Gost autor

见面

docsumann RSS / 13.06.2021. u 05:22

 

Hajde malo pričamo o Kinezima.

tess1

 



Komentari (478)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 07:14 13.06.2021

Tragom

Iznenadio me Doks, mislila sam da će se pojaviti tek popodne.

Da, sad vidim da je jedna rečenica dobra i dovoljna, za šta? Za neznanje, o njima znamo i manje od malo.
mariopan mariopan 09:31 13.06.2021

Re: Tragom

tess1
Iznenadio me Doks, mislila sam da će se pojaviti tek popodne.

Da, sad vidim da je jedna rečenica dobra i dovoljna, za šta? Za neznanje, o njima znamo i manje od malo.

O Kinezima sam više saznala od snajke Kineskinje koja je desetak godina živela sa sinom moje zaove pa je bila deo porodice. Ostavila ga je pre više od 20 godina.

Prelepa, visoka i vitka, profi sportista. Živeli su u Evropi pa je ona o nama znala samo ono sto joj sestrić kaže, a on je bio neopevana budala. Bio je ljubomoran što je ona mnogo obrazovanija od njega, i što perfektno govori engleski pa kad dođu ovde svi mladi prelaze na engleski i mogu da se zezaju, osim njega.

Vegetarijanac, budista, pričala mi je da budisti poštuju svačiji život, da neće zgaziti ni mrava ako ne moraju. Da u Kini nema samo ove masovno proizvedene odeće i galanterije već i izuzetno skupih i kvalitetnih stvari, umetnickih predmeta, strpljivo ručno rađenih gde nije važno koliko vremena je neko utrošio da ga uradi nego da bude perfektno.
Da Novu godinu slave u Februaru, porodično, i gde god žive odlaze u Kinu da budu sa porodicom jer imaju mnogo rituala kako bi im ta godina bila uspešna.

Žao mi je što više nismo u kontaktu, najbolji utisak o Kinezima mi je od nje.

Da ne pominjem koliko me oduševljava njihova kultura i artefakti iz prošlosti koji su opštepoznati, i čekam da, ako ikad, otkopaju ostatak carske grobnice koju su čuvali vojnici od terakote? Nekad pomislim da ne treba ni da je otkopaju, čak i ako ne bi bilo onih reka od žive i da nije tako opasno, nego mislim da ne moramo sve da upropastimo što vidimo i nađemo a to će možda biti toliko vredno da je bolje da ostane pod zemljom nego da ga se dočepaju pohlepni ljudi i da ga izjede smog i prašina sadašnjeg sveta?
Milan Novković Milan Novković 10:00 13.06.2021

Re: Tragom

tess1
Iznenadio me Doks, mislila sam ...




tess1 tess1 10:15 13.06.2021

Re: Tragom

O Kinezima sam više saznala od snajke Kineskinje koja je desetak godina živela sa sinom moje zaove pa je bila deo porodice. Ostavila ga je pre više od 20 godina.

Prelepa, visoka i vitka, profi sportista. Živeli su u Evropi pa je ona o nama znala samo ono sto joj sestrić kaže, a on je bio neopevana budala. Bio je ljubomoran što je ona mnogo obrazovanija od njega, i što perfektno govori engleski pa kad dođu ovde svi mladi prelaze na engleski i mogu da se zezaju, osim njega.

Da li sam dobro razumjela il upratila :), imaš snahu Grkinju, zeta Francuza i snahu Kineskinju? Svaka čast, nama su snahe Hrvatice plafon, egzotika u porodici. Ok, i Amerikanke. :)

Dobro je da si spomenula kinesku ženu, one su mi veći fenomen od muškaraca, il veća nepoznanica (posebno sa ovim zakonima o pravu na 1-2-3 djeteta). Interesuje me njihovo društvo iznutra, između sebe kakvi su više nego njihov odnos sa mnom, npr ovi moji su svu pažnju posvećivali ćerki i dok nisam shvatila da je to zato što je ona bolji đak bilo mi interesantno da je tako dominantna nad bratom, a njega su kažnjavali nebrigom zato što nije dobar kao ona, jednostavno ništa u njega nisu ulagali, slab je, nek završi neki zanat, to su mu odredili u 4. razredu. Dalje, mislim da je on, otac il glava kuće, bio privatno strožiji nego što se to viđalo na njihovim jednako prijatnim licima na ulici. Ne mogu o milijardu ljudi da sudim preko jedne porodice, samo kažem da je meni ostalo mnogo čudno neodgovorenih pitanja a ja nisam osoba koja ne može prozreti ljude, naprotiv.

Rijeke Yangtze and Jialing, grad Chongqing, jugozapad centralne Kine.



tess1 tess1 10:18 13.06.2021

Re: Tragom


Des, Milane. :)
mariopan mariopan 10:47 13.06.2021

Re: Tragom

Da li sam dobro razumjela il upratila :), imaš snahu Grkinju, zeta Francuza i snahu Kineskinju? Svaka čast, nama su snahe Hrvatice plafon, egzotika u porodici. Ok, i Amerikanka. :)

Pa slično samo malo drugačije.

Brat mi je bio oženjen Francuskinjom pa imam dvoje Francuza koji ne znaju ni da beknu srpski. Njegova ćerka mi stiže sledeće nedelje i ja je upozoravam da se seti da ja živim 70 kilometara od Beograda a ona kaže nista to nije, sednemo u Te-že-ve i začas smo u Bogradu.

Setra se udala za Makedonca.

Zaova je bila udata za Mađara, pokojni je, e, to je njihov sin jedinac imao Kineskinju, zamalo se i udala za njega.

Moj sin se oženio Hrvaticom, a ćerka udala za Grka.

U ta vremena, davno, sin mi je bio u dugoj vezi sa Poljakinjom koja je imala dvoje dece, oni su sve raspuste provodili ovde. Naučili i srpski.

I sad zamisli kada mi svi dođu na odmor pa jos dovedu i goste?

Mom komsiluku je bilo zabavno jer su i njihova deca dolazila da se igraju i za njih je bila ekstra egzotika da uživo čuju te jezike. Oni nikakvu prepreku nisu imali u sporazumevanju.

Stariji prelaze na engleski, da se svi osećaju prijatno, da niko ne bude isključen.

Kad odem kod moje dece oni uglavnom pričaju na grčkom jer su gosti najčešće Grci i jedan mladi Albanac kog su pod svoje uzeli ćerka i zet. Radi u firmi mog zeta a bez porodice i domaće 'rane, pa da ne oslabi i da ne propadne na suvoj 'rani u velegradu. Mnogo sladak dečko.

Mi smo ti ko španska serija.:)
mariopan mariopan 11:06 13.06.2021

Re: Tragom

Interesuje me njihovo društvo iznutra, između sebe kakvi su više nego njihov odnos sa mnom, npr ovi moji su svu pažnju posvećivali ćerki i dok nisam shvatila da je to zato što je ona bolji đak bilo mi interesantno da je tako dominantna nad bratom, a njega su kažnjavali nebrigom zato što nije dobar kao ona, jednostavno ništa u njega nisu ulagali, slab je, nek završi neki zanat, to su mu odredili u 4. razredu. Dalje, mislim da je on, otac il glava kuće, bio privatno strožiji nego što se to viđalo na njihovim jednako prijatnim licima na ulici. Ne mogu o milijardu ljudi da sudim preko jedne porodice, samo kažem da je meni ostalo mnogo čudno neodgovorenih pitanja a ja nisam osoba koja ne može prozreti ljude, naprotiv.

Ni ja ne znam mnogo i ne mogu imati neko mišljenje jer moze biti pogrešno? Malo je to sto znam jednu, meni dragu i simpaticnu osobu.
Programirana sam da razmišljam na drugi način a oni imaju svoj koji je meni nedokučiv.

Znam da mnogo poštuju roditelje i da su većinom vrlo vredni i strpljivi, nikad nisam videla ljutog Kineza osim na filmu.

To što su roditelji više ulagali u vrednije dete je možda pragmatičnost, nemaju resursa za rasipanje pa ulažu sve snage u ono dete koje može brže da se osamostali i više zarađuje? Njihov odnos prema radu i štedljiv način zivota mozda imaju veze sa tim, mada je i meni neshvatljivo da dele decu i ne ulažu podjednako pa šta bude? Mogu samo da nagađam.
tess1 tess1 11:09 13.06.2021

Re: Tragom

Mi smo ti ko španska serija.

tess1 tess1 13:23 13.06.2021

Re: Tragom

Chinese women in Foshan City, south China's Guangdong Province, 1979,
the beginning years of China's reform and opening up.




tess1 tess1 13:25 13.06.2021

Re: Tragom

Sa aukcije u Pekingu, Mona Liza - dizajn osmjeha, uljani portret, cijena je preko 10 miliona dolara.. piše da je umjetnik Leng Jun pokušao dati novo značenje Leonardovoj slici.

Milan Novković Milan Novković 22:20 16.06.2021

Re: Tragom

tess1
Chinese women in Foshan City, south China's Guangdong Province, 1979,
the beginning years of China's reform and opening up.





Super fotka, svaki put dok prelistavam nove komentare zastanem ovde
tess1 tess1 04:11 17.06.2021

Re: Tragom

Super fotka, svaki put dok prelistavam nove komentare zastanem ovde

Jel da, i meni. Mnogo bolja od Mona Lize. Ležernije su one, šeširi nježne svjetlosti, čizma pomalo frajerski naherena, i lijepa ova petrolej plava. Vidiš i sam. :)
Milan Novković Milan Novković 15:09 19.06.2021

Re: Tragom

tess1
Super fotka, svaki put dok prelistavam nove komentare zastanem ovde

Jel da, i meni. Mnogo bolja od Mona Lize. Ležernije su one, šeširi nježne svjetlosti, čizma pomalo frajerski naherena, i lijepa ova petrolej plava. Vidiš i sam. :)

Vidim

Hoćeš jednu izazovniju?! Hoćeš, ok



Ova drugarica je u popularnoj kulturi poznata kao "batwoman", i jako bitna za SARS-CoV-2 virus - Shi Zhengi.

Ignoriši naša probabilistička/modalno-logička pisanja na drugim mestima na ovom blogu, ono što je fakat je da je virus iz laboratorije, to se znalo od početka.

Znalo se i koji su timovi radili koji deo modifikacije prirodnog virusa. To je bila međunarodna kolaboracija i onomad je počela u US, Kanadi i Australiji, a Kinezi su cofinansirali. To gain-of-function istraživanje je potencijalno do vanredno opasno pošto, kao što mu i ime kaže, postojećim virusima dodaje nove funkcije, pa je u jednom trenutku zabranjeno u US.

Sve ovo je po sećanju i mrzi me sad da guglujem ali sam skoro siguran da je ona radila u US lab, vodila Kinesku grupu, a možda i ove deve druge, u Kanadi i Australiji.

U početku Covid priče se spominjalo kako je ona onda, u povratko u Wuhan, ukrala neke "kulture" iz US lab - moguće ali malo verovatno, pošto su - sredina prošle decenije - CRISPR tehnologije već bile uigrane i viši nije bila rocket-science re-sintetizovati virus u Kini kad imaš zapisanu RNA sekvencu, i proces kako si do nje došla.

Ovaj krupni ljubitelj dobre kapljice na fotci je Peter Daszak, ako pratiš vesti poslednjih meseci znaćeš ko je, a ako ne on je glavni na EcoHealth Alliance koji su nastavili da sa Kinezima rade gain-of-function research u Wuhanu.

I sad ovih dana imamo "cimanje" siroma Faučija, tj The Faučija, pošto je on kao glavni na US National Institutes of Health (NIH) pre pandemije Gdinu Daszaku dao kintu iz tog insituta da sa Kinezima nastavi započeto gain-of-function istraživanje, bez prijavljivanja autoritetima - i iz za sada nepoznatih razloga je u US počelo o tome da se našire piše poslednjih nedelja.

Adden bonus, trivija: za PCR test je nobelovac koji ga je izmislio rekao da nije testing tool, al to je sad stara priča, nego se on, Kary Mullis, upokojen upravo pre pandemije 2019, par nedelja pre, u 75. godini, ovih dana ponovo pojavio u vestima, i oproštene su "hm" misli konsiracionim teoretičarima (ignoriši dečačke uoptrebe termina na ovom blogu, tipa kojiko je raznozemljaša otišlo u večna lovišta posšto ih je voda doplutala do ivice ravne zemlje - konsiracioni teoretišar/ka su osobe koje ne veruju, na prvu loptu, novim izjavama proverenih lažova) kad se čuju neke njegove izjave - on je bio glasan kritičar Faučija godinama, govorio da on nije naučnik uopšte i da se kreće u opasnoj grupi. Parafrqaziram, al precizno, sveže je u sećanju: "You don't want to be in the same room with them, they have an agenda".

Elem, šta sam ono hteo da kažem, da, cool joj je flizurica ovde, ženica (moja keva je ovaj deminutiv koristila kao izraz ultimativnog poštovanja prema ženi - tipa pametna, dobra, vredna) a glavna na veliki mlaznjak u Kini ...

... ništa čudno, u stvari, ko više zna o modernoj Kini, nego ja kasnim na blog, upregli me, bre, ovde na godišnjem, ko magare, da jedem, pijem, roštiljam, kupam se i trošim sladoled iz fLižidera...

Ups, zaboravih, jesi videla novu glavnu i odgovornu editoricu Kineskog Voguea?

Mislim da delite ljubav prema kaputićima, al vidi joj super cool fLizuru ...

... ovo zezanje frizura - flizura, frižider - fližider, ... pa uporno zezanje je zato što originalne naše reči nisu dobre, previše se lomi jezik ...

... kod gain-of-function research virusa kad imaju takav slučaj (a imaju ga uvek zato što je problem isti kao presađivanje 10x10cm kože bez ožiljka) oni uzmu "svež" novi virus pa ubrzano propuštaju da se copira i mutira u nekoj živuljki, peglaju ga ... ovo je nedeterministički tra-and-error proces gde većina niti završava u neuspehu ...

... pa sam ja ovom prilikom jedan od nižih sisara (pardon my French) kroz koje se propuštaju reči frižider, frizura itd da bi se ispolirale u fližider, flizura, ...

A Vogue, pardon, potežem pošto jedna od najboljih drugarica moje starije ćerke (sa postdiplomskih u UK) sada vodi omladinsku sekciju Kineskog Voguea i imam priča (bila mi ćerka tamo oko 2 meseca, sve ukupno) nego sad begam pošto sam ostao sam u vili i odoh pa usisam sve od hrane u fližideru pre nego što se naivni deo tima vrati nazad ...

Ima boljih fotki, nego su sve prevelike, a ja lenj



tess1 tess1 16:11 19.06.2021

Re: Tragom


O Milane, Milane, nešto novo, nešto razbarušeno. Fino. Svježe. :)

Mrvice na podu i sladoled me zamisliše. :)


Ljudi, hvala svima na druženju, da napravim mali rezime, ako je blog ogledalo čovjeka primjetiću da je ovaj 0, 2% mojih kapaciteta, ispod i iznad 0, moglo je i bolje i gore, no, ne bih ništa mijenjala ni slučajnog Tasu, sve to ima svoje zašto.. vi ste bili dobri. Ovako kao Milan. :)

I, kratko:

1) ideja o jednom nalogu na kom bi ljudi pisali je genijalna
2) svima preporučujem iskustvo pisanja prvi put (ok, ne morate biti samoubice i skakati npr s neba bez padobrana :)
3) drago mi je da ovaj blog ističe, malo i žao jer nismo ni počeli :)





docsumann docsumann 07:53 13.06.2021

ne pričam kineski, al ga dobro ćutim...


haklberi_tom haklberi_tom 08:35 13.06.2021

M'da!

O čemu je ovaj blog?

Što se Kineza tiče, meni je prekomplikovano da se prilagodim njihovom poslovanju.
Recimo, meni je njihova dokumentacija štrokava - da ne pričam o ostalom.
tess1 tess1 08:51 13.06.2021

Re: M'da!

haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?

Što se Kineza tiče, meni je prekomplikovano da se prilagodim njihovom poslovanju.
Recimo, meni je njihova dokumentacija štrokava - da ne pričam o ostalom.

19thC Chinese Needham Type-B sundial; lacquered wooden dial with red and black lettering and hinged equatorial leaf with scales of Chinese double-hours and Western hours.


Milan Novković Milan Novković 10:08 13.06.2021

Re: M'da!

haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?
...


(c) Zokster


mariopan mariopan 10:18 13.06.2021

Re: M'da!

haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?

Što se Kineza tiče, meni je prekomplikovano da se prilagodim njihovom poslovanju.
Recimo, meni je njihova dokumentacija štrokava - da ne pričam o ostalom.

Možda im je manje važna dokumentacija od samog rada, posla?

Uđem jednom u njihovu radnju. Imaju sve i svašta pa tražim neku sklopivu stolicu za baštu, nešto kao ležaj ali jače konstrukcije, ne slabašno, da vidim da li imaju jer se čini da imaju sve.

I vidim na kraju radnje baš takvu sklopivu stolicu, jake konstrukcije i vrlo udobnu, koja može i kao ležaj da posluži, taman za izležavanje po dvorištu.
Pitam pošto je takav ležaj.
Kaže nije na prodaju, tu on spava, ne ide kući.

Dakle on radi od jutra do sutra, tu prilegne samo koji sat i niko ga ne pita da li je umoran i kakav je to život, niti se on to pita. Ima posao i radi ga, maksimalno koristi svoje vreme za rad, a za odmor i život ako šta ostane?

Da mi tako radimo.....ali to je nezamislivo?
:)
docsumann docsumann 10:48 13.06.2021

Re: M'da!

Dakle on radi od jutra do sutra, tu prilegne samo koji sat i niko ga ne pita da li je umoran i kakav je to život, niti se on to pita. Ima posao i radi ga, maksimalno koristi svoje vreme za rad, a za odmor i život ako šta ostane?


tačno se vidi zašto ih Bark* toliko voli


* - nadam se da je asocijacija uspjela
tess1 tess1 11:14 13.06.2021

Re: M'da!

China now has 55 sites on the UNESCO World Heritage List.
One of them, the Chengjiang Fossil Site in SW Yunnan Province, containing fossils of soft-bodied sea-life dating from 530 million years like this Misszhouia longicaudata.



mariopan mariopan 11:54 13.06.2021

Re: M'da!

docsumann
Dakle on radi od jutra do sutra, tu prilegne samo koji sat i niko ga ne pita da li je umoran i kakav je to život, niti se on to pita. Ima posao i radi ga, maksimalno koristi svoje vreme za rad, a za odmor i život ako šta ostane?


tačno se vidi zašto ih Bark* toliko voli


* - nadam se da je asocijacija uspjela

Ne znam ko je Bark? Pojasni što bi rek'o mačak Toša :)
haklberi_tom haklberi_tom 12:04 13.06.2021

Re: M'da!

tess1
haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?

Što se Kineza tiče, meni je prekomplikovano da se prilagodim njihovom poslovanju.
Recimo, meni je njihova dokumentacija štrokava - da ne pričam o ostalom.

19thC Chinese Needham Type-B sundial; lacquered wooden dial with red and black lettering and hinged equatorial leaf with scales of Chinese double-hours and Western hours.



Normalno!
Ja sam stav doneo iskazao (isključivo) o pratećoj tehničkoj dokumentaciji.
I ostalim dokumentima koji prate poslove sa njima.
Jednostavno je to veoma daleko od onoga na šta sam ja naučen.
docsumann docsumann 17:29 13.06.2021

Re: M'da!

mariopan
docsumann
Dakle on radi od jutra do sutra, tu prilegne samo koji sat i niko ga ne pita da li je umoran i kakav je to život, niti se on to pita. Ima posao i radi ga, maksimalno koristi svoje vreme za rad, a za odmor i život ako šta ostane?


tačno se vidi zašto ih Bark* toliko voli


* - nadam se da je asocijacija uspjela

Ne znam ko je Bark? Pojasni što bi rek'o mačak Toša :)


bark, od barking (na engleskom)
mariopan mariopan 19:11 13.06.2021

Re: M'da!

bark, od barking (na engleskom)

Aaaaaa :)
solo solo 10:22 13.06.2021

Hajde da pričamo o Kinezima



Ovako je na ulazu. Kako li je na izlazu?

Interesuje me mišljenje proverenog bromatologa sa bloga Čakija o kineskoj kuhinji.
Lagano pošarano sa hobotnicama.
tess1 tess1 10:42 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Solo, nije loše poređenje moje teme sa ješnom gospođicom. Inače fulaš.
solo solo 10:50 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Solo, nije loše poređenje moje teme sa ješnom gospođicom. Inače fulaš.


Zakaj? Pa pričamo o Kinezima. Da ih sagledamo u svim aspektima.

I fulanje je sastavni deo života. Sve je do procenitelja.

Mislim da si fulala da fulam.

No to nam neće uticati na dobro raspoloženje upam se.

Lijep vikend kako god.


docsumann docsumann 10:56 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

tess1
Solo, nije loše poređenje moje teme sa ješnom gospođicom. Inače fulaš.


jest da nije kinez, već korejanac, al ...



inače, lik je smršao 40kg --- LINK
tess1 tess1 11:05 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Zakaj? Pa pričamo o Kinezima. Da ih sagledamo u svim aspektima.

I fulanje je sastavni deo života. Sve je do procenitelja.

Mislim da si fulala da fulam.

No to nam neće uticati na dobro raspoloženje upam se.

Lijep vikend kako god.

Pohvalila sam tvoju dovitljivost, čovječe.
tess1 tess1 11:07 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

jest da nije kinez, već korejanac, al ...

Isuse.

:)
gedza.73 gedza.73 11:38 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

docsumann
jest da nije kinez, već korejanac, al

Meni se YT nešto 'uzjebao' što kaže Nikolo Kojo. Ne da nisam gledao recepte nego sam pretraživao nešto potpuno nejestivo.



Ovo koreanska fritata je još i kratka. Iluminati mi predložili klip od sat i nešto vremena spremanja koreanske hrane na globalistički način.



tess1 tess1 13:27 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Ovo koreanska fritata je još i kratka. Iluminati mi predložili klip od sat i nešto vremena spremanja koreanske hrane na globalistički način.

Koliko posla oko jednog sendviča, odgledala sam do kraja. Čuda. :)

George Segal, John Chamberlain Working, 1965-67


gedza.73 gedza.73 13:50 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Koliko posla oko jednog sendviča, odgledala sam do kraja

Brza hrana. Oni u cugu spreme ko zna koliko sendviča taman na vreme za pauzu zaposlenih u krugu od nekoliko stotina metara (verovatno rade i dostavu)
George Segal, John Chamberlain Working, 1965-67

Nevidljivi rad odnosno nevidljiva skulptura na pod nazivom 'Io sono' prodata na aukciji za 15 000 eura.



A Mikelanđelo gleda i plače
tess1 tess1 14:13 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Nevidljivi rad odnosno nevidljiva skulptura na pod nazivom 'Io sono' prodata na aukciji za 15 000 eura.

Samo malo, ko je kupio? Kako? U dobrotvorne svrhe?
tess1 tess1 15:19 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Jesi li ove morbidarije našao maksuz za mene il ih imaš odavno u računaru? Šta znam, pitam, možda su ti fetiš, nadražuju te ova stopala?
tess1 tess1 15:41 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Šta je sporno da se sagledaju svi aspekti tradicija pa i morbidarija velikog Kineskog naroda. Nisam im ja maksuz vezivao stopala.
I nisu mi stopala fetiš već ,,nadrkane ribe,, koje u svemu vide neki skriveni maksuz zaheb.

Ne, ne, nije to odgovor, to je opravdanje. Ne moramo mi porinuti duboku u devijaciju društva nekog naroda kad nismo ni površinu zagrebli i shvatili. Normalnost njihova nam nije bliska. Ja ne moram, ali tebi devijacije nisu strane. Kinezi su slučajni.

Smeće iz tvog repertoara.

Jedino što me asociralo na ovu temu su ,,ljiljani,,

Hajde da me ne interesuje.
tess1 tess1 15:54 13.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Možda nekoga interesuje.

Da, to stoji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:37 14.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

solo
Pohvalila sam tvoju dovitljivost, čovječe.


Je onda niš''



Nego ovo sa zlatnim ljiljan nogicama interesantna stvar.





https://www.nationalgeographic.rs/reportaze/galerije/2991-kineskinje-sa-lotos-stopalima.html






Uh, nisam znao za ovaj običaj, i baš mi je bilo mučno da pročitam o tome na vikipediji. Ne osuđujem ništa, samo kažem da sam se zeznuo što sam to pročitao, ovo je u rangu one kastracije žena tamo po Africi i gde se već to beše sprovodilo.





tess1 tess1 06:56 14.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Ma da, namjerno je to uradio. Manijak.

Lorna Simpson, Five Day Forecast 1991

zaharaga zaharaga 09:58 17.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

gedza.73



Ovo koreanska fritata je još i kratka. Iluminati mi predložili klip od sat i nešto vremena spremanja koreanske hrane na globalistički način.





Dobro, to je, da kazemo, redovan studentski obrok. Stavi u tiganj sve sto nadjes, pa razbij na to i jaja od kuce. Posle moze i da se pije.

Nego, jesam li ja to video plasticni dzak jaja bez ljuske? Sta je ono, neke vakcinisane koke, pa nose jaja bez ljuske? Kako se ne razliju zumanca?
tess1 tess1 13:46 17.06.2021

Re: Hajde da pričamo o Kinezima

Kako se ne razliju zumanca?

Kao da su bila u friž'deru malo. :)
Черевићан Черевићан 11:48 13.06.2021

исти...а ни налик

malo pričaјmo o Kinezima

с' Кинезима свакодневно радим
(путоградња ...заједнички хоби),
уистину ..........захвалан судбини
што прилику грешан такву доб'и
tess1 tess1 12:02 13.06.2021

Re: исти...а ни налик

с' Кинезима свакодневно радим
(путоградња ...заједнички хоби),
уистину ..........захвалан судбини
што прилику грешан такву доб'и

Znači tako. Fino. :)
nask nask 12:57 13.06.2021

Kitajci



Kineska Nova Godina u Den Hagu.
tess1 tess1 13:29 13.06.2021

Re: Kitajci

International advertisements
in Shanghai, 1995.

gedza.73 gedza.73 13:54 13.06.2021

Re: Kitajci


Kineska Nova Godina u Den Hagu.

Jel i Kinezi imaju drugokinezijance koji ih ubeđuju da im kalendar nije u skladu sa ostatkom sveta, da proslavljaju pogrešnu Novu godinu?
tess1 tess1 14:19 13.06.2021

Re: Kitajci

Postoji li opozicija? Slučajni Kinezi? :)

Znam da zatvaraju neposlušne pisce i novinare, javljaju Švajcarci konfuzno. Disidenata na Sajmu knjige nema, ali ja sam to protumačila kao "krenulo im na bolje".

Moj Kinez je vikao jednom kad sam ga pitala nešto za njihovo političko uređenje, pred kućom, sve rukom na nebo pokazujući "Mafija, mafija!"..

Nisam ga više nikada ništa pitala. :)
zemljanin zemljanin 16:46 13.06.2021

Re: Kitajci

utisak je da su oni, kao narod i kultura, okrenuti kolektivu za razliku od zapadnog individualizma ... zato je briga o porodici i zajednica kod njih visoko rangirana ... na zapadu je to interesna sfera ... svejedno, oni gaze dok se zapad koprca ... koliko znam postoji taj bezvizni rezim Srbije i Kine, mnogo je interesantnije videti Kinu nego Grcku, ali stvar ukusa ...
tess1 tess1 16:50 13.06.2021

Re: Kitajci

svejedno, oni gaze dok se zapad koprca

E tu smo. :)
zemljanin zemljanin 17:19 13.06.2021

Re: Kitajci

dovoljni je videti tekuci G7 samit i lakrdiju oko zabrinutosti za dobrobit celog sveta
tess1 tess1 17:28 13.06.2021

Re: Kitajci

Pa da, nadišli su nas. Sjetih se, neko je skoro ovde postavljao prosvjećujući tekst o Kinezima danas i našoj nesvjesnosti. Poenta je da samo možemo čekati.. :)

Da nas pregaze? :)
zilikaka zilikaka 17:32 13.06.2021

Re: Kitajci

zemljanin
utisak je da su oni, kao narod i kultura, okrenuti kolektivu za razliku od zapadnog individualizma ... zato je briga o porodici i zajednica kod njih visoko rangirana ... na zapadu je to interesna sfera ... svejedno, oni gaze dok se zapad koprca ...


Da, i ne samo oni nego cela ta regija.
Igraju polako i na druge staze, pojedinac tu nema naročitog značaja.
Jeste dobro za narod i loše za pojedinca, al i to je verovatno stvar koju povlačimo sa majčinim mlekom.

NEgde se sećam priče da su problem sa mongolskim osvajanjima rešili tako što su im ne samo utrapili svoju veru nego su im ubedili najviđenije vođe da ne postoji veća čast i prestiž nego da ti što više sinova ode u budističke monahe.
..i umirili ih jednom za svagda.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 13.06.2021

Re: Kitajci

nask


Kineska Nova Godina u Den Hagu.



Kineski Đemsbond.

Ovo su mi bivše kolega za faksa, ovom levo (sad je neki čif sajentist u Sandija nacionalnom labu) roditelji su bili i mladost proveli u konc logoru u Inner Mongoliji, dakle drugokinezijanac do maksimuma, ja sam u odnosu na njega zatucani srpski nacoš, a ova desno je Mongolka, takođe iz tog kraja Kine, doduše njeni nisu bili logoraši. Ona mi je jednom u lab donela da probam home made rakiju od konjskog mleka, kako je do toga došla usred Kolorada nisam smeo da pitam. Ovo pored njih je, naravno, noga od blagopočivšeg teleskopa u Aresibou.
crossover crossover 18:03 13.06.2021

Re: Kitajci

srdjan.pajic

Ovo su mi bivše kolega za faksa, ovom levo (sad je neki čif sajentist u Sandija nacionalnom labu)


Ниси ни морао да кажеш, одмах се види да су научници, по чарапама.
zemljanin zemljanin 18:48 13.06.2021

Re: Kitajci

Jeste dobro za narod i loše za pojedinca

tu se, barem oni koje poznajem, nikako ne bi slozili sa tobom ... shvatanje je da ne moze pojedinac da bude srecan ili zadovoljan ako su ostali oko njega nesrecni ili nezadovoljni ... time sto mu je na prvom mestu zajednica i drugi pojedinci, on/ona pomazu sebi ... to vrlo pojednostavljeno.

secam se nekog klipa gde se prevrnuo kamion sa jabukama u gradskoj ulici ... modeli automobila su isti kao i na zapadu ... elem, stotine automobila staje, vozaci izlaze iz kola, skupljaju jabuke i ostavljaju sa strane, dok se kamion ne osposobi ... niko nije uzeo niti jednu jabuku ... nema psovanja, trubljenja i koriscenja precica da se izbegne situacija ...

ili druga situacija ... policajac na skveru, na suncu, prolaze besna kola, nakon par minuta se vracaju, parkiraju i vozac izlazi i donosi policajcu flasu hladne vode i suncobran ... uz svo uzajamno klanjanje ...
nask nask 19:13 13.06.2021

Re: Kitajci

@crossover Pitao si me kod Alsa ali se blog zatvorio, meni je '81-'83 matematiku predavala Verica.
nask nask 19:24 13.06.2021

Re: Kitajci

Jel i Kinezi imaju drugokinezijance koji ih ubeđuju da im kalendar nije u skladu sa ostatkom sveta, da proslavljaju pogrešnu Novu godinu?

Nemam pojma, Kineze koje ja poznajem slave sve redom. I uopšte ne izgledaju ljuto kao zmajevi.


zilikaka zilikaka 19:31 13.06.2021

Re: Kitajci

shvatanje je da ne moze pojedinac da bude srecan ili zadovoljan ako su ostali oko njega nesrecni ili nezadovoljni ...

Da, narano da treba tako ali nisam baš na to mislila.
Dobro, svakako jako malo o njima znam.
Ovde mogu da dopunim priču lokalnim utiscima.
Fabriku Linglong grade skoro isključivo Kinezi.
Smešteni su kolektivno u prostorije nekadašnje fabrike mesnih prerađevina, Bek. Do skoro je to bio totalno zapušten krug na obodu grada, pa su deo "sredili" za njih.
Pikanterija je da se tim ljudima upravlja pištaljkom a pročulo se da su u pitanju mahom robijaši za sitnije stvari. Navodno su ovde doveženi na rad u okviru izdržavanja kazne.
U zavisnosti od statusa, neki su i slobodnjaci pa se predveče mogu videtii uglavnom u obližnjem Lidlu ali ih bude i po gradu. Nabavili bicikle i to im olakšava kretanje, jedino što svi voze trotoarom i mahom baš ne haju za pešake.
Šta će biti dalje, ne znamo.
tess1 tess1 19:37 13.06.2021

Re: Kitajci

secam se nekog klipa gde se prevrnuo kamion sa jabukama u gradskoj ulici ... modeli automobila su isti kao i na zapadu ... elem, stotine automobila staje, vozaci izlaze iz kola, skupljaju jabuke i ostavljaju sa strane, dok se kamion ne osposobi ... niko nije uzeo niti jednu jabuku ... nema psovanja, trubljenja i koriscenja precica da se izbegne situacija ...

Da, dobro, nije ni nama strano zajedništvo u teškim situacijama. Poplavama, ratovima, juče Mariopan spomenu da je Srbija primila pola miliona ljudi..

Šta je zajedničko našem individualizmu i njihovom kolektivizmu? Npr novac, interes? Što bi rekao jedan tip ovde "ne volimo mi Ruse, ali volimo njihove pare". Beč je nakon tri godine izgubio prvo mjesto najboljeg grada za život, pao je čak na 12, i sa njim Zürich i čini mi se neki iz Kanade nisu prva 3, sad su Auckland (N. Zeland), Osaka (Japan) i Adelaide (Australija), Adelejd i Okland. :)

Beč je urnisala pandemija tj grad zatvoren za turiste, i nije samo to, i grad se runi vremenom, ideje zastarjevaju, gube meč. Najviše turista dolazi iz Kine. Tako da u nekoj skorijoj budućnosti Beč je grad original za razliku od makete grada u Kini koji će sve podrediti dolasku srednje klase iz Kine.. Kao što jedno vrijeme bilo normalno da u maklerskim kućama neko priča ruski jer Rusi kupuju nekretnine, zgrade cijele, po brdima okolo kupuju zemlju i prave kuće, kineski će postati obaveza tj savremenost..

Šta uopšte znači kinesko gaženje? Da li se u odnosu na to ima stav il je samo podređenost moguća?
tess1 tess1 19:47 13.06.2021

Re: Kitajci

Ниси ни морао да кажеш, одмах се види да су научници, по чарапама.

Slika je bila sjajna. Sad je ne vidim?
crossover crossover 20:00 13.06.2021

Re: Kitajci

nask
@crossover Pitao si me kod Alsa ali se blog zatvorio, meni je '81-'83 matematiku predavala Verica.


Немаш појма колико си имао среће, мени је у исто то време предавао Зозон. Човек је жешћи психо, вероватно си слушао приче о њему по школи. Али није успео да ми огади матиш, често сам га се сећао после на факсу. :)
crossover crossover 20:02 13.06.2021

Re: Kitajci

tess1
Ниси ни морао да кажеш, одмах се види да су научници, по чарапама.

Slika je bila sjajna. Sad je ne vidim?


Ни ја је не видим, изгледа да су отишли да промене чарапе.
gedza.73 gedza.73 20:05 13.06.2021

Re: Kitajci

Nemam pojma, Kineze koje ja poznajem slave sve redom

One koje ja znam rade za 'classic' Novu godinu ili ne obraćaju nešto preterano pažnju na zapadnjačke praznike (može a i ne mora) dok za svoju kinesku ne mrdaju. Redno pravoslavni kineski običaji od ukrašavanja vrata do pripreme hrane.
Što je čudno s obzirom da je proslava pravoslavne srpske Nove godine bila reper za srpsku zaostalost za svetom... 'što ne slavimo kad i svi?' kad ono Kinezi kasne još više od nas a svi oduševljeni njihovom tradicijom.
nask nask 20:06 13.06.2021

Re: Kitajci

мени је у исто то време предавао Зозон.

Jbt pa to znači da se znamo iz tog vremena. Je si bio fizičar ili hemičar?
tess1 tess1 20:07 13.06.2021

Re: Kitajci

Ни ја је не видим, изгледа да су отишли да промене чарапе.

Il su otišli po rakiju od konjskog mlijeka. :)
nask nask 20:12 13.06.2021

Re: Kitajci

proslava pravoslavne srpske Nove godine

U principu ne postoji tako nešto, crkva/crkve uglavnom ne mare za taj datum. SNG je više bio izraz nekakvog prkosa za vreme komunizma kako sam je to kapirao u to vreme. Meni bilo bitno da je još jedna žurka pride, povod nebitan.
gedza.73 gedza.73 20:18 13.06.2021

Re: Kitajci

crkva/crkve uglavnom ne mare za taj datum.

Mali Božić.

Meni bilo bitno da je još jedna žurka pride, povod nebitan.

To da. I bile su mnogo dobre žurke.
crossover crossover 20:18 13.06.2021

Re: Kitajci

nask
мени је у исто то време предавао Зозон.

Jbt pa to znači da se znamo iz tog vremena. Je si bio fizičar ili hemičar?


Нисам био ни једно ни друго, ја сам тамо био прва два разреда усмереног 79-81, после сам прешао у Четврту. Можда смо се сретали по крају, ако си одатле.
nask nask 21:04 13.06.2021

Re: Kitajci

79-81

Kapiram. Pitah sad Kuma, njemu je predavala Zmija. Zozon mi zvuči onako kroz maglu poznato ali nemam aktivno sećanje na tog lika.
Ribozom Ribozom 21:05 13.06.2021

Re: Kitajci

.Šta uopšte znači kinesko gaženje? Da li se u odnosu na to ima stav il je samo podređenost moguća?

Da li smem da naslutim da si dobila kineza za sefa, pa je to razlog da pricamo o milojardu i po ljidi pojedinacno.
tess1 tess1 21:14 13.06.2021

Re: Kitajci

Da li smem da naslutim da si dobila kineza za sefa,

Ma, ne. Ne poznajem ovde Kineze osim ovih mojih.

Nastavih se na:
svejedno, oni gaze dok se zapad koprca
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:21 13.06.2021

Re: Kitajci

crossover
tess1
Ниси ни морао да кажеш, одмах се види да су научници, по чарапама.

Slika je bila sjajna. Sad je ne vidim?


Ни ја је не видим, изгледа да су отишли да промене чарапе.

Google Photos opet jede gomna, ali sam sad sa decom u slastičarni pa ne mogu da pretabam. A za sliku bih rado pokupio pohvale i ordenje ali nisam 100% siguran da li sam je ja napravio ili sam je dobio od nekog ko se tu zadesio, morao bih da pogledam u zaglavlje.

edit: el sad bolje radi? Mislim ja je vidim i ovako i onako.

edit 2: Sony Cybershot, defintivno nije slikano mojim aparatom, ja sam tad imao Coolpixa 5000, Nikonovog. Svejedno, dobra fotka, iako nije moja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:09 13.06.2021

Re: Kitajci

crossover
nask
@crossover Pitao si me kod Alsa ali se blog zatvorio, meni je '81-'83 matematiku predavala Verica.


Немаш појма колико си имао среће, мени је у исто то време предавао Зозон. Човек је жешћи психо, вероватно си слушао приче о њему по школи. Али није успео да ми огади матиш, често сам га се сећао после на факсу. :)



Baš se vidi da ste imali psihopate među nastavnicima . Toga kod nas u Tesli nije bilo.

Imali smo doduše nekog Gruju, predavao ONO i DSZ, taj je umeo da, kad je bilo potrebno, iznudi priznanje o nekom đačkom nepočinstvu tako što, po nekom svom kriterujumu, odabere par sumnjivaca, odvede ih u kabinet za ONO (i DSZ) i tamo sprovodi istražne radnje a ponekad i mlati dok ne priznaju. Sad, ovo za mlaćenje je verovatno masno preterivanje i legenda koja je kružila školom, ali je prenosim u celosti. Ja nisam to iskusio na svojoj koži, nego samo čuo priče, a prilikom jednog od tih zlodela koje smo počinili sam utekao sa časa, pa nisam bio prisutan kad je ovaj vršio odabir za tretman u kabinetu i tako sam ostao uskraćen za lično iskustvo. Sure enough, počinilac je Grujinom metodom bio pronađen i kažnjen za primer ukorom direktora (sećam se kao juče da je bilo, neki magarac iz razreda je pogodio babu bombonom u glavu dok je ova mirno prolazila ulicom Narodnog Fronta ništa ne sluteći. Ta Tesla je stvarno bila puna divljaka, bar u prve dve godine usmerenog).
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:16 13.06.2021

Re: Kitajci

secam se nekog klipa gde se prevrnuo kamion sa jabukama u gradskoj ulici ... modeli automobila su isti kao i na zapadu ... elem, stotine automobila staje, vozaci izlaze iz kola, skupljaju jabuke i ostavljaju sa strane, dok se kamion ne osposobi ... niko nije uzeo niti jednu jabuku ... nema psovanja, trubljenja i koriscenja precica da se izbegne situacija ...


Eh, što su ti kulturološke razlike. Moj cimer, inače postdok u našoj grupi na faksu, je na kampusu sjebao leđa kad je pokušavao sa podigne svog posrnulog Kavasakija od 1800 kubika koji mu je pao kad je ovaj (ne)veštim manevrom pri maloj brzini izbegao da zgazi vevericu. I on, jadnik, onako pokušava sam da digne prokleti bajk, a ljudi u koloni strpljivo čekaju da ovaj završi posao i skloni im se sa puta, niko da izađe i ponudi pomoć... Dobro, bar mu nisu besno trubili kao što bi to radili u nekim drugim krajevima sveta.

bene_geserit bene_geserit 04:30 14.06.2021

Re: Kitajci

sjebao leđa kad je pokušavao sa podigne svog posrnulog Kavasakija od 1800 kubika koji mu je pao kad je ovaj (ne)veštim manevrom pri maloj brzini izbegao da zgazi vevericu

Ma jebeš leđa, bitno da veverici nije bilo ništa.

Ja sam jednom kao klinac, bio kod babe i dede na selu, prisustvovao sceni kad nekoliko lokalnih seljaka plus par kučića sređuju neke veverice iz čista mira. Pa ih pitao onako unezveren zbog čega a oni rekli kradu im orahe ili neki takav izgovor ali mislim iz čistog sadizma.
Oni bi verovatno ciljali vevericu sa motorom.

E sad iz ove perspektive, ovi seljaci su ipak pametniji od tog tvog što je izbegavao vevericu pa napravio sebi diskus herniju.
Nego jel taj budista ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:20 14.06.2021

Re: Kitajci

Nego jel taj budista ?


E, daj ne zajebavaj doksa, bre, čovek je dobar ko panja.

Nije ovaj bio budista, nego Francuz. Samo ja mislim da on nije pokušao da spase veverici život, uopšte nije takav lik, nego je opasno motorima prelaziti preko malih prepreka tek tako, to te uče u svakoj poštenoj motociklističkoj školi (časna reč, ima manevar koji se vežba na kursu, kako da zaobiđeš, ne znam, fleku od ulja, otvoren šaht, ili eto vevericu na putu). Samo ovaj nije dobro izveo taj manevar, a i što sporije ideš to ga je teže izvesti, i eto, sobalio kavasakija na stranu.

No, ima manevar za podizanje motocikla kad je tako težak, samo ovaj to nije znao. Dobro, te baš velike mašine stvarno teško može jedan čovek prosečne veličine sam da podigne, to ume da bude 500, 600 i više kila i dosta nezgodno raspoređenih za podići. Ima sad na jutjubu dosta tih evanđelista koji pokazuju kako to da se uradi, i nejedno ne i izgleda lako.




srdjan.pajic srdjan.pajic 05:24 14.06.2021

Re: Kitajci

Nego jel taj budista ?

A da ostanemo u temi bloga, i ne zaboravio legendani Šaolin:

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 05:59 14.06.2021

Re: Kitajci

ostoji li opozicija? Slučajni Kinezi? :)


Upoznao sam vise onih stobinakiviko Namernih Kineza. Isti strah od sveta i ista paranoja kao kod nekih blogokolega.
tess1 tess1 07:13 14.06.2021

Re: Kitajci

Upoznao sam vise onih stobinakiviko Namernih Kineza. Isti strah od sveta i ista paranoja kao kod nekih blogokolega.

Stvarno? Koliko je loše od 0 do 10? :)
bene_geserit bene_geserit 07:37 14.06.2021

Re: Kitajci

Šta je zajedničko našem individualizmu i njihovom kolektivizmu?

Kom "našem" individualizmu ? Srpskom ? Zapadno-evropskom.
Ja primećujem sličnosti u zapošljavanju koga god mogu od prijatelja i rodbine sa Crnogorcima i Srbima, jel se to računa ?
Šta uopšte znači kinesko gaženje? Da li se u odnosu na to ima stav il je samo podređenost moguća?

Pa Kinezi ne mogu da urade kulturnu asimilaciju i nametanje svog sistema vrednosti kao što su uradli Amerikanci-Englezi. Ekonomska dominacija je jedna stvar, ali vojno ne mogu da dominiraju, a kulturno su previše daleko.
Mada išla sa mnom u srednju školu neka koja je imala kuče po imenu Zen (ložila se na Zen-budizam), tako da nikad ne reci nikad. Uostalom budizam pravi dobre ljude koji ne bi mrava zgazili, za razliku od hrišćanstva. Srećom po Kineze samo ih je 13% budista.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:41 14.06.2021

Re: Kitajci

Stvarno? Koliko je loše od 0 do 10? :)


Uf, ovo je bilo vrlo lose. Sto je najgore mladje osobe, predavaci na fakultetu. Partija im napunila glavu glupostima koje oni izgovaraju sa tolikom samouverenoscu da covek najradije hoce da ustane i ode. Ali neces da uvredis domacine pa sedis i slusas. Jedino nisam bio siguran da li su te paranoje samogovor - pricaju kako bi svojim kineskim kolegama dodatno dokazali koliko ljube tu partijsku istinu - ili je u pitanju autenticno osecanje. Ali hvala Konfuciju nisu ni svi Kinezi namerni a i vlast je izgleda negde ukapirala da sa takvima nece daleko stici.

bene_geserit bene_geserit 07:47 14.06.2021

Re: Kitajci

stobinakiviko Namernih Kineza

Meni nešto stao mozak, šta mu dođe ovo "stobinakiviko", nešto mi leksičko parsiranje ne radi, a mrzi me da sad pišem Perl skript (kao što bi uradio i svaki drugi 20 godina zaostali inženjer) ?
Sto je najgore mladje osobe, predavaci na fakultetu. Partija im napunila glavu glupostima koje oni izgovaraju sa tolikom samouverenoscu

Gde se ovo dešavalo ? U Kini ?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:05 14.06.2021

Re: Kitajci

Gde se ovo dešavalo? U Kini ?


Sangaj i neka dva druga grada - ogromna ali nama Evropljanima malo znana. Red brick kampusi ne stariji od dvadesetak godina kao iz Amisovih i Lodgovih knjiga, odlicno tehnicki opremljeni ali Istina je Istina.


Meni nešto stao mozak, šta mu dođe ovo "stobinakiviko", nešto mi leksičko parsiranje ne radi, a mrzi me da sad pišem Perl skript (kao što bi uradio i svaki drugi 20 godina zaostali inženjer) ?


Dobro, ja sam malo zapetljao posto sam napisao kao jednu reci pa verovatno ni Perl ni Python ne bi bili od pomoci. Ali tako se izgovara - kao jedna rec.

Prevod: tako se u pasivnim krajevima kaze 'kao sto bi nas narod rekao' za evidencijalnost. 'Naki' je od 'naki coek' i znaci 'neko' ili 'neki covek' a 'viko' je 'rekao'.
tess1 tess1 08:25 14.06.2021

Re: Kitajci

Ali hvala Konfuciju nisu ni svi Kinezi namerni a i vlast je izgleda negde ukapirala da sa takvima nece daleko stici.

Znaš na šta meni ovo liči? Procenti Kineza u partiji i Slučajnih Kineza, kao kad kažu sa zelenim očima na svijetu ima samo 2%, 2% je 146 miliona ljudi.

Koliko je njih omađijano partijom, u stvari? 80%? 80% umjerenih i zagriženih? Hm, nije to nešto na šta se samo slegne ramenima, samo "So it goes".

O čemu razmišlja 80% glava najmnogoljudnijeg naroda? O čemu sanjaju? :)
tess1 tess1 08:34 14.06.2021

Re: Kitajci

Ekonomska dominacija je jedna stvar, ali vojno ne mogu da dominiraju, a kulturno su previše daleko.

Dobro, ratovanja su prevazišli, kulturno sutra neće biti isto ovom danas ili juče, zahvaljujući tehnologiji i njihovoj mnogoljudnosti, npr banalno nešto, sad već filmove snimaju kod njih, američki glumac kaže neku glupost izvinjava se Kinezima itd.. Ne moramo mi naučiti kineski i jesti štapićima da bi njihova sveprisutnost i uticaji na naš život bili vidljivi golim okom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:43 15.06.2021

Re: Kitajci

Koliko je njih omađijano partijom, u stvari? 80%? 80% umjerenih i zagriženih?


Dobro pitanje. To verovatno niko ne bi hteo da sazna. Partija jer bi bila svakim rezultaton razocarana. A ni mi iz tzv. slobodnog sveta jer strahujemo da je taj procenat veci nego sto bi nam odgovaralo.

O čemu razmišlja 80% glava najmnogoljudnijeg naroda? O čemu sanjaju? :)


Mozda, sta ce sutra da jedu za rucak? :)

tess1 tess1 07:25 15.06.2021

Re: Kitajci

Mozda, sta ce sutra da jedu za rucak? :)

Ne, ne, interesuju me najtanje misli kineske. :))
tess1 tess1 07:51 17.06.2021

Re: Kitajci

E, daj ne zajebavaj doksa, bre, čovek je dobar ko panja.

Kako ja ovo nisam vidjela? :)
zaharaga zaharaga 11:29 17.06.2021

Re: Kitajci

nask
proslava pravoslavne srpske Nove godine

U principu ne postoji tako nešto, crkva/crkve uglavnom ne mare za taj datum. SNG je više bio izraz nekakvog prkosa za vreme komunizma kako sam je to kapirao u to vreme. Meni bilo bitno da je još jedna žurka pride, povod nebitan.


Sveti Vasilije. Crveno slovo.
zaharaga zaharaga 11:39 17.06.2021

Re: Kitajci

bene_geserit
Šta je zajedničko našem individualizmu i njihovom kolektivizmu?

Kom "našem" individualizmu ? Srpskom ? Zapadno-evropskom.
Ja primećujem sličnosti u zapošljavanju koga god mogu od prijatelja i rodbine sa Crnogorcima i Srbima, jel se to računa ?
Šta uopšte znači kinesko gaženje? Da li se u odnosu na to ima stav il je samo podređenost moguća?

Pa Kinezi ne mogu da urade kulturnu asimilaciju i nametanje svog sistema vrednosti kao što su uradli Amerikanci-Englezi. Ekonomska dominacija je jedna stvar, ali vojno ne mogu da dominiraju, a kulturno su previše daleko.
Mada išla sa mnom u srednju školu neka koja je imala kuče po imenu Zen (ložila se na Zen-budizam), tako da nikad ne reci nikad. Uostalom budizam pravi dobre ljude koji ne bi mrava zgazili, za razliku od hrišćanstva. Srećom po Kineze samo ih je 13% budista.


Ne znam za asimilaciju, ali Kina je uspela da svari jevreje, jedina zemlja na svetu bez jevreja na vlasti.
kick68 kick68 03:06 14.06.2021

Da

ostanem u temi: Je l' čitao neko Perl Bak možda? Paviljon žena? Dobra zemlja... itd?
A gledao Zbogom moja konkubino? Omaž kineskoj operi, zapadnjacima slabo poznatoj:
tess1 tess1 04:27 14.06.2021

Re: Da

ostanem u temi

Prva asocijacija na Perl Bak mi je da sam dok sam bila manja dugo mislila da je Perl Bak naslov knjige neke gusarske (i danas to mislim kad me niko ne gleda:), i druga da je Perl Bak najčešći odgovor na pitanje "ko nije zaslužio Nobela?", sa onim Talijanom, Dario Fo, dramski pisac. Ljudi plaču. Čitao je Bane. :)

A gledao Zbogom moja konkubino? Omaž kineskoj operi,

Nisam. Dobra?

34 books for Asian Pacific American Heritage Month (and all months)

Poslednje što sam čitala,
Little Fires Everywhere, Celeste Ng (u seriji* je Kerry W. katastrofa),
Ted Chiang, Ćang (zbirku Stories of Your Life and Others, npr film Arrival je snimljen po toj priči, i druga zbirka je Exhalation: Stories, mnogo dobar SF pisac)
I da, kupim TTBP na njemačkom, nakon 2 god uzme čitati i odustanem na pola, smorili me s knjigom po blogu. (srpski prevod je posvećen, sjajan)


*Dr. John - I Walk on Guilded Splinters

bene_geserit bene_geserit 04:41 14.06.2021

Re: Da

Je l' čitao neko Perl Bak možda? Paviljon žena? Dobra zemlja

Pa zar nismo svi (mi od pedesetak godina) tamo negde kad smo imali 13-14 ? Uz Remarka, Kronina i sl. Pre nego porasteš i otkriješ da postoji 1. ozbiljnija literatura 2. cice koje Perl Bak mnogo ne zanima (redosled mi možda nije baš najbolji).
A da je super jeste, sad kad si pomenuo čitanje Perl Bak - jako prijatna uspomena.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:11 14.06.2021

Re: Da

bene_geserit
Je l' čitao neko Perl Bak možda? Paviljon žena? Dobra zemlja

Pa zar nismo svi (mi od pedesetak godina) tamo negde kad smo imali 13-14 ? Uz Remarka, Kronina i sl. Pre nego porasteš i otkriješ da postoji 1. ozbiljnija literatura 2. cice koje Perl Bak mnogo ne zanima (redosled mi možda nije baš najbolji).
A da je super jeste, sad kad si pomenuo čitanje Perl Bak - jako prijatna uspomena.


Jesmo, a ZMK smo gledali, u Kinoteci (zamisli, ovde ima ljudi koji ne znaju da su se u kinoteci neki filmovi prevodili simultano, to jest uživo... čovek prosto da ne poveruje gde su ti ljudi živeli i odrastali ), Gong Li, najlepša žena na svetu, bar za neke moje drugare...

Samo, Remark se nije čitao sa 13-14, nego malo kasnije, ono, na kraju srednje škole, otprilike kad i Erik From... A onda, zna se, Karlos Kastaneda, Učenje don Huana, pa nadalje sve do poslednje knjige, ko to preživi, taj je potkovan i prekaljen, mogao je bilo koju padavičarku da smuva. A posle i onog tipa što je pljuvao po Kastanedi, i nastojao da razbuca mit o njemu kao najveću moguću prevaru, zaboravio sam sad kako se zvao, eto, tačno toliko su njegov lik i delo važni.





tess1 tess1 06:47 14.06.2021

Re: Da

Pa zar nismo svi

A ljudi moji.. :))


tess1 tess1 06:48 14.06.2021

Re: Da

Jesmo,

:)


tess1 tess1 06:49 14.06.2021

Re: Kitajci

..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:51 14.06.2021

Re: Da

Omaž kineskoj operi,,


Kad sam bio u Sangaju isao da gledam Shenqu. Dobijes ideju kako je moglo biti u Globe Theater nekada - publika hoda, jede, pije, razgovara, samo sto nema konzumacije alkohola pa nije tolika buka. A sangajska opera nije ostavila neki utisak na mene. Shao opera je zato cudesna.

Zbogom moja konkubino


Gledao i dopao mi se. Imaju dve verzije, skracena za americko trziste i ona originalna. Ja sam prvo gledao ovu skrecenu verziju i film mi delovao konfuzno. Kad sam odgledao i originalnu sve se slozilo.
bene_geserit bene_geserit 07:12 14.06.2021

Re: Da

A onda, zna se, Karlos Kastaneda, Učenje don Huana

Ma daj, Kastaneda, to je uvek bila sprdnja, mada ja sam tu stao kod te prve knjige, i eto baš sam se pitao što nemam sreće sa padavičarkama. Mada još gore mi je bilo ono Keruak, Barouz i sl. to je isto palilo kod te podvrste.
Jednom prilikom (tek sam bio izašao iz vojske) sam zaginuo s nekom padavičarkom koja je mogla da popije duplo više od mene (a ja sam mogao solidno) a bila vrlo kritički raspoložena prema tome koje albume Tome Vejtsa ja volim koji se nikako nisu poklapali sa njenim favoritima, samo što batine nisam dobio. A posle toga krenula, ne o Kastanedi, već o Barouzovom Golom Ručku (još uvek se sećam kako je sa žarom opisivala neku scenu gde se pojavljuje hiljade nekih svinja iz čista mira, tu sam odmah shvatio da tu knjigu neću nikad da pročitam), ok bila je već olešena u tom trenutku. Tu sam negde (na vreme) zaključio da nema više druženja sa padavičarkama za mene.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana