glodalice i još da se time bavi, a da ne mora.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:21 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Da, Tesla je bila odlicna strucna skola ali i srednje masinske i



Srednju mašinsku pamtim kao krš školu, i po tome što je Kristijan Golubović tamo nekog isekao satarom. On je tu harao kao tinejdžer u moje vreme, bilo je malo frka ići tamo u školu.


I ja sam se dvoumio između Tesle i gimnazije, išao mi dobro matiš, ali je prevagnuo strah (mahom mojih roditelja) da ako završim samo gimnaziju i ne uspem da upišem fakultet koji hoću, ostajem lice bez zanimanja, a sa Teslom, pa, eto, mogu bar monitor da popravim. A onda sam posle prve godine u Tesli, sa još jednom drugaricom razmišljao da promenim školu i prebacim se u matematičku, ali nešto mi se tamo nije svidelo, i na kraju nisam, nego sam ostao u Tesli.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

OET - osnovi elektrotehnike? Kod Caje?



Ne, bre, kod Caje, Caja je predavao elektroniku na 2.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:29 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Ocito je Laza bio avion u odnosu na njih ako ga se tako rado secas...



Ih, jedan od mojih najboljih ortaka iz srednje, i posle sa faksa (inače ga poznaje Maksa). Ženske su nam bile sasvim ok.

Davie Davie 19:34 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Srednju mašinsku pamtim kao krš školu, i po tome što je Kristijan Golubović tamo nekog isekao satarom. On je tu harao kao tinejdžer u moje vreme, bilo je malo frka ići tamo u školu.

Postojala je razlika izmedju masinskih skola, drasticno su se razlikovale, recimo masinska na NBGD je bila tezak krs, u Zemunu je bio Zmaj slican a Nada Dimic je bila poprilicno bolja. Petar Drapsin na Dorcolu je medju masinskim skolama bio ponajbolji, od svih tehnickih skola se najteze upisvala zbog atraktivnih zanimanja u avio struci i sigurnog posla u JAT-u ili JNA. Mnogi ljudi sa diplomom iz Petra Drapsina rade sirom sveta kao aviomehanicari, odlicna skola (bila, sad kava je nemam pojma) ubedljivo najjaca srednja tehnicka skola u Srbiji (mozda i u SFRJ).

Edit.
Inace u mom ulazu u zgradi na NBGD je bilo 10-tak ljudi koji su radili u pokojnom Aviogenexu, pola njih su bili aviomehanicari i svi su bili Drapsinovci. Kad su sankcije i raspad SFRJ unistili Aviogenex svi odreda su se iselili i nasli poslove sirom sveta, niko se nije vratio u zgradu.

crossover crossover 19:37 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Davie
No i to je sve individualno, dokaz je i Pajic.


Јесте, Паја је светли пример да можеш да идеш у Теслу па да ипак постанеш човек. Али је греота да не зајебаваш неког ко је ишао у Теслу, ваља се. Имам ја још једног таквог у блиском окружењу, исто Тесла па ЕТФ, скроз кул лик, и њега дрндамо ко Пајића.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:22 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Pa to sam i mislila.
Mi što smo bili nekakve matematičke, i dve poslednje godine cepali samo matematiku, slabo smo se hvatali tog biznisa. Bilo je da tu i tamo pomognemo nekom ko je bio manje utreniran, sedneš sa njim i vežbaš i objašnjavaš,



Eto, tačno sam znao, nelojalna konkurencija!!!

Mada, ja se izvinjavam ako je zbog nas neko ostao bez potencijalnog muža, ali, cenim da kod vas na Mašincu, kao ni kod nas, na pravom fakultetu, materijala za to nije nedostajalo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Petar Drapsin na Dorcolu je medju masinskim skolama bio ponajbolji, od svih tehnickih skola se najteze upisvala zbog atraktivnih zanimanja u avio struci i sigurnog posla u JAT-u ili JNA. Mnogi ljudi sa diplomom iz Petra Drapsina rade sirom sveta kao aviomehanicari, odlicna skola (bila, sad kava je nemam pojma) ubedljivo najjaca srednja tehnicka skola u Srbiji (mozda i u SFRJ).


Ček, jel pričamo o istoj školi, EPŠ-u (Eventualno Poslednja Šansa)? Ja se ne sećam da je to ikad bila dobra škola, ali, ok, sećanje vara, a možda sam i pomešao škole, no se sećam onih majmuna koji su se pre nekoliko godina penjali tamo na konja na Trgu Republike i pravili bahanalije, pokazivali tetovaže Ratko Mladić i NŽS, pijani ko letve. Ali, ok, da ne grešim dušu, možda je i tamo bilo nekih štrebera koji su posle napravili nešto od svog života.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

crossover


Јесте, Паја је светли пример да можеш да идеш у Теслу па да ипак постанеш човек. Али је греота да не зајебаваш неког ко је ишао у Теслу, ваља


Zezaj, zezaj, a i ja sam se primio, uzeo da branim čast moje bivše škole od manguparije!

Svejedno, nisam se nikad pokajao što nisam išao u gimnaziju, nego baš u tu školu, mada bi sa matemtičkom ili nekom drugom gimnazijom svakako neke stvari bile lakše, bar u početku.

A i za zilikaku sam siguran da bi bila podjednako dobar student i na ETF-u, da je to htela da upiše. Mada bi verovatno teže položila prijemni. A Caju verovatno ne bi položila nikad, mnogo bi je nervirao, ali nema veze, imali smo mi i energetičarski smer na ETF-u na kome ovaj nije predavao


zilikaka zilikaka 21:43 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Mada, ja se izvinjavam ako je zbog nas neko ostao bez potencijalnog muža, ali, cenim da kod vas na Mašincu, kao ni kod nas, na pravom fakultetu, materijala za to nije nedostajalo.

Grešiš sinko, silno grešiš!
U moje vreme nekako toga slabo bilo, prosto ko da je jeres. Pazi kad se ni na apsolventskoj ekskurziji nije spanđavalo.
I kad napravim statistiku, eto od nas iz grupe ima ih nešto udatih za mašince, njih nekoliko, al niko nije baš bio ono sa grupe il vrlo blizak nego ili poznanstvo sa strane, iz druge ruke, ili druga generacija.
Nekako smo tamo jedni drugima valjda bili ko, ne baš rođaci al familija, pa nije išlo...
A inače da, tu na početku ja sam spremala matematiku jednog tadašnjeg građevinca.
Dobro, i on je meni tuširao crteže, ne kažem, to mi baš nije išlo a i nisam volela.
Posle odustao od fakulteta i dao se u trgovinu. Poslednje što znam je da je držao ozbiljno tržište i daleeeko više zaradio nego za tri života građevinca.


Naravoučenije, nema leba od matematike, pa ni kad ti plate da polažeš za mašince.
zilikaka zilikaka 21:45 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Mada bi verovatno teže položila prijemni

Dvoje iz mog razreda, ni po čemu specijalnih, sasvim ladno položili.
Davie Davie 21:59 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Ček, jel pričamo o istoj školi, EPŠ-u (Eventualno Poslednja Šansa)? Ja se ne sećam da je to ikad bila dobra škola, ali, ok, sećanje vara, a možda sam i pomešao škole, no se sećam onih majmuna koji su se pre nekoliko godina penjali tamo na konja na Trgu Republike i pravili bahanalije, pokazivali tetovaže Ratko Mladić i NŽS, pijani ko letve. Ali, ok, da ne grešim dušu, možda je i tamo bilo nekih štrebera koji su posle napravili nešto od svog života.


Pomesao si skole, EPŠ bi kao (stvarna) skracenica poticala od Elektro-Privredna-Škola a to je, jelte, bivsi Rade Koncar a danas elektro skola Stari Grad. U Petar Drapsin se recimo u vreme usmerenjaka (a to je bilo negde do raspada SFRJ i sankcija) bilo mnogo teze upisati nego u Teslu, cak i nego u neke gimnazije. Ono jedina takva skola u Srbiji a u krugu od 20km more posla (JAT Tehnika, Aviogenex, Utva, Moma Stanojlovic, vojska - Batajnica & VTI, PKB - privredna avijacija) plus lakog transfera na neki posao napolju ( obuka na Boingu i RollsRoyceu u JAT-u) ili rad u nesvrstanim zemljama kao vojni aviomehanicar.

zilikaka zilikaka 22:06 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

U Petar Drapsin se recimo u vreme usmerenjaka (a to je bilo negde do raspada SFRJ i sankcija) bilo mnogo teze upisati nego u Teslu, cak i nego u neke gimnazije. Ono jedina takva skola u Srbiji a u krugu od 20km more posla (JAT Tehnika, Aviogenex, Utva, Moma Stanojlovic, vojska - Batajnica & VTI, PKB - privredna avijacija) plus lakog transfera na neki posao napolju ( obuka na Boingu i RollsRoyceu u JAT-u) ili rad u nesvrstanim zemljama kao vojni aviomehanicar.

Sećam se ja. Bila jedna ekipa na mom faksu iz te škole i svi su sasvim lako završili.
Danas su svuda po svetu.
Davie Davie 22:16 27.05.2021

Re: Neće mašinka...

Naravoučenije, nema leba od matematike

Zavisi, neki su od matisa namlatili brda peneza, brda o kojima svi mi mozemo da sanjamo. A opet, neki od nas zive kako-tako od nekog opsteg poznavanja i skromne upotrebe matisa u svakodnevnim poslovima. Sa matematikom u glavi nikad neces ostati gladan, kao ni sa mistrijom u rukama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 28.05.2021

Re: Neće mašinka...

Pomesao si skole, EPŠ bi kao (stvarna) skracenica poticala od Elektro-Privredna-Škola a to je, jelte, bivsi Rade Koncar a danas elektro skola Stari Grad.


EPŠ je bio na Dorćolu i to je sad ta srednja škola Stari grad, a Končar je ovamo kod Hale Pionir, u Braće Grima, mislim da se i dalje tako zove (nisu joj ovi revizionisti promenili ime). A jesam, pomešao sam EPŠ sa Drapšinom, mada ni Drapšin nije imao neku reputaciju mimo tog nekog avio smera, koliko se ja sećam (a sećanje je sve varljivije, priznajem). U Teslu je bilo lako upisati se ako si bio Vukovac , jedino što je u ono vreme vladao teritorijalni princip, po kome je trebalo da idemo u Poljoprivrednu školu u Krnjači, ali sam se ja odupro tome, i peer pressure-u i pogrešnim savetima, pa sam sam, bez kučeta i mačeta, bez najboljeg druga, otišao u Teslu.


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 28.05.2021

Re: Neće mašinka...

Grešiš sinko, silno grešiš!
U moje vreme nekako toga slabo bilo, prosto ko da je jeres. Pazi kad se ni na apsolventskoj ekskurziji nije spanđavalo.



Bre, kod vas na mašincu je bilo kao u samostanu . Ne znam, kod nas na ETF-u je cvetalo, bar nekoliko mojih drugara (i poneka drugarica) se posle uzelo. Nema, bre, kad onako u upasanoj kariranoj košulji, i strogim pogledom iza debelih cvikera krajnje samouvereno koleginici objasniš Banahov stav o nepokretnoj tačCi, tu mora ljubav da se rodi.
mariopan mariopan 09:18 28.05.2021

Re: Neće mašinka...

Pa daj da sastavimo za početak neku lepu peticiju.

U naslovu te peticije da piše da je upućena kompletnim idiotima koji primaju državne plate da bi zamajavali narod kako nešto rade?

To što oni silom guraju narodu neće nikad da im prođe i oni to znaju. Ovo rade samo da im prođe vreme i da za to vreme dobijaju lepe plate pa ponekad moraju nešto i da smisle da ne bi neko rekao da džabe jedu državni hleb.

Neće zaživeti zato što, da bi sve to zaživelo, mora narod da prihvati i počne da koristi u govoru, svakodnevnom obraćanju, pisanju...a to neće ići, jer jezik je živ samo ako se njime i govori.

Nađi mi ko će da svog ginekologa zove "ginekologica" ili "ginekološkinja" u svakodnevnom govoru? Ili "advokatkinja" ili "sudijica"? Smešno i nepotrebno, ali, čime da se bave vadikali kad ne smeju da se bave pravim problemima društva o kojima ne smeju ni da pisnu?

Idioti se bave idiotlucima, po navici.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:02 28.05.2021

Re: Neće mašinka...

U naslovu te peticije da piše da je upućena kompletnim idiotima koji primaju državne plate da bi zamajavali narod kako nešto rade?



Tako, nekako, samo bih ja to malo ulepšao, da se ne uvrede.
haklberi_tom haklberi_tom 18:27 28.05.2021

Re: Neće mašinka...

srdjan.pajic
drugu elektrotehnicku skolu u BGD, doduse u Koncaru su vise skolovali za elektroinstalaterska zanimanja, Tesla je bila iskljucivo tehnicarska skola.



Nije, bre, imao si u tesli te montere mreža i postrojenja, u Končaru su radili liftove i rashladnu tehniku. A i ovo "sedenje u kancelariji posao" nije tačno. Pa ja sam u 4. razredu samostalno popravljao monitore, štampače, radiouređaje svih vrsta. Ne, zezanje na stranu, Tesla je uvek bila odlična stručna škola, verovatno najbolja koju smo tad imali.

Saglasan!
gedza.73 gedza.73 16:45 29.05.2021

Re: Neće mašinka...

mariopan
U naslovu te peticije da piše da je upućena kompletnim idiotima koji primaju državne plate da bi zamajavali narod kako nešto rade?


Ovo nije po zakonu. Treba da piše 'idiotkinjama i idiotima'.
Jaril Jaril 07:55 26.05.2021

Зили

мало си ghost-ована. Има те са стране у листи. Кад кликнем на Сви блогери, твој блог не излази. Ово су неке нове уређивачке алатке?
predatortz predatortz 08:02 26.05.2021

Re: Зили

Jaril
мало си ghost-ована. Има те са стране у листи. Кад кликнем на Сви блогери, твој блог не излази. Ово су неке нове уређивачке алатке?


Kod mene, na naslovnoj samo Banditov post.
zilikaka zilikaka 10:11 26.05.2021

Re: Зили

Jaril
мало си ghost-ована. Има те са стране у листи. Кад кликнем на Сви блогери, твој блог не излази. [i]Ово су неке нове уређивачке алатке?[/i]

Izgleda. Svakom pprema zaslugama.
Dobro mi došli u potpalublje.
crossover crossover 17:43 26.05.2021

Re: Зили

zilikaka
Jaril
мало си ghost-ована. Има те са стране у листи. Кад кликнем на Сви блогери, твој блог не излази. [i]Ово су неке нове уређивачке алатке?[/i]

Izgleda. Svakom pprema zaslugama.
Dobro mi došli u potpalublje.


Ма није бре него је овој шклопоцији отпао точак.
Иначе, једна моја добра пријатељица и твоја колегница са термотехнике исто неће да буде инжењерка, скроз вас разумем и подржавам.
angie01 angie01 19:09 26.05.2021

Re: Зили


Ма није бре него је овој шклопоцији отпао точак.


moguce,...mislim da se to vec desavalo.
zilikaka zilikaka 20:34 26.05.2021

Re: Зили

Иначе, једна моја добра пријатељица и твоја колегница са термотехнике исто неће да буде инжењерка, скроз вас разумем и подржавам.

Ja mislim da bar polovina, ako ne i više žena ne želi da im se "titula" preimenuje posebno za njih, i ovi što to uvode su svesni toga, čak ne kriju da je tako, nego idu na varijantu da mi nismo svesne koliko je taj član zapravo dobar za nas, pojedinačno i u celini.
angie01 angie01 22:13 26.05.2021

Re: Зили

kad neko kaze npr-psiholoskinja, dramaturskinja,...meni zvuci, k'o zahebancija.
predatortz predatortz 22:16 26.05.2021

Re: Зили

zilikaka
Иначе, једна моја добра пријатељица и твоја колегница са термотехнике исто неће да буде инжењерка, скроз вас разумем и подржавам.

Ja mislim da bar polovina, ako ne i više žena ne želi da im se "titula" preimenuje posebno za njih, i ovi što to uvode su svesni toga, čak ne kriju da je tako, nego idu na varijantu da mi nismo svesne koliko je taj član zapravo dobar za nas, pojedinačno i u celini.


Jasno je kao dan da gomila mufljuza i mufljuškinja tu vidi ogroman prostor za samopromociju, pristup fondovima, uhljebljenje.
No, ja to posmatram više kao jezičko pitanje.
Nekako, bliže mi je da za tebe kažem da si inženjerka nego inženjer.
Ne vidim da ćemo mi muškarci zbog toga postati manji muškarci, a jezik je živa stvar i prilagođava se vremenu i prilikama. Pre jednog veka nije postojala potreba za rečju inženjerka, jer žena sa tim zvanjem nije bilo, ili ih je bilo toliko malo da je taj broj bio zanemarljiv.
E sad, neki izrazi će zvučati jako rogobatno, no to bih prepustio lingvistima da to malo picnu i dotegnu...
zilikaka zilikaka 23:17 26.05.2021

Re: Зили

E sad, neki izrazi će zvučati jako rogobatno, no to bih prepustio lingvistima da to malo picnu i dotegnu...

Dakle, po osnovnim pravilima srpskpg hezika, da se sve što ide uz imenicu slaže po todu, broju i padežu, biću "diplomirana mašinska inženjerka".
Doduše, koleginice sa Saobraćajnog će još lepše zvučati.
Ko cela ranžirna stanica.
Jaril Jaril 11:14 27.05.2021

Re: Зили

angie01

Ма није бре него је овој шклопоцији отпао точак.


moguce,...mislim da se to vec desavalo.


Убисте ми блогодраму.
mariopan mariopan 09:20 28.05.2021

Re: Зили

predatortz
Jaril
мало си ghost-ована. Има те са стране у листи. Кад кликнем на Сви блогери, твој блог не излази. Ово су неке нове уређивачке алатке?


Kod mene, na naslovnoj samo Banditov post.

Kod mene samo Čerevićan i Nataša...i još jedan ne znam čiji, tek sam se ulogovala.
zibr zibr 23:02 26.05.2021

Pitanje

Da li će svršeni učenik srednje medicinske biti medicinski brat?
predatortz predatortz 23:06 26.05.2021

Re: Pitanje

zibr
Da li će svršeni učenik srednje medicinske biti medicinski brat?


Ne, biće medicinski tehničar, kao i do sada.
zilikaka zilikaka 23:18 26.05.2021

Re: Pitanje

predatortz
zibr
Da li će svršeni učenik srednje medicinske biti medicinski brat?


Ne, biće medicinski tehničar, kao i do sada.

Onda su devojke medicinske tehničarke.
predatortz predatortz 07:32 27.05.2021

Re: Pitanje

zilikaka
predatortz
zibr
Da li će svršeni učenik srednje medicinske biti medicinski brat?


Ne, biće medicinski tehničar, kao i do sada.

Onda su devojke medicinske tehničarke.


Pa da, ne vidim u tome ništa sporno.
Jedno je prilagoditi vlastiti jezik rodu, sasvim druge stvari su idiotarije sa čekanjem da dete uzraste pa da se rodno odredi. To je najbolje objasnila nastavnica biologije koja predaje mom osmaku.

Rekla žena, naterana da predaje po ovim Klettovim idiotskim udžbenicima:
Ja ću vama sada da ispredajem šta su oni napisali, a onda ću da vam kažem šta ova nauka misli o tome. Međupol ne postoji, to su gluposti. Ovaj predmet se zove biologija, nije ni socijologija, ni građansko, a biološka nauka ove novotarije ne poznaje.


gvozden1 gvozden1 07:40 27.05.2021

Re: Pitanje

Jedno je prilagoditi vlastiti jezik rodu

Ostaje li i dalje vlastiti ako ti ga neko sa strane na silu menja?

Da li bi bio vlastiti ako bi neko, preko Gordane Čomić, naredio da Valjevci moraju da pričaju ijekavicim a Banjalučani ekavicom?

predatortz predatortz 07:45 27.05.2021

Re: Pitanje


Ostaje li i dalje vlastiti ako ti ga neko sa strane na silu menja?


Ko ga menja na silu? Od rođenja govorim srpskim jezikom, ijekavskim izgovorom. Za mene nisu postojale žene profesor, doktor, lekar, advokat, službenik, psiholog, direktor...
Bile su profesorice, doktorice, lekarke, advokatice, službenice, psihologice, direktorice...

Znam da ovo -ica u Srbiji mnogima para uho i da to povezuju sa Hrvatima, ali veruj mi da greše. To je srpski jezik, lep srpski jezik, ijekavski izgovor, istočnohercegovački.

Ne nameće niko, tako narod oduvek govorio.
Da li bi bio vlastiti ako bi neko, preko Gordane Čomić, naredio da Valjevci moraju da pričaju ijekavicim a Banjalučani ekavicom?


Valjevci, kada su dolazili, govorili su istočnohercegovačkim izgovorom. Šta im se u međuvremenu desilo, nemam pojma...
angie01 angie01 08:45 27.05.2021

Re: Pitanje

Bile su profesorice, doktorice, lekarke, advokatice, službenice, psihologice, direktorice...


u kom srpskom jeziku je postojala psihologica?

pri tome, nije sporno da u nasem jeziku postoje neke profesije koje su odredjene i u muskom i u zenskom rodu- u skladu sa lingvistickim pravilima i to svi znamo i oduvek ih tako i koristimo, a sada je ideja da se utvrde neke neprirodnosti u tom smilu, sve radi pakovanja navodne brige o rodnoj ravnopravnosti, koja se na ovaj nacin ne ostvaruje...samo nove reci zvuce rogobatno.

a da, niko medicinsku sestru ne zove tehnicarkom, nego sestrom, pa u tom smislu, ne moze ni muskarac u toj profesiji da ima drugaciji tretman- ako cemo neku analogiju da podvlacimo:)...fakat ni njega niko ne zove tehnicarem.
predatortz predatortz 08:51 27.05.2021

Re: Pitanje

u kom srpskom jeziku je postojala psihologica?


Ko ume da čita, napisao sam. U srpskom jeziku ijekavskog, istočnohercegovačkog izgovora.

Za njega kažu i ovo:


Ијекавски говор је први који је прихваћен у српском књижевном језику. Од преостала два, у књижевни језик је ушао још екавски, док то није случај са икавским изговором.

Dakle, ako i Hrvati nešto kažu kao što govorimo mi, ne znači da je to po automatizmu hrvatski jezik.

predatortz predatortz 08:58 27.05.2021

Re: Pitanje

a da, niko medicinsku sestru ne zove tehnicarkom, nego sestrom, pa u tom smislu, ne moze ni muskarac u toj profesiji da ima drugaciji tretman- ako cemo neku analogiju da podvlacimo:)...fakat ni njega niko ne zove tehnicarem.


Fakat je da ni sveštenika skoro niko ne zove sveštenik nego pop (što je pogrdno), pa?
Kolokvijalni govor i zvanični nazivi zanimanja se ne poklapaju.
angie01 angie01 09:08 27.05.2021

Re: Pitanje


Ko ume da čita, napisao sam. U srpskom jeziku ijekavskog, istočnohercegovačkog izgovora.


procitalasam-al nikada nigde nisam cula da je neko rekao psihologica, niti je takva varjanta u duhu i po lingvistickim pravilima srpskog jezika,...evo sada su izmislili- psiholoskinja.


Ијекавски говор је први који је прихваћен у српском књижевном језику. Од преостала два, у књижевни језик је ушао још екавски, док то није случај са икавским изговором.


ah to prepisivanje sa vikipedije,...pa naravno da je prvi prihvacen, kada je najveci deo populacije na ovim prostorima govorio neku verziju ijekavice.


Dakle, ako i Hrvati nešto kažu kao što govorimo mi, ne znači da je to po automatizmu hrvatski jezik.


koliko znam, srpsko-hrvatski je jedini prihvacen jezik u nekim svetskim okvirima, jer fakat jeste jezik kojim se sluze stanovnici ovih prostora,...gde su nekako izostali crnogorski, bosnjacki:)

gde-je-nestao-srpskohrvatski-jezik
predatortz predatortz 09:22 27.05.2021

Re: Pitanje

ah to prepisivanje sa vikipedije,...pa naravno da je prvi prihvacen, kada je najveci deo populacije na ovim prostorima govorio neku verziju ijekavice.




Što će reći da je, ako je već stariji, to ipak izvorniji srpski jezik.
shmoo shmoo 09:37 27.05.2021

Re: Pitanje

angie01

gde-je-nestao-srpskohrvatski-jezik





Па да, српскохрватски језик је био само административни, дакле законом прописани и законом наметнути, назив за читаву групу говора на Балкану који се говоре на простору између Сутле и Вардара.

Тако да у ствари није нестао језик/језици (односно, тим говорима и данас људи говоре), само је нестао тај административни назив онда када је престала да постоји потреба за њим.

angie01 angie01 09:39 27.05.2021

Re: Pitanje

gvozden1 gvozden1 09:47 27.05.2021

Re: Pitanje


Ko ga menja na silu?

Država, zakon, silom zakona.
A najgore je to što je jasno da to nije autohtona srpska ideja, niti ideja srpske skupštine, nego talas sveopšte svetske plime menjanja svega i svačega, jer je neko tako odlučio.
Neko van Srbije.
Za mene nisu postojale žene profesor, doktor, lekar, advokat, službenik, psiholog, direktor...
Bile su profesorice, doktorice, lekarke, advokatice, službenice, psihologice, direktorice...


Ta tebe jesu, za mene nisu, i to tako treba da ostane. A ne da mene silom teraju da govorim kao ti jer to nije ono što je meni svojstveno.



Valjevci, kada su dolazili, govorili su istočnohercegovačkim izgovorom. Šta im se u međuvremenu desilo, nemam pojma...


Šta god da im se desilo sami su tako odlučili, nije im Čomićka propisivala kao sad.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:50 27.05.2021

Re: Pitanje

Predatortz briljira! Sve si jasno objasnio - osim onoga iz biologije :)

Sta je vestacko a sta prirodno u jeziku odredice upotreba. Eto Bosanci (i Hercegovci) zenske oblike odavno prihvatili u Srbiji nisu. (Kao sto su Valjevci prihvatili ekavicu a Hercegovci se jos uvek tvrdoglavo drze ijekavice )

A zakon ko zakon. Svako zakonodavstvo tezi da bude konzistentno i koherentno - taka mu priroda. Ako je uciteljica moguce onda - pita se zakonodavstvo - zasto psihologica/psiholoskinja nije? I tako.

Da ovo nece resiti problem rodne neravnopravnosti i to je jasno. Da li ce doprineti resavanju istog to ce se tek videti.

Ista diskusija se vodila i u drugim evropskim zemljama u kojima jezik poznaje kategoriju roda. Sa slicnom argumentacijom. Negde je donela boljitak u vidu vidljivosti zenskog identiteta u javnom diskursu. Recimo ako je raspisan konkurs za neko radno mesto onda su naznacena oba roda. Uz to onda ide i affirmative action (gde si Bene?) iliti pozitivna diskriminacija i ostale mere. Ova fora sa jezikom je deo sirih mera kojim drustvo ima za cilj da resi problem rodne neravnopravnosti - ukoliko prepozna da taj problem postoji.

Slazem se da je slabost ovog konkretnog zakona sto ne predvidja mogucnost da osoba sama odluci koja kategorija ce stajati uz njeno/njegovo ime.

Nisam citao tekst donetog zakona ali ovo se obicno ne svodi samo na nazive zanimanja nego recimo i na koriscenje zamenica u tekstu i sl.
predatortz predatortz 09:51 27.05.2021

Re: Pitanje

Jezik se imenuje imenom naroda koji ga govori, tako da ne postoje američki, novozelandski, irski, australijski, brazilski, meksički...
Isto je i sa bosanskim jezikom, koji pokušavaju da podmetnu kao politički konstrukt.
Budući da u Bosni ne postoji narod koji se zove Bosanac, već pored Srba i Hrvata, starih i autohtonih naroda, od 1993. postoje i Bošnjaci, jezik bi se tako trebao i zvati - bošnjački (ako je zadovoljio potrebne uslove da bude tretiran kao zaseban jezik, a mislim da nije dovoljno iskvariti srpski i hrvatski jezik ubacivanjem "h" gde mu nije mesto, plus ubacivanjem iskrivljenih turskih reči, da bi se nešto takvo smatralo jezikom).
Potom, kojim jezikom govori deo BiH koji se zove Hercegovina? Bosanskim ne sigurno, jer Hercegovina nije Bosna, te njeni stanovnici Bosnu ne mogu da uzmu ni kao geografsku odrednicu, a kamo li nekakvu jezičku, etničku, nacionalnu...

Dakle, glupost!
angie01 angie01 09:56 27.05.2021

Re: Pitanje

sta god-to je isti jezik, bez obzira na narecja, dijalekte i ostale razlike i specificnosti, kao sto je isti jezik Engleski, Spanski, Nemacki,...gde god da se koristi, bez obzira na lokalne drugacijosti...sad te politikanske potrebe za prepucavanjem i izmenama, svojatanjem, titlovanje fimova i ostale gluposti, su samo besmislice, nista drugo,...(Hrvati izmisljaju novogovor i slicne beudalastine).

Mi smo u skoli u obaveznom programu citali dela hrvatskih, bosanskih, makedonskih, slovenackih, crnogorskih pisaca i obogaceni smo saznanjima drugacijih kulturoloskih specificnosti,...ja razumem sta je tjedan i nedelja, kruh i hleb i hljeb i otac i babo i nemam nikakv problem sa tim, dapace, pisemi citam i cirilicu-koja je meni najlepsa-i latinicu, ne pravim nikakvu razliku kada uzmem knjigu, ne primetim- sto je samo plus u nasem znanju i mogucnostima, nikakv feler, kako se sada politicki prepucava,...stavise, mi smo u prednosti u odnosu na mnoge druge narode koji su ucili samo jedno pismo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana